ik denk dat talpa nog wel langer dan een jaar zal bestaan ja. ook al draaien ze verlies.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:17 schreef SunChaser het volgende:
Geef jij Talpa nog een kans het nieuwe seizoen? Ze bestaan meer dan een jaar, in september volgt een nieuw seizoen. We krijgen BB6, De Gouden Kooi, Lotte, Jack S. een komedie met Beau, Gooise Wijven.
Ik laat zelf Talpa nog steeds op 35 staan, er is niks dat me kan bekoren behalve miljoenenjacht.
Het is logisch dat die mensen tot het eind moesten wachten, omdat er voor zo'n wedstrijd nu eenmaal minder belangstelling is.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:06 schreef tong_poh het volgende:
Meestal moest ik juist wachten tot het laatst voor een kleine samenvatting die de verhoudingen op het veld niet juist weergaven.
vandaar dat het zo logisch is van talpa om die wedstrijden nu als eerste uit te zenden als iedereen massaal op talpa drukt ...lekker logisch allemaal van talpaquote:Op zondag 16 juli 2006 11:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is logisch dat die mensen tot het eind moesten wachten, omdat er voor zo'n wedstrijd nu eenmaal minder belangstelling is.
zo top was ajax toch niet afgelopen seizoen?quote:Op zondag 16 juli 2006 10:24 schreef rednajt het volgende:
Sinds talpa de wedstrijden uitzendt volg ik het voetbal op tv nog maar heel weinig...irritante kut zender die de top clubs helemaal achteraan zet om zo maar kijkers te blijven houden heel de uitzending lang...erg irritant...en dan al die achterlijke reclame blokjes er tussendoor ...echt om doodziek van te worden.....WEG MET TALPA!
Het grootste vooroordeel over talpa is de reclame die ze aanbieden, dat is naar mijn gevoel zelfs nog minder dan een RTL4 of SBS6quote:Op zondag 16 juli 2006 11:21 schreef mister_popcorn het volgende:
afentoe de wedstrijden. Als Feyenoord speelt en heeft verloren hoef ik 't vaak geeneens te zien, los van 't feit dat de kans groot is dat ik de wedstrijd al in 't eggie heb gezien.
die achterlijke kutreclame's om de 10 minuten, beginnen met clubs waar nog geen 1% van de NL bevolking in geinteresseerd is, gavderdamme, kut talpa
spreiden?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:24 schreef Mike het volgende:
Geweldig zeg, die frustraties over De Wedstrijden.Als je voetbalfan bent, kijk je gewoon alle wedstrijden.
Ik zie ook helemaal niet in waarom eerst per se alle topclubs aan bod moeten komen. Voor een zender is het veel prettiger om dat wat te spreiden zodat niet 50% afhaakt na een half uur.
Dus jij geeft ze nog een kans door een programma wat al zovaak is uitgemolken en waar geen hond meer naar wilt kijkenquote:Op zondag 16 juli 2006 10:25 schreef Sanne het volgende:
Ik geloof dat ie op 23 staat, maar weet het niet eens zeker.
Ik geef ze nog een kans qua Big Brother.
That's it wel weer.
Ow ja, en The 4400 is ook van Talpa he?Die kijk ik ook nog.
quote:Op zondag 16 juli 2006 11:32 schreef rednajt het volgende:
[..]
De kijker wil gewoon de topclubs eerst zien...en zolang talpa dat niet doet zullen ze steeds meer kijkers verliezen..ik hoop eigenlijk dat ze hiermee doorgaan want des te eerder gaan ze failliet....
Van Speijk bleef een succes...meer dan Boks, dat ver terugzakte.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef linuxje het volgende:
alleen omdat john de mol dat heeft opgericht zeikt iedereen talpa af, maarja soms hebben ze wel leuke programma's, beter dan rtl 4, dat kijk ik echt nooit, en talpa staat dan ook op 10 bij mij
leuke programma's zijn: samen, old christine, joling en gorden en volgens mij deed gooische vrouwen het goed, maarja entertainment live, Big brother 40, Boks, van Speijk kijkt ook niemand meer naar.
Ja gedurende seizoen ....en dat kwam alleen om het playoff gedeelte dat mensen op het laatst steeds meer gingen kijken...quote:Op zondag 16 juli 2006 11:33 schreef Mike het volgende:
@ rednajt: De Wedstrijden trok juist steeds meer kijkers gedurende het seizoen, dus ik denk dat jouw theorie niet opgaat.
Ik snap niet waar je dit vandaan haalt. Als er nou 1 programma niet slecht heeft gepresteerd op Talpa, dan is het De Wedstrijden wel...quote:Op zondag 16 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:
Maar je kan het als zender niet permitteren om heel het seizoen slecht te presteren in kijkcijfers en op het laast nog efffe goed te doen....
quote:
De laatste uitzendingen scoorden juist matig. Het hele seizoen door, op Augustus na is het rond de 2miljoen geweest, nooit lager.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ja gedurende seizoen ....en dat kwam alleen om het playoff gedeelte dat mensen op het laatst steeds meer gingen kijken...
Bullshit.quote:Maar je kan het als zender niet permitteren om heel het seizoen slecht te presteren in kijkcijfers en op het laast nog efffe goed te doen....
Engeland heeft ook playoffs hoor. En dat Talpa alles bedacht heeft is natuurlijk de grootste onzin ooit. Anders ga je gewoon weer lekker onder je steen zittenquote:Die playoffs moeten ook zo snel mogelijk opgedoekt worden...![]()
Er klopt gewoon niks meer in dit landWe zijn het enige land met zo een kut playoff systeem...volgens mij heeft john de mol dit bedacht en de knvb nog een paar miljoen extra gegeven voor de rechten
![]()
Wel in vergelijking met Studio Sport.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je dit vandaan haalt. Als er nou 1 programma niet slecht heeft gepresteerd op Talpa, dan is het De Wedstrijden wel...
Het is moeilijk om de kijkcijfers van Studio Sport en De Wedstrijden met elkaar te vergelijken. Die worden namelijk op een andere manier gemeten. De kijkcijfers van Studio Sport werden gemeten in het begin van het programma, als Ajax of Feijenoord speelde. Daarna zakten de cijfers altijd in als er hockey of handbal werd uitgezonden. Dat zag je nooit terug in de kijkcijfers.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:51 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wel in vergelijking met Studio Sport.
Anyway, Talpa staat op 15, Talpa blijft op 15. Als ze iets leuks uitzenden kijk ik, anders niet. Waarschijnlijk wordt het een klein beetje de Wedstrijden. Verder heb ik nog niets interessants gezien in de programmering.
Sinds wanneer heeft SKO de kijkcijfermetingen aangepast dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:53 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is moeilijk om de kijkcijfers van Studio Sport en De Wedstrijden met elkaar te vergelijken. Die worden namelijk op een andere manier gemeten. De kijkcijfers van Studio Sport werden gemeten in het begin van het programma, als Ajax of Feijenoord speelde. Daarna zakten de cijfers altijd in als er hockey of handbal werd uitgezonden. Dat zag je nooit terug in de kijkcijfers.
Bij De Wedstrijden is het cijfer dat je ziet een gemiddeld cijfer over het hele programma.
Je kletst echt een hoop verschrikkelijk onzin...heb jij soms aandelen de mol ofzo...quote:Op zondag 16 juli 2006 11:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De laatste uitzendingen scoorden juist matig. Het hele seizoen door, op Augustus na is het rond de 2miljoen geweest, nooit lager.
[..]
Bullshit.
[..]
Engeland heeft ook playoffs hoor. En dat Talpa alles bedacht heeft is natuurlijk de grootste onzin ooit. Anders ga je gewoon weer lekker onder je steen zitten
Precies, als Talpa ineens Friends uit gaan zenden kijkt iedereen Talpa, ook de mensen die een hekel aan de zender hebben (en anders zijn ze gewoon dom)quote:Op zondag 16 juli 2006 12:01 schreef detulp050 het volgende:
Ik kijk niet heel erg vaak naar Talpa, maar dat is bij geen enkele zender zo. Ik kies namelijk niet op basis van de zender, maar op basis van het programma. De wedstrijden kijk ik vaak helemaal, miljoenenjacht ook. Soms Gooische Vrouwen en die politieserie waar ik de naam van kwijt ben kijk ik ook wel eens. Genoeg dus om vaker Talpa op te hebben staan dan SBS6 of RTL7
Die zijn niet aangepast. De meetmomenten liggen alleen anders bij die twee programma's. Dacht je dat er echt 3 miljoen mensen keken naar hockey op tv?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:05 schreef mbn het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft SKO de kijkcijfermetingen aangepast dan?
Nee, maar de meetmomenten liggen niet anders, de cijfers worden standaard bepaald per seconde en uitgemiddeld over de duur van een programma.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Die zijn niet aangepast. De meetmomenten liggen alleen anders bij die twee programma's. Dacht je dat er echt 3 miljoen mensen keken naar hockey op tv?
Hier staat ie nog op 31 geloof ikquote:Op zondag 16 juli 2006 10:17 schreef SunChaser het volgende:
Geef jij Talpa nog een kans het nieuwe seizoen? Ze bestaan meer dan een jaar, in september volgt een nieuw seizoen. We krijgen BB6, De Gouden Kooi, Lotte, Jack S. een komedie met Beau, Gooise Wijven.
Ik laat zelf Talpa nog steeds op 35 staan, er is niks dat me kan bekoren behalve miljoenenjacht.
Je hebt wel gelijk dat het qua voetbal bij de NOS ook niet bepaald ideaal was. Met het journaal er doorheen en het afraffelen van de kleinere clubs op het einde.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De kijkcijfers waren constant en op basis van het voetbal bij de NOS even hoog. De echte voetballiefhebber en volger wil alles zien. Daarnaast spreek je nu alleen voor de TOP3 volgers die het voetbal een beetje volgen. John de Mol kiest juist voor de echte doelgroep: Namelijk iedereen die voetbal wil kijken.
Voor supporters van andere clubs is De Wedstrijden een verademing omdat zij hun club eindelijk eens kunnen volgen in een 10min lange samenvatting met reacties en analyses, ipv de 2 minuten bij de NOS na het acht uur journaal. Want je zeurt wel over reclame, maar dat is absolute bullshit natuurlijk. Het is niet meer of minder dan bij een andere commerciele zender en bij de NOS had je, wanneer je alles wilt zien een andere sport, reclame, 15min journaal, reclame er nog tussen zitten.
Dat analyses wat minder kunnen vind ik ook, maar zo ongefundeerd en totale nonsens lullen gaat nergens over. Kijkcijfers tonen aan dat het goed blijft scoren. De Wedstrijden zal het komende seizoen alleen maar beter gaan doen, met nog meer voetbal. Nog meer voetbal betekent namelijk nog meer ervaring bij het produceren van de programma's, dus nog meer verbeteringen waar mogelijk.
Verder zal ik sowieso ER, BB6 en de Gouden Kooi willen kijken. Een reallifesoap met Viola Holt en Bonnie St. Clair zit ik niet echt op te wachten. 1 miljoen wat? zal ik ook vast wel een keertje willen kijken, ben benieuwd wat dat gaat worden.
quote:Op zondag 16 juli 2006 12:52 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het qua voetbal bij de NOS ook niet bepaald ideaal was. Met het journaal er doorheen en het afraffelen van de kleinere clubs op het einde.
Uiteraard kan het verbeterd worden. Probleem is alleen dat de uitzendgemachtigde gedwongen wordt een programma te maken via de richtlijnen van de ECV. Die eisen dat er een programma op zondag is van 1,5 uur en dat de samenvattingen zo en zo lang duren, etc. Dus dat was bij de NOS waarschijnlijk hetzelfde geweest.quote:Maar aan De Wedstrijden kan ook nog een hoop verbeterd worden. Het is belachelijk dat het programma per se anderhalf uur moet duren, ookal zijn er maar een paar wedstrijden. Ook is het vervelend dat ze elke keer een topclub als laatste wedstrijd laten zien. Het hoeft ook niet zoals bij de NOS, maar het kan wel een beetje gewisseld worden.
Zie punt boven; EVC eisen, commercieel oogpunt etc. Overigens zijn de reclames niet langer dan bij een willekeurig station. Alleen in de eerste paar uitzendingen waren het echt 7 a 8min blokken, maar nu is het 3 a 4 minuten oid.quote:Het meest belachelijk is nog dat ze tussendoor ook nog samenvattingen van eerder gespeelde wedstrijden laten zien. Doe die dan aan het einde van het programma voor de mensen die het nog graag willen zien of nog niet gezien hebben. Dit samen met de ellenlange reclames, maakt het programma wel erg traag, vind ik.
Inderdaad. Ruud Gullit die Feyenoord analyseert is ook ongeloofwaardigquote:Als laatste punt mogen ze nog wel iets doen aan die saaie analyses. Zorg dat op z'n minst voor goede analitici. Ik zit in ieder geval niet op Van Halst en Van Hintum te wachten.
Ruud Gullit is nog 1 van de weinige objectieve analisten..hij heeft vaak genoeg kritiek gehad op Feyenoord het afgelopen seizoen..quote:Op zondag 16 juli 2006 13:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Inderdaad. Ruud Gullit die Feyenoord analyseert is ook ongeloofwaardigMaar ach, daar valt nog wel door te komen.
Zo wanhopig zijn ze onderhand wel geworden jaquote:Op zondag 16 juli 2006 13:33 schreef SunChaser het volgende:
Ben benieuwd of ze nog een Zet Um Op 10 actie gaan houden
Dat zou ik niet wanhopig vinden, maar een mooie manier om die zender op een vast plekje te krijgen. Bij RTL 4 werkte dat ook...quote:Op zondag 16 juli 2006 13:35 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Zo wanhopig zijn ze onderhand wel geworden ja![]()
Talpa brood![]()
![]()
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou ik niet wanhopig vinden, maar een mooie manier om die zender op een vast plekje te krijgen. Bij RTL 4 werkte dat ook...
Uhuh, des te meer reden om nu zo'n actie uit te voeren.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.
De meeste mensen hebben t volgens mij zo nuquote:Op zondag 16 juli 2006 13:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Uhuh, des te meer reden om nu zo'n actie uit te voeren.
elke nieuwe zender komt met een "zet 'm op ..." actie. Veronica heeft ooit eens een zet 'm op 6 actie gehouden omdat twee maanden voordat ze commercieel gingen ineens SBS6 de lucht in ging. TV10, V8 en Fox hebben ook allemaal een actie gehouden, eerst dat ie op 10 moest voor TV10, daarna op 8 voor V8. Vorig jaar heeft TMF nog een zet hem op zoveel mogelijk plekken op 9 actie gehouden. En volgens mij heeft Discovery toen ook een poos de positie van 9 willen claimen.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef SunChaser het volgende:
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.
en natuurlijk 3 uur funniest home video's elke dagquote:Op zondag 16 juli 2006 14:01 schreef pekel het volgende:
4x Blauw is wel leuk om te zien. Komend seizoen De Wedstrijden: Eredivisie, Jupiler League, Voetbal Totaal kijken. Waar ik blij mee ben, is dat Talpa De Wedstrijden: Eerste Divisie tweemaal uitzend. De liveuitzending begint om 22.45, de herhaling om 0.15.(Vanaf 2de speelronde officieel om 0.45)
Daarnaast zenden ze nog Jong Oranje live uit in augustus.
Sorryquote:Op zondag 16 juli 2006 14:28 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
en natuurlijk 3 uur funniest home video's elke dag
quote:Linda en Beau anderhalf uur lang op zaterdagavond
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:45
Een overzicht van Talpa’s plannen voor het najaar, die de zender op maandag 24 juli officieel zal presenteren:
De nieuwe talkshow met Linda de Mol en Beau van Erven Dorens zal in het najaar te zien zijn op de zaterdagavond bij Talpa (20.30 uur). In het anderhalf uur durende M/V worden de verschillen en overeen- komsten tussen mannen en vrouwen blootgelegd. M/V heeft elke week drie bekende Nederlanders met hun partner te gast. Zij zullen zelf in de studio getest worden op hun diverse ‘mannelijke’ en ‘vrouwelijke’ vaardigheden.
Door de uitzending van M/V verschuift het satirische programma Koppensnellers van Jack Spijkerman naar de zondagavond, vlak na kijkcijferkanon De Wedstrijden om 20.30 uur. De zondagavond wordt in het najaar verder gevuld door Nieuw Dier om 21.30 uur en Postcode Loterij: Eén tegen 100 met Caroline Tensen om 22.00 uur. Nieuw Dier is een sketchprogramma waarin de realiteit op zijn kop wordt gezet. Herkenbare situaties en personages krijgen een ongebruikelijke twist. De cast bestaat o.a. uit Dennis van de Ven, Erik Whien en Jeroen van Koningsbrugge.
Op Talpa’s maandagavond is in het nieuwe seizoen de live-uitzending van Big Brother te zien, die gepresenteerd zal worden door Bridget Maasland. Om 21.30 uur volgen Ernst-Paul Hasselbach en de Vlaamse Evi Hanssen met nieuwe afleveringen van Expeditie Robinson. Dit jaar kent het deelnemersveld acht Belgische mannen en acht Nederlandse vrouwen. Tijdens de live finale kiest het kijkerspubliek de winnaar van 50.000 euro en eeuwige roem.
Naast haar talkshow en Big Brother Live presenteert Bridget Maasland op de dinsdagavond het nieuwe programma Woef: Hoe word ik een beroemde hond? (20.30 uur). Onder leiding van Bridget Maasland gaan zes bekende Nederlanders en hun hond de confrontatie aan. Wie heeft de absolute topdog en mag zich na 8 weken oefenen de beste hondentrainer noemen? Het programma staat niet alleen onder presentatie van Bridget; ook de productie wordt door de blonde presentatrice verzorgd. Om 21.30 uur volgt Sjoemelaars & Sjacheraars, waarin de praktijken van kleine oplichters als mediums en wonderdokters in een speciaal met camera’s geprepareerd huis genadeloos aan het licht worden gebracht.
De woensdagavond wordt gevuld door een film. Op donderdag staat om 20.30 uur de populaire komedieserie Gooische Vrouwen op het programma. In het tweede seizoen probeert Willemijn een nieuw bestaan op te bouwen zonder Evert. Ook Anouk wil een zelfstandig en volwassen leven leiden, zeker nu ze 40 wordt. Maar voor beide vrouwen geldt: makkelijker gezegd dan gedaan. Cheryl geniet van haar zwangerschap, al blijft het natuurlijk de vraag wie nu de vader van haar kind is.En Claire… heeft zij de klap met de honkbalknuppel en de val in het zwembad overleefd? En wie was haar aanvaller? Om 21.30 uur volgt opnieuw Bridget Maasland. Zij presenteert het nieuwe Hoe word ik een Gooische vrouw?. Hierin verhuist stadsvrouw Bridget naar ‘t Gooi, waar collega’s Linda en Caroline ook wonen. Bridget onderzoekt of die woonomgeving geschikt voor haar is. In elke aflevering gaat Bridget met een makelaar een nieuw huis bezichtigen dat gemiddeld voor een slordige 2 miljoen te koop is. Daarnaast krijgt ze wekelijks tips van een bekende Nederlander die ook in het Gooi woont. Om 22.00 uur brengt Talpa de Amerikaanse comedy Weeds op de buis.
Een ‘nostalgische comedy chatshow’ brengt Talpa op de vrijdagavond om 20.30 uur. Wie het programma presenteert is evenals de precieze inhoud niet bekend. De show is bedoeld voor iedereen die 17 is en het ooit is geweest. Om 21.30 uur volgt Man & Paard, een wekelijkse comedy over de dagelijkse perikelen op de redactie van het glamourblad ‘Beau’, geleid door de uitgerangeerde tv-presentator Beau van Erven Dorens. Beau wil met het blad zijn status als ‘BN’er’ terug winnen. (Foto: Roy Beusker)
Klinkt allemaal wel erg goed hoorquote:Cees Geel en Bridget Maasland met talkshow bij Talpa
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:30
Bridget Maasland en Cees Geel gaan in het komend najaar een dagelijkse talkshow presenteren voor Talpa. In Late Night met Maasland & Geel wordt gesproken met actuele gasten uit de wereld van politiek, sport, kunst en cultuur. De waan van de dag door de ogen van Bridget Maasland en Cees Geel, in een informatief en onderhoudend uurtje op de late avond.
De talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel wordt in het najaar iedere werkdag rond 23.30 uur uitgezonden. Het praatprogramma moet profiteren van de lead-in van de quizshow De Slimste met Linda de Mol, die het komend jaar van maandag tot en met donderdag tussen 22.30 en 23.30 uur te zien zal zijn bij Talpa. Cees Geel was in het eerste seizoen van De Slimste te zien als ‘deskundoloog’. Zijn rol wordt in het nieuwe seizoen overgenomen door de Vlaamse filmregisseur Jan Verheyen. Verheyen zal de komische toelichting op de juiste antwoorden verzorgen.
De Slimste en de talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel vormen in het najaar de late avond van Talpa. De vooravond van deze zender werd al eerder bekend. Tussen 18.00 en 19.00 zal Entertainment Live te zien zijn, gevolgd door Big Brother en later in het najaar De Gouden Kooi om 19.00 uur, Lotte om 19.30 uur en Deal or no deal om 20.00 uur. ‘Postcode Loterij: Deal or No Deal’ is gebaseerd op het koffertjesspel in Postcode Loterij Miljoenenjacht maar dan in eendagelijkse vorm. Het is nog niet bekend wie Deal or no Deal zal gaan presenteren. (Foto: Ron Tetteroo)
Nou inderdaad.. lekker makkelijk van al die mensen die nooit naar talpa kijken, om talpa de grond in de boren.. maargoed daar heb je een mooi spreekwoord voor: wat de boer niet kent vreet ie niet.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het grootste vooroordeel over talpa is de reclame die ze aanbieden, dat is naar mijn gevoel zelfs nog minder dan een RTL4 of SBS6IK vind het echt jammer dat een zender die toch wel zoveel leuke en orginele programma's altijd zo erg de grond word ingeboord door iedereen
![]()
RTL 6quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:16 schreef RayMania het volgende:
Talpa is tenminste vernieuwend, de andere zenders (RTL 4 t/m 6, SBS6, Veronica en Net5) laten eens in de zoveel tijd een nieuw programma zien, welke vaak ook nog eens van buitenlandse komaf is en aangekocht. Net5 is alleen maar Amerikaanse series, SBS6 leunt enkel op Hart van NL en de maandagavond "top"film. RTL 6 kunnen we wegschrijven, dat zijn enkel herhalingen. Talpa is kwalitatief gewoon de beste.
Je kent hem persoonlijk zekerquote:Op zondag 23 juli 2006 09:26 schreef rednajt het volgende:
talpa failliet is mij motto het komende seizoen. Arrogante klootzak die john de mol
Neem digitale TV + een extra sport pakket van 8 zenders, voilaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:10 schreef LENUS het volgende:
Door Talpa kijk ik het voetbal nog amper, ik wil een snel programma waarin ik zonder geleuter een korte samenvatting te zien krijg.
1,5 naar geleuter, reclame en herhalingen kijken, om vervolgens wat wedstrijden te zien![]()
Je kan dadelijk op de tweede talpa zender waarschijnlijk dag en nacht voetbal kijken en alle wedstrijden zullen waarschijnlijk ook nog eens live via internet te volgen zijn. Kabeltje van de pc naar de tv en voila, je kan alle eredivisie wedstrijden live volgen vanuit je luie stoel!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:10 schreef LENUS het volgende:
Door Talpa kijk ik het voetbal nog amper, ik wil een snel programma waarin ik zonder geleuter een korte samenvatting te zien krijg.
1,5 naar geleuter, reclame en herhalingen kijken, om vervolgens wat wedstrijden te zien![]()
Als het goed is gaat RTL daar ook mee beginnen. Maar ik weet of je daarvoor moet betalen...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:37 schreef anisubs het volgende:
Talpa is goed!
Ze zetten teminste hun programma's online, handig als je een programma gemist hebt.
Dat zie ik RTL en SBS niet doen.
Volgens mij hoef je niet betalen bij RTLquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:22 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Als het goed is gaat RTL daar ook mee beginnen. Maar ik weet of je daarvoor moet betalen...
En sommige programma's, zoals het RTL Nieuws en Editie NL, zijn al een hele tijd online te volgen. Maar Talpa doet het op dat gebied het best, nog beter dan de Publieken, waar je niet live tv kan kijken. Uitzending gemist van de PO is echter wel beter dan die van Talpa, waar je je moet registreren, voor sommige programma's moet betalen en waar ik in het verleden ook vaak last had van het feit dat je veel programma's maar voor de helft kon bekijken. Ik weet niet of dat nu al beter is bij Talpa, ik heb alleen ten tijde van de start van Talpa het wat uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:22 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Als het goed is gaat RTL daar ook mee beginnen. Maar ik weet of je daarvoor moet betalen...
Mja, moeten ze wel een programma hebben wat de moeite is en dat heb ik Talpa nog niet zien doen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:37 schreef anisubs het volgende:
Talpa is goed!
Ze zetten teminste hun programma's online, handig als je een programma gemist hebt.
iddquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:35 schreef SunChaser het volgende:
Aan de kijkcijfers te zien geeft men Talpa niet de kans dit seizoen.
Ha is een van de weinige dingen die ik nog wel eens kijk (de herhaling 's avonds laat). Maar ook mij kan talpa niet bekorenquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:47 schreef SunChaser het volgende:
Lotte moest DE hit van Talpa worden, maar daar haakt ook iedereen af.
Dond? Dwdd probeer ik meestal ook wel te kijken inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik kijk de herhaling van DOND en daarna de herhaling van DWDD
laatste 5 min kijk ik altijdquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:58 schreef du_ke het volgende:
Oh nooit gezien en hoef ik ook niet te zien geloof ik.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik snap ook de logica niet in het starten van je avond met een verlengde versie van een kutprogramma dat in de korte versie al geen kijkers had (Entertainment Live).quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:39 schreef SunChaser het volgende:
Talpa krijgt geen kans
E-live: 24.000 kijkers
BB6 242.000
Lotte 209.000
Deal/NoDeal 192.000
BB6 Live 352.000
Ik ook niet. Heb gisteren een keer E-live geprobeerd. Die Sjimmy vond ik wel goed presenteren en het decor was mooi. Maar het nieuws dat ze brengen is slecht en oud.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:44 schreef Ripley het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik snap ook de logica niet in het starten van je avond met een verlengde versie van een kutprogramma dat in de korte versie al geen kijkers had (Entertainment Live).
Misschien binnenkort welquote:Op dinsdag 12 september 2006 09:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik ook niet. Heb gisteren een keer E-live geprobeerd. Die Sjimmy vond ik wel goed presenteren en het decor was mooi. Maar het nieuws dat ze brengen is slecht en oud.
Deal or No Deal kijk ik alleen de laatste 5 minuten. De kandidaten die ze hebben zijn slecht, verveelde rijkeluiskinderen die t niet boeit of ze verliezen. En Beau loopt er verloren rond met zn telefoon. Lotte is om te huilen zo slecht, BB6 volg ik niet. 1 miljoen wat is saai, dat volg ik niet, 2 keer geprobeerd.
Het enige dat ik zou willen volgen in Bridget met Hoe Word Ik een Gooise vrouw. Al dat is een soort Glamourland 2006.
Kortom Talpa geeft MIJ niks nieuws.
Wat heb je bedacht?quote:
Nee herald, ze willen gewoon liever mijn programma zienquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:00 schreef Herald het volgende:
de kijker wil liever naar Nederlanders kijken dan naar Belgen
Kun je voortaan ook je baas beter coachen, dat gesprek met Yvo was natuurlijk een aanfluiting, met als dieptepunt dat hij ineens opsprong om Yvo te imiterenquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee herald, ze willen gewoon liever mijn programma zien![]()
Dat moet zijn vrouw maar doen hoor. Als ik dat ga doen hebben we binnen 5 minuten ruziequote:Op dinsdag 12 september 2006 10:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Kun je voortaan ook je baas beter coachen, dat gesprek met Yvo was natuurlijk een aanfluiting, met als dieptepunt dat hij ineens opsprong om Yvo te imiteren
Tja, het scoort wel beter dan welk programma op Talpa dan ook.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Kun je voortaan ook je baas beter coachen, dat gesprek met Yvo was natuurlijk een aanfluiting, met als dieptepunt dat hij ineens opsprong om Yvo te imiteren
Dat is iit tot mailaise van Talpa de slipstream van de TROS, vaste kijkers en de merknaam TV-showquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, het scoort wel beter dan welk programma op Talpa dan ook.
Nou ja, believe it or not, er zijn een hoop mensen die reinout wel leuk vinden. Oudere dames denk ik, of zoquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is iit tot mailaise van Talpa de slipstream van de TROS, vaste kijkers en de merknaam TV-show
Ben jij camera man ?quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind Reinout ook niet vervelend hoor, maar zinnen als: 'wat waren we nog twee jonge snaken' trek ik niet
Vind m wel symphatiek. Ik heb m 1x voor de camera gehad en toen speelde hij leuk mee.
oh joh, tipje van de sluier dan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik ben alles wat, of zoals sommigen op FOK! zullen zeggen, van alles net niks
Hoe weet je dat de programma's prut zijn als je het nooit kijkt?quote:Op donderdag 14 september 2006 01:53 schreef webfreak het volgende:
Ik heb Talpa nooit een kans gegeven.
Toen ik de programmalijst zag, wist ik al dat 't prut ging worden.. En ik had gelijk
Sterker nog: Het is een grotere puinzooi geworden dan ik had verwacht!
Ik zap er welles langs. Maar ik heb nooit meer dan 1 minuut nodig om erachter te komen dat 't prut is.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:11 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de programma's prut zijn als je het nooit kijkt?
Offtopic eventjes, mijn Windows Media Player werkt niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:02 schreef SunChaser het volgende:
Ken je mn site niet? Toch veelvuldig gespamd
Anyway, om t ontopic te houden, hier een door Ripley geproduceerd evenement met aan t eind van het filmpje Ome Arnie voor de camera.![]()
Hij is gemaaktquote:Op donderdag 14 september 2006 17:12 schreef SunChaser het volgende:
MP10 heb je nodig, is gratis.
en als dat ene paard mislukt is het dan afgelopenquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Entertainment Live op donderdag 16.000 kijkers
Jack Spijkerman met Koppensnellers vrijdag 317.000
Lotte komt niet boven de 250.000 uit
Gooise vrouwen hangt rond de 500.000
Nog 1 paard om op te wedden voor John: De Gouden Kooi.
Gokje in het begin zo,n miljoen kijkers , daarna vervalt het net als Big Brother in 200.000/300.000 kijkersquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Nog 1 paard om op te wedden voor John: De Gouden Kooi.
Het nieuwe seizoen start anders niet lekker als ik zo de kijkcijfers bekijkquote:Op maandag 2 oktober 2006 01:04 schreef DJJoris het volgende:
Ik denk op dit moment dat ze toch wel een kansje hebben, het nieuwe seizoen wordt denk ik wel sterker dan het vorige seizoen, jammer van dat vele voetbal
Misschien werkt beter als je de programma's vergelijkt met andere programma's van hetzelfde tijdstip.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:34 schreef SunChaser het volgende:
Wat is Man en Paard nou weer, een primetimeprogramma op zondag. Kijkt iig geen hond naar, de HH van Mooi weer de Leeuw trok het dubbele.
335.000 Man en paard
663.000 De Leeuw Day After
Boer zoekt Vrouw, 2,7 miljoenquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Misschien werkt beter als je de programma's vergelijkt met andere programma's van hetzelfde tijdstip.
paul de leeuw is geen HH (herhaling) maar vervolg van zaterdagquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:34 schreef SunChaser het volgende:
Wat is Man en Paard nou weer, een primetimeprogramma op zondag. Kijkt iig geen hond naar, de HH van Mooi weer de Leeuw trok het dubbele.
335.000 Man en paard
Das weinig, want het zit voor De Wedstrijden met dik een miljoen kijkersquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:34 schreef SunChaser het volgende:
335.000 Man en paard
Het is een HH van de internetuitzendig.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:26 schreef evert het volgende:
[..]
paul de leeuw is geen HH (herhaling) maar vervolg van zaterdag
Het kan niet slecht genoeg gaan met Talpaquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:39 schreef SunChaser het volgende:
Koppensnellers gaat nu tijdens de uitzending al naar beneden
eerste half uur 350.000
tweede half uur 290.00
Het probleem is dat de Mol zonodig een zender moet starten, waarbij het niet eens voor elkaar weet te krijgen om tussen 18 en 24 uur fatsoenlijke programma's te laten zien. Bovendien zijn de programma's van Beau van Erven Dorens, Jack Spijkerman enz een stuk minder dan bij hun vorige zender. Dan horen we ook nog eens dat hij een tweede zender wil starten. Laat hem die zender opdoeken, het voegt niets toe.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik snap niet waarom mensen hopen dat het slecht gaat met Talpa?
Talpa is opgezet door John de Mol een nederlandse particuliere miljardair. Waarom gunnen jullie hem geen succes? Het gaat niet echt goed met Talpa maar ik hoop dat het wat gaat worden. Alleen al omdat we dan weer een leuke NL zender erbij hebben. Ik snap het probleem niet zo goed.
Sommige mensen hoopten letterlijk hier dat het slecht ging voordat ze zender was begonnen. Niet denken dat het niet gaat werken maar hopen. En op die mensen doelde ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:48 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Mol zonodig een zender moet starten, waarbij het niet eens voor elkaar weet te krijgen om tussen 18 en 24 uur fatsoenlijke programma's te laten zien. Bovendien zijn de programma's van Beau van Erven Dorens, Jack Spijkerman enz een stuk minder dan bij hun vorige zender. Dan horen we ook nog eens dat hij een tweede zender wil starten. Laat hem die zender opdoeken, het voegt niets toe.
Waarom zou je een miljardair succes wensen?? Ik wens liever een zwerver succes.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Talpa is opgezet door John de Mol een nederlandse particuliere miljardair. Waarom gunnen jullie hem geen succes? Het gaat niet echt goed met Talpa maar ik hoop dat het wat gaat worden. Alleen al omdat we dan weer een leuke NL zender erbij hebben. Ik snap het probleem niet zo goed.
Opdoeken was misschien wat extreem. Bovendien is het niet zo dat ik helemaal niet naar Talpa kijk. Maar behalve De Wedstrijden en Big Brother kijk ik er werkelijk nooit naar. Bovendien zag ik dat de kijkcijfers van de gouden kooi ook alweer op een enorm laag peil waren beland. Aangezien de Mol niet eens genoeg programma's heeft om Talpa Een te vullen, zou het dus werkelijk overbodig zijn om een nieuwe zender toe te voegen. Behalve de programma's De Wedstrijden en Gooische Vrouwen heeft Talpa geen programma's die grote groepen kijkers trekken, met Entertainment Live als dramatisch dieptepunt (je zou bijna weer gaan terugverlangen naar NSEquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Sommige mensen hoopten letterlijk hier dat het slecht ging voordat ze zender was begonnen. Niet denken dat het niet gaat werken maar hopen. En op die mensen doelde ik.
En voor jou..... waarom opdoeken? Je hebt er toch geen last van. Je betaald er niet voor en je kan er langs zappen. Ik vind het geen probleem met nog een extra talpa. Als er wat op is dat ik leuk vind kijk ik het en anders niet. Geen probleem toch? Hoe meer zenders hoe beter.
Milieuquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je een miljardair succes wensen?? Ik wens liever een zwerver succes.
Hij heeft een baggerzender opgericht, die helemaal niets toevoegd. Het is bagger, drek en stront. Laat ie z'n miljoentjes maar aan het milieu uitgeven ofzo.
Omdat De Mol zijn kijkers behandeld als debiel TV-vee. Het is van begin tot eind plat entertainment, alsof wel allemaal stomme runderen zijn die hersenloos naar de buis kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
quote:Op maandag 16 oktober 2006 02:51 schreef Jenga het volgende:
[..]
Omdat De Mol zijn kijkers behandeld als debiel TV-vee. Het is van begin tot eind plat entertainment, alsof wel allemaal stomme runderen zijn die hersenloos naar de buis kijken.
Toen ie zijn zender aankondigde was ik ontzettend enthousiast. Een man die verstand heeft van TV, die door Hilversum is uitgekotst en weggehoond na het Sport-7-debacle, neemt wraak door op te staan en met eigen geld een nieuwe zender te starten. Dat vond ik enorm moedig en ik stond bijkans op het punt om naar zijn kantoor te lopen (hier vlakbij) om hem daarmee te complimenteren.
Ha, dacht ik, nou wordt er eindelijk afgerekend met de platte de-kijker-is-een-mongool-tv waar de commerciëlen ons de afgelopen jaren mee hebben bekogeld. Weg met het niveau Hans Kraay, weg met de uitgemolken Bridget, weg met de belspelletjes, married with childrens en america's funniest home videos. Nou krijgen we eindelijk kwaliteits-TV. Een John de Mol die tien jaar lang op ideeën heeft zitten broeden, die moet wel een paar concepten in petto hebben waar Hilversum bleek bij weg zal trekken.
Maar helaas, niets bleek minder waar. Wat John de Mol onder vernieuwende kwaliteits-TV verstond, werd al snel pijnlijk duidelijk met het aantrekken van Linda de Mol, Caroline Tensen, Rolf Wouters, Bridget Maasland, Beau van Erven Dorens, Barend & Van Dorp, Angela Groothuizen, Jack Spijkerman, Gordon, Joling. Froukje de Both... Bij elke naam die werd aangetrokken raakte ik verder gedesillusioneerd. Was dit nou de grote truc van John De Mol? Was dit nou de vernieuwing? Was dit nou de kwaliteitsimpuls die Hilversum op zijn plaats zou zetten? Ik zag alleen maar oude, gevestigde namen met een enorme laag Gooische saus. Successen wegkopen, was dat het nou? Allemachtig...
Ik hoopte er nog op dat de programma's zelf dan nog maar wat zouden toevoegen aan de Nederlandse TV. Helaas bleek ook die verwachting te hoog gegrepen. "Thuis" was een inhoudsloos giechelgebbelprogramma, NSE sloeg niet aan, Café de Sport was een belediging voor de kijker, na vijf Big Brothers wisten we het wel en de rest van de programma's waren bloedeloze massaproducties. Het programma dat de grote klapper moest worden, De Wedstrijden, was niet slechter maar ook niet beter dan Studio Sport (ondanks de beloftes van betere cameravoering, intensere beleving etc etc), maar frustreerde iedereen wel met de vele reclame en volgorde van de wedstrijden.
Wat mij momenteel nog steeds het meest frustreert, is dat alle programma's alleen maar op hersenloze debielen lijken te zijn gericht. Alles moet maar simpel en plat vermaak zijn. Het is patat-kip-appelmoes-televisie zonder enige pretentie om iets voor de kijker te betekenen. Alleen BVD was nog een beetje serieus, al begon dat ook een beetje op een kermis te lijken. Wat is het toch met John de Mol dat hij op de een of andere manier denkt dat serieuze(re) programma's niet kunnen scoren? Grote successen van de Publieke Omroep zijn bijvoorbeeld Radar, Kassa, de Rijdende Rechter, Vermist, Opsporing Verzocht, Opgelicht, Pauw en Witteman. Een programma als "Over mijn Lijk" (BNN) trok meer kijkers dan menig Talpa-programma en kreeg enorm hoge waarderingen. Maar wat zend Talpa uit? Big Brother zoveel, De Gouden Kooi, Woef hoe wordt ik een beroemde hond, Bizarre bruiloften, Entertainment live, Nieuw Dier, America's funniest homevideo's". Ik voel me bijkans beledigd als kijker met zo'n programmering. Het is van begin tot eind zo inhoudsloog, zo leeg, zo nietszeggend. Ik sta er werkelijk van versteld dat John de Mol blijkbaar niet de behoefte heeft om iets toe te willen voegen aan het TV-landschap in Nederland.
Wat mij tot op heden nog steeds verbaast is dat John de Mol ondanks zijn jaren- en jarenlange ervaring met televisie, geen nieuwe concepten weet te verzinnen. Big Brother was 6 jaar geleden fantastisch, Deal or No Deal doet het wereldwijd prima (maar is in Nederland een oud concept) maar qua vernieuwing is verder het bij John de Mol al jaren armoe. Zelfs de beginners van BNN weten met Finals (uit de IDTV-koker, dat wel) en de Lama's (gekopieerd uit Engeland) meer vernieuwing te brengen.
Ja, wat was je positief in het begin.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:27 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
.
Ik was in het begin ook niet negatief over Talpa, maar toen het bleek dat het een SBS6 in het kwadraat was draaide mijn mening volledig. Gemiste kans, De Mol.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:37 schreef pberends het volgende:
Echt een waardeloze zender. Het enige wat ik ga kijken is af en toe voetbal en ik geef NSE ofzo nog een kans. Wat een commerciële pulpzender. Hij had iets cools uit de grond moeten stappen wat niet al te commercieel is. Hij is al miljardair. Why the fuck zou je nog meer willen verdienen?
Ja, maar daarvoor. Toen was hij al dik begonnen en werd het allemaal wel duidelijk wat voor bagger hij ging uitzenden.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, wat was je positief in het begin.
Dit zei je nog voor de zender van start ging:
[..]
Daarvoor zei je eerst dat de zendernaam kut was (Tien) en vond je elke gecontracteerde presentator een drama.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar daarvoor. Toen was hij al dik begonnen en werd het allemaal wel duidelijk wat voor bagger hij ging uitzenden.
altijd al gehadquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:00 schreef maril het volgende:
off topic,RTL7 heeft ook dramatische kijkcijfers
Toen ie een aantal van die uitgerangeerde sterren aantrok werd veel duidelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Daarvoor zei je eerst dat de zendernaam kut was (Tien) en vond je elke gecontracteerde presentator een drama.
Ok, moeten we dus nog verder terug. Misschien dat je op de dag dat John de Mol zei een nieuwe zender te starten even een gevoel van positivisme had voordat het weer omsloeg in het gebruikelijke cynisme? Het is niet alsof je de zender ooit de kans hebt gegeven om te groeien.
Poeh, poeh, wat waren het een uitgerangeerde sterren. Het waren bijna stuk voor stuk presentatoren die juist erg populair waren.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Toen ie een aantal van die uitgerangeerde sterren aantrok werd veel duidelijk.
Die zender zendt dan ook voornamelijk oude series en herhalingen uit. De kijkcijfers van RTL 4 en 5 maken veel goed.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:00 schreef maril het volgende:
off topic,RTL7 heeft ook dramatische kijkcijfers
Dat Talpa ze uitgerangeerd maakte zegt genoeg.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Poeh, poeh, wat waren het een uitgerangeerde sterren. Het waren bijna stuk voor stuk presentatoren die juist erg populair waren.
Nu de zender een tijdje loopt kun je zeggen dat Jack Spijkerman uitgerangeerd is, maar op het moment dat hij naar Talpa overging was Kopspijkers nog steeds het best bekeken programma van Nederland.
Beau van Erven Dorens kwam van het veelbekeken RTL Boulevard en was ook verre van uitgerangeerd.
Dat wist je nog niet op het moment toen ze naar die zender verhuisden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat Talpa ze uitgerangeerd maakte zegt genoeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |