quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:20 schreef Klonk het volgende:
je mist nog 3 accounts van Sonja27 en de tweede account van Muck
Anne87quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:15 schreef Allan24 het volgende:
De weblogs heb ik laten staanen een paar profielen erbij gezet, ik weet ze alleen niet van iedereen (Fannetje, ijsmeis, en iedereen die ik vergeten ben?)
Op Postcrossing gebruik ik mn eigen naam; Marjol dusquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:15 schreef Allan24 het volgende:
De weblogs heb ik laten staanen een paar profielen erbij gezet, ik weet ze alleen niet van iedereen (Fannetje, ijsmeis, en iedereen die ik vergeten ben?)
alleen als je niet gaat zeuren over Finse kaartjesquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:54 schreef Twinky het volgende:
oh cool, ik ga meedoen.
Nee, maar je krijgt er wel veel en je moet er veel richting Finland sturenquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:14 schreef Twinky het volgende:
Hoezo? zijn die vervelend?
En de tweede..derde..vierde..en vijfde..waar gaan die naartoe?quote:
Da's meer tegen de lekkere trek.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:18 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Liever een slagroomspuitbus!
[afbeelding]
Jaja, ik heb honger..
Bij mij maar eentjequote:Op maandag 16 oktober 2006 11:29 schreef Fannetje het volgende:
Klopt, de eerste vijf gingen naar: Duitsland, Israël, USA, Frankrijk en Engeland
Van de eerste vijf die ik ontving kwamen er wel drie uit Finland.
alle topics teruglezen zodat je weet wie Helga is en wat een Vava momentje isquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:41 schreef Twinky het volgende:
nou ja zeg. moet ik nog meer weten of doen als newbie?
Helga moet je echt even zelf lezen, begint volgens mij in topic 10 en een Vava momentje is als een kaartje naar Finland is aangekomen en het volgende kaartje ook weer naar Finland gaatquote:
Hmm... dan zou ik mijn werk moeten verschuiven naar de maandag daarvoor maar die zondag daarna ben ik ook al weg, een andere dag zou mij beter uitkomenquote:Op maandag 16 oktober 2006 12:33 schreef Allan24 het volgende:
Trouwens, voorstel voor de PC-meet:
zaterdag 18 november in Utrecht?
Ik kanquote:Op maandag 16 oktober 2006 12:33 schreef Allan24 het volgende:
Trouwens, voorstel voor de PC-meet:
zaterdag 18 november in Utrecht?
Mwoah lekker niet, je proeft teveel de chili.quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:29 schreef Vava het volgende:
Is het wel lekker?Ik vind het zo'n vreemde combinatie
![]()
Best lekker he?quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:25 schreef Jaguarized het volgende:
Nee ik wist ook niet dat het bestond maar het is wel enorm scherp!![]()
Pätkis.
Het klopt dat ze niet op de website staan, ik koop ze hier gewoon bij het postkantoor.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:16 schreef Fannetje het volgende:
Op de site van TNT zie ik ook geen postzegels van 2 of 10 cent... alleen maar van 12, 30, 40, 50 of 75 cent
Nog nietquote:
maar hoe kom je dan aan een adres?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:25 schreef Vava het volgende:
Tags hebben geen code, ik schrijf altijd op de kaart van welke tag hij komt. Het zijn dus niet de officiele kaarten.
Je gaat naar een topic, met een onderwerp. Er bestaat bijvoorbeeld een disneykaartentag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:52 schreef wendytje het volgende:
[..]
maar hoe kom je dan aan een adres?
hoe weet je wat die persoon graag wil?
Er is ook een forum, link daar naartoe staat op de site van Postcrossing, en daar heb je een onderdeel waar je ook kaarten kunt sturen-ontvangen. De tags hebben een bepaald onderwerp dus zo weet je wat voor kaart iemand wil ontvangen. En het adres vraag je, nadat je iemand getagged hebt, via een u2uquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:52 schreef wendytje het volgende:
[..]
maar hoe kom je dan aan een adres?
hoe weet je wat die persoon graag wil?
Ik stuur ze ook niet altijd direct maar ik probeer het zoveel mogelijk binnen 3 dagen te doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:55 schreef ijsmeis het volgende:
Trouwens, als jullie een adres hebben aangevraagd, sturen jullie dan ook meteen de kaart?
Ik niet altijd. Nu heb ik bijvoorbeeld al een kaart op 3 dagen staan maar heb hem nog steeds niet verstuurd (ben weinig thuis geweest en was ik het wel, dan vergat ik het)
Ja, ik probeer het ook zo snel mogelijkquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik stuur ze ook niet altijd direct maar ik probeer het zoveel mogelijk binnen 3 dagen te doen
Ik had het afgelopen week ook, binnen 3 dagen kwamen alle kaarten die onderweg waren aan. Ik heb wel gelijk nieuwe adressen opgevraagd maar ik heb ze allemaal tegelijk verstuurd (wel binnen een dag na het opvragen van het laatste adres)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, ik probeer het ook zo snel mogelijk. De rest staat op 1 dag en ik probeer de boel vanavond op de bus te doen.
ik verstuur hem altijd gelijk, op de dag dat ik het adres krijg ligt de kaart voor de buslichting in de grote (nu nog) rode bus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:55 schreef ijsmeis het volgende:
Trouwens, als jullie een adres hebben aangevraagd, sturen jullie dan ook meteen de kaart?
Ik niet altijd. Nu heb ik bijvoorbeeld al een kaart op 3 dagen staan maar heb hem nog steeds niet verstuurd (ben weinig thuis geweest en was ik het wel, dan vergat ik het)
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:39 schreef Klonk het volgende:
geen pc post vandaag, wel iets van TPG/TNT met een envelop om iets gratis te versturen.
dan sta je op, loopt naar buiten en gaat naar het lokale postkantoor/tpg servicepuntquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:23 schreef ijsmeis het volgende:
De online winkel van TNT wil maar niet laden bij mij.
Terwijl ik toch wel nieuwe postzegels nodig heb.
Bij mij laadt ie ook niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:23 schreef ijsmeis het volgende:
De online winkel van TNT wil maar niet laden bij mij.
Terwijl ik toch wel nieuwe postzegels nodig heb.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan sta je op, loopt naar buiten en gaat naar het lokale postkantoor/tpg servicepunt![]()
Ik denk niet dat mijn baas het okay vind als ik er vandoor ga nuquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan sta je op, loopt naar buiten en gaat naar het lokale postkantoor/tpg servicepunt![]()
da's idd een minpunt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn baas het okay vind als ik er vandoor ga nu.
Ik denk dat ie het ook niet chill vind als je de hele dag online loopt te winkelen, dus linksom of rechtsom vind ie het niet lief... ken je beter ff lekker naar buiten...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn baas het okay vind als ik er vandoor ga nu.
Ik heb gisteren hier bij de Hema die fotoboekjes nog wel zien liggen, ze zijn 7,70. Wat gek dat ze ze in Rotterdam niet haddenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:39 schreef Knoekie het volgende:
Vandaag een kaart uit Porto Alegre & New York
Hedde ge wel een frisse neus...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:25 schreef ijsmeis het volgende:
Dat "online winkelen" duurt 10 minuutjes. Naar het postkantoor gaan duurt minimaal 20 minuten.
Ja, maar ik kom niet zoveel voorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:23 schreef Jaguarized het volgende:
Eej Vava! Heb je al bij je buurman geloerd?
"Ik kom niet zoveel voor."quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:27 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja, maar ik kom niet zoveel voorVandaag toevallig wel en er stond een Audi A8 voor de deur. (moet alleen zorgen dat ik volle batterijen in mijn fototoestel heb
)
Ja, ik ben zeldzaam hequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
"Ik kom niet zoveel voor."
Het zou wat zijn als er meerdere Vava's waren.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doe ik altijdquote:
Nou, vind het al heel wat dat ik er één van die 144 heb gekregen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:59 schreef Vava het volgende:
België heeft 144 users tegen 4475 users in FinlandNederland heeft 963 users
![]()
Toch staat België op de 15e plaats in de "Current top countries" lijst.
Ja preciesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:25 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nou, vind het al heel wat dat ik er één van die 144 heb gekregen.
Franstalig. Dus dat wordt weer een Engels verhaaltje van mij.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja preciesnaar waar in België? Frans- of Nederlandstalig?
Idd, daarom snap ik ook niet waarom dit soort mensen meedoen met Postcrossing. Dan kan iemand net zo goed kaartjes in de boekhandel kopen, daar staat ook niks achterop.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:19 schreef Fannetje het volgende:
Ik vind dat "no need to write on the back" zo vreemd... Dat is toch juist leuk om te lezen? Ook al plak je het daarna in een scrapbook...?
Dit is de eerste van mijn 78 officiële verstuurde kaartjes die ik in een envelop verstuur.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:35 schreef Allan24 het volgende:
Ik stuur mijn kaartjes doorgaans hetzelfde: altijd beschreven en vrijwel altijd zonder envelop.
hier al 3 uur laterquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:36 schreef Klonk het volgende:
tweede dag dat TPG ineens TNT heet, is mijn postbode gelijk een half uur later dan normaal
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:26 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben nu weg, alvast naar mn zus, morgen naar Disney Parijs... als iedereen niet ziek wordt tenminste, mag daar nu even verpleegster gaan spelen
Tot zaterdagavond/zondag!
Ehm..heb ik wat gemist...wie is die buurman dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:23 schreef Jaguarized het volgende:
Eej Vava! Heb je al bij je buurman geloerd?
Vava vindt dat ze een leuke buurman heeft maar ze durft er niet op af te stappen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:02 schreef Smittend het volgende:
[..]
Ehm..heb ik wat gemist...wie is die buurman dan?![]()
Ahhhquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vava vindt dat ze een leuke buurman heeft maar ze durft er niet op af te stappen.
Maar je krijgt er wel een terugquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:58 schreef Quyxz_ het volgende:
Whehe, dit ziet er best grappig uit.![]()
Alleen jammer dat je moet betalen om een kaart te sturen.xD
Woow, ik had ook echt gedacht dat er way meer users zouden zijn.. Weet niet waarom eigenlijk...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:59 schreef Vava het volgende:
België heeft 144 users tegen 4475 users in FinlandNederland heeft 963 users
![]()
Toch staat België op de 15e plaats in de "Current top countries" lijst.
Er was toch ook een wedstrijd op dat forumquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:44 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga volgende week naar Belgie, zal ik wel poster ophangen
Ik kijk wel ff in de stad morgenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:49 schreef Vava het volgende:
11,4 x 15 dacht ik, alle andere mapjes zijn idd 10x15.
Grijze mapjes, er kunnen 2 kaarten boven elkaar.quote:
Okequote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:22 schreef Vava het volgende:
[..]
Grijze mapjes, er kunnen 2 kaarten boven elkaar.
je kunt ook (tres goedkope) jip&janneke foto-insteek-boekjes kopen bij de hema.quote:
Ik zie me al staan in de rij met een Jip en Janneke boekjequote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:19 schreef Muck het volgende:
[..]
je kunt ook (tres goedkope) jip&janneke foto-insteek-boekjes kopen bij de hema.
en als je jip en janneke nou niet leuk vindt, kun je het plaatje op de voorkant gewoon verwisselen
ik ben inmiddels aan mijn 3e boekje bezig
hihihiquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:22 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik zie me al staan in de rij met een Jip en Janneke boekje
![]()
En als ze dan vragen : Is het een kadootje?, gewoon zeggen : Nee, da's voor mijzelf.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:27 schreef Muck het volgende:
[..]
hihihi
dat wil ik ook wel zien
dan moet je een roze nemen, met janneke erop
Morgen naar Haarlem, daar slapen, zaterdag vliegen.quote:
Zeer tofquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:14 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Morgen naar Haarlem, daar slapen, zaterdag vliegen.![]()
![]()
Dubai.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:33 schreef Klonk het volgende:
waar gaat de reis heen (of heb ik wat gemist ?)
hoe dan ook veel plezier
Grappig trouwens, die site met al die Himalayalinks, is die site van jou?quote:
Ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Grappig trouwens, die site met al die Himalayalinks, is die site van jou?
Ik heb hem bij mijn favorieten gezetquote:
Tof.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb hem bij mijn favorieten gezet![]()
Dat dacht ik alquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tof.Ik wil zelf ook nog een keer naar de Himalaya.
![]()
Zou ik zo doen hoor, heb ik echt schijt aanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:59 schreef Smittend het volgende:
[..]
En als ze dan vragen : Is het een kadootje?, gewoon zeggen : Nee, da's voor mijzelf.![]()
Echinaforcequote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:21 schreef Knoekie het volgende:
En zo heb je opeens 38,5 graden koorts en een keelonstekking, in de week dat ik op school allemaal projecten moet presenteren & inleveren. Het zit me weer lekker mee.![]()
Ja, ik heb nog steeds geen glazen bol hequote:
Zo mooi zijnquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:38 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog steeds geen glazen bol he![]()
Je krijgt morgen een kaart uit Finlandquote:
quote:Hallo und vielen Dank für die Postkarte. Die Tiere gefallen mir sehr gut.
Alles Gute!
BJsMom
nee hoor, er is een kaart niet aangemeld, jij hebt vanaf nu gewoon maximaal 6 travelingquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:30 schreef Shirley het volgende:
En m'n 1e expired kaart is een feit.Wat houdt dat eigenlijk precies in?Dat ik in ieder geval al 1 kaart minder krijg?
60 dagenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:05 schreef ijsmeis het volgende:
Wanneer expired een kaartje ook alweer? want 1tje van mij staat ook "al" op 50 dagen (dat meisje wat 2 maanden door Europa ging trekken dus)
dit is mijn profiel voor in de OPquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:15 schreef Allan24 het volgende:
Verwacht maar een hoop meer kaarten uit Finlandquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:19 schreef Klonk het volgende:
leuk kaartje uit Finland op mijn deurmat
Mijn dank is grootquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:11 schreef ijsmeis het volgende:
Lijstje aangepast in de OP. Welkom mForce.
quote:Wow, yours is the most impressive card I've ever received! Thank you very much!
I do like comics, also Garfield.Thank you again for the card.
officiële kaarten? heb je ook onofficiele kaarten dan? en waar zijn tags voor? PC nOObquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:45 schreef Smittend het volgende:
Geen officiele kaarten vandaag..wel een brief van een pen pal en een tag ( chocolade en iets voor in bad voor kinderen)
Vraag het nou niet! Gaat je geld kosten!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:05 schreef mForce het volgende:
[..]
officiële kaarten? heb je ook onofficiele kaarten dan? en waar zijn tags voor? PC nOOb![]()
VerTNT-tquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:41 schreef Troel het volgende:
De OP moet trouwens nog verTNT-t worden
Kunnen we meteen opnemen wat taggen is
en ikke dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:11 schreef ijsmeis het volgende:
Lijstje aangepast in de OP. Welkom mForce.
In de OP-wiki ben je erbij gezet hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:42 schreef wendytje het volgende:
[..]
en ikke dan?![]()
wennepen is m'n pc nick
Ook onze Oosterburen hebben dus regelmatig contact met Finlandquote:Bevor ich´s nun vergess: Vielen lieben Dank für die schöne Karte. Meine erste aus den Niederlanden! Meine Freundin hat gestern auch eine aus Holland bekommen und hat diese erstmal gewöhnheitmäßig als finnische registriert, was natürlich nicht ging. 5 Ihrer 7 erhaltenen Karten waren bisher nämlich aus Finnland
dank Uquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:20 schreef Allan24 het volgende:
Gisteren post uit Duitsland en uit Goes!Dankjewel Vava
[..]
In de OP-wiki ben je erbij gezet hoor
ik had er 1 naar italie die pas na 125 geregistreerd werd......quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:47 schreef Troel het volgende:
Ik heb Paolo een mailtje gestuurd.
De user "nanny" in Amerika heeft namelijk in 78 al drie kaartjes gehad, maar niet geregistreerd. Ik geloof simpelweg niet dat alle drie kaartjes niet aangekomen zijn. Je hebt soms wel eens dat er eentje niet overkomt, maar alle drie, nee, daar geloof ik niet in. Ik heb hem gevraagd of hij wellicht contact met haar kan opnemen om te vragen of het adres wel klopt en of er wellicht meer klachten geweest zijn
Ik had jouw post ook binnen afgelopen weekquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:20 schreef Allan24 het volgende:
Gisteren post uit Duitsland en uit Goes!Dankjewel Vava
[..]
In de OP-wiki ben je erbij gezet hoor
Tof! Hoe zie je kaart er nu uit?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:48 schreef Shirley het volgende:
Ik heb vandaag een kaart uit Maleisie gehad!
Toffe kaart, en een mooi lijntje.
Nu ben ik toch wel benieuwd wat er in die enveloppen zatquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:19 schreef Smittend het volgende:
Ik had vandaag twee tag-enveloppen op de mat liggn.![]()
Zo:quote:
Ziet er nu wel al leuk uit met een lijntje naar Maleisië en een uit Japan! Dat lijntje naar Californië komt vanzelf wel weerquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:21 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zo:
[afbeelding]
Had ook nog een mooie lijn naar Californie kunnen hebben, maar die is verlopen.
quote:Snappen jullie nu dat ik nadat ik al mijn lopende tags , trades en swaps heb "afgewerkt" even ga stoppen met taggen?
Ja.. ik zal er eens een foto van makenquote:
Ja, dat zeg ikquote:je hebt er ook wel heel veel
![]()
Ligt er ook aan wat er op het kaartje staat.quote:Op maandag 23 oktober 2006 08:57 schreef Smittend het volgende:
Ik heb ze in een doosje zitten, maar zoals je hier boven leest hebben sommige ook mappen om ze in te doen.
En als ik bedank voor de kaart schrijf ik ook altijd iets over de kaart erop en bedank ze voor de mooie/grappige/interresante kaart.
Of als ze iets over het weer erop zetten schrijf ik hoe het weer hier is.
Of als ze het op hun kaart over hun vakantie hebben zeg ik bijv. waar ik naartoe op vakantie ben geweest.
Zo wordt het bedankje soms erg lang...maar dat vind ik gewoon leuk.
![]()
Misschien welquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:31 schreef Fannetje het volgende:
Stuur 'm een Nijntje-kaart ofzo. Iets lekker kinderachtigs iig
Nou, dan zenden we hem toch een gebruikt zakje thee?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:28 schreef ijsmeis het volgende:
"VERY IMPORTANT - DON´T SEND ME AD POSTCARD, ART POSTCARD , FLOWERS OR ROSES POSTCARDS I DON´T LIKE TO RECIEVE THESE KIND OF POSTCARDS OK?"![]()
. (het is trouwens een 10-jarige kiddo en hij zegt dat ie NIET DOM is) Pff.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:04 schreef Allan24 het volgende:
Fok! is back!kan ik eindelijk melden:
You have sent 100 postcards, received 91 and have 5 travelling (sent).
Gefeliciteerd..... Staan we gelijkquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:04 schreef Allan24 het volgende:
Fok! is back!kan ik eindelijk melden:
You have sent 100 postcards, received 91 and have 5 travelling (sent).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |