Tnx. Ik zei al dat ik de routes zowat uit mijn hoofd kendequote:Op maandag 7 augustus 2006 20:36 schreef thaleia het volgende:
Ik heb hem geopend, omdat ik mijn bewondering wilde uitspreken voor de enorme routebeschrijving van Wombcat
Dus idd de route van mijn routebeschrijvingquote:En ik vond dat ik het niet kon maken om nu nog steeds te zeggen dat ik het niet weet, dus ik heb het even nagevraagd bij de fietsmaat van gisteren, hij schreef:
Heen zijn we over de Zuypendaalseweg (langs Sonsbeekpark) gefietst naar de Schelmseweg. Dan helemaal naar Kasteel Rosendael en daarlangs omhoog. Als je boven bent heb je een korte afdaling rechtdoor (en dan kom je inderdaad over klinkers) met vervolgens een hele korte en steile klim. Dat is geloof ik de Emmapiramide. Dan weer de afdaling en dan de klim naar "het motorhuisje" (de Zijpenberg. Dus op de heenweg eerst over de Emmapiramide en daarna pas de Zijpenberg.
Dat was hem dus, prima route qua natuurschoon kan ik wel zeggen. Mijn eerstvolgende tocht wordt Nijmegen-Ede en weer terug, want ik wil eens proberen of het (niet alleen qua afstand, maar ook qua route en verkeer en oversteek van rivieren) te doen is om eventueel af en toe eens naar mijn werk te fietsen.
Dat laatste. Het is nog niet eens tien minuten, met vijf ben ik er wel.quote:Doen jullie dat, eigenlijk, of zit jullie werk zo dichtbij dat dat gewoon tien minuutjes is op een gewone fiets?
Nee, geen ervaring mee. Wil deze winter mn aerobe vermogen goed onderhouden, dus mss zal ik dan ook wel eea in het donker moeten rijden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:59 schreef ILCILA het volgende:
tvp:
vandaag en gisteren klein rondje gereden, morgen 90 km (45 heen en 45 terug naar een verjaardag) diep in de nacht terug dus waarschijnlijk, vandaag lichtjes gemonteerd op mijn fietsnog enige tips voor nachtrijden waar je extra op moet letten?
Licht is het belangrijkste, gezien worden. Iig geen donkere kleding aandoen is ook wel handig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:59 schreef ILCILA het volgende:
tvp:
vandaag en gisteren klein rondje gereden, morgen 90 km (45 heen en 45 terug naar een verjaardag) diep in de nacht terug dus waarschijnlijk, vandaag lichtjes gemonteerd op mijn fietsnog enige tips voor nachtrijden waar je extra op moet letten?
Ik woon zelf ook in Groningen, en fiets meestal richting het zuiden. Assen, Gasselte, mooie bossen heb je daar, hondsrug etc. Ten noorden van stad kan je ook fietsen, maar dat is zo plat als een pannekoek en minder leuk vind ik. Echter, in de ommelanden zijn (en worden) veel fietspaden aangelegd (EU steun) dus je kunt er prima fietsen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:09 schreef Goldmund het volgende:
Nog leuke tips over fietsroutes in de buurt van Groningen?
Ik zie ook maar af van mijn tocht langs de Roer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:32 schreef Ericr het volgende:
Blijft helaas pl**risweer dit weekend, ik sla L-B-L morgen dus over. Zag wel uit naar mijn eerste toertocht van het jaar, maar door hoosbuien heen rijden vind ik minder aantrekkelijk.
En dat rijdt 'ie waarschijnlijk nog rustig aanquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:30 schreef el_salvador het volgende:
bergop gaat die vent echt omhoog als een brommer en zat ik meerdere malen op de kotsgrens te fietsen, maar uiteindelijk toch niet hoeven lossen, woei!
zeker wetenquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dat rijdt 'ie waarschijnlijk nog rustig aan![]()
Maar wel leuke ervaring natuurlijk![]()
Nee, ik denk dat je er op een langere klim snel was afgewaaid.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:41 schreef el_salvador het volgende:
[..]
zeker wetenal is het een pure klimmer met 1m65 en 50kg. we mogen blij zijn dat het korte klimmetjes waren, op een langere en vooral steilere klim hadden we het denk ik niet eens hoeven proberen.
nooit geweten ook dat je hartslag zo snel in het rood kan schieten trouwens![]()
coole verhalen / verslagen wombcatquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je er op een langere klim snel was afgewaaid.
Ik heb vorig jaar op Mallorca (in het voorjaar) eens een dagje (twee zelfs) achter/met profs meegefietst. De ene dag met drie man van Chocolade Jacques. Dat ging nog wel, maar toen we op een stuk vals plat wat flink tempo maakten om naar een groepje voor ons te rijden (die ook steeds harder gingen rijden) moest ik stiekem toch best diep gaan.
Een dagje later fietste ik met een wat grotere groep, waarbij twee profs. Die draaiden af, en aangezien dat richting terug was, ging ik mee. En omdat die kant op een klim lag die ik wilde doen. Nu bleek dat zij die ook gingen doen. De eerste kilometer (aan een procentje of 4-5) kon ik nog mee, maar zat ik al volle bak te rijden. Zodra het steiler werd moest ik er meteen af. En ik dacht niet dat zij voluit reden, want ze reden netjes naast elkaar met de handjes op het stuur.
Maar wel grappig om mee te maken.
En wat langer gereden reed ik bij de Posbank en kwam Bart Voskamp eraan. Maar achter hem aan gereden. Hij schakelde aan de voet van het binnenblad naar het buitenblad (dus deed ik dat ok maar). Bovenop had ik een metertje of 10 achterstand.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En wat langer gereden reed ik bij de Posbank en kwam Bart Voskamp eraan. Maar achter hem aan gereden. Hij schakelde aan de voet van het binnenblad naar het buitenblad (dus deed ik dat ok maar). Bovenop had ik een metertje of 10 achterstand.
Beetje onlogisch als je 't mij vraagt, maar t zou kunnen..quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:07 schreef el_salvador het volgende:
@jeroen_m: das wel zwaar ja, maar het zou kunnen. losfietsen rustig op het binnenblad en de klim op stampen met buitenblad? posbank was niet zo lang toch?
Uiteraard, maar hij rijdt vlak toch niet kleiner dan laten we zeggen 19?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Tuurlijk kan dat. Gewoon rustig duur op t vlakke en bergop ff een intervalletje.
Net trouwens Overcoming gekeken (over Team CSC in 2004). Indrukwekkend. Stuk 'echter' ook dan al die filmpjes over Lance Armstrong, die toch altijd maar die pose van coole superman vasthoudt. Aanrader.
Je leest het toch echt goed hoor. Hij schakelde van het binnenblad naar het buitenblad aan de voet van de klim.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:03 schreef Jeroen_M het volgende:
Was een jaartje geleden in z-limburg, waar wat jongens van Rabo (posthuma, freire) aan't trainen waren (een week voor de AGR, geloof ik) maar kon dat trainingstempo met geen mogelijkheid volgen. Zat ook niet in het wiel, maar toch. Dan zie je hoe onvoorstelbaar hard dat gaat. Is voor iedereen die de koers volgt aan te raden...
[..]
Doe je het op de Keutenberg ook volgende week?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Doe ik ook zo vaak aan de voet van het Kopje van Bloemendaal
39-21 heb ik wel eens gedaan, dat vond ik al harkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hm.... 53-21.... t valt te proberen
Ik steek 11-21.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nee daar doe ik niet aan
Ik steek een 12-25 cassette en een extreem schuine kettinglijn daar doe ik ook niet aan, dus 53-21 it is![]()
Buigen of barsten, bovenkomen of afstappen, de dood of de gladiolen
Steilste stukje 22%quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:09 schreef komrad het volgende:
die heuvel is toch 20%?
Dat zullen we nog wel eens zienquote:
Ik zou maar een flinke aanloop nemen dan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Steilste stukje 22%![]()
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien
dit moet wel vastgelegd wordenquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Steilste stukje 22%![]()
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien
Hou eens op zeg! Dan mag je in die korte aanloop wel met 40+ aankomen!quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nee daar doe ik niet aan
Ik steek een 12-25 cassette en een extreem schuine kettinglijn daar doe ik ook niet aan, dus 53-21 it is![]()
Buigen of barsten, bovenkomen of afstappen, de dood of de gladiolen
En dan nog. De profs rijden daar ook op het binnenblad. Die komen daar ook met flinke snelheden aanstuiven. Doordat het een smalle weg is, en je voor de klim een soort chicane hebt, kun je echt niet met 50 beginnen aan het steile stuk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:22 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Hou eens op zeg! Dan mag je in die korte aanloop wel met 40+ aankomen!
Ericr was dat. LBL was gisteren volgens mij. Toen heeft het her en der nog geregend. En als het her en der regent, dan regent het in de Ardennen vast ook.quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:35 schreef thaleia het volgende:
Er schreef hier toch ook iemand dat hij maar van LBL afzag vanwege de weersvoorspellingen? Mooi jammer! Nou was het gisteren wel wat slechter dan vandaag, maar nog steeds bepaald niet rampzalig.
Er is wel een topic voor, maar de vorige weken is iets afspreken mislukt. Je kunt het aanzwengelen, ik zal er iig niet bij zijn. Maar dat hoeft de rest niet te weerhouden natuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:05 schreef el_salvador het volgende:
net weer even stukje gereden door de polder, de fietsvakantie heeft zijn vruchten afgeworpen. maar wat is dit land toch PLAT zeg. ik heb wel op elke verkeersdrempel gas gegeven, dat dan weer wel. wie weet waag ik me binnenkort weer eens op de baan in lisse, hoe hard rijden ze daar nu? ik hoor dat het tegenwoordig elke week harder gaat.
wordt er nog gefietsmeet?
Een ATB-helm helpt dan enorm, beetje je hoofd naar beneden en de klep schermt het grote licht af.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:28 schreef icebliss het volgende:
Enige wat mij echt stoort in het donker zijn de lichten in je ogen van tegemoetkomende auto's, zeker als ze groot licht op hebben.
we zijn natuurlijk met een beetje weinig in dit topic, en ook nog eens verspreid over heel nederland. mij lijkt limburg erg gaaf om een keer te doen, maar hier in de duinen is het ook leuk rijden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er is wel een topic voor, maar de vorige weken is iets afspreken mislukt. Je kunt het aanzwengelen, ik zal er iig niet bij zijn. Maar dat hoeft de rest niet te weerhouden natuurlijk.
Je kunt iig iets met sungaMsunitraM proberen af te spreken, die woont bij je in de buurt dacht ikquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:30 schreef el_salvador het volgende:
[..]
we zijn natuurlijk met een beetje weinig in dit topic, en ook nog eens verspreid over heel nederland. mij lijkt limburg erg gaaf om een keer te doen, maar hier in de duinen is het ook leuk rijden.
Ik heb mijn eerste ritje op een 'herenzadel' gefietst en daar is het ook bij gebleven. Ik was gewoon zelfs beschadigd na een uur fietsenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:33 schreef thaleia het volgende:
Ik heb vandaag weer eens ervaren dat ik toch eens het advies van een vriendin, die hetzelfde probleem had, moet gaan opvolgen en mij verdiepen in het fenomeen 'vrouwenzadel'
Ik had er nog nooit van gehoord totdat zij het zei. Maar ik heb inderdaad een herenfiets, en aangezien het volgens mij niet aan m'n fietsbroek of aan m'n zithouding ligt....
Die ga ik ook doen denk ikquote:Op vrijdag 1 september 2006 13:17 schreef horstjan het volgende:
klinkt aanlokkelijk, 17 sept. Charly Gaul classic in Luxemburg gepland![]()
Nu ga ik morgen ook maar naar de vogezen [ op verjaardag van mijn dochter! ]quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die ga ik ook doen denk ik
En volgende week waarschijnlijk nog La Ronde Picarde (in Abbeville).
12.000 ongeveerquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:50 schreef el_salvador het volgende:
dat zijn lange tochten allemaal, hoeveel km draaien jullie per jaar?
Leukquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:28 schreef horstjan het volgende:
[..]
Nu ga ik morgen ook maar naar de vogezen [ op verjaardag van mijn dochter! ]
bij mij iets van 8-10000km per jaar. Dit jaar waarschijnlijk krap 8000, volgend jaar, een Parijs-Brest jaar rond de 10000.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:50 schreef el_salvador het volgende:
dat zijn lange tochten allemaal, hoeveel km draaien jullie per jaar?
Da's eigenlijk nog vrij weinig met die lange tochten die je maakt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
bij mij iets van 8-10000km per jaar. Dit jaar waarschijnlijk krap 8000, volgend jaar, een Parijs-Brest jaar rond de 10000.
Valt nog mee. Je moet erbij bedenken dat ik in de winter schaats. Verder moet je niet teveel trainen als je in het weekend lange tochten rijdt. Maar in alle eerlijkheid, er horen eigenlijk nog een paar 1000km als postbode bijquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's eigenlijk nog vrij weinig met die lange tochten die je maakt.
Lekker binnen naar de Vuelta kijkenquote:Op zondag 3 september 2006 12:17 schreef ILCILA het volgende:
ik wou eigenlijk vandaag gaan fietsen, maar naar buiten kijkendweet ik nog niet wat ik ga doen... regen regen regen... what would you do??
quote:Op zondag 3 september 2006 12:26 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Lekker binnen naar de Vuelta kijkendoe ik ook
nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasjequote:Op vrijdag 1 september 2006 22:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk
voor je dochter iets minder leuk natuurlijk
ik heb sinds ik in nederland ben (2 weken) alleen maar met beenstukken en lange mouwen geredenquote:Op maandag 4 september 2006 00:35 schreef ultra_ivo het volgende:
40 graden? Dan lig ik uitgeteld in de greppel. Nee een graadje of 15-20 is prima fietsweer voor mij. 10 graden mag ook nog wel, dan hoeven de beenstukken nog niet aan.
Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.quote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef horstjan het volgende:
[..]
nou leuk was 't niet met die regen op de Ballon 'd'Alsac zonder regenjasje
Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaasquote:Op zondag 3 september 2006 21:15 schreef el_salvador het volgende:
sungaMsunitraM, ik ga denk ik donderdag de trimmerskoers rijden bij de bollenstreek.
mooi dan zijn er geen getuigenquote:Op maandag 4 september 2006 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er dan niet bij ben helaas
Ik denk dat ik volgend weekend op zondag tochtje bij DTC ga rijden (zit dan wrs bij mn vriendin in Zeist en terwijl die aan het hockeyen is kan ik mooi fietsen)
Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.quote:Op maandag 4 september 2006 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik had armstukken aan en regenjasje bij me (en benen ingesmeerd), daardoor was het nog enigszins uit te houden.
Ik heb de tocht toch nog netjes volbracht, 105e geworden, helaas net buiten de eerste honderd![]()
Het was trouwens waaierrijden op de Ballon d'Alsace. En op de Route de Cretes was het zicht maar 100 meter (op zijn best). Echt handig, dalen in de regen met een bril. Maar alles toch overleefd. In de afdaling van de Odoren nog wel door een gat in de weg gereden, waardoor ik bijna over mijn stuur sloeg, maar het ging net goed. Daar lag trouwens ook iemand in de vangrail, iets later kwam een ambulance naar boven
Hopelijk is dat goed afgelopen.
Eenmaal weer in het dal bij Thann was het trouwens wel weer lekker warm.Helaas kreeg ik op de Col Amic een beetje een hongerklop.
Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.quote:Op maandag 4 september 2006 22:24 schreef horstjan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd hoor, ik vind 't een hele ervaring om zo vrijblijvend rond te fietsen.
Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.quote:Op maandag 4 september 2006 22:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sja vergeleken bij n serieuze koers is zal zo'n cyclo natuurlijk een toertochtje lijken.
Maar voor mij was b.v. de Marmotte echt wel heel speciaal. Dat je voortdurend omringd bent door medefietsers geeft (mij althans) zo veel motivatie om er meer uit te halen, je hebt voortdurend richtpunten.
Idd, ook na 10 uur op de fiets kan je toch nog gewoon knallen op die Alpe d'Huez.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, je probeert toch het beste uit jezelf te halen.
Fiets Tim Krabbé nog steeds. Leuke boekjes schreef hij altijdquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:53 schreef horstjan het volgende:
Tim Krabbé breekt sleutelbeen!
Ha Jan,
Alsof de duivel er mee speelt: toen ik het zondag voor de wedstrijd met Eduard Baddee over vallen had, en ik hem vertelde dat ik nog nooit een sleutelbeen had gebroken, zei hij: dan ben je nog geen echte wielrenner.
Die ridderslag heb ik nu dus ontvangen.
In volle sprint ging er voor me iemand onderuit, ik was kansloos. Ik ben wel even goed beroerd geweest, en ik ben een nachtje op eigen verzoek ter observatie in het ziekenhuis gebleven, maar ik zit alweer thuis met wat wondjes en dat sleutelbeen. En vooral met de pest in dat ik nu al die koersen mis die ik deze maand had zullen rijden.
Dus je had 'm niet uitgereden. Da's wel jammer, zo'n eind rijden en dan niet de hele tocht doen. Maar je had geen regenjasje bij je had je eerder gepost, dus dan kan ik het me wel voorstellen. Dan wordt het wel erg koud.quote:na de Ballon d'Alsac ben ik teruggegaan v.w. slechte weer
Dan moet het wel heel slecht weer zijn als je zo'n tocht middenin afbreekt. Maar in Skt. Johann was het ook slecht.
en bij de spottersplek naar frituur van de macquote:Op woensdag 6 september 2006 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het daar vaak zo naar kerosine stinken
Haha, dat heb ik ook eens gehad en aanvankelijk vond ik het wel cool dat ik op Angelina Jolie leek, maar een nacht later leek ik meer op the Elephant Man. Ik hoop dat zich bij jou geen soortgelijke ontwikkelingen voordoen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik ben tijdens het fietsen in mijn lip gestoken door een beest
Dus nu is mijn onderlip links 2x zo dik als normaal
Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?quote:Op zondag 10 september 2006 10:38 schreef Wombcat het volgende:
Gisteren dus de Ronde Picarde gereden (Abbeville). Was niet echt een groot succes. In het begin zat ik net niet ver genoeg voorin om met de eerste groep (van een man of 80(?)) mee te kunnen. Later sloot ik met een groepje daar toch weer bij aan toen de eerste groep op een vals plat klim wat stilviel. Helaas werd direct daarna weer alles op een (lang) lint getrokken, waardoor opschuiven niet mogelijk was. Vervolgens weer een vals plat klim, waar het op een paar plekken brak en ik weer in een tweede groep zat.
Daar werd wel flink doorgereden gelukkig. Hoewel de eerste groep uit ons gezicht raakt, zagen we later toch weer een groepje voor ons rijden. En toen reed ik lekDat was na 65 km (van de 187)
Terwijl ik stond te wisselen kwamen er twee grote pelotons langs (van meer dan 100 man denk ik), dus toen heb ik maar besloten om de korte afstand te rijden, omdat een leuke klassering er toch niet meer inzat. Op de korte afstand (134 km) was ik toch nog 90e, dat dan weer wel.
Wel irritant in de groep waar ik de laatste 30 km inzat, was dat er een vrouw de hele tijd voorin bleef, vaak in tweede positie, maar niet overnam. Dat is niet netjes![]()
Denk het wel.quote:Op zondag 10 september 2006 20:51 schreef horstjan het volgende:
[..]
Zo! En ook nog naar La Charley Gaul komend weekend?
Bij gunstig weerbericht ga ik zeker.Alleen weet ik nog niet of ik een tijd ga neerzetten omdat m'n copain niet meer zo vlug is. Voor mij is 't wel weer een uitdaging als ex master winnaar van de ronde van Luxemburg.![]()
Ik heb jouw lengte en een WILIER alpe 'dHuez T.K. op marktplaats maar is wel duurder.AFM. van framehoogte zal het zelfde zijn.Neem altijd een kenner mee!quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:19 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets te gaan kopen. Ik fiets al jaren veel op een tourfiets (gazelle furore) en ik wil nu een keer een stapje verder. Ik heb al informatie bij vershcillende mensen ingewonnen. Wat me verteld is is dat ik goed moet denken om merken. Frame is het beste van een bekend merk, derailleur van Shimano werd me aangeraden. Mijn budget ligt rond de 400 euro voor de fiets (ik moet ook nog schoenen, broek, shirt etc etc erbij kopen, in totaal kom ik dan rond de 500 euro lijkt me). Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=226&ProductID=11031 die tegen. Ik zie daar bijvoorbeeld allemaal framehoogtes staan. Ik ben 1.82 lang, welke hoogte heb ik dan nodig? Klopt de info die ik al heb gekregen, en wat vinden jullie van die fiets? Hebben jullie nog meer tips, aanbevelingen e.d.?
Dan nog kom je niet verder dan Shimano Sora denk ik......quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:14 schreef -Dutch- het volgende:
Of je moet al een overjarig model kopen.....
Dus moet ik tot volgend jaar wachten om mijn 10e brevet van meer dan 1000km aan mijn palmares toe te voegen.quote:Eigenlijk had ik nu in de buurt van Duinkerken moeten zijn, als m'n
schouder meegewerkt had. Maar dat deed ie dus niet. Na zo'n 500km
moest ik definitief concluderen dat als gevolg van de valpartij van
een dag of 10 terug een diagonaal teveel is. De benen waren goed,
ondanks de weinige kilometers vanwege de hete zomer. De nieuwe route
en late starttijd bevielen me goed. De fiets draaide ook goed; geen
pech deze keer. En met de te verwachten draaiende wind had ik na een
kwart van de afstand er nog veel fiducie in.
Maar een slechte 2e nacht gooide alles door elkaar. Ik had nipt het
pont naar Royan gemist (zijwind ipv de voorspelde wind in de rug)en
aangezien het F1 hotel in Niort een twintigtal kilometers buiten de
stad ligt zou ik daar pas tegen een uur of 3-4 's nachts aankomen. Dus
een hotel zoeken een stad zuidelijker. Het hotel in het centrum deed
niet open rond middernacht. Bij de autoweg moest volgens de locals nog
een hotel liggen. Na een half uur zoeken het hotel gevonden, zo'n
typisch hotel waar je via een betaalautomaat je kamer krijgt, blijken
ze in dit hotel alleen Franse kaarten en Visa te accepteren, heb ik
een keer een creditcard, accepteren ze 'm nietDe nacht op het
houten bankje voor de betaalautomaat was niet goed voor de schouder.
De volgende dag in de ochtend als een zombie gereden. De schouder
begon steeds meer op te spelen. Een kilometer of 100-200 was daarmee
te doen; maar niet de geplande 270 voor die dag, gevolgd door nog een
lange etappe van zo'n 400km. Dus de keuze was snel gemaakt. Zeker
omdat ik de lol van de diagonalen steeds minder begon in te zien. Je
raast door een mooi landschap, helemaal alleen met amper tijd voor
contact met mensen. Tijdens de brevetten moet je ook zo hard rijden,
maar daar is er sfeer, zijn er lotgenoten die je nog af en toe ziet en
controleurs. Als het voor de lol gaat kies ik toch liever een Franse
pijl. Bij de twee mislukte poigngen heb ik gemerkt dat voor mij
diagonalen alleen mogelijk zijn bij een perfecte voorbereiding waarbij
alles goed moet gaan. En met genoeg rust van te voren. Ik had genoeg
verlof genomen, maar de Franse spoorwegen maakten het onmogelijk voor
ùij om fatsoenlijk uit te rusten voor de start.
Goed kut voor hem, maar hij beschrijft het wel mooi beeldend!quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:03 schreef horstjan het volgende:
en de Röntgenfoto van het sleutelbeen was geen gezicht - de afgebroken einden, en een lange losse botsplinter, steken als wrakhout over mekaar heen.
TreinTtramBus? Ik loop nog liever.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Kun je ook nog goedkoop naartoe, TreinTramBus dag bei de Belgen (ook geldig in Luxemburg) komend weekend.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:18 schreef horstjan het volgende:
La 17ème Charly Gaul le 17 septembre 2006
Wie heeft er nog goesting?
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:54 schreef icebliss het volgende:
Ok, bedankt voor je hulp alvast. Ik begrijp dat je Sora moet vermijden.
Zou Deze fiets dan beter zijn? (Stuur even buiten beschouwing gelaten)
Edit: De framemaat is 53 cm. Te klein voor mij maar volgens mij is dit een hele goede koop? Hij heeft nog één fiets staan, die op de foto staat (dus zonder racestuur).
Ik heb ondertussen een fiets gekocht, met Tiagra. Dit omdat het een ontzettend goede deal was (fiets was pas twee maanden oud en ik kan hem voor bijna de helft kopen - er zit ook nog steeds garantie op ). Ik heb wel even getwijfeld maar als ik zo jouw beschrijving zie voor Tiagra dan past dat wel bij mij, bovendien weet ik niet hoe lang ik nog doorga/tijd heb om te fietsen, dus een dure fiets zou nogal een gok zijn. Zeker omdat ik het geld straks als student beter kan gebruiken vrees ikquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:10 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.
(Control-C van ergens anders(GoT) geloof ik:
• Dura-ace: soms ook wel (per ongeluk maar niet onterecht) dure-race genoemd. Erg goed, erg licht, erg duur. Voor professionele wedstrijdrijders.
• Ultegra (vroeger: 600): iets minder duur, iets minder licht maar nog wel erg goed en duurzaam. Voor de amateur die veel van zijn fiets vraagt.
• 105: meest betaalbare ‘wedstrijdgroep’, degelijk, betrouwbaar maar wel ietsje zwaarder en minder soepel. Goede groep voor liefhebbers die probleemloos tot 200 km per week willen fietsen.
• Tiagra (vroeger: RSX): Veel te vinden op betaalbare nieuwe racefietsen. Niet slecht, ietsje lomper en zwaarder, slijt wat sneller. Voor minder dan 100 km per week in mooi weer.
• Sora (vroeger: Exage, 300/500/600EX): Het goedkoopst. Nogal plastic-achtig, toch wel zwaar en helaas niet zo degelijk. Wel compleet voor weinig geld, maar als je veel fietst wil je toch iets beters.
En Campagnolo:
• Record: Iets lichter en duurder dan Dura-ace.
• Chorus: Bijna net zo goed en duur als record, hoger niveau dan Ultegra.
• Centaur (vroeger: Daytona): Tussen Ultegra en 105.
• Veloce: Net iets onder 105.
• Mirage: Vergelijkbaar met Sora, ook nogal veel plastic.
• Xenon: Recent toegevoegd. In tegenstelling tot de gelijknamige koplampen niet om mee te patsen.
Mijn persoonlijke mening is dat je beter een fiets met een tweedehandse 105 groep kunt kopen dan een fiets met een nieuwe Sora/Tiagra afmontage. Of je voor Shimano of Campa gaat is vaak een persoonlijke afweging, Campa ziet er wat mooier uit, geen kabels over je stuur etc.
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:21 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*
Het programma voor de Ronde van Sardinië is ook weer bekendIs van 22-28 april. Meer info hier of hier (italiaans.
Dit jaar heb ik 'm ook gereden, en het was echt erg leuk om te doen, dus ik wil volgend jaar zeker weer.
Een verslagje van mijn ervaringen dit jaar is hier te vinden.
Ben nog op zoek naar mensen die hier ook zin in hebben, voorlopig ziet het er naar uit dat mijn fietsvrienden hier (weer) geen zin in hebben (watjes).
Leiderstruien (per dag) worden volgens mij alleen uitgereikt aan de algemene leiders (dus vrouwen en manne), maar bij de slotceremonie waren er wel prijzen voor de eerste drie per leeftijdcategorie. Per etappe worden ook de winnaars per categorie op het podium geroepen volgens mij.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.
Is er ook nog een leeftijdsklasse in Sardinië?![]()
Verhaal komt me bekend voor, ken je soms Ivana?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Scighera het volgende:
mijn redding, athans, de overblijfselen:
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
buitenkant binnenhelm
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnenkant binenhelm
Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.
de schade aan mij? veel grote schuurwonden, rug en nek deels vast, 1 rib gekneusd en rechterheup gekneusd.
oorzaak? geen idee. over de kop gegaan en iig eerst op mijn hoof geland, vervolges op mijn rug. fiets nagenoeg geen schade
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:08 schreef Scighera het volgende:
yup... uit wageningen?
Slechte helmen worden niet / nauwelijks verkocht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goede helm is voor het wielrennen?
volgens mij is een MET helm aardig goed he?
Valt wel mee, ik fiets ook wel als het slecht weer is. Alleen met harde wind fiets ik niet. Maar komt meer doordat ik aan een bosrand woon en het dan niet veilig is om te fietsen. Veel takken zitten gevaarlijk los door die sneeuwval van vorig jaar. Ook kun je dan amper over de weg fietsen door al die bladeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?![]()
Als het regent, dan ga ik niet fietsen. Voor de rest ben ik nog behoorlijk actief de laatste vier weken, toch steeds een uur of 10 per week getraind, op wegfiets en MTB (samen dan 10 uur, niet per fietsquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?![]()
4× pw op de mtb en 3× schaatsen, dus s'nachts rusten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik kwam anders doorweekt thuis zojuist, al ga in principe ook niet fietsen als het regent. In de winter ga ik vaker met de fiets naar mijn werk. Op de terugweg heb je niet altijd de keuze om droog te blijven. In de winter zit ik overigens in normale weken vaker op de fiets dan in de zomer. In de zomer is het vooral rusten tussen de wedstrijden door.
Komend weekend een mtb-trip naar de Ardennen, dat zal ook wel een goeie baggerbende worden.
Je kunt er wereldkampioen mee op de weg en in het veld worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:55 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb vandaag dezelfde helm als marianne vos gehaald een Suomy, hebben jullie nog wat te vertellen over deze helm?
Die dingen zijn wel duur ja, daarom twijfel ik ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:28 schreef horstjan het volgende:
Een vriend van mij heeft zoiets,hij vindt het prachtig, maar dat is met alle nieuwtjes. Ik heb heb 't er met Koos Tacx over gehad en enkele andere oud-profs en eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het nauwelijks bijdraagt aan de opbouw en weerstand die men nodig heeft in het voorjaar.
Aannemende dat er in het seizoen helemaal geen gebruik van wordt gemaakt kan je het geld wel beter besteden.
Ja, klopt, maar dat is toch ook niet alles.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:45 schreef el_salvador het volgende:
ik zet de spinfiets voor de computer en lekker filmpje of serie kijken, scheelt al een beetje
zo'n filmpje van de ghostrider is ook wel leuk, lijkt het net of je heel hard gaatquote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar dat is toch ook niet alles.
Je kunt ook beginnen met een Real Life Video. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een fietsmaat van mij vindt het wel ok. Je moet dan wel een ergotrainer hebben waarbij je de weerstand kunt verstellen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:32 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*
Ik zit er over te denken om een virtual reality trainer te kope, zoiets dus: http://www.tacx.com/producten.php?language=NL&lvlMain=1&lvlSub=1&lvlSubSub=1
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik heb wel een 'gewone' Tacx, maar dat is nogal saai, dus ik dacht dat zoiets misschien wat is, maar het is ook nogal een uitgave.
Ik heb wel eentje met verstelbare weerstand, maar dat is zo'n standaardgeval, met 7-standen magneet weerstand. Erg precies regelt dat niet, dus denk niet dat zo'n reallife video daar wat voor is.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Je kunt ook beginnen met een Real Life Video. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een fietsmaat van mij vindt het wel ok. Je moet dan wel een ergotrainer hebben waarbij je de weerstand kunt verstellen.
Ik heb zelf zo'n Flow. Dan kun je 'onderweg' nog een beetje pielen met de weerstand en kijken wat je vermogen en trapfrequentie is. Geeft tenminste nog wat afleiding. Televisie kijken tijden het tacx'en vind ik niks, maar met een beetje muziek kan ik het nog net een uurtje per week opbrengen.
Er is een redelijke wachtlijst bij Bob Jackson. Een wachtlijst van 3 maanden. Het kan beroerder. Dus met wat geluk kan ik m'n 400km er direct op rijden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Altijd leuk een nieuwe fiets
Hoelang duurt 't voor je 'm hebt?
Wat voor spul ga je er verder opzetten?
2nd that!! Ik heb nu al 2 rollenbankjes gehad waarvan de nieuwste een tacx, niet de goedkoopste ook, maar ik heb er nog maar 1x op gereden.. Ik moet echt buiten rijden, binnen voel ik me net een hamster in een molen. En de tv aan met de Tour de France geeft me ook geen boost, ook al rij ik dan achter Armstrong aan..quote:Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Een Tackx heb ik wel, ..... Ik rij liever op de weg.
Ja heb ook jarenlang toen ik nog aan wedstrijden deed een roller gehad maar langer als een half uur hield ik het nooit vol. Ja soms een uur met veel wilskracht. Radio en TV helpen dan ook niet echt inderdaad.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
2nd that!! Ik heb nu al 2 rollenbankjes gehad waarvan de nieuwste een tacx, niet de goedkoopste ook, maar ik heb er nog maar 1x op gereden.. Ik moet echt buiten rijden, binnen voel ik me net een hamster in een molen. En de tv aan met de Tour de France geeft me ook geen boost, ook al rij ik dan achter Armstrong aan..
Te lang stil gestaan waardoor vocht in de kabelset waarschijnlijk de boosdoener is, dus eerst maar eens de kabelset gangbaar maken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:09 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vandaag maar weer eens de racefiets van zolder gehaald en de weg opgegaan, maar daar kwam ik er al meteen achter dat er iets met het versnellingsapparaat aan de hand was. Om de een of andere reden kan ik niet groter schakelen en niet wisselen tussen binnen- en buitenblad. Iemand die weet wat het probleem kan zijn. Kon echter wel kleiner schakelen. Ben wat techniek van de fiets betreft een echte leek, maar denk dat hier wel genoeg expertise rondloopt die mij misschien op weg kan helpen.
bedankt, nog enige suggesties om dit voor elkaar te krijgen horstjan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:41 schreef horstjan het volgende:
[..]
Te lang stil gestaan waardoor vocht in de kabelset waarschijnlijk de boosdoener is, dus eerst maar eens de kabelset gangbaar maken.
Mwah, ik houd 't nu redelijk vol. Net een uur en een kwartier, en vanochtend ook al een uur (ik kan nog niet langer vanwege mijn sleutelbeen).quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja heb ook jarenlang toen ik nog aan wedstrijden deed een roller gehad maar langer als een half uur hield ik het nooit vol. Ja soms een uur met veel wilskracht. Radio en TV helpen dan ook niet echt inderdaad.
Heb pas bij het spel de Shimano 10 speed gewonnen met alles erop en eraan. Rijdt prima![]()
maar het probleem is vooral dat ik niet kan schakelen van het buiten- naar het binnenblad en op het achterblad niet groter kan schakelen. of kan ik deze gewoon met de hand erop leggen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:37 schreef horstjan het volgende:
schakel voor en achter de ketting op het kleinste tandwiel en help desnoods het apperaat met de hand. Nu het klemboutje van de binnenkabel losdraaien en de buitenkabelgedeelten eraf schuiven.
De binnenkabel schoonwrijven en de buitenkabels doorspuiten met b.v spray of olie. Wel oppassen dat de binnenkabels aan het uiteinde niet gaat rafelen! Alles weer op z'n oorspronkelijke staat brengen en de binnenkabel flink strak trekken bij het aantrekken van het klemboutje.Als alles goed is gegaan kan je weer volop schakelen, maar soms moet er nog iets worden bijgesteld [strakgetrokken]. SUKSES!
watskeburt?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah, ik houd 't nu redelijk vol. Net een uur en een kwartier, en vanochtend ook al een uur (ik kan nog niet langer vanwege mijn sleutelbeen).
als je de derailleur dan ook een zetje mee geeft en de schakelhandle op de juiste positie zet wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
maar het probleem is vooral dat ik niet kan schakelen van het buiten- naar het binnenblad en op het achterblad niet groter kan schakelen. of kan ik deze gewoon met de hand erop leggen?
9.00uur weg en 12.00uur terug echt genieten met dat zonnetje [sorry Wombcat]quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
watskeburt?
ik ben vanmiddag wel 1h30 op de weg gaan rijden weer eens. was ook weer 2 weken geleden ofzo dat ik voor het laatst op de fiets zat. Je kon het goed merken in ieder geval.
Met kerst sleutelbeen gebroken (op 4 plaatsen) op Lanzarote. Dik drie weken geleden is er een plaat opgezet.quote:
Vind ik niet erg hoor. Had 't ook graag gedaan, maar buiten fietsen vind ik nog een wat te groot risico. Op de hometrainer kan ik direct stoppen als 't niet gaat, buiten moet je altijd weer naar huis.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:52 schreef horstjan het volgende:
[..]
9.00uur weg en 12.00uur terug echt genieten met dat zonnetje [sorry Wombcat]![]()
beterschapquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met kerst sleutelbeen gebroken (op 4 plaatsen) op Lanzarote. Dik drie weken geleden is er een plaat opgezet.
ik wil heel graag meedoen, maar kom die dag godverdomme terug van vakantie (6 mei)quote:Op zondag 4 februari 2007 09:05 schreef Wombcat het volgende:
De fietschallenge gaat dit jaar ook weer gehouden worden. 5 & 6 mei, start en finish in Vaals (Vaalserberg). Daar ga ik denk ik wel aan meedoen
website
bang voor lekke banden, ik rij al jaren op schwalbe kevlar , nooit lek (ps. atb)quote:Op zondag 4 februari 2007 21:33 schreef Tommeke het volgende:
Heb gister 2,5 uur gefietst. Op een gegeven moment ook de lange broek en jasje uit, dus met korte mouwtjesGing best lekker. Ook nog ff een stukje door een bos gecrosst, ik ben dan altijd wel bang voor lekke banden
Het was gister echt ideaal fietsweer, wel een beetje winderig!
En ik heb er een op zolder staan en gebruik 'm nooit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:10 schreef voorpagina het volgende:
Mensen ..
Ik zoek zo'n rol-ding waar ik me fiets op kan monteren zodat ik binnen kan 'fietsen' zeg maar ..
Ik weet niet hoe het precies heet dus ik weer ook niet waar ik naar zoek, en dat maakt het lastig.
Heeft iemand tips waar ik naar moet zoeken? Iemand die me anders een goede kan aanbevelen? Budget is ongeveer ¤ 300.
Ik heb gewoon een redelijk standaard racefiets die er 'op moet passen'.
Ik heb me ook meteen maar ingeschreven. Alleen voor de racequote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:21 schreef Trainspotter het volgende:
Zie bovenaan deze pagina. Als je driehonderd euro hebt zou ik voor Tacx Flow gaan.
Ik heb me trouwens ingeschreven voor beide dagen van de Fietschallenge.
was gisteren al te merken. Heb toen 2h30 gefietst en je kwam de ene naar de andere gek tegenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef Trainspotter het volgende:
Het was vanochtend alweer behoorlijk druk met uit hun winterslaap ontwaakte wielrenners. Het wordt voorjaar!
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb me ook meteen maar ingeschreven. Alleen voor de race
MTB-en doe ik alleen in de winter, fietsen op de weg vind ik uiteindelijk toch het leukste.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:35 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
, kan ik misschien nog effe bij je in het wiel zitten. Waarom niet beide dagen trouwens, jij hebt toch ook een mtb?
Toen ik zo hoog eindigde,was het goed weer. Stond niet eens echt vooraan bij de start.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tijdens de Fietschallenge is het toch traditioneel kloteweer? Dus wat dat betreft doet het wel winters aan.
Ieder zijn specialiteit, als ik je uitslagen/verhalen in het MTB-topic bekijk, kan ik je daar absoluut niet bijhouden.quote:Als ik dat zo lees, dan weet ik wel zeker dat jij veel harder op de weg rijdt dan ik. 75e in zo'n groot deelnemersveld is gerust hartstikke goed. Ik schat dat ik niet bij de eerste 250 ga eindigen.
Jij gaat ook veel weg dusquote:Al heb ik ook de laatste week van april een goede trainingsweek gepland staan. Ga dan biken rond het Gardameer, met een mtb-marathon als afsluiter. Als ik daarvan een beetje behoorlijk kan herstellen sta ik dus hopelijk wel met goeie benen aan de start in Vaals.
En over twee weken zit ik in Ligurië voor de eerste bikeweek van het jaar.
Ik hoop 't niet. In hetzelfde weekend hou ik m'n 400km brevet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tijdens de Fietschallenge is het toch traditioneel kloteweer? Dus wat dat betreft doet het wel winters aan.
Van de prof klassiekers worden altijd meerdere toertochten georganiseerd. Soms de dag van te voren. Die worden dan georgansieerd via de UCI, en niet via een toerclub. De toerclubs organiseren echter al veel langer dergelijke tochten. Het parcours van de versie van een toerclub is meestal niet perfect het parcours van de prof-klassieker van dat jaar, maar veelal stukken mooier. De profklassiekers gaan vaak over grotere wegen, de toerversies nemen de kleine weggetjes.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:32 schreef thaleia het volgende:
Vraagje: mijn fietsmaatjes gaan met een paar collega's meedoen met LBL (de kortste afstand) en of ik mee wilde doen. Ik meldde direct dat ik in april (dan is LBL toch altijd?) no way al met ze mee kan. Maar nu vind ik op internet een inschrijfformulier voor 11 augustus 2007? Ik vind echter ook een LBL eind april, op de 29e.
Hoe zit het nou? Zit er op de dag voor de LBL voor de profs niet altijd een toertocht? Dat zou dan dus op zaterdag 28 april zijn.... wat is dan dat gedoe op 11 aug? Want het lijkt er toch wel op dat de gewone amateurs zoals u en ik op 11 aug van de partij dienen te zijn (en als dat zo is kan ik WEL met m'n vrienden mee)
De toerversie van de Ronde van Vlaanderen volgt wel (vrijwel exact) het parkoers van de profs. Maar is wel de dag ervoor, dus dit jaar op 7 april. Als het goed weer is, wil ik dan de 150 km gaan ridjen.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van de prof klassiekers worden altijd meerdere toertochten georganiseerd. Soms de dag van te voren. Die worden dan georgansieerd via de UCI, en niet via een toerclub. De toerclubs organiseren echter al veel langer dergelijke tochten. Het parcours van de versie van een toerclub is meestal niet perfect het parcours van de prof-klassieker van dat jaar, maar veelal stukken mooier. De profklassiekers gaan vaak over grotere wegen, de toerversies nemen de kleine weggetjes.
Van LBL zijn er twee 'klassieke' varianten van toerclubs. Die met pinksteren van de club uit Tillff en die in augustus georganiseerd door de Zaanse vereniging Le Champion.
Ziet er wel leuk uitquote:Op zondag 25 februari 2007 21:04 schreef meami het volgende:
Doen er nog mensen mee met Limburgs Mooiste? (7 juni) Ik wil dit jaar voor het eerst mee doen. Wel de blauwe lus.. dat lijkt me al zwaar genoeg
www.limburgsmooiste.nl voor de geinteresseerdenquote:Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit'Kga 'm in ieder geval overwegen
Dat is gebruikelijk in Italië. In de topteams bij cyclosportieven zitten regelmatig ex-profs. En soms profs die gesnoept hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Wombcat het volgende:
Nog een weekje en dan vertrek ik weer eens voor een fietsvakantie
Italië, Riccione dit keer. Als het weer goed is ook nog een cyclotje rijden daar.
Zag in de uitslag van vorig jaar dat Ruslan Ivanov toen 5e is gewordenDie is toch prof geweest?
Ja, weet ik. Vorig jaar was ik op Sardinië, daar werd de Gran Fondo Esmeralda gewonnen door Rumsas.quote:Op donderdag 8 maart 2007 07:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijk in Italië. In de topteams bij cyclosportieven zitten regelmatig ex-profs. En soms profs die gesnoept hebben.
Heb je dat met kunststof niet dan? Want ik durfde ze niet zo goed te gebruiken met opleggen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt ook kunststof bandelichters gebruiken om 'm er op te krijgen (geen metalen, want dan heb je risico op lekprikken).
De band masserenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
je moet de band masseren, begin bij het punt tegenovergesteld aan waar het restantje nog erop moet. Overal heb je dan nog een beetje reserveruimte. Als je al die reserveruimte al masserend richting plek duwt waar ie erop moet dan gaat 't in een keer heel erg goed. Gereedschap heb ik hier nog nooit voor nodig gehad.
Eigenlijk moet je daarvoor vooral duurtraining doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef sturky100 het volgende:
Ik fiets al een paar jaartjes op mijn racefietsje(3000-4000 km p.j) en het maximale is 125km op een dag. Dan is het op, mentaal en waarchijnlijk ook fysiek.
Hoe moet ik trainen om bv een keer 200 km te rijden op een dag? Als ik die verhalen hier lees wil ik ook wil ik ook wel eens wat verder komen. Ik hoef niet zover als ultra jivo hoor
Afgelopen seizoen 1x in 5000 kilometer. Michelin Pro2 Racequote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:19 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe vaak rijden jullie gemiddeld lek overigens?
Probeer in trainingen juist die 'muur' op te zoeken waar je normaal na 120 km tegenaan rijdt. Dus lange duurtrainingen. En als je 200 km rijdt, let er dan ook op dat je goed eet en drinkt onderweg.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef sturky100 het volgende:
Hoe moet ik trainen om bv een keer 200 km te rijden op een dag?
En eens een toertocht doen of zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:29 schreef knep het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je daarvoor vooral duurtraining doen.
Je moet je lichaam gaan aanleren zuinig om te gaan met energie.
Het beste kun je beginnen met middellange afstanden te rijden met een lage intensiteit maar met een hoge trapfrequentie en de afstand zo langzaam op te bouwen.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Misschien ga ik later wel een deel vann het jaar in spanje wonen, vandaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:12 schreef el_salvador het volgende:
*kijkt naar buiten*
. in spanje rij ik gemiddeld elke 200km een keer lek,
ik dacht dat het misschien ook te maken zou hebben met heet asfaltquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Veel rotzooi op de weg waarschijnlijk
door hier te fietsen:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:18 schreef sturky100 het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Misschien ga ik later wel een deel vann het jaar in spanje wonen, vandaar.
Multivitamine, visolie, creatine.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:30 schreef sturky100 het volgende:
Slikken jullie ook voedingssupplementen?
Dant zou ik een MTB aanschaffen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:32 schreef el_salvador het volgende:
[..]
door hier te fietsen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
is in granada, in het sierra nevada gebergte. waar wil jij gaan wonen?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:02 schreef el_salvador het volgende:
ik gebruik wel regelmatig de gerst-olie van heineken
Ik doe dat wel in elk geval. Ik ben van nature een enorme stijve hark, waardoor er extra druk op pezen en gewrichten komt te liggen. Ik slik daarom omega 3-6-9 en glucosamine. Daarnaast staat er voldoende vis op het menu. Ik heb wel het gevoel dat het helpt. Verder af en toe een multivitamine en een magnesiumtablet, maar daar zou ik best buitne kunnen. Zal wel grootste deel een placebo-effect zijn, maar daar neem ik ook genoegen meequote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:30 schreef sturky100 het volgende:
Slikken jullie ook voedingssupplementen? Ik denk er soms wel een aan om glucosamine te kopen omdat ik aan één knie het gevoel heb dat ie ergens constant een beetje ontstoken is.
quote:Op zondag 11 maart 2007 08:55 schreef Wombcat het volgende:
ik hoop dat die snel wegtrekt, dan vandaag nog een paar uurtjes fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |