abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:32:26 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41857730
quote:
Het in Turkije geboren Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA maakt een goede kans om als nummer twee op de kandidatenlijst voor de parlementsverkiezingen te komen.

Bronnen binnen de partij bevestigen dat zij gezien wordt als een goede tweede achter Wouter Bos. Maar het is niet uitgesloten dat het partijbestuur donderdag besluit om haar toch lager te plaatsen op de concept-kandidatenlijst. Die lijst wordt vrijdag gepresenteerd.

Eerder was al bekend dat de sociaaldemocraten graag een kandidaat uit de fractie op de tweede plaats wilden hebben, die eventueel ook als kandidaat-Kamervoorzitter naar voren geschoven kon worden. De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Informatie over Albayrak
Leuk interview in Trouw

Let vooral op dit (gewoon een leuk feitje):
quote:
beroep grootvader (vaderskant): boer en dorpshoofd
beroep grootvader (moederskant): boer en dorpshoofd
Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten. Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).

Wat jullie?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:12 #2
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41857854
een turks verleden kan niet samen gaan met een overheisfunctie? Ik vind het niet echt logisch
Float like a butterfly, sting like a bee
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:21 #3
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41857858
Pff; niemand hoorde de Duitsers zeuren in 1933.... dus waarom wij wel?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41857928
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:

Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?
het is in rotterdfam ook zo gelukt door imams uit marokko te halen en in de moskee te vertellen om op de pvda te stemen of anders pastors weer de grootste zou worden
pi_41857979
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef muhammad_ali het volgende:
een turks verleden kan niet samen gaan met een overheisfunctie? Ik vind het niet echt logisch
Dat zeg jij alleen maar omdat jij zelf Turks bent.

Mij boeit het vrij weinig, als de Nederlanders zo dom zijn om op een allochtonenpartij te kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
pi_41857990
In 2003 was ze nummer 4 op de lijst, zo opvallend is dit dus niet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:46:49 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41858029
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Dat zeg jij alleen maar omdat jij zelf Turks bent.

Mij boeit het vrij weinig, als de Nederlanders zo dom zijn om op een allochtonenpartij te kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
Mooi zo; dat is al één simplistisch denkend iemand minder in dit land...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:49:56 #8
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858114
Als zo iemand minister wordt, zou ze dan er vol voor gaan of zouden Turkse sentimenten ook nog een rol spelen? Dat is wat ik me afvraag. Stel je voor dat ze minister van Buitenlandse Zaken zou worden. Bij internationale conflicten zal ze vrijwel zeker de kant van Turkije kiezen. Turkije in de EU: ja! Grens open voor Turken: ja! Dit is geen probleem zolang het niet in conflict komt met de belangen van Nederland. Wat stel je dan voorop? Dit klinkt misschien erg dramatisch, maar je kunt niet ontkennen dat zo'n sentimenten een rol gaan spelen in de besluitvormingsprocessen.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858141
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Informatie over Albayrak
Leuk interview in Trouw

Let vooral op dit (gewoon een leuk feitje):
[..]

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten. Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).

Wat jullie?
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.

De Tweede Kamerverkiezingen gaan overigens over de verdeling van de zetels in het parlement, en niet over de kabinetsposten.
pi_41858182
Ik zie niet wat er erg aan is als deze mevrouw nr. 2 wordt? Ik ga er wel vanuit dat ze voor de PvdA capabel is.

Desalniettemin wordt het tijd dat de PvdA z'n naam verandert in PvdAllochtonen .

Toeval?

PvdA wil af van het woord allochtoon
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:55:32 #11
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858246
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
De Tweede Kamerverkiezingen gaan overigens over de verdeling van de zetels in het parlement, en niet over de kabinetsposten.
Dat staat buiten kijf.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.
In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".

Ik ben gewoon van mening dat voor belangrijke posten (waaronder ook bepaalde politiekorps-functies en AIVD-functies) geen buitenlanders ingezet mogen worden, hoe lang ze ook in Nederland verblijven en hoe gewaardeerd ze ook wel niet zijn.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858286
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:55 schreef Dirktator het volgende:

[..]

In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".

Ik ben gewoon van mening dat voor belangrijke posten (waaronder ook bepaalde politiekorps-functies en AIVD-functies) geen buitenlanders ingezet mogen worden, hoe lang ze ook in Nederland verblijven en hoe gewaardeerd ze ook wel niet zijn.
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:58:39 #13
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858318
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:57 schreef Kozzmic het volgende:
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.
Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858361
Ik vind dat je overigens groot respect mag hebben voor iemand die vanuit een moeilijke positie (gastarbeidergezin, vader was steigerbouwer, cultuur waarin vrouwen minderwaardig zijn) is gekomen tot waar ze nu is. Studie recht afgerond, studies gevolgd in het buitenland, al acht jaar een gewaardeerd Kamerlid, o.a. voorzitter van de vaste Kamercommissie voor Defensie.

Ze is niet bepaald het prototype moslimvrouw en je kan haar gezien de staat van dienst moeilijk een knuffelallochtoon noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kozzmic op 16-09-2006 12:08:24 ]
pi_41858374
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
En in welk land zonder migranten ben jij van plan te wonen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41858453
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:10:07 #17
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858568
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?
Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken. Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858652
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken.
Ik moet eigenlijk niet zoveel hebben van volksnationalisme.
quote:
Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat geldt voor elke willekeurige politicus, en lijkt me geen reden om mensen uit te gaan sluiten.
pi_41858796
Ik heb er geen probleem mee mits er voor haar is gekozen op basis van haar kwaliteiten i.p.v. afkomst maar daar heb ik erge twijfels bij. Ik vrees dat het niet enkel daarom is en dan lijkt het op positieve discriminatie en dat is een verkeerde reden om iemand zo'n functie te laten vervullen.

Net als Hirsi Ali die vooral vanwege haar afkomst zo hoog kwam en niet omdat zij zo'n goed politica was.
pi_41858867
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:26:28 #21
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858919
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
Ja. Ik vind dat iemand die in het kabinet zit de landsbelangen optimaal moet uitdragen. Dat betekent niet over je heen laten lopen in Europese Raad vergaderingen, zorgen voor economisch sterke handelsbetrekkingen die onvermijdelijk ten koste gaan van andere landen, etc.. In sommige (lees: niet alle) gevallen moet het landsbelang voorop staan en dan mag belangenverstrengeling niet een issue zijn. Dat geldt zowel voor een Duitse als een Turkse.
Sokkel Lolleromfg
pi_41858931
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Is het niet zo dat Schwarzenegger geen president kan worden omdat hij niet van oorsprong Amerikaans is? Ik denk dat degene hierboven hetzelfde voorstaat voor belangrijke posten.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:27:19 #23
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41858944
Boeiend, dat mens heeft rechten gestudeerd en maakt nu carriere in de politiek. Wat is jouw probleem, dat zij het zover geschopt heeft.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_41858954
Voor zover ik het kan inschatten zijn dit de belangrijkste kandidaten voor hoge posities op de PvdA-lijst:

Uit huidige fractie:
Nebahat Albayrak
Jet Bussemaker
Diederik Samsom
Ferd Crone
Bert Koenders
Aleid Wolfsen
Jeroen Dijsselbloem
Sharon Dijksma

Nieuw:
Hans Spekman
Mei Li Vos
Ton Heerts

Ik vind Albayrak niet zo'n gekke keuze, ook omdat ze genoemd wordt als mogelijke opvolger van Weisglas als Kamervoorzitter.
pi_41858958
Het is geen goede stap van Wouter Nos, maar hij moet dit wel doen!!
Ik zei hier een tijdje geleden al, dat dit moest gebeuren, omdat anders de PvdA alleen maar overkomt alsof ze allochtonen misbruiken om stemmen te regelen en verder hebben ze ze niet nodig.

Het resultaat is wel dat de Partij steeds minder nederlands gaat worden...... de PvdA zit in een heel lastig parket
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:29:18 #26
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41858994
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:26 schreef Shakes het volgende:
Is het niet zo dat Schwarzenegger geen president kan worden omdat hij niet van oorsprong Amerikaans is? Ik denk dat degene hierboven hetzelfde voorstaat voor belangrijke posten.
Er zijn inderdaad argumenten waarom hij niet (afgezien van zijn vermogen) president zou mogen worden.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:30:50 #27
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_41859031
Die Dijksma mag wat mij betreft wel een vrije val maken. Met dat mens sla je geen bruggen...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_41859043
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:27 schreef JohnDope het volgende:
Het resultaat is wel dat de Partij steeds minder nederlands gaat worden...... de PvdA zit in een heel lastig parket
Hoezo worden ze steeds minder Nederlands. Als je daarmee bedoelt dat er mensen in de partij zitten die een andere oorsprong hebben, dan bedoel je dat Nederland ook steeds minder Nederlands wordt. Beetje een innerlijke tegenstelling of niet?
pi_41859079
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:31 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Hoezo worden ze steeds minder Nederlands. Als je daarmee bedoelt dat er mensen in de partij zitten die een andere oorsprong hebben, dan bedoel je dat Nederland ook steeds minder Nederlands wordt. Beetje een innerlijke tegenstelling of niet?
Omdat door dit besluit de een hoop Autochtonen zullen weglopen. Kijk die blanke achterban houdt wel van pappen en nat houden, zolang "zij"(allochtonen) maar niet te hoog op de kiesladder komen te staan
(een hele scheve gedachtegang heeft de gemiddelde blanke achterban daar)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41859090
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Die Dijksma mag wat mij betreft wel een vrije val maken. Met dat mens sla je geen bruggen...
Helemaal eens. Ik zou het verontrustender vinden als zij op een tweede plek zou komen, en wellicht Kamervoorzitter of fractieleider zal worden.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:38:28 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41859199
Nederlands paspoort = Nederlander

Je kunt niet iemand zijn passief stemrecht ontnemen vanwege zijn buitenlandse voorouders.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:39:11 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41859212
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat door dit besluit de een hoop Autochtonen zullen weglopen. Kijk die blanke achterban houdt wel van pappen en nat houden, zolang "zij"(allochtonen) maar niet te hoog op de kiesladder komen te staan
(een hele scheve gedachtegang heeft de gemiddelde blanke achterban daar)
Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_41859238
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?
straks wanneer de stemmen zijn geteld
pi_41859248
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:27 schreef Kozzmic het volgende:
Voor zover ik het kan inschatten zijn dit de belangrijkste kandidaten voor hoge posities op de PvdA-lijst:

Nieuw:
Mei Li Vos
Mei Li Vos? Wat heeft die met de PvdA? FNV=PvdA, Vos juist geen FNV.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:41:45 #35
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859261
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:38 schreef Ixnay het volgende:
Nederlands paspoort = Nederlander

Je kunt niet iemand zijn passief stemrecht ontnemen vanwege zijn buitenlandse voorouders.
Kijk maar naar Arnold "The Terminator" Schwarzenegger. Kan geen president worden maar is wel genaturaliseerd Amerikaan.
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:42:17 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859275
quote:
Turkse mafia blijkt actief in Nederlandse politiek
Uitgegeven op maandag 09 december 2002 om 07:54:52

De politie denkt dat de Turkse mafia actief is in de Nederlandse politiek. Bendeleden zouden al zelfs al zitting hebben in gemeenteraden en in provinciale staten. In elk geval hebben gemeenteraadsleden nauwe banden met criminele groeperingen. Dit meldt de Volkskrant maandag.

Het Kernteam Noord- en Oost Nederland (KNON) maakt in een rapport melding van bendeleden of mensen die in contact staan met 'Turkse samenwerkingsverbanden' die betrokken zijn bij de Nederlandse lokale politiek. Het KNON waarschuwt dat de betrokkenheid van de Turkse mafia kan leiden tot ongewenste invloed op de besluitvorming.

Het kernteam wil niet zeggen of de mafia bewust politici werft, maar wil wel de aandacht vestigen op het probleem. De politieke partijen en justitie moeten alert zijn volgens het KNON. De betrokken politici onderhouden banden met Turkse cocaïne- en heroïnehandelaren. Ook zijn er banden tegengekomen tussen politici en de extreem-rechtse politieke vereniging Grijze Wolven.

Het KNON wijst tevens op betrokkenheid van ambtenaren van Turkse afkomst bij de georganiseerde misdaad. Zo is er een geval bekend van de mafia die via een ambtenaar invloed had op de sociale woningbouw. Op die manier konden er woningen aan illegalen worden verhuurd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41859301
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Kijk maar naar Arnold "The Terminator" Schwarzenegger. Kan geen president worden maar is wel genaturaliseerd Amerikaan.
We zijn hier echter niet in de VS maar in Nederland en hebben te maken met de Nederlandse (grond)wetten. Er zijn ook landen waar vrouwen niet verkiesbaar mogen worden gesteld, daar gaan we toch ook niet mee vergelijken.
pi_41859302
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]
pi_41859312
quote:

[..]

En governator. Toch iets meer dan een minister.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:43:53 #40
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41859321
quote:

[..]

Gelukkig zijn Nederland en Amerika niet equivalent.
pi_41859328
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Pacificatie heet dat, nietwaar? Doodknuffelen.

Mei Li Vos schijnt door een heel aantal partijen gevraagd te zijn, ze heeft haar keuze op de PvdA laten vallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41859338
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En toch is ze PvdA-lid. Mooi hè.
quote:
FNV'er Heerts hoog op lijst PvdA

DEN HAAG - Ton Heerts, tweede man bij vakcentrale FNV, is in de race voor een plek bij de eerste vijftien op de kandidatenlijst van de PvdA. Heerts, die op de rechterflank zit van de FNV, is daarmee een van veelbelovende nieuwkomers op de PvdA-lijst.

Anderen die op een hoge plek op de lijst kunnen rekenen zijn de oud-wethouders Pierre Heijnen van Den Haag en Hans Spekman van Utrecht. Mei Li Vos, een van de oprichters van de vakbond AVV, komt als nieuw gezicht naar verluidt ook met stip binnen bij de PvdA. De kandidatenlijst wordt later deze maand bekendgemaakt. De lijst wordt uiteraard aangevoerd voor fractievoorzitter Wouter Bos.

http://www.telegraaf.nl/b(...)g_op_lijst_PvdA.html
Ze schijnt overigens ook door VVD en D66 gevraagd te zijn om in de Kamer te komen.
pi_41859348
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]
Misschien is er ook wel Nederlandse maffia die banden heeft met de politiek. Zullen we dan maar alle Nederlanders het passief kiesrecht ontnemen?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:46:00 #44
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859387
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:43 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
We zijn hier echter niet in de VS maar in Nederland en hebben te maken met de Nederlandse (grond)wetten. Er zijn ook landen waar vrouwen niet verkiesbaar mogen worden gesteld, daar gaan we toch ook niet mee vergelijken.
Ik mag dat toch wel gebruiken als argument waarom dat hier ook zou moeten zijn. Ik vind dat hoge kabinetsposten voorbehouden moeten blijven voor de Nederlander die hier geboren en getogen is. Net zoals je als buitenlander niet voor de CIA of FBI kunt werken (tenzij je deelneemt in internationale samenwerkingsverbanden).
Sokkel Lolleromfg
pi_41859412
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Pacificatie heet dat, nietwaar? Doodknuffelen.

Mei Li Vos schijnt door een heel aantal partijen gevraagd te zijn, ze heeft haar keuze op de PvdA laten vallen.
Hm, over het algemeen vind ik haar uitspraken heel redelijk, veel beter dan het gestook en gelieg van Wouter. Dan snap ik niet goed wat ze daar doet.
[positief denken]
Misschien kan ze Wouter wat redelijker leren praten, kunnen we de PvdA ook weer serieus nemen.
[/positief denken]
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:47:12 #46
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859415
quote:
Turkse maffia / 'Kamerleden in dienst van Turkse overheid'
[i]door Malika el Ayadi[/i
]Een landelijk gespecialiseerd rechercheteam beweert dat een kleine tien gemeenteraadsleden van Turkse afkomst banden onderhouden met de Turkse maffia in Nederland. Een enkeling maakt er zelfs deel van uit. UTRECHT - Ook de Turkse criminoloog Yücel Yesilgöz denkt dat politici van Turkse komaf nauwe banden onderhouden met de Turkse maffia. Hij is een van de bronnen van het politieteam dat gisteren alarm sloeg.
,,Ja, het kernteam heeft mij vorige maand een exemplaar gestuurd. Het ligt hier ergens op mijn bureau. Maar dat de Turkse maffia infiltreert in de politiek is geen nieuws, hoor.''

U vindt dat oud nieuws?

,,Ja. Het stond ook in het rapport van het kernteam Noord- en Oost-Nederland van een aantal jaar geleden. Daar heb ik ook aan meegewerkt. Het ging toen over de wijk Spijkerkwartier in Arnhem. Dat was in 1997 ofzo. Ook in mijn boek 'De Maffia van Turkije', dat ik samen met de criminoloog Frank Bovenkerk heb geschreven, staat het.''

En in Arnhem stond het vast dat Turkse raadsleden bewust nauwe contacten onderhouden met criminelen?

,,Ja. In Arnhem ging het om één gemeenteraadslid.''

Maar nu is het geen incident, maar spreekt men over zo'n tien politici.

,,Mevrouw, iedereen die in Nederland beroepsmatig hier mee te maken heeft, weet dat de Turkse maffia infiltreert in de Nederlandse politiek. Het zijn er meer dan tien. Ik schat zo'n twintig procent. Niet alleen op gemeentelijk en provinciaal niveau. Ik sluit ook Tweede-Kamerleden niet uit.''

Kamerleden die nu op de lijst staan?

,,Van één weet ik het zeker. Van drie vermoed ik het. Ik heb het herhaaldelijk gezegd tegen de politie. Nee, ik noem geen namen. Ik heb al te veel gezegd.''

Heeft u bewijzen?

,,Ik heb al te veel gezegd! Lees hun speeches maar. Komen ze op voor de belangen van Turken die hier wonen of voor de belangen van het land Turkije?''

U zegt van het land Turkije?

,,Ja. Sommigen zijn zelfs in dienst van de Turkse overheid. In het verleden zijn hier kamervragen over gesteld, maar Nederland vindt het kennelijk geen probleem. Nou, ik heb mijn werk gedaan. Dan moeten jullie het zelf maar weten.''
http://www.trouw.nl/archi(...)_van_Turkse_overheid
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:48:20 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41859434
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Misschien is er ook wel Nederlandse maffia die banden heeft met de politiek. Zullen we dan maar alle Nederlanders het passief kiesrecht ontnemen?
Bron?
pi_41859439
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ik mag dat toch wel gebruiken als argument waarom dat hier ook zou moeten zijn. Ik vind dat hoge kabinetsposten voorbehouden moeten blijven voor de Nederlander die hier geboren en getogen is. Net zoals je als buitenlander niet voor de CIA of FBI kunt werken (tenzij je deelneemt in internationale samenwerkingsverbanden).
Is dat in Nederland technisch gezien niet discriminatie en derhalve niet toegestaan?
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:48:38 #49
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41859444
quote:
Behoorlijk verontrustend.
Sokkel Lolleromfg
pi_41859476
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Holleeder die via vriendje Paarlberg EU-commissaris Neelie Kroes in zijn zak heeft? Of de vastgoedmaffia die een poging deed de LPF over te nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')