Neenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:11 schreef Troel het volgende:
freecell, ik las dat het emailadres uit je profiel niet werkt, heb jij dan wel de mailtjes inzake vrijgezellinnenfeestje gehad?
quote:
Stttt, dat is nog een ander dieet. Dubbel geldvangenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:16 schreef Pandorah het volgende:
Hééé, was het geen Troel-en-Pan-dieet?
Dat kan ik me niet herinneren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:09 schreef Troel het volgende:
Maarre BE, je had volgens mij een account al aangevraagd, dus die moet gewoon nog werken hoor, dan kan je zo in het lijstje.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef Troel het volgende:
[..]
MIjn vrijgezelinnenfeestje
Potverdrie. Trek jezelf eens aan je haar
Ik zal eens kijken of ik het mailtje nog ergens op kan snorren (of een van de andere dames)
Oh zeker wel, maar ik voel me nu al genoeg aangevallen, ik heb geen zin om me wat dat betreft ook nog eens bekeken te voelen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Troel het volgende:
Nee joh, gewoon in eigen beheer.
Enne BE, volgens mij wel, maar maakt niet uit, als je er toch niet in wilt
Bij valtaf.nl zeggen ze dat het alleen maar goed is om wel al je gegevens erin te plempen, omdat het als een soort aanmoediging werktEn zeg nou zeg, zo heel erg zal het toch niet zijn? Me dunkt dat Rewimo en ik nog steeds bovenaan de lijst staan qua zwaargewichten
Er heeft nu toch helemaal niemand iets beledigends gezegd volgens mij? Het is kritiek op het dieet, niet op jou. En vorige keer was het idd wat fel en ook over sommige mensen ja, maar daar moet je je niet persoonlijk door aangesproken voelen als jij vindt dat je weet waar je mee bezig bent.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh zeker wel, maar ik voel me nu al genoeg aangevallen, ik heb geen zin om me wat dat betreft ook nog eens bekeken te voelen.
Ik pleur een hoop neer op het forum maar m'n gewicht en m'n menstruatiecyclus blijven van mij.
Wacht maar tot je in Z&G gaat posten BE. Dan is níks meer van jou!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik pleur een hoop neer op het forum maar m'n gewicht en m'n menstruatiecyclus blijven van mij.
Nee, deze keer niet idd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Er heeft nu toch helemaal niemand iets beledigends gezegd volgens mij? Het is kritiek op het dieet, niet op jou. En vorige keer was het idd wat fel en ook over sommige mensen ja, maar daar moet je je niet persoonlijk door aangesproken voelen als jij vindt dat je weet waar je mee bezig bent.
Ik bedoel het zéker niet rot. Ik maak me alleen wat zorgen om de gezondheid van de mensen die dat dieet volgen. Maar zolang jij zelf kritisch blijft kijken naar het dieet en goed naar je lichaam luistert, moet je het vooral gewoon doen. Mijn boodschap is alleen: pas op wat je doet. Als je dat al doet is er toch niets aan de hand?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, deze keer niet idd.
En ik weet ook wel dat ik me dat niet aan zou moeten trekken. Maar het gevoel is anders.
En daarnaast, als je weet wat de heersende mening is ga je niet makkelijk vrolijk doorposten over iets. Ik althans niet.
Maar goed, ik heb niks op willen ruien. Ik schrok alleen van het feit dat men hier ook zo anti was, had ik niet verwacht eigenlijk. Naief als ik ben.
Oh, en Jarno... dat is wel waar ja, maar goed, daar ben je toch ook zelf bij? Toch? Toch?
Niks d'r van. Inscannen dat cervix-slijm!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Jarno... dat is wel waar ja, maar goed, daar ben je toch ook zelf bij? Toch? Toch?
Daar moet je voor onder de 100 kilo zijn toch????quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:23 schreef Ikiskoel het volgende:
Even een tvp-tje.
Kan ik meteen even melden dat ik, na eerst 10 kg te zijn afgevallen en weer 5 kg te zijn aangekomen, weer op flink naar beneden ga![]()
Motivatie? Een parachutevlucht die ik volgend jaar wil maken in Spa![]()
Nee, dat is niet de reden dat ik niet in het lijstje wil. Ik wil sowieso niet in het lijstje. Ik heb in het SB topic ook mijn gewicht niet genoemd. Dat komt nog wel een keer, als ik ver genoeg van het begin getal verwijderd ben.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:38 schreef Riann het volgende:
BE Begrijp ik goed dat je eerst in het lijstje wilde maar omdat wij af en toe wat kritiek hebben op het SB dieet dat je daarom hier niet in het lijstje wilt?
Oh zo ja ik snap het wel dat je niet in het lijstje wild ik schaamde me in begin ook erg voor mijn gewicht alleen nu ik zoveel ben afgevallen ben ik er alleen maar trots op dat ik zoveel kwijt ben. En dan nu schaam me er niet meer voor dat ik ooit 102 kg heb gewogen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de reden dat ik niet in het lijstje wil. Ik wil sowieso niet in het lijstje. Ik heb in het SB topic ook mijn gewicht niet genoemd. Dat komt nog wel een keer, als ik ver genoeg van het begin getal verwijderd ben.
Ik wilde gewoon af en toe mee kleppen.
Gewoon zeggen dat je geen suiker mag , zeg ik ook altijdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:48 schreef p-etr-a het volgende:
TVP
Ik werk nu bij de Thuiszorg en da's echt irritant, mensen die als vanzelf al een Knoppers bij de thee leggen of zoiets. Nou eet ik het wel op omdat ik geen zin heb om uit te leggen waarom ik het liever niet doe, maar als ik de keus heb tussen roomsoesjes (die bood iemand laatst aan) en ontbijtkoek dan kies ik voor het laatste!
Ja precies, zoiets heb ik dus ook. Straks mag iedereen het weten, nu nog even niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:45 schreef Riann het volgende:
Oh zo ja ik snap het wel dat je niet in het lijstje wild ik schaamde me in begin ook erg voor mijn gewicht alleen nu ik zoveel ben afgevallen ben ik er alleen maar trots op dat ik zoveel kwijt ben. En dan nu schaam me er niet meer voor dat ik ooit 102 kg heb gewogen.
Dat is wel een goeie om te zeggen inderdaad!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:49 schreef Bep het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je geen suiker mag , zeg ik ook altijd
Haha ja inderdaad, zij vinden me niet dik maar ik denk toch dat het door de leeftijd komt dat ze er heel anders tegenaan kijken. Het zijn ook lieve mensen en ze bedoelen het zeker wel goed want een was diabeet en haalde zelfs speciaal voor mij zulk spul uit de kast.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:57 schreef Riann het volgende:
p-etr-a ik ken het ik werk in een verzorginshuis bij vele mensen wil je een snoepje en dan zeg ik nee dankjewel. En hun weer pak toch een snoepje en dan ga ik weer uitleggen nee dat is niet goed voor mijn dikke kont en hun weer ja maar dat valt toch allemaal best mee. En dan moet ik weer zeggen ja maar anders word ie veelste dik. Ooit word je er moe van al is het wel goed bedoeld van die mensen natuurlijk.
Ja, je mag 95 kg zijn. Ik sprak dit weekend met 1 van die parachutisten daar en hij zei dat ze kijken of je het pak en het harnas goed past. Zo niet, dan mag je niet springen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:39 schreef Riann het volgende:
[..]
Daar moet je voor onder de 100 kilo zijn toch????
Dat is maar goed ook. Als je van liegen afviel zou ik geen waar woord meer spreken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:36 schreef Levitation het volgende:
En van liegen val ik geen gram af, dus ben ik gewoon eerlijk.
Je bent ook lang! Dat scheelt heel veel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef octopussy het volgende:
![]()
Ik ben ook wel eerlijk (nouja ik zeg altijd 100+) en dan krijg ik dus echt grote ogen![]()
Ik lijk niet zo zwaar blijkbaar...
Je bent met 100+ kilo echt een tientonner in het hoofd van veel mensen.![]()
Ik schaam me er ook niet voor, zoals je al zegt snapt iedereen wel dat ik te zwaar ben. Maar wie stelt zo'n vraag nou? Best wel lomp lijkt me.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:36 schreef Levitation het volgende:
Over je schamen voor je gewicht... ik ben dat punt nu echt helemaal voorbij. Als iemand vraagt wat ik weeg, vertel ik het gewoon. Ze zien ook wel aan me dat ik geen 60kg weeg.![]()
Melk is nooit goed voor mij... ben lactose-intollerant.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als je keelpijn hebt is melk niet goed voor je![]()
Dan ben ik niet de enige lactose intollerante die af en toe wat smokkeldquote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Melk is nooit goed voor mij... ben lactose-intollerant.![]()
Maar ijs is wel ontzettend lekker! En als ik me ziekjes voel dan ben ik echt een suiker-o-holic, nog meer dan anders.Het koude ijsje hielp wel eventjes, was wel lekker, maar zodra 't ijsje op was, kwam de keelpijn natuurlijk gewoon terug.
![]()
Dit klinkt wel héél apart.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:24 schreef Iksje het volgende:
Heeft er iemand interesse in chocola die de opname van caloriën verlaagt?
Ik heb het vanmorgen gezien in het supermarktje vlakbij mijn werk.
Echt waar hoor! Belgische chocolade dan nog!
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:35 schreef Troel het volgende:
Je zit het werkelijk overal te spammen
Je had hier ook al een link geplaatst naar het eerste topic, als men dat interessant vindt, dan vindt men daar ook wel je tweede link.quote:
Wat ellendig van je nicht, da's inderdaad wel schrikken, zeg.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef gothic-blackie het volgende:
hmm mijn afvalrace gaat op dit moment niet zo goed, doordat ik nu 5 dagen werk in plaats van 3 dagen heb ik geen puf meer om ook nog eens op die fiets te klimmen, op zich geen probleem, ware het niet dat ik nu ongelovelijk in de stress zit doordat mijn nicht eergisteren een motorongeluk heeft gehad, en doordat ze op dit moment nog in kritieke toestand is. oftewel: slecht eten, slecht eten en slecht etenmaar ik overleef het wel, zodra haar toestand niet meer kritiek is (eind van de dag, dan verwachten ze dat ze het overleefd) dan zal ik maar eens moeten gaan kijken naar mijn eetpatroon.
ze is aangereden, of ergens bovenop geknald, echt duidelijk is het voor ons niet, we weten dat ze op een doorgaande weg reed en dat iemand wou afslaan (die persoon is fout, dus ik gok dat hij die weg op wou gaan rijden) zij is op die auto geknalt met 80 km per uurquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat ellendig van je nicht, da's inderdaad wel schrikken, zeg.Wat is er precies misgegaan? Is ze aangereden of "gewoon" gevallen? Blijft toch eng, motorrijden.
Ik zou ook echt niet aan lijnen kunnen denken op zo'n moment.
![]()
Heel veel sterkte!
Sterkte. En lijnen is inderdaad nu niet het belangrijkstequote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:37 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ze is aangereden, of ergens bovenop geknald, echt duidelijk is het voor ons niet, we weten dat ze op een doorgaande weg reed en dat iemand wou afslaan (die persoon is fout, dus ik gok dat hij die weg op wou gaan rijden) zij is op die auto geknalt met 80 km per uur
euhm... als er plotseling iemand de weg op draait dan zie je die persoon niet hoor, wat er uit het onderzoek kwam was dat de andere persoon fout zat, ten eerste omdat hij veel te hard reed, en omdat hij een voorrangsweg op ging, en niet keek of er iemand aan kwam.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:05 schreef Troel het volgende:
Als ze met 80 kilometer per uur ergens opknalt heeft ze ook niet goed op zitten te letten denk ik. Ik kan me nog een gesprek herinneren dat je juist als je motor rijdt zo gigantisch ver in het voren kijkt dat je dan echt geen 80 meer had gereden
Maarja, desondanks is het natuurlijk gigantisch kut, en maakt het ook helemaal niet uit, en zal dit ook wel compleet niet opbeurend werken natuurlijkSorry
volgens mij vlak na de brug lochem uit, heb je nog een zijstraat waar heel vaak ongelukken gebeuren, maar dit is uit me hoofd hoor, ben daar maar 2 keer langs gereden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
Lochem naar Laren?
Tering, daar rijd ik ook wel eens
thanks, het ziet er in ieder geval positief uit, ze heeft de eerste 48 uur gehaald, en de bloedingen aan de lever worden steeds minder, gelukkig. zondag de volgende operatie, dus dan weer het hart vasthoudenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:26 schreef Pandorah het volgende:
Nou, je moet op de motor wel ver vooruit kijken maar je kan van te voren echt niet zien of een domme automobilist opeens iets onverwachts doet. Echt, automobilisten denken af en toe dat je een fietser bent als je op de motor zit. Bovendien rijd je al met een snelheid van 80 dus dan heb je ook nog wel een remweg. Bedenk dat wel.
Sterkte en beterschap voor je nichtje Gothic![]()
Woehoe!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker p-etr-a!
Ik merk iets aan mijn kleren!
Mijn spijkerbroek zit net niet meer zo heel gespannen om mijn benen.
Nee, dat dacht ik toch ook. Ik heb wel de kaart afgespeurd naar een gerecht zonder kaas en mét kip. Leek me de beste keuze!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, dat valt dan toch wel mee? En dan nog... zolang je het niet elke dag doet lijkt me dat er geen man overboord is hoor...
Dankjewel! Ik ben ook érg blijquote:Wat goed van je scriptie!
Ik denk dat het wel meevalt. Maar een 9 valt zeker niet mee, hartstikke goed man!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Woehoe!![]()
![]()
Ik heb gister behoorlijk gezondigd. We zijn uit eten geweest en ik heb fajita met gekruide kipreepjes gehad. Máár: ik heb een gerecht gekozen zónder kaas en ik heb bijna geen sausjes gebruikt die erbij geserveerd werden (hot dip, guacemole, zure room) en geen toetje genomen. Wel een salade en wat rijst ernaast. Zou moeten gaan dan toch? Had overdag door omstandigheden erg weinig gegeten (1 appel, 1 banaan, 2 liga's).
We hadden nl. wat te vieren: ik heb hoogstwaarschijnlijk een 9 voor m'n afstudeerscriptie.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Maar een 9 valt zeker niet mee, hartstikke goed man!!!
Ja die theorie ken ik ook wel, maar dat vind ik erg moeilijkquote:Wat ik overigens wel erg grappig vind: in de tijd dat ik Montignacte, toen was het heel erg "als je zondigt, moet je het goed doen". Dus als je dan een keer patat at, dan moest het ook echt wel gewoon met de mayo en de kroket enzo, want dan moest je er ook echt van genieten
Gefeliciteerd! En de karige rest van de dag maakt alweer wat goed, daarnaast mag je inderdaad af en toe wel genieten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb gister behoorlijk gezondigd. We zijn uit eten geweest en ik heb fajita met gekruide kipreepjes gehad. Máár: ik heb een gerecht gekozen zónder kaas en ik heb bijna geen sausjes gebruikt die erbij geserveerd werden (hot dip, guacemole, zure room) en geen toetje genomen. Wel een salade en wat rijst ernaast. Zou moeten gaan dan toch? Had overdag door omstandigheden erg weinig gegeten (1 appel, 1 banaan, 2 liga's).
We hadden nl. wat te vieren: ik heb hoogstwaarschijnlijk een 9 voor m'n afstudeerscriptie.
Zeker, het gevoel is heerlijk.quote:
En dat is al helemaal lekker!quote:Ik merk iets aan mijn kleren!
Mijn spijkerbroek zit net niet meer zo heel gespannen om mijn benen.
Wat heerlijk!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:27 schreef Riann het volgende:
Het was super leuk gisteravond super gezellig geen 1 moment stilte gevallen.
Hij maakte zelfs de deur van de auto voor me open en zo een echte gentlemanen hij was netjes zag er ook netjes uit. Leuke kleren hmmmz ik ben denk ik verliefd op naar de volgende date met hem
![]()
![]()
Dat heb ik ook wel is gedaan bij Sportcity Leiderdorp. Jij zeker bij sportcity Leiden?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:39 schreef Jojogirl het volgende:
Klinkt super Riann!
Een les roeien gaat op muziek en dan in verschillende tempo's en zwaartes en ook met alleen je armen, onder- en bovenhands en alleen met je rug en benen. Een heel uur zou ik denk ik te lang vinden, maar dit is 20 minuten en dat is erg leuk.
Ahh, dat had ik over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:59 schreef mordradead het volgende:
Je moet je even aanmelden zoals in de OP staat, dan krijg je een username + password en dan kun je zelf updaten waar en wanneer je maar wilt!!!!!
quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:59 schreef Troel het volgende:
Nee hoor, dit is voor iedereen.
Alhoewel ik wel moet vermelden dat honden wellicht een beetje raar zullen ogen in het lijstje
Wat een pech joh!quote:
alleen ga ik dan volgens mij meer eten... Psychologisch klopt dat niet echt?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef Troel het volgende:
Ja, dat is zeer redelijk. Eventueel kun je ook kijken of je het koekje kan vervangen door bijvoorbeeld een keer wat van die rijstcrackers en dergelijke. Dan heb je echt wel het gevoel dat je aan het snacken bent, maar dan snack je redelijk light.
Maar hier zeg ik wel bij dat ik nog geen cursus gevolgd heb
Dat had ik nog niet eens verteld. Ik wilde elke dag iets aan sport gaan doen, van voetbal tot buikspier of gewichten (iig ff lekker bewegen). Het vette vlees valt opzich wel mee, ipv half half gehakt eet ik al tartaargehakt en veel kip. ong. 1x per week eet ik shoarmavlees (meestal ook nog kipshoarma)quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:29 schreef Emu het volgende:
Mangoworks, ik raad in jou geval aan om (het waarschijnlijk vettere vlees dat je eet) te vervangen door mager vlees zoals: biefstuk, kalkoenfilet, kilfilet, zalm, tonijn, magere ham... en zoals reeds gezegd best zonder saus, maar met kruiden kan je ook heel veel doen. Als je dan toch een saus of iets dergelijks wil, mosterd en ketchup kunnen niet zoveel kwaad, maar met mate uiteraard.
En toch wel eens proberen te sporten al is het maar 1 of 2 uurtjes in de weekhelpt veel ook voor de conditie enzo
Het probleem zit bij mij ook denk ik het meeste in de hoeveelheden. ik vind eten en vooral vlees erg lekker en eet zo een halve kilo per dag op..., dat zal minder moeten worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef Iksje het volgende:
Hoewel men ons al decennia lang rond de oren smijt met 'minder is beter'-dieten, is het soms echt nodig om meer (en anders) te gaan eten om af te vallen. Je moet verder kijken dan hoeveelheden, wat jij als je dagschema wil aanhouden, ziet er prima uit qua voedingswaarde.
.
Ligt er natuurlijk aan wat je onder een koekje vindt vallen. Er zijn mensen die een grote gevulde roomboter koek een koekje vinden. Dan kan je soms beter een handje van die "japanse mix" pakken, daar zit ook niet zo heel veel in.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
alleen ga ik dan volgens mij meer eten... Psychologisch klopt dat niet echt?
Was goed weer in Parijs, hè! Ik zat er ook dit weekend.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:48 schreef Troel het volgende:
Nee hoor, want ik heb nog niet geupdated
En het was heerlijk!
Whehehe, wij reden vrijdag om 19:54 heen en zondag om 14:55 terug.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Was goed weer in Parijs, hè! Ik zat er ook dit weekend.![]()
Vrijdagavond heen gegaan en gisteravond terug.![]()
Heb je niet gezien.Op zich niet zo vreemd in zo'n grote stad natuurlijk.
Kon dus wel!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Whehehe, wij reden vrijdag om 19:54 heen en zondag om 14:55 terug.
Ik heb wel op een gegeven moment iemand gezien die ik op jou vond lijken, maar daar verder niet aan gedacht onder het motto van "nee, dat kan niet"
Oe, ja, als je daar op kunt minderen dan ben je al een heel eind. Plus natuurlijk netjes ontbijtenquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Het probleem zit bij mij ook denk ik het meeste in de hoeveelheden. ik vind eten en vooral vlees erg lekker en eet zo een halve kilo per dag op..., dat zal minder moeten worden.
Heb al een of andere light troep muesli gekocht. Vanavond lekker rijst met pittige kip... of soep...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oe, ja, als je daar op kunt minderen dan ben je al een heel eind. Plus natuurlijk netjes ontbijten
Tsja, het zou er veiliger door moeten zijn... Ik heb er dan altijd de Llorret verhalen bij: schijnt dat de Guardi est civill erg agressief kan reageren...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Troel het volgende:
Wat ik overigens compleet niet prettig vond waren de legermannetjes op het station. Geweer in de aanslag en rondlopen. Je zou juist verwachten dat het veilig zou aanvoelen, maar ik voelde me alles behalve prettig.
dan zal ik je ook nog iets onveiliger laten voelen: die geweren staan op scherp!!! toen ik in parijs was vond ik het ook doodeng, liepen we bij een metrostation, zie je ploseling 20 tot 30 van die lui langs je heen lopen richting perron, met geweren in de aanslag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Troel het volgende:
Wat ik overigens compleet niet prettig vond waren de legermannetjes op het station. Geweer in de aanslag en rondlopen. Je zou juist verwachten dat het veilig zou aanvoelen, maar ik voelde me alles behalve prettig.
Ik zou voor gewoon gezond door eten gaan . maak een lekkere wokschotelquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:43 schreef Rewimo het volgende:
Wat zal ik vanavond eens eten? Ik heb nu anderhalve week gezond gegeten, ik wil iets anders dan groente, aardappels en vleesMisschien maar gewoon een portie kipshoarma maken
Dat wist ik al welquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:42 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dan zal ik je ook nog iets onveiliger laten voelen: die geweren staan op scherp!!! toen ik in parijs was vond ik het ook doodeng, liepen we bij een metrostation, zie je ploseling 20 tot 30 van die lui langs je heen lopen richting perron, met geweren in de aanslag.
geweldig!quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:46 schreef Troel het volgende:
Freecell, hoe was het jurken passen?
Ik mag zaterdagmiddag weer!
Nah, ik ga voor semigezonde kipshoarma denk ik. Kind is toch niet thuisquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:46 schreef Ymke het volgende:
Ik zou voor gewoon gezond door eten gaan . maak een lekkere wokschotel![]()
( mooi he , altijd goed advies voor een ander hebben en zelf slecht eten )
Misschien het feit dat ik er alleen een broodje en knoflooksaus bij eet?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat is er ongezond aan kipshoarma dan?
Wat is te duur?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef freecell het volgende:
[..]
geweldig!
maar ik heb de mooiste niet gekocht, beetje te duur
Dus ik zoek verder
Maar jurken passen met gips om![]()
![]()
![]()
Kut trapje...
witte saus is minder voor je..quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Misschien het feit dat ik er alleen een broodje en knoflooksaus bij eet?
Ik was nog nooit op 't metrostation Abbesses geweest... tot gisteren. Ik dacht dat er nóóit een einde aan die trap zou komen. Volgens mijn Parjis-boekje heeft 't station 285 treden om boven te komen. Natuurlijk las ik dat pas achteraf.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef Troel het volgende:
Vrijdagmiddag via sneltram naar Utrecht, sneltrein naar Rotterdam. Thalys kwam aan na 23:00. Via metro Abbesses gegaan (tering, wel 7 verdiepingen trappen!) Zaterdagochtend via de Moulin Rouge (wij zaten in Hotel des arts, vlakbij de Moulin) metro: Blanche (niet al die trappen, nog dichterbij ook!) naar Cite geweest om vandaar uit te wandelen via Pont Neuf, Notre Dame, Louvre, Tuilerien en champs elysees richting metroingang C.E. Clemenceau, door naar La Defense waar we zo'n 3D image van onszelf in een glas hebben laten laseren. Daarna zijn we via de metro naar Chatelet geweest en hebben we nog een stuk gelopen bij Les Halles en Centre Pompidou. Bij Les Halles hebben we gegeten bij Leon de Bruxelles en daarna zijn we via Metroingang Etienne Marcel weer richting hotel gegaan (overstappen op Barbes).
Zondag zijn we eerst naar Gare du Nord gegaan om daar de spullen in een kluisje te douwen, daarna richting het Museum Science, via lijn 7, uitstappen bij Port de la Vilette. Vandaaruit weer terug naar Gare du Nord waar we weer op de trein opstapten. Om 18:05 in Parijs alwaar we om 18:07 de trein richting Enschede konden pakken die keurig aansloot in Utrecht op de sneltram
Daar werd ik ook stik-nerveus van! Bleh... ik heb een hekel aan wapens, voel me er alleen maar héél onveilig door. Sowieso niet goed voor de sfeer, overal militairen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Troel het volgende:
WIJ HADDEN GEEN KAASquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik was nog nooit op 't metrostation Abbesses geweest... tot gisteren. Ik dacht dat er nóóit een einde aan die trap zou komen. Volgens mijn Parjis-boekje heeft 't station 285 treden om boven te komen. Natuurlijk las ik dat pas achteraf.![]()
Wij zaten in een hotel op kruipafstand van Gare du Nord (en de l'Est), Hotel Appia La Fayette. Keurig hotelletje, zowaar schoon! En het ontbijt was ook on-Frans compleet. Kregen een croissant en een pistolletje, er waren gekookte eitjes, 5 soorten jam, kaasjes, melk met sereals, yoghurt toetjes, cake, toast, koffie, thee, sap. Prima in orde dus... had ik nog niet eerder gezien in Parijs...
Wij hadden zelfs hamquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
WIJ HADDEN GEEN KAAS
Er lag stokbroad en toast. Jam (wel 5 soorten, maar ja, ik ben een hartig mens!), honing en boter. Verder waren er vruchtjes (van die simpele vruchtjes) en wat granen. Melk. Koffie, thee en warme melk voor de chocoladepoeder.
Eieren, water en yoghurt (in bakjes)
Wat ik dus gegeten heb: stokbrood met boter en een gekookt eitje. Ik zei zaterdag nog tegen Bert dat ik wilde kijken voor pate in een kuipje, maar dat was niet nodig volgens hem. Had ik het maar wel gedaan.
Trein E 70,- in totaal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
En hoeveel waren jullie kwijt aan de trein en aan het hotelletje. (ik hoop meer![]()
)
Kijk hier eens, je vindt er heel veel informatie over allerlei producten. Denk er overigens aan dat je vet nodig hebt, al is het maar om verstopping te voorkomen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Rewi: ik heb maar besloten om vanavond ook (pittige) Kipshoarma te eten maar dan met rijst en Courgette in ketjapsaus... 7 gram vet voor het ontbijt, hoeveel zit er in magere yoghurt?
Inderdaad tientje heen en voor 25 terug. Wel vanaf Aken, da's voor ons net zo ver als Rotterdam en de goedkope tickets vanaf Rotterdam waren allemaal al op toen ik eindelijk wilde gaan boeken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:39 schreef Troel het volgende:
Ah kijk, daarom hadden jullie een echt ontbijt
Jullie dus ook heen voor een tientje en terug voor 25? (Of andersom)
Wij hebben dus wel een hotelletje van ongeveer 60 per nacht gehad
Maar het was goed te doen hoor.
Wij hebben ook 'n carnet gekocht, 1x, en twee enkele reizen vanaf La defence terug naar de stad... ik had geen zin om het twee keer te lopen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef Troel het volgende:
Wij hebben een carnet gekocht en daarnaast nog een aantal kaartjes, maar we hadden beter een twee-dagenkaart kunnen kopen eigenlijk. Nouja, pech hoor. Totaal 16 kaartjes, dus 10,90 en 6 keer 1,40.
En het eten was ook niet goedkoop, we hebben het er wel van genomen. (Alhoewel ik het in Frankrijk nog steeds wel erg moeilijk vind om iets echt lekkers te vinden, heb nu een entrecote gehad, maar dat is niet mijn favoriet.
Is kipshoarma lekkerder dan varkensshoarma? Volgens mij heb ik het nog nooit in de kipvariant gehadquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kijk hier eens, je vindt er heel veel informatie over allerlei producten. Denk er overigens aan dat je vet nodig hebt, al is het maar om verstopping te voorkomen.
Ik maak het gewoon zelf hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef Troel het volgende:
Is kipshoarma lekkerder dan varkensshoarma? Volgens mij heb ik het nog nooit in de kipvariant gehad
Probleem met "dieeten" is dat je er geen gezond eetpatroon van aanleert. En daar draait 't uiteindelijk om, dat je leert om gezond en toch smakelijk te eten. Een dieet kan je helpen snel kilo's kwijt te raken, maar vervolgens verval je weer in het eetpatroon waarvan je in eerste instantie dik bent geworden. Plus dat te streng lijnen kan zorgen voor een slechtere verbranding, waardoor je nog makkelijker vet opslaat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
hee, en zo n voedingssupplementen dieet, is dat wat?
doe ik ook zo, maar dan alleen met shoarmakruiden. En veel gesneden champignons erdoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik maak het gewoon zelf hoorKipfilet in blokjes snijden en kruiden met zout, veel zwarte peper en nóg meer shoarmakruiden
Ik vind het veel lekkerder dan 'kant-en-klare' shoarma.
true, ik ga het eerst wel met het schema proberen. Zodra ik mijn account heb zal ik jullie wel op de hoogte houdenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Probleem met "dieeten" is dat je er geen gezond eetpatroon van aanleert. En daar draait 't uiteindelijk om, dat je leert om gezond en toch smakelijk te eten. Een dieet kan je helpen snel kilo's kwijt te raken, maar vervolgens verval je weer in het eetpatroon waarvan je in eerste instantie dik bent geworden. Plus dat te streng lijnen kan zorgen voor een slechtere verbranding, waardoor je nog makkelijker vet opslaat.
Resultaat: het wel-bekende jo-jo effect.
Probeer dus jezelf aan te leren de juiste keuzes te maken, gezonde maaltijden op tafel te zetten. Eet daarnaast wat kleinere porties dan je gewend was, maar wel vaker (dus ook ontbijten!) op een dag eten. Het schijnt dat je verbranding dan beter is.
Belangrijk is dus dat je een structurele verandering in je eetpatroon aanbrengt en dat je geduld hebt... je bent niet in één maand te zwaar geworden... dus je kunt ook niet verwachten dat je het er in een maand weer af hebt.
komt wel goed, zie het vanzelf wel...quote:
Ach joh, da's tegenwoordig ook mager vleesquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:02 schreef Rewimo het volgende:
Hm die messen uit mijn vaders huis zijn scherp. Ik heb een stukje Rewimoshoarma gesneden
quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef pluisje het volgende:
Ach joh, da's tegenwoordig ook mager vlees
Gevatquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ach joh, da's tegenwoordig ook mager vlees
Wat kunnen mensen soms toch ook lomp zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Troel het volgende:
Praat me er niet van.
Ik weet nog dat er ooit een discussie was over dat iemand vond dat ze te kleine tieten had. Toen zei ik dat ze wel wat van mij mocht hebben. Waarop een ander persoon zei "Nee, dinges wil enkel mager vlees". Ik mag het mens nog steeds niet, ook al heeft ze al jaren met een van mijn beste vrienden.mensen die weten om wie het gaat
hmm als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik m de deur wijzen, of je nou blijft slapen of niet, of je nou naar huis kan kome of niet (dan neem je maar een hotel), maar het is mijn huis mijn regels.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
Och ja, ik was van die persoon niet echt anders gewend, maar om dat tijdens MIJN feestje, in MIJN huis te zeggen terwijl je nog de nacht in mijn huis door wilt brengen, tja, dan heb je geen fijne nacht
quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Troel het volgende:
Och ja, ik was van die persoon niet echt anders gewend, maar om dat tijdens MIJN feestje, in MIJN huis te zeggen terwijl je nog de nacht in mijn huis door wilt brengen, tja, dan heb je geen fijne nacht
en ruzie met een van mijn beste vrienden riskeren? Nee, dat had ik er niet voor over.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:29 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hmm als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik m de deur wijzen, of je nou blijft slapen of niet, of je nou naar huis kan kome of niet (dan neem je maar een hotel), maar het is mijn huis mijn regels.
Je moet er ook wat lekkers door heen doen!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wat is Yogurt in de ochtend toch smerig...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je moet er ook wat lekkers door heen doen!Fruit ofzo! Of een beetje zoetstof!
Dat maakt het al een stuk eetbaarder hoor.
En dat schijnt ook alweer achterhaalt te zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
True, maar te laat schijnt ook weer niet goed te zijn, ivm spijsvertering enzo.
Dat is zeker een goede motivatie jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:41 schreef teigan het volgende:
lekker is dat hè Miss_S, ben je ineens van ernstig overgewicht naar licht overgewicht gegaan...
Lijkt mij een goede motivatie om door te gaan..
Steeds meer Fransen eten pain complet of stokbrood in plaats van croissantjes heb ik het gevoel als ik in de winkels loop.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:14 schreef teigan het volgende:
1 ding, voor zover ik weet zijn croissantjes best wel erg vet en calorierijk....
dus daar trekt het misschien krom...
Nederlanders en Engelsen zijn wel weer echte bierdrinkers, en bier zet ook best wel hard aan..
Ja, dat en volgens mij is het ook wel zo dat ze het verder bij een croissantje met een kop koffie houden. Terwijl wij dan nog weer aan de koekjes gaan tussendoor enzo.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:16 schreef Troel het volgende:
Steeds meer Fransen eten pain complet of stokbrood in plaats van croissantjes heb ik het gevoel als ik in de winkels loop.
Ik vindt het verwarrend dat je tegenwoordig overal dingen leest die eerst 'waarheid/bewezen' waren en later achterhaald blijken te worden. Zo wordt elke keer mijn idee van doe ik iets gezond of ongezond weer op z'n kop gezet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:48 schreef Troel het volgende:
[..]
En dat schijnt ook alweer achterhaalt te zijn.
Dan ben je al lang niet meer in Frankrijk geweestquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:33 schreef Rewimo het volgende:
En Nederland is natuurlijk ook kampioen toetjesIn het buitenland vind je meestal alleen wat soorten yoghurt en soms pudding. En hier in elke supermarkt een wand vol zoete toetjes
Ah, nog een joghurt fanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wat is Yogurt in de ochtend toch smerig...
Kloptquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef Troel het volgende:
Dan ben je al lang niet meer in Frankrijk geweest
Daar hebben ze meer soorten zoete toetjes dan hier hoor
bedoel je dan meer een hartig tussendoortje of zo? Of zou fruit ook het goede effect kunnen hebben?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Door suikers kan de boel gaan stuiteren Essebes, dus daarom is het niet zo handig. Beter is dan volgens mij iets van een opkikkertje of zo.
Ik eet 's morgens kwarkyoghurt met muesli. Daar kan ik echt wel een uurtje of 3 op voort hoor. Maar ik ben een yoghurt/kwark/zuivel-fanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:38 schreef Essebes het volgende:
Ah, nog een joghurt fan. Vorige week (1e week van deze afvalpoging) ben ik hiermee begonnen. Ik was er heilig van overtuigd, dat je niet kunt leven op 250ml yoghurt in de morgen als ontbijt, maar...het valt mij reuze mee! Wel joghurt met vruchten, want kale joghurt vindt ik niet lekker.
Ik snap nu wel waarom zo veel dieeten een tussendoortje smorgen en smiddags aanraden![]()
Ontbijten heb ik altijd al gedaan. Echter met normale boterhammen (vaak 2) en een glaasje melk (lekker hollands he?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:38 schreef Troel het volgende:
Dat is niet alleen van belang als je 's ochtends yoghurt eet, maar dat is ook om je spijsvertering op gang te houden
boterhammen zijn ook prima hoorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:41 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ontbijten heb ik altijd al gedaan. Echter met normale boterhammen (vaak 2) en een glaasje melk (lekker hollands he?)
Fruit is iig beter dan chocomel. Maar ook daar zitten fruitsuikers in die invloed kunnen hebben op je bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:40 schreef Essebes het volgende:
bedoel je dan meer een hartig tussendoortje of zo? Of zou fruit ook het goede effect kunnen hebben?
Je hebt op zo'n moment meer aan langzame koolhydraten. Dus een boterham of cracker, van snelle suikers gaat je suikerspiegel weer de lucht in om later alweer te dalen, dan ga je pas echt stuiterenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:40 schreef Essebes het volgende:
bedoel je dan meer een hartig tussendoortje of zo? Of zou fruit ook het goede effect kunnen hebben?
Dan moet ik toch de '4 uur Cup-a-Soup eens proberenquote:
Neem dan wel die met weinige calorienquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dan moet ik toch de '4 uur Cup-a-Soup eens proberen![]()
klontje suiker erinquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:56 schreef Rewimo het volgende:
Bouillon is lekker maar doet volgens mij weinig voor je suikerspiegel
Tja, de vraag is wat iets een verantwoordelijke keuze maakt. De hoeveelheid calorien of de ingredienten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:01 schreef teigan het volgende:
op die cup a soup pakjes staat nu welke weinig calorieën hebben.. Zo'n kreet als verantwoorde keuze oid..
en reken maar dat mensen zich laten verleiden door zo'n kreet! Zelf trap ik er soms ook in. Gelukkig kijk ik steeds meer en meer in de winkel al op de verpakking. Eerst gewoon uit nieuwsgierigheid, echter steeds meer als 'zelfbescherming'quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:05 schreef teigan het volgende:
ik ook niet hoor... Voor mij is het eigenlijk eerder een reden om geen cup a soup meer te kopen, maar het huismerk waar zulk soort bullshit niet op staat....
Ik had er misschien ook beter even een sarcastische smiley bij kunnen zetten..
Zo kan ik me ook ergeren aan de kreet "Bevat geen vet" die op de yoghurtgums staan. Mijn schoonmoeder is er nu van overtuigt dat ik die wel mag hebben, en de opmerking er alsnog veel suiker inzit, wato ok slecht voor je is, gaat er niet in..
Ik hou ook helemaal niet van "gewone" frisdrank, vind het te zoet en het heeft een zure nasmaak. Ik drink iedere dag 's avonds wel 1 of 2 glazen cola-light, overdag drink ik eigenlijk alleen water en (groene) thee en 1 kopje koffie 's morgens als ik op mijn werk kom.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:21 schreef Troel het volgende:
Ik vind gewone frisdrank veel te zoet, ben als sinds mijn kindertijd gewend om light frisdranken te drinken. Ik proef dan ook de zoetstoffen niet, terwijl vriendjelief dus echt een bittere nasmaak eraan overhoudt.
Water drink ik erg veel, thee niet meer, omdat dat de ijzeropname weer zou beperken.
Overigens heb ik aanstaande vrijdag een afspraak bij de orthomoleculair arts.
Oja, dat drink ik ook wel. Zowel de light variant als af en toe de gewone variant, dan wel de cassissmaakquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik drink redelijk wat water, maar als ik dan toch wat ander wil drinken, maak ik meestal aanmaaklimo
Sinasappelquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Oja, dat drink ik ook wel. Zowel de light variant als af en toe de gewone variant, dan wel de cassissmaak
De Engelsen doen overal mayonaise op. Moet je in Engeland in het kant-en-klaar schap kijken naar de hoeveelheid calorieën in de sandwiches.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat en volgens mij is het ook wel zo dat ze het verder bij een croissantje met een kop koffie houden. Terwijl wij dan nog weer aan de koekjes gaan tussendoor enzo.
En de Engelsen hebben volgens mij ook meer met koekjes en de hele reut.
En ik denk dat de lunch (salades) en het diner in Frankrijk ook gezonder zijn.
Over mayonaise gesproken. We aten zaterdag dus in parijs en daar zaten frites bij. Dus ik vraag om wat mayo. Ik kreeg dus echt een idioot grote bak met mayo, zeg maar zo'n formaat bakje kruidenboter, terwijl ik misschien een klein bakje becel met frites hadquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De Engelsen doen overal mayonaise op. Moet je in Engeland in het kant-en-klaar schap kijken naar de hoeveelheid calorieën in de sandwiches.![]()
Dan weet je gelijk waarom ze zo dik zijn hoor.![]()
Mayonaise in Frankrijk *ril*. Maar dan nog inderdaad veel te veel en superzonde!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Over mayonaise gesproken. We aten zaterdag dus in parijs en daar zaten frites bij. Dus ik vraag om wat mayo. Ik kreeg dus echt een idioot grote bak met mayo, zeg maar zo'n formaat bakje kruidenboter, terwijl ik misschien een klein bakje becel met frites had
Niet alleen zonde om weg te gooien, maar je zal het maar compleet opeten
Wow Troel dit ziet er echt fantastisch uit!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef Troel het volgende:
Ik wil even pronken met mijn grafiekje:
[afbeelding]
bij mij is het allemaal rechtsquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:11 schreef Maeghan het volgende:
Zo, je armen en benen zijn een stuk slanker dan die van mij. (kuit 41, bovenarm 33 en bovenbeen 65).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |