Ik ben heel erg benieuwd. Kun je de gedachtegang van de overige PvdA'ers voor mij concreet maken?quote:Op maandag 18 september 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare gevolgtrekking?
Ze mag van mij best parlementslid zijn, alleen op zo'n hoge plaats brengt het gevaar mee dat overige PvdAers minder kritisch worden richting haar moederland.
Ben je echt zo dom dat je een link probeert te leggen tussen haar en de turkse maffia?quote:Op zondag 17 september 2006 13:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En in dienst van de Turkse overheid
[..]
En die moet dan het beste voor de Nederlandse staat brengen![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 13:29 schreef Floripas het volgende:
Lullen we nou werkelijk een heel topic vol over een vrouw met Turkse roots?
Dan mag ik zeker wel een lemming openen over waarom ik liever geen Limburgers in de politiek heb? Iets met Wilders, Verhagen, Eurlings.
Van der Hoeven is anders wel puur Hollands glorie hoorquote:Op maandag 18 september 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
Mag ik aanvullen: Maria van der Hoeven.
Zeuren over albayrak terwijl van der Hoeven zelfs minister is. iets met wetenschap, intelligent design en onderwijs![]()
Nee, maar als Albayrak bv. erg graag haar moederland bij de EU zou willen (ik weet niet of dat zo is, maar stel) dan denk ik dat partijgenoten bij twijfel eerder haar steunen dan bv. Wilders, omdat ze hun gewaardeerde minister niet voor het hoofd willen stoten.quote:Op maandag 18 september 2006 13:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd. Kun je de gedachtegang van de overige PvdA'ers voor mij concreet maken?
"Laten voor toetreding van Turkije tot de EU stemmen, want wij hebben een minister geleverd die tot 36 jaar geleden in Turkije heeft gewoon."
Had je zoiets voor ogen?
Limburg puur Hollands?quote:Op maandag 18 september 2006 14:11 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Van der Hoeven is anders wel puur Hollands glorie hoor![]()
Waar zit nu het probleem? Albayraks opvattingen zijn bekend en passen goed bij de PvdA. Het maakt toch niet uit hoe deze opvattingen tot stand zijn gekomen?quote:Op maandag 18 september 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee, maar als Albayrak bv. erg graag haar moederland bij de EU zou willen (ik weet niet of dat zo is, maar stel) dan denk ik dat partijgenoten bij twijfel eerder haar steunen dan bv. Wilders, omdat ze hun gewaardeerde minister niet voor het hoofd willen stoten.
Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks. En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.quote:Op maandag 18 september 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee, maar als Albayrak bv. erg graag haar moederland bij de EU zou willen (ik weet niet of dat zo is, maar stel) dan denk ik dat partijgenoten bij twijfel eerder haar steunen dan bv. Wilders, omdat ze hun gewaardeerde minister niet voor het hoofd willen stoten.
Honderden miljoenen weggooien in Afghanistan was toch vooral een CDA en VVD planquote:Op maandag 18 september 2006 13:09 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Typisch de simpele arbeider.
Lekker op de PvdA kiezen! Lekker de toekomst van je kinderen op 't spel zetten! Lekker je zuurverdiende centen aan verweggistan en een horde luie, werkloze, criminele allochtonen doneren!
Hij ging in op mijn post waarin ik het over een hypothetische ministerspost hebquote:Op maandag 18 september 2006 14:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks. En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.
Het gaat erom dat partijen hun ministers meestal door dik en dun steunen, dus zullen ze haar niet zo snel bekritiseren als zij zich om de tuin laat leiden door haar moederland.quote:Op maandag 18 september 2006 14:20 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Waar zit nu het probleem? Albayraks opvattingen zijn bekend en passen goed bij de PvdA. Het maakt toch niet uit hoe deze opvattingen tot stand zijn gekomen?
Dat was een voorbeeld van Filatelistfetisjist.quote:Op maandag 18 september 2006 14:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ze is kandidaat voor het kamerlidmaatschap en niet voor een ministerspost, die kiezen we immers (gelukkig) niet rechtstreeks.
Gelukkig was jouw opmerking over blauwogigen en blondharigen heel wat zinniger.quote:En voor de rest is je post eveneens volslagen belachelijk.
Waarom nou deze aanname? Waarom nou toch?quote:Op maandag 18 september 2006 14:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat partijen hun ministers meestal door dik en dun steunen, dus zullen ze haar niet zo snel bekritiseren als zij zich om de tuin laat leiden door haar moederland.
Eens een moslim, altijd een moslim en die zijn niet te vertrouwen dat weet je toch?quote:Op maandag 18 september 2006 14:40 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Waarom nou deze aanname? Waarom nou toch?
Is er al gezegd dat het een lekker wijf isquote:Op maandag 18 september 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eens een moslim, altijd een moslim en die zijn niet te vertrouwen dat weet je toch?
Helaas werkt eens een lekker wijf, altijd een lekker wijf nietquote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Is er al gezegd dat het een lekker wijf is![]()
Weer een reden om Albayrak boven Verdonk te prefereren.quote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Is er al gezegd dat het een lekker wijf is![]()
En dat terwijl het van standpunt veranderen door Bos over de AOW door sommigen als populistisch(negatieve vorm) wordt gezien.quote:Op maandag 18 september 2006 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Helaas werkt eens een lekker wijf, altijd een lekker wijf niet.
Volgens mij komen we akelig dicht bij een goede PvdA verkiezingssloganquote:Op maandag 18 september 2006 18:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Weer een reden om Albayrak boven Verdonk te prefereren.![]()
Bron: Het Vrije Volkquote:De PvdA mikt op een jong, allochtoon en analfabeet publiek en laat tekst in het verkiezingsprogramma voortaan afwezig!
18 september 2006
VARA-coryfee Paul de Leeuw staat 2e op de kandidatenlijst van de PvdA voor de verkiezingen in november. Dat blijkt uit een concept dat gisteren bekend werd gemaakt. Met de hoge positie voor Paul de Leeuw hoopt de PvdA vooral jonge, analfabete en criminele kiezers naar de stembus te lokken, die anders niet zouden zijn gaan stemmen.
Om de kiezers te helpen bij het uitbrengen van hun stem, organiseert de PvdA voor het eerst een volmachtophaaldienst naar het voorbeeld van de afdeling PvdA Amsterdam Zuidoost. Daar werden met groot succes tientallen volmachten binnengehaald door lokale politici. Het betrof daar vooral volmachten van analfabete Ghaneze immigranten, die –hoewel kiesgerechtigd- geen Nederlands kunnen spreken of lezen en onbekend zijn met het verschijnsel verkiezingen.
De PvdA hoopt nu landelijk hetzelfde effect te verkrijgen bij het overige deel van de analfabete bevolking, dat, dankzij de diverse onderwijshervormingen onder verantwoordelijkheid van de PvdA, ieder jaar in omvang toeneemt. Door met de plaatjes van Paul de Leeuw en Katja Schuurman langs de deur te gaan hoopt men op minstens 10 kamerzetels extra. Voor de necrofielen en bejaarden is Sonja Barend hoog op de lijst geplaatst. Voor de liefhebbers van jonge Marokkanen staat Ali B. hoog op de lijst.
De (voorlopige) kandidatenlijst van de PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen:
1. Wouter Bos
2. Paul de Leeuw
3. Katja Schuurman
4. Ali B.
5. John Leerdam
6. Sonja Barend
7. Jet Bussemaker
8. Tineke Netelenbos
9. Samira Abbos
10. Paul Witteman
Ik weet niet of jij leest wat ik lees, maar ik zie drie zeikbekken jammeren, de rest staat haar te verdedigen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 04:06 schreef Pony-Lover het volgende:
Wat een loos jammer-topic is dit![]()
Ze heeft in de loop der jaren echt wel bewezen een prima parlemetarier te zijn, dus waarom zeuren er nu zo veel mensen over haar afkomst.![]()
Je hebt haar op tv gezien en nu weet je al direct dat ze 'echt niks' kan? Beetje voorbarig, vind je niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over incompetente allochtonen gesproken... Samira Abbos, die kan in mijn ogen (na haar iets te vaak op tv gezien te hebben maar nooit onder de indruk geraakt te zijn) écht niks. Het verbaast me dat die nu op de lijst is gekomen.
Er moet iets zijn voor de PvdA om tegenover Verdonk te zetten. Aanpassen aan het niveau van de tegenstander heet dat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:17 schreef Bombardier het volgende:
maar Samira Abbos is werkelijk een lachertje. Dat is de Marokkaanse Jorinde Moll, maar dan nóg lelijker en irritanter.
Verdonk is een puinruimster. Een klasse-politica die ons land écht helpt. Jammer dat haar beleid zoveel weerstand oproept bij die recalcitrante boomknuffelaars.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er moet iets zijn voor de PvdA om tegenover Verdonk te zetten. Aanpassen aan het niveau van de tegenstander heet dat.
Hoi relkloon.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:25 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Verdonk is een puinruimster. Een klasse-politica die ons land écht helpt. Jammer dat haar beleid zoveel weerstand oproept bij die recalcitrante boomknuffelaars.
Je vindt Jozias van Aartsen een recalcitrante boomknuffelaar?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:25 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Verdonk is een puinruimster. Een klasse-politica die ons land écht helpt. Jammer dat haar beleid zoveel weerstand oproept bij die recalcitrante boomknuffelaars.
Zalm, Rutte en Van Aartsen knuffelen allemaal bomenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:25 schreef Bombardier het volgende:
[..]
De zegeningen van het partijenstelsel. Voor het functioneren van het parlement is het niet meer van belang of parlementsleden hersens hebben (liever niet, eigenlijk), als de partij maar aangeeft waar hun x-aantal zetels voor staan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:17 schreef Bombardier het volgende:
Weet je wat het ik het grote probleem vind van dit verhaal? Als eerst; natuurlijk maakt het niet uit dat die dame van Turkse komaf is. En natuurlijk maakt het niet uit dat Samira Abbos van Marokkaanse komaf is. Maar ze staan er louter op om zieltjes te winnen. Het zoveelste charme-offensief richting allochtoon- en links(er) Nederland.
Ik zou eens beginnen voor kwaliteit te kiezen, als ik de PvdA was. Over die Turkse kan ik helaas niet oordelen, maar Samira Abbos is werkelijk een lachertje. Dat is de Marokkaanse Jorinde Moll, maar dan nóg lelijker en irritanter.
Beetje kort door de bocht sigme, van die hersens.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:36 schreef sigme het volgende:
[..]
De zegeningen van het partijenstelsel. Voor het functioneren van het parlement is het niet meer van belang of parlementsleden hersens hebben (liever niet, eigenlijk), als de partij maar aangeeft waar hun x-aantal zetels voor staan.
Natuurlijk hangt haar kandidatuur samen met het electorale gewin dat de PvdA via haar hoopt te behalen. Maar aangezien dat de enige reden is dat de VVD Verdonk nog niet weggestuurd heeft lijkt het me niet dat vanuit die kring de kandidatuur van Abbos bekritiseerd mag worden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:33 schreef rvand het volgende:
Ik word, als PvdA-lid, ook niet direct vrolijk van de kandidatuur van Abbos.
Natuurlijk is dat zo en dat is op zich ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef SCH het volgende:
Getuigt ook van een wat merkwaardige en discutabele gedachtengang om iedere allochtoon op een lijst nou meteen als 'excuus allochtoon' etcetera te bestempelen. Dat geldt dan in ieder geval minstens zo erg voor Annie Schreijer Pierik, nummer 9 bij het CDA en veel van die andere regionale kandidaten.
Ik denk dat 'zware' figuren hoog op de kieslijst best invloed kunnen hebben op de verkiezingen eigenlijk, wat me wel stoort is dat principes en uitgangspunten compleet ondergeschikt worden aan electoraal gewin zodra de vekiezingen in beeld komen. Niet stemmen en een opkomstpercentage van 20% genereren zou een goed signaal zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:49 schreef SCH het volgende:
Dat moet niet overdreven worden - dat electorale gewin. Denk niet dat de PvdA nou zoveel voordeel aan Abbos ergens op nummer 15 ofzo gaat hebben. Zo belangrijk is die kandidatenlijst niet hoor, alleen de nummers 1-5 en een beetje de nummers 6-10 en een beetje bekende lijstduwers, die doen er toe. Verder zijn (kandidaat) kamerleden over het algemeen nauwelijks een factor van belang bij verkiezingen.
Maar er is een voorstel in de Amerikaanse Senaat ingediend om dat te veranderen. Een buitenlander is goveneur van California, dat vind ik al een belangrijk post, zeker in de V.S. meest bevolkte staat. En een van de belangrijkste staten wat ook economie betreft.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Kijk maar naar Arnold "The Terminator" Schwarzenegger. Kan geen president worden maar is wel genaturaliseerd Amerikaan.
Nederland is nooit tolerant geweest. Dat schijn masker van tolerantie is alleen van de Nederlandse gezicht afgehaald tijdens Pim Fortuyn, en nu weet iedereen in de wereld de ware gezicht van NL. Ik ben er ook blij om, want tolerantie hoeft geen slechte naam te hebben. Zat landen die tolerant zijn en die als percentage meer allochtonen hebben dan in NL.quote:Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef turkish_n3z het volgende:
Dat tolerantie in Nederland is echt een lachtertje. Meest tolerante land me ass. Deze vrouw is een enorm goeie politicus. Maar rechts fok moet natuurlijk buitenlanders bashen, behalve hirsi ali, die was tegen moslims dus zij is liev.
Achterbaksheid ten top. *kotssmiley*
Nederland is nooit tolerant geweest? Pardon? Nederland is juist hartstikke tolerant!quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:08 schreef Stratos het volgende:
[..]
Nederland is nooit tolerant geweest. Dat schijn masker van tolerantie is alleen van de Nederlandse gezicht afgehaald tijdens Pim Fortuyn, en nu weet iedereen in de wereld de ware gezicht van NL. Ik ben er ook blij om, want tolerantie hoeft geen slechte naam te hebben. Zat landen die tolerant zijn en die als percentage meer allochtonen hebben dan in NL.
Hilarisch inderdaad, nergens ter wereld hebben andersdenkenden, buitenlanders of minderheden zoveel vrijheden als in Nederland...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:11 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Nederland is nooit tolerant geweest? Pardon? Nederland is juist hartstikke tolerant!
Het volk voor een deel onverschillig, dat klopt, maar kijk bijv eens hoeveel rechten minderheden in Nederland hebben, denk alleen al eens aan de idiote term: 'gemoedsbezwaarde' en dar er tegenwoordig serieus gedebatteerd wordt of we niet een tradiotionele feestdag op moeten offeren ten gunste van het suikerfeest.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef du_ke het volgende:
Nederland is denk ik eerder altijd onverschillig geweest dan tolerant.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Jullie zitten er allemaal naast!
[..]
Bron: Het Vrije Volk
Stil.quote:Op maandag 18 september 2006 14:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jan de Wit is een goede Limburger
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |