abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 11:33:17 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_42505706
Hoi, Welkom in K&W - Feedback, FAQ en Slowchat topic. Dit is een combinatie van de vijf stickys die voorheen in K&W stonden. Open volgende delen altijd met deze OP. Verander aan de titel alleen het topicnummer.

Diensten
Het aanbieden van en/of vragen om diensten is niet toegestaan. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school voorlegt aan users) zijn ook niet toegestaan.

Auto/fiets-topics
Topics over klussen aan auto en fiets passen het beste in Plains, Trains & Automobiles

Tuin(gerelateerde) topics
Topics met het onderwerp flora (heggen, bomen, struiken, planten) en fauna (bv. mieren, duiven, kippen) passen het beste in Flora & Fauna. Maar bepaalde tuingerelateerde topics kunnen dan wel weer hier, zoals bijvoorbeeld:
  • Het plaatsen van een schutting
  • Een tegelpad aanleggen
  • Een border, muurtje of schuurtje metselen
  • Aanleggen van verlichting in de tuin of bij de deur

Stedentopics
    Stedentopics zijn beperkt toegestaan in K&W. Dwz.: alleen als het geen slowchattopics zijn over de bakker op de hoek en naar welke school je vroeger ging. Dus: 'Wonen in [insert plaatsnaam] mág, maar alleen als je informatie zoekt/geeft over wijken, huur- of koopprijzen en andere zaken die met wonen te maken hebben.
    Gezellige babbels over jouw eigen stadje kunnen in: Stad & Streek

Foto's resizen
    Bij deze het verzoek aan iedereen die foto's plaatst om deze te verkleinen. Er zijn niet veel mensen meer, maar toch, voor diegenen met een niet zo snelle verbinding is het openen van sommige topics bijna niet te doen. Een breedte van 550 pixels past perfect in de breedte van de Fok layout. Hier kun je je foto eenvoudig verkleinen en hier is nog een tip.

Tvp's, ook wel terugvindposts
    Het plaatsen van (verkapte) tvp's of fipo's is niet toegestaan. Deze zullen weggehaald worden.
    Als je een topic graag makkelijk terug zou willen vinden kan je de bookmarkfunctie gebruiken.

Verder belangrijk om te weten
    In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Probeer niet teveel centrale topics te maken, alleen wanneer daar echt behoefte aan is, bijvoorbeeld omdat er een hoop topics over een onderwerp zijn.
    Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen. Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
    De FAQ van Fok! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Plaats het hier. Ook als je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht. Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen. Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

Schilderen doe je zo!
    Show hier je aardig grote opknapproject
    Handigheidjes, tips en trucs!
    Electra/electronica vragentopic
    Behangen! tips en ideeën
    Eigen Huis & Tuin en andere klusprogramma's
    Electra schakelingen; de schema's
    Klusartikelenkortingen *tip ze hier*
    Het enorm grote show je kamer en/of huis topic (4)
    [Centraal] Kliklaminaat vloer
    Keukenzaken-topic
    Lange gipsplaten op plafond monteren, hoe?
    [Centraal] Bouwmateriaal te koop
    Tegel-Tips-Topic
    Het groot Centraal Verwarmde topic.
    Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
    http://www.bouwbesluitonline.nl/

Heb je een topic voor in deze lijst, overleg dat dan even in dit topic

Slowchatten is in dit topic natuurlijk ook toegestaan! Heel veel plezier in dit handige en gezellige forum!

[ Bericht 1% gewijzigd door Marsepein op 09-10-2006 12:10:25 ]
  •   Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 11:34:06 #2
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_42505726
    En we beëndigden deel 11 met een vraag van AR
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 11:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Weet hier iemand iets van regentonnen??
    Want ik krijg nu tegenstrijdige verhalen..

Ik weet niet wat ik er nou precies mee moet in de winter. nu ja, het uitgebreidere verhaal/vraag staat hier: AR's eerste huisje [4], geklooi en geklus
      maandag 9 oktober 2006 @ 11:38:11 #3
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42505850
    tvp, sorry..............
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42506860
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 11:38 schreef sanger het volgende:
    tvp, sorry..............

Een tvp plaatsen sanger, jij rekel
      maandag 9 oktober 2006 @ 12:32:34 #5
    65960 sanger
    pi_42507438
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 12:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Een tvp plaatsen sanger, jij rekel
    wist zo effe niets zinnigs te melden
    pi_42508093
    Zo, ook ff sticky, dat was ik dan weer vergeten
      maandag 9 oktober 2006 @ 12:59:32 #7
    65960 sanger
    pi_42508165
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 12:56 schreef Marsepein het volgende:
    Zo, ook ff sticky, dat was ik dan weer vergeten
    Ik wou net me post gaan veranderen met de vraag of dat kon, was die tvp ook meteen weggeweest.
    pi_42552220
    Wij hebben een nieuwe job .

Na 4 jaar bij HP gezeten te hebben (als freelancers!!) hebben we nu een nieuwe job in Deventer.
    Klein bedrijf maar heel leuk en gezellig. Weg burocratie van HP .

Vorige week ineens... Maandag gingen we nog nietsvermoedend naar het werk, dinsdag konden we beginnen.

En oh ja, we doen allebei hetzelfde . Zo hebben we elkaar leren kennen en we werken bij HP al 4 jaar zo samen.

en tevens tvp
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:17:55 #9
    65960 sanger
    pi_42552684
    Das pas een goede TVP!

Gefeliciteerd!
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:20:08 #10
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42552760
    Wat grappig dat jullie dan ook samen weer naar een ander bedrijf gaan. Die moeten ook maar net 2 mensen nodig hebben dan.
    pi_42554260
    De markt is nu vrij goed. En het komt vaak voor dat er op een project meerdere ontwikkelaars nodig zijn.

Rene en ik hebben ongeveer dezelfde vaardigheden (op IT gebied dan ). Ik vind het verbazingwekkend dat nog niemand ons heeft gevraagd of als we ruzie hebben, dat ook op de werkvloer is .
    pi_42556097
    @ Vonkenboer?Marsepein
    Heb de hele! topic van 525TDS en AR en de electric topic doorgelezen maar ik kom niks tegen van de aardkabel en aardmat welke verplicht in de badkamer op stalen komponenten dient te worden aangesloten.
    Misschien kan dit nog bij de voortreffelijke uiteenzetting van Vonkenboer. Zou toch zeker een aparte pijp leggen.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:08:48 #13
    65960 sanger
    pi_42559161
    Aritha, als jullie ruzie hebben, hoe gaat het dan op het werk
    pi_42560082
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 20:08 schreef arithaterhorst het volgende:
    De markt is nu vrij goed. En het komt vaak voor dat er op een project meerdere ontwikkelaars nodig zijn.

Rene en ik hebben ongeveer dezelfde vaardigheden (op IT gebied dan ). Ik vind het verbazingwekkend dat nog niemand ons heeft gevraagd of als we ruzie hebben, dat ook op de werkvloer is .
    Goed nieuws dus, reistijd wordt ook wat gunstiger neem ik aan?

Maar ehh, bij HP hebben jullie toch niet aan HP printing (Voorheen Dazel) gewerkt he
    pi_42560691
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 22:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Goed nieuws dus, reistijd wordt ook wat gunstiger neem ik aan?
    Scheelt een uur per dag reizen. Best lekker, zo'n extra uurtje 's ochtends
    Niet meer om 5 uur opstaan.
    quote:
    Maar ehh, bij HP hebben jullie toch niet aan HP printing (Voorheen Dazel) gewerkt he
    Neeee. De belabberste printers stonden zeker op onze afdeling. Een plaatje is onherkenbaar als ie op de kleurenprinter is afgedrukt . En het opwarmen duur zeker 30 minuten.

Wel was mijn telefoonnummer het oude nummer van de AEG Helpdesk. Kreeg je vragen van .. ja... mijn inductiekookplaat doet het niet.
    pi_42561077
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 22:08 schreef sanger het volgende:
    Aritha, als jullie ruzie hebben, hoe gaat het dan op het werk
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:55:27 #17
    65960 sanger
    pi_42561132
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 22:54 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

[afbeelding]
    pi_42562146
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 22:46 schreef arithaterhorst het volgende:
    Neeee. De belabberste printers stonden zeker op onze afdeling. Een plaatje is onherkenbaar als ie op de kleurenprinter is afgedrukt . En het opwarmen duur zeker 30 minuten.
    Je kent Dazel wel

Wij hebben het en hoewel het nu goed draait, het was een DRAMA!
    pi_42563141
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Je kent Dazel wel

Wij hebben het en hoewel het nu goed draait, het was een DRAMA!
    Dan zal ik maar niet beginnen hoe het met de code van de applicatie waar wij aan werkten gesteld is
    natuurlijk niet de stukken die wij ontwikkelen, he

Maar werkelijk, er zijn daar mensen die al 10 jaar zijn ingehuurd. 10 jaar! En er staat een pooltafel waar mensen overdag kunnen poolen.

Mijn taak de afgelopen maanden bestond voornamelijk uit het sturen van een paar (twee gemiddeld) mails per dag. Dus ik verveelde me te pletter. En er wel extern zitten. Begrijp ik dus nix van. Maargoed, zo hebben Rene en ik wel poolen geleerd .
    pi_42563200
    Daarom is de inkt voor inktjets zo duur!
    pi_42568457
    Gefeliciteerd met de nieuwe job!
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:47 schreef arithaterhorst het volgende:
    Mijn taak de afgelopen maanden bestond voornamelijk uit het sturen van een paar (twee gemiddeld) mails per dag. Dus ik verveelde me te pletter. En er wel extern zitten. Begrijp ik dus nix van. Maargoed, zo hebben Rene en ik wel poolen geleerd .
    Ow, dan zaou ik bina willen ruilen met die job We zijn hier op het werk nu net bezig met het afronden van een nieuwe release dan halen we ook wat statistieken uit CVS (dat is een systeem om de broncode van software in te bewaren waarbij je elke wijziging achteraf heel gemakkelijk kan terug halen / vinden). Sinds de vorige release (8 maanden geleden) hebben we gemiddeld per dag 1300 regels programma code geschreven! we schrokken zelf zooo.
    pi_42584958
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:49 schreef Marsepein het volgende:
    Daarom is de inkt voor inktjets zo duur!
    Ja, vanwege ons gepool moest HP de prijzen natuurlijk wel omhoog gooien.
    pi_42585085
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 09:12 schreef tnimble het volgende:
    Gefeliciteerd met de nieuwe job!
    [..]

Ow, dan zaou ik bina willen ruilen met die job We zijn hier op het werk nu net bezig met het afronden van een nieuwe release dan halen we ook wat statistieken uit CVS (dat is een systeem om de broncode van software in te bewaren waarbij je elke wijziging achteraf heel gemakkelijk kan terug halen / vinden).
    Wij gebruikten daar clearcase voor. En nu een programma dat op CVS moet lijken maar waar ik even niet op de naam kan komen.
    quote:
    Sinds de vorige release (8 maanden geleden) hebben we gemiddeld per dag 1300 regels programma code geschreven! we schrokken zelf zooo.
    Oef, daar komt heel HP nog niet in een maand aan
    Weten je zeker dat jullie while lussen niet met copy&paste "wegoptimatlisern" .
    Waarin programmeer je dan?
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 20:03:57 #24
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_42587424
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 20:53 schreef Solingjan het volgende:
    @ Vonkenboer?Marsepein
    Heb de hele! topic van 525TDS en AR en de electric topic doorgelezen maar ik kom niks tegen van de aardkabel en aardmat welke verplicht in de badkamer op stalen komponenten dient te worden aangesloten.
    Misschien kan dit nog bij de voortreffelijke uiteenzetting van Vonkenboer. Zou toch zeker een aparte pijp leggen.
    Alle metalen delen in een badkamer moeten geaard worden naar een centraal punt, een speciaal daarvoor te installeren doosje met daarin een speciale aardstrip.

Vanaf dat doosje moet een 2,5 mm² geel/groene leiding naar de centraaldoos van de badkamer.
    En vanaf die speciale doos moet naar elk metalen deel van de badkamer een aardleiding via een 6 mm² blanke leiding,in een mantelbuis.

Te aarden onderdelen zijn dus de warme en/of koude waterleiding, de radiator, de metalen delen van de douchedeur, de douchebak indien van metaal, de aardingsmat onder de vloertegels indien van toepassing, enzovoort enzovoort.

Door ze methode van alles met elkaar verbinden, alles op het zelfde spanningsniveau komt te staan. Daarom heet de aardingsmethode van een badkamer officieel "potentiaal vereffening".

Zelfs al zou dus de hele zaak op 230 V staan (niet de bedoeling natuurlijk ) , kan er nog niets gebeuren, want alles staat op hetzelfde niveau.
    Vandaar dat een metalen douchebak ook verbonden moet worden, bij een betonnen vloer moet een aardingsmat onder de tegelvloer van een douche verbonden worden met die centrale aarde.

Elke aansluiting naar het centraal aardpunt moet apart gelegd zijn

Dus warm en koud is 1 draad
    Aardnet in de vloer is 1 draad
    Wasmachine is 1 draad
    Droger is 1 draad
    Radiator is 1 draad

De draden hoeven niet in buis

En het centraal aardpunt verdwijnt niet achter een tegeltje! Deze blijft netjes in zicht waar hij hoort.
    Je moet nl. altijd de aansluitingen kunnen inspecteren.
    pi_42588924
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alle metalen delen in een badkamer moeten geaard worden naar een centraal punt, een speciaal daarvoor te installeren doosje met daarin een speciale aardstrip.

De draden hoeven niet in buis

En het centraal aardpunt verdwijnt niet achter een tegeltje! Deze blijft netjes in zicht waar hij hoort.
    Je moet nl. altijd de aansluitingen kunnen inspecteren.
    Is natuurlijk wel makkelijk als je die aard kabel aan gaat leggen Je zou dus van af de centrale doos naar de diverse komponenten buis kunnen leggen. Makkelijker bij de werkzaamheden en je VERGEET het niet

Centrale doos zou dus bijv achter de spiegel kunnen zitten.

btw Toen ik destijds aan het bouwen was waren de voorschriften betr. deze aardkabel. EEN kabel van onder naar de badkamer en dan langs alle komponenten.
    Gelukkig op tijd kon ik dat nog veranderen want tijdens de werkzaamheden was het (weer )veranderd naar zoals het nu is met de centrale doos.

Voetbaaaaaaaaaaaaaaalle
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')