Ik denk dat dat bij mij ook erg moet aanslaan. Ik heb nu al twee weken geen bier meer gedronken. En ik ben student en lid van een vereniging, dus bier drinken gaat dan altijd serieus. 15 + zeg maar. Weet iemand of wijn even goed/slecht voor je is als bier in Kcal?quote:Op maandag 6 november 2006 15:10 schreef linda856763 het volgende:
Nou ja, volle moed naar week 2, elk pond is er 1 natuurlijk
Schoonvader is trouwens ook begonnen, een week eerder dan ik al. Hij gaat elk jaar op dieet voordat hij op wintersport gaat. Want anders moet hij al die kilo's de berg opslepen, en past hij niet in zijn pak. Methode schoonvader: zo lang mogelijk niets eten, veel water drinken, en in het weekend weer los met biertjes en wijntjes en toastjes. Het werkte wel, ff, en dan tijdens de wintersport vanaf 11 uur aan het bier, en aan het eind was hij weer zwaarder dan voordat hij met zijn dieet begon.![]()
Hij weet nu niet wat hem overkomt. Hij moet eten, en is in 2 weken al 4 kilo afgevallen. Maar ja, geen bier en wijn drinken tikt natuurlijk behoorlijk aan...
Nou volgens mij heeft het ermee te maken dat je lichaam bezig gaat met de alcohol, en niet met het vet en de suikers van het bier. Dus die worden dan even "opgeslagen" in je lichaam om er vervolgens te blijvenquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:20 schreef NiKos het volgende:
"Bier bevat naast de calorieën afkomstig van de alcohol ook nog de nodige koolhydraten (suikers) die de energetische waarde verhogen.
Omdat alcohol als eerste wordt verwerkt door het lichaam, wordt de verbranding van vet onderdrukt. Het vet dat niet verbrand wordt zal een overschot vormen en worden opgeslagen (wat kan resulteren in de bekende bierbuik). "
mmm, nog niet echt een bevredigend antwoord
Analoogquote:Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag. Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
Het lijkt mij dat je streefgewicht bepaald wordt door je lengte en je gewicht in samenhang en niet of je een digitale of analoge weegschaal hebt/had. Misschien woog je analoge weegschaal vroeger wel goed waardoor je 'streefgewicht' net zo goed 57 zou blijven. Ik zou eerder zeggen dat je je tussenstreefgewicht op 60 neerlegt. Zo heb ik het ook gedaan. Ik woog 74. ging met een bloedspoed naar 66 dus mijn streef ging naar 60. daarna legde ik de lat bij 56 en inmiddels ligt die bij 53,3 wat mijn perfecte gewicht zou zijn. Ik ben hierbij uitgegaan van een BMI van 20. Je BMI uitrekenen kun je doen op de site van fitclubquote:Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik ben 3 kilo aangekomen in 1 dag. Want ik heb een nieuwe weegschaal gekocht, een digitale, en die geeft een paar kilo's meer aan dan de mechanische (heet dat zo? Zo'n ouderwetse met een draaischijf)
Ik was nog steeds 65 kilo op de oude, en 67.9 op de nieuwe. Ik denk dat de oude iets te positief was, want als ik ergens anders op een weegschaal stond, was het altijd schrikken.
Dus mijn streefgewicht wordt dan ook gewoon wat hoger, was 57 (want dat was ik altijd op het oude weegschaaltje), wordt 60. Dus nog steeds 7.9 kilo te gaan...
ja...dan zit ik nog steeds op 22quote:Op maandag 13 november 2006 22:51 schreef 907 het volgende:
mbi van 22, en dan nog wat kilo`s eraf :/
Ik blijf ook hangen op -6,5 kilo (al 3 weken). Nu heb ik ook telkens in het weekend gezondigd en dan moet ik dat door de week weer bij trekken. Nog strenger zijn voor mezelf!quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:55 schreef vamperotica het volgende:
![]()
Ik kom maar niet onder de 65 kg....
En er moet toch echt nog ongeveer 10 kg af....
![]()
Misschien komt het omdat ik de afgelopen tijd al vaaaaak "overnieuw" ben begonnen.... En in die weken ook nog maar 1 x ben gaan sporten....![]()
waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willenquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:19 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
ja...dan zit ik nog steeds op 22![]()
omdat ik ook na de feestdagen graag die 65 kilo wil wegen,ik bouw gewoon een bufferquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef 907 het volgende:
[..]
waarom zou je met zo`n bmi nog een aantal kilo`s eraf willen
Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Tasje het volgende:
Even een vraagje, bij mij is het regelmatig zo dat ik vanuit mijn werk gelijk door moet ergens anders naartoe, en dus weinig tijd heb om te eten. Wordt vaak een broodje of een hapje onderweg. Is er voor zulke situaties ook iets opgenomen in het boek?
Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Paëlla kan volgens mij wel, maar dan maar iets van 225 gram net als met macaroni of spaghetti.
De keus is natuurlijk aan jou.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder ziet me al aankomen met de keukenweegschaal.
Niet echt eigenlijk, 's middags ben ik ook aan het werk waardoor ik niet kan koken...quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niet echt Tasje, het is toch voornamelijk warme hap 's avonds (aardappels, groente, vlees, of rijst met wat, of pasta) Je zou misschien het om kunnen draaien en 's middags wat warms eten, en dan 's avonds de lunch, want die is wel makkelijk mee te nemen (brood of crackers ofzo) maar ik denk ook niet dat dat echt handig is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |