abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42044719
Het vorige deel:

As papa's en mama's :
22 september 2006: linda856763
26 september 2006: PM-girl
30 september 2006: snoopy
08 oktober 2006: Bass-Miss
11 oktober 2006: Moonah
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
9 november 2006: Mibos
17 november 2006: meimeltje en Morpheus_at_work
27 november 2006: Tajno
1 december 2006: chacama
5 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 8 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
10 maart 2007: Minoes
26 maart 2007: Gabberhead
28 april 2007: Hassanjassan (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Wil je een nieuw topic openen? Klik hier voor de openingspost.

TRISTAN is geboren!!!
Mjammetje, van harte gefeliciteerd met je kersverse kereltje!!
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Ze had het erover dat ze nog wat wilde bijslapen, maar dat ging over gisteren. Ik zie haar ook verder niet online en vind het niet echt gepast om haar nu te smssen, want ze zal wel bekaf zijn.

Ik heb haar smsje nog eens doorgelezen, en ik maak er een beetje uit op dat ik het wel mag vertellen aangezien ze het heeft over de gelegenheid om het te posten. Vooruit dan maar.

Donderdagnacht om 2 uur en 2 minuten is Tristan geboren. Mjammetje en Tristan moesten wel even in het ziekenhuis blijven, ondanks dat alles ok was. Donderdagochtend werden ze opgehaald door de kersverse papa. Mjammetje geeft aan dat het een superschatje is.

Gewicht, lengte en foto komen nog Dat ging nogal moeilijk over de sms

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-09-2006 15:52:03 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42044797
mjammetje en man gefeliciteerd met jullie zoon.
mama van 3 kids!
pi_42044877
maar.....dan mag mjammetje toch ook uit de OP??? Of mag ze nog een keertje bevallen
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:03:39 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42044943
Oooo, Linda dan sta jij bovenaan!!!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42044953
Linda, ik kom ook niet verder dan vragen of ze een kelin kraamcadeau willen geven en later een groot cadeau, kinderstoel of zitje voor in de auto, fietsstoeltje, loopkar, badzitje (is niet zó duur). Je komt straks vast nog wel iets tegen waarvan je vindt dat je het nodig hebt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42045398
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:53 schreef poemojn het volgende:
Kunnen zij de kinderstoel dan niet bewaren tot jullie hem kunnen gebruiken Linda? Of anders iets als een metalen/zilveren kinderbestekje oid, moet je ook even mee wachten maar neemt minder ruimte in.
Er is nog geen kinderstoel. Ik heb uiteindeljik maar mijn oorspronkelijke lijstje (cadeaubonnen, boeken, of spaarbankboekje) gemaild en het verder aan hen overgelaten. Ze zijn ook niet zo moeilijk, dus ze zullen er wel wat mee kunnen. Verder laat ik het maar over me heen komen, qua cadeaus straks, we zeggen alleen wel tegen iedereen die ons er naar vraagt, dat ze niet te grote dingen meenemen. Enorme speelkleden enzo. We zijn nou eenmaal niet zo groot behuisd...

En ik wil bovenaan!
Eva
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:33:27 #7
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42045776
Elk topic 1 kindje? Dan ben ik zo aan de beurt!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_42046067
linda, ik weet nog goed dat m'n ouders toen piet er net was meteen met een fietsstoeltje aan kwamen (hadden ze zelfs meegenomen naar 't ziekenhuis, haha), dat vond ik ook niet zo handig want dat heb je de eerste 8 à 9 maanden ook echt niet nodig (wel een lief kado natuurlijk). een mooie kinderstoel is wel een erg leuk opa&oma-kado vind ik, maar ik zou dan ook gewoon zeggen dat je 'm liever pas over een tijdje echt krijgt.

Neuk, zullen we ff flink doorposten dan?
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:46:27 #9
103793 kozakken
Living the life
pi_42046211
Mjammetje en Mjammetjeman gefeliciteerd met Tristan
pi_42046306
Jaaaah!
Tristan is geboren!
Van harte gefeliciteerd Mjammetje en Mjammetjeman.
Doe maar lekker rustig aan en laat je niet opjagen dor enkele ongeduldige Fokdames.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42046460
Chacama, als je werkelijk het gevoel hebt dat je het niet (meer) trekt (en zo lees ik je al een poosje... ) dan lijkt het me idd een goed idee om eens iemand op te zoeken met wie je eea op een rijtje kunt zetten en wat rust in je leven kunt brengen. Anderen kunnen wel hard roepen "Een baan en een kind moet toch kunnen, deal with it" maar als het jóu niet lukt (om wat voor reden dan ook, en dat is géén falen!), is het slim om er actief een oplossing voor te zoeken ipv maar aan te modderen en eraan onderdoor (dreigen te) gaan.
Qua harde buiken: Tja, vraag je HA wat hij ervan vindt. Da's blijkbaar toch bij iedereen anders. Bij mij is het dus normaal dat ik ze continu heb, ook al lig ik op bed en doe niets. Mijn buurvrouw vertelde me zonet dat zij elke keer naar het zkh moets als ze harde buiken had. Lijkt me dus dat wij op Fok daar niet echt veel zinnigs over kunnen adviseren, daar het kennelijk van persoon tot persoon verschilt.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:54:01 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_42046467
Mjammetje mag er dus uit ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:59:53 #13
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42046674
Met een beetje pech heb je al een harde buik als je blaas vol loopt, of heb je zo'n gevoelige buikwand dat als je eens diep in ademt je al een harde buik krijgt (en bij een 2e kind heb je dit al veel sneller schijnbaar).
Dit effe ter aanvulling op Moonah's verhaaltje
Iedere golf van de zee,
pi_42046757
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:42 schreef bixister het volgende:
linda, ik weet nog goed dat m'n ouders toen piet er net was meteen met een fietsstoeltje aan kwamen (hadden ze zelfs meegenomen naar 't ziekenhuis, haha), dat vond ik ook niet zo handig want dat heb je de eerste 8 à 9 maanden ook echt niet nodig (wel een lief kado natuurlijk). een mooie kinderstoel is wel een erg leuk opa&oma-kado vind ik, maar ik zou dan ook gewoon zeggen dat je 'm liever pas over een tijdje echt krijgt.

Neuk, zullen we ff flink doorposten dan?
Even kijken.... van mijn vader heb ik hebben we de kinderwagen gekregen en van mijn schoonouders de auto-stoel. Verder van de peter en meter van mijn man het kinderbestek. En verder van iedereen wel iets van kleding of een knuffel. Oh, en bij de geboorte van mijn vader nog een muziekdoosjesknuffel gehad. Want ik wilde dat Fleur met hetzelfde muziekje in slaap zou vallen als ik. En dat werkt nog steeds...

Uhm... zilveren lijstje voor een speciale foto?

Doosjes voor eerste tandje / eerste lokje.

Hier trouwens inderdaad een blaasontsteking te pakken. Heb weer medicijnen. Maar gelukkig deze keer hoef ik ze maar 1x per dag te slikken ipv de 3x van de vorige kuur.

Ja, jullie posten sneller dan ik schrijf.
Moonah, ik ga inderdaad even mijn gedachten op een rij zetten. Goede vriendin van me heeft al hulp hierbij aangeboden. Dus dat moet goedkomen.

En de harde buiken worden op dit moment ook veroorzaakt door de blaasontsteking. Huisarts vond het niet nodig om me door te sturen aangezien pukkie nog lekker rondbewoog, maar als de blaasontsteking over is en de harde buiken aanhouden dan wil ie me terug zien. We kijken het dus nog even aan.
pi_42046800
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:59 schreef Neuk het volgende:
Met een beetje pech heb je al een harde buik als je blaas vol loopt, of heb je zo'n gevoelige buikwand dat als je eens diep in ademt je al een harde buik krijgt (en bij een 2e kind heb je dit al veel sneller schijnbaar).
Dit effe ter aanvulling op Moonah's verhaaltje
En blaasontsteking kán idd leiden tot meer harde buiken. Maar ik zou toch niet zomaar via de telefoon zonder check-up aan de antibiotica gaan.
pi_42046837
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:02 schreef chacama het volgende:
Hier trouwens inderdaad een blaasontsteking te pakken. Heb weer medicijnen. Maar gelukkig deze keer hoef ik ze maar 1x per dag te slikken ipv de 3x van de vorige kuur.
Ah. Balen.
Sterkte ermee.
pi_42046993
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:02 schreef chacama het volgende:
en bij de geboorte van mijn vader nog een muziekdoosjesknuffel gehad.
als 't goed is was je daar nog helemaal niet bij!
pi_42047006
Mjammetje gefeliciteerd!!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42047057
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:12 schreef bixister het volgende:

[..]

als 't goed is was je daar nog helemaal niet bij!
wordt nu echt tijd om even achter het beeldscherm vandaan te kruipen. Maar ik heb in elk geval weer gelachen. Thanks. Het is maar hoe je het leest en na jouw reactie las ik het dus ook prompt verkeerd.....
pi_42047143
Mjammetje gefeliciteerd met jullie zoon Tristan!!

Ik ben net bij de Gyn geweest. Bloeddruk nog steeds 78!! Maar omdat ik afgevallen ben (3 kg in 4 weken) moet ik bloedsuikerdagcurve gaan doen. Samen met vriendlief doktertje spelen. Ben benieuwd of dat het lukt
Dinsdag over een week krijg ik een 30 weken groeiecho!! Kleine ligt al in het bekken met de kop naar beneden trouwens.
pi_42047346
TRISTAN WELKOM!

Gefeliciteerd met je papa en mama...

Mjammetje en "Pjappetje" proficiat met jullie zoon
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_42048111
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Stiekemurd het volgende:
Mjammetje gefeliciteerd met jullie zoon Tristan!!

Ik ben net bij de Gyn geweest. Bloeddruk nog steeds 78!! Maar omdat ik afgevallen ben (3 kg in 4 weken) moet ik bloedsuikerdagcurve gaan doen. Samen met vriendlief doktertje spelen. Ben benieuwd of dat het lukt
Dinsdag over een week krijg ik een 30 weken groeiecho!! Kleine ligt al in het bekken met de kop naar beneden trouwens.
Die snap ik niet, is dat de onderdruk ofzo?

Ik ben misselijk Zegt dat wat? (en nee, ik heb niet weer zitten snoepen)
En vandaag heb ik echt geen puf om wat te doen. Ik moet nog een hele lading boodschappen halen, en daar zit ik de hele dag al tegen aan te hikken. Die paar graden extra zijn echt de 'doodklap' voor mijn energie, heel raar eigenlijk...
Maar ja, ik ga toch... Nú, dan maar.
*schop onder kont geeft
Eva
pi_42048999
Ik krúíp echt naar boven in dat lijstje he.
Ik blijf erbij dat ik liever na een week of 6 een ei leg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:50:14 #24
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_42049368
Gefeliciteerd met Tristan, mooie naam!

Ohh boven mij staan er ineens ook niet zoveel meer.
Misselijk, hoer nog een terwijl ik ook geen vreemde dingen op heb.
Misschien trekt het zo weer weg (hoop het wel!)
pi_42049388
Mjammetje, gefeliciteerd!
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:54:26 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42049484
Mjammetje, gefeliciteerd!
pi_42049861
ooow sorrie maar BE heeft het al opgelost, linda staat bovenaan
pi_42049946
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:01 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Die snap ik niet, is dat de onderdruk ofzo?
Jep. Aangezien ik bij de Gyn loop vanwege hoge bloeddruk. Slik er medicijnen voor sinds dat ik 7 weken zwanger ben. Onderdruk was toen 98. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapshypertentie gehad. Vandaar dat ik verhoogd risico heb dit weer te krijgen en is zo'n onderdruk errrug goed voor mijn doen.
pi_42050118
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Jep. Aangezien ik bij de Gyn loop vanwege hoge bloeddruk. Slik er medicijnen voor sinds dat ik 7 weken zwanger ben. Onderdruk was toen 98. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapshypertentie gehad. Vandaar dat ik verhoogd risico heb dit weer te krijgen en is zo'n onderdruk errrug goed voor mijn doen.
In dat geval.......*O* voor jou. Want het is toch spannend. Fijn dat ie nu een beetje constant laag wil blijven. en 78 is inderdaad een hele nette onderdruk!!

@ Linda............. you're next (met zo'n zeurderig uitdagend stemmetje)
pi_42050166
Aha, dat is mooi Stiekemurd

Terug van boodschapjes doen. Ik heb echt voor een weeshuis ingeslagen, want ik heb aldoor in mijn achterhoofd dat ik voorlopig alleen maar het mandje onder de wandelwagen vol kan gooien met boodschappen...

Ennuh, kunnen ze niet wat minder optimistisch zijn bij babybrabbel?

[vies]zo'n slijmprop hè, hoe zag dat er nog maar weer uit? Ik verlies opeens namelijk helder slijm [/vies]
Eva
pi_42050315
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:20 schreef linda856763 het volgende:
Aha, dat is mooi Stiekemurd

Terug van boodschapjes doen. Ik heb echt voor een weeshuis ingeslagen, want ik heb aldoor in mijn achterhoofd dat ik voorlopig alleen maar het mandje onder de wandelwagen vol kan gooien met boodschappen...

Ennuh, kunnen ze niet wat minder optimistisch zijn bij babybrabbel?
[afbeelding]

[vies]zo'n slijmprop hè, hoe zag dat er nog maar weer uit? Ik verlies opeens namelijk helder slijm [/vies]

uhm..........geloof dat ik dat deel gewist heb uit mijn geheugen..... maaruh, om de optimiste te zijn..... het zou, het zou, het zou best kunnen..... toch kenners???
pi_42050399
geen slijmprop gezien, ikke sorrie
pi_42050473
Nou, zo optimistisch ben ik ook weer niet, want na het verliezen van de slijmprop kan het nog wel even duren geloof ik. Maarrr...Er gebeurt tenminste wat in mijn lijf, (als het idd de slijmprop is) en dat is al een hele geruststelling...
Eva
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:06:28 #34
94046 PM-girl
pi_42051095
Linda, het is geloof ik wit doorzichtig slijm, met evt. wat bloedrestjes.

Maar ikverllies al een paar dagen wat vocht, maar dat is ook gewone afscheiding.
*
pi_42051279
Mjammetje van harte gefeliciteerd met Tristan en hoop dat je snel je verhaal komt doen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_42051468
Dat vocht had ik ook al wel een poosje, maar dit is opeens anders. Maar ik verwacht nog geen actie, ga lekker uit eten vanavond, en naar de film
Eva
pi_42052184
Mjammetje en man, gefeliciteerd met jullie zoon Tristan.
pi_42052506
Gefeliciteerd met Tristan!
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:45:02 #39
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42055190
Mjammetje en hubbie, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Tristan, leuke naam, stond ook in mijn top 3. Snel fototje posten he?
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:21:42 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42056488
Mjammetje en man, gefeliciteerd met Tristan!

Linda, slijmprop was bij mij wit en helder slijm door elkaar met wat sliertjes bloed erdoorheen (dat was tenminste wat ik in de wc zag tussen de weeen door )

Ik begin trouwens een soort 'nesteldrift' te krijgen. Ik wil de baby-spullen tevoorschijn halen, weten hoeveel wieglakentjes ik ook al weer heb, of ik nieuwe moet kopen.. en wat er allemaal nog achter in de commode ligt, of alles compleet is, of dat er echt nog dingen aangeschaft moeten worden, of dat 't alleen nog maar 'fun-shoppen' is.
Gelukkig kan Saskia volgende week hopelijk naar d'r nieuwe kamer, dan kan ik in de baby-kamer aan de slag.. Alles weer een beetje opleuken enzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42057471
Mjammetje en man van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tristan
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:59:30 #42
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42057611
Welkom op de wereld Tristan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:05:19 #43
94046 PM-girl
pi_42057783
Leuk ET, begint al op tijd bij jou! Lijkt me leuk hoor, alle dingen herontdekken!!
En daarna alleen maar echt leuke dingen kopen en niet van die nuttige dingen als een aankleedkussen ed.

Ik wil Tristanfoto's!!

O, Linda, Moonah, Snoopy BassMiss en andere LLM, zaterdagavond gaat een flinke downtijd in op Fok! Dus dat wordt wat..... zullen we dan met zijn allen daarna goed nieuws komen posten???

Ik ga nog even lekker genieten van een vrij leven, toch nog even naar de bruiloft zo, al had ik bedacht dat ik niet zou gaan!
*
pi_42058188
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:05 schreef PM-girl het volgende:
O, Linda, Moonah, Snoopy BassMiss en andere LLM, zaterdagavond gaat een flinke downtijd in op Fok! Dus dat wordt wat..... zullen we dan met zijn allen daarna goed nieuws komen posten???
Heeft geen zin om te posten joh, zondag zijn ze toch allemaal picknicken. We houden het lekker voor onszelf
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42058211
Veel plezier PM. En ik verwacht dus zondag verse babies....

E.T. heerlijk lekker alles uitzoeken. Ik heb net ook nog twee zaken met unisex kleding van mijn schoonzusje gekregen, dus ik kan er ook nog even tegenaan...
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:18:22 #46
94046 PM-girl
pi_42058295
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:15 schreef snoopy het volgende:

[..]

Heeft geen zin om te posten joh, zondag zijn ze toch allemaal picknicken. We houden het lekker voor onszelf
Hihi, dat kan ook. En ik heb 'backupBelana' als sms-contact achter de hand, dus als het nodig is, horen ze het daar!
*
pi_42058482
Als je flink los gaat op de dansvloer bij die bruiloft komt die baby vast wel morgen!
pi_42059157
Mjammetje van harte met Tristan
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:52:05 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42059548
Mjammetje en man gefeliciteerd met Tristan

Ik zit hier te lezen over harde buiken en ineens voel ik een steek door mijn hart. Volgens mij moet ik me melden in het rammelaarstopic. Nu al!
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:03:34 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42060006
o, dutch, zit je nu jezelf zwanger te praten hier?

* LadyS zou zich daar eigenlijk ook al moeten melden
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42060059
Dutch en LadyS, jullie zijn erg
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:07:07 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42060129
Nee, nee, ik ben er klaar mee. Ik vind het alleen zo'n romantische herinnering. Gekriebel in je buik enzo...
Klapperdeklap...
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:13:16 #53
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42060390
Mijn verstand zegt dat ik er klaar mee ben, maar mijn gevoel....
  Milf vrijdag 22 september 2006 @ 22:19:43 #54
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_42060627
Gefeliciteerd Mjammetje .

Ennuh hier gaat alles nog altijd goed. Alleen heb ik veel last van mijn rug nog steeds Maar de rest gaat uitstekend. Ik voel de uk elke dag bewegen .

Ik had niet gedacht dat ik me zo goed zo voelen tijdens de zwangerschap. Ik was altijd bang dat ik strontziek zou zijn.

O ja en als mensen zeggen dat ik zo'n grote buik heb zeg ik heel hard dat mijn verloskundige dit niet vind. Ik ben klein en slank. Tuurlijk zie je die buik als eerste. Lazer op zeg .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_42061058
quote:
Ik had niet gedacht dat ik me zo goed zo voelen tijdens de zwangerschap. Ik was altijd bang dat ik strontziek zou zijn.
Dat heb ik ook! Volgens mij hoor je ook vaker de slechte verhalen dan de goede
Sterkte met je rug!
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:13:07 #56
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42064909
ik geloof dat ik weer eens iets heel stoms heb. Ik heb zoveel anti-tijgervel zitten smeren op mijn buik dat ik nu onder de rooie bultjes zit EN JEUKEN!!!! Lijkt gvd wel een schimmel op mijn buik!
Ik ben vast allergisch voor een bestanddeel van die creme ofzo!
Iedere golf van de zee,
pi_42069498
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Neuk het volgende:
ik geloof dat ik weer eens iets heel stoms heb. Ik heb zoveel anti-tijgervel zitten smeren op mijn buik dat ik nu onder de rooie bultjes zit EN JEUKEN!!!! Lijkt gvd wel een schimmel op mijn buik!
Ik ben vast allergisch voor een bestanddeel van die creme ofzo!
Iiieeeuw, da's balen.
Jij krijgt ook overal schimmel he....
pi_42069875
Moonah.....vroeg vogeltje. Kon je niet meer slapen?

Neuk. Is het inmiddels wat minder. Heb je het een beetje af kunnen spoelen. Oooeeeei krijg spontaan jeuk op mijn buik.

Hier blijft de rechterkant van mijn bekken de zwakke plek. Maar de chiropracter kon me in elk geval geruststellen dat de oorzaak echt de zwangerschap is en dan met name het gewicht aan de voorkant En ik heb een paar rek oefeningen mee gekregen. Wordt alleen een uitdaging om te doen. Je knie kruislings over je buik heen trekken.
pi_42069877
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:31 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook! Volgens mij hoor je ook vaker de slechte verhalen dan de goede
Sterkte met je rug!
Volgens mij zijn er meer goede verhalen dan slechte, maar mensen met de slechte verhalen vinden het meer de moeite waard om die te vertellen, ook zodat je er niet vanuit gaat dat alles vanzelf gaat. Misschien. Denk ik. Als je alleen maar jubelverhalen hoort over zwangerschap, begin je er veel naiever aan toch?
Maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd hoor.

MIjn eerste zwangerschap was inderdaad erg zwaar, ik voelde me namelijk écht strontziek de hele tijd (sorry!) maar ben echt blij als er veel vrouwen zijn die zich over t algemeen gewoon goed voelen. Ik gun het echt helemaal niemand om je zo ziek te voelen!

dus Nikky en Meimeltje, fijn dat jullie je zo goed voelen!!

(en nu snel gaan posten, al die dames die vannacht, of een uur geleden, bevallen zijn.. )

Vergeet ik Neuk helemaal (en iedereen die een stuk terug gepost heeft, maar ben even te moe om daar allemaal op te reageren , brakke nacht gehad) ... lijkt me echt vreselijk zo'n jeuk! Hopelijk is het snel over, zal wel een allergische reactie zijn idd...

Chacama, jij ook vroeg op?? (ben ik niet verbaasd over, je hebt tenslotte ook een klein meiske thuis )
  zaterdag 23 september 2006 @ 08:32:10 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_42069931
mjammetje van harte met Tristan

dutchie en LadyS, ménen jullie dat? ik moet er niet aan denken

PM, ik ben er klaar voor hoor, als jij dat ook bent
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:00:02 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42070060
Ik kan dus nietr definitief zeggen dat ik er klaar mee ben
Maar ik weet nou niet of dat is omdat ik er echt nog zo graag eentje wil, of omdat ik gewoon de deur op een klein kiertje wil houden zeg maar. Ik denk dat ik, als ik 45 ben, pas defeninitief kan zeggen: Ik ben er klaar mee (simpelweg omdat het dan niet meer kan/verantwoord is)
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:04:35 #62
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42070076
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 05:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Iiieeeuw, da's balen.
Jij krijgt ook overal schimmel he....
stommie! Van jouw krijg ik ook een jeukende zeurbult

Anyways, het is wel ietsje minder geïrriteerd dan gisterenavond en daar ben ik heel blij mee. Ik heb de bestanddelen eens nagekeken... Paraffinum, dat moet het zijn, dat sluit poriën af als je er teveel mee smeert. Soms zit het in spul om wonden als tattoos zacht te houden en te laten genezen en er zijn best veel mensen die er niet zo goed tegen kunnen, vandaar... Ik verwachtte dat spul helemaal niet in een 'verstevigende' bodylotion!

Ik ga vandaag lekker bij mijn moeke logeren. Die is ook een weekend alleen, net als ik
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:06:30 #63
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42070087
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:00 schreef LadyS het volgende:
Ik kan dus nietr definitief zeggen dat ik er klaar mee ben
Maar ik weet nou niet of dat is omdat ik er echt nog zo graag eentje wil, of omdat ik gewoon de deur op een klein kiertje wil houden zeg maar. Ik denk dat ik, als ik 45 ben, pas defeninitief kan zeggen: Ik ben er klaar mee (simpelweg omdat het dan niet meer kan/verantwoord is)
Ik heb juist altijd gezegd dat ik een groot gezin wilde... Maar ik durf nu best te zeggen dat ik er nu al helemaal klaar mee ben (en het is er nog niet eens ). Verandert dit nog? Ik denk van wel...
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:12:18 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070129
gefeliciteerd mjammetje en pjappetje met tristan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42070138
Mjammetje en man, gefeliciteerd met Tristan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:19:17 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42070175
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:06 schreef Neuk het volgende:

[..]

Ik heb juist altijd gezegd dat ik een groot gezin wilde... Maar ik durf nu best te zeggen dat ik er nu al helemaal klaar mee ben (en het is er nog niet eens ). Verandert dit nog? Ik denk van wel...
Dat verandert vast nog wel.. Aan het einde van ed zwangerschap van Iris, had ik me bedacht dat ik er geen ****** meer aanvond en dat ik nooit meer zwanger zou willen worden. Een paar dagen na de bevalling (notabene!) begon het eigenlijk alweer te kriebelen
Vooralsnog laat ik mijn verstand maar spreken
pi_42070377
Ja, was vroeg wakker. Lag nog lekker te slapen en toen werd ik gewekt door Fleur. MAMA....en uit gewoonte duwde ik naar iets naast me.....met de slapende vraag: 'haal jij ze even'. Toen weer lekker weggezakt in dromenland. Maar nog geen 5 minuten later was het weer: MAMA....en toen schoot ik dus wakker. Oh,jaaaa. Die vent van me ligt beneden met een gebroken poot. Die kan helemaal niet naast me liggen, laat staan die kleine uit bed helpen. Dus toen toch echt maar opgestaan en naar beneden om daar 'papa' wakker te maken. Hihi, wij wakker, hij wakker.

Nu inmiddels al weer op het werk. En zit zwaar te dubben om de winkeltijden of beter gezegd mijn werktijden aan te passen. Zal dadelijk eens gaan overleggen. In eerste instantie zat ik inderdaad te denken om de winkel al halve dagen dicht te doen, maar aangezien we vanaf 1 november ookal andere tijden krijgen ivm mijn LL (alleen donderdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag de hele dag open) denk ik dat als ik nu ook nog andere tijden ga draaien het te verwarrend wordt voor de klanten. Mijn idee is nu dat mijn lieve 'manke poot' op de een of andere manier rond 1 uur hier is en dat ik dan tot een uur of 4 naar huis ga om dan terug te komen en het laatste 1,5 uur weer voor mijn rekening te nemen. Zo kan ik in die 3 uur even rusten, het eten voor bereiden en beetje bij beetje het huis bijhouden. Elke dag een stukje. Nu, maar hopen dat manlief dat ook een goed idee vind.
pi_42070672
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:19 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dat verandert vast nog wel.. Aan het einde van ed zwangerschap van Iris, had ik me bedacht dat ik er geen ****** meer aanvond en dat ik nooit meer zwanger zou willen worden. Een paar dagen na de bevalling (notabene!) begon het eigenlijk alweer te kriebelen
Vooralsnog laat ik mijn verstand maar spreken
Haha, herkenbaar! Toen mijn oudste net een paar dagen vers was had ik het al helemaal gezien: daar wilde ik er nog wel 10 van. En toen de jongste er net uit was was het eerste wat ik concludeerde: "Zo! Dat doen we voorlopig niet nog een keer!"
En nu bleh bleh klaag bekken rug moe moe en gisteren maar weer een urenlange jankbui van "het leven is niet eerlijk, de kinders doen niet lief en wat mot ik met een derde eik?" En oh ja, Schuldgevoel: "Wat doe ik mijn schatjes eigenlijk tekort straks als ik ze niet genoeg aandacht kan geven door de baby?" Let wel, dat zijn dezelfde schatjes die met eten gooiden en twee uur lang alleen gillend en stampend rondjes renden, onderweg alles mollend wat uitsteeksels had.

Maarrrr maandag pretecho, dan zie ik de lol er wel weer van in gok ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:14:07 #69
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42070674
chaca, knop om en doorhakken die knopen! Succes ermee!
Iedere golf van de zee,
pi_42070851
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:14 schreef Neuk het volgende:
chaca, knop om en doorhakken die knopen! Succes ermee!
Dat dus! Niet voor klanten gaan denken en het dus maar volhouden tot november met allerlei noodgrepen.

En Neukie, sorry hoor wijfie, die jeuk is vast heel kut...
Druk ik me toch wéér niet handig uit....

En over een tweede? Jaaaaah! Ik roep al mijn hele zwangerschap dat ik heel graag een tweede wil!!! En ook nú denk ik daar nog steeds hetzelfde over. Magoe, weet natuurlijk niet hoe het allemaal loopt, en mijn lief is vooralsnog niet erg enthousiast...
pi_42071057
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat dus! Niet voor klanten gaan denken en het dus maar volhouden tot november met allerlei noodgrepen.

En Neukie, sorry hoor wijfie, die jeuk is vast heel kut...
Druk ik me toch wéér niet handig uit....

En over een tweede? Jaaaaah! Ik roep al mijn hele zwangerschap dat ik heel graag een tweede wil!!! En ook nú denk ik daar nog steeds hetzelfde over. Magoe, weet natuurlijk niet hoe het allemaal loopt, en mijn lief is vooralsnog niet erg enthousiast...
wacht maar tot die kleine op hem gaat reageren. Aha, daar is mijn vent. Zo dadelijk dan maar eens overleggen. I'll be back!!
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:41:36 #72
94046 PM-girl
pi_42071080
Chaca, het lijkt me zo lastig, die situatie. Als jullie jezelf maar voorop blijven stellen en idd niet de klanten, hoe moeilijk het ook is.

Linda,hoe was je film? En heb je nog een t-shirtvouwmachine gebouwd?

Neuk sterkte met de jeuk (haha, dat rijmt!)

Hier een leuk uurtje op de bruiloft gehad, maar nu de tol. Auwauwauw, buikpijn en algehele onfitheid! Maar wel blij dat ik gegaan ben.
En slapeloosheid, vannacht allerlei tijdschriften gelezen, oa over bevallen ed. Las ik weer dat sommigen gaan overgeven en diaree krijgen tijdens de bevalling. Moet ik dat zien als regel of uitzondering?

BassMiss, Snoopy?

Belana, klaar ben ik wel,maar daar moet het kindje ook nog zo over denken!
*
pi_42071168
Mjammetje, gefeli met Tristan!!!! Ben benieuwd naar de foto's!!

Linda is of aan het uitslapen of aan het bevallen schat ik....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_42071216
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:41 schreef PM-girl het volgende:
En slapeloosheid, vannacht allerlei tijdschriften gelezen,
Kom dan ook op Fok!
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:51:04 #75
94046 PM-girl
pi_42071253
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Kom dan ook op Fok!
Laptop lag nog wel naast het bed, maar dan wordt vriendje weer wakker van het tikken! En ik val liever in slaap met een tijdschrift over mijn gezicht dan met een laptop op schoot!
*
pi_42071263
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:51 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Laptop lag nog wel naast het bed, maar dan wordt vriendje weer wakker van het tikken! En ik val liever in slaap met een tijdschrift over mijn gezicht dan met een laptop op schoot!
Ik val meestal met TV-kijk-bril op mijn neus in slaap...
pi_42071434
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:41 schreef PM-girl het volgende:

BassMiss, Snoopy?
pi_42071479
Arggg, mannen. Stel ik met de beste bedoeling mijn voorstel voor......krijg ik als antwoord. We zullen wel even kijken hoe het de komende week gaat lopen allemaal. Fijn, dat wilde ik dus niet horen. Ik wil zekerheid. Weten waar ik aan toe ben. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen. Argggg. Zo dan, dat is er ook weer uit.

PM. Nee, dat zijn volgens mij de uitzonderingen. Heb geen van beide gehad tijdens mijn bevallen en de VK of GYN heeft het er ook niet over gehad.....

Laat het maar bevallen zijn waar Karin Linda mee bezig is. Vind ik wel een goed idee.

Ja, mijn laptop zal ik voortaan ook maar mee naar boven gaan nemen. Wie weet slaap ik dan weer sneller dan wanneer ik ga kijken hoe de klok verspringt.
pi_42071745
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef chacama het volgende:
Laat het maar bevallen zijn waar Karin Linda mee bezig is. Vind ik wel een goed idee.
Ik was gisteren ruig op stap hè, dus ik moest wel even uitslapen. Maar tot 11.00 slapen, daar schrok ik bijna van . Ik had het nodig, blijkbaar...

De film was goed, maar niet leuk om te zien. Zwartboek....Brr, een hoop afgeknalde mensen . Maar toch blij dat ik hem gezien heb, en het eten daarvoor was ook gezellig.

Chacama, anders maar op je strepen gaan staan hoor, en zeggen dat je het echt niet trekt om nog een paar weken te gaan afwachten...
En voor alle anderen ook

En de vouwmachine...heb ik nog niet Ik heb er een groot stuk karton voor nodig, en de dozen die ik heb zijn niet groot genoeg. Nou kreeg ik gisteren weer een nieuwe fiets (vanwege fabr.fout in de oude), in een doos. De vorige keer wilden ze de doos niet mee terug nemen, en nu wilden ze hem niet achterlaten, Dus ik moet er nog wat op verzinnen. Misschien maak ik hem toch wat kleiner.
Eva
pi_42072037
Chacama, mannen... herkenbaar hoor. Voor jou is duidelijkheid veel belangrijker waarschijnlijk. En tis wel makkelijk om het 'aan te kijken' ... Ik vind ook dat je met je klanten niet zoveel rekening hoeft te houden hoor! Jij en Fleur en het kindje in je buik zijn veel belangrijker, jij moet tenslotte met die buik lopen, zij niet ...
Sterkte!!

Linda, ik heb geloof ik wat gemist Had wel gelezen dat je het over karton had maar ik weet niet goed waarvoor ik zal wel niet alles hebben gelezen...
Lekker dat je hebt uitgeslapen trouwens!!
pi_42072074
Linda, ik heb hier nog een heeeeeeeeel groot stuk karton staan. Maar, ja dat is hier en niet bij jou. En zoiets is nu net niet te mailen. Jammer eigenlijk.

En geloof het of niet, maar volgens mijn moet ik 'ongesteld' worden. Oftewel mijn koppijn is er ook weer. Ik blijf het gek vinden dat die cyclus gewoon dwars door mijn zwangerschap heen doorgaat. Bij Fleur 9 maanden feest gevierd omdat ik migraine vrij was, maar nu. Misschien maak ik minder hormonen aan. (of zou ik me misschien toch meer zorgen maken over alles...... )

Op mijn strepen gaan staan. Is een optie. Maar, ik denk dat ik beter even geduld kan uitoefenen. Mijn man is een weegschaal. En moet het geheel dus eerst even laten bezinken. De opties bekijken, wikken, wegen. En dan nog eens wikken en wegen. Ik ben een stier. En. Tja, als die eenmaal iets in zijn kop heeft is er maar optie en dat is GAAAAAAN....
pi_42072170
Oja, idd wel herkenbaar. Mijn man ( ) zegt ook heel vaak: 'dat zien we nog wel even'
Suzanna: ik wilde deze gaan maken http://video.google.com/videoplay?docid=-7868901347173014122

[ Bericht 11% gewijzigd door linda856763 op 23-09-2006 12:08:04 ]
Eva
pi_42073437
Cool zeg!! Ik ben nu al enthousiast, zou hem bijna ook gaan maken (en heb een grote doos in de garage staan! ) voel me alleen niet lekker genoeg ervoor. Maar wel erg leuk!

Chacama, kan best idd, dat je dat maandelijks hebt ivm 'ongesteldheid'. Wel heel irritant lijkt me. Misschien ligt het er idd aan dat je je teveel zorgen maakt. Volgens een vriendin van mij komt haar hoofdpijn door beklemde spieren...dus er kunnen natuurlijk een overvloed aan oorzaken zijn van je hoofdpijn. Sterkte ...
pi_42074331
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:43 schreef Suzanna het volgende:
Cool zeg!! Ik ben nu al enthousiast, zou hem bijna ook gaan maken (en heb een grote doos in de garage staan! ) voel me alleen niet lekker genoeg ervoor. Maar wel erg leuk!

Chacama, kan best idd, dat je dat maandelijks hebt ivm 'ongesteldheid'. Wel heel irritant lijkt me. Misschien ligt het er idd aan dat je je teveel zorgen maakt. Volgens een vriendin van mij komt haar hoofdpijn door beklemde spieren...dus er kunnen natuurlijk een overvloed aan oorzaken zijn van je hoofdpijn. Sterkte ...
klopt allemaal. Ik heb ook last van spieren die beknelt zitten. Daarom ook mijn bezoeken aan de chiropracter. Maar, ik moet zeggen dat ik dit maal toch ook naar het maandelijkse grijp. Mede door mijn onweerstaanbare behoefte aan sex chocola.
pi_42075613
Is iig fijn als je voor jezelf er een 'oorzaak' voor vindt. Anders blijft het zo vaag... slik jij er ook paracetamol tegen? Ik doe dat gewoon als ik erge hoofdpijn heb, anders kan ik niet functioneren. Ik pas alleen op dat het alleen paracetamol is.
pi_42075743
ja, heb net even paracetamol genomen. Dan kan ik gewoon even rusten. Heb vandaag hulp in de winkel. Dus ik kan op kantoor even mijn ogen sluiten ....

Normaal gesproken heb ik echt migraine medicijnen, maar die kan ik nu niet slikken. En heb ik gelukkig tot nu toe maar 2x echt gemist. Dan moest ik gewoon echt 2 dagen plat. Maar, het lijkt nu al te zakken met de paracetamol. Dus waarschijnlijk net op tijd wat genomen.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:33:24 #87
3011 E.T.
pi_42075955
Vamorgen check-up gehad bij de vk
Ik moet rustiger aan gaan doen Met name door de pijn in m'n schaambot en de menstruatie-achtige krampen 's nachts.. rust pakken wanneer kan en rustiger doen. (altijd handig met een rondlopende peuter ) Gelukkig heeft deze vk zelf twee peuters, ze kan zich dus wat dat betreft goed inleven in d'r patienten.
De weegschaal was redelijk lief voor me vandaag, halve kilo in 4 weken
Verder bloeddruk goed 120/65 (voor mijn doen best laag, vandaar dat ik af en toe sterretjes zie), baarmoeder tot iets boven de navel, baby schopte tegen de doptone
Saskia vond 't allemaal wel grappig, al waren mickey en minnie mouse ook best leuk om mee te spelen

Toen we weer naar de auto liepen, moest Saskia ook nog 'beebie kijken'. Ik werd dus midden op straat door m'n dochter uitgekleed shirt omhoog, rits van m'n broek werd al losgetrokken.. Maar verteld dat ze thuis wel weer mocht kijken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:45:18 #88
94046 PM-girl
pi_42076262
Fijn dat alles ok was en die rust, neem die ook! Maarja, ik heb makkelijk praten zonder rondrennende kinderen hier! Maar toen ik mijn rust heb genomen met 20 weken, heeft dat zeker zijn vruchten afgeworpen!
En wat goed, een vk die op zaterdag werkt voor controles ed. Lijkt me handig als je fulltime werkt, of je partner, dan hoeft er geen vrij voor worden genomen!
*
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:49:09 #89
3011 E.T.
pi_42076370
en op zaterdag houden ze praktijk hier vlak achter (normaal loop/fietsafstand, tegenwoordig auto )
Ik vind 't echt heerlijk, Swets en Saskia allebei mee, geen gezeur met werk oid..

(maar er zijn volgens mij ook best een hoop vk's die een avond in de week ook spreekuur hebben toch?)
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:50:24 #90
94046 PM-girl
pi_42076406
Hier bij ons niet iig. Maar ik werk maar parttime en vriendje is eigen baas, dus wij kunnen eigenlijk altijd wel een keer.
*
pi_42076447
Pff, echte migraine Chacama, dat lijkt me verschrikkelijk. Mijn man heeft het een aantal keer gehad en dan moest hij echt meteen plat tot hij medicijnen had. Hij had dus een middag/avond/nacht en ochtend geen medicijnen (alleen oude in huis) en toen hij ze had de volgende dag trok het meteen een stuk weg. Echt naar, die migraine (er komt vaak misselijkheid bij he?) ...

E.T., lastig he rustig aan doen... ik herken het zeker wel. Kan eigenlijk gewoon niet met een peutertje.
Wat schattig trouwens dat ze je shirt dan omhoog doet, echt heel lief. Wel lastig zo op straat ... maar zoo lief!

Ik ga even met man Baantjer (opgenomen hoor) kijken...lekker bankhangen
pi_42076832
ET fijn dat je weer bent goed gekeurd. Inderdaad is de bloeddruk een beetje aan de lage kant. Maar beter te laag dan te hoog. En ach, rustig opstaan....
Peuter om je hebben. Jup herken ik hier ook. En vooral het niet tillen, is erg moeilijk om niet te doen. Heb het nu beperkt tot maximaal 2x per dag. Maar het goede was dat Fleur vanochtend zelf wakker genoeg was om uit d'r ledikantje te klimmen en ook is zelf in en uit het fietsstoeltje geklomen. Alleen bij het naar de oppas lopen viel ze. En voor je het weet heb je ze dan toch in je armen. Gelukkig was het in dit geval doorlopen en op de bank gaan zitten met een snikkende peuter.

Shirts omhoog doen. . Gelukkig nog niet midden op straat, maar dat gaat vast wel een keer komen. Aan de andere kant is het wel wat suzanne zegt..........zo

@ suzanne. Als het echt een zware aanval is, dan kan ik maar beter een bak bij me houden, want dan komt zelfs water terug. Ik moet alleen we eerlijk toegeven dat dit alleen gebeurd als ik het echt te lang heb laten duren. Dus combi van maand, spieren (scheve wervels) en stress. Gelukkig zorgen de medicijnen er dan in elk geval voor dat je niet meer met je kop tegen een muur wilt rammen. Ik heb deze medicijnen pas 2 jaar. En ben er zoooo blij mee.

Hier ook geen zaterdag of avondcontrole mogelijk. Maar, goed dat kan ook niet aangezien we geen VK's hebben, maar HA die deze taak op zich nemen.

Veel plezier met Baantjer...uhm het was %&(*(% het gedaan heeft.
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:35:12 #93
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42077367
Mjammetje is bevallen, zie ik net! Gefeliciteerd met jullie zoontje Tristan! Goh, wat een mooie naam!
pi_42079486
Mjammetje en hubbie,van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tristan

Chacama,wat voor zaak hebben jullie dan(en waar?)Kan er niet tijdelijk iemand worden aangenomen dan,dan hoeft de zaak niet dicht en scheelt ook weer omzet,toch?

Hier gisteren het besluit genomen,dat ik uit de nachtdienst word gezet tot na de bevalling Snertverdikkeme,ik vind het een heerlijke dienst op zich,maar mijn lijf moet gewoon 's nachts in bed liggen Vanaf nu ga ik dus 2 a 3 avonden in de week op een kleine groep werken in de verzorging en dan van 17u tot 21u.
En als het bevalt,dan blijft dat zo.Of misschien langere tijden nog.En ze vroeg me ook na te gaan denken over wat ik wilde na de bevalling.Ouderschapsverlof of nog een maand vakantie erachteraan?Nee hoor,ik bewaar m'n vakantie liever voor de vakantieweken van mijn meiden,dan heb ik er meer aan.En erna zou ik bv.de ene week 2 avonddiensten willen draaien en de andere week 2 nachtdiensten.Of zoiets,maar daar ben ik nu nog ff niet mee bezig Eerst maar zien of dit gaat werken.Het voordeel is nu wel,dat als het niet gaat ik zo de deur uit kan lopen,want ik ben extra ingedeeld en er is dus altijd nog iemand aan wezig.Dan ligt er niet zo'n druk op,omdat ik zou moeten blijven.Volgende week woensdag dus mijn eerste avonddienst,nou ja,halve eig,want het zijn maar 4 uurtjes.

Groetjes,Minoes

[ Bericht 1% gewijzigd door minoes_ op 24-09-2006 15:22:13 ]
pi_42086285
Gefeliciteerd met Tristan!
pi_42087436
* Spekkiemonster komt even spieken ....

en lieve LLM's: heeft die downtime van het forum nog voor verse beebjes gezorgt??
pi_42087465
pi_42087912

Ik heb het even gehad. Eigenlijk vind ik het wat aanstellerig van mezelf, ben tenslotte nog maar 2 dagen overtijd, maar ja, ik heb nu zoveel tijd om me zorgen te maken.
Hoe groot gaat dit kindje nog worden zo, en past het dan allemaal nog wel.
Gaat mijn lijf uberhaupt nog doen wat het hoort te doen, want nu gebeurt er echt helemaal niets. En elke keer als ik een beetje buikpijn heb, blijken dat mijn darmen te zijn..

Hoe dan ook, elke avond ga ik slapen in de hoop dat ik wakker wordt van een wee, of in ieder geval gerommel, maar ik word hoogstens wakker als ik me moet omdraaien en dat stekend pijn doet

Bright side: gisteren kwam vriendinnetje op bezoek die 3 weken geleden getrouwd is. En ze is al zwanger! 7 weken! ik wist al dat ze plannen had, ze heeft mijn zwangerschapsboek overgenomen, ter voorbereiding - maar dat het zó snel zou gaan...

Nu mijn zusje nog, die is nu aan de Clomid omdat ze bijna geen cyclus heeft

[ Bericht 4% gewijzigd door linda856763 op 24-09-2006 10:22:06 ]
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 09:56:55 #99
94046 PM-girl
pi_42087967
Geen nieuws hier!
*
  zondag 24 september 2006 @ 11:21:55 #100
94046 PM-girl
pi_42088861
Joehoe, BassMiss!! De downtime is voorbij!!

Moonah, kom eens van de zolder af!

Linda, het klinkt als een dooddoener, maar het komt echt wel hoor! Ga jij nou maar lekker een vouwmachine bouwen ofzo!
En klaag maar lekker, dan ben je het kwijt!
*
pi_42089256
Hier ook nog niks hoor.
  zondag 24 september 2006 @ 11:53:35 #102
94046 PM-girl
pi_42089348
Moonah dan, want die heb ik na gisteren ochtend hier niet meer gezien!!

Dus dan maar even voor de goede spirit, Moonah:
*
pi_42089424
Hehe, het zal echt raden worden wie eerst hier, he!
  zondag 24 september 2006 @ 12:05:45 #104
94046 PM-girl
pi_42089555
Nou ik ga voor een Moonahzoontje, misschien afgelopen avond al of anders deze ochtend vroeg!

Naam, uhm, Casper ofzo?
*
pi_42090050
Oja, die vouwmachine. Ik ga zo maar eens proberen, een kleinere versie dan (wegens gebrek aan karton.)
En ik krijg zometeen weer bezoek. Toen ik die afspraken maakte, hoopte ik ergens stiekem dat ze niet door zouden gaan vanwege de bevalling. Maar helaas. Maar goed, dan is bezoek ook wel weer gezellig, en een afleiding.

Zou het echt, Moonah?
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 13:43:48 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42090787
Hey hallo! Niets aan de hand hoor.
Zelfs geen voorweeën!
Heb gewoon niets te melden.
En géén Casper.
Ben er overigens nog niet over uit of ik überhaupt de naam van ons menneke hier bekend ga maken.
  zondag 24 september 2006 @ 13:50:25 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42090913
Oh, en ik heb al een paar dagen zoooo'n zin in heftige ongecompliceerde sex!
En uitgaan! Lekker van de kaart raken en alleen maar dansen en sjansen!
Hoe zeer ik het zwanger zijn ook zal missen, ik zal ook heel blij zijn als ik mijn lekkere oude lijf weer terug heb.
En 'oud' dus op een andere manier dan jullie ws interpreteren.

Maar ja, heb je je lijf terug, zit je gebonden aan je kind. Tismewat!
pi_42090983
Oké, dan wil ik toch maar gewoon eerst bevallen

En Moonah: moeders, zussen, vriendinnen staan vast te trappelen om eens op te mogen passen!
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 13:56:13 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42091038
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:53 schreef linda856763 het volgende:
Oké, dan wil ik toch maar gewoon eerst bevallen
Oké dan, go for it!
Jij bent ook gewoon aan de beurt hoor!
quote:
En Moonah: moeders, zussen, vriendinnen staan vast te trappelen om eens op te mogen passen!
"Mam, wil je morgenavond komen oppassen, want ik heb een beurt nodig."

Zoiets?
  zondag 24 september 2006 @ 13:57:53 #110
94046 PM-girl
pi_42091065
Linda, ja ik wil wel bovenaan de lijst hoor, je mag van mij!

Moonah, helaas. Ik vond je andere dagen zo op tijd met je meldplicht dat ik het serieus dacht!

Ik heb lekker weer aan mijn nesteldrang toegegeven, ondanks mijn zere rug. Lekker opgeruimd boven, voegen in de douche gepoetst en de wc's weer laten blinken!
Maar al die rare poetsfratsen leiden bij mij nog tot niks....
*
  zondag 24 september 2006 @ 14:01:11 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42091109
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:57 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, helaas. Ik vond je andere dagen zo op tijd met je meldplicht dat ik het serieus dacht!
Ik doe niet aan melden. Ik post alleen als ik zin heb.
(Of als ik me verveel... )
quote:
Ik heb lekker weer aan mijn nesteldrang toegegeven, ondanks mijn zere rug. Lekker opgeruimd boven, voegen in de douche gepoetst en de wc's weer laten blinken!
Maar al die rare poetsfratsen leiden bij mij nog tot niks....
Niet eens tot een schoner huis?
  zondag 24 september 2006 @ 14:06:28 #112
94046 PM-girl
pi_42091195
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:01 schreef Moonah het volgende:
Niet eens tot een schoner huis?
Deels, want nu glimt de douchemuur, maar omdat ik niet ga dweilen, staan er allemaal vieze voeten op de vloer! Haha!
*
  Milf zondag 24 september 2006 @ 14:07:24 #113
16000 nikky
pi_42091219
Mijn ukkie is nu al geintroduceerd met de Rodermarkt feestweek. .
Het trappelde mooi mee met alle muziek. En ik zag een hoop dikke buiken rondlopen. Ja ook veel mannen maar ik doel dan echt op zwangere buiken .
Was pas om 04:20 thuis . Maar beebje heeft het ook wel leuk gehad dacht ik .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 24 september 2006 @ 14:08:10 #114
94046 PM-girl
pi_42091235
Leuk Nikky! Jong geleerd is oud gedaan toch? Vandaag lekker uitrusten he!
*
  zondag 24 september 2006 @ 14:08:45 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42091250
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Deels, want nu glimt de douchemuur, maar omdat ik niet ga dweilen, staan er allemaal vieze voeten op de vloer! Haha!
Jij bent ook maar een huisvrouw van niets zeg.
Gheghe, ik heb sinds het zkh lekker een poetsmutsje, dochter van een vriendin. Heeeeerlijk! Was nu natuurlijk hard nodig, maar ik denk dat ik haar wel hou hoor! Hoef ik alleen nog maar te poetsen wat en wanneer ik zin heb!
  zondag 24 september 2006 @ 14:09:29 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42091270
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:07 schreef nikky het volgende:
Was pas om 04:20 thuis .
Whow! Dat je dat volhoudt!
  Milf zondag 24 september 2006 @ 14:16:35 #117
16000 nikky
pi_42091425
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:08 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Nikky! Jong geleerd is oud gedaan toch? Vandaag lekker uitrusten he!
Dat zei ik gisteren dus ook al
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Whow! Dat je dat volhoudt!
Het was dan ook erg gezellig . En ik heb weer energie voor tien.
En geen harde buiken en veel rondgesjouwd. En mensen die naar me toekwamen van "HEeej hoest met jou...... bladiabla...... ik hoorde een roddel dat je zwanger bent"

Echt ons kent ons hier hoor .
pi_42096735
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oké dan, go for it!
Jij bent ook gewoon aan de beurt hoor!
Dank, ik doe mijn best
quote:
"Mam, wil je morgenavond komen oppassen, want ik heb een beurt nodig."

Zoiets?
Nou, daar heb je toch geen oppas voor nodig? Gewoon kind in eigen bedje en ouderslaapkamerdeur dicht? (haakje erop )
Ik bedoelde meer voor het dansen en sjansen

[ Bericht 3% gewijzigd door linda856763 op 24-09-2006 19:13:12 ]
Eva
pi_42096890
hoi, dus nog niks Linda?? Ik hoopte het zo voor je toen je aan het uitslapen bleek....

Vandaag op visite bij schoonzus....wil je de babykamer zien??? Ja leuk!!!
En toen zat er behang aan de muur met auto's en vrachtwagens.....ze krijgen dus een jongetje! Dat wist ik nog niet. En ze hebben al een meid, hartstikke mooi dus.

Morgen naar de Ha, mijn kaak zit al een week vast, gaat blijkbaar niet vanzelf over, en het is wel erg irritant, kan niks hards eten en kauwen is ook niet echt fijn op het moment.....

En nog een vraag: ik zou eigenlijk het liefste thuis gaan bevallen, ware het niet dat je in mijn woonplaats niet boven mag bevallen! Je moet een bed beneden zetten....dit ivm een evt ambulance die de mensen niet meer van boven wil halen....!!!??? Maar beneden is niet echt een optie bij ons, dan moeten we een deel van de inrichting eruit gaan zetten.... dus moet het wel in het ziekenhuis. Maar dan heb je een eigen bijdrage als je geen medische noodzaak hebt.... hoeveel is dat ongeveer? Want iemand zei tegen me dat het meer dan 1000 euro was....dan gaan we toch maar de eettafel enz eruit gooien denk ik. Maar het lijkt me wel een heel belachelijk bedrag. Wie weet er meer van?
  zondag 24 september 2006 @ 19:49:02 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42097334
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:07 schreef linda856763 het volgende:
Gewoon kind in eigen bedje en ouderslaapkamerdeur dicht? (haakje erop )
Ah! Tnx voor de tip!

Karin, wat typisch dat je per sé beneden moet bevallen...

En ET, hoe gaat het met 'rustig aan doen'? Is dat te doen? En zo ja, merk je effect?
pi_42097512
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoi, dus nog niks Linda?? Ik hoopte het zo voor je toen je aan het uitslapen bleek...
.Niks, nada, noppes.
quote:
En nog een vraag: ik zou eigenlijk het liefste thuis gaan bevallen, ware het niet dat je in mijn woonplaats niet boven mag bevallen! Je moet een bed beneden zetten....dit ivm een evt ambulance die de mensen niet meer van boven wil halen....!!!??? Maar beneden is niet echt een optie bij ons, dan moeten we een deel van de inrichting eruit gaan zetten.... dus moet het wel in het ziekenhuis. Maar dan heb je een eigen bijdrage als je geen medische noodzaak hebt.... hoeveel is dat ongeveer? Want iemand zei tegen me dat het meer dan 1000 euro was....dan gaan we toch maar de eettafel enz eruit gooien denk ik. Maar het lijkt me wel een heel belachelijk bedrag. Wie weet er meer van?
Huh Dat heb ik nog nooit gehoord! Maar als ze je verbieden om thuis te bevallen, dan lijkt me toch niet dat ze dan een eigen bijdrage kunnen vragen omdat je in het ziekenhuis moet bevallen.
Op google vind ik bedragen terug van rond de 450 euro... Als je aanvullend verzekerd bent, zou je daar een deel van terug kunnen krijgen. Ik zou bijvoorbeeld 50% vergoed krijgen maar ik heb dus een medische indicatie
Ik zou dit wel even goed navragen, zou dit niet een 'gerucht' zijn?
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 20:09:40 #122
94046 PM-girl
pi_42097661
He, net een heel verhaal getypt, is het weer weg!

Karin, ik zou het nog goed navragen, het schijnt te maken hebben met of je op een brancard makkelijk naar beneden kunt.
Echter toen ik me 6 weken te vroeg aankondigde en men met spoed naar de OK moest, was de lift kapot in de flat van mijn ouders. Mijn opa is toen gebeld en met zijn allen hebben ze de brancard 6 etages naar beneden gesjouwd!!
Een poliklinische bevalling hier kost 430 euro ongeveer, in mijn gevoel wordt het volledig vergoed (VGZ uitgebreid aanvullend)

Linda, hoe voel je je nu? Iets positiever?Er is namelijk wel weer een dag voorbij!!
*
pi_42097684
nee was het maar waar, het was zo ongeveer het eerste wat mijn vk me meedeelde

Ik vind het ook belachelijk, je gaat toch niet in de huiskamer liggen bevallen????
Lijkt me het "fijnste" als je gewoon in je eigen bed kan bevallen
Maar ze hebben hier al meerdere malen vrouwen uit het raam moeten laten takelen door de brandweer..... omdat het met een brancard niet ging....
pi_42097759
Pm girl, het zou bij ons thuis makkelijk gaan hoor met een brancard, we hebben een nieuw huis met extra brede trap.... maar ze hebben besloten om in mijn woonplaats niet meer boven te mogen bevallen..., dat geldt dus voor iedereen, wat voor huis je ook hebt. belachelijk he!!!
  zondag 24 september 2006 @ 20:19:24 #125
3011 E.T.
pi_42097913
hier 'mag' ik ook niet thuis bevallen om zo'n beetje dezelfde reden. Ze kunnen hier met een brancard de draai van de trap niet nemen naar beneden en dus hebben ze liever dat je in 't ziekenhuis bevalt.
Vorige keer (3 jaar geleden) kostte dat iets van 300 euro ofzo, maar de meeste aanvullende verzekeringen vergoeden een deel. (vaak 50% of 100%).

hier dus ook niet echt een 'keuze' maar je krijgt er geen medische indicatie door en moet dus gewoon betalen.

Moonah, rustig aan doen.. sja... Vanmorgen koffieklant, maar eigenlijk alleen maar op de bank gezeten en Swets laten lopen, daarna op de bank gelegen, vanmiddag even naar winkelcentrum gefietst, even schoenen voor man en kind kopen. Resultaat? geen idee.. krampen heb ik meestal 'snachts en ook niet elke nacht (ik wordt er niet elke nacht wakker van tenminste), tot nu toe nog geen verband tussen drukke dag en krampen kunnen ontdekken.. Als ik nu de hele week geen last heb, heeft 't resultaat
pi_42098003
Troel dankje voor het wereldkundig maken van het nieuws ( ik dacht dat je wel begreep dat het smsje ook was voor hier en je was zelfs de 5e die ik smste)
Allemaal bedankt voor de felicitaties. Ik was tot nu toe zo druk met bezoek, rusten en kleine lieve Tristan dat ik nog niet kon inloggen. Woensdagnacht, nadat we weer uit eten waren geweest ,braken om 3 uur snachts de vliezen. Ik was euforisch en we hebben nogal een klein huis dus het bed moest nog op klossen en dat in de woonkamer. Dus mijn vriend en ik zijn direct bezig gegaan om alles klaar te zetten, hebben daarna nog wat geslapen tot half 9 en toen heb ik de vk gebeld. Ze kwam rond 11en langs en vertelde dat ze rond half 9 savonds weer langs zou komen tenzij ik voor die tijd zelf reden had te bellen. De hele dag hebben we geslapen, gegeten, film gekeken en gerelaxt en rond kwart voor 8 ben ik even gan douchen. De hele dag rommelde het wel iets en had ik af en toe wel een soort wee maar het was niet echt pijnlijk. Onder de douche moest ik me ineens vasthouden aan de douchestang aan de muur want ik had ineens een heftige wee. Ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat ik stond ipv lag want toen ik ging liggen voelde ik het een stuk minder. De vk kwam om half 9 en ik vertelde haar over die wee en dat ze leken om de 5 minuten te komen en zij zei dat ik er rekening mee moest houden dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat ik waarschijnlijk wel de volgende ochtend naar het ziekenhuis zou moeten omdat de vliezen dan langer dan 24 uur gebroken waren.
Ik was behoorlijk teleurgesteld en we gingen film kijken want dit ging dus nog uren duren. De ween werden wel steeds heftiger en samen probeerden we er doorheen te puffen maar rond half 12 trok ik het amper meer. Ik raakte volledig in paniek en schreeuwde tegen mijn vriend dat hij de vk moest bellen dat ik naar het ziekenhuis wilde voor pijnstillers en dat binnen 5 minuten want anders ging ik wel lopen. Hij heeft gebeld, ze kwam langs, ze heeft rond kwart over 12 4 cm ontsluiting geconstateerd en we gingen naar het ziekenhuis want ik wilde pijnbestrijding want dit ging ik niet langer volhouden. Ik dacht nl aan 1 cm ontsluiting per uur dus nog 6 uur te gaan. Om kwart voor 1 in het ziekenhuis bleek ik volledige ontsluiting te hebben en een uur later was Tristan op de wereld.
Het ging allemaal ineens zo snel dat ik nauwelijks durfde te geloven dat Tristan er echt was maar inmiddels ben ik wel overtuigd.

linda856763 en PM-girl kom maar op
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_42098041
Jee mjammetje, best heftig op het einde dus!
Alles verder goed met je?

Enne, heb je een foto?
  zondag 24 september 2006 @ 20:26:22 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42098051
Karin, erg belachelijk. Dat zal niet Rotterdam zijn, want daar mocht het gewoon (piepklein flatje gewoond, 1 hoog, geen probleem)... lastig vind ik het voor je! Misschien kunnen ze toch een uitzondering maken voor jullie?
pi_42098107
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:25 schreef snoopy het volgende:
Jee mjammetje, best heftig op het einde dus!
Alles verder goed met je?

Enne, heb je een foto?
Ja voel me eigenlijk prima. Ik ben bezig met de foto maar dat is niet mijn sterkste kant dus het kan even duren.
  zondag 24 september 2006 @ 20:28:45 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42098111
Mjammetje, dat lijkt me best wel heftig, zo ineens naar het ziekenhuis en dan istie er ineens! Maar natuurlijk alleen maar mooi juist dat het niet meer lang heeft geduurd.
Natuurlijk willen we graag een foto zien!!! :D
  zondag 24 september 2006 @ 20:33:42 #131
3011 E.T.
pi_42098187
Mjammetje, nogmaals gefliciteerd! Snel gegaan op 't einde!

enne.. wat snoopy zegt fotootje?
pi_42098469
foto van dag 1

foto van dag 3

Ik ben helemaal verliefd op het mannetje.
Bedankt allemaal voor het meeleven. Ik ga even proberen te slapen voor hij wakker word.
pi_42098554
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:09 schreef PM-girl het volgende:
Linda, hoe voel je je nu? Iets positiever?Er is namelijk wel weer een dag voorbij!!
Ik voel me bleh! Rugpijn en buikpijn en spierpijn in mijn benen, en geen idee waarvan. En ja, het zou misschien rommelen/voorwerk genoemd kunnen worden, maar ik durf er niet op te hopen, die buikpijn lijkt eerder te komen van enorm rommelende darmen. gezien de lucht die regelmatig ontsnapt

Ik zie ook een beetje op tegen komende week. Weer zo'n saaie lange tijd. Dit weekend zat tenminste vol met bezoekjes enzo. Mijn schoonzus komt nog wel langs als het nog 'nodig' is, heeft ze al beloofd, en ik moet ook nog steeds de vouwhulp maken. Normaal gesproken zou ik gewoon een paar boeken verslinden, maar ik kan daar echt geen concentratie meer voor opbrengen. Komt dat bekend voor? ik hou het dus maar bij tijdschriften, en ik ga anders morgen maar een hele stapel inslaan. En misschien een paar dvd's huren. Ook handig bij weeën

Mjammetje, als je er niet uitkomt met de foto, mag je mij ook mailen hoor (zie profiel) dan plaats ik hem wel. Fijn dat het goed met je gaat, en dat de bevalling toch nog voorspoedig was!
Edit: Ik zie kikkers! Maar met een omweggetje ook Tristan. Hij is lief
1 van de modjes kan dat wel fixen toch? Als Mjammetje al slaapt
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 20:58:55 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42098803
Mjammetje klinkt heftig. Maaruh....foto van die knappe vent van je ???? helaas zie ik kikkers...

Karin ik vind het ook raar. Is het een optie om een matras op de tafel te leggen. En dan kijken waar het op uitdraait als je per ongeluk toch boven blijkt te zijn en niet meer naar beneden kunt voor de bevalling. Weet alleen niet of je er dan aan denkt. Het is een afweging. Hoe groot is het risico dat je naar het ziekenhuis moet en hoe groot is het risico dat ze je inderdaad niet naar beneden halen als je boven ligt. Zeker als je weet dat het kan....

ET lekker dagje gehad dus. En wie was die nachtbraker. Heerlijk lekker nog even stappen. Kan me herrineren dat ik tijdens de zwangerschap van Fleur naar het fiesta del sol ben geweest in Eindhoven was ook erg gezellig.

Hier een ontspannende zaterdag avond en zondag gehad. Gisteren even ertussen uit met een vriendin van me. Gewoon relaxt op een terrasje gezeten en geklets. Even niet thuis even geen gepieker. Heerlijk.....en een man die begreep dat ik even een andere omgeving moest hebben.

Vandaag eerst even wat kleine klusjes gedaan. Was opruimen, stoffen en stofzuigen. Woensdag komt de moeder van een goede vriendin de rest allemaal doen . Dus ik ben super super blij...
Daarna naar de camping (daar staat familie) Fleur even lekker laten rousen en tegen 2 uur weer thuis. En toen even allemaal een tukkie doen. Heerlijk.:Z En Fleur kwam om half 4 zowel papa als mama een kusje geven om wakker te worden . Daarna nog even naar de vliegclub geweest om te kletsen en toen thuis gegeten.....Toen en dit was mijn uitdaging even een blokje om. Fleur op de fiets, man in de rolstoel en ik duwen. Met tussenstop ging het tot 3/4 van de terugweg goed. Daarna begon ik toch harde buiken te krijgen, maar het viel me dus echt mee. En het was zoooo ontzettend lekker. Die meid die vol plezier aan het hebben was en ik het manlief even lekker kletsen over alles en niets. Al met al dus een goede ontspannende dag, waarin ik goed heb kunnen bijtanken.

Morgen staat politiebureau, aangifte doen van verlies portemonai op het programma en dan door naar het ziekenhuis met 'manke poot'. Daar zullen we wel even zoet zijn. Gips eraf, foto's maken, en weer opnieuw ingipsen.... En dan hoop ik dat we tijd hebben om boodschappen te doen, maar om half 3 moet ik Fred bij de chiropracter hebben en in die tussentijd wil ik Fleur bij de oppas brengen zodat die lekker kan slapen en daarna gezellig kan spelen met de rest van de oppaskindjes. Ach, als het niet lukt om de boodschappen te doen dan zie ik wel. Wat ik wel wil is een voedingskussen halen. Die krijg ik gratis en heb er nu wel meer en meer behoefte aan.

Iedereen een fijne avond en tot morgen.... en dan wil ik lezen wie er begonnen is met puffen. 2 bevallingen voor deze week op de planning......
pi_42098816
mooie foto's mjammetje, hij lijkt op die tweede foto helemaal tevreden....ziet er lief uit!

Klinkt wel heftig je bevalling, maar op het eind toch nog een sprintje....!

Over dat beneden bevallen: denk niet dat ze een uitzondering maken, heb al aangegeven dat ons huis helemaal geen probleem is voor evt brancard, maar ze deden het niet meer....
Denk dat ik maar ga veranderen van aanvullende verzekering dan.... voor 3 euro per maand meer wordt alles vergoed. Ook de eigen bijdrage voor kraamzorg.
En dan toch in het ziekenhuis bevallen dus..... wel jammer.
Maar het duurt nog een hele tijd, dus we kunnen er nog ruimschoots aan wennen
pi_42100043
Ik vind het echt belachelijk geregeld van die ambulancedienst Karin! En dat dat dan de reden moet zijn om niet meer thuis te kunnen bevallen...
Flink balen in ieder geval. Hoewel het natuurlijk geen ramp is om in het ziekenhuis te bevallen..
Eva
  zondag 24 september 2006 @ 22:41:49 #137
94046 PM-girl
pi_42100453
Ik zou het even navragen bij de verzekering Karin, wat je nu al vergoed krijgt en of je het vergoed krijgt als je nu nog switcht? Anders zonde van je hogere premie.

Mjammetje, goed om van je te horen!! En de foto's zijn leuk, al is het erg klein (voor de anderen, als de eigenschappen kopieert en plakt in de adresbalk en dan nog een keer F5't, zie je ze!)
Zo te horen gaat het goed, maar hopelijk lezen we dat snel in het babytjestopic ed!

Linda, hier diezelfde klachten, zal toch wel voorwerk zijn, maar ik denk idd niet voor de komende 24 uur aangezien ik dit al een paar dagen heb.
*
  zondag 24 september 2006 @ 23:01:15 #138
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42100736
Savonds k was er ook weer es. Gister was leuk. Effe lekker wat winkeltjes af geweest met mijn moeder en daarna een ijssalon ingedoken. Heerlijk verwend en natuurlijk goed gegeten! En vandaag kwam de klap daarvan natuurlijk. Halve dag op de bank gelegen met rugpijn. Weten we dat ook weer. Zo lang shoppen isnie goei! Maar het was het dubbel en dwars waard. Waarschijnlijk een van de laatste keren alleen met mijn moedertje We hebben er beiden van genoten.

Mjammetje wat een lekker slaperig babytje! Heel heel lief Goed afgewerkt hoor. Nogmaals van harte gefeliciteerd.
Iedere golf van de zee,
  Milf zondag 24 september 2006 @ 23:34:12 #139
16000 nikky
pi_42101516
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
mooie foto's mjammetje, hij lijkt op die tweede foto helemaal tevreden....ziet er lief uit!

Klinkt wel heftig je bevalling, maar op het eind toch nog een sprintje....!

Over dat beneden bevallen: denk niet dat ze een uitzondering maken, heb al aangegeven dat ons huis helemaal geen probleem is voor evt brancard, maar ze deden het niet meer....
Denk dat ik maar ga veranderen van aanvullende verzekering dan.... voor 3 euro per maand meer wordt alles vergoed. Ook de eigen bijdrage voor kraamzorg.
En dan toch in het ziekenhuis bevallen dus..... wel jammer.
Maar het duurt nog een hele tijd, dus we kunnen er nog ruimschoots aan wennen
Let wel op dat als je nu een aanvullende verzekering afsluit nu niet geldt. Je bent immers al zwanger. Dit is ergens in een clausule opgenomen.
pi_42106132
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat zei ik gisteren dus ook al
[..]

Het was dan ook erg gezellig . En ik heb weer energie voor tien.
En geen harde buiken en veel rondgesjouwd. En mensen die naar me toekwamen van "HEeej hoest met jou...... bladiabla...... ik hoorde een roddel dat je zwanger bent"

Echt ons kent ons hier hoor .
Stamvoet Stampvoet, ik wist wel dat we moesten gaan.
Ik hoorde over een mooie optocht en al.
pi_42106218
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:46 schreef mjammetje het volgende:
foto van dag 1
[[url=http://img217.imageshack.us/img217/389/2xd4.th.jpg]afbeelding][/URL]

foto van dag 3
[[url=http://img217.imageshack.us/img217/6563/1nw4.th.jpg]afbeelding][/URL]

Ik ben helemaal verliefd op het mannetje.
Bedankt allemaal voor het meeleven. Ik ga even proberen te slapen voor hij wakker word.
Op die onderste foto heeft hij zo'n mooi fijn gezichtje! Zeldzaam voor een jochie zeg!
pi_42106307
Good morning! Meld! Een beetje vroeger eruit dan gepland, maar het is vandaag papier- en glasophaaldag, en dat glasophalen maakt onwijze herrie. Dus ik ga er maar uit. Wel fijn dat ik zelf het glas niet weg hoef te brengen
Verder geen nieuws. Spierpijn en buikpijn is weer over, ik twijfel ernstig of dat voorwerk mag heten. We zullen zien. Stilte voor de (weeën)storm misschien

Chacama, goed om te lezen dat je zo'n fijn weekend hebt gehad met je man en dochter. Lekker opladen voor de nieuwe week. En Neuk, shoppen is idd zwaar, maar wel leuk!
Voor iedereen weer

Ik heb al gevraagd of hij nog geen klusjes voor me heeft, want die van mij zijn bijna op. Nu mag ik zijn muziekboeken gaan catalogiseren . Ik hoop natuurlijk dat hij dat een keer zelf mag doen, maar ik zal vandaag of morgen een beginnetje maken.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat verlof, en thuiszitten, echt helemaal niets voor mij is. Ik kan mezelf erg slecht vermaken, ik heb een 'externe uitdaging' nodig. Ik ben dan ook erg blij dat we hebben besloten dat gaat huismannen, en ik ga werken. Ik zie om eerlijk te zijn ook best op tegen de 12 weken ná de bevalling. Hoewel dat natuurlijk anders zal zijn, met herstellen van mij en verzorgen van babietje... - Ik mis toch gewoon mijn werk!

hoewel het wel weer fijn is dat ik nu alle tijd heb om te ontbijten, en een krantje te lezen
Eva
pi_42106502
En net mailt mijn man of ik bij hem kom lunchen in zijn lunchpauze. Even in de trein naar hem toe, wat een avontuur
Eva
pi_42106597
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:51 schreef linda856763 het volgende:
En net mailt mijn man of ik bij hem kom lunchen in zijn lunchpauze. Even in de trein naar hem toe, wat een avontuur
Straks serveert hij je een ananascocktail met wonderolie
Nee hoor, geintje, lunch smakelijk!
pi_42106611
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:00 schreef Mwanatabu het volgende:

Straks serveert hij je een ananascocktail met wonderolie
Of iets anders!
Progalandingesen waren het toch?
pi_42106628
Mjammetje, wat een lieffie is het!!! Wat Mwana zegt, hij heeft een heel fijn koppie. Echt een mooi jochie!
pi_42106660
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:01 schreef snoopy het volgende:

[..]

Of iets anders!
Progalandingesen waren het toch?
Hadden we al geprobeerd, werkt (nog) niet . Ik weet niet of ik de moed heb om het nog eens te proberen, en zeker niet in de toiletten (ofzo) van een lunchroom...

Nee, we wachten braaf af (met grote moeite, dat wel ) tot Plurkje er zin in heeft...
Eva
pi_42106841
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:51 schreef linda856763 het volgende:
Spannend joh Linda...in de trein! dat doe je niet iedere dag!!! haha
Maar wel lekker om er even uit te zijn.

Ik ga zo mijn verzekering maar eens bellen.
Eigen bijdrage voor het ziekenhuis wordt nu 50% vergoed, en kraamzorg heb ik een eigen bijdrage van 3.50per uur.
Zal eens vragen of ik per 1 jan. kan switchen.

En het blijft belachelijk!! Mijn schoonzus zegt dat ik gewoon boven moet gaan liggen, maar ik ben bang dat de vk dan weer afnokt en me alleen laat met mijn bevalling ....en dat lijkt me ook niet zo'n goed plan
pi_42107016
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:08 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Hadden we al geprobeerd, werkt (nog) niet . Ik weet niet of ik de moed heb om het nog eens te proberen, en zeker niet in de toiletten (ofzo) van een lunchroom...

Nee, we wachten braaf af (met grote moeite, dat wel ) tot Plurkje er zin in heeft...

Stel je voor dat je dán betrapt wordt Sta je daar met je nakende toeter: "Ja uh...we zijn aan het prostaglandingesen... "

Wacht maar op Plurkje idd, die weet zelf het best wanneer hij af is
pi_42107063
Mjamme-mammetje ik zie geen fotookes!!!!!!

Moonah, wat fijn dat je een poetsvrouw hebt, ik heb er ook eentje achter de hand voor de laatste maanden en de eerste maanden nadien.
Hier alles goed, op wat pijntjes en zo na...wel vervelend: als ik loop krijg ik al heel snel aandrang. Loop dus letterlijk de hele tijd te knijpen of naar de wc te lopen...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 09:50:37 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42107139
Psssst, Chacama, je eigen voedingskussen is onderweg naar jou Ik weet alleen niet precies hoe snel, want het gaat via via (opsturen was geen optie, te duur...)

Isa vind het wel jammer hoor, dat Fleur er niet was dit weekend.

Mjammietje (schrijf ik het nu goed?) Wat een mooie naam Ik kan de foto's nu niet zien (rode kruisjes) maar hij zal beslist net zo mooi zijn als zijn naam doet vermoeden!

Voor alle LLM's Ik wil graag babietjes zien... (bijvoorbeeld het brusje van Morris )
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 25 september 2006 @ 10:10:07 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42107380
Mjammeke, wat een lieverdje hebben jullie gebakken!
pi_42107383
Voor iedereen die de foto's van Mjammetje niet kon zien: bij mij lukt het wel als je op de kikkers klikt! Hopelijk lukt het bij jullie dan ook....

Linda, veel succes met geduld oefenen! Wel lekker hoor, even samen lunchen met je ... ! Veel gezelliger
pi_42107413
..op de kikkers klikken!! Wat een geweldig lekker mannetje zeg!!!!! aaaahhhh!!
DANYEL EN THIJS
  maandag 25 september 2006 @ 10:12:13 #155
141023 ik80
pi_42107415
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:27 schreef linda856763 het volgende:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat verlof, en thuiszitten, echt helemaal niets voor mij is. Ik kan mezelf erg slecht vermaken, ik heb een 'externe uitdaging' nodig.

hoewel het wel weer fijn is dat ik nu alle tijd heb om te ontbijten, en een krantje te lezen
Mmm waar ken ik dit van?
Vorige week had ik nog een boel te doen, nu wat minder. Maar ik merk wel aan mijn lichaam dat het meer rust nodig heeft. Na ieder klusje eff bijkomen...
Voor de weken als de kleine er is ben ik nog niet zo bang, maar dit stukje vind ik wel erg(er).
pi_42107510
Linda, nog even over dat 'jezelf vermaken'...als de baby er is kan dat je nog steeds dwarszitten. Ze slapen namelijk veel ... Een goede remedie is gewoon er lekker op uit gaan met je kleintje en niet thuis blijven zitten, dat hielp bij mij écht goed. Lekker op bezoek bij anderen met kindje in draagzak of wandelwagen (of natuurlijk met de auto ) in de bus en trein is ook goed te doen (draagzak is in het begin dan wel handiger dan kinderwagen vanwege de plek die het inneemt in een bus/trein, je bent ook een stuk beweeglijker dan, later wordt het alleen wel te zwaar).

Kan me wel voorstellen dat je je verlof niet leuk vindt hoor, je bent ook lang niet de enige denk ik!
pi_42107555

Verstandelijk weet ik ook wel dat ik beter niet meer op kantoor kan zijn, want af en toe even kunnen liggen is wel goed, maar ik word zo'n muts van thuiszijn, vind ik zelf. Ik heb ook een baan die best hectisch is (management-assistent) en waarbij de hele dag mensen binnen lopen en mailen met vragen en verzoeken, en veel spoedjes enzo. En dat vind ik leuk! En nu maakt het geen barst uit of ik een wasje nu draai, of overmorgen, of dat ik de hele dag in mijn badjas loop...
En mezelf goed bezig houden Ik kan het niet...
Eva
pi_42107562
Ik vond het ook zo dubbel: je bent 'lekker' vrij en ondertussen te dik en te moe om er echt van te kunnen genieten...en nu ga ik weer plassen..
DANYEL EN THIJS
pi_42107588
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:17 schreef Suzanna het volgende:
Linda, nog even over dat 'jezelf vermaken'...als de baby er is kan dat je nog steeds dwarszitten. Ze slapen namelijk veel ... Een goede remedie is gewoon er lekker op uit gaan met je kleintje en niet thuis blijven zitten, dat hielp bij mij écht goed. Lekker op bezoek bij anderen met kindje in draagzak of wandelwagen (of natuurlijk met de auto ) in de bus en trein is ook goed te doen (draagzak is in het begin dan wel handiger dan kinderwagen vanwege de plek die het inneemt in een bus/trein, je bent ook een stuk beweeglijker dan, later wordt het alleen wel te zwaar).

Kan me wel voorstellen dat je je verlof niet leuk vindt hoor, je bent ook lang niet de enige denk ik!
Ja, daar had ik het met ook over gisteren. Er op uit gaan, lijkt me ook leuk. Nu durf ik niet te ver weg, omdat ik, als de vliezen zouden breken, snel snel naar het ziekenhuis moet. Dus ik ben redelijk aan huis/stad gebonden. Daarom is lunchen in een andere stad ook al zo'n avontuur
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Catootje het volgende:
Ik vond het ook zo dubbel: je bent 'lekker' vrij en ondertussen te dik en te moe om er echt van te kunnen genieten...en nu ga ik weer plassen..
hihi, dat plassen, daar word je idd helemaal gek van. Ik heb het 's avond ook zo erg: even plassen, dan naar boven om te gaan slapen, nog even fokken, en zodra ik dan van achter de pc opsta om echt te gaan slapen, moet ik nog een keer. De blaas wordt dan blijkbaar nog even goed leeggedrukt.
Wat ik mij trouwens afvroeg: Als je na de bevalling niet al te mobiel bent, moet je dan op de ondersteek? (in geval van toilet beneden en slaapkamer boven?) Want dat lijkt me niet echt handig als je maar een paar uur per dag kraamzorg hebt, en je moet al dat vocht uit je enkels en benen en polsen nog wegplassen..
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 11:07:01 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42108291
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Catootje het volgende:
Ik vond het ook zo dubbel: je bent 'lekker' vrij en ondertussen te dik en te moe om er echt van te kunnen genieten
Zooo herkenbaar!
Beetje rondrommelen, afwasje, kleertjes wassen, bij de buuv een kopje thee, halfuurtje op de babykamer rondlanterfanten, telefoontje plegen, even naar het terras om de hoek als er iemand langskomt, en je raakt er bekaf van!
quote:
...en nu ga ik weer plassen..
Zeikerd!

En wat grappig dat 'prostalandingesen' een officieel werkwoord aan het worden is!
  maandag 25 september 2006 @ 11:12:48 #161
94046 PM-girl
pi_42108365
Meld, vanuit bed!

Voel me niet goed, erg moe nog, buikpijn (darmen zijn ineens overactief ofzo??) en menstruatiepijn en gewoon blehh. Heb besloten lekker in bed te blijven, dus laptop en eten en drinken naar boven gezeuld.

Ik vind het heerlijk om zo lang thuis te zijn, ben nu 6 weken thuis en heb me nog geen uur verveeld! Ik zou het denk ik ook best heerlijk vinden om helemaal thuis te zijn met de kleine straks, wie weet kan dat ooit wel, maar voorlopig nog niet.

Ik mis nog een meldplichtenaar: BassMiss?
*
pi_42108444
Oh oh! Het lijkt me dat je me voor zal gaan PM-girl? Jij blijft maar rommelen!
Eva
pi_42108473
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:07 schreef Moonah het volgende:
En wat grappig dat 'prostalandingesen' een officieel werkwoord aan het worden is!
Het is ook bijna goed! Prostaglandines zijn het officieel. Maar ze doen niks
Eva
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 11:20:20 #164
81992 Githa
pi_42108486
Menstruatiepijn, over actieve darmen, ineens in bed willen blijven, in jou geval klinkt dat goed PM
pi_42108495
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:12 schreef PM-girl het volgende:

Ik mis nog een meldplichtenaar: BassMiss?
pi_42108508
PMgirl.....het zou toch niet begonnen zijn......!!!!
Rustig aan doen dan maar!
  maandag 25 september 2006 @ 11:22:32 #167
94046 PM-girl
pi_42108526
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:20 schreef Githa het volgende:
Menstruatiepijn, over actieve darmen, ineens in bed willen blijven, in jou geval klinkt dat goed PM
Mmm, ik dacht meer dat ik op het laatst nog even gordijnen moest strijken ed. Maar vooralsnog gebeurt er weinig nieuws hoor! En ik wil eerst even genieten van mijn lonely at the top moment, dus Linda, hop!!

BassMiss
*
  maandag 25 september 2006 @ 11:23:21 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_42108537
PM, woeiiii spannend, klinkt al gerommel
stormy waters...
sailin'
  maandag 25 september 2006 @ 11:23:26 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42108538
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
PMgirl.....het zou toch niet begonnen zijn......!!!!
Och, waarom niet?
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 11:24:13 #170
81992 Githa
pi_42108550
neeeeej, dat hoeft niet hoor...
Ik wilde opeens ook een dag in bed met dezelfde klachten en s'nachts braken mijn vliezen dus wie weet
  maandag 25 september 2006 @ 11:26:09 #171
94046 PM-girl
pi_42108584
Hihi, volgens mij is het goed dat vriendje hier niet meeleest, die denkt ook telkens dat het begint en zou van jullie helemaal zenuwachtig worden!
Ik denk van niet namelijk. Ik ben er van overtuigd dat het te laat gaat komen, daarom mijn geduld ook nog denk ik.

En zolang ik constante buikpijn heb, is er toch niets aan de hand?
*
  maandag 25 september 2006 @ 11:28:33 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42108620
Oh en ET, heb al 3x een nieuwe post opgesteld, maar kan de juiste toon niet vinden.
Dan maar zo:
  maandag 25 september 2006 @ 11:29:44 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42108650
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:26 schreef PM-girl het volgende:
En zolang ik constante buikpijn heb, is er toch niets aan de hand?
Nope, dacht ik ook. Weeën gaan op en af.
pi_42109362
Zo, wij hebben gepret-3D-echood!
De mevroo in kwestie wilde wel 100% zeker zeggen dat dit een vrouwelijke piraat werd!

Freule in kwestie deed weer lekker lastig zoals we van haar gewend waren: apparaat op kont: hup kont weg! apparaat op gezichtje: koppie wegdraaien én handen ervoor zwiepen, kruiselings!
Alles zag er normaal en gezond uit, gewicht op iets van 1440 gram, prima dus. Hoi!
pi_42109427
Mwana, leuk een meisje
  maandag 25 september 2006 @ 12:20:28 #176
94046 PM-girl
pi_42109498
Leuk nieuws Mwana!!
Psst, Githa, was op zoek naar jouw bevallingsverhaal, maar ik kan het niet vinden? Of heb je het niet gepost in het bevallingsverhalentopic?

[ Bericht 80% gewijzigd door PM-girl op 25-09-2006 12:34:45 ]
*
pi_42114912
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:21 schreef linda856763 het volgende:
Wat ik mij trouwens afvroeg: Als je na de bevalling niet al te mobiel bent, moet je dan op de ondersteek? (in geval van toilet beneden en slaapkamer boven?) Want dat lijkt me niet echt handig als je maar een paar uur per dag kraamzorg hebt, en je moet al dat vocht uit je enkels en benen en polsen nog wegplassen..
in de douche plassen is wellicht een optie dan (als die boven is tenminste). je moet toch goed spoelen telkens bij 't plassen die eerste tijd dus twee vliegen in één klap.
pi_42115102
Mjammetje, wat een schatje.

En Mwana, een meisje.

Met mij gaat het goed!
Nog steeds op het gewicht van net voor de zwangerschap.
Donderdag, de 20 weken echo. Spannend.
pi_42115296
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:14 schreef bixister het volgende:
in de douche plassen is wellicht een optie dan (als die boven is tenminste). je moet toch goed spoelen telkens bij 't plassen die eerste tijd dus twee vliegen in één klap.
Ook beneden... Nja, ik zie het wel. Ik hoop maar dat ik dan een beetje fatsoenlijk de trap af kom.

Voorweeën: zijn dat een-beetje-pijnlijke-harde buiken? Het voelt of ik een blok beton aan de voorkant heb hangen, en ik heb de laatste weken juist erg weinig last van harde buiken gehad...
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:24 schreef appelsap het volgende:
Met mij gaat het goed!
Nog steeds op het gewicht van net voor de zwangerschap.
Donderdag, de 20 weken echo. Spannend.
Fijn dat het goed gaat Appelsap...
Karin, je bent niet de enige die niet aankomt!
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 16:40:51 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42115587
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:30 schreef linda856763 het volgende:
Voorweeën: zijn dat een-beetje-pijnlijke-harde buiken? Het voelt of ik een blok beton aan de voorkant heb hangen, en ik heb de laatste weken juist erg weinig last van harde buiken gehad...
Rotgevoel he? Maar volgens mij horen bij voorweeën ook menstruatiekrampen.
Ach whatever, je bent aan het werk!
Kruikje, douchen...

En mjammetje, sorry dat ik totaal niet op je bericht heb gereageerd.
Je lieve kleine Tristan ziet er supercute uit!
En wat ging het snel op het laatst zeg!
  maandag 25 september 2006 @ 16:56:55 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42115872
Pffff, drukke dag, slechte nacht, maar nu thuis. Pfff... vent heeft nu loopgips dus we zullen eens ziet wat ie daar mee kan.

Verder lees ik dan linda stiekum niet weet of ze nu wel of niet is begonnen .... ach, dat wist ik ook niet. Tot ik bij Gyn was... dus you never know.

Sjeen. Wij vonden het ook heel jammer. Maar goed. 22 oktober mag je herkansen. Kijk maar eens of dat in de agenda past.... Hubbie wordt dan 40.... Als het kussen via via gaat. Is de kans de groot dat ie 6 oktober hier is. Dan komt papa deze kant op. Maar ben voor nu al erg blij met het gratis kussen van de kraamzorg en de cheque van 25 euro van de woonwinkel....

Verder stuur ik even iedereen een want ik ben het nu even kwijt. Maar kusjes zijn meestal wel welkom... toch??
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 17:04:30 #182
81992 Githa
pi_42116037
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:20 schreef PM-girl het volgende:
Leuk nieuws Mwana!!
Psst, Githa, was op zoek naar jouw bevallingsverhaal, maar ik kan het niet vinden? Of heb je het niet gepost in het bevallingsverhalentopic?
Nou uuuh ik heb het niet gepost een kort verslag in het Z&G topic van toen en in Jordy's eigen topic.
Maaruh wilde je iets weten dan?
pi_42116074
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Rotgevoel he? Maar volgens mij horen bij voorweeën ook menstruatiekrampen.
Ach whatever, je bent aan het werk!
Kruikje, douchen...
Check. Af en toe tenminste...
Nou ja, dr gebeurt tenminste iets daarbinnen, soms, een beetje. En nu maar afwachten wat de gyn arts-assistent woensdag zegt.
inwendig onderzoekje
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 17:45:52 #184
94046 PM-girl
pi_42117304
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:04 schreef Githa het volgende:

[..]

Nou uuuh ik heb het niet gepost een kort verslag in het Z&G topic van toen en in Jordy's eigen topic.
Maaruh wilde je iets weten dan?
Nou, toen je vanmorgen jouw ervaring postte, dacht ik jouw verhaal even te gaan lezen, omdat ik toch niks anders van plan was (en ben) voor vandaag).
Maar toen kon ik het niet vinden! Zodoende!
*
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 18:26:17 #185
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42118209
Mjammetje van harte gefeliciteerdmet jullie prachtige zoon Tristan
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Milf maandag 25 september 2006 @ 19:46:44 #186
16000 nikky
pi_42120454
Mijn ukkie is lekker druk op het moment. De bewegingen worden steeds heftiger. Het doet nu nog geen zeer maar over een aantal weken vast wel.
Maar nu is ukkie lekker aan het rondspartelen en draaien en doen. Mijn buik gaat alle kanten op
pi_42120913
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:46 schreef nikky het volgende:
Mijn ukkie is lekker druk op het moment. De bewegingen worden steeds heftiger. Het doet nu nog geen zeer maar over een aantal weken vast wel.
Maar nu is ukkie lekker aan het rondspartelen en draaien en doen. Mijn buik gaat alle kanten op
Liev!
Mijn Plurkje ( ) heeft me nog nooit bont en blauw getrapt hoor - het doet eigenlijk nooit zeer - dus het hoeft niet
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:20 schreef Githa het volgende:
Ik ook, ik ook . Menstruatiepijn af en aan.... Ook wat winderig, dat wel, maar desnoods moet beebje maar horendol worden van mijn darmen, en daarom er uitkomen. Maar het rommelt wel! hoop ik... Ik zeg nog niets tegen , want die wordt toch alleen maar teleurgesteld als het weer afzakt, hij hééft het niet meer. Och arme...

[ Bericht 11% gewijzigd door linda856763 op 25-09-2006 20:19:52 ]
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 20:20:34 #188
94046 PM-girl
pi_42121092
Linda, klinkt als begin?? Hier niet veel klachten meer, lekker lui de hele dag in bedje gelegen en geslapen, vermoed dat mijn darmen straks wel weer komen.
*
pi_42121416
Moeilijk om te zeggen of het nu je darmen zijn of wat anders, he?
Vooral omdat mijn darmen ook steeds overhoop lagen tijdens mijn menstruatie...
pi_42122823
Oké, ik lig een beetje op de bank, er komt een krampje in mijn onderbuik (waar vroegah menstruatiekramp zou zijn omdat daar toen mijn baarmoeder zat) opzetten, en het zet op en het zet op, een minuutje ofzo. Ik doe maar eens diep ademhalen, en het zakt ook weer eens af. 7 minuten later, zelfde weer. En toen had ik geen geduld meer om te gaan liggen, dus nu zit ik hier. (maar daarvoor had ik het ook al een paar keer, maar toen niet op mijn horloge gekeken.)

Beste dames-experts, is dat nu een wee - of iets wat er op lijkt?
Eva
pi_42122849
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:30 schreef linda856763 het volgende:

Karin, je bent niet de enige die niet aankomt!
haha maar appelsap heeft wel een zichtbaar buikje!!
Ach komt allemaal vanzelf....
Sinds ik vorige week het hartje heb gehoord ben ik weer gerust
Als ik niet aankom is dat niet zo interessant, als ons kindje het maar goed doet!

Kreeg vandaag van mijn collega;s te horen dat ik er niet uitzag ....en bedankt maar weer
Het gaat op zich best goed.....

Linda ik hoop voor je dat je snel mag bevallen...
En PM ook natuurlijk!!
Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd op Fok! veel kids te laat geboren???
pi_42123005
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:24 schreef linda856763 het volgende:
Oké, ik lig een beetje op de bank, er komt een krampje in mijn onderbuik (waar vroegah menstruatiekramp zou zijn omdat daar toen mijn baarmoeder zat) opzetten, en het zet op en het zet op, een minuutje ofzo. Ik doe maar eens diep ademhalen, en het zakt ook weer eens af. 7 minuten later, zelfde weer. En toen had ik geen geduld meer om te gaan liggen, dus nu zit ik hier. (maar daarvoor had ik het ook al een paar keer, maar toen niet op mijn horloge gekeken.)

Beste dames-experts, is dat nu een wee - of iets wat er op lijkt?
Geen idee. Het zou wel eens een begin kunnen zijn als er regelmaat in zit. Ik zou het eerst maar eens een uurtje bij gaan houden.

En het is niet iets van de laatste tijd dat kindjes laat worden geboren. 2 jaar geleden hebben heeeeeel veel dames hier daar ook flink last van gehad
pi_42123112
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kreeg vandaag van mijn collega;s te horen dat ik er niet uitzag ....en bedankt maar weer
Jaaah, dat wordt een meisje hè! Die nemen de schoonheid van de moeder weg!
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd op Fok! veel kids te laat geboren???
Veel eerste kindjes hier? Die worden vaker te laat geboren toch? Ik las gisteren de 'Kinderen' en daarin is een rubriek met fotootjes van pasgeboren kindjes . Bijna allemaal te laat... En echt allemaal in het ziekenhuis geboren, dat viel me ook op.
Eva
pi_42123125
Spannend Linda!
pi_42123252
Ja, en als het doorzet, dan verwacht ik natuurlijk wel een paar mensen online vannacht hè.

Maar ik ga nu eerst even snel een pastasaus maken met een groenteprutje wat nog in de koelkast staat, want anders moet ik dat nog weggooien ook.

En het kan ook vals alarm zijn natuurlijk, maar ik ben al zo blij dat mijn lichaam een beetje een idee heeft wat het moet doen. -oefening baart kunst toch, en in dit geval uiteindelijk een Plurkje!
Eva
pi_42123354
Linda ik hoop zo voor je dat het doorzet...!!!

Ik ga nu slapen, ben nu al benieuwd naar de dag van morgen! Misschien zijn we dan wel weer een Fok!baby rijker!

En voor de rest, toitoitoi.....
  maandag 25 september 2006 @ 21:49:20 #197
94046 PM-girl
pi_42123545
Linda, als doorzet, succes!!

En zo niet, dan welterusten!
*
  maandag 25 september 2006 @ 21:50:40 #198
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123617
Oe, klinkt best een beetje alsof het zou gaan beginnen Linda . Ga maar eens even flink aan het werk, veel lopen, nog even een vloertje dweilen, of even lekker onder de douche. Als het dan nog aanhoudt zouden het best wel eens weeen kunnen zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42123867
Nu ook bloedverlies. Het lijkt écht of ik ongesteld wordt. Ik heb het ziekenhuis al gebeld want bloedverlies is een reden om te bellen maar het mocht van de kraamafdeling - een klein beetje bloed is goed, blijkbaar. en pijn is fijn Gaat ook gepaard met een beetje slijm, dus het zal de slijmprop wel zijn.
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 21:56:18 #200
3011 E.T.
pi_42123911
Ik gok dat we morgen vers baby-nieuws hebben (en anders wel een mededeling dat 't nu echt is begonnen)
  maandag 25 september 2006 @ 21:57:29 #201
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42123972
Oei Linda... Misschien nog niet het echte werk (want je typt nog.. ) Maar wel een goed begin. Ik hoop zo dat het doorzet vannacht. Ga lekker rommelen, bankhangen, badderen, puffen... En ik hoop dat je morgenochtend lekker aan het genieten bent van je kindje. Succes!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 25 september 2006 @ 21:57:34 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123977
Yep, you go girl .
pi_42124022
Ja hoor Linda!
Variety is the spice of life
pi_42124233
Ik ben wel een beetje bang hoor ... En manlief zit op de bank, en die gelooft het wel. Of eigenlijk, helemaal niet. Pas als de knip gezet is, zal hij geloven dat hij nu écht vader gaat worden denk ik. Hij is veel te bang dat het vals alarm is...

Ik ga het bevallingstasje nog maar even nakijken. En ik heb nét vandaag echt 15 tijdschriften gekocht om de dagen een beetje door te komen. Misschien komt het vannacht wel van pas...
Eva
  maandag 25 september 2006 @ 22:02:58 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42124234
Oeioei Linda, zou het dan eindelijk?
  maandag 25 september 2006 @ 22:09:48 #206
3011 E.T.
pi_42124606
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:57 schreef Lishe het volgende:
want je typt nog..
Dat zegt niks
pi_42124768
Het is allemaal goed te doen - de krampen zijn wel naar... Ik ben ook nog niet aan het timen. Ik ga zo maar eens een kruikje maken en met 1 van mijn 15 tijdschriften, en de afstandsbediening in de hand, even op bed liggen.
Eva
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 22:14:27 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42124836
Ik ga nu naar bed, maar nog even snel een paar voor Linda. Morgenochtend verwacht ik verslag van de geboorte van een heel lief beebje
  Milf maandag 25 september 2006 @ 22:18:18 #209
16000 nikky
pi_42124979
Succes linda!
pi_42125208
Whoei, spannend Linda! Ik hoop dat het echt doorzet voor je.
pi_42125277
ik vind 't wel serieus klinken hoor linda, zet 'm op!!!
pi_42126216
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:14 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga nu naar bed, maar nog even snel een paar voor Linda. Morgenochtend verwacht ik verslag van de geboorte van een heel lief beebje
Welterusten allen, ik ga ook nog een poginkje wagen. Een heel verslag is wel teveel gevraagd denk ik Sjeen, maar als het geboren is, dan krijgen S-oepstengel en Nikky mail, dus ga hen maar lekker stalken
gaarne geen achternamen enzo vermelden dames!
Eva
pi_42126224
woei linda, spannend ...!
Zou het dan gaan gebeuren vannacht?

Hopelijk zet t door
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 23:18:36 #214
81992 Githa
pi_42127605
Nou Linda hopelijk zet het door...
  maandag 25 september 2006 @ 23:26:15 #215
103793 kozakken
Living the life
pi_42127910
Oh... succes Linda.
Hier wordt ook druk geduimd voor je!
pi_42128615
Zal ik dan nu alvast maar roepen dat ik dit nooooooooooit meer doe?
Dit is niet leuk, helemaal niet... Elke 7 minuten ongeveer, en de laatste waren heftig. Puffen doe ik niet echt (ik heb de cursus niet gevolgd) maar na de eerste golf die me overvalt, probeer ik maar diep te ademen door de neus. Dat helpt wel - of het zakt toch al weg...
Ik geloof niet dat er nog wat van slapen gaat komen.
Eva
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 23:47:15 #217
81992 Githa
pi_42128702
Dat puffen ga je vanzelf wel doen zo tegen het einde
Linda wat spannend
pi_42128735
Kozakken, het valt me nu pas op, maar wat heb je al een winterse avatar. Of heb je die altijd al?
Eva
pi_42128773
Linda wat spannend. Zet hem op meid
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 25 september 2006 @ 23:49:48 #220
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42128807
Linda, veel succes vannacht!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 25 september 2006 @ 23:51:23 #221
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42128859
Tipje. Als je een wee op voelt komen (echt het eerste begin) doe je pft pft pft pft pfffffffffffft. In stootjes, zeg maar.
pi_42129416
Ik ging net maar puffen, maar ik werd gelijk licht in mijn hoofd. werkt dus nog niet helemaal naar behoren geloof ik. Ik zal het nog eens nalezen hoe het moet.
Tis nog een beetje onregelmatig. 1 minuut wee- 9 minuten niets- 1 minuut wee - 6 minuten niets - 50 sec wee...
En toen dacht ik dat mijn vliezen braken, maar het was alleen de rest van de slijmprop geloof ik.
*glibber*
*ril*

Nu gaat het eigenlijk prima, zo tussen de weeën door. Een wee is wel klote zeg!
Eva
pi_42129540
linda, maak maar goed gebruik van de gelegenheid om tussen de weeën door weer te ontspannen. die periodes zullen korter worden en het scheelt als je steeds weer probeert in ieder geval even goed te ontspannen (bijv. je ademhaling weer wat 'lager' te laten komen, als je begrijpt wat ik bedoel. -> weer met buik en al te ademen). dan kun je de volgende weer wat beter aan. nogmaals heel veel succes, wat spannend toch weer. je kunt het!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:16:50 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42129586
Je moet op 1 adem heel veel pftjes doen, en als de pijn echt erg wordt (aan het eind van een wee) een hele lange pffffffft. Dit alles op 1 adem, anders ga je idd hyperventileren, en da's nou net niet de bedoeling
pi_42129922
Komaan Linda!
pi_42130064
Ik doe inademen, en dan een heleboel pffjes met een lange pfft aan het eind, en dan weer opnieuw. Ik red het niet met 1 adem op een hele wee hoor, dat is 1-1,5 minuut...
Het gaat nog, een beetje... Maar ik ga zo toch maar eens het ziekenhuis bellen, want ik wil ook graag weten of het zinvol is om weeën op te vangen. Als Plurkje de kont dwars heeft gegooid en er toch niet uit kan, dan kunnen ze me gelijk even platspuiten
Eva
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:53:21 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42130524
Oh joh, ik was even vergeten dat je een stuitertje hebt. Dan lijkt het me nu idd wel tijd om even het Zh te bellen .
pi_42130956
heeft net gebeld, en gelukkig kreeg ik net een kloterige rotwee tijdens het bellen, dus we mogen komen. Ik weet niet of we nog weer terugkomen zonder kindje - hoop van niet.
Eva
  dinsdag 26 september 2006 @ 07:08:40 #229
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42132990
Oeh! Vandaag is dan de grote dag voor Linda! Succes!

En ik heb vandaag mijn laatste werkdag
Iedere golf van de zee,
pi_42133043
Beebje beebje!
Hopelijk is beebje er al
En anders
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_42133120
Al zal ze het waarschijnlijk niet lezen, toch nog wat voor Linda!

Neuk, lekker genieten van je laatste dag.
pi_42133170
Linda deze heb je nu wel echt nodig zo te lezen!
Succes!
pi_42133204
Linda niet terug gekomen uit t ziekenhuis dus. Linda wie weet heb je al je baby in je armen. Ik hoop het
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42133317
Oeh Linda!
(en hopen dat die niet meer nodig zijn inmiddels)
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:16:13 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_42133358
ik heb wat gemist zie ik! Linda ik hoop dat je inmiddels je beebje in je armen hebt! anders nog even een paar
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:39:55 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42133566
Baby Baby Baby
Succes en/of gefeliciteerd Linda.
pi_42133647
voor Linda!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 08:48:35 #238
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42133655
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:50 schreef linda856763 het volgende:
[..]

Ik voel me bleh! Rugpijn en buikpijn en spierpijn in mijn benen, en geen idee waarvan. En ja, het zou misschien rommelen/voorwerk genoemd kunnen worden, maar ik durf er niet op te hopen, die buikpijn lijkt eerder te komen van enorm rommelende darmen. gezien de lucht die regelmatig ontsnapt

Ik zie ook een beetje op tegen komende week. Weer zo'n saaie lange tijd.
En nu ben je als het goed is al bevallen. Dat zal geen saaie week meer worden denk ik
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42133688
ow spannend linda . hopelijk heb je je kleintje nu wel.
mama van 3 kids!
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:00:35 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42133803
Hihi, idd Slaapmeisje!
Linda, you go girl!
pi_42133808
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:48 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

En nu ben je als het goed is al bevallen. Dat zal geen saaie week meer worden denk ik
Denk ik ook niet.. volgens mij krijgen we een kleine babyboom
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 09:04:31 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42133863
*slaap uit ogen wrijft*

Jaaaaa, Linda naar het ziekenhuis! Meis, ik hoop dat je je beepje in je armen hebt nu
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 09:05:57 #243
81992 Githa
pi_42133888
Linda hopelijk heb je het allemaal al achter de rug en heb je je wondertje al in je armen

PM, hoe is het met jou ?
pi_42133919
Joepie ! Go Linda !

Kom ik me hier schoorvoetend aanmelden..val ik midden in een spannende gebeurtenis !!

Toch maar even aanmelden

Ik ben de afgelopen weken in no-time door het topic Rammelaars en wachten op 2e streepje heengesjeesd. Ik hoop hier echt toch nog zo'n 8maanden te zijn !
Wie is ik ? Ik ben Marit, 28jrn jong en in aug. gestopt met de pil.
Sindsdien niet meer ongesteld geweest .. en vorige week bleek: zwanger!

Verkeer nog in soort van ongelovige toestand,
maar ik neem aan dat ik er wel aan ga wennen!
(zo heb ik bijv. gisteren wel in telefoonboek gezocht naar een verloskundige, maar heb het uiteindelijk weer weggelegd omdat ik me gewoon niet kan indenken dat IK die bel! Komt donderdag wel ofzo. )

Nu weer in afwachting van verder nieuws over Linda !
pi_42134007
Gefeliciteerd Marit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42134037
Nou Marit, heel erg gefeli en welllkom!
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:15:35 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_42134040
Marit van harte gefeliciteerd!! lekker snel hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_42134076
Slaapmeisje
Ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat Linda, hopelijk heb je je kind inderdaad al

Welkom Marit!
pi_42134224
Zit hier met kippenvel op mijn armen Linda,kom op meid,je kan het.Heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel sterkte voor jullie en ik hoop dat het meevalt en dat er een gewone bevalling gaat komen.

Groetjes,Minoes
pi_42134313
Linda, ik hoop dat je al bevallen bent en anders

Marit van harte met je zwangerschap!!
pi_42134359
Linda !!! Gefeliciteerd hopelijk kun je je kindje vasthouden

Marit
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:40:30 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42134424
Jaaah! Linda! Eindelijk he vrouwke!
Pfff, zit hier helemaal te brullen door de geweldige online coaching door onze ervaren dames.
Wat prachtig toch!
Oooh, wat spannend! Al zul je nu toch al een heel eind zijn of zelfs al je lieve kleine kindje in je armen hebben...
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:07 schreef marit1978 het volgende:
Verkeer nog in soort van ongelovige toestand,
maar ik neem aan dat ik er wel aan ga wennen!
(zo heb ik bijv. gisteren wel in telefoonboek gezocht naar een verloskundige, maar heb het uiteindelijk weer weggelegd omdat ik me gewoon niet kan indenken dat IK die bel! Komt donderdag wel ofzo. )
Herkenbaar hoor.
Van harte!
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:57:34 #253
3011 E.T.
pi_42134712
Jaahaaa.. het heeft doorgezet bij Linda

Marit, welkom hier! Als je al een uitgerekende datum hebt, kan ik die in de OP erbij zetten als je 'm dan zelf in de wiki erbij zet komt ie in de volgende topics ook erbij
pi_42134733
marit gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_42134770
leuk al die felicitaties !
maakt het wat werkelijker allemaal !

Voor zover ik kan inschatten, zal dat rond 29mei zijn
Na een termijn-echo weet ik meer!
pi_42134780
Linda! Jehebt vandaag je beebje in je armen (nu toch al wellang en breed hoop ik).

Marit gefeli, wen er eerst nog maar even aan en dan pas de vk bellen.
pi_42134830
Gefeliciteerd marit.

Echt snel, ik was ook 6 weken na de pil zwanger. Dat verwacht je dan gewoon niet. Maar wel leuk natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42134940
haha, dat verwacht je inderdaad echt totaal niet!

hoe ging bij jou de termijn-bepaling?
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:11:58 #259
141023 ik80
pi_42134975
Gefeliciteerd Marit, bij ons ging het ongeveer ook zo snel, leuk hoor!

Ohh er komen baby's!!!

Hier mag ik een wc en een badkamer schoonmaken voordat ik naar de wc kan. Niks van de gemeente gehoord. Ze hebben even de riolering doorgespoten (werkelijk gespoten). Het is dat de deksels erop zaten anders was het tot het plafond gekomen, nu ligt het nog maar op de vloer.
Dat wordt poetsen en daar heb ik helemaal geen zin in. (wie wel) Ik zie liever baby's!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:12:53 #260
141023 ik80
pi_42134998
Termijn bepaling ging bij mij via een echo, maar die kreeg ik pas rond 8 weken, even geduld hebben!
pi_42135024
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:11 schreef ik80 het volgende:
Hier mag ik een wc en een badkamer schoonmaken voordat ik naar de wc kan. Niks van de gemeente gehoord. Ze hebben even de riolering doorgespoten (werkelijk gespoten). Het is dat de deksels erop zaten anders was het tot het plafond gekomen, nu ligt het nog maar op de vloer.
Dat wordt poetsen en daar heb ik helemaal geen zin in. (wie wel) Ik zie liever baby's!
Oh dat hadden wij laatst ook alleen was de gemeente zo goed om van te voren te zeggen wat zwaars op de deksels te leggen zodat ons de rotzooi bespaard bleef.
Syllables govern the world
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:15:28 #262
94046 PM-girl
pi_42135045
Waaah, Linda!! Je gaat toch niet vandaag mijn datum wegstelen, ik moet vandaag bevallen!!! Hihi, nee hoor, jij mag! Hopelijk heb je inmiddels je kindje bij je! Zo niet, dan nog even succes

Hier nog niets, af en toe een raar vreemd gevoel in mijn liezen, is het voorwerk of gewoon de effecten van mijn zakkende buik?

Marit welkom hier!
*
pi_42135157
Woei spannend hier Linda ik hoop dat alles goed gaat daar met je!

Marit gefeliciteerd met je zwangerschap
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_42135248
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:01 schreef marit1978 het volgende:
leuk al die felicitaties !
maakt het wat werkelijker allemaal !

Voor zover ik kan inschatten, zal dat rond 29mei zijn
Na een termijn-echo weet ik meer!
Mei is zo'n leuk maand om een kindje te krijgen
Gefeliciteerd!!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42135573
hihi.. ik kan me nu al helemaal verheugen op de komende zomer .. lekker in de tuin ..

en tegelijkertijd verbied ik mezelf nu al te blij te zijn
het is allemaal nog zó verschrikkelijk pril en kwetsbaar !

Nee, voor nu leef ik vooral mee met de zéér-aanstaande-moeders!
pi_42135688
Linda... ik hoop voor je dat je je kleine beebje in je handen hebt! Tis vast een schatje! En hopelijk is het je een beetje meegevallen....

PM ook al aan het rommelen!! T gaat wel snel achter elkaar hier!!!! En op de uitgerekende datum ook nog!!!

Marit....welkom hier!!! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ging het ook snel, 1 keer ongi geweest, daarna zwanger!! Ik heb met 12 weken een termijnecho gehad.....

[ Bericht 40% gewijzigd door XXXKarinXXX op 26-09-2006 10:52:32 ]
pi_42136211
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:10 schreef marit1978 het volgende:
haha, dat verwacht je inderdaad echt totaal niet!

hoe ging bij jou de termijn-bepaling?
Ik wist wanneer mijn eisprong was geweest, dus die datum heb ik tot de echo aangehouden. De echo vond dat 'de datum' twee dagen later was, maar omdat ik mijn eisprong had gevoeld, mocht ik van de vk mijn eigen datum aanhouden. Was ik blij mee, want als ik overtijd zou lopen, zou het twee dagen korter duren. Uiteindelijk toch op de echo datum bevallen.
O ja, tijdens de echo was ik op de dag af 12 weken zwanger (volgens mijn telling dan).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:15:59 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42136344
Oeie d'r komt een baby...

Marit welkom hier. Ook ik was deze keer een snelle. Ook maar 1 keer ongesteld en toen 3 keer gecontroleerd of het echt wel klopte. Kon het gewoon niet geloven.

En PM stiekem ook aan het rommelen.... da's mooi. Dan gaat het helemaal goed komen met mijn planning

Even nog een vraag voor de kenners..... wat waren ook al weer de trucjes om geen kramp in je kuiten te krijgen. Heb mijn bed al omhoog bij het voeteneind en masseer mezelf 's avonds voor het slapen gaan, maar het blijft jengelen...

Vanochtend met Fleur bij HA geweest. Die meid houdt me nu al 2 nachten uit mijn slaap met d'r geblaf. Maar zij slaapt er gelukkig wel dwars doorheen. Niets ernstigs dus gewoon hoestdrank. De goede man vroeg nog hoe het met mij was. Heb hem verteld van de harde buiken en kreeg een strenge doch begrijpende blik. En de wijze woorden: Probeer, en ik snap dat dit nu niet makkelijk is, zoveel mogelijk rust te nemen. Nou, dat doe ik dus ook zoveel mogelijk. En ik probeer mijn klusjes dus zoveel mogelijk te verdelen over de dag heen...

De koppijn wil nog steeds niet weg. En het is geen migraine, want licht en geluid zijn niet vervelend. Zal wel spanning zijn. Dus met zo af en toe paracetamol moet ik het gaan redden. Maar ik wil ook niet constant slikken. Het is toch troep.
pi_42136410
Waar blijft plurkje?
Syllables govern the world
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:22:27 #270
94046 PM-girl
pi_42136485
Chacama, trucs tegen kramp, een gebruikte ijzervijl bij het voeteneinde, of een stuk zeep!
Of het werkt???

En Bass Miss, hoe is het bij jou?

Pfff, ben bezig met een site te maken, dat valt niet mee zeg!
*
pi_42136502
Chacama, zo even uit mijn hoofd.
-ietsvanmetaal of een sterke magneet onder je bed leggen (hielp bij mij in mijnpubertijd)
-afwisselend warm en koud afspoelen van je benen (helpt ook als je al kramp hebt)
-magnesiumpillen slikken (weet niet of dat kan en mag tijdens de zwangerschap)
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:29:54 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42136637
*gaat op zoek naar een stuk ijzer.

Pm.... site voor de baby?
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 11:29:59 #273
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42136639
Marit nogmaals van harte gefeliciteerd en welkom in dit topic!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:30:50 #274
94046 PM-girl
pi_42136657
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:29 schreef chacama het volgende:
Pm.... site voor de baby?
ook
*
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:32:07 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_42136679
PM hoest met jou en de krampjes enzo?
stormy waters...
sailin'
pi_42136704
ohjee..kramp hoort er ook bij he ?

ik heb aan doorzichtig slijm/anders dan normaal en steek in buik wel even gedacht een ovulatie te merken.. maar dat was al op 22aug. !
Dan zou de test toch wel veel eerder al positief geweest moeten zijn dan afgelopen vrijdag ?
(heb vorige week maandag nog negatieve test gehad)

Nouja, ik heb geduld!
ècht! ik verbaas me nu gewoon per dag over mezelf/mijn lichaam en heb graag nog wat tijd om te wennen.
Besloten vk donderdagochtend te gaan bellen,
dan heb ik tenminste een datum over een week of 3 (schat ik?) waarop dingen concreter worden.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:47:13 #277
103793 kozakken
Living the life
pi_42136967
Marit, wat leuk! En wat spannend he.

En dan Linda Hoop toch zo dat het goed doorzet en dat alles goed gaat.
(en linda, wanneer je dit topic over een jaar of twee eens terug leest. Ik ben, geloof ik, al bijna twee jaar 'winters' Maar vind het zo leuk staan )
pi_42137214
alleereerst wil ik alle zeer aanstaande moeders alvast veel succes met de bevalling wensen...

ikzelf ben pas bijna 12 weken en heb eind volgende week mijn eerste echo.. vind het allemaal heel spannend en heb geen idee wat er de komende maanden allemaal op me af komt.. en ik dan eindelijk meer duidelijkheid krijg of alles goed is en dergelijke..

leuk dit topic een beetje in de gaten te houden om zo nu en dan allle verhalen van iedereen te horen, en van mezelf neer te pennen...

laika
pi_42137236
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:33 schreef marit1978 het volgende:

Besloten vk donderdagochtend te gaan bellen,
dan heb ik tenminste een datum over een week of 3 (schat ik?) waarop dingen concreter worden.
In het begin voelde ik me net of ik ongi moest worden, dacht ook echt dat dat ging gebeuren.....maar dat was gelukkig niet het geval.
Hoeveel weken ben je nu zwanger dan?
Mijn vk wilde dat ik eerst een echo liet maken (termijnbepaling) en daarna ging ik pas voor de eerste keer naar haar toe. En dat was dus in de 12e week pas.

Ik kon ook wel eerder voor een echo, maar dan zou het een inwendige echo worden en daar had ik niet zoveel trek in, dus ik heb er zelf voor gekozen om het in de 12e week te doen.
Ook omdat je maar recht hebt op 2 echo's. vond ik het anders jammer als er nog niet zoveel te zien was.
En daar ben ik 8teraf ook blij om. De echo met 12 weken was prachtig!!!! Heel duidelijk!
pi_42137258
Laika!! Ook welkom hier!!!
Spannend zo'n eerste echo.....!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 12:01:53 #281
81992 Githa
pi_42137308
Niet overal is het zo dat je maar 2 echo's krijgt. Mijn VK had een eigen echoapparaat in haar praktijk.
Ik heb er bij haar 4 gehad ( 6 weken, 12 weken, 20 weken en 39 weken) en daarnaast nog 2 in het ziekenhuis ( 30 weken en 34 weken).
pi_42137452
de vk die ik ga bellen doet de echo's ook zelf

daarbij heb ik waarschijnlijk ook nog ergens een uitgebreide echo ivm verhoogd risico op spina bifida

ik zal nu zo'n 5weken zijn denk ik
gezien wachttijd van zo'n 2-3 weken ga ik toch deze week maar bellen.
Ik zie zelf trouwens geen probleem in een vaginale echo hoor!

Githa, bij 6 weken kan dus al ??
pi_42137467
Hey Laika !
Leuk.. een beginners-genootje !
pi_42137605
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:01 schreef Githa het volgende:
Niet overal is het zo dat je maar 2 echo's krijgt. Mijn VK had een eigen echoapparaat in haar praktijk.
Ik heb er bij haar 4 gehad ( 6 weken, 12 weken, 20 weken en 39 weken) en daarnaast nog 2 in het ziekenhuis ( 30 weken en 34 weken).
Maar over het algemeen genomen is dit toch wel zo? met 12 en met 20 weken dacht ik
Ik wil ook wel meer echo's....maar dan moet ik een pretecho laten maken.
Ook leuk trouwens...
Wel handig als de vk zelf ook echo's maakt!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:13:19 #285
94046 PM-girl
pi_42137616
Laika, welkom! (leuke naam trouwens, onze hond heette ook zo! was een hele lieve!)

Belana, zoals ik vanmorgen schreef, heb ik een vreemd gevoel in mijn liezen, maar dat kan ook van mijn hangbuik zijn? Al hangt ie nog niet echt laag toch? (zie buikentopic)
Verder af en toe een licht menstruatiegevoel in mijn buik, heel licht. De darmen zijn weer koest sinds gisterenmiddag.
Vandaag precies 40 weken, maar ik denk dat het nog wel even duurt.

Bass Miss???

En Linda, ik hoop zo voor je dat je je kleintje hebt! Al vind ik het wel jammer dat we je hier moeten gaan missen hoor!
*
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 12:17:22 #286
81992 Githa
pi_42137711
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:07 schreef marit1978 het volgende:

Githa, bij 6 weken kan dus al ??
Een echo kan altijd natuurlijk maar jij bedoeld denk ik of je het hartje ziet?
Ik kon met 6 weken en 4 dagen het hartje zien kloppen, gewoon met een uitwendige echo.

Maar het is niet bij iedereen zo dat het hartje dan al te zien is, maar ze kunnen je dan wel een termijn geven...dus mocht je er een krijgen rond die periode, geen gestress als je niks ziet
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:20:09 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42137781
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef PM-girl het volgende:
maar dat kan ook van mijn hangbuik zijn? Al hangt ie nog niet echt laag toch? (zie buikentopic)
Nou, ik zat er net naar te kijken! Ik vind de term 'hangbuik' niet echt van toepassing hoor!
quote:
Verder af en toe een licht menstruatiegevoel in mijn buik, heel licht. De darmen zijn weer koest sinds gisterenmiddag.
Vandaag precies 40 weken, maar ik denk dat het nog wel even duurt.
Met de nadruk op even he?
Ga maar lekker doorrommelen jij!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:20:33 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42137791
Oh, en ook Laika van harte welkom en gefeliciteerd!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:27:20 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42137958
Laika van harte welkom...

PM, gewoon doorrommelen jij!!

Heb zelf 3 echo's gehad. Termijn bepaling bij 9 weken en toen de reguliere 12 weken en 20 weken echo. Of ik er met 36 weken nog een krijg weet ik niet. Maar dat is wel de eerst volgende keer dat ik in de buurt kom van een echo apparaat.

*wordt gek van blaaasontsteking..gaat voor de 20e keer vanochtend een plasJE plegen

OHHHHH en wie moesten we ook al weer stalken.... S-oepstengel...Nikky..... heb je al een smsje gehad???
pi_42138079
Laika en Marit, gefeliciteerd en van harte welkom

PM-girl, vandaag is DE dag. Ben ook heeeel benieuwd naar jouw kindje
Dus kom maar op zou ik zeggen
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:45:51 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42138456
Linda, wat spannend! Ik hoop dat je nu lekker aan het bijkomen bent van de bevalling en aan het genieten van je baby!

Marit en Laika gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
pi_42138799
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef PM-girl het volgende:

Bass Miss???
Ik denk er gewoon niet aan om me te melden. Heb namelijk niet het gevoel dat hij er ooit eens gaat uitkomen...
Hoewel wel al een paar dagen kramp en buikpijn maar ja, dat is al een paar dagen dus...
pi_42138832
Marit en Laika,van harte welkom hier.Leuk,verse zwangeren

Marit,ik hoop dat je dan al wel aan de foliumzuurpilletjes bent?Gaat open ruggetje tegen,maar dat zul je vast al weten

Groetjes,Minoes
pi_42138899
hahaha.. ook bij jou komt het wel hoor Bass Miss !

Ja, ik ben sinds stoppen van de pil aan verhoogde dosis foliumzuur!
Tot aan de test deed ik om de dag de normale dosis/gravitamon en om de dag de 5mg.
Nu dagelijks de 5mg.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:03:19 #295
94046 PM-girl
pi_42138900
Klinkt bekend Bass Miss

O, ik ben ook zo benieuwd!! Alle statistieken zouden betekenen dat ik een meisje krijg, maar ik denk zelf echt een jongen. Ik zeg niet langer hij uit gemak, maar ook echt omdat ik denk dat het een hij is.
Net van de zwangerschapsgym weer een kaartje, van de 12 zijn er nu 5 bevallen, waarvan 4 een jongen!
*
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:04:24 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42138922
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:59 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik denk er gewoon niet aan om me te melden. Heb namelijk niet het gevoel dat hij er ooit eens gaat uitkomen...
Hoewel wel al een paar dagen kramp en buikpijn maar ja, dat is al een paar dagen dus...
En al dat gerommel is niet voor niets. Zo heerlijk om te lezen dat jullie meteen echte weeen willen. Maar het voorwerk is ook werk
pi_42138982
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:04 schreef chacama het volgende:

[..]

En al dat gerommel is niet voor niets. Zo heerlijk om te lezen dat jullie meteen echte weeen willen. Maar het voorwerk is ook werk
Ik weet niet niet of ik dat echt wel wil hoor. Als ik kramp krijg begin ik toch een beetje bang te worden ook.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:07:13 #298
94046 PM-girl
pi_42139000
Ja maar mijn buik moet toch echt omlaag nog eerst? Of hoeft dat niet?
*
pi_42139098
Dat voorwerk is ook wel 'veilig' ik heb nog heel lang geroepen dat het aanhet rommelen was terwijl het achteraf toch echt wel weeën zijn geweest...
oh, die herinneringen...
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:12:14 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42139141
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Neuh, hoeft niet hoor.
En B-M, niet bang zijn, laat maar lekker over je heen komen.
Bij mij is het vandaag ook weer behoorlijk aan het rommelen, na een paar daagjes rust. Dus wellicht een trio-bevalling?!
Hoewel, bij mij valt er dus écht geen peil op te trekken leert het 'verleden'...
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:12:25 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42139147
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik weet niet niet of ik dat echt wel wil hoor. Als ik kramp krijg begin ik toch een beetje bang te worden ook.
Klinkt makkelijk, maar je moet niet bang zijn. Probeer de rust te vinden en heel stom gezegd...te genieten van wat je voelt. Het zijn allemaal kleine voortekenen dat je straks je prinsje (klopt toch??) in handen hebt....
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Nee, hoeft niet. Voor hetzelfde geld, ligt de baby gewoon al lekker op zijn plekje maar vind je baarmoeder de huidige positie ook prima. Heeft ie lekker veel ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')