Is een leuk idee ja, maar dan moet alles wel wat beter ipv zo'n goedkope testquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:59 schreef onemangang het volgende:
Ach, wat mij betreft zouden de verkiezingen er eigenlijk uit moeten gaan zien als de vragen van stemwijzer in plaats van het huidige stembiljet. Beter dan dat iedereen apatisch een of andere figuur die ze wel eens bij RTL-boulevard hebben gezien gaan kiezen omdat ie zo leuk kan glimlachen. De mensen die in de categorie 'ex-Pim Fortuijn stemmer' vallen, vullen dan vanzelf overal 'geen idee' in. Zijn we daar ook van af.
Dan mag je wel honderden vragen per jaar gaan stellen. Daar heb ik dus echt geen tijd voor, laat staan dat ik (en met mij 99,9% van alle mensen) zich niet gaat verdiepen in al die onderwerpen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:59 schreef onemangang het volgende:
Ach, wat mij betreft zouden de verkiezingen er eigenlijk uit moeten gaan zien als de vragen van stemwijzer in plaats van het huidige stembiljet. Beter dan dat iedereen apatisch een of andere figuur die ze wel eens bij RTL-boulevard hebben gezien gaan kiezen omdat ie zo leuk kan glimlachen. De mensen die in de categorie 'ex-Pim Fortuijn stemmer' vallen, vullen dan vanzelf overal 'geen idee' in. Zijn we daar ook van af.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:47 schreef onemangang het volgende:
Op www.stemhok.nl staat een alternatieve (satirische) stemwijzer...
quote:Tweede Kamer 2006
Gefeliciteerd! Uw score is 22.3
Gefeliciteerd! U heeft alle vragen beantwoord. U heeft wel een advies verdiend. De partij waarop u het beste kunt stemmen is:
VVD
U bent duidelijk voor of tegen Rita Verdonk. U past prima bij een partij die wordt aangevoerd door iemand anders dan Rita Verdonk. U bent tegen partijen die Rita Verdonk als lijsttrekker willen. U stemt dus: VVD
Dat dan weer wel, al moeten ze oppakken met hun on-liberale standpunten over de Publieke Omroep (voetbal mag er wel terugkomen volgens hunquote:
Jups, naar die stemwijzer ben ik ook wel erg benieuwd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:42 schreef zakjapannertje het volgende:
een ander soort stemwijzer, dmv het voor of tegen een echt ingediend wetvoorstel zijn je politieke voorkeur voor de verkiezingen bepalen, binnenkort online: http://www.politix.nl/nieuwekieswijzer.php
Die klinkt nog beter, ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:42 schreef zakjapannertje het volgende:
een ander soort stemwijzer, dmv het voor of tegen een echt ingediend wetvoorstel zijn je politieke voorkeur voor de verkiezingen bepalen, binnenkort online: http://www.politix.nl/nieuwekieswijzer.php
quote:
quote:CDA
U bent duidelijk een provinciaal met een middeninkomen en een achtertuin met of zonder varkens. U past prima bij een partij die altijd al regeert. Dus waarom nu weer niet? U bent tegen Wouter Bos. Net als u partijleider. Als u niet oppast krijgt u uit ergernis ook een ontstoken achilleshiel. U stemt dus: CDA
Same herequote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor alle vorige verkiezingen wist ik al waarop ik zou stemmen, maar toch even gecheckt via stemwijzer. En altijd kwam dezelfde partij eruit waarop ik wilde stemmen
Heb ik ook altijd nog gehad. Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor alle vorige verkiezingen wist ik al waarop ik zou stemmen, maar toch even gecheckt via stemwijzer. En altijd kwam dezelfde partij eruit waarop ik wilde stemmen
Grappig.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:44 schreef Posdnous het volgende:
Als er iets kansloos is, is het wel de stemwijzer.
Die gaat gewoon uit van de ideologische punten van het partijprogramma, alleen weet iedereen dat die punten toch geen reet voorstellen en meer als handelswaar voor coalitievorming fungeren.
De enige manier om fatsoenlijk te stemmen is gewoon de politiek en he nieuws volgen en zien hoe die partijen daadwerkelijk opereren.
SGP is niet echt de partij van de cadeautjes en het stoere praat. Waarschijnlijk is je vader het gewoon op veel punten eens met de SGP.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:55 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Grappig.
Ik vind juist precies het tegenovergestelde. Dat de stemwijzer alleen af gaat op de kadootjes en stoere praat in de verkiezingsprogramma's, maar niet naar de achterliggende ideologie er bij neemt.
Zo kwam mijn vader op de SGP uit.
Mijn vader ook niet.quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
SGP is niet echt de partij van de cadeautjes en het stoere praat.
Ik vond het behoorlijk serieus. Weet niet meer hoe het precies zat maar een of andere Groen Links bobo had de stellingen gemaakt ofzo..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
Was er niet wat gemekker en gezeik rond de vorige stemwijzer?
Dat dat ding partijdig was ofzo??
Dat is niet nodig toch? We weten allemaal dat de FNV de pvda kieslijst maakt (die bemoeienis laatstquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:12 schreef Sidekick het volgende:
De FNV komt ook al met een stemwijzer: http://www.fnvkiestpartij.nl/page.23.html
GroenLinks deed het helemaal niet zo goed in de peilingen van die Stemwijzer.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik vond het behoorlijk serieus. Weet niet meer hoe het precies zat maar een of andere Groen Links bobo had de stellingen gemaakt ofzo..
Of het brengt je tot onverwachte inzichten omdat je het verkiezingsprogramma van de CDA nog ooit op die manier gelezen hebt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:47 schreef Genverbrander het volgende:
Ik hoop dat bij mij het CDA ergens onderop eindigt, zo niet dan is er iets mis met dat ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |