quote:Vorige maand hebben we onze nieuwe partij gepresenteerd, nu is het tijd voor de top van de lijst.
We zijn vaak gevraagd waar we nu bleven met ons programma, met onze mensen en met onze naam. Het antwoord daarop is simpel: het is a Hell of a Job om een partij uit de grond te stampen, zeker als dat moet gebeuren midden in de zomermaanden: het is veel werk.
De andere reden is echter dat ik dit hele proces zorgvuldig doe. Ik laat me niet opjagen door anderen. We nemen de tijd die er is, om het zo mooi mogelijk te maken. Vandaag dus de top 7 van EénNL.
Wij delen met z’n allen iets. Dat is heel bijzonder. Dat is niet alleen iets dat we hebben gevormd de afgelopen maanden, dat kan natuurlijk niet. Ieder van ons heeft op zijn eigen manier in zijn en haar leven zijn nek uitgestoken, niet alleen vandaag, maar al veel langer. En iedereen heeft dat altijd gedaan met Eén Nederland voor ogen, een land niet alleen van polders en overleg, maar ook van er op uit trekken, de wereld ontdekken en onze nek uit steken.
Wij willen dat Ene Nederland, daarom hebben we ons ook zo genoemd, en dat kan er alleen komen als een paar goede mensen het durven, goede mensen die vanuit hun verschillende achtergronden dat ene Nederland vormen en hun handen ineenslaan om dat doel te bereiken. Net zoals de mensen van Leefbaar Rotterdam dat in Rotterdam gedaan hebben. De mensen van EénNL staan hier voor u, volgende week volgt de hele lijst van dertig mensen.
Wij delen iets met elkaar: het gevoel dat het anders moet, open, eerlijk en duidelijk, niet met een boog overal omheen. Deze mensen zien dat bestaande partijen weliswaar met de mond belijden dat ze de lessen uit het verleden hebben geleerd, en zien ook dat de grote partijen PvdA, VVD en CDA het niet in de praktijk brengen. Wij gaan ervoor zorgen dat Nederland weer één gaat worden. Niet door welk geloof dan ook voorop te stellen. Niet door net te doen alsof we sociaal zijn terwijl we ondertussen maatregelen nemen waar de samenleving de dupe van wordt. En niet door net te doen alsof we belang hechten aan integratie maar ondertussen warm en koud tegelijkertijd blazen en niet met een duidelijke boodschap durven te komen. Wij gaan ervoor, omdat we weten dat mensen in het land het willen, en ons gaan steunen.
Bij EénNL zijn zowel de inhoud als de mensen belangrijk. En Goede mensen is één ding. Maar het is geen kwestie van: je aanmelden en met z’n allen op de bühne gaan staan. In de afgelopen maanden hebben wij gezamenlijk gewerkt aan ons programma. Wij gaan straks het programma uitvoeren dat we zelf hebben gemaakt, we zijn geen ingehuurde carrièremakers.
In de afgelopen maanden zijn we ook een team geworden. Dat gaat niet vanzelf, daar hebben we keihard aan gewerkt. Iedereen had de vrijheid om af te haken. Dat is niet gebeurd. Hier staat een groep mensen die drie maanden geleden is begonnen met samen EénNL te vormen. En ieder van ons staat voor die gezamenlijke toekomst van Eén Nederland, ons land, en EénNL, onze partij.
Nederland moet weer één worden en dat gebeurt doordat dat wij met z’n allen Nederland maken! Dat betekent hard werken voor iedereen. Hard werken om je geld te verdienen, hard werken om andere mensen aan het werk te helpen, hard werken om je buurt te verenigen en hard werken om je aan te passen. Dat vergt iets van ons allemaal. En dat is prima, want dat verschaft ons ook weer redenen om trots op onszelf te zijn! En de overheid en de politiek moeten nog harder werken. Want daar moet gezag en leiderschap getoond worden, de lijn uitgezet, het goede voorbeeld gegeven. En wij beloven dat inspanningen die in onze samenleving gepleegd worden ook beloond zullen worden!
Alles wat we nodig hebben voor EénNederland is dat een paar goede mensen die het willen, hun nek uitsteken en hun handen ineen slaan. Deze mensen staan hier voor u.
Ik ben juist op het eerste gezicht best onder de indruk van de lijst.quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:17 schreef FeestNummer het volgende:
Nederland moet weer EEN worden?
Nou niet met dit soort lieden aan het roer lijkt me.
Ja, de chauffeur van Fortuyn.quote:Op zaterdag 30 september 2006 16:07 schreef Timmehhh het volgende:
De lijst telt een groot aantal capabele en intellectuele mensen.
Het enige wat EenNL probeert is bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En verder het internationale bedrijfsleven het land uit te werken met een extreem regide vreemdelingenbeleid.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben juist op het eerste gezicht best onder de indruk van de lijst.
Ik zeg niet dat ik het met ze eens ben, gek. Ik zeg dat ze een indrukwekkende lijst hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het enige wat EenNL probeert is bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En verder het internationale bedrijfsleven het land uit te werken met een extreem regide vreemdelingenbeleid.
Ja inderdaad, een ferm vreemdelingenbeleid jaagt bedrijven weg. Zwitserland bijvoorbeeld heeft dus totaal geen buitenlandse investeerders als we deze onzin mogen geloven.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het enige wat EenNL probeert is bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En verder het internationale bedrijfsleven het land uit te werken met een extreem regide vreemdelingenbeleid.
Zwitserland heeft een bankgeheim. Als zij een diensteneconomie naar het model van de onze zouden hebben zouden ze het niet zo best doen, denk ik.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een ferm vreemdelingenbeleid jaagt bedrijven weg. Zwitserland bijvoorbeeld heeft dus totaal geen buitenlandse investeerders als we deze onzin mogen geloven.
Het blijkt ook uit onderzoek. Zie die 50 punten van achteruitgang van GL...quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een ferm vreemdelingenbeleid jaagt bedrijven weg. Zwitserland bijvoorbeeld heeft dus totaal geen buitenlandse investeerders als we deze onzin mogen geloven.
Mwah ik niet echt. De eerste drie zijn types die geen baan af kunnen maken.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben juist op het eerste gezicht best onder de indruk van de lijst.
Juist niet, dat bleek ook wel tijdens de Algemene Beschouwingen. Wilders pleitte voor een verbod op het bouwen van moskeeën, en hier ging juist EénNL tijdens dat debat in.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Zo hoort het ook; een stropdas!quote:
Nee, consultants, politici & managers zijn geen beroepsvergaderaarsquote:Op zaterdag 30 september 2006 16:07 schreef Timmehhh het volgende:
De lijst telt een groot aantal capabele en intellectuele mensen. Is eens wat anders vergeleken met andere partijen die bijna alleen maar van die vergaderambtenaren op hun lijst hebben staan.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:54 schreef Sidekick het volgende:
Het is een aardige lijst op het eerste gezicht. Maar dat is geen garantie voor capabele mensen, zie de LPF.
quote:Pastors zet vriendin hoog op lijst EénNL
Marco Pastors heeft zijn vriendin, Ingeborg Hoogveld, dertiende op de lijst van zijn partij EénNL gezet, hoger dan Hans Smolders, de chauffeur van wijlen Pim Fortuyn, en ook hoger dan diens broer Simon Fortuyn.
Bron
quote:Aanstaande maandag, 9 oktober, wordt om 10.30 uur ons verkiezingsprogamma gepresenteerd.
--------------------------------------------------------------------------------
Marco Pastors, maandagavond om 11 uur te gast bij Paauw en Witteman, Nederland 1.
--------------------------------------------------------------------------------
Marco Pastors, maandagochtend tussen acht en half negen bij BNR met een reactie op de Belgische verkiezingsuitslag.
Marco Pastors, vrijdagavond om 19.00 uur bij AT5.
Zaterdag 7 oktober Joost Eerdmans bij Rondom Tien, 21.10 uur, NL 2,
over de kwaliteit van het debat in Nederland, en hoe het politieke debat gevoerd zou moeten worden.
Marco Pastors in Panorama, week 41
Hikmat Mahawat Kahn, volop in de media:
- Vrijdag 6 oktober, Radio 5, 19:00-20:00 uur
- Vrijdag 6 oktober bij radioprogramma van Theodor Holman "Desmet Live", op Radio 5, voorheen 747 AM, rechtstreeks vanuit het Amsterdamse café Desmet tussen 18.00 - 20.00 uur.
Thema van het gesprek: hoe ver staat het in Nederland met het debat over de multiculturele samenleving?
- Zaterdag 8 oktober op Radio 5, programma Zorg en Hoop (programma gericht op de Surinaamse gemeenschap in Nederland), 17:00 -18:00
- Maandag 9 oktober om 10:45 op Radio 1 (De Ochtenden)
- Maandag 10 okt en de rest vd week via MTNL in de 4 grote steden op de lokale zenders. Samen met Anton van Schijndel.
- Zondag 15 oktober bij UMMAO (Marrokaanse moslim koepel) in debat met andere politici
- Maandag 16 oktober een debat bij Milli Gorus (Turkse moslim koepel)
- Vrijdag 27 oktober een debat bij jongerenorganisatie in Utrecht.
quote:Pastors voorstander van stagemakelaar
(Novum) - Voorman Marco Pastors van EénNL is voorstander van een zogeheten stagemakekaar die bemiddelt tussen allochtone scholieren en bedrijven om stageplaatsen. Volgens hem werkt dat beter dan ondernemers boos aanspreken dat ze discrimineren. Dat zegt de Rotterdammer in het blad Schooljournaal van de Onderwijsbond CNV, dat zaterdag verschijnt.
Pastors noemt Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik als voorbeeld. Die is in Rotterdam als bemiddelaar ingezet. "Een krachtpatser die boven de partijen staat. Iemand met gezag, die ondernemers aanspreekt op hun verantwoordelijkheden." De lijsttrekker heeft wel begrip voor de argwaan onder werkgevers om allochtone stagiairs aan te nemen. Volgens hem hebben veel bedrijven negatieve ervaringen. "Ook bij zo'n stagemakelaar moet het van twee kanten komen."
Als het om investeren in onderwijs gaat, zit de voormalige Rotterdamse wethouder op één lijn met Pim Fortuyn. Pastors denkt ook dat een herverdeling van het aanwezige geld voldoende resultaat kan bieden. "Er wordt vanuit bedrijfseconomisch oogpunt verrekte slecht met het geld omgegaan." Hij pleit voor een grotere vrijheid voor scholen in de besteding van hun budget.
Pastors is niet voor het schrappen van artikel 23 in de grondwet over de vrijheid van onderwijs. "Als de Onderwijsinspectie maar durft te zeggen waar het op staat tegen bijzondere scholen die zich niet aan de regels houden." Leerlingen mogen van de voorman wel hoofddoekjes dragen, docenten niet. "De nonnen met hun habijt voor de klas zijn ook verdwenen."
quote:EénNL: 'belastingverlaging voor iedereen'
EénNL kiest voor belastingverlaging voor iedereen. Als het aan de partij van Marco Pastors ligt gaat het tarief in de eerste schijf in vier jaar tijd met 4% omlaag. Dat zegt kandidaat-Kamerlid Sander Simons op BNR Nieuwsradio.
Simons gaf details vrij van de financiële paragraaf van het verkiezingsprogramma dat aanstaande maandag officieel wordt gepresenteerd.
'Wij houden er niet van om te praten over tienden van procenten, zoals kamerleden deden tijdens de Algemene Beschouwingen. Wij kijken naar de grote lijn en iedereen moet er op vooruitgaan", zo zegt Simons.
Verder haalt EénNL een streep door de successie-belasting. Dat kost ongeveer anderhalf miljard euro. Ook wil de partij de vennootschapsbelasting nog iets verder verlagen. Vanaf 1 januari wordt dat tarief al verlaagd naar 25,5%, maar daar wil EénNL 25% van maken. De hypotheekrente blijft ongemoeid. En de burger krijgt het kwartje van Kok terug in de vorm van een accijnsverlaging.
De plannen moeten worden gefinancierd door de ontwikkelingshulp vrijwel geheel af te schaffen en bijna een derde van alle rijksambtenaren te ontslaan. "De overheid moet zich minder bemoeien met burgers en bedrijven, zodat die meer ruimte krijgen om te doen wat ze zelf willen", zo zegt Simons. Ook wil EénNL fors snijden in de bijdrage die aan de Europese Unie moet worden betaald.
quote:EénNL wil afschaffing ontwikkelingsgeld
Een belastingverlaging van 4 procent voor iedereen, afschaffing van de successiebelasting en een teruggave van het kwartje van Kok. Dat zijn enkele punten uit het verkiezingsprogramma van EénNL. De partij wil de voorstellen betalen door ontwikkelingshulp bijna geheel af te schaffen.
Kandidaat-kamerlid Sander Simons, oud-verslaggever van RTL nieuws, zegt in een reactie tegen Elsevier dat in totaal 3 miljard euro kan worden bespaard op ontwikkelingshulp.
EénNL wil geen ontwikkelingsgeld geven aan 'corrupte regimes'. Ook zegt Simons dat de bevolking van arme landen meer geholpen is met het opheffen van handelsbarrières dan met de giften van westerse landen. Wel moet er geld beschikbaar blijven voor humanitaire noodhulp en vredesmissies.
Met een belastingverlaging van 4 procent in de eerste schijf gaat EénNL nog iets verder dan de VVD, die een tariefverlaging in de eerste schijf van 3 procent voorstelt (lees VVD wil belastingen met 3 procent verlagen). Het afschaffen van de successiebelasting kost 1,5 miljard euro.
Kwartje van Kok
De partij van Marco Pastors blijft af van de hypotheekrente-aftrek en wil een teruggave van het kwartje van Kok, de accijns die toenmalig minister van Financiën Wim Kok in 1991 invoerde.
EénNL wil deze plannen betalen door ontwikkelingshulp bijna helemaal af te schaffen. Ook wil de partij de Nederlandse bijdrage aan de Europese Unie drastisch beperken en bezuinigen door het aantal rijksambtenaren met eenderde te verminderen.
De voorstellen staan in het programma van EénNL, dat maandag officieel wordt gepresenteerd.
Onlangs werd bekend dat van de 21 rijkste landen Nederland het meest aan armoedebstrijding doet (leesNederland grootste armoedebestrijder).
Whaha heerlijk.quote:Johan Derk van der Capellen tot den Pol in 1781:
"Het volk dat in een land woont, de ingezetenen, de burgers en boeren, armen en rijken,
groten en kleinen - allen bijeen - zijn de ware eigenaren, de heren en meesters van het
land, en kunnen zeggen hoe zij het hebben willen, hoe en door wie zij geregeerd willen
wezen. Een volk is een grote maatschappij, een compagnie en niets anders. De regenten,
de overheden en magistraten, de Prins, wie 't ook is, die een post in die maatschappij
bekleedt, zijn enkel maar de directeurs, de bewindhebbers, de rentmeesters van die
compagnie of maatschappij en in deze kwaliteit minder dan de leden van die
maatschappij, dat wil zeggen de gehele natie of het gehele volk."
Pim Fortuyn in 1992:
“Wij zijn een volk van dominees en kooplieden. Levensbeschouwelijk ingesteld, maar
indien voor ons gewin nodig, soepel en nuchter en niet te vergeten op de penning.
Eigenschappen die vaak zijn bespot door onszelf en door buitenstaanders. Ze hebben ons
niettemin ver gebracht en er is geen enkele reden om aan te nemen dat zij ons niet nog
verder kunnen brengen. Met de inzet van die eigenschappen moet het mogelijk zijn onze
samenleving zodanig te moderniseren dat onze instellingen en instituties, dat ons
politieke bestuur, weer past bij ons: de geëmancipeerde, individualistische, calculerende
burger, die heel wel begrijpt dat hij zich slechts kan ontplooien in en door de
gemeenschap waaruit hij voortspruit.”
Hikmat is een oWnEr; de doodsteek voor de BlankePolitiekCorrecteAllochtonenKnuffelaars.quote:3. Hikmat Mahawat Khan, beroep: Business Consultant Aviation
Hikmat studeerde Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Master in Business Administration. Hij vervulde diverse functies in de luchtvaart, onder meer bij Air Holland, debis Airfinance en KLM. Is thans Business Consultant in de luchtvaart. Sinds 1999 is hij voorzitter van de Haagse Lahore Ahmadiyya moskee en later van de landelijke koepel ULAMON. In 2004 was hij mede-oprichter van de Contact Groep Islam (CGI), waarvan hij tot september voorzitter was.
Hier heb ik overigens nogal hard om gelachen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:04 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik weet niet of ik mijn stem wel toevertrouw aan een moslim die in de luchtvaart heeft gezeten.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:04 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik weet niet of ik mijn stem wel toevertrouw aan een moslim die in de luchtvaart heeft gezeten.
het principe dat ik het kabinetsbeleid steun en graag voortgezet wil zien. ik ben zelfs cda lid geworden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:51 schreef SHE het volgende:
Uit principe of gewoonte?
Daarbij hebben ze bewezen dat ze goed kunnen besturen. Het beleid in Rotterdam wordt voor 90 % gekopieerd van het vorige college onder leiding van Leefbaar Rotterdam.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:28 schreef nostra het volgende:
Ik begin na het lezen van het verkiezingsprogramma ook sterk een stem op 1NL te overwegen. De basis is in ieder geval gezond liberaal, en daarmee is het bijkans de enige partij in Nederland. Hoewel andere punten in het programma daar dan weer van afwijken. Zoals "opwekking van rendabele milieuvriendelijke energie wordt 'aangemoedigd'", een enigszins Amerika-copycat-achtige combinatie van extreem harde overheidsinterventie op gebieden waarvan ik het nut niet heel erg inzie en een veelvuldig gebruik van de lijdende vorm, waarbij niet duidelijk wordt wie dat dan verzorgt. Maar toch, iets beters kan ik niet verzinnen.
Ik vond je al een beetje raar maar nu helemaalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:45 schreef SHE het volgende:
Omdat de stemwijzer mij belachelijke adviezen gaf, heb ik wat partijprogramma's doorgespit.
Waarbij ik Wilders & PVDA bij deze even een josti award wil toekennen.
Maarrrrr, en u raad het al, ik heb in geen jaren meer zo'n helder programma gelezen als die van eenNL.
Sterker nog, ik heb sinds 2000 niet meer gestemd, omdat ik weiger te stemmen als ik me niet 100% achter een partij kan scharen.
Nu is het wonder toch geschied, mijn stem gaat absoluut , met volle overtuiging naar eenNL.
Moge ze vele zetels verdienen!
Leuk gevonden excuus-moslim, heeft Pastors slim gedaan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Hikmat is een oWnEr; de doodsteek voor de BlankePolitiekCorrecteAllochtonenKnuffelaars.
Met alleen het programma ben je er nog niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:28 schreef nostra het volgende:
Ik begin na het lezen van het verkiezingsprogramma ook sterk een stem op 1NL te overwegen. De basis is in ieder geval gezond liberaal, en daarmee is het bijkans de enige partij in Nederland.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Sowieso komt een aantal mensen op de lijst wat ideaal-loos over (gevraagd door Groen Links en de VVD, hoezo knuffel-allochtoon?). En ja, je stemt op mensen en niet op de partij erachter, dus dat risico moet ik dan maar nemen. In ieder geval alles boven dat hypocriete liberalisme van de VVD.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:25 schreef SCH het volgende:
Met alleen het programma ben je er nog niet.
Ik heb bij EenNl sterk het gevoel dat de partij vooral gefundeerd is op anti-PvdA-sentimenten en veel rancune. Nu is er een handig sausje over heen gegooid om dat wat te verbloemen en is Pastors ineens veel liberaler dan hij als wethouder was maar wacht maar tot de verkiezingen weer voorbij zijn.
Je vergeet populistisch. Dat is ook altijd zo'n lekker stopwoordje voor als je er inhoudelijk niet op in kan gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:44 schreef retteketet het volgende:
Het is een schande voor heel Nederland dat deze partij überhaupt de kiesdrempel heeft gehaald. Net als de partijen van Wilders en Nawijn is dit weer zo'n partij die op Fortuyniaanse wijze inspeelt op de onderbuikgevoelens van laagopgeleide autochtonen (met name xenofobie en egoïsme).
Populisme is juist een heel inhoudelijke term.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet populistisch. Dat is ook altijd zo'n lekker stopwoordje voor als je er inhoudelijk niet op in kan gaan.![]()
Jep, populistisch zijn ze ook. Scherp opgemerkt, Watson!quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Je vergeet populistisch. Dat is ook altijd zo'n lekker stopwoordje voor als je er inhoudelijk niet op in kan gaan.![]()
Goh, zo populistisch dat ze met een onwelkome boodschap zeer laag in de peilingen staan. Maar droom rustig verder hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:03 schreef retteketet het volgende:
Jep, populistisch zijn ze ook. Scherp opgemerkt, Watson!![]()
Ze staan toch best redelijk in de peilingen? Op 2/3 zetels met potentie tot 4/5 - da's een mooie score voor een nieuwe partij. Het is eerder een beetje raar dat Pastors meteen over 20 zetels begint.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goh, zo populistisch dat ze met een onwelkome boodschap zeer laag in de peilingen staan. Maar droom rustig verder hoor.![]()
Och, de oude verstokte geitenwollensok dient zich aan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:44 schreef retteketet het volgende:
Het is een schande voor heel Nederland dat deze partij überhaupt de kiesdrempel heeft gehaald. Net als de partijen van Wilders en Nawijn is dit weer zo'n partij die op Fortuyniaanse wijze inspeelt op de onderbuikgevoelens van laagopgeleide autochtonen (met name xenofobie en egoïsme).
Ik vind Eén NL verder van xenofobisch. En ik verwacht dat de stemmers van Eén NL zeker niet lager opgeleid zijn dan PvdA'ers, verre van denk ik zelfs.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:44 schreef retteketet het volgende:
Zou het? Ze vissen volgens mij beiden in de zelfde poel voor een groot deel van hun kiezers. Als je wat hoger opgeleid bent ga je niet snel voor zo'n partij als 1nl denk ik. Zeker na de lpf ellende.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind Eén NL verder van xenofobisch. En ik verwacht dat de stemmers van Eén NL zeker niet lager opgeleid zijn dan PvdA'ers, verre van denk ik zelfs.
Ik twijfel nog tussen de VVD en Eén NL. Maar ik hoop dat Eén NL op zo'n 3-5 zetels komt om LPF tafeleren te voorkomen. Daarnaast lijkt me het programma van Eén NL me vrij liberaal, het is zeker niet buitenlanders/moslims schoppen alla Wilders en ze zijn ook niet van de cadeautjes voor de burger. Lijkt me niet echt aansprekend voor de lager opgeleiden, in ieder geval niet meer (ik denk zelfs een minder) dan de programma's van de PvdA en de SP.quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het? Ze vissen volgens mij beiden in de zelfde poel voor een groot deel van hun kiezers. Als je wat hoger opgeleid bent ga je niet snel voor zo'n partij als 1nl denk ik. Zeker na de lpf ellende.
Mwa, zolang ze maar niet boven de 5 uit gaan komen, maar dat verwacht ik ook nietquote:Op zondag 22 oktober 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Meer dan een zetel of 3 zal voor die partij indardaad al bij voorbaat fataal zijn.
Onzin en ongefundeerde post.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Meer dan een zetel of 3 zal voor die partij indardaad al bij voorbaat fataal zijn.
wij moeten een anker in de kamer hebben en dan maakt het echt niet uit of we 1, 2 of > 3 zetels pakken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:07 schreef du_ke het volgende:
Ja, ik ben voor iedere inkrimping van organen die vergaderen tot doelstelling hebben verheven. En bovendien, andere maatregelen worden niet gemeden (zie mijn opsomming) en dan vind ik dat je ook over dit soort wat minder belangrijke zaken een mening kunt hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2006 08:39 schreef SCH het volgende:
Ja, de Tweede Kamer naar 100 zetels, daar wordt Nederland echt een stuk beter van
De eerste drie zijn al eens ergens opgestapt of met ruzie weg gegaan en de nr 7 ook. Die anderen in de top weet ik niet zoveel van. klinkt mij niet gek stabiel in de oren. Maar de toekomst zal het leren. Denk dat een te snelle groei dus echt fataal zal zijn. Dat zie je bij elke partij die plotseling opkomt. Dat werkt gewoon niet.quote:Op maandag 23 oktober 2006 01:14 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Onzin en ongefundeerde post.
De top 7 lijkt me solide en stabiel. Het is inderdaad lastig om een stabiele partij te zijn als je in een keer met een hoop zetels binnenkomt. Met vijf tot tien zetels kan je zeker stabiel zijn. Laat ze vervolgens maar in de jaren erop langzaam groeien.
Veel meer tijd? Eerdmans en van Schijndel zijn er ook maar op het laatste moment bijgehaald. Net als de plaatselijke excuusmoslim.quote:Marco Pastors heeft veel meer tijd gehad om zijn kandidatenlijst te screenen en een solide lijst op te bouwen in tegenstelling tot Pim Fortuyn.
Bovendien is de lijsttrekker niet neergeknald.
quote:EénNL vindt dat er in Nederland een plek is voor elke etnische groep en godsdienst
zolang onze kernwaarden worden geëerbiedigd. Wij leven in een moderne samenleving
met vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, gelijkheid van vrouw en man en
tolerantie voor andersdenkenden – ook binnen de ‘eigen kring’. EénNL vindt dat artikel 7
(vrijheid van meningsuiting) boven artikel 1 (verbod op discriminatie) van de Grondwet
staat. Religiekritiek hoort bij een vrije samenleving. Geloof is een individuele zaak en de
normale westerse rechtsregels en omgangsvormen worden door iedereen gerespecteerd
en nageleefd. Hier wordt niet aan getornd. In ons land moet godsdienstvrijheid worden
gecombineerd met strenge handhaving van de leefregels. Als fundamentele leefregels
worden overtreden volgt passende straf. De overheid is neutraal en heeft tot taak het
samenleven van mensen met verschillende levensbeschouwingen in goede banen te
leiden. Integratie vergt een ruime mate van vereenzelviging met onze leefregels en
rechtscultuur.
Hij leek sprekend op Wallage.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:15 schreef -Jean- het volgende:
Vanavond Joost Eerdmans bij Pauw en Witteman
Vooruitziende blik van Joost [verrassing] TBSer kwijtquote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:06 schreef -Jean- het volgende:
Eerdmans wil stroomslot voor verlofgangers
Je hebt het over Hans Smolders? Wat is daar op tegen? Zijn chauffeurs een soort van verfoeielijke untermensch? Volgens mij heeft die zich ondertussen bewezen bovendien staat hij op plek 19 de lijst te duwen dus een zetel zit er enkel in bij veel voorkeursstemmen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:32 schreef cultheld het volgende:
Ik vind 't een erg foute clubje. Met name het plaatsen van die chauffeur op de lijst zint mij totaal niet.
Waarop baseer je dat?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:32 schreef cultheld het volgende:
Eén NL lijkt mij niet meer dan een bonte verzameling carrièrejagers, populisten en ruziemakers.
Behalve dat hij is ontwikkeld in de stijl van een ontwikkelingsland, heb ik niet veel tegen hem.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je hebt het over Hans Smolders? Wat is daar op tegen? Volgens mij heeft die zich ondertussen bewezen bovendien staat hij op plek 19 de lijst te duwen dus een zetel zit er enkel in bij veel voorkeursstemmen.
[..]
Waarop baseer je dat?
Hans Smolders is meer als een chauffeur. Hij had een eigen bedrijf en heeft dat verkocht (Smol-Koeling b.v. 1984 – 2001 Zelfstandig ondernemer D.G.A werkmaatschappij. Verkocht in 2001.) en is daarmee financieel onafhankelijk geworden. Waarom hij toen chauffeur is gaan spelen weet ik niet. Ik zou wel wat anders met dat geld gaan doen maar hij vond het blijkbaar leuk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:32 schreef cultheld het volgende:
Ik vind 't een erg foute clubje. Met name het plaatsen van die chauffeur op de lijst zint mij totaal niet. Eén NL lijkt mij niet meer dan een bonte verzameling carrièrejagers, populisten en ruziemakers.
Simon Fortuyn. De niet media-geile broer die "gewoon" directeur van een fabriekje is..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:44 schreef cultheld het volgende:
Staat Marten Fortuyn er ook op?
Patrick Kluivert en Jan Smit zijn ook financieel onafhankelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:53 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Hans Smolders is meer als een chauffeur. Hij had een eigen bedrijf en heeft dat verkocht (Smol-Koeling b.v. 1984 – 2001 Zelfstandig ondernemer D.G.A werkmaatschappij. Verkocht in 2001.) en is daarmee financieel onafhankelijk geworden. Waarom hij toen chauffeur is gaan spelen weet ik niet. Ik zou wel wat anders met dat geld gaan doen maar hij vond het blijkbaar leuk.
Beetje flauw dit.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Patrick Kluivert en Jan Smit zijn ook financieel onafhankelijk.
Niet dankzij hun intelligentie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Patrick Kluivert en Jan Smit zijn ook financieel onafhankelijk.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:32 schreef cultheld het volgende:
Met name het plaatsen van die chauffeur op de lijst zint mij totaal niet.
Een slager heeft ook een eigen bedrijf. Waar ik me druk om maak? Dat figuren die door de dood van ene P. Fortuyn in het nieuws zijn gekomen op zo'n lijst circuleren. Ik krijg er een fout gevoel bij.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:14 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Beetje flauw dit.
Iemand die een succesvol bedrijf heeft gehad is iets anders als iemand die zijn hele leven chauffeur is geweest. Niet dat ik iets tegen chauffeurs heb maar je kan bepaalde dingen wel als je een succesvol eigen bedrijf hebt gehad. Doelgericht werken, Commercieel inzicht, Leidinggevende capaciteiten, financiele kennis.... om maar een paar dingen te noemen.
Hij staat bovendien pas op plaats 19 op de lijst en dat is een zo goed als onverkiesbare plaats dus waar maak je je druk om.
Van een slager oprichten wordt je niet financieel onafhankelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een slager heeft ook een eigen bedrijf. Waar ik me druk om maak? Dat figuren die door de dood van ene P. Fortuyn in het nieuws zijn gekomen op zo'n lijst circuleren. Ik krijg er een fout gevoel bij.
Ik vertrouw hem wel, of ten minste genoeg om op hem te stemmen, dan zien we over 4 jaar wel weerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
Pastors is nu ineens het milde zusje van Wilders maar waarom vertrouw ik hem toch maar niet? Hij heeft ineens veel minder harde teksten dan als wethouder toen hij heel hard tegen moslims ageerde en tegen moskeeen enz. Nu is hij ineens een stuk milder - blijkbaar is dat electoraal interessanter volgens hem.
quote:Huurders van sociale huurwoningen worden in Nederland arm gehouden en lopen feitelijk veel geld mis.
Hoewel ze weinig huur betalen, gaat de waardestijging van hun woning naar de corporaties. EénNL vindt dat huurders hun woning tegen marktwaarde van de corporaties mogen kopen. Hierdoor kunnen ook huurders van de waardestijging van hun huis profiteren. De corporaties kunnen van het geld nieuwe woningen bouwen voor mensen die op de wachtlijst staan.
EénNL vindt verder dat corporaties hun overbodige reserves terug moeten geven aan de samenleving.
Waardestijgingen van grond die door bestemmingswijzigingen worden veroorzaakt, zijn voor de gemeenschap, niet voor corporaties, projectontwikkelaars en andere grondkopers.
Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmenquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:20 schreef rebel6 het volgende:
Voor mij is het rechtse woonbeleid een doorn in het oog en dus ben ik aangenaam verrast dat de visie van EenNL sterk afwijkt van de visie van VVD, LPF en CDA!
[..]
Vooral die laatste opmerking vind ik heel moedig, doet sterk denken aan het SP standpunt.
Ook de rest van het programma ziet er niet slecht uit!
Alleen ben ik wel bang dat ze enkel CDA en VVD aan een meerderheid gaan helpen en verder weinig tot niks te vertellen hebben.![]()
wiens stem heb je gekocht?quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmen![]()
Ronald Sörensen over onderwijsquote:Een duidelijk verschil met de partij van Wilders is dat EénNL geen anti-Islam partij is.
EénNL staat voor één Nederlandse samenleving van autochtonen en allochtonen. Waar ruimte is voor verscheidenheid en respect voor andersdenkenden. Eén Nederland waar de staat tolerant is voor de ‘toleranten’ en intolerant is voor intolerantie en waar de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de vrije keuze voor diverse samenlevingsvormen wordt gegarandeerd. Als er derhalve te weinig moskeeën zijn voor het aantal moslims in Nederland zijn wij niet tegen de bouw van meer moskeeën. Wij vinden echter wel dat de moskeeën in het straatbeeld moeten passen en geen overlast voor de buurt vormen.
Als EénNL staan we wel voor een stevig integratiebeleid en dan echt, niet zoals Wouter Bos, die nu ook ineens bedacht heeft dat dit item stemmen kan opleveren. Wij vinden dat buitenstaanders zich aan onze cultuur moeten aanpassen en zich volgens onze regelgeving moeten gedragen. Doen ze dit niet dan willen wij dat het evtentueel verkregen Nederlandse paspoort weer afgenomen kan worden. Uitzetting naar land van herkomst gaat veel makkelijker indien de persoon nog in bezit is van het paspoort van dat land. Derhalve zijn wij in tegenstelling tot Wilders niet tegen een dubbel paspoort, zijn beleid wordt nu namelijk lastig uitvoerbaar!
Omdat de burka de integratie dwarsboomt, simpelweg om de reden dat dergelijke kleding niet uitnodigt tot een gesprek en een burka de emancipatie van moslima's niet bevordert, zijn wij voor een verbod van gezichtsbedekkende kleding in de openbare
ruimte. EénNL vindt zondermeer dat, indien het dragen van een burka een reden is dat iemand geen baan kan vinden, er dan geen uitkering hoeft te worden uitgekeerd.
Ik hoor van veel partijen dat zij niet tegen een verbod zijn van de burka, omdat veel moslima's deze vrijwillig zouden dragen, echter is dit heel moeilijk na te gaan en vinden wij dat de mensen die vrijwillig een burka willen dragen, dan maar een opoffering moeten doen ten opzichte van de mensen die anders onvrijwillig met een burka zouden moeten lopen. NB. in veel Islamitische landen is het overigens verboden om in een burka over straat te gaan
Wilders beschrijft precies waarom ik hem een gestoorde gek vind die tegen vrijheid is en waarom ik op Pastors ga stemmen. Er is idd een grote groep allochtonen en islamieten die voor veel problemen zorgen, die mogen van mij hard aangepakt worden en als het mogelijk is zelfs het land uitgetrapt worden. Nieuwe allochtonen moeten als het je me vraagt aan strenge eisen voldoen willen ze het land binnen komen (zoals de taal spreken, inburgeringscursus gedaan, een baan in het verschiet hebben). Als ze daar aan voldoen zijn ze van harte welkom en mogen ze van mij een moskee bouwen om hun geloof uit te dragen, net als andere mensen kerken mogen bouwen. Als je graag een burka draagt en daarmee een baan kunt vinden is er geen enkel probleem, maar liever geen mensen die hun geloof uitdragen in publieke overheidsfuncties.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:37 schreef -Jean- het volgende:
Onafhankelijk Kamerlid Wilders vindt niet dat EénNL een bedreiging vormt voor zijn partij: Partij voor de Vrijheid. 'Er zijn overeenkomsten, maar ook een heleboel verschillen', stelt hij. 'Wij willen een immigratiestop, Pastors niet. Wij willen een verbod op de dubbele nationaliteit, Pastors niet. Wij willen geen nieuwe moskeeën erbij, Pastors wil dat weer wel. Wij zeggen: jongens, we hebben nu even genoeg islam in Nederland. Dat heb ik Pastors nog niet horen zeggen.' Ook wat betreft de boerka is de oud-VVD'er duidelijk: 'Als je een boerka draagt, zul je nooit een baan vinden in Nederland. Als je hem toch wilt dragen, ga dan alsjeblieft naar Saudi-Arabië. Daar kun je nog kiezen tussen verschillende kleuren of maten.' (Metro, 2 nov)
Reactie Ronald Hunse (nr. 17 lijst EénNL)
[..]
Ik vind het wel meevallen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
Pastors is nu ineens het milde zusje van Wilders maar waarom vertrouw ik hem toch maar niet? Hij heeft ineens veel minder harde teksten dan als wethouder toen hij heel hard tegen moslims ageerde en tegen moskeeen enz. Nu is hij ineens een stuk milder - blijkbaar is dat electoraal interessanter volgens hem.
Tevens geeft Joost Eerdmans hier eigenlijk wel precies een reactie op.quote:DEN HAAG - Eén op de twee autochtone Nederlanders heeft een hekel aan de islam. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt primair bij de moslims zelf en niet bij de politiek. Dat zegt H. Mahawat Khan, oud-voorzitter van de Ahmadiyya moslimgemeenschap en nummer drie op de lijst van EénNL, de partij van Marco Pastors.
Mahawat Khan sprak zaterdag op een bijeenkomst ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van de voornamelijk uit Surinamers bestaande Ahmadiyyagemeenschap in Nederland. ,,We hebben altijd anderen de schuld gegeven van de problemen, zoals de politiek of de Marokkaanse gemeenschap. Het wordt tijd dat we als moslimgemeenschap onze medemoslims die het negatieve beeld van de islam bepalen aanspreken’’, zei Mahawat Khan.
Het kandidaat-Kamerlid voor EénNL wees erop dat moslims goed moeten beseffen wat ze allemaal voor rechten hebben gekregen in Nederland en niet mogen eisen dat Nederland zich steeds verder aan hen aanpast. ,,Eerst wilden we moskeeën, en die hebben we gekregen. Vervolgens kregen we luidsprekers erop voor de gebedsomroeper, daarna wilden we hoge minaretten, we kregen eigen scholen en eigen begraafplaatsen. Laten we onze zegeningen overdenken, maar ook beseffen dat we ons vervolgens binnen de Nederlandse samenleving moeten schikken. Ik kan best begrijpen dat de Nederlanders anders zoiets krijgen van: nu is het genoeg geweest.’’
Een heel andere insteek koos Achmed Larouz, kandidaat-Kamerlid voor de PvdA. Hij vindt dat Nederlandse politici door veel over de problemen rond allochtonen te praten, juist zelf groepsvorming en spanningen veroorzaken.
quote:Is West-Europa over honderd jaar islamitisch?
“Zou goed kunnen. Omdat de islambevolking sneller toeneemt door nieuwe aanwas dan de niet-islambevolking. Dat baart me zorgen, want veel jonge moslims zijn vatbaar voor radicale denkbeelden. Dat blijkt uit elk AIVD-jaarverslag. Veertig procent van de Marokkanen heeft een afkeer van de Nederlandse rechtstaat. Ernstig.”
• Indachtig Fortuyn vind je nog steeds dat de islam ‘een achterlijke cultuur’ is?
“Ja. Het is alleen niet nodig om dat nog te zeggen. Minister Donner van Justitie is niet mijn grootste vriend, maar hij heeft gelijk als hij zegt dat je iemand niet moet blíjven slaan. Dan gaat er iets kapot. Dat werkt contra-productief.”
• Je hekelt vaak het politiek opportunisme van anderen. Maar wat doe je nu zelf? Je slikt iets in omdat het je niet goed meer uitkomt. Niet omdat je het niet meer vindt.
“Ik wil gewoon oppassen dat ik niet één miljoen moslims over een kam scheer. Marco en ik richten ons op de vraag: hoe kun je Nederlandse moslims door de ‘wasmachine van Pim’ halen — de wasmachine van de verlichting? Wij zijn helemaal niet van mening veranderd.”
Die opstelling waardeer ik wel, in plaats van dat schoppen van Wilders.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:08 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen.
Hier een filmpje van MP een paar jaar geleden waar hij voor precies hetzelfde staat als nu:
http://www.youtube.com/watch?v=tMaEt4PU7YM
Hij ageerde tegen de moskee omdat het een belachelijk gigantisch groot ding was. Dat is onnodig en de mensen die dat ding bouwde zeiden dat dat volgens de Koran moest. Met gigantische miranetten die niet eens een functie hebben in Nederland. Hij zei dit is Nederland dus ze mogen er zijn maar ze moeten het straatbeeld niet veranderen. Dat zegt Marco Pastors nog steeds.
Tevens zegt kandidaat kamerlid Mahawat Kahn dat ook:
[..]
Tevens geeft Joost Eerdmans hier eigenlijk wel precies een reactie op.
[..]
Regeren zullen ze inderdaad niet gaan doen. Zou ook gelijk de doodsteek voor die partij zijn overigens.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmen![]()
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?quote:Op zondag 5 november 2006 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Regeren zullen ze inderdaad niet gaan doen. Zou ook gelijk de doodsteek voor die partij zijn overigens.
Om dan na 3 maand weer te vallen en als zondebok weggezet worden?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?
Mwa, ik denk het wel. Of de VVD en het CDA moet heel veel toegeven aan EénNL. Daarnaast denk ik niet dat CDA en VVD weer op een klein partijtje zitten te wachten en 76 zetels is niet echt lekker regeren, zeker niet voor een regering met 3 partijen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?
Denk je dat Pastors daar bang voor is?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om dan na 3 maand weer te vallen en als zondebok weggezet worden?
denk dat hij slimmer is dan ervoor te kiezen een VVD CDA kabinet aan een krappe meerderheid te helpen. Hij heeft ook gezien hoe het afliep met LPF en D66quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Denk je dat Pastors daar bang voor is?
Hij lijkt me een echte doener, die elke kans zal aangrijpen om mee te regeren.
Minister Pastors, Staatssecretaris Eerdmans lijkt me genoeg.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mwa, ik denk het wel. Of de VVD en het CDA moet heel veel toegeven aan EénNL.
Met EenNL zal makkelijker zijn dan met de CU.quote:Daarnaast denk ik niet dat CDA en VVD weer op een klein partijtje zitten te wachten en 76 zetels is niet echt lekker regeren, zeker niet voor een regering met 3 partijen.
Maar er hoeft maar een kamerlid van CDA, VVD of EénNL af te splitsen en dan heb je al geen meerderheid meer. En laat dat de afgelopen tijd erg vaak voorkomen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:58 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Minister Pastors, Staatssecretaris Eerdmans lijkt me genoeg.
[..]
Met EenNL zal makkelijker zijn dan met de CU.
Pastorsquote:Op woensdag 8 november 2006 13:12 schreef -Jean- het volgende:
Grappig fragment uit de wereld draait door waar Pastors les geeft aan een klas
http://www.youtube.com/watch?v=bG_UliDyg9U
Ander fragment uit dat programma waar Pastors les geeft
http://www.youtube.com/watch?v=gjxUBVqGA5g
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:04 schreef Puzzelaar het volgende:
Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar er hoeft maar een kamerlid van CDA, VVD of EénNL af te splitsen en dan heb je al geen meerderheid meer. En laat dat de afgelopen tijd erg vaak voorkomen.
De SGP is best wel een toffe partijquote:Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.
Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:19 schreef -Jean- het volgende:
RTL Z gaat op pad met Wilders en Pastors
http://www.youtube.com/watch?v=gM3yC9C2H7Q
Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:54 schreef nlboy het volgende:
[..]
Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.![]()
quote:Top 10 onzinnigste kamervragen 2006
Traditiegetrouw brengt Kamerlid Joost Eerdmans (EénNL) aan het einde van het jaar zijn top-10 met de “meest onzinnige Kamervragen van het afgelopen jaar” uit. Dit keer vanwege het verkiezingsreces enkele weken vroeger dan normaal.
De jaarlijkse top-10 van de ‘meest onzinnige Kamervragen’ komt voort uit Eerdmans strijd voor minder schriftelijke Kamervragen. Er worden ieder jaar enorm veel Kamervragen gesteld. Daarmee is dit parlementaire instrument uitermate bot geworden en het leidt ook tot onnodige bureaucratie op de departementen. Het beantwoorden van één vragenreeks houdt al snel tien ambtenaren een week bezig. “Wij zouden ons meer moeten beheersen en niet te snel elk krantenbericht willen nablaffen op Kamerpapier. Je ziet ook steeds vaker dat er vragen worden gesteld over zaken die regionaal of lokaal opgelost dienen te worden. Er moet minder uit de heup geschoten worden”, aldus Eerdmans die zelf dit jaar tot nu toe 12 vragen stelde. Tot nu werden er dit jaar al 1540 schriftelijke vragen gesteld.
De Kamervragen uit 2006 die het meest opvielen:
De top 3:
1. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Verkeer en Waterstaat over knelpunten in de wandelroute van het Pieterpad (26 juli)
2. Vragen van de leden Fierens en Blom (beiden PvdA) aan de minister van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties over het verplicht stellen van het gebed voorafgaand aan de raadsvergadering in de gemeente Dirksland (29 mei)
3. Vragen van de leden Kortenhorst en Van Hijum (beiden CDA) aan de ministers van Economische Zaken en van Verkeer en Waterstaat over de verbreding van de Julianasluizen in Gouda (9 juni)
En de overige:
4. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het onnodig wegslepen van fietsen (10 februari)
5. Vragen van het lid Van Velzen (SP) aan de staatssecretaris van VROM over de sanering van de Stort van Troost op Polder Stededijk te Dordrecht (10 mei)
6. Vragen van de leden Hamer, Depla en Timmer (allen PvdA) aan de ministers van OCW en van VROM over de gevolgen van de wijkherstructurering voor de Waarbeekschool in Hengelo (20 maart)
7. Vragen van het lid Nawijn (Groep Nawijn) aan de minister van VROM inzake het Villapark Lingermeer in de gemeente Buren (27 oktober)
8. Vragen van de leden Duyvendak en Vos (beiden Groenlinks) aan de ministers van Defensie en van LNV over de schietoefeningen bij Zandplaat De Razende Bol bij Den Helder (5 april)
9. Vragen van het lid De Wit (SP) aan de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de minister van Justitie over de staking van schoonmaakpersoneel bij justiteel jongerenhuis Harreveld (10 februari)
10. Vragen van de leden van Dijken en Smits (beiden PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over tekortkomingen in de zorg bij zorginstelling “Het Erf” in Meppel (15 september)
De overige eervolle vermeldingen in 2006:
Vragen van de leden Koopmans, Jager en Buijs (allen CDA) aan de minister van LNV over mossel- en oesterzaad (26 oktober)
Vragen van het lid Arib (PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over stopzetten van de subsidie voor de Albert Schweitzerschool (19 oktober)
Vragen van het lid Kant (SP) aan de staatssecretaris van VWS over het Kinderhuis Reek (16 oktober)
Vragen van de leden Van der Vlies (SGP), Slob (Christenunie) en Irrgang (SP) aan de staatssecretaris van Economische Zaken en de minister van BZK over de winkelopenstelling op zondag in Almere (27 februari)
Categorie “opvallend” :
Vragen van het lid Van Oudenallen (Groep Van Oudenallen) aan de minister van VWS over het gevaar van haarkleurmiddelen voor de volksgezondheid (24 juli)
Vragen van het lid Vos (Groenlinks) aan de minister van LNV over de kleine bijdrage van de vos in de achteruitgang van de weidevogelstand (20 maart)
Categorie “NS-stations”:
Vragen van het lid Jonker (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over station Maarheeze (6 februari)
Vragen van het lid Gerkens (SP) aan minister van Verkeer en Waterstaat over het treinstation Eijsden (15 september)
Vragen van het lid Van Hijum (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over een tijdelijk station in Nijverdal-West (27 september)
Vragen van de leden Van Dijken en Dijksma (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de hoogte van treinperrons in Groningen en Friesland (5 oktober)
Geweldig stukje. Eerst denken ze "ow nee, Pastors gaat de Polen min maken" maar juist het tegenovergestelde is waar. En hij heeft gewoon gelijk, als je aan de ene kant geen werk kan vinden, maar er komen veel Polen hierin die verzuipen in het werk, dan doen de werklozen toch echt iets verkeerd. Als zij zich te slecht voelen voor het werk is best, dan mogen die Polen het wel doen, maar dan moeten ze later niet gaan zeuren dat de Polen het werk in nemen en ze moeten al helemaal niet om een uitkering vragen omdat er zogenaamd geen werk is. Dus idd respect voor de Polenquote:Op zondag 12 november 2006 17:12 schreef Timmehhh het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LMzOpkSZJR0&mode=related&search
Loop eens een Pool achterna, geniaal
Je moet de peilingen niet gelovenquote:Op zondag 12 november 2006 21:10 schreef Ludger het volgende:
Met Van Schijndel en Eerdmans in de Kamer
Hmm.. als ik de peilingen moet geloven zijn beide er straks uit en heeft Pastors een eenmansfractie..
Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?quote:Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je moet de peilingen niet geloven![]()
Natuurlijk hoop ik op aardig wat zetels, maar meer dan 5 zit er niet in. Als ik nu moet gokken zet ik in op 2 of 3 zetels, niet veel, maar ze zitten er iig en mijn 2 stemmen krijgen ze![]()
Ja dat bedoel ik. Ik kwam niet op de juiste goede term ervoor.quote:Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik persoonlijk moet altijd nodig scheiten als ik Wilders zie of hoor. Ik zie mezelf als liberaal, EénNL is op veel punten vrij liberaal, maar Wilders verdient het woordje vrijheid in zijn partijnaam niet eens, op veel punten is hij het tegenovergesteld van liberaal. Wilders is me veels te conservatief. Dus ik zie me zelf niet als de light variant van een Wilders fan, alleen het idee alquote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef Ludger het volgende:
[..]
Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?
Dat denk ik ook, hij praat makkelijk en zegt meer zinnige dingen dan Wilders.quote:Op maandag 13 november 2006 00:43 schreef Timmehhh het volgende:
Ik hoop echt dat Pastors nog eens een keer aan een groot televisiedebat mag meedoen. Als die eenmaal aan een aantal debatten heeft meegedaan zie ik hem wel 8 zetels halen.
Eén NL moet Smolders(die chauffeur dus) er uit gooien, wat een kloothommel.. Femke Halsema naakt gephotoshopt per mail doorsturen, of je nu wel of niet wat met GL hebt, dit is laagquote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om EenNl te stemmen, Wilders lijkt me geen serieuze optie, en ik ben ook geen fan van Rutte... Pastoors heeft het goed gedaan in Rotterdam en verdient landelijk ook een kans, hoewel ik het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Niet die gekke, vrij simpele, mediageile broer (Marten) maar de andere broer (Simon) die directeur is van een enveloppenfabriek staat op de lijst. Die twee moet je niet door de war halen.quote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Waarom is die weg bij de VVD?quote:18. Jan Dirk Blaauw, beroep: consultant, voormalig lid van de Tweede Kamer
Jan Dirk Blaauw is van januari 1978 tot januari 2003, met een onderbreking van zo’n twee jaar, lid geweest van de Tweede Kamer voor de VVD. Hij is woordvoerder geweest voor meerdere beleidsgebieden en hij heeft een heel scala van wetsontwerpen behandeld. Daarnaast is hij gedurende zes jaar Internationaal Secretaris geweest van die partij. Hij is lange periodes lid geweest van vele internationale politieke organisaties. Voorafgaand aan zijn politieke activiteiten heeft hij een carrière gevolgd als beroepsofficier bij de Koninklijke Marine. Hij is thans politiek en economisch consultant.
Niet echt stijvol inderdaad maar het is echter toch iemand zoals ik al eerder zei die op een niet verkiesbare plaats staat. Pastors is een goed politicus en Eerdmans ook. Graag blijf ik hun in de kamer zien en ik hoop dat ze toch nog wel een paar zetels scoren.quote:Op maandag 13 november 2006 23:03 schreef Ludger het volgende:
[..]
Eén NL moet Smolders(die chauffeur dus) er uit gooien, wat een kloothommel.. Femke Halsema naakt gephotoshopt per mail doorsturen, of je nu wel of niet wat met GL hebt, dit is laag![]()
Hier hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik merk in mijn omgeving juist dat heel veel mensen niet weten wie Pastors of EénNL is. Dus hopelijk krijgt hij nog wat tv aandacht![]()
Inderdaad, dat doet mij ook wel huiveren. Juist de nuance tegenover Wilders was de kracht van Pastors.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
De vergelijking die Pastors maakt tussen het nazisme en de islamisering vind ik niet slim. Jammer dat hij zich wil verlagen naar het niveau van Wilders omdat die er in de peilingen beter voorstaat![]()
Nouja, ik ga er nu van uit dat het een eenmalig "foutje" van hem was, en dat de reacties die er door los komen wel aantonen dat dit niet de koers is die Pastors moet gaan varen.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Inderdaad, dat doet mij ook wel huiveren. Juist de nuance tegenover Wilders was de kracht van Pastors.
Als ze wàt willen, val dan concurrent Wilders aan..quote:Op donderdag 16 november 2006 12:30 schreef du_ke het volgende:
Haha ze zien dat de PvdD het beter doet in de peilingen. Ze worden wel wat wanhopig geloof ik
.
Gekken moet je niet aanvallen. Pastors heeft Wilders al proberen aan te vallen met die ene vergelijking, dat was niet echt geslaagd. Verlaag je gewoon niet naar het niveau van Wilders.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:08 schreef Ludger het volgende:
[..]
Als ze wàt willen, val dan concurrent Wilders aan..
Idd, en ik stem denk ik geen EénNL meer. Jij nog wel?quote:Op donderdag 16 november 2006 13:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gekken moet je niet aanvallen. Pastors heeft Wilders al proberen aan te vallen met die ene vergelijking, dat was niet echt geslaagd. Verlaag je gewoon niet naar het niveau van Wilders.
Omdat Wilders nog een stuk incomeptenter is en niet iedereen dat gepamper van de christendemocratie wilquote:Op donderdag 16 november 2006 15:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zou je eigenlijk op Pastors willen stemmen? De man staat voor een soort rechts PvdA programma metLPF
-correcties. Een serieus rechts persoon zou gewoon voor Wilders of het CDA gaan.
Ik twijfel nog. Probleem is dat de andere partijen ook niet je van het zijn, de VVD zou nog kunnen, maar ik ben daar juist weg gegaan en naar EénNL gegaan omdat ik het verkiezingsprogramma van de VVD niet liberaal genoeg vond (met name het kinderopvang standpunt).quote:Op donderdag 16 november 2006 15:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, en ik stem denk ik geen EénNL meer. Jij nog wel?
Ik twijfel ook behoorlijk nog. Ik stem sowieso niet op Wilders, die komt niet verder dan one-liners.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dus ik twijfel nog erg. Wat ga jij nu stemmen?
Ik denk dat je gelijk hebt, hij dacht er mee te kunnen scoren, maar het is gewoon een domme uitspraak die alles kapot maakt wat hij opgebouwd heeft. Hij kwam de hele tijd komt hij erg realistisch en verre van radicaal over en vanuit het niets komt ineens zo'n uitspraak. En het is niet zomaar een foutje, midden in de strijd kun je wel eens iets zeggen wat je niet helemaal meent, maar dit is voor een radiospotje, hier heeft hij over na kunnen denken, dus het floepte er niet zomaar uit. Ik heb het liefst dat Pastors terug komt op deze uitspraak, dat hij toegeeft dat hij deze uitspraak niet had moeten doen. Mogelijk komt hij dan over als een draaier, maar altijd nog beter dan een xenofoob.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:02 schreef -Jean- het volgende:
Ik had liever die uitspraak niet gehoord maar hij heeft nog maar een week en dacht op die manier denk ik zich in de kijker te spelen. Het is jammer maar ik zie het als een eenmalig incident en vind zijn partij nog steeds het beste.
Liever dat mensen door die uitspraak op Pastors stemmen dan op Wilders.
Mijn stem blijft zijn partij houden
Idd, ik kijk het de komende dagen ook nog aan. Met Marijnissen heb ik niks, hij staat aan de andere kant van het politiek spectrum, voor de rest zal het een hele aardige man zijn met de beste bedoelingen voor iedereen, maar ik heb gewoon niks met het socialisme. Balkenende zou nog kunnen, maar dat zou de laatste optie voor mijn zijn, dus als het echt geen EénNL of VVD wordt. Met de CU heb ik verder ook niks en met Wilders al helemaal niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik twijfel ook behoorlijk nog. Ik stem sowieso niet op Wilders, die komt niet verder dan one-liners.
VVD zie ik ook niet zo zitten, omdat ik Rutte niet zo bijzonder vind. Als ze daar Rita tot lijsttrekker hadden verkozen, had mijn stem daar naar toe gegaan.
Als ik dan naar de poppetjes kijk komen Balkenende, Rouvoet en Marijnissen goed op mij over. Maar ja, Marijnissen staat natuurlijk weer aan de andere kant van het politieke spectrum. Het is dus nog behoorlijk twijfelen, maar ik zie de ontwikkelingen bij EénNL ook nog even aan.
Twijfelen tussen SP en Pastors??quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:42 schreef rebel6 het volgende:
De kans dat ik Pastors stem wordt steeds groter.
De SP heeft ook veel goede punten, alleen enkele punten die me teveel tegenstaan (huwelijksmigratie, te slap richting de Antillen en nog een paar dingen)
wat is daar vreemd aan?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:18 schreef retteketet het volgende:
[..]
Twijfelen tussen SP en Pastors??![]()
sommige mensen zien alleen maar een verschil tussen links en rechts, helaas. Dus als je rechts stem kan je hoogstens nog cda stemmen en dergelijke, maar absoluut geen sp of pvda. (Niet dat ik ooit sp of pvda zou stemmen, maar jammer dat sommige mensen zo bekrompen zijn). SP heeft inderdaad een aantal aardige punten, helaas ook een aantal totaal onaardige punten :pquote:
Ja ik hoop het ook.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:34 schreef Slam het volgende:
hoop dat ze tenminste 2 zetels halen, want joost eerdmans moet zeker in de kamer blijven
quote:Op woensdag 22 november 2006 23:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pastors heeft in zijn eentje bewezen effectiever te zijn dan heel de PvdA bij elkaar.
Dat is triest.quote:
Dat hebben de Rotterdammers vandaag laten merken jaquote:Op woensdag 22 november 2006 23:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja daar ben je stil van he.Kom eens naar Rotterdam toe, dan zijn de resultaten zichtbaar.
Ja, inderdaad, zie dat ook terug in de resultaten van Rotterdam.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:16 schreef Steven184 het volgende:
Hoezo? Volgens Rotterdam zouden ze 5 zetels krijgen. Ik kan me vergissen, maar voor een nieuwe partij vind ik dat vrij goed.
Ze zijn er net iets groter dan de Dieren en bijna 3 x zo klein als Wilders.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:16 schreef Steven184 het volgende:
Hoezo? Volgens Rotterdam zouden ze 5 zetels krijgen. Ik kan me vergissen, maar voor een nieuwe partij vind ik dat vrij goed.
Kan allemaal wel zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:26 schreef Steven184 het volgende:
De partij van de dieren bestaat al sinds 2002 en had relatief gezien al een aardige achterban in Rotterdam. Dat hebben ze gewoon voor op een nieuwe partij als eennl.
Daarnaast heeft Wilders sinds zijn afscheiding van de vvd zo ontzettend veel publiciteit gehad dat werkelijk iedereen hem kent. Mensen zien hem al als een 'vertrouwd' gezicht in de landelijke politiek. En aangezien hij iets hoger stond in de peilingen kiezen veel mensen eerder voor hem(zoals oa. was te zien op Fok) en dat zie je nu terug in de uitslag.
Daarvoor verschillen ze teveel. Afgezien van het feit dat pastors en eerdmans niet zoveel van hun persoonlijke vrijheiden willen opgeven als Wilders wel heeft gedaan. Er is een langdurig overleg geweest tegen deze 3 mannen.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zijn.
Pastors schermt met alles wat hij voor Rotterdam heeft gedaan en dan had hij toch echt glorieus van Wilders moeten winnen en zeker in Rotterdam een monsteruitslag moeten halen zoals Wilders in Venlo.
Hij had veel beter met Wilders kunnen gaan samenwerken. Had Wilders ook een paar wat minder domme mensen in zijn fractie gehad tenminste.
Wilders is vaker in het nieuws/op tv geweest en is dus veel bekender dan Pastors. Als de verkiezingen gewoon in mei waren hadden ze nog wel kans om meer zetels te scoren.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:35 schreef XiE90 het volgende:
Als ik tussen Pastors en Wilders had moeten kiezen had ik toch veel liever Pastors in de kamer gezien met een x aantal zetels. Een betere lijst, een beter inhoudelijk en haalbaar verhaal en resultaten om hun claims kracht bij te zetten. Verbijsterend dat vrijwel iedereen die in die doelgroep valt dan nog achter Wilders aanloopt.
Helaasquote:Op donderdag 23 november 2006 00:23 schreef Steve_I. het volgende:dit kunnen ze niet menen
een goed programma, capabele talentvolle mensen, en dan zo weinig stemmen puur en alleen door een gebrek aan naamsbekendheid
hoop dat ze er over 4 jaar toch gewoon weer bij zijn
Ik hoop het ook.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:23 schreef Steve_I. het volgende:dit kunnen ze niet menen
een goed programma, capabele talentvolle mensen, en dan zo weinig stemmen puur en alleen door een gebrek aan naamsbekendheid
Ik wil ze daar eigenlijk wel bij helpen.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:23 schreef Steve_I. het volgende:
Ik vind het ook wel heel erg balen, met 1 zetel zou ik al dik tevreden zijn geweest. Dit is gewoon echt een slecht resultaat, en dat is frustrerend als je eigenlijk een heel goed programma en team hebt.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:44 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben serieus over de zeik, Pastors en consorten verdienden veel meer.
Zou Rita gisteravond bij Pauw veel kiezers hebben afgepakt? Ze had wel een punt. Veel Pastorsstemmers willen geen linkse regering en als je daar wat aan wil doen, moet je naar de VVD.
Fok, Pastors, Eerdmans, please blijf!
Ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel heel erg balen, met 1 zetel zou ik al dik tevreden zijn geweest. Dit is gewoon echt een slecht resultaat, en dat is frustrerend als je eigenlijk een heel goed programma en team hebt.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Niet dat het verschil tussen de twee erg groot is (al is Pastors beter), de haalbaarheid van enkele standpunten van Wilders is nihil, waar EenNL een stuk realistischer is. Verder vond ik Pastors beter onderlegd overkomen in de debatten, en is zijn lijst beter. Ik snap eigenlijk niet waarom PvdV nu zo groot is, en EenNL niet. Ik betreur het ook wel een beetje...quote:Op woensdag 22 november 2006 23:35 schreef XiE90 het volgende:
Als ik tussen Pastors en Wilders had moeten kiezen had ik toch veel liever Pastors in de kamer gezien met een x aantal zetels. Een betere lijst, een beter inhoudelijk en haalbaar verhaal en resultaten om hun claims kracht bij te zetten. Verbijsterend dat vrijwel iedereen die in die doelgroep valt dan nog achter Wilders aanloopt.
Daar heeft hij helemaal gelijk in!quote:Op donderdag 23 november 2006 11:17 schreef -Jean- het volgende:
Nummer drie van de lijst, Hikmat Mahawat Khan, was het bitterst: ‘. ‘De media moesten zich dood schamen! Die hebben namelijk de verkiezingen voor een groot deel aangestuurd. Alsmaar die verhalen over kinderopvang en het liefdesleven van Rutte. En iedere dag die Bos. Ik kan zijn gebit inmiddels uittekenen. Schande! Over de echte problemen wilden de media het niet hebben. Hebben jullie dan helemaal niks geleerd?
Ik hoop het zeker dat hij het nog een keer gaat proberen. Alleen zou ik dat radiospotje wel weglaten als ik hem was. Volgens mij heeft dat veel mensen 'afgeschrikt'.quote:Pastors: ‘Het kan wel zijn dat onze boodschap te genuanceerd is, maar dat is nou eenmaal onze boodschap. We willen scherp zijn, maar niet doorschieten. Als die boodschap nu niet aankomt, dan moeten we het misschien gewoon nog maar een keer proberen.’
Zo weinig...quote:Op donderdag 23 november 2006 12:02 schreef -Jean- het volgende:
Tis jammer genoeg net niet een zetel geworden. 0.6% van de stemmen en 0.7% was nodig
Zowel mijn vader als een docent van mij verwachten binnen korte tijd toch weer verkiezingen, vooral omdat er extreem veel emotie is en speelt en er geen duidelijk kabinet komt, dus ik hoopquote:Op donderdag 23 november 2006 12:03 schreef nlboy het volgende:
[..]
Zo weinig...hopelijk komt er over (half) jaar weer nieuwe verkiezingen.
![]()
Ik denk ook wel dat er snel weer verkiezingen zijn. Getalsmatig zijn er alleen maar coalities mogelijk waarbij de partijen geen enkele binding met het elkaar hebben of coalities met de minimale meerderheid van 76 zetels wat in de praktijk te weinig is.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
Zowel mijn vader als een docent van mij verwachten binnen korte tijd toch weer verkiezingen, vooral omdat er extreem veel emotie is en speelt en er geen duidelijk kabinet komt, dus ik hoop
Je moet oppassen met een erg breed platform, in feite verplaats je dan namelijk de oppositie van de kamer naar de ministerraad toe. Het is net als met topzware zware atoomkernen, deze vallen binnen zeer korte tijd weer uiteen.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:26 schreef Steven184 het volgende:
Misschien dat een coalitie met SP/PvdA + CDA/VVD het houdt. Dat is natuurlijk wel een breed platform en niemand van de partijen zit te wachten op weer een verkiezing, dus misschien dat het meer 4 jaar 'op het land passen' wordt dan echt regeren.
Stemmen worden niet verdeeld over andere partijen. De stemmen op EenNL tellen wel mee voor de kiesdeler (aantal geldige stemmen / 150).quote:Op donderdag 23 november 2006 11:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat gebeurt er nu met de stemmen die naar Één NL zijn gegaan? Worden die verdeelt onder alle overige partijen?
Dus je wilt dat het land 4 jaar stil staat? Daar hebben we waarschijnlijk helemaal niks aan. Daarnaast zie ik geen enkele reden voor de VVD om in zo'n regering te gaan zitten, de VVD is toe aan oppositie, zodat ze bij de volgende verkiezingen er sterker dan ooit uitkomen. Laten CDA-PvdA-SP maar mooi regeren.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:26 schreef Steven184 het volgende:
Misschien dat een coalitie met SP/PvdA + CDA/VVD het houdt. Dat is natuurlijk wel een breed platform en niemand van de partijen zit te wachten op weer een verkiezing, dus misschien dat het meer 4 jaar 'op het land passen' wordt dan echt regeren.
Alle geldige stemmen die uit zijn gebracht (dus alle stemmen min de blanco stemmen) tellen mee voor de kiesdeler. De kiesdeler is alle geldige stemmen (dus ook die op EénNL) gedeeld door 150. Als je die kiesdeler niet haalt (zoals EénNL) kun je hoe dan ook geen zetel halen. Voor de partijen die wel de kiesdeler gehaald hebben krijgen elk een zetel per keer dat ze de kiesdeler hebben gehaald. Als de kiesdeler 60.000 is en je haalt 160.000 stemmen, dan krijg je zeker 2 zetels. Als alle gewone zetels verdeeld zijn, dan blijven er nog heel veel restzetels over. Deze restzetels word een voor een gegeven aan de partij die de meeste stemmen heeft per zetel (die in mijn voorbeeld heeft bijvoorbeeld 80.000 stemmen per zetel). Dus als een restzetel wegegeven is dan wordt weer voor alle partijen uitgerekend hoeveel stemmen ze hebben per zetel.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat gebeurt er nu met de stemmen die naar Één NL zijn gegaan? Worden die verdeelt onder alle overige partijen?
Dit is niet wat ik wil hoor. Ik zei dat het mogelijk was. Ook ik denk dat een oppositie goed is voor de VVD. Waar het mij om ging, was dat als er een partij binnen een coalitie zit die op bepaalde vlakken hele andere denkbeelden heeft dan de andere 2 partijen we de komende 4 jaar weer kunnen lachen om wat schandalen. Enm dan nog maar hopen dat ze het nu wel 4 jaar uithouden.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dus je wilt dat het land 4 jaar stil staat? Daar hebben we waarschijnlijk helemaal niks aan. Daarnaast zie ik geen enkele reden voor de VVD om in zo'n regering te gaan zitten, de VVD is toe aan oppositie, zodat ze bij de volgende verkiezingen er sterker dan ooit uitkomen. Laten CDA-PvdA-SP maar mooi regeren.
Waarom zou PvdA dan wel moeten regeren, die hebben nog meer verloren dan de VVDquote:Op donderdag 23 november 2006 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dus je wilt dat het land 4 jaar stil staat? Daar hebben we waarschijnlijk helemaal niks aan. Daarnaast zie ik geen enkele reden voor de VVD om in zo'n regering te gaan zitten, de VVD is toe aan oppositie, zodat ze bij de volgende verkiezingen er sterker dan ooit uitkomen. Laten CDA-PvdA-SP maar mooi regeren.
Het tweede deel van je berekening klopt niet, je kijkt naar het gemiddelde dat elke partij zou krijgen als ze een extra zetel krijgen. Veranderingen vet:quote:Op donderdag 23 november 2006 19:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voorbeeld:
partij A 170 stemmen
partij B 120 stemmen
partij C 75 stemmen
partij D 20 stemmen
Blanco 50 stemmen
zetels: 15
Dan zijn er 385 geldige stemmen (de blanco stemmen tellen niet). De kiesdeler is dan:
385 / 15 = 25,66....
Nu zijn er 12 zetels verdeeld, en zijn er nog 3 restzetels. Nu kijken we hoeveel stemmen er per zetel zijn gehaald door de partijen:
A: 170 / 6 = 28,33...
B: 120 / 4 = 30
C: 75 / 2 = 37,5
Restzetel 1 gaat dus naar partij C
B: 120 / 4 = 30
C: 75 / 3 = 25
Restzetel 2 gaat naar partij B
B: 120 / 5 = 24
C: 75 / 3 = 25
Restzetel 3 gaat naar partij A
Zetelverdeling is dan:
Partij A = 7
Partij B = 5
Partij C = 3
Totaal = 15
Dit is op kleine schaal, waarbij ze toevallig allemaal 1 restzetel kregen, maar bij het echte werk maakt de grootste partij de meeste kans op een restzetel. De grootste partij krijgt daarom ook vaak de meeste restzetels
quote:Op donderdag 23 november 2006 18:49 schreef SCH het volgende:
Eerdmans doet over vier jaar weer mee met Lijst Lasbril
quote:Op vrijdag 24 november 2006 02:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik hoop dat de Lijst Potenrammers er nog een keer komt, en dat jij als eerste de sigaar bent
Ja misschien wel, maar toch... Je geeft iemand wel eens een tweede kans... Maar helaas...quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:47 schreef Mr.J het volgende:
Is het niet beter om die jankzak van een SCH gewoon te negeren?
True, het is een heel naar trollend pestventje, maar toch.
Haha, dat kreng heeft al meer dan genoeg kansen gehad hoor. Maak je maar geen illusies.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja misschien wel, maar toch... Je geeft iemand wel eens een tweede kans... Maar helaas...
bron: Telegraaf donderdag 19 februariquote:CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Oud-Tweede Kamerlid Joost Eerdmans wordt 2 maart geïnstalleerd als wethouder in Capelle aan den IJssel. Dat heeft de gemeente donderdag gemeld. Tijdens een speciale vergadering wordt zijn voordracht aan de gemeenteraad voorgelegd.
De 38-jarige Eerdmans wordt namens de partij Leefbaar Capelle wethouder van Verkeer en Vervoer. Tussen 2002 en 2006 viel de politicus op als Tweede Kamerlid voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Eerdmans behoorde de portefeuilles justitie en politie. In 2006 richtte hij met de voormalige Rotterdamse wethouder Marco Pastors EénNL op, maar deze partij behaalde bij de Tweede Kamerverkiezingen geen zetels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |