quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:37 schreef ymme het volgende:
[..]
Jawel, het is wel de bedoeling. Maar jij hebt natuurlijk een punt. Zie mijn vorige post.
Mijn wil ik zo sterk, ik snap waarom niet, dat ik het weer zover heb laten komen om aan te komen.
Ik kan het, moet er nu alleen wat meer moeite voor doen. De eerste kilo's gingen erzo vanaf leek het wel. Maar nu....Ik ga me straks aan het sb-dieet houden. Ik doe niets meer wat niet in het boekje staat. Ik moet gewoon!
Zit op het moment gewoon niet lekker in m'n vel. Stress op school, afvallen wilt niet lukken. Ja luklt wel, als ik doorzet. Niet opgeven. Niet snoepen. Niet doen ymme
Borstvoeding geven en lijnenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:15 schreef vamperotica het volgende:
![]()
Ik zit net een kiwi weg te lepelen....
ben net een beetje twijfelend begonnen met het sbdieet....
Ik geef namelijk nog borstvoeding en vraag me af in hoeverre ik genoeg binnen krijg voor ons twee....
Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.quote:
Ja, ik ga het snoepen ook maar gewoon afschaffen....quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:54 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.
SB lijkt me niet verstandig om nu te doen, krijg je echt te weinig binnen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:26 schreef bakkiepleur het volgende:
Lunchtjdheerlijk zo'n Italiaansebol met kaas en tomaat en wat vult die snel zeg...hierna nog even een kopje soep en dan kan ik weer tegen aan
![]()
Sonja Bakker, deel 5 en dan bijna op het eind ergens maar die is inmiddels al weer van een maand geleden of zo. Ik doe SB voor de 2e keer en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Wel maak ik het me wat makkelijker met hier en daar een boterhammetje. Het is trouwens 17 kilo op dit moment hihi.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:10 schreef Vince22 het volgende:
Sjeesj mickeys... 18 kilo? Heb je ook voor en na foto's?
tevens teeveepee!![]()
Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:39 schreef ymme het volgende:
Het boek kost in de winkel iets van 13,50.
Op marktplaats en dergelijke, kan je ze 2de hands voor z'n 10 euro kopen.
Ik denk niet dat iemand hier z'n boek kwijt wilt, aangezien er hier in dit topic grotendeels alleen mensen zitten die aan sonja bakker dieet doen.
Nou ja, ze bedoelt het gewoon goed hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:32 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.
Ik vraag niet naar de 2ehands prijs van het boek.
Ik ben op de hoogte van het bestaan van marktplaats.
Vragen kan altijd.
Het is niet aan jou te oordelen of mensen wel of niet hun boek kwijt willen.
Bedankt.
'T heeft een redenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nou ja, ze bedoelt het gewoon goed hoor.
Jij bent raar. Denk je dat nou echtquote:
Ik praat voor mezelf, niet voor jouquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:19 schreef ymme het volgende:
[..]
Jij bent raar. Denk je dat nou echt![]()
Maar goed, genoeg hierover. Als iemand z'n boek kwijt wilt, dan weten ze dat ze bij jouw moeten zijn.
Genoeg offtopic nu.
Het heeft een reden. haha.
Naja ook goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:25 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik praat voor mezelf, niet voor jou![]()
Ja joh,lekkerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:41 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist prei in huis gehaald. Dit is dus echt niet mijn lievelings kostje. Maar ik heb er tevens, ui, paprika en champignons bij gekocht. Ik ga dit samen wokken in een wok (ja duh).
Dat mag toch wel?
Herkenbaarquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:03 schreef Koningin het volgende:
Ik stond vrijdag nog netjes op -6,5 kilo en toen ben ik dit weekend twee keer gaan uiteten
Nu dus er weer tegen aan, ga weer met week 1 beginnen.
Daar zit ook ik al weer een poosje,onder welke naam post jij daar?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:38 schreef ymme het volgende:
Ik merk dat ik hier minder post. Maar op het forum over sonja bakker steeds meer
tussen de 0 ons (periode week je kent het wel) en de 10 ons maar over het algemeen 6 ons per weekquote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:56 schreef vamperotica het volgende:
Hoeveel vallen jullie eigenlijk af per week? ( gezien vanaf week 1 zeg mar..)
Same as here.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:54 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Daar zit ook ik al weer een poosje,onder welke naam post jij daar?
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga niet erg goed deze week. Ook niet extreem slecht, maar afvallen doe ik niet denk ik.
Sollicitatiestress en gister een baan aangeboden gekregen en aangenomen!!! Dusss, a.s. maandag beginnen, discipline! Dan maar een nieuwe poging gaan doen.
Dankje! Jij gefeliciteerd met je streefgewichtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:39 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga niet erg goed deze week. Ook niet extreem slecht, maar afvallen doe ik niet denk ik.
Sollicitatiestress en gister een baan aangeboden gekregen en aangenomen!!! Dusss, a.s. maandag beginnen, discipline! Dan maar een nieuwe poging gaan doen.
ook jij gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:39 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik zit nu op mijn streefgewicht!
Dinsdag was mijn weegdag en ik ben 12.1 kg afgevallen.
Ook heb ik het boekje uit,ik ben wel weer met week 1 begonnen maar dan met meer eten.
Ik ben in mijn eerste week 1.7 kg afgevallen ondanks het zondigen!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:56 schreef vamperotica het volgende:
Hoeveel vallen jullie eigenlijk af per week? ( gezien vanaf week 1 zeg mar..)
Als het op 1 schaaltje is, voor 1 persoon, zou ik zeggen een klein eetlepeltje?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:44 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Hoeveel yoghurtdressing moet je eigenlijk op het bakje rauwkost dumpen?![]()
Snoepen doe ik niet echt, maar ik eet wel snel nog een boterham extra. Maar goed, ik ben benieuwd. We zullen het wel zien. Ik zal het boek morgen binnen hebben en dan ga ik maandag beginnen!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:49 schreef Brighteyes het volgende:Dat wilde ik net gaan voorstellen. Dat is toch de beste graadmeter of je het wel of niet wil gaan doen, Gewoon eens het boek lezen, een week bekijken etc. etc.
En voor die 13 euro... ach, die versnoep ik anders zo in een maand.
Hier wordt het ritme ook weer opgepakt, en de dagen anders invullen dat herken ik wel. Zo neem ik wel eens een boterham ipv 2 krekkers, of doen we wat anders met het avondeten, maar wel even gezond enzo.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:18 schreef Martineke het volgende:
wij zitten nu in week 7 alweer. manlief is 11.8 kg afgevallen tot nu toe
en ik 10.4
manlief moet er nog 10 kg afkrijgen, en ik nog maar liefst 18heb mezelf de tijd gegeven tot mijn verjaardag, dan moet ik gewoon 80 wegen! (en dat is in mei volgend jaar)
wij merken wel dat we steeds minder zin hebben om de menu's te volgen. wij doen ook weleens dagen op onze eigen (met ideeen van sb) manier.
quote:Op donderdag 2 november 2006 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
Goed nieuws dus!
Met die operatie in zicht kan wat gewicht verliezen ook niet echt kwaad denk ik. Is alleen maar prettig bij het herstel.
Die salade komt dus in week 3 terug op donderdag.
De schop onder mijn kont van gisteren lijkt echt gewerkt te hebben. Ik ben voorzichtig optimistisch.
In porties verdelen en invriezen.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:36 schreef Tasje het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met Sonja Bakker, ik heb zoveel goede resultaten van iedereen gehoord![]()
Maar als je dit in je eentje doet, is dat dan niet moeilijk met boodschappen inslaan enzo?
Ik zie bijvoorbeeld op het boodschappenlijstje van week 1 staan: 1 plakje ham, maar wat moet je dan met de rest van de ham? En hetzelfde met crackers enzo, en dingen die kunnen bederven?![]()
Crackers opbergen in een luchtdichte doos. Meer dan nodig is koken en invriezen. Dingen als krentenbollen, eierkoeken en vleeswaren kun je ook invriezen.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:36 schreef Tasje het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met Sonja Bakker, ik heb zoveel goede resultaten van iedereen gehoord![]()
Maar als je dit in je eentje doet, is dat dan niet moeilijk met boodschappen inslaan enzo?
Ik zie bijvoorbeeld op het boodschappenlijstje van week 1 staan: 1 plakje ham, maar wat moet je dan met de rest van de ham? En hetzelfde met crackers enzo, en dingen die kunnen bederven?![]()
Ik doe namelijk ook aan het sonja bakker dieet en deze vraag vroeg ik me al een tijdje afquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:35 schreef Nolita_ het volgende:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Volgens mij wel ja.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:35 schreef Nolita_ het volgende:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Week 3 op zondag... ja dus.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:35 schreef Nolita_ het volgende:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Zomaar een vraagje hoor, maar is dat dan zo'n ramp als je 2 plakjes ontbijtkoek neemt ipv een bak yoghurtquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:44 schreef Twanstra het volgende:
-knip-
En ohja, ik ben vandaag (zaterdag) stiekem 2 plakjes ontbijtkoek genomen als ontbijt.....
true true......maar het voelt toch een beetje als valsspelen. En ik mocht 1 plakje koek, geen 2quote:Op zondag 5 november 2006 00:04 schreef Ils het volgende:
[..]
Zomaar een vraagje hoor, maar is dat dan zo'n ramp als je 2 plakjes ontbijtkoek neemt ipv een bak yoghurt![]()
Bedoel, over hoeveel kcal praten we nou eenmaal![]()
Daar reageren we hier allemaal vreselijk overspannen en aggressief op.quote:Op zondag 5 november 2006 19:22 schreef McGilles het volgende:
Hoe reageren de mensen hier op dat Sonja veel dingen in haar boeken schijnt te hebben overgenomen uit andere boeken?
Iemand zonder specifieke opleiding kan natuurlijk ook niks anders doen dan dingen schrijven die ze ergens anders vandaan heeft. Deze dieetmethode heeft ook niet iets revolutionairs nieuws dat dit te verwachten was.
Anders voel je je even aangevallen.quote:Op zondag 5 november 2006 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar reageren we hier allemaal vreselijk overspannen en aggressief op.
Bah, vreselijk dieet, afschuwelijk, nou doe ik het niet meer hoor!
Tssss, een dieet dat een beetje lijkt op een ander dieet... Iew! Hoe durft ze!
Ik heb nieuws voor je:ELK DIEET LIJKT OP EEN ANDER DIEET... ZE ZEGGEN NAMELIJK ALLEMAAL: MINDER ETEN, GEZONDER ETEN EN MEER BEWEGEN.
En mocht je nou nog meer eyeopeners hebben voor ons zieltjes die met oogkleppen op zonder ook maar ooit verder iets anders gelezen te hebben blind Sonja Bakker volgen, dan gaarne hier: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Het werkt, ik voel me er goed bij en het zal me werkelijk aan mijn reet roesten waar ze het vandaan gehaald heeft!
Sherlock, heel makkelijk omdat mensen houvast willen hebben. En als je er problemen mee hebt is haar boek makkelijk. Waarom, gewoon 9 weken doen wat in het boek staat. En vaak is dat toch anders, en moet je zelf weer dingen gaan bedenken. Dit is dus gewoon een gemakkelijke manier van dieeten.quote:Op zondag 5 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Anders voel je je even aangevallen.
Het was gewoon een reactie op wat in het nieuws was verschenen. Dat Sonja Bakker niet de Einstein in de dieetwereld is kan je meteen concluderen.
Ik vind het persoonlijk alleen storend dat veel mensen zo lyrisch zijn over het 'Sonja Bakker dieet', wat je met je gezond verstand ook zelf kunt bedenken. Ook is in het verleden al 1000x gezegd wat zij zegt, dus waarom nu haar de hemel in prijzen?
En om misverstanden alvast te voorkomen, dit is niet weer een aanval, gewoon een vraag![]()
ps. Waarom willen mensen perse een bepaald dieet volgen en niet gewoon zelf gezond eten + sporten? Waarom perse bepaalde 'schema's' volgen?
Kijk even in de Openings Post van dit topic, open de voorgaande topics, zoek even op mijn naam en dan zie je daar een keer of 20 mijn reden om Sonja Bakker te volgen...quote:Op zondag 5 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Anders voel je je even aangevallen.
Het was gewoon een reactie op wat in het nieuws was verschenen. Dat Sonja Bakker niet de Einstein in de dieetwereld is kan je meteen concluderen.
Ik vind het persoonlijk alleen storend dat veel mensen zo lyrisch zijn over het 'Sonja Bakker dieet', wat je met je gezond verstand ook zelf kunt bedenken. Ook is in het verleden al 1000x gezegd wat zij zegt, dus waarom nu haar de hemel in prijzen?
En om misverstanden alvast te voorkomen, dit is niet weer een aanval, gewoon een vraag![]()
ps. Waarom willen mensen perse een bepaald dieet volgen en niet gewoon zelf gezond eten + sporten? Waarom perse bepaalde 'schema's' volgen?
Jippie!!quote:
quote:Op maandag 6 november 2006 09:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben de eerste week 3,1 kilo kwijtgeraakt.Ik gok zo dat het nu wel wat minder rap zal gaan, maar toch is het wel fijn zo de eerste week. Motiveert goed moet ik zeggen!
Ik denk dat dat bij mij ook erg moet aanslaan. Ik heb nu al twee weken geen bier meer gedronken. En ik ben student en lid van een vereniging, dus bier drinken gaat dan altijd serieus. 15 + zeg maar. Weet iemand of wijn even goed/slecht voor je is als bier in Kcal?quote:Op maandag 6 november 2006 15:10 schreef linda856763 het volgende:
Nou ja, volle moed naar week 2, elk pond is er 1 natuurlijk
Schoonvader is trouwens ook begonnen, een week eerder dan ik al. Hij gaat elk jaar op dieet voordat hij op wintersport gaat. Want anders moet hij al die kilo's de berg opslepen, en past hij niet in zijn pak. Methode schoonvader: zo lang mogelijk niets eten, veel water drinken, en in het weekend weer los met biertjes en wijntjes en toastjes. Het werkte wel, ff, en dan tijdens de wintersport vanaf 11 uur aan het bier, en aan het eind was hij weer zwaarder dan voordat hij met zijn dieet begon.![]()
Hij weet nu niet wat hem overkomt. Hij moet eten, en is in 2 weken al 4 kilo afgevallen. Maar ja, geen bier en wijn drinken tikt natuurlijk behoorlijk aan...
Nou volgens mij heeft het ermee te maken dat je lichaam bezig gaat met de alcohol, en niet met het vet en de suikers van het bier. Dus die worden dan even "opgeslagen" in je lichaam om er vervolgens te blijvenquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:20 schreef NiKos het volgende:
"Bier bevat naast de calorieën afkomstig van de alcohol ook nog de nodige koolhydraten (suikers) die de energetische waarde verhogen.
Omdat alcohol als eerste wordt verwerkt door het lichaam, wordt de verbranding van vet onderdrukt. Het vet dat niet verbrand wordt zal een overschot vormen en worden opgeslagen (wat kan resulteren in de bekende bierbuik). "
mmm, nog niet echt een bevredigend antwoord
Analoogquote:Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag. Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
Het lijkt mij dat je streefgewicht bepaald wordt door je lengte en je gewicht in samenhang en niet of je een digitale of analoge weegschaal hebt/had. Misschien woog je analoge weegschaal vroeger wel goed waardoor je 'streefgewicht' net zo goed 57 zou blijven. Ik zou eerder zeggen dat je je tussenstreefgewicht op 60 neerlegt. Zo heb ik het ook gedaan. Ik woog 74. ging met een bloedspoed naar 66 dus mijn streef ging naar 60. daarna legde ik de lat bij 56 en inmiddels ligt die bij 53,3 wat mijn perfecte gewicht zou zijn. Ik ben hierbij uitgegaan van een BMI van 20. Je BMI uitrekenen kun je doen op de site van fitclubquote:Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag. Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
ja...dan zit ik nog steeds op 22quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef 907 het volgende:
mbi van 22, en dan nog wat kilo`s eraf :/
Ik blijf ook hangen op -6,5 kilo (al 3 weken). Nu heb ik ook telkens in het weekend gezondigd en dan moet ik dat door de week weer bij trekken. Nog strenger zijn voor mezelf!quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:55 schreef vamperotica het volgende:
![]()
Ik kom maar niet onder de 65 kg....
En er moet toch echt nog ongeveer 10 kg af....
![]()
Misschien komt het omdat ik de afgelopen tijd al vaaaaak "overnieuw" ben begonnen.... En in die weken ook nog maar 1 x ben gaan sporten....![]()
waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willenquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:19 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
ja...dan zit ik nog steeds op 22![]()
omdat ik ook na de feestdagen graag die 65 kilo wil wegen,ik bouw gewoon een bufferquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef 907 het volgende:
[..]
waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willen
Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Tasje het volgende:
Even een vraagje, bij mij is het regelmatig zo dat ik vanuit mijn werk gelijk door moet ergens anders naartoe, en dus weinig tijd heb om te eten. Wordt vaak een broodje of een hapje onderweg. Is er voor zulke situaties ook iets opgenomen in het boek?
Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Paëlla kan volgens mij wel, maar dan maar iets van 225 gram net als met macaroni of spaghetti.
De keus is natuurlijk aan jou.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.
Niet echt eigenlijk, 's middags ben ik ook aan het werk waardoor ik niet kan koken...quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?
Dat doe ik ook vaak. Wel relaxed als je wat later kan opstaan!quote:Op maandag 20 november 2006 11:29 schreef Tasje het volgende:
Ik heb redelijk geluk vandaag, ik ben vrij, dus kon uitslapen, dus ik heb net pas mijn yoghurt en appel naar binnen gewerkt, vond dat toch best veel!
Dus nu neem ik geen evergreen meer tussendoor, en kan ik rond half 2/ 2 uur mijn lunch nemen
Veel groenten kun je ook bereiden in de magnetron, en aardappels kun je ook poffenquote:Op maandag 20 november 2006 14:18 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb een probleem volgende week, want onze keuken wordt vervangen, en we rekenen op een week geen keuken.. Een week niet kunnen koken, en dan toch Sonja-Bakkeren... Denk niet dat het echt gaat lukken. We hebben wel een magnetron... dus ik ga maar op zoek naar gezonde magnetronmaaltijden. Nasi, stoommaaltijden, stoomgroenten, dat is wat ik tot nu toe kan bedenken...
Volgens mij is het altijd 200g groentenquote:Op maandag 20 november 2006 18:32 schreef amaranta het volgende:
vraagje. Heb ik het goed gedaan met die kool? staat 200 gram bloemkool gelijk aan 200 gram witte kool? En waarmee kan die smerige brocolli vervangen die binnenkort op het menu staat?
ik wil de prei niet vervangen.............prei is jammiequote:Op maandag 20 november 2006 21:58 schreef linda856763 het volgende:
Volgens Sonja alleen door uien (zie de vragenlijst) maar ja, dat is ook niet echt lekker denk ik. Gewoon 2 ons andere groente nemen lijkt me. Of de prei lekker opleuken.
O, dat is ook een goed plan! Ik heb alleen nu nog twee kuipjes kwark staan, want er stond veel kwark op het programma deze week. Ik denk dat ik er zelf maar vruchtenkwark van maak met wat aardbeien en wat melk om het dunner te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik eet dan gewoon die magere vruchtenkwark van Danio of zo. Of van het eigen merk. Gewone kwark met niks is echt niet lekker en er zit ruimte zat in de dagmenu's qua Kcal hoor!
Je mag van Sonja de onderdelen van de dag niet ruilen. Wel dagen met elkaar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:35 schreef Tasje het volgende:
Nou ik heb daarstraks 2 crackers op als lunch (had het ontbijt voor de lunch geruild), maar ik zit echt totaal niet vol... Een boterham vult nog een beetje..
Volgens mij mag dat wel hoor. Je mag alleen niet zeggen ik neem vandaag het ontbijt van morgen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:45 schreef Koningin het volgende:
[..]
Je mag van Sonja de onderdelen van de dag niet ruilen. Wel dagen met elkaar.
In het boek staat van welquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:45 schreef Koningin het volgende:
[..]
Je mag van Sonja de onderdelen van de dag niet ruilen. Wel dagen met elkaar.
Een schep(je) jam er doorheen doet ook al wonderen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:43 schreef linda856763 het volgende:
[..]
O, dat is ook een goed plan! Ik heb alleen nu nog twee kuipjes kwark staan, want er stond veel kwark op het programma deze week. Ik denk dat ik er zelf maar vruchtenkwark van maak met wat aardbeien en wat melk om het dunner te maken.
Jij zit ook in week vier?quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:41 schreef linda856763 het volgende:
Vanochtend voor het eerst kwark. En voor het laatst. Wat een droge plakkerige boel is dat als je het puur eet. Volgende keer doe ik wel weer gewoon yoghurt.
Oke, lief van je...ik voel me al stukken beterquote:Op donderdag 23 november 2006 18:36 schreef ymme het volgende:
Naja, het is geen grote zonde hoor wat je gedaan hebt amaranta.
Die foei's zijn een beetje overbodig vind ik.
Die heb ik toen niet gegeten, krijg ze niet door mijn keel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:04 schreef Twanstra het volgende:
Ik it in week 5 en, voor dinsdag staat er als avondeten een bord bonen in tomatensaus.......250gram. that's it! Klopt dit wel?
Ja dat ben ik ook van plan, want 250 gram bonen in sausquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:11 schreef Koningin het volgende:
[..]
Die heb ik toen niet gegeten, krijg ze niet door mijn keel.
Gewoon aardappels, vlees en groente gemaakt.
Ik heb daar toen sowieso aardappels bij gedaan en de 2e keer ook nog een tartaartje geloof ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:04 schreef Twanstra het volgende:
Ik it in week 5 en, voor dinsdag staat er als avondeten een bord bonen in tomatensaus.......250gram. that's it! Klopt dit wel?
Ik vind die stoom aardappelen heerlijk van celavita, geen jus nodig gehad tot nu toe!quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:52 schreef Marty het volgende:
Witten bonen met tomatensaus zijn heerlijk met een appeltje er doorheen. Als je wilt ook nog een paar blokjes ham, wat ketjap en paprikapoeder![]()
Kan niet wachten tot vanavond..
Kan je niet beter maandag beginnen? In het boek lopen de weken (en dus de menu's) ook van maandag t/m zondag.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:23 schreef Muziekmeisje het volgende:
ik bengin in iedergeval vandaag laat jullie weten hoe et gaat
Ik heb het nu wel bijna de hele week gegeten, maar volgens mij gaat het heel snel tegenstaan als je dit week na week vrijwel iedere dag 'moet' eten.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik eet vaak die rauwkost niet omdat het teveel is.
ja doe ik ook wist dat niet haha maar nu wel maar zo wel de bootschapppen er voor gaan halen hahaquote:Op donderdag 30 november 2006 12:19 schreef Coconut het volgende:
[..]
Kan je niet beter maandag beginnen? In het boek lopen de weken (en dus de menu's) ook van maandag t/m zondag.
Jammer zeg.. Maar dan heb je in ieder geval wel een goed voornemen voor het nieuwe jaar meteenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nietuwe boekje gelijk maar even besteld.
Op dit moment ligt het hele Sonja gebeuren hier op zijn gat trouwens. Zijn een paar andere dingen die niet helemaal lopen zoals het moet en dat frustreert een beetje.
Maar de bedoeling is dat ik op 1 januari weer eens strak er tegenaan ga.
sorry foutjequote:Op vrijdag 1 december 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Huh?![]()
Volgens mij snap je absoluut niet wat ik zeg.
Ik zei dus dat ik hier helemaal NIET bezig ben met sonja op het moment omdat het hier in mijn priveleven even niet helemaal loopt waardoor mijn ruggegraat mbt stevig lijnen totaal weg is.
Maar staan er ook weekmenu's in?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nieuwe boek binnen!
Lang leve Bol!
Het is 2 keer zo dik als het eerste boek!![]()
En het is inclusief boodschappenlijstjes!
heb em ook bij bol besteld zou em maandag of dinsdag wel krijgenquote:Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nieuwe boek binnen!
Lang leve Bol!
Het is 2 keer zo dik als het eerste boek!![]()
En het is inclusief boodschappenlijstjes!
En als ik het zo snel zie is het ook iets duidelijker.
Ipv xxx gram spaghetti met roerbakgroente staat er nu:
125 gr. gekookte spaghettie, 200 gr. roerbakgroenten, 3 scheplepels rode spaghettisaus, 75 gr rundergehakt.
Leuk sinterklaas- of kerstcadeautje voor jezelfquote:Op maandag 4 december 2006 12:55 schreef Koningin het volgende:
Ik vind de prijs net weer wat te veel eigenlijk.....
Dat heb ik al gekocht....quote:Op maandag 4 december 2006 12:58 schreef Coconut het volgende:
[..]
Leuk sinterklaas- of kerstcadeautje voor jezelf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |