abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42602473
Deeltje 7 alweer.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Sonja Bakker, deel 6

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

[afbeelding]

Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[/quote]
pi_42602498
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:37 schreef ymme het volgende:

[..]

Jawel, het is wel de bedoeling. Maar jij hebt natuurlijk een punt. Zie mijn vorige post.
Mijn wil ik zo sterk, ik snap waarom niet, dat ik het weer zover heb laten komen om aan te komen.
Ik kan het, moet er nu alleen wat meer moeite voor doen. De eerste kilo's gingen erzo vanaf leek het wel. Maar nu.... Ik ga me straks aan het sb-dieet houden. Ik doe niets meer wat niet in het boekje staat. Ik moet gewoon!
Zit op het moment gewoon niet lekker in m'n vel. Stress op school, afvallen wilt niet lukken. Ja luklt wel, als ik doorzet. Niet opgeven. Niet snoepen. Niet doen ymme

donderdag 12 oktober 2006 @ 09:44:19 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42602565
Ja! Ik doe nog steeds mee hoor!
Op mijn geheel eigen wijze nog even, maar ik ga die knop binnenkort echt wel even vinden.

Vandaag onze 1e trouwdag dus dat gaan we vieren met sauna en lekker eten vanavond.

En verder even wat stress en spanning hier en daar ben ik niet zo goed in.
pi_42602634
Morgen ga ik weer op de weegschaal, ben benieuwd.
Dan heb ik 9 weken afgerond.
pi_42602709
Zo ik heb mijn kiwi op. En een glas optimel drink.

Ik vind het zo knap dat julie jezelf zo goed aan het dieet kunnen houden. En de resultaten die ik hier tegen kom, geweldig. Ik hoop volgende week ook positief bericht te kunnen weer geven. Nu 88.4 en eens zien wat het volgende week. (voor de vakantie in juli woog ik 84 )
pi_42603185

Ik zit net een kiwi weg te lepelen....
ben net een beetje twijfelend begonnen met het sbdieet....
Ik geef namelijk nog borstvoeding en vraag me af in hoeverre ik genoeg binnen krijg voor ons twee....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:19:56 #7
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42603283
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:15 schreef vamperotica het volgende:

Ik zit net een kiwi weg te lepelen....
ben net een beetje twijfelend begonnen met het sbdieet....
Ik geef namelijk nog borstvoeding en vraag me af in hoeverre ik genoeg binnen krijg voor ons twee....
Borstvoeding geven en lijnen
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:20:31 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42603294
Eh... niet vamperotica.
Volgens een vragensite ergens zegt Sonja zelf dat je dan 1 keer zuivel en 1 keer fruit per dag extra moet nemen, maar dan nog lijkt het mij echt veel en veel te weinig...
pi_42603348

Dan wacht ik nog ff!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:25:11 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42603405
Je mag idd officieel niet lijnen terwijl je BV geeft. Je loopt dan het risico dat de afvalstoffen in de melk komen.
Beter is dus gewoon gezond eten. Ik begreep (uit het bv topic in OUD) dat je wel iets af zou mogen vallen maar dat is echt heel weinig. 500 gr. per week of zo. Maar dat weet ik niet zeker.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:44:50 #11
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42603844
Vandaag de 57 rond bereikt.. ik hoop morgen lekker door te schieten. Ik voel me geweldig en inmiddels dus al op de 17 kilo totaal. 56 was mijn doel in eerste instantie maar nu probeer ik toch mijn "perfecte" (53,3) gewicht te halen. dan heb ik ook een marge voor als ik een keer uit mn dak ga hihi

tevens een onvervalste tvp
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_42604090
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:22 schreef vamperotica het volgende:

Dan wacht ik nog ff!
Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.
SB lijkt me niet verstandig om nu te doen, krijg je echt te weinig binnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42604314
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:54 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik post wel mee in de dieetclub. Niet om zo snel mogelik af te vallen, maar om er wat vaker mee geconfronteerd mee te worden dat ik gezond moet eten en moet bewegen. Helpt wel, maar de insteek om mee te doen is wat anders.
SB lijkt me niet verstandig om nu te doen, krijg je echt te weinig binnen.
Ja, ik ga het snoepen ook maar gewoon afschaffen....
En de kiwi's, bananen en trosjes druiven als "tussendoortjes" kunnen ook geen kwaad....
Maar het is soms zo frustrerend... Ik lijk wel de enige te zijn die aankomt ipv afvalt van de borstvoeding....
Maar dat is meer iets voor in OUD...
pi_42604494
Sjeesj mickeys... 18 kilo? Heb je ook voor en na foto's?

tevens teeveepee!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:13:17 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42604549
Ik ben niet meer echt aan het SB'en, maar ik lees toch nog graag even mee .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:40:49 #16
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42605293
Week 9 is kut!
Ik heb nog geen een dag me netjes aan het boekje kunnen houden,komt misschien ook wel omdat ik nog maar 1 kg "moet" om op mijn streefgewicht te komen

eh...tevens TVP
pi_42606641
Lunchtjd heerlijk zo'n Italiaansebol met kaas en tomaat en wat vult die snel zeg...hierna nog even een kopje soep en dan kan ik weer tegen aan
Sinds 1978
pi_42606659
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:26 schreef bakkiepleur het volgende:
Lunchtjd heerlijk zo'n Italiaansebol met kaas en tomaat en wat vult die snel zeg...hierna nog even een kopje soep en dan kan ik weer tegen aan
lekker he!
pi_42607554
Hey wat leuk, ik ben deze week ook begonnen aan dat dieet. Ik probeer me er zo goed mogelijk aan te houden! Nouja het scheelt waarschijnlijk al als ik al die liters frisdrank links laat liggen...

Tevens verkapte tvp
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_42607801
Moet iemand nog een boek kwijt?

Dat online afvallen is idioot duur
pi_42608625
Het boek kost in de winkel iets van 13,50.
Op marktplaats en dergelijke, kan je ze 2de hands voor z'n 10 euro kopen.

Ik denk niet dat iemand hier z'n boek kwijt wilt, aangezien er hier in dit topic grotendeels alleen mensen zitten die aan sonja bakker dieet doen.
pi_42609312
Hé, kijk trouwens eens. Ik ben uit de ontkenningsfase: Nee, ik ben niet meer aangekomen Jawel van 85 naar 88. Maar dat gaat er snel weer af

donderdag 12 oktober 2006 @ 14:29:21 #23
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_42610030
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:10 schreef Vince22 het volgende:
Sjeesj mickeys... 18 kilo? Heb je ook voor en na foto's?

tevens teeveepee!
Sonja Bakker, deel 5 en dan bijna op het eind ergens maar die is inmiddels al weer van een maand geleden of zo. Ik doe SB voor de 2e keer en tot op heden nog geen problemen ondervonden. Wel maak ik het me wat makkelijker met hier en daar een boterhammetje. Het is trouwens 17 kilo op dit moment hihi.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_42610124
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:39 schreef ymme het volgende:
Het boek kost in de winkel iets van 13,50.
Op marktplaats en dergelijke, kan je ze 2de hands voor z'n 10 euro kopen.

Ik denk niet dat iemand hier z'n boek kwijt wilt, aangezien er hier in dit topic grotendeels alleen mensen zitten die aan sonja bakker dieet doen.
Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.
Ik vraag niet naar de 2ehands prijs van het boek.
Ik ben op de hoogte van het bestaan van marktplaats.
Vragen kan altijd.
Het is niet aan jou te oordelen of mensen wel of niet hun boek kwijt willen.

Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 14:36:51 ]
pi_42610267
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:32 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vraag niet naar de nieuwprijs van het boek.
Ik vraag niet naar de 2ehands prijs van het boek.
Ik ben op de hoogte van het bestaan van marktplaats.
Vragen kan altijd.
Het is niet aan jou te oordelen of mensen wel of niet hun boek kwijt willen.

Bedankt.
Nou ja, ze bedoelt het gewoon goed hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')