abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 03:26:05 #101
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_42689786
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:06 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hij is groot, maar niet huge vind ik. 120kg als ik zou moeten schatten (met lengte 1.96m) Sterk is hij nog steeds, hij wint de highland games nog zeer consequent. Strongman zal er niet meer inzitten, dat is out of business.
Ik heb hem ook nooit zo super groot geschat, tervergelijking met Berend. Maar hij presteerde wel heel goed altijd.
Ook zo netjes dat ie zo goed is in de highland games, hij was volgens mij de eerste niet schot die toen won.
pi_42692023
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.

En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lanvin op 15-10-2006 10:17:04 ]
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 10:39:07 #103
18653 crew  D.
pi_42692343
Het kan geen kwaad lijkt me, want je verbrandt geen spieren. (en eerste 20 minuten
is warming up zeg maar, pas daarna verbrand je vet)
Daarbij denk ik dat 1 dag in de week niet genoeg is om conditie te verbeteren.
pi_42692894
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:
Hoe slim is het als ecto die moeilijk aankomt om een dag in de week te gebruiken voor cardio, gedurende half uurtje wil ik voortaan iedere zondag op de loopband en de cross-trainer (langlaufen) Om ook wat aan mijn conditie te doen, maar is dit verstandig? Raak ik hier geen opgebouwde spier-resultaten mee kwijt? Aangezien ik al behoorlijk dun ben, en dus niet hoef te cardio'en om af te vallen. Ik zal er in ieder geval tegen in moeten eten na de training, maar beetje meer conditie zou geen probleem zijn want is echt niet veel soeps.

En heeft het zin om slechts 1 dag per week een half uur 3 kwartier cardio te doen, bouw je daar wel iets mee op? Wamt echt veel is het natuurlijk niet.
ik quote

Ecto-morph: NO CARDIO!!! NONE WHATSOEVER!!! Don’t even scratch
your ass or lift your leg to fart. The less you move, the more calories you
conserve, the more mass you gain. No cardio, period.

Je zou dit wel kunnen counteren door nog meer te gaan eten

[ Bericht 3% gewijzigd door Calyptus op 15-10-2006 11:27:50 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_42693023
Conditie doe je door supersets (verschillende spiergroepen) en fullbody-circuits te doen. Cardio sucks en is voor huisvrouwen, homo's en breezers.
pi_42694882
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef LedZep het volgende:
Conditie doe je door supersets (verschillende spiergroepen) en fullbody-circuits te doen. Cardio sucks en is voor huisvrouwen, homo's en breezers.
Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mij

Jij deed toch Muay Thai, dan zou je dat toch het belang van cardio moeten weten? Of ben je al gestopt...

stevige cardio is dus voor mannen, uurtje joggen aan 8km/u is dan weer wel voor huisvrouwen
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:22:14 #107
18653 crew  D.
pi_42695512
had ik al gezegd dat het verslavend is?
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:50 schreef D.Rose het volgende:
Volgens mij ben ik verslaafd aan het worden

ben nu 3 weken bezig:
1e week 1 keer getraind
2e week 2 keer
deze week al 3 keer, en heb voor zaterdag keer 4 gepland staan
ja dus

zojuist 5e keer deze week
pi_42695911
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:56 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Nu mag je zoveel supersets e.d. doen als je wilt, als je geen aparte cardio doet hou je het nog geen 1 minuut vol in de ring met mij

Jij deed toch Muay Thai, dan zou je dat toch het belang van cardio moeten weten? Of ben je al gestopt...

stevige cardio is dus voor mannen, uurtje joggen aan 8km/u is dan weer wel voor huisvrouwen
"Cardio" is het trainen van het hart.

Gewichtscircuit-training traint het hart.

-> Circuits zorgen voor een betere conditie.

Of je nou 10 minuten lang rent of 10 minuten lang met gewichten aan het gooien bent, het effect is hetzelfde (en met het laatste ben je ook nog eens bezig met spierontwikkeling)

Hardlopen / fietsen / willekeurige andere buitenactiviteit vind ik wel leuk hoor, maar 'cardio' is voor mij conditietraining @ gym
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:41:37 #109
18653 crew  D.
pi_42696007
Van Mr.J en WebKim weet ik het wel, maar zitten er meer mensen van hier op DBB?
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:01:51 #110
140141 ivosnivo
pi_42696524
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 09:59 schreef Lanvin het volgende:

Als je maar genoeg eet kan het geen kwaad. Als je het serieus aanpakt wordt je conditie verbeterd.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:34:38 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_42697320
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef ivosnivo het volgende:

Ik heb er een account, en als ik echt niks beters te doen heb ga ik er wel is kijken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:51:12 #112
140141 ivosnivo
pi_42697559
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:34 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik vind dat er te veel de nadruk op niet legale suplementen en karma ligt.
pi_42697957
quote:
Ik,zelfde naam, voornamelijk lurker maar ik doe af en toe wel eens een postje
Zitten soms toch morons op dat forum, beetje overdosis testosting gehad ofzo...

[ Bericht 9% gewijzigd door Calyptus op 15-10-2006 15:28:36 ]
pi_42698321
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:22 schreef D.Rose het volgende:
had ik al gezegd dat het verslavend is?
[..]

ja dus

zojuist 5e keer deze week
Ehm... Moet ik r u s t d a g e n even voor je spellen?
Geef je je spieren wel de kans een beetje op adem te komen nu en dan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_42698668
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Cardio" is het trainen van het hart.

Gewichtscircuit-training traint het hart.

-> Circuits zorgen voor een betere conditie.

Of je nou 10 minuten lang rent of 10 minuten lang met gewichten aan het gooien bent, het effect is hetzelfde (en met het laatste ben je ook nog eens bezig met spierontwikkeling)

Hardlopen / fietsen / willekeurige andere buitenactiviteit vind ik wel leuk hoor, maar 'cardio' is voor mij conditietraining @ gym
Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...

Maar voor mij moeten de spieren zelf ook getraint worden in cardio, en slow-twitchvezels aanmaken in de juiste spiergroepen. Je gaat met een fullbodyworkout niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden.

Anders zou je als je een marathon kunt lopen ook rechtstreeks 300km kunnen fietsen.
pi_42698758
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:52 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Als je enkel en alleen naar het hart kijkt wel ja...

Maar voor mij moeten de spieren zelf ook getraint worden in cardio, en slow-twitchvezels aanmaken in de juiste spiergroepen. Je gaat met een fullbodyworkout niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden.

Anders zou je als je een marathon kunt lopen ook rechtstreeks 300km kunnen fietsen.
Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..

Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.

Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen

En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
pi_42698865
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Met een hardloopworkout ga je ook niet trainen hoe je lange tijd slagen en schoppen kunt uitdelen zonder moe te worden..
zware zak cardio?
quote:
Verder doe je die oefeningen natuurlijk allemaal high rep (slow twitch), en verder lijkt het me dat je spieren het meest in cardio worden getraind als ze direct worden aangesproken.

Als marathonloper kan je niet rechtstreeks 300km fietsen, maar als cardio'er kan je ook niet rechtstreeks 10 minuten in de ring staan.. voor algemene conditie maakt dat echter niets uit; het is niet voor niets algemeen

En algemene conditie train ik liever met gewichten dan door een half uur voor me uitstarend op een loopband te huppelen.
Algemene conditie(jij) vs specifieke conditie(ik) dus
pi_42698899
Ik lurk ook veel, CasperBTU is de naam...
pi_42698927
Cardiovasculair trainen doe je voor je hart (en longen).
Neuromusculair trainen doe je voor je spieren.

Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.

Maar ik vertel vast niks nieuws...
Hardloper.
IG @webkim
pi_42699047
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:

Hoewel je bij krachttraining ook absoluut je hart aanspreekt (doe maar eens een hartslagmeter om met squatten: skyhigh!) bouw je er geen conditie mee op.
Om conditie te kweken moet je aerobe trainingen doen: langdurig je hartslag en je ademhaling hoog houden op matige intensiteit.
Bij krachttraining train je veelal anaeroob. Dat wil zeggen dat je je hartslag korte tijd hoog houdt op een hoge intensiteit. En daar creeër je dus geen uithoudingsvermogen mee.
Tien minuten ijzersmijten of tien minuten hardlopen maakt dus wel degelijk een boel verschil.

Het maakt helemaal geen verschil, omdat aeroob / anaeroob enkel afhangt van de lengte van de inspanning. Krachttraining is alleen maar anaeroob omdat de duur van een set hoogstens 30 sec is. Cardio is alleen maar aeroob omdat de duur enkele minuten tot een uur of langer is.

Op het moment dat jij ipv 30 seconden, 10 minuten lang bezig bent met verschillende oefeningen achter elkaar, high rep, en een stuk of 4-6 van die cycles doet (uur bezig dus) ben je gewoon aeroob bezig.
pi_42699127
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:05 schreef Webkim het volgende:

Maar bij erg hoge reps doe je juist vooral aerobe training, dat is juist de reden dat het zinloos is voor echte krachttraining en krachtopbouw, en dat is de gedachte achter zijn fullbodytrainingschema. Doe eens 100 snelle biceps curls met 8kg gewicht, en dan direct 50 bodysquats, en direct daarna deadlifts met 30 kilo,...

Je hartslag en ademhaling gaat er daar ook enorm van omhoog.
pi_42699424
Kunnen we de crosstrainers er wel uit gooien. Scheelt een boel ruimte.
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 16:33:49 #123
18653 crew  D.
pi_42699529
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:34 schreef Webkim het volgende:

[..]

ik heb alles in 2 dagen verdeelt, dag A en B dus

ma A
di B
do A
za B
zo A

zoals je ziet krijgt iedere spiergroep 72 uur rust, voldoende lijkt me

maar, bedankt voor je bezorgdheid
pi_42699597
Goedzo.
Niet dat ik nou recht van spreken had...
Hardloper.
IG @webkim
pi_42699599
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:29 schreef Webkim het volgende:
Goed plan. Als 'ze' dan toch "echte" ( ) cardio willen doen gaan ze maar rondjes om de sportschool rennen
pi_42699763
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:29 schreef Webkim het volgende:
Neh laat maar, ik moet al die scapa-huppelkutjes en fitnessmetro's van 50kg niet aan mn gewichten hebben, laat die maar lopen op die rolband, en de mensen die echt willen trainen trainen
  zondag 15 oktober 2006 @ 16:58:59 #127
140141 ivosnivo
pi_42700000
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:34 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik train nu 7 dagen in de week,
dag 1 borst, buik, schouders, triceps
dag 2 benen, rug, kuiten, biceps
dag 3 half uur cardio
en dan weer opnieuw
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Er zijn ook bossen buiten waar je kunt huppelen hoor.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

Goed plan. Als 'ze' dan toch "echte" ( ) cardio willen doen gaan ze maar rondjes om de sportschool rennen
Rond mijn sportschool ligt een meertje, en daar kun je kanoeen
pi_42700142
In bossen huppelen vind ik dan ook best leuk. Mits afwisselend BW exercises.

Ik hoop voor je zenuwstelsel dat je niet (meer) tot failure trouwens overiens, met die indeling.
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:33:37 #129
140141 ivosnivo
pi_42700731
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:

Ik hoop voor je zenuwstelsel dat je niet (meer) tot failure trouwens overiens, met die indeling.
Eerste oefening per spiergroep wel, 2e niet eerste is zware oefening 2e is bv flyes oid.

MAAR IK VOEL ME KEIGOED IK VOEL ME KEIGOED JULLIE KUNNEN MIJ NIKS MAKEN!!!!!!
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:36:52 #130
19479 Mr.J
pi_42700801
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:51 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik vind dat er te veel de nadruk op niet legale suplementen en karma ligt.
Er is 1 AAS sectie tegenover een tiental andere secties over training, voeding etc.
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:44:45 #131
140141 ivosnivo
pi_42700964
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:36 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Er is 1 AAS sectie tegenover een tiental andere secties over training, voeding etc.
Dat is misschien mijn fout, maar ik kijk alleen bij active topics. Doe ik op fok ook
pi_42701508
Conditie train je niet op een hometrainer, ga gewoon buiten hardlopen oid.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:07:12 #133
19479 Mr.J
pi_42701567
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dat is misschien mijn fout, maar ik kijk alleen bij active topics. Doe ik op fok ook
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:44:03 #134
153812 Frautie
Frautilicious
pi_42702281
quote:

Ik doe wat Ivosnivo ook doet
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:54:26 #135
140141 ivosnivo
pi_42702547
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:

Bi nader inzien doe ik eigenlijk alles gewoon tot failure. Zo train ik me hele leven al, ik heb maar 1 stand.
pi_42702808
Maar hiervoor trainde je ook elke spiergroep 1x per week. 2x per week kan je niet volhouden. (tenzij je, zoals dat vorige schema van je, maar 2 sets per spiergroei doet oid)
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:07:31 #137
140141 ivosnivo
pi_42702904
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:03 schreef LedZep het volgende:
Maar hiervoor trainde je ook elke spiergroep 1x per week. 2x per week kan je niet volhouden. (tenzij je, zoals dat vorige schema van je, maar 2 sets per spiergroei doet oid)
Eerst trainde ik 6 keer per week, zelfde schema alleen 1 massa oefening per spiergroep (was ongeveer in 30 minuten klaar). Dus elke spiergroep 3x.
Nu ga ik naar 4 keer per week krachttraining, en 2 oefeningen per spiergroep. Schema is 2 wekelijks, dan begin ik weer opnieuw met de oefeningen.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:28:53 #138
140141 ivosnivo
pi_42703423
Zo is mijn schema

Benen
Stiff legged dl
Squat
Legpress
Frontsquat

Rug
Optrekken
Barbel row
Deadlift
Dumbel row

Biceps
Barbel curl
Hammer curl
Zit. dumbel curl
21egen

Borst
Bankdrukken
Schuinbankdruk
Schuin dumbel
Machine press

Schouders
Military press
Shrugs
Machine press
Dumbel drukken

Triceps
Barbel extension
Dips
Smal bankdruk
Dumbel extension

+ 1 Oefening per spiergroep erbij na keuze, geen massa oefening dus.
Doe ook elke trainen 2 buikspieroefeningen of 2 kuit oefeningen.

Me laatste records.
Bankdrukken 140kg 4x
Schuin bankdrukken 120 4x
Staande military press 85kg 3x
Dips 3x 8+ 20kg
Smal banken 105kg 8x
Barbelrow 100kg 6x (3 maanden niet gedaan )
Shrugs 135kg 8x

[ Bericht 9% gewijzigd door ivosnivo op 15-10-2006 21:14:41 ]
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 20:24:21 #139
18653 crew  D.
pi_42704546
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Conditie train je niet op een hometrainer, ga gewoon buiten hardlopen oid.
kan beide, en dan is de hometrainer het makkelijkst
  maandag 16 oktober 2006 @ 07:25:04 #140
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_42714283
strakjes lekkah frontsquattah! en ik ga een poging tot 'echte' cleans doen.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_42717822
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:24 schreef D.Rose het volgende:

[..]

kan beide, en dan is de hometrainer het makkelijkst
Train maar eens 30 minuten op een hometrainer en loop eens 30 minuten buiten, dan merk je het verschil wel.
pi_42721347
als je de hellingshoek op de hometrainert op ik meen 2 graden instelt is het hetzelfde alsof je buiten loopt...

Ik blijf deze week weer 's weg van de ijzers. Zometeen squash, di-wo-do boksen, vrijdag rust, zaterdag tennis, toch nog 'n lekker weekie
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_42722218
Omdat ik vandaag niet ga trainen (herstel) heb ik eventjes rep-out op pistols gedaan.
Het resultaat:
rechts: 25x BW
links: 10x BW (geen failure, balansprobleem)

Zeer tevreden moet ik zeggen . Voor het eind van dit jaar moet een 150kg PL-squat er inzitten.
  maandag 16 oktober 2006 @ 18:45:42 #144
140141 ivosnivo
pi_42722281
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:38 schreef LedZep het volgende:
Omdat ik vandaag niet ga trainen (herstel) heb ik eventjes rep-out op pistols gedaan.
Het resultaat:
rechts: 25x BW
links: 10x BW (geen failure, balansprobleem)

Zeer tevreden moet ik zeggen . Voor het eind van dit jaar moet een 150kg PL-squat er inzitten.
Met zulke dingen begin ik juist met de slapste kant, en doe dan met me sterkere kant hetzelfde aantal.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 20:27:59 #145
18653 crew  D.
pi_42723422
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:25 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Train maar eens 30 minuten op een hometrainer en loop eens 30 minuten buiten, dan merk je het verschil wel.
Ik heb rennen serieus geprobeerd, maar ik kreeg last van mijn schenen.
Op de hometrainer heb ik nergens last van, en mijn conditie is de afgelopen 3 maanden ontzettend gegroeid.
Vandaag nog 50 km op de hometrainer gedaan, lekker met een filmpje erbij, niets mis mee
pi_42733433
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Op de hometrainer heb ik nergens last van, en mijn conditie is de afgelopen 3 maanden ontzettend gegroeid.
Vandaag nog 50 km op de hometrainer gedaan, lekker met een filmpje erbij, niets mis mee
zucht
shin splints
google is je vriend.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:54:16 #147
18653 crew  D.
pi_42733484
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:52 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

zucht
shin splints
google is je vriend.
het beestje een naam geven lost de problemen niet op
pi_42737293
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Heb ook regelmatig last van mijn schenen tijdens en vooral na het hardlopen. Goed schoeisel kan al aardig wat schelen. Maar ik vind hardlopen in de buitenlucht te lekker om niet meer te doen...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55:10 #149
18653 crew  D.
pi_42737909
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb ook regelmatig last van mijn schenen tijdens en vooral na het hardlopen. Goed schoeisel kan al aardig wat schelen. Maar ik vind hardlopen in de buitenlucht te lekker om niet meer te doen...
Ik heb er speciaal schoenen voor gekocht
Wellicht dat ik het weer eens ga proberen in de toekomst.

en nu weer on-topic :

vanmorgen weer lekker getraind.
Ben nu met mijn 4e week begonnen en al bijna 5kg aangekomen
pi_42741760
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:54 schreef D.Rose het volgende:

[..]

het beestje een naam geven lost de problemen niet op
nee, voor de rest van je leven als 'n oud wijf op die loopband huppelen ook niet. Maar blijf lekker wachten totdat iemand alles voor je voorkauwt hoor, waarom zou je zelf iets opzoeken als anderen het ook voor je kunnen doen heh?
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:19:49 #151
18653 crew  D.
pi_42743619
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:09 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

nee, voor de rest van je leven als 'n oud wijf op die loopband huppelen ook niet. Maar blijf lekker wachten totdat iemand alles voor je voorkauwt hoor, waarom zou je zelf iets opzoeken als anderen het ook voor je kunnen doen heh?
raar mannetje ben jij

- Ik heb geen loopband, maar een hometrainer.
- Ik wist allang wat de klacht was en hoe die te verhelpen, daar had ik me uiteraard in verdiept toen ik er last van had.
pi_42744334
Vandaag ontzettend lekker getraind, normaal pakte ik 16 kilo met bankdrukken, nou had ik met 18 geen enkele moeite, dus ik dacht ach proberen we de 20 ook even. Het was best veel werk om zeg maar goed te gaan liggen, gewichten op te tillen etc, maar het daadwerkelijke pressen ging verassend lekker.
pi_42754517
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:19 schreef D.Rose het volgende:

[..]

raar mannetje ben jij

- Ik heb geen loopband, maar een hometrainer.
- Ik wist allang wat de klacht was en hoe die te verhelpen, daar had ik me uiteraard in verdiept toen ik er last van had.
is dat dan zo moeilijk om dat gewoon te zeggen ipv als een mongool te reageren?
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:20:28 #154
18653 crew  D.
pi_42754825
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:12 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

is dat dan zo moeilijk om dat gewoon te zeggen ipv als een mongool te reageren?
ik reageerde normaal maar kreeg (en krijg) verwijten van jou naar mijn hoofd. Beetje triest

Anyway, ik ben klaar met je, on-topic dus maar
pi_42755350
Rustig maar dames
pi_42755380
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik reageerde normaal maar kreeg (en krijg) verwijten van jou naar mijn hoofd. Beetje triest

Anyway, ik ben klaar met je, on-topic dus maar
aha, fijn dat jij klaar met mij bent, dat we dan weer ontopic gaan
veel plezier verder op je loop-band (loopband) en succes met je shin-splints (shinsplints)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 02:16:15 #157
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_42760949
Hey
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:06:17 #158
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_42762876
Kent iemand ook een oefening voor de nekspieren (en dan voornamelijk aan de achterkant). Ik heb namelijk een verkeerde houding waarbij mijn hoofd teveel naar voren staat, ik wil dus graag de nekspieren aan de achterkant trainen zodat dit gecorigeerd wordt.
  Moderator woensdag 18 oktober 2006 @ 11:48:43 #159
18653 crew  D.
pi_42766324
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:06 schreef ConQuestador het volgende:
Kent iemand ook een oefening voor de nekspieren (en dan voornamelijk aan de achterkant). Ik heb namelijk een verkeerde houding waarbij mijn hoofd teveel naar voren staat, ik wil dus graag de nekspieren aan de achterkant trainen zodat dit gecorigeerd wordt.

bron
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:24:35 #160
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_42768885
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

[afbeelding]

bron
Shrugs .... doe ik al

Deze zijn volgens mij ook meer voor de trapezius dan voor de nekspieren aan voor/achterkant

[ Bericht 2% gewijzigd door ConQuestador op 18-10-2006 14:12:22 ]
pi_42769394
Shrugs zijn voor trapezius. Nek kun je trainen met "neck rolls" en "neck bridges" onder andere..
pi_42776185
Heb om eens te proberen een potje met ZMA capsules gekocht. Vanavond eens proberen of het wat doet. Maar wat stinken die capsules zeg...
pi_42776767
Wat is de functie van die ZMA capsules?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:59:46 #164
100361 Basso
Save a tree, eat a beaver
pi_42778032
Ik zit nu op een vetpercentage van ongeveer 14%, 186cm en 72 kilo... dit is op zich natuurlijk niet heel veel, ware het niet dat er wel vet op mn bovenbenen en rond mn buik zit dat ik graag weg wil werken

ik wil volgende week gaan beginnen met 3 dagen fullbody schema, kan ik hier cardio in passen om dit overtollige vet te verbranden of moet ik eerst onder mijn onderhoud kcal behoefte gaan zitten om dit vet kwijt te raken?
pi_42783167
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:22 schreef Lanvin het volgende:
Wat is de functie van die ZMA capsules?
Bodybuild-hype, zink verhoogt het natuurlijke testosterongehalte, wat zou leiden tot betere groei. Normale zinktabletten hebben als omhulsel calcium, en theoretisch zouden die 2 mineralen erg slecht samengaan qua opname, en de zinktabletten waardeloos maken. Ik heb overlaatst dan weer wel een studie gelezen hierover dat het geen fuck uitmaakt

1 keer gekocht, het zijn precies slaappillen, want het enige wat ik ervan merkte was een diepere nachtrust. Mn maat werd er dan weer zo geil als boter van en stak dat op toename van testosteron... Ik heb er mn twijfels over en vind het te duur
pi_42784278
ZMA is wel goed ivm magnesiumtekort, maar ik heb eergisteren een los magnesiumsupp gekocht omdat ik toch al genoeg vit b6 en zink binnen krijgt. Daarnaast is magnesium goed voor meer REM slaap, wat voor mij ook zeer handig is, gezien de 5 uurtjes die ik momenteel 's nachts neem .
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:19:12 #167
19479 Mr.J
pi_42784916
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:35 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Bodybuild-hype, zink verhoogt het natuurlijke testosterongehalte, wat zou leiden tot betere groei. Normale zinktabletten hebben als omhulsel calcium, en theoretisch zouden die 2 mineralen erg slecht samengaan qua opname, en de zinktabletten waardeloos maken. Ik heb overlaatst dan weer wel een studie gelezen hierover dat het geen fuck uitmaakt

1 keer gekocht, het zijn precies slaappillen, want het enige wat ik ervan merkte was een diepere nachtrust. Mn maat werd er dan weer zo geil als boter van en stak dat op toename van testosteron... Ik heb er mn twijfels over en vind het te duur
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar...
pi_42785929
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Daar ben ik dan zeer benieuwd naar...
ze komt zelfs van je geliefde forum

http://forum.dutchbodybui(...)nk-nauwelijks-74959/
pi_42786196
Woei! Ik squat nu 65,4.
Ook de rest gaat nog steeds voorspoedig. Ik krijg mooie belijning op m'n schouders en armen van de spieren.
Binnenkort weer een schema-swap.

Leukigheidje is dat één van onze fitnesstrainers nu bezig is met de cursus tot personal trainer. Daarvoor moet -ie iemand tien weken intensief 1 op 1 begeleiden en hij heeft gevraagd of ik dat leuk zou vinden. Als zijn begeleider akkoord gaat hebben we een deal.

Ik kan er écht wel een slaapzak neerleggen.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:59:07 #170
19479 Mr.J
pi_42791636
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:42 schreef Calyptus het volgende:

[..]

ze komt zelfs van je geliefde forum

http://forum.dutchbodybui(...)nk-nauwelijks-74959/
Tnx!

Hoop dat 3XL, BC of Big'R er nog op replyen.
pi_42792334
pm'etje sturen? Laatste post is al van 2 oktober geleden...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:49:35 #172
19479 Mr.J
pi_42796004
Al gedaan.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:49:46 #173
19479 Mr.J
pi_42797061
Ah een reply van BC. http://forum.dutchbodybui(...)s-74959/#post1464765

Nu nog even deze post begrijpen.
pi_42799354
het is wachten tot hij zegt hoe je het het beste neemt...

Nog een vraagje aan jou, zou een kuurtje 12 weken primobolan only(oraal) de moeite zijn? Het is om na een aantal kwetsuren snel verloren massa en kracht terug bij te kweken, en zo wat vlugger terug op punt te staan... Geen clomid als nakuur nodig zeker?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:45:29 #175
19479 Mr.J
pi_42799698
Nope, primo only is niet ok, vooropgesteld dat je uberhaupt aan orale primos' kan komen die real zijn.

Als je dan een lichte cycle wilt neem dan 250mg Testosteron Enanthaat per week voor een weekje of 10. Vanaf week 12 t/m 15 neem je 20mg nolva als pct.
pi_42800104
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Mr.J het volgende:
Nope, primo only is niet ok, vooropgesteld dat je uberhaupt aan orale primos' kan komen die real zijn.

Als je dan een lichte cycle wilt neem dan 250mg Testosteron Enanthaat per week voor een weekje of 10. Vanaf week 12 t/m 15 neem je 20mg nolva als pct.
Test e gaat mij al te ver, ik wil quasi natural blijven, en quasi niks bijwerkingen... Ach ja dan doen we maar niks, verloren jaartje dan wel Bedankt voor info toch

Ook net bericht gehad van provider, die oral primos zou me in totaal 1000 euro voor een kuur kosten... Iets teveel als je dan ook nog rekening houdt dat het fake kan zijn...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:02:02 #177
19479 Mr.J
pi_42800188
Primo is niet zo licht als je denkt hoor. Het is een zeer hoog androgeen.

1000,- ?!

Damn, voor 150,- heb je voorgestelde cycle. Even andere supplier zoeken kerel.
pi_42800423
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:02 schreef Mr.J het volgende:
Primo is niet zo licht als je denkt hoor. Het is een zeer hoog androgeen.
The strangest thing however, taking into account that Primo is still a DHT (or rather DHB) derivative, is that it is quite easy on the system androgenically as well.

Ik dacht dus dat dat nog meeviel...
quote:
1000,- ?!

Damn, voor 150,- heb je voorgestelde cycle. Even andere supplier zoeken kerel.
Is van Belgisch kampioen dus hij heeft wel goed spul Ik zal hem eens over die prijs aanspreken waar hij die 1000 ¤ vandaan haalt

EDIT: uitleg gekregen, 150 mg per dag, 2 euro per tablet van 25 mg. Dat 12 weken is 1000 euro... 150 euro kan enkel als je met matige injecties werkt volgens hem, en dan is het nog erg goedkoop...

Deal is off

[ Bericht 10% gewijzigd door Calyptus op 19-10-2006 12:26:03 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:29:19 #179
19479 Mr.J
pi_42800965
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef Calyptus het volgende:

[..]

The strangest thing however, taking into account that Primo is still a DHT (or rather DHB) derivative, is that it is quite easy on the system androgenically as well.

Ik dacht dus dat dat nog meeviel...
Meevallen in vergelijking met wat?
quote:
Is van Belgisch kampioen dus hij heeft wel goed spul Ik zal hem eens over die prijs aanspreken waar hij die 1000 ¤ vandaan haalt

EDIT: uitleg gekregen, 150 mg per dag, 2 euro per tablet van 25 mg. Dat 12 weken is 1000 euro... 150 euro kan enkel als je met matige injecties werkt volgens hem, en dan is het nog erg goedkoop...

Deal is off
De prijzen in BE zijn vaak wel een stukje hoger dan in NL. Maar 12 weken orals is fucked up voor je lever. Niet doen dus.
pi_42803344
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
ZMA is wel goed ivm magnesiumtekort, maar ik heb eergisteren een los magnesiumsupp gekocht omdat ik toch al genoeg vit b6 en zink binnen krijgt. Daarnaast is magnesium goed voor meer REM slaap, wat voor mij ook zeer handig is, gezien de 5 uurtjes die ik momenteel 's nachts neem .
5 uurtjes slaap? Dat is cker niet Poddaaa

Hoest trouwens met je mega-bulk? Zitten er al wat pondjes aan?
pi_42805343
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
Welk merk heb je dan? Gewoon kruidvat spul oid? en de laatste vraag merk je nog een beetje verschil
pi_42809085
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Sloper het volgende:

[..]

5 uurtjes slaap? Dat is cker niet Poddaaa

Hoest trouwens met je mega-bulk? Zitten er al wat pondjes aan?
Nee, ik blijf zeer steady op 75kg zitten. Komt wss door hoge frequentie trainen icm ecto-genen. Ik zou in principe wel 6000kcal of meer kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet zoveel prioriteit aangezien ik, mocht ik aan een wedstrijd mee gaan doen, in de -82.5 wil blijven.

Ik heb magnesium van Orthica; er zit ook calcium en zink in, wat ik vreemd vond, aangezien ik dacht dat calcium en magnesium elkaars opname verminderden, maar in dat topic dat Calyptus linkte staat dat dat ook niet waar is, dus het maakt niet zoveel uit denk ik. Vanavond probeer ik het even en dan zullen we zien of ik beter slaap. Die 5-5,5 uur is om tijd te besparen btw.
pi_42812615
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, ik blijf zeer steady op 75kg zitten. Komt wss door hoge frequentie trainen icm ecto-genen. Ik zou in principe wel 6000kcal of meer kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet zoveel prioriteit aangezien ik, mocht ik aan een wedstrijd mee gaan doen, in de -82.5 wil blijven.

Ik heb magnesium van Orthica; er zit ook calcium en zink in, wat ik vreemd vond, aangezien ik dacht dat calcium en magnesium elkaars opname verminderden, maar in dat topic dat Calyptus linkte staat dat dat ook niet waar is, dus het maakt niet zoveel uit denk ik. Vanavond probeer ik het even en dan zullen we zien of ik beter slaap. Die 5-5,5 uur is om tijd te besparen btw.
En waar heb je die gehaald?
pi_42813034
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:29 schreef Mr.J het volgende:

Meevallen in vergelijking met wat?
hmmm... ik snap je punt
quote:
De prijzen in BE zijn vaak wel een stukje hoger dan in NL. Maar 12 weken orals is fucked up voor je lever. Niet doen dus.
Mja ik weet het, maar injecteren staat zo freaky . Ik blijf er dus maar af voor het moment. Ms dat ik in de winter mn oordeel verander...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:08:01 #185
140141 ivosnivo
pi_42815013
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je komt niet zomaar 7,5kg aan hoor
pi_42817119
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

En waar heb je die gehaald?
www.vitaminestore.nl

5 euro per maand kost deze; hier zit ook o.a. zink in. Die van Source Naturals is 10 euro per maand (als je voor 400gr / maand gaat), daar zit vit b6 in (ZMA = magnesium + zink + vit b6).
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:22:29 #187
19479 Mr.J
pi_42817427
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:00 schreef Calyptus het volgende:

[..]

hmmm... ik snap je punt
[..]

Mja ik weet het, maar injecteren staat zo freaky . Ik blijf er dus maar af voor het moment. Ms dat ik in de winter mn oordeel verander...
Terwijl het minder belastend is voor je systeem. En joh, na 3 injecties weet je niet beter.

Ik werk zelf met korte esters, dan zit ik vaak voor 5 a 6 weken elke dag wel te darten. Ach je moet een hobby hebben nietwaar?
pi_42836215
Heeft iemand hierzo toevallig ervaring met de whey protein van het merk Maximize? Er staat overigens bij dat het ION-EXCHANGED is... wat houd dit in? Verder staat er 87.4% puur geioniseerd wei-eiwit, is dit veel of weinig?

Ben zomaar even aan het kijken wat de andere mogelijkheden zijn, bodystore eiwit is wel super goed en zelfs lekker maar ook 40euro, daar tegenover staat dit product wat 10euro minder duur is hier direct in oss te kopen is
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:32:49 #190
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_42837252
ik gebruik trouwens altijd deze vitaminen:

http://www.recupfast.com/nederlands/produkten/hivites.htm

meer mensen die deze gebruiken? 120 (grote) caps voor +/- 32 euro...
pi_42857424
zo. nog twee dagen zonder gewichten, en dan mag ik maandag weer beginnen. Ik heb er aan de ene kant veel zin in, maar aan de andere kant... Ik merk dat mijn spieren echt stijfer/trager worden van dat harde trainen, vooral bij boksen was het echt erg. Gelukkig heb ik 't blijkbaar binnen 'n week en 5 keer trainen (3x boksen 2x squash) redelijk ongedaan weten te maken... Maar toch, zet 'n mens aan 't denken
pi_42860042
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:37 schreef mister_popcorn het volgende:
zo. nog twee dagen zonder gewichten, en dan mag ik maandag weer beginnen. Ik heb er aan de ene kant veel zin in, maar aan de andere kant... Ik merk dat mijn spieren echt stijfer/trager worden van dat harde trainen, vooral bij boksen was het echt erg. Gelukkig heb ik 't blijkbaar binnen 'n week en 5 keer trainen (3x boksen 2x squash) redelijk ongedaan weten te maken... Maar toch, zet 'n mens aan 't denken
Meer op snelheid trainen mss?
pi_42864967
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef LedZep het volgende:

[..]

Meer op snelheid trainen mss?
ja dat zou ik wel moeten doen ja. Weet jij niet toevallig 'n goed artikel daarover?
pi_42865906
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:27 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ja dat zou ik wel moeten doen ja. Weet jij niet toevallig 'n goed artikel daarover?
Natuurlijk.

http://www.westside-barbell.com/articles.htm

2001: Explosive power and strength
2005: Speed work

Het komt er op neer dat je voor speedtraining het beste met bands werkt, die ik overigens hoogstwaarschijnlijk eind december ga aanschaffen. Zonder toenemende weerstand (waardoor je door je sticking point heen breekt) werkt speed training lang zo goed niet.

Mocht je bands willen aanschaffen heb ik nog wel een adres.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:48:27 #195
153812 Frautie
Frautilicious
pi_42872427
zow, ik ben niet meer verkouden én over mijn sportdip heen

Nu wil ik 2 keer per week compoundoefeningen gaan doen en nog wat kleine oefeningen erbij....

Dus deadliften, bankdrukken, squatten, chinnen, dippenrn en shrugs.

Maar, de vraag van de dag is hoeveel herhalingen, hoeveel setjes?

Want ik wil dus niet gaan splitten, maar 2 keer per week 'tzelfde schema afwerken. Gezien de drukte die ik heb, lijkt me dit wel ff relaxed.

Ik wil sterker worden, niet groot en gespierd
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_42877211
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:

[..]

Natuurlijk.

http://www.westside-barbell.com/articles.htm

2001: Explosive power and strength
2005: Speed work

Het komt er op neer dat je voor speedtraining het beste met bands werkt, die ik overigens hoogstwaarschijnlijk eind december ga aanschaffen. Zonder toenemende weerstand (waardoor je door je sticking point heen breekt) werkt speed training lang zo goed niet.

Mocht je bands willen aanschaffen heb ik nog wel een adres.
jumpsquats
  zondag 22 oktober 2006 @ 08:21:54 #197
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_42879636
zo,

straks weer eens lekker squatten en wat rows en chins doen. Eergisteren ook geweest na drie dagen bulken in Londen en vrij licht gesquat, gecleand en een one-arm snatch geprobeerd Geen idee of ik het goed deed maar was wel een lekkere oefening. Kon het uiteindelijk met een dumbell van 22.5 kg na heel lang opgewarmd hebben. Denk dat zelfs 30 misschien zou lukken. Maargoed, ik hou jullie op de hoogte.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_42905006
Wat ik me al een tijdje afvraag, hoeveel kan bv Jay Cutler of Markus Ruhl liften? Staan die hun stats ergens op internet?
pi_42910049
Ik vraag me af of ze nog tien keer kunnen chinnen...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_42910260
Een gemiddelde IFBB bodybuilder zal denk ik 200-250 benchen en 250-300 squatten/ deadliften.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')