dat dacht ik ook, Ik wil dus ook alles eten, wat SB voorschrijft. ik neem dan ook 2 happen...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vermoed dat die dressing bij Sonja ook een deel van die vetten zijn dus dat het daarom niet verstandig is om het altijd over te slaan.
Maar dat is een pure gok eigenlijk.
Andere soorten groenten nemen dan vermeld staat? bijv pakzooi of zoiets. vraag anders een groenteboer of hij iets kan verzinnenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:18 schreef Koningin het volgende:
Ik ben een beetje uitgekeken op de groente, hebben jullie nog leuke suggesties??
Ik weet het eerlijk gezegd nietquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, hoe deden jullie de witlof met ham en kaas ook al weer?
Eerst even koken en daarna in de oven. Maar hoe lang en hoe heet moet die oven dan ook al weer?
Ik deed het zo:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik heb toen een salade ervan gemaakt, omdat ik gruwel van warme witlof
.
Je mag het ook vervangen door sla trouwens. Misschien vind je dat lekkerder?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:50 schreef Sassefras het volgende:
na 2 happen vind ik het echt niet meer lekker. de rauwkost die wij maken, is: worteltjes, komkommer, radijsjes en een beetje bleekselderij.
maar ik zit vaak ook vol van het avond eten, maar ik verplicht mezelf dan om 2 happen te nemen, maar lekker... oei nee, ik ben sinds SB geen rauwkost fan meer.
Thnxquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik deed het zo:
<knip recept>
Oja die preiquote:Ik moet prei vanavond. Maar dat ga ik toch maar vervangen denk ik. Iemand een idee waarmee?
Sla kan/mag je niet elke dag eten ivm nitriet! Zelfde als met spinazie!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je mag het ook vervangen door sla trouwens. Misschien vind je dat lekkerder?
Nee de andijvie was hier ook geen succesquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, wegens haast gaat de witlof mss wel op de schop.en ik had er nog wel zo'n trek in.
Er moeten auto's opgehaald, gedoken, verwarmingen geverfd en tussendoor staan we dan ook nog een tijdje in de file... dat gaan we niet redden. Dus het wordt mijn favoriete snel-snel eten.Macaroni met ham en kaas.
Niet verantwoord, wel lekker en snel.
Ik vond de prei trouwens wel lekker. Prakje maken met de aardappels en de jus en gaan.
De andijvie daarentegen komt er hier niet meer in in die hoeveelheid.
Oh, ik las ergens dat je de rauwkost door salade mocht vervangen. Nou ja, af en toe mag het vast welquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sla kan/mag je niet elke dag eten ivm nitriet! Zelfde als met spinazie!
Ja, echt wel!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee de andijvie was hier ook geen succes
Ik vind stamppot rauwe andijvie met spekjes wel erg lekkerMaar dat is meer iets voor een SaS-dag
![]()
thnks! misschien meot ik dat maar doen ja, ander krijg ik misschien té weinig binnen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh, ik las ergens dat je de rauwkost door salade mocht vervangen. Nou ja, af en toe mag het vast wel![]()
En bij spinazie is dat alweer achterhaald en had het te maken met nogmaals opwarmenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sla kan/mag je niet elke dag eten ivm nitriet! Zelfde als met spinazie!
Voedingscentrum zegt wat anders geloof ik...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
En bij spinazie is dat alweer achterhaald en had het te maken met nogmaals opwarmen
Doe jij spinazie door de tonijnsalade? Ik doe altijd heel simpel. Tonijn, rood gesnipperd uitje er door en een eetlepel Yofresh.. die theelepel vind ik echt waanzinnig weinig dus ik vermoed een tikfoutje wat ze hier en daar in het boek wel vaker heeft gedaan. voornamelijk week 8 als ik het mij goed kan herinneren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Voedingscentrum zegt wat anders geloof ik...
Het mag in ieder geval niet samen met vis. Dus tonijnsalade is ook al slecht eigenlijk.
tonijn door de sla gaat het over gok ikquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Doe jij spinazie door de tonijnsalade? Ik doe altijd heel simpel. Tonijn, rood gesnipperd uitje er door en een eetlepel Yofresh.. die theelepel vind ik echt waanzinnig weinig dus ik vermoed een tikfoutje wat ze hier en daar in het boek wel vaker heeft gedaan. voornamelijk week 8 als ik het mij goed kan herinneren.
Nee johquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Doe jij spinazie door de tonijnsalade? Ik doe altijd heel simpel. Tonijn, rood gesnipperd uitje er door en een eetlepel Yofresh.. die theelepel vind ik echt waanzinnig weinig dus ik vermoed een tikfoutje wat ze hier en daar in het boek wel vaker heeft gedaan. voornamelijk week 8 als ik het mij goed kan herinneren.
Toch heb ik vaak genoeg sla met vis samen gegeten...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee joh
Ik doelde op de combi vis met nitraat/nitrietrijke - ik weet nooit wat het nou is - groente. Dus dat je vis niet samen met spinazie of sla ofzo mag eten.
Hey Koningin,we lopen gelijk opquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Toch heb ik vaak genoeg sla met vis samen gegeten...
Ik heb net 2 appels, 1 sinaasappel en 1 kiwi op. Als ik nu nog geen vitaminen binnen heb, dan weet ik het ook niet meer.
Ja, ik ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Toch heb ik vaak genoeg sla met vis samen gegeten...
Linkjes: Klik en klik!quote:Waarom is te veel nitraat ongezond?
Nitraat is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het verkeerd bewaren of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet kan de beschikbaarheid van zuurstof in het bloed verminderen. Het advies is daarom volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten.
In welke groenten zit veel nitraat?
Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.
Waarom is het af te raden om spinazie te combineren met vis?
Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke (kankerverwekkende) stoffen ontstaan. Eet vis en schaaldieren alleen met een groente waar weinig nitraat in zit, zoals worteltjes.
Is een salade met tonijn ook af te raden?
Ja, in principe kunnen de schadelijke stoffen iedere keer worden gevormd als nitraatrijke groente wordt gecombineerd met vis. Hoe minder men van deze combinatie eet, hoe minder van de schadelijke stoffen worden gevormd. Maar deze combinatie blijft en risico.
Mag nitraatrijke groente worden opgewarmd, bijvoorbeeld in de magnetron?
Vroeger was het advies nitraatrijke groente niet meer op te warmen. Inmiddels is duidelijk geworden dat opwarmen geen probleem is als de groente snel wordt afgekoeld en maximaal twee dagen wordt bewaard in de koelkast of drie maanden in de vriezer.
Hoe lang kan ik een krop sla bewaren?
Om de vorming van nitriet zoveel mogelijk tegen te gaan, is het algemene advies voor nitraatrijke groente om het in de koelkast en niet langer dan twee dagen te bewaren.
Ik mis toch nog wat druivenquote:Ik heb net 2 appels, 1 sinaasappel en 1 kiwi op. Als ik nu nog geen vitaminen binnen heb, dan weet ik het ook niet meer.
Na de 2e week stond ik op -3quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:04 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Hey Koningin,we lopen gelijk op![]()
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt na 2,5 week?
Oh ik zeg ook niet dat ik me er aan hou hoorquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[anti-voedsel-maffia-modus]
Toch zou heel Italië niet meer bestaan als je van salade doodgaat, dus ik zou er toch maar allemaal niet zo heeeeeeeeeeeel erg wakker van liggen.
Mijn god zeg, een bakje sla.
[/anti-voedsel-maffia-modus]
Oh pizzaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook niet dat ik me er aan hou hoor. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het misschien niet iets is om dagelijks te doen
.
Ik ga volgende week zondag op vakantie en ik was juist van plan om de verleiding van de pizza ook te weerstaan door regelmatig een tonijnsalade te nemen ipv een calorieënbom.
Jaquote:
Jaquote:Ga je naar Italië?
Ja, heel verleidelijk inderdaad, maar ik doe het niet, 2 weken lang mezelf te buiten gaanquote:Daar zou ik geen verleidingen kunnen weerstaan. Echt. Sonja bakker my ass. Italië! verse pizza's met vier soorten kaas! Rijkelijk met olijfolie besprenkelde pasta's met romige saus! IJs! Pizza's! Pasta's! IJs! Had ik al pizza's genoemd??![]()
![]()
![]()
Doe er wat tomatensaus en kaas opquote:* Liga'tje gaat pakken*
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow ow ow... we gaan döner eten vanavond. Praktische overwegingen
Ja, was wel lekker. Heb niet alle döner op, hij was wat taaiquote:
Ik heb vis en prei op (lees: worteltjes roergebakken in citroensap en dragonquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, was wel lekker. Heb niet alle döner op, hij was wat taai.
Wel de rijst op die erbij zat en de salade.
Vanavond maar even op de crosstrainer.
Heel goedquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb vis en prei op (lees: worteltjes roergebakken in citroensap en dragonen een reepje iglo viscuisine
. Lekker hoor
ik had het gisteren ook zwaar! Ik wilde ook wat lekkers! ik was de rode kool in de vriezer aan het leggen, en toen zag ik een ijsje... zo'n sinaassplit.. een mini welteverstaan..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:47 schreef nelisb het volgende:
na 4,5 week niet gezondigd te hebben vanavond voor 9en nog ff vlug bij het tankstation een extra grote twix gehaald
had zon zin in wat te snoepen!!! HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ookquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Af en toe even zondigen heb je nodig om het vol te kunnen houden.
Althans, ik wel.
Tnx. als ik naar de bovenste foto kijk lijk ik wel een vrouwelijk michelin vrouwtje.. schaam me doodquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mickeys, je ziet er stukken beter uit!!!
Goed gedaan.
Mên, je lijkt wel 10 jaar jonger zo.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:08 schreef Mickeys het volgende:
Tnx. als ik naar de bovenste foto kijk lijk ik wel een vrouwelijk michelin vrouwtje.. schaam me dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |