Dat kun je niet van tevoren weten natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.
Oh, ik zeg ook niet dat mensen vooral aan de kinderen moeten omdat ze er toch vanzelf wel van houden, ik zeg alleen dat het onwaarschijnlijk is dat je 'gewoon' niets om je eigen kind geeftquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:04 schreef Litpho het volgende:
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.
Helemaal niet stupide: de drang om te paren is voldoende, de voortplanting gaat dan verder vanzelf. Waarom zou de natuur zo inefficient zijn om ons naar een nageslacht te laten verlangen als dat niet nodig is. Ze houdt niet apart rekening met het bewustzijn van mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:47 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het is zo stupide wat hij beweerd, tuurlijk heeft een soort de biologische drang om zich voort te plant, z'n genen voort te laten bestaan! Als een dierensoort dit verlangen niet zo hebben, dan zou het ophouden met te bestaan, duh!![]()
Dat laatste is niet echte een biologische verklaring. Komen bij vrouwen stofjes los op een bepaalde leeftijd? De mens is in dit opzicht een zoogdier en in de dierenwereld zie je dit nergens terugkomen. Het krijgen van kinderen is natuurlijk een bijzonder proces en de rol van moeder een mooi streven maar dat zijn volgens mij sociogische en sociale processen en geen biologische. Ik geloof niet dat mensen die geen kinderen willen een 'afwijking' hebben.quote:De hele natuur is hier op ingesteld, de geslachtorganen, sex (en het genot ervan), de liefde (bij mensen), maar ook direkt het willen van een kind (vandaar de vele ivf behandelingen, of adopties, om alsnog een kind te hebben)!
In tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:56 schreef Sapientiea het volgende:
En met betrekking tot de voortplantingsdrang; Het is nou niet zo dat we een bedreigde diersoort zijn!
Een variatie daarop doet het inderdaad altijd leuk op verjaardagen als (schoon)familie er weer eens naar vraagt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef thaleia het volgende:
maar tegelijkertijd ook een heel makkelijk iets: nagenoeg iedereen kan het.
* Ridocar hand opsteekt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
zou het eventueel kunnen zijn dat veel mensen onbewust! bang zijn voor het onbekende?? en daarom geen kinderen willen/durven te nemen??
Gezien die miljarden mensen om je heen die wel kinderen hebben, valt het best mee met die onbekendheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
zou het eventueel kunnen zijn dat veel mensen onbewust! bang zijn voor het onbekende?? en daarom geen kinderen willen/durven te nemen??
Nee, ik ben niet bang voor het onbekende. Je ziet er genoeg om het niet eens meer onbekend te vinden. Ik moet ze niet, in alle betekenissen van deze zin.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
Ik denk dat, zoals al eerder hier gezegd, het grootste deel van de mensen niet nadenkt, maar gewoon de logische volgende stap zet. Dus die miljarden hoeven niet echt iets te zeggen. Van de mensen die wel nadenkt over het wel of niet willen van een kind, denk ik best dat er een stel tussenzitten die ergens wel bang zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 05:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gezien die miljarden mensen om je heen die wel kinderen hebben, valt het best mee met die onbekendheid.Als je veel mensen dichtbij je hebt (broers, zussen) die kinderen hebben, denk ik dat je je er goed een voorstelling van kunt maken hoe het is om zelf kinderen te hebben.
Kerel, ik begrijp je voor de voor de volle 100%. Ik denk net zo. Het is uiteraard heel erg dat je nu daardoor je relatie kwijt bent maar je moet je inderdaad niet het mes op de keel laten zetten bij wijze van spreken. Ik wil ook geen kinderen en dat is ook niet discutabel. En voor al die mensen die zeggen dat je wel verandert als het kind er eenmaal is. Ik ken ook mensen bij wie dat dus niet zo was en nu balen dat ze een kind hebben... Ik zeg maar zo, beter geen vader dan een slechte vader. Het willen van een kind is in mijn ogen iets wat door beide ouders voor de volle 200% gesteund moet worden, daar heeft een kind ook recht op.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
Misschien een rare vraag, en voor de jongere FOK!kers niet echt relevant, of ze hebben er misschien nooit over nagedacht, maar het is een vraag waar ik erg mee zit.
Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten dat we onze relatie het beste konden stoppen. De reden hiervoor is dat zij er voor zichzelf achter is gekomen dat ze kinderen wenst in de toekomst, terwijl ik eigenlijk wel redelijk overtuigd ben dat ik niet wil. Zij kan en wil het risico niet nemen om samen verder te gaan, want anders is de tijd voor kindjes krijgen een beetje over (voordat ze ook een andere leuk man heeft gevonden waar ze een gezin mee wil stichten, is ze denk ik toch wel weer een tijdje verder).
Het stomme is, dat de liefde van beide kanten niet over is, hoewel we allebei ons best doen om er mee om te gaan en te accepteren dat het voorbij is. Ik heb in mijn hele leven maar voor 2 vrouwen zo'n uniek gevoel gehad. Het gevoel van allesoverheersende liefde, waarbij je jezelf helemaal geeft. Dus ik zit er al behoorlijk mee in een depressie met enkele opklaringen tussendoor
De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...
Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.
Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Ben ik dan echt zo vreemd?
De grootste reden is denk ik inderdaad dat het de volgende 'logische' stap is. Nou, voor mij is het helemaal niet logisch. Sterker nog, een relatie is voorm ij niet eens logisch. De meeste mensen willen hun leven invullen/ definieren door middel van een een relatie en zoeken daar een geschikte partner bij...Voor mij werkt het andersom. Ik kom iemand leuks tegen en begin een relatie. Kom ik langere tijd niemand tegen, ben ik single en dat vind ik ook oké.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat, zoals al eerder hier gezegd, het grootste deel van de mensen niet nadenkt, maar gewoon de logische volgende stap zet. Dus die miljarden hoeven niet echt iets te zeggen. Van de mensen die wel nadenkt over het wel of niet willen van een kind, denk ik best dat er een stel tussenzitten die ergens wel bang zijn.
En ik denk niet dat je je een voorstelling kunt maken van hoe het is om zelf kinderen te krijgen als je ziet hoe het dichtbij gaat. Ik denk dat het echt heel anders is als je dat kind 24/7 bij je hebt, je er echt voor zorgt, het jouw verantwoordelijkheid is. De gevoelens die je voor je eigen kind kunt hebben, zijn denk ik niet vantevoren voor te stellen, dat moet je ervaren. Net als echt van iemand houden, denk ik.
Als je af en toe een kind leent en die ervaring vermenigvuldigt tot de tiende macht, dan denk ik dat je toch redelijk in de buurt komt. Ik snap wel dat je niet precies kunt weten hoe het voelt om zelf een kind te hebben, maar je kunt wel inschatten wat het voor veranderingen in je leven teweeg zou brengen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:08 schreef miss_sly het volgende:
En ik denk niet dat je je een voorstelling kunt maken van hoe het is om zelf kinderen te krijgen als je ziet hoe het dichtbij gaat. Ik denk dat het echt heel anders is als je dat kind 24/7 bij je hebt, je er echt voor zorgt, het jouw verantwoordelijkheid is. De gevoelens die je voor je eigen kind kunt hebben, zijn denk ik niet vantevoren voor te stellen, dat moet je ervaren. Net als echt van iemand houden, denk ik.
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Eén van de dingen die ik trouwens ervaar als ik mijn neefje te leen heb, is dat je er ineens duizend angsten bij hebt. Een tijdje terug liep hij bijna onder een tram waar ik bij was, wat een verschrikking.Als je een eigen kind hebt, worden dat soort dingen nog veel enger allemaal. Ik heb 't met mijn huisdieren al. Er hoeft maar íets mis te zijn en ik ben helemaal in de stress.
Prima, op zich niks mis mee, maar ik zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een mensenleven. Mij iets teveel van het goede.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.
Tja. Op dit moment zit ik er ook niet op te wachten, maar in andere omstandigheden zie ik ouderschap wel zitten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Prima, op zich niks mis mee, maar ik zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een mensenleven. Mij iets teveel van het goede.
Een teken dat ik dus helaas mis.......quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben 28, woon samen en aan mij heeft nog NOOIT iemand gevraagd 'of het niet een keer tijd wordt...'
Blijkbaar ziet men mij niet als een moederlijk typje. Een teken aan de wand.
Lekker verstikkend idd.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheidsgevoel heet dat.
Idd, kan me nog herinneren dat ik het broertje van mijn vriendin van net een paar uur oud in mijn handen kreeg, schoonmoeder zei meteen van "ben je bang dat je hem laat vallen?"quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:45 schreef Isegrim het volgende:
Baby's vasthouden vind ik vreselijk.Ik héb niets met dat hele kleine spul... Ik vind kinderen pas leuk worden als je er fatsoenlijk mee kunt communiceren voetballen.
Dat vind ik juist andersom.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:43 schreef CherryLips het volgende:
baby's vind ik nog wel schattig, maar zodra ze gaan lopen en alles slopen en overal met hun handjes aan gaan zitten en alles onderkwijlen is de lol eraf. als ze gaan praten en dingen willen dan houdt het al helemaal op.
Ik ben 18 en iedereen... maar dan ook iedereen van mijn leeftijd in mijn omgeving heeft een kinderwens (meisjes én jongens) .. sommigen hebben zelfs al namen bedacht!quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:34 schreef MadMarco het volgende:
de afschuw om aan kinderen te beginnen zal wel rond de pubertijd beginnen en wanneer deze zich voortzet tot de leeftijd van volwassenheid zal dit wel definitief de keuze worden die je uitdraagt voor de rest van de leven.
Of dat sommige mensen kinderen nemen omdát ze bang zijn voor het harde zakenleven. Kind nemen, thuis zitten... Best een veilige uitweg, voor sommigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:08 schreef Tazmaniac het volgende:
Dat soort opmerkingen, in de trant van "niets haalt het toch hierbij" vind ik met name ook altijd ongelooflijk lullig voor mensen die zelf al jaren aan het proberen zijn kinderen te krijgen maar bij wie het maar niet wil lukken.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat ik ook heel naar vind, is nieuwbakken ouders die verzuchten: 'Dan weet je pas wat er écht belangrijk is'.
En bedankt; alsof mijn leven en alles wat ik ermee doe nutteloos is.
Ik heb ruim 2 jaar thuis gezeten met de kindjes en vond het juist het tegendeel van een easy way out. Mijn God, wat is dat zwaar, de hele dag thuis zitten met twee minimensjes die voor alles van jou afhankelijk zijn. Even rustig naar de wc gaan is er niet bij, laat staan een half uurtje pauze, wat in een normale baan toch wel regel is. Ook promotie kan je wel vergeten. Winkelen met 2 peuters? Laat mij maar lekker onderhandelen met een lastige klant. Een een deadline is peanuts in vergelijking met één volgescheten kind en een ander kind dat NU drinken/eten/aandacht/naar de wc wil.quote:Op maandag 16 oktober 2006 19:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Het lijkt inderdaad voor sommige vrouwen de easy way out: lekker tutten met de kindjes, overdag winkelen en thee drinken met andere thuisblijfmoeders. Lekker geen deadlines meer, geen moeilijke carrierekeuzes meer.....
Dat weten die vrouwen echter nog niet op het moment dat ze kiezen voor wat zij denken dat een 'easy way out' isquote:Op maandag 16 oktober 2006 19:51 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb ruim 2 jaar thuis gezeten met de kindjes en vond het juist het tegendeel van een easy way out. Mijn God, wat is dat zwaar,
precies. Er wordt altijd gezegd dat moeder zijn ook een baan is. Maar 90% van al die "harde arbeiders" zit wel lekker om 4 uur in vaders stoel om kuttelevisie á la "as the world turns" te kijken. En dan komt het mannetje thuis en oei... wat was ze druk vandaag...quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:36 schreef Jumparound het volgende:
en wat te denken van de beroeps huismoeders... die langer dan 4 jaar thuis blijven om voor "de kinderen" te zorgen, die hebben een luizeleventje...
zelfs ik snap nog wel dat kinderen tot 4 jaar handen vol met werk kosten, maar zodra ze naar school gaan krijg je toch meer tijd?
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:47 schreef Aoristus het volgende:
het is cynisch om je negatief uit te laten over kinderen. Vrouwen houden daar helemaal niet van
heb je al bedacht hoe je die 20% bereikt?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:49 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.
Beetje een gok gebasseerd op de mening van vriendinnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
heb je al bedacht hoe je die 20% bereikt?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:00 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Beetje een gok gebasseerd op de mening van vriendinnen.
En zoals je zelf ook weet zijn er zat vrouwen die na een lange relatie de handdoek in de ring gooien en voor de eerste de beste kerel gaan die wél gehoor geeft aan hun biologische wekker.
Dat is dan een vrij makkelijke manier om het uit te maken; Je laat haar de knoop doorhakken (of 'in overleg' uiteraard). Ze kan je niet kwalijk nemen... want het is je recht als mens om geen kinderen te willen. En als je later ooit toch een kind krijgt zeg je gewoon dat het een ongelukje wasquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:49 schreef MadMarco het volgende:
Lullig maar waar, je hebt inderdaad 80% kans dat je vriendin je dumpt wanneer je nooit aan kinderen wil beginnen.
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:28 schreef Unity het volgende:
Ik maak uit je OP vooral op dat je geen kinderen wilt uit faalangst. Ga eens bij jezelf na of dat wel de juiste insteek is.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:13 schreef Sabsie het volgende:
Ik ben 21 (vrouw) en weet ook zeker dat ik geen kinderen wil. Mensen in mijn omgeving zeggen allemaal dat dat wel een keer verandert als ik wat ouder word, maar ik geloof daar niets van. Ik heb echt helemaal niets met kinderen. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen tegenover die kleintjes, ben snel uitgelult en ik zie mezelf dus echt niet als moeder in een speeltuintje met 2 koters op de glijbaan. Ik kan gewoon niet van kinderen genieten, de liefde mis ik denk ik gewoon. Bovendien wil ik niet dat ze op mij gaan lijken, qua innerlijk.
@ TS: Zowiezo vind ik het niet raar dat je zegt dat je geen kinderen wilt ook al ben je wat ouder. Als je het niet wilt en er niets mee hebt, dan is het maar beter ook dat je er niet aan begint. Je moet er als ouder kunnen zijn voor je kind en jij en ik kunnen dat blijkbaar niet. Voor jou is het allemaal wat lastiger omdat je je relatie er voor hebt moeten opgeven. Toen ik net wat met mijn vriend had begon ik ook al meteen over kinderen. Als hij vanaf het begin al zei dat hij later vader wil worden, dan had ik de relatie meteen afgekapt. Je moeten daar samen hetzelfde over denken. Ook al wist ik niet dat we zo lang bij elkaar zouden blijven, het is een onderwerp dat ik altijd snel aankaart, omdat ik niet later in de problemen wilde komen. Gelukkig denken mijn vriend en ik er hetzelfde over.
Bedenk dus voor jezelf of je de aandacht en liefde die een kind nodig heeft kan geven. Zo niet, begin er dan niet aan!
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Als het je niet zint, ga je maar lekker ergens anders wonen,
als de tandarts of de belastingdienst op straat ongevraagt naar mij toe komt om een 'praatje' te maken waar ik totaal geen zin in heb dan vind ik dat ook klote. kom ik op hun eigen terrein dan is dat meestal vrijwillig (tandarts vind ik niet zo ergquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:kinderen hebben net zo veel recht op léven als jij. Ik vind zo'n houding nogal, jaja, kinderachtig. Puberaal overal tegenaan schoppen, en in dit geval het fenomeen kinderen. Je hoeft ze niet leuk te vinden, dan kun je er nog wel normaal tegen doen. Zoals je ook normaal doet tegen de tandarts of de mensen van de belastingdienst, terwijl die zelfs gekózen hebben voor wat ze nu zijn.
Dit is onzin. Zoals Midas Dekkers zegt: "De mens heeft een drang tot paren, maar niet tot baren". Een kinderwens is niet iets biologisch. Neuken is iets biologisch. De evolutie heeft 'gezorgd' dat neuken lekker is, zodat de overleving van de soort is veiliggesteld. Maar het verlangen naar kinderen is iets puur cultureels. Er is geen enkele diersoort die een 'kinderwens' kent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Biologisch gezien is het raar, ja, om geen kinderen te willen.
En toen jij hier was, en die koters nog niet, was je zelf de koterquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:56 schreef Leipo666 het volgende:
ik was hier eerder dan die kleine koters, en wat denk je zelf? dat er een plek is waar nooit kinderen komen (behalve jezelf opsluiten in een sexshop
)
Dan heb je toch geen hekel aan 't kind, maar aan de ouders, zoals je zegt?quote:als de tandarts of de belastingdienst op straat ongevraagt naar mij toe komt om een 'praatje' te maken waar ik totaal geen zin in heb dan vind ik dat ook klote. kom ik op hun eigen terrein dan is dat meestal vrijwillig (tandarts vind ik niet zo erg) ik ga ook niet kinderen opzoeken door naar een speeltuin ofzo te gaan
![]()
nou geef ik zo'n kind vaak een glimlach en hoop dan van binnen dat hij of zij snel oprot, maar ik stoor mij meer aan die ouders die maar verwachten dat iedereen haar koter leuk en schattig vind (ja enorm schattig als je aan het eten bent in een restaurant en zo'n kind ligt bijna met z'n tong op je bord)
![]()
Mwah, ik vind sommige manieren van schrijven over kinderen verre van rationeel, bijna zoals een klein kind kan staan te stampvoeten. "Ik wil niet ik wil niet ik wil niet", dat effect, en dan vervolgens met allerlei cabaretiers komen aandragen om zichzelf maar kracht bij te zetten...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik zie hier trouwens verder helemaal niemand die 'haatdragend' is naar kinderen. Ik zie wel mensen die niet zoveel hebben met kinderen.
ach het is een forumquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef innovative het volgende:
Mwah, ik vind sommige manieren van schrijven over kinderen verre van rationeel, bijna zoals een klein kind kan staan te stampvoeten. "Ik wil niet ik wil niet ik wil niet", dat effect, en dan vervolgens met allerlei cabaretiers komen aandragen om zichzelf maar kracht bij te zetten...
En dus puur objectief gezien zeg je het zelf ook al is de drang tot nageslacht er wel: overleving van de soort.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De evolutie heeft 'gezorgd' dat neuken lekker is, zodat de overleving van de soort is veiliggesteld.
alleen door de moderne anticonceptie kun je neuken en kiezen of je die natuurlijke gevolgen wil hebben of nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dus puur objectief gezien zeg je het zelf ook al is de drang tot nageslacht er wel: overleving van de soort.
Precies, en dat vind ik goed, maar objectief gezien is de mens een diersoort en dus gericht op overleving van de soort en dus is eigenlijk voortplanting wel degelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:20 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alleen door de moderne anticonceptie kun je neuken en kiezen of je die natuurlijke gevolgen wil hebben of niet
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:16 schreef Leipo666 het volgende:
kun je nagaan als het een kind van jezelf is die je elke nacht uit je bed jankt![]()
tis eigenlijk een simpele kosten/baten analyse en voor mij wegen de baten van kinderen niet op tegen de kosten
Die zijn er ook, ja. Mooie is dat daar echter niets over te zeggen is als je kijkt naar kinderwens vooraf. Genoeg ouders die hun kind lens slaan, die maar wat graag kinderen wilden...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:46 schreef Jumparound het volgende:
Iedereen? Ik denk dat er ook zat mensen zijn die het niet zijn hoor...
je zal je kind maar vermoorden...
Er blij mee zijn en van houden is, iig voor mij, niet genoeg om er voor te kiezen, wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft. En zoals Dekkers al aangeeft, na geboorte ontstaat er idd een heel andere situatie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Volgens jou is sex-drang geen instinct maar het willen hebben van kinderen wel?! Biologisch gezien draai je het om, het kiezen voor kinderen komt in de dierenwereld niet voor. Veel mensen gebruiken hun bewuste verstand niet waardoor er idd vanzelf kindeen komen. Daarnaast maken mensen op grond van hun ratio zowel de keuze om geen kinderen te nemen als om ze WEL te nemen.quote:En die kosten/baten analyse, daar begon ik al mee... Ratio. En bij ons weegt ratio soms op tegen instincten.
Nee, niet vreemd. Waarschijnlijk vraag je je het ook zo af omdat je relatie erdoor op de klippen loopt. Wanneer jouw ex-vriendin er anders over had gedacht was het geen probleem en had je er waarschijnlijk niet zo bij stil gestaan.quote:
'Feit' is ook dat als ze, ze eenmaal hebben, ze worden misbruikt, gehaat, slecht verzorgd en worden vermoord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Feit is, dat als je ze eenmaal hebt, je er inderdaad vaak wel van gaat houden. Instinct, is dat. Mensen ontkennen dat graag, maar dat is een beetje zinloos, in mijn ogen. Je hebt het, klaar. Het is alleen de vraag of je er ook kennis mee wil maken. Want wij mensen hebben de keuze om op dat punt aan te komen of we er van gaan houden of niet: we kunnen zwangerschap voorkomen. En dus kiezen we ervoor om ons maar niet over te geven aan dat instinct.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
Jottem, 1 keer per week een uurtje bezoek van mensen die eigenlijk niet goed weten wat ze er komen doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Dat vergeet je toch telkens weerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat je juist wél op orde bent als je geen kinderen wilt. Zelfs zonder kinderen worden de meeste mensen al genoeg "geleefd", met kinderen wordt dat nog een factor 10 erger.
Nou ben ik gewoon ook niet zo'n grote kindervriend, over het algemeen vind ik kinderen gewoon kut, klaar. Er is niks zo erg als jengelende kinderen in trein/supermarkt/winkel/whatever. Het meest trieste vind ik nog wel dat het gewoon geaccepteerd wordt ook als kinderen overlast veroorzaken. Je moet voor de lol eens meten hoeveel herrie kinderen maken op een speelplaats oid en dan daar gaan zitten met een radio die hetzelfde aantal decibels produceert en dan maar wachten op de reacties...
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.![]()
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.![]()
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.
Kan je nou ook nog met argumenten komen of blijft het de dooddoener:"het zijn kinderen".
Ik betwist overigens niet dat kinderen herrie mogen maken, leker spelen en ravotten is goed voor ze maar ik snap gewoon niet waarom je wel last zou hebben van een radio die te hard staat maar niet van de gillende kinderen in de tuin van de buren.
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.In de tuin van de buren is het een ander geval. De buurman zou dan wel even mogen opletten of het niet teveel lawaai wordt. Kinderen kunnen zich niet goed inhouden en begrijpen niet de gevolgen van hun daden, pubers al veel meer en volwassenen volledig.
Hm ja verschillende mensen verschillende meningen. Ik tolereer het meer, maar vind het ook erg irritant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.
ik heb inderdaad een geweldige moederquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...![]()
Ik ken verschillende mensen die dat nog steeds zo ervaren na het krijgen van de kinderen. Het probleem is dat maar heel weinig ouders het ruiterlijk toegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:17 schreef miki het volgende:
Kinderen lijken me hartstikke leuk, maar ze lijken me ook een 'blok aan het been'. Nu zullen velen vast zeggen dat je dat níet zo ervaart als je ze eenmaal hebt,
Ik zeg niet dat er niet zoiets als een kinderwens bestaat, ik zeg dat een kinderwens niet iets biologisch is. De kinderwens is een typisch menselijk, cultureel verschijnsel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef innovative het volgende:
En tja, Midas Dekkers... Leuk voor het publiek, maar door mede-biologen lang niet altijd voor vol aangenomen. De wil te paren, paren is lekker... Genoeg vrouwen voor wie het totaal niet lekker is, en die het toch willen doen. Waarom zou dat toch zijn?
Wie beweert er dat voortplanting onnatuurlijk is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, en dat vind ik goed, maar objectief gezien is de mens een diersoort en dus gericht op overleving van de soort en dus is eigenlijk voortplanting wel degelijk natuurlijk.
Leuk verhaal enzo, maar jij doet net of het krijgen van kinderen zomaar per ongeluk kan gebeuren. Als ik onverwacht zwanger zou raken, dan wordt het een retourtje abortuskliniek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef Tinkepink het volgende:
-verhaal-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |