abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43392061
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar er hoeft maar een kamerlid van CDA, VVD of EénNL af te splitsen en dan heb je al geen meerderheid meer. En laat dat de afgelopen tijd erg vaak voorkomen.
Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.
pi_43392695
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.
De SGP is best wel een toffe partij
pi_43435886
Als ik het verkiezingsprogramma lees van Een NL lijken me ze best ok op een paar punten na..

Provincies worden vervangen door drie economische kernregio's. <-- beetje maf
Geweld tegen politieagenten, hulpdiensten en overheidspersoneel wordt bestraft met minimaal 1 jaar. <-- beetje eng
Invoeren van 6 op 1 cel voor kortgestraften. <-- beetje druk
Illegalen hebben geen recht op zorg behoudens de nu al geregelde noodhulp. <-- beetje hard
Invoering van een 'Nederland Code' die geënt is op de omgangsregels die zijn vervat in de 'Rotterdan Code'. <-- dit snap ik niet
Gezichtsbedekkende kleding op straat, openbare scholen of in andere openbare ruimten worden verboden. <-- onzin, als ik met een doek voor m'n kop wil lopen moet ik dat weten
Scholen in primair en voortgezet onderwijs maximaal 600 leerlingen <-- maffe regel
pi_43464205
RTL Z gaat op pad met Wilders en Pastors

http://www.youtube.com/watch?v=gM3yC9C2H7Q
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 11 november 2006 @ 22:54:12 #127
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_43464913
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:19 schreef -Jean- het volgende:
RTL Z gaat op pad met Wilders en Pastors

http://www.youtube.com/watch?v=gM3yC9C2H7Q
Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.
pi_43480398
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:54 schreef nlboy het volgende:

[..]

Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.
Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.
pi_43480806
http://www.youtube.com/watch?v=LMzOpkSZJR0&mode=related&search
Loop eens een Pool achterna, geniaal

Pastors slaat hier de spijker op zijn kop. Allerlei overheidsintergratieprojecten falen en komen met slappe excuses "er is geen werk". Ondertussen maar miljoenen aan belastinggeld opeissen . Afschaffen die hap.
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
pi_43482139
quote:
Top 10 onzinnigste kamervragen 2006

Traditiegetrouw brengt Kamerlid Joost Eerdmans (EénNL) aan het einde van het jaar zijn top-10 met de “meest onzinnige Kamervragen van het afgelopen jaar” uit. Dit keer vanwege het verkiezingsreces enkele weken vroeger dan normaal.

De jaarlijkse top-10 van de ‘meest onzinnige Kamervragen’ komt voort uit Eerdmans strijd voor minder schriftelijke Kamervragen. Er worden ieder jaar enorm veel Kamervragen gesteld. Daarmee is dit parlementaire instrument uitermate bot geworden en het leidt ook tot onnodige bureaucratie op de departementen. Het beantwoorden van één vragenreeks houdt al snel tien ambtenaren een week bezig. “Wij zouden ons meer moeten beheersen en niet te snel elk krantenbericht willen nablaffen op Kamerpapier. Je ziet ook steeds vaker dat er vragen worden gesteld over zaken die regionaal of lokaal opgelost dienen te worden. Er moet minder uit de heup geschoten worden”, aldus Eerdmans die zelf dit jaar tot nu toe 12 vragen stelde. Tot nu werden er dit jaar al 1540 schriftelijke vragen gesteld.

De Kamervragen uit 2006 die het meest opvielen:

De top 3:

1. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Verkeer en Waterstaat over knelpunten in de wandelroute van het Pieterpad (26 juli)

2. Vragen van de leden Fierens en Blom (beiden PvdA) aan de minister van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties over het verplicht stellen van het gebed voorafgaand aan de raadsvergadering in de gemeente Dirksland (29 mei)

3. Vragen van de leden Kortenhorst en Van Hijum (beiden CDA) aan de ministers van Economische Zaken en van Verkeer en Waterstaat over de verbreding van de Julianasluizen in Gouda (9 juni)

En de overige:

4. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het onnodig wegslepen van fietsen (10 februari)

5. Vragen van het lid Van Velzen (SP) aan de staatssecretaris van VROM over de sanering van de Stort van Troost op Polder Stededijk te Dordrecht (10 mei)

6. Vragen van de leden Hamer, Depla en Timmer (allen PvdA) aan de ministers van OCW en van VROM over de gevolgen van de wijkherstructurering voor de Waarbeekschool in Hengelo (20 maart)

7. Vragen van het lid Nawijn (Groep Nawijn) aan de minister van VROM inzake het Villapark Lingermeer in de gemeente Buren (27 oktober)

8. Vragen van de leden Duyvendak en Vos (beiden Groenlinks) aan de ministers van Defensie en van LNV over de schietoefeningen bij Zandplaat De Razende Bol bij Den Helder (5 april)

9. Vragen van het lid De Wit (SP) aan de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de minister van Justitie over de staking van schoonmaakpersoneel bij justiteel jongerenhuis Harreveld (10 februari)

10. Vragen van de leden van Dijken en Smits (beiden PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over tekortkomingen in de zorg bij zorginstelling “Het Erf” in Meppel (15 september)

De overige eervolle vermeldingen in 2006:

Vragen van de leden Koopmans, Jager en Buijs (allen CDA) aan de minister van LNV over mossel- en oesterzaad (26 oktober)

Vragen van het lid Arib (PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over stopzetten van de subsidie voor de Albert Schweitzerschool (19 oktober)

Vragen van het lid Kant (SP) aan de staatssecretaris van VWS over het Kinderhuis Reek (16 oktober)

Vragen van de leden Van der Vlies (SGP), Slob (Christenunie) en Irrgang (SP) aan de staatssecretaris van Economische Zaken en de minister van BZK over de winkelopenstelling op zondag in Almere (27 februari)

Categorie “opvallend” :

Vragen van het lid Van Oudenallen (Groep Van Oudenallen) aan de minister van VWS over het gevaar van haarkleurmiddelen voor de volksgezondheid (24 juli)

Vragen van het lid Vos (Groenlinks) aan de minister van LNV over de kleine bijdrage van de vos in de achteruitgang van de weidevogelstand (20 maart)

Categorie “NS-stations”:

Vragen van het lid Jonker (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over station Maarheeze (6 februari)

Vragen van het lid Gerkens (SP) aan minister van Verkeer en Waterstaat over het treinstation Eijsden (15 september)

Vragen van het lid Van Hijum (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over een tijdelijk station in Nijverdal-West (27 september)

Vragen van de leden Van Dijken en Dijksma (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de hoogte van treinperrons in Groningen en Friesland (5 oktober)
pi_43486220
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:12 schreef Timmehhh het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LMzOpkSZJR0&mode=related&search
Loop eens een Pool achterna, geniaal
Geweldig stukje. Eerst denken ze "ow nee, Pastors gaat de Polen min maken" maar juist het tegenovergestelde is waar. En hij heeft gewoon gelijk, als je aan de ene kant geen werk kan vinden, maar er komen veel Polen hierin die verzuipen in het werk, dan doen de werklozen toch echt iets verkeerd. Als zij zich te slecht voelen voor het werk is best, dan mogen die Polen het wel doen, maar dan moeten ze later niet gaan zeuren dat de Polen het werk in nemen en ze moeten al helemaal niet om een uitkering vragen omdat er zogenaamd geen werk is. Dus idd respect voor de Polen
pi_43488645
Met Van Schijndel en Eerdmans in de Kamer

Hmm.. als ik de peilingen moet geloven zijn beide er straks uit en heeft Pastors een eenmansfractie..
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_43489020
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:10 schreef Ludger het volgende:
Met Van Schijndel en Eerdmans in de Kamer

Hmm.. als ik de peilingen moet geloven zijn beide er straks uit en heeft Pastors een eenmansfractie..
Je moet de peilingen niet geloven

Natuurlijk hoop ik op aardig wat zetels, maar meer dan 5 zit er niet in. Als ik nu moet gokken zet ik in op 2 of 3 zetels, niet veel, maar ze zitten er iig en mijn 2 stemmen krijgen ze
pi_43491391
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je moet de peilingen niet geloven

Natuurlijk hoop ik op aardig wat zetels, maar meer dan 5 zit er niet in. Als ik nu moet gokken zet ik in op 2 of 3 zetels, niet veel, maar ze zitten er iig en mijn 2 stemmen krijgen ze
Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 12 november 2006 @ 22:21:26 #135
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_43491486
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.
Ja dat bedoel ik. Ik kwam niet op de juiste goede term ervoor. Maar idd dat vind ik van Pastors gewoon beter dan Wilders. Hij pakt dingen op slimme/juiste manier aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door nlboy op 12-11-2006 22:32:42 ]
pi_43491815
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef Ludger het volgende:

[..]

Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik persoonlijk moet altijd nodig scheiten als ik Wilders zie of hoor. Ik zie mezelf als liberaal, EénNL is op veel punten vrij liberaal, maar Wilders verdient het woordje vrijheid in zijn partijnaam niet eens, op veel punten is hij het tegenovergesteld van liberaal. Wilders is me veels te conservatief. Dus ik zie me zelf niet als de light variant van een Wilders fan, alleen het idee al

EénNL en de PVV worden vaak met elkaar vergeleken omdat het beide twee nieuwe rechtse partijen zijn, maar inhoudelijk zijn ze op veel punten het tegenovergestelde van elkaar.
  zondag 12 november 2006 @ 22:35:53 #137
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_43492065
Ja precies op www.ikformeer.nl kan je de verschillen zien tussen Wilders en EénNL.
pi_43496144
Ik hoop echt dat Pastors nog eens een keer aan een groot televisiedebat mag meedoen. Als die eenmaal aan een aantal debatten heeft meegedaan zie ik hem wel 8 zetels halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Timmehhh op 13-11-2006 00:52:33 ]
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
pi_43496674
Wat heeft dat onnozele zetelaantal voorspellen eigenlijk voor nut ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43504223
Eerdmans rekent af met vriendjespolitiek

DEN HAAG - EénNL, de partij van Marco Pastors, wil resoluut afrekenen met de ‘vriendjespolitiek’ en ‘regentenmentaliteit’ die de politiek volgens de partij nog steeds in de greep hebben.

Print
Nieuwsbrieven
E-mail dit artikel
Meer over dit onderwerp
Stuur me mail over

Uitleg‘Het onderling verdelen van baantjes moet stoppen’, aldus de bedenker van het plan, het Tweede Kamerlid Joost Eerdmans. Hij pleit onder meer voor een openbare sollicitatieprocedure voor alle politici en topambtenaren.

Eerdmans, die in augustus dit jaar van de LPF overstapte naar EénNL, zegt zeer teleurgesteld te zijn over de effecten van de ‘aanval op het bestuurlijk bestel’ die Pim Fortuyn in 2002 lanceerde. ‘De belangrijkste bestuurlijke banen worden nog steeds verdeeld onder de 2,5 procent van de kiesgerechtigden die lid zijn van een politieke partij. Bestuurders en politici hebben nog steeds jaren lang buitenproportioneel hoge wachtgeldregelingen. Er is nog steeds sprake van een incestueuze incrowd’, aldus Eerdmans in zijn plan Hou je Haags.

De recente benoeming van D66’er Thom de Graaf is in dit opzicht een dieptepunt, meent Eerdmans. ‘De man die als minister vorig jaar nog is afgetreden vanwege zijn strijd tegen de benoemde burgemeester laat zich rustig binnenhengelen in de achterkamers. Geen verkiezing, geen referendum, geen bevolking van Nijmegen die om haar mening is gevraagd.’

Om dat patroon te doorbreken lanceert Eerdmans de ‘code Eerdmans’. Volgens die gedragslijn worden alle benoemingen van bestuurders en topambtenaren voortaan via volledig openbare sollicitatieprocedures geregeld. Er verschijnen eerst vacatures in de landelijke dagbladen, zodat iedere burger kan solliciteren. ‘In het sollicitatieproces mag politieke gezindte vervolgens nooit het enige of doorslaggevende criterium zijn’, aldus Eerdmans.

Hij wil ook een einde maken aan de verschillen in rechtszekerheid tussen gewone werknemers en de bestuurlijke elite. Voor politici die hun baan hebben verloren, moet de duur van het wachtgeld beperkt worden tot maximaal drie jaar in plaats van de huidige zes jaar. Daarnaast krijgen de ontvangers van het wachtgeld een sollicitatieplicht, net als mensen met een WW-uitkering.

Volgens Eerdmans behoeven ook de mores van de Tweede Kamer een grondige renovatie. De vergaderweek wil hij uitbreiden van drie naar vier dagen, het jaarlijkse reces moet terug van 18 naar 12 weken en het aantal Kamerleden moet terug naar honderd. ‘In de grote Kamerfracties zijn er nu helaas te veel woordvoerders die van hun fractieleiding een achtste van de onderwijsportefeuille krijgen, per maand maximaal één debat hebben en die een jaar na hun installatie als Kamerlid nog hun maidenspeech moeten houden.’
pi_43504853
Belangrijk thema dat Eerdmans aansnijdt.
Eigenlijk gun ik EenNL minstens 3 zetels.

alleen het risico dat ze CDA en VVD aan een meerderheid gaan helpen vind ik te groot
  maandag 13 november 2006 @ 13:08:59 #142
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43505132
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:43 schreef Timmehhh het volgende:
Ik hoop echt dat Pastors nog eens een keer aan een groot televisiedebat mag meedoen. Als die eenmaal aan een aantal debatten heeft meegedaan zie ik hem wel 8 zetels halen.
Dat denk ik ook, hij praat makkelijk en zegt meer zinnige dingen dan Wilders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_43506981
Dat de nood hoog is bij de VVD was al helder, maar nu Rutte de kiezers oproept om niet op Wilders of op mijn partij, EénNL, te stemmen druipt de wanhoop er echt vanaf. De wortel die hij de kiezers voor houdt, is een gotspe. Ik moet hem nageven dat hij in een goede vijver vist, blijkbaar vermoedt ook Rutte dat ons meer stemmen toe gaan komen dan de peilingen nu uitwijzen. Maar Ruttes oproep is een wanhoopsdaad, het zijn loze woorden zonder argumenten.
Wil Mark Rutte nu beweren dat híj zich het onderwerp integratie in de afgelopen tijd heeft aangetrokken? Er is in de afgelopen tijd geen onderwerp geweest waar Rutte zich meer van gedistantieerd heeft dan van integratie. Wil Rutte nu beweren dat de VVD immigratiebeleid voert? Nog deze week bleek uit de voortgangsrapportage die Verdonk naar de Tweede Kamer stuurde dat de juichende cijfers over immigratie in Nederland waardeloos zijn. Uit het UNHCR-rapport van september over migratie blijkt dat Nederland topimmigratieland van Europa is! En de toetreding van Oost-Europese landen tot de EU is voor de VVD en de andere grote partijen een hete aardappel die ze over de verkiezingen heen hebben geschoven.
Wij doen en wij zijn wat de VVD had kunnen doen en zijn. Het verschil is dat wij niet in een liberaal keurslijf gevangen zitten. Wij durven dus gewoon, anders dan Rutte en de zijnen, te zeggen dat er grenzen zijn aan tolerantie. En wij willen die grenzen graag helder hebben zodat we ze ook aan immigranten mee kunnen geven. Wij durven tegen migranten, als ze een laag inkomen hebben, te zeggen dat ze eventjes niet in die achterstandswijk mogen wonen omdat er al teveel lage inkomens wonen. Zelfs nu er een negatief advies van de Europese Commissie ligt over de toetreding van Turkije tot de EU komt Rutte niet verder dan de opmerking dat de onderhandelingen met Turkije misschien over twee jaar moeten worden stopgezet, wat natuurlijk een halfslachtig standpunt is en zo typerend voor het gebrek aan leiderschap van Rutte.
Als Rutte denkt dat er bij EénNL en Wilders zoveel valt weg te halen, dan kan hij ook bedenken dat diezelfde partijen mee kunnen doen in een coalitie met het CDA. Maar als Rutte dat niet wil, dan wil hij onze standpunten niet. En dan moet u dus helemaal niet op Rutte stemmen. Het minste wat Mark Rutte nu zou kunnen doen, en wat hij tot nu toe niet heeft gedurfd, is openlijk met ons in debat treden in plaats van een lafhartige oproep op zijn weblog. Ik wacht op zijn antwoord.
Marco Pastors
pi_43524993
Pastors over het falen van de sociale reintegratiediensten "Loop eens een Pool achterna".
Dit is een vervolgstukje waar een figuur aan de tafel zich wel heel erg laat kennen met zijn "eigen volk eerst"
En dit is ook nog een stukje van het debat .

Iemand enig idee waar je je de hele uitzending van dit debat kunt vinden?

Het filmpje: Pastors geeft les. Komt bijvoorbeeld uit "de Meiden van Halal"
pi_43525416
tvp (ik mag Eerdmans nietzo)
pi_43525863
Ik zit er serieus over te denken om EenNl te stemmen, Wilders lijkt me geen serieuze optie, en ik ben ook geen fan van Rutte... Pastoors heeft het goed gedaan in Rotterdam en verdient landelijk ook een kans, hoewel ik het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
pi_43526908
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om EenNl te stemmen, Wilders lijkt me geen serieuze optie, en ik ben ook geen fan van Rutte... Pastoors heeft het goed gedaan in Rotterdam en verdient landelijk ook een kans, hoewel ik het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Eén NL moet Smolders(die chauffeur dus) er uit gooien, wat een kloothommel.. Femke Halsema naakt gephotoshopt per mail doorsturen, of je nu wel of niet wat met GL hebt, dit is laag
  maandag 13 november 2006 @ 23:14:58 #148
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43527419
dubbel?

[ Bericht 49% gewijzigd door Napalm op 14-11-2006 10:14:30 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 13 november 2006 @ 23:20:33 #149
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43527646
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Niet die gekke, vrij simpele, mediageile broer (Marten) maar de andere broer (Simon) die directeur is van een enveloppenfabriek staat op de lijst. Die twee moet je niet door de war halen.

En naast het Femke fotoshopforward relletje is Hans Smolders wel degene die ongewapend Folkert achterna ging en zit al een tijdje in de gemeenteraad van Tilburg. En "chauffeur" dat was vrijwillig voor Fortuyn en niet zn normale beroep. Hij heeft 18 jaar een eigen koeltechnischbedrijf gehad.

http://www.parlement.com/9291000/bio/02362
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 13 november 2006 @ 23:24:59 #150
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43527838
Weet iemand meer over de nummer 18?
http://www.parlement.com/9291000/bio/02602 (staat dat ie pro doodstraf stemde vroegah)
http://www.eennl.nl/kandidaten.html
quote:
18. Jan Dirk Blaauw, beroep: consultant, voormalig lid van de Tweede Kamer
Jan Dirk Blaauw is van januari 1978 tot januari 2003, met een onderbreking van zo’n twee jaar, lid geweest van de Tweede Kamer voor de VVD. Hij is woordvoerder geweest voor meerdere beleidsgebieden en hij heeft een heel scala van wetsontwerpen behandeld. Daarnaast is hij gedurende zes jaar Internationaal Secretaris geweest van die partij. Hij is lange periodes lid geweest van vele internationale politieke organisaties. Voorafgaand aan zijn politieke activiteiten heeft hij een carrière gevolgd als beroepsofficier bij de Koninklijke Marine. Hij is thans politiek en economisch consultant.
Waarom is die weg bij de VVD?
pi_43528655
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:03 schreef Ludger het volgende:

[..]

Eén NL moet Smolders(die chauffeur dus) er uit gooien, wat een kloothommel.. Femke Halsema naakt gephotoshopt per mail doorsturen, of je nu wel of niet wat met GL hebt, dit is laag
Niet echt stijvol inderdaad maar het is echter toch iemand zoals ik al eerder zei die op een niet verkiesbare plaats staat. Pastors is een goed politicus en Eerdmans ook. Graag blijf ik hun in de kamer zien en ik hoop dat ze toch nog wel een paar zetels scoren.

Mijn stem krijgen ze in ieder geval en ik hoor van steeds meer mensen in mijn omgeving dat ze erover denken om eennl te stemmen. Ze hebben het naar mijn mening goed gedaan in Rotterdam, hebben een goed programma en ik wil ze graag in de kamer zien. Ik denk dat de peilingen er een beetje naast zitten. 5 zetels moet mogelijk zijn.

Heel veel mensen weten nog niet wat ze gaan stemmen en zweven nog heel erg.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Jean- op 13-11-2006 23:48:52 ]
pi_43545667
Ik merk in mijn omgeving juist dat heel veel mensen niet weten wie Pastors of EénNL is. Dus hopelijk krijgt hij nog wat tv aandacht
pi_43545729
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik merk in mijn omgeving juist dat heel veel mensen niet weten wie Pastors of EénNL is. Dus hopelijk krijgt hij nog wat tv aandacht
Hier hetzelfde.
pi_43553124
De eindsprint voor EenNL

Vanavond
• 22.30 - 23.20 Joost te gast bij "Het land van Maas en Geel" op Talpa TV
• 23.00 Marco te gast bij "Pauw en Witteman", Nederland 1

Donderdag 16nov
MP in debat met Femke Halsema bij Recht door Zee

Vrijdag 17 nov
• tijd nog onbekend: Marco in debat met Rita Verdonk bij NOVA

Dinsdag 21 november
• 17.05-17.30: Marco Pastors is te gast in het programma Soeterbeek op Nederland 2,
over de rol van religie in de samenleving. (meer info)
• Het lijsttrekkersdebat op NOS met Marco Pastors
pi_43553190
Ok dat klinkt goed, vooral het lijsttrekkersdebat van 21 november. Hopelijk kan hij nog wat zwevende kiezers winnen
pi_43577619
quote:
• tijd nog onbekend: Marco in debat met Rita Verdonk bij NOVA
Ben ik ook benieuwd naar.
pi_43579390
De vergelijking die Pastors maakt tussen het nazisme en de islamisering vind ik niet slim. Jammer dat hij zich wil verlagen naar het niveau van Wilders omdat die er in de peilingen beter voorstaat
pi_43579572
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:
De vergelijking die Pastors maakt tussen het nazisme en de islamisering vind ik niet slim. Jammer dat hij zich wil verlagen naar het niveau van Wilders omdat die er in de peilingen beter voorstaat
Inderdaad, dat doet mij ook wel huiveren. Juist de nuance tegenover Wilders was de kracht van Pastors.
pi_43579701
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Inderdaad, dat doet mij ook wel huiveren. Juist de nuance tegenover Wilders was de kracht van Pastors.
Nouja, ik ga er nu van uit dat het een eenmalig "foutje" van hem was, en dat de reacties die er door los komen wel aantonen dat dit niet de koers is die Pastors moet gaan varen.
pi_43604156
EénNL vraagt aandacht voor dieren
(Novum) - Het debat over dierenwelzijn is de afgelopen vier jaar 'gegijzeld' door de bio-industrieboeren van CDA, VVD en LPF. Dat zegt kandidaat-Kamerlid voor EénNL Joost Eerdmans donderdag. Zijn partij presenteert het dierenplan GroenRechts, dat de 'ijzingwekkende stilte' op rechts als het gaat om dierenwelzijn moet doorbreken.
Eerdmans stelt dat de afgelopen jaren talloze diervriendelijke maatregelen zijn gesneuveld door toedoen van CDA, VVD en LPF, die een meerderheid vormden in de Kamer. Omdat volgens het voormalig LPF-Kamerlid rechtse partijen niets doen aan dierenwelzijn, pakt zijn partij de handschoen op. "Respect voor dieren is een kwestie van fatsoen. Het is ongelooflijk dat de Partij voor de Dieren de politiek uiteindelijk wakker moet maken om dit te beseffen"

Eén Nl wil een dierenpolitie invoeren en er moet een eind komen aan de bioindustrie. Ook moet er cameratoezicht komen op veemartken, een Europees verbod op stierenvechten en mogen er geen wilde dieren meer optreden in het circus. Verder moet de bio-industrie worden afgebouwd en eist Eerdmans een verbod op nertsfokken. De voorstellen zijn overigens niet nieuw. Als Kamerlid voor de LPF maakte Eerdmans zich ook al sterk voor deze punten.

http://joosteerdmans.nl/Rechts%20Plan%20voor%20de%20Dieren.pdf

[ Bericht 6% gewijzigd door -Jean- op 16-11-2006 17:15:47 ]
pi_43604334
Haha ze zien dat de PvdD het beter doet in de peilingen . Ze worden wel wat wanhopig geloof ik .
pi_43604429
Wordt niets met deze partij, en maar goed ook.
pi_43605575
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:30 schreef du_ke het volgende:
Haha ze zien dat de PvdD het beter doet in de peilingen . Ze worden wel wat wanhopig geloof ik .
Als ze wàt willen, val dan concurrent Wilders aan..
pi_43606780
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:08 schreef Ludger het volgende:

[..]

Als ze wàt willen, val dan concurrent Wilders aan..
Gekken moet je niet aanvallen. Pastors heeft Wilders al proberen aan te vallen met die ene vergelijking, dat was niet echt geslaagd. Verlaag je gewoon niet naar het niveau van Wilders.
pi_43609192
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gekken moet je niet aanvallen. Pastors heeft Wilders al proberen aan te vallen met die ene vergelijking, dat was niet echt geslaagd. Verlaag je gewoon niet naar het niveau van Wilders.
Idd, en ik stem denk ik geen EénNL meer. Jij nog wel?
  donderdag 16 november 2006 @ 15:30:12 #166
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_43610080
Mijn interesse voor één NL word ook minder sinds die uitspraak.
  donderdag 16 november 2006 @ 15:34:46 #167
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43610271
Waarom zou je eigenlijk op Pastors willen stemmen? De man staat voor een soort rechts PvdA programma met LPF -correcties. Een serieus rechts persoon zou gewoon voor Wilders of het CDA gaan.
  donderdag 16 november 2006 @ 15:41:57 #168
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_43610515
Pastors pakt volgens mij de problemen beter aan dan Wilders. En Wilders is de enige van zijn partij die goed het woord kan voeren terwijl die nr. 2 van hem om te lache is (gister was ze op stemwijzer).
Terwijl Pastors nog Eerdmans heeft die ook redelijk het woord kan voeren, maar ja ik stem toch niet meer op Een NL. Laatste uitspraak was niet echt oké en ik denk toch dat ze weinig kans maken om in de coalitie te komen. Dus ik stem toch maar op een grotere partij.
pi_43610569
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zou je eigenlijk op Pastors willen stemmen? De man staat voor een soort rechts PvdA programma met LPF -correcties. Een serieus rechts persoon zou gewoon voor Wilders of het CDA gaan.
Omdat Wilders nog een stuk incomeptenter is en niet iedereen dat gepamper van de christendemocratie wil .
pi_43611217
Ik had liever die uitspraak niet gehoord maar hij heeft nog maar een week en dacht op die manier denk ik zich in de kijker te spelen. Het is jammer maar ik zie het als een eenmalig incident en vind zijn partij nog steeds het beste.
Liever dat mensen door die uitspraak op Pastors stemmen dan op Wilders.
Mijn stem blijft zijn partij houden
pi_43611510
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:04 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Idd, en ik stem denk ik geen EénNL meer. Jij nog wel?
Ik twijfel nog. Probleem is dat de andere partijen ook niet je van het zijn, de VVD zou nog kunnen, maar ik ben daar juist weg gegaan en naar EénNL gegaan omdat ik het verkiezingsprogramma van de VVD niet liberaal genoeg vond (met name het kinderopvang standpunt).

Rutte roept nu op aan iedereen die op Pastors of Wilders willen stemmen om toch naar de VVD te gaan omdat met de VVD het allochtonenprobleem beter opgelost kan worden. Maar daarom ben ik helemaal niet overgestapt naar EénNL, Rutte denkt dat mensen EénNL ipv VVD stemmen om de allochtonen, maar het gaat mij om het totaal plaatje, niet vanwege de allochtonen of de moslims. Rutte wil schijnbaar niet begrijpen dat liberalen niet zitten te wachten op 'gratis' van alles en nog wat om iedereen maar de werkvloer op te drukken. Ik wel een liberale partij, geen sociaal-liberale/sociaal-democratische. Als ik gratis kinderopvang wil dan stem ik wel op een linkse partij.

Dus ik twijfel nog erg. Wat ga jij nu stemmen?
pi_43611659
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus ik twijfel nog erg. Wat ga jij nu stemmen?
Ik twijfel ook behoorlijk nog. Ik stem sowieso niet op Wilders, die komt niet verder dan one-liners.
VVD zie ik ook niet zo zitten, omdat ik Rutte niet zo bijzonder vind. Als ze daar Rita tot lijsttrekker hadden verkozen, had mijn stem daar naar toe gegaan.

Als ik dan naar de poppetjes kijk komen Balkenende, Rouvoet en Marijnissen goed op mij over. Maar ja, Marijnissen staat natuurlijk weer aan de andere kant van het politieke spectrum. Het is dus nog behoorlijk twijfelen, maar ik zie de ontwikkelingen bij EénNL ook nog even aan.
pi_43611777
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:02 schreef -Jean- het volgende:
Ik had liever die uitspraak niet gehoord maar hij heeft nog maar een week en dacht op die manier denk ik zich in de kijker te spelen. Het is jammer maar ik zie het als een eenmalig incident en vind zijn partij nog steeds het beste.
Liever dat mensen door die uitspraak op Pastors stemmen dan op Wilders.
Mijn stem blijft zijn partij houden
Ik denk dat je gelijk hebt, hij dacht er mee te kunnen scoren, maar het is gewoon een domme uitspraak die alles kapot maakt wat hij opgebouwd heeft. Hij kwam de hele tijd komt hij erg realistisch en verre van radicaal over en vanuit het niets komt ineens zo'n uitspraak. En het is niet zomaar een foutje, midden in de strijd kun je wel eens iets zeggen wat je niet helemaal meent, maar dit is voor een radiospotje, hier heeft hij over na kunnen denken, dus het floepte er niet zomaar uit. Ik heb het liefst dat Pastors terug komt op deze uitspraak, dat hij toegeeft dat hij deze uitspraak niet had moeten doen. Mogelijk komt hij dan over als een draaier, maar altijd nog beter dan een xenofoob.
pi_43612024
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik twijfel ook behoorlijk nog. Ik stem sowieso niet op Wilders, die komt niet verder dan one-liners.
VVD zie ik ook niet zo zitten, omdat ik Rutte niet zo bijzonder vind. Als ze daar Rita tot lijsttrekker hadden verkozen, had mijn stem daar naar toe gegaan.

Als ik dan naar de poppetjes kijk komen Balkenende, Rouvoet en Marijnissen goed op mij over. Maar ja, Marijnissen staat natuurlijk weer aan de andere kant van het politieke spectrum. Het is dus nog behoorlijk twijfelen, maar ik zie de ontwikkelingen bij EénNL ook nog even aan.
Idd, ik kijk het de komende dagen ook nog aan. Met Marijnissen heb ik niks, hij staat aan de andere kant van het politiek spectrum, voor de rest zal het een hele aardige man zijn met de beste bedoelingen voor iedereen, maar ik heb gewoon niks met het socialisme. Balkenende zou nog kunnen, maar dat zou de laatste optie voor mijn zijn, dus als het echt geen EénNL of VVD wordt. Met de CU heb ik verder ook niks en met Wilders al helemaal niet.

Misschien dat ik wel wacht met een beslissing nemen tot het lijsttrekkersdebat van de 21e, even zien hoe Pastors het daar doet en of hij daar niet Wilders achter aan gaat lopen praten.
pi_43750278
De kans dat ik Pastors stem wordt steeds groter.
De SP heeft ook veel goede punten, alleen enkele punten die me teveel tegenstaan (huwelijksmigratie, te slap richting de Antillen en nog een paar dingen)
pi_43750951
Vanavond dus Pastors tegen Verdonk in Nederland Kiest.
pi_43753409
En nu op Nl 2
pi_43753539
Goed dat je het zegt.
pi_43759562
Erg goed gedebateerd van Pastors bij het lijsttrekkersdebat op Nederland 1.
Nu nog rita vanavond, maar hij is goed bezig. Hij verdient een plek in de kamer.
pi_43761012
Pastors heeft het inderdaad erg goed gedaan, had het toch niet van hem verwacht. Maar mijn stem had hij toch al wel(Nouja, voorkeursstem op Eerdmans). Helaas merk ik dat veel mensen in mijn omgeving het wel eens zijn met eennl, maar toch op vvd stemmen omdat dat nou eenmaal een grote partij is.
Maar eennl kan beter langzaam groeien dan snel, beter voor de organisatie.

En over Wilders, ik ben het niet altijd met hem eens. Maar dat hij nog steeds doorgaat, terwijl hij zo bedreigd wordt en eigenlijk geen prive-leven meer heeft, daar moet iedereen respect voor hebben. Ik hoop dan ook dat hij minimaal 1 zetel haalt voor zichzelf, dat verdient hij gewoon.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_43765010
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:42 schreef rebel6 het volgende:
De kans dat ik Pastors stem wordt steeds groter.
De SP heeft ook veel goede punten, alleen enkele punten die me teveel tegenstaan (huwelijksmigratie, te slap richting de Antillen en nog een paar dingen)
Twijfelen tussen SP en Pastors??
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_43766529
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:18 schreef retteketet het volgende:

[..]

Twijfelen tussen SP en Pastors??
wat is daar vreemd aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')