abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:06:09 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421910
Fok! Dieetclub deel 110

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #35 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings (di)Eetclubmeeting deel XVI Op 29 juli gaan we wat gezelligs doen in Utrecht om daarna te eten bij Broadway. Aanmelden, afmelden en meer informatie in het bovengenoemde topic. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook! Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar: Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen. Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen. Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl Binnenkort zal de site aangepast worden en is alles te vinden op http://www.dieet-web.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

111 natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40421933
Jaaa, kom op, wat houdt dat Troel-dieet in?
Sanity is (not) statistical
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:07:29 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421954
Nou, dat weet ik nog niet, want ik heb de cursus nog niet binnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40421975
Geen probleem,. We doen het vorige topic gewoon nog een keer over, en tegen die tijd heb jij je cursus wel binnen en dan kun je het in 111 uitleggen
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:09:09 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_40421997
Nou, ik heb hem dus via Marktplaats besteld voor een koopje, als het echt wat is (wat ik eigenlijk al niet verwacht, gezien de proefles die ik kreeg) dan ga ik hem wel via de LOI volgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:09:55 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_40422017
Maarre BE, je had volgens mij een account al aangevraagd, dus die moet gewoon nog werken hoor, dan kan je zo in het lijstje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40422020
hoi
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:11:09 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_40422060
freecell, ik las dat het emailadres uit je profiel niet werkt, heb jij dan wel de mailtjes inzake vrijgezellinnenfeestje gehad?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40422096
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:11 schreef Troel het volgende:
freecell, ik las dat het emailadres uit je profiel niet werkt, heb jij dan wel de mailtjes inzake vrijgezellinnenfeestje gehad?
Neen
Welk feestje?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:15:15 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_40422192
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Neen
Welk feestje?

MIjn vrijgezelinnenfeestje
Potverdrie. Trek jezelf eens aan je haar
Ik zal eens kijken of ik het mailtje nog ergens op kan snorren (of een van de andere dames)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40422194
sTraks nog wat Verzinnen om te eten-Post
pi_40422227
Hééé, was het geen Troel-en-Pan-dieet?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:16:45 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_40422243
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:16 schreef Pandorah het volgende:
Hééé, was het geen Troel-en-Pan-dieet?
Stttt, dat is nog een ander dieet. Dubbel geldvangen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40422275
Slechterik! Beetje dubbel geld ontvangen
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:18:44 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40422311
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:09 schreef Troel het volgende:
Maarre BE, je had volgens mij een account al aangevraagd, dus die moet gewoon nog werken hoor, dan kan je zo in het lijstje.
Dat kan ik me niet herinneren. Ik ben al ruim een jaar hier niet meer geweest qua meedoen volgens mij en toen was dat systeem er nog niet.
En... ik wil sowieso nog even niet met naam en toenaam en alle details in het lijstje. Het ging me om het meekletsen en elkaar steunen.

Nou ja goed, ieder zijn ding zeg maar. Ik weet dat ik niet gek ben, ik ben ook niet blind, dom, debiel of achterlijk, ik weet waar ik mee bezig ben...

Oh, en wat me dus wel stoort is dat er zo verschrikkelijk lacherig over gedaan word, ook als je aangeeft dat je echt wel weet waar je mee bezig bent. Dat vind ik dus echt heel erg jammer in een topic als dit. Dat je het ergens niet mee eens bent snap ik, maar om elkaar uit te gaan lachen en belachelijk te gaan maken.
Neh, dan ga ik dus wel een straatje om.
pi_40422324
Ik heb wel een opzetje voor een mogelijk dieet:
  • ontbijt: 30gr chocolade en een halve komkommer
  • tussendoor: 1 appel
  • lunch: 1 cracker, 1 tomaat en 20 gram chocolade
  • tussendoor: 1 sinaasappel
  • diner: 30gr chocolade, handje cashew-nootjes en een bakje rauwkost
  • tussendoor: ruiken aan een koekje, met een lekker kopje thee

Wedden dat je afvalt!
    Nu nog even een dagmenu voor de overige (9*7-1 dagen =) 62 dagen maken, uitgever zoeken... en klaar!
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 2 augustus 2006 @ 16:23:30 #17
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40422466
    Nee joh, gewoon in eigen beheer.

Enne BE, volgens mij wel, maar maakt niet uit, als je er toch niet in wilt
    Bij valtaf.nl zeggen ze dat het alleen maar goed is om wel al je gegevens erin te plempen, omdat het als een soort aanmoediging werkt En zeg nou zeg, zo heel erg zal het toch niet zijn? Me dunkt dat Rewimo en ik nog steeds bovenaan de lijst staan qua zwaargewichten
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40422467
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef Troel het volgende:

[..]

MIjn vrijgezelinnenfeestje
    Potverdrie. Trek jezelf eens aan je haar
    Ik zal eens kijken of ik het mailtje nog ergens op kan snorren (of een van de andere dames)
    !!
    Mijn mailadres werkt al tijden niet
    Daarom heb jij mijn inlogcode en ww ook naar een ander adres gestuurd
    Mijn email is mijn echte voornaam en dan @gmail.com
    Nu nog diep nadenken over hoe ik ook alweer heette?
      † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 16:24:25 #19
    43556 miss_dynastie
    pi_40422500
    Technisch gezien is het idee van mij gejat, troelie. Maar het mag hoor. Dan zorg ik wel voor de merchandise
      woensdag 2 augustus 2006 @ 16:24:54 #20
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40422518
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Troel het volgende:
    Nee joh, gewoon in eigen beheer.

Enne BE, volgens mij wel, maar maakt niet uit, als je er toch niet in wilt
    Bij valtaf.nl zeggen ze dat het alleen maar goed is om wel al je gegevens erin te plempen, omdat het als een soort aanmoediging werkt En zeg nou zeg, zo heel erg zal het toch niet zijn? Me dunkt dat Rewimo en ik nog steeds bovenaan de lijst staan qua zwaargewichten
    Oh zeker wel, maar ik voel me nu al genoeg aangevallen, ik heb geen zin om me wat dat betreft ook nog eens bekeken te voelen.
    Ik pleur een hoop neer op het forum maar m'n gewicht en m'n menstruatiecyclus blijven van mij.
    pi_40422967
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh zeker wel, maar ik voel me nu al genoeg aangevallen, ik heb geen zin om me wat dat betreft ook nog eens bekeken te voelen.
    Ik pleur een hoop neer op het forum maar m'n gewicht en m'n menstruatiecyclus blijven van mij.
    Er heeft nu toch helemaal niemand iets beledigends gezegd volgens mij? Het is kritiek op het dieet, niet op jou. En vorige keer was het idd wat fel en ook over sommige mensen ja, maar daar moet je je niet persoonlijk door aangesproken voelen als jij vindt dat je weet waar je mee bezig bent.
    pi_40423008
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:24 schreef Brighteyes het volgende:

Wacht maar tot je in Z&G gaat posten BE. Dan is níks meer van jou!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 2 augustus 2006 @ 16:39:22 #23
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40423057
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Er heeft nu toch helemaal niemand iets beledigends gezegd volgens mij? Het is kritiek op het dieet, niet op jou. En vorige keer was het idd wat fel en ook over sommige mensen ja, maar daar moet je je niet persoonlijk door aangesproken voelen als jij vindt dat je weet waar je mee bezig bent.
    Nee, deze keer niet idd.
    En ik weet ook wel dat ik me dat niet aan zou moeten trekken. Maar het gevoel is anders.
    En daarnaast, als je weet wat de heersende mening is ga je niet makkelijk vrolijk doorposten over iets. Ik althans niet.
    Maar goed, ik heb niks op willen ruien. Ik schrok alleen van het feit dat men hier ook zo anti was, had ik niet verwacht eigenlijk. Naief als ik ben.

Oh, en Jarno... dat is wel waar ja, maar goed, daar ben je toch ook zelf bij? Toch? Toch?
    pi_40423281
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, deze keer niet idd.
    En ik weet ook wel dat ik me dat niet aan zou moeten trekken. Maar het gevoel is anders.
    En daarnaast, als je weet wat de heersende mening is ga je niet makkelijk vrolijk doorposten over iets. Ik althans niet.
    Maar goed, ik heb niks op willen ruien. Ik schrok alleen van het feit dat men hier ook zo anti was, had ik niet verwacht eigenlijk. Naief als ik ben.

Oh, en Jarno... dat is wel waar ja, maar goed, daar ben je toch ook zelf bij? Toch? Toch?
    Ik bedoel het zéker niet rot. Ik maak me alleen wat zorgen om de gezondheid van de mensen die dat dieet volgen. Maar zolang jij zelf kritisch blijft kijken naar het dieet en goed naar je lichaam luistert, moet je het vooral gewoon doen. Mijn boodschap is alleen: pas op wat je doet. Als je dat al doet is er toch niets aan de hand?
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_40423320
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 16:39 schreef Brighteyes het volgende:

Niks d'r van. Inscannen dat cervix-slijm! .

(wie nu nog kan eten is zelfs voor Sonja Bakker een uitdaging)
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_40423392
    Ik zat gewoon nog te eten en ik ben er niet mee gestopt hoor. Ik kijk rustig naar openhartchirurgie terwijl ik zit te eten, no prob.
      woensdag 2 augustus 2006 @ 16:48:47 #27
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40423396
    Iew!

Maeghan, ik kijk liever naar open hart operaties dan dat ik denk aan dradentrekkende vrouwen hoor!
    pi_40424347
    Even een tvp-tje.

Kan ik meteen even melden dat ik, na eerst 10 kg te zijn afgevallen en weer 5 kg te zijn aangekomen, weer op flink naar beneden ga

Motivatie? Een parachutevlucht die ik volgend jaar wil maken in Spa
    It is your friends who make your world!
      Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 17:53:26 #29
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_40425024
    111 doen maar?
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_40425075
    Net lekker wezen stadten, en droog gehouden
    Nieuwe rok gekocht (jaja nog steeds maat 42), en de rok is wit. Dit heb ik nog nooi gehad.
    Is wel mooi overigens.

Mooie tvp, of niet dan.
    pi_40425872
    BE Begrijp ik goed dat je eerst in het lijstje wilde maar omdat wij af en toe wat kritiek hebben op het SB dieet dat je daarom hier niet in het lijstje wilt?
    pi_40425904
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 17:23 schreef Ikiskoel het volgende:
    Even een tvp-tje.

Kan ik meteen even melden dat ik, na eerst 10 kg te zijn afgevallen en weer 5 kg te zijn aangekomen, weer op flink naar beneden ga

Motivatie? Een parachutevlucht die ik volgend jaar wil maken in Spa
    Daar moet je voor onder de 100 kilo zijn toch????
      woensdag 2 augustus 2006 @ 18:40:56 #33
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40425939
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:38 schreef Riann het volgende:
    BE Begrijp ik goed dat je eerst in het lijstje wilde maar omdat wij af en toe wat kritiek hebben op het SB dieet dat je daarom hier niet in het lijstje wilt?
    Nee, dat is niet de reden dat ik niet in het lijstje wil. Ik wil sowieso niet in het lijstje. Ik heb in het SB topic ook mijn gewicht niet genoemd. Dat komt nog wel een keer, als ik ver genoeg van het begin getal verwijderd ben.

Ik wilde gewoon af en toe mee kleppen.
    pi_40426044
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de reden dat ik niet in het lijstje wil. Ik wil sowieso niet in het lijstje. Ik heb in het SB topic ook mijn gewicht niet genoemd. Dat komt nog wel een keer, als ik ver genoeg van het begin getal verwijderd ben.

Ik wilde gewoon af en toe mee kleppen.
    Oh zo ja ik snap het wel dat je niet in het lijstje wild ik schaamde me in begin ook erg voor mijn gewicht alleen nu ik zoveel ben afgevallen ben ik er alleen maar trots op dat ik zoveel kwijt ben. En dan nu schaam me er niet meer voor dat ik ooit 102 kg heb gewogen.
    pi_40426120
    TVP

Ik werk nu bij de Thuiszorg en da's echt irritant, mensen die als vanzelf al een Knoppers bij de thee leggen of zoiets. Nou eet ik het wel op omdat ik geen zin heb om uit te leggen waarom ik het liever niet doe, maar als ik de keus heb tussen roomsoesjes (die bood iemand laatst aan) en ontbijtkoek dan kies ik voor het laatste!
      woensdag 2 augustus 2006 @ 18:49:06 #36
    3694 Bep
    Ik steun mijn Marco
    pi_40426138
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:48 schreef p-etr-a het volgende:
    TVP

Ik werk nu bij de Thuiszorg en da's echt irritant, mensen die als vanzelf al een Knoppers bij de thee leggen of zoiets. Nou eet ik het wel op omdat ik geen zin heb om uit te leggen waarom ik het liever niet doe, maar als ik de keus heb tussen roomsoesjes (die bood iemand laatst aan) en ontbijtkoek dan kies ik voor het laatste!
    Gewoon zeggen dat je geen suiker mag , zeg ik ook altijd
      woensdag 2 augustus 2006 @ 18:49:48 #37
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_40426154
    En trouwens zelfs met een wls kan je aankomen en jojoën

Ik wil in het lijstje zodra ik mijn operatiedatum weet dan zal ik wel het zwaargewicht worden
    pi_40426161
    BE/Riann: Tsja. Ik kan het me wel goed voorstellen, maar het gaat toch meer om wat je zelf vindt dan het nummertje hoor. Toen ik 70 woog durfde ik niet naar buiten omdat ik mezelf te dik vond en twee jaar geleden had ik gewoon foto's in m'n fotoboek van toen ik 93 kilo woog... sterker nog, een wat oudere foto staat er nog steeds op, op de roze pantyfoto woog ik ook 91en die ga ik er echt niet afhalen...

Niet dat je het moet doen als je je er niet gemakkelijk bij voelt of zo, maar maak je gewoon niet te druk om dat getalletje.

Nu ik het over die foto's heb, hebben jullie ook dat je met sommige foto's waar je veel dikker op bent helemaal niets meer hebt, dat je het niet echt meer als jezelf herkent? Ik heb echt foto's met een onderkin, die zou ik niet meer in m'n fotoboek zetten, zo zie ik mezelf echt niet meer...
      woensdag 2 augustus 2006 @ 18:51:46 #39
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40426196
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:45 schreef Riann het volgende:
    Oh zo ja ik snap het wel dat je niet in het lijstje wild ik schaamde me in begin ook erg voor mijn gewicht alleen nu ik zoveel ben afgevallen ben ik er alleen maar trots op dat ik zoveel kwijt ben. En dan nu schaam me er niet meer voor dat ik ooit 102 kg heb gewogen.
    Ja precies, zoiets heb ik dus ook. Straks mag iedereen het weten, nu nog even niet.

Oh, en ik zou ook gewoon zeggen dat je geen suiker mag. Dat is idd de makkelijkste optie.
    pi_40426294
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:49 schreef Bep het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat je geen suiker mag , zeg ik ook altijd
    Dat is wel een goeie om te zeggen inderdaad!
    pi_40426317
    p-etr-a ik ken het ik werk in een verzorginshuis bij vele mensen wil je een snoepje en dan zeg ik nee dankjewel. En hun weer pak toch een snoepje en dan ga ik weer uitleggen nee dat is niet goed voor mijn dikke kont en hun weer ja maar dat valt toch allemaal best mee. En dan moet ik weer zeggen ja maar anders word ie veelste dik. Ooit word je er moe van al is het wel goed bedoeld van die mensen natuurlijk.

En meaghan ik herken het ik zal nooit meer een foto plaatsen van ik met kort stekelig haar en een dikke kop
    pi_40426367
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:57 schreef Riann het volgende:
    p-etr-a ik ken het ik werk in een verzorginshuis bij vele mensen wil je een snoepje en dan zeg ik nee dankjewel. En hun weer pak toch een snoepje en dan ga ik weer uitleggen nee dat is niet goed voor mijn dikke kont en hun weer ja maar dat valt toch allemaal best mee. En dan moet ik weer zeggen ja maar anders word ie veelste dik. Ooit word je er moe van al is het wel goed bedoeld van die mensen natuurlijk.
    Haha ja inderdaad, zij vinden me niet dik maar ik denk toch dat het door de leeftijd komt dat ze er heel anders tegenaan kijken. Het zijn ook lieve mensen en ze bedoelen het zeker wel goed want een was diabeet en haalde zelfs speciaal voor mij zulk spul uit de kast.
    pi_40427814
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 18:39 schreef Riann het volgende:

[..]

Daar moet je voor onder de 100 kilo zijn toch????
    Ja, je mag 95 kg zijn. Ik sprak dit weekend met 1 van die parachutisten daar en hij zei dat ze kijken of je het pak en het harnas goed past. Zo niet, dan mag je niet springen.

Maar goed, wel een goede stimulans, want ik ben nu nog véél te zwaar
    pi_40427977
    terugvindpostje....

verder weinig te zeggen, nu vriendje vrij is eten we heel slehct deze week geloof ik...
    Morgen maar weer overnieuw beginnen...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_40429022
    nou van de ijsjes naar de hot chocolate. Het was vandaag maar 14 graden buiten. Das 20 graden verschil met vorige week

en ik heb nu zooooooooooooooooooooooo'n trek in chocola
      woensdag 2 augustus 2006 @ 20:36:39 #46
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40429223
    TRUT!

Nou wil ik ook warme choco
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40430124
    Hmm ja, dat wil ik ook!! Maar ik neem het niet Net een bakkie koffie met opgeschuimde melk gemaakt, goede vervanger
    pi_40431355
    Ik heb wel een ijsje op (nepmerk magnum) maar ik heb dan ook keelpijn, dan mag dat. Net als alle dropjes van afgelopen week en ik ben al 2 dagen met de auto naar het werk gegaan. Maarja, met keelpijn/hoofdpijn en oorpijn fietsen door de regen leek mij niet zo'n goed idee.

Volgende week ben ik weer helemaal beter en is er geen hittegolf, dus dan ga ik maar weer eens naar de sportschool. En netjes fietsen en zwemmen enzo. Heb er nu al zin in!

Over je schamen voor je gewicht... ik ben dat punt nu echt helemaal voorbij. Als iemand vraagt wat ik weeg, vertel ik het gewoon. Ze zien ook wel aan me dat ik geen 60kg weeg. En van liegen val ik geen gram af, dus ben ik gewoon eerlijk.

Vriend heeft een zak chips opengetrokken... gelukkig kick ik alleen op zoetigheid als ik me niet lekker voel. Ik ga wel gewoon vroeg naar bed, heb ik ook geen last meer van verleidingen.
    ***Levi was here***
      woensdag 2 augustus 2006 @ 21:54:51 #49
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_40432068
    Als je keelpijn hebt is melk niet goed voor je
    pi_40432795
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 21:36 schreef Levitation het volgende:
    En van liegen val ik geen gram af, dus ben ik gewoon eerlijk.
    Dat is maar goed ook. Als je van liegen afviel zou ik geen waar woord meer spreken.
    pi_40433113

Ik ben ook wel eerlijk (nouja ik zeg altijd 100+) en dan krijg ik dus echt grote ogen
    Ik lijk niet zo zwaar blijkbaar...

Je bent met 100+ kilo echt een tientonner in het hoofd van veel mensen.
    pi_40433329
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef octopussy het volgende:

Ik ben ook wel eerlijk (nouja ik zeg altijd 100+) en dan krijg ik dus echt grote ogen
    Ik lijk niet zo zwaar blijkbaar...

Je bent met 100+ kilo echt een tientonner in het hoofd van veel mensen.
    Je bent ook lang! Dat scheelt heel veel.
    En het is enigszins in proportie en dat toont ook veel slanker.
    pi_40433338
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 21:36 schreef Levitation het volgende:
    Over je schamen voor je gewicht... ik ben dat punt nu echt helemaal voorbij. Als iemand vraagt wat ik weeg, vertel ik het gewoon. Ze zien ook wel aan me dat ik geen 60kg weeg.
    Ik schaam me er ook niet voor, zoals je al zegt snapt iedereen wel dat ik te zwaar ben. Maar wie stelt zo'n vraag nou? Best wel lomp lijkt me.
    pi_40433494
    Een docent van mij vroeg het me laatst eens, en toen gaf ik ook zonder moeite antwoord..

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat niet bij iedereen doe..
    Een aantal mensen weet wel dat ik nu 10 kilo kwijt ben, maar het gewicht weten ze niet altijd
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 22:33:09 #55
    43556 miss_dynastie
    pi_40433675
    Van de week was ik op een feestje (25 jarig trouwen) en daar was echt een enorm naar en vervelend figuur, vindt iedereen eigenlijk.
    Zij tegen mister_d: 'Wat ben je dik geworden. En je vriendin is ook al niet mager. Kijk wat een lief jochie je was op die foto's.'
    En toen zat ze me een partij uitdagend te kijken....
    Ik: 'Moet voor u ook niet makkelijk zijn, kijken naar die foto's.'
    Madam, verbaasd: 'Hoezo dan?'
    Ik: 'U kijkt naar de foto van uzelf in de wetenschap dat hij 25 jaar geleden genomen is. U kijkt in de spiegel en ziet dat u er minstens 50 jaar ouder bent geworden. U bent tenslotte ook niet al te mager en op uw leeftijd gaat dat toch tellen hoor. Ik zou maar oppassen als ik u was, het leven is zo voorbij.'
    Mens kreeg een rode kop en werd uitgelachen. Iedereen blij. Je houdt je oordelen maar voor je. Ook over mijn vent, trouwens Ze kwam later nog wel d'r excuus maken en vroeg of ik haar echt zo oud vond
      donderdag 3 augustus 2006 @ 08:24:30 #56
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40440931
    Tuurlijk vond je haar echt zo oud Maarja, je overdreef het een beetje en daarom was het maar 50 jaar, het was eigenlijk 75
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40441171
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
    Als je keelpijn hebt is melk niet goed voor je
    Melk is nooit goed voor mij... ben lactose-intollerant.
    Maar ijs is wel ontzettend lekker! En als ik me ziekjes voel dan ben ik echt een suiker-o-holic, nog meer dan anders. Het koude ijsje hielp wel eventjes, was wel lekker, maar zodra 't ijsje op was, kwam de keelpijn natuurlijk gewoon terug.

Oh, en ja... er zijn mensen die aan mij vragen wat ik weeg... maar ik moet zeggen dat het soms ook mijn eigen schuld is dat het ter sprake komt. Dan mopper ik bijvoorbeeld dat ik een leuk truitje zag maar dat ze mijn maat niet verkopen ofzo. Ben er gewoon vrij makkelijk in.
    Lees: ik ben een enorme flapuit en praat soms gewoon teveel.
    ***Levi was here***
    pi_40441887
    Ik heb het lang niet willen zeggen, ging ik op een ander onderwerp over ofzo. Was ook al wat afgevallen toen ik me hier aanmeldde. Nu durf ik wel te zeggen wat ik toen woog, maar dan geloven ze het niet.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      donderdag 3 augustus 2006 @ 10:10:32 #59
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_40442237
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 08:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

Melk is nooit goed voor mij... ben lactose-intollerant.
    Maar ijs is wel ontzettend lekker! En als ik me ziekjes voel dan ben ik echt een suiker-o-holic, nog meer dan anders. Het koude ijsje hielp wel eventjes, was wel lekker, maar zodra 't ijsje op was, kwam de keelpijn natuurlijk gewoon terug.
    Dan ben ik niet de enige lactose intollerante die af en toe wat smokkeld
    pi_40442587
    Heeft er iemand interesse in chocola die de opname van caloriën verlaagt?
    Ik heb het vanmorgen gezien in het supermarktje vlakbij mijn werk.
    Echt waar hoor! Belgische chocolade dan nog!
    pi_40443381
    hmm mijn afvalrace gaat op dit moment niet zo goed, doordat ik nu 5 dagen werk in plaats van 3 dagen heb ik geen puf meer om ook nog eens op die fiets te klimmen, op zich geen probleem, ware het niet dat ik nu ongelovelijk in de stress zit doordat mijn nicht eergisteren een motorongeluk heeft gehad, en doordat ze op dit moment nog in kritieke toestand is. oftewel: slecht eten, slecht eten en slecht eten maar ik overleef het wel, zodra haar toestand niet meer kritiek is (eind van de dag, dan verwachten ze dat ze het overleefd) dan zal ik maar eens moeten gaan kijken naar mijn eetpatroon.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_40445723
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 10:24 schreef Iksje het volgende:
    Heeft er iemand interesse in chocola die de opname van caloriën verlaagt?
    Ik heb het vanmorgen gezien in het supermarktje vlakbij mijn werk.
    Echt waar hoor! Belgische chocolade dan nog!
    Dit klinkt wel héél apart.

En gothic_blackie heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat het op dit moment niet het eerste is wat in je opkomt om op je eten te letten...
    pi_40446415
    Even een goeddoel spam plaatsen

FOK! Verzamelactie voor dierenasiels.
      donderdag 3 augustus 2006 @ 12:35:48 #64
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40446544
    Je zit het werkelijk overal te spammen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40446700
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 12:35 schreef Troel het volgende:
    Je zit het werkelijk overal te spammen
      donderdag 3 augustus 2006 @ 13:01:04 #66
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40447364
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 12:41 schreef ymme het volgende:

[..]

Je had hier ook al een link geplaatst naar het eerste topic, als men dat interessant vindt, dan vindt men daar ook wel je tweede link.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40450048
    ik ben mijn kilootje kwijt wat ik aangekomen was dadelijk nog veranderen in het lijstje
    pi_40451815
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef gothic-blackie het volgende:
    hmm mijn afvalrace gaat op dit moment niet zo goed, doordat ik nu 5 dagen werk in plaats van 3 dagen heb ik geen puf meer om ook nog eens op die fiets te klimmen, op zich geen probleem, ware het niet dat ik nu ongelovelijk in de stress zit doordat mijn nicht eergisteren een motorongeluk heeft gehad, en doordat ze op dit moment nog in kritieke toestand is. oftewel: slecht eten, slecht eten en slecht eten maar ik overleef het wel, zodra haar toestand niet meer kritiek is (eind van de dag, dan verwachten ze dat ze het overleefd) dan zal ik maar eens moeten gaan kijken naar mijn eetpatroon.
    Wat ellendig van je nicht, da's inderdaad wel schrikken, zeg. Wat is er precies misgegaan? Is ze aangereden of "gewoon" gevallen? Blijft toch eng, motorrijden. Ik zou ook echt niet aan lijnen kunnen denken op zo'n moment.

Heel veel sterkte!
    ***Levi was here***
    pi_40454716
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 15:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wat ellendig van je nicht, da's inderdaad wel schrikken, zeg. Wat is er precies misgegaan? Is ze aangereden of "gewoon" gevallen? Blijft toch eng, motorrijden. Ik zou ook echt niet aan lijnen kunnen denken op zo'n moment.

Heel veel sterkte!
    ze is aangereden, of ergens bovenop geknald, echt duidelijk is het voor ons niet, we weten dat ze op een doorgaande weg reed en dat iemand wou afslaan (die persoon is fout, dus ik gok dat hij die weg op wou gaan rijden) zij is op die auto geknalt met 80 km per uur
    pi_40454909
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 16:37 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ze is aangereden, of ergens bovenop geknald, echt duidelijk is het voor ons niet, we weten dat ze op een doorgaande weg reed en dat iemand wou afslaan (die persoon is fout, dus ik gok dat hij die weg op wou gaan rijden) zij is op die auto geknalt met 80 km per uur
    Sterkte. En lijnen is inderdaad nu niet het belangrijkste
      donderdag 3 augustus 2006 @ 17:05:07 #71
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40455627
    Als ze met 80 kilometer per uur ergens opknalt heeft ze ook niet goed op zitten te letten denk ik. Ik kan me nog een gesprek herinneren dat je juist als je motor rijdt zo gigantisch ver in het voren kijkt dat je dan echt geen 80 meer had gereden

Maarja, desondanks is het natuurlijk gigantisch kut, en maakt het ook helemaal niet uit, en zal dit ook wel compleet niet opbeurend werken natuurlijk Sorry
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40456442
    Tja, je weet niet wat er gebeurd is Troel. Sommige mensen doen gewoon rare dingen op de weg die je niet kunt voorzien. Ik ben ook weleens met 70 bijna de berm ingereden door een tegemoetkomende Connexxionbus. Ik zag heus die bus wel, ik verwachtte alleen niet dat ie zomaar mijn weghelft op zou komen, om maar even een voorbeeldje te geven.
      donderdag 3 augustus 2006 @ 17:45:16 #73
    56198 Kroeltroel
    Kroelt heel wat weg ;)
    pi_40456743
    *komt ook eens uit lurkstand*

Nu ik ein-de-lijk weer eens wat positiefs te melden heb, laat ik me maar weer 'ns zien: -1,1 kg in een week tijd

Zo. Nu weer eens bijlezen hier
    Op naar de 73!!!!
      donderdag 3 augustus 2006 @ 17:50:03 #74
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_40456842
    Ik denk dat ik weer wat ben aangekomen ach, volgende week 3 weekjes vakantiewerk en daarna weer naar school dus meer energie verbruiken dan dit "luie" weekje.
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_40457449
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 17:05 schreef Troel het volgende:
    Als ze met 80 kilometer per uur ergens opknalt heeft ze ook niet goed op zitten te letten denk ik. Ik kan me nog een gesprek herinneren dat je juist als je motor rijdt zo gigantisch ver in het voren kijkt dat je dan echt geen 80 meer had gereden

Maarja, desondanks is het natuurlijk gigantisch kut, en maakt het ook helemaal niet uit, en zal dit ook wel compleet niet opbeurend werken natuurlijk Sorry
    euhm... als er plotseling iemand de weg op draait dan zie je die persoon niet hoor, wat er uit het onderzoek kwam was dat de andere persoon fout zat, ten eerste omdat hij veel te hard reed, en omdat hij een voorrangsweg op ging, en niet keek of er iemand aan kwam.

en maakt nie uit troel, mijn geblaat was ook alleen maar even een uitlaatklep. maar als iemand hier dinsdagavond rond uurtje of 6/7 op de N weg van lochem naar laren heeft gereden en een ongeluk heeft gezien, dat was mijn nicht.
      donderdag 3 augustus 2006 @ 18:55:02 #76
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40458517
    Lochem naar Laren?

Tering, daar rijd ik ook wel eens
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40458956
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
    Lochem naar Laren?

Tering, daar rijd ik ook wel eens
    volgens mij vlak na de brug lochem uit, heb je nog een zijstraat waar heel vaak ongelukken gebeuren, maar dit is uit me hoofd hoor, ben daar maar 2 keer langs gereden.
    pi_40462246
    zoals de andere al zeggen sterkte
    pi_40462955
    trouwens dat programma van rtl 4 met gilian, vinden jullie haar er ook totaal ongezond uitzien? ik heb het gevoel dat je naar een 40 jarige kijkt die eruit ziet als een 70 jarige, kom op zeg, ik wil best afslanken, maar er misschien ook nog leuk uitzien, en ook nog mogen genieten van eten. en niet smerige troep naar binnen werken.

maar dit zal vast wel vaker langsgekomen zijn, maar even een kleine opmerking van mij
    pi_40463848
    mee eens mee eens

wat die mensen eten is ook niet normaal ben ik het volledig mee eens maar je kunt ze ook normaal voedsel voorschotelen dan vallen ze ook af en gaan ze zich ook fitter voelen.
    pi_40464708
    Nou, ik ben weer terug van mijn vakantie uit de USA... en ik ben weer twee kilo aangekomen... 't is nu weer zo dat mijn broeken allemaal nét iets te strak zitten.
    Ik heb nog een weekje soort-van vakantie (moet wel weer werken, maar nog geen hele dagen) en dan is starten met lijnen voor mij onmogelijk. Daarna ga ik weer hard aan de slag. Ik wil weer terug naar die 76 kilo die ik twee jaar geleden woog!
    pi_40465602
    Na een lange afwezigheid - ik ben er weer!!

Ben een beetje aangekomen, maar door het hete weer niet echt in de stemming geweest om vaak gezond eten klaar te maken... dat werdt snel makkelijk eten
    maar ben niet teveel aangekomen hoor.

Dit meisje is een leuke jongen tegengekomen! En ik maak me niet druk om mijn lichaampje... zijn vorige vriendin, daar paste ik 2 keer in!

Anyway, ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, met mij in ieder geval wel!!

Ik ga wel weer beginnen met afvallen. Ik loop nu ook bij een dietiste en dat was nou precies het extraatje dat ik nodig had - iemand die me in de gaten houdt met wat ik eet etc.

Nou dit was het weer ff! Tot later!
    Tralalalaaa
    pi_40468931
    Nou, je moet op de motor wel ver vooruit kijken maar je kan van te voren echt niet zien of een domme automobilist opeens iets onverwachts doet. Echt, automobilisten denken af en toe dat je een fietser bent als je op de motor zit . Bovendien rijd je al met een snelheid van 80 dus dan heb je ook nog wel een remweg. Bedenk dat wel.
    Sterkte en beterschap voor je nichtje Gothic
    pi_40471056
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 00:26 schreef Pandorah het volgende:
    Nou, je moet op de motor wel ver vooruit kijken maar je kan van te voren echt niet zien of een domme automobilist opeens iets onverwachts doet. Echt, automobilisten denken af en toe dat je een fietser bent als je op de motor zit . Bovendien rijd je al met een snelheid van 80 dus dan heb je ook nog wel een remweg. Bedenk dat wel.
    Sterkte en beterschap voor je nichtje Gothic
    thanks, het ziet er in ieder geval positief uit, ze heeft de eerste 48 uur gehaald, en de bloedingen aan de lever worden steeds minder, gelukkig. zondag de volgende operatie, dus dan weer het hart vasthouden
    pi_40471065
    Welkom terug Kroeltroel.

Die vakantiekilo's zijn er vast snel af als je weer achter die kinderen aan moet Fannetje. Daarna heb je weer een vast ritme en weinig tijd voor tussendoortjes. Dan ga je weer als een trein naar beneden.

Sterkte nog gothic.

Ik denk dat je haar methode wel moet gebruiken, al kan het misschien iets minder extreem. Een beetje aanpassen werkt voor die mensen niet meer, daarvoor zijn te te ver 'heen'. Dan is de kans veel groter dat ze terugvallen. Nu hebben ze iets totaal nieuws en ik denk dat dat makkelijker en duidelijker voor ze is. En ik begrijp altijd dat het na die 8 weken soepeler wordt en dat er dan weer mag.

Goed dat je naar een dieetiste gaat T_A_P. Vooral als het ook nog helpt.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
    pi_40471387
    Vanmorgen 1 kilo minder dan vorige week!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:52:19 #87
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40471560
    Lekker p-etr-a!

Ik merk iets aan mijn kleren!
    Mijn spijkerbroek zit net niet meer zo heel gespannen om mijn benen.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:56:27 #88
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_40471603
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
    Lekker p-etr-a!

Woehoe!

Ik heb gister behoorlijk gezondigd . We zijn uit eten geweest en ik heb fajita met gekruide kipreepjes gehad. Máár: ik heb een gerecht gekozen zónder kaas en ik heb bijna geen sausjes gebruikt die erbij geserveerd werden (hot dip, guacemole, zure room) en geen toetje genomen. Wel een salade en wat rijst ernaast. Zou moeten gaan dan toch? Had overdag door omstandigheden erg weinig gegeten (1 appel, 1 banaan, 2 liga's).

We hadden nl. wat te vieren: ik heb hoogstwaarschijnlijk een 9 voor m'n afstudeerscriptie .
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:57:54 #89
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40471622
    Nou, dat valt dan toch wel mee? En dan nog... zolang je het niet elke dag doet lijkt me dat er geen man overboord is hoor...

Wat goed van je scriptie!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:59:39 #90
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_40471646
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
    Nou, dat valt dan toch wel mee? En dan nog... zolang je het niet elke dag doet lijkt me dat er geen man overboord is hoor...
    Nee, dat dacht ik toch ook. Ik heb wel de kaart afgespeurd naar een gerecht zonder kaas en mét kip. Leek me de beste keuze!
    quote:
    Wat goed van je scriptie!
    Dankjewel! Ik ben ook érg blij .
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:07:59 #91
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40471751
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Woehoe!

Ik heb gister behoorlijk gezondigd . We zijn uit eten geweest en ik heb fajita met gekruide kipreepjes gehad. Máár: ik heb een gerecht gekozen zónder kaas en ik heb bijna geen sausjes gebruikt die erbij geserveerd werden (hot dip, guacemole, zure room) en geen toetje genomen. Wel een salade en wat rijst ernaast. Zou moeten gaan dan toch? Had overdag door omstandigheden erg weinig gegeten (1 appel, 1 banaan, 2 liga's).

We hadden nl. wat te vieren: ik heb hoogstwaarschijnlijk een 9 voor m'n afstudeerscriptie .
    Ik denk dat het wel meevalt. Maar een 9 valt zeker niet mee, hartstikke goed man!!!

Wat ik overigens wel erg grappig vind: in de tijd dat ik Montignacte, toen was het heel erg "als je zondigt, moet je het goed doen". Dus als je dan een keer patat at, dan moest het ook echt wel gewoon met de mayo en de kroket enzo, want dan moest je er ook echt van genieten
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:15:50 #92
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_40471854
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 09:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Maar een 9 valt zeker niet mee, hartstikke goed man!!!
    Dank!
    quote:
    Wat ik overigens wel erg grappig vind: in de tijd dat ik Montignacte, toen was het heel erg "als je zondigt, moet je het goed doen". Dus als je dan een keer patat at, dan moest het ook echt wel gewoon met de mayo en de kroket enzo, want dan moest je er ook echt van genieten
    Ja die theorie ken ik ook wel, maar dat vind ik erg moeilijk . Maar, het was echt super super lekker, dus ik heb er écht wel van genoten .
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:20:05 #93
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40472964
    Oh men... ik haat PMS... ik heb echt zo de neiging om hier op mijn werk de koektrommel in te duiken voor van die heerlijke digestives met chocola.

Maar ik doe het niet! Echt niet!
    pi_40477698
    Een week nadat ik me heb aangemeld maar weer is geupdate, en er is 0,6 KG af. Als ik deze voortgang een paar maanden vol houd komt het helemaal goed
    Ben overigens al 18 KG afgevallen in het afgelopen jaar.
    pi_40478291
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gefeliciteerd! En de karige rest van de dag maakt alweer wat goed, daarnaast mag je inderdaad af en toe wel genieten.
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
    Lekker p-etr-a!
    Zeker, het gevoel is heerlijk.
    quote:
    En dat is al helemaal lekker! De koekjes niet.

Funkdude wat goed 18 kilo! Gaat hartstikke lekker dus en nu ook weer wat kwijt, top!
    pi_40478306
    het is nu 3 weken uit met mn vriendje.. omdat er nogal wat problemen zijn vanaf zijn kant (waar ik niet op wil in gaan verder) .. en heb me sinds dien helemaal volgepropt.. (ik ben emotie eter)

maar kwam ineens vandaag in een broek die ik niet dicht kreeg.. (of uberhaupt omhoog) dus ben op de weegschaal gaan staan, staat er 107,7

Geen idee hoe dat kan, aangezien ik weer erg slecht bezig ben
    pi_40478922
    Ben je er nog Isabeau? Al een tijd niet gepost.
    *OUD heilige*
    pi_40482063
    Net heerlijke bramen op, uit eigen tuin
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:37:50 #99
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40482890
    Nieuwe accounts voor de lijstjes zullen dit weekend niet aangemaakt worden, ik zit een weekendje in Parijs. Wel gewoon mailen, dan kan ik zodra ik terug ben de accounts aanmaken.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40483789
    veel plezier in Parijs Troel
    pi_40484746
    veel plezier in parijs troel

hmmmz vanavond die date spannend
    pi_40485665
    Parijs, wat heerlijk! Veel plezier, Troel!!

En Riann, SPANNEND!!!
    pi_40485749
    Veel plezier in Parijs Troel!
    Ik ben trouwens vergeten om die puzzeltocht voor je te scannen . Doe ik na mijn vakantie goed?
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:05:17 #104
    71384 Urnie
    .... is een zij
    pi_40485765
    Troel, veel plezier in Parijs.
    Riann, veel plezier vanavond.

Zo, ein-de-lijk weer geüpdate na die hitte. Weer 7 ons eraf.
    I wish I were you, so I can be friends with me...
    pi_40485852
    Troel, have fun
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:11:26 #106
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_40506222
    Woei, ik ben weer ruim een kilo afgevallen. 93.3 zei de weegschaal op de sportschool vanochtend. Deze week heb ik de korte lesjes spinnen en roeien uitgeprobeerd en die waren allebei erg leuk, dus die ga ik zeker nog vaker volgen.
    pi_40507903
    Het was super leuk gisteravond super gezellig geen 1 moment stilte gevallen.
    Hij maakte zelfs de deur van de auto voor me open en zo een echte gentleman en hij was netjes zag er ook netjes uit. Leuke kleren hmmmz ik ben denk ik verliefd op naar de volgende date met hem
    pi_40508215
    quote:
    Op zaterdag 5 augustus 2006 12:27 schreef Riann het volgende:
    Het was super leuk gisteravond super gezellig geen 1 moment stilte gevallen.
    Hij maakte zelfs de deur van de auto voor me open en zo een echte gentleman en hij was netjes zag er ook netjes uit. Leuke kleren hmmmz ik ben denk ik verliefd op naar de volgende date met hem
    Wat heerlijk!

En Jojogirl wat houdt een les roeien in? Bij ons staan die apparaten er maar gewoon zo bij, ik heb het een paar keer gedaan maar kan me niet veel variatie voorstellen daarin.
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:50:01 #109
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_40508380
    Ik ga straks met m'n ouwelui een stukje fietsen waarschijnlijk fietst m'n moeder langzaam als altijd en dan moet ik maar volgen op m'n snelle fiets
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_40508475
    Hallo dames (en heren??)

Ik wilde me hier ook weer melden. De vakantiekilo's zijn er bijna af en ik wil doorgaan met de andere kilo's die er nu wel weer afmogen.

De gegevens:
    lengte: 1.78
    was 108 (bmi: 34.1)
    nu 105,5 (bmi: 33.3)
    streven: eerst 100 en daarna 90. Eigenlijk is mijn echte streven kledingmaat 46

Gisteren ook het sporten weer opgepakt, want het was bijna 2 maanden geleden dat ik voor het laatst naar de sportschool was geweest. Ik heb mezelf wel verwend en er een saunabezoek aan vastgeknoopt

Ik heb niet echt een vast dieet. Ik voer wel dagelijks mijn gegeten zaken in in een tellijstje, zodat ik inzicht heb in wat ik eet. Het ontbijt en de lunch zijn teruggebracht naar normale proporties, ik ga alleen vaak bij het avondeten nog de mist in, zowel qua hoeveelheid als qua voedingswaarde.

Op welke dag wordt de wekelijkse gewicht update verwacht voor het actualiseren van het lijstje? Of werkt dat inmiddels anders?
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:59:25 #111
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_40508541
    Je moet je even aanmelden zoals in de OP staat, dan krijg je een username + password en dan kun je zelf updaten waar en wanneer je maar wilt!!!!!
    Bernie en ik zijn tof.
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:39:12 #112
    4177 Jojogirl
    pi_40509443
    Klinkt super Riann!

Een les roeien gaat op muziek en dan in verschillende tempo's en zwaartes en ook met alleen je armen, onder- en bovenhands en alleen met je rug en benen. Een heel uur zou ik denk ik te lang vinden, maar dit is 20 minuten en dat is erg leuk.
    pi_40510930
    quote:
    Op zaterdag 5 augustus 2006 13:39 schreef Jojogirl het volgende:
    Klinkt super Riann!

Een les roeien gaat op muziek en dan in verschillende tempo's en zwaartes en ook met alleen je armen, onder- en bovenhands en alleen met je rug en benen. Een heel uur zou ik denk ik te lang vinden, maar dit is 20 minuten en dat is erg leuk.
    Dat heb ik ook wel is gedaan bij Sportcity Leiderdorp. Jij zeker bij sportcity Leiden?
    Het is wel leuker dan in je eentje 5 km roeien. De variatie en competitie houdt het leuk ja
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:41:47 #114
    4177 Jojogirl
    pi_40511017
    Ja inderdaad Funkdude, bij Sportcity Leiden. Ze gaan trouwens verbouwen daar de komende maand dus misschien wijk ik wel even uit naar Leiderdorp. Zal wel weer een mooie puinhoop worden namelijk.
    pi_40512127
    quote:
    Op zaterdag 5 augustus 2006 12:59 schreef mordradead het volgende:
    Je moet je even aanmelden zoals in de OP staat, dan krijg je een username + password en dan kun je zelf updaten waar en wanneer je maar wilt!!!!!
    Ahh, dat had ik over het hoofd gezien.
    Aanvraag mailtje is inmiddels verstuurd
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 augustus 2006 @ 17:10:55 #116
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_40545611
    Effe zwaaien

Edit: nieuwsgierig dus even gewogen en met kleren aan niets veranderd. Wat betekent dat ik morgenochtend in naturelstaat minder zou moeten wegen

[ Bericht 58% gewijzigd door Rewimo op 06-08-2006 17:22:34 ]
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_40548097
    welkom terug Rewimo..

fijne vakantie gehad?
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 augustus 2006 @ 20:09:22 #118
    13151 crew  Rewimo
    pi_40550295
    Ja, lekker hoor, alleen vroegen we ons af waar dat mooie weer nou was gebleven

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_40551536
    Komende week een pak Festini (12 stuks) voor 2 euro bij Super de Boer.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 augustus 2006 @ 22:34:50 #120
    13151 crew  Rewimo
    pi_40555022
    Ik heb van de week al schandalig veel ijs gegeten En voor de rest van heel het jaar soep Ben niet zo'n soepliefhebber. Alleen de paprikasoep en de uiensoep heb ik laten staan, van de eerste hou ik ècht niet en de tweede durfde ik niet aan
    pi_40563572
    Paprikasoep? Nóóit van gehoord en het klinkt inderdaad niet lekker! Waarom heb je zo veel soep gegeten trouwens als je er niet van houdt.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 08:22:45 #122
    13151 crew  Rewimo
    pi_40563586
    Omdat ik braaf het meeste opeet wat ze voor mijn neus zetten
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 08:31:58 #123
    13151 crew  Rewimo
    pi_40563658
    Troel, hoe was Parijs? Enne... ik heb je weer ingehaald
      maandag 7 augustus 2006 @ 09:48:08 #124
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40564432
    Nee hoor, want ik heb nog niet geupdated

En het was heerlijk!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 09:49:37 #125
    13151 crew  Rewimo
    pi_40564461
    Doe je msn eens aan
      maandag 7 augustus 2006 @ 09:51:36 #126
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40564506
    Staat al drie kwartier aan
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40565044
    ik heb net nog even gegluurt, en het lijkt erop dat ik iig niet ben aangekomen sinds mijn weegdag.....

Lucht dat weer even op...
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 10:21:53 #128
    13151 crew  Rewimo
    pi_40565070
    Goed zo teigan
    pi_40565389
    zeker weten..

Sowieso is vandaag een joepie dag, want de masseuse is weer terug van vakantie, dus ik kan weer een afspraak maken! En die heb ik wel nodig, want bij mijn nek zijn de verklevingen weer terug.....
    pi_40565812
    ik ga niet op de weegschaal met die twee kilo gips om mijn arm
    dus
    ik ben dom
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 10:55:21 #131
    13151 crew  Rewimo
    pi_40565833
    Gips? Heb ik wat gemist?
      maandag 7 augustus 2006 @ 10:56:40 #132
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40565862
    Gips?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40565876
    wat heb je nou dan weer gedaan freecell?
    pi_40565929
    Is dit alleen voor vrouwen?
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
      maandag 7 augustus 2006 @ 10:59:45 #135
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40565948
    Nee hoor, dit is voor iedereen.

Alhoewel ik wel moet vermelden dat honden wellicht een beetje raar zullen ogen in het lijstje
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40566166
    gevallen
    ik zag het trapje niet en met een mooie koprol/valbreuk (je wilt de kleur van mijn heupen niet zien) crashte ik tegen de muur.
    pols gescheurd, middenhandsbeentje door.
    minimaal een week gips. dan nieuwe foto's en misschien dan nog zes week.
    wie duimt er met me mee voor de week?
    pi_40566183
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 10:59 schreef Troel het volgende:
    Nee hoor, dit is voor iedereen.

Alhoewel ik wel moet vermelden dat honden wellicht een beetje raar zullen ogen in het lijstje
    , dan zal ik mij even voorstellen: ik ben dus Mangoworks2002, realname Laurens. ben 23 en heb volgens de BMI test een BMI van 30.1, obesitas dus. Ik ben al ruim een jaar aan het aanmodderen om het minder te krijgen (ideaal gewicht = 85/90 kg), maar ik schommel nogal. ene keer dicht bij de 100, andere keer de weer 10 kilo boven. Ik sport eigenlijk niet (af en toe eens een bal trappen met wat vrienden, that's it) en doe veel zittend werk (ICT).

Eetpatroon:

• Ontbijt: Niets
  • Middageten: broodje filet american, broodje kaas, vruchten salade en een Vifit
  • Avondeten: varieert heel erg, hou niet van aardappelen of groentes (dus dat zo min mogelijk). De rest eet ik graag. Ben een echte vleeseter, en zeker met dit weer gooien we de BBQ nog wel eens aan.
  • Drinkgewoontes: Veel water en light drinken. Ben gestopt met bier drinken (studietijd is wel over) en koffie minder ik ook. + ik gebruik zoetjes ipv suiker.

Heb al even gekeken naar diverse dieeten, maar het is allemaal zo duur. Wat is nu een goedkoop alternatief om toch wat kilo's kwijt te raken? Ik merk dat ik geen moeite heb me er toe te zetten, maar wel om het vol te houden.
  • Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    pi_40566303
    Hoi mangoworks!

Je zal het niet graag horen, maar het goedkoopste alternatief om kilo's kwijt te raken is toch nog steeds gezond eten (gevarieerd, voldoende fruit en groenten) en beweging nemen...
    Dat is wat je lichaam nodig heeft, en niet een of andere shake/liposuctie/whatever.
    Groenten en fruit moet je leren appreciëren, schijnt, want ik heb er nooit moeite mee gehad. Maar hoor van anderen die het vroeger ook niet zo lustten dat het went.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 11:15:58 #139
    13151 crew  Rewimo
    pi_40566368
    Welkom Mango

Volgens mij is er niet eens zoveel mis met wat je eet, alleen zou je het meer moeten verdelen. In elk geval wèl ontbijten, daarmee start je namelijk je verbranding op. Dan zou ik 's morgens tussendoor een broodje eten, of bijvoorbeeld fruit. Dat broodje of fruit laat je dan weer weg bij de lunch (het moet ergens vandaan komen ). Dan 's middags weer iets tussendoor (fruit, yoghurt, cracker met beleg). Avondeten: vlees mag best maar probeer er zo weinig mogelijk saus of jus bij te eten en zorg voor iets gezonds erbij (dus toch groente of salade). En dan 's avonds weer een tussendoortje.

Door regelmatig te eten hou je je verbranding goed aan de gang Ontbijten is dus heel belangrijk. Tussendoortjes ook. Maar die moet je dan wel van je avondeten en lunch afhalen qua hoeveelheid.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 11:20:59 #140
    13151 crew  Rewimo
    pi_40566501
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:07 schreef freecell het volgende:
    gevallen
    -knip-
    Wat een pech joh! Maar ik zou juist wel wegen, des te meer valt het mee als het gips er weer af is
    pi_40566618
    Fruit vind ik heerlijk, dat is het probleem niet. Ik wil mijzelf laten wennen aan het volgende schema:

• Ochtend: Magere Yoghurt met meergranen Muesli
  • 10 uur: fruit
  • Middag: Broodje Kaas en fruitsalade met melk / vifit
  • 15 uur: fruit
  • avond: Rijst met vlees en groenten (salade), toetje hoeft niet
  • 20 uur: koekje oid

Zou zoiets redelijk zijn?
  • Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
      maandag 7 augustus 2006 @ 11:25:57 #142
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40566647
    Ja, dat is zeer redelijk. Eventueel kun je ook kijken of je het koekje kan vervangen door bijvoorbeeld een keer wat van die rijstcrackers en dergelijke. Dan heb je echt wel het gevoel dat je aan het snacken bent, maar dan snack je redelijk light.

Maar hier zeg ik wel bij dat ik nog geen cursus gevolgd heb
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40566745
    Mangoworks, ik raad in jou geval aan om (het waarschijnlijk vettere vlees dat je eet) te vervangen door mager vlees zoals: biefstuk, kalkoenfilet, kilfilet, zalm, tonijn, magere ham... en zoals reeds gezegd best zonder saus, maar met kruiden kan je ook heel veel doen. Als je dan toch een saus of iets dergelijks wil, mosterd en ketchup kunnen niet zoveel kwaad, maar met mate uiteraard.

En toch wel eens proberen te sporten al is het maar 1 of 2 uurtjes in de week helpt veel ook voor de conditie enzo
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 11:29:57 #144
    13151 crew  Rewimo
    pi_40566761
    Gezien het feit dat je een (jonge) man bent, is het misschien wat weinig. Maar dat kun je uitproberen, op zich is het een prima schema. Je zou wat extra brood kunnen nemen, of extra fruit
    pi_40566767
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef Troel het volgende:
    Ja, dat is zeer redelijk. Eventueel kun je ook kijken of je het koekje kan vervangen door bijvoorbeeld een keer wat van die rijstcrackers en dergelijke. Dan heb je echt wel het gevoel dat je aan het snacken bent, maar dan snack je redelijk light.

Maar hier zeg ik wel bij dat ik nog geen cursus gevolgd heb
    alleen ga ik dan volgens mij meer eten... Psychologisch klopt dat niet echt?
    pi_40566851
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:29 schreef Emu het volgende:
    Mangoworks, ik raad in jou geval aan om (het waarschijnlijk vettere vlees dat je eet) te vervangen door mager vlees zoals: biefstuk, kalkoenfilet, kilfilet, zalm, tonijn, magere ham... en zoals reeds gezegd best zonder saus, maar met kruiden kan je ook heel veel doen. Als je dan toch een saus of iets dergelijks wil, mosterd en ketchup kunnen niet zoveel kwaad, maar met mate uiteraard.

En toch wel eens proberen te sporten al is het maar 1 of 2 uurtjes in de week helpt veel ook voor de conditie enzo
    Dat had ik nog niet eens verteld. Ik wilde elke dag iets aan sport gaan doen, van voetbal tot buikspier of gewichten (iig ff lekker bewegen). Het vette vlees valt opzich wel mee, ipv half half gehakt eet ik al tartaargehakt en veel kip. ong. 1x per week eet ik shoarmavlees (meestal ook nog kipshoarma)
    pi_40566901
    Hoewel men ons al decennia lang rond de oren smijt met 'minder is beter'-dieten, is het soms echt nodig om meer (en anders) te gaan eten om af te vallen. Je moet verder kijken dan hoeveelheden, wat jij als je dagschema wil aanhouden, ziet er prima uit qua voedingswaarde.
    .
    pi_40566965
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef Iksje het volgende:
    Hoewel men ons al decennia lang rond de oren smijt met 'minder is beter'-dieten, is het soms echt nodig om meer (en anders) te gaan eten om af te vallen. Je moet verder kijken dan hoeveelheden, wat jij als je dagschema wil aanhouden, ziet er prima uit qua voedingswaarde.
    .
    Het probleem zit bij mij ook denk ik het meeste in de hoeveelheden. ik vind eten en vooral vlees erg lekker en eet zo een halve kilo per dag op..., dat zal minder moeten worden.
      maandag 7 augustus 2006 @ 11:40:00 #149
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40567064
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

alleen ga ik dan volgens mij meer eten... Psychologisch klopt dat niet echt?
    Ligt er natuurlijk aan wat je onder een koekje vindt vallen. Er zijn mensen die een grote gevulde roomboter koek een koekje vinden. Dan kan je soms beter een handje van die "japanse mix" pakken, daar zit ook niet zo heel veel in.

gevulde koek 100 gr. 435
    japanse mix 100 gr. 362 (en de versie zonder de pinda's is nog minder)

Nou eet je niet zo'n koek van 100 gram, maar je eet ook geen 100 gram japanse mix
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40567694
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 09:48 schreef Troel het volgende:
    Nee hoor, want ik heb nog niet geupdated

En het was heerlijk!
    Was goed weer in Parijs, hè! Ik zat er ook dit weekend.
    Vrijdagavond heen gegaan en gisteravond terug.
    Heb je niet gezien. Op zich niet zo vreemd in zo'n grote stad natuurlijk.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 12:17:12 #151
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40568371
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Was goed weer in Parijs, hè! Ik zat er ook dit weekend.
    Vrijdagavond heen gegaan en gisteravond terug.
    Heb je niet gezien. Op zich niet zo vreemd in zo'n grote stad natuurlijk.
    Whehehe, wij reden vrijdag om 19:54 heen en zondag om 14:55 terug.

Ik heb wel op een gegeven moment iemand gezien die ik op jou vond lijken, maar daar verder niet aan gedacht onder het motto van "nee, dat kan niet"
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 7 augustus 2006 @ 12:18:34 #152
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_40568419
    Mn vakantie is echt , echt voorbij nu. Dus weer met goede moed aan het werken en bewegen. Logeehondje is weer voor een weekje in huis . Ben vanmorgen om half 7 al een gaan wandelen.

Heb het tabeltje weer geupdate en echt vrolijk word ik er niet van
    How I wish, how I wish you were here.
    We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
    pi_40568570
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Whehehe, wij reden vrijdag om 19:54 heen en zondag om 14:55 terug.

Ik heb wel op een gegeven moment iemand gezien die ik op jou vond lijken, maar daar verder niet aan gedacht onder het motto van "nee, dat kan niet"
    Kon dus wel!
    Wij zijn via Aken gegaan (ook Thalys): vrijdag om 18:58 heen en zondag om 17:55 terug.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 12:31:07 #154
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40568829
    Vrijdagmiddag via sneltram naar Utrecht, sneltrein naar Rotterdam. Thalys kwam aan na 23:00. Via metro Abbesses gegaan (tering, wel 7 verdiepingen trappen!) Zaterdagochtend via de Moulin Rouge (wij zaten in Hotel des arts, vlakbij de Moulin) metro: Blanche (niet al die trappen, nog dichterbij ook!) naar Cite geweest om vandaar uit te wandelen via Pont Neuf, Notre Dame, Louvre, Tuilerien en champs elysees richting metroingang C.E. Clemenceau, door naar La Defense waar we zo'n 3D image van onszelf in een glas hebben laten laseren. Daarna zijn we via de metro naar Chatelet geweest en hebben we nog een stuk gelopen bij Les Halles en Centre Pompidou. Bij Les Halles hebben we gegeten bij Leon de Bruxelles en daarna zijn we via Metroingang Etienne Marcel weer richting hotel gegaan (overstappen op Barbes).

Zondag zijn we eerst naar Gare du Nord gegaan om daar de spullen in een kluisje te douwen, daarna richting het Museum Science, via lijn 7, uitstappen bij Port de la Vilette. Vandaaruit weer terug naar Gare du Nord waar we weer op de trein opstapten. Om 18:05 in Parijs alwaar we om 18:07 de trein richting Enschede konden pakken die keurig aansloot in Utrecht op de sneltram

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 12:40:23 #155
    13151 crew  Rewimo
    pi_40569100
    Ik krijg heimwee naar Parijs Ben er al veel te lang niet geweest
      maandag 7 augustus 2006 @ 12:59:20 #156
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40569663
    Owja, een voorbeeldje van dat glazen ding:

Maar dan dus een stuk kleiner en dan met mijn hoofd en Berts hoofd erin
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40569970
    Ben vorige week naar Antwerpen geweest, het Parijs van Belgie (ja het geld was op).

één ding: De Metro is een mooi vervoersmiddel...
      maandag 7 augustus 2006 @ 13:12:19 #158
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40570073
    Wat ik overigens compleet niet prettig vond waren de legermannetjes op het station. Geweer in de aanslag en rondlopen. Je zou juist verwachten dat het veilig zou aanvoelen, maar ik voelde me alles behalve prettig.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 13:14:58 #159
    43556 miss_dynastie
    pi_40570150
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 11:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Het probleem zit bij mij ook denk ik het meeste in de hoeveelheden. ik vind eten en vooral vlees erg lekker en eet zo een halve kilo per dag op..., dat zal minder moeten worden.
    Oe, ja, als je daar op kunt minderen dan ben je al een heel eind. Plus natuurlijk netjes ontbijten
    pi_40570385
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oe, ja, als je daar op kunt minderen dan ben je al een heel eind. Plus natuurlijk netjes ontbijten
    Heb al een of andere light troep muesli gekocht. Vanavond lekker rijst met pittige kip... of soep...
    pi_40570420
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Troel het volgende:
    Wat ik overigens compleet niet prettig vond waren de legermannetjes op het station. Geweer in de aanslag en rondlopen. Je zou juist verwachten dat het veilig zou aanvoelen, maar ik voelde me alles behalve prettig.
    Tsja, het zou er veiliger door moeten zijn... Ik heb er dan altijd de Llorret verhalen bij: schijnt dat de Guardi est civill erg agressief kan reageren...
    pi_40570970
    quote:
    dan zal ik je ook nog iets onveiliger laten voelen: die geweren staan op scherp!!! toen ik in parijs was vond ik het ook doodeng, liepen we bij een metrostation, zie je ploseling 20 tot 30 van die lui langs je heen lopen richting perron, met geweren in de aanslag.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 13:43:20 #163
    13151 crew  Rewimo
    pi_40571010
    Wat zal ik vanavond eens eten? Ik heb nu anderhalve week gezond gegeten, ik wil iets anders dan groente, aardappels en vlees Misschien maar gewoon een portie kipshoarma maken
      maandag 7 augustus 2006 @ 13:46:36 #164
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_40571116
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:43 schreef Rewimo het volgende:
    Wat zal ik vanavond eens eten? Ik heb nu anderhalve week gezond gegeten, ik wil iets anders dan groente, aardappels en vlees Misschien maar gewoon een portie kipshoarma maken
    Ik zou voor gewoon gezond door eten gaan . maak een lekkere wokschotel

( mooi he , altijd goed advies voor een ander hebben en zelf slecht eten )
      maandag 7 augustus 2006 @ 13:46:37 #165
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40571117
    Freecell, hoe was het jurken passen?

Ik mag zaterdagmiddag weer!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 7 augustus 2006 @ 13:47:22 #166
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40571138
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:42 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dan zal ik je ook nog iets onveiliger laten voelen: die geweren staan op scherp!!! toen ik in parijs was vond ik het ook doodeng, liepen we bij een metrostation, zie je ploseling 20 tot 30 van die lui langs je heen lopen richting perron, met geweren in de aanslag.
    Dat wist ik al wel Ze hadden hun vinger al op de trekker
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40571234
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:46 schreef Troel het volgende:
    Freecell, hoe was het jurken passen?

Ik mag zaterdagmiddag weer!
    geweldig!
    maar ik heb de mooiste niet gekocht, beetje te duur
    Dus ik zoek verder
    Maar jurken passen met gips om
    Kut trapje...
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 14:11:14 #168
    13151 crew  Rewimo
    pi_40571902
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:46 schreef Ymke het volgende:
    Ik zou voor gewoon gezond door eten gaan . maak een lekkere wokschotel

( mooi he , altijd goed advies voor een ander hebben en zelf slecht eten )
    Nah, ik ga voor semigezonde kipshoarma denk ik. Kind is toch niet thuis
      † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 14:13:49 #169
    43556 miss_dynastie
    pi_40571984
    Wat is er ongezond aan kipshoarma dan?
    Wij eten vanavond burritos
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:18 #170
    13151 crew  Rewimo
    pi_40572021
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:
    Wat is er ongezond aan kipshoarma dan?
    Misschien het feit dat ik er alleen een broodje en knoflooksaus bij eet?
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:15:34 #171
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40572031
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef freecell het volgende:

[..]

geweldig!
    maar ik heb de mooiste niet gekocht, beetje te duur
    Dus ik zoek verder
    Maar jurken passen met gips om
    Kut trapje...
    Wat is te duur?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40572091
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Misschien het feit dat ik er alleen een broodje en knoflooksaus bij eet?
    witte saus is minder voor je..
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:17:48 #173
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40572110
    Dan gooi je er wat paprikapoeder door, issie rood
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40572293
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat is te duur?
    1000 ik geef liever wat minder uit
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:45:01 #175
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40572964
    1000 is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ik had voor mezelf gezegd dat ik maximaal 1000 uit wilde geven aan een jurk, maar ik geloof dat dat nu bijgesteld is naar maximaal 1000 voor een jurk, schoenen, korset en andere benodigdheden.

Oja, en ik zit toch te denken om een hoed te doen!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 14:52:38 #176
    13151 crew  Rewimo
    pi_40573207
    In Roosendaal heb je een winkel (Phoenix) waar allemaal trouwjurken hangen voor 149 euro Wel allemaal wit/crème. En tot maat 52 als ik het goed heb gezien.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:11:32 #177
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40573813
    Mwah, ik ga toch voor kleur en maat 52 heb ik niet meer nodig

(ach, en een jruk voor 400 euro vind ik reuze meevallen)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40573908
    Mijn jurk was 60 euro. Het knoopvestje nog eens 40 en de schoenen ook 60. De sieraden die ik om had waren half zo duur als de jurk en dat was nog niet eens in de uitverkoop. Je kunt maar beter zwanger trouwen.
    *OUD heilige*
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:14:58 #179
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40573932
    Ze zoeken je in Z&G
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40574049
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef Troel het volgende:
    Vrijdagmiddag via sneltram naar Utrecht, sneltrein naar Rotterdam. Thalys kwam aan na 23:00. Via metro Abbesses gegaan (tering, wel 7 verdiepingen trappen!) Zaterdagochtend via de Moulin Rouge (wij zaten in Hotel des arts, vlakbij de Moulin) metro: Blanche (niet al die trappen, nog dichterbij ook!) naar Cite geweest om vandaar uit te wandelen via Pont Neuf, Notre Dame, Louvre, Tuilerien en champs elysees richting metroingang C.E. Clemenceau, door naar La Defense waar we zo'n 3D image van onszelf in een glas hebben laten laseren. Daarna zijn we via de metro naar Chatelet geweest en hebben we nog een stuk gelopen bij Les Halles en Centre Pompidou. Bij Les Halles hebben we gegeten bij Leon de Bruxelles en daarna zijn we via Metroingang Etienne Marcel weer richting hotel gegaan (overstappen op Barbes).

Zondag zijn we eerst naar Gare du Nord gegaan om daar de spullen in een kluisje te douwen, daarna richting het Museum Science, via lijn 7, uitstappen bij Port de la Vilette. Vandaaruit weer terug naar Gare du Nord waar we weer op de trein opstapten. Om 18:05 in Parijs alwaar we om 18:07 de trein richting Enschede konden pakken die keurig aansloot in Utrecht op de sneltram
    Ik was nog nooit op 't metrostation Abbesses geweest... tot gisteren. Ik dacht dat er nóóit een einde aan die trap zou komen. Volgens mijn Parjis-boekje heeft 't station 285 treden om boven te komen. Natuurlijk las ik dat pas achteraf.

Wij zaten in een hotel op kruipafstand van Gare du Nord (en de l'Est), Hotel Appia La Fayette. Keurig hotelletje, zowaar schoon! En het ontbijt was ook on-Frans compleet. Kregen een croissant en een pistolletje, er waren gekookte eitjes, 5 soorten jam, kaasjes, melk met sereals, yoghurt toetjes, cake, toast, koffie, thee, sap. Prima in orde dus... had ik nog niet eerder gezien in Parijs...

Ik was zaterdag(middag) ook in La Defence! We waren er "even" heen gelopen vanaf het laaste metro station binnen het centrum. Was iets van 3 of 4km. Maar we hebben ons zelf goed beloond door te snacken bij de Mac daar. Nu lopen we altijd erg veel als we in een stad zijn, denk dat we in totaal zo'n 25 tot 30km hebben gelopen dit weekend... mijn gympies zijn er niet blij mee.
    quote:
    Daar werd ik ook stik-nerveus van! Bleh... ik heb een hekel aan wapens, voel me er alleen maar héél onveilig door. Sowieso niet goed voor de sfeer, overal militairen.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:22:27 #181
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574154
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik was nog nooit op 't metrostation Abbesses geweest... tot gisteren. Ik dacht dat er nóóit een einde aan die trap zou komen. Volgens mijn Parjis-boekje heeft 't station 285 treden om boven te komen. Natuurlijk las ik dat pas achteraf.

Wij zaten in een hotel op kruipafstand van Gare du Nord (en de l'Est), Hotel Appia La Fayette. Keurig hotelletje, zowaar schoon! En het ontbijt was ook on-Frans compleet. Kregen een croissant en een pistolletje, er waren gekookte eitjes, 5 soorten jam, kaasjes, melk met sereals, yoghurt toetjes, cake, toast, koffie, thee, sap. Prima in orde dus... had ik nog niet eerder gezien in Parijs...
    WIJ HADDEN GEEN KAAS

Er lag stokbroad en toast. Jam (wel 5 soorten, maar ja, ik ben een hartig mens!), honing en boter. Verder waren er vruchtjes (van die simpele vruchtjes) en wat granen. Melk. Koffie, thee en warme melk voor de chocoladepoeder.
    Eieren, water en yoghurt (in bakjes)

Wat ik dus gegeten heb: stokbrood met boter en een gekookt eitje. Ik zei zaterdag nog tegen Bert dat ik wilde kijken voor pate in een kuipje, maar dat was niet nodig volgens hem. Had ik het maar wel gedaan.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40574305
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:22 schreef Troel het volgende:

[..]

WIJ HADDEN GEEN KAAS

Er lag stokbroad en toast. Jam (wel 5 soorten, maar ja, ik ben een hartig mens!), honing en boter. Verder waren er vruchtjes (van die simpele vruchtjes) en wat granen. Melk. Koffie, thee en warme melk voor de chocoladepoeder.
    Eieren, water en yoghurt (in bakjes)

Wat ik dus gegeten heb: stokbrood met boter en een gekookt eitje. Ik zei zaterdag nog tegen Bert dat ik wilde kijken voor pate in een kuipje, maar dat was niet nodig volgens hem. Had ik het maar wel gedaan.
    Wij hadden zelfs ham was ik nog vergeten te melden. Heerlijk pistolletje met ham en ei gegeten. Jammie. En daarna een croissantje met kersen-jam. Voor het eerst echt kunnen ontbijten in Parijs.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:30:12 #183
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574411
    En hoeveel waren jullie kwijt aan de trein en aan het hotelletje. (ik hoop meer )
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 15:31:00 #184
    13151 crew  Rewimo
    pi_40574442
    Dat klinkt inderdaad stukken beter dan de geijkte croissant met slappe koffie
    pi_40574477
    Als ik dit zo lees, wil ik ook naar Parijs
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 15:33:40 #186
    13151 crew  Rewimo
    pi_40574537
    Dieetclubmeeting in Parijs?
    pi_40574628
    Rewi: ik heb maar besloten om vanavond ook (pittige) Kipshoarma te eten maar dan met rijst en Courgette in ketjapsaus... 7 gram vet voor het ontbijt, hoeveel zit er in magere yoghurt?
    pi_40574675
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
    En hoeveel waren jullie kwijt aan de trein en aan het hotelletje. (ik hoop meer )
    Trein E 70,- in totaal.
    Hotel... even opzoeken... E 205,50 wel inclusief écht ontbijt.

Was niet echt een heel goedkoop hotel, maar nu we wat meer te besteden hebben vond ik dat we wel wat duurder mochten zitten. Had van vriend de opdracht om een hotel te boeken van ongeveer E 60,- per nacht... maar soms ben ik wat eigenwijs.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:39:09 #189
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574714
    Ah kijk, daarom hadden jullie een echt ontbijt

Jullie dus ook heen voor een tientje en terug voor 25? (Of andersom)
    Wij hebben dus wel een hotelletje van ongeveer 60 per nacht gehad
    Maar het was goed te doen hoor.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40574721
    vorig jaar ben ik naar parijs geweest en toen was ik 750 euro inc ontbijt en reis kwijt (onbeperkte metrokaart(
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:40:47 #191
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574773
    Wij hebben een carnet gekocht en daarnaast nog een aantal kaartjes, maar we hadden beter een twee-dagenkaart kunnen kopen eigenlijk. Nouja, pech hoor. Totaal 16 kaartjes, dus 10,90 en 6 keer 1,40.
    En het eten was ook niet goedkoop, we hebben het er wel van genomen. (Alhoewel ik het in Frankrijk nog steeds wel erg moeilijk vind om iets echt lekkers te vinden, heb nu een entrecote gehad, maar dat is niet mijn favoriet.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40574794
    Ik heb een uur gefietst net, ga nu even wat eten. Kwam alleen even melden dat de weegschaal 81,8 zei... Daar heeft ie geloof ik niet meer gestaan sinds ik begon met sporten, dus dat is fijn.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 15:42:00 #193
    13151 crew  Rewimo
    pi_40574817
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    Rewi: ik heb maar besloten om vanavond ook (pittige) Kipshoarma te eten maar dan met rijst en Courgette in ketjapsaus... 7 gram vet voor het ontbijt, hoeveel zit er in magere yoghurt?
    Kijk hier eens, je vindt er heel veel informatie over allerlei producten. Denk er overigens aan dat je vet nodig hebt, al is het maar om verstopping te voorkomen.
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:42:03 #194
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574820
    Wij eten vanavond trouwens gewoon het restje chinees van gisteren. Enige wat ik er nog bij ga halen is een zak kroepoek
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40574833
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:39 schreef Troel het volgende:
    Ah kijk, daarom hadden jullie een echt ontbijt

Jullie dus ook heen voor een tientje en terug voor 25? (Of andersom)
    Wij hebben dus wel een hotelletje van ongeveer 60 per nacht gehad
    Maar het was goed te doen hoor.
    Inderdaad tientje heen en voor 25 terug. Wel vanaf Aken, da's voor ons net zo ver als Rotterdam en de goedkope tickets vanaf Rotterdam waren allemaal al op toen ik eindelijk wilde gaan boeken.
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef Troel het volgende:
    Wij hebben een carnet gekocht en daarnaast nog een aantal kaartjes, maar we hadden beter een twee-dagenkaart kunnen kopen eigenlijk. Nouja, pech hoor. Totaal 16 kaartjes, dus 10,90 en 6 keer 1,40.
    En het eten was ook niet goedkoop, we hebben het er wel van genomen. (Alhoewel ik het in Frankrijk nog steeds wel erg moeilijk vind om iets echt lekkers te vinden, heb nu een entrecote gehad, maar dat is niet mijn favoriet.
    Wij hebben ook 'n carnet gekocht, 1x, en twee enkele reizen vanaf La defence terug naar de stad... ik had geen zin om het twee keer te lopen.
    Uiteindelijk waren wij zo wel een stuk goedkoper uit dan met een dagkaart. We hebben zelfs nog 2 metro kaartjes over. We lopen gewoon héél veel op een dag.
    ***Levi was here***
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:42:47 #196
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40574843
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kijk hier eens, je vindt er heel veel informatie over allerlei producten. Denk er overigens aan dat je vet nodig hebt, al is het maar om verstopping te voorkomen.
    Is kipshoarma lekkerder dan varkensshoarma? Volgens mij heb ik het nog nooit in de kipvariant gehad
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 15:45:19 #197
    13151 crew  Rewimo
    pi_40574929
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef Troel het volgende:
    Is kipshoarma lekkerder dan varkensshoarma? Volgens mij heb ik het nog nooit in de kipvariant gehad
    Ik maak het gewoon zelf hoor Kipfilet in blokjes snijden en kruiden met zout, veel zwarte peper en nóg meer shoarmakruiden Ik vind het veel lekkerder dan 'kant-en-klare' shoarma.
    pi_40575093
    hee, en zo n voedingssupplementen dieet, is dat wat?
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:56:07 #199
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40575292
    Ik denk dat het zonde is om direct geld aan zoiets uit te geven als je niet eerst zelf iets geprobeerd hebt. Probeer eerst eens dat schemaatje vast te houden zoals hierboven staat, mocht dat niet werken, kun je altijd nog met supplementen gaan werken.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40575364
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    hee, en zo n voedingssupplementen dieet, is dat wat?
    Probleem met "dieeten" is dat je er geen gezond eetpatroon van aanleert. En daar draait 't uiteindelijk om, dat je leert om gezond en toch smakelijk te eten. Een dieet kan je helpen snel kilo's kwijt te raken, maar vervolgens verval je weer in het eetpatroon waarvan je in eerste instantie dik bent geworden. Plus dat te streng lijnen kan zorgen voor een slechtere verbranding, waardoor je nog makkelijker vet opslaat.

Resultaat: het wel-bekende jo-jo effect.

Probeer dus jezelf aan te leren de juiste keuzes te maken, gezonde maaltijden op tafel te zetten. Eet daarnaast wat kleinere porties dan je gewend was, maar wel vaker (dus ook ontbijten!) op een dag eten. Het schijnt dat je verbranding dan beter is.

Belangrijk is dus dat je een structurele verandering in je eetpatroon aanbrengt en dat je geduld hebt... je bent niet in één maand te zwaar geworden... dus je kunt ook niet verwachten dat je het er in een maand weer af hebt.
    ***Levi was here***
    pi_40575400
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik maak het gewoon zelf hoor Kipfilet in blokjes snijden en kruiden met zout, veel zwarte peper en nóg meer shoarmakruiden Ik vind het veel lekkerder dan 'kant-en-klare' shoarma.
    doe ik ook zo, maar dan alleen met shoarmakruiden. En veel gesneden champignons erdoor Overigens heb je tegenwoordig volkoren pita's. Die zijn erg lekker en ze scheuren wat minder snel dan gewone pita's.

Ik heb voor 2 personen altijd zo'n 340 gr. kip en 300 gram champignons (rauw gewogen). En das meeeeer dan genoeg.

Alleen de knoflooksaus bespaar ik niet op
    pi_40575435
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 15:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Probleem met "dieeten" is dat je er geen gezond eetpatroon van aanleert. En daar draait 't uiteindelijk om, dat je leert om gezond en toch smakelijk te eten. Een dieet kan je helpen snel kilo's kwijt te raken, maar vervolgens verval je weer in het eetpatroon waarvan je in eerste instantie dik bent geworden. Plus dat te streng lijnen kan zorgen voor een slechtere verbranding, waardoor je nog makkelijker vet opslaat.

Resultaat: het wel-bekende jo-jo effect.

Probeer dus jezelf aan te leren de juiste keuzes te maken, gezonde maaltijden op tafel te zetten. Eet daarnaast wat kleinere porties dan je gewend was, maar wel vaker (dus ook ontbijten!) op een dag eten. Het schijnt dat je verbranding dan beter is.

Belangrijk is dus dat je een structurele verandering in je eetpatroon aanbrengt en dat je geduld hebt... je bent niet in één maand te zwaar geworden... dus je kunt ook niet verwachten dat je het er in een maand weer af hebt.
    true, ik ga het eerst wel met het schema proberen. Zodra ik mijn account heb zal ik jullie wel op de hoogte houden
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:01:09 #203
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40575452
    Account maak ik vanavond voor je
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40575727
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 16:01 schreef Troel het volgende:
    Account maak ik vanavond voor je
    komt wel goed, zie het vanzelf wel...
    pi_40576863
    ik heb een vermoeden dat ik blaasontsteking heb, maar het doet niet pijn bij het plassen...

Maar weer eventjes veel water drinken en wat vitamine c slikken...
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:56:46 #206
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40577333
    Cola en jus d'r orange

En citroensap in je water!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40577947
    cola? daar had ik nou zelf nooit aan gedacht...

Ik bedacht me net dat ik nog cranberrythee had staan, dus daar drink ik nu wat van...
    En anders morgen ofzo maar even een bakje bij de huisarts afgeven...
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 17:39:17 #208
    13151 crew  Rewimo
    pi_40578994
    De kip was in de aanbieding En ik rammel van de honger dus ik ga zo lekker kipshoarma brouwen Ondertussen wordt het hier trouwens erg donker...
      maandag 7 augustus 2006 @ 17:41:54 #209
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40579088
    Cola is gigantisch zuur!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 18:02:31 #210
    13151 crew  Rewimo
    pi_40579662
    Hm die messen uit mijn vaders huis zijn scherp. Ik heb een stukje Rewimoshoarma gesneden
      maandag 7 augustus 2006 @ 18:03:14 #211
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40579683
    Accounts aangemaakt
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 7 augustus 2006 @ 18:05:11 #212
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_40579741
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:02 schreef Rewimo het volgende:
    Hm die messen uit mijn vaders huis zijn scherp. Ik heb een stukje Rewimoshoarma gesneden
    Ach joh, da's tegenwoordig ook mager vlees
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 18:28:27 #213
    13151 crew  Rewimo
    pi_40580392
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef pluisje het volgende:
      maandag 7 augustus 2006 @ 18:30:06 #214
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_40580442
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef pluisje het volgende:

[..]

Gevat
      maandag 7 augustus 2006 @ 18:31:17 #215
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40580486
    Praat me er niet van.

Ik weet nog dat er ooit een discussie was over dat iemand vond dat ze te kleine tieten had. Toen zei ik dat ze wel wat van mij mocht hebben. Waarop een ander persoon zei "Nee, dinges wil enkel mager vlees". Ik mag het mens nog steeds niet, ook al heeft ze al jaren met een van mijn beste vrienden. mensen die weten om wie het gaat
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40580733
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Troel het volgende:
    Praat me er niet van.

Ik weet nog dat er ooit een discussie was over dat iemand vond dat ze te kleine tieten had. Toen zei ik dat ze wel wat van mij mocht hebben. Waarop een ander persoon zei "Nee, dinges wil enkel mager vlees". Ik mag het mens nog steeds niet, ook al heeft ze al jaren met een van mijn beste vrienden. mensen die weten om wie het gaat
    Wat kunnen mensen soms toch ook lomp zijn.
      maandag 7 augustus 2006 @ 18:55:12 #217
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40581183
    Och ja, ik was van die persoon niet echt anders gewend, maar om dat tijdens MIJN feestje, in MIJN huis te zeggen terwijl je nog de nacht in mijn huis door wilt brengen, tja, dan heb je geen fijne nacht
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 7 augustus 2006 @ 19:26:27 #218
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_40582235
    Isa, mocht je hier nog meelezen: we hebben net een midweekje Marveld geboekt voor dit najaar! Heb er nu al helemaal zin in
    pi_40584762
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
    Och ja, ik was van die persoon niet echt anders gewend, maar om dat tijdens MIJN feestje, in MIJN huis te zeggen terwijl je nog de nacht in mijn huis door wilt brengen, tja, dan heb je geen fijne nacht
    hmm als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik m de deur wijzen, of je nou blijft slapen of niet, of je nou naar huis kan kome of niet (dan neem je maar een hotel), maar het is mijn huis mijn regels.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 20:30:00 #220
    13151 crew  Rewimo
    pi_40584779
    Waar zit Isabeau eigenlijk? Op vakantie?
    pi_40584807
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
      maandag 7 augustus 2006 @ 20:42:29 #222
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40585333
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 20:29 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

hmm als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik m de deur wijzen, of je nou blijft slapen of niet, of je nou naar huis kan kome of niet (dan neem je maar een hotel), maar het is mijn huis mijn regels.
    en ruzie met een van mijn beste vrienden riskeren? Nee, dat had ik er niet voor over.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40586359
    ik denk dat Isa het druk heeft, of geen internet... Ik had freecell ook al gevraagd, maar die wist het ook niet...

Kipshoarma klinkt wel goed Rewimo, je brengt me op een idee.....
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 22:00:43 #224
    13151 crew  Rewimo
    pi_40588635
    Het was lekker
      maandag 7 augustus 2006 @ 22:09:04 #225
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40589025
    Ik kom toch net een kuttopic van mezelf tegen: K.U.T.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40589420
    Zeker, hier was het ook wel lekker: kipshoarma (met shoarma kruiden, een aanrader) en sambal... Met gourgettes, rijst en ketjap. rond 19 uur klaar met eten, rond 20 uur nog yoghurt met Muesli, en rond 21 uur een cappucinootje tijdens de film.
    pi_40590452
    Wel relaxt dat je zo laat pas klaar bent met eten Mangoworks, ik ben meestal voor half zeven al klaar. Kan ook bijna niet anders i.c.m. sporten enzo. Maarja dan krijg je dus wel meer trek later.

Ik heb het vanavond gestild met een ieniemienie blokje chocola.
    pi_40590610
    wij eten altijd om 5 uur al dus dan is het nog wel lang tot 11 of 12 uur
    pi_40590616
    True, maar te laat schijnt ook weer niet goed te zijn, ivm spijsvertering enzo.
    pi_40591732
    Troel en Levitation, ik heb jullie ook niet gezien dit weekend!
    Het zou wel heel grappig zijn geweest als we elkaar wel waren tegen gekomen!

Mijn bezigheden in Parijs:
    Donderdag: Le Marais, de eilandjes in de Seine, Notre Dame en de omgeving van Centre Pompidou en Les Halles.
    Vrijdag: Sacre Coeur, Montmartre, winkelen op de Grand Boulevards
    Zaterdag: Eiffeltoren en Quartier Latin
    Zondag: Musee d'Orsay en Louvre
    Maandag: Pere Lachaise en Le Marais

Leuke stad!
    pi_40599246
    Wat is Yogurt in de ochtend toch smerig...
    pi_40599310
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 08:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    Je moet er ook wat lekkers door heen doen! Fruit ofzo! Of een beetje zoetstof!
    Dat maakt het al een stuk eetbaarder hoor.
    pi_40599389
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 08:44 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je moet er ook wat lekkers door heen doen! Fruit ofzo! Of een beetje zoetstof!
    Dat maakt het al een stuk eetbaarder hoor.

Het was zo smerig dat ik nu nog geen honger heb...
    pi_40599407
    yoghurt met fruit en wat all-bran
    Daar mag je me zelfs 's nachts voor wakker maken
    pi_40599630
    In de LIDL hebben ze goeie musli, tropical
    pi_40599857
    Na weken niet op de weegschaal te durven ben ik er toch maar weer eens opgaan staan
    Paar weken geleden woog ik 85.5 (kwam nooit onder de 85)
    En nu vanmorgen gaf hij 82 aan ben er toen maar een paar keer op gaan staan omdat ik het niet geloofde en hij bleef 82 aangeven en op een gegeven moment 83
    Dus ik ga er nu maar van uit dat ik eindelijk onder de 85 kilo weeg dat is meer dan 7 jaar geleden dat ik dat gewogen heb

Alleen gaat het wel op plekken af waar ik het niet nodig vind (zoals altijd) je kunt nu mijn ribben zo'n beetje tellen maar mijn bovenbenen en buik zijn nog er dik en ook zegt iedereen dat mijn gezicht ronder is geworden :s

Maar goed nog meer goed nieuws is dat mijn bmi nu eindelijk onder de 30 is

Betekent trouwens ook dat ik 10 kilo minder weeg dan precies een jaar geleden en dat ik in totaal 17 kilo kwijt ben, snel gaat het niet maar dat maakt niet uit

[ Bericht 9% gewijzigd door Miss_S op 08-08-2006 09:26:46 ]
    pi_40600209
    lekker is dat hè Miss_S, ben je ineens van ernstig overgewicht naar licht overgewicht gegaan...

Lijkt mij een goede motivatie om door te gaan..
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:48:05 #238
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40600347
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 22:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    True, maar te laat schijnt ook weer niet goed te zijn, ivm spijsvertering enzo.
    En dat schijnt ook alweer achterhaalt te zijn.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40600383
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 09:41 schreef teigan het volgende:
    lekker is dat hè Miss_S, ben je ineens van ernstig overgewicht naar licht overgewicht gegaan...

Lijkt mij een goede motivatie om door te gaan..
    Dat is zeker een goede motivatie ja
    En nu begin ik ook een beetje te geloven dat shirtjes niet vanzelf groter worden.....
    pi_40600882
    Over ontbijten enzo, hè... ik zit daar al een paar dagen over te piekeren...
    Als je kijkt naar de gemiddelde Fransman, die is duidelijk slanker dan de gemiddelde Nederlander en al helemaal slanker dan de gemiddelde Engelsman. Als je dan vervolgens kijkt naar de ontbijtgewoonten van die drie groepen, zie je dat:
    - de Fransman ontbijt met een croissantje en een kop koffie;
    - de Nederlander ontbijt met een maaltijd van brood met beleg;
    - de Engelsman ontbijt met een stevige maaltijd van ei, worst, toast, bonen enzo.

Het vreemde is dus dat hoe zwaarder het ontbijt hoe groter het obesitas probleem in het land is. Nu is dat natuurlijk niet de enige fator die speelt, maar het geeft wel te denken.

Daarnaast doen de Fransen volgens onze denkwijze nog iets "fout", ze eten hun avondmaaltijd pas laat op de avond, na 8 uur 's avonds. Hier in Nederland wordt juist gezegd dat je daar dik van wordt. Vreemd toch? Daar loop ik dus al een paar dagen over na te denken.
    Oja, en ze drinken best veel wijn, dat is ook niet bepaald een light-drank.

Het enige wat ik kan verzinnen waar de Fransen slank van blijven is dat ze allemaal roken... Maar verder kan ik niets zinnigs bedenken waarom de Fransman slanker is dan de Nederlander. Zou onze "logica" over eten dan gewoon van geen kant kloppen?

In de bovengenoemde voorbeelden heb ik 't over gemiddelden... Ik weet dat er ook dikke Fransen en slanke Nederlanders/Engelsen zijn.
    ***Levi was here***
    pi_40600914
    's Avonds laat eten is op zich geen probleem. Dat wordt afgeraden omdat je dan vaak naar iets ongezonds grijpt en niet naar een appel.
    *OUD heilige*
    pi_40600943
    1 ding, voor zover ik weet zijn croissantjes best wel erg vet en calorierijk....
    dus daar trekt het misschien krom...

Nederlanders en Engelsen zijn wel weer echte bierdrinkers, en bier zet ook best wel hard aan..
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:15:31 #243
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40600981
    Dat was nou precies waar ik ook aan zat te denken Levitation. Het viel mij heel erg op dat er in het NL-straatbeeld veel meer dikke mensen lopen dan in het Franse. Nou is het wel zo dat er bij de oudere mensen wel vaak dikke mensen zijn, echt van die pens-oude-mannetjes zeg maar.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:16:26 #244
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601003
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:14 schreef teigan het volgende:
    1 ding, voor zover ik weet zijn croissantjes best wel erg vet en calorierijk....
    dus daar trekt het misschien krom...

Nederlanders en Engelsen zijn wel weer echte bierdrinkers, en bier zet ook best wel hard aan..
    Steeds meer Fransen eten pain complet of stokbrood in plaats van croissantjes heb ik het gevoel als ik in de winkels loop.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:19:39 #245
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40601081
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:16 schreef Troel het volgende:
    Steeds meer Fransen eten pain complet of stokbrood in plaats van croissantjes heb ik het gevoel als ik in de winkels loop.
    Ja, dat en volgens mij is het ook wel zo dat ze het verder bij een croissantje met een kop koffie houden. Terwijl wij dan nog weer aan de koekjes gaan tussendoor enzo.
    En de Engelsen hebben volgens mij ook meer met koekjes en de hele reut.

En ik denk dat de lunch (salades) en het diner in Frankrijk ook gezonder zijn.
      † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:27:01 #246
    43556 miss_dynastie
    pi_40601252
    Ik heb hier het boek staan 'waarom Franse vrouwen niet dik worden'. Ik zal het eens gaan lezen
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:27:44 #247
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601267
    Wat eten die Fransen dan saai
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:30:13 #248
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601322
    Aangezien ik mijn oog open moest bikken vanmorgen heb ik de huisarts maar eens gebeld, kan vanmiddag medicijnen ophalen bij de apotheek. Meteen maar naar de opticien geweest want mijn bril voldoet ook niet echt meer (niet zo gek nu ik weet dat ie 9 jaar geleden is aangemeten ). Leuk montuurtje uitgezocht
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:30:25 #249
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601328
    Nou, toch zie je ook wel van die chaussettes de pomme, pain au chocolat, van die koffiebroodjes, flan en dergelijke liggen, dus dat eten ze ook wel. Maar op een of andere manier toch anders. En ze eten inderdaad heel veel salade. Dat is zo ongeveer de enige groente die er te krijgen is
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:32:40 #250
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40601389
    Die gore frisé zooi! Dat is toch geen sla!

Het zal ook wel heel veel schelen dat ze vnl (olijf)olie gebruiken en heel veel grillen/BBQ-en qua vlees. Dat scheelt toch wel volgens mij.
    pi_40601416
    toen ik in parijs was zeg ik veel eet winkeltjes, maar bijna geen snackbars..., helpt natuurlijk ook wel
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:33:56 #252
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601427
    En Nederland is natuurlijk ook kampioen toetjes In het buitenland vind je meestal alleen wat soorten yoghurt en soms pudding. En hier in elke supermarkt een wand vol zoete toetjes
    pi_40601431
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 09:48 schreef Troel het volgende:

[..]

En dat schijnt ook alweer achterhaalt te zijn.
    Ik vindt het verwarrend dat je tegenwoordig overal dingen leest die eerst 'waarheid/bewezen' waren en later achterhaald blijken te worden. Zo wordt elke keer mijn idee van doe ik iets gezond of ongezond weer op z'n kop gezet.
    Vorige week idem dito, een berichtje dat als je smiddags een dipje krijgt, dat het juist niet helpt om wat suikers te eten. Ik stond mezelf in de winter toe om een warme chocomel te drinken bij een dipje (en het vooruitzicht te moeten overwerken), onder het mom: 'even wat energie' bijtanken.
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:35:42 #254
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40601466
    Door suikers kan de boel gaan stuiteren Essebes, dus daarom is het niet zo handig. Beter is dan volgens mij iets van een opkikkertje of zo.

Ik merk aan mezelf dat ik heel erg last heb van dat stuiter gebrek. Ik heb bijvoorbeeld het meest last van snaaitrek zo'n half uurtje-3 kwartier na de lunch en volgens mij heeft dat wel te maken met de bloedsuikerspiegel.
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:36:19 #255
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601482
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:33 schreef Rewimo het volgende:
    En Nederland is natuurlijk ook kampioen toetjes In het buitenland vind je meestal alleen wat soorten yoghurt en soms pudding. En hier in elke supermarkt een wand vol zoete toetjes
    Dan ben je al lang niet meer in Frankrijk geweest

Daar hebben ze meer soorten zoete toetjes dan hier hoor
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40601541
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 08:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    Ah, nog een joghurt fan . Vorige week (1e week van deze afvalpoging) ben ik hiermee begonnen. Ik was er heilig van overtuigd, dat je niet kunt leven op 250ml yoghurt in de morgen als ontbijt, maar...het valt mij reuze mee! Wel joghurt met vruchten, want kale joghurt vindt ik niet lekker.

Ik snap nu wel waarom zo veel dieeten een tussendoortje smorgen en smiddags aanraden
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:38:47 #257
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601557
    Dat is niet alleen van belang als je 's ochtends yoghurt eet, maar dat is ook om je spijsvertering op gang te houden
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:39:20 #258
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601570
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef Troel het volgende:
    Dan ben je al lang niet meer in Frankrijk geweest

Daar hebben ze meer soorten zoete toetjes dan hier hoor
    Klopt Ik ben geen Frankrijkganger (op Parijs na dan )
    pi_40601602
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
    Door suikers kan de boel gaan stuiteren Essebes, dus daarom is het niet zo handig. Beter is dan volgens mij iets van een opkikkertje of zo.
    bedoel je dan meer een hartig tussendoortje of zo? Of zou fruit ook het goede effect kunnen hebben?
    (Roos Vonk)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:41:17 #260
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601631
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:38 schreef Essebes het volgende:
    Ah, nog een joghurt fan . Vorige week (1e week van deze afvalpoging) ben ik hiermee begonnen. Ik was er heilig van overtuigd, dat je niet kunt leven op 250ml yoghurt in de morgen als ontbijt, maar...het valt mij reuze mee! Wel joghurt met vruchten, want kale joghurt vindt ik niet lekker.

Ik snap nu wel waarom zo veel dieeten een tussendoortje smorgen en smiddags aanraden
    Ik eet 's morgens kwarkyoghurt met muesli. Daar kan ik echt wel een uurtje of 3 op voort hoor. Maar ik ben een yoghurt/kwark/zuivel-fan

Op alleen maar yoghurt zou ik het denk ik niet redden trouwens.
    pi_40601632
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:38 schreef Troel het volgende:
    Dat is niet alleen van belang als je 's ochtends yoghurt eet, maar dat is ook om je spijsvertering op gang te houden
    Ontbijten heb ik altijd al gedaan. Echter met normale boterhammen (vaak 2) en een glaasje melk (lekker hollands he? )
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:43:32 #262
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601693
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:41 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ontbijten heb ik altijd al gedaan. Echter met normale boterhammen (vaak 2) en een glaasje melk (lekker hollands he? )
    boterhammen zijn ook prima hoor

tja en melk, daar zijn de meningen over verdeeld, maar het is gewoon lekker
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:44:15 #263
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40601712
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:40 schreef Essebes het volgende:
    bedoel je dan meer een hartig tussendoortje of zo? Of zou fruit ook het goede effect kunnen hebben?
    Fruit is iig beter dan chocomel. Maar ook daar zitten fruitsuikers in die invloed kunnen hebben op je bloedsuikerspiegel.
    Een soepje geeft je zout en daar heb je veel meer aan als je je flauw voelt volgens mij.

Maar goed, dat is mss mijn boerenstadswijsheid hoor.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:44:20 #264
    13151 crew  Rewimo
    pi_40601715
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:40 schreef Essebes het volgende:
    Je hebt op zo'n moment meer aan langzame koolhydraten. Dus een boterham of cracker, van snelle suikers gaat je suikerspiegel weer de lucht in om later alweer te dalen, dan ga je pas echt stuiteren Je hebt meer aan koolhydraten die langzamer worden opgenomen, zodat je suikerspiegel vlakker blijft. Overigens schijnt biochromium daarbij te kunnen helpen, al moet ik zeggen dat het mij niet aanwijsbaar geholpen heeft
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:51:47 #265
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601921
    Een bouillonnetje is altijd heerlijk
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:52:34 #266
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_40601945
    Biochromium heb ik een paar keer geprobeerd. De eerste keer werkte het wel, de 2 keer daarna heb ik er ook niks meer van gemerkt.
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:54:15 #267
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40601989
    Ik had gehoopt mijn cursus voedingsleer al binnen te hebben, maar het staat nog in Amsterdam in het sorteercentrum. Al twee dagen.
    Mijn pakketje behoort tot de 2% die niet binnen 24 uur afgeleverd worden.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40602015
    ik heb dan chroompicolinaat oid geslikt, en ik weet eigenlijk niet meer of het hielp... Toen ik in de eetgroep kwam was de dietiste er eigenlijk heel stellig over dat ik die zooi niet nodig had, en ben ik ook gestopt..
    pi_40602022
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:51 schreef Troel het volgende:
    Een bouillonnetje is altijd heerlijk
    Dan moet ik toch de '4 uur Cup-a-Soup eens proberen
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:55:55 #270
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602054
    Ow, voor de mensen die me wel eens hoorden over Soekie, de aanloop/leasekat hier. Ik heb gisteren de dierenbescherming gebeld in verband met verwaarlozing en de inspecteur komt binnenkort Soekie met een bezoekje vereren!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:56:30 #271
    13151 crew  Rewimo
    pi_40602068
    Bouillon is lekker maar doet volgens mij weinig voor je suikerspiegel
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:57:14 #272
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602099
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:55 schreef Essebes het volgende:

[..]

Dan moet ik toch de '4 uur Cup-a-Soup eens proberen
    Neem dan wel die met weinige calorien
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:00:55 #273
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602210
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:56 schreef Rewimo het volgende:
    Bouillon is lekker maar doet volgens mij weinig voor je suikerspiegel
    klontje suiker erin
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40602223
    op die cup a soup pakjes staat nu welke weinig calorieën hebben.. Zo'n kreet als verantwoorde keuze oid..
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:02:51 #275
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602267
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 11:01 schreef teigan het volgende:
    op die cup a soup pakjes staat nu welke weinig calorieën hebben.. Zo'n kreet als verantwoorde keuze oid..
    Tja, de vraag is wat iets een verantwoordelijke keuze maakt. De hoeveelheid calorien of de ingredienten.
    Ik kan me zo voorstellen dat voor 4 uur 's middags een cup a soup best een verantwoorde keuze is, maar dat je om half 7 's ochtends beter wat anders kan nemen. Wat ik dus probeer te zeggen, ik geloof niet echt meer in die kreten.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40602350
    ik ook niet hoor... Voor mij is het eigenlijk eerder een reden om geen cup a soup meer te kopen, maar het huismerk waar zulk soort bullshit niet op staat....
    Ik had er misschien ook beter even een sarcastische smiley bij kunnen zetten..

Zo kan ik me ook ergeren aan de kreet "Bevat geen vet" die op de yoghurtgums staan. Mijn schoonmoeder is er nu van overtuigt dat ik die wel mag hebben, en de opmerking er alsnog veel suiker inzit, wato ok slecht voor je is, gaat er niet in..
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:09:00 #277
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602441
    Dat vind ik ook zo irritant ja. Wat mij betreft mogen er best nieuwe regels komen voor zulke kreten op verpakkingen. Regels als:

• Enkel de naam van het product op de voorkant
  • Complete ingredientenlijst, met alle ingredienten specifiek benoemd (wat nou specerijen, ik wil weten welke specerijen!)
  • Complete allergieinformatie
  • Voedingswaarden per 100 gram, maar ook per portie
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40602502
    En geen claims die nergens op slaan (geen suiker! maar 5% vet!)
    *OUD heilige*
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:11:54 #279
    13151 crew  Rewimo
    pi_40602526
    Jah... drop "zonder vet"

Er heeft nog nooit vet in drop gezeten. Het barst wel van zout en suiker, maar... geen vet. Hoera

Het barst van de misleidende claims op voedingsmiddelen. Ik kan me best voorstellen dat mensen erin trappen als je niet zoveel van voeding weet
    pi_40602560
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 11:05 schreef teigan het volgende:
    ik ook niet hoor... Voor mij is het eigenlijk eerder een reden om geen cup a soup meer te kopen, maar het huismerk waar zulk soort bullshit niet op staat....
    Ik had er misschien ook beter even een sarcastische smiley bij kunnen zetten..

Zo kan ik me ook ergeren aan de kreet "Bevat geen vet" die op de yoghurtgums staan. Mijn schoonmoeder is er nu van overtuigt dat ik die wel mag hebben, en de opmerking er alsnog veel suiker inzit, wato ok slecht voor je is, gaat er niet in..
    en reken maar dat mensen zich laten verleiden door zo'n kreet! Zelf trap ik er soms ook in. Gelukkig kijk ik steeds meer en meer in de winkel al op de verpakking. Eerst gewoon uit nieuwsgierigheid, echter steeds meer als 'zelfbescherming'
    (Roos Vonk)
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:17:12 #281
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602673
    Ik ben een keer in die zonder vet kreet getuind, inderdaad bij die yoghurtsnoepjes. Maar dat kwam meer omdat ik gek was op yoghurtsnoepjes en ik ervanuit ging dat er volle yoghurt gebruikt werd en dat er dus vettigheid in moest zitten.
    Die dingen waren niet eens lekker.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40602718
    Ik kijk nu ook meestal zelf eerst even goed op het etiket, en vriendjelief gelooft al helemaal niet in die kreten, dus die laat me de meeste dingen ook niet meenemen...

Je had toen ook light winegums... En als je dan kijkt hoeveel kcal erin zitten, zijn het er nog ruim 300 per 100 gram...
    En ik vind zelf de zoetstoffen in frisdrank ed. goor. Ik proef ze er duidelijk doorheen, en het bederft voor mij de hele smaak...

Ik drink ook eigenlijk alleen maar water en thee, en soms limonadesiroop en heel af en toe frisdrank..

O ja, Troel, goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld, ik hoop dat er nu actie wordt ondernomen straks..
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:21:14 #283
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40602797
    Ik vind gewone frisdrank veel te zoet, ben als sinds mijn kindertijd gewend om light frisdranken te drinken. Ik proef dan ook de zoetstoffen niet, terwijl vriendjelief dus echt een bittere nasmaak eraan overhoudt.
    Water drink ik erg veel, thee niet meer, omdat dat de ijzeropname weer zou beperken.
    Overigens heb ik aanstaande vrijdag een afspraak bij de orthomoleculair arts.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40603507
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 11:21 schreef Troel het volgende:
    Ik vind gewone frisdrank veel te zoet, ben als sinds mijn kindertijd gewend om light frisdranken te drinken. Ik proef dan ook de zoetstoffen niet, terwijl vriendjelief dus echt een bittere nasmaak eraan overhoudt.
    Water drink ik erg veel, thee niet meer, omdat dat de ijzeropname weer zou beperken.
    Overigens heb ik aanstaande vrijdag een afspraak bij de orthomoleculair arts.
    Ik hou ook helemaal niet van "gewone" frisdrank, vind het te zoet en het heeft een zure nasmaak. Ik drink iedere dag 's avonds wel 1 of 2 glazen cola-light, overdag drink ik eigenlijk alleen water en (groene) thee en 1 kopje koffie 's morgens als ik op mijn werk kom.
    ***Levi was here***
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:47:52 #285
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40603670
    Woei

miss_dynastie gaat zaterdag misschien mee jurken passen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40603763
    Ik drink redelijk wat water, maar als ik dan toch wat ander wil drinken, maak ik meestal aanmaaklimo
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:52:00 #287
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40603792
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 11:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    Ik drink redelijk wat water, maar als ik dan toch wat ander wil drinken, maak ik meestal aanmaaklimo
    Oja, dat drink ik ook wel. Zowel de light variant als af en toe de gewone variant, dan wel de cassissmaak
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40604003
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 11:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Oja, dat drink ik ook wel. Zowel de light variant als af en toe de gewone variant, dan wel de cassissmaak
    Sinasappel
    pi_40604037
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat en volgens mij is het ook wel zo dat ze het verder bij een croissantje met een kop koffie houden. Terwijl wij dan nog weer aan de koekjes gaan tussendoor enzo.
    En de Engelsen hebben volgens mij ook meer met koekjes en de hele reut.

En ik denk dat de lunch (salades) en het diner in Frankrijk ook gezonder zijn.
    De Engelsen doen overal mayonaise op. Moet je in Engeland in het kant-en-klaar schap kijken naar de hoeveelheid calorieën in de sandwiches.

Dan weet je gelijk waarom ze zo dik zijn hoor.
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:01:00 #290
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604047
    Ja, en de framboos. Maar beiden in de lightvariant van slimpie

Vroeger toen ik nog op mezelf woonde dronk ik hele dagen van dat spul, maar dan omdat het het goedkoopste was. 39 cent voor een fles ofzo (het gesuikerde spul dus)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:02:20 #291
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604096
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 12:00 schreef Maeghan het volgende:

[..]

De Engelsen doen overal mayonaise op. Moet je in Engeland in het kant-en-klaar schap kijken naar de hoeveelheid calorieën in de sandwiches.

Dan weet je gelijk waarom ze zo dik zijn hoor.
    Over mayonaise gesproken. We aten zaterdag dus in parijs en daar zaten frites bij. Dus ik vraag om wat mayo. Ik kreeg dus echt een idioot grote bak met mayo, zeg maar zo'n formaat bakje kruidenboter, terwijl ik misschien een klein bakje becel met frites had
    Niet alleen zonde om weg te gooien, maar je zal het maar compleet opeten
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40604221
    Haha, dat vind ik ook zo erg bij Bram Ladage, vraag je fritessaus, kwakken ze je hele patat onder de fritessaus!!! Hallo zeg, met die portie die hun erbij doen, doe ik alle patat die ik in een heel jaar opeet =P Moet het er daar altijd afschrapen.

Maar ik realiseer me net, ik ben al heeeeeeeeel lang niet bij Bram Ladage geweest.

Vroeger, toen ik dus studeerde en werkte in Utrecht maar hier woonde, stond ik dan rond elf uur 's avonds een uur te wachten bij de bushalte, in de winter, en dan stond die kraam daar precies op het hoekje van mijn halte. En dan vrieskou, niet in het wachthokje van de RET kunnen omdat daar 12 heroineverslaafden en een dakloze vlooienbaal bivakkeren, nog geen avondeten op hebben en een uur lang in die lucht staan. Gelukkig kon ik me meestal wel inhouden, maar het was een kwelling.
    pi_40604275
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 12:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Over mayonaise gesproken. We aten zaterdag dus in parijs en daar zaten frites bij. Dus ik vraag om wat mayo. Ik kreeg dus echt een idioot grote bak met mayo, zeg maar zo'n formaat bakje kruidenboter, terwijl ik misschien een klein bakje becel met frites had
    Niet alleen zonde om weg te gooien, maar je zal het maar compleet opeten
    Mayonaise in Frankrijk *ril*. Maar dan nog inderdaad veel te veel en superzonde!

Ik ging trouwens net voor de lol (jaja) broeken passen. En lol heb ik gehad!
    Eerst pakte ik een maat 44 uit het rek, iets waar ik een half jaar geleden zeker niet over had gepeinst*. Toen zou ik een 48 hebben gepakt met als misschien een 46. Vol spanning liep ik naar het pashok en trok ik de broek aan... Warempel! Zat erg ruim.

Dus... Een 42 gepakt. Nu werd het echt spannend. Hij kwam over m'n bovenbenen en heupen en (tromgeroffel) SLOOT!
    Ik heb 'm niet gekocht want hij had veel te lange pijpen (broeken kopen blijft lastig ook als je geen supersize meer nodig hebt) maar ik ga binnenkort zeker wel winterkleding kopen in maat 42!!!

*gevoel zegt d, kofschip zegt t?
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:07:39 #294
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604283
    als het maar Zaanse Fritessaus is
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:08:29 #295
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604314
    Ik wil even pronken met mijn grafiekje:

Omtrek kuit: 40 cm
    Omtrek pols: 15 cm
    Omtrek bovenarm: 27 cm
    Omtrek dijbeen: 53 cm

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40604339
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef Troel het volgende:
    Ik wil even pronken met mijn grafiekje:
    [afbeelding]
    Wow Troel dit ziet er echt fantastisch uit!
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:09:50 #297
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604357
    Als het zo doorgaat kan ik mijn verlovingsfeestje vieren met 100 kilo
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40604392
    Zo, je armen en benen zijn een stuk slanker dan die van mij. (kuit 41, bovenarm 33 en bovenbeen 65).
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:12:03 #299
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604420
    Alvast een nieuw topic:

Fok! Dieetclub deel 112
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:12:46 #300
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604438
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 12:11 schreef Maeghan het volgende:
    Zo, je armen en benen zijn een stuk slanker dan die van mij. (kuit 41, bovenarm 33 en bovenbeen 65).
    bij mij is het allemaal rechts

Links is wel anders
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:13:07 #301
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40604447
    en vol
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Licht Ontvlambaar dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:37:35 #302
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_40605250
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')