Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk dat je er goed aan doer. Kinderen nemen voor de "vorm" is wel de slechtste reden die men kan bedenken.
Sterkte met het verwerken van je relatie.
Met dit soort stompzinnige replies hou je zulke debiele gewoontes goed in stand in ieder geval.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:45 schreef fraubitch het volgende:
-edit-
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Overigens, ik wil zelf geen kinderen. Voor zover ik weer mijn vriendin later wel.
Bij mij thuis was het zo dat mijn moeder een kind wilde, en mijn vader niet. Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:37 schreef SpecialK het volgende:
Pappafiguur ben je niet, dat -wordt- je als het kind er uiteindelijk is. En dan zelfs nog vaak langzaam aan, stukje bij beetje...
... Heb ik begrepen van meerdere 'pappa's'
Mjah dat dilemma komt er dus wel aan, of je wilt of niet. Tenzij je dan al uit elkaar bent natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.
Toen wij elkaar leerden kennen twijfelde ze zelf nog heel erg en omdat we gewoon heel erg verkikkerd waren op elkaar zijn we bij elkaar gebleven. Misschien was het beter om nooit de relatie te beginnen, maar ja, liefde is een raar iets en eerlijk is eerlijk, we hebben een prachtige 4 jaar gehad samen.
Zo lang ik me kan herinneren heb ik een "geen kinderen"-wens... Mijn vriend moest even slikken (inmiddels 7 jaar terug) maar was redelijk helder: Joh ik wil graag een kind, maar alleen van jou, anders hoeft het niet voor mij. Dus het is eigenlijk heel eenvoudig. Wil je geen kinderen? Jammer, maar ik blijf toch echt voor JOU!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!
Ik heb geen hekel aan kinderen overigens, ff voor de duidelijkheid.
Heb nu even een andere invalshoek om over na te denken.
Thnx!
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
...
quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:00 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.
Kan me wel voorstellen dat er van vrouwen verwacht wordt dat ze kinderen krijgen en ik denk dat uiteindelijk er ook veel zijn die het willen (naarmate de biologische klok verder tikt).
Als jij en je partner dit niet willen, nou dan is dat toch jullie keus? 24 is nog jong, je hebt net een hoop in je leven op poten gezet: huisje, baan, etc. Dan zie ik er niks verkeerds in om eerst even dat lekker te laten bezinken
Je bent niet de eerste die dit aangeeft en ik zeg niet dat ik niet kan veranderen. Maar ik heb dit gevoel al heel lang en voor zover ik mezelf een beetje ken zal er toch wel iets moeten gebeuren voor ik omsla.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:57 schreef fraubitch het volgende:
Ik kan je standpunt zeker begrijpen, maar om er een relatie voor op tegeven? Omdat zij misschien later kids wilt? Hoe denk jij erover over 5 jaar? Je (achter)naam zal nu met je mee sterven. Als je later berjaard bent, wie moet er voor je zorgen? Je gaat nu een heel deel van een levenservaring missen (bv vaderdag, trots zijn op je nageslacht enzenzenz)
ik kan nog uren doorgaanHopelijk kan ik je met mijn antwoord een beetje helpen.
24 is niet jong? Ik bedoelde niet dat je vanzelf kinderen gaat willen, maar op je 24ste al behoorljk gesettled zijn vind ik persoonlijk toch erg vlot. Waarom zou je daar niet eerst even van genieten?quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
en weer zoe iemand die zegt "24 is jong, wacht maar af".
Nee! Ik ken er behoorlijk wat van mijn leeftijd die al kinderen hebben of zwanger zijn. En degenen die geen kinderen hebben of zwanger zijn, weten nu al dat ze over een tijdje een kind willen. Ik heb die aandrang dus totaal helemaal compleet niet. Nooit gehad. Misschien een duf voorbeeld: als kind, spelletjes spelen: vadertje en moedertje. Nou, dan speelde ik de hond die de kasten leegvrat of zo.![]()
Kun je deze mening ook onderbouwen met argumenten of wil je alleen maar een beetje "stoer" lopen rellen?quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:26 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind mensen die geen kinderen willen, laf en egoistisch en ze zullen naarmate ze ouder worden eenzaam en langzaam verrotten met hun tv
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kun je deze mening ook onderbouwen met argumenten of wil je alleen maar een beetje "stoer" lopen rellen?
och daar hebben we weer een geemancipeerde vrouw die voor haar carierre kiestquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:52 schreef Aventura het volgende:
Waarom verander je je username niet in rijstnazi ofzo?
Mensen als jij zijn de bron van al het kwaadquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?
mensen horen eenmaal kinderen te krijgen, als iedereen er zo over denkt om geen kids te nemen, krijg je problemen in een streek/land etc.
Bijvoorbeeld; veel nederlanders nemen pas op late leeftijd kinderen en sommige nemen geen kinderen.
Gevolg: NL heeft een enorm overschot aan bejaarden, de arbeidsbevolking krimpt in 10-20 jaar tijd zo erg dat we weer genoodzaakt zijn om buitenlanders te laten komen om alle banen op te vullen..
Het stichten van een gezin brengt plichten met zich mee waardoor iemand leven stabiliteit geeft, vrijgezellen mensen bijv. zullen eerder verkeerde belissingen nemen in hun leven.
Juist de mensen die wél kinderen willen zijn egoïstisch, toch? Een kind neem je namelijk enkel en alleen voor jezelf - niet voor de wereld, niet voor Nederland, niet voor het kind zelf. Vind ik prima, maar het is wel de ultieme vorm van egoïsme. Anders hadden ze er wel een geadopteerd. Dat is namelijk veel meer nodig.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:26 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind mensen die geen kinderen willen, laf en egoistisch
hoezo is dat egoïstisch!!!quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:22 schreef broer het volgende:
[..]
Juist de mensen die wél kinderen willen zijn egoïstisch, toch? Een kind neem je namelijk enkel en alleen voor jezelf - niet voor de wereld, niet voor Nederland, niet voor het kind zelf. Vind ik prima, maar het is wel de ultieme vorm van egoïsme. Anders hadden ze er wel een geadopteerd. Dat is namelijk veel meer nodig.
Ontopic: ik ben 32 en wil ook absoluut geen kinderen. Gelukkig is mijn omgeving (behalve mijn broers en zus) er redelijk vrij van op dit moment, zodat mij nooit om 'verantwoording' wordt gevraagd. Ik zou niet eens weten wat ik zou moeten antwoorden...
(Ik hoop maar dat deze brief ironisch bedoeld was. Anders is er iemand in Nederland met een enorm bord voor haar kop.)quote:Graag wil ik reageren op het artikel uit HP/De Tijd van 14 juli, waarin kinderen een groot bezwaar heten. Mijns inziens hebben alle dames een ernstig gedragsprobleem, en hebben zij het artikel nodig als bevestiging voor zichzelf dat zij absoluut geen kinderen willen. Hier hebben zij echter wel vier pagina's voor nodig! De hele buitenwereld moet het weten dat deze vrouwen geen kinderen willen, maar volgens mij zijn ze zo overtuigd niet. Eerder maak ik uit dit artikel op dat er enige jaloezie is ten opzichte van mensen die wél kinderen hebben; zij hebben zelf echter bindingsangst, geen partner of kunnen geen kinderen krijgen. Dus dames, leuk geprobeerd, helaas niet overtuigend genoeg.
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:33 schreef Tazmaniac het volgende:
hoezo is dat egoïstisch!!!Ik ben zelf 21 dus nog lang niet toe aan kinderen ofzo maar ik kan me voorstellen dat de beslissing om een kind te verwekken voorkomt uit voorwaardelijke liefde voor elkaar. Dat men een nieuwe stap in de relatie/huwelijk bereikt heeft. En het kind te gaan opvoeden zodat ze het een beter leven kunnen geven dan ze elf gehad hebben. Dat ze beide al hun ervaringen met dat kind kunnen delen en het laten opgroeien tot een volwassen persoon. Ik zou zeggen dat het een ultieme vorm van liefde en affectie is.
haha neej dat zal niet voor iedereen de reden zijn (helaas vind k dan) en zoals k al zei, ik ben pas 21 mss denk ik er over een X aantal jaar ook over om af te zien van kinderen. Maar k begrijp niet dat iemand het egoïstisch kan noemen.. dan kun je ook zeggen dat je als man zijnde maar geen vriendin/vrouw moet hebben omdat daar verder niemand bij gebaat is.. of zie ik dat fout?quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:38 schreef broer het volgende:
[..]
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.
Maar ook al is dat wel zo, dan nog blijft het iets wat je enkel en alleen voor jezelf doet. Het bevredigt alleen maar een bepaalde behoefte (de liefde 'concretiseren', je ego laten voortleven, wat dan ook) van de ouder. Verder is er niemand bij gebaat. Vandaar dat ik het egoïstisch noem.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:38 schreef broer het volgende:
[..]
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.
op dit moment lijkt het me gewoon prachtig om later kinderen te hebben (mss onbewust idd een logische stap als je gesettled bent) maar samen kiezen voor kinderen lijkt mij gewoon de ultieme vorm van liefde voor elkaar. Plus ik denk dat veel mensen soort van via kun kinderen 'door willen leven' als je begrijpt wat ik bedoel. Een heel stuk van zichzelf meegeven en zo goed mogelijk op te voeden om het kind later succesvol te laten zijn op allerlei vlakken.. maja ik kom ook net kijken dus ik weet het ook allemaal nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:43 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen kinderen nemen om een behoefte voor zichzelf te bevredigen. Er zijn hordes mensen (het merendeel van de wereldbevolking) die kinderen krijgen zien als een volgende logische stap in hun leven, na verkering krijgen, een baan vinden, huisje kopen etc. Ik ben er niet zeker van of dit komt door dat dit al sinds mensenheugenis de sociale code is die we ingeprent hebben gekregen, of dat al die mensen dit wezenlijk willen. Ik denk ook dat de bewust kinderlozen vaker mensen zijn die wat intelligenter zijn en meer over levensvragen nadenken. (Hiermee beweer ik dus niet dat ik mensen met kinderen dom vind). Maar ik denk dat het gros van de mensen eerder tevreden is en hun levensvervulling en zingeving .a. vinden in het krijgen van kinderen. Sommige mensen zijn minder snel tevreden, of vinden zingeving in andere zaken.
Nee, dat zie je net niet helemaal goed. Je moet namelijk precies doen waar je zin in hebt, of daar nu verder iemand bij gebaat is of niet. Zowel kinderen krijgen als een relatie aangaan. Ik vind egoïsme prima. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het hoort gewoon bij de mens.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:42 schreef Tazmaniac het volgende:
dan kun je ook zeggen dat je als man zijnde maar geen vriendin/vrouw moet hebben omdat daar verder niemand bij gebaat is.. of zie ik dat fout?
ja dat zag ik, slaat idd nergens op imoquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:51 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, dat zie je net niet helemaal goed. Je moet namelijk precies doen waar je zin in hebt, of daar nu verder iemand bij gebaat is of niet. Zowel kinderen krijgen als een relatie aangaan. Ik vind egoïsme prima. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het hoort gewoon bij de mens.
Ik reageerde alleen maar op iemand die het egoïstisch vond dat mensen géén kinderen willen, door te zeggen dat het minstens zo egoïstisch is om wél kinderen te willen.
Dat dus.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:58 schreef Aventura het volgende:
Misschien lijkt het mij ook wel prachtig, je weet nooit.
Maar hoe je het ook wend of keert, het blijft een bevrediging van een behoefte. Het kan een mens intens gelukkig maken. Kan...Want er kan ook zoveel ellende uit voortvloeien. Niet alleen voor jou maar ook voor het kind. Mezelf laten voorleven is in elk geval zeker geen reden voor mij om kinderen te nemen, ik vind dat zelfs een beetje megalomaan. Ik bedoel, wie ben ik?? En dat hele familiegedoe boeit me ook niet. Voldoen aan de verwachting, de familienaam doorgeven, lekker pronken met je kroost, je ouders opa en oma maken... Snap ook nooit dat mensen trots zijn wanneer ze kinderen produceren. Hoezo trots, zoveel is er niet voor nodig om ze te maken hoor...(Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, ik kwets ws. een hoop mensen nu met bv. vruchtbaarheidsproblemen). Maar door de bank genomen is het geen rocket science...
Nou ja, over dat soort dingen denk ik na, misschien meer dan de gemiddelde mens. Ik ben dermate rationeel ingesteld dat ik de beslissing over wel/geen kids kan laten doorslaan naar geen op basis van allerlei goed doordachte overwegingen.
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
Misschien een rare vraag, en voor de jongere FOK!kers niet echt relevant, of ze hebben er misschien nooit over nagedacht, maar het is een vraag waar ik erg mee zit.
Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten dat we onze relatie het beste konden stoppen. De reden hiervoor is dat zij er voor zichzelf achter is gekomen dat ze kinderen wenst in de toekomst, terwijl ik eigenlijk wel redelijk overtuigd ben dat ik niet wil. Zij kan en wil het risico niet nemen om samen verder te gaan, want anders is de tijd voor kindjes krijgen een beetje over (voordat ze ook een andere leuk man heeft gevonden waar ze een gezin mee wil stichten, is ze denk ik toch wel weer een tijdje verder).
Het stomme is, dat de liefde van beide kanten niet over is, hoewel we allebei ons best doen om er mee om te gaan en te accepteren dat het voorbij is. Ik heb in mijn hele leven maar voor 2 vrouwen zo'n uniek gevoel gehad. Het gevoel van allesoverheersende liefde, waarbij je jezelf helemaal geeft. Dus ik zit er al behoorlijk mee in een depressie met enkele opklaringen tussendoor
De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...
Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.
Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Ben ik dan echt zo vreemd?
'Je mag die wens van je vrouw niet ontnemen'.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.![]()
Imo betreffen die primitieve behoeftes alleen het voortplantingsproces, niet zozeer het willen hebben van kinderen (vergelijk dierenwereld). Pas bij zwangerschap worden zorghormonen aangemaakt. Kinderwens is een cultureel verschijnsel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Je mag die wens van je vrouw niet ontnemen'.
Je hebt het dus over de primitieve voortplantingsdrang? Immers, zij maakt zelfs haar relatie (liefde) kapot om aan die wens te voldoen. Een vrouw die nogal gedreven wordt door haar meest primitieve behoeftes en jij verdedigt dat door de 'schuldvraag' bij de TS te leggen d.m.v. angst.
quote:Op 05-10-2006 15:30 schreef Gripper
[..]
Je bent wel een leuke hippe jonge moeder straks, da's de enige pré die ik kan bedenken.
Waarom ik ze niet hoef? Teveel verantwoordelijkheid. Ik vind kinderen heel tof, zolang ik maar niet 24/7 er voor ze hoef te zijn. Nichtjes, neefjes, oppaskindje van m'nm moeder: ik speel er graag mee, wil ze graag voorlezen, heel leuk allemaal.
Maar met kleine kinderen van mezelf kan ik niet meer doen wat ik op alle foto's in m'n boekje doe, en ik ben teveel gehecht aan m'n vrijheid om die vast te laten leggen. Dat is misschien egoïstisch, maar ach: ik zie niet wat deze toch al overbevolkte wereld ermee opschiet als ik daar nog eens wat kroost aan ga toevoegen. Ook al zullen ze het best goed hebben: we wonen in het rijke westen, dus het gaat hooguit ten koste van de arme negertjes.
Tot slot maak ik me vooral vaak zorgen over hoe dat nou moet met de wereld, hoe pubers van nu zijn vergeleken met hoe ik was op die leeftijd, en hoe zal het dan wel niet worden als je die lijn doortrekt? Is de aarde nog wel gezond als ik kinderen zal krijgen, en zullen ze gezond opgroeien? Wordt terrorisme een probleem, ook bij ons?
Je moet dus behoorlijk overtuigd zijn van het nut wat een kind oplevert, en ik zie echt alleen maar nadelen: kost geld, slapeloze nachten, kopzorgen, grijze haren, enzovoort.
Dat mijn geslacht zich niet voortzet, ach, daar merk ik weinig van als ik er zelf niet meer ben. En ik krijg toch wel een neefje of nichtje om te knuffelen, want m'n broertje en z'n vriendin kunnen niet wachten tot ze allebei werk hebben en zich kunnen gaan settelen.
Laat mij maar lekker de vrijbuiter uithangen...
Idd, dat sommige mensen dat serieus menen. Dat alleen al zou een reden kunnen zijn om ze zelf preventief de mogelijkheid "tot" te ontnemen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:47 schreef Slarioux het volgende:
Hoe kan je egoïstisch zijn tegenover kinderen die er niet zijn? Misgun ik mijn ongeboren kinderen het licht in hun ogen?. Is dat moord? Met voorbedachte rade? Het opzettelijk niet verwekken van wat misschien wel de volgende Einstein was geweest? Hoelang moet ik de cel in?
Wacht maar tot je vriendin 30+ is, dan beginnen die eierstokken te rammelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:12 schreef Sapientiea het volgende:
Mijn vriendin en ik willen ook geen kinderen [we zijn eind twintig], vaak krijgen we te horen: "Maar wie zorgt er dan voor je als je oud bent?" Of ach dat komt wel als je de dertig gepasseerd bent....
Ik wiil niet voor een kind kiezen om geboren te worden, en al helemaal niet verantwoordelijk ervoor zijn. Dat anderen mensen kinderen nemen moeten ze zelf weten, maar voor mij hoeven die kinderen niet.
Wat overigens ook een idiote opmerking is. Ik wil best geloven dat bijna iedere vrouw op een gegeven moment last van rammelende eierstokken krijgt maaar dat betekend nog niet dat je daar meer mee moet doen dan dansen op het ritme.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wacht maar tot je vriendin 30+ is, dan beginnen die eierstokken te rammelen.![]()
Een beetje onzin zou het wel zijn als je dat zou zeggen. Er zijn zoveel redenen om niet voor kinderen te kiezen. De verantwoordelijkheid niet willen is daar maar een van. Erfelijke aandoeningen in de familie, een kind geen goed stabiel gezin kunnen geven, een kind niet de kansen kunnen geven waarvan je vind dat een kind er recht op heeft, weten dat je een slechte ouder zou zijn, op natuurlijke wijze geen kinderen kunnen krijgen en de gemeenschap niet op willen laten draaien voorjouw kinderwens en zo zijn er nog wel een paar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Bewust kinderlozen zijn parasieten. Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg. De meeste bewust kinderlozen willen niet de verantwoordelijkheid op zich nemen. Dit is bezwaarlijk omdat anderen wel de verantwoordelijkheid over deze bewust kinderlozen op zich hebben genomen. Het feit dat ze deze nobele dienst niet aan anderen willen geven maakt hen tot egoisten en parasieten. Da's wat ik ervan zou zeggen als ik radicaler was dan ik werkelijk ben.
Wat weet ik dan precies?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Bewust kinderlozen zijn parasieten. Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg.
Welke verantwoordelijkheid?quote:De meeste bewust kinderlozen willen niet de verantwoordelijkheid op zich nemen. Dit is bezwaarlijk omdat anderen wel de verantwoordelijkheid over deze bewust kinderlozen op zich hebben genomen.
Damn, dus nu moet ik wel hokken, duizenden euro's in lelijke babykamers, luiers, kleren, kinderkamers en andere shit proppen omdat dat nobel zou zijn?quote:Het feit dat ze deze nobele dienst niet aan anderen willen geven maakt hen tot egoisten en parasieten. Da's wat ik ervan zou zeggen als ik radicaler was dan ik werkelijk ben.
daarmee wil je zeggen dat je al het andere niet zegt, maar alleen ZOU zeggen ALS je radicaler ZOU ZIJN GEWEEST?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef kriele het volgende:
Mensen, even dat laatste zinnetje lezen voordat jullie zo happen.
Hoho, dat was ik nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
daarmee wil je zeggen dat je al het andere niet zegt, maar alleen ZOU zeggen ALS je radicaler ZOU ZIJN GEWEEST?
dat is net als ik je nu helemaal de huid volscheld,
en daarna zeg; dit zou ik zeggen, als ik een bepaalde vorm van gilles de la tourette had gehad.
dat is toch krom![]()
meen je nu WEL of NIET wat je in je vorige post zei?
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:49 schreef Demophon het volgende:
Vraagje: wil je überhaupt geen kinderen (lees nageslacht)? Of wil je geen kinderen opvoeden? Nogal een verschil!
Als je bevestigend op de eerste antwoord, dan vind ik het wel een beetje raar, het is namens een biologisch gegeven, je reproductieapparaat onder heeft onze lieve heer (of de natuur whatever) je niet voor niks gegeven.
..
hahaha.. bedankt voor de tipquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:49 schreef kriele het volgende:
[..]
Hoho, dat was ik nietDenk aan je hart
![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:57 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te neuken is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''
Je weet wie Midas Dekkers is? Wat voor een bioloog ben je zelf dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:02 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou dan heeft Bioloog Dekkers het mooi fout, en ik ben zelf trouwens ook bioloog! Als ik hem was zou ik maar weer'ns terug naar de universiteit gaan, want hij is blijkbaar 1 van de grondbeginselen in de natuur vergeten!
![]()
Duh, tuurlijk weet ik wie Midas Dekkers is! Ikzelf ben een moleculair-bioloog (en bijna gepromoveerd, hoop ik)quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je weet wie Midas Dekkers is? Wat voor een bioloog ben je zelf dan?
Het is zo stupide wat hij beweerd, tuurlijk heeft een soort de biologische drang om zich voort te plant, z'n genen voort te laten bestaan! Als een dierensoort dit verlangen niet zo hebben, dan zou het ophouden met te bestaan, duh!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:57 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te neuken is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''
Hartstikke jammer natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...
Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.
Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Shit, ik had babykleertjes voor je gekocht.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:44 schreef Isegrim het volgende:
In orde ben ik sowieso niet, maar ik betwijfel of dat veroorzaakt wordt door het feit dat ik geen kinderen wil.
Mag ik ze hebben ...quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Shit, ik had babykleertjes voor je gekocht.
Dat laatste gebeurt al,om dat het goedkoper is. En we hebben op aarde een gigantische overbevolking dus het zou niet erg zijn als dat eens wat minder werd.Bovendien ,tegen de tijd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heb bestaat de term pensioen niet meer.Dan is het werken tot je dood.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?
mensen horen eenmaal kinderen te krijgen, als iedereen er zo over denkt om geen kids te nemen, krijg je problemen in een streek/land etc.
Bijvoorbeeld; veel nederlanders nemen pas op late leeftijd kinderen en sommige nemen geen kinderen.
Gevolg: NL heeft een enorm overschot aan bejaarden, de arbeidsbevolking krimpt in 10-20 jaar tijd zo erg dat we weer genoodzaakt zijn om buitenlanders te laten komen om alle banen op te vullen..
Dat is natuurlijk een non-argument.Alsof vrijgezellen niet kunnen nadenken.En die stabiliteit is ook gelul.Er zijn genoeg gezinnen die totaal ontspoord zijn.quote:Het stichten van een gezin brengt plichten met zich mee waardoor iemand leven stabiliteit geeft, vrijgezellen mensen bijv. zullen eerder verkeerde belissingen nemen in hun leven.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:00 schreef CherryLips het volgende:
Vooral als iemand in m'n familie een kindje heeft, dan ben ik altijd wel even ontroerd, maar als het kind dan gaat huilen drogen spontaan al m'n eitjes op.
Dat is wel een enge gedachte inderdaad.Het idee dat iedereen om je heen dood gaat.Wat dat betreft heb ik ook niet de behoefte om oud te worden.quote:Of als je oud bent en er echt gewoon niemand meer langskomt omdat er niemand is.
Zo ongeveer de slechtste reden die er bestaat. De meeste oude mensen worden maar zelden bezocht door hun kinderen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:31 schreef RealZeus het volgende:
Maar ja,om dat als reden te gebruiken om kinderen te nemen.
Dat het sociaal is om nu maar vrolijk door te fokken zodat onze kinderen met een nog groter probleem worden geconfronteerd?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg.
En dat weet jij natuurlijk, omdat je er ervaring mee hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.
Wie heeft er geen ervaring met mensen die ook na de geboorte toch niet de dolgelukkige ouder waren die ze hadden gehoopt op magische wijze te worden? Of wilde je suggereren dat die stelling alleen maar door persoonlijke ervaring als ouder ontkracht kon worden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:54 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
En dat weet jij natuurlijk, omdat je er ervaring mee hebt.
Ik denk dat de wereld beter af is zonder mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:06 schreef -XX- het volgende:
Kinderen hoort bij het leven, of je nou wilt of niet!![]()
![]()
We moeten wel blijven bestaan natuurlijk!![]()
![]()
Sommige mensen niet nee, maar om te zeggen dat je totaal geen band hebt met je eigen kind...quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:56 schreef Litpho het volgende:
Wie heeft er geen ervaring met mensen die ook na de geboorte toch niet de dolgelukkige ouder waren die ze hadden gehoopt op magische wijze te worden? Of wilde je suggereren dat die stelling alleen maar door persoonlijke ervaring als ouder ontkracht kon worden?.
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:43 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Sommige mensen niet nee, maar om te zeggen dat je totaal geen band hebt met je eigen kind...
Dat kun je niet van tevoren weten natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.
Oh, ik zeg ook niet dat mensen vooral aan de kinderen moeten omdat ze er toch vanzelf wel van houden, ik zeg alleen dat het onwaarschijnlijk is dat je 'gewoon' niets om je eigen kind geeftquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:04 schreef Litpho het volgende:
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.
Helemaal niet stupide: de drang om te paren is voldoende, de voortplanting gaat dan verder vanzelf. Waarom zou de natuur zo inefficient zijn om ons naar een nageslacht te laten verlangen als dat niet nodig is. Ze houdt niet apart rekening met het bewustzijn van mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:47 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het is zo stupide wat hij beweerd, tuurlijk heeft een soort de biologische drang om zich voort te plant, z'n genen voort te laten bestaan! Als een dierensoort dit verlangen niet zo hebben, dan zou het ophouden met te bestaan, duh!![]()
Dat laatste is niet echte een biologische verklaring. Komen bij vrouwen stofjes los op een bepaalde leeftijd? De mens is in dit opzicht een zoogdier en in de dierenwereld zie je dit nergens terugkomen. Het krijgen van kinderen is natuurlijk een bijzonder proces en de rol van moeder een mooi streven maar dat zijn volgens mij sociogische en sociale processen en geen biologische. Ik geloof niet dat mensen die geen kinderen willen een 'afwijking' hebben.quote:De hele natuur is hier op ingesteld, de geslachtorganen, sex (en het genot ervan), de liefde (bij mensen), maar ook direkt het willen van een kind (vandaar de vele ivf behandelingen, of adopties, om alsnog een kind te hebben)!
In tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:56 schreef Sapientiea het volgende:
En met betrekking tot de voortplantingsdrang; Het is nou niet zo dat we een bedreigde diersoort zijn!
Een variatie daarop doet het inderdaad altijd leuk op verjaardagen als (schoon)familie er weer eens naar vraagt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef thaleia het volgende:
maar tegelijkertijd ook een heel makkelijk iets: nagenoeg iedereen kan het.
* Ridocar hand opsteekt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
zou het eventueel kunnen zijn dat veel mensen onbewust! bang zijn voor het onbekende?? en daarom geen kinderen willen/durven te nemen??
Gezien die miljarden mensen om je heen die wel kinderen hebben, valt het best mee met die onbekendheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
zou het eventueel kunnen zijn dat veel mensen onbewust! bang zijn voor het onbekende?? en daarom geen kinderen willen/durven te nemen??
Nee, ik ben niet bang voor het onbekende. Je ziet er genoeg om het niet eens meer onbekend te vinden. Ik moet ze niet, in alle betekenissen van deze zin.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
Ik denk dat, zoals al eerder hier gezegd, het grootste deel van de mensen niet nadenkt, maar gewoon de logische volgende stap zet. Dus die miljarden hoeven niet echt iets te zeggen. Van de mensen die wel nadenkt over het wel of niet willen van een kind, denk ik best dat er een stel tussenzitten die ergens wel bang zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 05:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gezien die miljarden mensen om je heen die wel kinderen hebben, valt het best mee met die onbekendheid.Als je veel mensen dichtbij je hebt (broers, zussen) die kinderen hebben, denk ik dat je je er goed een voorstelling van kunt maken hoe het is om zelf kinderen te hebben.
Kerel, ik begrijp je voor de voor de volle 100%. Ik denk net zo. Het is uiteraard heel erg dat je nu daardoor je relatie kwijt bent maar je moet je inderdaad niet het mes op de keel laten zetten bij wijze van spreken. Ik wil ook geen kinderen en dat is ook niet discutabel. En voor al die mensen die zeggen dat je wel verandert als het kind er eenmaal is. Ik ken ook mensen bij wie dat dus niet zo was en nu balen dat ze een kind hebben... Ik zeg maar zo, beter geen vader dan een slechte vader. Het willen van een kind is in mijn ogen iets wat door beide ouders voor de volle 200% gesteund moet worden, daar heeft een kind ook recht op.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
Misschien een rare vraag, en voor de jongere FOK!kers niet echt relevant, of ze hebben er misschien nooit over nagedacht, maar het is een vraag waar ik erg mee zit.
Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten dat we onze relatie het beste konden stoppen. De reden hiervoor is dat zij er voor zichzelf achter is gekomen dat ze kinderen wenst in de toekomst, terwijl ik eigenlijk wel redelijk overtuigd ben dat ik niet wil. Zij kan en wil het risico niet nemen om samen verder te gaan, want anders is de tijd voor kindjes krijgen een beetje over (voordat ze ook een andere leuk man heeft gevonden waar ze een gezin mee wil stichten, is ze denk ik toch wel weer een tijdje verder).
Het stomme is, dat de liefde van beide kanten niet over is, hoewel we allebei ons best doen om er mee om te gaan en te accepteren dat het voorbij is. Ik heb in mijn hele leven maar voor 2 vrouwen zo'n uniek gevoel gehad. Het gevoel van allesoverheersende liefde, waarbij je jezelf helemaal geeft. Dus ik zit er al behoorlijk mee in een depressie met enkele opklaringen tussendoor
De grootste reden is denk ik inderdaad dat het de volgende 'logische' stap is. Nou, voor mij is het helemaal niet logisch. Sterker nog, een relatie is voorm ij niet eens logisch. De meeste mensen willen hun leven invullen/ definieren door middel van een een relatie en zoeken daar een geschikte partner bij...Voor mij werkt het andersom. Ik kom iemand leuks tegen en begin een relatie. Kom ik langere tijd niemand tegen, ben ik single en dat vind ik ook oké.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat, zoals al eerder hier gezegd, het grootste deel van de mensen niet nadenkt, maar gewoon de logische volgende stap zet. Dus die miljarden hoeven niet echt iets te zeggen. Van de mensen die wel nadenkt over het wel of niet willen van een kind, denk ik best dat er een stel tussenzitten die ergens wel bang zijn.
En ik denk niet dat je je een voorstelling kunt maken van hoe het is om zelf kinderen te krijgen als je ziet hoe het dichtbij gaat. Ik denk dat het echt heel anders is als je dat kind 24/7 bij je hebt, je er echt voor zorgt, het jouw verantwoordelijkheid is. De gevoelens die je voor je eigen kind kunt hebben, zijn denk ik niet vantevoren voor te stellen, dat moet je ervaren. Net als echt van iemand houden, denk ik.
Als je af en toe een kind leent en die ervaring vermenigvuldigt tot de tiende macht, dan denk ik dat je toch redelijk in de buurt komt. Ik snap wel dat je niet precies kunt weten hoe het voelt om zelf een kind te hebben, maar je kunt wel inschatten wat het voor veranderingen in je leven teweeg zou brengen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:08 schreef miss_sly het volgende:
En ik denk niet dat je je een voorstelling kunt maken van hoe het is om zelf kinderen te krijgen als je ziet hoe het dichtbij gaat. Ik denk dat het echt heel anders is als je dat kind 24/7 bij je hebt, je er echt voor zorgt, het jouw verantwoordelijkheid is. De gevoelens die je voor je eigen kind kunt hebben, zijn denk ik niet vantevoren voor te stellen, dat moet je ervaren. Net als echt van iemand houden, denk ik.
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Eén van de dingen die ik trouwens ervaar als ik mijn neefje te leen heb, is dat je er ineens duizend angsten bij hebt. Een tijdje terug liep hij bijna onder een tram waar ik bij was, wat een verschrikking.Als je een eigen kind hebt, worden dat soort dingen nog veel enger allemaal. Ik heb 't met mijn huisdieren al. Er hoeft maar íets mis te zijn en ik ben helemaal in de stress.
Prima, op zich niks mis mee, maar ik zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een mensenleven. Mij iets teveel van het goede.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.
Tja. Op dit moment zit ik er ook niet op te wachten, maar in andere omstandigheden zie ik ouderschap wel zitten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Prima, op zich niks mis mee, maar ik zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een mensenleven. Mij iets teveel van het goede.
Een teken dat ik dus helaas mis.......quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben 28, woon samen en aan mij heeft nog NOOIT iemand gevraagd 'of het niet een keer tijd wordt...'
Blijkbaar ziet men mij niet als een moederlijk typje. Een teken aan de wand.
Lekker verstikkend idd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.
Idd, kan me nog herinneren dat ik het broertje van mijn vriendin van net een paar uur oud in mijn handen kreeg, schoonmoeder zei meteen van "ben je bang dat je hem laat vallen?"quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Baby's vasthouden vind ik vreselijk.Ik héb niets met dat hele kleine spul... Ik vind kinderen pas leuk worden als je er fatsoenlijk mee kunt communiceren voetballen.
Dat vind ik juist andersom.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:43 schreef CherryLips het volgende:
baby's vind ik nog wel schattig, maar zodra ze gaan lopen en alles slopen en overal met hun handjes aan gaan zitten en alles onderkwijlen is de lol eraf. als ze gaan praten en dingen willen dan houdt het al helemaal op.
Ik ben 18 en iedereen... maar dan ook iedereen van mijn leeftijd in mijn omgeving heeft een kinderwens (meisjes én jongens) .. sommigen hebben zelfs al namen bedacht!quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:34 schreef MadMarco het volgende:
de afschuw om aan kinderen te beginnen zal wel rond de pubertijd beginnen en wanneer deze zich voortzet tot de leeftijd van volwassenheid zal dit wel definitief de keuze worden die je uitdraagt voor de rest van de leven.
Of dat sommige mensen kinderen nemen omdát ze bang zijn voor het harde zakenleven. Kind nemen, thuis zitten... Best een veilige uitweg, voor sommigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
Dat soort opmerkingen, in de trant van "niets haalt het toch hierbij" vind ik met name ook altijd ongelooflijk lullig voor mensen die zelf al jaren aan het proberen zijn kinderen te krijgen maar bij wie het maar niet wil lukken.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat ik ook heel naar vind, is nieuwbakken ouders die verzuchten: 'Dan weet je pas wat er écht belangrijk is'.
En bedankt; alsof mijn leven en alles wat ik ermee doe nutteloos is.
Ik heb ruim 2 jaar thuis gezeten met de kindjes en vond het juist het tegendeel van een easy way out. Mijn God, wat is dat zwaar, de hele dag thuis zitten met twee minimensjes die voor alles van jou afhankelijk zijn. Even rustig naar de wc gaan is er niet bij, laat staan een half uurtje pauze, wat in een normale baan toch wel regel is. Ook promotie kan je wel vergeten. Winkelen met 2 peuters? Laat mij maar lekker onderhandelen met een lastige klant. Een een deadline is peanuts in vergelijking met één volgescheten kind en een ander kind dat NU drinken/eten/aandacht/naar de wc wil.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Het lijkt inderdaad voor sommige vrouwen de easy way out: lekker tutten met de kindjes, overdag winkelen en thee drinken met andere thuisblijfmoeders. Lekker geen deadlines meer, geen moeilijke carrierekeuzes meer.....
Dat weten die vrouwen echter nog niet op het moment dat ze kiezen voor wat zij denken dat een 'easy way out' isquote:Op maandag 16 oktober 2006 19:51 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb ruim 2 jaar thuis gezeten met de kindjes en vond het juist het tegendeel van een easy way out. Mijn God, wat is dat zwaar,
precies. Er wordt altijd gezegd dat moeder zijn ook een baan is. Maar 90% van al die "harde arbeiders" zit wel lekker om 4 uur in vaders stoel om kuttelevisie á la "as the world turns" te kijken. En dan komt het mannetje thuis en oei... wat was ze druk vandaag...quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:36 schreef Jumparound het volgende:
en wat te denken van de beroeps huismoeders... die langer dan 4 jaar thuis blijven om voor "de kinderen" te zorgen, die hebben een luizeleventje...
zelfs ik snap nog wel dat kinderen tot 4 jaar handen vol met werk kosten, maar zodra ze naar school gaan krijg je toch meer tijd?
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:47 schreef Aoristus het volgende:
het is cynisch om je negatief uit te laten over kinderen. Vrouwen houden daar helemaal niet van
heb je al bedacht hoe je die 20% bereikt?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:49 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.
Beetje een gok gebasseerd op de mening van vriendinnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
heb je al bedacht hoe je die 20% bereikt?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:00 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Beetje een gok gebasseerd op de mening van vriendinnen.
En zoals je zelf ook weet zijn er zat vrouwen die na een lange relatie de handdoek in de ring gooien en voor de eerste de beste kerel gaan die wél gehoor geeft aan hun biologische wekker.
Dat is dan een vrij makkelijke manier om het uit te maken; Je laat haar de knoop doorhakken (of 'in overleg' uiteraard). Ze kan je niet kwalijk nemen... want het is je recht als mens om geen kinderen te willen. En als je later ooit toch een kind krijgt zeg je gewoon dat het een ongelukje wasquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:49 schreef MadMarco het volgende:
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:28 schreef Unity het volgende:
Ik maak uit je OP vooral op dat je geen kinderen wilt uit faalangst. Ga eens bij jezelf na of dat wel de juiste insteek is.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:13 schreef Sabsie het volgende:
Ik ben 21 (vrouw) en weet ook zeker dat ik geen kinderen wil. Mensen in mijn omgeving zeggen allemaal dat dat wel een keer verandert als ik wat ouder word, maar ik geloof daar niets van. Ik heb echt helemaal niets met kinderen. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen tegenover die kleintjes, ben snel uitgelult en ik zie mezelf dus echt niet als moeder in een speeltuintje met 2 koters op de glijbaan. Ik kan gewoon niet van kinderen genieten, de liefde mis ik denk ik gewoon. Bovendien wil ik niet dat ze op mij gaan lijken, qua innerlijk.
@ TS: Zowiezo vind ik het niet raar dat je zegt dat je geen kinderen wilt ook al ben je wat ouder. Als je het niet wilt en er niets mee hebt, dan is het maar beter ook dat je er niet aan begint. Je moet er als ouder kunnen zijn voor je kind en jij en ik kunnen dat blijkbaar niet. Voor jou is het allemaal wat lastiger omdat je je relatie er voor hebt moeten opgeven. Toen ik net wat met mijn vriend had begon ik ook al meteen over kinderen. Als hij vanaf het begin al zei dat hij later vader wil worden, dan had ik de relatie meteen afgekapt. Je moeten daar samen hetzelfde over denken. Ook al wist ik niet dat we zo lang bij elkaar zouden blijven, het is een onderwerp dat ik altijd snel aankaart, omdat ik niet later in de problemen wilde komen. Gelukkig denken mijn vriend en ik er hetzelfde over.
Bedenk dus voor jezelf of je de aandacht en liefde die een kind nodig heeft kan geven. Zo niet, begin er dan niet aan!
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Als het je niet zint, ga je maar lekker ergens anders wonen,
als de tandarts of de belastingdienst op straat ongevraagt naar mij toe komt om een 'praatje' te maken waar ik totaal geen zin in heb dan vind ik dat ook klote. kom ik op hun eigen terrein dan is dat meestal vrijwillig (tandarts vind ik niet zo ergquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:kinderen hebben net zo veel recht op léven als jij. Ik vind zo'n houding nogal, jaja, kinderachtig. Puberaal overal tegenaan schoppen, en in dit geval het fenomeen kinderen. Je hoeft ze niet leuk te vinden, dan kun je er nog wel normaal tegen doen. Zoals je ook normaal doet tegen de tandarts of de mensen van de belastingdienst, terwijl die zelfs gekózen hebben voor wat ze nu zijn.
Dit is onzin. Zoals Midas Dekkers zegt: "De mens heeft een drang tot paren, maar niet tot baren". Een kinderwens is niet iets biologisch. Neuken is iets biologisch. De evolutie heeft 'gezorgd' dat neuken lekker is, zodat de overleving van de soort is veiliggesteld. Maar het verlangen naar kinderen is iets puur cultureels. Er is geen enkele diersoort die een 'kinderwens' kent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Biologisch gezien is het raar, ja, om geen kinderen te willen.
En toen jij hier was, en die koters nog niet, was je zelf de koterquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:56 schreef Leipo666 het volgende:
ik was hier eerder dan die kleine koters, en wat denk je zelf? dat er een plek is waar nooit kinderen komen (behalve jezelf opsluiten in een sexshop
)
Dan heb je toch geen hekel aan 't kind, maar aan de ouders, zoals je zegt?quote:als de tandarts of de belastingdienst op straat ongevraagt naar mij toe komt om een 'praatje' te maken waar ik totaal geen zin in heb dan vind ik dat ook klote. kom ik op hun eigen terrein dan is dat meestal vrijwillig (tandarts vind ik niet zo erg) ik ga ook niet kinderen opzoeken door naar een speeltuin ofzo te gaan
![]()
nou geef ik zo'n kind vaak een glimlach en hoop dan van binnen dat hij of zij snel oprot, maar ik stoor mij meer aan die ouders die maar verwachten dat iedereen haar koter leuk en schattig vind (ja enorm schattig als je aan het eten bent in een restaurant en zo'n kind ligt bijna met z'n tong op je bord)
![]()
Mwah, ik vind sommige manieren van schrijven over kinderen verre van rationeel, bijna zoals een klein kind kan staan te stampvoeten. "Ik wil niet ik wil niet ik wil niet", dat effect, en dan vervolgens met allerlei cabaretiers komen aandragen om zichzelf maar kracht bij te zetten...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik zie hier trouwens verder helemaal niemand die 'haatdragend' is naar kinderen. Ik zie wel mensen die niet zoveel hebben met kinderen.
ach het is een forumquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef innovative het volgende:
Mwah, ik vind sommige manieren van schrijven over kinderen verre van rationeel, bijna zoals een klein kind kan staan te stampvoeten. "Ik wil niet ik wil niet ik wil niet", dat effect, en dan vervolgens met allerlei cabaretiers komen aandragen om zichzelf maar kracht bij te zetten...
En dus puur objectief gezien zeg je het zelf ook al is de drang tot nageslacht er wel: overleving van de soort.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De evolutie heeft 'gezorgd' dat neuken lekker is, zodat de overleving van de soort is veiliggesteld.
alleen door de moderne anticonceptie kun je neuken en kiezen of je die natuurlijke gevolgen wil hebben of nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dus puur objectief gezien zeg je het zelf ook al is de drang tot nageslacht er wel: overleving van de soort.
Precies, en dat vind ik goed, maar objectief gezien is de mens een diersoort en dus gericht op overleving van de soort en dus is eigenlijk voortplanting wel degelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:20 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alleen door de moderne anticonceptie kun je neuken en kiezen of je die natuurlijke gevolgen wil hebben of niet
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:16 schreef Leipo666 het volgende:
kun je nagaan als het een kind van jezelf is die je elke nacht uit je bed jankt![]()
tis eigenlijk een simpele kosten/baten analyse en voor mij wegen de baten van kinderen niet op tegen de kosten
Die zijn er ook, ja. Mooie is dat daar echter niets over te zeggen is als je kijkt naar kinderwens vooraf. Genoeg ouders die hun kind lens slaan, die maar wat graag kinderen wilden...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:46 schreef Jumparound het volgende:
Iedereen? Ik denk dat er ook zat mensen zijn die het niet zijn hoor...
je zal je kind maar vermoorden...
Er blij mee zijn en van houden is, iig voor mij, niet genoeg om er voor te kiezen, wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft. En zoals Dekkers al aangeeft, na geboorte ontstaat er idd een heel andere situatie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Volgens jou is sex-drang geen instinct maar het willen hebben van kinderen wel?! Biologisch gezien draai je het om, het kiezen voor kinderen komt in de dierenwereld niet voor. Veel mensen gebruiken hun bewuste verstand niet waardoor er idd vanzelf kindeen komen. Daarnaast maken mensen op grond van hun ratio zowel de keuze om geen kinderen te nemen als om ze WEL te nemen.quote:En die kosten/baten analyse, daar begon ik al mee... Ratio. En bij ons weegt ratio soms op tegen instincten.
Nee, niet vreemd. Waarschijnlijk vraag je je het ook zo af omdat je relatie erdoor op de klippen loopt. Wanneer jouw ex-vriendin er anders over had gedacht was het geen probleem en had je er waarschijnlijk niet zo bij stil gestaan.quote:
'Feit' is ook dat als ze, ze eenmaal hebben, ze worden misbruikt, gehaat, slecht verzorgd en worden vermoord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Feit is, dat als je ze eenmaal hebt, je er inderdaad vaak wel van gaat houden. Instinct, is dat. Mensen ontkennen dat graag, maar dat is een beetje zinloos, in mijn ogen. Je hebt het, klaar. Het is alleen de vraag of je er ook kennis mee wil maken. Want wij mensen hebben de keuze om op dat punt aan te komen of we er van gaan houden of niet: we kunnen zwangerschap voorkomen. En dus kiezen we ervoor om ons maar niet over te geven aan dat instinct.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
Jottem, 1 keer per week een uurtje bezoek van mensen die eigenlijk niet goed weten wat ze er komen doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Dat vergeet je toch telkens weerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat je juist wél op orde bent als je geen kinderen wilt. Zelfs zonder kinderen worden de meeste mensen al genoeg "geleefd", met kinderen wordt dat nog een factor 10 erger.
Nou ben ik gewoon ook niet zo'n grote kindervriend, over het algemeen vind ik kinderen gewoon kut, klaar. Er is niks zo erg als jengelende kinderen in trein/supermarkt/winkel/whatever. Het meest trieste vind ik nog wel dat het gewoon geaccepteerd wordt ook als kinderen overlast veroorzaken. Je moet voor de lol eens meten hoeveel herrie kinderen maken op een speelplaats oid en dan daar gaan zitten met een radio die hetzelfde aantal decibels produceert en dan maar wachten op de reacties...
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.![]()
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.![]()
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.
Kan je nou ook nog met argumenten komen of blijft het de dooddoener:"het zijn kinderen".
Ik betwist overigens niet dat kinderen herrie mogen maken, leker spelen en ravotten is goed voor ze maar ik snap gewoon niet waarom je wel last zou hebben van een radio die te hard staat maar niet van de gillende kinderen in de tuin van de buren.
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.In de tuin van de buren is het een ander geval. De buurman zou dan wel even mogen opletten of het niet teveel lawaai wordt. Kinderen kunnen zich niet goed inhouden en begrijpen niet de gevolgen van hun daden, pubers al veel meer en volwassenen volledig.
Hm ja verschillende mensen verschillende meningen. Ik tolereer het meer, maar vind het ook erg irritant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.
ik heb inderdaad een geweldige moederquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...![]()
Ik ken verschillende mensen die dat nog steeds zo ervaren na het krijgen van de kinderen. Het probleem is dat maar heel weinig ouders het ruiterlijk toegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:17 schreef miki het volgende:
Kinderen lijken me hartstikke leuk, maar ze lijken me ook een 'blok aan het been'. Nu zullen velen vast zeggen dat je dat níet zo ervaart als je ze eenmaal hebt,
Ik zeg niet dat er niet zoiets als een kinderwens bestaat, ik zeg dat een kinderwens niet iets biologisch is. De kinderwens is een typisch menselijk, cultureel verschijnsel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef innovative het volgende:
En tja, Midas Dekkers... Leuk voor het publiek, maar door mede-biologen lang niet altijd voor vol aangenomen. De wil te paren, paren is lekker... Genoeg vrouwen voor wie het totaal niet lekker is, en die het toch willen doen. Waarom zou dat toch zijn?
Wie beweert er dat voortplanting onnatuurlijk is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, en dat vind ik goed, maar objectief gezien is de mens een diersoort en dus gericht op overleving van de soort en dus is eigenlijk voortplanting wel degelijk natuurlijk.
Leuk verhaal enzo, maar jij doet net of het krijgen van kinderen zomaar per ongeluk kan gebeuren. Als ik onverwacht zwanger zou raken, dan wordt het een retourtje abortuskliniek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef Tinkepink het volgende:
-verhaal-
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Leuk verhaal enzo, maar jij doet net of het krijgen van kinderen zomaar per ongeluk kan gebeuren. Als ik onverwacht zwanger zou raken, dan wordt het een retourtje abortuskliniek.
Ik snap niet helemaal dat jij zegt dat je helemaal geen kinderen wilde of het niet zag zitten. Je hebt er toch voor gekozen, want de optie abortus heb je afgewezen. Dus blijkbaar had je toch voldoende redenen om die kinderen wel te laten komen.
En dus heb je ervoor gekozen om wel een kind te krijgen. Dat was mijn enige punt, dat het een keus was.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die dat nog steeds zo ervaren na het krijgen van de kinderen. Het probleem is dat maar heel weinig ouders het ruiterlijk toegeven.
Idd, ze houden allemaal heel veel van hun kinderen maar reken maar dat ze blij zijn als de kids een weekendje bij opa en oma zitten en ze eens tijd voor zichzelf hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.
Beperkte voortplanting bij overbevolking is ook natuurlijk; er zijn genoeg voorbeelden uit de dierenwereld waarbij er minder vaak jongen worden geboren, kleinere nestjes komen per keer, en waarbij de ouderdieren de jongen vaker doden als er sprake is van overbevolking. Dus misschien is 't niet alleen ons menselijk 'nadenken over alles' maar speelt instinct ook wel een rol... Ik zeg wel van mezelf dat ik als ik kinderen leuk zou vinden, ik gewoon 'egoistisch' kinderen zou nemen, ook al vind ik dat we al aardig overbevolkt zijn, en dat m'n beslissing om kinderloos te blijven dus eigenlijk alleen komt omdat ik niets met babies heb.... maar waarom heb ik niets met babies? Ik heb geen nare ervaringen met babies, had geen kleine broertjes of zusjes om jaloers op te zijn, heb ook als kind gewoon wat poppen gehad maar werd ze niet speciaal opgedrongen... ik weet er geen reden voor eigenlijk, misschien is 't wel een voorbeeld van de natuur die 'genoeg!' roept?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wie beweert er dat voortplanting onnatuurlijk is?
Ik ken ook ouders die daarnaast ook niet van hun kinderen houden maar dat niet hardop durven te zeggen omdat een dergelijke uitspraak door iedereen veroordeeld zal worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.
Dat begrijp ik nooit zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
En dan lachen ze mij uit omdat ik elke maand een zwangerschapstest doe ondanks dat ik de pil en meestal ook een condoom gebruik. Zoiets wil ik mezelf en een kind dus echt niet aandoen...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
-verhaal-
Dat is zeker weten zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Dat gevoel, die liefde, dat kán later komen maar het kan ook wegblijven. Dat kind is er dan wel en het gaat niet meer weg.
nou, dat klinkt erg overtuigendquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.
Boeie. Het is mijn leven en ik vind het prima zo zoals het is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nou, dat klinkt erg overtuigend.
Je hebt de keuze voor jezelf gemaakt, niet voor het kind.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Boeie. Het is mijn leven en ik vind het prima zo zoals het is.
Overigens voor alle mensen die denken dat je carriere eraan gaat als je kinderen hebt: dat hoeft niet zo te zijn. Ik werk tegenwoordig als zelfstandige en daarnaast hebben we nog een tweede eigen bedrijf én genoeg tijd voor de kinderen (ze gaan twee middagjes per week naar een lieve oppasmoeder, voor de rest zijn ze of bij mijn man of bij mij)
Dat weet ik, daarom juist. Er hangt zo'n 'omdat het moet'-sfeertje omheen. Ik begrijp wel dat je geen abortus wilt plegen, maar om van elke situatie het beste te maken klinkt niet echt alsof je er blij mee bent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:32 schreef svann het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij toch wel ongeveer hetzelfde als wat jij hier zegt.
Sorry, maar ongewenst zwanger raken hoef je niet dom voor te zijn hoor, de pil is niet 100% betrouwbaar voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen.
Ik was er ook niet echt blij mee. Daar ging het hier ook over.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom juist. Er hangt zo'n 'omdat het moet'-sfeertje omheen. Ik begrijp wel dat je geen abortus wilt plegen, maar om van elke situatie het beste te maken klinkt niet echt alsof je er blij mee bent.
Nee de pil is officieel 98% betrouwbaar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 06:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, maar ongewenst zwanger raken hoef je niet dom voor te zijn hoor, de pil is niet 100% betrouwbaar voor zover ik weet.
Nope, ik wil geen kinderen. Vind ik een veel te grote verplichting.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
Het is ten eerste 0,2 % (2 promille)... Beetje op blijven letten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee de pil is officieel 98% betrouwbaar.
Maar van die 2 %(2 op de 1000 vrouwen) bij wie het misgaat is er een groot deel dat de pil niet op tijd slikt of hem wel eens vergeet, die overgegeven hebben of aan de diarree geweest zijn wat de werking kan beïnvloeden (en dat staat ook in de bijsluiter dus daar kan je rekening mee houden!) of die een antibioticakuurtje gehad hebben (waarvan ook bekend is dat het de werking beïnvloed) maar toch geen extra maatregelen genomen hebben. Daarnaast is er een groep vrouwen die de laatste jaren behoorlijk is aangekomen en eigenlijk een sterkere pil nodig hebben maar hiermee niet naar de huisarts gaan omdat ze zich schamen voor die toename in gewicht.
En dan hebben we natuurlijk nog de vrouwen die bewust "per ongeluk" zwanger raken om op die manier hun partner aan zich te binden of een poging te doen zo de relatie te redden of gewoon domweg geen enkele interesse hebben in hoe hun partner er over denkt, als ze maar een kind krijgen. En om niet door de mand te vallen zich dan maar beroepen op die 2 % kans.![]()
De groep vrouwen die echt door de pil heen zwanger wordt is volgens mij vele malen kleiner dan die 2 %.
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ken ook ouders die daarnaast ook niet van hun kinderen houden maar dat niet hardop durven te zeggen omdat een dergelijke uitspraak door iedereen veroordeeld zal worden.
In mijn omgeving heb ik twee van die gezinnen. De een is per ongeluk zwanger geraakt en kwam daar pas achter toen ze aan het bevallen was. Altijd veilige sex gehad, het wilde studentenleven met drank en onregelmatig leven, ze was zelfs op diëet en tijdens die zwangerschap nog bijna 10 kilo afgevallen. Ze was wat minder ongesteld dan daarvoor maar nog gewoon regelmatig als altijd en dat het iets minder was had ook net zo goed door het afvallen kunnen komen.
Op zaterdagmiddag kreeg ze behoorlijke pijn in haar rug, de huisarts erbij gehaald en een uurtje of 4 later had ze een kind in haar armen. Ongewild, ongewenst maar je moet het er maar mee doen.
Dat vind ik ook altijd een beetje dubieus. Dan luister je wel heel slecht naar je lichaam lijkt me...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??
Makkelijk gezegd, maar het blijkt dat bij adoptie dus juist de grootste psychische problemen van álle opties spelen, zowel bij moeder als kind. Helaas, zou ik willen zeggen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
En er bestaat altijd zoiets als adoptie. Als je een kind écht niet wilt, dan vind je wel een manier om er van af te komen.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:12 schreef innovative het volgende:
[..]
Het is ten eerste 0,2 % (2 promille)... Beetje op blijven letten.
Daarnaast is dat dus bij perfect gebruik
Zoals bijna iedere student denk ik. Ik heb dat ook nooit begrepen maar ik snap wel dat het zo gelopen is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd een beetje dubieus. Dan luister je wel heel slecht naar je lichaam lijkt me...
En daar komt dus het verantwoordelijkheidsgevoel om de hoek, dat kind is er wel door jouw keuzes en fouten en daardoor dus ook jouw verantwoordelijkheid. In die keuze kan ik me dan eigenlijk juist wel weer vinden. Niet alle problemen kan je afschuiven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??
En er bestaat altijd zoiets als adoptie. Als je een kind écht niet wilt, dan vind je wel een manier om er van af te komen.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Zoals bijna iedere student denk ik.
Die zijn er echt in overvloed, en dat weet je ook bestquote:Op donderdag 19 oktober 2006 07:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Leuk beeld van studenten heb jij. Ik ken persoonlijk geen enkele medestudent die zo is, maar ik zal wel de verkeerde studie hebben gedaan dan.
Ben ik het zeker mee eens. Maar zoals je het zegt, en zoals er hier steeds op gehamerd wordt; het is een KEUZE. En als je een keuze maakt, wat de consequenties ook zijn, dan kan het best zijn dat je er niet gelukkig mee bent, maar dan moet je het ook op je eigen schouders dragen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:
En daar komt dus het verantwoordelijkheidsgevoel om de hoek, dat kind is er wel door jouw keuzes en fouten en daardoor dus ook jouw verantwoordelijkheid. In die keuze kan ik me dan eigenlijk juist wel weer vinden. Niet alle problemen kan je afschuiven.
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen iig, en ik heb ook vaak gehoord dat ook vrouwen die weten dat ze zwanger zijn, van de eerste zwangerschap eigenlijk niet eens zo heel veel merken, maar omdat ze erop gefocust zijn natuurlijk toch dingen gaan voelen en zien. Als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt een druk leven, leeft onregelmatig en niet al te gezond EN je wordt gewoon iedere keer ongesteld, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan denken aan een zwangerschap?
Ze was in ieder geval niet dik, wel wat mollig en daarom is ze toen ook aan het afvallen geslagen. (Nog voor de pondjes van die baby er normaal gesproken bij zouden komen.) Uiteraard is dat kind ook niet helemaal gezond, alcohol, ongezond en voor een zwangerschap te weinig eten, bungyjumpen (achteraf was ze toen ongeveer 6,5 maand zwanger geloof ik) hebben niet echt een goed effect op een kind. H4et was heel klein bij de geboorte en heeft er verstandelijk / psychisch ook een tik van gekregen. Het is niet gehandicapt maar heeft zeker een bepaalde achterstand.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??
Mijn buurvrouw van 48 dacht al jaren in de overgang te zijn, en toen kwam er plots een kind uit. Dat meisje had 4 zusjes waarvan de oudste 32, en de jongste 26 was.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??
Oei, het zou dan ook maar een gehandicapt kind zijn, dan ben je genaaid.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:05 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 48 dacht al jaren in de overgang te zijn, en toen kwam er plots een kind uit. Dat meisje had 4 zusjes waarvan de oudste 32, en de jongste 26 was.![]()
nu niet dan wil je zeggenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Oei, het zou dan ook maar een gehandicapt kind zijn, dan ben je genaaid.![]()
Soms niet dus, zie boven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:20 schreef Moja het volgende:
OK het is wel erg offtopic. Maar hoe zit het dan met de buik van die vrouwen, op een gegeven moment gaat die toch gewoon groeienOf zijn die vrouwen moddervet ofzo
![]()
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken de verhalen iig, en ik heb ook vaak gehoord dat ook vrouwen die weten dat ze zwanger zijn, van de eerste zwangerschap eigenlijk niet eens zo heel veel merken, maar omdat ze erop gefocust zijn natuurlijk toch dingen gaan voelen en zien. Als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt een druk leven, leeft onregelmatig en niet al te gezond EN je wordt gewoon iedere keer ongesteld, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan denken aan een zwangerschap?
Mee eens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.
Ik ben het ook helemaal met je eens... Ik doe alleen 3 à 4 keer per jaar een test. Dan ben je er ook nog op tijd bij, en scheelt een hoop centenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.
Op http://zwangerschapstest.nu/ zijn ze heel goedkoop.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben het ook helemaal met je eens... Ik doe alleen 3 à 4 keer per jaar een test. Dan ben je er ook nog op tijd bij, en scheelt een hoop centen
hmmm, ik meen in OUD begrepen te hebben dat die niet zo betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op http://zwangerschapstest.nu/ zijn ze heel goedkoop.
Ze werken op exact dezelfde manier als een Predictor o.i.d. Waarom zouden ze minder betrouwbaar zijn dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:37 schreef miss_sly het volgende:
hmmm, ik meen in OUD begrepen te hebben dat die niet zo betrouwbaar zijn.
En dat is echt geen grapje.
Dan maar panisch. Ik gebruik niet altijd een condoom, neem mijn pil niet altijd op exact dezelfde tijd (vergeet hem ook wel eens) en in voorvocht kan ook sperma zitten. Ik neem simpelweg het zeker voor het onzekere om nachtmerries zoals boven beschreven te voorkomen.quote:En dan nog: ik vind het een beetje panisch om om de zoveel tijd te testen als je ook nog pil en condoom gebruikt, maar als je je daar fijn bij voelt, moet je dat doen natuurlijk. Ik vind echter mensen die dat niet doen, niet bepaald vreemd, eerlijk gezegd.
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze werken op exact dezelfde manier als een Predictor o.i.d. Waarom zouden ze minder betrouwbaar zijn dan?
Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.quote:Dan maar panisch. Ik gebruik niet altijd een condoom, neem mijn pil niet altijd op exact dezelfde tijd (vergeet hem ook wel eens) en in voorvocht kan ook sperma zitten. Ik neem simpelweg het zeker voor het onzekere om nachtmerries zoals boven beschreven te voorkomen.
Hmkay.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundige![]()
Ik vind enkel dat ze dan minder recht hebben om te miepen als ze toch zwanger blijken te zijn.quote:Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.
Dat zegt dan toch echt meer over jou, imhoquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmkay.
[..]
Ik vind enkel dat ze dan minder recht hebben om te miepen als ze toch zwanger blijken te zijn.
Maar zij zitten met de ellende.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch echt meer over jou, imho
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.quote:
Tja, dat is ook al vaker gezegd: niet zorgvuldig genoeg innemen, ziek zijn geweest en helemaal niet zo per ongeluk zwanger geworden zijn...en dan een heel klein percentage waarvoor het ook daadwerkelijk zo is.quote:Ik vind het trouwens altijd erg frappant hoeveel verhalen je hier op Fok leest over vrouwen die 'dwars door de pil heen' zwanger zijn geworden. Ik heb de neiging om die verhalen met een blok zout te nemen.
Nou ja, een overtijdbehandeling is wel een heel ander verhaal dan een abortus met drie maanden... Eigenlijk hebben zij dus meer om over te miepen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
Ik neem hem vrijwel altijd op tijd. Maar al zou ik gesteriliseerd zijn, dan zou ik nog regelmatig testen. Call me crazy. Geen enkele anticonceptiemethode is 100% veilig. En een tientje per maand is bij mij niet 'bakken met geld'. Ik heb er verder geen last van en het geeft mij een veilig gevoel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:57 schreef amaranta het volgende:
Isegrim ook ik vind je een beetje panisch. Ipv bakken met geld uit te geven aan die tests, kun je jezelf ook aanleren om de pil op tijd te nemen. Gewoon een paar weken lang je wekker/mobiel zetten op een bepaald tijdstip. Als het goed is wordt het dan een automatisme.
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Als je gesteriliseerd zou zijn dmv doorknippen van je eileiders, ga je dan echt nog steeds testen?
Dat is wel echt panisch!
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik val er toch niemand mee lastig? Ik wil gewoon 200% zeker zijn.
Tuurlijk mag je dat vinden. Ik heb er verder totaal geen last van, dus wat anderen ervan vinden is dan niet zo van belang.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?
Meen ik ook te hebben gelezen trouwens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundige
Mnee iddquote:Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.
Samen panisch zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:30 schreef As_33 het volgende:
Sinds een kennis ondanks het heel netjes slikken van de pil toch zwanger is geworden, doe ik ook iedere 2 maanden of zo een testje voor de zekerheid. Ik ben hiermee een tijdje geleden begonnen in een periode dat we alleen condooms gebruikten, waar ik eigenlijk bepaald geen 100% vertrouwen in heb. Nu slik ik weer de pil, sinds 2 weken, maar ik denk dat ik gewoon die testjes af en toe blijf doen, ondanks het vrijwel altijd op tijd slikken en bijna nooit vergeten van de pil. Op jaarbasis hebben we het dan over zo'n 40 euro of zo, vind ik eigenlijk ook niet zo veel geld.
en als je er vroeg genoeg bij bent kun je een abortus overwegen, dus zo'n test kan erg nuttig zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:43 schreef amaranta het volgende:
Kleine rekensom, ik zeg niet dat het zo is maargoed.
Isegrim zegt 29 te zijn.
Laten we ervanuit gaan dat ze vanaf dr 20ste de pil slikt.
10*12= 120 euro per jaar
120 * 9 = 1080 euro
Ik weet wel leukere digen die ik met 1000 euro kan doen
Maar Isegrim. Als jij je daar prettig bij voelt. Vooral blijven doen meid!
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.
En al kostte het al met al 1000 euro. Ik wil dit op deze manier, makkelijk zat. Ik heb veel over voor een gevoel van zekerheid.
Nee, nooit. Ik ben namelijk niet angstig. Ik neem slechts het zekere voor het onzekere. Ik weet heel goed dat de kans dat ik zwanger word vrijwel nihil is, want ik neem voldoende voorzorgsmaatregelen. Ik kom echter niet graag voor verrassingen te staan. Wat blijkens de verhalen in dit topic toch wel af en toe gebeurt, ondanks alle voorzorgsmaatregelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Ik vind dat ze er goed aan doet. Ik heb liever een vrouw die weet dat ze niet zwanger is, dan een die denk dat ze het niet is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Dat heb ik niet gezegd. Als iemand geen kinderen wil is dat hun keuze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
. We hebben nu vastgesteld dat *ik* niet in orde ben, klaar, over.
Dat is het sociaal gewenste antwoord. Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die voor hun partner zouden kiezen. Ik vind het zelf niet gezond als je partner na de komst van kinderen permanent op de tweede plek komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Aneurism het volgende:
- Vrouwen hoor ik te vaak en zonder gene zeggen dat als ze tussen hun kinderen of man zouden moeten kiezen, dan zouden ze liever die man opofferen waarmee ze al 15-20 jaar een relatie hebben dan dat "hummeltje" van 2-3 jaar oud. Nog geen een keer heb ik een vrouw horen zeggen dat ze niet kan kiezen, kinderen worden altijd binnen een tijdbestek van nu en 0.3m/s uitgesproken.
Ik niet. Bij mijn ouders bijvoorbeeld is dat niet zo. Als mijn moeder zou moeten kiezen tussen ons en mijn vader, dan kiest ze zeker weten voor mijn vader. Ik ben daar erg blij om.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Zo'n kulargument. Er zijn bijna geen kinderen die voor hun ouders zorgen als ze oud zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
(Eén kind is zielig! Als je later oud bent, komt alle zorg op haar!
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Misschien juist vanwege die pijn?quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Ik zal het eens vragen aan m'n vader.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Dan zou je eventueel nog aan adoptie kunnen denkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:22 schreef thaleia het volgende:
Ik vraag me af of er veel vrouwen zijn die, zoals Aneurism beschrijft, hun man zouden verlaten nadat ie onvruchtbaar is geworden. Als de een gewoon niet WIL en de ander heel vurig wel, dan wil dat de relatie nog weleens opblazen. Maar als beide partners wel willen, wat dat betreft dus op 1 lijn zitten, maar eentje is nou eenmaal onvruchtbaar....dan zal die niet gauw enkel om die reden gedumpt worden denk ik hoor.
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
Zo wil ik absoluut geen hond. Bij weer en wind dat mormel uitlaten, haren in je huis, stank als het regent, altijd oppas moeten regelen als je eens een weekendje weg wilt, nooit meer uitslapen...
Nou, ik denk dat een hond en een kind niet veel scheelt qua vrijheidsbeperking. Kinderen hoef je niet bij weer en wind mee naar buiten te nemen, ze verharen niet, ze kunnen wél gigantisch stinken, (niet naar natte hond, maar naar poep), maar bij kinderen is dat als ze 3, 4 jaar zijn wel over (dan gaan ze op de wc).quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:37 schreef Kontiki het volgende:
[..]
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.
Je mag je vrouw die wens niet ontnemen...?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.![]()
geen kloonquote:
Die heb ik ook gelezen idd, mooie sitequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
ja nee als het ware liefde is is er natuurlijk geen enkele reden om niet instant aan kinderen te beginnenquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:03 schreef Postorderbruid_gebruiker het volgende:
Ekaterina en ik denken al aan kinderen, maar sommigen vinden dat al te snel maar wat nou als het ware liefde is!?!
Heel wat gelezen daar vanavond, goede site.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik ben 29. Ik heb er niet zo lang geleden om gevraagd bij de huisarts. Hij was vrij terughoudend, maar zei dat als ik het écht wilde, dat hij daar dan niet tegenin zou gaan. Ik heb besloten te wachten tot ik 30 ben.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:53 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....
De methode die me het meeste aanspreekt is de essure-methode www.essure.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |