Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:54 schreef icebliss het volgende:
Ok, bedankt voor je hulp alvast. Ik begrijp dat je Sora moet vermijden.
Zou Deze fiets dan beter zijn? (Stuur even buiten beschouwing gelaten)
Edit: De framemaat is 53 cm. Te klein voor mij maar volgens mij is dit een hele goede koop? Hij heeft nog één fiets staan, die op de foto staat (dus zonder racestuur).
Ik heb ondertussen een fiets gekocht, met Tiagra. Dit omdat het een ontzettend goede deal was (fiets was pas twee maanden oud en ik kan hem voor bijna de helft kopen - er zit ook nog steeds garantie op ). Ik heb wel even getwijfeld maar als ik zo jouw beschrijving zie voor Tiagra dan past dat wel bij mij, bovendien weet ik niet hoe lang ik nog doorga/tijd heb om te fietsen, dus een dure fiets zou nogal een gok zijn. Zeker omdat ik het geld straks als student beter kan gebruiken vrees ikquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:10 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Tiagra is net als Sora af te raden, bij Shimano begint het pas bij 105.
(Control-C van ergens anders(GoT) geloof ik:
• Dura-ace: soms ook wel (per ongeluk maar niet onterecht) dure-race genoemd. Erg goed, erg licht, erg duur. Voor professionele wedstrijdrijders.
• Ultegra (vroeger: 600): iets minder duur, iets minder licht maar nog wel erg goed en duurzaam. Voor de amateur die veel van zijn fiets vraagt.
• 105: meest betaalbare ‘wedstrijdgroep’, degelijk, betrouwbaar maar wel ietsje zwaarder en minder soepel. Goede groep voor liefhebbers die probleemloos tot 200 km per week willen fietsen.
• Tiagra (vroeger: RSX): Veel te vinden op betaalbare nieuwe racefietsen. Niet slecht, ietsje lomper en zwaarder, slijt wat sneller. Voor minder dan 100 km per week in mooi weer.
• Sora (vroeger: Exage, 300/500/600EX): Het goedkoopst. Nogal plastic-achtig, toch wel zwaar en helaas niet zo degelijk. Wel compleet voor weinig geld, maar als je veel fietst wil je toch iets beters.
En Campagnolo:
• Record: Iets lichter en duurder dan Dura-ace.
• Chorus: Bijna net zo goed en duur als record, hoger niveau dan Ultegra.
• Centaur (vroeger: Daytona): Tussen Ultegra en 105.
• Veloce: Net iets onder 105.
• Mirage: Vergelijkbaar met Sora, ook nogal veel plastic.
• Xenon: Recent toegevoegd. In tegenstelling tot de gelijknamige koplampen niet om mee te patsen.
Mijn persoonlijke mening is dat je beter een fiets met een tweedehandse 105 groep kunt kopen dan een fiets met een nieuwe Sora/Tiagra afmontage. Of je voor Shimano of Campa gaat is vaak een persoonlijke afweging, Campa ziet er wat mooier uit, geen kabels over je stuur etc.
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:21 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*
Het programma voor de Ronde van Sardinië is ook weer bekendIs van 22-28 april. Meer info hier of hier (italiaans.
Dit jaar heb ik 'm ook gereden, en het was echt erg leuk om te doen, dus ik wil volgend jaar zeker weer.
Een verslagje van mijn ervaringen dit jaar is hier te vinden.
Ben nog op zoek naar mensen die hier ook zin in hebben, voorlopig ziet het er naar uit dat mijn fietsvrienden hier (weer) geen zin in hebben (watjes).
Leiderstruien (per dag) worden volgens mij alleen uitgereikt aan de algemene leiders (dus vrouwen en manne), maar bij de slotceremonie waren er wel prijzen voor de eerste drie per leeftijdcategorie. Per etappe worden ook de winnaars per categorie op het podium geroepen volgens mij.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Interressant die ronde, zelf heb ik de laatste 2jaar met mijn vaste toergroep rond Corsica gefietst en vandaaruit Sardinië zien liggen. Ik zal 't nog nader bestuderen! Corsica is trouwens magnifiek nu de wegen zijn opgeknapt.
Is er ook nog een leeftijdsklasse in Sardinië?![]()
Verhaal komt me bekend voor, ken je soms Ivana?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Scighera het volgende:
mijn redding, athans, de overblijfselen:
http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant
buitenkant
buitenkant binnenhelm
binnenkant binenhelm
Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.
de schade aan mij? veel grote schuurwonden, rug en nek deels vast, 1 rib gekneusd en rechterheup gekneusd.
oorzaak? geen idee. over de kop gegaan en iig eerst op mijn hoof geland, vervolges op mijn rug. fiets nagenoeg geen schade
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:08 schreef Scighera het volgende:
yup... uit wageningen?
Slechte helmen worden niet / nauwelijks verkocht.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goede helm is voor het wielrennen?
volgens mij is een MET helm aardig goed he?
Valt wel mee, ik fiets ook wel als het slecht weer is. Alleen met harde wind fiets ik niet. Maar komt meer doordat ik aan een bosrand woon en het dan niet veilig is om te fietsen. Veel takken zitten gevaarlijk los door die sneeuwval van vorig jaar. Ook kun je dan amper over de weg fietsen door al die bladeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?![]()
Als het regent, dan ga ik niet fietsen. Voor de rest ben ik nog behoorlijk actief de laatste vier weken, toch steeds een uur of 10 per week getraind, op wegfiets en MTB (samen dan 10 uur, niet per fietsquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef el_salvador het volgende:
zijn we nou allemaal zulke mooi weer fietsers?![]()
4× pw op de mtb en 3× schaatsen, dus s'nachts rusten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik kwam anders doorweekt thuis zojuist, al ga in principe ook niet fietsen als het regent. In de winter ga ik vaker met de fiets naar mijn werk. Op de terugweg heb je niet altijd de keuze om droog te blijven. In de winter zit ik overigens in normale weken vaker op de fiets dan in de zomer. In de zomer is het vooral rusten tussen de wedstrijden door.
Komend weekend een mtb-trip naar de Ardennen, dat zal ook wel een goeie baggerbende worden.
Je kunt er wereldkampioen mee op de weg en in het veld worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:55 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb vandaag dezelfde helm als marianne vos gehaald een Suomy, hebben jullie nog wat te vertellen over deze helm?
Die dingen zijn wel duur ja, daarom twijfel ik ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:28 schreef horstjan het volgende:
Een vriend van mij heeft zoiets,hij vindt het prachtig, maar dat is met alle nieuwtjes. Ik heb heb 't er met Koos Tacx over gehad en enkele andere oud-profs en eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het nauwelijks bijdraagt aan de opbouw en weerstand die men nodig heeft in het voorjaar.
Aannemende dat er in het seizoen helemaal geen gebruik van wordt gemaakt kan je het geld wel beter besteden.
Ja, klopt, maar dat is toch ook niet alles.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:45 schreef el_salvador het volgende:
ik zet de spinfiets voor de computer en lekker filmpje of serie kijken, scheelt al een beetje
zo'n filmpje van de ghostrider is ook wel leuk, lijkt het net of je heel hard gaatquote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar dat is toch ook niet alles.
Je kunt ook beginnen met een Real Life Video. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een fietsmaat van mij vindt het wel ok. Je moet dan wel een ergotrainer hebben waarbij je de weerstand kunt verstellen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:32 schreef Wombcat het volgende:
*schopt*
Ik zit er over te denken om een virtual reality trainer te kope, zoiets dus: http://www.tacx.com/producten.php?language=NL&lvlMain=1&lvlSub=1&lvlSubSub=1
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik heb wel een 'gewone' Tacx, maar dat is nogal saai, dus ik dacht dat zoiets misschien wat is, maar het is ook nogal een uitgave.
Ik heb wel eentje met verstelbare weerstand, maar dat is zo'n standaardgeval, met 7-standen magneet weerstand. Erg precies regelt dat niet, dus denk niet dat zo'n reallife video daar wat voor is.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Je kunt ook beginnen met een Real Life Video. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een fietsmaat van mij vindt het wel ok. Je moet dan wel een ergotrainer hebben waarbij je de weerstand kunt verstellen.
Ik heb zelf zo'n Flow. Dan kun je 'onderweg' nog een beetje pielen met de weerstand en kijken wat je vermogen en trapfrequentie is. Geeft tenminste nog wat afleiding. Televisie kijken tijden het tacx'en vind ik niks, maar met een beetje muziek kan ik het nog net een uurtje per week opbrengen.
Er is een redelijke wachtlijst bij Bob Jackson. Een wachtlijst van 3 maanden. Het kan beroerder. Dus met wat geluk kan ik m'n 400km er direct op rijden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Altijd leuk een nieuwe fiets
Hoelang duurt 't voor je 'm hebt?
Wat voor spul ga je er verder opzetten?
2nd that!! Ik heb nu al 2 rollenbankjes gehad waarvan de nieuwste een tacx, niet de goedkoopste ook, maar ik heb er nog maar 1x op gereden.. Ik moet echt buiten rijden, binnen voel ik me net een hamster in een molen. En de tv aan met de Tour de France geeft me ook geen boost, ook al rij ik dan achter Armstrong aan..quote:Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Een Tackx heb ik wel, ..... Ik rij liever op de weg.
Ja heb ook jarenlang toen ik nog aan wedstrijden deed een roller gehad maar langer als een half uur hield ik het nooit vol. Ja soms een uur met veel wilskracht. Radio en TV helpen dan ook niet echt inderdaad.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
2nd that!! Ik heb nu al 2 rollenbankjes gehad waarvan de nieuwste een tacx, niet de goedkoopste ook, maar ik heb er nog maar 1x op gereden.. Ik moet echt buiten rijden, binnen voel ik me net een hamster in een molen. En de tv aan met de Tour de France geeft me ook geen boost, ook al rij ik dan achter Armstrong aan..
Te lang stil gestaan waardoor vocht in de kabelset waarschijnlijk de boosdoener is, dus eerst maar eens de kabelset gangbaar maken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:09 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vandaag maar weer eens de racefiets van zolder gehaald en de weg opgegaan, maar daar kwam ik er al meteen achter dat er iets met het versnellingsapparaat aan de hand was. Om de een of andere reden kan ik niet groter schakelen en niet wisselen tussen binnen- en buitenblad. Iemand die weet wat het probleem kan zijn. Kon echter wel kleiner schakelen. Ben wat techniek van de fiets betreft een echte leek, maar denk dat hier wel genoeg expertise rondloopt die mij misschien op weg kan helpen.
bedankt, nog enige suggesties om dit voor elkaar te krijgen horstjan?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:41 schreef horstjan het volgende:
[..]
Te lang stil gestaan waardoor vocht in de kabelset waarschijnlijk de boosdoener is, dus eerst maar eens de kabelset gangbaar maken.
Mwah, ik houd 't nu redelijk vol. Net een uur en een kwartier, en vanochtend ook al een uur (ik kan nog niet langer vanwege mijn sleutelbeen).quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja heb ook jarenlang toen ik nog aan wedstrijden deed een roller gehad maar langer als een half uur hield ik het nooit vol. Ja soms een uur met veel wilskracht. Radio en TV helpen dan ook niet echt inderdaad.
Heb pas bij het spel de Shimano 10 speed gewonnen met alles erop en eraan. Rijdt prima![]()
maar het probleem is vooral dat ik niet kan schakelen van het buiten- naar het binnenblad en op het achterblad niet groter kan schakelen. of kan ik deze gewoon met de hand erop leggen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:37 schreef horstjan het volgende:
schakel voor en achter de ketting op het kleinste tandwiel en help desnoods het apperaat met de hand. Nu het klemboutje van de binnenkabel losdraaien en de buitenkabelgedeelten eraf schuiven.
De binnenkabel schoonwrijven en de buitenkabels doorspuiten met b.v spray of olie. Wel oppassen dat de binnenkabels aan het uiteinde niet gaat rafelen! Alles weer op z'n oorspronkelijke staat brengen en de binnenkabel flink strak trekken bij het aantrekken van het klemboutje.Als alles goed is gegaan kan je weer volop schakelen, maar soms moet er nog iets worden bijgesteld [strakgetrokken]. SUKSES!
watskeburt?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah, ik houd 't nu redelijk vol. Net een uur en een kwartier, en vanochtend ook al een uur (ik kan nog niet langer vanwege mijn sleutelbeen).
als je de derailleur dan ook een zetje mee geeft en de schakelhandle op de juiste positie zet wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
maar het probleem is vooral dat ik niet kan schakelen van het buiten- naar het binnenblad en op het achterblad niet groter kan schakelen. of kan ik deze gewoon met de hand erop leggen?
9.00uur weg en 12.00uur terug echt genieten met dat zonnetje [sorry Wombcat]quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
watskeburt?
ik ben vanmiddag wel 1h30 op de weg gaan rijden weer eens. was ook weer 2 weken geleden ofzo dat ik voor het laatst op de fiets zat. Je kon het goed merken in ieder geval.
Met kerst sleutelbeen gebroken (op 4 plaatsen) op Lanzarote. Dik drie weken geleden is er een plaat opgezet.quote:
Vind ik niet erg hoor. Had 't ook graag gedaan, maar buiten fietsen vind ik nog een wat te groot risico. Op de hometrainer kan ik direct stoppen als 't niet gaat, buiten moet je altijd weer naar huis.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:52 schreef horstjan het volgende:
[..]
9.00uur weg en 12.00uur terug echt genieten met dat zonnetje [sorry Wombcat]![]()
beterschapquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met kerst sleutelbeen gebroken (op 4 plaatsen) op Lanzarote. Dik drie weken geleden is er een plaat opgezet.
ik wil heel graag meedoen, maar kom die dag godverdomme terug van vakantie (6 mei)quote:Op zondag 4 februari 2007 09:05 schreef Wombcat het volgende:
De fietschallenge gaat dit jaar ook weer gehouden worden. 5 & 6 mei, start en finish in Vaals (Vaalserberg). Daar ga ik denk ik wel aan meedoen
website
bang voor lekke banden, ik rij al jaren op schwalbe kevlar , nooit lek (ps. atb)quote:Op zondag 4 februari 2007 21:33 schreef Tommeke het volgende:
Heb gister 2,5 uur gefietst. Op een gegeven moment ook de lange broek en jasje uit, dus met korte mouwtjesGing best lekker. Ook nog ff een stukje door een bos gecrosst, ik ben dan altijd wel bang voor lekke banden
Het was gister echt ideaal fietsweer, wel een beetje winderig!
En ik heb er een op zolder staan en gebruik 'm nooit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:10 schreef voorpagina het volgende:
Mensen ..
Ik zoek zo'n rol-ding waar ik me fiets op kan monteren zodat ik binnen kan 'fietsen' zeg maar ..
Ik weet niet hoe het precies heet dus ik weer ook niet waar ik naar zoek, en dat maakt het lastig.
Heeft iemand tips waar ik naar moet zoeken? Iemand die me anders een goede kan aanbevelen? Budget is ongeveer ¤ 300.
Ik heb gewoon een redelijk standaard racefiets die er 'op moet passen'.
Ik heb me ook meteen maar ingeschreven. Alleen voor de racequote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:21 schreef Trainspotter het volgende:
Zie bovenaan deze pagina. Als je driehonderd euro hebt zou ik voor Tacx Flow gaan.
Ik heb me trouwens ingeschreven voor beide dagen van de Fietschallenge.
was gisteren al te merken. Heb toen 2h30 gefietst en je kwam de ene naar de andere gek tegenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef Trainspotter het volgende:
Het was vanochtend alweer behoorlijk druk met uit hun winterslaap ontwaakte wielrenners. Het wordt voorjaar!
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb me ook meteen maar ingeschreven. Alleen voor de race
MTB-en doe ik alleen in de winter, fietsen op de weg vind ik uiteindelijk toch het leukste.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:35 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
, kan ik misschien nog effe bij je in het wiel zitten. Waarom niet beide dagen trouwens, jij hebt toch ook een mtb?
Toen ik zo hoog eindigde,was het goed weer. Stond niet eens echt vooraan bij de start.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tijdens de Fietschallenge is het toch traditioneel kloteweer? Dus wat dat betreft doet het wel winters aan.
Ieder zijn specialiteit, als ik je uitslagen/verhalen in het MTB-topic bekijk, kan ik je daar absoluut niet bijhouden.quote:Als ik dat zo lees, dan weet ik wel zeker dat jij veel harder op de weg rijdt dan ik. 75e in zo'n groot deelnemersveld is gerust hartstikke goed. Ik schat dat ik niet bij de eerste 250 ga eindigen.
Jij gaat ook veel weg dusquote:Al heb ik ook de laatste week van april een goede trainingsweek gepland staan. Ga dan biken rond het Gardameer, met een mtb-marathon als afsluiter. Als ik daarvan een beetje behoorlijk kan herstellen sta ik dus hopelijk wel met goeie benen aan de start in Vaals.
En over twee weken zit ik in Ligurië voor de eerste bikeweek van het jaar.
Ik hoop 't niet. In hetzelfde weekend hou ik m'n 400km brevet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tijdens de Fietschallenge is het toch traditioneel kloteweer? Dus wat dat betreft doet het wel winters aan.
Van de prof klassiekers worden altijd meerdere toertochten georganiseerd. Soms de dag van te voren. Die worden dan georgansieerd via de UCI, en niet via een toerclub. De toerclubs organiseren echter al veel langer dergelijke tochten. Het parcours van de versie van een toerclub is meestal niet perfect het parcours van de prof-klassieker van dat jaar, maar veelal stukken mooier. De profklassiekers gaan vaak over grotere wegen, de toerversies nemen de kleine weggetjes.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:32 schreef thaleia het volgende:
Vraagje: mijn fietsmaatjes gaan met een paar collega's meedoen met LBL (de kortste afstand) en of ik mee wilde doen. Ik meldde direct dat ik in april (dan is LBL toch altijd?) no way al met ze mee kan. Maar nu vind ik op internet een inschrijfformulier voor 11 augustus 2007? Ik vind echter ook een LBL eind april, op de 29e.
Hoe zit het nou? Zit er op de dag voor de LBL voor de profs niet altijd een toertocht? Dat zou dan dus op zaterdag 28 april zijn.... wat is dan dat gedoe op 11 aug? Want het lijkt er toch wel op dat de gewone amateurs zoals u en ik op 11 aug van de partij dienen te zijn (en als dat zo is kan ik WEL met m'n vrienden mee)
De toerversie van de Ronde van Vlaanderen volgt wel (vrijwel exact) het parkoers van de profs. Maar is wel de dag ervoor, dus dit jaar op 7 april. Als het goed weer is, wil ik dan de 150 km gaan ridjen.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van de prof klassiekers worden altijd meerdere toertochten georganiseerd. Soms de dag van te voren. Die worden dan georgansieerd via de UCI, en niet via een toerclub. De toerclubs organiseren echter al veel langer dergelijke tochten. Het parcours van de versie van een toerclub is meestal niet perfect het parcours van de prof-klassieker van dat jaar, maar veelal stukken mooier. De profklassiekers gaan vaak over grotere wegen, de toerversies nemen de kleine weggetjes.
Van LBL zijn er twee 'klassieke' varianten van toerclubs. Die met pinksteren van de club uit Tillff en die in augustus georganiseerd door de Zaanse vereniging Le Champion.
Ziet er wel leuk uitquote:Op zondag 25 februari 2007 21:04 schreef meami het volgende:
Doen er nog mensen mee met Limburgs Mooiste? (7 juni) Ik wil dit jaar voor het eerst mee doen. Wel de blauwe lus.. dat lijkt me al zwaar genoeg
www.limburgsmooiste.nl voor de geinteresseerdenquote:Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef voorpagina het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit'Kga 'm in ieder geval overwegen
Dat is gebruikelijk in Italië. In de topteams bij cyclosportieven zitten regelmatig ex-profs. En soms profs die gesnoept hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Wombcat het volgende:
Nog een weekje en dan vertrek ik weer eens voor een fietsvakantie
Italië, Riccione dit keer. Als het weer goed is ook nog een cyclotje rijden daar.
Zag in de uitslag van vorig jaar dat Ruslan Ivanov toen 5e is gewordenDie is toch prof geweest?
Ja, weet ik. Vorig jaar was ik op Sardinië, daar werd de Gran Fondo Esmeralda gewonnen door Rumsas.quote:Op donderdag 8 maart 2007 07:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijk in Italië. In de topteams bij cyclosportieven zitten regelmatig ex-profs. En soms profs die gesnoept hebben.
Heb je dat met kunststof niet dan? Want ik durfde ze niet zo goed te gebruiken met opleggen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt ook kunststof bandelichters gebruiken om 'm er op te krijgen (geen metalen, want dan heb je risico op lekprikken).
De band masserenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
je moet de band masseren, begin bij het punt tegenovergesteld aan waar het restantje nog erop moet. Overal heb je dan nog een beetje reserveruimte. Als je al die reserveruimte al masserend richting plek duwt waar ie erop moet dan gaat 't in een keer heel erg goed. Gereedschap heb ik hier nog nooit voor nodig gehad.
Eigenlijk moet je daarvoor vooral duurtraining doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef sturky100 het volgende:
Ik fiets al een paar jaartjes op mijn racefietsje(3000-4000 km p.j) en het maximale is 125km op een dag. Dan is het op, mentaal en waarchijnlijk ook fysiek.
Hoe moet ik trainen om bv een keer 200 km te rijden op een dag? Als ik die verhalen hier lees wil ik ook wil ik ook wel eens wat verder komen. Ik hoef niet zover als ultra jivo hoor
Afgelopen seizoen 1x in 5000 kilometer. Michelin Pro2 Racequote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:19 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe vaak rijden jullie gemiddeld lek overigens?
Probeer in trainingen juist die 'muur' op te zoeken waar je normaal na 120 km tegenaan rijdt. Dus lange duurtrainingen. En als je 200 km rijdt, let er dan ook op dat je goed eet en drinkt onderweg.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef sturky100 het volgende:
Hoe moet ik trainen om bv een keer 200 km te rijden op een dag?
En eens een toertocht doen of zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:29 schreef knep het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je daarvoor vooral duurtraining doen.
Je moet je lichaam gaan aanleren zuinig om te gaan met energie.
Het beste kun je beginnen met middellange afstanden te rijden met een lage intensiteit maar met een hoge trapfrequentie en de afstand zo langzaam op te bouwen.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Misschien ga ik later wel een deel vann het jaar in spanje wonen, vandaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:12 schreef el_salvador het volgende:
*kijkt naar buiten*
. in spanje rij ik gemiddeld elke 200km een keer lek,
ik dacht dat het misschien ook te maken zou hebben met heet asfaltquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Veel rotzooi op de weg waarschijnlijk
door hier te fietsen:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:18 schreef sturky100 het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Misschien ga ik later wel een deel vann het jaar in spanje wonen, vandaar.
Multivitamine, visolie, creatine.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:30 schreef sturky100 het volgende:
Slikken jullie ook voedingssupplementen?
Dant zou ik een MTB aanschaffen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:32 schreef el_salvador het volgende:
[..]
door hier te fietsen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
is in granada, in het sierra nevada gebergte. waar wil jij gaan wonen?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:02 schreef el_salvador het volgende:
ik gebruik wel regelmatig de gerst-olie van heineken
Ik doe dat wel in elk geval. Ik ben van nature een enorme stijve hark, waardoor er extra druk op pezen en gewrichten komt te liggen. Ik slik daarom omega 3-6-9 en glucosamine. Daarnaast staat er voldoende vis op het menu. Ik heb wel het gevoel dat het helpt. Verder af en toe een multivitamine en een magnesiumtablet, maar daar zou ik best buitne kunnen. Zal wel grootste deel een placebo-effect zijn, maar daar neem ik ook genoegen meequote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:30 schreef sturky100 het volgende:
Slikken jullie ook voedingssupplementen? Ik denk er soms wel een aan om glucosamine te kopen omdat ik aan één knie het gevoel heb dat ie ergens constant een beetje ontstoken is.
quote:Op zondag 11 maart 2007 08:55 schreef Wombcat het volgende:
ik hoop dat die snel wegtrekt, dan vandaag nog een paar uurtjes fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |