abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42602473
Deeltje 7 alweer.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

[afbeelding]

Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[/quote]
pi_42602498
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:37 schreef ymme het volgende:

[..]

Jawel, het is wel de bedoeling. Maar jij hebt natuurlijk een punt. Zie mijn vorige post.
Mijn wil ik zo sterk, ik snap waarom niet, dat ik het weer zover heb laten komen om aan te komen.
Ik kan het, moet er nu alleen wat meer moeite voor doen. De eerste kilo's gingen erzo vanaf leek het wel. Maar nu.... Ik ga me straks aan het sb-dieet houden. Ik doe niets meer wat niet in het boekje staat. Ik moet gewoon!
Zit op het moment gewoon niet lekker in m'n vel. Stress op school, afvallen wilt niet lukken. Ja luklt wel, als ik doorzet. Niet opgeven. Niet snoepen. Niet doen ymme

donderdag 12 oktober 2006 @ 09:44:19 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42602565
Ja! Ik doe nog steeds mee hoor!
Op mijn geheel eigen wijze nog even, maar ik ga die knop binnenkort echt wel even vinden.

Vandaag onze 1e trouwdag dus dat gaan we vieren met sauna en lekker eten vanavond.

En verder even wat stress en spanning hier en daar ben ik niet zo goed in.
pi_42602634
Morgen ga ik weer op de weegschaal, ben benieuwd.
Dan heb ik 9 weken afgerond.
pi_42602709
Zo ik heb mijn kiwi op. En een glas optimel drink.

Ik vind het zo knap dat julie jezelf zo goed aan het dieet kunnen houden. En de resultaten die ik hier tegen kom, geweldig. Ik hoop volgende week ook positief bericht te kunnen weer geven. Nu 88.4 en eens zien wat het volgende week. (voor de vakantie in juli woog ik 84 )
pi_42603185

Ik zit net een kiwi weg te lepelen....
ben net een beetje twijfelend begonnen met het sbdieet....
Ik geef namelijk nog borstvoeding en vraag me af in hoeverre ik genoeg binnen krijg voor ons twee....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:19:56 #7
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42603283
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:15 schreef vamperotica het volgende:

Ik zit net een kiwi weg te lepelen....
ben net een beetje twijfelend begonnen met het sbdieet....
Ik geef namelijk nog borstvoeding en vraag me af in hoeverre ik genoeg binnen krijg voor ons twee....
Borstvoeding geven en lijnen
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:20:31 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42603294
Eh... niet vamperotica.
Volgens een vragensite ergens zegt Sonja zelf dat je dan 1 keer zuivel en 1 keer fruit per dag extra moet nemen, maar dan nog lijkt het mij echt veel en veel te weinig...
pi_42603348

Dan wacht ik nog ff!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:25:11 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42603405
Je mag idd officieel niet lijnen terwijl je BV geeft. Je loopt dan het risico dat de afvalstoffen in de melk komen.
Beter is dus gewoon gezond eten. Ik begreep (uit het bv topic in OUD) dat je wel iets af zou mogen vallen maar dat is echt heel weinig. 500 gr. per week of zo. Maar dat weet ik niet zeker.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:44:50 #11
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42603844
Vandaag de 57 rond bereikt.. ik hoop morgen lekker door te schieten. Ik voel me geweldig en inmiddels dus al op de 17 kilo totaal. 56 was mijn doel in eerste instantie maar nu probeer ik toch mijn "perfecte" (53,3) gewicht te halen. dan heb ik ook een marge voor als ik een keer uit mn dak ga hihi

tevens een onvervalste tvp
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_42604090
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:22 schreef vamperotica het volgende:

Dan wacht ik nog ff!
Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.
SB lijkt me niet verstandig om nu te doen, krijg je echt te weinig binnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42604314
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:54 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.
SB lijkt me niet verstandig om nu te doen, krijg je echt te weinig binnen.
Ja, ik ga het snoepen ook maar gewoon afschaffen....
En de kiwi's, bananen en trosjes druiven als "tussendoortjes" kunnen ook geen kwaad....
Maar het is soms zo frustrerend... Ik lijk wel de enige te zijn die aankomt ipv afvalt van de borstvoeding....
Maar dat is meer iets voor in OUD...
pi_42604494
Sjeesj mickeys... 18 kilo? Heb je ook voor en na foto's?

tevens teeveepee!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:13:17 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42604549
Ik ben niet meer echt aan het SB'en, maar ik lees toch nog graag even mee .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:40:49 #16
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42605293
Week 9 is kut!
Ik heb nog geen een dag me netjes aan het boekje kunnen houden,komt misschien ook wel omdat ik nog maar 1 kg "moet" om op mijn streefgewicht te komen

eh...tevens TVP
pi_42606641
Lunchtjd heerlijk zo'n Italiaansebol met kaas en tomaat en wat vult die snel zeg...hierna nog even een kopje soep en dan kan ik weer tegen aan
Sinds 1978
pi_42606659
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:26 schreef bakkiepleur het volgende:
Lunchtjd heerlijk zo'n Italiaansebol met kaas en tomaat en wat vult die snel zeg...hierna nog even een kopje soep en dan kan ik weer tegen aan
lekker he!
pi_42607554
Hey wat leuk, ik ben deze week ook begonnen aan dat dieet. Ik probeer me er zo goed mogelijk aan te houden! Nouja het scheelt waarschijnlijk al als ik al die liters frisdrank links laat liggen...

Tevens verkapte tvp
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_42607801
Moet iemand nog een boek kwijt?

Dat online afvallen is idioot duur
pi_42608625
Het boek kost in de winkel iets van 13,50.
Op marktplaats en dergelijke, kan je ze 2de hands voor z'n 10 euro kopen.

Ik denk niet dat iemand hier z'n boek kwijt wilt, aangezien er hier in dit topic grotendeels alleen mensen zitten die aan sonja bakker dieet doen.
pi_42609312
Hé, kijk trouwens eens. Ik ben uit de ontkenningsfase: Nee, ik ben niet meer aangekomen Jawel van 85 naar 88. Maar dat gaat er snel weer af

donderdag 12 oktober 2006 @ 14:29:21 #23
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42610030
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:10 schreef Vince22 het volgende:
Sjeesj mickeys... 18 kilo? Heb je ook voor en na foto's?

tevens teeveepee!
Sonja Bakker, deel 5 en dan bijna op het eind ergens maar die is inmiddels al weer van een maand geleden of zo. Ik doe SB voor de 2e keer en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Wel maak ik het me wat makkelijker met hier en daar een boterhammetje. Het is trouwens 17 kilo op dit moment hihi.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_42610124
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:39 schreef ymme het volgende:
Het boek kost in de winkel iets van 13,50.
Op marktplaats en dergelijke, kan je ze 2de hands voor z'n 10 euro kopen.

Ik denk niet dat iemand hier z'n boek kwijt wilt, aangezien er hier in dit topic grotendeels alleen mensen zitten die aan sonja bakker dieet doen.
Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.
Ik vraag niet naar de 2ehands prijs van het boek.
Ik ben op de hoogte van het bestaan van marktplaats.
Vragen kan altijd.
Het is niet aan jou te oordelen of mensen wel of niet hun boek kwijt willen.

Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 14:36:51 ]
pi_42610267
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:32 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.
Ik vraag niet naar de 2ehands prijs van het boek.
Ik ben op de hoogte van het bestaan van marktplaats.
Vragen kan altijd.
Het is niet aan jou te oordelen of mensen wel of niet hun boek kwijt willen.

Bedankt.
Nou ja, ze bedoelt het gewoon goed hoor.
pi_42610543
Er staat toch ook duidelijk, ik DENK, dus ik oordeel niet dat er niemand is die hier zijn of haar boek wilt vergeven of verkopen.
pi_42610592
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nou ja, ze bedoelt het gewoon goed hoor.
'T heeft een reden

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 14:50:24 ]
pi_42611506
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:50 schreef heaven7 het volgende:

[..]

'T heeft een reden
Jij bent raar. Denk je dat nou echt

Maar goed, genoeg hierover. Als iemand z'n boek kwijt wilt, dan weten ze dat ze bij jouw moeten zijn.
Genoeg offtopic nu.

Het heeft een reden. haha.
pi_42611667
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:19 schreef ymme het volgende:

[..]

Jij bent raar. Denk je dat nou echt

Maar goed, genoeg hierover. Als iemand z'n boek kwijt wilt, dan weten ze dat ze bij jouw moeten zijn.
Genoeg offtopic nu.

Het heeft een reden. haha.
Ik praat voor mezelf, niet voor jou

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 15:25:42 ]
pi_42611743
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:25 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik praat voor mezelf, niet voor jou
Naja ook goed.
Nu weer lekker ontopic.

Sonja Bakker
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:30:21 #31
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42611774
Kunnen jullie bovenstaande even uitvechten in een nieuw te openen topic of zo. Dit gaat nergens meer over en al zeker niet over SB
pi_42611817
Nee, nogmaals. Als iemand een boek kwijt wil hou ik me aanbevolen.
pi_42612119
Ik heb zojuist prei in huis gehaald. Dit is dus echt niet mijn lievelings kostje. Maar ik heb er tevens, ui, paprika en champignons bij gekocht. Ik ga dit samen wokken in een wok (ja duh ).
Dat mag toch wel?
pi_42612474
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:41 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist prei in huis gehaald. Dit is dus echt niet mijn lievelings kostje. Maar ik heb er tevens, ui, paprika en champignons bij gekocht. Ik ga dit samen wokken in een wok (ja duh ).
Dat mag toch wel?
Ja joh,lekker

Ik heb de 9wkn weken af gemaakt en ben 10kilo kwijt.Afgelopen week ben ik jarig geweest en m'n moeder ook en heb echt niet opgelet.Vandaag weer gaan sporten en ga weer opletten,wilde eigenlijk weer met week 1 beginnen maar doe het nu 1st proberen op mijn eigen-sonja bakker-manier.
01-08-2008
pi_42616747
Ik post hier ook maar eens.

Ik vond het tijd worden om af te vallen en heb 2 weken geleden het boek van SB gekocht, en de maandag nadat ik het boek binnen had meteen begonnen. Ben nu bijna 2 weken onderweg en ben toch al 3 kilo af gevallen.

Het is alleen zo lullig dat mijn verloofde op dit moment zwanger is en echt allemaal lekkere dingen in huis heeft. Maar ik sta sterk in mijn schoenen en heb al die tijd nog niets gesnoept!!

Ik ga voor dit jaar voor de 10 kilo en in het nieuwe jaar begin ik nog een keer aan het dieet en dan ga ik voor de 5 a 6 kilo! Nee ik ben geen tientonner ofzo, maar woog 86 kilo voordat ik begon met het dieet en wil toch het liefst naar de 70 kilo, misschien nog iets minder.

Zo dat was mijn bijdrage!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 12 oktober 2006 @ 18:38:37 #36
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42617273
Ik was jullie kwijt!

Wat een gezondig deze week. Gister op werk uitgebreid Chinees/Indisch gegeten. Ik heb me ingehouden (weinig sauzen genomen en meer groentegerechten), maar toch...
Volgende week doe ik week drie nog een keer, want deze week sloeg nergens op
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:41:22 #37
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_42617348
"Elk dieet werkt, zolang je je er maar aan houdt"
- onbekend
pi_42618207
JamJam, de prei uit de wok was heerlijk. Gewoon prei, paprika, ui en champignons wokken. En als laatste een klein beetje ketjap (echt heel weinig) voor de smaak. Het ziet er een beetje als een drapje uit, maar het is heerlijk
pi_42633151
Zo de muesli was lekker Al heb ik natuurlijk de yogurt vervangen voor melk.
Weer een nieuwe mooie dag. En we gaan d'r weer voor
pi_42669184
Yay, ik ben in 3 dagen 1 kilo kwijt geraakt! Nouja, was te verwachten als je frisdrank laat staat en je je vol giet met water...
pi_42715445
Vanochtend op de weegschaal na precies een week.....en ja wel 2,7 Kilo afgevallen!!!
Sinds 1978
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:44:54 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42715657
Zo. Ik ben vandaag ook weer even begonnen met week 1. Weet niet of ik 9 weken weer ga volgen, maar ik had vorige week elke dag een sollicitatiegesprek en uit spanning ben ik een beetje meer gaan eten en dat voel ik nu . Even pas op de plaats, zogezegd.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42716011
Ik stond vrijdag nog netjes op -6,5 kilo en toen ben ik dit weekend twee keer gaan uiteten
Nu dus er weer tegen aan, ga weer met week 1 beginnen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:05:03 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42716036
Hier ook weer week 1. En nu weer eens echt!
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:05:17 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42716040
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:03 schreef Koningin het volgende:
Ik stond vrijdag nog netjes op -6,5 kilo en toen ben ik dit weekend twee keer gaan uiteten
Nu dus er weer tegen aan, ga weer met week 1 beginnen.
Herkenbaar . Zaterdag gourmet en gister uit eten .

Succes!
pi_42717701
Oei oei..ik kom me ook melden.
Vandaag begonnen en voor kerst 10 kilo lichter...ik ben benieuwd...!!
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:09:08 #47
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42718803
vanmorgen was het weer de nieuwe week. Inmiddels weeg ik 57 (lengte 162) en hoef ik nog maar 3,5 kilo te doen. Deze week doe ik week 9 voor de 2e keer en dan zal ik nog een paar weekjes doen vanaf week 1. Echt streng doe ik niet meer maar probeer me wel te houden aan de richtlijnen. 6 tot 10 ons per week vind ik niet overdreven maar juist erg geballanceerd.

Succes BE en X!! en natuurlijk ook alle andere
pi_42763351
Ik merk dat ik hier minder post. Maar op het forum over sonja bakker steeds meer
pi_42763449
Ik zit nu in die fruitweek (week 6) maar ik moet zeggen dat ik me weinig meer aan het boekje hou maar wel aan het etenspatroon van sonja, en ik val nog steeds af dus het gaat nog prima. 's Ochtends alleen een appel trek ik echt niet dus neem ik gewoon 2 bruine boterhammen met vruchtenhagel en kaas, met een glas melk... Ik merk ook dat ik steeds meer dingen ga ruilen, omdat ik óf geen zin heb in dingen die op die dag staan, ó ik ze gewoon niet lust.
Tussenstand, inmiddels bijna 7 kilo kwijt.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:54:01 #50
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42766460
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:38 schreef ymme het volgende:
Ik merk dat ik hier minder post. Maar op het forum over sonja bakker steeds meer
Daar zit ook ik al weer een poosje,onder welke naam post jij daar?
pi_42766530
Hoeveel vallen jullie eigenlijk af per week? ( gezien vanaf week 1 zeg mar..)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:37:40 #52
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42771192
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:56 schreef vamperotica het volgende:
tussen de 0 ons (periode week je kent het wel) en de 10 ons maar over het algemeen 6 ons per week
pi_42771395
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:54 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

Daar zit ook ik al weer een poosje,onder welke naam post jij daar?
Same as here.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:00:08 #54
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42781795
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:44 schreef ymme het volgende:

[..]

Same as here.
Ik ook
pi_42795777
Oe, ik ben vanaf maandag bezig en nu al 2 kilo lichter, zal wel veel vocht zijn gok ik.
In elk geval gaat het goed, heb net mijn optimel en kiwi op, vanavond prei..dat is wel een beetje jammer.

Zijn jullie al veel afgevallen?
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
pi_42796688
Ondanks al het zondigen etc... toch bijna 2 kilo eraf

Ik ben zo blij, en dit motiveert zo goed!
pi_42796732
Ik blijf wat hangen op -6,5 kilo.
Week 1 bevalt me weer goed.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:36:51 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42796795
Ik ga niet erg goed deze week. Ook niet extreem slecht, maar afvallen doe ik niet denk ik .

Sollicitatiestress en gister een baan aangeboden gekregen en aangenomen!!! Dusss, a.s. maandag beginnen, discipline! Dan maar een nieuwe poging gaan doen .
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:39:01 #59
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42796839
Ik zit nu op mijn streefgewicht!
Dinsdag was mijn weegdag en ik ben 12.1 kg afgevallen.
Ook heb ik het boekje uit,ik ben wel weer met week 1 begonnen maar dan met meer eten.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:39:27 #60
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42796854
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga niet erg goed deze week. Ook niet extreem slecht, maar afvallen doe ik niet denk ik .

Sollicitatiestress en gister een baan aangeboden gekregen en aangenomen!!! Dusss, a.s. maandag beginnen, discipline! Dan maar een nieuwe poging gaan doen .
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:40:23 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42796872
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:39 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Dankje! Jij gefeliciteerd met je streefgewicht .

Het is overigens naast een nieuwe baan ook nog eens m'n éérste echte grotemensenbaan .
pi_42797055
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gefeliciteerd
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:49:31 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42797060
Dankjewel!
pi_42797077
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:39 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik zit nu op mijn streefgewicht!
Dinsdag was mijn weegdag en ik ben 12.1 kg afgevallen.
Ook heb ik het boekje uit,ik ben wel weer met week 1 begonnen maar dan met meer eten.
ook jij gefeliciteerd

Ik moet nog aardig wat kilo's voordat ik op mijn streefgewicht ben. Wat zal ik een gat in de lucht springen, als ik dat zinnentje ook hier kun zetten
pi_42797743
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:56 schreef vamperotica het volgende:
Ik ben in mijn eerste week 1.7 kg afgevallen ondanks het zondigen! Nu nog 13 kilo...

Rennen jullie trouwens ook om de haverklap naar het toilet?

Gefeliciteerd XcUZ_Me & AnnaStesia!
pi_42807036
Ik ga vandaag de prei ook eens roerbakken met ui en champignons. Wat kruiden erover heen.
Ben benieuwd, is weer eens wat anders dan gewoon koken.
pi_42838902
Ik ben afgelopen maandag begonnen en ik moet zeggen dat het me (tegen verwachting in) heel erg makkelijk afgaat. Ik ging gister even op de weegschaal staan om te zien of ik al iets was afgevallen en wat zag ik... 2 kilo eraf! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat vreemd vind aangezien vorige lijnpogingen altijd heeeeel erg langzaam gingen. Maar goed ik ben er blij mee en hou vol!
pi_42838990
2 kilo in 4 dagen is wel erg veel.

Mag ik vragen wat je start gewicht is?
Wat hoe meer overgewicht, hoe sneller het in het begin gaat namelijk
pi_42847039
Mijn startgewicht was 90.5 kilo... ik snap er zelf dus ook niet veel van maar ja zie maandag wel wat er dan af is na een week.
pi_42872346
Hoeveel yoghurtdressing moet je eigenlijk op het bakje rauwkost dumpen?
pi_42879750
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:44 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Hoeveel yoghurtdressing moet je eigenlijk op het bakje rauwkost dumpen?
Als het op 1 schaaltje is, voor 1 persoon, zou ik zeggen een klein eetlepeltje?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_42894747
Nou.... De borstvoeding is hier helemaal in de soep gelopen.....
Dus maandag begin ik...
Er moet 10 kg af....ben benieuwd...
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:43:09 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42911575
Jammer van de BN vamperotica.
Succes met afvallen!

Ik had gisteren ontzettend veel zin in een enorm bord spaghetti dus ik met van alles dat ik nog in huis had een heerlijke saus in elkaar gedraaid, scheutje wijn erdoor enzo.
Later lekker nog parmezaanse kaas erover (dat lag er nog van het recept uit week 7 of 8 ).
Heerlijk gegeten!

En nu gewoon weer lekker verder met week 2.
Aangepast weliswaar. Vanmorgen 2 beschuitjes ipv 1, daar kan ik echt niet op leven.
En tussen de middag worden het 4 crackers met ham en kaas (afgewisseld) ik had geen pistoletje en die ananas hoeft er van mij ook niet op.
pi_42912082
Ik heb zaterdag een bierfeest gehad....
Denk niet dat dat in het SB-dieet past........
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:18:42 #75
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42921305
wij zitten nu in week 7 alweer. manlief is 11.8 kg afgevallen tot nu toe
en ik 10.4
manlief moet er nog 10 kg afkrijgen, en ik nog maar liefst 18 heb mezelf de tijd gegeven tot mijn verjaardag, dan moet ik gewoon 80 wegen! (en dat is in mei volgend jaar)

wij merken wel dat we steeds minder zin hebben om de menu's te volgen. wij doen ook weleens dagen op onze eigen (met ideeen van sb) manier.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:27:58 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42921552
Martineke! Echt supergoed zeg!

Wij zijn ook weer begonnen met week 1 vorige week, maar ik pas wel af en toe wat dingen aan idd. Soms heb ik even geen zin in wat zij voorschrijft en wordt het iets anders gezonds.

Vorige week nog geen weegsucces en deze week ben ik nog niet gaan staan. Ik wil even niet in de hoop over een paar dagen iets leuks te zien. Eind van de week, begin volgende week dus hoop ik.
pi_42936770
Wauw wat een goede verhalen! Ik ben nu dus met de 2e week bezig en het gaat steeds makkelijker. Vooral 's ochtends vergeet ik het tussendoortje af en toe en is het ineens al lunch tijd.

Morgen staat er sla op het programma maar wij hebben er niet zo'n zin in, iemand een goede vervanger??
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:27:13 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42937071
Ik heb geen tip voor je voor morgen (behalve dan om er gewoon een lekkere salade van te maken. Desnoods zo'n bak van de AH, met lekkere uitjes oid er doorheen.

Probeer trouwens niet je tussendoortjes te vergeten, ze zijn geen luxe extra, je lichaam heeft ze gewoon echt wel nodig!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:30:37 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_42937176
Ik zit erover na te denken om ook te SB-en. Ik weeg nu 97 kilo bij 1.82m dus heb zeker wel overgewicht.
Als ik zo het boodschappenlijstje zie is het niet zo gigantisch veel, dus mijn vraag is "is het niet te weinig". Ik heb een slechte ervaring met heel veel heel snel af te vallen en ik zie hier toch best wel grote getallen langskomen, maar de ervaringen lijken mij positief.

Wat eet je nou bijvoorbeeld op één dag?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:37:32 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42937375
Dit is een voorbeeld van een dag:

Ontbijt: 250 Gr. magere kwark
Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterehammen met halvarine en 1 x 30+ kaas en 1 x kipfilet. Evt. een bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Tussendoor: 1 kiwi
Diner: 125 gram gebakken aardappelen (in olijfolie), 200 gram spinazie (geen a la creme) en een gekookt eitje, 1 eetlepel jus.
's Avonds: 1 peer

Dit is een gemiddelde dag. Soms zitten er dagen bij dat je veel minder mag.
(Deze dag geen vlees ivm het eitje).
Het is over het algemeen genomen aan de krappe kant qua hoeveelheden.

Ikzelf pas het wel gewoon aan.
Van de week mocht ik 1 beschuitje als obtbijt, dat vond ik te weinig dus daar heb ik er 2 van gemaakt etc. etc.

Je mag sowieso altijd als je honger hebt een appel of een andere goeie vrucht (dus geen banaan, kilo's druiven, mango etc.) of rauwkost eten.

Die rauwkost die hier bij de lunch staat zit er elke dag bij, meestal bij het avondeten.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:42:14 #81
54772 Silmarwen
pi_42937510
Ben je niet bang dat je daarna snel aankomt omdat het zo weinig is per dag. Ik ben drie jaar geleden 20 kilo aangevallen door super weinig te eten (wel minder dan dit dieet) maar zodra ik weer enigszins normaal ging eten ben ik die 20 kilo gewoon weer aangekomen. Daar ben ik dus een beetje bang voor. Ik lees wel heel erg veel positieve verhalen. Ik ga er eens over nadenken.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:56:22 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42937978
Ja, maar dat lijkt me dus echt een kwestie van rustig opbouwen. In het boekje staan daar ook weer tips voor.

En als ik honger heb neem ik gewoon een liga extra hoor. Dus ik hou me niet zo heel superstrikt aan alles.
pi_42943950
Eergister riep de weegschaal 67 kg en nu opeens 65....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:48:00 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42944386
Het is wel veel verschil, maar het zou wel kunnen, die dag iets meer gegeten, nog niet naar het toilet geweest, vocht etc. etc.
pi_42944686
Zit nu in week 3 en de weegschaal gaf vanochtend aan dat ik al 5,2 kilo kwijt ben!!!
Sinds 1978
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:00:15 #86
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42945388
hoe vaak wegen jullie eigenlijk?

wij zijn echt geobsedeerd door de weegschaal elke dag staan we erop ( behalve als we ernstig gezondigd hebben, dan niet). dat is voor ons ook een goede motivatie om door te blijven gaan, we zien het elke dag iets minder worden.
pi_42945420
Ik kan het ook niet laten om er elke dag ff op te gaan staan...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:03:17 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42945447
De ene keer sta ik er idd dagelijks op, nu een tijdje niet. Ik volg Sonja wel, maar met wat (goede of slechte) aanvullingen dus ik weet eigenlijk niet of ik wel aan het afvallen ben.
Door niet te kijken hoop ik van wel.
Ik denk te voelen van wel, maar goed... mss dat ik morgen wel weer eens ga staan of zo.
pi_42945909
ik zit nu in week 5, en ik ben eigenlijk al een kilo of 5 afgevallen, en merk ook dat ik minder gemotiveerd ben, juist omdat het zo lekker gaat. ách, dan kan die ene liga, eierkoek, cracker etc er ook wel bij.. maar volgens mij val ik nog steeds wel een beetje af.. ik heb iig nog niet gezondigd in de zin van snoep, koekjes, chocola, frisdrank etc.

En ik hou gewoon teveel van mijn borreltje om half 10, maar neem nu vaak cola light met beerenburg, en niet iedere dag, ipv rosé incl kaasplankje en toastjes
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:34:38 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42946072
Mijn man zag het gisteren al helemaal voor zich qua zondigen trouwens.
Kaas schijnt goed te zijn voor je sexleven, dus dat in combi met Sonja's glas wijn af en toe...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:48:21 #91
54772 Silmarwen
pi_42946377
Ik heb het boek besteld.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:49:52 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42946410
Dat wilde ik net gaan voorstellen. Dat is toch de beste graadmeter of je het wel of niet wil gaan doen, Gewoon eens het boek lezen, een week bekijken etc. etc.
En voor die 13 euro... ach, die versnoep ik anders zo in een maand.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:01:32 #93
54772 Silmarwen
pi_42946739
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wilde ik net gaan voorstellen. Dat is toch de beste graadmeter of je het wel of niet wil gaan doen, Gewoon eens het boek lezen, een week bekijken etc. etc.
En voor die 13 euro... ach, die versnoep ik anders zo in een maand.
Snoepen doe ik niet echt, maar ik eet wel snel nog een boterham extra. Maar goed, ik ben benieuwd. We zullen het wel zien. Ik zal het boek morgen binnen hebben en dan ga ik maandag beginnen!
pi_42947805
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:18 schreef Martineke het volgende:
wij zitten nu in week 7 alweer. manlief is 11.8 kg afgevallen tot nu toe
en ik 10.4
manlief moet er nog 10 kg afkrijgen, en ik nog maar liefst 18 heb mezelf de tijd gegeven tot mijn verjaardag, dan moet ik gewoon 80 wegen! (en dat is in mei volgend jaar)

wij merken wel dat we steeds minder zin hebben om de menu's te volgen. wij doen ook weleens dagen op onze eigen (met ideeen van sb) manier.
Hier wordt het ritme ook weer opgepakt, en de dagen anders invullen dat herken ik wel. Zo neem ik wel eens een boterham ipv 2 krekkers, of doen we wat anders met het avondeten, maar wel even gezond enzo.
Na het weekend ga ik weer wegen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:09:31 #95
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43069489
Mijn ouders gaan er ook aan.

Ik doe dus verplicht mee, met mijn 75 kg en 1.91.
pi_43070198
Ok, na alle positieve verhalen ben ik er vandaag ook mee begonnen

Tot nu toe gaat het prima. Heb net m'n stukje ontbijtkoek op.
Ik heb eigenlijk wel zin in de gekookte aardappelen vanavond aangezien ik die hier in Italie bijna nooit eet.
Het enige probleem is dat ik niet alle producten hier in Italie kan krijgen (zoals bijvoorbeeld Optimel of een tartaartje of zakjes roerbakgroente en rauwkost).
Maar goed kijken waar ik dat mee kan vervangen en wat ik zelf kan maken dus. Voor vanavond heb ik een dun bieflapje/biefstukje gekocht dat ik wel even door de keukenmixer haal. Dan lijkt het toch op een tartaartje?

Het moeilijkste voor mij is toch wel de lunch. Ik heb anderhalf uur luchpauze en ga dan naar huis om te eten. Meestal at ik dus wel een paar sneetjes brood, wat yoghurt, wat fruit en een koekje ofzo.
Nu moet ik het op twee boterhammen doen.. Gelukkig mag ik 's middags wel een tussendoortje, iets dat ik voorheen nooit at.

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie nog steeds streng bezig?
Forza Juve!
pi_43072137
Ik zit nu in week 8 en nog steeds min of meer bezig... ben begonnen (zoals ook al te lezen) met 87.6 kilo en ben nu ongeveer tachtig (soms meer soms minder)... vorige week op de sportschool vetpercentage gemeten en was iets van 16 geloof ik (terwijl dat eerst 20 was). Allemaal niet echt heel ongezonde waardes mbt tot overgewicht ofzo, maar ik ben nu compleet van mn bierbuikje af! echt heerlijk!!
Dus wat Sonja betreft, ik ben helemaal blij! Af en toe was het wel erg afzien maar het ist allemaal waard geweest
pi_43092955
Ik ben nu voor de tweede keer in week 2. Merk wel dat ik het avond eten al wat meer ga aanpassen (wel in de SB-stijl hoor!). Maar dat gaat goed.
Afgelopen 2 a 3 weken telken op -6,4 gestaan en vanmorgen stond ik weer op -6,6.
Hopelijk kom ik aan het eind van de week eens op -7
pi_43093095
gister week 2 ingegaan met 2 kg minder als aan het begin van week 1...... En met een weekeind achter de rug waarin ik helemaal nergens op gelet heb.....
pi_43127732
Zit nu ook in mijn 8e week en begin ook steeds meer mijn eigen SB menu te maken, ik ben ondertussen wel 7 kilo afgevalllen en alle kleren zitten gewoon weer lekker en soms zelfs te wijd.
Heerlijk!!!
  woensdag 1 november 2006 @ 08:16:58 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43128037
ik heb fftjes stilgestaan, schommelde heel de tijd tussen de 98 en 99 kg, had dan ook ernstig gezondigd (1 1/2 week tijd, 2x chinees, 2x patat, en 1 pizza )
maar na 2 dagen ff streng doen incl de broodnodige beweging, was ik vanmorgen toch weer 97,5 11 kg kwijt.
en wij zitten in week 8.
na de 9e week beginnen we weer overnieuw hebben we besloten, ik moet er zoiezo nog zeker 12.5 kg kwijt. en dan eigenlijk nog 5. maar dat zie ik dan wel weer.
  woensdag 1 november 2006 @ 08:23:23 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43128091
Ik heb mezelf maar weer eens de zoveelste schop onder mijn reet gegeven... Ben altijd die tijd wel half en half er mee bezig geweest maar 's avonds gaat het meestal mis.
En ik wil toch! Per sé.
  woensdag 1 november 2006 @ 08:54:21 #103
54772 Silmarwen
pi_43128422
Nou ik begin aan mijn derde dag en het valt me redelijk mee. Ik heb wel veel honger, maar dat is wel normaal. Verder heb ik gisteren een miniscuul puntje vlaai gegeten want we moesten echt wat vieren!
pi_43136140
Ik zit inmiddels in week 3 en was na 2 weken 2.8 kilo afgevallen. Ik ben er goed aan gewend en heb bijna geen hongergevoel meer. Wij zijn ook af en toe wat dingetjes aan het veranderen op de sb manier. Ik voel me er erg goed bij!
pi_43147838
Ik ben ook van plan te beginnen met Sonja Bakker, ik heb zoveel goede resultaten van iedereen gehoord
Maar als je dit in je eentje doet, is dat dan niet moeilijk met boodschappen inslaan enzo?
Ik zie bijvoorbeeld op het boodschappenlijstje van week 1 staan: 1 plakje ham, maar wat moet je dan met de rest van de ham? En hetzelfde met crackers enzo, en dingen die kunnen bederven?
  Jubileum moderator woensdag 1 november 2006 @ 21:11:13 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43151861
Ca. 1 december komt het nieuwe boek van Sonja uit.
Bereik en behoud je ideale gewicht!
Beschrijving:
In dit boek komen o.a de volgende thema's aan bod: overgang, onregelmatige diensten, na de zwangerschap, sporten. De weekmenu's en heerlijke recepten zullen de leidraad zijn van het boek.

[reclamemodus uit]
(ik kwam hem toevallig tegen tijdens het rondneuzen op bol.com)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 november 2006 @ 08:24:13 #107
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_43162458
Hoe hard ik mijn best ook doe.. ik blijf in de 56 kilo grens nu hangen. er komt niet echt bij en er gaat niet echt iets af. De laatste 3 kilo gaan waarschijnlijk dan ook niet lukken, maar niet getreurt.. ik ben onwijs blij met mijn resultaat.. 18 kilo totaal na 2 keer de 9 weken doorlopen te hebben is echt waanzinnig... Ik wens iedereen nog heel veel succes hier!!
pi_43162548
Mickeys, wat een goed resultaat zeg!!
Gefeliciteerd, hopelijk kun je het nu ook behouden.
  donderdag 2 november 2006 @ 08:51:42 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43162751
Mickeys! Echt super hoor!

Vanavond staat die lekkere koolsalade met gerookte kip op het menu.
Het water loopt me nu al in de mond!
  donderdag 2 november 2006 @ 08:57:56 #110
54772 Silmarwen
pi_43162816
Die eet ik zondag. Ben benieuwd, het valt me tot nu toe trouwens wel mee eigenlijk!
  donderdag 2 november 2006 @ 09:01:32 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43162861
Goed nieuws dus!
Met die operatie in zicht kan wat gewicht verliezen ook niet echt kwaad denk ik. Is alleen maar prettig bij het herstel.

Die salade komt dus in week 3 terug op donderdag.

De schop onder mijn kont van gisteren lijkt echt gewerkt te hebben. Ik ben voorzichtig optimistisch.
  donderdag 2 november 2006 @ 09:10:09 #112
54772 Silmarwen
pi_43162980
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
Goed nieuws dus!
Met die operatie in zicht kan wat gewicht verliezen ook niet echt kwaad denk ik. Is alleen maar prettig bij het herstel.

Die salade komt dus in week 3 terug op donderdag.

De schop onder mijn kont van gisteren lijkt echt gewerkt te hebben. Ik ben voorzichtig optimistisch.

Kilo's weg voor een operatie is altijd goed, en als je getuigen bent van de bruiloft van je beste vriendin ook. Maar ik zag dat ik nu al!!!!! (na 4 dagen dus) 1,6 kilo kwijt ben. Maar ik was zaterdag voorhet laatst ongesteld en daar raak ik vaak een kilo van kwijt aan vocht, dus houden we 0,6 kilo kwijt in 4 dagen, nog niet slecht.
  donderdag 2 november 2006 @ 09:17:38 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43163076
Ik was in juli 5 kilo kwijt op 3 weken, dus die 1,6 zou nog wel kunnen ook hoor.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:15:08 #114
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_43164225
tnx all

Succes BE.. je kan het!!!
pi_43174646
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:36 schreef Tasje het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met Sonja Bakker, ik heb zoveel goede resultaten van iedereen gehoord
Maar als je dit in je eentje doet, is dat dan niet moeilijk met boodschappen inslaan enzo?
Ik zie bijvoorbeeld op het boodschappenlijstje van week 1 staan: 1 plakje ham, maar wat moet je dan met de rest van de ham? En hetzelfde met crackers enzo, en dingen die kunnen bederven?
In porties verdelen en invriezen.
Sinds 1978
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 november 2006 @ 18:27:14 #116
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43178665
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:36 schreef Tasje het volgende:
Crackers opbergen in een luchtdichte doos. Meer dan nodig is koken en invriezen. Dingen als krentenbollen, eierkoeken en vleeswaren kun je ook invriezen.
Verder haal ik persoonlijk maar 1 soort vleeswaar. Dus als je in een week bv. én kipfilet én filet én smeerpaté moet eten, dan haal ik maar 1 van die drie. Mag niet geloof ik, maar da's dan jammer
  donderdag 2 november 2006 @ 18:28:13 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43178702
Dat doen wij idd ook hoor. Ik doe in principe op zaterdag boodschappen en dan doen we het met wat ik dan haal. Geen filet voor door de weeks dus bijvoorbeeld.

Die salade is zo lekker!
En ik heb ons er een bruin pistoletje bij kado gedaan. Alleen de salade vind ik wat karig.
pi_43198934
Ben al weer blijven staan op -6,5
Dat is frustrerend. Misschien dat ik effe heel streng moet zijn tegen me zelf.
pi_43199959
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Xx
pi_43200080
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:35 schreef Nolita_ het volgende:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Ik doe namelijk ook aan het sonja bakker dieet en deze vraag vroeg ik me al een tijdje af
Xx
pi_43200120
quote:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Volgens mij wel ja.
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:29:38 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43201620
Die staan toch op een gegeven moment ergens op het lijstje als tussendoortje? Dus ja, lijkt me wel dan.
pi_43223078
quote:
Mogen Snack-a-Jacks ook?
Week 3 op zondag... ja dus.
Sinds 1978
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:47:38 #124
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43231484
ik ben blijhijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
ik ben zo blijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

ben niet meer afgevallen dan laatste post 1 nov maar ik heb vandaag een rokje gekocht maat 44 en een blouse ook maat 44 blouse zit nog ietsie te strak, maar dat komt meer door me grote boopies op het moment(borstvoeding). dat word alleen maar beter straks.
en die rok had ik in september ook al gepast, en dat was toen maat 46, en die zat strak en nu heb ik gewoon 44 woehoeeeee
verder heb ik vandaag een broek maat 44 aan, die heb ik voor het laatst aangehad voordat ik zwanger werd van de eerste (in 2003 dus) zit ook nog ietsie te strak, maar ook dat word beter
loop gewoon te paraderen in huis, voel me als nieuw.
op naar maat 42 dan maar

lang verhaal, sorry, ben gewoon blij
pi_43231755
Martineke wat goed
Lekker gevoel he
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:17:38 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43232125
Martinek!
Ik word gewoon blij van je verhaal!
pi_43239397
Martineke

Ergens 2 weken geleden was ik aan het posten dat ik ook ging beginnen, maar toen liep Fok! vast en dat duurde ff en daarna ging mijn pc kapot.

Ik was tijdens mijn zwangerschap ongeveer 16 kilo aangekomen, maar was voor de zwangerschap eigenlijk al 3 te zwaar. 10 dagen na de bevalling was ik al 10 kilo kwijt, maar 5 weken later is dat nog steeds de 'score'. Thuiszitten met kind en een la vol pepernoten en koekjes en wat niet al, helpt niet echt.
Dus: startgewicht na de zwangerschap was 76 kilo, 10 is er al af, dus ik wil nu van 66 naar 57 kilo. BMI is dan wat laag met mijn 1.68, maar dit was al jaren mijn gewicht en daar voelde ik me goed bij)

Ik heb bijna week 1 achter de rug. Het leek dat ik na twee dagen al 1.5 kilo kwijt was , maar dat was de wijzer van de weegschaal die niet op 0 stond, maar ervoor. . Ik lijk nu op 750 gram te zitten ofzo. (misschien moet ik maar eens een digitale weegschaal kopen)

Ik was ook wel een beetje bang dat als ik voor het eerst aan een dieet begin, ik voor eeuwig vast zit aan jojo-en, maar nu ik een week bezig ben, realiseer ik me dat SB eigenlijk best mijn eigen eetpatroon volgt. Als ik aan het werk ben, neem ik meestal helemaal geen tussendoortjes en wat meer bij ontbijt, lunch en avondeten , en af en toe wat snoepen. En ik begin nu ook al wat te rommelen met de menu's, want ik heb ook geen zin om voor elke dag weer een andere vleeswaar of tussendoortje in huis te halen. En morgen heb ik een SAS-dag, want dan wordt mijn dochter gedoopt, en voor het feest daarna heb ik voor 30 mensen gekookt en koekjes gebakken, en ik ga er zelf ook een beetje van proeven.
Eva
pi_43241556
Ik ga maandag weer een nieuwe poging wagen....
Na vorige week, ondanks een heel weekeind nergens naar kijken keurig op de -2 kg te zijn blijven hangen, heb ik de hele afgelopen week maar nergens meer naar gekeken met als resultaat dat die 2 kg er weer bij zitten!
pi_43241567
Martineke
Gaat het wel goed, met borstvoeding geven enzo?
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:44:43 #130
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43244940
ja hoor gaat prima
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:44:50 #131
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_43244943
Nou, ben ook begonnen. Vanaf woensdag full pull. Moet zeggen bevalt me redelijk goed. Ook met sporten erbij. Wat ik me echter afvraag. Ik drink cristal clear, mag dit? (ik denk een .5 liter per dag) 2 glazen. Water vind ik prima maar niet de hele dag door!
En ohja, ik ben vandaag (zaterdag) stiekem 2 plakjes ontbijtkoek genomen als ontbijt.....
  zondag 5 november 2006 @ 00:00:11 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43248410
Geen idee of het mag, maar als jij het wil mag het toch?
Het is volgens mij redelijk kcalorie-arm dus zo'n ramp kan het niet zijn.
pi_43248508
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:44 schreef Twanstra het volgende:
-knip-
En ohja, ik ben vandaag (zaterdag) stiekem 2 plakjes ontbijtkoek genomen als ontbijt.....
Zomaar een vraagje hoor, maar is dat dan zo'n ramp als je 2 plakjes ontbijtkoek neemt ipv een bak yoghurt
Bedoel, over hoeveel kcal praten we nou eenmaal
  zondag 5 november 2006 @ 00:07:04 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43248576
Natuurlijk is dat geen ramp.
  zondag 5 november 2006 @ 00:45:32 #135
89681 Twanstra
pi_43249494
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:04 schreef Ils het volgende:

[..]

Zomaar een vraagje hoor, maar is dat dan zo'n ramp als je 2 plakjes ontbijtkoek neemt ipv een bak yoghurt
Bedoel, over hoeveel kcal praten we nou eenmaal
true true......maar het voelt toch een beetje als valsspelen. En ik mocht 1 plakje koek, geen 2
Ik moet zeggen de zaterdag is niet de meest ideale dag om op dieet te zijn!

Geen bier..........
  zondag 5 november 2006 @ 10:13:45 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43253396
zal je verblijden Twanstra, ik had vrijdag als ontbijt eigenlijk 2 plakken ontbijtkoek, dat werden er 5

ik neem geregeld s'avonds ontbijtkoek, of als tussendoortje. terwijl dat niet eens in het boek staat. zo ook snack a jacks. wil toch iets te snoepen hebben, nou dan maar s-a-j ;9
  zondag 5 november 2006 @ 11:44:18 #137
89681 Twanstra
pi_43254795
Vanochtend lekker ontbeten!! Twee (zelf gebakken) pistoletjes met kip filet en kwamkwammer. Heerlijk.
ik moet zeggen dat ik dus ook helemaal niks meer snoep. Dus als SB het niet voorschrijft eet ik het ook niet. En dit werkt prima!

Nu lekker even een 45 minuten trainen.
pi_43267937
Hoe reageren de mensen hier op dat Sonja veel dingen in haar boeken schijnt te hebben overgenomen uit andere boeken?

Iemand zonder specifieke opleiding kan natuurlijk ook niks anders doen dan dingen schrijven die ze ergens anders vandaan heeft. Deze dieetmethode heeft ook niet iets revolutionairs nieuws dat dit te verwachten was.
pi_43268733
Eigenlijk vind ik de SB-methode ook niet zo erg vernieuwend. Het is vooral gezond verstand gebruiken, 6 keer per dag wat eten, afwisselend, 2 stuks groente, 2 stuks fruit, zuivel, etcetc. Alles was aan alle kanten al voorgeschreven wordt. Voordeel van de methode vind ik dat je volledig aan het handje meegenomen wordt, je hoeft zelf niet meer na te denken. Scheelt in het maken van foute eetkeuzes.

Vandaag mijn SAS-dag vanwege een doopfeest, maar ik heb me goed ingehouden. 2 koekjes en verder vooral lichte soep gegeten.
Eva
  zondag 5 november 2006 @ 19:48:33 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43268759
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:22 schreef McGilles het volgende:
Hoe reageren de mensen hier op dat Sonja veel dingen in haar boeken schijnt te hebben overgenomen uit andere boeken?

Iemand zonder specifieke opleiding kan natuurlijk ook niks anders doen dan dingen schrijven die ze ergens anders vandaan heeft. Deze dieetmethode heeft ook niet iets revolutionairs nieuws dat dit te verwachten was.
Daar reageren we hier allemaal vreselijk overspannen en aggressief op.
Bah, vreselijk dieet, afschuwelijk, nou doe ik het niet meer hoor!

Tssss, een dieet dat een beetje lijkt op een ander dieet... Iew! Hoe durft ze!

Ik heb nieuws voor je:ELK DIEET LIJKT OP EEN ANDER DIEET... ZE ZEGGEN NAMELIJK ALLEMAAL: MINDER ETEN, GEZONDER ETEN EN MEER BEWEGEN.

En mocht je nou nog meer eyeopeners hebben voor ons zieltjes die met oogkleppen op zonder ook maar ooit verder iets anders gelezen te hebben blind Sonja Bakker volgen, dan gaarne hier: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Het werkt, ik voel me er goed bij en het zal me werkelijk aan mijn reet roesten waar ze het vandaan gehaald heeft!
pi_43269182
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar reageren we hier allemaal vreselijk overspannen en aggressief op.
Bah, vreselijk dieet, afschuwelijk, nou doe ik het niet meer hoor!

Tssss, een dieet dat een beetje lijkt op een ander dieet... Iew! Hoe durft ze!

Ik heb nieuws voor je:ELK DIEET LIJKT OP EEN ANDER DIEET... ZE ZEGGEN NAMELIJK ALLEMAAL: MINDER ETEN, GEZONDER ETEN EN MEER BEWEGEN.

En mocht je nou nog meer eyeopeners hebben voor ons zieltjes die met oogkleppen op zonder ook maar ooit verder iets anders gelezen te hebben blind Sonja Bakker volgen, dan gaarne hier: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Het werkt, ik voel me er goed bij en het zal me werkelijk aan mijn reet roesten waar ze het vandaan gehaald heeft!
Anders voel je je even aangevallen.
Het was gewoon een reactie op wat in het nieuws was verschenen. Dat Sonja Bakker niet de Einstein in de dieetwereld is kan je meteen concluderen.

Ik vind het persoonlijk alleen storend dat veel mensen zo lyrisch zijn over het 'Sonja Bakker dieet', wat je met je gezond verstand ook zelf kunt bedenken. Ook is in het verleden al 1000x gezegd wat zij zegt, dus waarom nu haar de hemel in prijzen?

En om misverstanden alvast te voorkomen, dit is niet weer een aanval, gewoon een vraag

ps. Waarom willen mensen perse een bepaald dieet volgen en niet gewoon zelf gezond eten + sporten? Waarom perse bepaalde 'schema's' volgen?
  zondag 5 november 2006 @ 20:22:37 #142
89681 Twanstra
pi_43270021
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het was gewoon een reactie op wat in het nieuws was verschenen. Dat Sonja Bakker niet de Einstein in de dieetwereld is kan je meteen concluderen.

Ik vind het persoonlijk alleen storend dat veel mensen zo lyrisch zijn over het 'Sonja Bakker dieet', wat je met je gezond verstand ook zelf kunt bedenken. Ook is in het verleden al 1000x gezegd wat zij zegt, dus waarom nu haar de hemel in prijzen?

En om misverstanden alvast te voorkomen, dit is niet weer een aanval, gewoon een vraag

ps. Waarom willen mensen perse een bepaald dieet volgen en niet gewoon zelf gezond eten + sporten? Waarom perse bepaalde 'schema's' volgen?
Sherlock, heel makkelijk omdat mensen houvast willen hebben. En als je er problemen mee hebt is haar boek makkelijk. Waarom, gewoon 9 weken doen wat in het boek staat. En vaak is dat toch anders, en moet je zelf weer dingen gaan bedenken. Dit is dus gewoon een gemakkelijke manier van dieeten.
  zondag 5 november 2006 @ 20:40:14 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43270702
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kijk even in de Openings Post van dit topic, open de voorgaande topics, zoek even op mijn naam en dan zie je daar een keer of 20 mijn reden om Sonja Bakker te volgen...

Aanvulling: ik voel me niet aangevallen... ik weet waarom ik het doe en ik weet ook dondersgoed wat ik doe.
Ik word alleen een beetje moe van al die mensen die maar zeggen dat het allemaal zo makkelijk is etc. etc.
Vast... maar waarom ben ik dan veel te zwaar?
Omdat ik dus wel zwak ben en het niet makkelijk vind. En het Sonja Bakker dieet maakt het wel wat makkelijker voor me. Laat me. Graag zonder opmerkingen alsof ik een hersenloos wezen ben, want dat ben ik nou weer net niet.
pi_43282808
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:44 schreef Martineke het volgende:
ja hoor gaat prima
Jippie!!
Toen ik, tijdens de zoveelste regeldagen...uhm nachten per ongeluk in mn onderbroek langs een spiegel liep en bedacht dat ik eruit zag als een uitgezakte plumppudding en daar behoorlijk chagerijnig van werd en bedacht dat ik toch eik wel weer een lijf in wat "normalere" proporties wilde....Had mijn bv al zoiets van weet je wat....Ik kap er gewoon mee!

Vandaag weer een nieuwe poging na het volvreten van vorige week....En weer start ik met 67 kg....
  maandag 6 november 2006 @ 08:30:51 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43282965
Het is weer maandag!
Ik vind de weekenden soms erg lastig omdat je zoveel tijd 'over' hebt. Door de weeks op mijn werk drink ik ook meer water, dat vergeet ik thuis enzo.
  maandag 6 november 2006 @ 09:49:06 #146
54772 Silmarwen
pi_43284006
Ik ben de eerste week 3,1 kilo kwijtgeraakt. Ik gok zo dat het nu wel wat minder rap zal gaan, maar toch is het wel fijn zo de eerste week. Motiveert goed moet ik zeggen!
  maandag 6 november 2006 @ 09:50:14 #147
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_43284033
Ik vind het Sonja Bakker Dieet echt pure overrated en dat die vrouw zoveel respect krijgt ook.

Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat je goed kunt afvallen doormiddel van gezond eten, de hoeveelheden bijhouden en alles matigen. Daarbij goed sporten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 6 november 2006 @ 09:54:52 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43284107
quote:
Op maandag 6 november 2006 09:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben de eerste week 3,1 kilo kwijtgeraakt. Ik gok zo dat het nu wel wat minder rap zal gaan, maar toch is het wel fijn zo de eerste week. Motiveert goed moet ik zeggen!

Lekker hoor!
  maandag 6 november 2006 @ 09:57:34 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_43284146
Ik begin deze week ook weer! Afgelopen 2 weken was puinhoop. Hele hectische weken met veel te veel ongezond voer.

Pas op de plaats dus nu!
pi_43285439
1e week een half kilootje. Dat valt me wel een beetje tegen (want ik ben ongeduldig ) magoe, het is een beginnetje... Natuurlijk heb ik me gisteren er niet zo aan gehouden, maar dat pond was er zaterdag ook al af, dus gisteren heeft geen schade aangericht. Met volle moed week 2 in. Ik heb nu wel wat honger, 1 beschuitje met jam is wel heel weinig! Zometeen maar eens een tussendoortje opzoeken. Een glas melk geloof ik.

En wat ik me nog afvraag: Sonja noemt jus d' orange en melk e.d. als opties voor tussendoortjes of tijdens de maaltijd. Moet ik daaruit concluderen dat ik dat niet mag gebruiken als gewoon ' extra' drinken? Ik dronk nogal veel jus namelijk....
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 11:02:50 #151
54772 Silmarwen
pi_43285480
Jus bevat behoorlijk wat caloriëen, dus ik denk niet dat je het als tussendoortje mag nee. Ik heb ook wel honger trouwens, een beschuitje maar straks een pistolet Hawaï! Jummie
  maandag 6 november 2006 @ 11:05:12 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43285539
Jus is minder erg dan melk, maar ik zou het niet de hele dag door drinken.

En over dat ene beschuitje... slimmer is om daar de volgende keer maar gelijk 2 beschuitjes van te maken. Eentje is wel heel weinig en afvallen gaat ook over verbranden en die 'motor' draaiend houden. Op 1 beschuitje 's ochtends wordt dat wel heel lastig.
Die ene pond kan voor jou mss wel betekenen dat je mss wel te weinig gegeten hebt bijvoorbeeld.
pi_43291102
Welke 30+ kaas gebruiken jullie? Ik heb nu altijd milner, maar die is vrij duur, dus ben op zoek naar alternatieven!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 november 2006 @ 14:42:25 #154
54772 Silmarwen
pi_43291238
Milner Maar je kunt ook oude leidse kopen, is alleen komijn en nu ik erover nadenk ook erg duur. Misschien een kaasboer in de buurt?
pi_43291479
Bij de Aldi zag ik ook 30+ kaas in plakjes, merk: Jogging. Ik weet niet eens hoe duur het was, maar Aldi is altijd goedkoop! Nog niet uitgeprobeerd trouwens, ik maak eerst de Milner op.

Brighteyes, vanochtend was eigenlijk voor het eerst dat ik trek had, dus ik weet niet of het te weinig was vorige week. Het leek me niet, omdat het eetpatroon wel erg leek op mijn oude patroon, maar dan zonder snoepen. Ik hou het in de gaten.

Ik ben trouwens vorige week ook begonnen met anticonceptie, kan dat nog uitmaken?

Ik had geen pistolet, geen ham en geen zin in ananas dus ik heb een boterham met kaas en 1 met filet americain genomen. Moest op...
Van de andijvie en gekookte aardappels van vanavond ga ik stamppot rauwe andijvie maken
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 15:02:37 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43291769
Dat zou nog best kunnen hoor Linda, dat je anticonceptie er idd mee te maken heeft gehad.
pi_43291995
Nou ja, volle moed naar week 2, elk pond is er 1 natuurlijk

Schoonvader is trouwens ook begonnen, een week eerder dan ik al. Hij gaat elk jaar op dieet voordat hij op wintersport gaat. Want anders moet hij al die kilo's de berg opslepen, en past hij niet in zijn pak. Methode schoonvader: zo lang mogelijk niets eten, veel water drinken, en in het weekend weer los met biertjes en wijntjes en toastjes. Het werkte wel, ff, en dan tijdens de wintersport vanaf 11 uur aan het bier, en aan het eind was hij weer zwaarder dan voordat hij met zijn dieet begon.
Hij weet nu niet wat hem overkomt. Hij moet eten, en is in 2 weken al 4 kilo afgevallen. Maar ja, geen bier en wijn drinken tikt natuurlijk behoorlijk aan...
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 15:32:46 #158
89681 Twanstra
pi_43292543
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:10 schreef linda856763 het volgende:
Nou ja, volle moed naar week 2, elk pond is er 1 natuurlijk

Schoonvader is trouwens ook begonnen, een week eerder dan ik al. Hij gaat elk jaar op dieet voordat hij op wintersport gaat. Want anders moet hij al die kilo's de berg opslepen, en past hij niet in zijn pak. Methode schoonvader: zo lang mogelijk niets eten, veel water drinken, en in het weekend weer los met biertjes en wijntjes en toastjes. Het werkte wel, ff, en dan tijdens de wintersport vanaf 11 uur aan het bier, en aan het eind was hij weer zwaarder dan voordat hij met zijn dieet begon.
Hij weet nu niet wat hem overkomt. Hij moet eten, en is in 2 weken al 4 kilo afgevallen. Maar ja, geen bier en wijn drinken tikt natuurlijk behoorlijk aan...
Ik denk dat dat bij mij ook erg moet aanslaan. Ik heb nu al twee weken geen bier meer gedronken. En ik ben student en lid van een vereniging, dus bier drinken gaat dan altijd serieus. 15 + zeg maar. Weet iemand of wijn even goed/slecht voor je is als bier in Kcal?
pi_43293049
Hier een heel lijstje. Het laatste getal is dus het aantal Kcal. Waarom Sonja dan als borrel cola light met jenever propageert is me een raadsel, want jenever is 70 Kcal, en een glas bier 80. Zoveel scheelt dat dan ook weer niet.

Advocaat, 1 glas 50 ml. 120
Bailey's, 1 glas 35 ml. 110
Berenburger, 1 glas 35 ml. 65
Bessenjenever, 1 glas 35 ml. 65
Bier alcoholvrij, 1 glas 200 ml. 45
Bier light, 1 glas 200 ml. 50
Bier oud-bruin, 1 glas 200 ml. 70
Bier pils, 1 glas 200 ml. 80
Bier zwaar > 7%, 1 glas 200 ml. 120
Brandewijn, 1 glas 35 ml. 80
Campari, 1 glas 35 ml. 65
Cider, 1 glas 150 ml. 75
Citroenjenever, 1 glas 35 ml. 65
Cognac, 1 glas 35 ml. 80
Irish coffee, 1 glas 200 ml. 340
Jenever jong/oud, 1 glas 35 ml. 70
Jägermeister, 1 glas 35 ml. 100
Likeur, 1 glas 35 ml. 85
Madeira, 1 glas 50 ml. 85
Muscadet, 1 glas 150 ml. 140
Pleegzuster bloedwijn,1 glas 100 ml. 150
Port, 1 glas 50 ml. 75
Rum, 1 glas 35 ml. 80
Sherry, 1 glas 50 ml. 55
Vermouth, 1 glas 50 ml. 75
Vieux, 1 glas 35 ml. 70
Whiskey, 1 glas 35 ml. 85
Wijn rood, 1 glas 100 ml. 80
Wijn wit, 1 glas 100 ml. 70
Wijn zoet Spaans, 1 glas 100 ml. 160
Wodka, 1 glas 35 ml. 85

bron

Twanstra, als jij dan 15+ biertjes naar binnenwerkt, heb je ongeveer je hele Kcal-inname voor een SB-dag binnen!
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 16:25:58 #160
89681 Twanstra
pi_43294149
Hahaha, klopt. Dus in theorie kan ik twee crackers eten en 10 bier ofzo!
pi_43318841
het heeft iets te maken met de wijze waarop de vetten in bier worden opgeslagen of zo, er zat een heel biologisch verhaal achter waarom bier niet in een dieet past. Ik ga proberen of ik er iets over kan vinden
pi_43319383
"Bier bevat naast de calorieën afkomstig van de alcohol ook nog de nodige koolhydraten (suikers) die de energetische waarde verhogen.

Omdat alcohol als eerste wordt verwerkt door het lichaam, wordt de verbranding van vet onderdrukt. Het vet dat niet verbrand wordt zal een overschot vormen en worden opgeslagen (wat kan resulteren in de bekende bierbuik). "

mmm, nog niet echt een bevredigend antwoord
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:31:28 #163
89681 Twanstra
pi_43319682
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:20 schreef NiKos het volgende:
"Bier bevat naast de calorieën afkomstig van de alcohol ook nog de nodige koolhydraten (suikers) die de energetische waarde verhogen.

Omdat alcohol als eerste wordt verwerkt door het lichaam, wordt de verbranding van vet onderdrukt. Het vet dat niet verbrand wordt zal een overschot vormen en worden opgeslagen (wat kan resulteren in de bekende bierbuik). "

mmm, nog niet echt een bevredigend antwoord
Nou volgens mij heeft het ermee te maken dat je lichaam bezig gaat met de alcohol, en niet met het vet en de suikers van het bier. Dus die worden dan even "opgeslagen" in je lichaam om er vervolgens te blijven
Ik ga ook geen 10 bier drinken nu, kijk wel uit........hele week weinig gegeten om dat in 1 avond er weer aan te zuipen, denk het niet.
pi_43351250
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag . Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
Eva
pi_43357444
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag . Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
Analoog
pi_43498197
Na 4 weken 4.4 kilo eraf
  maandag 13 november 2006 @ 15:31:31 #167
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_43509529
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Het lijkt mij dat je streefgewicht bepaald wordt door je lengte en je gewicht in samenhang en niet of je een digitale of analoge weegschaal hebt/had. Misschien woog je analoge weegschaal vroeger wel goed waardoor je 'streefgewicht' net zo goed 57 zou blijven. Ik zou eerder zeggen dat je je tussenstreefgewicht op 60 neerlegt. Zo heb ik het ook gedaan. Ik woog 74. ging met een bloedspoed naar 66 dus mijn streef ging naar 60. daarna legde ik de lat bij 56 en inmiddels ligt die bij 53,3 wat mijn perfecte gewicht zou zijn. Ik ben hierbij uitgegaan van een BMI van 20. Je BMI uitrekenen kun je doen op de site van fitclub
pi_43518436
Mijn boek is besteld! Ik moet echt hardnodig beginnen!
  maandag 13 november 2006 @ 21:08:25 #169
89681 Twanstra
pi_43521725
nou weer lekkere pasta gegeten vandaag. Met iets meer vlees dan voorgeschreven staat. Maar de rest van de dag toch weinig gegeten dus is het weer prima.
Hoe gaat het met de rest hier dan? Ik zit nu in week 3 en het gaat eigenlijk bet goed. broeken zitten al wijd, en de shirts ook. Prima dus.
  maandag 13 november 2006 @ 21:44:37 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43523438
en als je geen bloemkool lust?
En als je al 27 jaar elke zondag paella eet bij je moeder?
pi_43523484
m`n moeder doet er dus ook aan mee met die sonja bakker gedoe.
echt, ik ken heel dat k*t-wijf niet, maar ik mag haar nou al niet. mag helemaal nix meer eten! ( voor m`n gevoel dan )
Who is it?
  maandag 13 november 2006 @ 21:46:49 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43523531
en mag je ook 7 dagen het zelfde menu eten?
  maandag 13 november 2006 @ 21:46:55 #173
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_43523534
Ik zit nu een week of 5 op mijn streefgewicht van 65 kilo.
Het mooie is dat het ook zo blijft
Ik zit de ene keer op de 64.5 en de andere keer op 65,gaat hartstikke goed dus.
Mijn BMI zit nu op 22 en dat vind ik zelf mooi.
Maar ik ga nu wel proberen om deze maand nog een kilo of 2 eraf te krijgen,soort buffer voor de feestdagen.
pi_43526390
mbi van 22, en dan nog wat kilo`s eraf :/
Who is it?
pi_43533562

Ik kom maar niet onder de 65 kg....
En er moet toch echt nog ongeveer 10 kg af....

Misschien komt het omdat ik de afgelopen tijd al vaaaaak "overnieuw" ben begonnen.... En in die weken ook nog maar 1 x ben gaan sporten....
  dinsdag 14 november 2006 @ 08:19:07 #176
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_43533748
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef 907 het volgende:
mbi van 22, en dan nog wat kilo`s eraf :/
ja...dan zit ik nog steeds op 22
pi_43534159
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:55 schreef vamperotica het volgende:

Ik kom maar niet onder de 65 kg....
En er moet toch echt nog ongeveer 10 kg af....

Misschien komt het omdat ik de afgelopen tijd al vaaaaak "overnieuw" ben begonnen.... En in die weken ook nog maar 1 x ben gaan sporten....
Ik blijf ook hangen op -6,5 kilo (al 3 weken). Nu heb ik ook telkens in het weekend gezondigd en dan moet ik dat door de week weer bij trekken. Nog strenger zijn voor mezelf!

BMI is wel al 2 gezakt, sta nu op ongeveer 30.8

[ Bericht 4% gewijzigd door Koningin op 14-11-2006 09:01:34 ]
pi_43539465
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:19 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

ja...dan zit ik nog steeds op 22
waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willen
Who is it?
pi_43543863
Even een vraagje, bij mij is het regelmatig zo dat ik vanuit mijn werk gelijk door moet ergens anders naartoe, en dus weinig tijd heb om te eten. Wordt vaak een broodje of een hapje onderweg. Is er voor zulke situaties ook iets opgenomen in het boek?
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:03:48 #180
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_43543868
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef 907 het volgende:

[..]

waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willen
omdat ik ook na de feestdagen graag die 65 kilo wil wegen,ik bouw gewoon een buffer
En daarbij...63 kilo is best wel een mooi gewicht als je 1.70 lang bent
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:08:37 #181
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_43548270
zit hier iemand op www.valtaf.nl?
The girl that lost her mind
pi_43551133
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Tasje het volgende:
Even een vraagje, bij mij is het regelmatig zo dat ik vanuit mijn werk gelijk door moet ergens anders naartoe, en dus weinig tijd heb om te eten. Wordt vaak een broodje of een hapje onderweg. Is er voor zulke situaties ook iets opgenomen in het boek?
Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?
Eva
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:41:14 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43553255
en hoe zit het nou met die paella?
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:05:41 #184
54772 Silmarwen
pi_43554019
Paëlla kan volgens mij wel, maar dan maar iets van 225 gram net als met macaroni of spaghetti.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:10:08 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43554164
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Paëlla kan volgens mij wel, maar dan maar iets van 225 gram net als met macaroni of spaghetti.
Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:26:37 #186
54772 Silmarwen
pi_43554871
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.
De keus is natuurlijk aan jou. Ik heb pas naar vrienden de koolsalade meegenomen Maar ik was toen echt net begonnen. Volgens mij is het zo'n 225 gram. Je kunt natuurlijk meer eten, het is niet wettelijk verplicht. Maar het lijkt mij onverstandig om heel veel te eten en bijvoorbeeld iets anders over te slaan. Probeer een beetje uit hoeveel scheppen rijst en kip 225 gram is, dan hoef je niet te wegen en neem je maar een x aantal scheplepels!
pi_43559951
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?
Niet echt eigenlijk, 's middags ben ik ook aan het werk waardoor ik niet kan koken...
Ik zal het boekje wel eens doornemen, misschien kan ik dan 2x middageten doen op een dag ofzo?
pi_43571439
Nou, dat lijkt me niet echt voldoende. Er wordt ook telkens aangeraden dat je een hele complete dag moet volgen... Misschien moet je dan toch iets zoeken dat meer op jouw toegepast is.
Eva
  donderdag 16 november 2006 @ 10:23:24 #189
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_43600692
De complete dag volgen als afvies is omdat de hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten op elkaar afgestemd zijn. Deze 3 hebben elkaar nodig om te kunnen verbranden. Als je op zo'n dag dit dus in een andere verhouding gaat zetten zal het lastiger zijn om het weer te verbranden. Daarom is het raadzaam om te checken hoeveel vetten, eiwitten en koolhydraten iets bevat en waar je het dus mee wilt vervangen.
pi_43624796
Ik heb het boek ontvangen, en ik zag al dat het avondeten van zaterdag in week 1 een pistoletje en cup a soup was. Dus dan vervang ik die zaterdag gewoon met de dag dat ik 's avonds weg moet
En salade kun je ook al van te voren klaarmaken
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:25:44 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43643440
Wat voor crackers wordt er eigenlijk bedoeld?
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:28:06 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43643494
Volkoren crackers toch? Gewoon van wasa of het huiswerk.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:37:08 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43643751
ik heb meestal van die cracker is een groot rood pak
maar als ik er daar maar 2 van eet dan heb ik niet genoeg..
die zijn vierkant en heel erg klein
Ik haal dan wel wasa in huis.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:41:34 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43643866
Wasa is voor mij soms ook te weinig hoor. Dat vul ik gewoon aan.

Net als van de week, 1 beschuitje als ontbijt, dan neem ik er sowieso 2 en een appel erbij.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:59:33 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43644333
hmmm voor mij wordt het nog moeilijk aangezien ik de heflt niet eens lust
pi_43656843
Net boodschappen gedaan voor week, met dank aan het lijstje in de op. Ik heb nog niet alles gekocht maar het tikt wel aardig aan zeg. En zeker als je van alles merkproducten gaat kopen (wat ik niet heb gedaan overigens). Het enige merk product dat ik heb gekocht is die linerasmeerpate.
De rest allemaal van het huismerk.
pi_43672191
Heb ik gisteren ook gedaan ja, het is toch best duur alles bij elkaar, en dan heb ik nog niet eens alle verse dingen gehaald voor een week...
Maar als je een voorraadje hebt van bepaalde dingen, hoef je de weken erna niet zo veel meer te kopen
  zondag 19 november 2006 @ 00:48:08 #198
54772 Silmarwen
pi_43674668
Ik ben heel stout geweest en heb vanavond macdonalds gegeten. Maar ben wel 5 kilo kwijt geraakt in 3 weken tijd.
  zondag 19 november 2006 @ 10:39:40 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43678877
Ik begin morgen. Had gisteren trek in MacDonalds maar heb uiteindelijk een pizza genomen.
  zondag 19 november 2006 @ 17:35:50 #200
89681 Twanstra
pi_43690155
ja ik wil eten kopen vandaag, aka afhalen. Wat is nu het minst slecht voor je? Chinees, Pizza, Shoarma, mcD, Burger K? Of wat anders?
  zondag 19 november 2006 @ 17:39:06 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43690277
Een salade?
Vast wel te halen bij de Mac.

En anders zou ik voor Chinees gaan. Een groente gerecht met kip en dan een klein beetje bami of rijst erbij.
pi_43691211
Of een pizza vegetaria ofzoiets. Ergens in Sonja's boek staat toch ook een pizza Margarita geloof ik. Maar dan wel een kleintje...

Gisteren heb ik een Brownie gegeten, en een half gebakje. Verjaardag van schoonzus...
Maar ik ga op zich goed, 2 kilo in 2,5 week al. Morgen ga ik weer wegen. En ik heb ook een fijn invulgrafiekje bij de weegschaal gehangen, om de dalende lijn in de gaten te houden
Eva
  maandag 20 november 2006 @ 10:55:55 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43711119
vanmorgen die 250 gram yoghurt weggewerkt...ik denk, ik zit voorlopig wel voor............maar nee, zo tegen 10en begon de leeuw te brullen....een evergreentje en een rooibostheetje later kan ik er nog wel even tegenaan
  maandag 20 november 2006 @ 10:57:14 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43711156
voor = vol
(kan niet editten omdat ik op mn werk niet inlog)
pi_43711913
Ik heb redelijk geluk vandaag, ik ben vrij, dus kon uitslapen, dus ik heb net pas mijn yoghurt en appel naar binnen gewerkt, vond dat toch best veel!
Dus nu neem ik geen evergreen meer tussendoor, en kan ik rond half 2/ 2 uur mijn lunch nemen
  maandag 20 november 2006 @ 13:02:32 #206
89681 Twanstra
pi_43714340
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:29 schreef Tasje het volgende:
Ik heb redelijk geluk vandaag, ik ben vrij, dus kon uitslapen, dus ik heb net pas mijn yoghurt en appel naar binnen gewerkt, vond dat toch best veel!
Dus nu neem ik geen evergreen meer tussendoor, en kan ik rond half 2/ 2 uur mijn lunch nemen
Dat doe ik ook vaak. Wel relaxed als je wat later kan opstaan!
pi_43716537
Ik heb een probleem volgende week, want onze keuken wordt vervangen, en we rekenen op een week geen keuken.. Een week niet kunnen koken, en dan toch Sonja-Bakkeren... Denk niet dat het echt gaat lukken. We hebben wel een magnetron... dus ik ga maar op zoek naar gezonde magnetronmaaltijden. Nasi, stoommaaltijden, stoomgroenten, dat is wat ik tot nu toe kan bedenken...
Eva
  maandag 20 november 2006 @ 15:19:52 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43718263
mn maag begint weer signalen af te geven....gelukkig mag ik bijna mn tussendoortje..
De lunch was echt karig (ben gewend om 4 sneden brood te nemen en dan valt 2 vies tegen)
Maar ik ben sterk en heb de verleiding weerstaan
Vanavond staat er eigenlijk bloemkool maar aangezien ik geen kolen lust ga ik voor de witte kool. Die is van alle kolen het lekkerst denk ik....
pi_43719439
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:18 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb een probleem volgende week, want onze keuken wordt vervangen, en we rekenen op een week geen keuken.. Een week niet kunnen koken, en dan toch Sonja-Bakkeren... Denk niet dat het echt gaat lukken. We hebben wel een magnetron... dus ik ga maar op zoek naar gezonde magnetronmaaltijden. Nasi, stoommaaltijden, stoomgroenten, dat is wat ik tot nu toe kan bedenken...
Veel groenten kun je ook bereiden in de magnetron, en aardappels kun je ook poffen
  maandag 20 november 2006 @ 16:24:32 #210
54772 Silmarwen
pi_43720184
Ik ben nu na drie weken 5 kilo kwijt en ik heb zelfs 3 keer stout gedaan. Mijn huid ziet er trouwens ook tig keer beter uit en ik voel me lekkerder en energieker. Soms is het wel moeilijk vol te houden, vooral nu de feestdagen komen. Ik heb mij dan ook voorgenomen met pakjesavond bijvoorbeeld stiekem wat pepernootjes te eten en meer dan 1 glas chocolademelk (misschien wel met slagroom ) te nemen. Met kerst ga ik ook gewoon wel lekker eten (meer dan 75 gram vlees bijvoorbeeld ) en met Oud en Nieuw ga ik echt wel een appelflap eten. Niet te gek doen, maar wel wat zondigen, anders haal je de hele lol uit het afvallen.

Ik hoop stiekem dat ik voor mijn beste vriendins trouwdag toch zeker wel 10 kilo kwijt ben (is in januari, zou dus moeten lukken!)
pi_43721411
Ik ben ook 5 kilo kwijt... na 5 weken en ben er echt superblij mee! Heb er nog wel flink wat te gaan maar het is toch een erg fijn gevoel dat het me eindelijk lukt. Zonder sonja bakker deed ik over 5 kilo bijna 3 maanden en nu al na 5 weken
  maandag 20 november 2006 @ 18:20:15 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43723083
Zo, laatste update van de 1edag.
Ik heb best honger geleden moetik eerlijk bekenen.
Daarna was ik het diner aan het voorbereiden en ik dacht.......hmmm dit lijkt weinig.
Maar...tijdens het eten bleek het meer dan voldoende. Ik kreeg het zelfs niet op.
Ik heb de bloemkool vervangen door 200gram wittekool. Wellicht te veel kool? Het bakje rauwkost was ook te groot, voortaan een kleiner bakje rauwkost.
Nu ben ik koffie na aan het drinken maar ik weet eigenlijk niet of dat mag.
HEt is mijn 1e koffie vandaag.
pi_43723270
Koffie mag met mate (geloof niet meer dan 4 koppen per dag)

Ik ga niet zo hard. Heb ook elke week wel een Sas-dag gehad, vanwege een feestje of ergens anders eten. Dit weekend heeft toch nog wat schade aangericht, 4 ons er weer bij, zodat ook deze week ik blijf hangen op een pond. Maar toch hangt mijn na-zwangerschapsbroek (gekocht omdat ik zat was van positiekleding, maar nog niet paste in mijn gewone kleding) al om mijn lijf. Figuur verandert dus nog wel.
Score: 1.5 kilo in 3 weken.

ik heb trouwens de karbonades gemaakt van week 4. Het recept was slecht geschreven en was ook niet helemaal handig. Alle kaas bleef plakken aan het folie. Mental note: volgende keer eerst het uienprutje en dan de kaas..

Hoe gaat het met jou, Brighteyes?
Eva
  maandag 20 november 2006 @ 18:32:59 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43723389
vraagje. Heb ik het goed gedaan met die kool? staat 200 gram bloemkool gelijk aan 200 gram witte kool? En waarmee kan die smerige brocolli vervangen die binnenkort op het menu staat?
pi_43726222
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:32 schreef amaranta het volgende:
vraagje. Heb ik het goed gedaan met die kool? staat 200 gram bloemkool gelijk aan 200 gram witte kool? En waarmee kan die smerige brocolli vervangen die binnenkort op het menu staat?
Volgens mij is het altijd 200g groenten
En broccoli is lekker Maar kan je ook vervangen door koolsoorten dacht ik.
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=sonjabakker&t=610536
  maandag 20 november 2006 @ 19:57:53 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43726337
Ik heb de broccoli vervangen door bloemkool.
En idd is het altijd 200 gr. groenten... Althans, daar ga ik van uit: 2 ons groente en 2 keer fruit!
  maandag 20 november 2006 @ 20:29:17 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43727433
ik kan in die lijst niet vinden wat je kan vervanger door prei
pi_43730693
Volgens Sonja alleen door uien (zie de vragenlijst) maar ja, dat is ook niet echt lekker denk ik. Gewoon 2 ons andere groente nemen lijkt me. Of de prei lekker opleuken.
Eva
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:06:20 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43740367
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:58 schreef linda856763 het volgende:
Volgens Sonja alleen door uien (zie de vragenlijst) maar ja, dat is ook niet echt lekker denk ik. Gewoon 2 ons andere groente nemen lijkt me. Of de prei lekker opleuken.
ik wil de prei niet vervangen.............prei is jammie
ik wil de prei in plaats van iets anders...maar ik weet dus niet in plaats van wat..
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:17 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43740392
kan de prei in plaats van de bietjes die vandaag op het programma staan?
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:24:47 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43740806
Tuurlijk! Ze komt echt niet met een zweep achter je aan.
Gewoon doen wat jij wil. Een beetje zelf nadenken kan geen kwaad.
Zolang je maar blijft variëren en niet 5 dagen hetzelfde eet.
pi_43741177
Vanochtend voor het eerst kwark. En voor het laatst . Wat een droge plakkerige boel is dat als je het puur eet. Volgende keer doe ik wel weer gewoon yoghurt.
Eva
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:46:50 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43741297
Ik eet dan gewoon die magere vruchtenkwark van Danio of zo. Of van het eigen merk. Gewone kwark met niks is echt niet lekker en er zit ruimte zat in de dagmenu's qua Kcal hoor!
pi_43745971
Nou ik heb daarstraks 2 crackers op als lunch (had het ontbijt voor de lunch geruild), maar ik zit echt totaal niet vol... Een boterham vult nog een beetje..
pi_43746196
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik eet dan gewoon die magere vruchtenkwark van Danio of zo. Of van het eigen merk. Gewone kwark met niks is echt niet lekker en er zit ruimte zat in de dagmenu's qua Kcal hoor!
O, dat is ook een goed plan! Ik heb alleen nu nog twee kuipjes kwark staan, want er stond veel kwark op het programma deze week. Ik denk dat ik er zelf maar vruchtenkwark van maak met wat aardbeien en wat melk om het dunner te maken.
Eva
pi_43746293
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:35 schreef Tasje het volgende:
Nou ik heb daarstraks 2 crackers op als lunch (had het ontbijt voor de lunch geruild), maar ik zit echt totaal niet vol... Een boterham vult nog een beetje..
Je mag van Sonja de onderdelen van de dag niet ruilen. Wel dagen met elkaar.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:49:40 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43746421
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat wel hoor. Je mag alleen niet zeggen ik neem vandaag het ontbijt van morgen.
Dan kan het zijn dat de verhoudingen ineens niet meer kloppen.
Maar al wil je 's ochtends je aardappels/vlees/groente nemen dan moet je dat zelf weten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:39:02 #228
54772 Silmarwen
pi_43748022
ik wissel ontbijt en lunch weleens, mag volgens mij ook gewoon. Yoghurt als lunch is onpraktisch.
pi_43748048
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

In het boek staat van wel Er staat alleen dat je bijvoorbeeld het ontbijt van dinsdag met het ontbijt van donderdag niet mag ruilen.
Voor mij komt het stukken beter uit om yoghurt 's ochtends te eten, dan 's middags op mijn werk...
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:41:06 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43748109
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:43 schreef linda856763 het volgende:

[..]

O, dat is ook een goed plan! Ik heb alleen nu nog twee kuipjes kwark staan, want er stond veel kwark op het programma deze week. Ik denk dat ik er zelf maar vruchtenkwark van maak met wat aardbeien en wat melk om het dunner te maken.
Een schep(je) jam er doorheen doet ook al wonderen.
Dat staat op sommige dagen ook op het menu voor door de yoghurt.
pi_43748271
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:41 schreef linda856763 het volgende:
Vanochtend voor het eerst kwark. En voor het laatst . Wat een droge plakkerige boel is dat als je het puur eet. Volgende keer doe ik wel weer gewoon yoghurt.
Jij zit ook in week vier?
Ik kon geen kwark krijgen bij de supermarkt dus ik heb het vervangen door vruchtenyoghurt van Vitalinea (heet in NL ietsje anders geloof ik) Dat is wel lekker.
Daarna nog een flinke kop thee gehad en ik zat best wel weer vol.
Vanavond lekker weer gebakken aardappeltjes
Forza Juve!
pi_43748453
yep, week 4. Maar ik heb geen zin in gebakken aardappels (want dan moet ik eerst nog wat voorkoken, heb niet voldoende restjes) dus ik ga lekker puree uit een zakje maken.
Eva
pi_43748685
Ik maak ze gewoon van rauwe aardappels. In kleine stukjes snijden en dan flink latten bakken in de koekenpan totdat ze lekker knapperig zijn
Duurt wel wat langer dan wanneer je nog restjes gekookte aardappelen hebt idd.

Maar puree is ook erg lekker!!
Forza Juve!
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:17:09 #234
54772 Silmarwen
pi_43749302
Doe ook puree uit een zakje. Spinazie moet je mengen met ei en puree van aardappelen.
pi_43750045
O, dat lijkt me lekker . Ga ik ook doen.
Eva
pi_43750201
Ik wil ook hulp van Sonja!! Haha. Alleen ik vraag me wel heel erg af of ik dit trek ivm mijn werk. Ik doe behoorlijk pittig werk (lichamelijk). Welja, ik koop binnenkort dat boekje en ga het uitproberen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 18:07:15 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43755267
ik heb nou trouwens 'naturel' magere yoghurt maar mag dat ook bosvruchten magere yoghurt zijn?
Wat niet mag is dat je dagen gaat mixen met elkaar. Je mag wel 2 dagen omdraaien dus bijv dinsdag en donderdag omwisselen.
Je mag dus wel (vandaag bijvoorbeeld) alles in een andere volgorde doen.
Yoghurt mee naar werk was niet zo een probleem.
pi_43758091
Volgens mij zit in bosvruchten magere yoghurt nog wel veel suiker? Ik sta regelmatig in de winkel de Calorieen te vergelijken. Zo gebruik ik geen Kellog's K, maar light Cruesli met rode vruchten. Veel lekkerder, en net zo veel kCal.
Eva
  woensdag 22 november 2006 @ 11:45:59 #239
54772 Silmarwen
pi_43776571
Ligt het aan mij of is week 4 een beetje magertjes qua hoeveelheden voedsel. Ik heb er deze week meer moeite mee, maar ik moet ook ongesteld worden.
pi_43777111
Ik weet niet of het minder is, maar ik heb het gisteren aangevuld met een stukje chocola (2 blokjes) en 3 Daimsnoepjes die ik vond toen ik de keuken ontruimde
En toch vanochtend al een kilo kwijt, in twee dagen
Eva
  woensdag 22 november 2006 @ 12:07:18 #241
54772 Silmarwen
pi_43777145
Ik heb gisteravond veel fruit gegeten, 1 banaan en 2 mandarijntjes. Ik had echt honger
pi_43779161
Jij kiest je extra's verantwoorder dan ik
Eva
pi_43811615
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan: -7
Kan het eigenlijk niet geloven, heb zelfs gisteravond nog bier gehad

Eindelijk na 4 weken stil staan weer een beetje progressie.
  donderdag 23 november 2006 @ 08:54:42 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43811663
Wow, wat goed!
pi_43811989
Koningin!

Ik vind het een beetje eng worden opeens . De laatste drie weken 3 pond kwijt, en deze week: dinsdagochtend een pond, woensdagochtend een pond, en vanochtend 8 ons! Dat is dus al 1.8 kilo in 4 dagen... Ik ben weer gestopt met anticonceptie rothormonen dus misschien is het ontzwangeren nog weer even bezig, maar dit gaat wel heel hard! . Maar goed, ik voel me goed, heb geen honger, dus ik ben maar gewoon blij
Eva
  donderdag 23 november 2006 @ 09:35:41 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43812163
Je kan een hoop vocht vasthouden door de pil hoor, dus het kan best zijn dat je nu aan het inhalen bent door vochtverlies.
pi_43827233
Ik was net de prei aan het eten. Krijg ik me toch een partij kotsneigingen. En dat terwijjl ik prei best lekker vind. Ik kon niet meer dooreten en heb wat weggegooid......en toen.....toen heb ik gezondigd Ik heb een snee brood gepakt mét een speculaasje erop!
FOEI FOEI FOEI
(maar ik ben wel inmiddels al 1 kilo kwijt )
pi_43827446
Naja, het is geen grote zonde hoor wat je gedaan hebt amaranta.
Die foei's zijn een beetje overbodig vind ik.
pi_43827524
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:36 schreef ymme het volgende:
Naja, het is geen grote zonde hoor wat je gedaan hebt amaranta.
Die foei's zijn een beetje overbodig vind ik.
Oke, lief van je...ik voel me al stukken beter
pi_43827560
Je zult er vast en zeker geen kilo mee aankomen
pi_43846010
Dit weekend gaat het niet goed denk ik.
2 avonden en 1 dag op stap.......allemaal voor de carnaval al........

Ach ja, maandag weer beginnen.
pi_43848856
Maandag begonnen en nu al 2 kilo kwijt!
pi_43934161
Woohooo nu 6 weken bezig en 6,5 kilo afgevallen!!!
  maandag 27 november 2006 @ 22:37:41 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_43947077
ik ben volgens mij nog niks kwijt. En ik he me er toch zeker voor 90% aan gehouden.Ik kom echt bij lange na niet aan die 2 liter per dag.
pi_43952617
ik geef het voorlopig even op!
pi_43953185
Ik ben 4 weken bezig en ben 4,5 kg. kwijt.
Het is wel erg belangrijk om die twee liter water per dag te drinken!
Forza Juve!
pi_43955569
Of kruidenthee, dat mag ook (vooral rooibos). Met alleen water red ik het niet, maar met een pot thee erbij, kom ik aardig in de buurt...
Eva
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:04:36 #258
89681 Twanstra
pi_43957075
Ik it in week 5 en, voor dinsdag staat er als avondeten een bord bonen in tomatensaus.......250gram. that's it! Klopt dit wel?
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:16:37 #259
54772 Silmarwen
pi_43958874
JA ik vind het ook wat weinig. Ik eet er wel een boterham bij of wat yoghurt toe. Op een bord bonen met tomatensaus kan ik echt de avond niet doorkomen. Ik vind de dinsdag sowieso wel heel erg weinig, het lijkt wel een soort halve fruitdag ofzo.
pi_43960324
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:04 schreef Twanstra het volgende:
Ik it in week 5 en, voor dinsdag staat er als avondeten een bord bonen in tomatensaus.......250gram. that's it! Klopt dit wel?
Die heb ik toen niet gegeten, krijg ze niet door mijn keel.
Gewoon aardappels, vlees en groente gemaakt.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:22:48 #261
89681 Twanstra
pi_43960718
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:11 schreef Koningin het volgende:

[..]

Die heb ik toen niet gegeten, krijg ze niet door mijn keel.
Gewoon aardappels, vlees en groente gemaakt.
Ja dat ben ik ook van plan, want 250 gram bonen in saus
Zit je weer de volgende dag de hele dag op de Wc.
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:24:14 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43960750
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:04 schreef Twanstra het volgende:
Ik heb daar toen sowieso aardappels bij gedaan en de 2e keer ook nog een tartaartje geloof ik.
pi_43963511
Witten bonen met tomatensaus zijn heerlijk met een appeltje er doorheen. Als je wilt ook nog een paar blokjes ham, wat ketjap en paprikapoeder
Kan niet wachten tot vanavond..
Forza Juve!
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:02:22 #264
89681 Twanstra
pi_43965849
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:52 schreef Marty het volgende:
Witten bonen met tomatensaus zijn heerlijk met een appeltje er doorheen. Als je wilt ook nog een paar blokjes ham, wat ketjap en paprikapoeder
Kan niet wachten tot vanavond..
Ik vind die stoom aardappelen heerlijk van celavita, geen jus nodig gehad tot nu toe!
Plus vanavond lekker een biefstukje met sla erbij. Ik zeg prima vervanging
pi_43992587
kleine update na een hele lange tijd.

14 kg afgevallen in 10 weken tijd. nu alweer 5 of 6 weken gestopt omdat ik heerlijk in mijn vel zit.
mijn eetgewoontes zijn niet meer als het was en eet door sonja veel gezonder, ik ontbijt bv.
de lekkere dingen laat ik nu staan,niet altijd maar ben in die 6 weken nog geen ons aangekomen en betekent dus dat ik precies op gewicht blijf!!

mijn vriendin is nog steeds bezig. ze is nu 13 kg kwijt. gaat erg moeizaam nu omdat wij door omstandigheden maar 1 a 2 x per week thuis eten en vaak vlug een broodje of iets dergelijk in de auto moeten wegwerken(veel ziekenhuis bezoek). ze valt nog steeds af en wil rond de kerst op een kg of 16 a 17 zitten en uiteindelijk 20 kg kwijt zijn
  woensdag 29 november 2006 @ 19:21:36 #266
97857 Muziekmeisje
let niet op spelfouten ben dis
pi_44000810
zo haha even een boel lezen hoor
  woensdag 29 november 2006 @ 19:42:33 #267
97857 Muziekmeisje
pi_44001567
ik had een vraagje of dit voor mij is weg gelegt
heb er nog niet zo heel veel verstand van maar
ben benieuwt of ik et ook kan volgen
kijk ik woon nog bij me ouders thuis
dus ja de avond pot kan ik niks aan veranderen maar verder overdag
wel zou dat erg zijn ?
pi_44001901
Dan eten je ouders toch wat Sonja voorschrijft, maar dan meer hoeveelheid.
Het komt erop neer dat je elke avond groente, aardappelen, vlees eet.

Ik ben vandaag ook bij mijn ouders gaan eten en die hebben gewoon de prei klaargemaakt en zelf ook prei gegeten. Kleine moeite lijkt.
pi_44002686
Ik ben maandag ook begonnen Niet zo zeer om veel af te vallen, maar gewoon om wat bewuster te gaan eten. Ontbijten deed ik bijvoorbeeld nooit, groente en vooral fruit schoten er vaak bij in en iedere vrijdag McDonalds eten op kantoor is natuurlijk ook niet erg goed

Het gaat me best goed af eigenlijk, alleen vind ik de lunch echt te weinig. Dus van 2 crackers maken we er maar 4 en vandaag ook 3 boterhammen ipv 2 gehad. Dit lijkt me niet zo'n probleem.
amokaapjeeh O+
pi_44014525
Ook van mij even een berichtje, wel veel gelezen hier maar niets meer gepost. Ik ben nu 3 weken gestopt met Sonja, was na 9 weken 10 kilo afgevallen. Tot nu ben ik nog niets aangekomen. Zijn er hier mensen die het nieuwe boek van Sonja gaan kopen of al besteld hebben?? Ben er erg nieuwsgierig na.
pi_44016500
Hmm
Of mijn weegschaal klopt niet, of mijn lijf is raar
Gisteren was ik 8 ons afgevallen, in 1 dag. Vandaag 1,5 kilo aangekomen, een dag later. Ik ga voorlopig maar niet elke dag wegen denk ik, maar eens per week. Misschien is het dan wat eenduidiger...
Eva
  donderdag 30 november 2006 @ 11:07:51 #272
97857 Muziekmeisje
pi_44017645
is et ook iemand die niet is afgevallen met dit dieet
  donderdag 30 november 2006 @ 11:23:51 #273
97857 Muziekmeisje
pi_44018063
ik bengin in iedergeval vandaag laat jullie weten hoe et gaat
pi_44019792
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:23 schreef Muziekmeisje het volgende:
ik bengin in iedergeval vandaag laat jullie weten hoe et gaat
Kan je niet beter maandag beginnen? In het boek lopen de weken (en dus de menu's) ook van maandag t/m zondag.
amokaapjeeh O+
pi_44037667
Ik zit er ook sterk over na te denken om dat boek aan te gaan schaffen en me dan eens met haar mannier van afvallen bezig te houden en daarnaast wat meer te gaan sporten ofzo.

Morgen eens kijken of ik tijd heb om dat boek te gaan halen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 30 november 2006 @ 23:33:58 #276
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44042192
Mijn schoonmamma heeft dit dieet een paar weken gedaan en weegt zomaar lichter dan mijn vriendin (slank meisje). Ik meen dat er in 2 maanden 10 kg af was, best netjes, al had ze het niet echt nodig.
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:24:40 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44046198
Gisteren die 200 gram sla...ik heb die rauwkost maar laten zitten.
Ik heb de hele week trouwens geen rauwkost op, had het neit in huis.
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:58:35 #278
54772 Silmarwen
pi_44047478
Ik eet vaak die rauwkost niet omdat het teveel is.
pi_44047799
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik eet vaak die rauwkost niet omdat het teveel is.
Ik heb het nu wel bijna de hele week gegeten, maar volgens mij gaat het heel snel tegenstaan als je dit week na week vrijwel iedere dag 'moet' eten.
amokaapjeeh O+
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:13:34 #280
97857 Muziekmeisje
pi_44049010
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:19 schreef Coconut het volgende:

[..]

Kan je niet beter maandag beginnen? In het boek lopen de weken (en dus de menu's) ook van maandag t/m zondag.
ja doe ik ook wist dat niet haha maar nu wel maar zo wel de bootschapppen er voor gaan halen haha
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:15:02 #281
97857 Muziekmeisje
pi_44049043
trouwens vandaag lig toch et nieuwe boek ook in de winkel
het vervolg er van
hoe vaak wegen jullie 1 keerper week of 1 keer per maand
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:19:23 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44049139
Ik heb het nietuwe boekje gelijk maar even besteld.

Op dit moment ligt het hele Sonja gebeuren hier op zijn gat trouwens. Zijn een paar andere dingen die niet helemaal lopen zoals het moet en dat frustreert een beetje.

Maar de bedoeling is dat ik op 1 januari weer eens strak er tegenaan ga.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:16:52 #283
97857 Muziekmeisje
pi_44050599
Hier ging iets fout

[ Bericht 96% gewijzigd door Muziekmeisje op 01-12-2006 12:31:33 ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:20:22 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44050700
Huh? Volgens mij snap je absoluut niet wat ik zeg.

Ik zei dus dat ik hier helemaal NIET bezig ben met sonja op het moment omdat het hier in mijn priveleven even niet helemaal loopt waardoor mijn ruggegraat mbt stevig lijnen totaal weg is.
pi_44050824
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nietuwe boekje gelijk maar even besteld.

Op dit moment ligt het hele Sonja gebeuren hier op zijn gat trouwens. Zijn een paar andere dingen die niet helemaal lopen zoals het moet en dat frustreert een beetje.

Maar de bedoeling is dat ik op 1 januari weer eens strak er tegenaan ga.
Jammer zeg.. Maar dan heb je in ieder geval wel een goed voornemen voor het nieuwe jaar meteen

Al mijn collega's zitten nu aan de McDonalds (ik heb het notabene nog voor ze gehaald ook ) en ik eet lekker 4 volkoren crackers
amokaapjeeh O+
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:31:53 #286
97857 Muziekmeisje
pi_44050987
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Volgens mij snap je absoluut niet wat ik zeg.

Ik zei dus dat ik hier helemaal NIET bezig ben met sonja op het moment omdat het hier in mijn priveleven even niet helemaal loopt waardoor mijn ruggegraat mbt stevig lijnen totaal weg is.
sorry foutje
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:33:58 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44077818
Ik heb het nieuwe boek binnen!
Lang leve Bol!

Het is 2 keer zo dik als het eerste boek!
En het is inclusief boodschappenlijstjes!
En als ik het zo snel zie is het ook iets duidelijker.

Ipv xxx gram spaghetti met roerbakgroente staat er nu:
125 gr. gekookte spaghetti, 200 gr. roerbakgroenten, 3 scheplepels rode spaghettisaus, 75 gr rundergehakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 03-12-2006 14:28:37 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:38:12 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44077925
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Lang leve Bol!

Maar staan er ook weekmenu's in?
Of zijn het alleen maar recepten?
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:39:19 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44077953
Ja, ook gewoon weer weekmenu's. 12 weken.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:00:52 #290
97857 Muziekmeisje
pi_44082145
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Lang leve Bol!

En als ik het zo snel zie is het ook iets duidelijker.

Ipv xxx gram spaghetti met roerbakgroente staat er nu:
125 gr. gekookte spaghettie, 200 gr. roerbakgroenten, 3 scheplepels rode spaghettisaus, 75 gr rundergehakt.
heb em ook bij bol besteld zou em maandag of dinsdag wel krijgen
pi_44102673
Ik heb drie weken aan Sonja Bakker gedaan, toen 1 kilo afgevallen. Maar ja, is ook niet zo raar... Het blijft moeilijk om als student géén alcohol te drinken op donderdagavond. En toen ik bij mijn ouders thuiskwam in het weekend aten we pizza. Grmbl.

Tegen kerst aan een Kerstdiner met mijn vereniging en het zou wel fijn zijn als er dan een paar kilootjes af zijn. Twee zou al geweldig zijn... We shall see, vanaf maandag ga ik keihard mijn best doen!

Wat is het verschil tussen het nieuwe en het oude boek?
  zondag 3 december 2006 @ 14:29:09 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44102771
Lees even 4 posts boven je...
pi_44102799
Jaaa, ok, dat snap ik!
Maar nog andere weekmenu's? Andere aanpak? Waarom een vervolg?

....Ohh... Een gezond gewicht behouden... Ok.
  zondag 3 december 2006 @ 14:33:13 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44102885
Nieuwe weekmenu's, zelfde aanpak.
Waarom een vervolg? Om meer geld in het laatje te krijgen? En omdat er mensen zijn die het meerdere keren achter elkaar volgen en dan heb je zo wat meer variaite.

Er worden ook bewegingsoefeningen gegeven.
  maandag 4 december 2006 @ 09:59:30 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_44124711
gisteren weer gezondigd ivm met sinterklaas..
ben ik 2 weken maar 2 kilo afgevallen volgens mij
pi_44125109
Amaranta, dat is toch hartstikke goed? 500-800 gram afvallen per week is de 'norm' volgens Sonja...
Eva
  maandag 4 december 2006 @ 10:34:35 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44125363
Ik heb het boek zojuist ook besteld. Kan niet meer genoeg motivatie halen uit het oude boek .
pi_44128792
Ik vind de prijs net weer wat te veel eigenlijk.....
pi_44128892
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:55 schreef Koningin het volgende:
Ik vind de prijs net weer wat te veel eigenlijk.....
Leuk sinterklaas- of kerstcadeautje voor jezelf
amokaapjeeh O+
pi_44129644
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:58 schreef Coconut het volgende:

[..]

Leuk sinterklaas- of kerstcadeautje voor jezelf
Dat heb ik al gekocht....
pi_44154496
boek is inderdaad duurder als het eerste maar er staan ook veel meer recepten in. En het lijkt alsof je meer mag eten, of ligt het aan mij?
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:26:58 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44154737
Zo goed heb ik er nog niet naar gekeken.
Maar het is idd wel 2 keer zo dik als het eerste boekje en met veel meer info, recepten en 12 weekmenu's.

Verder in: Sonja Bakker, deel 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')