Informatie over Albayrakquote:Het in Turkije geboren Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak van de PvdA maakt een goede kans om als nummer twee op de kandidatenlijst voor de parlementsverkiezingen te komen.
Bronnen binnen de partij bevestigen dat zij gezien wordt als een goede tweede achter Wouter Bos. Maar het is niet uitgesloten dat het partijbestuur donderdag besluit om haar toch lager te plaatsen op de concept-kandidatenlijst. Die lijst wordt vrijdag gepresenteerd.
Eerder was al bekend dat de sociaaldemocraten graag een kandidaat uit de fractie op de tweede plaats wilden hebben, die eventueel ook als kandidaat-Kamervoorzitter naar voren geschoven kon worden. De in 1968 in het Turkse Sarkisla geboren juriste Albayrak is momenteel woordvoerder Justitie voor de Tweede Kamer. Daarvoor werkte zij onder meer voor het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?quote:beroep grootvader (vaderskant): boer en dorpshoofd
beroep grootvader (moederskant): boer en dorpshoofd
het is in rotterdfam ook zo gelukt door imams uit marokko te halen en in de moskee te vertellen om op de pvda te stemen of anders pastors weer de grootste zou wordenquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?
Dat zeg jij alleen maar omdat jij zelf Turks bent.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef muhammad_ali het volgende:
een turks verleden kan niet samen gaan met een overheisfunctie? Ik vind het niet echt logisch
Mooi zo; dat is al één simplistisch denkend iemand minder in dit land...quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Dat zeg jij alleen maar omdat jij zelf Turks bent.
Mij boeit het vrij weinig, als de Nederlanders zo dom zijn om op een allochtonenpartij te kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Informatie over Albayrak
Leuk interview in Trouw
Let vooral op dit (gewoon een leuk feitje):
[..]
Is dit een poging om de allochtoonse kiezer aan te trekken zodat de PvdA toch bekend gaat staan als de Partij van de Allochtonen? Of vinden jullie dit een goede stap van Wouter Bos?
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Hoewel haar CV er keurig uitziet, blijf ik tegen "allochtonen" op kabinetsposten. Als je in Nederland geboren bent, maar je hebt buitenlandse ouders, dan vind ik dit een ander verhaal. Ook ben ik van mening dat iemand van allochtoonse afkomst best in het parlement mag plaatshebben, omdat dat natuurlijk een weerspiegeling is van de samenleving op dat moment. Maar om in het kabinet plaats te nemen, moet je de belangen van je land dienen en ik denk dat daar hoe dan ook de schoen zal gaan wringen (het Turkse verleden kan niet zomaar vergeten worden).
Wat jullie?
Dat staat buiten kijf.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
De Tweede Kamerverkiezingen gaan overigens over de verdeling van de zetels in het parlement, en niet over de kabinetsposten.
In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
Ze woont ruim 36 jaar in Nederland, heeft een afgeronde studie en is sinds 1998 een gewaardeerd Kamerlid. Dat jij haar nog in de eerste plaats als Turk ziet en niet als Nederlander zegt meer over jou dan over haar.
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:55 schreef Dirktator het volgende:
[..]
In technische termen beschouw ik haar niet als Nederlander omdat ze niet in Nederland geboren is. Nogmaals, ik vind dit compleet anders wanneer een "allochtoon" in Nederland geboren is, dat is gewoon een Nederlander en ten onrechte een "allochtoon".
Ik ben gewoon van mening dat voor belangrijke posten (waaronder ook bepaalde politiekorps-functies en AIVD-functies) geen buitenlanders ingezet mogen worden, hoe lang ze ook in Nederland verblijven en hoe gewaardeerd ze ook wel niet zijn.
Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:57 schreef Kozzmic het volgende:
Ze is geen buitenlander, ze is Nederlander. Anders had ze al nooit in het parlement kunnen zitten.
En in welk land zonder migranten ben jij van plan te wonen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Dit land is toch al helemaal verkankerd doordat we massaal eeuwen achterlopende bevolkingen zomaar in ons land hebben laten vestigen. Laat dit kutland maar lekker kapotgaan, ik blijf hier toch niet wonen.
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Nee klopt, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ze niet in Nederland geboren is. Het feit dat ze een Nederlands paspoort heeft, bestempelt haar als Nederlander, maar ze is in het buitenland geboren.
Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken. Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
Niet de geboorteplaats maar het paspoort bepaalt de nationaliteit. Waarom zou iemand die op haar tweede is verhuisd van haar geboorteland naar Nederland niet loyaal zijn aan Nederland?
Ik moet eigenlijk niet zoveel hebben van volksnationalisme.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus iets wat je in twijfel kunt trekken.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat geldt voor elke willekeurige politicus, en lijkt me geen reden om mensen uit te gaan sluiten.quote:Hoe je het wendt of keert, belangenverstrengeling kan altijd voorkomen.
Ja. Ik vind dat iemand die in het kabinet zit de landsbelangen optimaal moet uitdragen. Dat betekent niet over je heen laten lopen in Europese Raad vergaderingen, zorgen voor economisch sterke handelsbetrekkingen die onvermijdelijk ten koste gaan van andere landen, etc.. In sommige (lees: niet alle) gevallen moet het landsbelang voorop staan en dan mag belangenverstrengeling niet een issue zijn. Dat geldt zowel voor een Duitse als een Turkse.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
Is het niet zo dat Schwarzenegger geen president kan worden omdat hij niet van oorsprong Amerikaans is? Ik denk dat degene hierboven hetzelfde voorstaat voor belangrijke posten.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Wat nu als het hier niet om een van oorsprong Turkse ging, maar een Duitse vrouw de al meer dan 30 jaar in Nederland woont. Had je dan ook zo je twijfels gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |