Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Leuk verhaal enzo, maar jij doet net of het krijgen van kinderen zomaar per ongeluk kan gebeuren. Als ik onverwacht zwanger zou raken, dan wordt het een retourtje abortuskliniek.
Ik snap niet helemaal dat jij zegt dat je helemaal geen kinderen wilde of het niet zag zitten. Je hebt er toch voor gekozen, want de optie abortus heb je afgewezen. Dus blijkbaar had je toch voldoende redenen om die kinderen wel te laten komen.
En dus heb je ervoor gekozen om wel een kind te krijgen. Dat was mijn enige punt, dat het een keus was.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die dat nog steeds zo ervaren na het krijgen van de kinderen. Het probleem is dat maar heel weinig ouders het ruiterlijk toegeven.
Idd, ze houden allemaal heel veel van hun kinderen maar reken maar dat ze blij zijn als de kids een weekendje bij opa en oma zitten en ze eens tijd voor zichzelf hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.
Beperkte voortplanting bij overbevolking is ook natuurlijk; er zijn genoeg voorbeelden uit de dierenwereld waarbij er minder vaak jongen worden geboren, kleinere nestjes komen per keer, en waarbij de ouderdieren de jongen vaker doden als er sprake is van overbevolking. Dus misschien is 't niet alleen ons menselijk 'nadenken over alles' maar speelt instinct ook wel een rol... Ik zeg wel van mezelf dat ik als ik kinderen leuk zou vinden, ik gewoon 'egoistisch' kinderen zou nemen, ook al vind ik dat we al aardig overbevolkt zijn, en dat m'n beslissing om kinderloos te blijven dus eigenlijk alleen komt omdat ik niets met babies heb.... maar waarom heb ik niets met babies? Ik heb geen nare ervaringen met babies, had geen kleine broertjes of zusjes om jaloers op te zijn, heb ook als kind gewoon wat poppen gehad maar werd ze niet speciaal opgedrongen... ik weet er geen reden voor eigenlijk, misschien is 't wel een voorbeeld van de natuur die 'genoeg!' roept?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wie beweert er dat voortplanting onnatuurlijk is?
Ik ken ook ouders die daarnaast ook niet van hun kinderen houden maar dat niet hardop durven te zeggen omdat een dergelijke uitspraak door iedereen veroordeeld zal worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ken ze ook. Ze houden zielsveel van hun kids, maar het is wel allemaal wat veel. Ze vinden dat ze er veel voor moeten laten.
Dat begrijp ik nooit zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:28 schreef kriele het volgende:
[..]
En dan lachen ze mij uit omdat ik elke maand een zwangerschapstest doe ondanks dat ik de pil en meestal ook een condoom gebruik. Zoiets wil ik mezelf en een kind dus echt niet aandoen...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
-verhaal-
Dat is zeker weten zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Dat gevoel, die liefde, dat kán later komen maar het kan ook wegblijven. Dat kind is er dan wel en het gaat niet meer weg.
nou, dat klinkt erg overtuigendquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen. En redenen om geen abortus te overwegen waren/zijn er genoeg. Ik ben getrouwd, we hebben een goed inkomen, een mooi huis en een stabiele relatie, we zijn zelf ook stabiel en onze wilde haren kwijt. Ik zie geen redenen waarom een abortus te overwegen zou zijn buiten de reden "geen zin in een kind"/ "geen kinderwens". Mijn man was dolgelukkig en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik uit elke situatie het beste maak.
Boeie. Het is mijn leven en ik vind het prima zo zoals het is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nou, dat klinkt erg overtuigend.
Je hebt de keuze voor jezelf gemaakt, niet voor het kind.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Boeie. Het is mijn leven en ik vind het prima zo zoals het is.
Overigens voor alle mensen die denken dat je carriere eraan gaat als je kinderen hebt: dat hoeft niet zo te zijn. Ik werk tegenwoordig als zelfstandige en daarnaast hebben we nog een tweede eigen bedrijf én genoeg tijd voor de kinderen (ze gaan twee middagjes per week naar een lieve oppasmoeder, voor de rest zijn ze of bij mijn man of bij mij)
Dat weet ik, daarom juist. Er hangt zo'n 'omdat het moet'-sfeertje omheen. Ik begrijp wel dat je geen abortus wilt plegen, maar om van elke situatie het beste te maken klinkt niet echt alsof je er blij mee bent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:32 schreef svann het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij toch wel ongeveer hetzelfde als wat jij hier zegt.
Sorry, maar ongewenst zwanger raken hoef je niet dom voor te zijn hoor, de pil is niet 100% betrouwbaar voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben tegen abortus (tenzij... ). Ik ben van mening dat als ik zo "dom" ben om me te laten bezwangeren, ik er ook maar de gevolgen van moet dragen.
Ik was er ook niet echt blij mee. Daar ging het hier ook over.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom juist. Er hangt zo'n 'omdat het moet'-sfeertje omheen. Ik begrijp wel dat je geen abortus wilt plegen, maar om van elke situatie het beste te maken klinkt niet echt alsof je er blij mee bent.
Nee de pil is officieel 98% betrouwbaar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 06:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, maar ongewenst zwanger raken hoef je niet dom voor te zijn hoor, de pil is niet 100% betrouwbaar voor zover ik weet.
Nope, ik wil geen kinderen. Vind ik een veel te grote verplichting.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
Het is ten eerste 0,2 % (2 promille)... Beetje op blijven letten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee de pil is officieel 98% betrouwbaar.
Maar van die 2 %(2 op de 1000 vrouwen) bij wie het misgaat is er een groot deel dat de pil niet op tijd slikt of hem wel eens vergeet, die overgegeven hebben of aan de diarree geweest zijn wat de werking kan beïnvloeden (en dat staat ook in de bijsluiter dus daar kan je rekening mee houden!) of die een antibioticakuurtje gehad hebben (waarvan ook bekend is dat het de werking beïnvloed) maar toch geen extra maatregelen genomen hebben. Daarnaast is er een groep vrouwen die de laatste jaren behoorlijk is aangekomen en eigenlijk een sterkere pil nodig hebben maar hiermee niet naar de huisarts gaan omdat ze zich schamen voor die toename in gewicht.
En dan hebben we natuurlijk nog de vrouwen die bewust "per ongeluk" zwanger raken om op die manier hun partner aan zich te binden of een poging te doen zo de relatie te redden of gewoon domweg geen enkele interesse hebben in hoe hun partner er over denkt, als ze maar een kind krijgen. En om niet door de mand te vallen zich dan maar beroepen op die 2 % kans.![]()
De groep vrouwen die echt door de pil heen zwanger wordt is volgens mij vele malen kleiner dan die 2 %.
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ken ook ouders die daarnaast ook niet van hun kinderen houden maar dat niet hardop durven te zeggen omdat een dergelijke uitspraak door iedereen veroordeeld zal worden.
In mijn omgeving heb ik twee van die gezinnen. De een is per ongeluk zwanger geraakt en kwam daar pas achter toen ze aan het bevallen was. Altijd veilige sex gehad, het wilde studentenleven met drank en onregelmatig leven, ze was zelfs op diëet en tijdens die zwangerschap nog bijna 10 kilo afgevallen. Ze was wat minder ongesteld dan daarvoor maar nog gewoon regelmatig als altijd en dat het iets minder was had ook net zo goed door het afvallen kunnen komen.
Op zaterdagmiddag kreeg ze behoorlijke pijn in haar rug, de huisarts erbij gehaald en een uurtje of 4 later had ze een kind in haar armen. Ongewild, ongewenst maar je moet het er maar mee doen.
Dat vind ik ook altijd een beetje dubieus. Dan luister je wel heel slecht naar je lichaam lijkt me...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??
Makkelijk gezegd, maar het blijkt dat bij adoptie dus juist de grootste psychische problemen van álle opties spelen, zowel bij moeder als kind. Helaas, zou ik willen zeggen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
En er bestaat altijd zoiets als adoptie. Als je een kind écht niet wilt, dan vind je wel een manier om er van af te komen.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:12 schreef innovative het volgende:
[..]
Het is ten eerste 0,2 % (2 promille)... Beetje op blijven letten.
Daarnaast is dat dus bij perfect gebruik
Zoals bijna iedere student denk ik. Ik heb dat ook nooit begrepen maar ik snap wel dat het zo gelopen is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd een beetje dubieus. Dan luister je wel heel slecht naar je lichaam lijkt me...
En daar komt dus het verantwoordelijkheidsgevoel om de hoek, dat kind is er wel door jouw keuzes en fouten en daardoor dus ook jouw verantwoordelijkheid. In die keuze kan ik me dan eigenlijk juist wel weer vinden. Niet alle problemen kan je afschuiven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Hoe kan je in godesnaam 9 maanden níet doorhebben dat je zwanger bent??
En er bestaat altijd zoiets als adoptie. Als je een kind écht niet wilt, dan vind je wel een manier om er van af te komen.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Zoals bijna iedere student denk ik.
Die zijn er echt in overvloed, en dat weet je ook bestquote:Op donderdag 19 oktober 2006 07:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
Leuk beeld van studenten heb jij. Ik ken persoonlijk geen enkele medestudent die zo is, maar ik zal wel de verkeerde studie hebben gedaan dan.
Ben ik het zeker mee eens. Maar zoals je het zegt, en zoals er hier steeds op gehamerd wordt; het is een KEUZE. En als je een keuze maakt, wat de consequenties ook zijn, dan kan het best zijn dat je er niet gelukkig mee bent, maar dan moet je het ook op je eigen schouders dragen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 02:16 schreef MinderMutsig het volgende:
En daar komt dus het verantwoordelijkheidsgevoel om de hoek, dat kind is er wel door jouw keuzes en fouten en daardoor dus ook jouw verantwoordelijkheid. In die keuze kan ik me dan eigenlijk juist wel weer vinden. Niet alle problemen kan je afschuiven.
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen iig, en ik heb ook vaak gehoord dat ook vrouwen die weten dat ze zwanger zijn, van de eerste zwangerschap eigenlijk niet eens zo heel veel merken, maar omdat ze erop gefocust zijn natuurlijk toch dingen gaan voelen en zien. Als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt een druk leven, leeft onregelmatig en niet al te gezond EN je wordt gewoon iedere keer ongesteld, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan denken aan een zwangerschap?
Ze was in ieder geval niet dik, wel wat mollig en daarom is ze toen ook aan het afvallen geslagen. (Nog voor de pondjes van die baby er normaal gesproken bij zouden komen.) Uiteraard is dat kind ook niet helemaal gezond, alcohol, ongezond en voor een zwangerschap te weinig eten, bungyjumpen (achteraf was ze toen ongeveer 6,5 maand zwanger geloof ik) hebben niet echt een goed effect op een kind. H4et was heel klein bij de geboorte en heeft er verstandelijk / psychisch ook een tik van gekregen. Het is niet gehandicapt maar heeft zeker een bepaalde achterstand.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??
Mijn buurvrouw van 48 dacht al jaren in de overgang te zijn, en toen kwam er plots een kind uit. Dat meisje had 4 zusjes waarvan de oudste 32, en de jongste 26 was.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het in het begin niet door hebt, maar ik snap niet dat je er pas achter komt als je ligt te bevallen. Dat kind neemt toch ruimte in beslag?? Hoe dik moet je dan zijn om die ruimte in je lichaam niet te missen? Dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken dat je het niet door zou hebben. Bij een slank persoon, of iemand met licht tot matig overgewicht, dan moet je dat toch op z'n minst zien??
Oei, het zou dan ook maar een gehandicapt kind zijn, dan ben je genaaid.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:05 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw van 48 dacht al jaren in de overgang te zijn, en toen kwam er plots een kind uit. Dat meisje had 4 zusjes waarvan de oudste 32, en de jongste 26 was.![]()
nu niet dan wil je zeggenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Oei, het zou dan ook maar een gehandicapt kind zijn, dan ben je genaaid.![]()
Soms niet dus, zie boven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:20 schreef Moja het volgende:
OK het is wel erg offtopic. Maar hoe zit het dan met de buik van die vrouwen, op een gegeven moment gaat die toch gewoon groeienOf zijn die vrouwen moddervet ofzo
![]()
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken de verhalen iig, en ik heb ook vaak gehoord dat ook vrouwen die weten dat ze zwanger zijn, van de eerste zwangerschap eigenlijk niet eens zo heel veel merken, maar omdat ze erop gefocust zijn natuurlijk toch dingen gaan voelen en zien. Als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt een druk leven, leeft onregelmatig en niet al te gezond EN je wordt gewoon iedere keer ongesteld, waarom zou je dan in hemelsnaam gaan denken aan een zwangerschap?
Mee eens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.
Ik ben het ook helemaal met je eens... Ik doe alleen 3 à 4 keer per jaar een test. Dan ben je er ook nog op tijd bij, en scheelt een hoop centenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja. Ik doe daarom dus iedere maand een test, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal *niets* merkt. Maar bij mij zou het dan ook het eerste zijn waar ik aan zou denken bij iets als een verminderde menstruatie of gewichtstoename of, of of... Dusseh, als je écht geen kinderen wilt, gewoon regelmatig testen.
Op http://zwangerschapstest.nu/ zijn ze heel goedkoop.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben het ook helemaal met je eens... Ik doe alleen 3 à 4 keer per jaar een test. Dan ben je er ook nog op tijd bij, en scheelt een hoop centen
hmmm, ik meen in OUD begrepen te hebben dat die niet zo betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Op http://zwangerschapstest.nu/ zijn ze heel goedkoop.
Ze werken op exact dezelfde manier als een Predictor o.i.d. Waarom zouden ze minder betrouwbaar zijn dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:37 schreef miss_sly het volgende:
hmmm, ik meen in OUD begrepen te hebben dat die niet zo betrouwbaar zijn.
En dat is echt geen grapje.
Dan maar panisch. Ik gebruik niet altijd een condoom, neem mijn pil niet altijd op exact dezelfde tijd (vergeet hem ook wel eens) en in voorvocht kan ook sperma zitten. Ik neem simpelweg het zeker voor het onzekere om nachtmerries zoals boven beschreven te voorkomen.quote:En dan nog: ik vind het een beetje panisch om om de zoveel tijd te testen als je ook nog pil en condoom gebruikt, maar als je je daar fijn bij voelt, moet je dat doen natuurlijk. Ik vind echter mensen die dat niet doen, niet bepaald vreemd, eerlijk gezegd.
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze werken op exact dezelfde manier als een Predictor o.i.d. Waarom zouden ze minder betrouwbaar zijn dan?
Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.quote:Dan maar panisch. Ik gebruik niet altijd een condoom, neem mijn pil niet altijd op exact dezelfde tijd (vergeet hem ook wel eens) en in voorvocht kan ook sperma zitten. Ik neem simpelweg het zeker voor het onzekere om nachtmerries zoals boven beschreven te voorkomen.
Hmkay.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundige![]()
Ik vind enkel dat ze dan minder recht hebben om te miepen als ze toch zwanger blijken te zijn.quote:Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.
Dat zegt dan toch echt meer over jou, imhoquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmkay.
[..]
Ik vind enkel dat ze dan minder recht hebben om te miepen als ze toch zwanger blijken te zijn.
Maar zij zitten met de ellende.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch echt meer over jou, imho
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.quote:
Tja, dat is ook al vaker gezegd: niet zorgvuldig genoeg innemen, ziek zijn geweest en helemaal niet zo per ongeluk zwanger geworden zijn...en dan een heel klein percentage waarvoor het ook daadwerkelijk zo is.quote:Ik vind het trouwens altijd erg frappant hoeveel verhalen je hier op Fok leest over vrouwen die 'dwars door de pil heen' zwanger zijn geworden. Ik heb de neiging om die verhalen met een blok zout te nemen.
Nou ja, een overtijdbehandeling is wel een heel ander verhaal dan een abortus met drie maanden... Eigenlijk hebben zij dus meer om over te miepen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
Ik neem hem vrijwel altijd op tijd. Maar al zou ik gesteriliseerd zijn, dan zou ik nog regelmatig testen. Call me crazy. Geen enkele anticonceptiemethode is 100% veilig. En een tientje per maand is bij mij niet 'bakken met geld'. Ik heb er verder geen last van en het geeft mij een veilig gevoel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:57 schreef amaranta het volgende:
Isegrim ook ik vind je een beetje panisch. Ipv bakken met geld uit te geven aan die tests, kun je jezelf ook aanleren om de pil op tijd te nemen. Gewoon een paar weken lang je wekker/mobiel zetten op een bepaald tijdstip. Als het goed is wordt het dan een automatisme.
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Als je gesteriliseerd zou zijn dmv doorknippen van je eileiders, ga je dan echt nog steeds testen?
Dat is wel echt panisch!
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik val er toch niemand mee lastig? Ik wil gewoon 200% zeker zijn.
Tuurlijk mag je dat vinden. Ik heb er verder totaal geen last van, dus wat anderen ervan vinden is dan niet zo van belang.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?
Meen ik ook te hebben gelezen trouwens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundige
Mnee iddquote:Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.
Samen panisch zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:30 schreef As_33 het volgende:
Sinds een kennis ondanks het heel netjes slikken van de pil toch zwanger is geworden, doe ik ook iedere 2 maanden of zo een testje voor de zekerheid. Ik ben hiermee een tijdje geleden begonnen in een periode dat we alleen condooms gebruikten, waar ik eigenlijk bepaald geen 100% vertrouwen in heb. Nu slik ik weer de pil, sinds 2 weken, maar ik denk dat ik gewoon die testjes af en toe blijf doen, ondanks het vrijwel altijd op tijd slikken en bijna nooit vergeten van de pil. Op jaarbasis hebben we het dan over zo'n 40 euro of zo, vind ik eigenlijk ook niet zo veel geld.
en als je er vroeg genoeg bij bent kun je een abortus overwegen, dus zo'n test kan erg nuttig zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:43 schreef amaranta het volgende:
Kleine rekensom, ik zeg niet dat het zo is maargoed.
Isegrim zegt 29 te zijn.
Laten we ervanuit gaan dat ze vanaf dr 20ste de pil slikt.
10*12= 120 euro per jaar
120 * 9 = 1080 euro
Ik weet wel leukere digen die ik met 1000 euro kan doen
Maar Isegrim. Als jij je daar prettig bij voelt. Vooral blijven doen meid!
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.
En al kostte het al met al 1000 euro. Ik wil dit op deze manier, makkelijk zat. Ik heb veel over voor een gevoel van zekerheid.
Nee, nooit. Ik ben namelijk niet angstig. Ik neem slechts het zekere voor het onzekere. Ik weet heel goed dat de kans dat ik zwanger word vrijwel nihil is, want ik neem voldoende voorzorgsmaatregelen. Ik kom echter niet graag voor verrassingen te staan. Wat blijkens de verhalen in dit topic toch wel af en toe gebeurt, ondanks alle voorzorgsmaatregelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Ik vind dat ze er goed aan doet. Ik heb liever een vrouw die weet dat ze niet zwanger is, dan een die denk dat ze het niet is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Dat heb ik niet gezegd. Als iemand geen kinderen wil is dat hun keuze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
. We hebben nu vastgesteld dat *ik* niet in orde ben, klaar, over.
Dat is het sociaal gewenste antwoord. Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die voor hun partner zouden kiezen. Ik vind het zelf niet gezond als je partner na de komst van kinderen permanent op de tweede plek komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Aneurism het volgende:
- Vrouwen hoor ik te vaak en zonder gene zeggen dat als ze tussen hun kinderen of man zouden moeten kiezen, dan zouden ze liever die man opofferen waarmee ze al 15-20 jaar een relatie hebben dan dat "hummeltje" van 2-3 jaar oud. Nog geen een keer heb ik een vrouw horen zeggen dat ze niet kan kiezen, kinderen worden altijd binnen een tijdbestek van nu en 0.3m/s uitgesproken.
Ik niet. Bij mijn ouders bijvoorbeeld is dat niet zo. Als mijn moeder zou moeten kiezen tussen ons en mijn vader, dan kiest ze zeker weten voor mijn vader. Ik ben daar erg blij om.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Zo'n kulargument. Er zijn bijna geen kinderen die voor hun ouders zorgen als ze oud zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
(Eén kind is zielig! Als je later oud bent, komt alle zorg op haar!
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Misschien juist vanwege die pijn?quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Ik zal het eens vragen aan m'n vader.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Dan zou je eventueel nog aan adoptie kunnen denkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:22 schreef thaleia het volgende:
Ik vraag me af of er veel vrouwen zijn die, zoals Aneurism beschrijft, hun man zouden verlaten nadat ie onvruchtbaar is geworden. Als de een gewoon niet WIL en de ander heel vurig wel, dan wil dat de relatie nog weleens opblazen. Maar als beide partners wel willen, wat dat betreft dus op 1 lijn zitten, maar eentje is nou eenmaal onvruchtbaar....dan zal die niet gauw enkel om die reden gedumpt worden denk ik hoor.
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
Zo wil ik absoluut geen hond. Bij weer en wind dat mormel uitlaten, haren in je huis, stank als het regent, altijd oppas moeten regelen als je eens een weekendje weg wilt, nooit meer uitslapen...
Nou, ik denk dat een hond en een kind niet veel scheelt qua vrijheidsbeperking. Kinderen hoef je niet bij weer en wind mee naar buiten te nemen, ze verharen niet, ze kunnen wél gigantisch stinken, (niet naar natte hond, maar naar poep), maar bij kinderen is dat als ze 3, 4 jaar zijn wel over (dan gaan ze op de wc).quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:37 schreef Kontiki het volgende:
[..]
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.
Je mag je vrouw die wens niet ontnemen...?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.![]()
geen kloonquote:
Die heb ik ook gelezen idd, mooie sitequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
ja nee als het ware liefde is is er natuurlijk geen enkele reden om niet instant aan kinderen te beginnenquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:03 schreef Postorderbruid_gebruiker het volgende:
Ekaterina en ik denken al aan kinderen, maar sommigen vinden dat al te snel maar wat nou als het ware liefde is!?!
Heel wat gelezen daar vanavond, goede site.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik ben 29. Ik heb er niet zo lang geleden om gevraagd bij de huisarts. Hij was vrij terughoudend, maar zei dat als ik het écht wilde, dat hij daar dan niet tegenin zou gaan. Ik heb besloten te wachten tot ik 30 ben.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:53 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....
De methode die me het meeste aanspreekt is de essure-methode www.essure.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |