Er blij mee zijn en van houden is, iig voor mij, niet genoeg om er voor te kiezen, wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft. En zoals Dekkers al aangeeft, na geboorte ontstaat er idd een heel andere situatie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Volgens jou is sex-drang geen instinct maar het willen hebben van kinderen wel?! Biologisch gezien draai je het om, het kiezen voor kinderen komt in de dierenwereld niet voor. Veel mensen gebruiken hun bewuste verstand niet waardoor er idd vanzelf kindeen komen. Daarnaast maken mensen op grond van hun ratio zowel de keuze om geen kinderen te nemen als om ze WEL te nemen.quote:En die kosten/baten analyse, daar begon ik al mee... Ratio. En bij ons weegt ratio soms op tegen instincten.
Nee, niet vreemd. Waarschijnlijk vraag je je het ook zo af omdat je relatie erdoor op de klippen loopt. Wanneer jouw ex-vriendin er anders over had gedacht was het geen probleem en had je er waarschijnlijk niet zo bij stil gestaan.quote:
'Feit' is ook dat als ze, ze eenmaal hebben, ze worden misbruikt, gehaat, slecht verzorgd en worden vermoord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:48 schreef innovative het volgende:
Feit is, dat als je ze eenmaal hebt, je er inderdaad vaak wel van gaat houden. Instinct, is dat. Mensen ontkennen dat graag, maar dat is een beetje zinloos, in mijn ogen. Je hebt het, klaar. Het is alleen de vraag of je er ook kennis mee wil maken. Want wij mensen hebben de keuze om op dat punt aan te komen of we er van gaan houden of niet: we kunnen zwangerschap voorkomen. En dus kiezen we ervoor om ons maar niet over te geven aan dat instinct.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 03:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ik maak uit je reactie op dat het vakje kinderen krijgen per definitie aangevinkt is. Het lijkt me een uitstekende situatie als mensen eens wat beter nadachten waarom ze eigenlijk WEL kinderen willen.
Jottem, 1 keer per week een uurtje bezoek van mensen die eigenlijk niet goed weten wat ze er komen doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Dat vergeet je toch telkens weerquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:17 schreef Fawn het volgende:
[..]
Eens. Ik wil later als ik in het bejaardenhuis zit natuurlijk WEL bezoek krijgen![]()
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat je juist wél op orde bent als je geen kinderen wilt. Zelfs zonder kinderen worden de meeste mensen al genoeg "geleefd", met kinderen wordt dat nog een factor 10 erger.
Nou ben ik gewoon ook niet zo'n grote kindervriend, over het algemeen vind ik kinderen gewoon kut, klaar. Er is niks zo erg als jengelende kinderen in trein/supermarkt/winkel/whatever. Het meest trieste vind ik nog wel dat het gewoon geaccepteerd wordt ook als kinderen overlast veroorzaken. Je moet voor de lol eens meten hoeveel herrie kinderen maken op een speelplaats oid en dan daar gaan zitten met een radio die hetzelfde aantal decibels produceert en dan maar wachten op de reacties...
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je vergeet het feit dat die kinderen een ontwikkeling doormaken.![]()
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
So what? Herrie is herrie. Mijn vraag is: als de herrie van kinderen niet erg is op een speelplaats, wat maakt dan andere herrie op die speelplaats wel ongewenst?
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Iedereen is een kind geweest, iedereen heeft gespeeld, en iedereen weet dat op een speelplaats met veel kinderen er veel lawaai is. Oftewel je moet je het niet aantrekken. Dit itt tot een andere geluidsbron die wel een goede reden moet hebben. Het is een fucking speelplaats man.![]()
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen is puber geweest, iedereen heeft muziek te hard gedraaid, iedereen weet dat pubers nou eenmaal rebels zijn en dingen doen die niet mogen. Oftewel je moet het je niet aantrekken.
Kan je nou ook nog met argumenten komen of blijft het de dooddoener:"het zijn kinderen".
Ik betwist overigens niet dat kinderen herrie mogen maken, leker spelen en ravotten is goed voor ze maar ik snap gewoon niet waarom je wel last zou hebben van een radio die te hard staat maar niet van de gillende kinderen in de tuin van de buren.
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als jij het voorbeeld van een speeltuin erbij gaat halen.In de tuin van de buren is het een ander geval. De buurman zou dan wel even mogen opletten of het niet teveel lawaai wordt. Kinderen kunnen zich niet goed inhouden en begrijpen niet de gevolgen van hun daden, pubers al veel meer en volwassenen volledig.
Hm ja verschillende mensen verschillende meningen. Ik tolereer het meer, maar vind het ook erg irritant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik mij terdege van bewust maar dat betekent toch niet dat herrie van kinderen minder irritant is dan herrie van een radio oid?
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:29 schreef innovative het volgende:
[..]
En da's dus 't grappige, zelfs mensen die ineens voor het blok worden gezet (ongeplande zwangerschap, te laat voor maatregelen), blijken uiteindelijk toch wel heel blij met hun kind. 't Is gewoon een raar iets, maar ook net zo goed in ons ingebakken: ons eigen vlees en bloed willen we beschermen en koesteren.
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Goh, zeg dat tegen mijn vader die me niet wilde en niks met me te maken wilde hebben.
ik heb inderdaad een geweldige moederquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuke moeder heb je dan als ze toch een kind neemt...![]()
Ik ken verschillende mensen die dat nog steeds zo ervaren na het krijgen van de kinderen. Het probleem is dat maar heel weinig ouders het ruiterlijk toegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:17 schreef miki het volgende:
Kinderen lijken me hartstikke leuk, maar ze lijken me ook een 'blok aan het been'. Nu zullen velen vast zeggen dat je dat níet zo ervaart als je ze eenmaal hebt,
Ik zeg niet dat er niet zoiets als een kinderwens bestaat, ik zeg dat een kinderwens niet iets biologisch is. De kinderwens is een typisch menselijk, cultureel verschijnsel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef innovative het volgende:
En tja, Midas Dekkers... Leuk voor het publiek, maar door mede-biologen lang niet altijd voor vol aangenomen. De wil te paren, paren is lekker... Genoeg vrouwen voor wie het totaal niet lekker is, en die het toch willen doen. Waarom zou dat toch zijn?
Wie beweert er dat voortplanting onnatuurlijk is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, en dat vind ik goed, maar objectief gezien is de mens een diersoort en dus gericht op overleving van de soort en dus is eigenlijk voortplanting wel degelijk natuurlijk.
Leuk verhaal enzo, maar jij doet net of het krijgen van kinderen zomaar per ongeluk kan gebeuren. Als ik onverwacht zwanger zou raken, dan wordt het een retourtje abortuskliniek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef Tinkepink het volgende:
-verhaal-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |