Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
uit het vorige topic.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:28 schreef Dacide het volgende:
vraagj tussendoor...
normaal gesproken doe ik van elke oefening 3 a 4 sets met altijd 8 tot 10 reps...
wat is de toegevoegde waarde om eens hoger in de gewichten te klimmen en dan bv maar max 1, 2 of 3 reps te halen bij dat gewicht..
je maakt dan namelijk geen "echte" setjes..
Maar ik kan me ook voorstellen dat je op deze manier weer extra kracht opbouwd... omdat je met gewichten sleurt die je normaal gesproken nooit doet..
Ligt dat er ook niet aan of je voor kracht gaat of voor massa?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:44 schreef LedZep het volgende:
Videopac: het totaalvolume kan bij weinig sets nooit groot zijn; dus wat die instructeur zegt is niet waar. Volume (totaal reps x gewicht) is het belangrijkste voor spiergroei. Veel sets van 6-10 reps bijvoorbeeld.
Voor kracht hoef je niet zoveel volume te draaien; hoge frequentie en intensiteit is dan nuttig. Voor spiermassa kan je intensiteit het beste redelijk laag houden (70% of ommenabij) en veel totaalgewicht (volume) pakken.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:01 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ligt dat er ook niet aan of je voor kracht gaat of voor massa?
Ik denk dat ik dat in het vervolg maar eens wat intensiver ga doen ja, bijvoorbeeld tijdens het warmfietsen een aantal minuten goed zwaaien met mijn armen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je zou om het "knoepen" tegen te gaan elke training kunnen beginnen met het zwaaien van je armen in alle richtingen. Bijv. een borstcrawl voorwaarts en achterwaarts. Ook 'n goede is je armen strekken, zodat je 'n T maakt, en dan langzaam rondjes draaien met je armen, van kleine tot grote rondjes. Dit zou in principe ervoor moeten zorgen dat je schouders-borst-rug spieren wat losser worden.
Ik lees keurig mee hoor. Als er wat boeiends is reply ik echt wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:31 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zo hoor je 2 weken niks van Mr.J en zo opent hij weer een nieuw topic
Tja dat gebeurt hier niet vaakquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik lees keurig mee hoor. Als er wat boeiends is reply ik echt wel.
Tuurlijk wel hoor.quote:
meen je dit nou serieus ? Volgens mij is dat fysiek onmogelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:07 schreef LedZep het volgende:
Tip vd dag om je schouders los te krijgen:
pak een lange stok (geen barbell, te zwaar) of iets anders dat lang en licht is. Pak em zo breed mogelijk beet en hou em recht voor je (front raise positie). Vervolgens breng je hem met gestrekte armen overhead en dan zo ver mogelijk door naar achteren. Als het goed is kan je helemaal tot je onderrug komen.
ook tvp, en ik ga morgen ook....eh....trainenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef J-Will het volgende:
tvp'ke met de mededeling dat ik morgen zwaaar ga squatten en rowen
Had vandaag pr met stijfbenige doodslift. 170kg 5xquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk wel hoor.
Alleen boeien krachtstats logjes mij weinig. Elke dag is weer anders namelijk.
Ik kom binnen in de sportschool, weet welke spiergroepen ik ga trainen en doe daarvoor een aantal oefeningen. Die oefeningen zijn tegenwoordig gevoelsmatig. Net waar ik zin in heb en wat ik nodig denk te hebben op dat moment.
Ook het gewicht is gevoelsmatig. Of lage (5) of hoge reps (12), net wat ik op dat moment goed voor mij acht.
Je kan flink naar achteren gaan met je schouders, en dan op een gegeven moment is er een soort omslagpunt, waardoor je ipv naar achteren, het voorwerp min of meer naar beneden haalt. Tot je onderrug dusquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:51 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
meen je dit nou serieus ? Volgens mij is dat fysiek onmogelijk.
Truequote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk wel hoor.
Alleen boeien krachtstats logjes mij weinig. Elke dag is weer anders namelijk.
Ik kom binnen in de sportschool, weet welke spiergroepen ik ga trainen en doe daarvoor een aantal oefeningen. Die oefeningen zijn tegenwoordig gevoelsmatig. Net waar ik zin in heb en wat ik nodig denk te hebben op dat moment.
Ook het gewicht is gevoelsmatig. Of lage (5) of hoge reps (12), net wat ik op dat moment goed voor mij acht.
Toch blijf je een kutpuber.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:28 schreef Skazminko een verhaal:
Zo heb ik ook een keer een fout gemaakt, dacht dat ik 100kg ging bankdrukken maar had er per ongeluk 105 van gemaakt. Dus ik duwen, en dacht goh wat gaat het zwaar, maar mezelf niet laten kennen en doorgedrukt. Ging perfect.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:34 schreef Webkim het volgende:
Hihi.![]()
Ik lig op mijn rug op een bankje te dumbell chest pressen. Zie ik ineens het gezicht van een bekende boven me: "Wat ben jij in godsnaam aan het doen?"
"Oh," puf ik, "afreageren."
"Ja," zegt -ie, "ik zag van een afstandje een vrouw liggen met zware dumbells. Kon ook niet missen dat jij dat was."
Ik kom overeind. "Valt wel mee hoor," antwoord ik, "het is maar 6 kilo."
Dus. Hij pakt er één op. 10!![]()
Die lagen dus verkeerd in het rek. Maar ik kon er gewoon mijn setjes mee doen. Waarmee maar weer bewezen is dat er bij mij een boel remmingen tussen mijn oren zitten en dat ik sterker ben dan ik mezelf inschat.![]()
En daar moeten we de oorlog mee winnen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:15 schreef J-Will het volgende:
potverdorie ben goed brak van een harde training gisteren, denk niet dat een goede training in de gym er vandaag in zit
pcies, de oorlog! We moeten die wel winnen, anders ziet het er slecht uit voor ons... SEMPER FI!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En daar moeten we de oorlog mee winnen.
Zo jammer weer dit.
Ze lagen al klaar voor je!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:55 schreef J-Will het volgende:
ik kan niet eens squatten zonder gewicht en ik wilde nog wel zwaar gaan vandaag
Niet eens mijn lievelingskleurquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze lagen al klaar voor je!
[afbeelding]
that's couldblooded player-hatin right therequote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze lagen al klaar voor je!
[afbeelding]
"Lekker" en "licht" passen niet samen in 1 zin als het over training gaat.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:51 schreef J-Will het volgende:
[..]
that's couldblooded player-hatin right there
Ik ben inmiddels wat fitter en ga straks alsnog wat squatten. Vijf setjes ofzo en misschien wat row-werk. Het wordt een lekker lichte training
Ben het zowaar met LZ eens. Moet niet veel gekker worden zeg.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Lekker" en "licht" passen niet samen in 1 zin als het over training gaat.
Iedereen kan deadliften, anders zak je iets verder door je benen. Doe het eens voor de spiegel (haaks erop) zodat je altijd kan zien of je houding goed isquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:57 schreef Dacide het volgende:
probleem is dat die 10kg schijven aanzienlijk kleiner zijn dan de 20kg schijven... helaas..
ik kan evt ook proberen om die van 10kg te gebruiken, maar dat ik dan de gewichten laat rusten op andere schijven zodat ze hoger komen te liggen...
twijfel twijfel... ben gewoon beetje terughoudend bij deadliften, omdat als ik het niet goed doe, ik er ook mijn rug mee kan verknallen..
Sommige (zieke) mensen gaan zelfs op een verhoging staan, zodat het gewicht nog verder zakt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:57 schreef Dacide het volgende:
probleem is dat die 10kg schijven aanzienlijk kleiner zijn dan de 20kg schijven... helaas..
ik kan evt ook proberen om die van 10kg te gebruiken, maar dat ik dan de gewichten laat rusten op andere schijven zodat ze hoger komen te liggen...
twijfel twijfel... ben gewoon beetje terughoudend bij deadliften, omdat als ik het niet goed doe, ik er ook mijn rug mee kan verknallen..
2800 kcal lijkt me niet echt veel als je wil aankomen. Probeer zoveel mogelijk de machines te skippen en met losse stangen en halters te spelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:20 schreef Fred_Kroket het volgende:
Mag ik even een schema laten doorlichten?
Ben 1,84m en 66 kg. Wil de komende zes maanden naar 72 kg.
Ben wat je noemt een hardgainer.
Heb anderhalf jaar geleden ook al eens een paar maanden intensief getraind, maar alles is weer weg.
Trainingsschema: zaterdag, dinsdag en donderdag. Grote spiergroepen. Meeste 3x8 reps zo zwaar mogelijk.
Dieet: ca. 2800 kcal per dag.
Is die shake nog vloeibaar?quote:Shake na trainen: 250ml melk + 1 banaan + drie scheppen weight gainer.
Klinkt dat goed? Of moet ik het anders doen?
Tx!
Ow? Hoezo hebben losse spullen betere resultaten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
2800 kcal lijkt me niet echt veel als je wil aankomen. Probeer zoveel mogelijk de machines te skippen en met losse stangen en halters te spelen.
quote:Is die shake nog vloeibaar?
Je moet niet beginnen met powercleans, omdat squatcleans dan moeilijker aan te leren zijn. Ik zou gewoon squatcleans doen.. altijd.. 80-90% 1RM singles.. 8 sets oid, ik doe het als opwarming voor de rest v/d training.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:46 schreef J-Will het volgende:
net eventjes geweest, door die k*tblaar geen deadlifts en rows voor mij voorlopigmaar ik heb net echt van alles gedaan, met als hoogtepunten:
paar setjes fullsquats op 45 kg.
Hanging cleans van 40 en 45 kg.
Clean & Press, 50 kg, 2 keer 1 keer! (1 keer was al pr) Telkens de tweede rep niet gehaald. Dat cleanen vind ik veel makkelijker dan de press, daar failde ik twee keer.
Daarna wat apparaten voor de benen gedaan, al met al lekker. Maar die 50 kg clean en press vond ik zelf wel stoer, vind ik best een mooi gewicht. De vorm van mijn clean en press is om te janken maar dat komt omdat ik nog fatsoenlijk moet leren frontsquatten, dan durf ik pas echt onder dat gewicht te duiken.
Probeer eens het press-gedeelte in clean&press op een andere manier uit te voerenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je moet niet beginnen met powercleans, omdat squatcleans dan moeilijker aan te leren zijn. Ik zou gewoon squatcleans doen.. altijd.. 80-90% 1RM singles.. 8 sets oid, ik doe het als opwarming voor de rest v/d training.
Daarnaast neem ik aan dat jouw "press" een push press is?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:17 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Probeer eens het press-gedeelte in clean&press op een andere manier uit te voeren
ja ik kan het ook niet beter uitleggenquote:
Split jerk bedoel je denk ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:21 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ja ik kan het ook niet beter uitleggen
welke andere press-beweging zou jij nog kunnen doen na te cleanen?
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/SplitJerk.htmlquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Split jerk bedoel je denk ik.
Dat doe ik eigenlijk altijd, omdat het eigenlijk niet eens een press is; de kracht komt uit je benen, en er valt weinig te pressen, je springt naar beneden eigenlijk. En door de explosiviteit schiet de barbell tegelijkertijd omhoog. Hoge squat = hoge jerk, al zijn je schouders zwak.
Jup. "Clean & jerk" is het dan dus. Hoewel er meerdere soorten jerks zijn; split jerk is de meest gebruikte.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/SplitJerk.html
deze dus? Nog nooit gezien/van gehoordLijkt me wel iets om te proberen
Hmm niet gezien, wel van gehoord. Had die winnaar nu een WR deadlift?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:26 schreef ivosnivo het volgende:
Hebben jullie gisteren nog de Arnold Classics gezien op eurosport? Tering wat een sterke mannen zeg, Marius werd zelfs 4e, en sommige gewichten kon hij niet eens omhoog krijgen. Terwijl ie voor mijn gevoel enorm diep is gegaan voor deze wedstrijd, want zijn hoofd leek wel een keer zo groot
Nee maar die benedict deed wel mee. Die hele bolle kerel sedruna dedrikas (oidquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hmm niet gezien, wel van gehoord. Had die winnaar nu een WR deadlift?
heb ik gezien ja, was echt mooi. Ik vind die benedict echt lachen als die z'n DL voorbereidt. Met z'n voeten stampen, die linker arm helemaal uitstrekken en dan met rechts ff op z'n borst slaan, naar die stang rennen enz enzquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:26 schreef ivosnivo het volgende:
Hebben jullie gisteren nog de Arnold Classics gezien op eurosport? Tering wat een sterke mannen zeg, Marius werd zelfs 4e, en sommige gewichten kon hij niet eens omhoog krijgen. Terwijl ie voor mijn gevoel enorm diep is gegaan voor deze wedstrijd, want zijn hoofd leek wel een keer zo groot
Ja dat filmpje kon ik al van internet, daarna was het ook meteen afgelopenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef J-Will het volgende:
hoe gevaarlijk was het trouwens toen Mariusz even een blok ijzer van 20 of 25 kg ofzo het publiek in mieterde
Deze ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat filmpje kon ik al van internet, daarna was het ook meteen afgelopen.
Ik zat te wachten tot er wat mis gingquote:
Klinkt ruig, hoe kom je ineens bij die boerderij?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:46 schreef LedZep het volgende:
Zo, ik heb zonet de meest hardcore training gehad die je je maar kunt voorstellen; in een oude boerderij volgestouwd met stoffige schijven en barbells, omringd door de meest gruwelijke figuren in de wereld van de krachtsport, onder toeziend oog van een 13x Nederlands kampioen PL en meerdere keren Nederlands kampioen OL, en Wout Zijlstra himself zwierf ook nog ergens rond.
Wat lichte squats / deadlifts / benches / OL gedaan.. techniek was goed tot zeer goed.. en een geweldige training. Het mooie is dat ik 4x per week GRATIS daar kan rondhangen. Tot april ga ik er ivm sportschoolabonnement wss maar 2x per week heen, maar daarna..
Hoe is het nu met onze Wout? Is het nog steeds een beest? Ik kwam laast volgens mij Simon Soelaiman tegen (zal binnenkort als ik in groningen ben is vragen of het hem is), en die zag er totaal niet groot meer uit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:11 schreef LedZep het volgende:
verhaal
Hij is groot, maar niet huge vind ik. 120kg als ik zou moeten schatten (met lengte 1.96m) Sterk is hij nog steeds, hij wint de highland games nog zeer consequent. Strongman zal er niet meer inzitten, dat is out of business.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe is het nu met onze Wout? Is het nog steeds een beest? Ik kwam laast volgens mij Simon Soelaiman tegen (zal binnenkort als ik in groningen ben is vragen of het hem is), en die zag er totaal niet groot meer uit.
Ik ben van plan om met een collega binnenkort in Duinrel te gaan trainen, daar hebben ze ook van die grote stenen. Is kijken of daar beweging in te krijgen is.
Ik heb hem ook nooit zo super groot geschat, tervergelijking met Berend. Maar hij presteerde wel heel goed altijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hij is groot, maar niet huge vind ik. 120kg als ik zou moeten schatten (met lengte 1.96m) Sterk is hij nog steeds, hij wint de highland games nog zeer consequent. Strongman zal er niet meer inzitten, dat is out of business.
ik quotequote:Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.
En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.
Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mijquote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef LedZep het volgende:
Conditie doe je door supersets (verschillende spiergroepen) en fullbody-circuits te doen. Cardio sucks en is voor huisvrouwen, homo's en breezers.
ja dusquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:50 schreef D.Rose het volgende:
Volgens mij ben ik verslaafd aan het worden
ben nu 3 weken bezig:
1e week 1 keer getraind
2e week 2 keer
deze week al 3 keer, en heb voor zaterdag keer 4 gepland staan
"Cardio" is het trainen van het hart.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mij
Jij deed toch Muay Thai, dan zou je dat toch het belang van cardio moeten weten? Of ben je al gestopt...
stevige cardio is dus voor mannen, uurtje joggen aan 8km/u is dan weer wel voor huisvrouwen
Als je maar genoeg eet kan het geen kwaad. Als je het serieus aanpakt wordt je conditie verbeterd.quote:Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.
En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.
Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Van Mr.J en WebKim weet ik het wel, maar zitten er meer mensen van hier op DBB?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.
Ik vind dat er te veel de nadruk op niet legale suplementen en karma ligt.quote:
Ik,zelfde naam, voornamelijk lurker maar ik doe af en toe wel eens een postjequote:Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:22 schreef D.Rose het volgende:
had ik al gezegd dat het verslavend is?
[..]
ja dus
zojuist 5e keer deze week
Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Cardio" is het trainen van het hart.
Gewichtscircuit-training traint het hart.
-> Circuits zorgen voor een betere conditie.
Of je nou 10 minuten lang rent of 10 minuten lang met gewichten aan het gooien bent, het effect is hetzelfde (en met het laatste ben je ook nog eens bezig met spierontwikkeling)
Hardlopen / fietsen / willekeurige andere buitenactiviteit vind ik wel leuk hoor, maar 'cardio' is voor mij conditietraining @ gym
Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:52 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...
Maar voor mij moeten de spieren zelf ook getraint worden in cardio, en slow-twitchvezels aanmaken in de juiste spiergroepen. Je gaat met een fullbodyworkout niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden.
Anders zou je als je een marathon kunt lopen ook rechtstreeks 300km kunnen fietsen.
zware zak cardio?quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..
Algemene conditie(jij) vs specifieke conditie(ik) dusquote:Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.
Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen
En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
Het maakt helemaal geen verschil, omdat aeroob / anaeroob enkel afhangt van de lengte van de inspanning. Krachttraining is alleen maar anaeroob omdat de duur van een set hoogstens 30 sec is. Cardio is alleen maar aeroob omdat de duur enkele minuten tot een uur of langer is.quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:
Cardiovasculair trainen doe je voor je hart (en longen).
Neuromusculair trainen doe je voor je spieren.
Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.
Maar ik vertel vast niks nieuws...
Maar bij erg hoge reps doe je juist vooral aerobe training, dat is juist de reden dat het zinloos is voor echte krachttraining en krachtopbouw, en dat is de gedachte achter zijn fullbodytrainingschema. Doe eens 100 snelle biceps curls met 8kg gewicht, en dan direct 50 bodysquats, en direct daarna deadlifts met 30 kilo,...quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:
Cardiovasculair trainen doe je voor je hart (en longen).
Neuromusculair trainen doe je voor je spieren.
Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.
Maar ik vertel vast niks nieuws...
ik heb alles in 2 dagen verdeelt, dag A en B dusquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:34 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?![]()
Geef je je spieren wel de kans een beetje op adem te komen nu en dan?
Goed plan. Als 'ze' dan toch "echte" (quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:29 schreef Webkim het volgende:
Kunnen we de crosstrainers er wel uit gooien. Scheelt een boel ruimte.
Neh laat maar, ik moet al die scapa-huppelkutjes en fitnessmetro's van 50kg niet aan mn gewichten hebben, laat die maar lopen op die rolband, en de mensen die echt willen trainen trainenquote:Op zondag 15 oktober 2006 16:29 schreef Webkim het volgende:
Kunnen we de crosstrainers er wel uit gooien. Scheelt een boel ruimte.
Ik train nu 7 dagen in de week,quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:34 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?![]()
Geef je je spieren wel de kans een beetje op adem te komen nu en dan?
Er zijn ook bossen buiten waar je kunt huppelen hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..
Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.
Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen
En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
Rond mijn sportschool ligt een meertje, en daar kun je kanoeenquote:Op zondag 15 oktober 2006 16:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Goed plan. Als 'ze' dan toch "echte" () cardio willen doen gaan ze maar rondjes om de sportschool rennen
![]()
![]()
Eerste oefening per spiergroep wel, 2e niet eerste is zware oefening 2e is bv flyes oid.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
In bossen huppelen vind ik dan ook best leuk. Mits afwisselend BW exercises.
Ik hoop voor je zenuwstelsel dat je niet (meer) tot failure trouwens overiens, met die indeling.
Er is 1 AAS sectie tegenover een tiental andere secties over training, voeding etc.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik vind dat er te veel de nadruk op niet legale suplementen en karma ligt.
Dat is misschien mijn fout, maar ik kijk alleen bij active topics. Doe ik op fok ookquote:Op zondag 15 oktober 2006 17:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Er is 1 AAS sectie tegenover een tiental andere secties over training, voeding etc.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat is misschien mijn fout, maar ik kijk alleen bij active topics. Doe ik op fok ook
quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Bi nader inzien doe ik eigenlijk alles gewoon tot failure. Zo train ik me hele leven al, ik heb maar 1 stand.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
In bossen huppelen vind ik dan ook best leuk. Mits afwisselend BW exercises.
Ik hoop voor je zenuwstelsel dat je niet (meer) tot failure trouwens overiens, met die indeling.
Eerst trainde ik 6 keer per week, zelfde schema alleen 1 massa oefening per spiergroep (was ongeveer in 30 minuten klaar). Dus elke spiergroep 3x.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:03 schreef LedZep het volgende:
Maar hiervoor trainde je ook elke spiergroep 1x per week. 2x per week kan je niet volhouden. (tenzij je, zoals dat vorige schema van je, maar 2 sets per spiergroei doet oid)
kan beide, en dan is de hometrainer het makkelijkstquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Conditie train je niet op een hometrainer, ga gewoon buiten hardlopen oid.
Train maar eens 30 minuten op een hometrainer en loop eens 30 minuten buiten, dan merk je het verschil wel.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:24 schreef D.Rose het volgende:
[..]
kan beide, en dan is de hometrainer het makkelijkst
Met zulke dingen begin ik juist met de slapste kant, en doe dan met me sterkere kant hetzelfde aantal.quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:38 schreef LedZep het volgende:
Omdat ik vandaag niet ga trainen (herstel) heb ik eventjes rep-out op pistols gedaan.
Het resultaat:
rechts: 25x BW
links: 10x BW (geen failure, balansprobleem)
Zeer tevreden moet ik zeggen. Voor het eind van dit jaar moet een 150kg PL-squat er inzitten.
Ik heb rennen serieus geprobeerd, maar ik kreeg last van mijn schenen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:25 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Train maar eens 30 minuten op een hometrainer en loop eens 30 minuten buiten, dan merk je het verschil wel.
zuchtquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:27 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik heb rennen serieus geprobeerd, maar ik kreeg last van mijn schenen.
Op de hometrainer heb ik nergens last van, en mijn conditie is de afgelopen 3 maanden ontzettend gegroeid.
Vandaag nog 50 km op de hometrainer gedaan, lekker met een filmpje erbij, niets mis mee
het beestje een naam geven lost de problemen niet opquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:52 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
zucht
shin splints
google is je vriend.
Heb ook regelmatig last van mijn schenen tijdens en vooral na het hardlopen. Goed schoeisel kan al aardig wat schelen. Maar ik vind hardlopen in de buitenlucht te lekker om niet meer te doen...quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:27 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik heb rennen serieus geprobeerd, maar ik kreeg last van mijn schenen.
Op de hometrainer heb ik nergens last van, en mijn conditie is de afgelopen 3 maanden ontzettend gegroeid.
Vandaag nog 50 km op de hometrainer gedaan, lekker met een filmpje erbij, niets mis mee
Ik heb er speciaal schoenen voor gekochtquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Heb ook regelmatig last van mijn schenen tijdens en vooral na het hardlopen. Goed schoeisel kan al aardig wat schelen. Maar ik vind hardlopen in de buitenlucht te lekker om niet meer te doen...
nee, voor de rest van je leven als 'n oud wijf op die loopband huppelen ook niet. Maar blijf lekker wachten totdat iemand alles voor je voorkauwt hoor, waarom zou je zelf iets opzoeken als anderen het ook voor je kunnen doen heh?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:54 schreef D.Rose het volgende:
[..]
het beestje een naam geven lost de problemen niet op
raar mannetje ben jijquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nee, voor de rest van je leven als 'n oud wijf op die loopband huppelen ook niet. Maar blijf lekker wachten totdat iemand alles voor je voorkauwt hoor, waarom zou je zelf iets opzoeken als anderen het ook voor je kunnen doen heh?![]()
is dat dan zo moeilijk om dat gewoon te zeggen ipv als een mongool te reageren?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:19 schreef D.Rose het volgende:
[..]
raar mannetje ben jij
- Ik heb geen loopband, maar een hometrainer.
- Ik wist allang wat de klacht was en hoe die te verhelpen, daar had ik me uiteraard in verdiept toen ik er last van had.
ik reageerde normaal maar kreeg (en krijg) verwijten van jou naar mijn hoofd. Beetje triestquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:12 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
is dat dan zo moeilijk om dat gewoon te zeggen ipv als een mongool te reageren?
aha, fijn dat jij klaar met mij bent, dat we dan weer ontopic gaanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik reageerde normaal maar kreeg (en krijg) verwijten van jou naar mijn hoofd. Beetje triest
Anyway, ik ben klaar met je, on-topic dus maar
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:06 schreef ConQuestador het volgende:
Kent iemand ook een oefening voor de nekspieren (en dan voornamelijk aan de achterkant). Ik heb namelijk een verkeerde houding waarbij mijn hoofd teveel naar voren staat, ik wil dus graag de nekspieren aan de achterkant trainen zodat dit gecorigeerd wordt.
Shrugs .... doe ik alquote:
Bodybuild-hype, zink verhoogt het natuurlijke testosterongehalte, wat zou leiden tot betere groei. Normale zinktabletten hebben als omhulsel calcium, en theoretisch zouden die 2 mineralen erg slecht samengaan qua opname, en de zinktabletten waardeloos maken. Ik heb overlaatst dan weer wel een studie gelezen hierover dat het geen fuck uitmaaktquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:22 schreef Lanvin het volgende:
Wat is de functie van die ZMA capsules?
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:35 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Bodybuild-hype, zink verhoogt het natuurlijke testosterongehalte, wat zou leiden tot betere groei. Normale zinktabletten hebben als omhulsel calcium, en theoretisch zouden die 2 mineralen erg slecht samengaan qua opname, en de zinktabletten waardeloos maken. Ik heb overlaatst dan weer wel een studie gelezen hierover dat het geen fuck uitmaakt
1 keer gekocht, het zijn precies slaappillen, want het enige wat ik ervan merkte was een diepere nachtrust. Mn maat werd er dan weer zo geil als boter van en stak dat op toename van testosteron... Ik heb er mn twijfels over en vind het te duur
ze komt zelfs van je geliefde forumquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar...
Tnx!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:42 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ze komt zelfs van je geliefde forum
http://forum.dutchbodybui(...)nk-nauwelijks-74959/
Test e gaat mij al te ver, ik wil quasi natural blijven, en quasi niks bijwerkingen... Ach ja dan doen we maar niks, verloren jaartje dan welquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Mr.J het volgende:
Nope, primo only is niet ok, vooropgesteld dat je uberhaupt aan orale primos' kan komen die real zijn.
Als je dan een lichte cycle wilt neem dan 250mg Testosteron Enanthaat per week voor een weekje of 10. Vanaf week 12 t/m 15 neem je 20mg nolva als pct.
The strangest thing however, taking into account that Primo is still a DHT (or rather DHB) derivative, is that it is quite easy on the system androgenically as well.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:02 schreef Mr.J het volgende:
Primo is niet zo licht als je denkt hoor. Het is een zeer hoog androgeen.
Is van Belgisch kampioen dus hij heeft wel goed spulquote:1000,- ?!
Damn, voor 150,- heb je voorgestelde cycle. Even andere supplier zoeken kerel.
Meevallen in vergelijking met wat?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef Calyptus het volgende:
[..]
The strangest thing however, taking into account that Primo is still a DHT (or rather DHB) derivative, is that it is quite easy on the system androgenically as well.
Ik dacht dus dat dat nog meeviel...
De prijzen in BE zijn vaak wel een stukje hoger dan in NL. Maar 12 weken orals is fucked up voor je lever. Niet doen dus.quote:Is van Belgisch kampioen dus hij heeft wel goed spulIk zal hem eens over die prijs aanspreken waar hij die 1000 ¤ vandaan haalt
![]()
EDIT: uitleg gekregen, 150 mg per dag, 2 euro per tablet van 25 mg. Dat 12 weken is 1000 euro... 150 euro kan enkel als je met matige injecties werkt volgens hem, en dan is het nog erg goedkoop...
Deal is off
5 uurtjes slaap? Dat is cker niet Poddaaaquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
ZMA is wel goed ivm magnesiumtekort, maar ik heb eergisteren een los magnesiumsupp gekocht omdat ik toch al genoeg vit b6 en zink binnen krijgt. Daarnaast is magnesium goed voor meer REM slaap, wat voor mij ook zeer handig is, gezien de 5 uurtjes die ik momenteel 's nachts neem.
Welk merk heb je dan? Gewoon kruidvat spul oid? en de laatste vraag merk je nog een beetje verschilquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
ZMA is wel goed ivm magnesiumtekort, maar ik heb eergisteren een los magnesiumsupp gekocht omdat ik toch al genoeg vit b6 en zink binnen krijgt. Daarnaast is magnesium goed voor meer REM slaap, wat voor mij ook zeer handig is, gezien de 5 uurtjes die ik momenteel 's nachts neem.
Nee, ik blijf zeer steady op 75kg zitten. Komt wss door hoge frequentie trainen icm ecto-genen. Ik zou in principe wel 6000kcal of meer kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet zoveel prioriteit aangezien ik, mocht ik aan een wedstrijd mee gaan doen, in de -82.5 wil blijven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Sloper het volgende:
[..]
5 uurtjes slaap? Dat is cker niet Poddaaa![]()
![]()
Hoest trouwens met je mega-bulk? Zitten er al wat pondjes aan?
En waar heb je die gehaald?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, ik blijf zeer steady op 75kg zitten. Komt wss door hoge frequentie trainen icm ecto-genen. Ik zou in principe wel 6000kcal of meer kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet zoveel prioriteit aangezien ik, mocht ik aan een wedstrijd mee gaan doen, in de -82.5 wil blijven.
Ik heb magnesium van Orthica; er zit ook calcium en zink in, wat ik vreemd vond, aangezien ik dacht dat calcium en magnesium elkaars opname verminderden, maar in dat topic dat Calyptus linkte staat dat dat ook niet waar is, dus het maakt niet zoveel uit denk ik. Vanavond probeer ik het even en dan zullen we zien of ik beter slaap. Die 5-5,5 uur is om tijd te besparen btw.
hmmm... ik snap je puntquote:
Mja ik weet het, maar injecteren staat zo freakyquote:De prijzen in BE zijn vaak wel een stukje hoger dan in NL. Maar 12 weken orals is fucked up voor je lever. Niet doen dus.
Je komt niet zomaar 7,5kg aan hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, ik blijf zeer steady op 75kg zitten. Komt wss door hoge frequentie trainen icm ecto-genen. Ik zou in principe wel 6000kcal of meer kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet zoveel prioriteit aangezien ik, mocht ik aan een wedstrijd mee gaan doen, in de -82.5 wil blijven.
Ik heb magnesium van Orthica; er zit ook calcium en zink in, wat ik vreemd vond, aangezien ik dacht dat calcium en magnesium elkaars opname verminderden, maar in dat topic dat Calyptus linkte staat dat dat ook niet waar is, dus het maakt niet zoveel uit denk ik. Vanavond probeer ik het even en dan zullen we zien of ik beter slaap. Die 5-5,5 uur is om tijd te besparen btw.
www.vitaminestore.nlquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
En waar heb je die gehaald?![]()
Terwijl het minder belastend is voor je systeem. En joh, na 3 injecties weet je niet beter.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:00 schreef Calyptus het volgende:
[..]
hmmm... ik snap je punt
[..]
Mja ik weet het, maar injecteren staat zo freaky. Ik blijf er dus maar af voor het moment. Ms dat ik in de winter mn oordeel verander...
Meer op snelheid trainen mss?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:37 schreef mister_popcorn het volgende:
zo. nog twee dagen zonder gewichten, en dan mag ik maandag weer beginnen. Ik heb er aan de ene kant veel zin in, maar aan de andere kant... Ik merk dat mijn spieren echt stijfer/trager worden van dat harde trainen, vooral bij boksen was het echt erg. Gelukkig heb ik 't blijkbaar binnen 'n week en 5 keer trainen (3x boksen 2x squash) redelijk ongedaan weten te maken... Maar toch, zet 'n mens aan 't denken![]()
ja dat zou ik wel moeten doen ja. Weet jij niet toevallig 'n goed artikel daarover?quote:
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja dat zou ik wel moeten doen ja. Weet jij niet toevallig 'n goed artikel daarover?
jumpsquatsquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Natuurlijk.
http://www.westside-barbell.com/articles.htm
2001: Explosive power and strength
2005: Speed work
Het komt er op neer dat je voor speedtraining het beste met bands werkt, die ik overigens hoogstwaarschijnlijk eind december ga aanschaffen. Zonder toenemende weerstand (waardoor je door je sticking point heen breekt) werkt speed training lang zo goed niet.
Mocht je bands willen aanschaffen heb ik nog wel een adres.
* ConQuestador heeft 3x8 chins in zijn schema zittenquote:Op maandag 23 oktober 2006 09:29 schreef BertV het volgende:
Voer voor psychologen dat ik telkens over dat chinnen begin maareh...
...ik heb de grootste lol met mijn chinbar thuis, waarbij figuren met de grootste mond zich nauwelijks eenmaal omhoog werken.
Lijkt me ook leuk om toe te voegenquote:Op maandag 23 oktober 2006 09:29 schreef BertV het volgende:
Voer voor psychologen dat ik telkens over dat chinnen begin maareh...
...ik heb de grootste lol met mijn chinbar thuis, waarbij figuren met de grootste mond zich nauwelijks eenmaal omhoog werken.
hmm ja, ik kijk eerst eens goed naar wat de heren van WSB te zeggen hebben denk ik voordat ik aan die bands begin (hoeveel kost dat ong btw?)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Natuurlijk.
http://www.westside-barbell.com/articles.htm
2001: Explosive power and strength
2005: Speed work
Het komt er op neer dat je voor speedtraining het beste met bands werkt, die ik overigens hoogstwaarschijnlijk eind december ga aanschaffen. Zonder toenemende weerstand (waardoor je door je sticking point heen breekt) werkt speed training lang zo goed niet.
Mocht je bands willen aanschaffen heb ik nog wel een adres.
Het is de "deurpost-variant"...quote:Op maandag 23 oktober 2006 11:12 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk om toe te voegen
Heb je een plafond-, muur- of deurpostvariant, of gewoon aan je apparaat vast?
heb je ergens een link naar waar je die bv kunt kopen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 15:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is de "deurpost-variant"...
Maar ik heb een smalle en hoge gang waarhij tussen de muren zit geklemd.
Ik zou 'm graag gebruiken om er ondersteboven hangend buikspier oefeningen aan te doen maar ik vertrouw 'm daarvoor niet genoeg.![]()
Je neemt verhoudingsgewijs meer vetten in. Maar dat lijk mij niet zo spannend.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:15 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wil me 8 plakken brood die ik nog eet vervangen door 100 gram pinda's. Heb het echt helemaal gehad met brood. Is dat wel gezond en goed? Het is er zo ingeramd bij mij dat je brood moet eten.
belastbaar gewicht: max 100 kgquote:Op maandag 23 oktober 2006 23:10 schreef LedZep het volgende:
http://www.sport-tiedje.nl/klimmzugrecks
Die 8 boterhammen eet ik in 2 of 3 keer. Als je dat met die pinda's doet heb je 3 handjes denk ik. Zal wel flink wennen worden. Misschien toch beter om 4 boterhammen en 50 gram noten te doen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:27 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je neemt verhoudingsgewijs meer vetten in. Maar dat lijk mij niet zo spannend.
Ik weet alleen niet of je die 8 boterhammen in 1 keer eet of verspreid over de dag. Want 100gr pinda's is niet zoveel....
En ik denk dat je 't na 3 dagen alweer spuugzat bent
was dat niet Olestra(oid) wat ze een paar jaar geleden in de chips deden?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:26 schreef BertV het volgende:
Zijn dit die beruchte amerikaanse "grote vetmoleculen" die niet opgenomen kunnen worden maar wel diaree veroorzaken?
Wat is dat nou weer voor onzin; 8 boterhammen vervangen door 100 gram pinda's. 4 boterhammen eten + 200 gram studentenhaver is beter. Kan je er altijd nog een zak pinda's (150gr) bij eten. 50 of 100 gram is voor ecto's.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:47 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Die 8 boterhammen eet ik in 2 of 3 keer. Als je dat met die pinda's doet heb je 3 handjes denk ik. Zal wel flink wennen worden. Misschien toch beter om 4 boterhammen en 50 gram noten te doen.
Dat heb je volgens mij altijd met deurchinbars, omdat het een soort kliksysteem is in de deuropening. Met jou fatass-body (quote:
Ik ben ook ecto, heb dunne polsjes enzo. Maar ik wil geen vette powerlifter worden he.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin; 8 boterhammen vervangen door 100 gram pinda's. 4 boterhammen eten + 200 gram studentenhaver is beter. Kan je er altijd nog een zak pinda's (150gr) bij eten. 50 of 100 gram is voor ecto's.
Het lijkt me wel ideaal, maar ook heel ongezellig. Ik kom niet naar de sportschool om te praten, maar zo af en toe is het best gezellig.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:13 schreef J-Will het volgende:
Van de zomer ga ik aan mijn klussende pa vragen of ie een squatrek voor me wil maken. Als ik een squatrek heb, een bankje en een olympische bar met gewichten heb ik in de sportschool nog weinig te zoeken.
Jij moet gewoon vreten om eindelijk eens huge te worden! Over 5 jaar wil ik jou met 180kg en 1% vet op het Mr Olympia podium zien! Dus: geen gezever met 4 boterhammetjes minder, maar gewoon bulken wat je waard bent en zorgen dat je hard genoeg traint om niet vet te wordenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:04 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ben ook ecto, heb dunne polsjes enzo. Maar ik wil geen vette powerlifter worden he.
ik praat zelden in de gym, zal het echt niet missen. Als ik thuis mijn spullies heb bel ik wat vrienden om te trainen, heb er genoeg die wel graag zouden willen maar te lui/arm zijn voor de sportschool.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Het lijkt me wel ideaal, maar ook heel ongezellig. Ik kom niet naar de sportschool om te praten, maar zo af en toe is het best gezellig.
thnx, meteen maar ff een pot whey besteld. Scheelt weer verzendkostenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:24 schreef Mr.J het volgende:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=200&pr_id=603
Bij Hercules dus.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:34 schreef Skazminko het volgende:
Waar bestellen jullie je whey?
pompen is Vlaams voor opdrukkenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:03 schreef Skazminko het volgende:
Wat is 'pomp'?
Je trekt 't jezelf gewoon teveel aanquote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:32 schreef BertV het volgende:
argh, ik kan er niet tegen. Mensen die mij gaan vertellen wat ik fout doe terwijl het geen trainer of trainingsmaatje is.
Noem het kinderachtig, maar vaak ( niet altijd) is het nog onterrecht mierengeneuk ook.
Wat bezielt die mensen, begin dan een gewoon gesprek oid?
Nah, het is gewoon de druppel. Als een trainer mij iets uitlegt heb ik er gewoon 2 extra willekeurig sportschoolbezoekers bij die gaan mee adviseren.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:02 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je trekt 't jezelf gewoon teveel aan![]()
![]()
Vragen ze waarom je oefening doet zoals je 'm doet? Of beginnen ze gelijk te miepen dat je 'm verkeerd doet?![]()
Dude je hebt toch een auto, ik zou een andere sportschool opzoeken. Dumbels van 16kg die er mooi uitzienquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef ConQuestador het volgende:
Achja, laatst zei de sportschooleigenaresse ook tegen me : Niet zo ver zakken, dus ik zeg gewoon droog: Jawel, dit is nou wat ze noemen een fullsquat...
Ook heb ik te horen gekregen dat er voornamelijk geen zwaardere dumbbels komen dan 16 kilo![]()
De eigenaar was naar een of andere fitnessbeurs geweest en het setje van 18, 20 en 22 kilo kosten meer dan 1000 euro. Meneer heeft namelijk 1 van de duurdere merken uitgezocht omdat hij die mooier vindt
Paralel, hamstrings vallen nog wel mee, zijn voornamelijk die balonkuitenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef LedZep het volgende:
Ivosnivo heeft zulke gruwelijk grote benen dat hij niet eens tot parallel komt, omdat z'n hams dan al bovenop de kuiten leunen. Only quarter-squats for this beast~!
ivo kijkt ook teveel www.adversus.nlquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Paralel, hamstrings vallen nog wel mee, zijn voornamelijk die balonkuiten
wat een metro-sitequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:18 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ivo kijkt ook teveel www.adversus.nl![]()
ik wilde 'n 150 kg deadlift hebben, die is inmiddels gehaald.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:32 schreef LedZep het volgende:
Hierbij dus een oproep om je belabberde doelen van begin dit jaar te herhalen en te bekennen dat je gruwelijk gefaald hebt, òf toegeven dat je ze wél gehaald hebt, wat natuurlijk niets zegt over je prestaties maar enkel over die doelen zelf die veel te laag waren!
jezelf quoten is hip!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik wilde 'n 150 kg deadlift hebben, die is inmiddels gehaald.
Ik wilde 'n 100kg fullsquat, die wordt zeker weten nog gehaald aangezien ik twee weken 3x 90kg deed, na al 'n fix aantal squats daarvoor. Verder wilde ik 100 kg bench, dit wordt 'm ff niet, aangezien ik benchen maar kut vind, en als gevolg 't max 1 x per 2 weken doeLaatst 1 x met moeite 90 kg gedaan, maar voordat ik die 10 erbij heb ben ik wel ruim 'n jaar verder
![]()
Daarnaast wil ik nog de 70 kg overhead pushen.(standing military press) Gaat 'm denk ik ook net niet worden, al gaat het wel lekker, laatst met 57.5 2x gedaan.
En nu we toch bezig zijn, ik wil eindelijk eens 'n paar nike air max classic op ebay kopen, en ook op ebay 'n paar RL polo's (geen big pony), aangezien ik al tegen beide meer dan 1 jaar loop aan te hikken...
Netjes man 150kg deadlift.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik wilde 'n 150 kg deadlift hebben, die is inmiddels gehaald.
Ik wilde 'n 100kg fullsquat, die wordt zeker weten nog gehaald aangezien ik twee weken 3x 90kg deed, na al 'n fix aantal squats daarvoor. Verder wilde ik 100 kg bench, dit wordt 'm ff niet, aangezien ik benchen maar kut vind, en als gevolg 't max 1 x per 2 weken doeLaatst 1 x met moeite 90 kg gedaan, maar voordat ik die 10 erbij heb ben ik wel ruim 'n jaar verder
![]()
Daarnaast wil ik nog de 70 kg overhead pushen. (standing military press) Gaat 'm denk ik ook net niet worden, al gaat het wel lekker, laatst met 57.5 2x gedaan.
En nu we toch bezig zijn, ik wil eindelijk eens 'n paar nike air max classic op ebay kopen, en ook op ebay 'n paar RL polo's (geen big pony), aangezien ik al tegen beide meer dan 1 jaar loop aan te hikken...
Er wordt op internet al genoeg gebrald.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:20 schreef J-Will het volgende:
Al met al stellen mijn gewichten nog niks voor maar als je ziet wat voor slappe zak ik eerst was is de progressie best okay vind ik zelf.
Ik lach alleen mensen uit die oefening belachelijk uitvoeren, of als ze aan de aas zitten ver voordat de natuurlijke groei er uit is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:04 schreef LedZep het volgende:
Daar ben ik het grondig mee eens, en om dat te onderstrepen quote ik een post van onze grote vriend "Adema":
"Kan mij het een ene zak boeien of iemand met empty bar squats helemaal kapot aan het gaan is; dat hij kapot gaat betekent dat hij keihard aan het werk is - het enige wat dan op zijn plaats is, is respect. In plaats van hard lachen zou je op een behulpzame manier de desbetreffende persoon op weg kunnen helpen, gezien het feit dat zijn harde werken getuigt van inzet en karakter.
Als je er plezier in hebt om hardwerkende beginners uit te lachen heb je hoogstwaarschijnlijk een zelfvertrouwensprobleem, en pas je perfect in het plaatje van asociale domme bodybuilder.
Ik zie hier dus heel tough-ass commentaren van enkele gymhelden, die echter hoogstwaarschijnlijk nog geen 300 - laat staan 150 - op fatsoenlijke diepte kunnen squatten.
Zien jullie hem?
[afbeelding]
Daarbij zal ik jullie even van het verheven voetstuk halen: je stelt zelf ook nog geen reet voor."
In dit topic: http://forum.dutchbodybui(...)-op-gebied-bb-81663/
Het gaat niet om je prestaties of resultaten, maar om je inzet
Dus als je met MrJ gaat trainen lach je hem eerst even een half uur uit?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:04 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik lach alleen mensen uit die oefening belachelijk uitvoeren, of als ze aan de aas zitten ver voordat de natuurlijke groei er uit is.
Denk niet wat we nog een keer samen gaan trainenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dus als je met MrJ gaat trainen lach je hem eerst even een half uur uit?![]()
![]()
Wanneer ga je dan ricthing het Noorden verhuizen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Denk niet wat we nog een keer samen gaan trainen![]()
Heb me huis daar verkocht, zit nu te twijfelen om hier wat te gaan fixen of toch in de stad Groningen. Zit zolang nog steeds in de onderhuur in Osdorpquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wanneer ga je dan ricthing het Noorden verhuizen?
was het nou gisteren of vandaag?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 09:46 schreef Mr.J het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/ivosnivo-jarig-83297/
Gisteren maar ik vier me verjaardag vanavond samen met Dj Outblast in de Hemkade (alleen weet bijna niemand dit).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 09:51 schreef D.Rose het volgende:
[..]
was het nou gisteren of vandaag?
Anyway, is het goed als ik hier feliciteer?
feli
ik train ook al 10 jaarquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 10:11 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gisteren maar ik vier me verjaardag vanavond samen met Dj Outblast in de Hemkade (alleen weet bijna niemand dit).
Reken dat ik vanaf me 15e train, dus ik heb er nu 10 jaar opzitten
Volgens mij bevriezen je spieren bij die temperatuur dus dat klopt wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:11 schreef LedZep het volgende:
Pfoe van trainen krijg ik bijna nooit spierpijn, maar van 1,5 uur bij -18 graden werken wel![]()
.
Ja is dat verandert in de arbo wet ofzo? Ik heb een keer super ranzig werk gedaan (varkensvetsmelterijquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:
Ik hou zo van mijn werk![]()
. En spot er niet mee, want sommige dozen die ik moet tillen wegen wel 15kg
Vandaag was ik weer in Folsgeare, de "clan" van écht sterke mannen was er nu. Eentje deed een car deadlift (met zo'n machine) met 280kg en enkele anderen met 260kg. Er was ook een kerel die ik nog ken omdat hij tot een jaar geleden ook trainde bij de sportschool waar ik zit. Die gast doet 230kg RAW bench press oid, sick sick. Maar zeker inspirerend(het geschreeuw, het lawaai en met name de verhalen over mensen met afgescheurde hamstrings die gillen als een big of over mensen die tweedegraads brandwonden oplopen door met een hogedrukspuit op hun poten (door de schoen heen) te spuiten zijn toch wel de hoogtepunten)
Een cardeadlift is lichter dan een gewone dead als je bekijkt dat je maar 1 helft van het apparaat (of de auto) optilt. In dit geval was het echter wel echt 280kg aan gewicht dat opgetilt werd, een kilo of 250 aan schijven en dan het dingetje zelf nog. Wat verder anders is aan een car deadlift is dat het een gedwongen bewegingsbaan is, omdat je i.t.t. bij gewone deadlifts het geheel niet tegen je aan kan trekken of anders bewegen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:11 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja is dat verandert in de arbo wet ofzo? Ik heb een keer super ranzig werk gedaan (varkensvetsmelterij), en daar kwamen doosjes van 25kg van de lopende band rollen, en die moest ik heel snel opstapelen op een palet. En als die vol was snel in de koelcel rijden met de heftruck, en als ik dan terug kwam stonden er weer een stuk of 15 doosjes op me te wachten
Is een cardeadlift niet lichter dan een normale? Ik had vandaag 180kg 1 keer met deadliften, voelde me echt super goed. Die 200kg ga ik zeker halen voor het einde van het jaar, me 200kg squat zie ik somber in.
25Kg schijven zijn de zwaarste die ik ken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een cardeadlift is lichter dan een gewone dead als je bekijkt dat je maar 1 helft van het apparaat (of de auto) optilt. In dit geval was het echter wel echt 280kg aan gewicht dat opgetilt werd, een kilo of 250 aan schijven en dan het dingetje zelf nog. Wat verder anders is aan een car deadlift is dat het een gedwongen bewegingsbaan is, omdat je i.t.t. bij gewone deadlifts het geheel niet tegen je aan kan trekken of anders bewegen.
Volgens de arbowet mag je max 25kg sjouwenSchijven van 50kg mag je dus ook niet op je barbell tillen.
J-Will: wat dacht je van 2x per week krachttraining, 1x plyometrics en 1x basketball? Dat is zeer goed te doen hoor, ik ben ook 7 dagen in de week bezig met verschillende dingen en mijn voeding is brak.
Het verhaal over de squats heeft meerdere antwoorden. Als je ipv een fullsquat halverwege stopt en weer omhooggaat (met verder dezelfde techniek/setup) heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Echter, een fullsquat is meestal olympic style (close stance, high bar, full, recht naar beneden zakken, knieen komen ver naar voren). Wanneer je dat vergelijkt met een powerlifting squat (wide stance, low bar, tot parallel, 'naar achteren zitten', schenen bewegen niet of nauwelijks) dan zijn er zeker verschillen.
De olympic squat legt het accent op de quads en gluteus maximus; hamstrings worden amper aangesproken.
De PL squat heeft ZEER veel hamstring influence en minder quads / gluteus.
Als je de techniek van beide varianten dus goed onder de knie hebt en beide goed kunt onderscheiden, hebben ze beide hun voor- en nadelen. Als je maar "gewoon zakt", doe dan maar altijd full. Dan weet je altijd zeker dat je full ROM, dus full result hebt.
Quarter squats hebben weinig directe carry-over op squats c.q. deadlift, maar de huge gewichten (ik doe ze met 200 of meer kilo, dat is bijna 100% meer dan mijn fullSQ en zo'n 40% meer dan PL squat) zorgen voor een extreme druk op de erector spinae (en rug in het algemeen), gewrichten, ligamenten en pezen. Daarbij wordt het CZS dusdanig gestimuleerd dat het gewicht dat je normaalgesproken voor SQ gebruikt als een veertje aanvoelt, zeker als je het direct erna gebruikt. Ook deze heeft dus zijn plaats in een trainingsschema, maar de oefening is fysiek te zwaar om elke week te doen. Stick to 1x per maand of minder, en pas in godsnaam op voor je knieen.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:56 schreef ivosnivo het volgende:
En je moet niet altijd oen alsof je overal verstand van hebt![]()
Probeer iig in elke training speed als uitgangspunt te nemen. Neem bv niet standaard 5x5 squat, maar 1x speed-strength (10x2 reps op 60-70% max) en pure speed (bv jump squats op 30% max) en dan nog een keer strength-speed (hoge load met max snelheid - gewicht gaat dus relatief traag omhoog maar wel met je maximale snelheid voor dát gewicht). Als je dan nog high rep squat doet (20-30 of 50 reps) heb je voor elke training 2 squats. Dan heb je al een prima basis voor maxkracht en speed wat betreft benen (die voor jou toch het belangrijkste zijn).quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:36 schreef J-Will het volgende:
1 keer basketball is geen optie trouwens, moet per se twee keer aanwezig zijn bij training en bijna elke week een wedstrijd.
Denk dat ik het vanaf nu zo ga doen:
2*training
2*krachttraining
1*wedstrijd
indien geen wedstrijd, 1* plyo
en als ik ergens een gaatje weet te vinden, 1*krachttraining extra
Je benen zijn érg zwak in vergelijking met je bovenlichaam, of zie ik iets over het hoofd ?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:13 schreef McGilles het volgende:
Laat ik ook maar weer eens reageren!
Deze week weer 4x gegaan, bench van 130 zat er makkelijk in, zelfs na 6 setjes van 6 te hebben gedaan!
Fullsquat doe ik meestal opbouwend van 40kg tot 90kg, met aan het einde meerdere setjes van die 90, voor de rest doe ik geen beenoefeningen meer!
Ik kan wel aardig wat zwaarder met squatten, alleen krijg ik dan aardig last van mijn kuiten (??)quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je benen zijn érg zwak in vergelijking met je bovenlichaam, of zie ik iets over het hoofd ?
Hey je leeft je nogquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:13 schreef McGilles het volgende:
Laat ik ook maar weer eens reageren!
Deze week weer 4x gegaan, bench van 130 zat er makkelijk in, zelfs na 6 setjes van 6 te hebben gedaan!
Fullsquat doe ik meestal opbouwend van 40kg tot 90kg, met aan het einde meerdere setjes van die 90, voor de rest doe ik geen beenoefeningen meer!
10*2 dus voor speed-strength,quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Probeer iig in elke training speed als uitgangspunt te nemen. Neem bv niet standaard 5x5 squat, maar 1x speed-strength (10x2 reps op 60-70% max) en pure speed (bv jump squats op 30% max) en dan nog een keer strength-speed (hoge load met max snelheid - gewicht gaat dus relatief traag omhoog maar wel met je maximale snelheid voor dát gewicht). Als je dan nog high rep squat doet (20-30 of 50 reps) heb je voor elke training 2 squats. Dan heb je al een prima basis voor maxkracht en speed wat betreft benen (die voor jou toch het belangrijkste zijn).
Strength-speed is dus maximale snelheid op max-pogingen. Denk dus aan 4 reps of minder ongeveer, zeg maar 85% 1RM of hoger.quote:Op maandag 30 oktober 2006 07:33 schreef J-Will het volgende:
[..]
10*2 dus voor speed-strength,
hoe zit het qua reps voor de andere 2? Dus jump-squats en strength-speed
Dame, koffievisite, 01:00AM ? Geloof er geen snars vanquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:02 schreef Mr.J het volgende:
Geen idee, gewoon doen.
Zit nu ook met ogen halfdicht omdat de dame die op koffievisite kwam bleef hangen tot 1.00.
Ik heb het nooit met druivensap ingenomen. Altijd gewoon met water, en het werkte toch. Je kunt ook een andere creatine nemen, zoals swole of noz daar zitten ook andere suplementen doorheen zodat je geen druivensap meer nodig hebt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:42 schreef redguy2222 het volgende:
Ik zit te denken om een creatine kuurtje te doen, aangezien ik al m'n voeding/rust/schema's op orde heb maar vrij vast zit qua gewicht. En ik wilde het gewoon eens proberen, de werking en dergelijke is mij helemaal duidelijk alleen vroeg ik me nog wat dingen af:
- Het is beter om met druivensap in te nemen, waar de hell krijg ik dat?
- Ik wilde de creatine bestellen bij bodystore.nl iemand hier ervaring mee?
- Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
-Supermarktquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:42 schreef redguy2222 het volgende:
Ik zit te denken om een creatine kuurtje te doen, aangezien ik al m'n voeding/rust/schema's op orde heb maar vrij vast zit qua gewicht. En ik wilde het gewoon eens proberen, de werking en dergelijke is mij helemaal duidelijk alleen vroeg ik me nog wat dingen af:
- Het is beter om met druivensap in te nemen, waar de hell krijg ik dat?
- Ik wilde de creatine bestellen bij bodystore.nl iemand hier ervaring mee?
- Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |