quote:
Op maandag 23 oktober 2006 05:33 schreef Bolkesteijn het volgende:Hmmm, misschien ligt het aan mij maar ik vind dik zijn echt zo lelijk, mijn afgrijzen is zo groot dat het vrij makkelijk is om minder bier te drinken en wat verantwoorder te eten. Daar haal ik mijn motivatie vandaag om gewoon gezond te eten.
![]()
Ook gaat alles gemakkelijker als je minder zwaar bent, lopen, ademen, slapen, je bent gewoon actiever. Als ik dan hoor dat mensen klagen dan denk ik dat zij hun eigen uiterlijk en leefstijl nog niet genoeg haten, anders zou je mijns inziens niet klagen maar het hogere doel voor ogen hebben waardoor je alles aan kunt.
[..]
Heb tot een uur of 1 huiswerk gemaakt, ja op zondag, maar dan loop ik mooi bij op het schema om te leren voor mijn tentamens. Ben nu wat blijven hangen op Fok! en ben een t-shirt aan het ontwerpen, dan wordt het wel vrij laat, maar goed, morgen toch vrij.
![]()
hmjah, je kunt jezelf genoeg haten om idd aan het juiste lichaam te komen. Trouwens een mooie quote uit Dodgeball
![]()
Ik heb 't een tijdje gedaan, 't is ook niet alles hoor! En je kúnt niet altijd gezond eten! Het is misschien erg makkelijk gezegd, maar het is nu eenmaal zo. Als ik kijk naar mezelf. Ik wil op tijd eten 's avonds. Dat kan gewoonweg niet omdat ik tot half 7 moet werken, ben pas rond 7 uur half 8 thuis. Dan is het voor mij eigelijk al te laat om te eten. Eet ik te weinig en ga ik trainen dan gaat dat niet goed. Ik dwing mezelf dan om tot minimaal 12 uur op te blijven om toch wat te verteren.
Middag eten gelijke klokje, ik heb pas om half 2 middagpauze tot half 3, hoe ongezond is dat!? Ik begin wel om 9 uur met werken (althans dat is de bedoeling) maar dan nog!
Optimaal is het niet, optimaal zou zijn, 8 uur eten misschien wat later, daarna rond 12 / 1 uur eten en dan om 5 / 6 uur weer dat zou optimaal zijn, maar het gaat hier niet!
Over je redenatie dat je beter functioneerd, daar kan ik idd echt over mee praten! Het praktische voorbeeld van mij is dat mijn schoenen niet slijten, of veel minder
![]()
Normaal had ik elke 3 maanden een nieuw paar schoenen nodig, nu loop ik al 4 maanden op dit paar zonder echte grote slijtage aan de zolen
Het is allemaal prioriteiten, kijk je moet er veel voor laten als je snel veel af wilt vallen, veel mensen willen dat wel maar beginnen niet, ik heb dat ook! Het is ook erg moeilijk om alleen te beginnen. Dit topique is ook meer een steuntopique voor die mensen, tenminste zo zie ik het. Ik heb er persoonlijk erg veel aan! De stap moet je zelf zetten, je moet zelf het werk doen. Maar je hebt hier wel meer mensen die weten wat je aan het doen bent en je jut elkaar ook op. Ik zie 't als een beetje een concurrentiegevoel. Je probeert toch wel met z'n allen af te vallen.
Voor buitenstaanders die zoals jij kennelijk makkelijk afvallen kan het simpel over komen, maar niet iedereen valt makkelijk af.
Een voorbeeldje: toen ik met mijn dieet bezig was, schakelden mijn hersenen uit! Heel simpel. Liep de trap op naar het magazijn op mijn werk en wist boven niet meer wat ik moest halen. Omdat ik zo bezig was met vet te verbranden en alleen het noodzakelijke aan energie binnenkreeg. Dan gaat het wel snel maar je lijf moet er aan wennen. En juist die gewennigsperiode is voor de meeste mensen het moeilijkste, zo ook voor mij.
Ik vind niet dat je er zo neerbuigend over moet doen, zoals ik al zei is het voor jou misschien erg makkelijk voor anderen niet. Vergeet niet dat het meer is dan afvallen alleen. Het is voor de meesten hier ook een verandering van persoonlijkheid, zelfbeeld, zelfbewustzaamheid, zelfvertrouwen, kijk op de wereld, kijk op zichzelf, levensstijl en gewoonten. En die stappen zijn veel moeilijker en complexer dan het simpelweg verliezen van gewicht! (bij mij interesseert het hele gewicht niet eens, ik heb 't alleen maar over percentages!)
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss