Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmenquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:20 schreef rebel6 het volgende:
Voor mij is het rechtse woonbeleid een doorn in het oog en dus ben ik aangenaam verrast dat de visie van EenNL sterk afwijkt van de visie van VVD, LPF en CDA!
[..]
Vooral die laatste opmerking vind ik heel moedig, doet sterk denken aan het SP standpunt.
Ook de rest van het programma ziet er niet slecht uit!
Alleen ben ik wel bang dat ze enkel CDA en VVD aan een meerderheid gaan helpen en verder weinig tot niks te vertellen hebben.![]()
wiens stem heb je gekocht?quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmen![]()
Ronald Sörensen over onderwijsquote:Een duidelijk verschil met de partij van Wilders is dat EénNL geen anti-Islam partij is.
EénNL staat voor één Nederlandse samenleving van autochtonen en allochtonen. Waar ruimte is voor verscheidenheid en respect voor andersdenkenden. Eén Nederland waar de staat tolerant is voor de ‘toleranten’ en intolerant is voor intolerantie en waar de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de vrije keuze voor diverse samenlevingsvormen wordt gegarandeerd. Als er derhalve te weinig moskeeën zijn voor het aantal moslims in Nederland zijn wij niet tegen de bouw van meer moskeeën. Wij vinden echter wel dat de moskeeën in het straatbeeld moeten passen en geen overlast voor de buurt vormen.
Als EénNL staan we wel voor een stevig integratiebeleid en dan echt, niet zoals Wouter Bos, die nu ook ineens bedacht heeft dat dit item stemmen kan opleveren. Wij vinden dat buitenstaanders zich aan onze cultuur moeten aanpassen en zich volgens onze regelgeving moeten gedragen. Doen ze dit niet dan willen wij dat het evtentueel verkregen Nederlandse paspoort weer afgenomen kan worden. Uitzetting naar land van herkomst gaat veel makkelijker indien de persoon nog in bezit is van het paspoort van dat land. Derhalve zijn wij in tegenstelling tot Wilders niet tegen een dubbel paspoort, zijn beleid wordt nu namelijk lastig uitvoerbaar!
Omdat de burka de integratie dwarsboomt, simpelweg om de reden dat dergelijke kleding niet uitnodigt tot een gesprek en een burka de emancipatie van moslima's niet bevordert, zijn wij voor een verbod van gezichtsbedekkende kleding in de openbare
ruimte. EénNL vindt zondermeer dat, indien het dragen van een burka een reden is dat iemand geen baan kan vinden, er dan geen uitkering hoeft te worden uitgekeerd.
Ik hoor van veel partijen dat zij niet tegen een verbod zijn van de burka, omdat veel moslima's deze vrijwillig zouden dragen, echter is dit heel moeilijk na te gaan en vinden wij dat de mensen die vrijwillig een burka willen dragen, dan maar een opoffering moeten doen ten opzichte van de mensen die anders onvrijwillig met een burka zouden moeten lopen. NB. in veel Islamitische landen is het overigens verboden om in een burka over straat te gaan
Wilders beschrijft precies waarom ik hem een gestoorde gek vind die tegen vrijheid is en waarom ik op Pastors ga stemmen. Er is idd een grote groep allochtonen en islamieten die voor veel problemen zorgen, die mogen van mij hard aangepakt worden en als het mogelijk is zelfs het land uitgetrapt worden. Nieuwe allochtonen moeten als het je me vraagt aan strenge eisen voldoen willen ze het land binnen komen (zoals de taal spreken, inburgeringscursus gedaan, een baan in het verschiet hebben). Als ze daar aan voldoen zijn ze van harte welkom en mogen ze van mij een moskee bouwen om hun geloof uit te dragen, net als andere mensen kerken mogen bouwen. Als je graag een burka draagt en daarmee een baan kunt vinden is er geen enkel probleem, maar liever geen mensen die hun geloof uitdragen in publieke overheidsfuncties.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:37 schreef -Jean- het volgende:
Onafhankelijk Kamerlid Wilders vindt niet dat EénNL een bedreiging vormt voor zijn partij: Partij voor de Vrijheid. 'Er zijn overeenkomsten, maar ook een heleboel verschillen', stelt hij. 'Wij willen een immigratiestop, Pastors niet. Wij willen een verbod op de dubbele nationaliteit, Pastors niet. Wij willen geen nieuwe moskeeën erbij, Pastors wil dat weer wel. Wij zeggen: jongens, we hebben nu even genoeg islam in Nederland. Dat heb ik Pastors nog niet horen zeggen.' Ook wat betreft de boerka is de oud-VVD'er duidelijk: 'Als je een boerka draagt, zul je nooit een baan vinden in Nederland. Als je hem toch wilt dragen, ga dan alsjeblieft naar Saudi-Arabië. Daar kun je nog kiezen tussen verschillende kleuren of maten.' (Metro, 2 nov)
Reactie Ronald Hunse (nr. 17 lijst EénNL)
[..]
Ik vind het wel meevallen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
Pastors is nu ineens het milde zusje van Wilders maar waarom vertrouw ik hem toch maar niet? Hij heeft ineens veel minder harde teksten dan als wethouder toen hij heel hard tegen moslims ageerde en tegen moskeeen enz. Nu is hij ineens een stuk milder - blijkbaar is dat electoraal interessanter volgens hem.
Tevens geeft Joost Eerdmans hier eigenlijk wel precies een reactie op.quote:DEN HAAG - Eén op de twee autochtone Nederlanders heeft een hekel aan de islam. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt primair bij de moslims zelf en niet bij de politiek. Dat zegt H. Mahawat Khan, oud-voorzitter van de Ahmadiyya moslimgemeenschap en nummer drie op de lijst van EénNL, de partij van Marco Pastors.
Mahawat Khan sprak zaterdag op een bijeenkomst ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van de voornamelijk uit Surinamers bestaande Ahmadiyyagemeenschap in Nederland. ,,We hebben altijd anderen de schuld gegeven van de problemen, zoals de politiek of de Marokkaanse gemeenschap. Het wordt tijd dat we als moslimgemeenschap onze medemoslims die het negatieve beeld van de islam bepalen aanspreken’’, zei Mahawat Khan.
Het kandidaat-Kamerlid voor EénNL wees erop dat moslims goed moeten beseffen wat ze allemaal voor rechten hebben gekregen in Nederland en niet mogen eisen dat Nederland zich steeds verder aan hen aanpast. ,,Eerst wilden we moskeeën, en die hebben we gekregen. Vervolgens kregen we luidsprekers erop voor de gebedsomroeper, daarna wilden we hoge minaretten, we kregen eigen scholen en eigen begraafplaatsen. Laten we onze zegeningen overdenken, maar ook beseffen dat we ons vervolgens binnen de Nederlandse samenleving moeten schikken. Ik kan best begrijpen dat de Nederlanders anders zoiets krijgen van: nu is het genoeg geweest.’’
Een heel andere insteek koos Achmed Larouz, kandidaat-Kamerlid voor de PvdA. Hij vindt dat Nederlandse politici door veel over de problemen rond allochtonen te praten, juist zelf groepsvorming en spanningen veroorzaken.
quote:Is West-Europa over honderd jaar islamitisch?
“Zou goed kunnen. Omdat de islambevolking sneller toeneemt door nieuwe aanwas dan de niet-islambevolking. Dat baart me zorgen, want veel jonge moslims zijn vatbaar voor radicale denkbeelden. Dat blijkt uit elk AIVD-jaarverslag. Veertig procent van de Marokkanen heeft een afkeer van de Nederlandse rechtstaat. Ernstig.”
• Indachtig Fortuyn vind je nog steeds dat de islam ‘een achterlijke cultuur’ is?
“Ja. Het is alleen niet nodig om dat nog te zeggen. Minister Donner van Justitie is niet mijn grootste vriend, maar hij heeft gelijk als hij zegt dat je iemand niet moet blíjven slaan. Dan gaat er iets kapot. Dat werkt contra-productief.”
• Je hekelt vaak het politiek opportunisme van anderen. Maar wat doe je nu zelf? Je slikt iets in omdat het je niet goed meer uitkomt. Niet omdat je het niet meer vindt.
“Ik wil gewoon oppassen dat ik niet één miljoen moslims over een kam scheer. Marco en ik richten ons op de vraag: hoe kun je Nederlandse moslims door de ‘wasmachine van Pim’ halen — de wasmachine van de verlichting? Wij zijn helemaal niet van mening veranderd.”
Die opstelling waardeer ik wel, in plaats van dat schoppen van Wilders.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:08 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen.
Hier een filmpje van MP een paar jaar geleden waar hij voor precies hetzelfde staat als nu:
http://www.youtube.com/watch?v=tMaEt4PU7YM
Hij ageerde tegen de moskee omdat het een belachelijk gigantisch groot ding was. Dat is onnodig en de mensen die dat ding bouwde zeiden dat dat volgens de Koran moest. Met gigantische miranetten die niet eens een functie hebben in Nederland. Hij zei dit is Nederland dus ze mogen er zijn maar ze moeten het straatbeeld niet veranderen. Dat zegt Marco Pastors nog steeds.
Tevens zegt kandidaat kamerlid Mahawat Kahn dat ook:
[..]
Tevens geeft Joost Eerdmans hier eigenlijk wel precies een reactie op.
[..]
Regeren zullen ze inderdaad niet gaan doen. Zou ook gelijk de doodsteek voor die partij zijn overigens.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze in de regering gaan zitten, en als het echt nodig is dan verwacht ik dat ze wel wat harde eisen gaan stellen. Waarschijnlijk krijgen ze van mij trouwens twee stemmen![]()
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?quote:Op zondag 5 november 2006 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Regeren zullen ze inderdaad niet gaan doen. Zou ook gelijk de doodsteek voor die partij zijn overigens.
Om dan na 3 maand weer te vallen en als zondebok weggezet worden?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?
Mwa, ik denk het wel. Of de VVD en het CDA moet heel veel toegeven aan EénNL. Daarnaast denk ik niet dat CDA en VVD weer op een klein partijtje zitten te wachten en 76 zetels is niet echt lekker regeren, zeker niet voor een regering met 3 partijen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat ze nee gaan zeggen als ze met 3 zetels in de kamer zitten en CDA en VVD hebben samen 73 zetels?
Denk je dat Pastors daar bang voor is?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om dan na 3 maand weer te vallen en als zondebok weggezet worden?
denk dat hij slimmer is dan ervoor te kiezen een VVD CDA kabinet aan een krappe meerderheid te helpen. Hij heeft ook gezien hoe het afliep met LPF en D66quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Denk je dat Pastors daar bang voor is?
Hij lijkt me een echte doener, die elke kans zal aangrijpen om mee te regeren.
Minister Pastors, Staatssecretaris Eerdmans lijkt me genoeg.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mwa, ik denk het wel. Of de VVD en het CDA moet heel veel toegeven aan EénNL.
Met EenNL zal makkelijker zijn dan met de CU.quote:Daarnaast denk ik niet dat CDA en VVD weer op een klein partijtje zitten te wachten en 76 zetels is niet echt lekker regeren, zeker niet voor een regering met 3 partijen.
Maar er hoeft maar een kamerlid van CDA, VVD of EénNL af te splitsen en dan heb je al geen meerderheid meer. En laat dat de afgelopen tijd erg vaak voorkomen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:58 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Minister Pastors, Staatssecretaris Eerdmans lijkt me genoeg.
[..]
Met EenNL zal makkelijker zijn dan met de CU.
Pastorsquote:Op woensdag 8 november 2006 13:12 schreef -Jean- het volgende:
Grappig fragment uit de wereld draait door waar Pastors les geeft aan een klas
http://www.youtube.com/watch?v=bG_UliDyg9U
Ander fragment uit dat programma waar Pastors les geeft
http://www.youtube.com/watch?v=gjxUBVqGA5g
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:04 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik weet niet of ik mijn stem wel toevertrouw aan een moslim die in de luchtvaart heeft gezeten.
Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar er hoeft maar een kamerlid van CDA, VVD of EénNL af te splitsen en dan heb je al geen meerderheid meer. En laat dat de afgelopen tijd erg vaak voorkomen.
De SGP is best wel een toffe partijquote:Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Goed punt, maar dat probleem is natuurlijk weer makkelijk op te lossen met gedoogsteun van de SGP.
Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:19 schreef -Jean- het volgende:
RTL Z gaat op pad met Wilders en Pastors
http://www.youtube.com/watch?v=gM3yC9C2H7Q
Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:54 schreef nlboy het volgende:
[..]
Thanks, hier komt duidelijk over dat Pastors meer 'softer' kwa aanpak dan Wilders. En dat vind ik wel oké.![]()
quote:Top 10 onzinnigste kamervragen 2006
Traditiegetrouw brengt Kamerlid Joost Eerdmans (EénNL) aan het einde van het jaar zijn top-10 met de “meest onzinnige Kamervragen van het afgelopen jaar” uit. Dit keer vanwege het verkiezingsreces enkele weken vroeger dan normaal.
De jaarlijkse top-10 van de ‘meest onzinnige Kamervragen’ komt voort uit Eerdmans strijd voor minder schriftelijke Kamervragen. Er worden ieder jaar enorm veel Kamervragen gesteld. Daarmee is dit parlementaire instrument uitermate bot geworden en het leidt ook tot onnodige bureaucratie op de departementen. Het beantwoorden van één vragenreeks houdt al snel tien ambtenaren een week bezig. “Wij zouden ons meer moeten beheersen en niet te snel elk krantenbericht willen nablaffen op Kamerpapier. Je ziet ook steeds vaker dat er vragen worden gesteld over zaken die regionaal of lokaal opgelost dienen te worden. Er moet minder uit de heup geschoten worden”, aldus Eerdmans die zelf dit jaar tot nu toe 12 vragen stelde. Tot nu werden er dit jaar al 1540 schriftelijke vragen gesteld.
De Kamervragen uit 2006 die het meest opvielen:
De top 3:
1. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Verkeer en Waterstaat over knelpunten in de wandelroute van het Pieterpad (26 juli)
2. Vragen van de leden Fierens en Blom (beiden PvdA) aan de minister van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties over het verplicht stellen van het gebed voorafgaand aan de raadsvergadering in de gemeente Dirksland (29 mei)
3. Vragen van de leden Kortenhorst en Van Hijum (beiden CDA) aan de ministers van Economische Zaken en van Verkeer en Waterstaat over de verbreding van de Julianasluizen in Gouda (9 juni)
En de overige:
4. Vragen van het lid Duyvendak (Groenlinks) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het onnodig wegslepen van fietsen (10 februari)
5. Vragen van het lid Van Velzen (SP) aan de staatssecretaris van VROM over de sanering van de Stort van Troost op Polder Stededijk te Dordrecht (10 mei)
6. Vragen van de leden Hamer, Depla en Timmer (allen PvdA) aan de ministers van OCW en van VROM over de gevolgen van de wijkherstructurering voor de Waarbeekschool in Hengelo (20 maart)
7. Vragen van het lid Nawijn (Groep Nawijn) aan de minister van VROM inzake het Villapark Lingermeer in de gemeente Buren (27 oktober)
8. Vragen van de leden Duyvendak en Vos (beiden Groenlinks) aan de ministers van Defensie en van LNV over de schietoefeningen bij Zandplaat De Razende Bol bij Den Helder (5 april)
9. Vragen van het lid De Wit (SP) aan de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de minister van Justitie over de staking van schoonmaakpersoneel bij justiteel jongerenhuis Harreveld (10 februari)
10. Vragen van de leden van Dijken en Smits (beiden PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over tekortkomingen in de zorg bij zorginstelling “Het Erf” in Meppel (15 september)
De overige eervolle vermeldingen in 2006:
Vragen van de leden Koopmans, Jager en Buijs (allen CDA) aan de minister van LNV over mossel- en oesterzaad (26 oktober)
Vragen van het lid Arib (PvdA) aan de staatssecretaris van VWS over stopzetten van de subsidie voor de Albert Schweitzerschool (19 oktober)
Vragen van het lid Kant (SP) aan de staatssecretaris van VWS over het Kinderhuis Reek (16 oktober)
Vragen van de leden Van der Vlies (SGP), Slob (Christenunie) en Irrgang (SP) aan de staatssecretaris van Economische Zaken en de minister van BZK over de winkelopenstelling op zondag in Almere (27 februari)
Categorie “opvallend” :
Vragen van het lid Van Oudenallen (Groep Van Oudenallen) aan de minister van VWS over het gevaar van haarkleurmiddelen voor de volksgezondheid (24 juli)
Vragen van het lid Vos (Groenlinks) aan de minister van LNV over de kleine bijdrage van de vos in de achteruitgang van de weidevogelstand (20 maart)
Categorie “NS-stations”:
Vragen van het lid Jonker (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over station Maarheeze (6 februari)
Vragen van het lid Gerkens (SP) aan minister van Verkeer en Waterstaat over het treinstation Eijsden (15 september)
Vragen van het lid Van Hijum (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over een tijdelijk station in Nijverdal-West (27 september)
Vragen van de leden Van Dijken en Dijksma (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de hoogte van treinperrons in Groningen en Friesland (5 oktober)
Geweldig stukje. Eerst denken ze "ow nee, Pastors gaat de Polen min maken" maar juist het tegenovergestelde is waar. En hij heeft gewoon gelijk, als je aan de ene kant geen werk kan vinden, maar er komen veel Polen hierin die verzuipen in het werk, dan doen de werklozen toch echt iets verkeerd. Als zij zich te slecht voelen voor het werk is best, dan mogen die Polen het wel doen, maar dan moeten ze later niet gaan zeuren dat de Polen het werk in nemen en ze moeten al helemaal niet om een uitkering vragen omdat er zogenaamd geen werk is. Dus idd respect voor de Polenquote:Op zondag 12 november 2006 17:12 schreef Timmehhh het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LMzOpkSZJR0&mode=related&search
Loop eens een Pool achterna, geniaal
Je moet de peilingen niet gelovenquote:Op zondag 12 november 2006 21:10 schreef Ludger het volgende:
Met Van Schijndel en Eerdmans in de Kamer
Hmm.. als ik de peilingen moet geloven zijn beide er straks uit en heeft Pastors een eenmansfractie..
Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?quote:Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je moet de peilingen niet geloven![]()
Natuurlijk hoop ik op aardig wat zetels, maar meer dan 5 zit er niet in. Als ik nu moet gokken zet ik in op 2 of 3 zetels, niet veel, maar ze zitten er iig en mijn 2 stemmen krijgen ze![]()
Ja dat bedoel ik. Ik kwam niet op de juiste goede term ervoor.quote:Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Softer vindt ik een verkeerde term. Pastors is doordachter, hij weet waar de problemen zich bevinden, maar hij weet ook waar de kansen zich bevinden, terwijl Wilders zich alleen op de problemen richt, die problemen uitvergroot en er alleen tegen aantrapt zonder realistische oplossingen te bieden. Ik hoop dat Pastors de komende anderhalve week nog wat zetels van Wilders weet af te snoepen.
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik persoonlijk moet altijd nodig scheiten als ik Wilders zie of hoor. Ik zie mezelf als liberaal, EénNL is op veel punten vrij liberaal, maar Wilders verdient het woordje vrijheid in zijn partijnaam niet eens, op veel punten is hij het tegenovergesteld van liberaal. Wilders is me veels te conservatief. Dus ik zie me zelf niet als de light variant van een Wilders fan, alleen het idee alquote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef Ludger het volgende:
[..]
Hm.. zijn Eén NL stemmers dan de 'light-variant' van Wilders-fans ?
Dat denk ik ook, hij praat makkelijk en zegt meer zinnige dingen dan Wilders.quote:Op maandag 13 november 2006 00:43 schreef Timmehhh het volgende:
Ik hoop echt dat Pastors nog eens een keer aan een groot televisiedebat mag meedoen. Als die eenmaal aan een aantal debatten heeft meegedaan zie ik hem wel 8 zetels halen.
Eén NL moet Smolders(die chauffeur dus) er uit gooien, wat een kloothommel.. Femke Halsema naakt gephotoshopt per mail doorsturen, of je nu wel of niet wat met GL hebt, dit is laagquote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om EenNl te stemmen, Wilders lijkt me geen serieuze optie, en ik ben ook geen fan van Rutte... Pastoors heeft het goed gedaan in Rotterdam en verdient landelijk ook een kans, hoewel ik het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Niet die gekke, vrij simpele, mediageile broer (Marten) maar de andere broer (Simon) die directeur is van een enveloppenfabriek staat op de lijst. Die twee moet je niet door de war halen.quote:Op maandag 13 november 2006 22:40 schreef keijz het volgende:
het dan weer een beetje triest vind dat de chauffeur en de broer van Pim Fortuyn op de lijst staan
Waarom is die weg bij de VVD?quote:18. Jan Dirk Blaauw, beroep: consultant, voormalig lid van de Tweede Kamer
Jan Dirk Blaauw is van januari 1978 tot januari 2003, met een onderbreking van zo’n twee jaar, lid geweest van de Tweede Kamer voor de VVD. Hij is woordvoerder geweest voor meerdere beleidsgebieden en hij heeft een heel scala van wetsontwerpen behandeld. Daarnaast is hij gedurende zes jaar Internationaal Secretaris geweest van die partij. Hij is lange periodes lid geweest van vele internationale politieke organisaties. Voorafgaand aan zijn politieke activiteiten heeft hij een carrière gevolgd als beroepsofficier bij de Koninklijke Marine. Hij is thans politiek en economisch consultant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |