abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42573616
Komt 17 oktober online
quote:
StemWijzer Tweede Kamerverkiezingen 17 oktober online
De StemWijzer voor de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen zal 17 oktober online worden gebracht. Ook deze keer zal de StemWijzer bestaan uit zo'n dertig stellingen aan de hand waarvan de politieke voorkeur getest kan worden. Meer dan in vorige StemWijzers zal er de mogelijkheid zijn van het vergelijken van de eigen standpunten met die van partijen. Partijen kunnen hun standpunten kort motiveren en vanuit de StemWijzer wordt naar de partijprogramma's gelinkt.

22 November worden ook in een aantal gemeenten verkiezingen gehouden wegens gemeentelijke herindeling, in Lansingerland en Roermond zal daarbij de StemWijzer worden ingezet.
Ben benieuwd. Ik zit meer dan ooit te twijfelen waarop ik ga stemmen, misschien kan de stemwijzer me verder helpen
pi_42574424
Voor alle vorige verkiezingen wist ik al waarop ik zou stemmen, maar toch even gecheckt via stemwijzer. En altijd kwam dezelfde partij eruit waarop ik wilde stemmen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42574566
Maar die stemwijzer houdt natuurlijk geen rekening, met wat 'het meest strategisch is' om te stemmen.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_42574593
Ik twijfel nu ook behoorlijk. Maar even de stemwijzer doen misschien dat dat wat meer duidelijkheid geeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 oktober 2006 @ 13:37:03 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42574629
Was er niet wat gemekker en gezeik rond de vorige stemwijzer?
Dat dat ding partijdig was ofzo??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42574696
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
Dat gemekker is er altijd, niemand vind het ooit echt goed natuurlijk maar in de praktijk is het een heel aardige graadmeter.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42574719
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor alle vorige verkiezingen wist ik al waarop ik zou stemmen, maar toch even gecheckt via stemwijzer. En altijd kwam dezelfde partij eruit waarop ik wilde stemmen
Bij mij ook
pi_42574767
Ik weet het ook nog niet en het is mijn eerste keer.
Ga denk ik ook maar de stemwijzer volgen.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_42574809
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij mij ook
Ja bij mij klopt het ook heel aardig meestal .
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:44:05 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42574830
Als er iets kansloos is, is het wel de stemwijzer.

Die gaat gewoon uit van de ideologische punten van het partijprogramma, alleen weet iedereen dat die punten toch geen reet voorstellen en meer als handelswaar voor coalitievorming fungeren.

De enige manier om fatsoenlijk te stemmen is gewoon de politiek en he nieuws volgen en zien hoe die partijen daadwerkelijk opereren.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42575266
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:44 schreef Posdnous het volgende:

Die gaat gewoon uit van de ideologische punten van het partijprogramma, alleen weet iedereen dat die punten toch geen reet voorstellen en meer als handelswaar voor coalitievorming fungeren.

De enige manier om fatsoenlijk te stemmen is gewoon de politiek en he nieuws volgen en zien hoe die partijen daadwerkelijk opereren.
Dat doe ik ook wel, maar de stemwijzer is daarnaast nog wel een handig instrument. En voor de mensen die de politiek niet zo volgen kan het een goed beeld geven welke partijen wel bij hun past en welke partijen zeker niet. Ik vind de stemwijzer dus echt niet kansloos.
pi_42575386
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar die stemwijzer houdt natuurlijk geen rekening, met wat 'het meest strategisch is' om te stemmen.
Daarover is dan ook een stuk lastiger een advies te geven dan over welke partij globaal gezien het meest bij je past.

Bovendien hangt het voor strategisch stemmen heel erg af van wat andere mensen doen, wat het meest strategisch is, gegeven het doel dat je wil bereiken. Wat anderen doen is echter pas na afloop bekend. Je kunt natuurlijk uitgaan van de voorspellingen, maar die veranderen per week en verschillen per voorspeller.

Wat ik zelf trouwens wel als uitkomst zou willen zien, is welke zetelverdeling in theorie het gunstigst zou zijn voor mijn standpunten.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:11:25 #13
124377 pmb_rug
salvation received
pi_42575744
ik vind de stemwijzer zeer kort door de bocht en buitengewoon pragmatisch, terwijl principiele kwesties nauwelijks een rol spelen.
Daarnaast word je met stellingen geconfronteerd waar je niets vanaf weet.
'Ik ben voor/tegen de aanleg van een tunnel bij het naardermeer'.
Wie kent alle milieurapporten of file prognoses? Ik niet iig. Ik ken alleen de populilstische onderbuik, links-radicale milieu propaganda. Wat is mijn mening op dit punt dan waard? NIETS.

Voor twijfelaars:

Vraag je eerst af of je dit kabinet steunt, dwz het beleid van de afgelopen tijd.
Die vraagt moet je een heel eind op weg helpen. Als je het beleid steunt moet je CDA of VVD stemmen. Doe je dit niet moet je nadenken over een serieus alternatief.
Strategisch stemmen is stemmen voor een twee partijen systeem. Laten we de multi-party democracy een warm hart toe dragen en gewoon stemmen waar we voor staan!!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_42576174
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:11 schreef pmb_rug het volgende:
Laten we de multi-party democracy een warm hart toe dragen en gewoon stemmen waar we voor staan!!
Meerpartijen democratie is minstens net zo mooi.

Overigens draag ik die ook een warm hart toe. Lang leve ons pluriforme stelsel .
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:28:21 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_42576334
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:11 schreef pmb_rug het volgende:

Daarnaast word je met stellingen geconfronteerd waar je niets vanaf weet.
'Ik ben voor/tegen de aanleg van een tunnel bij het naardermeer'.
Wie kent alle milieurapporten of file prognoses? Ik niet iig. Ik ken alleen de populilstische onderbuik, links-radicale milieu propaganda. Wat is mijn mening op dit punt dan waard? NIETS.
Er is een knopje "geen mening". . Waar zou die toch voor zijn?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:30:03 #16
124377 pmb_rug
salvation received
pi_42576393
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:28 schreef freako het volgende:

[..]

Er is een knopje "geen mening". . Waar zou die toch voor zijn?
duh, maar wie gebruikt die nou?
als ik die realistisch zou gebruiken dan kom ik misschien tot 5 antwoorden. en dan weet ik relatief nog zeer veel van politiek...

dat is ook precies de reden dat ik tegen referenda enzo ben, men is niet geinformeerd en dus kwetsbaar voor populisme.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_42577488
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

duh, maar wie gebruikt die nou?
als ik die realistisch zou gebruiken dan kom ik misschien tot 5 antwoorden. en dan weet ik relatief nog zeer veel van politiek...

dat is ook precies de reden dat ik tegen referenda enzo ben, men is niet geinformeerd en dus kwetsbaar voor populisme.
Die kwetsbaarheid valt vergeleken met gewone verkiezingen wel mee. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat mensen die altijd CDA stemmen omdat ze uit ervaring weten dat die partij betrouwbaar / realistisch / ANDER_POSITIEF_KENMERK is, het stemadvies van diezelfde partij negeren tijdens een referendum, omdat Geert W. roept wat die mensen willen horen.

Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat mensen die massaal Wilders zijn stemadvies volgen vanwege zijn populistische geblaat, niet vatbaar zijn voor hetzelfde geblaat als er verkiezingen zijn.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:28:47 #18
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42578652
quote:
Ik heb een andere reden. We hebben een volksvertegenwoordiging gekozen, en nu is het hun werk om beslissingen te nemen. Zij hebben de tijd om zich goed in de materie te verdiepen en dus een weloverwogen beslissing te nemen, ik (in principe) niet. Ofwel: laat me met rust!

Referenda uitschrijven toont bovendien een gebrek aan zelfvertrouwen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:53:37 #19
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_42579529
quote:

[..]

Met jou kan ik praten... De meeste mensen zijn helemaal niet in staat om ergens goed over te oordelen (misschien wel inclusief mijzelf)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:33:48 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42596047
quote:
De vorige keren zaten ook alleen de partijen uit de kamer erin. Dat was gewoon niet goed... zo krijg je een eenzijdig beeld, en niet van welke keuze je nog meer hebt.

Ik hoop dat ze nu ook partijen erbij nemen die er buiten zitten. Dus die nog niet in de 2e kamer zitten, maar wel reeele kans hebben.
pi_42596119
Tja een goede test over meer dan een stuk of 8 partijen is gewoon erg lastig. ook omdat je dan eigenlijk te veel vragen moet gaan stellen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:38:21 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42596194
quote:
Dat is natuurlijk zo. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik denk dat in theorie referenda zeker goed zijn.
De vraag is hoe je populistisch stemmen kan stoppen. En de vraag daarbij is nog.. moet je dan ook men niet laten stemmen op partijen? Immers is dat namelijk ook erg invloedbaar voor populisme.

Ik hoop dat men meer referenda gaat houden. Het beste is als dat kan via:
- x aantal stemmen vanuit de samenleving
- politiek langer dan x periode nodig heeft om een besluit te nemen.
e.d.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:40:32 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42596257
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:36 schreef du_ke het volgende:
Tja een goede test over meer dan een stuk of 8 partijen is gewoon erg lastig. ook omdat je dan eigenlijk te veel vragen moet gaan stellen.
Tuurlijk kan er een grens zijn. Maar doe dan alle tweede kamer partijen + 4 a 5 partijen die een zetelkans hebben. Dat is beter dan alleen tweede kamerpartijen.

De stemwijzer is namelijk voor veel mensen steeds een reden geweest om op bepaalde partij te stemmen. Als je daar geen nieuwe partijen in hebt, dan belemmer je een beetje het zicht van de kiezer.
pi_42596355
De stemwijzer kwam altijd wel goed overeen met de partij die ik zelf in gedachte had om op te stemmen en ook op heb gestemd. Ik ben benieuwd naar de nieuwe stemwijzer.
pi_42596433
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Tuurlijk kan er een grens zijn. Maar doe dan alle tweede kamer partijen + 4 a 5 partijen die een zetelkans hebben. Dat is beter dan alleen tweede kamerpartijen.

De stemwijzer is namelijk voor veel mensen steeds een reden geweest om op bepaalde partij te stemmen. Als je daar geen nieuwe partijen in hebt, dan belemmer je een beetje het zicht van de kiezer.
Tja dat laat ik dan graag aan de creativiteit van de partijen over. Maar ik denk dat er wel een aantal van de nieuwe splinters een plekje krijgen in de test. Maar die zal dan wel minder nauwkeurig worden.
pi_42596463
Op www.stemhok.nl staat een alternatieve (satirische) stemwijzer...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_42596534
Stemwijzer is een ondersteuning en om een beeld te krijgen hoe jouw mening zich verhoudt tot de mening van een partij.

Alleen aan de hand van de uitslag van de stemwijzer op een partij stemmen lijkt me vrij kortzichtig. Als er op stemwijzer staat dat je in de sloot moet springen doe je dat toch ook niet .
pi_42596799
Ach, wat mij betreft zouden de verkiezingen er eigenlijk uit moeten gaan zien als de vragen van stemwijzer in plaats van het huidige stembiljet. Beter dan dat iedereen apatisch een of andere figuur die ze wel eens bij RTL-boulevard hebben gezien gaan kiezen omdat ie zo leuk kan glimlachen. De mensen die in de categorie 'ex-Pim Fortuijn stemmer' vallen, vullen dan vanzelf overal 'geen idee' in. Zijn we daar ook van af.
pi_42601678
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:59 schreef onemangang het volgende:
Ach, wat mij betreft zouden de verkiezingen er eigenlijk uit moeten gaan zien als de vragen van stemwijzer in plaats van het huidige stembiljet. Beter dan dat iedereen apatisch een of andere figuur die ze wel eens bij RTL-boulevard hebben gezien gaan kiezen omdat ie zo leuk kan glimlachen. De mensen die in de categorie 'ex-Pim Fortuijn stemmer' vallen, vullen dan vanzelf overal 'geen idee' in. Zijn we daar ook van af.
Is een leuk idee ja, maar dan moet alles wel wat beter ipv zo'n goedkope test
pi_42638554
een ander soort stemwijzer, dmv het voor of tegen een echt ingediend wetvoorstel zijn je politieke voorkeur voor de verkiezingen bepalen, binnenkort online: http://www.politix.nl/nieuwekieswijzer.php
pi_42638650
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:59 schreef onemangang het volgende:
Dan mag je wel honderden vragen per jaar gaan stellen. Daar heb ik dus echt geen tijd voor, laat staan dat ik (en met mij 99,9% van alle mensen) zich niet gaat verdiepen in al die onderwerpen.

Referenda
pi_42638839
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:47 schreef onemangang het volgende:
quote:
Tweede Kamer 2006

Gefeliciteerd! Uw score is 22.3
Gefeliciteerd! U heeft alle vragen beantwoord. U heeft wel een advies verdiend. De partij waarop u het beste kunt stemmen is:

VVD
U bent duidelijk voor of tegen Rita Verdonk. U past prima bij een partij die wordt aangevoerd door iemand anders dan Rita Verdonk. U bent tegen partijen die Rita Verdonk als lijsttrekker willen. U stemt dus: VVD
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:05:10 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_42639180
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me een prima advies. .
pi_42639247
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:05 schreef freako het volgende:

[..]

Lijkt me een prima advies. .
Dat dan weer wel, al moeten ze oppakken met hun on-liberale standpunten over de Publieke Omroep (voetbal mag er wel terugkomen volgens hun ) en kinderopvang (gratis bestaat niet!!!).
pi_42639377
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:42 schreef zakjapannertje het volgende:
een ander soort stemwijzer, dmv het voor of tegen een echt ingediend wetvoorstel zijn je politieke voorkeur voor de verkiezingen bepalen, binnenkort online: http://www.politix.nl/nieuwekieswijzer.php
Jups, naar die stemwijzer ben ik ook wel erg benieuwd.
pi_42639471
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:42 schreef zakjapannertje het volgende:
Die klinkt nog beter, ben benieuwd
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:22:34 #37
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42639718
ik zou graag willen zien dat de bekende lijstrekkers ook de stem/kieswijzer zouden doen.
ben benieuwd of hun eigen partij eruit zal rollen?
Wat je vindt, ...
pi_42640274
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[..]

quote:
CDA
U bent duidelijk een provinciaal met een middeninkomen en een achtertuin met of zonder varkens. U past prima bij een partij die altijd al regeert. Dus waarom nu weer niet? U bent tegen Wouter Bos. Net als u partijleider. Als u niet oppast krijgt u uit ergernis ook een ontstoken achilleshiel. U stemt dus: CDA
.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:12:17 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42648847
De FNV komt ook al met een stemwijzer: http://www.fnvkiestpartij.nl/page.23.html
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:27:35 #40
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42649214
quote:
Same here
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42649302
quote:
Heb ik ook altijd nog gehad. Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo is.
live life
pi_42706079
ik was al in het andere topic, ik twijfel nog heel erg wat ik ga stemmen, maar ik zie de stemwijzer toch als een beperkt instrument
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_42719356
quote:

Grappig.

Ik vind juist precies het tegenovergestelde. Dat de stemwijzer alleen af gaat op de kadootjes en stoere praat in de verkiezingsprogramma's, maar niet naar de achterliggende ideologie er bij neemt.

Zo kwam mijn vader op de SGP uit.
pi_42719445
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:55 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Grappig.

Ik vind juist precies het tegenovergestelde. Dat de stemwijzer alleen af gaat op de kadootjes en stoere praat in de verkiezingsprogramma's, maar niet naar de achterliggende ideologie er bij neemt.

Zo kwam mijn vader op de SGP uit.
SGP is niet echt de partij van de cadeautjes en het stoere praat. Waarschijnlijk is je vader het gewoon op veel punten eens met de SGP.
pi_42719494
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

SGP is niet echt de partij van de cadeautjes en het stoere praat.
Mijn vader ook niet.
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:35:33 #46
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_42719680
dit jaar zijn er toch alleen CDA en PvdA mogelijk waar je op kan uitkomen bij de stemwijzer?
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:03:24 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42720111
quote:
Ik vond het behoorlijk serieus. Weet niet meer hoe het precies zat maar een of andere Groen Links bobo had de stellingen gemaakt ofzo..
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 18:12 schreef Sidekick het volgende:
De FNV komt ook al met een stemwijzer: http://www.fnvkiestpartij.nl/page.23.html
Dat is niet nodig toch? We weten allemaal dat de FNV de pvda kieslijst maakt (die bemoeienis laatst ). Die stemwijzer zal dan ook niet zo verrassend wezen..

[ Bericht 21% gewijzigd door Napalm op 16-10-2006 14:19:17 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42720556
Ik hoop dat bij mij het CDA ergens onderop eindigt, zo niet dan is er iets mis met dat ding.
pi_42720764
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:03 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vond het behoorlijk serieus. Weet niet meer hoe het precies zat maar een of andere Groen Links bobo had de stellingen gemaakt ofzo..
GroenLinks deed het helemaal niet zo goed in de peilingen van die Stemwijzer.
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:56:04 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42723047
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:47 schreef Genverbrander het volgende:
Ik hoop dat bij mij het CDA ergens onderop eindigt, zo niet dan is er iets mis met dat ding.
Of het brengt je tot onverwachte inzichten omdat je het verkiezingsprogramma van de CDA nog ooit op die manier gelezen hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:54:37 #51
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42731937
Vandaag dus.
Ik ben benieuwd of de stemwijzer beter is dan de vorige keer.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:34:40 #52
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42732207
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:47 schreef Genverbrander het volgende:
In 2003 leidde slechts 5% van de stemadviezen naar het CDA. Toch haalde datzelfde CDA bij de verkiezingen bijna 29% van de stemmen. Moraal van het verhaal: stemwijzers zeggen niets.
Pugna Pro Patria
pi_42732209
Zodat werkeloze fokkertjes niet de hele dag hoeven te koekeloeren of ie het al doet

De StemWijzer voor de Tweede Kamerverkiezingen 2006 gaat dinsdag 17 oktober vanaf 15.45 online.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:44:45 #54
154952 spoor4
Spoort niet
pi_42732329
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:34 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

In 2003 leidde slechts 5% van de stemadviezen naar het CDA. Toch haalde datzelfde CDA bij de verkiezingen bijna 29% van de stemmen. Moraal van het verhaal: stemwijzers zeggen niets.
Een stemwijzer is ook geen voorspelling of peiling, maar een advies.
pi_42733200
quote:

[..]

Tja de uitslag is natuurlijk het gevolg van de mensen die de stemwijzer invullen. Als daar veel CDA stemmers tussen gezeten hadden was het percentage hoger geweest. Maar veel ouderen zijn ofwel erg zeker van hun keuze of niet zo handig met computers.
pi_42733210
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 07:54 schreef spoor4 het volgende:
Vandaag dus.
Ik ben benieuwd of de stemwijzer beter is dan de vorige keer.
Vond hem de vorige keer niet erg slecht ofzo.
pi_42733244
quote:

[..]

In 2003 leidde slechts 5% van de stemadviezen naar het CDA. Toch haalde datzelfde CDA bij de verkiezingen bijna 29% van de stemmen. Moraal van het verhaal: stemwijzers zeggen niets. mensen stemmen irrationeel.
pi_42733364
quote:

[..]

Of mensen volgen het advies van de stemwijzer gewoon niet op.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:49:07 #59
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42733379
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:43 schreef Genverbrander het volgende:

[..]
Dat klopt. De doorsnee Nederlander stemt irrationeel. Daarom is het ook volstrekte onzin dat Wouter Bos gaat zeuren over specifieke maatregelen of bepaalde percentages. Mensen stemmen op een totaalbeeld. En dan hebben ze liever de optimistische en betrouwbare Balkenende dan de pessimistische zuurpruim Bos.
Pugna Pro Patria
pi_42733385
Daarnaast heeft het CDA zelden een echt uitgesproken mening. Allemaal gerommel in het midden. Dan kom je ook niet snel ergens boven of onderaan te staan.
pi_42733406
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:49 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast heeft het CDA zelden een echt uitgesproken mening. Allemaal gerommel in het midden. Dan kom je ook niet snel ergens boven of onderaan te staan.
Als je bij de stemwijzer bij alles "Neutraal" invulde, kwam je bij D66 uit.
pi_42733461
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:50 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Als je bij de stemwijzer bij alles "Neutraal" invulde, kwam je bij D66 uit.
De ultieme middenpartij dus logisch .
pi_42733474
quote:
De StemWijzer voor de Tweede Kamerverkiezingen 2006 gaat dinsdag 17 oktober vanaf 15.45 online. In het Haagse perscentrum Nieuwspoort zullen de lijsttrekkers van de politieke partijen de nieuwe StemWijzer uittesten.

Vanachter de laptop beantwoorden de lijsttrekkers de stellingen van de StemWijzer waarbij het weer spannend is of zij uitkomen bij de juiste partij.

De StemWijzer wordt “getest” door: Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP), Marco Pastors (Eén NL), Alexander Pechtold (D66), André Rouvoet (ChristenUnie), Mark Rutte (VVD), Bas van der Vlies (SGP) en ovb Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid).

De nieuwe StemWijzer telt 30 stellingen over belangrijke verkiezingsthema’s als openbare orde en veiligheid, financiën, en integratie en inburgering.

Meer dan in vorige StemWijzers is er de mogelijkheid van het vergelijken van de eigen standpunten met die van de partijen. Partijen kunnen hun standpunten kort motiveren en vanuit de StemWijzer wordt naar de partijprogramma's gelinkt. Verder is het taalgebruik sterk vereenvoudigd. De stellingen zijn zo veel mogelijk in begrijpelijk Nederlands geschreven waardoor een nog bredere doelgroep de StemWijzer kan invullen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:06:00 #64
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42733728
quote:

[..]

Of CDA stemmers gebruiken de stemwijzer niet. Dat klinkt ook logsich gezien de status van het CDA als ouderen en christenpartij..
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:

De StemWijzer wordt “getest” door: Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP), Marco Pastors (Eén NL), Alexander Pechtold (D66), André Rouvoet (ChristenUnie), Mark Rutte (VVD), Bas van der Vlies (SGP) en ovb Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid).
De LPF heeft het opgegeven?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42733885
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:06 schreef Napalm het volgende:

De LPF heeft het opgegeven?
Kan best zijn dat die niet opgenomen zijn in de stemwijzer. Zie Nawijn er ook niet tussen.

Oei maar dan krijgt de slinkse media vast weer de schuld .
pi_42734308
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:48 schreef Puzzelaar het volgende:

Of mensen volgen het advies van de stemwijzer gewoon niet op.
Ik heb een andere verklaring. Mensen kiezen gewoon niet zomaar de partij die als "beste" uit de test komt. Er zijn natuurlijk mensen die de stemwijzer invullen om uit PvdA, CDA en VVD te kiezen, omdat ze op een partij willen stemmen met een fatsoenlijke kans om te gaan regeren.

Persoonlijk ben ik trouwens eerder een omgekeerd geval. Waarschijnlijk zou ik nog niet op PvdA, CDA of VVD stemmen als ze bovenaan mijn lijstje stonden. Met name het CDA begint bij mij met drie straatlengtes achterstand. Gewoonweg omdat ik met het CDA niet zou weten waar ik nou werkelijk voor zou kiezen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:38:52 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42734461
quote:

Daarom vind ik het ook onzin.

Het zou helpen, áls partijen zich aan zijn standpunten zou houden. VVD iets met vrijheid, dat soort dingen.

Helaas tonen de actualiteiten aan dat het niet meer dan een aanhangsel is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42734530
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zodat werkeloze fokkertjes niet de hele dag hoeven te koekeloeren of ie het al doet

De StemWijzer voor de Tweede Kamerverkiezingen 2006 gaat dinsdag 17 oktober vanaf 15.45 online.
Toch eerder kijken..........
pi_42734869
Nu opeens een tijd stip er bij he
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_42735243
Duurt nog een paar uur.
pi_42735267
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:10 schreef Genverbrander het volgende:
Duurt nog een paar uur.
De spanning stijgt.....

Wat o wat zou eruit komen!!?? Of gaat die site gelijk plat?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:54:53 #72
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42736314
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:11 schreef HPoi het volgende:
Of gaat die site gelijk plat?
pi_42736319
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:11 schreef HPoi het volgende:
Of gaat die site gelijk plat?
Daar moet je wel op rekenen .

Althans de vorige edities had hij het ook vrij zwaar geloof ik.
pi_42736956
Zullen we hier op Fok! ook een stemwijzer maken?
pi_42738144
Nog een uur of 4 dus, voor ie publiek is...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42738785
Vanavond als ik thuis ben maar maken
pi_42741067
Nog een uurtje dus
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:09:17 #78
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42741744
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:
+ Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren zal er ook zijn.

Lijst is op de site daar ook aangepast:

De StemWijzer wordt “getest” door: Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP), Marco Pastors (Eén NL), Boris van der Ham (D66), André Rouvoet (ChristenUnie), Mark Rutte (VVD), Bas van der Vlies (SGP) Olaf Stuger (Fortuyn), Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) en ovb Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid).
pi_42741968
Nog even wachten
pi_42742080
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

+ Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren zal er ook zijn.

Lijst is op de site daar ook aangepast:

De StemWijzer wordt “getest” door: Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP), Marco Pastors (Eén NL), Boris van der Ham (D66), André Rouvoet (ChristenUnie), Mark Rutte (VVD), Bas van der Vlies (SGP) Olaf Stuger (Fortuyn), Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) en ovb Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid).
Wanneer gaan ze dat precies doen? Wordt t uitgezonden? En waar?

pi_42742109
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:20 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze dat precies doen? Wordt t uitgezonden? En waar?

Zal vanavond wel bij Nova of TweeVandaag voorbij komen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:22:24 #82
136 V.
Like tears in rain...
pi_42742132
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:43 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Nog een uurtje dus
Zal wel meteen weer vastlopen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42742169
Nog een half uurtje. Hopelijk krijg ik mijn gevoel bevestigd. Zo niet, dan moet ik de partijprogramma's nog een keer goed door gaan lezen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_42742181
Hij doet het toch al gewoon:
http://www.stemwijzer.nl/2k2006/

Of ben ik nou gek
Do what you love, love what you do!
pi_42742194
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zal wel meteen weer vastlopen...

V.

Daar ga ik wel m'n best voor doen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_42742210
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:24 schreef kree het volgende:

Of ben ik nou gek
JA, HIJ DOET HET!!!!!!!
pi_42742300
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:24 schreef kree het volgende:

Of ben ik nou gek
ziet er wel zo uit ja. Misschien is dat omdat de fractievoorzitters dan alvast kunnen prutsen
pi_42742320
Hij doet het

Ik ga hem eens maken.
pi_42742322
Hier over Nawijn:
quote:
Aan de Tweede Kamerverkiezingen 2006 doen in totaal 26 partijen mee. Wij hebben de 19 partijen uitgenodigd die in alle kieskringen meedoen. Deelname aan de StemWijzer is vrijwillig, we kunnen de partijen natuurlijk niet dwingen. In een enkel geval heeft een partij afgezien van deelname, hetzij omdat ze geen prijs stellen op deelname, hetzij omdat ze niet aan een aantal formele vereisten als het leveren van een verkiezingsprogramma, het zich houden aan de (ruime) deadlines voldoen.
pi_42742390
Jeetje, ik moet D66 stemmen, en anders Fortuyn, Wilders of Een NL. Een Nl zat al in mijn hoofd, dus dat klopt wel redelijk.
Femke en ik blijkt een onmogelijke relatie te worden. Zonde, het is best een leuke vrouw.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:32:22 #91
82589 S-Two
barba macacu
pi_42742412
Ik ga hem ook wel ff doen denk ik
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:33:22 #92
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42742437
1. Partij voor de dieren
2. SP
3. Groen Links
Wat je vindt, ...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:36:21 #93
136 V.
Like tears in rain...
pi_42742520
1) Partij voor de Dieren
2) GroenLinks
3) PvdA
4) D66
5) SP

...en de lengte van de partijnamen klopt ook nog ongeveer met de verhouding van de balkjes

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42742547
1. GroenLinks
2. PvdA
3. D66
...
10. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
11. Fortuyn
12. SGP

Zoals verwacht eigenlijk..
-

Die vraag over privacy en terrorisme vond ik wel wat bevooroordeeld gesteld.. Nog net geen "De regering mag onschuldige mensen oppakken en martelen."
pi_42742557
Partij voor de dieren
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:38:56 #96
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42742598
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:37 schreef Terreros85 het volgende:
Partij voor de dieren
I know, ik was ook verbaasd met deze uitslag
Wat je vindt, ...
pi_42742652
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:37 schreef Terreros85 het volgende:
Partij voor de dieren
ik ook
pi_42742670
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:29 schreef Puzzelaar het volgende:
Hier over Nawijn:
[..]
Nee, dit gaat over lijst Poortman!
pi_42742694
D66
SP
PvdA
Eén NL
GroenLinks
Partij voor de Dieren
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
VVD
Fortuyn
SGP
CDA
ChristenUnie
pi_42742718
1. Fortuyn
2. CDA
3. EénNL
4. PvdA
5. SP

Tja, ik had EénNL in mijn gedachten, maar dit is niet echt een duidelijke uitslag.

[ Bericht 96% gewijzigd door Urquhart op 17-10-2006 15:51:00 ]
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:43:49 #101
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42742745
Hmm, maar liefst 5 "weet niet"s dit jaar.

1 VVD/ LPF

3 Partij voor de vrijheid (Wilders)
4 Partij voor Nederland (Nawijn)
5 EenNL (Pastors)
6 SGP

[ Bericht 11% gewijzigd door Napalm op 17-10-2006 15:50:59 ]
pi_42742757
1) ABC
2) D66
3) GroenLinks
4) Partij voor de Dieren
5) Nederland Transparant

Maar de percentages van het met me eens zijn, zijn ronduit om te
pi_42742818
Fortuyn
Eén NL
VVD
CDA
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:46:38 #104
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42742819
1) SP
2) GroenLinks
3) D66
4) PvdA
(...)
15) ChristenUnie
16) Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
17) VVD
18) SGP

Kan ik me op zich in vinden, maar het verbaast me wel. Ik dacht namelijk dat ik hier en daar vrij rechtse keuzes had gemaakt door bijvoorbeeld criminele Antillianen terug te laten sturen en niet tegen uitbreiding van Schiphol te stemmen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:47:00 #105
136 V.
Like tears in rain...
pi_42742837
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:43 schreef Urquhart het volgende:
edit
Je gaat Eén NL stemmen. Waarom haal je dat weg?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:48:57 #106
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_42742895
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
hihi, busted
Wat je vindt, ...
pi_42742921
Zoals verwacht weer erg tendentieuze stellingen. Alleen de manier waaróp de overheid dingen moet regelen staat ter discussie, niet de vraag of ze dat uberhaupt zou moeten doen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:49:49 #108
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42742925
1. GroenLinks
2. SP
3. Partij voor de Dieren

Ik kies voor de Partij voor de DIeren

GroenLinks en SP sucks...
pi_42742945
Alles ingevuld en toen...
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.stemwijzer.nl doet er te lang over om te antwoorden.

Straks nog maar eens proberen dan .
pi_42742966
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zoals verwacht weer erg tendentieuze stellingen. Alleen de manier waaróp de overheid dingen moet regelen staat ter discussie, niet de vraag of ze dat uberhaupt zou moeten doen.
Dat komt vast doordat de partijen het wat dat betreft met elkaar eens zijn.

Maar op zich heb je wel een punt.
pi_42742972
SP
GroenLinks
D66
Partij voor de Dieren
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
Ad Bos Collectief (ABC)
Liberaal Democratische Partij
Verenigde Senioren Partij (VSP)
PvdA
Nederland Transparant
ChristenUnie
CDA
Fortuyn
Eén NL
Partij voor Nederland
SGP
VVD

Bijna precies zoals verwacht
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:51:42 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_42742975
de boel ligt volgens mij plat...
nu kom ik wel op de site, maar gebeurt er vooralsnog erg weinig... zal de drukte wel niet aankunnen
pi_42742986
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik was de test nog een keer aan het maken, om wat minder "weet niet vragen" te krijgen, en toen kwam ik op dit uit:

1. Fortuyn
2. CDA
3. EénNL
4. PvdA
5. SP

Maar ik ga nog steeds voor EenNL
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:52:57 #114
136 V.
Like tears in rain...
pi_42743005
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:51 schreef twentemeisje het volgende:
de boel ligt volgens mij plat...
nu kom ik wel op de site, maar gebeurt er vooralsnog erg weinig... zal de drukte wel niet aankunnen
Geheel volgens mijn prognose van pakweg precies een halfuur geleden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:53:15 #115
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_42743013
1 D66
2 Partij voor de Dieren
3 GroenLinks
4 SP
5 PvdA

15 CDA
16 VVD
17 Wilders
18 SGP

Nooit geweten dat ik zo links was!

D66 is TOP! Die krijgt mijn stem.
the truth is out there... and it hurts!
pi_42743136
Niet eerlijk, ik wil weten op welke punten welke partij met mij eens is. Maar alles lijkt plat te liggen, daar.
pi_42743143
hij staat toch op www.stemwijzer.nl???

Bij mij is de site al overbelast. Vanavond thuis maar ff proberen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:59:35 #118
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42743173
Ja, gotver, heb ik voor niks alle stellingen beantwoord. Stomme site.

Zul je zien dat ik over een half uur een ander humeur heb en de helft van de vragen anders beantwoord. ( )
pi_42743225
1. PvdA
2. SP
3. Partij voor Nederland
4. Een NL
5. Groenlinks
6. D66
........
13. CDA
14. WIlders
15. ABC
16. VVD
17. SGP
18. ChristenUnie

Weer een mengeling dus van linkse en rechtse partijen, en de conservatieve partijen onderaan. Best opvallend, bij de vorige verkiezingen had ik D66 en Groenlinks een stuk lager in mijn lijst staan en de Christen Unie wat hoger (ergens in mijn hoogste 5).
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_42743252
Geen enkele stelling over het asielbeleid.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:05:06 #121
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_42743299
Bij mij ligt stemwijzer compleet plat... grrrr....
Afrika Paprika
pi_42743405
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:03 schreef Puzzelaar het volgende:
Geen enkele stelling over het asielbeleid.
Ook niet over Europa of Irak.

Raar hoor.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:09:11 #123
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42743424
onbereikbaar
pi_42743581
Van hoog naar laag:

Eén NL
VVD
CDA
Fortuyn
D66
SGP
Partij voor de Dieren
SP
ChristenUnie
PvdA
GroenLinks

Denk alleen niet dat ik op Wilders op 1NL ga stemmen. Dat vind ik van die niets zeggende partijen ala Wouter Bos. Laat ze eerst maar 4 jaar een stabiel beleid maken en deze ook aanhangen zonder iedere maand iets anders te schreeuwen.

Het zal dus VVD worden denk ik ... Iets wat ik voor de stemwijzer ook al wel gedacht had. In ieder geval een mooi bevestiging
11 jaar op Fok rond gehangen... Tijd voor een nieuw forum.
pi_42743645
Aangezien de stemwijzer voorlopig wel niet veel resultaten aan anderen meer zal geven, zal ik mijn uitslag wat nauwkeuriger tonen:

------------------------------------------ +1/4
Ad Bos Collectief (ABC)
D66
GroenLinks
Partij voor de Dieren
Nederland Transparant
------------------------------------------- 0
-------------------------------------------- -1/4
SP
-------------------------------------------- -1/2
PvdA
CDA
ChristenUnie
------------------------------------------- -3/4
Eén NL
VVD
------------------------------------------ -99%
Fortuyn
Partij voor Nederland
SGP

Zoals ik al zei: die percentages zijn om te huilen.

Misschien kan ik beter zelf een politieke partij beginnen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:21:34 #127
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42743668
Net gebeld met XS4all, daar is stroomstoring. (denk dat het gewoon te maken heeft met stemwijzer.nl)
pi_42743686
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:47 schreef onemangang het volgende:
Satire? Dat stuk over de Sp [ http://www.stemhok.nl/artikel.php?artikel_id=271 ] is weinig lachwekkend. Volgens mij menen ze het
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:22:21 #129
105460 DerBolle
Electro Native
pi_42743692
overbelast, 2 keer ingevuld met zelfde antwoorden eerste keer partij van de dieren, helemaal mee eens rest allemaal mee oneens. 2de keer met alle partijen evenveel eens behalve D66 waar ik het dan weer oneens mee was...

dus, morgen nog maar keertje proberen
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_42743713
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:53 schreef Visitor1982 het volgende:
Nooit geweten dat ik zo links was!

D66 is TOP! Die krijgt mijn stem.
Pure propaganda ... Ik zie hier een conspiracy....
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:25:15 #131
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42743772
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik was de test nog een keer aan het maken, om wat minder "weet niet vragen" te krijgen, en toen kwam ik op dit uit:

1. Fortuyn
2. CDA
3. EénNL
4. PvdA
5. SP

Maar ik ga nog steeds voor EenNL
Vreemde mix
pi_42743883
Zo dus hier haalt Maurice de Hond zijn informatie vandaan.
pi_42743969
Nu weet ik het zeker ... Zelfs stemhok zegt bij mij VVD
pi_42743982
Zal zo eens kijken.
pi_42744190
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Satire? Dat stuk over de Sp [ http://www.stemhok.nl/artikel.php?artikel_id=271 ] is weinig lachwekkend. Volgens mij menen ze het
Dan moet je ook lezen tot het einde he!
quote:
Wilt u ook leren effectief te demoniseren? Koop dan Hoe word ik politicus? van de redactie van Stemhok.
Stemhok is satire.
pi_42744195
update: Site onbereikbaar.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:42:56 #137
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42744252
Grrrr, ik heb het tot vraag 30 gehaald en dan volgt er weer de bekende time-out
Je zou zeggen dat de makers van stemwijzer wel wat zouden hebben geleerd uit het verleden..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_42744336
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:42 schreef Aoristus het volgende:
Grrrr, ik heb het tot vraag 30 gehaald en dan volgt er weer de bekende time-out
Je zou zeggen dat de makers van stemwijzer wel wat zouden hebben geleerd uit het verleden..
Ze hadden voor die eerste uren idd even een zeecontainer in moeten huren.

Sun stopt kant-en-klaar datacentrum in zeecontainer
pi_42744357
Ik heb precies hetzelfde. Lekker irritant.
pi_42744381
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:40 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dan moet je ook lezen tot het einde he!
[..]

Stemhok is satire.
Als Satire, ook uitgekauwde humor is, dan heb je zeker gelijk. Maar goed, webloghumor is nooit mijn humor geweest.
pi_42744414
VVD
Fortuyn
Eén NL
SGP
CDA
D66
ChristenUnie
Partij voor de Dieren
SP
PvdA
GroenLinks
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:51:31 #142
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42744480
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ze hadden voor die eerste uren idd even een zeecontainer in moeten huren.

Sun stopt kant-en-klaar datacentrum in zeecontainer
ah, daar heb ik op gemodereerd inderdaad. Hoe zouden ze die kabels wegwerken he?
pi_42744561
wat een kutsite weer. Kunnen ze dan helemaal niks in één keer goed krijgen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:55:18 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42744598
volgens mij is er iets mis met de uitslag, er komt de verenigde senioren partij uit op 1 en de vvd op 2, beiden komen niet eens in de buurt van mijn stemvoorkeur
pi_42744856
GroenLinks
PvdA
Partij voor de Dieren
SP
D66
CDA
ChristenUnie
VVD
SGP
Eén NL
Fortuyn

GL no way
pi_42744874
Kwam Rutte uit op d66? Jezus, dan ken je je eigen program goed hoor
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:05:35 #147
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_42744911
Partij voor de vrijheid

Wilders for president!
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:05:53 #148
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42744917
rutte kwam nergens op uit toch? computerproblemen...
pi_42744992
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:05 schreef PLAE@ het volgende:

rutte kwam nergens op uit toch? computerproblemen...
Nou, Wouter Bos zei dat tegen het Nos Radiojournaal... dat hem dat bespaard was gebleven
pi_42744993

Twee keer een weet niet - waarbij ik me in de stellingname van het VVD wel kan vinden, dus het is wel redelijk accuraat.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:10:05 #151
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42745032
ChristenUnie
D66
PvdA
GroenLinks
Partij voor de Dieren
SP
Fortuyn
VVD
SGP
Eén NL
CDA

ChristenUnie bovenaan. Elke 4 jaar weer. En dat terwijl ik elke keer aangeef dat euthanasie helemaal toppie is en ik zelfs extra gewicht toeken aan die vraag. Maar goed, de sociaal-liberale partijen staan hoog en de kleinburgerlijke partijen staan laag. Dus wat betreft klopt het beeld wel.
pi_42745077
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kwam Rutte uit op d66? Jezus, dan ken je je eigen program goed hoor
Gezien mijn eigen advies vind ik dat een hele prestatie. Als hij tenminste op het VVD-programma af is gegaan. Als hij zijn persoonlijke voorkeuren gebruikt heeft is het natuurlijk mogelijk dat hij bij een andere partij is uitgekomen.
pi_42745110
1. GroenLinks
2. SP
3. Partij voor de Dieren
4. D66
5. PvdA
6. CDA
7. Christen Unie
8. Fortuyn
9. Één NL
8. SGP
9. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
10. VVD

Tja.
pi_42745126
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

Vreemde mix
Vond ik ook al
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:16:23 #155
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_42745149
1. VVD (zoals verwacht)
2. Fortuyn
3. Eén NL
4. Groep Wilder/Partij van de Vrijheid
5. CDA (maar nog heel weinig overeenkomst)

Ik vind het alleen jammer dat sommige standpunten echt zo duidelijk uit die Fortuyn/Wilders partijen komen, als je het daar toevallig mee eens bent kom je meteen aan die kant van het spectrum uit, alleen al omdat de rest van de partijen daar grotendeels tegen zijn...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:18:54 #156
85962 ioko
I Appear Missing
pi_42745203
1. PvdA
2. SP
3. Partij voor de dieren
4. Groenlinks

Links dus (wat een verrassing). Vind Bos alleen helemaal niets, dus om nou PvdA te stemmen.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_42745256
Eén NL <- klopt
VVD
Fortuyn
CDA
SGP
D66
Partij voor de Dieren
SP
PvdA
GroenLinks
ChristenUnie
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42745263
1. EénNL
2. VVD <-- dat wordt m
3. Fortuyn
4. Verenigde Senioren Partij :s

onderaan de PvdD, SP, CU en GL.. blijkt maar weer dat ik een rechtse rakker ben
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:29:37 #159
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42745513
Fortuyn
EenNL
Wilders

maar op essentiele punten ben ik het daar juist niet mee eens.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:32:45 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42745611
Ik vond het maar een waardeloze stemwijzer op de één of andere manier (of ligt dat aan de politieke programma's? ). Top 3: PvdA, SGP ( ), Groen Links. Op de laatste ga ik stemmen . Ik had overigens ook maar weinig overeenkomst met de partijen waar mijn standpunt mee overeen kwam. Klein dun streepje . Niet erg overtuigend dus.

Wat zegt dit? Moet ik misschien niet gaan stemmen?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:33:41 #161
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_42745639
1 SP
2 GroenLinks
3 Partij van de Dieren
4 PvdA

Tjee, ik ben linkser dan ik dacht (en de linksen zijn minder erg dan ik dacht)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:34:28 #162
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_42745655
1. CDA
2. SGP
3. Christenunie (al de helft van het CDA-balkje)
4. Fortuyn (komt amper nog boven het positieve uit)

Heb het idee dat die korte statements, aan het einde van de stemwijzer, grotendeels de keuze bepalen.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_42745656
Wat het trouwens voor zin heeft om de CDDP in de stemwijzer op te nemen ontgaat me nogal.

Tenslotte stemt de partij zoveel mogelijk volgens de stemverhoudingen van de leden.

Wie niet lid is weet dus ten aanzien van de vragen uit de stemwijzer feitelijk niet waar hij voor stemt.

En voor wie wél lid is zou de CDDP bóven alle andere partijen moeten staan.
pi_42745714
Er klopt geen hol van de stemwijzer.......

Bij mij veel overeenkomsten met.....

1 Partij voor de Dieren )
2 CDA huh, echt waar, hoe kan dit toch..

Help ben ik dan toch harstikke recht

dan weinig overeenkomsten met......

3 D66
4 CU
5 SP
6 PvdA
7 VVD
8 PvdV
9 GL
10 Fortuyn
11 1 nl

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 17-10-2006 17:42:30 ]
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:37:54 #165
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42745766
1. Liberaal Democratische Partij
2. D66
3. Nederland Transparant
4. Eén NL
5. VVD
6. Partij voor Nederland
7. Fortuyn
8. PVDA
9. Wilders
10. CU
11. GroenLinks
12. Partij voor de Dieren
13. CDA
14. SGP
en tot slot, met vrijwel geen enkele overeenkomst:
15. SP

ik ben geschrokken
Alleen de plek van de SP snap ik
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:40:39 #166
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42745838
quote:
Zo kreeg Rutte als eerste stemadvies D66, terwijl de VVD bij hem op de laatste plaats kwam. Zowel Rutte als de organisatie weet dit aan computerproblemen. Bij de tweede poging van Rutte liep de computer helemaal vast.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_42745865
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:40 schreef teamlead het volgende:

[..]

dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:41:39 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_42745866
1 GroenLinks
2 PvdA
3 Partij voor de Dieren
4 SP
5 D66

Klopt helemaal met mijn gevoel, maar ik ga toch PvdA stemmen om Balkenende uit het torentje te krijgen
Yankee go home!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:41:52 #169
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_42745876
1. SP
2. PvdA
3. ChristenUnie
4. GroenLinks
5. Partij voor de Dieren
6. CDA
7. SGP
8. D66
9. Fortuyn
10. Eén NL
11. VVD
12. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

SP dus, dit is wel ongeveer wat ik verwacht had.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_42745886
Ook onder anderen Mark Rutte (VVD) en Femke Halsema (GroenLinks) hadden last van computerproblemen. Zo kreeg Rutte als eerste stemadvies D66, terwijl de VVD bij hem op de laatste plaats kwam. Zowel Rutte als de organisatie weet dit aan computerproblemen. Bij de tweede poging van Rutte liep de computer helemaal vast.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:40 #171
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42745903
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Er klopt geen hol van de stemwijzer.......
In jouw geval ligt het niet aan de SW maar aan de discrepantie tussen je kennis en je mening over politieke partijen.
pi_42745944
Groep Wilders, Pvda, Groen links en nog een lijst van partijen zonder zetel scoren bij mij maximaal...

Blij om te zien dat de stemwijzer nog net zo bagger is als altijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42745950
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef Napalm het volgende:

[..]

In jouw geval ligt het niet aan de SW maar aan de discrepantie tussen je kennis en je mening over politieke partijen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:46:59 #174
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42745961
1. Partij voor de dieren
2. groen-links
3. d66

hmm, tja. D66 stem ik niet meer na deze kabinetsperiode, groen-links is twijfel. En partij voor de dieren had ik nog nooit naar gekeken. Die stemwijzer heeft me dus ook niet echt geholpen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42745962
PvdD heeft blijkbaar geen mening of dierenrechten in de grondwet moeten komen

Tenminste: wél waar mijn standpunten met PvdD worden vergeleken, maar níét waar de partijen onderling worden vergeleken. Vreemd...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:47:16 #176
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42745967
ik vraag me serieus af wat ik met dit advies moet de eerste 3 partijen zijn bij voorbaat al kansloos, de 4e is nog een twijfelgeval maar waarschijnlijk net zo kansloos en bij de VVD voel ik me al heel lang niet meer thuis
pi_42746094
Bij de partijstandpunten staan ook wel opmerkelijke dingen. Zo zijn de PvdA en de SP het eens met deze stelling:
quote:
Het bestrijden van terrorisme is belangrijker dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers.
De PvdA is het eens met deze stelling:
quote:
Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden.
De VVD is het eens met deze stelling:
quote:
Wie meer verdient, moet meer premie betalen voor de zorgverzekering.
Had ik niet verwacht...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42746132
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:52 schreef Tikorev het volgende:
Bij de partijstandpunten staan ook wel opmerkelijke dingen. Zo zijn de PvdA en de SP het eens met deze stelling:
[..]

[..]

[..]

Had ik niet verwacht...
Maw dit wordt ff goed checken, ik heb het gevoel dat er geen reet van klopt....
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:55:16 #179
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42746138
CDA
SGP
VVD
Fortuyn
Eén NL
ChristenUnie
D66
SP
Partij voor de Dieren
PvdA
GroenLinks

Zoals verwacht, lekker rechts en door de gezins- en kinderopvangpoltiiek CDA en SGP bovenaan. Ik stem nu 100% zeker Balkenende. Meer mensen hebben blijkbaar dat idee, want het CDA staat op één in de lijst met verstrekte adviezen. Bijna tweemaal zoveel adviezen als de PvdA

En Echtgaaf, ik zei toch dat het CDA een redelijke partij was?
Pugna Pro Patria
pi_42746155
met het extra nadruk geven op bepaalde stellingen deed de site raar, rare grafiek en op 1 Partij voor Nederland daarom dat bij deze test zonder gedaan, dit kwam er uit:

veel overeenkomst:

GroenLinks
Partij voor de Dieren
SP
PvdA
D66
Ad Bos Collectief (ABC)

overeenkomst:
ChristenUnie

weinig overeenkomst:

CDA
Nederland Transparant
Eén NL
VVD
Fortuyn
SGP
Partij voor Nederland
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:56:42 #181
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42746179
quote:
[..]
vind ik niet zo heel raar gezien de oorsprong van deze partijen
pi_42746187
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vul de stemwijzer in en kijk bij partijstandpunten.
pi_42746210
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:55 schreef Jurgen21 het volgende:

Zoals verwacht, lekker rechts en door de gezins- en kinderopvangpoltiiek CDA en SGP bovenaan. Ik stem nu 100% zeker Balkenende.

En Echtgaaf, ik zei toch dat het CDA een redelijke partij was?
Ja Jurgen, idd ik ben erg verrast.. Ik zoek ook naar een verklaring.

poging: ik heb voor 2002 altijd CDA gestemd. (muv 1994). En er werden heel weinig vragen gesteld over de sociale zekerheid. En daar leg ik veel nadruk op....

Thats life
pi_42746233
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Vul de stemwijzer in en kijk bij partijstandpunten.
Inderdaad, ik had al ff vluchtig gekeken......maar zal het ff goed doen....En dan een topic over de validiteit van SW 2006.....
pi_42746248
Geen verrassingen. 1 NL en VVD scoren bij mij even goed.

1. Eén NL
2. VVD
3. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
4. Fortuyn
5. SGP
6. CDA
7. D66
8. PvdA
9. GroenLinks
10. ChristenUnie
11. Partij voor de Dieren
12. SP
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42746313
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:47 schreef Petera het volgende:
PvdD heeft blijkbaar geen mening of dierenrechten in de grondwet moeten komen

Tenminste: wél waar mijn standpunten met PvdD worden vergeleken, maar níét waar de partijen onderling worden vergeleken. Vreemd...
ze hebben de nr. 12 en 13 daar verwisseld zo te zien
pi_42746330
Meest verstrekte adviezen op dit moment:

1. SP
2. CDA
3. Fortuyn

Opvallend dat Fortuyn in de peilingen geen zetel haalt
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:06:01 #188
3542 Gia
User under construction
pi_42746364
Heb em net gedaan:

1. Groep Wilders
2. Eén NL
3. VVD

Waarbij 1 en 2 een veel groter percentage had, dan 3.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:07:23 #189
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42746397
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja Jurgen, idd ik ben erg verrast.. Ik zoek ook naar een verklaring.

poging: ik heb voor 2002 altijd CDA gestemd. (muv 1994). En er werden heel weinig vragen gesteld over de sociale zekerheid. En daar leg ik veel nadruk op....

Thats life
Maar je moet toch toegeven dat het CDA op veel punten voor jou een uitstekende partij zou zijn
Pugna Pro Patria
pi_42746426

Dubbelzinnige vragen en vrij oppervlakkig allemaal.
pi_42746438
Gare vragen
pi_42746454
1 SGP
2 Partij voor Nederland
3 Nederland Transparant

Ik schaam me. Nr 2 en 3 ken ik eigenlijk niet wat betreft programma, maar ik ga het advies in ieder geval niet opvolgen!
pi_42746455
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:06 schreef Gia het volgende:

Waarbij 1 en 2 een veel groter percentage had, dan 3.
En welke partij wordt het denk je?
pi_42746481
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:08 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

Dubbelzinnige vragen en vrij oppervlakkig allemaal.
Ik heb dit stemadvies maar dan precies omgekeerd!!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:11:27 #195
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42746498
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:04 schreef Urquhart het volgende:
Meest verstrekte adviezen op dit moment:

1. SP
2. CDA
3. Fortuyn

Opvallend dat Fortuyn in de peilingen geen zetel haalt
Nog opvallender zijn de weinige adviezen voor de PvdA en al helemaal die voor de VVD. Die partij bungelt ergens onderaan.
Pugna Pro Patria
pi_42746511
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:10 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik heb dit stemadvies maar dan precies omgekeerd!!
Dan ben je mijn tegenovergestelde ik .
pi_42746539
Kijk maar:

Ik schrok van hoe hoog het CDA bij mij staat... een donkergroen streepje.
pi_42746540
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nog opvallender zijn de weinige adviezen voor de PvdA en al helemaal die voor de VVD. Die partij bungelt ergens onderaan.
Sterker nog de SGP krijgt meer adviezen dan de VVD
pi_42746562
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:12 schreef Genverbrander het volgende:
Kijk maar:

[afbeelding]

Ik zie toch verschillen .
pi_42746581
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan ben je mijn tegenovergestelde ik .
Dat is heel interessant. Een omgekeerde dubbelganger.
pi_42746641
quote:
[..]

[..]

[..]

Had ik niet verwacht...
Ongelofelijk!!

Moet ik toch overwegen om GroenLinks te stemmen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:18:02 #202
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42746677
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:12 schreef Genverbrander het volgende:
Haha, die zijn er meer. Blijkt toch maar weer dat het CDA veel redelijker is dan veel mensen denken.
Pugna Pro Patria
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:20:26 #203
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42746754
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:47 schreef teamlead het volgende:
ik vraag me serieus af wat ik met dit advies moet de eerste 3 partijen zijn bij voorbaat al kansloos, de 4e is nog een twijfelgeval maar waarschijnlijk net zo kansloos en bij de VVD voel ik me al heel lang niet meer thuis
Gewoon ienne-miene-mutte op de stemcomputer
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Logische gevolg van de afwijking tussen uitkomst van de onafhankelijke computer en je bevooroordeelde mening.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:21:23 #204
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_42746783
1. SP
2. Groenlinks
3. Partij voor de Dieren
4. PvdA
5. D66
6. Christenunie
7. CDA
8. Wilders/PvdV
9 EenNL
10. VVD
11. SGP
12. Fortuyn

Ik ga Groenlinks stemmen.
Afrika Paprika
pi_42746813
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:18 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Haha, die zijn er meer. Blijkt toch maar weer dat het CDA veel redelijker is dan veel mensen denken.
Het is heel raar dat alle rechtse partijen bij mij een lichtgroen streepje hebben, behalve het CDA. Ik heb op iedere vraag een links antwoord gegeven. Ik kan toch moeilijk zeggen dat het CDA een linkse partij is.
pi_42746838
Overal op geantwoord en de volgende uitslag, kan ik me wel redelijk in vinden

fortuyn wilders, vvd en SGP moet ik inderdaad niet veel van hebben. En na GL gaat m'n voorkeur inderdaad uit naar bepaalde personen binnen de PvdA.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:23:45 #207
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_42746847
Vreemd trouwens dat Groenlinks voor afschaffing van een van de publieke netten is!
Afrika Paprika
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:24:15 #208
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42746863
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:22 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het is heel raar dat alle rechtse partijen bij mij een lichtgroen streepje hebben, behalve het CDA. Ik heb op iedere vraag een links antwoord gegeven. Ik kan toch moeilijk zeggen dat het CDA een linkse partij is.
Het CDA is sociaal-rechts
Pugna Pro Patria
pi_42746982
1. PvdA
2. SP
3. GroenLinks
4. Eén NL
5. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

Ik zat al met de SP en PvdA in mijn hoofd Klopt dus mooi een beetje.
pi_42746985
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:24 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Het CDA is sociaal-rechts
Laat me niet lachen.

Ik zie al waar het aan ligt. Ik heb op sommige vragen toch een rechts antwoord gegeven blijkbaar, bijv. over kinderopvang en softdrugs.
pi_42747003
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:23 schreef du_ke het volgende:
Overal op geantwoord en de volgende uitslag, kan ik me wel redelijk in vinden

[afbeelding]
fortuyn wilders, vvd en SGP moet ik inderdaad niet veel van hebben. En na GL gaat m'n voorkeur inderdaad uit naar bepaalde personen binnen de PvdA.
Wat een mooi stemadvies. Ik ben jaloers.
pi_42747117
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:23 schreef LuQas het volgende:
Vreemd trouwens dat Groenlinks voor afschaffing van een van de publieke netten is!
als het publieke net reclamevrij wordt zoals GroenLinks wil zal er geen geld meer zijn voor een 3e net, of de overheid moet zelf geld bijleggen
pi_42747121
Mijn uitslag:

D66 staat verrassend hoog, die had ik niet verwacht, en ik had de VVD wel iets hoger verwacht. Afgelopen week las ik in de Spits al een interview met Pastors die me erg aansprak, dus heel verrassend is zijn nummer 1 plaats niet, maar dat het met zo'n voorsprong zou zijn had ik niet verwacht. Maar het is wel duidelijk dat rechts en liberaal hoog scoort, zoals verwacht.

CU lager dan de SP had ik ook niet verwacht. Nu ga ik me maar wat meer verdiepen in 1NL, VVD begon ik aardig zat te worden met hun gratis kinderopvang, stelletje socialistische hippies
pi_42747122
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:23 schreef LuQas het volgende:
Ja vond ik ook was ook een van de punten waarop ik het met ze oneens was volgens de SW.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:33:19 #215
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42747123
GroenLinks en PvdA bovenaan. Op het gebied van privacy scoorde GL wel heel erg goed bij mij, daar schiet de PvdA toch te kort.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42747170
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:29 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wat een mooi stemadvies. Ik ben jaloers.
Ja ik heb duidelijk voor en afkeuren zo te zien .
pi_42747218
Zonder 'gewicht':

Met 'gewicht':

PS: Ik heb hetzelfde probleem als Rutte gehad, maar dan omgekeerd.
Toen ik gewicht toekende aan stellingen, werden die stellingen positief gekoppeld aan partijen waarmee ik het oneens ben. Stond ineens VVD bovenaan en SP onderaan. Was een bug, na 5 opnieuw proberen deed ie het wel goed.

EDIT 18:45 : En die met gewicht klopt geloof ik nog niks van.

[ Bericht 11% gewijzigd door HPoi op 17-10-2006 18:45:16 ]
pi_42747267
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:33 schreef Sidekick het volgende:
GroenLinks en PvdA bovenaan. Op het gebied van privacy scoorde GL wel heel erg goed bij mij, daar schiet de PvdA toch te kort.
Ja mee eens.

Ik vind het trouwens erg raar dat er geen enkele vraag over milieu of dierenwelzijn bij staat.
pi_42747294
Okay, ik wist dat ik al lang geen 18 meer ben, maar om mij nou als stem advies te geven dat ik op de Verenigde Senioren Partij moet stemmen gaat mij wel wat erg ver hoor
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42747305
Gelukkig, CDA op 1, Fortuyn op 2, VVD op 3, maar Fortuyn neem ik toch niet serieus.
pi_42747306
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dan moet je alle motivatie lezen. Je moet dan ook niet klakkeloos de uitslag aannemen. Eigenlijk heb je er dus geen reet aan. Dat wordt partijprogramma's lezen.
pi_42747333
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:38 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja mee eens.

Ik vind het trouwens erg raar dat er geen enkele vraag over milieu of dierenwelzijn bij staat.
Over beesten staat er wel iets in.
Die heb ik overigens beantwoord met oneens.

Ik ga ff een paard een nekschot geven en wat frikadellen van draaien; brb
vosss is de naam,
pi_42747345
Mijn uitslag:

Extra gewicht toegekend aan het ontslagrecht.

Verder ben ik het eens met Henri, slechts vragen hoe de overheid het moet regelen niet of ze het wel moeten regelen. Dus bijv bij hypotheekrente - als het moet blijven dan moet het blijven zoals het is (tenminste vorm van belastingverlagen voor de rijken - iets meer richting vlaktax) maar eigenlijk moet het helemaal op de schop, net als de aow. Dus ik heb ze wel beantwoord maar niet hoe ik het zou willen. Dus nogal een slechte stemwijzer.

Ik stemde de afgelopen keren VVD maar weet al zeker dat ik dat niet meer ga doen met hun zwakke punten (3% belastingverlagen terwijl ze in het liberaal manifest pleiten voor vlaktax en de kinderopvang gratis maken...). Twijfel of ik ga stemmen maar anders zou Pastors inderdaad een optie zijn al willen die ook niet bepaald wat ik wil. Waar is de libertarische partij als je ze nodig hebt?
pi_42747348
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:55 schreef zakjapannertje het volgende:
met het extra nadruk geven op bepaalde stellingen deed de site raar, rare grafiek en op 1 Partij voor Nederland daarom dat bij deze test zonder gedaan, dit kwam er uit:
Was bij mij ook. Vage bug.
pi_42747363
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:39 schreef Scorpie het volgende:
Gelukkig, CDA op 1, Fortuyn op 2, VVD op 3, maar Fortuyn neem ik toch niet serieus.
Dat er echt nog mensen zijn die het CDA nog serieus nemen vind ik op zijn zachts gezegd nogal eigenaardig.

Die hufters helpen het land finaal naar de kloten, maar neee, balkenende heb het goed gedaan hoor

vosss is de naam,
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:43:01 #226
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42747393
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:39 schreef Scorpie het volgende:
Pugna Pro Patria
pi_42747421
1 CU, rest geen overeenkomst.. vaag...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42747479
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat er echt nog mensen zijn die het CDA nog serieus nemen vind ik op zijn zachts gezegd nogal eigenaardig.

Die hufters helpen het land finaal naar de kloten, maar neee, balkenende heb het goed gedaan hoor

Ach, omgekeerd kunnen we hetzelfde zeggen van alle andere regeringsleiders in spe.
Wel frappant, Balkie helpt het land naar de klote, maar jij kan nog gewoon internetten en fok!-en, dus het zal allemaal wel meevallen, denk je niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2006 18:46:41 ]
pi_42747536
ik word er niet veel wijzer van.. die van mij lijkt op de 2e van HPoi, maar dan met Groep Wilders en Fortuyn bovenaan.. In principe is het wel een weerspiegeling, maar ik hoopte eigenlijk dat het duidelijkheid zou brengen; Dat er toch nog een partij was met een enigzins fatsoenlijk programma

Nederland Transparant heeft btw wel gruwelijk veel "weet niet"'s.. Lekker dan
pi_42747594
1. PVDA
2. Groenlinks
3. D66
Allah Al Watan Al Malik
pi_42747595
Ik zit trouwens nu te kijken, met het PVDA heb ik ook redelijk veel gemeen, alleen juist de punten waar ik veel waarde aan gehecht heb verschillen we precies van mening
pi_42747606
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach, omgekeerd kunnen we hetzelfde zeggen van alle andere regeringsleiders in spe.
Wel frappant, Balkie helpt het land naar de klote, maar jij kan nog gewoon internetten en fok!-en, dus het zal allemaal wel meevallen, denk je niet?
Als Balkenende nog eens premier wordt kan dat over 4 jaar allemaal niet meer.

pi_42747613
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee het valt helemaal niet mee. Ik verdien leuk, maar ik kom toch mooi mn hypotheek over aan het sluiten om de eindjes nog bij elkaar te kunnen knopen op het moment
vosss is de naam,
pi_42747646
Als ik SP stem zit ik aan PvdA vast. PvdA gaat veel zetels halen en zullen vele PvdA plannen waarheid kunnen maken. PvdA staat bij mij niet zo hoog.

Als ik CDA stem gaat die met de VVD en nog iets waarschijnlijk. VVD gaat echter weinig zetels halen en dus komen er redelijk veel CDA-plannen door. CDA staat bij mij op 3.

Wat nu? Na, ik ga mij toch nog eens verdiepen in die programma's. Kom je veel meer te weten.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:51:32 #235
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_42747674
Heb de test nog een keer ingevuld, maar nu met weging. Ik kom nu tot een uitslag waar ik me een stuk meer in kan vinden.

Afrika Paprika
pi_42747751
Het bestrijden van terrorisme is belangrijker dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers.
zowiezo valt elke partij die hierop "eens" zegt direct af natuurlijk
pi_42747842

Al de mensen die hier posten "ik snap er niets van, ongelovelijk, hoe kan het, ..." die moeten onmiddelijk het stemrecht worden ontnomen. Mensen die met alle winden mee waaien en uiteindelijk ook nergens voor staan.
pi_42747847
Ik vraag me af of CDA nog steeds zoveel adviezen had gekregen als de volgende vragen waren toegevoegd:
- Moet er meer bezuinigd worden op zorg en onderwijs
- Mogen dieren nodeloos mishandeld worden
- Mag er doorgegaan worden met privatiseren van overheidsinstellingen waardoor alles duurder wordt
- Moeten we terug naar de VOC-tijd
- Moet onderwijs ontoegankelijker worden voor armen
- Moet uw huurprijs flink verhoogd worden
- Moet er meteen na de verkiezingen een kerncentrale naast uw huis komen
- Moet het openbaar vervoer afgeslankt en duurder worden
- Moet er een regering komen met een partij die tegen euthanasie, homohuwelijk en vrouwenemancipate is.
pi_42747878
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:57 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vraag me af of CDA nog steeds zoveel adviezen had gekregen als de volgende vragen waren toegevoegd:
- Moet er meer bezuinigd worden op zorg
- Mag er doorgegaan worden met privatiseren van overheidsinstellingen waardoor alles duurder wordt
- Moet er een regering komen met een partij die tegen euthanasie, homohuwelijk en vrouwenemancipate is.
Nee,

Stem Christenunie
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:59:13 #240
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_42747905

Kan me er wel in vinden, al zal ik waarschijnlijk toch op de SP gaan stemmen. Extra weging gegeven aan softdrugs (eens), Joint Strike Fighter (oneens) en Terrorisme en privacy (oneens).
pi_42747910
quote:
Hoezo zoveel? Heb je dit topic wel doorgekeken, de ene is nog linkser dan de andere. En dan claimen de linkse moderators hier nog wel eens dat Fok! zo'n rechts bolwerk is.
pi_42747960
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:53 schreef LoggedIn het volgende:
zowiezo valt elke partij die hierop "eens" zegt direct af natuurlijk
SP is het eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 17-10-2006 19:06:20 ]
pi_42747972
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:59 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Hoezo zoveel? Heb je dit topic wel doorgekeken, de ene is nog linkser dan de andere. En dan claimen de linkse moderators hier nog wel eens dat Fok! zo'n rechts bolwerk is.
Je kunt op de site van stemwijzer zien welke partij het meeste adviezen heeft gekregen, CDA staat bijna bovenaan.
pi_42747994
Als ik geen gewicht hang aan de onderwerpen dan wisselen D66 en VVD van plaats:

dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:02:32 #245
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42748030
Angelus, gefeliciteerd met je stemadvies.
quote:
- Moet er meer bezuinigd worden op zorg
- Moet uw huurprijs flink verhoogd worden
En Gen, lees dat CDA-programma nou eens door...

- het CDA bezuinigt niet op de zorg
- het CDA wil niet dat dieren nodeloos mishandeld worden
- het CDA wil de komende vier jaar enkel Schiphol privatiseren, verder nul komma niets
- het CDA wil niet terug naar de tijd van de VOC
- het CDA is tegen elke verhoging van school- of collegelden
- het CDA wil mensen met hogere huren compenseren middels een huurtoeslag
- het CDA wil kerncentrales in afgelegen gebieden langs de kust
- het CDA tast het openbaar vervoer niet aan
Pugna Pro Patria
pi_42748046
Op één PvDA en op twee één NL....

Lijken die partijen zo op elkaar?

Vind het allebei eigenlijk niks, maar ja, das meer naar die Bos toe, dan op feiten gebasseerd...

PvDA stond bij mij trouwens wel ruim op 1
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_42748122
quote:
Ik denk dat veel mensen het eens zijn met het CDA dat er de komende jaren 3,5 miljard extra geïnvesteerd moet worden in de zorg, dieren niet nodeloos mishandeld mogen worden, de kwaliteit van overheidsinstellingen moet worden verbeterd, we als land weer een positieve naar de toekomste gerichte mentaliteit moeten krijgen, het onderwijs toegankelijker moet worden voor de armen, er wat gedaan gaat worden aan de jarenlange wachtlijsten op de huurmarkt, we veilige schone en betaalbare energie krijgen, het openbaar vervoer betaalbaar blijft en we open moeten staan voor euthenasie, het homohuwelijk en vrouwenemancipatie.
pi_42748157
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:01 schreef HPoi het volgende:

[..]

SP is het eens.
Niet heel verrassend.
pi_42748175
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Angelus, gefeliciteerd met je stemadvies.
[..]

En Gen, lees dat CDA-programma nou eens door...

- het CDA bezuinigt niet op de zorg
- het CDA wil niet dat dieren nodeloos mishandeld worden
- het CDA wil de komende vier jaar enkel Schiphol privatiseren, verder nul komma niets
- het CDA wil niet terug naar de tijd van de VOC
- het CDA is tegen elke verhoging van school- of collegelden
- het CDA wil mensen met hogere huren compenseren middels een huurtoeslag
- het CDA wil kerncentrales in afgelegen gebieden langs de kust
- het CDA tast het openbaar vervoer niet aan
- CDA denkt dat de zorg minder geld nodig heeft als er meer marktwerking komt
- CDA blokkeert ieder wetsvoorstel ter verbetering van de dierensituatie
- CDA heeft al teveel schade aangericht met privatisering
- CDA wil een VOC-mentaliteit
- CDA heeft studeren per 2007 duurder gemaakt door Ruttes leerrechtenstelsel
- CDA beseft niet dat er een hoop mensen zijn die buiten hun schuld om geen recht hebben op huursubsidie
- CDA gelooft meer in auto's dan in openbaar vervoer
pi_42748205
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet heel verrassend.
Met uitleg erbij niet nee.

Wel zijn ze weer tegen id-plicht. Motivatie: Schijnveiligheid.

Met allebei de antwoorden van SP op deze stellingen ben ik het btw eens.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:09:17 #251
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42748245

Niet echt verrassend, hoewel ik mezelf over het algemeen iets linkser had ingeschat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_42748262
Jammer dat er niet veel over onderwijs en de oorlogen in Irak en Afghanistan in staan.
pi_42748275
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Als ik geen gewicht hang aan de onderwerpen dan wisselen D66 en VVD van plaats:

[afbeelding]
Bij jou staan de rechtse en linkse partijen tenminste nog enigzins in hetzelfde rijtje. Ik moet kiezen uit Wilders of de PvdA .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:11:50 #254
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_42748334
Ik wist niet dat de SP het bestrijden van terrorisme belangrijker vindt dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers. Valt me erg van ze tegen, en maakt me minder zeker van m'n keus.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:11:54 #255
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42748338
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:09 schreef HPoi het volgende:
Jammer dat er niet veel over onderwijs en de oorlogen in Irak en Afghanistan in staan.
Ik vind het sowieso maar een matige stemwijzer...net of alles gezegd is met deze 30 punten...ik vind het veel te globaal.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_42748390
1 SP
2 CDA
3 D66
4 PvdA
5 GroenLinks
6 Eén NL
7 SGP
8 ChristenUnie
9 VVD

Terwijl ik kots op de SP Wat mij betreft klopt het niet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:14:36 #257
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42748442
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:13 schreef rena het volgende:

Ik zag dat de SP tot nu toe de meeste adviezen had. Misschien staat de stemwijzer wat te links afgesteld.
pi_42748452
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:09 schreef HPoi het volgende:
Ik vond de onderwijsvragen lastig. Of een leraar in een zwarte school (ze beschreven het heel politiek-correct) meer moest verdienen dan een leraar in een witte school. Of dat scholen leerlingen met een bepaald geloof moesten kunnen weren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42748474
Wat een debiele stellingen zitten er tussen zeg. Ook echt van die punten waar de gemiddelde burger nog geen seconde bij stil zal staan, als deze een stem uit gaat brengen . De meeste burgers denken maar aan één ding wanneer ze gaan stemmen: Welke partij het best is voor hun portemonnee.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_42748502
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:11 schreef Flem het volgende:
Ik wist niet dat de SP het bestrijden van terrorisme belangrijker vindt dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers. Valt me erg van ze tegen, en maakt me minder zeker van m'n keus.
Nog even de motivatie voor de overige Fokkers. (hoeven die zich niet rot te zoeken. )

Toelichting partij bij stelling 10
Terrorisme kan ons allemaal bedreigen. Daarom kunnen op bepaalde momenten en in bepaalde situaties speciale maatregelen nodig zijn. Maar die mogen nooit onze rechtsstaat aantasten. De rechtsstaat kun je niet verdedigen door hem stukje bij beetje op te heffen.
pi_42748558
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik zag dat de SP tot nu toe de meeste adviezen had. Misschien staat de stemwijzer wat te links afgesteld.
Ja, zo'n idee had ik ook al Ik ben zelf meer midden denk ik.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:17:41 #262
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42748581
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:11 schreef Flem het volgende:
Daar begreep ik ook geen hol van, eigenlijk betekent dat dus ook meer cameratoezicht en nog meer blauw op straat, en wat te denken van het verstrekken van persoonsgegevens aan Amerika, tot zelfs een avondklok..
Ik dacht dat alleen Wilders / Pastors daar voor was.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:17:45 #263
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42748588
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:13 schreef rena het volgende:
1 SP
2 CDA
3 D66
4 PvdA
5 GroenLinks
6 Eén NL
7 SGP
8 ChristenUnie
9 VVD

Dan streep je de SP weg en kom je uit bij het CDA

En Mike, gefeliciteerd met je stemadvies!
Pugna Pro Patria
pi_42748589
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vond de onderwijsvragen lastig. Of een leraar in een zwarte school (ze beschreven het heel politiek-correct) meer moest verdienen dan een leraar in een witte school. Of dat scholen leerlingen met een bepaald geloof moesten kunnen weren.
Zwarte school: Meer verdienen, er is nl. weinig anbod van leraren die daar willen werken. Bovendien extra zwaar, dus exta beloning.

Scholen mogen nooit leerlingen weren met een bepaald geloof. Wat mij betreft allemaal openbare scholen plz.
pi_42748627
tegen de id-plicht zijn is een pluspunt, niet echt een key point..

vindt zowiezo de stellingen nogal de plank misslaan eigenlijk ze lopen een beetje te meuten over het salaris van leraren in moeilijk onderwijs, wat verhuurders vragen voor hun huis, en of een van de publieke omroepen misschien weg moet. Maar belangrijke dingen als rekeningrijden, 80km zones, OV, collegegelden, en het nieuwe zorgverzekeringsdrama laten ze links liggen
pi_42748630
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Daar begreep ik ook geen hol van, eigenlijk betekent dat dus ook meer cameratoezicht en nog meer blauw op straat, en wat te denken van het verstrekken van persoonsgegevens aan Amerika, tot zelfs een avondklok..
Ik dacht dat alleen Wilders / Pastors daar voor was.
Wie zegt dat ze dan die methoden willen gaan gebruiken??

Ze zijn wel tegen id-plicht. Dat is nl. schijnveiligheid. Net als misschien cameratoezicht bijvoorbeeld. Ik noem maar wat.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:20:15 #267
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42748674
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om die 2 partijen naast elkaar te leggen .
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:21:56 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_42748734
dr kwam SP uit op 2 PVDA
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_42748740
pi_42748793
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Tief toch eens een keer op met je CDA-spam.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:27:58 #271
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_42748957
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:15 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nog even de motivatie voor de overige Fokkers. (hoeven die zich niet rot te zoeken. )

Toelichting partij bij stelling 10
Terrorisme kan ons allemaal bedreigen. Daarom kunnen op bepaalde momenten en in bepaalde situaties speciale maatregelen nodig zijn. Maar die mogen nooit onze rechtsstaat aantasten. De rechtsstaat kun je niet verdedigen door hem stukje bij beetje op te heffen.
En wat zijn die speciale maatrelen dan? En wanneer tasten die wel/niet de rechtsstaat aan?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:28:27 #272
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42748977
immiddels komt er bij mij d66 uit
pi_42749050
Het invullen van de stemwijzer is een verspilling van je tijd. Bij mij staat SP op 1. En als er één partij is die het bloed onder mijn nagels vandaan haalt dan is het de SP wel.
Typisch weer een product van die linkse klote overheid, net als de WRR, het 'canon' en de postbus51 folders in het arabisch. Waarom kun je geen religieuze overtuiging invullen? Waarom kun je niet invullen wat je verdient, of je getrouwd bent en of je een baan hebt?
pi_42749156
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:31 schreef buachaille het volgende:
Het invullen van de stemwijzer is een verspilling van je tijd. Bij mij staat SP op 1. En als er één partij is die het bloed onder mijn nagels vandaan haalt dan is het de SP wel.
Typisch weer een product van die linkse klote overheid, net als de WRR, het 'canon' en de postbus51 folders in het arabisch. Waarom kun je geen religieuze overtuiging invullen? Waarom kun je niet invullen wat je verdient, of je getrouwd bent en of je een baan hebt?

Tuurlijk, allemaal de schuld van die linkse klote overheid. Toch typisch dat er wel degelijk bij anderen wel rechtse, christelijke adviezen komen. Misschien moest je maar eens gewoon serieus lezen wat er in die verkiezingsprogramma's staat ipv af te gaan op je 'onderbuikgevoel'?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:36:21 #275
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42749162
Alleen de VVD krijgt bij mij een positief advies.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_42749213
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:27 schreef Flem het volgende:

[..]

En wat zijn die speciale maatrelen dan? En wanneer tasten die wel/niet de rechtsstaat aan?
Moet je de SP vragen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:41:40 #277
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_42749312
GroenLinks, had ik ook wel verwacht.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:41:43 #278
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_42749315
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef HPoi het volgende:

[..]

Moet je de SP vragen.
Jij zegt dat we niet verder hoefden te zoeken :>. Ik vind het een motivatie van niks.
pi_42749393
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:31 schreef buachaille het volgende:

Tja, dan moet je wel eens zijn met datgene wat de CDA, SGP of de ChristenUnie achterstaat. Blijkbaar sta jij er niet achter.
pi_42749426
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:41 schreef Flem het volgende:

[..]

Jij zegt dat we niet verder hoefden te zoeken :>. Ik vind het een motivatie van niks.
Niet hoeven te zoeken naar de motivatie op stemwijzer ja.
Dat (jij) die motivatie niks vind kan ik niet helpen. Ik copy paste het alleen even, dan hoeft niet iedereen WEER naar stemwijzer.nl om die zooi in te vullen, etc.

Wel zo handig. Scheelt mijn mede FOK!-ers weer werk.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:55:17 #281
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_42749621

Ik wist niet dat ik zo'n sterk D66 gedachtegoed had

Ik had niet eens weet niet ingevuld.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_42749669
Ik heb geen zin meer om te stemmen nadat ik de uitslag kreeg, er is gewoon geen enkele partij waar ik het echt mee kan vinden.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:58:28 #283
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42749688
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:23 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Tief toch eens een keer op met je CDA-spam.
Ik bied slechts tegenwicht tegen de Bosbode van Genverbrander
Pugna Pro Patria
pi_42749860
Goh, ben ik het een keer "eens" met Mark Trutte: VVD eindigde onderaan.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_42749901
Heb hem twee keer gedaan, twee keer was de uitslag wel anders. Alleen dat PvdA en GroenLinks bovenaan staan. Ik twijfel nog tussen deze twee.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:10:42 #286
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42750072

Toch maar eens het programma van Een NL doornemen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:10:44 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42750073
twee keer gedaan en twee keer sterk lijst 5 fortuyn
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:11:47 #288
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_42750108
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:21 schreef borisz het volgende:
dr kwam SP uit op 2 PVDA
Boe

Btw, mijn stemwijzer-resultaat:
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_42750153
1. ChristenUnie
2. SGP
3. CDA
4. PvdA
5. GroenLinks
6. Partij voor de Dieren
7. D66
8. VVD
9. Fortuyn
10. SP
11. Eén NL
12. Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

Was ook al van plan Christenunie te stemmen.
pi_42750196
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:09 schreef Mike het volgende:
[afbeelding]

Niet echt verrassend, hoewel ik mezelf over het algemeen iets linkser had ingeschat.
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[afbeelding]
Toch maar eens het programma van Een NL doornemen.
Nou dat gaat lekker met die mods. Bijna allemaal rechts. Gelukkig is Sidekick er nog.

.
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:55 schreef Sheepcidus het volgende:
[afbeelding]

Ik wist niet dat ik zo'n sterk D66 gedachtegoed had

Ik had niet eens weet niet ingevuld.
Whahaha knuppel, hoe krijg je dat voor elkaar.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:16:53 #291
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42750317

Alleen de twee bovenste vind ik niet stabiel genoeg dus het zal de derde uit de lijst worden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42750357
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[afbeelding]

Alleen de twee bovenste vind ik niet stabiel genoeg dus het zal de derde uit de lijst worden

Schaam je diep met zo'n uitslag!
pi_42750426
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:58 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik bied slechts tegenwicht tegen de Bosbode van Genverbrander
Ok, maar 1 tip: de hele tijd zodra ergens het woordje CDA opduikt staat niet overdreven intelligent.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:20:21 #294
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42750463
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:17 schreef Genverbrander het volgende:

Schaam je diep met zo'n uitslag!
Hoe zo ik ben gewoon open en eerlijk over wat er uitkomt. Maar ik vind de bovenste 2 partijen toch niet bij mij passen en niet stabiel genoeg dus daar ga ik echt niet opstemmen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:20:32 #295
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_42750471
1. Groep Wilders
2. Een NL
3. Fortuyn
4. Een NL
5. VVD
6. SGP

Volgens mij bewandel ik wel zo'n beetje de rechterkant van het politieke spectrum...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:21:15 #296
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42750514
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:14 schreef Genverbrander het volgende:
Nou dat gaat lekker met die mods. Bijna allemaal rechts. Gelukkig is Sidekick er nog.
Het ontgaat je geloof ik dat de SGP, CDA, PvdV en Fortuyn negatief uitslaan.
pi_42750669
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het ontgaat je geloof ik dat de SGP, CDA, PvdV en Fortuyn negatief uitslaan.
wou je beweren dat je links bent dan.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:27:15 #298
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42750747
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:25 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

wou je beweren dat je links bent dan.
Ik wou me niet typeren als links of rechts.
pi_42750752
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo ik ben gewoon open en eerlijk over wat er uitkomt. Maar ik vind de bovenste 2 partijen toch niet bij mij passen en niet stabiel genoeg dus daar ga ik echt niet opstemmen.
Het is meer dat werkelijk alle partijen die nog één sprankje sociaal beleid voorstaan, geheel negatief staan in jouw uitslag. IJskast.
pi_42750765
Bij mij ook Fortuyn bovenaan, gelukkig kort daarop volgend PvdA en SP
Iedereen is uniek, behalve ik.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:27:38 #301
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42750770
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:14 schreef Genverbrander het volgende:
Ja, en laten hopen dat het bij veel meer mensen gebeurd en dat we Bos nog uit het torrentje kunnen houden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:30:08 #302
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42750872
Linkje naar het nieuwe topic:
De Nieuwe Stemwijzer [Deel 2]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')