Ik zal me daar even over buigen, en ik zal voortaan goed opletten dat het niet weer gebeurt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 07:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Met nog negen Queen-punten onder revisie.
(sorry, je moet wat als tvp)
sar·cas·me (het ~)quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:23 schreef thijsdetweede het volgende:
@MM: Ben jij even blij dat ik Blur en niet Madonna in het lijstje zette...
@WoD: Begrijp ik nou goed dat je blur aan het veroordelen bent op enkele nummers? Goed man.
Ik kon zo even niks beters verzinnen, maar echt hoogstaand zoals Pink Floyd etc. is het niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:55 schreef Grobbel het volgende:
Heb gisteren maar een dagje overgeslagen vanwege de indrukwekkende opsomming aan weinig interessante bandjes, maar het niveau begint nu alleen maar bedenkelijker te worden. Van Halen nu zelfs? Beetje jammer.
Binnen de brede noemer van de jazzmuziek zijn nog heel wat grote namen (Louis Armstrong, John Coltrane, Charles Mingus, Duke Ellington, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Glenn Miller, Charlie Parker, Dave Brubeck, Benny Goodman etc), en verder heb je nog figuren als Michael Jackson, Nick Drake, Frank Sinatra, Elvis Presley, Madonna, Simon & Garfunkel, Stevie Wonder, en bands als Nirvana, the Kinks, Roxy Music, Beach Boys, Fleetwood Mac, Pearl Jam etc waar de meeste mensen waarschijnlijk wel een mening over zullen hebben - of dit nu positief of negatief is.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:23 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik kon zo even niks beters verzinnen, maar echt hoogstaand zoals Pink Floyd etc. is het niet.
Kunnen we nog wel n hele lijst aan tips aan toevoegen:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Binnen de brede noemer van de jazzmuziek zijn nog heel wat grote namen (Louis Armstrong, John Coltrane, Charles Mingus, Duke Ellington, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Glenn Miller, Charlie Parker, Dave Brubeck, Benny Goodman etc), en verder heb je nog figuren als Michael Jackson, Nick Drake, Frank Sinatra, Elvis Presley, Madonna, Simon & Garfunkel, Stevie Wonder, en bands als Nirvana, the Kinks, Roxy Music, Beach Boys, Fleetwood Mac, Pearl Jam etc waar de meeste mensen waarschijnlijk wel een mening over zullen hebben - of dit nu positief of negatief is.
Hou het a.u.b. op de bekendere...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:12 schreef methodmich het volgende:
En omdat Jimi Hendrix nu gered is, een nieuwe naam in de lijst! En wel die van de geniale band Wilco!
Ik voorspel Wilco binnen afzienbare tijd in de HoF. Dankzij meerdere mensen hier.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Hou het a.u.b. op de bekendere...
En dan zeuren dan ik Rainbow erin had gedaanquote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:56 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik voorspel Wilco binnen afzienbare tijd in de HoF. Dankzij meerdere mensen hier.
Dan wordt het tijd dat jullie naar het echte werk van Rainbow gaan luisterenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Nou is het op zich wel waar dat bijna iedereen die Wilco een keertje hoort, er ook fan van wordt, maar dat bedoelde je vast niet
Trouwens, ik zeurde niet speciaal over Rainbow hoor. Ik hanteer alleen de stelregel dat bands waar bijna niemand op stemt het waard zijn om minpunten aan te geven.
Beetje tegenwicht aan al die meuk is nooit weg toch?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Hou het a.u.b. op de bekendere...
Maar goed, zit ik net te lobbyen om het vooral bij het bekendere spul te houden in dit toernooi, zaag jij de poten onder m'n stoelen weg door Wilco erin te gooien.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beetje tegenwicht aan al die meuk is nooit weg toch?
Maar dan komen we bij het volgende punt. Ik vind WIlco, net als dEUS, wel goed, stukken beter zelfs, maar of het wat in dee HoF te zoeken heeft. Wat mij betreft niks. Hall of Shame is het weer te goed voor. Ik zal m in evenwicht houdenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:06 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar goed, zit ik net te lobbyen om het vooral bij het bekendere spul te houden in dit toernooi, zaag jij de poten onder m'n stoelen weg door Wilco erin te gooien.
En ja, Wilco is een prima band - maar het is toch veel leuker om artiesten te nemen waarbij iedereen een uitgesproken mening heeft? Dat Wilco het wel tot de HoF zal schoppen betwijfel ik niet, maar dat zal voor een deel ook komen door onbekendheid bij anderen.
Dan wordt ie tenminste niet zo snel over het hoofd gezien bij het geven van negatieve punten in een toernooi als deze, vermoed ik.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:52 schreef wallofdolls het volgende:
Waarom wordt Tool altijd als TOOL geschreven?![]()
.
Om dat je het nu eenmaal zo schrijft. dEUS schreef je ook als dEUS en als Deus....quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:52 schreef wallofdolls het volgende:
Waarom wordt Tool altijd als TOOL geschreven?![]()
.
Dat van die belgen is waar natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:36 schreef wallofdolls het volgende:
uhuh![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en dEUS, dat moet je niet onderschatten he, zijn Belgen. Dr hoeft maar iets met de Caps Lock knop te gebeuren....
Prima, alt.country, americana, whatever, het punt moge duidelijk zijn: geneuzelquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:21 schreef methodmich het volgende:
Wilco heeft welgeteld twee albums gemaakt die je americana zou kunnen noemen.
Meerdere keren en open-minded luisteren is niet verboden hequote:Op zaterdag 2 september 2006 12:22 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Prima, alt.country, americana, whatever, het punt moge duidelijk zijn: geneuzel
klopt, en dat kan ik bij menig band ook wel. Maar niet bij wilco.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Meerdere keren en open-minded luisteren is niet verboden he.
Geneuzel is het argument van mensen die hun oren niet open doen als ze rustige muziek horen![]()
Je vergeet 41 te maken bij Wilco!!!quote:Op zondag 3 september 2006 16:19 schreef placebeau het volgende:
Oasis, radiohead, tool en van halen kan ik niets maken
Deep Purple 12 -2
Dire Straits 7
Janis Joplin 32 + 3 Heldin! Ik ken geen vrouw met een krachtiger stem sie toch ook zo lief kan klinken als in leaving on a jetplane.
Kraftwerk 24
Neil Young 41
Oasis 33
Prince 47
Queen 11 -1
TOOL 27
The Rolling Stones 33 +1
The Who 30
U2 - 18 -3
Van Halen 3
Wilco 39 +2
Zie ook hierboven, placebeau was vergeten om er 2 punten bij te tellen.quote:Op zondag 3 september 2006 18:22 schreef wallofdolls het volgende:
Gooi ik er maar weer eens een oud rockcliche in, een van mijn favoriete classic rockbands: Golden Earring. Al geef ik ze niet veel kans.
Deep Purple 12
Dire Straits 7
Golden Earring 30
Janis Joplin 32
Kraftwerk 22
Neil Young 41
Oasis 33
Prince 46
Queen 13
TOOL 26 -1
The Rolling Stones 34
The Who 34
U2 - 18
Wilco 39 --> 41
Janis Joplin op 26, als mijn wiskunde klopt...quote:Op maandag 4 september 2006 14:00 schreef Gatenkaas het volgende:
Deep Purple 15 SAVE +3
Dire Straits 10 SAVE +2
Golden Earring 25
Janis Joplin 22 KILL -3
Kraftwerk 25 KILL -1
Neil Young 40
Oasis 32
Prince 46
Queen 7
TOOL 34 KILL -3
The Rolling Stones 32
U2 17
Wilco 41
Typfoutje.quote:Op maandag 4 september 2006 14:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Janis Joplin op 26, als mijn wiskunde klopt...
Toen ik m er in stopte wist ik eigenlijk al dat ze op de 3 bekendste nummers beoordeeld gingen wordenquote:Op zondag 3 september 2006 23:08 schreef Dandelion het volgende:
Golden Earring 27 -3 deze zijn voor het goreclipje bij When a lady smiles, punten aftrek voor radarlove volgt nog.
Ah jij hebt het hele oeuvre van TOOL beluisterd om tot je oordeel te komen? Los daarvan, punten aftrek vooor de rest van hun gejengel volgt nogquote:Op maandag 4 september 2006 17:15 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Toen ik m er in stopte wist ik eigenlijk al dat ze op de 3 bekendste nummers beoordeeld gingen worden![]()
Mja tis beter te doen dan een album van Golden Earring, dat is zo...quote:Op maandag 4 september 2006 19:33 schreef wallofdolls het volgende:
Dat oeuvre is natuurlijk onoverkomlijk groot. 5 albums waarvan er 4 matig zijn en 1 wel aardig met pieken tot goed is geen kruistocht op een mensenleven
quote:Op maandag 4 september 2006 19:46 schreef wallofdolls het volgende:
Laten we het er in ieder geval maar op houden dat het beter te doen is dan het hele oeuvre van Golden Earring.
Wilco en Neil Young saven en Queen en U2 killen??quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:10 schreef methodmich het volgende:
Gisteren niet meegedaan, dus ik mag iedereen!
Deep Purple 13
Dire Straits 7 KILL -1
Golden Earring 26
Janis Joplin 28
Kraftwerk 27
Neil Young 46 SAVE +2
Oasis 32 SAVE +1
Prince 47
Queen 3 KILL -3
Tool 23
The Rolling Stones 37
The Who 38
U2 11 KILL -2
Wilco 50 SAVE +3
Wie maakt Queen nu eindelijk af?
Zou ik ook zeggen als ik alleen de Top 40 kende hoor!quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:16 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Wilco en Neil Young saven en Queen en U2 killen??OMG
Heeft het dat ooit gehad dan? Volgens mij is het vanaf het begin af aan al een ordinaire populariteitspoll geweest, en dat is wat mij betreft ook prima - voor "verantwoorde" lijstjes kun je de Rolling Stone of NME openslaan of zo. Dat Queen er nu is uitgevolgen heeft in elk geval nul effect op de geloofwaardigheid ervan, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:56 schreef Plengel het volgende:
Ghe, en in een keer verliest heel dit topic zijn geloofwaardigheid
welke band is volgens jij wel objectief te be-oordelen en waarop dan volgens jou?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:11 schreef wallofdolls het volgende:
Er rust een taboe op mainstream bands en ik mis de clue?
edit:
Porcupine Tree, come on, get a grip on reality... Is dat een serieus objectief te beoordelen band? Doe dan Rainbow, volgens mij is dat nog minder neutraal
Nou ja, van Porcupine Tree ken ik helemaal niks en ik ga er ook niet een crash course in nemen puur voor dit topic, dus ik weet van mezelf al dat ik ze volledig links zal laten liggen in mijn stemgedrag - en ik vraag me af of ik daarmee wel de enige ben.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:53 schreef MarsX het volgende:
[..]
welke band is volgens jij wel objectief te be-oordelen en waarop dan volgens jou?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Binnen de brede noemer van de jazzmuziek zijn nog heel wat grote namen (Louis Armstrong, John Coltrane, Charles Mingus, Duke Ellington, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Glenn Miller, Charlie Parker, Dave Brubeck, Benny Goodman etc), en verder heb je nog figuren als Michael Jackson, Nick Drake, Frank Sinatra, Elvis Presley, Madonna, Simon & Garfunkel, Stevie Wonder, en bands als Nirvana, the Kinks, Roxy Music, Beach Boys, Fleetwood Mac, Pearl Jam etc waar de meeste mensen waarschijnlijk wel een mening over zullen hebben - of dit nu positief of negatief is.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:56 schreef wallofdolls het volgende:
Kunnen we nog wel n hele lijst aan tips aan toevoegen:
Overbekend: Bryan Adams, Aerosmith, Beegees, Bon Jovi, James Brown, Counting Crows, The Doors, Golden Earring, Live, K's Choice, Gary Moore, Offspring, The Police, Santana, Soundgarden, Bruce Springsteen, Toto, The Who, Neil Young
Wat minder bekend: Ryan Adams, Iggy and The Stooges, Cream, The Cure, Joni Mitchell, Smashing Pumpkins, Bob Seger, The (Small) Faces (Rod Stewart) Talking Heads, Yes
nog minder bekend (maar voor mij allemaal hall of fame): Alice in Chains, Jeff Buckley, The Velvet Undergorund, Grand Funk Railroad, Joy Division, King Crimson, Jon Spencer, Zappa, Beefheart,
om maar wat te noemen
Ik denk dat het wel meevalt met het kennen van deze band.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, van Porcupine Tree ken ik helemaal niks en ik ga er ook niet een crash course in nemen puur voor dit topic, dus ik weet van mezelf al dat ik ze volledig links zal laten liggen in mijn stemgedrag - en ik vraag me af of ik daarmee wel de enige ben.
Wat andere suggesties betreft:
[..]
Alsof een sampletje of 5 een band eer aan kan doen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef MarsX het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met het kennen van deze band.
En ik denk ook dat sommige mensen al (eerder genoemde) bands hebben links laten liggen, en ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die even de moeite nemen om via last.fm een sammepltje of 5 van een band te beluisteren.
Wesley Willis heeft 60 albums uitgebracht in zijn carrière, dus dat zegt helemaal niks.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef MarsX het volgende:
(overgens heeft porcupine tree 13 albums uitgebracht dus het is niet een heel vaag klein bandje)
kut voor je, zo net te laatquote:Op woensdag 6 september 2006 08:54 schreef Megalomaniac het volgende:
Deep Purple 13
Dire Straits 6
Golden Earring 23
Janis Joplin 29
Kraftwerk 25
Neil Young 45 -2
Oasis 34
Porcupine Tree 27 -3
Prince 47 +2
Tool 27
The Rolling Stones 38
The Who 42 +1
U2 16 +3
Wilco 48 -1
quote:Op woensdag 6 september 2006 08:55 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
kut voor je, zo net te laat![]()
Puur toeval.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:54 schreef methodmich het volgende:
Oeh leuk, boze Queen-fans komen ineens meespelen en gaan massaal Wilco minpunten geven?
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:52 schreef Gatenkaas het volgende:
Deep Purple 13 KILL -3 Om te janken, vind ik
Golden Earring 25 KILL -1 Overrated
Janis Joplin 25
Kraftwerk 19 SAVE +3 Verschikkelijk goed en baanbrekend
Manic Street Preachers 28 KILL -2 Nooit van kunnen genieten
Neil Young 46
Oasis 38
Porcupine Tree 26
Prince 48
Tool 25
The Rolling Stones 40 SAVE +1 --> klassieke knapen
The Who 43
U2 39 SAVE +2 Goed
Wilco 37
Excuus.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:14 schreef Dandelion het volgende:
ey hier gaat iets mis... 2x -2 in de post van Daisy Duke?
Kan niet!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Geen Neil Young, Oasis, U2 en WIlco. Dus:
Deep Purple 13
Golden Earring 25
Janis Joplin 25
Kraftwerk 22 (+3)
Manic Street Preachers 25 (-3)
Neil Young 47 (+1 punt Gatenkaas....)
Oasis 36 (-2)
Porcupine Tree 26
Prince 50 (+2)
Tool 25
The Rolling Stones 41 (+1)
The Who 43
U2 39
Wilco 37
Ik wou zeggen, gebruik je wiskundige knobbel hier eens prutsers!quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:26 schreef m021 het volgende:
De telling klopt niet meer vanaf BlaineDeMono.
Ik bedoelde dus dat jouw post niet klopt slimmerd.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:28 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, gebruik je wiskundige knobbel hier eens prutsers!![]()
![]()
![]()
Sorry je hebt gelijk, maar ik dacht dat steeds de opvolgende poster de getallen moest overnemen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:33 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus dat jouw post niet klopt slimmerd.
edit: sterker nog, in je vorige post deed je het ook fout, en die getallen zijn fout doorberekend...
Krijg ik hier nog een antwoord op?quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:18 schreef Gatenkaas het volgende:
Deep Purple 13 SAVE +3 Ik vraag me daadwerkelijk af hoe ze zo laag kunnen komen, terwijl iets als Blur in de HoF zit
Het zal wel smaakgerelateerd zijn, maar ik beschouw Ænima nog altijd als 1 van de grootste miskopen die ik ooit heb gedaan.quote:Op maandag 11 september 2006 13:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Oeh, de nek van Tool wordt waarschijnlijk vandaag omgedraaid![]()
Dat is dan denk ik smaak ja, Ænima en Lateralus zijn m.i. erg goede albums, ik snap de termen die hier af en toe rond vliegen over hoe slecht TOOL wel niet is absoluut niet. Die drummer is meesterlijk, zijn ritmes en overgangen in de nummers, ik ken geen andere drummer die dat doet, ook die gast van slayer niet.quote:Op maandag 11 september 2006 13:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het zal wel smaakgerelateerd zijn, maar ik beschouw Ænima nog altijd als 1 van de grootste miskopen die ik ooit heb gedaan.
The great escape. Parklife en Blur zijn bijna binnen... Ik laat me graag door n kenner adviseren, echter moet ie t uit zn hoofd halen het op te dringenquote:Op zondag 10 september 2006 20:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Op Wallofdolls reageer ik graag
Welk album heb je van ze? Ik heb wel een vermoeden, maar wil weten of ik het goede verhaaltje ter verdediging van mijn entry ga houden.
Ik weet het niet, ik hou wel van genialiteit als t in de context gepast. Anders heb je er ook niet echt wat aan. Wat betreft Ænima: dat is het enige album wat ik wel hoopvol vind klinken, met een aantal buitengewoon aardige uitschieters als H, Hooker with a Penis en Ænimaquote:Op maandag 11 september 2006 15:30 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat is dan denk ik smaak ja, Ænima en Lateralus zijn m.i. erg goede albums, ik snap de termen die hier af en toe rond vliegen over hoe slecht TOOL wel niet is absoluut niet. Die drummer is meesterlijk, zijn ritmes en overgangen in de nummers, ik ken geen andere drummer die dat doet, ook die gast van slayer niet.
Durf niet te beweren een Live kenner te zijn, maar SS is inderdaad ondergewaardeerd. Net als mental jewelry. The Distance en verder zijn overgewaardeerd dan wel dienen niet gewaardeerd te worden.quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
The great escape. Parklife en Blur zijn bijna binnen... Ik laat me graag door n kenner adviseren, echter moet ie t uit zn hoofd halen het op te dringen.
Hoewel die kenners je ook nog steeds niet de juiste adviezen hoeven te geven, want zo'n band als Live, alle albums worden goed becritiseerd, behalve Secret Samahdi, terwijl dat juist het enige album is waarop wel aardige composities alsmede een flinke dosis pit te vinden zijn.
Ik zou graag willen weten waarom jullie allemaal zo anti Purple zijn.quote:
Omdat we geen demonen hoeven uit te drijven natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten waarom jullie allemaal zo anti Purple zijn.
Lekker om je mening op 1 nummer te baseren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Omdat we geen demonen hoeven uit te drijven natuurlijk!
Mooie bands naar de HoF en eeuwige jachtvelden.
Ok, maar dat was puur toeval hoor, ik had m als laatste in de wachtrij gezet. Ik vond dat album niet bovengemiddeld goed. Nou ja ik luister die 2 andere albums ook nog en als ik het dan nog steeds niks vind dan hou ik het daar bij. Maar ik ga er daarbij natuurlijk van uit dat jij gelijk hebt en dat het dus goede albums zijn!quote:The Great Escape (Ik had goed gegokt ) hoort hun topalbum te zijn, maar is dat eigenlijk niet. Aan de ene kant is het wel weer een stapje verder dan Parklife, maar slechts een kleine, en dat hoor je ook in hun beleving. Parklife is bijna de definitie van mid jaren 90 engeland, en daarom al veel beter (vind ik). Omdat op TGE de sound klaar is, verbreden ze zich met Blur en 13 op wonderbaarlijke wijze. Waar Radiohead eigenwijs verder ging na de basis te hebben gelegd voor Muse, Travis en Coldplay, deed Blur eigenlijk hetzelfde met Franz Ferdinand en Kaisers Chiefs. Maar Blur maakte er een leuker vervolg van.
Samengevat: Blur is een essentieel ijkpunt in de britse popcultuur van de afgelopen 15 jaar, hebben van Modern Life is Rubbish tot Blur een rij erg sterke albums gemaakt (en persoonlijk vind ik 13 ook bijzonder, maar dat is echt mijn mening) en misschien wel het belangrijkste: Ze waren een band. Alle vier inventief, boden tegenwicht aan elkaar en vulden elkaar aan. Veel meer dan de som der delen.
Omdat Blink veel cooler, stoerder en interessanter is die saaie pik van een Costello.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:40 schreef wallofdolls het volgende:
Blink 182 19 -3 Hoort toch echt bij de grootste muzikale bocht die ik gehoord heb. En dan vraag ik me toch weer af: waarom heb ik van hun zo vee lgehoord en van een vermeende grootheid als Elvis Costello maar 1 album.
Puur muziektechnisch uiteraard welquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:53 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Omdat Blink veel cooler, stoerder en interessanter is die saaie pik van een Costello.
Mensen schijnen over het hoofd te zien dat die muziek toch echt wel goed in elkaar zit.
Ja ik weet het, het is misschien fout, maar Oasis haat ik dan ook weer niet in die mate om ze gelijk maarquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:10 schreef Grobbel het volgende:
Dus, BlaineDeMono, je trekt dus meer punten af bij bandjes die je niet kent dan bij een "schijtbandje"?
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar je weet wel dat het hier om een live-album gaat? Niet echt representatief om een mening op te baseren. Ik vind ze live namelijk ook niet heel sterk. Overigens zijn Morning Glory, Be Here Now en Don't Believe The Truth in mijn ogen topplaten, en ken ik geen cd van Blur die dit niveau benadert. Maar ook hierbij gaat het om smaak, niet iedereen zal het hiermee eens zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:40 schreef wallofdolls het volgende:
Oasis 34 -1 Het album familiar to millions zuigt ook al zo.
Daar ben ik me van bewust. Ik had het accent beter op de "ook" moeten leggen. Ik heb op de eerste en de laatste na alle albums en daar waar ik hiervoor mn kritiek op het studiowerk spuide voeg ik er nu aan toe dat tevens live de muziek niet om uit te houden is. Dat vind ik zelfs merkwaardig want een kenmerk van rock 'n roll bands is juist dat ze live een geinspireerde kick my ass show kunnen neerzetten. En als er 1 band is die zich zo hard mogelijk voordoet een rock n roll band te zijn...quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:58 schreef Hurricane_87 het volgende:
[..]
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar je weet wel dat het hier om een live-album gaat? Niet echt representatief om een mening op te baseren. Ik vind ze live namelijk ook niet heel sterk. Overigens zijn Morning Glory, Be Here Now en Don't Believe The Truth in mijn ogen topplaten, en ken ik geen cd van Blur die dit niveau benadert. Maar ook hierbij gaat het om smaak, niet iedereen zal het hiermee eens zijn.![]()
Voor iemand die het zo vaak met mij oneens is, heb je best smaak weet je dat?quote:Op woensdag 13 september 2006 08:56 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oh ja en Blur is geslaagd. Ik vind t nog steeds niet briljant, maar Parklife mag er wat mij betreft gewoon wezen. Goed album.
Je baseert je mening dus op 1 nummer...quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
* methodmich doet een oerschreeuw naar thijs van dik tien minuten.
Bandje oprichten?
Sorry mich, ben net naar de kapper geweest.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
* methodmich doet een oerschreeuw naar thijs van dik tien minuten.
Bandje oprichten?
Als je U2 alleen beoordeelt op de laatste 10 jaar, kan ik het me jammergenoeg wel indenken....quote:Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Megalomaniac het volgende:
Hoe kun je iemand serieus nemen die Blink182 "Meesterlijk" vindt en U2 "Saaier"?
Ik doel eigenlijk meer op Blink182-meesterlijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je U2 alleen beoordeelt op de laatste 10 jaar, kan ik het me jammergenoeg wel indenken....
Het "meesterlijke" aan Blink182 heb ik ook nog niet kunnen ontdekken, maar ik ben dan ook een muzikale nitwit......
Is 'saai' het nieuwe codewoord voor 'jouw smaak vind ik maar kut' of zo?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:04 schreef Desensitized het volgende:
Mag ik een andere smaak hebben?
Ik merk alleen wel dat er hier heel veel mensen zitten die van saaie muziek houden. Enige niet saaie bands in de lijst zijn Blink 182 en The Who. De rest is van die uitgerangeerde saaie bagger. Te veel gehypet door de media en de rest van Nederland. U2 moet je zogenaamd mooi vinden, nou ikke niet.
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:04 schreef Desensitized het volgende:
Mag ik een andere smaak hebben?
Ik merk alleen wel dat er hier heel veel mensen zitten die van saaie muziek houden. Enige niet saaie bands in de lijst zijn Blink 182 en The Who. De rest is van die uitgerangeerde saaie bagger. Te veel gehypet door de media en de rest van Nederland. U2 moet je zogenaamd mooi vinden, nou ikke niet.
Mijn idee van een persoonlijke hel is juist hele dagen lang U2 en Oasis te moeten aanhoren, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:13 schreef Desensitized het volgende:
@Grobbel, vind ik wel, maar ik veroordeel het niet. Voor mijn part draai jij hele dagen U2 en Oasis, zal mij een worst wezen. Geef alleen mijn mening
You're kidding right?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef Desensitized het volgende:
Vergeef mij.
Maar om Blink te beoordelen als puberaal enzo vond ik ook wat ver gaan. Zonder Blink waren er heel veel punkbands niet geweestDus waren misschien wel net zo invloed rijk als een U2 ofzo.
Welke bands hebben ze dan geinspireerd?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:27 schreef Desensitized het volgende:
Nee man. Men staat er alleen niet bij stil om het meteen afgedaan word als saaie simpele puberale punk.
Daar zou ik niet rouwig om geweest zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef Desensitized het volgende:
Zonder Blink waren er heel veel punkbands niet geweest
Sum41.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:43 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Welke bands hebben ze dan geinspireerd?
Welnee, maar ik chargeer graag. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!quote:Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Je baseert je mening dus op 1 nummer...![]()
Lijkt me sterk aangezien ze op dezelfde moment in de spotlights kwamen.quote:
en Sum41 muzikaal een stuk meer in zijn mars heeft dan Blink.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:54 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Lijkt me sterk aangezien ze op dezelfde moment in de spotlights kwamen.![]()
Dat zeker, hoewel ik Sum41 ook niet echt geweldig vind.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:40 schreef Dandelion het volgende:
[..]
en Sum41 muzikaal een stuk meer in zijn mars heeft dan Blink.
(alhoewel ze dat niet vaak laten merken...)
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef Desensitized het volgende:
Vergeef mij.
Maar om Blink te beoordelen als puberaal enzo vond ik ook wat ver gaan. Zonder Blink waren er heel veel punkbands niet geweestDus waren misschien wel net zo invloed rijk als een U2 ofzo.
Eens, vooral 'Like A Song' op War vind ik!!!quote:Op woensdag 13 september 2006 19:26 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
![]()
Och die term zou ik ook voor Oasis willen gebruiken.
U2 is trouwens ook gewoon als punkbandje begonnen en heeft op zn eerste 3 albums toch n vrij fel punkkarakter, hoewel t daar al lang en breed geen punk meer is.
Ole, weer eens echt uitlegquote:Op woensdag 13 september 2006 20:24 schreef DaisyDuke het volgende:
Geen Costello en U2 vandaag. Dus:
Blink 182 8 (-3) Geintje zeker?
Elvis Costello 46
Frank Zappa 41 (+1) Door niemand werd jazz, de avant-gardistische traditie, humor en intellectualisme zo briljant gecombineerd als door Zappa.
Golden Earring 21
James Brown 32 (+2) Fenomenale stageact. Een inspiratiebron voor zo'n beetje alle zwarte artiesten na hem. Ook op sociaal-politiek gebied van groot belang. The Godfather of Soul is absoluut HoF-waardig.
Janis Joplin 23
Jeff Buckley 56
Kraftwerk 13 (+3) Ik blijf ze steunen. Verdienen tussen al dat rockgeweld een plek in de HoF.
Manic Street Preachers 38
Oasis 28 (-2) Omdat ze alles deden (wat erg, ik spreek onbewust al in de o.v.t.) wat al lang daarvoor beter was gedaan. Hup, de neusjes op de spiegel en bekkies dicht!
The Doors 30
The Rolling Stones 39 (-1) Voor het worden van een parodie op een rockband.
Nick Cave & The Bad Seeds 30
U2 39
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:03 schreef pfaf het volgende:
Kraftwerk 12 -1 Om DD dwars te zitten.![]()
Mooi dan vindt je Robbie dus ook coolquote:Op donderdag 14 september 2006 10:03 schreef pfaf het volgende:
...iedereen die samenwerkt met Kylie is per definitie cool.
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:11 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
En iedereen die met Kylie samenwerkt per definitie cool?
.... 2 woorden: Jason Donovan.
[afbeelding]
Pfaf, toch...
Type ik in het Arabisch?quote:Op donderdag 14 september 2006 10:12 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Mooi dan vindt je Robbie dus ook cool![]()
Ga je eens heeeeeel hard schamenquote:Op donderdag 14 september 2006 11:18 schreef BlaineDeMono het volgende:
Dinosaur jr 30 -3 Oprotten, ik ken ze niet, maar mensen die U2 bagger vinden mag ik niet, dus om
die knakker dwars te zitten!![]()
Dit werd al eerder geopperd, maar ik vind het wel een goed idee. Het zal ingaan bij het volgende deeltje.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
Op deze manier komt 50% van alle bands in de hall of fame... om de hall of fame ECHT iets te laten betekenen kunnen we miss beter doen dat je pas bij 80 (of zelfs 100) punten in de hall of fame komt?
Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen die U2 goed vinden, de geniale herrie van J Mascis en consorten kunnen waarderen.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:00 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ga je eens heeeeeel hard schamen![]()
Klik http://forum.fok.nl/fok/post_reply/812964
Ik vind het een dom idee, sommige bands blijven nu al veel te lang staan, dat zal dan nog langer zijn.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:01 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Dit werd al eerder geopperd, maar ik vind het wel een goed idee. Het zal ingaan bij het volgende deeltje.
Ik zal wel eens wat downloaden dan van dat stel pikkenlikkers!quote:Op donderdag 14 september 2006 16:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen die U2 goed vinden, de geniale herrie van J Mascis en consorten kunnen waarderen.
Als straks blijkt dat bepaalde bands na een half jaar of zo nog op een status quo staan (ik bedoel niet de band zelf!), dan zou je misschien een tussencategorie kunnen creeeren waar ze geparkeerd worden. Een soort Vagevuur ?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind het een dom idee, sommige bands blijven nu al veel te lang staan, dat zal dan nog langer zijn.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind het een dom idee, sommige bands blijven nu al veel te lang staan, dat zal dan nog langer zijn.
En, als je een beetje nadenkt, krijg kje niet minder bands in de hall of fame, alle bands die er in dit systeem naartoe zouden gaan, gaan er met 80 ook naar toe, alleen trager.
Ik had daar niet over gedacht, en daar kun je alleen maar eens mee zijn, omdat het gewoon klopt.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:22 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Uh, waarom niet.. Oh omdat U2 natuurlijk niet geniaal isquote:Op donderdag 14 september 2006 16:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen die U2 goed vinden, de geniale herrie van J Mascis en consorten kunnen waarderen.
Ja&, ik vind de regel dat je geen twee dagen na elkaar op dezelfde mag stemmen dwaas, ik verander op een dag niet van mening.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik had daar niet over gedacht, en daar kun je alleen maar eens mee zijn, omdat het gewoon klopt.
Hebben jullie in de overige 4 posts van deze thread nog suggesties?
het klopt niet dat er nog steeds evenveel bands naar de HOF gaan... als je er 90 van maakt bijv gaan er voor elke nieuwe HOF-band 2 bands naar de hall of shame.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik had daar niet over gedacht, en daar kun je alleen maar eens mee zijn, omdat het gewoon klopt.
Hebben jullie in de overige 4 posts van deze thread nog suggesties?
Ikzelf stem ook om de dag, en nu eigenlijk helemaal niet(tot ik eindelijk antwoord krijg op me vraag waarom men Deep Purple minpunten gaf).quote:Op donderdag 14 september 2006 18:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja&, ik vind de regel dat je geen twee dagen na elkaar op dezelfde mag stemmen dwaas, ik verander op een dag niet van mening.
Maar da's mijn idee. Ik heb me aangepast door maar om de dag te stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |