abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:32:26 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41857730
quote:
Het in Turkije geboren Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA maakt een goede kans om als nummer twee op de kandidatenlijst voor de parlementsverkiezingen te komen.

Bronnen binnen de partij bevestigen dat zij gezien wordt als een goede tweede achter Wouter Bos. Maar het is niet uitgesloten dat het partijbestuur donderdag besluit om haar toch lager te plaatsen op de concept-kandidatenlijst. Die lijst wordt vrijdag gepresenteerd.

Eerder was al bekend dat de sociaaldemocraten graag een kandidaat uit de fractie op de tweede plaats wilden hebben, die eventueel ook als kandidaat-Kamervoorzitter naar voren geschoven kon worden. De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Informatie over Albayrak
Leuk interview in Trouw

Let vooral op dit (gewoon een leuk feitje):
quote:
beroep grootvader (vaderskant): boer en dorpshoofd
beroep grootvader (moederskant): boer en dorpshoofd
Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten. Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).

Wat jullie?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:12 #2
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41857854
een turks verleden kan niet samen gaan met een overheisfunctie? Ik vind het niet echt logisch
Float like a butterfly, sting like a bee
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:21 #3
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41857858
Pff; niemand hoorde de Duitsers zeuren in 1933.... dus waarom wij wel?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41857928
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:

Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?
het is in rotterdfam ook zo gelukt door imams uit marokko te halen en in de moskee te vertellen om op de pvda te stemen of anders pastors weer de grootste zou worden
pi_41857979
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef muhammad_ali het volgende:
een turks verleden kan niet samen gaan met een overheisfunctie? Ik vind het niet echt logisch
Dat zeg jij alleen maar omdat jij zelf Turks bent.

Mij boeit het vrij weinig, als de Nederlanders zo dom zijn om op een allochtonenpartij te kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
pi_41857990
In 2003 was ze nummer 4 op de lijst, zo opvallend is dit dus niet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:46:49 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41858029
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Mij boeit het vrij weinig, als de Nederlanders zo dom zijn om op een allochtonenpartij te kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
Mooi zo; dat is al één simplistisch denkend iemand minder in dit land...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:49:56 #8
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858114
Als zo iemand minister wordt, zou ze dan er vol voor gaan of zouden Turkse sentimenten ook nog een rol spelen? Dat is wat ik me afvraag. Stel je voor dat ze minister van Buitenlandse Zaken zou worden. Bij internationale conflicten zal ze vrijwel zeker de kant van Turkije kiezen. Turkije in de EU: ja! Grens open voor Turken: ja! Dit is geen probleem zolang het niet in conflict komt met de belangen van Nederland. Wat stel je dan voorop? Dit klinkt misschien erg dramatisch, maar je kunt niet ontkennen dat zo'n sentimenten een rol gaan spelen in de besluitvormingsprocessen.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858141
quote:

[..]

Informatie over Albayrak
Leuk interview in Trouw

Let vooral op dit (gewoon een leuk feitje):
[..]

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten. Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).

Wat jullie?
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.

De Tweede Kamerverkiezingen gaan overigens over de verdeling van de zetels in het parlement, en niet over de kabinetsposten.
pi_41858182
Ik zie niet wat er erg aan is als deze mevrouw nr. 2 wordt? Ik ga er wel vanuit dat ze voor de PvdA capabel is.

Desalniettemin wordt het tijd dat de PvdA z'n naam verandert in PvdAllochtonen .

Toeval?

PvdA wil af van het woord allochtoon
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:55:32 #11
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858246
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
De Tweede Kamerverkiezingen gaan overigens over de verdeling van de zetels in het parlement, en niet over de kabinetsposten.
Dat staat buiten kijf.
quote:
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.
In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".

Ik ben gewoon van mening dat voor belangrijke posten (waaronder ook bepaalde politiekorps-functies en AIVD-functies) geen buitenlanders ingezet mogen worden, hoe lang ze ook in Nederland verblijven en hoe gewaardeerd ze ook wel niet zijn.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858286
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:55 schreef Dirktator het volgende:

[..]

In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".

Ik ben gewoon van mening dat voor belangrijke posten (waaronder ook bepaalde politiekorps-functies en AIVD-functies) geen buitenlanders ingezet mogen worden, hoe lang ze ook in Nederland verblijven en hoe gewaardeerd ze ook wel niet zijn.
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:58:39 #13
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858318
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:57 schreef Kozzmic het volgende:
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.
Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858361
Ik vind dat je overigens groot respect mag hebben voor iemand die vanuit een moeilijke positie (gastarbeidergezin, vader was steigerbouwer, cultuur waarin vrouwen minderwaardig zijn) is gekomen tot waar ze nu is. Studie recht afgerond, studies gevolgd in het buitenland, al acht jaar een gewaardeerd Kamerlid, o.a. voorzitter van de vaste Kamercommissie voor Defensie.

Ze is niet bepaald het prototype moslimvrouw en je kan haar gezien de staat van dienst moeilijk een knuffelallochtoon noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kozzmic op 16-09-2006 12:08:24 ]
pi_41858374
quote:

[..]

Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
En in welk land zonder migranten ben jij van plan te wonen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41858453
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:10:07 #17
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858568
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?
Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken. Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858652
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken.
Ik moet eigenlijk niet zoveel hebben van volksnationalisme.
quote:
Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat geldt voor elke willekeurige politicus, en lijkt me geen reden om mensen uit te gaan sluiten.
pi_41858796
Ik heb er geen probleem mee mits er voor haar is gekozen op basis van haar kwaliteiten i.p.v. afkomst maar daar heb ik erge twijfels bij. Ik vrees dat het niet enkel daarom is en dan lijkt het op positieve discriminatie en dat is een verkeerde reden om iemand zo'n functie te laten vervullen.

Net als Hirsi Ali die vooral vanwege haar afkomst zo hoog kwam en niet omdat zij zo'n goed politica was.
pi_41858867
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:26:28 #21
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858919
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
Ja. Ik vind dat iemand die in het kabinet zit de landsbelangen optimaal moet uitdragen. Dat betekent niet over je heen laten lopen in Europese Raad vergaderingen, zorgen voor economisch sterke handelsbetrekkingen die onvermijdelijk ten koste gaan van andere landen, etc.. In sommige (lees: niet alle) gevallen moet het landsbelang voorop staan en dan mag belangenverstrengeling niet een issue zijn. Dat geldt zowel voor een Duitse als een Turkse.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858931
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Is het niet zo dat Schwarzenegger geen president kan worden omdat hij niet van oorsprong Amerikaans is? Ik denk dat degene hierboven hetzelfde voorstaat voor belangrijke posten.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:27:19 #23
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41858944
Boeiend, dat mens heeft rechten gestudeerd en maakt nu carriere in de politiek. Wat is jouw probleem, dat zij het zover geschopt heeft.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_41858954
Voor zover ik het kan inschatten zijn dit de belangrijkste kandidaten voor hoge posities op de PvdA-lijst:

Uit huidige fractie:
Nebahat Albayrak
Jet Bussemaker
Diederik Samsom
Ferd Crone
Bert Koenders
Aleid Wolfsen
Jeroen Dijsselbloem
Sharon Dijksma

Nieuw:
Hans Spekman
Mei Li Vos
Ton Heerts

Ik vind Albayrak niet zo'n gekke keuze, ook omdat ze genoemd wordt als mogelijke opvolger van Weisglas als Kamervoorzitter.
pi_41858958
Het is geen goede stap van Wouter Nos, maar hij moet dit wel doen!!
Ik zei hier een tijdje geleden al, dat dit moest gebeuren, omdat anders de PvdA alleen maar overkomt alsof ze allochtonen misbruiken om stemmen te regelen en verder hebben ze ze niet nodig.

Het resultaat is wel dat de Partij steeds minder nederlands gaat worden...... de PvdA zit in een heel lastig parket
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:29:18 #26
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858994
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:26 schreef Shakes het volgende:
Is het niet zo dat Schwarzenegger geen president kan worden omdat hij niet van oorsprong Amerikaans is? Ik denk dat degene hierboven hetzelfde voorstaat voor belangrijke posten.
Er zijn inderdaad argumenten waarom hij niet (afgezien van zijn vermogen) president zou mogen worden.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:30:50 #27
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41859031
Die Dijksma mag wat mij betreft wel een vrije val maken. Met dat mens sla je geen bruggen...
pi_41859043
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:27 schreef JohnDope het volgende:
Het resultaat is wel dat de Partij steeds minder nederlands gaat worden...... de PvdA zit in een heel lastig parket
Hoezo worden ze steeds minder Nederlands. Als je daarmee bedoelt dat er mensen in de partij zitten die een andere oorsprong hebben, dan bedoel je dat Nederland ook steeds minder Nederlands wordt. Beetje een innerlijke tegenstelling of niet?
pi_41859079
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:31 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Hoezo worden ze steeds minder Nederlands. Als je daarmee bedoelt dat er mensen in de partij zitten die een andere oorsprong hebben, dan bedoel je dat Nederland ook steeds minder Nederlands wordt. Beetje een innerlijke tegenstelling of niet?
Omdat door dit besluit de een hoop Autochtonen zullen weglopen. Kijk die blanke achterban houdt wel van pappen en nat houden, zolang "zij"(allochtonen) maar niet te hoog op de kiesladder komen te staan
(een hele scheve gedachtegang heeft de gemiddelde blanke achterban daar)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41859090
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Die Dijksma mag wat mij betreft wel een vrije val maken. Met dat mens sla je geen bruggen...
Helemaal eens. Ik zou het verontrustender vinden als zij op een tweede plek zou komen, en wellicht Kamervoorzitter of fractieleider zal worden.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:38:28 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41859199
Nederlands paspoort = Nederlander

Je kunt niet iemand zijn passief stemrecht ontnemen vanwege zijn buitenlandse voorouders.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:39:11 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41859212
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat door dit besluit de een hoop Autochtonen zullen weglopen. Kijk die blanke achterban houdt wel van pappen en nat houden, zolang "zij"(allochtonen) maar niet te hoog op de kiesladder komen te staan
(een hele scheve gedachtegang heeft de gemiddelde blanke achterban daar)
Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_41859238
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
straks wanneer de stemmen zijn geteld
pi_41859248
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:27 schreef Kozzmic het volgende:
Voor zover ik het kan inschatten zijn dit de belangrijkste kandidaten voor hoge posities op de PvdA-lijst:

Nieuw:
Mei Li Vos
Mei Li Vos? Wat heeft die met de PvdA? FNV=PvdA, Vos juist geen FNV.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:41:45 #35
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859261
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:38 schreef Ixnay het volgende:
Nederlands paspoort = Nederlander

Je kunt niet iemand zijn passief stemrecht ontnemen vanwege zijn buitenlandse voorouders.
Kijk maar naar Arnold "The Terminator" Schwarzenegger. Kan geen president worden maar is wel genaturaliseerd Amerikaan.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:42:17 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859275
quote:
Turkse mafia blijkt actief in Nederlandse politiek
Uitgegeven op maandag 09 december 2002 om 07:54:52

De politie denkt dat de Turkse mafia actief is in de Nederlandse politiek. Bendeleden zouden al zelfs al zitting hebben in gemeenteraden en in provinciale staten. In elk geval hebben gemeenteraadsleden nauwe banden met criminele groeperingen. Dit meldt de Volkskrant maandag.

Het Kernteam Noord- en Oost Nederland (KNON) maakt in een rapport melding van bendeleden of mensen die in contact staan met 'Turkse samenwerkingsverbanden' die betrokken zijn bij de Nederlandse lokale politiek. Het KNON waarschuwt dat de betrokkenheid van de Turkse mafia kan leiden tot ongewenste invloed op de besluitvorming.

Het kernteam wil niet zeggen of de mafia bewust politici werft, maar wil wel de aandacht vestigen op het probleem. De politieke partijen en justitie moeten alert zijn volgens het KNON. De betrokken politici onderhouden banden met Turkse cocaïne- en heroïnehandelaren. Ook zijn er banden tegengekomen tussen politici en de extreem-rechtse politieke vereniging Grijze Wolven.

Het KNON wijst tevens op betrokkenheid van ambtenaren van Turkse afkomst bij de georganiseerde misdaad. Zo is er een geval bekend van de mafia die via een ambtenaar invloed had op de sociale woningbouw. Op die manier konden er woningen aan illegalen worden verhuurd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41859301
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Kijk maar naar Arnold "The Terminator" Schwarzenegger. Kan geen president worden maar is wel genaturaliseerd Amerikaan.
We zijn hier echter niet in de VS maar in Nederland en hebben te maken met de Nederlandse (grond)wetten. Er zijn ook landen waar vrouwen niet verkiesbaar mogen worden gesteld, daar gaan we toch ook niet mee vergelijken.
pi_41859302
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]
pi_41859312
quote:

[..]

En governator. Toch iets meer dan een minister.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:43:53 #40
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41859321
quote:

[..]

Gelukkig zijn Nederland en Amerika niet equivalent.
pi_41859328
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Pacificatie heet dat, nietwaar? Doodknuffelen.

Mei Li Vos schijnt door een heel aantal partijen gevraagd te zijn, ze heeft haar keuze op de PvdA laten vallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41859338
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En toch is ze PvdA-lid. Mooi hè.
quote:
FNV'er Heerts hoog op lijst PvdA

DEN HAAG - Ton Heerts, tweede man bij vakcentrale FNV, is in de race voor een plek bij de eerste vijftien op de kandidatenlijst van de PvdA. Heerts, die op de rechterflank zit van de FNV, is daarmee een van veelbelovende nieuwkomers op de PvdA-lijst.

Anderen die op een hoge plek op de lijst kunnen rekenen zijn de oud-wethouders Pierre Heijnen van Den Haag en Hans Spekman van Utrecht. Mei Li Vos, een van de oprichters van de vakbond AVV, komt als nieuw gezicht naar verluidt ook met stip binnen bij de PvdA. De kandidatenlijst wordt later deze maand bekendgemaakt. De lijst wordt uiteraard aangevoerd voor fractievoorzitter Wouter Bos.

http://www.telegraaf.nl/b(...)g_op_lijst_PvdA.html
Ze schijnt overigens ook door VVD en D66 gevraagd te zijn om in de Kamer te komen.
pi_41859348
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]
Misschien is er ook wel Nederlandse maffia die banden heeft met de politiek. Zullen we dan maar alle Nederlanders het passief kiesrecht ontnemen?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:46:00 #44
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859387
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:43 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
We zijn hier echter niet in de VS maar in Nederland en hebben te maken met de Nederlandse (grond)wetten. Er zijn ook landen waar vrouwen niet verkiesbaar mogen worden gesteld, daar gaan we toch ook niet mee vergelijken.
Ik mag dat toch wel gebruiken als argument waarom dat hier ook zou moeten zijn. Ik vind dat hoge kabinetsposten voorbehouden moeten blijven voor de Nederlander die hier geboren en getogen is. Net zoals je als buitenlander niet voor de CIA of FBI kunt werken (tenzij je deelneemt in internationale samenwerkingsverbanden).
Sokkel Lolleromfg
pi_41859412
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Pacificatie heet dat, nietwaar? Doodknuffelen.

Mei Li Vos schijnt door een heel aantal partijen gevraagd te zijn, ze heeft haar keuze op de PvdA laten vallen.
Hm, over het algemeen vind ik haar uitspraken heel redelijk, veel beter dan het gestook en gelieg van Wouter. Dan snap ik niet goed wat ze daar doet.
[positief denken]
Misschien kan ze Wouter wat redelijker leren praten, kunnen we de PvdA ook weer serieus nemen.
[/positief denken]
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:47:12 #46
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859415
quote:
Turkse maffia / 'Kamerleden in dienst van Turkse overheid'
[i]door Malika el Ayadi[/i
]Een landelijk gespecialiseerd rechercheteam beweert dat een kleine tien gemeenteraadsleden van Turkse afkomst banden onderhouden met de Turkse maffia in Nederland. Een enkeling maakt er zelfs deel van uit. UTRECHT - Ook de Turkse criminoloog Yücel Yesilgöz denkt dat politici van Turkse komaf nauwe banden onderhouden met de Turkse maffia. Hij is een van de bronnen van het politieteam dat gisteren alarm sloeg.
,,Ja, het kernteam heeft mij vorige maand een exemplaar gestuurd. Het ligt hier ergens op mijn bureau. Maar dat de Turkse maffia infiltreert in de politiek is geen nieuws, hoor.''

U vindt dat oud nieuws?

,,Ja. Het stond ook in het rapport van het kernteam Noord- en Oost-Nederland van een aantal jaar geleden. Daar heb ik ook aan meegewerkt. Het ging toen over de wijk Spijkerkwartier in Arnhem. Dat was in 1997 ofzo. Ook in mijn boek 'De Maffia van Turkije', dat ik samen met de criminoloog Frank Bovenkerk heb geschreven, staat het.''

En in Arnhem stond het vast dat Turkse raadsleden bewust nauwe contacten onderhouden met criminelen?

,,Ja. In Arnhem ging het om één gemeenteraadslid.''

Maar nu is het geen incident, maar spreekt men over zo'n tien politici.

,,Mevrouw, iedereen die in Nederland beroepsmatig hier mee te maken heeft, weet dat de Turkse maffia infiltreert in de Nederlandse politiek. Het zijn er meer dan tien. Ik schat zo'n twintig procent. Niet alleen op gemeentelijk en provinciaal niveau. Ik sluit ook Tweede-Kamerleden niet uit.''

Kamerleden die nu op de lijst staan?

,,Van één weet ik het zeker. Van drie vermoed ik het. Ik heb het herhaaldelijk gezegd tegen de politie. Nee, ik noem geen namen. Ik heb al te veel gezegd.''

Heeft u bewijzen?

,,Ik heb al te veel gezegd! Lees hun speeches maar. Komen ze op voor de belangen van Turken die hier wonen of voor de belangen van het land Turkije?''

U zegt van het land Turkije?

,,Ja. Sommigen zijn zelfs in dienst van de Turkse overheid. In het verleden zijn hier kamervragen over gesteld, maar Nederland vindt het kennelijk geen probleem. Nou, ik heb mijn werk gedaan. Dan moeten jullie het zelf maar weten.''
http://www.trouw.nl/archi(...)_van_Turkse_overheid
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:48:20 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859434
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Misschien is er ook wel Nederlandse maffia die banden heeft met de politiek. Zullen we dan maar alle Nederlanders het passief kiesrecht ontnemen?
Bron?
pi_41859439
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik mag dat toch wel gebruiken als argument waarom dat hier ook zou moeten zijn. Ik vind dat hoge kabinetsposten voorbehouden moeten blijven voor de Nederlander die hier geboren en getogen is. Net zoals je als buitenlander niet voor de CIA of FBI kunt werken (tenzij je deelneemt in internationale samenwerkingsverbanden).
Is dat in Nederland technisch gezien niet discriminatie en derhalve niet toegestaan?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:48:38 #49
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859444
quote:
Behoorlijk verontrustend.
Sokkel Lolleromfg
pi_41859476
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Holleeder die via vriendje Paarlberg EU-commissaris Neelie Kroes in zijn zak heeft? Of de vastgoedmaffia die een poging deed de LPF over te nemen?
pi_41859527
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
Of de vastgoedmaffia die een poging deed de LPF over te nemen?
Heu? De vastgoedmaffia WAS toch de LPF? Edje Maas b.v.

Daarnaast moet je Trouw artikel niet los zien van de Grijze Wolven, Braam en Ulger hebben daar een aardig werkje over geschreven.
pi_41859538
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:48 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Bron?
Wat voor bronnen heb jij die aantonen dat Albayrak in dienst is van de Turkse maffia?
pi_41859576
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Daarnaast moet je Trouw artikel niet los zien van de Grijze Wolven, Braam en Ulger hebben daar een aardig werkje over geschreven.
Het Kamerlid dat in dat geval met name genoemd werd is Coskun Çörüz, de nummer 19 op de nieuwe concept-lijst van het CDA. Bron: http://www.xs4all.nl/~afa/comite/artikel/coruz/artikel50.html
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:54:32 #54
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859577
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat voor bronnen heb jij die aantonen dat Albayrak in dienst is van de Turkse maffia?
Waar beweer ik dat?
pi_41859589
quote:
[b]Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:

Wat jullie?
Je bent typisch zo iemand die voortdurend de mond vol heeft over islamieten die de democratie bedreigen, maar zelf volkomen lak heeft aan democratische beginselen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41859590
"Grutjes".
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:56:02 #57
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859613
Persoonlijk komt zij mij wel betrouwbaar over. Maar dat zegt niks.
Het probleem blijft natuurlijk wel, dat allochtone politici kwetsbaarder zijn voor pressie/chantage etc. vanuit de eigen etnische achtergrond. Dat zegt zelfs een Bos.
pi_41859675
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat?
Je suggereert het op zijn minst, door met artikelen aan te komen over banden tussen Turkse maffia en de Nederlandse politiek.
pi_41859676
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:54 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Je bent typisch zo iemand die voortdurend de mond vol heeft over islamieten die de democratie bedreigen, maar zelf volkomen lak heeft aan democratische beginselen.
Meneer de dirktator heeft zelf hoogstwaarschijnlijk nog geen promille bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij van wat deze mevrouw allemaal gepresteerd heeft. Maar ach.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41859677
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:54 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het Kamerlid dat in dat geval met name genoemd werd is Coskun Çörüz, de nummer 19 op de nieuwe concept-lijst van het CDA.
Aardig, even Googlen levert direct aanwijzingen voor Çörüz en banden met de TFN.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:59:11 #61
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859694
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:54 schreef FeestNummer het volgende:
Ik wil gewoon het beste voor Nederland. Democratie is de tweede slechtste staatsvorm die er is, aldus een wijze politicus. Nederland wil altijd het brave jongetje van de klas zijn, laten zien dat wij een échte democratie zijn. Nou, als wij zo doorgaan, dan zullen we de gebreken van de democratie leren kennen. Democratie is de beste keuze, maar je moet er niet volledig in op gaan. Verdiep je eens in game theory, we verliezen onderhand elk potje omdat we zo aardig en goed willen zijn.

Nee, ik pleit voor een sterk Nederland met sterke bewindsvoerders die 100% de Nederlandse belangen verdedigen (zonder daarbij natuurlijk op de teentjes te trappen van andere staten). Dat we daarbij soms de democratie moeten "aanpassen", so be it.
Sokkel Lolleromfg
pi_41859742
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Heu? De vastgoedmaffia WAS toch de LPF? Edje Maas b.v.
Dat is geen maffia man
pi_41859746
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:56 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem blijft natuurlijk wel, dat allochtone politici kwetsbaarder zijn voor pressie/chantage etc. vanuit de eigen etnische achtergrond. Dat zegt zelfs een Bos.
Alsof landbouwspecialisten niet onder druk gezet worden door de boerenachterban, of SGP'ers door de christelijke kerkgangers. Geen enkel kamerlid zit er totaal onafhankelijk.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:06:02 #64
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859869
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je suggereert het op zijn minst,

Vind je dat?
quote:
door met artikelen aan te komen over banden tussen Turkse maffia en de Nederlandse politiek.
Dat leek mij wel een relevante bijdrage aan dit topic, om het verschijnsel, allochtonen in de politiek, in breder perspectief te kunnen zien.
pi_41859874
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:59 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik wil gewoon het beste voor Nederland.
Vrijwel alle Di(r)ktators waar dan ook ter wereld roepen dat ook.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:07:31 #66
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859907
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:01 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Alsof landbouwspecialisten niet onder druk gezet worden door de boerenachterban, of SGP'ers door de christelijke kerkgangers. Geen enkel kamerlid zit er totaal onafhankelijk.
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen, maar dat geeft niks. Zoek de uitspraken van Bos maar eens op over allochtone politici.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:08:53 #67
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859948
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:07 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen, maar dat geeft niks. Zoek de uitspraken van Bos maar eens op over allochtone politici.
Ik ben de slechtste niet:
quote:
Bos vreest zijn allochtone partijgenoten
PvdA-leider Wouter Bos maakt zich zorgen over de nieuwe allochtone raadsleden van zijn partij. Vooral van partijgenoten die met voorkeurstemmen zijn gekozen van een niet-verkiesbare plaats verwacht Bos problemen.

'Wij krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden', voorspelt Bos vrijdag in een vraaggesprek met Het Parool. Volgens de PvdA-leider is de winst van zijn partij zo groot dat aan de kwaliteit van veel raadsleden getwijfeld moet worden.

Veel kandidaten stonden op een vooraf kansloos geachte plek op de kieslijst. Daarnaast zijn vooral veel allochtone raadsleden met voorkeurstemmen gekozen boven hoger geplaatste partijleden. Bos pleit nu voor een screening vooraf van alle kandidaten bij volgende verkiezingen.

Cliëntelisme
De PvdA-leider erkent dat de politieke cultuur van allochtone partijgenoten niet altijd strookt met de Nederlandse, omdat ze 'politiek bedrijven volgens de cultuur van hun land van herkomst, waar cliëntelisme normaal is'.

Maar volgens Bos heeft zijn partij inmiddels genoeg ervaring opgedaan met zulke verschillen om de te verwachten bestuurscultuur van corruptie en nepotisme tegen te gaan. Met een nieuwe generatie migranten zal dit probleem volgens Bos bovendien vanzelf verdwijnen.

Op de vraag of de massale allochtone stem voor zijn partij wel wenselijk is antwoordt de PvdA-leider: 'Ik zie het gevaar van een Partij van de Allochtonen waar de autochtonen weglopen. Maar als wij vasthouden aan ons verhaal, blijven we de partij voor iedereen.'
pi_41860006
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:07 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat je volgens mij toch een tikkeltje naief bent als je denkt dat clientelisme overal in de wereld bestaat behalve in Nederland.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:13:52 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860080
Albayrak is een lekker ding.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41860114
quote:
[b]Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:

Ik denk dat Dhr. Wilders een aanzienlijk groter gevaar voor Nederland is dan Mw Albayrak.
pi_41860144
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:08 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]
Albayrak is niet echt een nieuwkomer te noemen .
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:17:12 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860179
Dat gelul over afkomst, ga erwten tellen man. Doe wat met je leven, neem een hond, maak jezelf van kant.
pi_41860208
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:08 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]
quote:
Nieuws maken door Het Parool

20 maart 2006

Het komt vaak voor dat een krant een interview op de voorpagina aankondigt waarbij die aankondiging net iets smeuïger is dan het stuk zelf. Zo prikkel je de lezer. Maar om de lezer compleet op het verkeerde been te zetten zoals Het Parool afgelopen vrijdag deed, dat is niet prikkelen maar misleiden.

Wouter Bos zei afgelopen vrijdag in een interview met Bas Soetenhorst de grotere deelname van allochtonen in gemeenteraden te zien als doorbraak. Bos: “We hebben jarenlang gevraagd om actieve deelname van allochtonen aan verkiezingen. Als het dan gebeurt wordt het meteen geproblematiseerd. Daar baal ik van.”

Dan is het natuurlijk wel heel erg zuur als op de voorpagina staat dat Wouter Bos ongelukken voorziet met allochtone gemeenteraadsleden. De kop was zelfs: “PvdA met kleurtje is risico”. De boodschap op de voorpagina stond daarmee haaks op de boodschap van het interview zelf.

“Maar Wouter Bos heeft toch gezegd dat hij ongelukken met allochtonen voorziet?” is ongetwijfeld het verweer. Dat klopt alleen als je wat Bos heeft gezegd in stukjes knipt.

De PvdA heeft het goed gedaan bij de gemeenteraadsverkiezingen. Zeker ook bij allochtonen. De PvdA maakt in haar beleid geen onderscheid tussen verschillende groepen in de samenleving, en dat spreekt blijkbaar aan. Daar is de PvdA blij mee, maar tegelijkertijd willen we niet naïef zijn en de ogen sluiten voor mogelijke nadelen van de onverwacht grote winst. Wouter Bos noemt het feit dat onervaren raadsleden mogelijk een veeleisende achterban op hun nek krijgen een risico. Maar dat benoemen is blijkbaar veel riskanter. Want dan moet en zal dat op een negatieve manier voor allochtonen worden uitgelegd.

Door uit een prima en afgewogen interview stukjes te knippen en op de voorpagina bij elkaar te plakken is een nieuwe waarheid ontstaan. En die waarheid wordt vervolgens gemakzuchtig door andere media overgenomen. Daardoor zijn lezers op het verkeerde been gezet. Ook zijn allochtone PvdA raadsleden in diskrediet gebracht door als risico factor genoemd te worden. Dit verdienen zij niet.

Remco Dolstra
Hoofd voorlichting PvdA
quote:
''Onze winst is zo groot dat veel mensen - onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen, terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst.''

''Natuurlijk zie ik het risico dat onervaren raadsleden een veeleisende achterban op hun nek krijgen. Daarom hebben we de PvdA-fracties overal in het land hulp aangeboden met cursussen.''
Ik zie trouwens ook niet echt de link tussen een ervaren en gerespecteerd Kamerlid en een onervaren en netgekozen raadslid.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:18:21 #74
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41860214
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:17 schreef Ringo het volgende:
Dat gelul over afkomst, ga erwten tellen man. Doe wat met je leven, neem een hond, maak jezelf van kant.
Als je niet fatsoenlijk kunt reageren, ga toch weg man.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:19:15 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860241
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:18 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Kom eerst maar met een fatsoenlijke mening.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:21:38 #76
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41860310
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:11 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat je volgens mij toch een tikkeltje naief bent als je denkt dat clientelisme overal in de wereld bestaat behalve in Nederland.
Het gaat om de mate.
pi_41860322
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:18 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Dat jij het woord fatsoen uit je toetsenbord kan krijgen na je posts in dit topic....
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:22:51 #78
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41860338
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:18 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zie trouwens ook niet echt de link tussen een ervaren en gerespecteerd Kamerlid en een onervaren en netgekozen raadslid.
Ik doelde ook niet op haar, het was een reactie op die post dat clientelisme onder elke bevolkinggroep voorkomt.
pi_41860389
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:22 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op haar, het was een reactie op die post dat clientelisme onder elke bevolkinggroep voorkomt.
Het begon natuurlijk met deze post:
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:56 schreef Pracissor het volgende:
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:25:48 #80
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41860407
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:22 schreef gelly het volgende:
Dat jij het woord fatsoen uit je toetsenbord kan krijgen na je posts in dit topic....
Waar beticht je me dan van? Ik verkondig gewoon mijn mening. En alsjeblieft, gooi het niet op discriminatie of allochtonenhaat. Te gemakkelijk. Nee, ik vind dat een Nederlander ook geen minister kan worden in Frankrijk, hoe lang hij er al moge hebben gewoond en hoe goed hij wel niet hebben moge zijn.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:28:43 #81
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41860486
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:25 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het begon natuurlijk met deze post:
[..]
Precies.

Ik zeg dus niet dat het niet voorkomt onder andere bevolkingsgroepen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:29:24 #82
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41860516
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:25 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Waar beticht je me dan van? Ik verkondig gewoon mijn mening. En alsjeblieft, gooi het niet op discriminatie of allochtonenhaat. Te gemakkelijk. Nee, ik vind dat een Nederlander ook geen minister kan worden in Frankrijk, hoe lang hij er al moge hebben gewoond en hoe goed hij wel niet hebben moge zijn.
Je kent Gelly nog niet?
pi_41860545
is wel silmme zet van Bos.
pi_41860562
Hoewel ik Albayrak erg mag, vraag ik me af waarom zij geen prominentere rol heeft gespeeld de afgelopen 4 jaar. Maar goed, ze heeft misschien niet de meest interessantste portefeuilles voor de media, namelijk Internationaal recht, Europa, JBZ-raad (Justitie en Binnenlandse Zaken), Civielrecht, waaronder: appartementsrechten, burgerlijk procesrecht, erfrecht, faillissementsrecht, adoptie en privacy, drugs en vrouwenmishandeling. Overigens zit ze wel in het dagelijks bestuur van de fractie.
quote:
is wel silmme zet van Bos.
Het opstellen van de kandidatenlijst is niet een taak van Wouter Bos. Jeltje van Nieuwenhoven zit deze commissie voor. Bos heeft vast invloed op de commissie als adviseur, maar in eerste instantie is het werk van de kandidaatstellingscommissie.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:31:44 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41860594
Wat een belachelijke onzin dat ze geen kabinetspost zou mogen hebben omdat ze ergens anders geboren is. Ik kan ondanks mijn mooie ariesche afkomst ook stiekem veel meer sympathie voelen voor Micronesië en mijn hele beleid gebruiken om de mensen daar beter te maken, waar je dan toevallig geboren bent lijkt me vrij irrelevant.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:31:56 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860600
quote:

[..]

Je bent 60 jaar te laat geboren, sufkop.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:33:30 #87
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41860648
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je bent 60 jaar te laat geboren, sufkop.
Godwin's Law.

nuff said.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:36:19 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860730
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:33 schreef Pracissor het volgende:

Godwin's Law.
Boontje komt om zijn loontje.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:37:34 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860764
Hoe sneller dit non-topic naar de tyfus wordt geholpen, hoe beter. Trouwens.
pi_41860780
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het gaat om de mate.
Kom op zeg.
Een partij als de VVD loopt toch ook alleen achter de belangen van mensen aan met een ruim bovengemiddeld inkomen, een veel te hoge hypotheek en twee grote auto's voor de deur. Ook puur clientelisme.

En de SP loopt alleen achter de belangen aan van autochtonen op maximaal VMBO-niveau met een laag inkomen. Hetzelfde clientelisme alleen voor een andere groep.
pi_41860853
quote:

[..]

Want een Nederlander blijft altijd een Nederlander, en een Turk blijft altijd een Turk

Jammer dat je mensen met een Nederlands paspoort als buitenlander blijft zien, zie ook de topictitel die niet klopt.
pi_41860885
Ik vind dat ze allochtonen van andere afkomst erbij moeten betrekken en niet telkens maar Turken en Marokkanen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:42:16 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41860927
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:26 schreef Shakes het volgende:

[..]

Een positie als president van het machtigste land ter wereld vind ik niet vergelijkbaar met een nummer 2 op een lijst van een nietszeggende partij in een nietszeggend landje.

Daarnaast, geeft het ook weer aan de Schwarzenegger, niet in Californië geboren, daar tóch gouverneur is geworden. En als je Californië als land beschouwt, heeft het de 5e economie ter wereld.

Touchée.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:42:45 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41860938
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:40 schreef samjustme het volgende:
Ik vind dat ze allochtonen van andere afkomst erbij moeten betrekken en niet telkens maar Turken en Marokkanen.
Somaliërs?

Ik ben voor Papoea-premiers. Mét peniskokers.
pi_41860980
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:40 schreef samjustme het volgende:
Mensen als John Leerdam, Varina Tjon-A-Ten, Hans Wagner, Thanasis Apostolou en John Lilipaly
pi_41861051
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

John Lilipaly
Is dit parate kennis of heb je het opgezocht? Die man is toch alweer een tijdje 'achter de schermen'!

(niet dat ik daarmee je bericht wil diskwalificeren, integendeel, maar ik had niet gedacht dat iemand die naam nog zou noemen)
pi_41861076
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een positie als president van het machtigste land ter wereld vind ik niet vergelijkbaar met een nummer 2 op een lijst van een nietszeggende partij in een nietszeggend landje.
Dan nog, je kunt wel een Amerikaan worden, met ceremonie en al, maar toch is er een verschil met de mensen die in Amerika zijn geboren. Welk doel dient het om deze mensen de mogelijkheid tot het bereiken van de hoogste functie te ontzeggen?
pi_41861271
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Somaliërs?

Ik ben voor Papoea-premiers. Mét peniskokers.
HAHA nou misschien mij als een Oost-Europeaan
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_41861343
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Is dit parate kennis of heb je het opgezocht? Die man is toch alweer een tijdje 'achter de schermen'!

(niet dat ik daarmee je bericht wil diskwalificeren, integendeel, maar ik had niet gedacht dat iemand die naam nog zou noemen)
Thanasis Apostolou moest ik opzoeken.

Maar vooral omdat ik niet wist hoe je zijn naam precies schrijft.

Maar goed, het gaat er dus om dat er net zo goed allochtonen van andere komaf binnen de PvdA actief zijn of waren.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:55:51 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41861347
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:47 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dan nog, je kunt wel een Amerikaan worden, met ceremonie en al, maar toch is er een verschil met de mensen die in Amerika zijn geboren. Welk doel dient het om deze mensen de mogelijkheid tot het bereiken van de hoogste functie te ontzeggen?
Welk doel dient het competente mensen deze weg tot de top te ontzeggen? Wist ik het maar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41861694
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En in welk land zonder migranten ben jij van plan te wonen?
Wie zegt dat ik in een land zonder migranten ga wonen?
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:13:52 #102
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41861819
quote:
Albayrak genoemd als nummer twee PvdA

DEN HAAG - Het in Turkije geboren Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA maakt een goede kans om als nummer twee op de kandidatenlijst voor de parlementsverkiezingen te komen.

Bronnen binnen de partij bevestigen dat zij gezien wordt als een goede tweede achter Wouter Bos. Maar het is niet uitgesloten dat het partijbestuur donderdag besluit om haar toch lager te plaatsen op de concept-kandidatenlijst. Die lijst wordt vrijdag gepresenteerd.

Eerder was al bekend dat de sociaaldemocraten graag een kandidaat uit de fractie op de tweede plaats wilden hebben, die eventueel ook als kandidaat-Kamervoorzitter naar voren geschoven kon worden. De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Bron

De PvdA geeft Allochtonen een prominente plaats op de kieslijst zijn er eingelijk ook andere partijen die dat doen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41861954
Waarom zie je d'r in eerste plaats als allochtoon Martijn ? Ik vind d'r afkomst eigenlijk helemaal niet zo interessant of ter zake doende.
pi_41861995
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

De PvdA geeft Allochtonen een prominente plaats op de kieslijst zijn er eingelijk ook andere partijen die dat doen?
Net wat ik al een paar berichten terug zei:

Ik zei al tijden geleden dat Wouter Nos een allochtoon op een hoge plaats moet neerzetten omdat de PvdA anders overkomt als een partij die misbruik maakt van Allochtonen om stemmen binnen te halen, maar voor de rest hebben ze die Allochtonen niet nodig. En komen ze over dat ze ten koste van alles de wij-zij-cultuur in stand willen houden.

PvdA zit in een moeilijk parket, want hun blanke-achterban houdt wel van pappen en nathouden, maar ze willen ook niet dat een allochtoon te hoog op de politieke ladder komt te staan.

Lees ook even die artikelen van Pracissor over de extreem-rechtse-turkse-maffia die gelieerd is aan een aantal turkse politici binnen Nederland.
pi_41862027
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

...
PvdA zitten in een moeilijk parket, want hun blanke-achterban houdt wel van pappen en nathouden, maar ze willen ook niet dat een allochtoon te hoog op de politieke ladder komt te staan.
...
Ik lees dit en ben helemaal stil van deze rake karakterschets van mijzelf.
pi_41862036
quote:

En komen ze over dat ze ten koste van alles de wij-zij-cultuur in stand willen houden.
Wat doe jij schijnheilig.
Jij bent een fanatiek aanhanger- tot in het gewelddadige- van die wij-zij-cultuur.
De PvdA is daar relativerend in, wat jij juist verkettert van hen..
pi_41862095
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat doe jij schijnheilig.
Jij bent een fanatiek aanhanger- tot in het gewelddadige- van die wij-zij-cultuur.
De PvdA is daar relativerend in, wat jij juist verkettert van hen..
Ik ben natuurlijk tegen het in stand houden van de wij-zij-cultuur!
Maar als je blijft pappen en nathouden, dan hou je die cultuur in stand.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:25:09 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41862098
Albayrak is gewoon een hete chick met een kraakhelder, indrukwekkend CV. Houd toch eens op met dat gemier over die Turkse roots van haar, stelletje poldermuppets.
pi_41862139
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:25 schreef JohnDope het volgende:

Ik ben natuurlijk tegen het in stand houden van de wij-zij-cultuur!
Maar als je blijft pappen en nathouden, dan hou je die cultuur in stand.
Jouw opvatting van niet-pappen was toch een tijdje terug...Marokkanen wegjagen uit Nederland met terreur ?
Dat is het toppunt van wij-zij-denken.
pi_41862166
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw opvatting van niet-pappen was toch een tijdje terug...Marokkanen wegjagen uit Nederland met terreur ?
Dat is het toppunt van wij-zij-denken.
Ik denk dat je in de war bent met iemand anders. Ik ben zwaar gematigd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:28:20 #111
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41862170
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Holleeder die via vriendje Paarlberg EU-commissaris Neelie Kroes in zijn zak heeft? Of de vastgoedmaffia die een poging deed de LPF over te nemen?
Niet helemaal juist. Toen Kroes erachter kwam dat Paarlberg een zakelijke relatie had met Holleeder, heeft zij direct alle contact met hem verbroken...
pi_41862182
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:28 schreef JohnDope het volgende:

Ik ben zwaar gematigd.
grappen in slowchat svp
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:32:39 #113
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41862241
quote:

[..]

Ik vind het leuk omdat ze turks is maar als ze surinaams was had ze ook net zo goed 2e op de lijst kunnen zijn. Ik snap alleen niet waarom in de TT gesuggereerd wordt dat een turkse achtergrond niet verenigd kaan worden met een plaats in de tweede kamer of een 2e plek op de lijst van PVDA
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_41862326
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ik zei al tijden geleden dat Wouter Nos een allochtoon op een hoge plaats moet neerzetten omdat de PvdA anders overkomt als een partij die misbruik maakt van Allochtonen om stemmen binnen te halen, maar voor de rest hebben ze die Allochtonen niet nodig. En komen ze over dat ze ten koste van alles de wij-zij-cultuur in stand willen houden.

PvdA zit in een moeilijk parket, want hun blanke-achterban houdt wel van pappen en nathouden, maar ze willen ook niet dat een allochtoon te hoog op de politieke ladder komt te staan.
Albayrak stond bij de vorige verkiezingen al 4e, werd toen genoemd als mogelijk kabinetslid, ze maakt deel uit van het fractiebestuur en is voorzitter van de kamercommissie Defensie. Het zou eerder verrassend zijn als zij niet op een hoge plek terecht zou komen.
quote:
Lees ook even die artikelen van Pracissor over de extreem-rechtse-turkse-maffia die gelieerd is aan een aantal turkse politici binnen Nederland.
De vraag die n.a.v. de plaatsing van deze berichten is gesteld was wat dat te maken heeft met Albayrak. 'Hoofdverdachte' was een CDA-Kamerlid, die overigens bij de komende verkiezingen ook nog altijd op een verkiesbare plek staat.
pi_41862343
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:28 schreef stukovich het volgende:

[..]

Niet helemaal juist. Toen Kroes erachter kwam dat Paarlberg een zakelijke relatie had met Holleeder, heeft zij direct alle contact met hem verbroken...
Dat was pas nadat het breed in de media kwam.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:39:11 #116
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41862367
Haar CV:

Nebahat Albayrak (1968) is sinds 19 mei 1998 lid van de Tweede-Kamerfractie van de PvdA i. Zij woont in Rotterdam. Mevrouw Albayrak was beleidsmedewerker bij de directie coördinatie Integratiebeleid minderheden van het ministerie van Binnenlandse Zaken. In de Tweede Kamer houdt zij zich bezig met het justitie (civiel en internationaal recht). Zij is voorzitter van de vaste commissie voor Defensie.

PvdA
in de periode 1998-heden: lid Tweede Kamer

voornaam (roepnaam)
Nebahat (Nebahat)

personalia
geboorteplaats en -datum
Sivas (Turkije), 10 april 1968

partij/stroming
partij(en)
P.v.d.A. (Partij van de Arbeid)

loopbaan
- medewerker Landelijk Bureau Racismebestrijding te Utrecht, 1990
- beleidsmedewerker internationale zaken en Europese Zaken, Bureau van de Secretaris-Generaal van het ministerie van Binnenlandse Zaken, van december 1993 tot augustus 1995
- beleidsmedewerker directie Coördinatie Integratiebeleid Minderheden, ministerie van Binnenlandse Zaken, van augustus 1995 tot mei 1998
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 19 mei 1998

partijpolitieke functies
- lid fractiebestuur P.v.d.A. Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf mei 2002 (voorzitter cluster buitenland)
- Lid bestuur Stichting Ondersteuning Tweede Kamerfractie PvdA, omstreeks april 2006

nevenfuncties
huidige
- lid adviescommissie Rotterdam Festivals, vanaf augustus 1998
- lid Comité van Aanbeveling SAMAH
- lid Comité van Aanbeveling Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum
- lid Commissie Benelux Universitair Centrum, leerstoel Krijgsmacht en Samenleving, vanaf mei 2001
- lid Raad van Toezicht Generation R, vanaf 22 januari 2002
- lid Comité van Aanbeveling Passionate, vanaf januari 2002
- voorzitter TRAFIK van Stichting Nederland-Turkije
- lid OVSE-parlement, rapporteur voor mensenrechten en democratie
- lid Stichting de Maaskring
- lid Raad van Toezicht Ruwaard van Puttenziekenhuis, Spijkenisse
- lid algemeen bestuur Atlantische Commissie
- lid Raad van Toezicht Hogeschool Rotterdam
- lid Rotterdamse Raad voor Kunst en cultuur

vorige
- lid bestuur Landelijke Islamitische Vrouwenorganisatie, van 1996 tot 1998
- lid bestuur Commissie Rotterdam Culturele Hoofdstad 2001
- lid bestuur Stichting Vrienden Museum voor Volkenkunde
- lid adviescommissie Europese Netwerk Migratie
- lid Raad van Advies Stichting Spare Rib Foundation
- lid bestuur Transact (Landelijk expertisecentrum seksespecifieke zorg en seksueel geweld)
- adoptie Schilderswijk (nog in 2005)
- lid Raad van Advies Penta-scope, vanaf mei 2001 (nog in 2005)
- lid Ambassadeursnetwerk Besturen, van oktober 2004 tot 2006 (bevorderen van deelname van vrouwen in besturen van maatschappelijke en politieke organisaties)

gedelegeerde commissies
- ondervoorzitter vaste commissie voor Justitie (Tweede Kamer der Staten-Generaal), van september 2002 tot maart 2003
- voorzitter vaste commissie voor Defensie (Tweede Kamer der Staten-Generaal), vanaf maart 2003

opleiding(en)
academische studie en universiteit
- internationaal en Europees recht Rijksuniversiteit Leiden tot 1991
- gaststudent rechten Universiteit van Ankara, 1991
- politieke wetenschappen l'Institut d'Etudes Politiques te Parijs, 1993
- studie l'Institut d'Etudes Françaises te Ankara, van 1991 tot 1992

stages e.d.
- stage economische afdeling van de Vertegenwoordiging van de Europese Commissie in Ankara, 1992

activiteiten
als parlementariër
- Interpelleerde in 2002 de ministers Donner en Remkes over het veiligheidsplan

wetenswaardigheden
algemeen
- Wees in 2005 een aanbod af om in Rotterdam lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen te worden

uit de privé-sfeer
Haar vader was steigerbouwer

verkiezingen
- Was in 2003 bij de Tweede-Kamerverkiezingen nummer vier op de P.v.d.A.-kandidatenlijst

pi_41862557
Ik denk ook dat dit de PvdA dit wel eens zetels kan gaan kosten. Een goed opgeleide allochtone vrouw hoog in de partij zal vast niet goed vallen bij een bepaald deel van de moslimachterban van de PvdA.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41862632
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:48 schreef Tikorev het volgende:
Ik denk ook dat dit de PvdA dit wel eens zetels kan gaan kosten. Een goed opgeleide allochtone vrouw hoog in de partij zal vast niet goed vallen bij een bepaald deel van de moslimachterban van de PvdA.
Alsof Jeltje van Nieuwenhoven daar hoge ogen gegooid zou hebben......
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_41862754
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:52 schreef abominabel het volgende:

[..]

Alsof Jeltje van Nieuwenhoven daar hoge ogen gegooid zou hebben......
Die heeft nog een redelijk manlijke uitstraling. Zeteltechnisch gezien is het voor de PvdA denk ik het slimst de eerste tien alleen maar mannen te laten zijn...
pi_41862835
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die heeft nog een redelijk manlijke uitstraling. Zeteltechnisch gezien is het voor de PvdA denk ik het slimst de eerste tien alleen maar mannen te laten zijn...
Een soort van Leefbaar Rotterdam dus? Kweenie hoor, volgens mij heeft de achterban van de PvdA weinig problemen met hoog gekwalificeerde vrouwen, dat is in ieder geval niet bij verkiezingen in het verleden gebleken. In 2003 waren Albayrak en Van Nieuwenhoven de enige twee die naast de lijsttrekker voldoende voorkeursstemmen binnenhaalden.
pi_41862847
Ik vind het interessanter of zij geschikt is voor zo'n functie dan wat haar afkomst is of hoe ze eruit ziet.
Niet op haar stemmen om dat soort redenen zou net zo stom zijn als al die huisvrouwen die vorig jaar op Wouter Bos hebben gestemd "omdat het zo'n lekkerdje is".
There is no love sincerer than the love of food.
pi_41862896
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een soort van Leefbaar Rotterdam dus?
Die hadden op nummer 2 een vrouw staan.
pi_41862914
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het interessanter of zij geschikt is voor zo'n functie dan wat haar afkomst is of hoe ze eruit ziet.
Niet op haar stemmen om dat soort redenen zou net zo stom zijn als al die huisvrouwen die vorig jaar op Wouter Bos hebben gestemd "omdat het zo'n lekkerdje is".
Of op Pim Fortuyn als postuum eerbetoon......
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:49:01 #124
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41863681
Ik snap die ophef hier niet. Volgens mij is het een capabele vrouw en PVDA wil graag de allochtone kiezer trekken. Dus dan lijkt me dat voor de PVDA een goede keus haar op twee zetten.

Ik ben alleen niet voor een jonge kammervoorzitter. Het is een baan die veel ervaring vergt. Een persoon van eind 40 tot eind 50 heeft voor mij een voorkeur.
quote:
'PvdA wil Albayrak als Kamervoorzitter'

Het Nederlands Dagblad schrijft vandaag dat de Partij van de Arbeid (PvdA) het van origine Turkse Kamerlid Nebahat Albayrak na de verkiezingen naar voren wil schuiven als Kamervoorzitter. Ze kan dan Frans Weisglas (VVD) opvolgen, die er mee stopt. Bronnen binnen de PvdA melden dat Albayrak op plek twee achter Wouter Bos op de kandidatenlijst zal worden gezet. Die lijst wordt volgende week gepresenteerd.

De 38-jarige Nebahat Albayrak werd in 1968 in de stad Sarkisla in Midden-Turkije geboren als dochter van een steigerbouwer. Ze studeerde internationaal en Europees recht op de Rijksuniversiteit in Leiden en begon haar loopbaan als medewerkster van het Landelijk Bureau Racismebestrijding, maar belandde als snel op het ministerie van Binnenlandse Zaken vanwaar ze in de politiek belandde. Vanaf 1998 is ze lid van de Tweede Kamer namens de PvdA.

Wanneer ze daadwerkelijk Kamervoorzitter zou worden, dan zou dat gezien haar Turkse achtergrond een unicum voor Europa betekenen. Albayrak, populair in de Turkse gemeenschap en goed voor veel voorkeurstemmen, heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een gerespecteerd afgevaardigde van het parlement. Mocht Albayrak daadwerkelijk door de PvdA naar voren wordt geschoven en tot Kamervoorzitter worden gekozen, dan kan dat worden uitgelegd als een 'belangrijk gebaar' van de PvdA naar de allochtone kiezers die bij de gemeenteraadsverkiezingen eerder dit jaar massaal op de sociaal-democraten stemden, zo schrijft het ND. Overigens wordt haar naam ook geregeld genoemd in verband met een mogelijke post in een nieuw kabinet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41863812
Als ze wordt gekozen als nummer 2 op de lijst of als Kamervoorzitter op grond van haar kwaliteiten lijkt me dat geen probleem. Dat ze vrouw en allochtoon is, daar zou je allerlei dingen achter kunnen zoeken maar als ik haar CV zie lijkt me dat van ondergeschikt belang. Niet bepaald een CV om je voor te schamen.

Hoewel het jammer is dat ze geen ervaring heeft in het bedrijfsleven maar dat lijkt eerder regel dan uitzondering te zijn in de politiek.
pi_41864195
Een ervaren vrouw op de juiste plaats, ze heeft zichzelf al vaak genoeg bewezen.

Voor mijn part kwas ze uit Zimbabwe trouwens, zal me een zorg zijn.
pi_41864228
quote:

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten.
Is daar een reden voor?
quote:
Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).
Het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden?

Ik weet niet wat jij in de gemiddelde Turk ziet: maar zie is in ieder geval geen islamist of homofoob of iets dergelijks.

Gewoon een vrouw met ervaring die al heel lang hoog stond in de PvdA lijsten. Als de PvdA de vorige verkiezingen had gewonnen, zou ze ook een belangrijke functie hebben gekregen...
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:35:12 #128
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41864453
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:23 schreef IHVK het volgende:
Het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden?

Ik weet niet wat jij in de gemiddelde Turk ziet: maar zie is in ieder geval geen islamist of homofoob of iets dergelijks.

Gewoon een vrouw met ervaring die al heel lang hoog stond in de PvdA lijsten. Als de PvdA de vorige verkiezingen had gewonnen, zou ze ook een belangrijke functie hebben gekregen...
Nee absoluut niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze nog (sporen van) Turks-nationalistische gedachten erop na zou kunnen houden. Stel je eens voor dat je minister zou worden in bijvoorbeeld China. Zou je dan niet onder andere de handelsbetrekkingen met Nederland verstevigen? Zou jij dan niet sneller Nederlandse zijde kiezen, mocht Nederland in een conflict verwikkeld raken? Je kunt mij niet vertellen dat (hoe rationeel je ook mag denken) je geen grijntje "nationalisme" in je besluitvormingsproces tegenkomt.

En nee, daar hoef je nog niet eens islamist of homofoob voor te zijn.
Sokkel Lolleromfg
pi_41864458
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:27 schreef Kozzmic het volgende:

Uit huidige fractie:
Nebahat Albayrak
Jet Bussemaker
Diederik Samsom
Ferd Crone
Bert Koenders
Aleid Wolfsen
Jeroen Dijsselbloem
Sharon Dijksma

Nieuw:
Hans Spekman
Mei Li Vos
Ton Heerts

Ik vind Albayrak niet zo'n gekke keuze, ook omdat ze genoemd wordt als mogelijke opvolger van Weisglas als Kamervoorzitter.
lijkt me ook de beste keuze. Zo lang het maar niet Mei Li Vos gaat worden (wat heb ik op de één of ander manier een hekel aan dat mens!) hoor je mij niet klagen. (al hoeft Sharon Dijksma ook niet zo van mij)
pi_41864559
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:35 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze nog (sporen van) Turks-nationalistische gedachten erop na zou kunnen houden. Stel je eens voor dat je minister zou worden in bijvoorbeeld China. Zou je dan niet onder andere de handelsbetrekkingen met Nederland verstevigen? Zou jij dan niet sneller Nederlandse zijde kiezen, mocht Nederland in een conflict verwikkeld raken? Je kunt mij niet vertellen dat (hoe rationeel je ook mag denken) je geen grijntje "nationalisme" in je besluitvormingsproces tegenkomt.

Als Nederlands parlementslid kiest ze de kant van Nederland. En vanwege haar afkomst kan ze ook meer relativerend beslissingen nemen. (afgezien van het feit dat een conflict tussen NL en TR erg onwaarschijnlijk is)

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk, ik denk niet dat jij dat ook kunt.

Als je 36 jaar in China hebt gewoond en voornamelijk Chinese studies hebt gedaan, dan zou je anders denken dan je nu denkt.

Ik vind China trouwens een extreem voorbeeld.
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:45:01 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41864614
quote:

[..]

Allemaal suggesties, vooronderstellingen. Dom en stompzinnig.
pi_41864648
Ik zie een Marokkaan, Antilliaan of de tig andere soorten niet-Westerse allochtonen nog niet zo snel op een Turk stemnen. Wat vaak vergeten wordt is dat discrimiminatie tussen de diverse etnische groepen (en zelfs binnen een etnische groep) veel groter is dan discriminatie tussen allochtonen en autochtonen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:52:15 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41864738
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef Oud_student het volgende:
Ik zie een Marokkaan, Antilliaan of de tig andere soorten niet-Westerse allochtonen nog niet zo snel op een Turk stemnen. Wat vaak vergeten wordt is dat discrimiminatie tussen de diverse etnische groepen (en zelfs binnen een etnische groep) veel groter is dan discriminatie tussen allochtonen en autochtonen.
Nou zeker! En de koffie wordt ook steeds duurder.

zaterdag 16 september 2006 @ 17:00:02 #134
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41864869
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou zeker! En de koffie wordt ook steeds duurder.

Ergens heeft hij wel een punt(je) hoor....
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:03:13 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41864936
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:00 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ergens heeft hij wel een punt(je) hoor....
Als Albayrak op nummer twee gezet wordt, heeft ze geen voorkeursstem nodig om in de Kamer te komen. En voor het ministerschap word je gevraagd, daar heeft het stemvee helemaal geen zeggenschap over.
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:06:01 #136
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41865001
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als Albayrak op nummer twee gezet wordt, heeft ze geen voorkeursstem nodig om in de Kamer te komen. En voor het ministerschap word je gevraagd, daar heeft het stemvee helemaal geen zeggenschap over.
Klopt, maar ik doelde meer op de post waar jij op reageerde. Discriminatie tussen bepaalde achterstandsgroepen...

Maar OT, als iemand wel een expert is mbt integratie is zij het wel.
pi_41865048
Of ze in Turkije geboren is kan me niet schelen, dat ze er goed uit ziet iets meer, maar dat ik haar een (inhoudelijk) zoutloze parlementariër vind is het ergste. Ze praat op zo'n regenteske manier, en ik dacht dat dat juist niet de bedoeling was? Je moet toch hip zijn tegenwoordig?
pi_41865068
Ik begrijp de discussie niet zo goed. Of laat ik het zo zeggen; er is wat mij betreft geen solide tegenwerping tegen Albayrak. Wat dat betreft ben ik het wel met Ringo eens. (Da's ook voor het eerst, zeg.)
Daarentegen heeft Oud-Student gelijk wat betreft de onderlinge naijver van bepaalde bevolkingsgroepen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41865227
Ik ga op haar stemmen. Eindelijk een allochtone vrouw aan de macht die als een rolmodel kan functioneren en aan moslima's kan laten zien hoe mooi het is om te integreren. Waar zijn jullie allemaal bang voor? Voor een geintegreerde moslima
pi_41865249
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:18 schreef samjustme het volgende:
Eindelijk een allochtone vrouw aan de macht die als een rolmodel kan functioneren en aan moslima's kan laten zien hoe mooi het is om te integreren.
Dat is geen reden om op haar te stemmen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:21:03 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41865280
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat mag iedereen toch zelf bepalen? Ik stem alleen op vrouwen met mooie borsten en een stevige kont.
pi_41865294
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet maar voor mij wel, mijn stem heeft ze
pi_41865334
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat mag iedereen toch zelf bepalen? Ik stem alleen op vrouwen met mooie borsten en een stevige kont.
Iedereen die Lousewies van der Laan boycot heeft mijn zegen.
pi_41865378
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:18 schreef samjustme het volgende:
Ik ga op haar stemmen. Eindelijk een allochtone vrouw aan de macht die als een rolmodel kan functioneren en aan moslima's kan laten zien hoe mooi het is om te integreren. Waar zijn jullie allemaal bang voor? Voor een geintegreerde moslima
Equetes hebben getoond dat het publiek het gezeur over integratie beu is,
Nu de economie weer beter gaat, zijn onderwerpen als HRA, pensioenen, ziektekosten, onderwijs en langer werken veel actueler.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_41866598
Het is toch om te janken eigenlijk, als rechts een liegende Somali heeft die op valse voorwendselen asiel heeft gekregen dan huilt het hele land als ze door haar leugens in de problemen komt maar oh wee als je hier 36 jaar woont en werkt, al jarenlang een goed functionerend Kamerlid bent en 2 plaatsen stijgt op de lijst van de PvdA.

Dan ben je ineens een Turk. God, wat een dieptrieste figuren lopen er toch in Nederland. En maar blaaten over integratie...maar als je integreert en je werk goed doet als Nederlandse volksvertegenwoordiger ben je een Turk.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:47:40 #146
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41867094
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
Het is toch om te janken eigenlijk, als rechts een liegende Somali heeft die op valse voorwendselen asiel heeft gekregen dan huilt het hele land als ze door haar leugens in de problemen komt maar oh wee als je hier 36 jaar woont en werkt, al jarenlang een goed functionerend Kamerlid bent en 2 plaatsen stijgt op de lijst van de PvdA.

Dan ben je ineens een Turk. God, wat een dieptrieste figuren lopen er toch in Nederland. En maar blaaten over integratie...maar als je integreert en je werk goed doet als Nederlandse volksvertegenwoordiger ben je een Turk.
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:08:47 #148
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41867592
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:06 schreef pberends het volgende:

Zie ik daar nou een snor?
pi_41867644
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:08 schreef stukovich het volgende:

[..]

[afbeelding]
.

Het maakt mij overigens geen reet uit wie de no 2 van PvdA wordt.
pi_41868115
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

zaterdag 16 september 2006 @ 20:50:13 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41870158
Als er al positieve discriminatie in het spel is, dan heeft het meer te maken met haar geslacht dan haar afkomst. Binnen de PvdA wordt bij de opstelling van kandidatenlijsten goed gekeken naar de verdeling man/vrouw. Ik geloof zelfs mannen en vrouwen in de top van de lijst om en om moeten staan. Op zich is de volgorde in de top 25 ook totaal irrelevant bij zo'n grote partij en dus geschikt hiervoor.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 17 september 2006 @ 00:41:38 #152
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_41876674
Dat tolerantie in Nederland is echt een lachtertje. Meest tolerante land me ass. Deze vrouw is een enorm goeie politicus. Maar rechts fok moet natuurlijk buitenlanders bashen, behalve hirsi ali, die was tegen moslims dus zij is liev.

Achterbaksheid ten top. *kotssmiley*
"Rekt het niet dan scheurt het wel"
pi_41881613
quote:

[..]

Allemaal best relevante vragen. Maar is het iets wat je middels een verbod moet oplossen?

Heb je geen vertrouwen in de volksvertegenwoordiging?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41881659
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je geen vertrouwen in de volksvertegenwoordiging?
nee
pi_41882496
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:21 schreef tntkiller het volgende:
[..]
nee
Dat is jammer, want buiten de relschoppers van de LPF en derivaten maken de meeste partijen hun verkiezingsbeloften behoorlijk waar. En daarmee zijn ze volgens mij ook redelijk te vertrouwen.
pi_41883219
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef turkish_n3z het volgende:
Dat tolerantie in Nederland is echt een lachtertje. Meest tolerante land me ass. Deze vrouw is een enorm goeie politicus. Maar rechts fok moet natuurlijk buitenlanders bashen, behalve hirsi ali, die was tegen moslims dus zij is liev.

Je hebt gelijk. Lief schrijf je overigens met een f aan het eind. Misschien minder Turks lullen en meer Nederlands, zou kunnen helpen.
pi_41884249
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:50 schreef samjustme het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Lief schrijf je overigens met een f aan het eind. Misschien minder Turks lullen en meer Nederlands, zou kunnen helpen.
Inhoudelijk kan je er niet tegen op zeker.
pi_41884759
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Inhoudelijk kan je er niet tegen op zeker.
Soms wel en soms niet. Maar het is nou eenmaal irritant als Turken in Turks lullen als je erbij staat. Helemaal geen respect
pi_41884819
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Soms wel en soms niet. Maar het is nou eenmaal irritant als Turken in Turks lullen als je erbij staat. Helemaal geen respect
Dat is onbeleefd inderdaad, maar het is ook onbeleefd om op een taalfout te reageren ipv inhoudelijk.
  zondag 17 september 2006 @ 13:29:40 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41886379
Lullen we nou werkelijk een heel topic vol over een vrouw met Turkse roots?

Dan mag ik zeker wel een lemming openen over waarom ik liever geen Limburgers in de politiek heb? Iets met Wilders, Verhagen, Eurlings.
pi_41886813
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:29 schreef Floripas het volgende:
Inderdaad. Maar met racisme heeft het niks te maken hoor
pi_41886920
We hebben al eerder een 'buitenlandse' staatssecretaris gehad hoor Dirktator. Gabor! Was je daar ook zo druk over?
  zondag 17 september 2006 @ 13:43:11 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41886949
quote:
En in dienst van de Turkse overheid
quote:
En die moet dan het beste voor de Nederlandse staat brengen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41887018
quote:

Dan mag ik zeker wel een lemming openen over waarom ik liever geen Limburgers in de politiek heb? Iets met Wilders, Verhagen, Eurlings.
Het zo ongeveer het meest zinnig topic van de afgelopen 24 uur op Fok. De meeste topics komen niet verder dan geleuter over stukgelopen relaties, Maikuuuuuul, Tong80, Ivonne of nachtbagger#39485. Maar wanneer jij een topic over die drie infantielen wil openen: mijn zegen heb je.
pi_41887029
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:43 schreef Martijn_77 het volgende:

Wat een Telegraaf kut bericht in de Trouw
quote:
Een landelijk gespecialiseerd rechercheteam beweert dat een kleine tien gemeenteraadsleden van Turkse afkomst banden onderhouden met de Turkse maffia in Nederland. Een enkeling maakt er zelfs deel van uit.
1 Nebahat Albayrak is géén gementeraadslid

2 Ik ken haar persoonlijk, ze onderhoudt geen banden met de maffia of de Turkse regering

3 dit is de grootste onzin die ik ooit gelezen hebt.
pi_41887041
quote:

[..]

[..]

Maar behoort Albayrak tot die groep?
pi_41887066
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:42 schreef SCH het volgende:
We hebben al eerder een 'buitenlandse' staatssecretaris gehad hoor Dirktator. Gabor! Was je daar ook zo druk over?
Wie was die staatssecretaris?
We hebben nu een minister. geboren in niet-Nederland, volgens de TS mag hij geen minister wezen
  zondag 17 september 2006 @ 13:45:50 #168
11923 I.R.Baboon
pi_41887068
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar met racisme heeft het niks te maken hoor
Ach, aan de andere kant... je kan wel gaan zeiken over iedere #2. Verdonk heeft genoeg kritiek gehad, en ik weet niet wie de nummer 2 bij het CDA wordt, maar Verhagen en Donner hebben ook wel topics vol met gezeur.

Dus ach, het hoort er gewoon bij.
pi_41887074
quote:

[..]

Ja joh, en Balkenende is een buikspreekpop van Bush. Gare complotdenker ben je.
quote:
Dat doet ze al jaren.

Waar komt dat toch dat onverbloemde gore racisme vandaan bij types zoals jij? Kap daar eens mee man. Je bent ook nog eens moderator maar je mag hier vrijelijk je afkeer van mensen uit andere landen spuien, walgelijk
pi_41887116
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar behoort Albayrak tot die groep?
Nee, (neit dat het verhaal überhaupt waar is )
pi_41887179
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie was die staatssecretaris?
We hebben nu een minister. geboren in niet-Nederland, volgens de TS mag hij geen minister wezen
quote:
Drs. J.D. Gabor

Ambitieuze CDA-politicus die als Hongaarse vluchteling naar Nederland kwam en zich via gemeentelijke functies opwerkte tot burgemeester van Haaksbergen. Werd in 1990 staatssecretaris van natuurbeheer, na het gedwongen vertrek van minister Braks. Na zijn staatssecretariaat vier jaar in tamelijk in de luwte opererend Tweede-Kamerlid (onder meer woordvoerder politie en ruimtelijke ordening). Nadien bekleedde hij een diplomatieke functie in zijn geboorteland. Hij maakt graag gebruik van zijn grote talenkennis. Hij spreekt niet alleen Nederlands maar ook Engels, Frans, Duits, Hongaars, Russisch en Pools. Harde werker, die een hekel heeft aan te veel bureaucratie.

CDA
in de periode 1990-1998: lid Tweede Kamer, staatssecretaris

voornamen (roepnaam)
Jenö Dzsingisz (Dzsingisz)
Heb ik nooit iemand over gehoord.
pi_41887188
quote:

[..]

[..]

Ehhhr,
quote:
Heeft u bewijzen?

,,Ik heb al te veel gezegd!
Kom op, dit is echt van het nivo 'ik hoorde van een maat van de kapper van de tekkel van mijn buurvrouw...'. Ik zeg niet dat het per sé niet waar is, maar ten eerste wordt hier (in dat 'stuk' dus) de naam van de betreffende PvdA kandidaat niet eens in genoemd en ten tweede heeft deze mevrouw dus al lang bewezen zeer nuttige bijdragen aan onze (jaja, hij is niet alleen van jou) maatschappij te hebben geleverd. Ja, ze komt op voor Turken en andere allochtonen. Shock! What's next? Een VVD'er die op blijkt te komen voor miljonairs? !
  zondag 17 september 2006 @ 13:50:32 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41887279
quote:

[..]

Je demoniseert nogal.

Héérlijk, iemand daarvan beschuldigen. Die klanken maken dopamine los in de hersens.
  zondag 17 september 2006 @ 13:51:19 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41887353
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:51 schreef Floripas het volgende:
En al die Friezen! Al die moe-der-neu-ken-de Friezen! Jezus!
GVD niet normaal zeg inderdaad.
pi_41887384
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:51 schreef Floripas het volgende:
En al die Friezen! Al die moe-der-neu-ken-de Friezen! Jezus!
Och, als we dan toch moeten gaan selecteren dan zijn die gristenhonden van het CDA toch écht favoriet bij mij. Met moraalridder Donnert voorop hoor. Hops, de plomp in met die jaren '50 freakshow.
pi_41887409
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef Jarno het volgende:
Kom op, dit is echt van het nivo 'ik hoorde van een maat van de kapper van de tekkel van mijn buurvrouw...'. Ik zeg niet dat het per sé niet waar is, maar ten eerste wordt hier (in dat 'stuk' dus) de naam van de betreffende PvdA kandidaat niet eens in genoemd en ten tweede heeft deze mevrouw dus al lang bewezen zeer nuttige bijdragen aan onze (jaja, hij is niet alleen van jou) maatschappij te hebben geleverd. Ja, ze komt op voor Turken en andere allochtonen. Shock! What's next? Een VVD'er die op blijkt te komen voor miljonairs? !
Nou, dat er banden tussen politici (in NL) van Turkse komaf zijn met de TFN en/of andere groeperingen staat wel ongeveer vast. Maar je hebt gelijk als je zegt dat haar naam daar niet tussen staat.
  zondag 17 september 2006 @ 14:32:13 #178
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41888693
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, dat er banden tussen politici (in NL) van Turkse komaf zijn met de TFN en/of andere groeperingen staat wel ongeveer vast.
Dat er banden zijn tussen vastgoedmafia en rechtse politici ook, maar ik ga ook geen paniekerige topics openen met suggesties over, zeg, een Oplaat.
  zondag 17 september 2006 @ 15:10:01 #179
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_41889783
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:50 schreef samjustme het volgende:

[..]

het leuke aan zulke kneuze opmerkingen zoals die van jou zijn dat je totaal bent uitgeluld, en gaat letten op de taalfouten, die ook nog es expres zijn gemaakt

www.watbenjedan.nl
pi_41893010
haha wat een heerlijk kansloos topic weer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41911675
Samira Abbos wordt inmiddels ook genoemd als kandidaat Tweede Kamerlid voor de PvdA.
  maandag 18 september 2006 @ 11:40:27 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41915391
quote:

[..]

Flauwekul, Albayrak is een goed kamerlid en een uitstekende en logische keuze als nummer twee.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 18 september 2006 @ 12:35:10 #183
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_41916795
Mei Li Vos was laatst bij 1 vandaag geloof ik. Is zeker niet op haar mondje gevallen, en super hot bovendien :>
pi_41916863
quote:

[..]

Ze woont dus al langer in Nederland dat de meeste FOK!kers
pi_41917439
Zeer twijfelachtig dit, de PvdA heeft toch al de neiging om toegeeflijk te zijn richting bepaalde landen, dat gaat alleen maar erger worden met allochtone kandidaten in de top.

Ik gun het Albayrak van harte, maar hoop wel dat de Pvda zo verstandig is om haar buitenspel te zetten als het gaat om de relatie van Nederland met Turkije.
  maandag 18 september 2006 @ 13:03:41 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41917489
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:01 schreef rebel6 het volgende:
Zeer twijfelachtig dit, de PvdA heeft toch al de neiging om toegeeflijk te zijn richting bepaalde landen,
Geef een voorbeeld!
  maandag 18 september 2006 @ 13:09:22 #187
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41917637
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:35 schreef Momitsu het volgende:
Mei Li Vos was laatst bij 1 vandaag geloof ik. Is zeker niet op haar mondje gevallen, en super hot bovendien :>

Typisch de simpele arbeider.

Lekker op de PvdA kiezen! Lekker de toekomst van je kinderen op 't spel zetten! Lekker je zuurverdiende centen aan verweggistan en een horde luie, werkloze, criminele allochtonen doneren!
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_41917642
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Geef een voorbeeld!
Turkije bij de EU.
  maandag 18 september 2006 @ 13:11:56 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41917700
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:09 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Turkije bij de EU.
En je vindt ook dat kamerleden met Amsterdamse roots niet mee mogen praten over onderwerpen met betrekking tot Amsterdam?
pi_41917728
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:09 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Lekker op de PvdA kiezen! Lekker de toekomst van je kinderen op 't spel zetten! Lekker je zuurverdiende centen aan verweggistan en een horde luie, werkloze, criminele allochtonen doneren!
Lol.
pi_41917786
quote:

[..]

Ze kunnen het geld inderdaad beter aan jou geven.
  maandag 18 september 2006 @ 13:17:26 #192
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41917841
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:14 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Ze kunnen het geld inderdaad beter aan jou geven.
Dan werden er enkeltjes Turkije, Marokko en Ned. Antillen voor aanschaft. Oprotten met dat gespuis. Anders maar in werkkampen in Hollandse klededracht en op klompen, ook prima.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_41917940
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En je vindt ook dat kamerleden met Amsterdamse roots niet mee mogen praten over onderwerpen met betrekking tot Amsterdam?
Dat is heel wat anders, dan spelen er geen buitenlandse belangen mee.
  maandag 18 september 2006 @ 13:26:41 #194
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41918067
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind je dat alleen mensen met blond haar en blauwe ogen, die bovendien kunnen aantonen dat hun familie al ten tijde van de Batavieren in Nederland woonachtig was parlementslid mogen worden?
pi_41918099
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:17 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Dan werden er enkeltjes Turkije, Marokko en Ned. Antillen voor aanschaft. Oprotten met dat gespuis. Anders maar in werkkampen in Hollandse klededracht en op klompen, ook prima.
rot op relkneus, je frustreert de discussie
  maandag 18 september 2006 @ 13:29:15 #196
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41918131
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind je dat alleen mensen met blond haar en blauwe ogen, die bovendien kunnen aantonen dat hun familie al ten tijde van de Batavieren in Nederland woonachtig was parlementslid mogen worden?
Lekker suggestief.
pi_41918312
quote:

[..]

pi_41918421
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Je kunt echter niet uitsluiten dat politici op wat voor gebied dan ook bevooroordeeld zijn. Het zijn namelijk mensen en vooroordelen zijn menselijk. Als iemand al jaren op vakantie gaat naar Griekenland en dus een behoorlijk sympathie heeft voor dat land, mag die persoon dan ook niet meebeslissen over een Griekse kwestie?

Nederlander is Nederlander
pi_41918458
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:29 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Lekker suggestief.
Zou een zoon/dochter van Albayrak wel minister mogen worden van jou?
pi_41918710
quote:

[..]

Wat is dat voor rare gevolgtrekking?

Ze mag van mij best parlementslid zijn, alleen op zo'n hoge plaats brengt het gevaar mee dat overige PvdAers minder kritisch worden richting haar moederland.
pi_41918850
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare gevolgtrekking?

Ze mag van mij best parlementslid zijn, alleen op zo'n hoge plaats brengt het gevaar mee dat overige PvdAers minder kritisch worden richting haar moederland.
Ik ben heel erg benieuwd. Kun je de gedachtegang van de overige PvdA'ers voor mij concreet maken?

"Laten voor toetreding van Turkije tot de EU stemmen, want wij hebben een minister geleverd die tot 36 jaar geleden in Turkije heeft gewoon."

Had je zoiets voor ogen?
pi_41919065
quote:

[..]

[..]

Ben je echt zo dom dat je een link probeert te leggen tussen haar en de turkse maffia?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41919254
quote:

Mag ik aanvullen: Maria van der Hoeven.

Zeuren over albayrak terwijl van der Hoeven zelfs minister is. *Krijgt iets door over wetenschap, intelligent design en onderwijs*
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41919281
edit: dom.
And that is the news.''
pi_41919294
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Mag ik aanvullen: Maria van der Hoeven.

Zeuren over albayrak terwijl van der Hoeven zelfs minister is. iets met wetenschap, intelligent design en onderwijs
Van der Hoeven is anders wel puur Hollands glorie hoor
pi_41919322
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd. Kun je de gedachtegang van de overige PvdA'ers voor mij concreet maken?

"Laten voor toetreding van Turkije tot de EU stemmen, want wij hebben een minister geleverd die tot 36 jaar geleden in Turkije heeft gewoon."

Had je zoiets voor ogen?
Nee, maar als Albayrak bv. erg graag haar moederland bij de EU zou willen (ik weet niet of dat zo is, maar stel) dan denk ik dat partijgenoten bij twijfel eerder haar steunen dan bv. Wilders, omdat ze hun gewaardeerde minister niet voor het hoofd willen stoten.
pi_41919359
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:11 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Van der Hoeven is anders wel puur Hollands glorie hoor
Limburg puur Hollands?
And that is the news.''
pi_41919562
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Nee, maar als Albayrak bv. erg graag haar moederland bij de EU zou willen (ik weet niet of dat zo is, maar stel) dan denk ik dat partijgenoten bij twijfel eerder haar steunen dan bv. Wilders, omdat ze hun gewaardeerde minister niet voor het hoofd willen stoten.
Waar zit nu het probleem? Albayraks opvattingen zijn bekend en passen goed bij de PvdA. Het maakt toch niet uit hoe deze opvattingen tot stand zijn gekomen?
pi_41919595
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Limburg puur Hollands?
Touché .
  maandag 18 september 2006 @ 14:22:36 #210
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41919635
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks. En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.
pi_41919662
quote:

[..]

Honderden miljoenen weggooien in Afghanistan was toch vooral een CDA en VVD plan ?
pi_41919711
Jan de Wit is een goede Limburger
pi_41919870
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks. En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.
Hij ging in op mijn post waarin ik het over een hypothetische ministerspost heb .
pi_41919986
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:20 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Waar zit nu het probleem? Albayraks opvattingen zijn bekend en passen goed bij de PvdA. Het maakt toch niet uit hoe deze opvattingen tot stand zijn gekomen?
Het gaat erom dat partijen hun ministers meestal door dik en dun steunen, dus zullen ze haar niet zo snel bekritiseren als zij zich om de tuin laat leiden door haar moederland.
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks.
Dat was een voorbeeld van Filatelistfetisjist.
quote:
En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.
Gelukkig was jouw opmerking over blauwogigen en blondharigen heel wat zinniger.
pi_41920243
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:33 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat partijen hun ministers meestal door dik en dun steunen, dus zullen ze haar niet zo snel bekritiseren als zij zich om de tuin laat leiden door haar moederland.
Waarom nou deze aanname? Waarom nou toch?
pi_41920302
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:40 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Waarom nou deze aanname? Waarom nou toch?
Eens een moslim, altijd een moslim en die zijn niet te vertrouwen dat weet je toch?
pi_41920414
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eens een moslim, altijd een moslim en die zijn niet te vertrouwen dat weet je toch?
Is er al gezegd dat het een lekker wijf is
pi_41920492
Van harte welkom als nummer 2 van een partij! Ze heeft kennis van zaken en kan misschien eens wat vooroordelen bij mensen wegnemen...
pi_41926388
Andere sidelin van mij, als het even mag... Interessant is wel de strijd om de allochtone kiezer tussen CDA en PvdA. Het CDA heeft de afgelopen maanden alles op alles gezet om m.n. Turkse stemmen te winnen, maar nu de PvdA een Turkse (rolmodel voor veel Turkse en ook Marokkaanse meiden!) op 2 zet, is dat een aardige tegenslag voor het CDA
Lees: ALLOCHTONEN PvdA troeft CDA af met Albayrak
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/122/29/
en ook interessant in dit verband:
MISSIE CDA wil allochtone zieltjes winnen
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/97/5/

groeten, R.
"Waarheden als koeien, leugens als olifanten." (Bordewijk)
pi_41926654
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Helaas werkt eens een lekker wijf, altijd een lekker wijf niet .
  maandag 18 september 2006 @ 18:46:40 #221
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41926720
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Weer een reden om Albayrak boven Verdonk te prefereren.
pi_41927917
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Helaas werkt eens een lekker wijf, altijd een lekker wijf niet .
En dat terwijl het van standpunt veranderen door Bos over de AOW door sommigen als populistisch(negatieve vorm) wordt gezien.
And that is the news.''
pi_41929446
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Weer een reden om Albayrak boven Verdonk te prefereren.
Volgens mij komen we akelig dicht bij een goede PvdA verkiezingsslogan .
pi_41939723
Jullie zitten er allemaal naast!
quote:
De PvdA mikt op een jong, allochtoon en analfabeet publiek en laat tekst in het verkiezingsprogramma voortaan afwezig!

18 september 2006

VARA-coryfee Paul de Leeuw staat 2e op de kandidatenlijst van de PvdA voor de verkiezingen in november. Dat blijkt uit een concept dat gisteren bekend werd gemaakt. Met de hoge positie voor Paul de Leeuw hoopt de PvdA vooral jonge, analfabete en criminele kiezers naar de stembus te lokken, die anders niet zouden zijn gaan stemmen.

Om de kiezers te helpen bij het uitbrengen van hun stem, organiseert de PvdA voor het eerst een volmachtophaaldienst naar het voorbeeld van de afdeling PvdA Amsterdam Zuidoost. Daar werden met groot succes tientallen volmachten binnengehaald door lokale politici. Het betrof daar vooral volmachten van analfabete Ghaneze immigranten, die –hoewel kiesgerechtigd- geen Nederlands kunnen spreken of lezen en onbekend zijn met het verschijnsel verkiezingen.
De PvdA hoopt nu landelijk hetzelfde effect te verkrijgen bij het overige deel van de analfabete bevolking, dat, dankzij de diverse onderwijshervormingen onder verantwoordelijkheid van de PvdA, ieder jaar in omvang toeneemt. Door met de plaatjes van Paul de Leeuw en Katja Schuurman langs de deur te gaan hoopt men op minstens 10 kamerzetels extra. Voor de necrofielen en bejaarden is Sonja Barend hoog op de lijst geplaatst. Voor de liefhebbers van jonge Marokkanen staat Ali B. hoog op de lijst.

De (voorlopige) kandidatenlijst van de PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen:
1. Wouter Bos
2. Paul de Leeuw
3. Katja Schuurman
4. Ali B.
5. John Leerdam
6. Sonja Barend
7. Jet Bussemaker
8. Tineke Netelenbos
9. Samira Abbos
10. Paul Witteman
Bron: Het Vrije Volk
pi_41941728
Wat een loos jammer-topic is dit
Ze heeft in de loop der jaren echt wel bewezen een prima parlemetarier te zijn, dus waarom zeuren er nu zo veel mensen over haar afkomst. Die tweede plek is prima en ze staat daar echt niet alleen om allochtone stemmers te trekken.

Verder wil ik nog wel even zeggen dat ik zo rechts als de pest ben, de PVDA een kut partij vind en dus nooit op haar zal stemmen.

pi_41942662
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 04:06 schreef Pony-Lover het volgende:
Wat een loos jammer-topic is dit
Ze heeft in de loop der jaren echt wel bewezen een prima parlemetarier te zijn, dus waarom zeuren er nu zo veel mensen over haar afkomst.
Ik weet niet of jij leest wat ik lees, maar ik zie drie zeikbekken jammeren, de rest staat haar te verdedigen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:33:09 #227
11923 I.R.Baboon
pi_41942866
Over incompetente allochtonen gesproken... Samira Abbos, die kan in mijn ogen (na haar iets te vaak op tv gezien te hebben maar nooit onder de indruk geraakt te zijn) écht niks. Het verbaast me dat die nu op de lijst is gekomen.
pi_41943599
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over incompetente allochtonen gesproken... Samira Abbos, die kan in mijn ogen (na haar iets te vaak op tv gezien te hebben maar nooit onder de indruk geraakt te zijn) écht niks. Het verbaast me dat die nu op de lijst is gekomen.
Je hebt haar op tv gezien en nu weet je al direct dat ze 'echt niks' kan? Beetje voorbarig, vind je niet?
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:17:58 #229
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41944431
Weet je wat het ik het grote probleem vind van dit verhaal? Als eerst; natuurlijk maakt het niet uit dat die dame van Turkse komaf is. En natuurlijk maakt het niet uit dat Samira Abbos van Marokkaanse komaf is. Maar ze staan er louter op om zieltjes te winnen. Het zoveelste charme-offensief richting allochtoon- en links(er) Nederland.
Ik zou eens beginnen voor kwaliteit te kiezen, als ik de PvdA was. Over die Turkse kan ik helaas niet oordelen, maar Samira Abbos is werkelijk een lachertje. Dat is de Marokkaanse Jorinde Moll, maar dan nóg lelijker en irritanter.
pi_41944497
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:17 schreef Bombardier het volgende:
maar Samira Abbos is werkelijk een lachertje. Dat is de Marokkaanse Jorinde Moll, maar dan nóg lelijker en irritanter.
Er moet iets zijn voor de PvdA om tegenover Verdonk te zetten. Aanpassen aan het niveau van de tegenstander heet dat.
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:25:52 #231
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41944583
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er moet iets zijn voor de PvdA om tegenover Verdonk te zetten. Aanpassen aan het niveau van de tegenstander heet dat.
Verdonk is een puinruimster. Een klasse-politica die ons land écht helpt. Jammer dat haar beleid zoveel weerstand oproept bij die recalcitrante boomknuffelaars.
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:27:40 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41944627
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:25 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Verdonk is een puinruimster. Een klasse-politica die ons land écht helpt. Jammer dat haar beleid zoveel weerstand oproept bij die recalcitrante boomknuffelaars.
Hoi relkloon.
pi_41944649
quote:

[..]

Je vindt Jozias van Aartsen een recalcitrante boomknuffelaar?
pi_41944740
quote:

[..]

Zalm, Rutte en Van Aartsen knuffelen allemaal bomen !?

Overigens is ze met gemak de slechtste minister in jaren (al is het eigenlijk een opgepimpt staatssecretariaat).
pi_41944756
Ik word, als PvdA-lid, ook niet direct vrolijk van de kandidatuur van Abbos. Maar ik kan me voorstellen dat VVD-leden ook niet heel vrolijk worden van de kandidatuur van mevrouw Nepperus, nr 15 op de VVD lijst.

Enkele quotes uit haar resume:

"Op school trapte ik veel lol en deed huiswerk als het echt niet anders kon"
"In 1971 ben ik gaan roeien op de Koninklijke Studentenroeivereniging Njord, want iedereen zei dat ik met mijn lengte ruim 1.82 vast ver zou komen."
"Als kind ging ik met mijn vader mee om te luisteren naar Edzo Toxopeus, de liberale voorman in de jaren zestig. Daarna heb ik me lang tot tv-kijken beperkt."
"Van 2001 tot eind 2004 maakte ik deel uit van de centrale leiding van de Belastingdienst."

Vooral die laatste, is gezien de bende bij de belastingdienst, natuurlijk vrij pijnlijk....
pi_41944807
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:17 schreef Bombardier het volgende:
Weet je wat het ik het grote probleem vind van dit verhaal? Als eerst; natuurlijk maakt het niet uit dat die dame van Turkse komaf is. En natuurlijk maakt het niet uit dat Samira Abbos van Marokkaanse komaf is. Maar ze staan er louter op om zieltjes te winnen. Het zoveelste charme-offensief richting allochtoon- en links(er) Nederland.
Ik zou eens beginnen voor kwaliteit te kiezen, als ik de PvdA was. Over die Turkse kan ik helaas niet oordelen, maar Samira Abbos is werkelijk een lachertje. Dat is de Marokkaanse Jorinde Moll, maar dan nóg lelijker en irritanter.
De zegeningen van het partijenstelsel. Voor het functioneren van het parlement is het niet meer van belang of parlementsleden hersens hebben (liever niet, eigenlijk), als de partij maar aangeeft waar hun x-aantal zetels voor staan.

Niet speciaal een gewoonte van de PvdA overigens, alle partijen richten het graag zo in.

Poppetjes dienen om stemmen te trekken, hun mening wordt ze verteld door de partijleiding.

Zolang de stemmers er massaal mee accoord gaan is het blijkbaar de manier waarop we willen dat het werkt.
pi_41944870
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

[..]

De zegeningen van het partijenstelsel. Voor het functioneren van het parlement is het niet meer van belang of parlementsleden hersens hebben (liever niet, eigenlijk), als de partij maar aangeeft waar hun x-aantal zetels voor staan.
Beetje kort door de bocht sigme, van die hersens.
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:41:44 #238
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41944917
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:33 schreef rvand het volgende:
Ik word, als PvdA-lid, ook niet direct vrolijk van de kandidatuur van Abbos.
Natuurlijk hangt haar kandidatuur samen met het electorale gewin dat de PvdA via haar hoopt te behalen. Maar aangezien dat de enige reden is dat de VVD Verdonk nog niet weggestuurd heeft lijkt het me niet dat vanuit die kring de kandidatuur van Abbos bekritiseerd mag worden.
pi_41945051
Dat moet niet overdreven worden - dat electorale gewin. Denk niet dat de PvdA nou zoveel voordeel aan Abbos ergens op nummer 15 ofzo gaat hebben. Zo belangrijk is die kandidatenlijst niet hoor, alleen de nummers 1-5 en een beetje de nummers 6-10 en een beetje bekende lijstduwers, die doen er toe. Verder zijn (kandidaat) kamerleden over het algemeen nauwelijks een factor van belang bij verkiezingen.
pi_41945103
Getuigt ook van een wat merkwaardige en discutabele gedachtengang om iedere allochtoon op een lijst nou meteen als 'excuus allochtoon' etcetera te bestempelen. Dat geldt dan in ieder geval minstens zo erg voor Annie Schreijer Pierik, nummer 9 bij het CDA en veel van die andere regionale kandidaten.
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:57:39 #241
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41945265
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef SCH het volgende:
Getuigt ook van een wat merkwaardige en discutabele gedachtengang om iedere allochtoon op een lijst nou meteen als 'excuus allochtoon' etcetera te bestempelen. Dat geldt dan in ieder geval minstens zo erg voor Annie Schreijer Pierik, nummer 9 bij het CDA en veel van die andere regionale kandidaten.
Natuurlijk is dat zo en dat is op zich ook niet verkeerd.
pi_41945717
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:49 schreef SCH het volgende:
Dat moet niet overdreven worden - dat electorale gewin. Denk niet dat de PvdA nou zoveel voordeel aan Abbos ergens op nummer 15 ofzo gaat hebben. Zo belangrijk is die kandidatenlijst niet hoor, alleen de nummers 1-5 en een beetje de nummers 6-10 en een beetje bekende lijstduwers, die doen er toe. Verder zijn (kandidaat) kamerleden over het algemeen nauwelijks een factor van belang bij verkiezingen.
Ik denk dat 'zware' figuren hoog op de kieslijst best invloed kunnen hebben op de verkiezingen eigenlijk, wat me wel stoort is dat principes en uitgangspunten compleet ondergeschikt worden aan electoraal gewin zodra de vekiezingen in beeld komen. Niet stemmen en een opkomstpercentage van 20% genereren zou een goed signaal zijn lijkt me.
Yeah baby Yeah!
pi_41946945
quote:

[..]

Maar er is een voorstel in de Amerikaanse Senaat ingediend om dat te veranderen. Een buitenlander is goveneur van California, dat vind ik al een belangrijk post, zeker in de V.S. meest bevolkte staat. En een van de belangrijkste staten wat ook economie betreft.

Ook zijn vele buitenlanders die burgemeesters zijn van steden die ook overwegend blank zijn, en ze doen het goed of beter ook.
pi_41947102
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef turkish_n3z het volgende:

Nederland is nooit tolerant geweest. Dat schijn masker van tolerantie is alleen van de Nederlandse gezicht afgehaald tijdens Pim Fortuyn, en nu weet iedereen in de wereld de ware gezicht van NL. Ik ben er ook blij om, want tolerantie hoeft geen slechte naam te hebben. Zat landen die tolerant zijn en die als percentage meer allochtonen hebben dan in NL.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:11:02 #245
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41947159
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:08 schreef Stratos het volgende:

[..]

Nederland is nooit tolerant geweest. Dat schijn masker van tolerantie is alleen van de Nederlandse gezicht afgehaald tijdens Pim Fortuyn, en nu weet iedereen in de wereld de ware gezicht van NL. Ik ben er ook blij om, want tolerantie hoeft geen slechte naam te hebben. Zat landen die tolerant zijn en die als percentage meer allochtonen hebben dan in NL.
Nederland is nooit tolerant geweest? Pardon? Nederland is juist hartstikke tolerant!
pi_41947253
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:11 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Nederland is nooit tolerant geweest? Pardon? Nederland is juist hartstikke tolerant!
Hilarisch inderdaad, nergens ter wereld hebben andersdenkenden, buitenlanders of minderheden zoveel vrijheden als in Nederland...

Het komt voort uit het volgende gezegde: Het gras bij de buren is altijd groener..
Yeah baby Yeah!
pi_41947548
Nederland is denk ik eerder altijd onverschillig geweest dan tolerant.
pi_41947818
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef du_ke het volgende:
Nederland is denk ik eerder altijd onverschillig geweest dan tolerant.
Het volk voor een deel onverschillig, dat klopt, maar kijk bijv eens hoeveel rechten minderheden in Nederland hebben, denk alleen al eens aan de idiote term: 'gemoedsbezwaarde' en dar er tegenwoordig serieus gedebatteerd wordt of we niet een tradiotionele feestdag op moeten offeren ten gunste van het suikerfeest.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:48:44 #249
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41958381
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Jullie zitten er allemaal naast!
[..]

Bron: Het Vrije Volk
Dat zou wat zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:37:45 #250
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41959849
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jan de Wit is een goede Limburger
Stil.
pi_41960991
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef Dirktator het volgende:

[..]

De VS heeft een hele reeks 'buitenlandse' ministers gehad. Om er maar twee te noemen: 'Madeline Albright' en 'Henry Kissinger'.
pi_41961493
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht sigme, van die hersens.
Ja ja ja. Dat is zo.
pi_41986491
Een programma van éénNL is er nog niet, maar woensdag werd wel de top zeven van de lijst gepresenteerd in Den Haag. Na lijsttrekker Pastors volgt Joost Eerdmans, lid van de Tweede Kamer voor de LPF. De nummer drie, Hikmat Mahawat Khan, was tot voor kort voorzitter van de Contact Groep Islam. Nummer vier is Ronald Sörensen, voormalig fractievoorzitter in de gemeenteraad van Rotterdam. Secil Arda, voormalig voorzitter van het Internationaal Netwerk Vrouwen uit Turkije, staat vijfde op de lijst. De nummer zes, Sander Simons, is geen obekende in politiek Den Haag. Hij heeft als journalist gewerkt bij de KRO,de Wereldomroep en RTL Nieuws.

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)tapt_over_naar_EenNL
pi_41986547
Zullen we ons land gewoon meteen overdragen aan Turkije, dit ook ter bevordering van de integratie. Iedereen moet trouwens wel Turks praten hier dan.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:32:39 #255
147235 Bombardier
The artillery man
pi_41986675
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:28 schreef slaapkamermug het volgende:
Zullen we ons land gewoon meteen overdragen aan Turkije, dit ook ter bevordering van de integratie. Iedereen moet trouwens wel Turks praten hier dan.
Dat past wel in het straatje van de PvdA. Of dan ineens niet, vrees ik.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:39:13 #256
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41986791
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:32 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Alhoewel éénNL meer mensen van Turkse dan wel Arabische afkomst in de topzeven van de lijst heeft staan.
pi_41986863
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:32 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Je ondertitel, is die afkomstig uit War of the Worlds? Hoe dan ook wel passend gezien het feit dat dat personage uiteindelijk elk contact met de realiteit is verloren.
pi_41990122
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:28 schreef slaapkamermug het volgende:
Gast, je bent echt zielig.

Nebahat ALbayrak gaat Nederland aan Turkije geven boehe.

Je moet echt het IQ van een tafelpoot hebben wil je hierin geloven.
  woensdag 20 september 2006 @ 18:52:33 #259
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41990316
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:25 schreef rvand het volgende:
Een programma van éénNL is er nog niet, maar woensdag werd wel de top zeven van de lijst gepresenteerd in Den Haag. Na lijsttrekker Pastors volgt Joost Eerdmans, lid van de Tweede Kamer voor de LPF. De nummer drie, Hikmat Mahawat Khan, was tot voor kort voorzitter van de Contact Groep Islam. Nummer vier is Ronald Sörensen, voormalig fractievoorzitter in de gemeenteraad van Rotterdam. Secil Arda, voormalig voorzitter van het Internationaal Netwerk Vrouwen uit Turkije, staat vijfde op de lijst. De nummer zes, Sander Simons, is geen obekende in politiek Den Haag. Hij heeft als journalist gewerkt bij de KRO,de Wereldomroep en RTL Nieuws.

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)tapt_over_naar_EenNL
Het grote verschil is dat Albayrak wel op een verkiesbare plaats staat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 20 september 2006 @ 18:53:48 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41990352
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Gast, je bent echt zielig.

Nebahat ALbayrak gaat Nederland aan Turkije geven boehe.

Je moet echt het IQ van een tafelpoot hebben wil je hierin geloven.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:41:12 #261
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41991905
Het onderzoek dat het IQ van conservatieven beduidend lager is, wordt alleen maar meer bevestigd na het lezen van dit topic.

Het enige wat jullie lezeen is het woordje "Turk".
Dat deze Turkse meer kwaliteiten heeft en meer bereikt heeft dan alle conservatieven in dit topic samen hecht niemand waarde aan.
pi_41992342
Ik vermoed dat de angel in dit verhaal de kandidatuur van Turkije is om tot de EU toe te treden. Een onderwerp dat de grote partijen doodzwijgen, en daarover het liefst achter de rug van de Nederlander beslissen, lees: doen wat internationaal gewenst wordt. En er zeker geen verkiezingsonderwerp van maken.

Dat maakt haar Turks-zijn tot een gevoelig punt lijkt me. Een onzinnige reden overigens, in zowel Frankrijk en Oostenrijk zal een referendum gehouden worden als het zover is (toetreding van Turkije). Turkije wordt dus geen lid van de EU. Wat wel een beetje verbazend is dat men maar blijft doen alsof Turkije een kans maakt, maar goed, politiek nietwaar
pi_41993285
quote:

[..]
ik blijf hier toch niet wonen.
Kan ik dat zwart-op-wit krijgen?
  donderdag 21 september 2006 @ 07:43:45 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_42006277
Vanochtend in de Metro een commentaar van "VVD kamerlid Zsolt Szabo". Die lijkt me ook een afstammeling van 15 generaties Nederlands staatsburgerschap, ja. En we zijn ook duidelijk uitgeleverd aan Hongarije, de laatste jaren.

Met andere woorden: Wat een kul-topic.
pi_42006367
quote:
Op donderdag 21 september 2006 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vanochtend in de Metro een commentaar van "VVD kamerlid Zsolt Szabo". Die lijkt me ook een afstammeling van 15 generaties Nederlands staatsburgerschap, ja. En we zijn ook duidelijk uitgeleverd aan Hongarije, de laatste jaren.

Met andere woorden: Wat een kul-topic.
Dat klopt, net als de oud-staatssecretaris Gabor.

Dit is verontrustender: Kandidaat-kamerlid CDA noemt Armeense genocide leugen
pi_42007762
Is bekend of Albayrak de Armeense genocide een leugen vindt?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_42008984
Wat een hokjesgeest zeg. Pvda is een allochtonenpartij, omdat er een allochtoon 2e staat op de lijst?
Pvda kiest gewoon een nummer 2 die intelligent is, goeie ideen heeft en deze ook goed uit kan dragen. Wat maakt het dan uit waar deze personen vandaan komen. Als al die mensen is wat minder bevooroordeeld denken en zet in dit topic dan beargumenteerd waarom Albayrak geen goede kandidaat is.
pi_42009842
quote:
Op donderdag 21 september 2006 07:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat klopt, net als de oud-staatssecretaris Gabor.

Dit is verontrustender: Kandidaat-kamerlid CDA noemt Armeense genocide leugen

Die is niet links. Dat is niet leuk bashen
And that is the news.''
  donderdag 21 september 2006 @ 12:15:56 #269
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42011490
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:40 schreef damian5700 het volgende:
Is bekend of Albayrak de Armeense genocide een leugen vindt?
Goeie vraag!
  donderdag 21 september 2006 @ 12:29:12 #270
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_42011829
De Armeense Genocide is niet eens BEWEZEN laat staan dat je het in twijfel trekt.
  donderdag 21 september 2006 @ 12:45:22 #271
66444 Lord_Vetinari
pi_42012225
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef turkish_n3z het volgende:
De Armeense Genocide is niet eens BEWEZEN laat staan dat je het in twijfel trekt.
Ga maar eens in HOC kijken. Er staan diverse topics met bewijzen voor de genocide.
pi_42012415
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef turkish_n3z het volgende:
Hoe voelt het, als je bij het enigste land in de wereld hoort die de genocide actief ontkent? Zeker als je dan ook nog af gaat vragen of je eigen land bevooroordeelt kan zijn of niet.
pi_42012462
Gezien de huidige discussie hierover lijkt me mijn vraag niet minder relevant, ondanks dat de meningen blijkbaar verschillen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_42012911
De Duitsers erkennen de Holocaust tenminste, dat kun je van die Turken niet zeggen.
  maandag 25 september 2006 @ 18:00:46 #275
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_42117672
hoezo? ook turkije erkent de holocaust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')