Nee, maar de meetmomenten liggen niet anders, de cijfers worden standaard bepaald per seconde en uitgemiddeld over de duur van een programma.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Die zijn niet aangepast. De meetmomenten liggen alleen anders bij die twee programma's. Dacht je dat er echt 3 miljoen mensen keken naar hockey op tv?
Hier staat ie nog op 31 geloof ikquote:Op zondag 16 juli 2006 10:17 schreef SunChaser het volgende:
Geef jij Talpa nog een kans het nieuwe seizoen? Ze bestaan meer dan een jaar, in september volgt een nieuw seizoen. We krijgen BB6, De Gouden Kooi, Lotte, Jack S. een komedie met Beau, Gooise Wijven.
Ik laat zelf Talpa nog steeds op 35 staan, er is niks dat me kan bekoren behalve miljoenenjacht.
Je hebt wel gelijk dat het qua voetbal bij de NOS ook niet bepaald ideaal was. Met het journaal er doorheen en het afraffelen van de kleinere clubs op het einde.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De kijkcijfers waren constant en op basis van het voetbal bij de NOS even hoog. De echte voetballiefhebber en volger wil alles zien. Daarnaast spreek je nu alleen voor de TOP3 volgers die het voetbal een beetje volgen. John de Mol kiest juist voor de echte doelgroep: Namelijk iedereen die voetbal wil kijken.
Voor supporters van andere clubs is De Wedstrijden een verademing omdat zij hun club eindelijk eens kunnen volgen in een 10min lange samenvatting met reacties en analyses, ipv de 2 minuten bij de NOS na het acht uur journaal. Want je zeurt wel over reclame, maar dat is absolute bullshit natuurlijk. Het is niet meer of minder dan bij een andere commerciele zender en bij de NOS had je, wanneer je alles wilt zien een andere sport, reclame, 15min journaal, reclame er nog tussen zitten.
Dat analyses wat minder kunnen vind ik ook, maar zo ongefundeerd en totale nonsens lullen gaat nergens over. Kijkcijfers tonen aan dat het goed blijft scoren. De Wedstrijden zal het komende seizoen alleen maar beter gaan doen, met nog meer voetbal. Nog meer voetbal betekent namelijk nog meer ervaring bij het produceren van de programma's, dus nog meer verbeteringen waar mogelijk.
Verder zal ik sowieso ER, BB6 en de Gouden Kooi willen kijken. Een reallifesoap met Viola Holt en Bonnie St. Clair zit ik niet echt op te wachten. 1 miljoen wat? zal ik ook vast wel een keertje willen kijken, ben benieuwd wat dat gaat worden.
quote:Op zondag 16 juli 2006 12:52 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het qua voetbal bij de NOS ook niet bepaald ideaal was. Met het journaal er doorheen en het afraffelen van de kleinere clubs op het einde.
Uiteraard kan het verbeterd worden. Probleem is alleen dat de uitzendgemachtigde gedwongen wordt een programma te maken via de richtlijnen van de ECV. Die eisen dat er een programma op zondag is van 1,5 uur en dat de samenvattingen zo en zo lang duren, etc. Dus dat was bij de NOS waarschijnlijk hetzelfde geweest.quote:Maar aan De Wedstrijden kan ook nog een hoop verbeterd worden. Het is belachelijk dat het programma per se anderhalf uur moet duren, ookal zijn er maar een paar wedstrijden. Ook is het vervelend dat ze elke keer een topclub als laatste wedstrijd laten zien. Het hoeft ook niet zoals bij de NOS, maar het kan wel een beetje gewisseld worden.
Zie punt boven; EVC eisen, commercieel oogpunt etc. Overigens zijn de reclames niet langer dan bij een willekeurig station. Alleen in de eerste paar uitzendingen waren het echt 7 a 8min blokken, maar nu is het 3 a 4 minuten oid.quote:Het meest belachelijk is nog dat ze tussendoor ook nog samenvattingen van eerder gespeelde wedstrijden laten zien. Doe die dan aan het einde van het programma voor de mensen die het nog graag willen zien of nog niet gezien hebben. Dit samen met de ellenlange reclames, maakt het programma wel erg traag, vind ik.
Inderdaad. Ruud Gullit die Feyenoord analyseert is ook ongeloofwaardigquote:Als laatste punt mogen ze nog wel iets doen aan die saaie analyses. Zorg dat op z'n minst voor goede analitici. Ik zit in ieder geval niet op Van Halst en Van Hintum te wachten.
Ruud Gullit is nog 1 van de weinige objectieve analisten..hij heeft vaak genoeg kritiek gehad op Feyenoord het afgelopen seizoen..quote:Op zondag 16 juli 2006 13:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Inderdaad. Ruud Gullit die Feyenoord analyseert is ook ongeloofwaardigMaar ach, daar valt nog wel door te komen.
Zo wanhopig zijn ze onderhand wel geworden jaquote:Op zondag 16 juli 2006 13:33 schreef SunChaser het volgende:
Ben benieuwd of ze nog een Zet Um Op 10 actie gaan houden
Dat zou ik niet wanhopig vinden, maar een mooie manier om die zender op een vast plekje te krijgen. Bij RTL 4 werkte dat ook...quote:Op zondag 16 juli 2006 13:35 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Zo wanhopig zijn ze onderhand wel geworden ja![]()
Talpa brood![]()
![]()
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou ik niet wanhopig vinden, maar een mooie manier om die zender op een vast plekje te krijgen. Bij RTL 4 werkte dat ook...
Uhuh, des te meer reden om nu zo'n actie uit te voeren.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.
De meeste mensen hebben t volgens mij zo nuquote:Op zondag 16 juli 2006 13:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Uhuh, des te meer reden om nu zo'n actie uit te voeren.
elke nieuwe zender komt met een "zet 'm op ..." actie. Veronica heeft ooit eens een zet 'm op 6 actie gehouden omdat twee maanden voordat ze commercieel gingen ineens SBS6 de lucht in ging. TV10, V8 en Fox hebben ook allemaal een actie gehouden, eerst dat ie op 10 moest voor TV10, daarna op 8 voor V8. Vorig jaar heeft TMF nog een zet hem op zoveel mogelijk plekken op 9 actie gehouden. En volgens mij heeft Discovery toen ook een poos de positie van 9 willen claimen.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef SunChaser het volgende:
Ja, toen we alleen Ned 1, 2 en 3 hadden.
en natuurlijk 3 uur funniest home video's elke dagquote:Op zondag 16 juli 2006 14:01 schreef pekel het volgende:
4x Blauw is wel leuk om te zien. Komend seizoen De Wedstrijden: Eredivisie, Jupiler League, Voetbal Totaal kijken. Waar ik blij mee ben, is dat Talpa De Wedstrijden: Eerste Divisie tweemaal uitzend. De liveuitzending begint om 22.45, de herhaling om 0.15.(Vanaf 2de speelronde officieel om 0.45)
Daarnaast zenden ze nog Jong Oranje live uit in augustus.
Sorryquote:Op zondag 16 juli 2006 14:28 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
en natuurlijk 3 uur funniest home video's elke dag
quote:Linda en Beau anderhalf uur lang op zaterdagavond
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:45
Een overzicht van Talpa’s plannen voor het najaar, die de zender op maandag 24 juli officieel zal presenteren:
De nieuwe talkshow met Linda de Mol en Beau van Erven Dorens zal in het najaar te zien zijn op de zaterdagavond bij Talpa (20.30 uur). In het anderhalf uur durende M/V worden de verschillen en overeen- komsten tussen mannen en vrouwen blootgelegd. M/V heeft elke week drie bekende Nederlanders met hun partner te gast. Zij zullen zelf in de studio getest worden op hun diverse ‘mannelijke’ en ‘vrouwelijke’ vaardigheden.
Door de uitzending van M/V verschuift het satirische programma Koppensnellers van Jack Spijkerman naar de zondagavond, vlak na kijkcijferkanon De Wedstrijden om 20.30 uur. De zondagavond wordt in het najaar verder gevuld door Nieuw Dier om 21.30 uur en Postcode Loterij: Eén tegen 100 met Caroline Tensen om 22.00 uur. Nieuw Dier is een sketchprogramma waarin de realiteit op zijn kop wordt gezet. Herkenbare situaties en personages krijgen een ongebruikelijke twist. De cast bestaat o.a. uit Dennis van de Ven, Erik Whien en Jeroen van Koningsbrugge.
Op Talpa’s maandagavond is in het nieuwe seizoen de live-uitzending van Big Brother te zien, die gepresenteerd zal worden door Bridget Maasland. Om 21.30 uur volgen Ernst-Paul Hasselbach en de Vlaamse Evi Hanssen met nieuwe afleveringen van Expeditie Robinson. Dit jaar kent het deelnemersveld acht Belgische mannen en acht Nederlandse vrouwen. Tijdens de live finale kiest het kijkerspubliek de winnaar van 50.000 euro en eeuwige roem.
Naast haar talkshow en Big Brother Live presenteert Bridget Maasland op de dinsdagavond het nieuwe programma Woef: Hoe word ik een beroemde hond? (20.30 uur). Onder leiding van Bridget Maasland gaan zes bekende Nederlanders en hun hond de confrontatie aan. Wie heeft de absolute topdog en mag zich na 8 weken oefenen de beste hondentrainer noemen? Het programma staat niet alleen onder presentatie van Bridget; ook de productie wordt door de blonde presentatrice verzorgd. Om 21.30 uur volgt Sjoemelaars & Sjacheraars, waarin de praktijken van kleine oplichters als mediums en wonderdokters in een speciaal met camera’s geprepareerd huis genadeloos aan het licht worden gebracht.
De woensdagavond wordt gevuld door een film. Op donderdag staat om 20.30 uur de populaire komedieserie Gooische Vrouwen op het programma. In het tweede seizoen probeert Willemijn een nieuw bestaan op te bouwen zonder Evert. Ook Anouk wil een zelfstandig en volwassen leven leiden, zeker nu ze 40 wordt. Maar voor beide vrouwen geldt: makkelijker gezegd dan gedaan. Cheryl geniet van haar zwangerschap, al blijft het natuurlijk de vraag wie nu de vader van haar kind is.En Claire… heeft zij de klap met de honkbalknuppel en de val in het zwembad overleefd? En wie was haar aanvaller? Om 21.30 uur volgt opnieuw Bridget Maasland. Zij presenteert het nieuwe Hoe word ik een Gooische vrouw?. Hierin verhuist stadsvrouw Bridget naar ‘t Gooi, waar collega’s Linda en Caroline ook wonen. Bridget onderzoekt of die woonomgeving geschikt voor haar is. In elke aflevering gaat Bridget met een makelaar een nieuw huis bezichtigen dat gemiddeld voor een slordige 2 miljoen te koop is. Daarnaast krijgt ze wekelijks tips van een bekende Nederlander die ook in het Gooi woont. Om 22.00 uur brengt Talpa de Amerikaanse comedy Weeds op de buis.
Een ‘nostalgische comedy chatshow’ brengt Talpa op de vrijdagavond om 20.30 uur. Wie het programma presenteert is evenals de precieze inhoud niet bekend. De show is bedoeld voor iedereen die 17 is en het ooit is geweest. Om 21.30 uur volgt Man & Paard, een wekelijkse comedy over de dagelijkse perikelen op de redactie van het glamourblad ‘Beau’, geleid door de uitgerangeerde tv-presentator Beau van Erven Dorens. Beau wil met het blad zijn status als ‘BN’er’ terug winnen. (Foto: Roy Beusker)
Klinkt allemaal wel erg goed hoorquote:Cees Geel en Bridget Maasland met talkshow bij Talpa
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:30
Bridget Maasland en Cees Geel gaan in het komend najaar een dagelijkse talkshow presenteren voor Talpa. In Late Night met Maasland & Geel wordt gesproken met actuele gasten uit de wereld van politiek, sport, kunst en cultuur. De waan van de dag door de ogen van Bridget Maasland en Cees Geel, in een informatief en onderhoudend uurtje op de late avond.
De talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel wordt in het najaar iedere werkdag rond 23.30 uur uitgezonden. Het praatprogramma moet profiteren van de lead-in van de quizshow De Slimste met Linda de Mol, die het komend jaar van maandag tot en met donderdag tussen 22.30 en 23.30 uur te zien zal zijn bij Talpa. Cees Geel was in het eerste seizoen van De Slimste te zien als ‘deskundoloog’. Zijn rol wordt in het nieuwe seizoen overgenomen door de Vlaamse filmregisseur Jan Verheyen. Verheyen zal de komische toelichting op de juiste antwoorden verzorgen.
De Slimste en de talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel vormen in het najaar de late avond van Talpa. De vooravond van deze zender werd al eerder bekend. Tussen 18.00 en 19.00 zal Entertainment Live te zien zijn, gevolgd door Big Brother en later in het najaar De Gouden Kooi om 19.00 uur, Lotte om 19.30 uur en Deal or no deal om 20.00 uur. ‘Postcode Loterij: Deal or No Deal’ is gebaseerd op het koffertjesspel in Postcode Loterij Miljoenenjacht maar dan in eendagelijkse vorm. Het is nog niet bekend wie Deal or no Deal zal gaan presenteren. (Foto: Ron Tetteroo)
Nou inderdaad.. lekker makkelijk van al die mensen die nooit naar talpa kijken, om talpa de grond in de boren.. maargoed daar heb je een mooi spreekwoord voor: wat de boer niet kent vreet ie niet.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het grootste vooroordeel over talpa is de reclame die ze aanbieden, dat is naar mijn gevoel zelfs nog minder dan een RTL4 of SBS6IK vind het echt jammer dat een zender die toch wel zoveel leuke en orginele programma's altijd zo erg de grond word ingeboord door iedereen
![]()
RTL 6quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:16 schreef RayMania het volgende:
Talpa is tenminste vernieuwend, de andere zenders (RTL 4 t/m 6, SBS6, Veronica en Net5) laten eens in de zoveel tijd een nieuw programma zien, welke vaak ook nog eens van buitenlandse komaf is en aangekocht. Net5 is alleen maar Amerikaanse series, SBS6 leunt enkel op Hart van NL en de maandagavond "top"film. RTL 6 kunnen we wegschrijven, dat zijn enkel herhalingen. Talpa is kwalitatief gewoon de beste.
Je kent hem persoonlijk zekerquote:Op zondag 23 juli 2006 09:26 schreef rednajt het volgende:
talpa failliet is mij motto het komende seizoen. Arrogante klootzak die john de mol
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |