Nee nee! Ze zijn banger voor jou dan jij voor hen (zei mijn moeder zaliger altijd, voor ze zelf op een kruk ging staan gillenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zou gillend wegrennen, maar ik heb het dan ook niet zo op natuur.
Oeh, vertel eens meer als je wilt?quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:37 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Dat rare vliegebeest is een vedermot.
Veel plezier met je eigen dierentuin.
De tweede grote onbekende lijkt mij een struiksprinkhaan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oeh, vertel eens meer als je wilt?
Jij weet alle antwoordenquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:48 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
De tweede grote onbekende lijkt mij een struiksprinkhaan.
Voor uitgebreide info even goochelen, ik moet naar mijn bedje.
Bron: wikipediaquote:De Pterophoridae zijn een familie van nachtvlinders met de Nederlandse naam vedermotten. De vlinders uit deze familie worden gekenmerkt door de diepe insnijdingen in voor- en achtervleugel. Als de vlinder rust zijn de vleugels vaak licht opgerold en staan ze van het lichaam af zodat er een T-vorm ontstaat. De vlinder is dan goed gecamoufleerd in het grasland waar ze voornamelijk voorkomen.
Zelfs in Den Haag had ik ze in huis.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:54 schreef sbientje het volgende:
zitten er bij jou ook zoveel sprinkhanen? mijn moeder heeft ze ook iedere keeri n haar kamer :S ik heb er nog geen een gezien!
Tussen sprinkhanen zelf zitten al verschillen... http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinkhaanquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Is een sprinkhaan hetzelfde als een krekel eigenlijk?
Die groene sprinkhaan van je kan wel ver springen zegquote:De krekels (Gryllidae) verschillen van alle sprinkhanen door het bezit van twee lange staartdraden of cerci. Deze cerci zijn bij de sprinkhanen heel kort. Onder de naam 'sprinkhanen' vatten we uiteenlopende families samen. De belangrijkste zijn de sabelsprinkhanen (Tettigonidae) en de veldsprinkhanen (Acrididae). De sabelsprinkhanen lijken in sommige kenmerken meer op krekels dan op veldsprinkhanen. Zo hebben de sabelsprinkhanen evenals de krekels hele lange antennen, langer dan het lichaam. Bij de veldsprinkhanen zijn de antennen kort. De vrouwtjes van krekels en sabelsprinkhanen hebben een opvallende lange legboor ('sabel'), die ontbreekt bij de veldsprinkhanen. Tot de veldsprinkhanen behoren niet alleen de gewone kleine sprinkhanen die we overal in grazige open terreinen kunnen vinden, maar ook de gevreesde treksprinkhaan.
Verschillen in geluidsproductie
Het tjirpen van krekels en sprinkhanen wordt veroorzaakt door een proces dat stridulatie heet. Hierbij worden twee lichaamsdelen snel langs elkaar gewreven. Het ene deel, de kam, heeft tandjes of ribbels. Het deel waar de kam overheen wrijft, heeft ook oneffenheden en wordt door de wrijving in trilling gebracht. Aan het tjirppatroon kunnen we met enige oefening de soort herkennen, zoals we ook vogels aan de zang herkennen. Bij de veldsprinkhanen ligt het patroon tamelijk vast, maar krekels en sabelsprinkhanen tjirpen bij warm weer aan één stuk door. Krekels tjirpen door de onderkant van de rechtervleugel over de achterrand van de linkervleugel te wrijven. Sabelsprinkhanen doen het net andersom. De veldsprinkhanen wrijven de achterpoten langs een verharde ader van de voorvleugel.
Zonder gehoororgaan geen geluid
Het tjirpen van krekels en sprinkhanen is een communicatiemiddel. Op deze wijze kunnen mannetjes en vrouwtjes elkaar vinden. Het getjirp helpt ook de soorten gescheiden te houden. De diertjes komen alleen op het deuntje of de toonhoogte van de eigen soort af. Het produceren van geluid heeft natuurlijk alleen zin als er ook een gehoororgaan is om het geluid op te vangen. Dit gehoororgaan, een holte afgedekt met een trommelvlies, bevindt zich bij krekels en sabelsprinkhanen in de voorpoten, terwijl de veldsprinkhanen aan weerszijden van het achterlijf een trommelvlies hebben.
die haakjes zijn uiteraard om duderinnetjes snachts in de oorlel te knijpenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:25 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm zelfs in rotterdam op het industrieterrein hier... barst het op het moment van de krekels.
Wat betreft die haakjes.. geen idee eigelijk
indd een boomsprinkhaan:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:32 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Tsja, na een nachtje slapen denk ik dat het de Meconema thalassinum - boomsprinkhaan is, om precies te zijn een mannetje.
En waarom hij met die mislukte notenkraker loopt te zeulen is mij een raadsel.![]()
Ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt.
Een alternatieve legbuis?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
die haakjes zijn uiteraard om duderinnetjes snachts in de oorlel te knijpen
Maar om serieus te zijn, waarschijnlijk een alternatieve legbuis ofzo.
Wat een legbuis is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een alternatieve legbuis?
Kareltje? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
En ik heb weer wat nieuws! Gek blommetje deze keer. Even uploaden...
Dan moet het gewoon een oorlelknijpunit zijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat een legbuis is?
om eitjes ergens in te leggen. Ze kunnen met die legbuis ergens een gaatje in boren en daar dan de eitjes in leggen. Maar aangezien het een mannetje is, hoeven die geen eitjes te leggen dus zal het een overblijfsel van de evolutie zijn. ofzo
Dat is zowiezo z'n tweede functie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan moet het gewoon een oorlelknijpunit zijn![]()
![]()
Zeg hou 's op!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is zowiezo z'n tweede functie.
S'nachts als iedereen slaapt dan....
Niet van blaadje naar blaadje, gewoon via de bast, over een tak, en dan op het blad. Doen ze sneller dan je denkt. En in je post daarboven: dat is inderdaad een zwam. Of paddenstoel. Wat jij wil. Een schimmel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Helemaal langs de bast naar boven en dan van blaadje naar blaadje gekropen?![]()
Dat gaat dan inderdaad sneller dan ik dacht met die slakken. Beest is nu ook al weer verdwenen zag ik netquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:36 schreef dwerg het volgende:
[..]
Niet van blaadje naar blaadje, gewoon via de bast, over een tak, en dan op het blad. Doen ze sneller dan je denkt. En in je post daarboven: dat is inderdaad een zwam. Of paddenstoel. Wat jij wil. Een schimmel.
Nog een krekel.
In de herfst?quote:Het geslacht Mycena behoort tot de buisjeszwammen en omvat soorten met middelgrote tot kleine paddenstoelen. Ze hebben een conische tot klokvormige hoed met vaak gevoorde, rechte rand, die bij het rijper worden niet naar binnen omkruld. De steel is dun en heeft geen manchet. Sommige soorten hebben melksapbuizen in de steel waardoor bij doorbreken een wit of rood sap naar buiten komt.
De stinkmycena (Mycena leptocephala) is een kleine, manchetloze paddenstoel.
De stinkmycena groeit in grasland en grasbermen en vormt in de herfst vruchtlichamen, de paddenstoelen. De paddenstoel is in Nederland zeer algemeen.
Heb je al eens naar buiten gekeken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, dat is 'm!
[..]
In de herfst?Ik hoop toch dat de zomer nog even duurt.
De stinkmycena stinkt niet trouwens![]()
Ik ontken elke vorm van neerslag hardnekkigquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:33 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Heb je al eens naar buiten gekeken?
Ik ook, daarom zie ik die vieze kriebel beesten liever dood in de vensterbank dan rondkruipend op mijn raam of vloerquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:50 schreef Duderinnetje het volgende:
@ Swets: Ik maak nog geen mug dood, echt niet. Ik ben een héééééle erge softie![]()
Ik ben doodsbang voor spinnen, maar toch stop ik ze al gillend en bevend en hyperventilerend in een luciferdoosje om ze buiten te zetten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, daarom zie ik die vieze kriebel beesten liever dood in de vensterbank dan rondkruipend op mijn raam of vloer
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar nu ik dus wat beter naar alle torretjes en kevertjes kijk, vind ik ze al minder eng trouwens![]()
Moet je ook eens doen Swets![]()
Mijn zus was altijd bang voor beestjes, maar verzamelde op haar tiende insecten in haar poppenhuis.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Godzijdank heb ik geen onderzoekend kind die met al die kriebelende griezels binnenkomt, maar al panish wordt als er een mier op 30 meter afstand loopt.
Mbt insecten ben ik een groot voorstander van een nuclaire winter waardoor alles overlijdt.
Onderschat de mogelijkheid van een nuclaire winter de komende 8 jaar niet!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn zus was altijd bang voor beestjes, maar verzamelde op haar tiende insecten in haar poppenhuis.
Prijs je nog niet helemaal rijk dus![]()
ja jij zal je na die bak eten van je wel thuis voelen hierquote:
Ew ew ew! Ik heb een slakkenfobie denk ik. Als het regent staar ik ook echt naar de grond waar ik loop, om te zorgen dat ik er niet per ongeluk in één ga staan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja jij zal je na die bak eten van je wel thuis voelen hier
maar mag ik oprecht zeggen dat ik griezel en gruwel bij elke foto?
ik gil al bij een vlo.
en vorige week zaterdagochtend om 6 uur ging ik mijn luid kakelende kippen voeren.
en toen stond ik met mijn blote voeten op zo'n grote dikke naaktslak (ik had mijn lenzen nog niet in en dan ben ik net zo blind als jules de korte)
ik heb heel de buurt wakker gegild, zo oud als ik ben
Als slakken je tuin als snelweg gebruiken en bij wat vochtig weer bij het naar buiten stappen je bestrate tuin knarst gelijk een grindpad ga je wel anders denken over die vieze krengen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:21 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm alleen al voor het geluid.. en ik vind het dan nog eens oprecht zielig ook
Arme slakjes
Geen idee waarom ik het zo zielig vind trouwens.. maa rhet is een stuk zieliger dan een hoop ander "ongedierte"
het ziet er een beetje uit alsof er 2 pootjes zijn uitgetrokken. Ik hoop maar dat dat niet zo is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:24 schreef ArtyShock het volgende:
Wegens overdonderende aandacht nog maar even een shot, vlak voordat hij de tuin mocht gaan verkennen.
[afbeelding]
Daar tussen de voorste pootaanhechting en de middelste pootaanhechting; Zou daar nog een ander pootje moeten hebben zitten?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:25 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
het ziet er een beetje uit alsof er 2 pootjes zijn uitgetrokken. Ik hoop maar dat dat niet zo is.![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Aeghh! Nee! That does it. Geen natuâh meer voor mij. Ik ben ook maar een mens. Met grenzen aan zijn mentale gezondheid! Nee. Klaar ben ik er mee. Een mot? A la! Een torretje? Prachtig mooi.
Maar hier betreft het gewoonweg een spin MET WEERHAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aan de poten! Dat kan niet jongens, schiet mij maar lek, ik trek mijn regenpak aan, plak alle kieren af, míjn grens is bereikt, ik doe niet meer mee, handdoek in de ring, Den haag, here I come back.
JA IN EEN STRUIKGEWAS OP DE HEIDE, NIET IN MIJN KEUKEN!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:04 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
maar het zijn heel nuttige beesjes enzo![]()
Nou, na skaai schrap ik jou ook maar van de lijst potentiële bezoekersquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:44 schreef Duiveltja het volgende:
Godvertyfus, waar the fuck wonen jullie!!
ow, Arty is jouw hubske ?quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar Arty heeft 'm gelukkig helemaal achter in de tuin gezet
O wat vind ik dergelijke spinnen eng zeg
Hoe zit het nou met dat aantal poten, weet iemand dat? En wat doen die weerhaakjes precies? (ril!)
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, na skaai schrap ik jou ook maar van de lijst potentiële bezoekers![]()
Ja Arty is van mijquote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ow, Arty is jouw hubske ?
Dan zal hij wel geen pootjes hebben uitgetrokken toch ?
Volgens mij zijn het geen weerhaakjes maar voelsprietjes![]()
Ja jekkes, dan durf ik niets meer te posten!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:33 schreef Bluezz het volgende:
Tijd voor een aangepast icon voor Dudebeesterije :
[afbeelding]
En je kon er ook een steel bijkopen, zodat je, als je erg bang bent voor spinnen, je de pakker van enige afstand kan bedienen.quote:HG - INSECTENPAKKER.
Pakt probleemloos en veilig allerlei insecten. De pakker hoeft alleen maar over het insect geplaatst te worden. Door in dezelfde beweging de knoppen met de vingers naar beneden te duwen sluit de insectenpakker zich. Het insect kan buiten weer vrij gelaten worden. Uitvoering met en zonder handvat. Verpakt in zakje.
Je bedoelt als in met stalen handschoenen aan en de intentie ze fijn te knijpen al kokhalzend?quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:48 schreef Mirage het volgende:
ze bedekten je hand als je ze opnam.
Misschien heeft ie ze in een gevecht verloren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Bizar hoe deze spin dan twee poten kan missenTussen een deur gezeten misschien
![]()
De wat kleinere spinnen flambeer ik met deo+aansteker.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt als in met stalen handschoenen aan en de intentie ze fijn te knijpen al kokhalzend?
Ik bedoel geen enkel normaal denkend mens pakt zo'n vies ding gewoon vast natuurlijk. Het blijft wachten op een nuclaire winter.
In mijn geval moet ik dan eerst wat deo onder 8 oksels rollen en vervolgens heel dichtbij komen met mijn aanstekerquote:Op zondag 6 augustus 2006 19:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De wat kleinere spinnen flambeer ik met deo+aansteker.
Nou ja zeg, waar is dat nou weer voor nodig. Niet doen hoor. Ik koop wel een insectenpakker voor jequote:Op zondag 6 augustus 2006 19:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De wat kleinere spinnen flambeer ik met deo+aansteker.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval moet ik dan eerst wat deo onder 8 oksels rollen en vervolgens heel dichtbij komen met mijn aansteker
9 van de 10 keer zitten die bastards in een hoekje.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou ja zeg, waar is dat nou weer voor nodig. Niet doen hoor. Ik koop wel een insectenpakker voor je
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval moet ik dan eerst wat deo onder 8 oksels rollen en vervolgens heel dichtbij komen met mijn aansteker
Ieuwwwwww!!!!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:07 schreef lady-wrb het volgende:
ieuwks die slakken
ik heb ze ook in de tuin, de een nog groter dan de ander.
ik ben net terug uit italie. daar konden ze er qua griezelig ongedierte ook wat van.
wat dacht je bijvoorbeeld van [[url=http://f10.putfile.com/thumb/8/23617042880.jpg]afbeelding][/URL]die ik aantrof op de antenne van de auto.
Dat is altijd zo bij slakken van koninklijke bloede. Die hebben een gevolgquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Op die laatste foto hangt er een plakkerige sliert slijm uit z'n reet
Wist je dat het totale gewicht aan insekten op de wereld veel groter is dan het totale gewicht aan mensen.
Ik ben even kotsen.
Dude, das zo'n mot waar mijn katten gek van zijn!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:22 schreef Nilasha het volgende:
Ikke vind die foto van die megaspin die je op je scherm krijgt als je op pagina 2 klikt iets minder... Brr..
![]()
Ja één van mijn katten dus ook! Die gaat met enige regelmaat de tuin in om me er eentje te kunnen aanbiedenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:22 schreef Nilasha het volgende:
[..]
Dude, das zo'n mot waar mijn katten gek van zijn!![]()
Shit, gequote ipv geedit, sorry..
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja één van mijn katten dus ook! Die gaat met enige regelmaat de tuin in om me er eentje te kunnen aanbiedenKomt ze helemaal verhit en langs haar dichtgebeten kaken mauwend binnen. "Prooi! Prooi! Offerande! Levende have! Vrouw stookt het vuur op en pak het spit!"
Volgens mij heeft ze dan de illusie dat ze een hele mus gevangen heeft of zo (het is een stadse nuf hè, dus die snapt dat allemaal niet zo, van de natuur. Net als ik.)
Dat komt vanzelf. Mijn katten droppen regelmatig bloedende veldmuisjes of half aangevreten vogels op de stoepquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja één van mijn katten dus ook! Die gaat met enige regelmaat de tuin in om me er eentje te kunnen aanbiedenKomt ze helemaal verhit en langs haar dichtgebeten kaken mauwend binnen. "Prooi! Prooi! Offerande! Levende have! Vrouw stookt het vuur op en pak het spit!"
Volgens mij heeft ze dan de illusie dat ze een hele mus gevangen heeft of zo (het is een stadse nuf hè, dus die snapt dat allemaal niet zo, van de natuur. Net als ik.)
Mag je nog blij zijn dat ze die op de stoep achterlaten. Katten beschouwen het soms ook als een teken van genegenheid om je de cadeautjes in je bed aan te biedenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf. Mijn katten droppen regelmatig bloedende veldmuisjes of half aangevreten vogels op de stoep
Je katten hebben geen tanden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:15 schreef Duderinnetje het volgende:
een levende muis.
Ze vervoeren de muizen zoals ze kittens vervoeren. Dus met alle omzichtigheid. Spelen met een levende muis is leuker dan met een opengereten DOA kennelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je katten hebben geen tanden?
Kaviaar op een bedje van bladquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:35 schreef dwerg het volgende:
Weet je wat dit zijn, Duderinnetje?
[afbeelding]
Ik zeg we flamberen ze. Dat agent orange was zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:00 schreef dwerg het volgende:
't Zijn eitjes van een vlinder of mot. Dus het worden harige rupsen.
't Is op zich wel een beter idee dan het gebruik van pesticiden. Ik moet de eerste rups nog tegenkomen die een resistentie tegen vuur heeft ontwikkeld. Aan de andere kant zie ik nog wat nadelen waar aan gewerkt moet worden voor we kunnen denken aan een grootschalige toepassing in de tuinbouw.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg we flamberen ze.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:06 schreef dwerg het volgende:
Aan de andere kant zie ik nog wat nadelen waar aan gewerkt moet worden voor we kunnen denken aan een grootschalige toepassing in de tuinbouw.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat agent orange was zo slecht nog niet.
Het is een soort Tsjernobyl-lieveheersbeest!quote:Op maandag 4 juni 2007 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
Die hebben we hier ook heel veel zitten op de voorgevel!
Ik heb me daar ook al over vergriezeld.
Soortoverschrijdende seks in mijn tuin?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Das een kruising tussen een kapoentje en een kever en een pissebed.
De Groningse seksuele uitspattingen zijn zelfs het dierenrijk binnengedrongen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Soortoverschrijdende seks in mijn tuin?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
De Groningse seksuele uitspattingen zijn zelfs het dierenrijk binnengedrongen.
Een lieveheersbeestjeslarve? Komen die uit een larve dan? (Ja ik ben een stadse hè?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Volgens mij een lieveheersbeestjeslarve, maar hang me er niet aan op.
Blijkbaarquote:Op maandag 4 juni 2007 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een lieveheersbeestjeslarve? Komen die uit een larve dan? (Ja ik ben een stadse hè?)
Jaaa. In één keer goed.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is een meikever. Die zijn tegenwoordig als gevolg van massabestrijding heel zeldzaam.
Nóg zeldzamer zijn meikevers in vaatwassers. Wederom een unieke gebeurtenis in huize Parkplatz!
Hij was niet meegewassen hoor!quote:
Zo'n kat had ik ook.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:52 schreef ArtyShock het volgende:
We denken dat de kat 'm naar binnen heeft gebracht. In de herfst komt onze dikke kat ook altijd met grote levende motten aan die we vervolgens met veel oe's en aa's dienen te bewonderen.
Die heeft een beetje schaap in zijn bek, om een nestje mee te bouwen, denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:00 schreef Cat22 het volgende:
Mag deze mutant koolmees ook in het topic?
[ afbeelding ]
Als ik dat monster zo zie is dat helemaal geen slecht idee geweest, die massabestrijdingquote:Op maandag 12 mei 2008 18:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is een meikever. Die zijn tegenwoordig als gevolg van massabestrijding heel zeldzaam.
Dit vuige dier ken ik (denk ik, weet het niet zeker) alleen onder de Engelse naam Soldier bug en de Nederlandse benaming stinkbeestjequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben net terug uit italie. daar konden ze er qua griezelig ongedierte ook wat van.
wat dacht je bijvoorbeeld van [ link | afbeelding ]die ik aantrof op de antenne van de auto.
Die eet 'ie toch op? Die spin?quote:Op maandag 1 september 2008 09:38 schreef Bluezz het volgende:
Ik zeg : lieveheersbeestjes erop af sturen
bladluizenquote:Op maandag 1 september 2008 16:39 schreef Bluezz het volgende:
Eeeeh wat vreten die dan ook alweer op? Ik dacht spinnen![]()
Ik ken ze in het Engels gewoon als stink bugsquote:Op maandag 1 september 2008 15:26 schreef Loqi het volgende:
[..]
Dit vuige dier ken ik (denk ik, weet het niet zeker) alleen onder de Engelse naam Soldier bug en de Nederlandse benaming stinkbeestje![]()
Hij doet die naam dan ook echt eer aan want die beesten meuren als je ze aanraakt!!!Dit beestje is de voornaamste reden dat ik als kind ineens beestjes niet meer leuk vond
kotsmisselijk word ik van die geur
[ link | afbeelding ]
(deze lijkt er iets minder op, maar ze komen in verschillende kleurtjes blijkbaar)
Nee bladluizen gekkie!quote:Op maandag 1 september 2008 16:39 schreef Bluezz het volgende:
Eeeeh wat vreten die dan ook alweer op? Ik dacht spinnen![]()
Zoiets zat er laatst ook bij mij thuis, dat is een Wants.quote:Op maandag 1 september 2008 15:26 schreef Loqi het volgende:
[..]
Dit vuige dier ken ik (denk ik, weet het niet zeker) alleen onder de Engelse naam Soldier bug en de Nederlandse benaming stinkbeestje![]()
Hij doet die naam dan ook echt eer aan want die beesten meuren als je ze aanraakt!!!Dit beestje is de voornaamste reden dat ik als kind ineens beestjes niet meer leuk vond
kotsmisselijk word ik van die geur
[ link | afbeelding ]
(deze lijkt er iets minder op, maar ze komen in verschillende kleurtjes blijkbaar)
Jaquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:19 schreef sbientje het volgende:
die meloen erop!was je bang dat ie het glas op zou tillen en ervandoor zou racen?
Greys, kom in het desbetreffende topic eens vertellen welke beesten je op Madeira hebt gezienquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja
Nou, optillen... ik was bang dat ie tegen de binnenkant van het glas aan wilde klimmen en hem dan om zou duwenEn het zou nog een paar uur duren voordat Heer Greys uit zijn werk zou komen en ik moest er niet aan denken dat dat glas ineens om zou liggen en ik de spin niet meer zou zien. The horror!
Dan zit je met stukjes insect, dat wil je óók niet. Ik kan Greys dus wel begrijpen, dat ze wacht tot er iemand stoerders is om dat ding buiten te zettenquote:Op woensdag 3 september 2008 16:46 schreef ilsepielse het volgende:
LOL! Dat glas met die meloen...
ik had overigens de andere kant van het glas gebruikt; om dat beest te pletten.
Of de meloen, die is wat groter. Dan maar geen meloen eten.
Done, darlingquote:Op woensdag 3 september 2008 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Greys, kom in het desbetreffende topic eens vertellen welke beesten je op Madeira hebt gezien
Nouuuu, ik had ook eens een spin in huis (ja wel vakerquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:19 schreef sbientje het volgende:
die meloen erop!was je bang dat ie het glas op zou tillen en ervandoor zou racen?
Precies de reden waarom ik de stofzuiger niet gebruikt heb voor die dingenquote:Op woensdag 3 september 2008 19:14 schreef Greys het volgende:Clumsy! Nou, er zit hier nu op een plafond een best grote spin en als ik alleen zou zijn dan ging ie de stofzuiger in en gebruikte ik die stofzuiger gewoon niet meer tot Heer G de zak had vervangen
En de stofzuiger ging in de logeerkamer met de deur dicht uiteraard, straks loopt ie er uit.
Verder heb ik zo'n electronisch tennisracket, maar daar durf ik nog maar weinig mee te beginnen
*proest*quote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Dames,neem een stuk karton en schuif dat eronder. Deur open, armen strekken en spinnekop laten gaan.
Zelfs ik durf het - en ik ben fóbisch - puur en alleen omdat ik denk dat ik anders niet in de hemel kom.
(Het kan Ghandi zijn! Het kan Ghandi zijn! Het kan Ghandi zijn! is steevast mijn licht hysterische mantra als ik weer met zo'n glaasje loop).
Met de stofzuiger mag ook niet.Heul Zielug.
Trap zo'n beest dan dood! (Maar het kán Ghandi zijn hè? Kom niet bij me aan als de hemelpoort op slot zit
)
ik beland toch wel in de hel, dus ik zet op spinnen gewoon een stofzuigerquote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Dames,neem een stuk karton en schuif dat eronder. Deur open, armen strekken en spinnekop laten gaan.
Zelfs ik durf het - en ik ben fóbisch - puur en alleen omdat ik denk dat ik anders niet in de hemel kom.
(Het kan Ghandi zijn! Het kan Ghandi zijn! Het kan Ghandi zijn! is steevast mijn licht hysterische mantra als ik weer met zo'n glaasje loop).
Met de stofzuiger mag ook niet.Heul Zielug.
Trap zo'n beest dan dood! (Maar het kán Ghandi zijn hè? Kom niet bij me aan als de hemelpoort op slot zit
)
Lafaard. Wees dan een vent/vrouw/geen idee wat je bent en zet je schoen erop.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik beland toch wel in de hel, dus ik zet op spinnen gewoon een stofzuiger(en een tip om ervoor te zorgen dat daar niks uitkruipt: stop een een stofdoek in de slang
)
dat durf ik nietquote:Op woensdag 3 september 2008 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lafaard. Wees dan een vent/vrouw/geen idee wat je bent en zet je schoen erop.
Das teminste ietsquote:Op woensdag 3 september 2008 22:16 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dat durf ik nietdat vind ik ranzig
al durf ik kleine spinnen wel met een zakdoekje te pakken (overwinning op mezelf)
quote:Op woensdag 3 september 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
Geloof het of niet (ik heb getuigen...) maar er is zojuist weer een ENORME joekel van de muur geplukt hier met een glaasje en een kartonnetje. Uiteraard niet door mij
Morgen even de makelaar bellen....
dat klinkt als 'wij komen u God brengen'. Ja zet maar in de gangquote:Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef Niara het volgende:
[..]
Das teminste iets![]()
Maar niet doodtrappen omdat het te vies is ..![]()
De reden dat het Ghandi kan zijn is veel beter! En voor Ghandi zet je je deur wagenwijd open, toch?
Ik denk dat het Toon Hermans wasquote:Op woensdag 3 september 2008 22:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien Elvis Presley was Grace!!!
Als je die redt, kan je volgens mij ook wel een potje breken bij Petrus. Deed 'ie een beetje Jailhouse Rock-achtig in dat glaasje?
Nou weet ik niet of Toon punten scoort, maar het is wellicht een klein plusje achter je naam!quote:Op woensdag 3 september 2008 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat het Toon Hermans was
Hij zong iets over een ballonnetje namelijk!
Dat was Houdini.quote:Op woensdag 3 september 2008 23:05 schreef Janetje het volgende:
Tijd geleden zat er hier ook zo'n knoepert van een spin, zeg maar ter grootte van m'n handpalm. 'T diertje hing lekker te relaxen aan de voordeur. "Kut, past niet door de stofzuiger." Grootste glas gepakt dat ik kon vinden, kaft van de ikea eronder. Zet ik het glas eroverheen, passen z'n pootjes er niet onder.. 2 van die ranzige harige bruine poten onder de rand van het glas vandaan en maar spartelen.
Ik de rest van de ikeagids op het glas gelegd, pootjes bewogen toen iets minder. Naar de keuken gesprint, lepel gepakt. Met de lepel uiteindelijk die pootjes eronder gevrot. Heb 't aardige beestje zo ver mogelijk van m'n huis, aan het eind van de straat, in een heg gezet, ben nog nooit zo rap terug naar huis gehold
. Heb het glas maar in de bak gegooid uiteindelijk, drinken doe ik er toch niet meer uit. Moet er overigens vrij maf uit hebben gezien; ik met een glas zo ver mogelijk bij me vandaan de hele straat door.
NU GROEIEN ER SPINNEN IN JE BUIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 3 september 2008 23:23 schreef Greys het volgende:
Ja hoor clums, maak jezelf dat maar fijn wijs
JanetjeIk heb dus wel weer uit het glas gedronken, bedenk ik me net
*ril*
Ja! Die willen we horen!quote:Op woensdag 3 september 2008 23:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb trouwens de moeder der alle kriebelransbahverhalen. Ik heb ooit een madeninvasie gehad
.
[insert traumaflashbacks]
* Glaasje over beeldscherm zet *quote:
Het is wel echt heul viesquote:
Ik heb er echt meerdere heule nare dromen aan overgehouden. Zoiets wil je niét zien.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Mijn collega had ong. precies hetzelfde verhaal.
Brrrrr de hele poli is 2 weken lang in de ban geweest van maden op haar balkon
Bleken ze naar boven gekropen te zijn, via de afvoer van het balkonnetje van de onderburen... daar lag een vuilniszak al weken open, ze waren op vakantie
quote:Op donderdag 4 september 2008 09:27 schreef Dipkip het volgende:
Bloem? Serieus? Ik had het met keukenzout geprobeerd, maar daar werden ze alleen maar boos van
Hmmmm, even denken of ik dit horen wil...quote:Op donderdag 4 september 2008 08:22 schreef Dipkip het volgende:
Het verbaast me trouwens dat mijn renspinnenplaag anekdote nog niet in dit topic staatmisschien uit medeleven.
Via de SC in OUD!quote:Op donderdag 4 september 2008 09:40 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe je op het idee van bloem kwamheb je gewoon alles uit je keukenkastje staan testen?
Geen idee.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Die ondergrondse container klinkt erg spannend Dude!
Wat zouden daar voor beesten in wonen?
Straks gaat ie eitjes leggen en komen er allemaal gemuteerde oorwurmen met zijn tientallen tegelijk uit je stofzuigertje wandelenquote:Op donderdag 4 september 2008 23:01 schreef Misstique het volgende:
Hij rinkelde door mn stofzuigerslang en ik heb nog steeds kippevel..
Nou, gezien hoe ernstig de schade van de lekkage was, heeft er een tijdje niemand gewoond. Er moest een nieuw dak op en een nieuwe keuken in. Ze zullen in de tussentijd wel bestrijding hebben laten komen denk ik hoop ikquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:04 schreef Greys het volgende:
Een horrofilm is er niets bij!![]()
Ik zou ook verhuizen, zeker weten... maar heeft de bewoner na jou er ook nog last van gehad dat je weet of was het probleem op een gegeven moment weer opgelost? Whaaaaaaaaaaaa, wat een walgelijk idee, al die spinnen die over je bed rennen!
Ik werd ook een keer wakker, keek ik recht in de ogen van een dikke tor die op mijn kussen gelijk naast mijn hoofd zatquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:48 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb 1 keer wat ranzigs gehad
Ik was lekker aan het slapen, maar werd half wakker omdat er iets op mijn gezicht viel. Ergens in m'n achterhoofd ging het Spinnenalarm af, dus ik veeg met m'n arm dat iets van m'n gezicht af. Ik hoor een zachte plof, ben nu helemaal wakker, doe het licht aan en kijk naast m'n bed. Niks. Ik kijk aan de andere kant van m'n bed. Loopt daar ineens een flinke spin![]()
blinde muggen welquote:
quote:
ik heb met m'n zaklamp onder het bed geschenen, mormel probeerd weg te vliegen maar dat lukte nietquote:
ja hallo! je zei zelf dat ie blind was! nu niet gaan terugkrabbelen he!quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
ik heb met m'n zaklamp onder het bed geschenen, mormel probeerd weg te vliegen maar dat lukte niet
en weet ik veel of het een blinde mug was
ik noem grote vliegen snel blinde muggenquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja hallo! je zei zelf dat ie blind was! nu niet gaan terugkrabbelen he!
ik was eigenlijk alleen bang dattie weg zou vliegenquote:Op zaterdag 6 september 2008 23:31 schreef Greys het volgende:Kon je niet nog even met een vliegenmepper onder je bed porren om hem (haar?) uit zijn (haar?) lijden te verlossen? Oh nee, je kon er niet bij he? Volgens mij erger je je dan idd dood aan dat gepruttel, als het verder doodstil is 's nachts
Maar nog altijd liever een mug dan een spin!
quote:Op zondag 7 september 2008 13:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Dames en heren, foto's van griezelige beesten willen we.
quote:Padden hebben over het algemeen
* een droge wrattige huid
* een lompe lichaamsbouw
* korte achterpoten waarmee ze hoofdzakelijk lopen in plaats van springen
* leggen hun eieren in lange rijen
Kikkers hebben over het algemeen
* een gladde vochtige huid
* een slanke lichaamsbouw
* lange achterpoten met zwemvliezen waarmee ze goed kunnen springen en snel kunnen zwemmen
* leggen hun eieren in een groep
Ik ga met je mee. En wel een houtlangpootmug van het vrouwelijke soort: Tanyptera Atrataquote:
Legboor. Bij een jarendertigvrouwtjesmug, het klinkt zo... zo ...quote:het vrouwtje legt haar eitjes met haar legboor in rottend maar nog stevig hout. Daarin ontwikkelen de larven zich
Nee joh, dat was ook een grapje. De heidelibel was het eerste rode beessie dat ik tegenkwam in mijn boekquote:
Dat is 'm!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef Reese het volgende:
[ afbeelding ]
Ho, wacht, stop de persen, het is de dictenidia bimaculata!
Ben nog nooit zo blij geweest met een múg! Een plaatje nota bene.
Ohquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:27 schreef Barbaaf het volgende:
Ik denk dat dit 'm ook niet is, de mug van ArtyShock heeft duidelijk een meegespoten borststuk, die dictenidia is toch voornamelijk zwart. Wat die laatste dan weer wel heeft zijn de meegekleurde middenstukken van de poten, die mistten al bij de tanyptera.
*proest*quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef Duderella het volgende:
Oh![]()
Kan het niet zijn dat de dictentio eraf gevallen is? En dat hij toen een tanypetra heeft ontwikkeld? Lijkt mij reuze plausibel.
Nou. Over wijn gesproken. Én enge beesten:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:21 schreef Reese het volgende:
Zet Dude, Arty en 'n wijnglas in een topic, samen met wat gevleugelde of bevederde vrienden, en het is feest
Dat is vaste prik (al dan niet van een Groningse langpootmug)
Stoer beest!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:30 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Een sprinkhaan etende wesp ofzo? Hij trok zo nu en dan een ander insect in zijn holletje onder de grond.
DAT is NOG ranziger dan die mensen die van die bewegende bulten onder hun huid hebben ineens.quote:
Ja de wijn had op zich dan weer geen direct verband met de worm.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
DAT is NOG ranziger dan die mensen die van die bewegende bulten onder hun huid hebben ineens.
Goddank lust ik toch al geen wijn zeg.
O, nu je het zegt, ze lijkt er wel op hè?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:10 schreef oh-oh het volgende:
Tis wel een mooie reden om niet naar Afrika te willen![]()
ff geheel of topic maar ook een beetje niet want ik moest aan X-Files taferelen denken bij je worm tegen je huig verhaal, is dat nou Gillian Anderson in je ui?
Ik ben lam om!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:54 schreef Reese het volgende:
Geen verband, geen verband!! Dude, het is Crystalhelder! Die worm is juist de schuld van de wijnonthouding.
Met een flesje glaasje per dag had die worm dat nou nooit overleefd, zo achter die huig. Die gymleraar eet zeker alleen maar van die enge havervlokken en ander ongezellig voer. Daar léven wormen op. Zo dom.
Dus regelmatig wijn, of iets anders alcoholisch uiteraard, vanwege het zure en het ontsmettende karakter vanwijn
. Regelmatig suiker is ook een aanrader, dat remt de groei van zo'n glibberding. Waar hou je nog meer van? Oesters toch? Of was het nu de rauwe vis in sushi? Hoe dan ook, eet dat! Het is vast érgens goed voor.
Mijn god, je moet er toch niet aan denken dat de TT moet gewijzigd worden in 'Slikt Dude een worm door: gekke beesten in de Parkplatzbewoners'. Brrr...![]()
Nou ja, ik moet zeggen, het is geen zwever. Zijn motto: diëten zijn stupid en you just got to move baby!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik moet er niet aan denken, een rechtsdraaiende antroposofische afrikaanse personal trainer mét keelworm die het drinken van ons levensvocht, nl wijn, afraadt. Een dubbele contradictie in terminalus als je het mij vraagt
Reese heeft gelijk, die man had gewoon elke dag een lekker wijntje moeten drinken. Doodt al het engs in ons lijf.![]()
Ontopic shirtje :
[ afbeelding ]
OH MY GOD!!!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou. Over wijn gesproken. Én enge beesten:
Van mijn personal trainer (ik luister naar hem) mag ik geen wijn. En zo kom ik op enge beesten, want hij vertelde laatst dat hij een paar jaar geleden, na een bezoek aan zijn vaderland in Afrika, wekenlang last had van een rare kriebel achter in zijn keel. Alsof er iets tegen zijn huig kietelde.
* Wegzappen als je zit te eten *
Op een dag liep hij op het station en de kriebel werd héél groot. Er kroop iets omhoog! Er zat iets achter in zijn mond! Hij stopte een paar vingers in zijn mond en greep het vast en trok en trok, als een goochelaar aan een rits zakdoeken, en smeet het op de grond: daar lag een twee decimeter lange witte worm, krioelend. Die had wekenlang in zijn slokdarm geleefd.
Bent u daar nog?
Ik ga even braken.
O nee, dat durf ik nu ook niet meer.
Geheel off topic maar kijk:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:07 schreef Duderella het volgende:
[..]
O, nu je het zegt, ze lijkt er wel op hè?
Maar dit is een getekend poppetje en volgens mij niet op haar geënt, maar ik weet het niet zeker eigenlijk.
Ik moet overigens bij álle insecten aan de X-files denken, want ik geloof dat het stiekem mini-bionische mechanismen zijn die erop zijn ons uit te roeien zodat de aarde overgenomen kan worden door superwormen. Maar dit terzijde!
quote:Op zondag 7 juni 2009 16:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geheel off topic maar kijk:
[ afbeelding ]
Doodmaken doen we hier niks, is de stelregel.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:40 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe kun je dat laten zittenIk zou geen oog meer dichtdoen.
Oooh, die zijn liefffquote:Op zondag 23 mei 2010 09:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
kwam ik tegen in Taipei. Midden tussen de industriele lelijkheid, naast world trade center en gerenommeerd hotel! Zo'n tegel is 20cm bij 20cm ofzo. Het ding was huge en kijk nou het heefthorens
Dus mijn gepocheerde eitje van die ochtend opboerend vraag ik mijn Taiwanese collega "What. The. Fuck. Is. This?!"
"Ah yes, some bug. This small one, near coast lot's of them, a little bigger"
Okay, that beats the Parkplatz!quote:Op zondag 23 mei 2010 09:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
kwam ik tegen in Taipei. Midden tussen de industriele lelijkheid, naast world trade center en gerenommeerd hotel! Zo'n tegel is 20cm bij 20cm ofzo. Het ding was huge en kijk nou het heefthorens
Dus mijn gepocheerde eitje van die ochtend opboerend vraag ik mijn Taiwanese collega "What. The. Fuck. Is. This?!"
NIET!!!quote:Op zondag 23 mei 2010 09:56 schreef Harajuku. het volgende:
Zulke grote motten heb je ook in Groningen.
Echt wel! Sterker nog, toen ik in Groningen woonde kwam hij elke avond op bezoek om tegen mijn raam aan te bonken. Het is hem ook een paar keer gelukt om binnen te komen.quote:
t lijkt wel een pokemon man! brrr!quote:Op zondag 23 mei 2010 09:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
Christ.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Echt wel! Sterker nog, toen ik in Groningen woonde kwam hij elke avond op bezoek om tegen mijn raam aan te bonken. Het is hem ook een paar keer gelukt om binnen te komen.![]()
Maar wees niet bang, dat was niet mijn huis in jouw straat, een ander huis in Groningen. But still!
HORENS!quote:Op zondag 23 mei 2010 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit kreng was echt een cm of 7, en heeft HORENShe! Dat heb ik nog nooit bij een motje gezien in Nederland.
Neem dit mee.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Over 2 weken moet ik weer. Ik zal extra aandacht aan insecten besteden.
Ik mag hopen dat 'ie ontsnapt was uit het terrarium.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:17 schreef oh-oh het volgende:
Spinnen zijn fijn dude, mooi geen muggen, hou ze maar te vriend![]()
Wij liepen gisteren in de dierentuin en ineens vloog deze bij een vriend in zijn nek:
[ afbeelding ]
Wat een schoonheid he?
Wel in Rhenen dusquote:Op maandag 24 mei 2010 13:35 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat 'ie ontsnapt was uit het terrarium.
Zoiets vliegt niet echt vrij rond toch, in dit land?
Deze was echt wel groot, was geen zacht geklop op mijn raamquote:Op zondag 23 mei 2010 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit kreng was echt een cm of 7, en heeft HORENShe! Dat heb ik nog nooit bij een motje gezien in Nederland.
Die wil je dan in een heel goed afgesloten terrarium houden hoor.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wel in Rhenen dus![]()
Hij zal idd wel ergens ontsnapt zijn, maar hij vloog echt vrij rond.
Ik had m graag mee naar huis genomen, maar we hadden geen goed doosje of zo bij ons![]()
Ik had m wel als huisdier willen hebben
Oh wat zonde dat zo een prachtig dier maar redelijk kort leeft zegquote:Op maandag 24 mei 2010 16:52 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Die wil je dan in een heel goed afgesloten terrarium houden hoor.
Dat is namelijk een Cerambix scopolii (kleine eikenbok) en dat is een boktor.
Dat zou wel een belletje moeten doen rinkelen.
p.s. Het is een inheemse diersoort en een leuke vondst want ze schijnen tegenwoordig zeer zeldzaam te zijn.![]()
Die kleine knager heeft zelfs een eigen wiki pagina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eikenboktor
[ afbeelding ]
Nee, joh, voelsprietenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:49 schreef Duderella het volgende:
HORENS!
Dat is de limit. Horens kunnen niet. Dan mag het dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |