abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 03:26:05 #101
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_42689786
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hij is groot, maar niet huge vind ik. 120kg als ik zou moeten schatten (met lengte 1.96m) Sterk is hij nog steeds, hij wint de highland games nog zeer consequent. Strongman zal er niet meer inzitten, dat is out of business.
Ik heb hem ook nooit zo super groot geschat, tervergelijking met Berend. Maar hij presteerde wel heel goed altijd.
Ook zo netjes dat ie zo goed is in de highland games, hij was volgens mij de eerste niet schot die toen won.
pi_42692023
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.

En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lanvin op 15-10-2006 10:17:04 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 10:39:07 #103
18653 crew  D.
pi_42692343
Het kan geen kwaad lijkt me, want je verbrandt geen spieren. (en eerste 20 minuten
is warming up zeg maar, pas daarna verbrand je vet)
Daarbij denk ik dat 1 dag in de week niet genoeg is om conditie te verbeteren.
pi_42692894
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.

En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.
ik quote

Ecto-morph: NO CARDIO!!! NONE WHATSOEVER!!! Don’t even scratch
your ass or lift your leg to fart. The less you move, the more calories you
conserve, the more mass you gain. No cardio, period.

Je zou dit wel kunnen counteren door nog meer te gaan eten

[ Bericht 3% gewijzigd door Calyptus op 15-10-2006 11:27:50 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_42693023
Conditie doe je door supersets (verschillende spiergroepen) en fullbody-circuits te doen. Cardio sucks en is voor huisvrouwen, homo's en breezers.
pi_42694882
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef LedZep het volgende:
Conditie doe je door supersets (verschillende spiergroepen) en fullbody-circuits te doen. Cardio sucks en is voor huisvrouwen, homo's en breezers.
Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mij

Jij deed toch Muay Thai, dan zou je dat toch het belang van cardio moeten weten? Of ben je al gestopt...

stevige cardio is dus voor mannen, uurtje joggen aan 8km/u is dan weer wel voor huisvrouwen
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:22:14 #107
18653 crew  D.
pi_42695512
had ik al gezegd dat het verslavend is?
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:50 schreef D.Rose het volgende:
Volgens mij ben ik verslaafd aan het worden

ben nu 3 weken bezig:
1e week 1 keer getraind
2e week 2 keer
deze week al 3 keer, en heb voor zaterdag keer 4 gepland staan
ja dus

zojuist 5e keer deze week
pi_42695911
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:56 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mij

Jij deed toch Muay Thai, dan zou je dat toch het belang van cardio moeten weten? Of ben je al gestopt...

stevige cardio is dus voor mannen, uurtje joggen aan 8km/u is dan weer wel voor huisvrouwen
"Cardio" is het trainen van het hart.

Gewichtscircuit-training traint het hart.

-> Circuits zorgen voor een betere conditie.

Of je nou 10 minuten lang rent of 10 minuten lang met gewichten aan het gooien bent, het effect is hetzelfde (en met het laatste ben je ook nog eens bezig met spierontwikkeling)

Hardlopen / fietsen / willekeurige andere buitenactiviteit vind ik wel leuk hoor, maar 'cardio' is voor mij conditietraining @ gym
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:41:37 #109
18653 crew  D.
pi_42696007
Van Mr.J en WebKim weet ik het wel, maar zitten er meer mensen van hier op DBB?
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:01:51 #110
140141 ivosnivo
pi_42696524
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:

Als je maar genoeg eet kan het geen kwaad. Als je het serieus aanpakt wordt je conditie verbeterd.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:34:38 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_42697320
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef ivosnivo het volgende:

Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:51:12 #112
140141 ivosnivo
pi_42697559
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:34 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik vind dat er te veel de nadruk op niet legale suplementen en karma ligt.
pi_42697957
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Ik,zelfde naam, voornamelijk lurker maar ik doe af en toe wel eens een postje
Zitten soms toch morons op dat forum, beetje overdosis testosting gehad ofzo...

[ Bericht 9% gewijzigd door Calyptus op 15-10-2006 15:28:36 ]
pi_42698321
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:22 schreef D.Rose het volgende:
had ik al gezegd dat het verslavend is?
[..]

ja dus

zojuist 5e keer deze week
Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?
Geef je je spieren wel de kans een beetje op adem te komen nu en dan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_42698668
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Cardio" is het trainen van het hart.

Gewichtscircuit-training traint het hart.

-> Circuits zorgen voor een betere conditie.

Of je nou 10 minuten lang rent of 10 minuten lang met gewichten aan het gooien bent, het effect is hetzelfde (en met het laatste ben je ook nog eens bezig met spierontwikkeling)

Hardlopen / fietsen / willekeurige andere buitenactiviteit vind ik wel leuk hoor, maar 'cardio' is voor mij conditietraining @ gym
Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...

Maar voor mij moeten de spieren zelf ook getraint worden in cardio, en slow-twitchvezels aanmaken in de juiste spiergroepen. Je gaat met een fullbodyworkout niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden.

Anders zou je als je een marathon kunt lopen ook rechtstreeks 300km kunnen fietsen.
pi_42698758
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:52 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...

Maar voor mij moeten de spieren zelf ook getraint worden in cardio, en slow-twitchvezels aanmaken in de juiste spiergroepen. Je gaat met een fullbodyworkout niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden.

Anders zou je als je een marathon kunt lopen ook rechtstreeks 300km kunnen fietsen.
Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..

Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.

Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen

En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
pi_42698865
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..
zware zak cardio?
quote:
Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.

Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen

En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
Algemene conditie(jij) vs specifieke conditie(ik) dus
pi_42698899
Ik lurk ook veel, CasperBTU is de naam...
pi_42698927
Cardiovasculair trainen doe je voor je hart (en longen).
Neuromusculair trainen doe je voor je spieren.

Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.

Maar ik vertel vast niks nieuws...
Hardloper.
IG @webkim
pi_42699047
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:

Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.

Het maakt helemaal geen verschil, omdat aeroob / anaeroob enkel afhangt van de lengte van de inspanning. Krachttraining is alleen maar anaeroob omdat de duur van een set hoogstens 30 sec is. Cardio is alleen maar aeroob omdat de duur enkele minuten tot een uur of langer is.

Op het moment dat jij ipv 30 seconden, 10 minuten lang bezig bent met verschillende oefeningen achter elkaar, high rep, en een stuk of 4-6 van die cycles doet (uur bezig dus) ben je gewoon aeroob bezig.
pi_42699127
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:

Maar bij erg hoge reps doe je juist vooral aerobe training, dat is juist de reden dat het zinloos is voor echte krachttraining en krachtopbouw, en dat is de gedachte achter zijn fullbodytrainingschema. Doe eens 100 snelle biceps curls met 8kg gewicht, en dan direct 50 bodysquats, en direct daarna deadlifts met 30 kilo,...

Je hartslag en ademhaling gaat er daar ook enorm van omhoog.
pi_42699424
Kunnen we de crosstrainers er wel uit gooien. Scheelt een boel ruimte.
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 16:33:49 #123
18653 crew  D.
pi_42699529
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:34 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?
Geef je je spieren wel de kans een beetje op adem te komen nu en dan?
ik heb alles in 2 dagen verdeelt, dag A en B dus

ma A
di B
do A
za B
zo A

zoals je ziet krijgt iedere spiergroep 72 uur rust, voldoende lijkt me

maar, bedankt voor je bezorgdheid
pi_42699597
Goedzo.
Niet dat ik nou recht van spreken had...
Hardloper.
IG @webkim
pi_42699599
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:29 schreef Webkim het volgende:
Kunnen we de crosstrainers er wel uit gooien. Scheelt een boel ruimte.
Goed plan. Als 'ze' dan toch "echte" ( ) cardio willen doen gaan ze maar rondjes om de sportschool rennen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')