waar ik nu woon, dorp in gelderland, is ook een wachttijd van 5 jaar en hele hoge huurprijzenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef wkraaij het volgende:
@cherrylips, nee 4 jaar is niet lang.. maar toch ook weer wel. Best idioot dat je zo lang moet wachten in utrecht voor een fatsoenlijke woning (en amsterdam zelfs nog veel langer).
Daarom ben ik ook verhuist naar het oosten van nederland. Daar heb je zo een woning en voor weinig geld ook nog.
dat wordt verhuizenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:46 schreef CherryLips het volgende:
aargh ik kom weer aan
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:08 schreef amaranta het volgende:
Gezien mijn voorgenomen huwelijk wil ik ook een paar kilotjes afvallen. Ik zat te denken aan een kilo of 5.
Nu zag ik bij het kruidvat afslankpillen staan. Is dat wat? Werkt het? Wat doet het eigenlijk? Iemand ervaring ermee?
hoe gedaan? Netjes hoor!quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:06 schreef D.Rose het volgende:
Ik zie dat ik niet meer in de OP sta
Dat komt nauurlijk door de maand niet updaten.
Hierbij mijn update (mocht iemand het interessant vinden)
Ben 12 weken geleden begonnen en 4 weken geleden gestopt met afvallen.
Er waren toen 11 kilo (vet) af.
Nu ben ik dagelijks met bodybuilding bezig en ben in 4 weken alweer 5 kilo (spieren) aangekomen![]()
Niet goed voor mijn bmi trouwens
Als het zo door gaat zit ik volgende maand dus weer op mijn oude gewicht
ja, of niet dus.. Ze zijn de keuken aan t verbouwen.. en ik meende dat we er alleen vandaag en morgen niet inkonden maar t komt er nu op neer dat we er de hele week niet in kunnen i.v.m. voegen die dan weer moeten drogen en dan de nieuwe keuken enz.. echt fatsoendelijke maaltijden zullen het deze week niet worden dus.. ik ga dan ook maar een weekje niet strepen en proberen gewoon zo op te lettenquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:41 schreef marleenhoofd- het volgende:
hmm niet afgevallen deze week.. maar weer iets beter mijn best gaan doen volgende week:)
stuur ook een beetje zon deze kant op, hier is het de hele dag regenachtig geweest en dat zal voorlopig ook nog zo blijven hoorde ikquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef zwahiel het volgende:
Netjes hoor snakelady! Ziet er goed uit!
Ik zal zo ook mijn gegevens up proberen te date. Eerst maar 's wat te eten doen... Vandaag nog niet gedaan, zit nu in het zonnetje op mijn balkon. En ben net wakker
Slecht slecht, ik weet 't....
Dank jequote:
wel makkelijkquote:Op maandag 23 oktober 2006 04:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Afvallen.Guttegut, er over praten helpt geen zier, je moet het gewoon doen. En de oplossing is altijd meer bewegen en minder eten, je lichaam slaat het vet namelijk niet voor de lol op.
Mijn ervaring is dat je in een maand makkelijk 7 kilo kwijt kunt raken, ik ben van 72 kilo naar 65 kilo (man, 1,80 m) in een maand gegaan. Train daarbij ook nog voor extra spiermassa en je zie er ineens superstrak uit. Maar je moet wel doorzetten en je daarna houden aan je nieuwe eetstijl en goed bewegen, het is zo simpel, je moet het gewoon doen.
Prima hoor. Maar ik word gewoon ziek van mensen die afvallen als een hele prestatie zien, dat is het niet. Als je namelijk gewoon er voor gaat ben je dat extra gewicht zo kwijt, en als je dat niet doet zit het er zo weer aan, maar dan ontbreekt kennelijk de wil die er voor zorgt dat je de mentale hardheid kan opbrengen. En tja, dat probleem zit toch echt bij jezelf dus klagen heeft geen enkele zin.quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:40 schreef zwahiel het volgende:
wel makkelijk
ach 20 kg in nog geen 2 maanden... En nu jij weer...
De mens is een zwak wezen... Daarbij... Je kunt niet altijd zo makkelijk afvallen. Ik vind het nog steeds een prestatie dat niet alleen ik, maar ook genoeg mensen in dit topique afvallen...!quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik word gewoon ziek van mensen die afvallen als een hele prestatie zien, dat is het niet. Als je namelijk gewoon er voor gaat ben je dat extra gewicht zo kwijt, en als je dat niet doet zit het er zo weer aan, maar dan ontbreekt kennelijk de wil die er voor zorgt dat je de mentale hardheid kan opbrengen. En tja, dat probleem zit toch echt bij jezelf dus klagen heeft geen enkele zin.
Heb tot een uur of 1 huiswerk gemaakt, ja op zondag, maar dan loop ik mooi bij op het schema om te leren voor mijn tentamens. Ben nu wat blijven hangen op Fok! en ben een t-shirt aan het ontwerpen, dan wordt het wel vrij laat, maar goed, morgen toch vrij.quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:56 schreef zwahiel het volgende:
(btw waarom reageer je nog zo laathier is 't pas 12 uur, maar ik neem aan dat jij in NL zit
)
hmjah, je kunt jezelf genoeg haten om idd aan het juiste lichaam te komen. Trouwens een mooie quote uit Dodgeballquote:Op maandag 23 oktober 2006 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, misschien ligt het aan mij maar ik vind dik zijn echt zo lelijk, mijn afgrijzen is zo groot dat het vrij makkelijk is om minder bier te drinken en wat verantwoorder te eten. Daar haal ik mijn motivatie vandaag om gewoon gezond te eten.Ook gaat alles gemakkelijker als je minder zwaar bent, lopen, ademen, slapen, je bent gewoon actiever. Als ik dan hoor dat mensen klagen dan denk ik dat zij hun eigen uiterlijk en leefstijl nog niet genoeg haten, anders zou je mijns inziens niet klagen maar het hogere doel voor ogen hebben waardoor je alles aan kunt.
[..]
Heb tot een uur of 1 huiswerk gemaakt, ja op zondag, maar dan loop ik mooi bij op het schema om te leren voor mijn tentamens. Ben nu wat blijven hangen op Fok! en ben een t-shirt aan het ontwerpen, dan wordt het wel vrij laat, maar goed, morgen toch vrij.
76 kilo en dan maat 40 aankunnen, hoe doe je dat? als ik dat zou wegen zou ik denk ik wel maat 46 hebben oid. Of ben je erg lang? Wel gefeli trouwens dat het zo goed gaat!quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:55 schreef Sabinee het volgende:
Ondanks de kermis, veel drinken en uit eten toch nog een halve kilo afgevallen.
Zit nu op 76 kg, ben al bijna op de helftGisteren met mijn moeder broeken gepast, zij past haar broeken niet meer, en ik pas al haar broeken. Ben zo trots, haar linnen broek maat 40 zat vrij los bij mij
Als we allebei ons streefgewicht hebben bereikt (zij 55 kg, ik 65 kg) , hebben we afgesproken dat we lekker gaan shoppen samen.
uh snap niet dat jullie daar zo van opkijken?quote:[b]Op woensdag 25 oktober 2006 10:40 schreef
En sabinee, hoe doe je dat met 76 kilo maat 40 passen?
Ik denk dat we dan een andere maat 40 hebben. Jij bent langer als ik en met mijn bijna 75 kilo begint maat 42 een tikkie te wijd te zitten. Ik denk dat ik pas bij 72 kilo maat 40 goed aankan.
Het zal wel uitmaken waar die broek is gekocht denk ik.
en hoe strak je je kleding wil hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
ligt er natuurlijk ook nog aan welke bouw je hebt (peer, appel etc...)
Ik bedoelde in het algemeen, niet gericht op jou. Ik zie wel een rolletje trouwens, dus ik had die broek een maat groter gekochtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
vind je dat die kleren te strak zitten op de foto dan? ik koop echt geen kleren om de maat hoor??
(die ziet toch niemand als ik het aan heb????)
Ik heb ook gewoon maat 42 van shirts en dergelijkequote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:59 schreef Aventura het volgende:
Nou ik kijk ervan op omdat ik 168 cm ben, 64 kg weeg en maat 38 heb. Een heel soms zelfs 40.
Dus ik ben een stuk kleiner en lichter en dan toch dezelfde confectiemaat. Misschien zijn jullie gespierder.
Fran Dresscher schijnt dat te hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja daar heb je zeker gelijk in.... sommige mensen WILLEN ook speciaal een maat en als het niet past (dus te strak zit), dan doen ze het toch aan, omdat ze geestelijk geen grotere maat aanwillen...
naja ik ben zelf van mening dat het ook nog lekker moet zitten.. dus inderdaad makkelijk dicht te krijgen en vooral niet knellen enzo...
ik ben 1m70, weeg nu 59 kilo en heb maat 40/42 qua truien en shirtsquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon maat 42 van shirts en dergelijke
Ik weeg nog 95 kilo
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, zo'n eetagenda, maar ik zou het zelf afraden. De reden daarvoor is dat je extreem geobsedeerd bezig raakt met alles wat je in je mond steekt. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je een appel eet, bij wijze van spreken. Omdat je jezelf elke keer weer confronteert met wat je hebt gegeten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:36 schreef Klein het volgende:
Wiehoe fok is terug!
Heb weer een baaldag gehad..vorige week zaterdag![]()
Chips, pepernoten, warme chocolademelk...
Maar ben zondag direct gestraft met een inmense buikpijn die zelfs tot maandag duurde..![]()
Zondag een fruitdagje gehouden en ook maandag en dinsdag heel netjes gedaan om het te compenseren.
Kan deze week weinig op mn hometrainer omdat ik niet zoveel thuis ben.
Vakantie he (of iig leesweek), dus hang lekker bij mn vriend thuis..
Maar ga toch nog even proberen twee uurtjes mee te pakken deze week in de tijd dat ik thuis ben!
Ik hou dagelijks bij wat ik eet, om zo ook te zien hoe lang de periodes zijn dat ik weer de fout in ga.
Val mezelf toch wel erg tegen, ga zeker 1x in de anderhalve week/twee weken de fout in.
Zelfs terwijl ik mezelf er zo mee confronteer door een 'eetagenda' bij te houden...
Waar is die wilskracht?!!!![]()
Ik heb t idd ook eerder gedaan en er komt altijd een moment dat t me niet meer bevalt en ik er mee kap...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, zo'n eetagenda, maar ik zou het zelf afraden. De reden daarvoor is dat je extreem geobsedeerd bezig raakt met alles wat je in je mond steekt. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je een appel eet, bij wijze van spreken. Omdat je jezelf elke keer weer confronteert met wat je hebt gegeten.
Een keer in de week een extreem ranzige eetdag hebben is juist supergoed voor het afvallen, hoe stom het ook klinkt. Je geeft op die ene dag je spijsvertering een enorme boostIk heb het maanden volgehouden: 6 dagen gezond, 1 dag helemaal los. Ben er 1,5 kilo per week mee afgevallen en heb het er goeddeels af kunnen houden.
Maar dan ben je jezelf toch constant aan het controleren en het straffen? Voel je je daar niet ongelukkig bij?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:22 schreef Klein het volgende:
[..]
Ik heb t idd ook eerder gedaan en er komt altijd een moment dat t me niet meer bevalt en ik er mee kap...
Maar het is nu even lekker als stok achter de deur, ik moet het voor mezelf toch weer noteren als ik verkeerd heb gegeten en dat maakt mij voor mij de drempel een stukje hoger om toch te snoepen!
Maar ben bang dat ik 1 1/2 kilo per week nooit zou gaan redden...ik doe daar eerder een half jaar over!![]()
Yayquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn maten zijn, k heb geen meetlint
Ik ben vandaag geslaagd voor mn theorie-examen met maar 2 fout en dat ga ik toch wel even voorzichtig vieren
jup, dat wordt vanavond gelijk aangevraagdquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Yay
En binnenkort BNOR-examen?
Ik rij nu 2 weken rond inmiddels. Autorijden roeleert![]()
Ik weet niet, ik snap wat je bedoelt, maar voel me daar op dit moment echt niet vervelend bij.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dan ben je jezelf toch constant aan het controleren en het straffen? Voel je je daar niet ongelukkig bij?
En die 1,5 kilo per week gingen gepaard met een BMI van bijna 33, dan gaat het ook wat rapper
Ik was mijn eigen frustraties geloof ik een beetje aan het reflecteren, waarvoor excusesquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:40 schreef Klein het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik snap wat je bedoelt, maar voel me daar op dit moment echt niet vervelend bij.
Heb zeker eerder momenten gehad dat ik kneitergek van mezelf en de lijstjes werd, maar dan
stopte ik er ook gewoon weer mee.
Op dit moment is het meer beetje bijhouden. En let eigenlijk meer op het aantal keren dat ik goed de fout inga, dan dat ik echt kijk wat ik elke dag heb gegeten ofzo..
En die dagen wil ik dan gewoon weer compenseren met een tijdje goed eten..
Snap echt wat je bedoelt, maar op dit moment voelt het absoluut niet zo en als het weer foute kant op gaat kap ik er gewoon weer mee!
JAAAAAAAA, hoewel ik het nog niet geloof, maar vanmorgen wassie er nog steeds afquote:
ik zou het zo laten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
zo dan hebben jullie een beetje een idee ervan
[afbeelding]
Hee, jij ook hier?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik zou het zo laten.
ja, misschien een andere tas
maar afvallen? Neuj..
4-6 uur in de week sporten ben ik gewend, en als ik eenmaal begonnen ben dan hou ik het ook wel vol, alleen dat beginnen is lastig als je er een tijdje uit bent geweest. Maar goed, ik ga er gewoon voor, anders val ik nooit af natuurlijkquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:19 schreef FUFR het volgende:
is dat niet een beetje teveel van het goede?
Thxquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik zou het zo laten.
ja, misschien een andere tas
maar afvallen? Neuj..
Wow, goed manquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Thx![]()
maaruh ik moet nog zeker 10 kg afvallen....
(ben er inmiddels ruim 25 kwijt)
Als je erachter bent, laat het ook ff aan ons weten, kijken of het bij ons ook werktquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm ik sport nauwelijks meer, maar blijf even slank, zo niet slanker.. ik mag niet klagen natuurlijk, maar hoe kan dit nou?
Ik ben 1.73m..en maat 46 vind ik wel heel overdreven hoorquote:Op maandag 23 oktober 2006 10:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
76 kilo en dan maat 40 aankunnen, hoe doe je dat? als ik dat zou wegen zou ik denk ik wel maat 46 hebben oid. Of ben je erg lang? Wel gefeli trouwens dat het zo goed gaat!
Inderdaad, ik had met 70 kilo en lengte 1.68 maat 38/40, dus volgens mij is het heel normaalquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:07 schreef Sabinee het volgende:
[..]
Ik ben 1.73m..en maat 46 vind ik wel heel overdreven hoor
Ondertussen alweer 75 kgEn nee mijn broeken zitten niet zo strak dat er rollen overheen hangen, ik heb ze het liefst ook een beetje losjes. Denk inderdaad dat het aan het merk ligt (en het is LINNEN) want verder heb ik gewoon nog mn maat 42 broeken hoor
Heb een zandloperfiguur en ben vrij gespierd ja.
Maar vind wel dat jullie er een beetje te verbaasd over zijn![]()
Makkelijk antwoord ... je spieren zijn langzaam aan het verdwijnen.... spieren wegen meer dan vet en daarom heb je het idee dat je nog meer afvalt... wat er eigenlijk aan het gebeuren is is dat je spiermassa verminderd. En dit geeft de illusie dat je slanker aan het worden bent!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm ik sport nauwelijks meer, maar blijf even slank, zo niet slanker.. ik mag niet klagen natuurlijk, maar hoe kan dit nou?
Hometrainers zijn niet zo duur, ik heb 'm nieuw gekocht via Marktplaats voor ¤150quote:Op maandag 23 oktober 2006 04:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik wil ook een hometrainer!!! echt 's erachter komen waar hier de viavia is (übergrote 2ehands markt). Misschien dat ik er daar eentje kan kopen. Of ik moet switchen van sportschool. Maar ja deze is best goeiekoop![]()
Kijk wel eens deze week moet ik namelijk verlengen. Dat gewichtentrainen is ook niet verkeerd ik heb alleen het idee dat je er geen flikker aan vet mee verbrand en dat wil ik juist wel
Moet mijn buik weg krijgen!
Het spierentrainen zelf is wel prettig eigenlijk! Je merkt het meteen, tenminste ik wel nu na 2 weken in mijn armen. Het is vrij duidelijk zichbaar. Ook al in mijn borst, dat zijn opstekers! Daar heb ik wat aan!
Die eiwitshakes, ik ken het van vroeger jaWerkt nog behoorlijk goed voor als je spiermassa op wilt bouwen hoor! Heb er thuis nog een hoop liggen, alleen smaken die krengen zo chemisch dat ik ze links heb laten liggen. Bleeehrg!
Ik ga deze week ook 's op zoek naar een squashcentrum. Vroeger squashte ik gewoon 2x per week, 2x per week spinning en zo nog trainen. Helaas is dat een beetje onmogelijk hier. Maar ik ga wel proberen het beste ervan te maken... Ook al heb ik vandaag maar een keer gegeten (halve dag geslapen, gisteren (lees vanmorgen vroeg) laat naar bed gegaan... Morgen weer werken en dan gaat het trainen weer loos.
Ik kreeg ook te horen dat mijn blog op de website van de 'schoolkrant' van de Hogeschool Utrecht geplaatst wordt vanaf komende weekNatuurlijk wel ingekorte versies
![]()
Time to start over, in alle opzichten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |