The great escape. Parklife en Blur zijn bijna binnen... Ik laat me graag door n kenner adviseren, echter moet ie t uit zn hoofd halen het op te dringenquote:Op zondag 10 september 2006 20:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Op Wallofdolls reageer ik graag
Welk album heb je van ze? Ik heb wel een vermoeden, maar wil weten of ik het goede verhaaltje ter verdediging van mijn entry ga houden.
Ik weet het niet, ik hou wel van genialiteit als t in de context gepast. Anders heb je er ook niet echt wat aan. Wat betreft Ænima: dat is het enige album wat ik wel hoopvol vind klinken, met een aantal buitengewoon aardige uitschieters als H, Hooker with a Penis en Ænimaquote:Op maandag 11 september 2006 15:30 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat is dan denk ik smaak ja, Ænima en Lateralus zijn m.i. erg goede albums, ik snap de termen die hier af en toe rond vliegen over hoe slecht TOOL wel niet is absoluut niet. Die drummer is meesterlijk, zijn ritmes en overgangen in de nummers, ik ken geen andere drummer die dat doet, ook die gast van slayer niet.
Durf niet te beweren een Live kenner te zijn, maar SS is inderdaad ondergewaardeerd. Net als mental jewelry. The Distance en verder zijn overgewaardeerd dan wel dienen niet gewaardeerd te worden.quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
The great escape. Parklife en Blur zijn bijna binnen... Ik laat me graag door n kenner adviseren, echter moet ie t uit zn hoofd halen het op te dringen.
Hoewel die kenners je ook nog steeds niet de juiste adviezen hoeven te geven, want zo'n band als Live, alle albums worden goed becritiseerd, behalve Secret Samahdi, terwijl dat juist het enige album is waarop wel aardige composities alsmede een flinke dosis pit te vinden zijn.
Ik zou graag willen weten waarom jullie allemaal zo anti Purple zijn.quote:
Omdat we geen demonen hoeven uit te drijven natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten waarom jullie allemaal zo anti Purple zijn.
Lekker om je mening op 1 nummer te baseren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Omdat we geen demonen hoeven uit te drijven natuurlijk!
Mooie bands naar de HoF en eeuwige jachtvelden.
Ok, maar dat was puur toeval hoor, ik had m als laatste in de wachtrij gezet. Ik vond dat album niet bovengemiddeld goed. Nou ja ik luister die 2 andere albums ook nog en als ik het dan nog steeds niks vind dan hou ik het daar bij. Maar ik ga er daarbij natuurlijk van uit dat jij gelijk hebt en dat het dus goede albums zijn!quote:The Great Escape (Ik had goed gegokt ) hoort hun topalbum te zijn, maar is dat eigenlijk niet. Aan de ene kant is het wel weer een stapje verder dan Parklife, maar slechts een kleine, en dat hoor je ook in hun beleving. Parklife is bijna de definitie van mid jaren 90 engeland, en daarom al veel beter (vind ik). Omdat op TGE de sound klaar is, verbreden ze zich met Blur en 13 op wonderbaarlijke wijze. Waar Radiohead eigenwijs verder ging na de basis te hebben gelegd voor Muse, Travis en Coldplay, deed Blur eigenlijk hetzelfde met Franz Ferdinand en Kaisers Chiefs. Maar Blur maakte er een leuker vervolg van.
Samengevat: Blur is een essentieel ijkpunt in de britse popcultuur van de afgelopen 15 jaar, hebben van Modern Life is Rubbish tot Blur een rij erg sterke albums gemaakt (en persoonlijk vind ik 13 ook bijzonder, maar dat is echt mijn mening) en misschien wel het belangrijkste: Ze waren een band. Alle vier inventief, boden tegenwicht aan elkaar en vulden elkaar aan. Veel meer dan de som der delen.
Omdat Blink veel cooler, stoerder en interessanter is die saaie pik van een Costello.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:40 schreef wallofdolls het volgende:
Blink 182 19 -3 Hoort toch echt bij de grootste muzikale bocht die ik gehoord heb. En dan vraag ik me toch weer af: waarom heb ik van hun zo vee lgehoord en van een vermeende grootheid als Elvis Costello maar 1 album.
Puur muziektechnisch uiteraard welquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:53 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Omdat Blink veel cooler, stoerder en interessanter is die saaie pik van een Costello.
Mensen schijnen over het hoofd te zien dat die muziek toch echt wel goed in elkaar zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |