Iedereen kan deadliften, anders zak je iets verder door je benen. Doe het eens voor de spiegel (haaks erop) zodat je altijd kan zien of je houding goed isquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:57 schreef Dacide het volgende:
probleem is dat die 10kg schijven aanzienlijk kleiner zijn dan de 20kg schijven... helaas..
ik kan evt ook proberen om die van 10kg te gebruiken, maar dat ik dan de gewichten laat rusten op andere schijven zodat ze hoger komen te liggen...
twijfel twijfel... ben gewoon beetje terughoudend bij deadliften, omdat als ik het niet goed doe, ik er ook mijn rug mee kan verknallen..
Sommige (zieke) mensen gaan zelfs op een verhoging staan, zodat het gewicht nog verder zakt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:57 schreef Dacide het volgende:
probleem is dat die 10kg schijven aanzienlijk kleiner zijn dan de 20kg schijven... helaas..
ik kan evt ook proberen om die van 10kg te gebruiken, maar dat ik dan de gewichten laat rusten op andere schijven zodat ze hoger komen te liggen...
twijfel twijfel... ben gewoon beetje terughoudend bij deadliften, omdat als ik het niet goed doe, ik er ook mijn rug mee kan verknallen..
2800 kcal lijkt me niet echt veel als je wil aankomen. Probeer zoveel mogelijk de machines te skippen en met losse stangen en halters te spelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:20 schreef Fred_Kroket het volgende:
Mag ik even een schema laten doorlichten?
Ben 1,84m en 66 kg. Wil de komende zes maanden naar 72 kg.
Ben wat je noemt een hardgainer.
Heb anderhalf jaar geleden ook al eens een paar maanden intensief getraind, maar alles is weer weg.
Trainingsschema: zaterdag, dinsdag en donderdag. Grote spiergroepen. Meeste 3x8 reps zo zwaar mogelijk.
Dieet: ca. 2800 kcal per dag.
Is die shake nog vloeibaar?quote:Shake na trainen: 250ml melk + 1 banaan + drie scheppen weight gainer.
Klinkt dat goed? Of moet ik het anders doen?
Tx!
Ow? Hoezo hebben losse spullen betere resultaten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
2800 kcal lijkt me niet echt veel als je wil aankomen. Probeer zoveel mogelijk de machines te skippen en met losse stangen en halters te spelen.
quote:Is die shake nog vloeibaar?
Je moet niet beginnen met powercleans, omdat squatcleans dan moeilijker aan te leren zijn. Ik zou gewoon squatcleans doen.. altijd.. 80-90% 1RM singles.. 8 sets oid, ik doe het als opwarming voor de rest v/d training.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:46 schreef J-Will het volgende:
net eventjes geweest, door die k*tblaar geen deadlifts en rows voor mij voorlopigmaar ik heb net echt van alles gedaan, met als hoogtepunten:
paar setjes fullsquats op 45 kg.
Hanging cleans van 40 en 45 kg.
Clean & Press, 50 kg, 2 keer 1 keer! (1 keer was al pr) Telkens de tweede rep niet gehaald. Dat cleanen vind ik veel makkelijker dan de press, daar failde ik twee keer.
Daarna wat apparaten voor de benen gedaan, al met al lekker. Maar die 50 kg clean en press vond ik zelf wel stoer, vind ik best een mooi gewicht. De vorm van mijn clean en press is om te janken maar dat komt omdat ik nog fatsoenlijk moet leren frontsquatten, dan durf ik pas echt onder dat gewicht te duiken.
Probeer eens het press-gedeelte in clean&press op een andere manier uit te voerenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je moet niet beginnen met powercleans, omdat squatcleans dan moeilijker aan te leren zijn. Ik zou gewoon squatcleans doen.. altijd.. 80-90% 1RM singles.. 8 sets oid, ik doe het als opwarming voor de rest v/d training.
Daarnaast neem ik aan dat jouw "press" een push press is?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:17 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Probeer eens het press-gedeelte in clean&press op een andere manier uit te voeren
ja ik kan het ook niet beter uitleggenquote:
Split jerk bedoel je denk ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:21 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ja ik kan het ook niet beter uitleggen
welke andere press-beweging zou jij nog kunnen doen na te cleanen?
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/SplitJerk.htmlquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Split jerk bedoel je denk ik.
Dat doe ik eigenlijk altijd, omdat het eigenlijk niet eens een press is; de kracht komt uit je benen, en er valt weinig te pressen, je springt naar beneden eigenlijk. En door de explosiviteit schiet de barbell tegelijkertijd omhoog. Hoge squat = hoge jerk, al zijn je schouders zwak.
Jup. "Clean & jerk" is het dan dus. Hoewel er meerdere soorten jerks zijn; split jerk is de meest gebruikte.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/SplitJerk.html
deze dus? Nog nooit gezien/van gehoordLijkt me wel iets om te proberen
Hmm niet gezien, wel van gehoord. Had die winnaar nu een WR deadlift?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:26 schreef ivosnivo het volgende:
Hebben jullie gisteren nog de Arnold Classics gezien op eurosport? Tering wat een sterke mannen zeg, Marius werd zelfs 4e, en sommige gewichten kon hij niet eens omhoog krijgen. Terwijl ie voor mijn gevoel enorm diep is gegaan voor deze wedstrijd, want zijn hoofd leek wel een keer zo groot
Nee maar die benedict deed wel mee. Die hele bolle kerel sedruna dedrikas (oidquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hmm niet gezien, wel van gehoord. Had die winnaar nu een WR deadlift?
heb ik gezien ja, was echt mooi. Ik vind die benedict echt lachen als die z'n DL voorbereidt. Met z'n voeten stampen, die linker arm helemaal uitstrekken en dan met rechts ff op z'n borst slaan, naar die stang rennen enz enzquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:26 schreef ivosnivo het volgende:
Hebben jullie gisteren nog de Arnold Classics gezien op eurosport? Tering wat een sterke mannen zeg, Marius werd zelfs 4e, en sommige gewichten kon hij niet eens omhoog krijgen. Terwijl ie voor mijn gevoel enorm diep is gegaan voor deze wedstrijd, want zijn hoofd leek wel een keer zo groot
Ja dat filmpje kon ik al van internet, daarna was het ook meteen afgelopenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef J-Will het volgende:
hoe gevaarlijk was het trouwens toen Mariusz even een blok ijzer van 20 of 25 kg ofzo het publiek in mieterde
Deze ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat filmpje kon ik al van internet, daarna was het ook meteen afgelopen.
Ik zat te wachten tot er wat mis gingquote:
Klinkt ruig, hoe kom je ineens bij die boerderij?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:46 schreef LedZep het volgende:
Zo, ik heb zonet de meest hardcore training gehad die je je maar kunt voorstellen; in een oude boerderij volgestouwd met stoffige schijven en barbells, omringd door de meest gruwelijke figuren in de wereld van de krachtsport, onder toeziend oog van een 13x Nederlands kampioen PL en meerdere keren Nederlands kampioen OL, en Wout Zijlstra himself zwierf ook nog ergens rond.
Wat lichte squats / deadlifts / benches / OL gedaan.. techniek was goed tot zeer goed.. en een geweldige training. Het mooie is dat ik 4x per week GRATIS daar kan rondhangen. Tot april ga ik er ivm sportschoolabonnement wss maar 2x per week heen, maar daarna..
Hoe is het nu met onze Wout? Is het nog steeds een beest? Ik kwam laast volgens mij Simon Soelaiman tegen (zal binnenkort als ik in groningen ben is vragen of het hem is), en die zag er totaal niet groot meer uit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:11 schreef LedZep het volgende:
verhaal
Hij is groot, maar niet huge vind ik. 120kg als ik zou moeten schatten (met lengte 1.96m) Sterk is hij nog steeds, hij wint de highland games nog zeer consequent. Strongman zal er niet meer inzitten, dat is out of business.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:01 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe is het nu met onze Wout? Is het nog steeds een beest? Ik kwam laast volgens mij Simon Soelaiman tegen (zal binnenkort als ik in groningen ben is vragen of het hem is), en die zag er totaal niet groot meer uit.
Ik ben van plan om met een collega binnenkort in Duinrel te gaan trainen, daar hebben ze ook van die grote stenen. Is kijken of daar beweging in te krijgen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |