Nou ja, een overtijdbehandeling is wel een heel ander verhaal dan een abortus met drie maanden... Eigenlijk hebben zij dus meer om over te miepen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
Ik neem hem vrijwel altijd op tijd. Maar al zou ik gesteriliseerd zijn, dan zou ik nog regelmatig testen. Call me crazy. Geen enkele anticonceptiemethode is 100% veilig. En een tientje per maand is bij mij niet 'bakken met geld'. Ik heb er verder geen last van en het geeft mij een veilig gevoel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:57 schreef amaranta het volgende:
Isegrim ook ik vind je een beetje panisch. Ipv bakken met geld uit te geven aan die tests, kun je jezelf ook aanleren om de pil op tijd te nemen. Gewoon een paar weken lang je wekker/mobiel zetten op een bepaald tijdstip. Als het goed is wordt het dan een automatisme.
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Als je gesteriliseerd zou zijn dmv doorknippen van je eileiders, ga je dan echt nog steeds testen?
Dat is wel echt panisch!
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik val er toch niemand mee lastig? Ik wil gewoon 200% zeker zijn.
Tuurlijk mag je dat vinden. Ik heb er verder totaal geen last van, dus wat anderen ervan vinden is dan niet zo van belang.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je valt er ook niemand mee lastig en je moet het helemaal zelf weten, maar ik mag het ten eerste toch wel wat vreemden overvoorzichtig vinden en ten tweede vinden dat je niet hoeft te oordelen over mensen die niet voor 200% gaan?
Meen ik ook te hebben gelezen trouwens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ze werken natuurlijk op dezelfde manier, maar zijn misschien minder gevoelig ofzo. ik weet ook niet hoe het zit, maar ik heb in OUD meegekregen dat men daar niet erg tevreden over is en daar zitten toch echt wel een hoop ervaringsdeskundige
Mnee iddquote:Niets mis mee dat je het op deze manier doet, maar ik vind mensen die het niet op die manier doen, niet gemakkelijk of minder slim ofzo.
Samen panisch zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:30 schreef As_33 het volgende:
Sinds een kennis ondanks het heel netjes slikken van de pil toch zwanger is geworden, doe ik ook iedere 2 maanden of zo een testje voor de zekerheid. Ik ben hiermee een tijdje geleden begonnen in een periode dat we alleen condooms gebruikten, waar ik eigenlijk bepaald geen 100% vertrouwen in heb. Nu slik ik weer de pil, sinds 2 weken, maar ik denk dat ik gewoon die testjes af en toe blijf doen, ondanks het vrijwel altijd op tijd slikken en bijna nooit vergeten van de pil. Op jaarbasis hebben we het dan over zo'n 40 euro of zo, vind ik eigenlijk ook niet zo veel geld.
en als je er vroeg genoeg bij bent kun je een abortus overwegen, dus zo'n test kan erg nuttig zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
mja, ok...en jij net zo goed, als je test positief is. Met die test voorkom je die zwangerschap namelijk niet, je detecteert hem hoogstens eerder. Dus eigenlijk is je opmerking over recht op miepen heel onterecht.
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:43 schreef amaranta het volgende:
Kleine rekensom, ik zeg niet dat het zo is maargoed.
Isegrim zegt 29 te zijn.
Laten we ervanuit gaan dat ze vanaf dr 20ste de pil slikt.
10*12= 120 euro per jaar
120 * 9 = 1080 euro
Ik weet wel leukere digen die ik met 1000 euro kan doen
Maar Isegrim. Als jij je daar prettig bij voelt. Vooral blijven doen meid!
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ik al die tijd een relatie heb c.q. seksueel actief ben. Dat is niet het geval. Ik ga niet uit van onbevlekte ontvangenissen en doe dus geen tests als ik geen relatie heb. Sinds mijn twintigste heb ik twee kortstondige (minder dan een half jaar) relaties gehad. Nu heb ik sinds ruim een jaar een relatie en doe ik eens in de maand tot eens in de twee maanden een test, die overigens minder dan tien euro kost.
En al kostte het al met al 1000 euro. Ik wil dit op deze manier, makkelijk zat. Ik heb veel over voor een gevoel van zekerheid.
Nee, nooit. Ik ben namelijk niet angstig. Ik neem slechts het zekere voor het onzekere. Ik weet heel goed dat de kans dat ik zwanger word vrijwel nihil is, want ik neem voldoende voorzorgsmaatregelen. Ik kom echter niet graag voor verrassingen te staan. Wat blijkens de verhalen in dit topic toch wel af en toe gebeurt, ondanks alle voorzorgsmaatregelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Ik vind dat ze er goed aan doet. Ik heb liever een vrouw die weet dat ze niet zwanger is, dan een die denk dat ze het niet is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb je de laatste zin in mn post ook gelezen.
Hier volgt hij anders nog een keer.
Doe vooral wat je niet laten kunt!
Ik spreek voor mezelf, ik zou zo niet kunnen leven als ik voortdurend met de angst zou leven dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Overigens, is het je weleens overkomen dat juist door die angst een menstruatie uitbleef?
Dat heb ik niet gezegd. Als iemand geen kinderen wil is dat hun keuze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
. We hebben nu vastgesteld dat *ik* niet in orde ben, klaar, over.
Dat is het sociaal gewenste antwoord. Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die voor hun partner zouden kiezen. Ik vind het zelf niet gezond als je partner na de komst van kinderen permanent op de tweede plek komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef Aneurism het volgende:
- Vrouwen hoor ik te vaak en zonder gene zeggen dat als ze tussen hun kinderen of man zouden moeten kiezen, dan zouden ze liever die man opofferen waarmee ze al 15-20 jaar een relatie hebben dan dat "hummeltje" van 2-3 jaar oud. Nog geen een keer heb ik een vrouw horen zeggen dat ze niet kan kiezen, kinderen worden altijd binnen een tijdbestek van nu en 0.3m/s uitgesproken.
Ik niet. Bij mijn ouders bijvoorbeeld is dat niet zo. Als mijn moeder zou moeten kiezen tussen ons en mijn vader, dan kiest ze zeker weten voor mijn vader. Ik ben daar erg blij om.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Zo'n kulargument. Er zijn bijna geen kinderen die voor hun ouders zorgen als ze oud zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
(Eén kind is zielig! Als je later oud bent, komt alle zorg op haar!
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:39 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat je kinderen zeker wel op de 1e plek komen als je er eentje met veel pijn en moeite uit hebt geperst. Dat weet ik honderd procent zeker.
Misschien juist vanwege die pijn?quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Ik zal het eens vragen aan m'n vader.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom mishandelen mensen dan kinderen?
Dan zou je eventueel nog aan adoptie kunnen denkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:22 schreef thaleia het volgende:
Ik vraag me af of er veel vrouwen zijn die, zoals Aneurism beschrijft, hun man zouden verlaten nadat ie onvruchtbaar is geworden. Als de een gewoon niet WIL en de ander heel vurig wel, dan wil dat de relatie nog weleens opblazen. Maar als beide partners wel willen, wat dat betreft dus op 1 lijn zitten, maar eentje is nou eenmaal onvruchtbaar....dan zal die niet gauw enkel om die reden gedumpt worden denk ik hoor.
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:57 schreef MaLo het volgende:
Zo wil ik absoluut geen hond. Bij weer en wind dat mormel uitlaten, haren in je huis, stank als het regent, altijd oppas moeten regelen als je eens een weekendje weg wilt, nooit meer uitslapen...
Nou, ik denk dat een hond en een kind niet veel scheelt qua vrijheidsbeperking. Kinderen hoef je niet bij weer en wind mee naar buiten te nemen, ze verharen niet, ze kunnen wél gigantisch stinken, (niet naar natte hond, maar naar poep), maar bij kinderen is dat als ze 3, 4 jaar zijn wel over (dan gaan ze op de wc).quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:37 schreef Kontiki het volgende:
[..]
True, maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind. Je hoeft hem/haar niet uit te laten en met die haren en stank zal het ook wel meevallen (hoop ik), maar ik denk toch echt dat een kind een nog veel groter beroep op je vrijheid doet.
Je mag je vrouw die wens niet ontnemen...?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.![]()
geen kloonquote:
Die heb ik ook gelezen idd, mooie sitequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
ja nee als het ware liefde is is er natuurlijk geen enkele reden om niet instant aan kinderen te beginnenquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:03 schreef Postorderbruid_gebruiker het volgende:
Ekaterina en ik denken al aan kinderen, maar sommigen vinden dat al te snel maar wat nou als het ware liefde is!?!
Heel wat gelezen daar vanavond, goede site.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:01 schreef liefbeesje het volgende:
Voor wie zich nog meer afvraagt of ie niet in orde is als ie geen kinderen wil: http://www.kindervrij.nl/
Zo kwam ik erachter dat ik lang niet de enige was...![]()
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterilisatie is theoretisch ongeveer even veilig als de pil.
Ik ben 29. Ik heb er niet zo lang geleden om gevraagd bij de huisarts. Hij was vrij terughoudend, maar zei dat als ik het écht wilde, dat hij daar dan niet tegenin zou gaan. Ik heb besloten te wachten tot ik 30 ben.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:53 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Beetje late reactie van mij om het nu weer over sterilisatie te hebben, maar weet iemand vanaf welke leeftijd je gesteriliseerd kan worden? Ik ben 21 (vrouw) en weet echt zeker dat ik geen kinderen wil, sterilisatie vind ik dan een mooie oplossing. Ik wil niet m'n hele leven aan de hormonen. Maar zou een arts daarin meegaan? Want ik ben best nog wel jong.....
De methode die me het meeste aanspreekt is de essure-methode www.essure.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |