quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:36 schreef marleenhoofd- het volgende:
nja ik heb hier een tijdje niet gepost omdat ik eigenlijk niets goeds te vertellen had kwa eetgedrag, en dat bleek vandaag ook wel toen ik mezelf woog..
ik was dus 1 kilo afgevallen maar momenteel ben ik 0,5 kilo zwaarder dan mijn startgewicht;') ik weet wel hoe t komt.. mijn chocolaverslaving is terug gekomen.. dit zie je niet alleen aan mijn gewicht maar ook de puisten.. en gister friet gegeten en bij een feestje heb ik vollediger overgegeven aan de zoutjes en m&m's.. Ook heb ik maar een keer hardgelopen deze week omdat t op de andere dagen dat ik normaal ren, regende of ik iets had afgesproken..
Blijkbaar red ik t dus niet geheel op 'eigen kracht' ik ga dna ook vanaf morgen strepen met het streep-je-slank dieet.. als soort van goede start heb ik mijn kamer al een beetje opgeruimt zodat er weer plek om buikspieroefeningen te doen..
Nja ik baal flink, maar aan de andere kant heb ik nu wel weer allemaal motiverende gedachtes dat t echt niet langer zo kan
quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
Balen dat het bij jou ook niet zo lekker gaat Marleen, maar het is iig fijn dat we allebei weten waar het aan ligt en de moed niet opgeven, maar er juist extra hard tegenaan gaanVeel succes
Het is idd goed om een vast moment in de week te kiezen waarop je je weegt ja. Bij mij is dat de zaterdagochtend, behalve als ik dan niet thuis ben, dan wordt het zondagochtend. Maar liever zaterdagochtend, want als ik dan op zaterdag ben wezen stappen dan merk ik dat op zondag niet gelijk op de weegschaalquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:24 schreef mordradead het volgende:
Een nieuw topic en een mooi moment om me eindelijk aan te melden... toch kan ik beter een algemeen weegtijdstip doen en dat zal morgenochtend dan maar zijn want ik moet vanavond weer werken
Omdat mijn kamer zo'n 7m2 isquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:18 schreef Sylvana het volgende:
Waarom laat je je weegschaal dan niet gewoon op 1 plek staan innepin? Dan heb je gewoon steeds hetzelfde "foute"? gewicht, maar weet je wel hoeveel er verandert is zeg maar
Succes iedereen deze week
Jammer hoorquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:02 schreef Quinazoline het volgende:
M'n weegschaal twijfelt toch tussen de 64,5 en 65, dus die kilo die er vorige week af leek te zijn zit er nog fijn aan.
Ik ga ookg ewoon alleen hoor, is een kleine sauna hier in de buurt, met maar 3 sauna's, 1 bubbelbad en een zwembadje ( en een relaxeruimte natuurlijk) maar ik vermaak me er in me eentje altijd prima, lekker rustig en als ik wil praten dan doe ik dat wel gewoon met de andere gastenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:31 schreef ymme het volgende:
Sauna heerlijk. Maar er is niemand die met mij mee wilt, dat is dan weer jammer![]()
Zie zijn sigquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:50 schreef ymme het volgende:
zwahiel, ontbijten nu nog??? Woon je in het buitenland
Als je een maand niet meer ge-update hebt, dan verdwijn je in het lijstje. Gewoon een update doen, zelfde gewicht of niet, dan sta je weer in het lijstje.
ja dat..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:05 schreef Quinazoline het volgende:
Streep je slank van Magriet denk ik, niet?
Ik heb er ook nog even over gedacht maar had geen zin om het boek te kopen.
Veel plezier in California en daar is zeker wel gezond eten te krijgen hoor, ik ben er van de zomer 3 weken geweestquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:03 schreef innepin het volgende:
Succes ermee zwahielKlinkt niet als een fijn huis.... getver, jammer dat zo'n ervaring in een ander land dan zo wordt verpest zeg.
En 340kcal per dag?dat is toch wel heel erg weinig?
Verder stap ik zo het vliegtuig in naar Californie voor 10 dagen, dus m'n dieet zal er wel he-le-maal aangaan... al dat Amerikaanse junkfood en de koekjes en de pannenkoeken en en en..... oh god.
Ik ken 't maar ook de gevolgen ervan! Delicata is erg lekker, gelukkig is hier de echt choco rete duur! En de enige die goeiekoop is is Nestle, maar dan nog 2 euro per reep. Maar welquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:11 schreef CherryLips het volgende:
klote chocola. ik ben kotsemisselijk, heb een halve doos Merci op en vanmiddag ook nog een stuk van die Delicata chocola. Ik weet niet wat ik heb hoor, het is echt een en al chocola.
Nouja, hijs maar iets groter dan mn kamer die ik nu heb hoor, deze kamer hier is 18 m2 en die kamer is 19,5 ofzoquote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:23 schreef Klein het volgende:
Super goed gedaan Sylvana met die kamer!
Wat is ie groot!![]()
Centrum van Deventer, in de Bursestraat heb je hele straat vol met studentenhuizen met kamers van 18 m2, daar zit ik nu en daar betaal je 270 euro inclusief gemiddeld) en ik ga nou verhuizen naar de Smedenstraat, die kamer is dus zo'n 20 m2 en daar betaal ik 325 euro inclusief voor. Die 975 euro was 1 maand huur ( november) en 2 maanden het huurbedrag als borg)quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef marleenhoofd- het volgende:
mag ik vragen waar die ubergrote kamers zitten en wat je ervoor betaald? en waarom moet je 975 euro aan je huurbaas overmaken:{???
Ik wil volgend jaar ook graag op kamers en ben me een beetje aan t orienteren op de kosten.. deze vallen me alleen wel erg tegen:$
Wow, het stijgt maar door zegquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Centrum van Deventer, in de Bursestraat heb je hele straat vol met studentenhuizen met kamers van 18 m2, daar zit ik nu en daar betaal je 270 euro inclusief gemiddeld) en ik ga nou verhuizen naar de Smedenstraat, die kamer is dus zo'n 20 m2 en daar betaal ik 325 euro inclusief voor. Die 975 euro was 1 maand huur ( november) en 2 maanden het huurbedrag als borg)
In Deventer zijn er echt heel veel kamers van 16 m2 of groter voor een redelijke prijs( 200-300 euro)
Ik ga waarschijnlijk naar nijmegen.. en hoop eigenlijk iets van rond de 200 euro te vinden.. iets kleins denk ikquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Centrum van Deventer, in de Bursestraat heb je hele straat vol met studentenhuizen met kamers van 18 m2, daar zit ik nu en daar betaal je 270 euro inclusief gemiddeld) en ik ga nou verhuizen naar de Smedenstraat, die kamer is dus zo'n 20 m2 en daar betaal ik 325 euro inclusief voor. Die 975 euro was 1 maand huur ( november) en 2 maanden het huurbedrag als borg)
In Deventer zijn er echt heel veel kamers van 16 m2 of groter voor een redelijke prijs( 200-300 euro)
Voor 200 euro krijg je echt iets héél kleins of je moet echt ver buiten het centrum gaan wonen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:25 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk naar nijmegen.. en hoop eigenlijk iets van rond de 200 euro te vinden.. iets kleins denk ik
succes met het inrichten van je kartonnen doos danquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:25 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk naar nijmegen.. en hoop eigenlijk iets van rond de 200 euro te vinden.. iets kleins denk ik
mijn slaapkamer van nu is 5m2.. en ik heb mensen gehoord die wel zoiets hebben... achjah ik zie welquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
succes met het inrichten van je kartonnen doos dan
voor 200 euro in Nijmegen heb je misschien een kamer van 5 m2 als je geluk hebt, ga je echt nooit een fatsoenlijke kamer voor krijgen
ja, maar dan is het niet alleen je slaapkamer, maar ook je wonokamer, hou daar wel even rekening mee, dat je er dan niet alleen hoeft te slapen, maar alles moet doenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:58 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
mijn slaapkamer van nu is 5m2.. en ik heb mensen gehoord die wel zoiets hebben... achjah ik zie wel
mijn slaapkamer was vroeger 2 x 2, maar daar zat ik dan ook niet de hele dag in en toen had ik geen computer ofzo. ik moet er niet in denken om zo'n kamertje in een studentenhuis te hebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:58 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
mijn slaapkamer van nu is 5m2.. en ik heb mensen gehoord die wel zoiets hebben... achjah ik zie wel
Kreeg je ook huursubsidie dan voor dat appartementje ofzo, echt goedkoop zegquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:15 schreef wkraaij het volgende:
ik ben in utrecht begonnen met 12 m2 voor 150 euro (omgerekend) dat was 9 jaar terug.
Mijn 2e kamer was 16 m2 voor 175 euro.
En daarna had ik een appartementje voor 225 euro huur per maand (2 kamers, 40 m2)![]()
Daar heb ik wel 4 jaar op moeten wachten![]()
sow en ik heb honger
*gaat een peertje eten*
4 jaar wachten? in utrecht? da's niet lang en niet duur. ik sta nu 2 jaar ingeschrveen, iets fatsoenlijks en betaalbaars boven de 20m2 heb ik opgegeven dus daarom kijk ik naar zeist.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:15 schreef wkraaij het volgende:
ik ben in utrecht begonnen met 12 m2 voor 150 euro (omgerekend) dat was 9 jaar terug.
Mijn 2e kamer was 16 m2 voor 175 euro (7 jaar geleden).
En dat terwijl ik 10 minuten lopen van het centrum woonde![]()
maar de huurbaas kwam uit zuid-afrika en had niet goed een idee wat een kamer waard kan zijn![]()
Tegenover die lage prijs stond wel veel achterstallig onderhoud (je zakte op bepaalde plaatsen bekand door je houten vloer heen. Flink feesten was niet echt een aanrader![]()
En daarna had ik een appartementje voor 225 euro huur per maand (2 kamers, 40 m2)![]()
Daar heb ik wel 4 jaar op moeten wachten![]()
sow en ik heb honger
*gaat een peertje eten*
waar ik nu woon, dorp in gelderland, is ook een wachttijd van 5 jaar en hele hoge huurprijzenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef wkraaij het volgende:
@cherrylips, nee 4 jaar is niet lang.. maar toch ook weer wel. Best idioot dat je zo lang moet wachten in utrecht voor een fatsoenlijke woning (en amsterdam zelfs nog veel langer).
Daarom ben ik ook verhuist naar het oosten van nederland. Daar heb je zo een woning en voor weinig geld ook nog.
dat wordt verhuizenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:46 schreef CherryLips het volgende:
aargh ik kom weer aan
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:08 schreef amaranta het volgende:
Gezien mijn voorgenomen huwelijk wil ik ook een paar kilotjes afvallen. Ik zat te denken aan een kilo of 5.
Nu zag ik bij het kruidvat afslankpillen staan. Is dat wat? Werkt het? Wat doet het eigenlijk? Iemand ervaring ermee?
hoe gedaan? Netjes hoor!quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:06 schreef D.Rose het volgende:
Ik zie dat ik niet meer in de OP sta
Dat komt nauurlijk door de maand niet updaten.
Hierbij mijn update (mocht iemand het interessant vinden)
Ben 12 weken geleden begonnen en 4 weken geleden gestopt met afvallen.
Er waren toen 11 kilo (vet) af.
Nu ben ik dagelijks met bodybuilding bezig en ben in 4 weken alweer 5 kilo (spieren) aangekomen![]()
Niet goed voor mijn bmi trouwens
Als het zo door gaat zit ik volgende maand dus weer op mijn oude gewicht
ja, of niet dus.. Ze zijn de keuken aan t verbouwen.. en ik meende dat we er alleen vandaag en morgen niet inkonden maar t komt er nu op neer dat we er de hele week niet in kunnen i.v.m. voegen die dan weer moeten drogen en dan de nieuwe keuken enz.. echt fatsoendelijke maaltijden zullen het deze week niet worden dus.. ik ga dan ook maar een weekje niet strepen en proberen gewoon zo op te lettenquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:41 schreef marleenhoofd- het volgende:
hmm niet afgevallen deze week.. maar weer iets beter mijn best gaan doen volgende week:)
stuur ook een beetje zon deze kant op, hier is het de hele dag regenachtig geweest en dat zal voorlopig ook nog zo blijven hoorde ikquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef zwahiel het volgende:
Netjes hoor snakelady! Ziet er goed uit!
Ik zal zo ook mijn gegevens up proberen te date. Eerst maar 's wat te eten doen... Vandaag nog niet gedaan, zit nu in het zonnetje op mijn balkon. En ben net wakker
Slecht slecht, ik weet 't....
Dank jequote:
wel makkelijkquote:Op maandag 23 oktober 2006 04:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Afvallen.Guttegut, er over praten helpt geen zier, je moet het gewoon doen. En de oplossing is altijd meer bewegen en minder eten, je lichaam slaat het vet namelijk niet voor de lol op.
Mijn ervaring is dat je in een maand makkelijk 7 kilo kwijt kunt raken, ik ben van 72 kilo naar 65 kilo (man, 1,80 m) in een maand gegaan. Train daarbij ook nog voor extra spiermassa en je zie er ineens superstrak uit. Maar je moet wel doorzetten en je daarna houden aan je nieuwe eetstijl en goed bewegen, het is zo simpel, je moet het gewoon doen.
Prima hoor. Maar ik word gewoon ziek van mensen die afvallen als een hele prestatie zien, dat is het niet. Als je namelijk gewoon er voor gaat ben je dat extra gewicht zo kwijt, en als je dat niet doet zit het er zo weer aan, maar dan ontbreekt kennelijk de wil die er voor zorgt dat je de mentale hardheid kan opbrengen. En tja, dat probleem zit toch echt bij jezelf dus klagen heeft geen enkele zin.quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:40 schreef zwahiel het volgende:
wel makkelijk
ach 20 kg in nog geen 2 maanden... En nu jij weer...
De mens is een zwak wezen... Daarbij... Je kunt niet altijd zo makkelijk afvallen. Ik vind het nog steeds een prestatie dat niet alleen ik, maar ook genoeg mensen in dit topique afvallen...!quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik word gewoon ziek van mensen die afvallen als een hele prestatie zien, dat is het niet. Als je namelijk gewoon er voor gaat ben je dat extra gewicht zo kwijt, en als je dat niet doet zit het er zo weer aan, maar dan ontbreekt kennelijk de wil die er voor zorgt dat je de mentale hardheid kan opbrengen. En tja, dat probleem zit toch echt bij jezelf dus klagen heeft geen enkele zin.
Heb tot een uur of 1 huiswerk gemaakt, ja op zondag, maar dan loop ik mooi bij op het schema om te leren voor mijn tentamens. Ben nu wat blijven hangen op Fok! en ben een t-shirt aan het ontwerpen, dan wordt het wel vrij laat, maar goed, morgen toch vrij.quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:56 schreef zwahiel het volgende:
(btw waarom reageer je nog zo laathier is 't pas 12 uur, maar ik neem aan dat jij in NL zit
)
hmjah, je kunt jezelf genoeg haten om idd aan het juiste lichaam te komen. Trouwens een mooie quote uit Dodgeballquote:Op maandag 23 oktober 2006 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, misschien ligt het aan mij maar ik vind dik zijn echt zo lelijk, mijn afgrijzen is zo groot dat het vrij makkelijk is om minder bier te drinken en wat verantwoorder te eten. Daar haal ik mijn motivatie vandaag om gewoon gezond te eten.Ook gaat alles gemakkelijker als je minder zwaar bent, lopen, ademen, slapen, je bent gewoon actiever. Als ik dan hoor dat mensen klagen dan denk ik dat zij hun eigen uiterlijk en leefstijl nog niet genoeg haten, anders zou je mijns inziens niet klagen maar het hogere doel voor ogen hebben waardoor je alles aan kunt.
[..]
Heb tot een uur of 1 huiswerk gemaakt, ja op zondag, maar dan loop ik mooi bij op het schema om te leren voor mijn tentamens. Ben nu wat blijven hangen op Fok! en ben een t-shirt aan het ontwerpen, dan wordt het wel vrij laat, maar goed, morgen toch vrij.
76 kilo en dan maat 40 aankunnen, hoe doe je dat? als ik dat zou wegen zou ik denk ik wel maat 46 hebben oid. Of ben je erg lang? Wel gefeli trouwens dat het zo goed gaat!quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:55 schreef Sabinee het volgende:
Ondanks de kermis, veel drinken en uit eten toch nog een halve kilo afgevallen.
Zit nu op 76 kg, ben al bijna op de helftGisteren met mijn moeder broeken gepast, zij past haar broeken niet meer, en ik pas al haar broeken. Ben zo trots, haar linnen broek maat 40 zat vrij los bij mij
Als we allebei ons streefgewicht hebben bereikt (zij 55 kg, ik 65 kg) , hebben we afgesproken dat we lekker gaan shoppen samen.
uh snap niet dat jullie daar zo van opkijken?quote:[b]Op woensdag 25 oktober 2006 10:40 schreef
En sabinee, hoe doe je dat met 76 kilo maat 40 passen?
Ik denk dat we dan een andere maat 40 hebben. Jij bent langer als ik en met mijn bijna 75 kilo begint maat 42 een tikkie te wijd te zitten. Ik denk dat ik pas bij 72 kilo maat 40 goed aankan.
Het zal wel uitmaken waar die broek is gekocht denk ik.
en hoe strak je je kleding wil hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt er natuurlijk ook nog aan welke bouw je hebt (peer, appel etc...)
Ik bedoelde in het algemeen, niet gericht op jou. Ik zie wel een rolletje trouwens, dus ik had die broek een maat groter gekochtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
vind je dat die kleren te strak zitten op de foto dan? ik koop echt geen kleren om de maat hoor??
(die ziet toch niemand als ik het aan heb????)
Ik heb ook gewoon maat 42 van shirts en dergelijkequote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:59 schreef Aventura het volgende:
Nou ik kijk ervan op omdat ik 168 cm ben, 64 kg weeg en maat 38 heb. Een heel soms zelfs 40.
Dus ik ben een stuk kleiner en lichter en dan toch dezelfde confectiemaat. Misschien zijn jullie gespierder.
Fran Dresscher schijnt dat te hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja daar heb je zeker gelijk in.... sommige mensen WILLEN ook speciaal een maat en als het niet past (dus te strak zit), dan doen ze het toch aan, omdat ze geestelijk geen grotere maat aanwillen...
naja ik ben zelf van mening dat het ook nog lekker moet zitten.. dus inderdaad makkelijk dicht te krijgen en vooral niet knellen enzo...
ik ben 1m70, weeg nu 59 kilo en heb maat 40/42 qua truien en shirtsquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon maat 42 van shirts en dergelijke
Ik weeg nog 95 kilo
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, zo'n eetagenda, maar ik zou het zelf afraden. De reden daarvoor is dat je extreem geobsedeerd bezig raakt met alles wat je in je mond steekt. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je een appel eet, bij wijze van spreken. Omdat je jezelf elke keer weer confronteert met wat je hebt gegeten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:36 schreef Klein het volgende:
Wiehoe fok is terug!
Heb weer een baaldag gehad..vorige week zaterdag![]()
Chips, pepernoten, warme chocolademelk...
Maar ben zondag direct gestraft met een inmense buikpijn die zelfs tot maandag duurde..![]()
Zondag een fruitdagje gehouden en ook maandag en dinsdag heel netjes gedaan om het te compenseren.
Kan deze week weinig op mn hometrainer omdat ik niet zoveel thuis ben.
Vakantie he (of iig leesweek), dus hang lekker bij mn vriend thuis..
Maar ga toch nog even proberen twee uurtjes mee te pakken deze week in de tijd dat ik thuis ben!
Ik hou dagelijks bij wat ik eet, om zo ook te zien hoe lang de periodes zijn dat ik weer de fout in ga.
Val mezelf toch wel erg tegen, ga zeker 1x in de anderhalve week/twee weken de fout in.
Zelfs terwijl ik mezelf er zo mee confronteer door een 'eetagenda' bij te houden...
Waar is die wilskracht?!!!![]()
Ik heb t idd ook eerder gedaan en er komt altijd een moment dat t me niet meer bevalt en ik er mee kap...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, zo'n eetagenda, maar ik zou het zelf afraden. De reden daarvoor is dat je extreem geobsedeerd bezig raakt met alles wat je in je mond steekt. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je een appel eet, bij wijze van spreken. Omdat je jezelf elke keer weer confronteert met wat je hebt gegeten.
Een keer in de week een extreem ranzige eetdag hebben is juist supergoed voor het afvallen, hoe stom het ook klinkt. Je geeft op die ene dag je spijsvertering een enorme boostIk heb het maanden volgehouden: 6 dagen gezond, 1 dag helemaal los. Ben er 1,5 kilo per week mee afgevallen en heb het er goeddeels af kunnen houden.
Maar dan ben je jezelf toch constant aan het controleren en het straffen? Voel je je daar niet ongelukkig bij?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:22 schreef Klein het volgende:
[..]
Ik heb t idd ook eerder gedaan en er komt altijd een moment dat t me niet meer bevalt en ik er mee kap...
Maar het is nu even lekker als stok achter de deur, ik moet het voor mezelf toch weer noteren als ik verkeerd heb gegeten en dat maakt mij voor mij de drempel een stukje hoger om toch te snoepen!
Maar ben bang dat ik 1 1/2 kilo per week nooit zou gaan redden...ik doe daar eerder een half jaar over!![]()
Yayquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn maten zijn, k heb geen meetlint
Ik ben vandaag geslaagd voor mn theorie-examen met maar 2 fout en dat ga ik toch wel even voorzichtig vieren
jup, dat wordt vanavond gelijk aangevraagdquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Yay
En binnenkort BNOR-examen?
Ik rij nu 2 weken rond inmiddels. Autorijden roeleert![]()
Ik weet niet, ik snap wat je bedoelt, maar voel me daar op dit moment echt niet vervelend bij.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dan ben je jezelf toch constant aan het controleren en het straffen? Voel je je daar niet ongelukkig bij?
En die 1,5 kilo per week gingen gepaard met een BMI van bijna 33, dan gaat het ook wat rapper
Ik was mijn eigen frustraties geloof ik een beetje aan het reflecteren, waarvoor excusesquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:40 schreef Klein het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik snap wat je bedoelt, maar voel me daar op dit moment echt niet vervelend bij.
Heb zeker eerder momenten gehad dat ik kneitergek van mezelf en de lijstjes werd, maar dan
stopte ik er ook gewoon weer mee.
Op dit moment is het meer beetje bijhouden. En let eigenlijk meer op het aantal keren dat ik goed de fout inga, dan dat ik echt kijk wat ik elke dag heb gegeten ofzo..
En die dagen wil ik dan gewoon weer compenseren met een tijdje goed eten..
Snap echt wat je bedoelt, maar op dit moment voelt het absoluut niet zo en als het weer foute kant op gaat kap ik er gewoon weer mee!
JAAAAAAAA, hoewel ik het nog niet geloof, maar vanmorgen wassie er nog steeds afquote:
ik zou het zo laten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
zo dan hebben jullie een beetje een idee ervan
[afbeelding]
Hee, jij ook hier?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik zou het zo laten.
ja, misschien een andere tas
maar afvallen? Neuj..
4-6 uur in de week sporten ben ik gewend, en als ik eenmaal begonnen ben dan hou ik het ook wel vol, alleen dat beginnen is lastig als je er een tijdje uit bent geweest. Maar goed, ik ga er gewoon voor, anders val ik nooit af natuurlijkquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:19 schreef FUFR het volgende:
is dat niet een beetje teveel van het goede?
Thxquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik zou het zo laten.
ja, misschien een andere tas
maar afvallen? Neuj..
Wow, goed manquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Thx![]()
maaruh ik moet nog zeker 10 kg afvallen....
(ben er inmiddels ruim 25 kwijt)
Als je erachter bent, laat het ook ff aan ons weten, kijken of het bij ons ook werktquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm ik sport nauwelijks meer, maar blijf even slank, zo niet slanker.. ik mag niet klagen natuurlijk, maar hoe kan dit nou?
Ik ben 1.73m..en maat 46 vind ik wel heel overdreven hoorquote:Op maandag 23 oktober 2006 10:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
76 kilo en dan maat 40 aankunnen, hoe doe je dat? als ik dat zou wegen zou ik denk ik wel maat 46 hebben oid. Of ben je erg lang? Wel gefeli trouwens dat het zo goed gaat!
Inderdaad, ik had met 70 kilo en lengte 1.68 maat 38/40, dus volgens mij is het heel normaalquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:07 schreef Sabinee het volgende:
[..]
Ik ben 1.73m..en maat 46 vind ik wel heel overdreven hoor
Ondertussen alweer 75 kgEn nee mijn broeken zitten niet zo strak dat er rollen overheen hangen, ik heb ze het liefst ook een beetje losjes. Denk inderdaad dat het aan het merk ligt (en het is LINNEN) want verder heb ik gewoon nog mn maat 42 broeken hoor
Heb een zandloperfiguur en ben vrij gespierd ja.
Maar vind wel dat jullie er een beetje te verbaasd over zijn![]()
Makkelijk antwoord ... je spieren zijn langzaam aan het verdwijnen.... spieren wegen meer dan vet en daarom heb je het idee dat je nog meer afvalt... wat er eigenlijk aan het gebeuren is is dat je spiermassa verminderd. En dit geeft de illusie dat je slanker aan het worden bent!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm ik sport nauwelijks meer, maar blijf even slank, zo niet slanker.. ik mag niet klagen natuurlijk, maar hoe kan dit nou?
Hometrainers zijn niet zo duur, ik heb 'm nieuw gekocht via Marktplaats voor ¤150quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik wil ook een hometrainer!!! echt 's erachter komen waar hier de viavia is (übergrote 2ehands markt). Misschien dat ik er daar eentje kan kopen. Of ik moet switchen van sportschool. Maar ja deze is best goeiekoop![]()
Kijk wel eens deze week moet ik namelijk verlengen. Dat gewichtentrainen is ook niet verkeerd ik heb alleen het idee dat je er geen flikker aan vet mee verbrand en dat wil ik juist wel
Moet mijn buik weg krijgen!
Het spierentrainen zelf is wel prettig eigenlijk! Je merkt het meteen, tenminste ik wel nu na 2 weken in mijn armen. Het is vrij duidelijk zichbaar. Ook al in mijn borst, dat zijn opstekers! Daar heb ik wat aan!
Die eiwitshakes, ik ken het van vroeger jaWerkt nog behoorlijk goed voor als je spiermassa op wilt bouwen hoor! Heb er thuis nog een hoop liggen, alleen smaken die krengen zo chemisch dat ik ze links heb laten liggen. Bleeehrg!
Ik ga deze week ook 's op zoek naar een squashcentrum. Vroeger squashte ik gewoon 2x per week, 2x per week spinning en zo nog trainen. Helaas is dat een beetje onmogelijk hier. Maar ik ga wel proberen het beste ervan te maken... Ook al heb ik vandaag maar een keer gegeten (halve dag geslapen, gisteren (lees vanmorgen vroeg) laat naar bed gegaan... Morgen weer werken en dan gaat het trainen weer loos.
Ik kreeg ook te horen dat mijn blog op de website van de 'schoolkrant' van de Hogeschool Utrecht geplaatst wordt vanaf komende weekNatuurlijk wel ingekorte versies
![]()
Time to start over, in alle opzichten
Ik doe het volgens jou wel goed maar voel ze niet, meer been en armspieren. Ik ga trouwens nooit zo lang, meestal heb ik het na een kilometer of 3/4 wel gehadquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
als je je buik niet voelt na het roeien, dan doe je iets verkeerd. Ik zie heel vaak mensen die alleen als een wilde op en neer bewegen, maar de bedoeling is dat je, als je naar achteren gaat, ook met je hoofd naar beneden gaat zodat je "plat" komt te liggen. Als je weer naar voren gaat kom je weer omhoog.
Doe dit 10 minuten en je zult je buikspieren gegarandeerd voelen.
dat klopt. Abs Attack.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:50 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik doe het volgens jou wel goed maar voel ze niet, meer been en armspieren. Ik ga trouwens nooit zo lang, meestal heb ik het na een kilometer of 3/4 wel gehadMaar goed, het befaamde buikspierkwartier is imho veeeel effectiever
Niet kopen danquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:25 schreef CherryLips het volgende:
ik kan echt niet van de chocola afblijven. ik ben verdoemd. zo maar weer steppen tijdens CSI en House.
Nou ik denk het niet, ik weeg namelijk 1 kilo meer en ik ben duidelijk slanker bij m'n middel en buik. Misschien heb je wel gelijk hoor, maar het is qua lichaam dat ik merk dat ik slanker ben, en niet qua gewichtquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:14 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Makkelijk antwoord ... je spieren zijn langzaam aan het verdwijnen.... spieren wegen meer dan vet en daarom heb je het idee dat je nog meer afvalt... wat er eigenlijk aan het gebeuren is is dat je spiermassa verminderd. En dit geeft de illusie dat je slanker aan het worden bent!
grtz
A.
maar je confectiemaat gaat eigenlijk toch een beetje over de verhouding tussen je lengte en gewicht.. iemand die langer is dan jij maar hetzelfde gewicht heeft, zal een kleinere confectiemaat hebben en andersom.. Dus: iemand die langer is met dezelfde confectiemaat is ook zwaarder..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:59 schreef Aventura het volgende:
Nou ik kijk ervan op omdat ik 168 cm ben, 64 kg weeg en maat 38 heb. Een heel soms zelfs 40.
Dus ik ben een stuk kleiner en lichter en dan toch dezelfde confectiemaat. Misschien zijn jullie gespierder.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:18 schreef CherryLips het volgende:
dankzij m'n ziekelijke obsessie met chocola
eh, ik hou het niet helemaal bij, maar ik heb tussen woensdagnacht en gistermiddag een doos merci naar binnen gewerkt. 's ochtends eet ik special k met chocola en tussen de middag chocopasta of vlokken op brood (chocpasta had m'n zus gekocht maar ze vond hem niet lekker, zonde om weg te gooienquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel choco jij dan naar binnen werkt in laten we zeggen 1 week? Just curious
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:59 schreef amaranta het volgende:
Lieve Sylvana, het is heus niet het einde van de wereld als je weleens buiten je boekje gaat.
Het is ONMOGELIJK om levenslang te lijnen. Je mag best een lekker genieten. Je leeft tenslotte maar 1 keer.
Alle vrouwen die in dit topic posten vallen mijns inziens nog met gemak onder die categoriequote:
daar heb ik dus ook een beetje last van.. niet zo extreem maar toch.. ik had mezelf eerst het chocolade ontzegt in de hoop dat de behoefte ook zou afnemen, maar deze week ben ik daar niet consequent in geweest en ik heb nu ook weer een aantal puistjes.. ik weet niet zeker of t in verband ligt, maar misschien wel een extra stimulans om toch maar geen chocolade meer te eten, ofja iig niet elke dag hagelslag of chocolade vla..quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
eh, ik hou het niet helemaal bij, maar ik heb tussen woensdagnacht en gistermiddag een doos merci naar binnen gewerkt. 's ochtends eet ik special k met chocola en tussen de middag chocopasta of vlokken op brood (chocpasta had m'n zus gekocht maar ze vond hem niet lekker, zonde om weg te gooien) . Volgens mij heb ik ook nog deze week ergens een halve bon bon bloc opgegeten en gisteren in Utrecht een halve punt chocoladetaart. oh, en vrij veel van die kleine marsjes en twixjes en milky ways
.
Bedenk je wel dat dit ook een tekort aan vitamines kan zijn waardoor je er last van hebt?quote:Op zondag 29 oktober 2006 02:38 schreef zwahiel het volgende:
Moet veeeeeel meer groente eten! Mijn tandvleesontsteking is wel voor een deel over, al blijven de rechterzijkanten boven en onder wel erg pijnlijk en makkelijk bloedend enzo.
Waarom eet je dan niet gewoon elke dag 1 of 2 blokjes extra pure chocolade (minstens 72% cacao). Je zal zien dat je niet snel de neiging zal hebben om een hele reep van dat spul naar binnen te werken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:38 schreef marleenhoofd- het volgende:
daar heb ik dus ook een beetje last van.. niet zo extreem maar toch.. ik had mezelf eerst het chocolade ontzegt in de hoop dat de behoefte ook zou afnemen,
quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:35 schreef mordradead het volgende:
Ik ben deze week ongetwijfeld aangekomenstomme vakantie met lekkere eetfeestjes
Special K is inderdaad erg suikerrijk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:16 schreef AcidBurner het volgende:
eet gewoon boterhammen tot je genoeg hebt. die special K is ge grootste brol ever! vol met suiker. dus eet lekker wat brood met kaas en zo :-)
Jaquote:Op donderdag 2 november 2006 15:05 schreef Sabinee het volgende:
Ooo ik vind het zo heerlijk. Pepernoten (vooral die met chocola) en chocoladeletters en taaitaai en schuimpjes en borstplaat..
En straks o hel, de kerstKerstkransjes
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:57 schreef AcidBurner het volgende:
goed eten meiden en dan heb je geen trk meer in koekies en zo. ik heb eens geprobeerd er een kilo aan te krijgen... lukt niet meer!! dit weekend 3 zakken chips... en er is zelfs een kilo af O_O
moet je kunnen... maar uhm in mijn geval is het spiermassa ben 2 dagen niet gaan zwemmen.
het klopt wel, 's ochtends en tussen de middag eet ik nu genoeg (2 sneetjes brood en ik zit volquote:Op donderdag 2 november 2006 14:57 schreef AcidBurner het volgende:
goed eten meiden en dan heb je geen trk meer in koekies en zo. ik heb eens geprobeerd er een kilo aan te krijgen... lukt niet meer!! dit weekend 3 zakken chips... en er is zelfs een kilo af O_O
moet je kunnen... maar uhm in mijn geval is het spiermassa ben 2 dagen niet gaan zwemmen.
bijna twee jaar aan het zwemmen nu, elke dag toch wel minstens 80 baantjesquote:
dat is de ironie van de zaak, als je sport MOET je eten. hoe ik het in het begin deed was rete-ongezond....niet eten en dan dagelijks 2 uur zwemmen. Nu weet ik dat ik geluk heb gehad dat ik genoeg reserves had. maar voor hetzelfde geld word je zo ziek als een hond. roofbouw op je lichaam is niet goed. En nog is iets ... als je gezond en voldoende eet zal je sneller afvallen. je lichaam zal niet op reserve overschakelen en de verbranding zal veel beter gaan. Dus niet uithongeren...helemaal verkeerd! ... goed eten en voldoende sport dat is de sleutel .. .trust me i knowquote:Op donderdag 2 november 2006 19:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
het klopt wel, 's ochtends en tussen de middag eet ik nu genoeg (2 sneetjes brood en ik zit vol) om het uit te houden tot het avondeten zonder koekjes en bij het avondeten schep ik genoeg op om er de hele avond op te kunnen teren
. heb al vier dagen niet meer gesnoept
. Behalve toen m'n zus gister om drie uur besloot om wafels te maken, maar ik had een kleintje want het beslag was op
.
Als je nog steeds honger hebt, dan kan je beter kleine porties nemen en in plaats van 3 maal eten per dag ... opvoeren tot 4 - 5x per dag. wel sporten he... anders ga je bulkenquote:Op donderdag 2 november 2006 19:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Na 5 boterhammen heb ik nog steeds honger.![]()
*hint*quote:Op vrijdag 3 november 2006 06:10 schreef AcidBurner het volgende:
goedemorgen zwahiel!! tuurlijk af en toe is komen kijken naar mijn lotgenoten he! ... zo te lezen doen jullie het allemaal goed...op een paar choco addicts na (grapje) maar ik zal echt niet meer spammen beloofdik blijf beleefd..leuke dag nog ik ga werken btw zwahiel de vroeger je opstaat de meer kcal's je verbrand op een dag
goed bezig dus...
![]()
ja maar ik sport nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 05:07 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
dat is de ironie van de zaak, als je sport MOET je eten. hoe ik het in het begin deed was rete-ongezond....niet eten en dan dagelijks 2 uur zwemmen. Nu weet ik dat ik geluk heb gehad dat ik genoeg reserves had. maar voor hetzelfde geld word je zo ziek als een hond. roofbouw op je lichaam is niet goed. En nog is iets ... als je gezond en voldoende eet zal je sneller afvallen. je lichaam zal niet op reserve overschakelen en de verbranding zal veel beter gaan. Dus niet uithongeren...helemaal verkeerd! ... goed eten en voldoende sport dat is de sleutel .. .trust me i know![]()
![]()
sterkte sylvanaquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga heeeeel veel sporten van de week om afleiding te hebben denk ik
Mn nichtje is vandaag op 22-jarige leeftijd overleden![]()
![]()
Mn huis is op een gegeven moment ook wel een keer schoon van al dat poetsen om er maar niet aan te hoeven denken dat het echt waar is
Sterkte.... en waarom afleiding zoeken? Er aan toe geven is ook niet erg hoor.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga heeeeel veel sporten van de week om afleiding te hebben denk ik
Mn nichtje is vandaag op 22-jarige leeftijd overleden![]()
![]()
Mn huis is op een gegeven moment ook wel een keer schoon van al dat poetsen om er maar niet aan te hoeven denken dat het echt waar is
Dan weeg je toch al heel weinig?quote:Op zondag 5 november 2006 21:00 schreef marleenhoofd- het volgende:
onze weegschaal is niet heel precies en ik kreeg hem vanmorgen niet precies op 0.. Nja als die iets onder de 0 stond, woog ik 54 en als hij er iets boven stond woog ik 55.. maar er dus maar 54,5 van.. Had eigenlijk verwacht dat ik iets meer was afgevallen:$ maar goed, hij is nog een dalende lijn en dat is goed:)
ligt aan je lengte hequote:Op zondag 5 november 2006 21:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan weeg je toch al heel weinig?
ja dat heb ik ook gedaanquote:Op zondag 5 november 2006 21:00 schreef marleenhoofd- het volgende:
onze weegschaal is niet heel precies en ik kreeg hem vanmorgen niet precies op 0.. Nja als die iets onder de 0 stond, woog ik 54 en als hij er iets boven stond woog ik 55.. maar er dus maar 54,5 van.. Had eigenlijk verwacht dat ik iets meer was afgevallen:$ maar goed, hij is nog een dalende lijn en dat is goed:)
Ik ben hooguit 1.65 en weeg ook zoiets, als het al niet meer is tenminste want ik vreet de laatste tijd wel weer heel veel.quote:Op zondag 5 november 2006 21:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ligt aan je lengte he
ik ben maar 1.58 en weeg nou 54 kg, maar er mag dus nog zeker wel 6 kg vanaf
om onvruchtbaar te worden moet je wel een aardige tijd lang aan de boulimia zijn hoor, zij eten nog heus wel watquote:Op zondag 5 november 2006 21:26 schreef amaranta het volgende:
54 is ook niet zoveel hoor sylvana....
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat van alle mensen in de beginlijst jij en marleenhoofd het het minst nodig hebben om af tevallen.
Jullie zijn allebei (afgaande op jullie gewicht) superslank...
En het lijkt er ook sterk op dat jullie beide het er het meest mee bezig zijn....een beetje tegen het obsessieve aan...
Maargoed, je moet het natuurlijk zelf weten en als je neit lekker in je velzit met je 54 kilo moet je vooral doorgaan. Let er wel op dat je gezondheid er niet onder gaat leiden. Want ik zie eetpatronen die echt niet gezond zijn. En het is natuurlijk wel leuk dat je nu slank bent en weinig weegt.....maar wat heb je eraan als je over een paar jaar ernstig ziek wordt, of dat je over een paar jaar onvruchtbaar bent (om maar iets te noemen) door dat obsessieve lijnen.
weet ik.... dat was ook het extreemste....ik wil ze er alleen maar op wijzen...quote:Op zondag 5 november 2006 21:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
om onvruchtbaar te worden moet je wel een aardige tijd lang aan de boulimia zijn hoor, zij eten nog heus wel wat.
De meeste mensen in dit topic streven naar een lager gewicht (en volgens mij een zo laag mogelijk groen bmi....)quote:Op zondag 5 november 2006 21:30 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Volgens mij moet je helemaal niet naar je gewicht kijken maar naar de omvan in cm. van je taille. Die moet 60 a 70 cm worden en je gewicht doet niet terzake.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |