abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:02:49 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41253467
Ja, hier verder dus

Deel 1: Sonja Bakker
Deel 2: Sonja Bakker, deel 2
Deel 3: Sonja Bakker, deel 3
Deel 4: Sonja Bakker, deel 4

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

Vragen aan Sonja Bakker van het Flairforum.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
quote:
Een nieuwe dieetgoeroe is opgestaan. Sonja Bakkers eerste boek, ’Bereik je ideale gewicht’, is al goed voor 240.000 exemplaren. En van de tweede, voor tieners en kinderen, staat de teller na amper tien weken op 50.000. Nederland is in de ban van het ’Sonja Bakkeren’. Zelf staat de schrijfster nog steeds versteld van haar succes. „Ik bén geen hype, ik ben gewoon Sonja Bakker uit Spierdijk. Ik doe wat ik leuk vind: mensen helpen met afvallen zodat ze meer zelfvertrouwen krijgen.”

Populaire dieetgoeroe al bezig met derde boek over afvallen

In de ban van... Sonja Bakker

Bestsellerschrijfster dankzij moeilijke zwangerschap

Als Sonja Bakker (31) praat, doet haar hele lichaam mee. Sprankelend en enthousiast verhaalt ze over haar leven als moeder, echtgenote en schrijfster van bestsellers. Zonder eerst de calorieën te tellen, neemt ze een hap van haar broodje. „Want”, zegt ze, „ik heb ook wel eens een ’Schijt Aan Sonjadag’!”
Sonja gaat binnenkort ook op tv mensen met overgewicht begeleiden, in het SBS-6-programma Je echte leeftijd. Uit talloze verzoeken van allerlei omroepen om een programma te maken, koos ze voor die zender. Resoluut: „Ik mag daar gewoon mezelf blijven. Dus lekker praten zoals ik praat, mét WestFries accent natuurlijk, en adviezen geven zoals ik het wil.
Sonja’s man Koen, met wie ze twee zoontjes heeft, valt bij: „Programmamakers, uitgeverijen en levensmiddelenfabrikanten hebben ons de mooiste voorstellen gedaan, maar als Sonja niet haar methode kan uitdragen zoals ze dat de laatste tien jaar al doet, dan houdt het op.”
Ooit was de nu superslanke Sonja zelf veel te zwaar. „Ik lijnde en lijnde, heb alles geprobeerd, van hongerdieten tot poedertjes en shakes. Maar niets hielp blijvend. Tot ik er op een gegeven ogenblik achter kwam dat ik me moest gaan verdiepen in de werking van eten. Ik ging een studie doen en begon alle, maar dan ook écht alle etiketten van mijn boodschappen in de supermarkt te lezen. Ik ging vergelijken, wilde alles weten over voedingsmiddelen en stelde zo mijn eigen eetpatroon samen. In no time viel ik twintig kilo af. Ik was trots om te merken dat mijn methode werkte.”

Seksindustrie
Na het behalen van haar papieren begon Sonja haar eigen praktijk. De consequentie van haar stap was dat ze er een andere baan voor op moest geven. „Jahaa”, giert ze met haar onvervalst, zangerig West-Fries accent: „Sonja was werkzaam in de seksindustrie!” Ze laat er snel op volgen: „Nee, grapje hoor! Ik werkte voor Christine le Duc op de afdeling personeelszaken. Ik zie de koppen al voor me!”
Aanvankelijk dacht Sonja dat ze ging solliciteren bij een parfumerie. „Het klonk Frans en daardoor in mijn oren chic. Toen ik het bedrijf binnenkwam, zag ik al wel vitrines met mooie, maar gewaagde artikelen. En toen de directeur eerst de vibrators van het bureau moest halen voor hij het sollicitatiegesprek begon, wist ik het zeker: dit is géén parfumerie.”
In de jaren dat ze voor het Volendamse bedrijf werkte, waren veel van haar collega’s met overgewicht al overgestapt op de voedingsmethode die Sonja hen adviseerde. En het duurde dan ook niet lang voor ze in de avonduren haar eigen praktijk startte. „Tegen de tijd dat ik helemaal stopte met mijn baan zat mijn praktijk al aardig vol. Ook in mijn privé-leven veranderde daarna veel…”
Met twinkelende ogen kijkt Sonja naar Koen. „We zijn nu vijf jaar samen en het voelt nog altijd goed. Ik ben nog steeds zó verliefd op hem!” Koen op zijn beurt adoreert Sonja, dat is duidelijk te zien. Als ik hem vraag hoe ze elkaar hebben leren kennen, kijkt hij verlegen. „Vertel het maar, Koen”, moedigt Sonja hem aan.
Het blijkt dat de twee elkaar al vanaf de basisschool in Spierdijk kennen. „Sonja en ik zijn op anderhalve kilometer afstand van elkaar geboren en we hebben op dezelfde lagere school en verenigingen gezeten. Ook onze ouders kenden elkaar.”
Sonja ging rond haar 20e samenwonen met haar toenmalige vriend. Maar die relatie bloedde dood. „Met hem had heb ik het helemaal niet vervelend, maar het was meer platonisch. De vonken sprongen er nou niet bepaald vanaf. Koen, die toentertijd een goede vriend van mij was, maakte wel heel veel gevoelens bij me los. Iedere vezel in mijn lichaam reageerde op hem. Ik ben in die tijd, waarin ik niet wist wat ik wilde, voor drie weken naar Thailand gegaan, in mijn eentje. Backpacken... En ik heb nagedacht, heel veel nagedacht. En toen ik terugkwam in Nederland, wist ik het zeker: met Koen wil ik door.”
Zes maanden nadat Sonja een relatie met Koen kreeg, raakte ze zwanger. „Ik had nooit het gevoel dat ik kinderen wilde, maar toen ik met Koen was, kreeg ik al snel de kriebels. Het voelde zo goed… waarom zouden we wachten?”

De slanke Sonja Bakker was zelf ooit veel te zwaar. „Ik heb alles geprobeerd, maar niets hielp blijvend. Ik ging een studie doen en stelde mijn eigen eetpatroon samen. In no time viel ik twintig kilo af.”

De zwangerschap van oudste zoontje Tristan, nu drieënhalf, verloopt helaas niet zoals het hoort. Sonja krijgt al veel te vroeg weeën. Artsen schrijven haar bedrust voor, en ze wordt opgenomen in het ziekenhuis. „Ik mocht niets doen, alleen lezen en spelletjes doen op een laptop. Een vriend van mij zei toen: ’Son, weet je wat jíj moet doen? Een boek schrijven over je afvalmethode. Dan kom jij de tijd wel door.’ Als hij dat niet had gezegd, zou mijn leven er nu heel anders uit hebben gezien.”
Geestdriftig begint de West-Friese blondine met schrijven. „Tegen de tijd dat ik met Tristan thuis kwam, had ik het boek bijna af.” Vervolgens gaat Sonja een ellenlang traject in om het ’eetbijbeltje’, zoals het boek ook wel wordt genoemd, uit te kunnen brengen. „Veel uitgevers zagen het niet zitten om het zoveelste dieetboekje op de markt te brengen.

„Mijn gezin houdt mij met beide benen op de grond”

Uiteindelijk heb ik Daphne Deckers een kopie van mijn manuscript gestuurd. Zij was zo lief om mij een kaartje terug te sturen. Ze had er op geschreven: ’Je boek ziet er goed uit. Breng het desnoods zelf uit, ook al ziet een ander er niets in.’ Dat kaartje heb ik altijd bewaard. Toevallig heb ik haar enkele dagen geleden een mailtje gestuurd om haar te bedanken. Ze heeft me destijds nét dat zetje gegeven om door te gaan. Daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor.”

Gezinsleven
Schrijven, presenteren, een praktijk aan huis… Sonja: „Om dit alles te combineren met een gelukkig gezinsleven moet je de dingen thuis wel goed regelen. Mijn zoontjes Tristan en Finn gaan twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en een dagje naar de moeder van Koen. Dat geeft voor mij heel veel rust. Want als de kinderen thuis zijn en ik krijg een telefoontje over mijn werk, kan het rustig zo zijn dat Tristan vanaf het toilet roept of ik hem even wil helpen. Dat kan niet altijd.”
Ze is even stil. „Aan de andere kant is mijn gezin een groot deel van mijn leven. Zij houden mij met beide beentjes op de grond. Dat er dan wel eens een Sonja de telefoon opneemt terwijl de kinderen de tent afbreken, hoort ook gewoon bij mij.” Koen en Sonja werken inmiddels samen. „Ik doe het creatieve deel en hij het zakelijke. We zijn echt een team. Ik ben een spring-in-’tveld, terwijl Koen rustig is en kan goed relativeren.”
Sonja heeft nu al plannen voor een derde boek. „Dat hoop ik begin december in de winkel te hebben liggen. De titel zal zijn ’Bereik en behoud je ideale gewicht’. Ik krijg er namelijk veel vragen over hoe je op gewicht kunt blijven. Zo zal ik later ook nog in andere boeken ingaan op voeding tijdens zwangerschap en tijdens de overgang. Er valt nog zoveel te doen. Héérlijk!”
Er is nog geen OP in de wiki?

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 02-09-2006 19:55:07 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:03:23 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41253488
Oh en het is deel 5 . Kan een modje dat even rechtzetten?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:06:31 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41253592
Hmmm, ik kan ook niet meer zo makkelijk en zo mooi kopieren uit gesloten topics.
Ik wil mijn rechten terug!
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:10:07 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41253686
Oh, en de Schijt aan Sonja dagen heb ik niet zelf verzonnen hoor. Dat kwam ik ergens tegen en vond het wel een hele leuke term.
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:10:14 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41253690
Zo lijkt het er al een béétje op .
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:11:46 #6
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41253739
tvp natuurlijk
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_41254177
Vanmiddag weer crackers als lunch gehad.
Erg onhandig op mijn werk, als ik ze thuis smeer, dan zijn ze zacht.
Dus maar hier besmeerd......
pi_41254361
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en de Schijt aan Sonja dagen heb ik niet zelf verzonnen hoor. Dat kwam ik ergens tegen en vond het wel een hele leuke term.
Had er nog nooit van gehoord maar vind em ook wel goed
tvp natuurlijk
01-08-2008
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:57:48 #9
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41258913
Vanmorgen gewogen. -3 kilo!!!!
Na de tweede week SB is er in totaal 5 kg af!
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:59:28 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41258961
Ah

Uit de tekst in de OP:
quote:
Zonder eerst de calorieën te tellen, neemt ze een hap van haar broodje. „Want”, zegt ze, „ik heb ook wel eens een ’Schijt Aan Sonjadag’!”
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:04:03 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41259106
Ik had dat hele artikel niet eens gelezen. Maar goed, het bestaat dus echt!
pi_41259138
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:24 schreef Koningin het volgende:
Vanmiddag weer crackers als lunch gehad.
Erg onhandig op mijn werk, als ik ze thuis smeer, dan zijn ze zacht.
Dus maar hier besmeerd......
ik neem ook altijd de crackers van huis mee, en besmeer ze op het werk, met het beleg uit de kantine.

hebben jullie in jullie kantine magere yoghurt of magere kwark? hier hebben ze dat niet....
en van thuis uit meenemen is ook zo lastig.. dan is het warm voordat het 12 uur is..

is dan een bakje halfvolle yoghurt van 125 gram ipv magere yoghurt 250 gr. een goede vervanging?
Babe In Totale Control of Herself
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:07:03 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41259195
Wij hebben gelukkig een eigen koelkast staan bij ons dus ik neem alles gewoon zelf mee.

Ik zou die yoghurt gewoon 250 gr. maken hoor. 125 is echt te weinig om op te kunnen leven en het Kcal gehalte zal nou niet echt wereldschokkend veel groter zijn.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:07:50 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41259219
Inderdaad, gewoon 250 nemen hoor . Die 40 kcal zullen 't 'm niet doen .
pi_41259276
Oke thanks!

ik ben nogal "bang" om af te wijken van het boekje, het gaat namelijk zo goed! maar nu jullie het zo zeggen, klinkt het best logisch. daar zal ik vast geen kilo van aankomen!

en dan fiets ik wel wat harder bij het spinnen..
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:10:46 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41259305
Ja precies. Enneh, het dieet staat dusdanig scherp afgesteld dat af en toe een beetje meer geen ramp is hoor.

Kijk, je moet het natuurlijk niet gaan verwisselen met chocoladevla met slagroom.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:11:44 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41259335
Ik heb het ook meer als een leidraad gebruikt en bij mij is het ook goedgekomen .
pi_41259343
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja precies. Enneh, het dieet staat dusdanig scherp afgesteld dat af en toe een beetje meer geen ramp is hoor.

Kijk, je moet het natuurlijk niet gaan verwisselen met chocoladevla met slagroom.
oeeeeehhh das wel errug lekker!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:53:09 #19
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_41260895
Ik heb het boekje vandaag gekocht, kijk er erg naar uit om ermee te beginnen .
Maandag is de dag waarom ik begin, incl. mijn moeder, haar vriend & schoonmoeder doen eraan mee, dus dat is wel makkelijker dan (we hebben voor maandag gekozen omdat zondag de laatste verjaardag is).

Wat ik wel heb als ik minder eet: hoofdpijn . Water drinken dan maar denk ik ?
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:15:29 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41261713
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:53 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb het boekje vandaag gekocht, kijk er erg naar uit om ermee te beginnen .
Maandag is de dag waarom ik begin, incl. mijn moeder, haar vriend & schoonmoeder doen eraan mee, dus dat is wel makkelijker dan (we hebben voor maandag gekozen omdat zondag de laatste verjaardag is).

Wat ik wel heb als ik minder eet: hoofdpijn . Water drinken dan maar denk ik ?
Ja inderdaad veel water drinken. Alle gifstoffen moeten je lijf uit maar er zijn ook ontwenningsverschijnselen natuurlijk. ik ging van 12 tot 14 koppen koffie op een dag na max 3.. daar hielp zelfs 3 liter water niet bij. na 2 weken merkte ik dat het alweer een stuk beter ging en ik eigenlijk geen hoofdpijn meer had
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:26:01 #21
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_41261984
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:15 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ja inderdaad veel water drinken. Alle gifstoffen moeten je lijf uit maar er zijn ook ontwenningsverschijnselen natuurlijk. ik ging van 12 tot 14 koppen koffie op een dag na max 3.. daar hielp zelfs 3 liter water niet bij. na 2 weken merkte ik dat het alweer een stuk beter ging en ik eigenlijk geen hoofdpijn meer had
Dat is niet niks die overgang .
Ik vind het wel vervelend als ik dan op school zit, zit in mijn examenjaar nu en dat is best vervelend als ik dan de hele tijd koppijn heb maar het zal denk ik dan ook bij mij wel overgaan .
Ik kijk er iig zo ontiegelijk naar uit en ga vanavond het boek doorlezen .
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_41262233
Tja, je moet er wat voor over hebben om af te vallen
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:15:49 #23
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_41263314
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:35 schreef Koningin het volgende:
Tja, je moet er wat voor over hebben om af te vallen
Dat is waar natuurlijk!
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:55:21 #24
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41285510
vandaag de magische grens doorbroken. 59,7 kilo schoon aan de haak. Het begint echt de goede kant op te gaan. Vanavond sporten dus ik weet dat er dan weer een ons of 2 ons bijkomen maar dit werkt zo lekker. Inmiddels hier en daar wat dingen al wel aan het aanpassen en ietsje meer eten. Vandaag mag ik 2 bammetjes met tonijn maar ik neem er lekker 3 hahaha. Dan is de tonijn ook weer op.

Inmiddels wel een foto van mezelf van nu gevonden thuis, maar nu nog even zoeken naar een vergelijkbare oude situatie. Mogelijk dat ik die dan online zet, maar dat zal dan vermoedelijk overmorgen worden gezien alle afspraken die ik nog heb lopen.
pi_41285577
Vanavond mag ik biefstuk eten
pi_41288529
ff eeen vraagje.

wij zitten nu in week 5 en vanavond staan de overheerlijke witte bonen in tomatensaus op het menu. is dit echt alleen bonen met saus?

was dit te eten of hebben jullie een vervanging genomen en zo ja wat dan?
wij zien er namelijk echt tegenop om alleen die bonen met saus te eten
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:41:33 #27
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41288615
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:57 schreef Koningin het volgende:
Vanavond mag ik biefstuk eten
Ik ook
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:46:29 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41288747
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:38 schreef nelisb het volgende:
ff eeen vraagje.

wij zitten nu in week 5 en vanavond staan de overheerlijke witte bonen in tomatensaus op het menu. is dit echt alleen bonen met saus?
Ja
quote:
was dit te eten
Nee
quote:
of hebben jullie een vervanging genomen en zo ja wat dan?
Nee
quote:
wij zien er namelijk echt tegenop om alleen die bonen met saus te eten
Terecht
pi_41289308
Hallooooooow!
Ik ben er weer, wij zijn gisteren weer braaf begonnen in week 1. Ben benieuwd hoeveel er de komende 9 weken afgaat
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41289367
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb 'm ook al overal gehoord, en die dagen heb je soms nodig he
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:09:02 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41289449
Ik vond die bonen ook maar zozo en heb daar toen iig nog wel gewoon een aardappeltje bij gekookt als ik het me geod herinner.
Het leek me anders sowieso ook een beetje weinig qua hoeveelheid. Qua Kcal zal het best goed gezeten hebben, maar je wil toch ook af en toe het gevoel hebben dat je wat gegeten hebt.

Overens vind ik witte bonen in tomatensaus wel heel erg lekker.
pi_41289561
[quote]Op dinsdag 29 augustus 2006 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

thanx voor je antwoord.

hoe en waar kan ik zien hoeveel calorieen en wat ik het allemaal zit in die witte bonen met saus?
dan maak ik wel een alternatief met dezelfde calorieen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:16:04 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41289634
Op de pot .

Ik vind witte bonen in tomatensaus niet zo lekker, maar das al wel duidelijk geloof ik .
pi_41289760
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op de pot .

Ik vind witte bonen in tomatensaus niet zo lekker, maar das al wel duidelijk geloof ik .
ja jij was inderdaad duidelijk hahahaha.

ja de pot snap ik ,alleen die heb ik niet bij de hand, ben op me werk. wil na mijn werk gelijk boodschappen doen vandaar mijn vraag.
ik kijk wel in de supermarkt alleen moet ik dan alles langsgaan om te bepalen wat ik wil eten. had anders nu al een alternatief kunnen verzinnen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:24:13 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41289855
De eetwijzer geeft per opscheplepel (50 gr) 40 kcal aan voor witte bonen in tomatensaus.

Kan je daar wat mee?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:26:00 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41289917
Ik heb toevallig gisteren het begin van het boekje nog een keer door zitten lezen en daar stond in dat je dan idd vergelijkbare dingen moest kiezen als je iets niet wilde maar dat je dus niet zomaar iets met hetzelfde aantal Kcal kan pakken.
Een alternatief hiervoor zou dus bijvoorbeeld bruine bonen of kapucijnen (?) kunnen zijn maar die zijn er zo kaal ook niet lekkerder op. Dan is die 'in tomatensaus' voor mij nog altijd het beste alternatief.

Als je het natuurlijk absoluut niet lust kan je uiteraard wat anders eten maar ik denk dat die bonen niet voor niets op het menu staan.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:26:33 #37
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41289936
ik heb ook de witte bonen in tomatensaus gehad. heb er een grote rode ui en een teentje knoflook door gedaan.. toen kreeg ik het wel door mijn keel heen.
pi_41289951
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
De eetwijzer geeft per opscheplepel (50 gr) 40 kcal aan voor witte bonen in tomatensaus.

Kan je daar wat mee?
thank you! hier kan ik wat mee.
dan ga ik maar eens op de eetwijzer wat voor maaltijd ik vanavond mag klaar maken met 200 kcal. (5 x 50 gram)
pi_41290027
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb toevallig gisteren het begin van het boekje nog een keer door zitten lezen en daar stond in dat je dan idd vergelijkbare dingen moest kiezen als je iets niet wilde maar dat je dus niet zomaar iets met hetzelfde aantal Kcal kan pakken.
Een alternatief hiervoor zou dus bijvoorbeeld bruine bonen of kapucijnen (?) kunnen zijn maar die zijn er zo kaal ook niet lekkerder op. Dan is die 'in tomatensaus' voor mij nog altijd het beste alternatief.

Als je het natuurlijk absoluut niet lust kan je uiteraard wat anders eten maar ik denk dat die bonen niet voor niets op het menu staan.
ja heb ook zoiets gelezen. die bonen lusten we gewoon niet. stoelgang is verder prima dus daar hoef ik ze niet voor te nemen hahahahaha.

ben na 4 weken en 2 dagen al 10 kg kwijt, dan maar iets minder hard deze week als ik vanavond een alternatief neem.

thanx voor het meedenken allemaal
pi_41290142
nog 1 vraagje,

waar kan ik die eetwijzer vinden waar al die calorieen etc staan
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:34:13 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41290172
Ik registreer hier alles: http://www.overgewicht.nl/modules/eebwlink

Wel aanmelden nodig.

En op de site van het Voedingscentrum staat ook een calorieënwijzer. En je hebt natuurlijk 1001 boekjes te koop
pi_41290204
Ik kan je nu alvast zeggen dat ik geen witte bonen in tomatensaus ga eten
Af en toe vervang of wissel ik de groenten om. Naar mijn idee gaat het erom dat je groente eet.

Dit isook een site waar je eten kunt in vullen: www.valtaf.nl
pi_41301062
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:27 schreef nelisb het volgende:

[..]

thank you! hier kan ik wat mee.
dan ga ik maar eens op de eetwijzer wat voor maaltijd ik vanavond mag klaar maken met 200 kcal. (5 x 50 gram)
En wat is het geworden?

Wij hadden vanavond ook witte bonen in tomatensaus,alleen van het idee word ik niet goed,lust ik dus echt niet.
Het is dus spinazie met vis en een aardappeltje geworden.Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk maar wel lekker! Vind vandaag trouwens zowiezo een mager dagje dus dat moet voor een keer wel kunnen hoor.
01-08-2008
pi_41302034
ik vond die witte bonen in tomaten saus eigenlijk best lekker! het vulde ook wel goed vond ik..
ik zat alleen ook wel te kijken.. alleen maar witte bonen in tomaten saus?
weet je waar ik zo'n vreselijke moeite mee heb? met die rauwkots... ehh kost..!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:45:10 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41303964
Rauwkost is hier vaak een tomaatje in stukjes, wat komkommer erbij en dan wat paprika en klaar is kees.
Eerst haalde ik nog wel eens van die kant en klare bakjes maar in heel veel zit bleekselderij en dat krijg ik echt niet weg.
We wisselen er dus weinig mee af, maar het is wel lekker.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:14:19 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41310658
Heerlijk die rauwkost! Ik eet 'm vaak rond een uur of 16, wanneer ik nog zo'n twee en een half uur tot het avondmaal te gaan heb. Vult goed en ik vind het lekker ook!

How's that for a Back Find Post??
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:18:41 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41316941
Idd is het lekker als extra'tje. Ik heb niet altijd zin om het gelijk na de maaltijd te eten. Vaak zit ik een beetje vol van de rest dus dan eet ik hem wat later, maar 's middag zou idd ook wel een goed idee zijn.
pi_41316999
Ik eet het gewoon gelijk met het diner.
pi_41317236
na 2 happen vind ik het echt niet meer lekker. de rauwkost die wij maken, is: worteltjes, komkommer, radijsjes en een beetje bleekselderij.
maar ik zit vaak ook vol van het avond eten, maar ik verplicht mezelf dan om 2 happen te nemen, maar lekker... oei nee, ik ben sinds SB geen rauwkost fan meer.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:57:07 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41317306
Maar als je nou wat andere dingen erin doet?
Overigens denk ik dat die yoghurtdressing die eroverheen gaat ook niet zomaar is.
Toen ik het EGA dieet deed een paar jaar terug was je elke dag verplicht om 25 gr. vet te eten, gewoon omdat je darmen dat nodig hebben. Dat kon dan in de vorm van boter op brood of een dipsausje maken van echte volle mayonaise.
Ik vermoed dat die dressing bij Sonja ook een deel van die vetten zijn dus dat het daarom niet verstandig is om het altijd over te slaan.

Maar dat is een pure gok eigenlijk.
pi_41317350
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:

Ik vermoed dat die dressing bij Sonja ook een deel van die vetten zijn dus dat het daarom niet verstandig is om het altijd over te slaan.

Maar dat is een pure gok eigenlijk.
dat dacht ik ook, Ik wil dus ook alles eten, wat SB voorschrijft. ik neem dan ook 2 happen... Misschien vind ik de yoghurt dressing gewoon niet zo lekker! Misschien maar eens een andere kopen..

ik mag vanavond rode kool met aardappels en een stuk rundvlees! (wat voor rundvlees eten jullie eigenlijk? vanavond heb ik een rundvlees steak, schnitzel ofzoiets)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:12:06 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41317514
Oh, dat kan ook nog idd, dat het de dressing is.
pi_41317587
Ik ben een beetje uitgekeken op de groente, hebben jullie nog leuke suggesties??
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:11:01 #54
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41318607
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:18 schreef Koningin het volgende:
Ik ben een beetje uitgekeken op de groente, hebben jullie nog leuke suggesties??
Andere soorten groenten nemen dan vermeld staat? bijv pakzooi of zoiets. vraag anders een groenteboer of hij iets kan verzinnen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:26:56 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41318935
Ik merk dat ik steeds meer zelf een dagindeling verzin . Zo van, als ik vandaag nou eens ontbijt met yoghurt en wat fruit, dan neem ik straks een liga, smiddags 1 boterham en een cracker en dit en dat voor avondeten. Kijk amper meer in het boekje eigenlijk...

Ik denk dat dat wel is wat SB uiteindelijk ook probeert te bereiken .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:37:06 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41319191
XcuZ_Me! Idd ja! Variatie en uitzoeken!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:43:50 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41319342
Even een vraagje, hoe deden jullie de witlof met ham en kaas ook al weer?
Eerst even koken en daarna in de oven. Maar hoe lang en hoe heet moet die oven dan ook al weer?
pi_41319401
Ik ben ziek,beroerd,verkouden je kent het wel.Veel mensen hebben dan geen honger maar op een of andere manier heb ik dan veel meer de behoefte om te eten,hoeven geen ongezonde dingen te zijn maar cracker,brood,liga etc. Toch een beetje raar
01-08-2008
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:48:15 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41319481
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje, hoe deden jullie de witlof met ham en kaas ook al weer?
Eerst even koken en daarna in de oven. Maar hoe lang en hoe heet moet die oven dan ook al weer?
Ik weet het eerlijk gezegd niet . Ik heb toen een salade ervan gemaakt, omdat ik gruwel van warme witlof .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:49:07 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41319521
@Pure-Poison: beterschap!!! En dat je nog eet, is alleen maar goed hoor! Je lichaam heeft stoffen nodig om weer beter te worden .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:52:47 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41319637
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet . Ik heb toen een salade ervan gemaakt, omdat ik gruwel van warme witlof .
Ik deed het zo:
Witlofstronkjes doormidden, harde middending eruitsnijden, afwassen, in magnetronschaal, minuutje of vier en dan * ping *. Hele handel in een ovenschaal, peper, reepjes ham, geraspte 30+-kaas en wat parmesan (goede is ook maar 30+) en dan nog een minuutje of tien op 180 graden in de oven. Af en toe even kijken of het er al lekker genoeg uitziet, anders nog even wat langer in de oven zetten.

In plaats van dat eerste pingen kun je het ook gewoon koken natuurlijk. Paar minuutjes moet voldoende zijn schat ik, als je de stronkjes door de midden doet.

Oeh heerlijk

Ik moet prei vanavond. Maar dat ga ik toch maar vervangen denk ik. Iemand een idee waarmee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:54:34 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41319691
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 08:50 schreef Sassefras het volgende:
na 2 happen vind ik het echt niet meer lekker. de rauwkost die wij maken, is: worteltjes, komkommer, radijsjes en een beetje bleekselderij.
maar ik zit vaak ook vol van het avond eten, maar ik verplicht mezelf dan om 2 happen te nemen, maar lekker... oei nee, ik ben sinds SB geen rauwkost fan meer.
Je mag het ook vervangen door sla trouwens. Misschien vind je dat lekkerder?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:54:46 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41319695
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik deed het zo:

<knip recept>
Thnx ! Misschien toch nog maar eens proberen .
quote:
Ik moet prei vanavond. Maar dat ga ik toch maar vervangen denk ik. Iemand een idee waarmee?
Oja die prei . Ik geloof dat ik toen een grote pot doperwten en worteltjes heb opengetrokken .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:55:33 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41319724
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je mag het ook vervangen door sla trouwens. Misschien vind je dat lekkerder?
Sla kan/mag je niet elke dag eten ivm nitriet! Zelfde als met spinazie!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:56:05 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41319739
Hmmm, wegens haast gaat de witlof mss wel op de schop. en ik had er nog wel zo'n trek in.

Er moeten auto's opgehaald, gedoken, verwarmingen geverfd en tussendoor staan we dan ook nog een tijdje in de file... dat gaan we niet redden. Dus het wordt mijn favoriete snel-snel eten. Macaroni met ham en kaas. Niet verantwoord, wel lekker en snel.

Ik vond de prei trouwens wel lekker. Prakje maken met de aardappels en de jus en gaan.
De andijvie daarentegen komt er hier niet meer in in die hoeveelheid.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:07:43 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41320109
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, wegens haast gaat de witlof mss wel op de schop. en ik had er nog wel zo'n trek in.

Er moeten auto's opgehaald, gedoken, verwarmingen geverfd en tussendoor staan we dan ook nog een tijdje in de file... dat gaan we niet redden. Dus het wordt mijn favoriete snel-snel eten. Macaroni met ham en kaas. Niet verantwoord, wel lekker en snel.

Ik vond de prei trouwens wel lekker. Prakje maken met de aardappels en de jus en gaan.
De andijvie daarentegen komt er hier niet meer in in die hoeveelheid.
Nee de andijvie was hier ook geen succes

Ik vind stamppot rauwe andijvie met spekjes wel erg lekker Maar dat is meer iets voor een SaS-dag
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:08:37 #67
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41320137
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh, ik las ergens dat je de rauwkost door salade mocht vervangen. Nou ja, af en toe mag het vast wel
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:13:21 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41320289
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee de andijvie was hier ook geen succes

Ik vind stamppot rauwe andijvie met spekjes wel erg lekker Maar dat is meer iets voor een SaS-dag
Ja, echt wel!
Maar die 2 ons andijvie om 125 gr. aardappels wordt een wat scheve verhouding volgens mij.
Los van het feit dat de spekjes niet echt Sonja zijn nee.
pi_41320301
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh, ik las ergens dat je de rauwkost door salade mocht vervangen. Nou ja, af en toe mag het vast wel
thnks! misschien meot ik dat maar doen ja, ander krijg ik misschien té weinig binnen?

Ik vond die andijvie ook zo verschrikkelijk! maar dat komt meer omdat ik normaal stamppot rauwe andijvie wel erg lekker vind. Ik had dus de andijvie rauw gelaten..
maar de verhoudingen klopten toen echt niet meer
had ik anderhalf aardappeltje en 200 gram andijvie.. nou ga dat maar eens lekker prakken!!!!

dus toch maar ff gekookt.. toen ging het redelijk...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:14:09 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41320322
Oja die andijvie!! Getver!!

Ik miste heel erg de aardappelen en spekjes . Er zaten wel aardappelen in, maar die werden ernstig overruled door de hoeveelheid gras .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:17:29 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_41320425
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En bij spinazie is dat alweer achterhaald en had het te maken met nogmaals opwarmen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:18:22 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41320451
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]

En bij spinazie is dat alweer achterhaald en had het te maken met nogmaals opwarmen
Voedingscentrum zegt wat anders geloof ik...

Het mag in ieder geval niet samen met vis. Dus tonijnsalade is ook al slecht eigenlijk .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:31:14 #73
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41320908
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Voedingscentrum zegt wat anders geloof ik...

Het mag in ieder geval niet samen met vis. Dus tonijnsalade is ook al slecht eigenlijk .
Doe jij spinazie door de tonijnsalade? Ik doe altijd heel simpel. Tonijn, rood gesnipperd uitje er door en een eetlepel Yofresh.. die theelepel vind ik echt waanzinnig weinig dus ik vermoed een tikfoutje wat ze hier en daar in het boek wel vaker heeft gedaan. voornamelijk week 8 als ik het mij goed kan herinneren.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:40:35 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_41321219
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Doe jij spinazie door de tonijnsalade? Ik doe altijd heel simpel. Tonijn, rood gesnipperd uitje er door en een eetlepel Yofresh.. die theelepel vind ik echt waanzinnig weinig dus ik vermoed een tikfoutje wat ze hier en daar in het boek wel vaker heeft gedaan. voornamelijk week 8 als ik het mij goed kan herinneren.
tonijn door de sla gaat het over gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:42:42 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41321305
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Nee joh

Ik doelde op de combi vis met nitraat/nitrietrijke - ik weet nooit wat het nou is - groente . Dus dat je vis niet samen met spinazie of sla ofzo mag eten.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:45:01 #76
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41321395

Oeps... ik snapte m al niet.. nu wel hahaha. sowly (barst van de koppijn al 2 dagen dus ben niet echt lekker bij. Mn eten gaat ook niet helemaal lekker dus mogelijk dat het er mee te maken heeft..
pi_41325899
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee joh

Ik doelde op de combi vis met nitraat/nitrietrijke - ik weet nooit wat het nou is - groente . Dus dat je vis niet samen met spinazie of sla ofzo mag eten.
Toch heb ik vaak genoeg sla met vis samen gegeten...

Ik heb net 2 appels, 1 sinaasappel en 1 kiwi op. Als ik nu nog geen vitaminen binnen heb, dan weet ik het ook niet meer.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:04:31 #78
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41326172
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik heb net 2 appels, 1 sinaasappel en 1 kiwi op. Als ik nu nog geen vitaminen binnen heb, dan weet ik het ook niet meer.
Hey Koningin,we lopen gelijk op
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt na 2,5 week?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:24:00 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41326815
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja, ik ook.

Dit zegt het Voedingscentrum er o.a. over:
quote:
Waarom is te veel nitraat ongezond?

Nitraat is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het verkeerd bewaren of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet kan de beschikbaarheid van zuurstof in het bloed verminderen. Het advies is daarom volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten.

In welke groenten zit veel nitraat?

Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

Waarom is het af te raden om spinazie te combineren met vis?

Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke (kankerverwekkende) stoffen ontstaan. Eet vis en schaaldieren alleen met een groente waar weinig nitraat in zit, zoals worteltjes.

Is een salade met tonijn ook af te raden?

Ja, in principe kunnen de schadelijke stoffen iedere keer worden gevormd als nitraatrijke groente wordt gecombineerd met vis. Hoe minder men van deze combinatie eet, hoe minder van de schadelijke stoffen worden gevormd. Maar deze combinatie blijft en risico.

Mag nitraatrijke groente worden opgewarmd, bijvoorbeeld in de magnetron?

Vroeger was het advies nitraatrijke groente niet meer op te warmen. Inmiddels is duidelijk geworden dat opwarmen geen probleem is als de groente snel wordt afgekoeld en maximaal twee dagen wordt bewaard in de koelkast of drie maanden in de vriezer.

Hoe lang kan ik een krop sla bewaren?

Om de vorming van nitriet zoveel mogelijk tegen te gaan, is het algemene advies voor nitraatrijke groente om het in de koelkast en niet langer dan twee dagen te bewaren.
Linkjes: Klik en klik!
quote:
Ik mis toch nog wat druiven
pi_41326960
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:04 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

Hey Koningin,we lopen gelijk op
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt na 2,5 week?
Na de 2e week stond ik op -3
Ik weeg maar 1 keer per week. Het afgelopen weekend wat gezondigd, dus hopelijk valt de schade mee na week 3.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:31:51 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41327070
Vandaar dus dat wij vroeger altijd worteltjes met vis-sticks aten.
Bij mijn ex aten ze die eigenlijk altijd met spinazie maar dat is dus minder gezond...

Suf eigenlijk, van die standaard combi's.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:35:47 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41327202
[anti-voedsel-maffia-modus]
Toch zou heel Italië niet meer bestaan als je van salade doodgaat, dus ik zou er toch maar allemaal niet zo heeeeeeeeeeeel erg wakker van liggen.

Mijn god zeg, een bakje sla.
[/anti-voedsel-maffia-modus]

Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:40:33 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41327384
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[anti-voedsel-maffia-modus]
Toch zou heel Italië niet meer bestaan als je van salade doodgaat, dus ik zou er toch maar allemaal niet zo heeeeeeeeeeeel erg wakker van liggen.

Mijn god zeg, een bakje sla.
[/anti-voedsel-maffia-modus]

Oh ik zeg ook niet dat ik me er aan hou hoor . Ik bedoelde alleen te zeggen dat het misschien niet iets is om dagelijks te doen .

Ik ga volgende week zondag op vakantie en ik was juist van plan om de verleiding van de pizza ook te weerstaan door regelmatig een tonijnsalade te nemen ipv een calorieënbom .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:44:09 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41327516
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat ik me er aan hou hoor . Ik bedoelde alleen te zeggen dat het misschien niet iets is om dagelijks te doen .

Ik ga volgende week zondag op vakantie en ik was juist van plan om de verleiding van de pizza ook te weerstaan door regelmatig een tonijnsalade te nemen ipv een calorieënbom .
Oh pizza

Ga je naar Italië?

Daar zou ik geen verleidingen kunnen weerstaan. Echt. Sonja Bakker my ass. Italië!! Verse pizza's met vier soorten kaas!! Rijkelijk met olijfolie besprenkelde pasta's met romige saus! IJs! Pizza's! Pasta's! IJs! Had ik al pizza's genoemd??

* Liga'tje gaat pakken *
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:46:32 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41327604
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh pizza
Ja
quote:
Ga je naar Italië?
Ja
quote:
Daar zou ik geen verleidingen kunnen weerstaan. Echt. Sonja bakker my ass. Italië! verse pizza's met vier soorten kaas! Rijkelijk met olijfolie besprenkelde pasta's met romige saus! IJs! Pizza's! Pasta's! IJs! Had ik al pizza's genoemd??
Ja, heel verleidelijk inderdaad, maar ik doe het niet, 2 weken lang mezelf te buiten gaan . Dan zitten alle kilo's die ik er met moeite heb afgeworsteld er bij thuiskomst weer aan en dat vind ik gewoon doodzonde.

Maar ik ga zeker af en toe een lekker pizza'tje eten ja . Ik hou meer van de überscherpe, met pepers en salami .
quote:
* Liga'tje gaat pakken *
Doe er wat tomatensaus en kaas op .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:13:26 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41334517
Ow ow ow... we gaan döner eten vanavond . Praktische overwegingen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:36:17 #87
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41335261
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow ow ow... we gaan döner eten vanavond . Praktische overwegingen

Lekker toch
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:50:47 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41335723
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Lekker toch
Ja, was wel lekker. Heb niet alle döner op, hij was wat taai .

Wel de rijst op die erbij zat en de salade.

Vanavond maar even op de crosstrainer .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:33:40 #89
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41337118
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, was wel lekker. Heb niet alle döner op, hij was wat taai .

Wel de rijst op die erbij zat en de salade.

Vanavond maar even op de crosstrainer .
Ik heb vis en prei op (lees: worteltjes roergebakken in citroensap en dragon en een reepje iglo viscuisine . Lekker hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:47:56 #90
157063 CaroLyntje
Caro Lyn Lien Caroltje Clientj
pi_41337619
Na al die succesverhalen moet ik er ook maar aan geloven: maandag ben ik begonnen met het SB-dieet. Het zou toch wel heel fijn zijn als er een kilo of 10 afgaat.

De afgelopen twee dagen vond ik best moeilijk. Ik ben nogal van de lekkere dingen, dus dit was wel karig...
Vandaag dus dag drie van week 1. Ik vond die twee rolletjes witlof met één gepoft aardappeltje wel heel zielig staan op mijn bord (en een beetje ongezond weinig). Ik heb toch nog maar een klein aardappeltje extra erbij gemaakt.

Maar vanmorgen heb ik anderhalf uur gefitnesst en ik ben gemotiveerd, dus het moet een keer gaan lukken
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:09:00 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_41337881
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:33 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb vis en prei op (lees: worteltjes roergebakken in citroensap en dragon en een reepje iglo viscuisine . Lekker hoor
Heel goed .

Ben trots op je .

Ik heb net een klein half uur staan bikkelen op de crosstrainer als compensatie voor de döner .
pi_41344256
na 4,5 week niet gezondigd te hebben vanavond voor 9en nog ff vlug bij het tankstation een extra grote twix gehaald
had zon zin in wat te snoepen!!! HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!
pi_41352143
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:47 schreef nelisb het volgende:
na 4,5 week niet gezondigd te hebben vanavond voor 9en nog ff vlug bij het tankstation een extra grote twix gehaald
had zon zin in wat te snoepen!!! HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!
ik had het gisteren ook zwaar! Ik wilde ook wat lekkers! ik was de rode kool in de vriezer aan het leggen, en toen zag ik een ijsje... zo'n sinaassplit.. een mini welteverstaan..
dus die heb ik lekker opgegeten! heeerlijk!
na 6 1/2 week, de eerste keer dat ik "zondigde".
maar ja, das er denk ik wel weer afgesport met Kickfun..
pi_41354721
Af en toe even zondigen heb je nodig om het vol te kunnen houden .

Althans, ik wel .
pi_41354905
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Af en toe even zondigen heb je nodig om het vol te kunnen houden .

Althans, ik wel .
Ik ook
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:36:31 #96
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41356288
Nog niet gezondigd hierzo,maar ik weet dat er een dag komt dat ik ga voor de verleiding van chocola!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:42:10 #97
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41356446
Ik heb even wat opgezocht maar ik ben me lamleding geschrokken eigenlijk.. mogelijk snappen jullie het ook wel waarom.

Foto's zijn niet de beste kwaliteit maar het moge duidelijk zijn.. zelfs de foto onder was ik net wakker, had ik een bad hairday etc etc.. is wel een foto van afgelopen maandag. de bovenste foto is van een tijd geleden. ( )
pi_41356491
Mickeys, je ziet er stukken beter uit!!!

Goed gedaan .

Mên, je lijkt wel 10 jaar jonger zo .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:08:51 #99
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41357262
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mickeys, je ziet er stukken beter uit!!!

Goed gedaan .

Mên, je lijkt wel 10 jaar jonger zo .
Tnx. als ik naar de bovenste foto kijk lijk ik wel een vrouwelijk michelin vrouwtje.. schaam me dood
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:12:52 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41357393
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:08 schreef Mickeys het volgende:
Tnx. als ik naar de bovenste foto kijk lijk ik wel een vrouwelijk michelin vrouwtje.. schaam me dood

Weet ik iig zeker dat ik niet zo snel een voor-na foto neer zal zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')