Maar 1 tegenstander. Ik vind dat een beetje loze stelling. Je kan eerder zeggen dat die user de enige is in dat topic die het er niet mee eens is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef Paul_NL het volgende:
Deel 1 ging over immigranten en dat het asociaal is voor de Nederlanders om immigranten binnen te laten die niks toevoegen.
Er is eigenlijk maar een tegenstander dat is Vhiper die vindt dat er alleen rechten zijn maar geen plichten
God wat een cliché. Dat is wel erg kort door de Wilders-bocht, nietwaar? Kun je het wat duidelijker specificeren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:44 schreef Paul_NL het volgende:
De staat of wel de belastingbetaler geld kosten.
quote:En ik vind dat de buitenlander die hier op een verblijfsvergunning is de zelfde rechten heeft en dat de huwelijkmigrant de zelfde rechten heeft als de reguliere immigrant, dus dat wil zeggen dat ook die pas na 5 jaar een baan gehad te hebben mag nationaliseren
Als mensen om wat voor reden dan ook geen baan meer hebben en nog geen Nederlander zijn moeten ze terug naar het thuislandquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
God wat een cliché. Dat is wel erg kort door de Wilders-bocht, nietwaar? Kun je het wat duidelijker specificeren?
Wat als mensen ziek zijn, of bijvoorbeeld politiek vluchteling zijn?
Er waren wel meer tegenstanders, dacht ik zo.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef Paul_NL het volgende:
Deel 1 ging over immigranten en dat het asociaal is voor de Nederlanders om immigranten binnen te laten die niks toevoegen.
Er is eigenlijk maar een tegenstander dat is Vhiper die vindt dat er alleen rechten zijn maar geen plichten
Ja, da's echt een luxe leven in Nederlandquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:49 schreef Paul_NL het volgende:
Het gaat er ook om dat 3 jaar en een paar maanden getrouwd zijn voldoende is om heel je leven op de kosten van de belastingbetaler te leven
even afgezien van het feit dat het het zoveelste dure project is dat weinig oplevert behalve werk voor de opleiders etc (al jaren een floreerende tak van de economie)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:54 schreef Paul_NL het volgende:
knip
idd .. maar dat hebben een boel mensen gemist blijkbaar ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef damian5700 het volgende:
Er worden toch voorwaarden gesteld, zoals een inkomenseis, aan immigratie?En bovendien zijn onlangs toch wettelijke bepalingen, zoals een minimum leeftijd, toegevoegd aan huwlijksmigratie?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef Paul_NL het volgende:
Ik heb je die goede reden al meermalen gegeven: Het mensenrecht op een gezinslevenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef Paul_NL het volgende:
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.
Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.
Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:
Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?
Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?
Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten
Dit is de OP van deel 1
een land mag toch zeker als voorwaarde stellen dat ze in ruil voor die geborgenheid wat terug krijgen. dit in de vorm van iets terug doen voor de maatschappij. werken dus. al kunnen die mensen er ook niet altijd wat aan doen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb je die goede reden al meermalen gegeven: Het mensenrecht op een gezinsleven![]()
Heb je ooit gehoord van het woord PLICHTEN?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb je die goede reden al meermalen gegeven: Het mensenrecht op een gezinsleven![]()
en heb jij enig idee aan wat voor verplichtingen er moet worden voldaan voor je je bruidje mag importeren .. blijkbaar niet, anders zou je weten dat die er al zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:16 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord van het woord PLICHTEN?
Ja, de uitkeringen zijn ook zodanig hoog dat je, wanneer je er 25% vanaf haalt, gewoon de broekriem een beetje aanhaalt en alsnog door kunt...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
een land mag toch zeker als voorwaarde stellen dat ze in ruil voor die geborgenheid wat terug krijgen. dit in de vorm van iets terug doen voor de maatschappij. werken dus. al kunnen die mensen er ook niet altijd wat aan doen.
ik ben en blijf van mening dat iemand die niets mankeert (wie het dan ook maar is) en geen werk heeft maar in de groenvoorziening gaat. elke dag zie ik rotzooi liggen op straat, of liggen er hopen stront op de stoep.
laat ze dat maar gaan schoonmaken. dan doen ze iig iets voor de samenleving.
is dat geen optie, dan mogen ze wat mij betreft alle uitkering laten staan op een gemeentelijke bank en die mensen bonnen geven voor boodschappen e.d.
langer dan een jaar in een uitkering en niet willen werken? prima, 10% korting het eerste jaar. 2e jaar 25% korting en het derde jaar heb je niets meer te willen.
Er moeten dan ook ANDERE verplichtingen komenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:03 schreef moussie het volgende:
[..]
en heb jij enig idee aan wat voor verplichtingen er moet worden voldaan voor je je bruidje mag importeren .. blijkbaar niet, anders zou je weten dat die er al zijn
Geen ideequote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:07 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Hoe zit het dan met Nederlanders die niets toevoegen?
Of met Nederlanders die niets toevoegen en zwanger worden, moeten we die vrucht maar aborteren?
En hoe verhoudt zich dit beleid met de noodzaak meer werknemers aan te trekken van buiten Nederland, zeker in de toekomst, met het oog op de vergrijzing?
Zorg eerst maar eens voor een goede OP met duidelijke uitleg, doorgelekte tenalady.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:23 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Lekker nuttige vragen stel je overigen![]()
Je geeft zelf aan wat er zou gebeuren en daarmee is ook meteen duidelijk dat het werktquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:11 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Ja, de uitkeringen zijn ook zodanig hoog dat je, wanneer je er 25% vanaf haalt, gewoon de broekriem een beetje aanhaalt en alsnog door kunt....
750 - 200 = 550
Huur, 250, water, gas, licht 100, zorgverzekering 100, voedsel 100?
En dat met die bonnen is natuurlijk ook BS, of je nu bonnen geeft om te huren, G/W/L, verzekering en voedsel te kopen of geld, dat maakt geen zak uit.
Het zijn vragen die je aan het denken zouden kunnen zetten,quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:23 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Lekker nuttige vragen stel je overigen![]()
nou wil ik wel weten of jij uberhaupt bekend bent met de huidige eisen .. dus laat maar zien ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:21 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Er moeten dan ook ANDERE verplichtingen komen
gezien de insteek van de oorspronkelijke OP .. importbruidjes uit met name Marokko, daar gaar het overquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:40 schreef Corporate_Intestines het volgende:
OH ja, hoe zat dat eigenlijk met vluchtelingen? Gaat dit topic nu over vluchtelingen of over 'gelukszoekers'?
Want, eh, het kan natuurlijk zijn dat ik de afgelopen 26 heb liggen slapen onder een steen (JA IK STEM LINKS JA Hhaahaha ROZENLULLER ha zeikstal haha!!!1113einsdreivier) maar volgens mij, indien geen vluchteling, als je niets hebt, niets toevoegt en niets kan kom je het hele Fort Europa niet zomaar binnen (en derhalve Nederland). Als je goed kan lullen natuurlijk wel maar dan kan je ook auto's gaan verkopen. Of kinderfietsen.
www.ind.nlquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
nou wil ik wel weten of jij uberhaupt bekend bent met de huidige eisen .. dus laat maar zien ..
quote:
ik weet dat de begeleiders altijd erg om jou moeten lachen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef Paul_NL het volgende:
Gelukkig vind jij het grappig. Toch maar mooi weer een mens blij gemaakt. Normaal moet ik ervoor naar een opvanghuis voor kinderen met Down
Oh, nou mooi, dan kan het topic dicht. Die voegen namelijk weldegelijk iets toe aan het leven van betreffende importeur.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
gezien de insteek van de oorspronkelijke OP .. importbruidjes uit met name Marokko, daar gaar het over
Niet aan dat van de Nederlandersquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:52 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Oh, nou mooi, dan kan het topic dicht. Die voegen namelijk weldegelijk iets toe aan het leven van betreffende importeur.
Ja, en nu mag je het nog eens proberen, maar dan met een échte onderbouwing. Want ik ben bij lange na niet overtuigd van je argumenten. Verder geen persoonlijke aanval ofzo, maar je overtuigd me nog niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:57 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Als mensen om wat voor reden dan ook geen baan meer hebben en nog geen Nederlander zijn moeten ze terug naar het thuisland
Vluchtelingen zijn geen immigranten
quote:
Ja, dat eerste deel ging letterlijk nergens over, borrelpraat heeft nog een hoger niveau, of niet?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:01 schreef Paul_NL het volgende:
Toch maar deel 1 lezen dan en als je dan nog niet overtuigd bent kan je het beste een pilsje gaan drinken, dat is nuttiger dan gaan Fokken
Die wel ja hopelijkquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Een vriend van mij is toch heel blij met z'n tsjechische vriendinnetje.
Denk dat ik dat maar ga doen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:01 schreef Paul_NL het volgende:
Toch maar deel 1 lezen dan en als je dan nog niet overtuigd bent kan je het beste een pilsje gaan drinken, dat is nuttiger dan gaan Fokken
Van dat eerste topic? Nou, dan kun je wel een betere samenvatting geven dan: 'alleen Vhiper was ertegen met zijn rechten'?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:07 schreef Paul_NL het volgende:
Je zou er wat van kunnen leren en zo
gaan we dus kijken op de site van het ind .. vullen netjes in dat we iemand willen importeren voor huwelijk/relatie langer dan 3 maanden uit Marokkoquote:Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?
uhm .. basisexamen inburgering .. wa's dat .. even kijkenquote:Voorwaarden
Aan welke voorwaarden moet uw echtgenoot/partner voldoen?
Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:
* hij is met u gehuwd en het huwelijk is in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
* of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
* hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
* hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
* hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
- hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren
- hij gaat zich inschrijven op hetzelfde adres als u
* hij moet het basisexamen inburgering afleggen (Let op: dit geldt niet als u de nationaliteit heeft van Australië, Canada, Japan, Nieuw Zeeland of de Verenigde Staten).
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
* u bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient u 18 jaar of ouder te zijn
* u heeft in Nederland voldoende inkomen; in sommige gevallen wordt het inkomen van u niet getoetst
verrek .. dus die griet kan wel nederlands voor ze hier mag komen en tja, Marokko heeft dus ook een leerplicht voor jongens en meisjes, dus lezen en schrijven zal zij ook wel kunnenquote:Basisexamen inburgering
Het basisexamen
Het basisexamen inburgering is een examen dat afgelegd moet worden in het land waar men verblijft. Dus vóór de komst naar Nederland. Het basisexamen wordt mondeling, in het Nederlands, afgenomen. Daarbij wordt basiskennis van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving getoetst. Het basisexamen wordt afgelegd bij een Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het buitenland.
of te wel .. de OP (van deel 1 dan) slaat nergens op ..quote:Wel of geen inkomen?
Let op: de IND beschouwt bijvoorbeeld een bijstandsuitkering niet als zelfstandig verworven inkomen. Daarom telt dit ook niet mee. Inkomen uit loondienst of zelfstandig ondernemerschap ziet de IND wel als zelfstandig verworven inkomen. Ook bijvoorbeeld een WW- of WAO-uitkering is zelfstandig verworven inkomen.
Nog minimaal 12 maanden werk
Op het moment dat de aanvraag bij de IND binnenkomt, moet de referent in Nederland nog minimaal 12 maanden zelfstandig verworven inkomen hebben.
Importbruiden op zich kunnen dus weldegelijk iets toevoegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Die wel ja hopelijk
Tsjechie is overigens EU
Dit is toch van toepassing op IEDEREEN die nog nooit gewerkt heeft ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:49 schreef Paul_NL het volgende:
@ Limburg-Noord
Dat komt omdat die mensen ongeveer een miljoen stemmen vertegenwoordigen, die zou je vrijwel allemaal verliezen dus daarom zou dat nooit gebeuren. De werkende mens die ze moet onderhoud gaat er ieder jaar een beetje op vooruit en die vindt het allemaal best terwijl het natuurlijk gruwelijk asociaal is: Geld krijgen en niks ervoor terug doen
Goed plan maar zoals ik al eerder aangaf ,quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
een land mag toch zeker als voorwaarde stellen dat ze in ruil voor die geborgenheid wat terug krijgen. dit in de vorm van iets terug doen voor de maatschappij. werken dus. al kunnen die mensen er ook niet altijd wat aan doen.
ik ben en blijf van mening dat iemand die niets mankeert (wie het dan ook maar is) en geen werk heeft maar in de groenvoorziening gaat. elke dag zie ik rotzooi liggen op straat, of liggen er hopen stront op de stoep.
laat ze dat maar gaan schoonmaken. dan doen ze iig iets voor de samenleving.
is dat geen optie, dan mogen ze wat mij betreft alle uitkering laten staan op een gemeentelijke bank en die mensen bonnen geven voor boodschappen e.d.
langer dan een jaar in een uitkering en niet willen werken? prima, 10% korting het eerste jaar. 2e jaar 25% korting en het derde jaar heb je niets meer te willen.
Echt goede onderbouwingen heb ik nog niet kunnen vinden, om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:24 schreef Paul_NL het volgende:
Voor die gast die nu wel kan neuken wel ja. Maar niet voor Nederland.
Om de stelling van Paul_NL te onderbouwen of om hem te ontkrachten ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Echt goede onderbouwingen heb ik nog niet kunnen vinden, om eerlijk te zijn.
wtf .. zeg je nou dat al die vrouwen die thuis blijven en voor de kids zorgen niet goed zijn voor nederland ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:24 schreef Paul_NL het volgende:
Nou, poeh. Niet echt hoor. Eerst moet ik 3x vragen om een samenvatting die niet verder komt dan 'die en die is het er niet mee eens', vervolgens krijg ik te lezen dat 'die en die zeuren om rechten'.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef Paul_NL het volgende:
Das dan jou probleem, want ze staan er wel degelijk.
Een autochtoon kan nergens naartoequote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, poeh. Niet echt hoor. Eerst moet ik 3x vragen om een samenvatting die niet verder komt dan 'die en die is het er niet mee eens', vervolgens krijg ik te lezen dat 'die en die zeuren om rechten'.
Nou lijkt mij zeuren om rechten sowieso al iets kroms. Als je ergens recht op hebt, dien je het te krijgen. Ook dient iedereen in hetzelfde geval gelijk behandeld te worden, dat is immers de grondwet, en als men het daar niet mee eens is, binnen 24 uur zit je in Noord-Korea.
Daarnaast heb ik ook nog niet echt een definitie kunnen krijgen wat nu precies 'niets toevoegen' is. Het komt op mij echt vrij simplistisch en populistisch over. Dat is ook mijn idee, dat je het heel simpel en logisch over wil brengen. Want ja, waarom zou je mensen die niks toevoegen überhaupt wat geven?
De stelling die ik daar eens, via een spiegel, tegenover zet, is deze:
Waarom zou je mensen die niks toevoegen, rechten ontnemen?
Nu zijn persoonlijke ervaringen nogal subjectief, maargoed, laat ik eens een voorbeeld noemen. Gister ging ik naar huis, en bij een tramhalte staan 2 mensen, (blank, Nederlands, f.y.i.) met een biertje een beetje te kankeren, zoals dat in het haagsch heet. Mij best, totdat er 1 begint op te scheppen dat ie een mes bij zich heeft tegen de ander. Dat is dan weer jammer, denk ik. Daar kan niemand echt wat van zeggen. Vervolgens stapt er een totaal vreemde in met een grote backpack, en die wordt uitgescholden door die 2. Even later worden die 2 er door de bewaking uit gezet.
Tsja, dat is het enige 'nare' wat ik heb meegemaakt. Die voegen niet zo heel veel toe, denk ik dan. Maar om nou hun nationaliteit te ontnemen?
Oh, dus een gelijk mens, geven we in de gelijke situatie, een andere straf.quote:
Ohnee, nu begrijp ik het ineens niet. Nu gaan we het krijgen, ík begrijp het niet.quote:Verder zijn er in Nederland rechten en plichten. Maar het lijkt me dat jij dat ook niet begrijpt.
nou wat zeur je dan over de nederlands sprekende importbruid die thuis zit en voor man en kind zorgt .. hun pakkie aan toch .. of wil jij soms voor een nederlander bepalen met wie die wel of niet mag trouwen ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Paul_NL het volgende:
Nee
1: Geen werkquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh, dus een gelijk mens, geven we in de gelijke situatie, een andere straf.
De 1 10 uur schoffelen, de ander terug naar eigen land. Ik vind dat nogal wrang.
[..]
Ohnee, nu begrijp ik het ineens niet. Nu gaan we het krijgen, ík begrijp het niet.
Laat ik mijn vragen nogmaals op een rijtje zetten, ik heb nog steeds geen antwoord.1: Wanneer voegt men niks toe, wat is de grens, wat is de definitie? 2: Wat is jouw ideaalbeeld van een evenwicht tussen rechten / plichten? 3: Hoe zit dat met vluchtelingen, die wel, of niet? 4: Kinderen?
Et cetera.
Je mag trouwen met wie je wilquote:Op zondag 16 juli 2006 00:17 schreef moussie het volgende:
[..]
nou wat zeur je dan over de nederlands sprekende importbruid die thuis zit en voor man en kind zorgt .. hun pakkie aan toch .. of wil jij soms voor een nederlander bepalen met wie die wel of niet mag trouwen ?
Is het ook wrang dat Bin Laden geen Nederlander mag wordenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:
Oh, dus een gelijk mens, geven we in de gelijke situatie, een andere straf.
De 1 10 uur schoffelen, de ander terug naar eigen land. Ik vind dat nogal wrang.
Ja ...hadden we eindelijk eens iets wat de Amerikanen willen hebbenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:49 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Is het ook wrang dat Bin Laden geen Nederlander mag worden
Jij hebt ook een keusquote:Verder hebben die immigranten een keus. En dat is niet naar Nederland komen
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:45 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Importbruiden op zich kunnen dus weldegelijk iets toevoegen.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:24 schreef Paul_NL het volgende:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef moussie het volgende:
wtf .. zeg je nou dat al die vrouwen die thuis blijven en voor de kids zorgen niet goed zijn voor nederland ?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Paul_NL het volgende:
Nee
quote:Op zondag 16 juli 2006 00:17 schreef moussie het volgende:
nou wat zeur je dan over de nederlands sprekende importbruid die thuis zit en voor man en kind zorgt .. hun pakkie aan toch .. of wil jij soms voor een nederlander bepalen met wie die wel of niet mag trouwen ?
uhm .. wat zeg je nou eigenlijkquote:Op zondag 16 juli 2006 00:46 schreef Paul_NL het volgende:
Je mag trouwen met wie je wil
je wil dus wel bepalen waarmee de nederlander mag trouwenquote:Op zondag 16 juli 2006 04:51 schreef Paul_NL het volgende:
Ja daarom IMPORT-bruid.
Als dat je antwoord is, dan wacht ik nog wel even 2 jaar tot je met wat beters komt.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
1: Geen werk
2: 5 jaar werk hebben = mogelijkheid tot naturaliseren
3: Appels en peren
4: Wat is daarmee?
Neequote:Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil dus wel bepalen waarmee de nederlander mag trouwen
Dus als ik het goed begrijp dan vind je het op zich wel een optie dat een Nederlander een niet-Nederlander Nederland binnenhaalt.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
1: Geen werk
2: 5 jaar werk hebben = mogelijkheid tot naturaliseren
3: Appels en peren
4: Wat is daarmee?
nou snap ik het niet meer .. ik mag wel trouwen met wie ik wil als het maar geen importbruid is die thuis gaat zitten omdat wij als gezin dat zo willen ?quote:
Zo is het. Moeilijk he?quote:Op zondag 16 juli 2006 17:26 schreef moussie het volgende:
[..]
nou snap ik het niet meer .. ik mag wel trouwen met wie ik wil als het maar geen importbruid is die thuis gaat zitten omdat wij als gezin dat zo willen ?
ben je btw een cloon van dpm met die one-worders ?
Er wordt niemand verboden te trouwenquote:Op zondag 16 juli 2006 17:27 schreef FeestNummer het volgende:
Er mogen best wat eisen worden gesteld, maar het kan niet zo zijn dat de staat op een gegeven moment gaat bepalen met wie je wel of niet mag trouwen. Zelfs in de meest totalitaire staten gebeurt dat niet, laat staan in landen die beweren democratisch te zijn.
Kopt, lijkt me ook vrij redelijkquote:Op zondag 16 juli 2006 17:25 schreef sigme het volgende:
Klopt?
Ok, dan even voor de volledigheid, want gezien je antwoord aan moussie is me dit niet helemaal helder.quote:
kind van een Nederlander is automatisch Nederlanderquote:Op zondag 16 juli 2006 18:05 schreef sigme het volgende:
Ok, dus je schaft 'huwelijk' als immigratiegrond af. Een Nederlander mag niet een buitenlander hierheen halen om er een gezin mee te stichten. Wie dat toch wil moet zich behelpen met een omweg: een baan regelen voor man/vrouwlief zodat deze als arbeidsmigrant het land in mag.
Nog een vraagje: krijgen (in NL geboren) kinderen van het Nederlands-buitenlandse koppel wel de Nederlandse nationaliteit? En zo niet - krijgen ze die wel als de buitenlandse ouder alsnog naturaliseert?
Dus de 'buitenlandse 'ouder moet terug maar de 'Nederlandse 'ouder met king mogen hier blijven (bij een scheiding )?quote:Op zondag 16 juli 2006 18:18 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
kind van een Nederlander is automatisch Nederlander
Ik betaal per jaar ongeveer 50.000 euros aan belastingen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:46 schreef Frank-NL het volgende:
Wat voeg jij eigenlijk toe aan dit land, TS?
Dit is trouwens pas sinds zeer kort.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef moussie het volgende:
leuk zo'n link naar het de IND .. toevallig ook zelf op de site gekeken, nee waarschijnlijk anders zou je weten dat je p**p praat
oke .. insteek van de OP
[..]
gaan we dus kijken op de site van het ind .. vullen netjes in dat we iemand willen importeren voor huwelijk/relatie langer dan 3 maanden uit Marokko
krijgen we dit
[..]
uhm .. basisexamen inburgering .. wa's dat .. even kijken
[..]
verrek .. dus die griet kan wel nederlands voor ze hier mag komen en tja, Marokko heeft dus ook een leerplicht voor jongens en meisjes, dus lezen en schrijven zal zij ook wel kunnen
en hoe zit het dan met het inkomen bij gezinshereniging .. dus als je in het buitenland trouwd en hier gewoon in de bijstand zit
[..]
of te wel .. de OP (van deel 1 dan) slaat nergens op ..
120.000 bruto ongeveerquote:Op zondag 16 juli 2006 18:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik betaal per jaar ongeveer 50.000 euros aan belastingen.
tja, zoiets opzetten duurt een tijdje .. maar so what .. je OP sloeg nergens op want de regels waarom je vroeg zijn er alquote:Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef -IksRee- het volgende:
Dit is trouwens pas sinds zeer kort.
oh ja, was ik ertegen joh .. je kan gedachtenlezen oid met je iksree vision ?quote:Een regeling waar jij trouwens uiteraard heel erg op tegen was, want het was zoonmenselijk
yup, ik kom nog wel eens bij mensen die het niet zo goed hebben als jij .. zou je ook eens moeten doen, misschien leer je nog watquote:Maar goed, jij 'kent dan ook mensen die om 3 uur 's nachts door de Sociale dienst van hun bed gelicht worden'.
Een puur verzinsel en leugen, dat is wat het is.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, ik kom nog wel eens bij mensen die het niet zo goed hebben als jij .. zou je ook eens moeten doen, misschien leer je nog wat
Geld verdienen in Nederland en uitgeven buiten Nederlandquote:Op zondag 16 juli 2006 19:26 schreef -IksRee- het volgende:
Hou het voor de gein eens een weekje enigzins bij. Je zal je rot gaan schrikken.
klik ..quote:Op zondag 16 juli 2006 19:03 schreef -IksRee- het volgende:
Een puur verzinsel en leugen, dat is wat het is.
quote:Op zondag 16 juli 2006 20:24 schreef moussie het volgende:
[..]
klik ..
nog meer links cohen beleid, net als het preventief fouilleren en deze vernieuwingen in de vreemdelingenwet .. rara .. hoe kan dat, zit mijnheer cohen soms in het verkeerde hokje ?
Hoe vaak ga je hier nog met een 'klik'-linkje iets aandragen wat je stelling niet verdedigt?quote:
Ga snel een spandoek tegen hem ophangen.quote:nog meer links cohen beleid, net als het preventief fouilleren en deze vernieuwingen in de vreemdelingenwet .. rara .. hoe kan dat, zit mijnheer cohen soms in het verkeerde hokje ?
in samenwerking met zoeklicht en dus ook midden in de nacht ....quote:Op zondag 16 juli 2006 21:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je hier nog met een 'klik'-linkje iets aandragen wat je stelling niet verdedigt?
Hier staat niets, nul, nakko, nada wat jouw onzinverhaal over om 3 uur 's nachts uit je bed getilt te worden onderschrijft.![]()
pff ... zwak hoorquote:Ga snel een spandoek tegen hem ophangen.![]()
Is dit een stukje geschiedvervalsing? Preventief foullieren is in Rotterdam bedacht lijkt me. Cohen heeft het een keertje gekopieerd nadat Amsterdam tot latijns amerikaans liquidatieniveau was afgezakt.. .quote:Op zondag 16 juli 2006 20:24 schreef moussie het volgende:
nog meer links cohen beleid, net als het preventief fouilleren en
Cohen is die burgemeester die vindt dat hij spandoeken preventief mag verbieden..quote:Op zondag 16 juli 2006 21:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ga snel een spandoek tegen hem ophangen.![]()
Dat is gewoon de naam die die afdeling heeft!quote:Op zondag 16 juli 2006 22:53 schreef moussie het volgende:
[..]
in samenwerking met zoeklicht en dus ook midden in de nacht ....
[..]
Na je geniale conclusie omdat Flodder een TV-serie met succes was wij dus Antillianen die werkeloos zijn discrimineren is het je toch gelukt met nog een onzinnigere post aan te komen!quote:Zoeklicht
5 februari 2003 - Administrator
Huurders in Amsterdam worden gecontroleerd. En dat is nodig. Veel woningen worden doorverhuurd zonder toestemming van de eigenaar en de gemeente. Hiermee worden woningzoekenden die zich aan de regels houden, gedupeerd. En mensen staan vaak niet ingeschreven op het adres waar zij feitelijk wonen. Soms krijgen ze daardoor ten onrechte een uitkering of huurtoeslag.
Huiseigenaren en de gemeente sporen deze woonfraude systematisch op. Daarvoor werken zij samen in Zoeklicht, en met succes.
Wat controleert Zoeklicht?
Zoeklicht vergelijkt alle gegevens die de gemeentediensten en de eigenaar hebben met elkaar, en gaat in ieder geval het volgende na:
woont de hoofdhuurder daadwerkelijk op de woning?
heeft de hoofdhuurder een huisvestingsvergunning?
zijn de juiste gegevens doorgegeven aan de Dienst persoonsgegevens?
en, als er een uitkering is of huurtoeslag:
zijn de juiste gegevens doorgegeven aan de Dienst Werk en Inkomen en VROM?
uhm .. nu doe jij aan geschiedenisvervalsing .. de eerste keer preventief fouilleren was met de krakersrellen onder samkalden ..quote:Op zondag 16 juli 2006 22:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is dit een stukje geschiedvervalsing? Preventief foullieren is in Rotterdam bedacht lijkt me. Cohen heeft het een keertje gekopieerd nadat Amsterdam tot latijns amerikaans liquidatieniveau was afgezakt.. .
links beleid .. daar ging het omquote:Op zondag 16 juli 2006 23:52 schreef Napalm het volgende:
Net was het nog Cohen-beleid nu is het Samkalden. Make up your mind!
pff .. en weer een nieuw topic erbij om lekker door te kunnen bashen, kan je het niet bij eentje houden .. ?quote:Op zondag 16 juli 2006 23:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is gewoon de naam die die afdeling heeft!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Na je geniale conclusie omdat Flodder een TV-serie met succes was wij dus Antillianen die werkeloos zijn discrimineren is het je toch gelukt met nog een onzinnigere post aan te komen!![]()
en de verhuurder heeft het recht om het verhuurde ten allen tijde te betreden, als je me niet gelooft, kijk maar in je huurcontract .. en dat lijkt dan dus ook te gebeuren, desnoods met de politie erbijquote:Hoe werkt Zoeklicht?
5 februari 2003
-
Administrator
Wie doet mee aan Zoeklicht?
De zoeklichtacties worden uitgevoerd door de Dienst Wonen in samenwerking met:
* de Dienst Werk en Inkomen (voorheen Sociale Dienst Amsterdam)
* de Dienst Persoonsgegevens
* de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties,
* Vereniging Vastgoed Belang
* de Makelaarsvereniging Amsterdam.
Waar?
Stelselmatig worden alle huurwoningen met een huurwaarde tot ¤ 520,12 (vanaf 1 juli 2006 ) per maand in één buurt onderzocht. Op den duur komen zo alle buurten en stadsdelen aan bod.
Daarnaast onderzoekt Zoeklicht ook woningen in heel Amsterdam, als het vermoeden bestaat dat er iets niet in de haak is, bijvoorbeeld doordat er een melding is binnengekomen bij het meldpunt.
Hoe?
Alle gegevens die de gemeentediensten en de eigenaar hebben, – de verstrekte vergunningen, registraties en de huurcontracten – worden met elkaar vergeleken. Als er iets niet klopt, komt een buitendienstinspecteur langs om te kijken wie er nu eigenlijk in de woning woont.
Als er iets niet klopt,
Zoeklicht controleert. Als er onregelmatigheden worden ontdekt, draagt Zoeklicht de zaak over aan de dienst die actie moet ondernemen, of aan de verhuurder.
Moussie, je verzint onzin ter plekke. Die zoekacties heten gewoon zoeklichtacties, dat is de naam van dat project! Dat JIJ er nu van maakt dat er met een zaklamp gekeken wordt DUS het wel 's nachts moet zijn is gewoon weer eens totale onzin, zoals je notabene op die site die je zelf als 'bewijs' aangaf kan zien. Het plaatje laat een zaklamp zien maar zoals gezegd: dat is gewoon de naam van het project!quote:Op maandag 17 juli 2006 00:14 schreef moussie het volgende:
en de verhuurder heeft het recht om het verhuurde ten allen tijde te betreden, als je me niet gelooft, kijk maar in je huurcontract .. en dat lijkt dan dus ook te gebeuren, desnoods met de politie erbij
Het kind is Nederlander, in jouw plaatje, schat. De rechter gaat dus nooit bepalen dat het kind wordt uitgezet he?quote:Op zondag 16 juli 2006 18:31 schreef Paul_NL het volgende:
Waar het kind naartoe moet wordt bepaalt door de ouders zelf of door de rechter. Verder mag de buitenlandse ouder gewoon blijven als diegene een baan heeft
Nou ja, dat gezin bij Netwerk dat steun trok omdat het "zo makkelijk is, waarom zouden we gaan werken?", dat voegt volgens mij weinig toe aan de maatschappij, vind je niet? Ben ik dan nu ook een loser?quote:Op zondag 16 juli 2006 23:07 schreef -scorpione- het volgende:
Wat een ongelovelijk triest topic is dit zeg. Wat lopen er toch een hoop losers rond in dit land die zichzelf zooo belangrijk vinden en dat anderen voor hun de vuile klusjes moeten oplossen en als ze in hun ogen niet genoeg kunnen en ze komen ergens anders vandaan dan moeten ze maar terug. Dit soort types mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen.
Toch levert dit een dilemma op. Stel: ouders gaan scheiden; de buitenlandse partner heeft op dat moment geen baan. De rechter wil de kinderen graag toewijzen aan de buitenlandse ouder, maar omdat die het land uit moet komt dat neer op uitzetting van de kinderen met Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:31 schreef Paul_NL het volgende:
Waar het kind naartoe moet wordt bepaalt door de ouders zelf of door de rechter. Verder mag de buitenlandse ouder gewoon blijven als diegene een baan heeft
Afzender :de kindervriendquote:Op maandag 17 juli 2006 09:13 schreef Corporate_Intestines het volgende:
"Pleeggezin".
Aardig van je..nou dan is die opmerking ook voor hemquote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Ik legde enkel Paul_NL woorden in de mond, vrind.
je heb helemaal gelijk....of van de euromast afgooien natuurlijk maar dat is ook weer slecht voor het millieuquote:Op zondag 16 juli 2006 23:07 schreef -scorpione- het volgende:
Wat een ongelovelijk triest topic is dit zeg. Wat lopen er toch een hoop losers rond in dit land die zichzelf zooo belangrijk vinden en dat anderen voor hun de vuile klusjes moeten oplossen en als ze in hun ogen niet genoeg kunnen en ze komen ergens anders vandaan dan moeten ze maar terug. Dit soort types mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen.
Maar er zijn ook voordelen voor die boomquote:Op maandag 17 juli 2006 09:48 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Ik vind het voor die boom ook behoorlijk naar.
je weet niet hoe zwaar die vent is....dalijk valt die boom om...zou ook niet mooi zijn natuurlijk voor het milieuquote:Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar er zijn ook voordelen voor die boom
Als er mensen aanhangen wordt die iig niet omgehakt![]()
hehe, en daar ging het nu juist om in dat topic .. schending van privacy .. like it (zoals in dat topic bleek zijn dat er toch wel een hoop die vinden dat dat mag) or not, maar het recht van de verhuurder als zijnde de eigenaar prevaleerd boven de rechten op privacy van de huurder bij het vermoeden van oneigenlijk gebruik van het gehuurde .. en tja, dat vermoedelijke "oneigenlijke gebruik" is op dat moment dus vastgesteld door zoeklichtquote:Op maandag 17 juli 2006 06:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Moussie, je verzint onzin ter plekke. Die zoekacties heten gewoon zoeklichtacties, dat is de naam van dat project! Dat JIJ er nu van maakt dat er met een zaklamp gekeken wordt DUS het wel 's nachts moet zijn is gewoon weer eens totale onzin, zoals je notabene op die site die je zelf als 'bewijs' aangaf kan zien. Het plaatje laat een zaklamp zien maar zoals gezegd: dat is gewoon de naam van het project!
En ik heb geen huurcontract, maar 'ten alle tijde betreden' geloof ik geen kont van. De huurder heeft heel veel rechten en die van privacy is er 1 van.
die vent ?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:22 schreef rednajt het volgende:
[..]
je weet niet hoe zwaar die vent is....dalijk valt die boom om...zou ook niet mooi zijn natuurlijk voor het milieu![]()
LE-ZEN vóór je reageert!quote:een hoop losers rond in dit land die zichzelf zooo belangrijk vinden en dat anderen voor hun de vuile klusjes moeten oplossen en als ze in hun ogen niet genoeg kunnen en ze komen ergens anders vandaan dan moeten ze maar terug
oeps, niet ver genoeg terug gelezen .. het ging idd om de importeur van de wegwerpallochtoon die in de boom moet en niet om de geïmporteerdequote:Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Links stemmen en begrijpend lezen gaat ook niet samen he!.
Het ophangen van:
[..]
LE-ZEN vóór je reageert!.
Roep dit maar niet TE hard ...je brengt ze nog op iedeeenquote:Op maandag 17 juli 2006 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
oeps, niet ver genoeg terug gelezen .. het ging idd om de importeur van de wegwerpallochtoon die in de boom moet en niet om de geïmporteerde![]()
Nee, niet de boel gaan verdraaien. Jij beweerde bij hoog en laag dat de sociale dienst bij mensen midden in de nacht de deur had ingetrapt en ze van hun bed werden getilt en dan is gewoon een leugen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:42 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, en daar ging het nu juist om in dat topic .. schending van privacy .. like it (zoals in dat topic bleek zijn dat er toch wel een hoop die vinden dat dat mag) or not, maar het recht van de verhuurder als zijnde de eigenaar prevaleerd boven de rechten op privacy van de huurder bij het vermoeden van oneigenlijk gebruik van het gehuurde .. en tja, dat vermoedelijke "oneigenlijke gebruik" is op dat moment dus vastgesteld door zoeklicht
ik zal vanavond eens kijken of ik het artikel kan vinden in het burgerlijke wetboek waarop dat gebaseerd is .. maar ja, als je 2 tellen logisch nadenkt kan je zelf wel bedenken dat de eigenaar zijn bezit wel moet kunnen beschermen en derhalve bij vermoeden van "iets" wat zijn bezit zou kunnen beschadigen toegang moet hebben tot zijn bezit
BULLSHITquote:Op maandag 17 juli 2006 00:14 schreef moussie het volgende:
en de verhuurder heeft het recht om het verhuurde ten allen tijde te betreden, als je me niet gelooft, kijk maar in je huurcontract .. en dat lijkt dan dus ook te gebeuren, desnoods met de politie erbij
Denemarken Zweden, Australiequote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Een autochtoon kan nergens naartoe
Verder zijn er in Nederland rechten en plichten. Maar het lijkt me dat jij dat ook niet begrijpt.
ik zal het doorgeven .. jij hebt besloten dat zij een leugenaar isquote:Op maandag 17 juli 2006 15:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, niet de boel gaan verdraaien. Jij beweerde bij hoog en laag dat de sociale dienst bij mensen midden in de nacht de deur had ingetrapt en ze van hun bed werden getilt en dan is gewoon een leugen.
normaal gesproken idd wel .. maar in samenwerking met zoeklicht dus niet .. speciale bevoegdhedenquote:Op maandag 17 juli 2006 16:20 schreef ratava het volgende:
[..]
BULLSHIT
Ik verhuur zelf twee woningen uit. Ik heb het recht niet om zonder aankondiging of toestemming van de huurder het pand te betreden. Dat recht heb ik alleen als er iets erg fout zit in het bijzijn van de politie.
Je zevert uit je nek Moussie maar van iemand die 50 jaar geleden opgegroeid is zoals je zelof zei.... misschien is het het begin van Alzheimer, en was dat een huurovereenkomst uit 1960
yup .. en opgeruimd staat netjesquote:Op maandag 17 juli 2006 15:14 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Ja, die boom kan ook maar zóveel dragen, vol is vol!
Nog steeds niet door de verhuurder maar door de politie.... dat heet gewoon huiszoekingquote:Op maandag 17 juli 2006 16:41 schreef moussie het volgende:
[..]
normaal gesproken idd wel .. maar in samenwerking met zoeklicht dus niet .. speciale bevoegdheden
nogmaals, wel door de verhuurder samen met de controlleurs van dienst welzijn .. die hebben die bevoegdheid wel, die moet je binnenlaten op straffe van "weigeren uitkering kwijt" ..quote:Op maandag 17 juli 2006 17:57 schreef ratava het volgende:
[..]
Nog steeds niet door de verhuurder maar door de politie.... dat heet gewoon huiszoeking
Ja ik heb ook geen (a)sociale huurders.... ik kijk wel goed uit.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:23 schreef moussie het volgende:
[..]
nogmaals, wel door de verhuurder samen met de controlleurs van dienst welzijn .. die hebben die bevoegdheid wel, die moet je binnenlaten op straffe van "weigeren uitkering kwijt" ..
hoe ze het precies wettelijk rechtbreien weet ik ook niet .. ik weet alleen dat het gebeurd
Ja. En jij ook want je hebt dat verhaal gewoon verzonnen om wat te ouwehoeren te hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:40 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zal het doorgeven .. jij hebt besloten dat zij een leugenaar is
Deels mee eens ..slotje ? Jaquote:Op maandag 17 juli 2006 19:58 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Wat een offtopic ge(k)leuter. En dat in een topic waarvan je eigenlijk kan zeggen 'opgelost -- slotje'.
Stelling: Importbruiden moeten geweigerd worden want ze voegen niets toe.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:46 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Deels mee eens ..slotje ? Ja
Opgelost ?
Valt dit op te lossen dan ?
Je zult altijd mensen hebben die zo denken
jij gelooft maar lekker wat jij wil geloven, je gelooft hoe dan ook al dat je de wijsheid in pacht hebt omdat je een lekker salaris hebt en gezond bent ..quote:Op maandag 17 juli 2006 19:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja. En jij ook want je hebt dat verhaal gewoon verzonnen om wat te ouwehoeren te hebben.
Dat je nogal extreem naief bent was al duidelijk ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:33 schreef moussie het volgende:
ik geloof die meid .. als dat mij een leugenaar maakt, so be it
liever extreem naïef dan zo koud als jijquote:Op maandag 17 juli 2006 22:58 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat je nogal extreem naief bent was al duidelijk ja.
wat een lol ..quote:"Zoeklicht"-acties dus het is 's nachts
Wat een redenatie.
huh .. ik had het erover dat het gebeurd in samenwerking met zoeklicht .. hoe lijd je daaruit af dat ik niet weet dat dat een project is waarbij zoeklicht het overkoepelende orgaan is ?quote:Dat gewoon de afdeling/project zo heet is te ingewikkeld![]()
Aangezien een immigrant niet zomaar een uitkering mag aanvragen en gewoon net als iedereen moet betalen voor zijn ziekenfonds.... vraag ik me af wanneer een immigrant pas echt geld gaat kosten. Volgens mij kost een immigrant pas geld namelijk op het moment dat deze een uitkering heeft. En voor een uitkering moet je toch minstens een bepaalde periode eerst gewerkt hebben, en daarmee met belasting hebben meebetaald aan het sociale stelsel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:44 schreef Paul_NL het volgende:
De staat of wel de belastingbetaler geld kosten.
Op het moment dat iemand Nederlander is kan hij zo bijstand aanvragen. Het hele probleem met de gemiddelde immigranten is dat ze slecht Nederlands spreken, slecht opgeleid zijn, meer kans hebben op deelname ind e criminaliteit en ook nog eens hun partners uit het thuisland vandaan halen die al die punten vaak nog in sterkere mate hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef maartena het volgende:
Wishfull thinking
Nou, je kan obv resultaten uit het verleden een goede inschatting maken. Negatieve zaken zullen zijn; Geen beheersing Nederland, bepaalde landen, analfabetisme, lage opleiding, verkeerde opleiding, slechte gezondheid, hoge leeftijd, crimineel verleden, wellicht aanwezigheid landgenoten in NL, etc.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef maartena het volgende:
Maar de grootste stellingbreker is nog steeds dat je niet iemand kan weigeren die zich nog niet heeft kunnen bewijzen. Je weet van te voren niet of iemand de staat geld gaat opleveren of kosten, dus er is geen sprake van weigeren.... maar meer sprake van uitzetten als blijkt dat de staat geld verliest aan zo'n iemand. Of heeft men een glazen bol waarin men kan zien wie er in de komende 10 jaar geld gaat kosten, en op basis daarvan wordt er geweigerd?
En hoe wil je dat dan doen met de +/- 60% van de Turken en Marokkanen die al genaturaliseerd zijn tot Nederlander? (En hou er rekening mee dat het overgrote deel daarvan de jongere generatie is, het zijn voornamelijk de oudere gastarbeiders die al 30+ jaar hier werken die geen Nederlander zijn geworden)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Paul_NL het volgende:
Een autochtoon kan nergens naartoe
Al die Turkse en Marokkaanse Nederlanders hebben inderdaad 100% dezelfde rechten als een in Nederland geborene. Ook dezelfde plichten trouwens.quote:Verder zijn er in Nederland rechten en plichten. Maar het lijkt me dat jij dat ook niet begrijpt.
Niet alleen bijstand maar ook AWBZ, bijzondere bijstand, huursubsidie, kinderbijslag voor je kinderen(volgens mij ook al als je geen Nederlander bent) en als je 65 bent heb je evenveel recht op een AOW als de autochtone bevolking.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
Op het moment dat iemand Nederlander is kan hij zo bijstand aanvragen. Het hele probleem met de gemiddelde immigranten is dat ze slecht Nederlands spreken, slecht opgeleid zijn, meer kans hebben op deelname ind e criminaliteit en ook nog eens hun partners uit het thuisland vandaan halen die al die punten vaak nog in sterkere mate hebben.
Het probleem is tevens dat (zie cijfers hierboven) er een enorm grote groep allochtonen zijn die al Nederlander ZIJN, en pas vanaf 2001 werd er pas echt getoetst op kennis van de Nederlandse taal om Nederlander te worden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
Op het moment dat iemand Nederlander is kan hij zo bijstand aanvragen. Het hele probleem met de gemiddelde immigranten is dat ze slecht Nederlands spreken, slecht opgeleid zijn, meer kans hebben op deelname ind e criminaliteit en ook nog eens hun partners uit het thuisland vandaan halen die al die punten vaak nog in sterkere mate hebben.
Autochtoon 591.000 uitkeringen per 13 miljoen oftewel 1 uitkering per 22 allochtonenquote:Autochtonen met een WW uitkering: 76500
Autochtonen met een WAO uitkering: 361000
Autochtonen met Bijstand: 154300
Allochtonen met een WW uitkering: 32400
Allochtonen met een WAO uitkering: 94900
Alochtonen met Bijstand: 177300
Dat is ook zo.... alleen niet relatief gezien maar absoluut.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
P.S. Je opmerking dat autochtoon meer uitkeringen hebben was erg grappig
Jou vrouw kan gewoon Nderland uitgezet worden hoor als de wet wordt aangepastquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem is tevens dat (zie cijfers hierboven) er een enorm grote groep allochtonen zijn die al Nederlander ZIJN, en pas vanaf 2001 werd er pas echt getoetst op kennis van de Nederlandse taal om Nederlander te worden.
Deze groep mensen is volgens het wetboek 100% Nederlander en kunnen niet uitgezet worden, ook niet na een misdaad. Deze groep is voor een groot deel laag opgeleid, en valt voor een groot deel terug in de criminaliteit.
Aangezien we ze dus niet zomaar de grens kunnen overzetten (want in veel gevallen zijn ze gewoon Nederlander) moeten we dus deze groep mensen verplicht Nederlands laten leren, en opleiden zodat ze weer aan de slag kunnen. Het probleem van dit alles is dat dit GELD kost.
Op dit moment laten we deze groep links liggen. We doen er niets mee, en ze kunnen zelf geen opleidingen betalen. Dit heeft als verder gevolg dat hun kinderen ook geen goede opleiding krijgen (want de ouders kunnen dat niet betalen) en dat is nou precies wat er gebeurd met de huidige jonge generatie "straatmarokkaantjes". Dat zijn vaak kinderen van laag opgeleide allochtonen die niet genoeg geld hebben om hun kind dat wel degelijk een gezond stel hersens heeft te voorzien van een goede opleiding, en daarmee dus ook een goede aanwinst is voor de Nederlandse arbeidsmarkt.
We zitten met een enorme groep NEDERLANDERS die hier niet meer weggaan, waar we eigenlijk helemaal niets mee doen, en waar we eigenlijk wel een flinke hoeveelheid arbeidskrachten kunnen halen. En het zou al een goed begin zijn als we al die buitenlandse werklozen op een staatsgesponsorde cursus Nederlands zouden sturen..... Maar ja, wie wil daar nou belastinggeld voor opzij schuiven?
En dus blijven het bijstandstrekkers, en geven we op den duur nog veel meer geld uit.....
als je de reacties zo leest op !Fok lijkt het me nogal duidelijk wat de oorzaken zijn .. de "tolerante" nederlander discrimineerd, en niet zo'n klein beetje ookquote:De praktijk leert dat niet-Westerse arbeidsmigranten het thans gemiddeld aanzienlijk slechter doen op de arbeidsmarkt dan Nederlanders: ze hebben gemiddeld minder vaak een baan en juist vaker een sociale uitkering, en gemiddeld een lager inkomen. Migranten in Nederland doen het gemiddeld minder goed dan migranten in andere Europese landen. [b]Het is niet duidelijk wat de oorzaken hiervan zijn; dit vergt nader onderzoek.]/b]
Speciaal voor jou, omdat jij zelf altijd zoveel moeite hebt met het tonen van feiten, heb ik weer even in CBS Statline zitten grabbelen:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Edit2: Jammer dat er geen onderscheid is gemaakt tussen westerse allochtoon en niet westerse allochtoon
Gelul. Ik heb mijn universitaire studie zelf betaald. Max. lenen en aanvullende beurs bij de IBG is daar denk ik al genoeg voor en anders een bijbaantje of een commerciele lening wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef maartena het volgende:. Dit heeft als verder gevolg dat hun kinderen ook geen goede opleiding krijgen (want de ouders kunnen dat niet betalen)
Die cijfers zeggen niwt veel als je geen absolute aantallen hebt van in het land/ arbeidsproces aanwezig. Bovendien vermoed ik dat werkloze westerse allochtonen veel sneller naar hun thuisland terugkeren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef maartena het volgende:
Van de uitkeringen die naar Allochtonen gaan zijn er ongveer 1/3e Westers, en 2/3e Niet-Westers.
Is ook logisch maar zoals ik al zei moet je minimaal het verschil hebben tussen Westerse en niet-westerse allochtonen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef Napalm het volgende:
Bovendien vermoed ik dat werkloze westerse allochtonen veel sneller naar hun thuisland terugkeren.
Nee. Volgens de Rijkswet op het Nederlanderschap mag het Nederlanderschap alleen worden ontnomen als er sprake is van Hoogverraad, (dat zou geheel theoretisch kunnen als ik in het Amerikaanse leger zou gaan dienen en er vervolgens een oorlog uitbreekt tussen Nederland en de VS, erg onwaarschijnlijk dus), Terrorisme, en Fraude (zie Hirsi Ali).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jou vrouw kan gewoon Nderland uitgezet worden hoor als de wet wordt aangepast
Ook niet. Hier geld eigenlijk eenzelfde wet.... bij Terrorisme, Hoogverraad, en Fraude kan het Amerikaans staatsburgerschap worden ontnomen. Maar zelfs als ik een moord pleeg hier mag ik mijn Amerikaans staatsburgerschap behouden. Ik word dan gewoon als Amerikaan bestraft, en verlaat over 30 jaar als oude Amerikaan de gevangenis.quote:Jij ook uit de VS vermoed ik, al weet ik niet hoe daar de wet op dit moment is
Ik denk dat je daar voor een groot deel gelijk in hebt, en dat bedoel ik eigenlijk ook. Als zo'n werkloze maar altijd thuis zit, dan zullen de zonen en dochters ook niet al te ver komen denk ik. Juist daarom moet je geld in die mensen steken zodat ze opgeleid worden en weer aan het werk gaan. Afgezien van het feit dat je inderdaad prima een studie kunt bekostigen door IBG en andere leningen etc, moet zo'n iemand ook het doorzettingsvermogen hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef Napalm het volgende:
Het hele probleem is veel meer sociaal. "Pa werkt ook niet dus waarom zou ik mijn best gaan doen?", "Ali heeft ook in de gevangenis gezeten dus zo erg is dat niet " & "thuis spreken we Farsi en op straat TMF-Breezah en mijn sollicitaitebriefen worduh afgewezuh omdat ik allogtoonen naam hep"
Ik heb in een ander topic al eens wat emigratiecijfers gepost omdat er momenteel veel mensen vertrekken. Hier zit inderdaad een zeer grote groep Nederlanders en Westerse immigranten bij die hun kennis dus meenemen naar het buitenland om wat voor reden dan ook. Je hebt natuurlijk een heel zootje Duitse campingwerkers enzo, maar ik denk dat het gros van de westerse immigranten in Nederland een relatief goede opleiding achter de rug hebben en wellicht gewoon weer vertrekken inderdaad.quote:Die cijfers zeggen niwt veel als je geen absolute aantallen hebt van in het land/ arbeidsproces aanwezig. Bovendien vermoed ik dat werkloze westerse allochtonen veel sneller naar hun thuisland terugkeren.
yup .. jij ook ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet je uberhaubt wel wat discriminatie is?
zoals dit topc laat zien gaat dat dus niet zo gemakkelijk, na de opleiding moeten ze ook nog een stage/baan krijgen en dat is dus niet zo gemakkelijk, gezien het stigma dat er inmiddels op rustquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk nog meer reden om de allochtonen die we al hebben en niet meer vanaf komen te voorzien van fatsoenlijke opleidingen. Dan komen ze tenminste weer aan de bak, en daarme betalen ze tenminste belasting ipv het te trekken door een bijstandsuitkering.
Daarom zeg ik ook dat er een wetswijzing moet komen en daar zijn slechts 76 2e kamer leden voor nodig om die wet aan te passen en aangezien je vrouw tot Nederlandse genaturaliseerd is kan ze dan gewoon haar Nederlandse nationaliteit verliezen. Iets wat je gekregen hebt kan je immers verliezen. Er zijn verschillende landen zoals bijvoorbeeld Engeland en Frankrijk die bezig met de wet aan te passen zodat het mogelijk wordt om criminele allochtonen uit te zetten. Ook in Nederland zal die wet er vanzelf komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:51 schreef maartena het volgende:
Nee. Volgens de Rijkswet op het Nederlanderschap mag het Nederlanderschap alleen worden ontnomen als er sprake is van Hoogverraad, (dat zou geheel theoretisch kunnen als ik in het Amerikaanse leger zou gaan dienen en er vervolgens een oorlog uitbreekt tussen Nederland en de VS, erg onwaarschijnlijk dus), Terrorisme, en Fraude (zie Hirsi Ali).
Ik zie deze wet voorlopig echt niet aangepast worden dat het Nederlanderschap kan worden ontnomen als je de staat teveel geld gaat kosten. Er is een tijdje in de Tweede Kamer sprake geweest om de wet op het ontnemen van het Nederlanderschap uit te breiden met ernstige misdaden zoals moord en verkrachting, dus dat het Nederlanderschap kan worden ontnomen als men een moord pleegt, en na uitzitten van de straf dus uitgezet zou kunnen worden, maar dat voorstel haalde het niet.
Ook als de wet zou worden aangepast dat men niet meer de oude nationaliteit mag behouden bij het aannemen van de Nederlandse door huwelijksmigratie zoals bij mijn vrouw het geval was, geld zoiets niet met terugwerkende kracht. Als men het Nederlanderschap al heeft verworven, dan kom je daar echt niet 1-2-3 en door een wetswijziginkje vanaf.
Uiteraard zijn er wel een aantal zaken waar je automatisch het Nederlanderschap verliest, zoals aanname van een buitenlandse nationaliteit waarbij geen uitzondering mogelijk is, en kinderen die meerderjarig worden en in het buitenland zijn genaturaliseerd.
De volledige tekst van de Rijkswet op het Nederlanderschap kun je hier lezen.
Mij vrouw blijft dus gewoon lekker Nederlander en stemt in November gewoon mee. Ze spreekt trouwens beter Nederlands dan de helft van de allochtonen in Nederland.
Ook niet. Hier geld eigenlijk eenzelfde wet.... bij Terrorisme, Hoogverraad, en Fraude kan het Amerikaans staatsburgerschap worden ontnomen. Maar zelfs als ik een moord pleeg hier mag ik mijn Amerikaans staatsburgerschap behouden. Ik word dan gewoon als Amerikaan bestraft, en verlaat over 30 jaar als oude Amerikaan de gevangenis.
Het verlies van een staatsburgerschap anders dan naturalisatie tot een andere nationaliteit is eigenlijk heel erg ongewoon. Ik gok dat het aantal zaken dat onder hoogverraad en terrorisme in de afgelopen 25 jaar op 1 hand te tellen zal zijn, en ik denk dat het aantal fraudezaken beperkt blijft tot enkele honderdtallen per jaar.
Verder mag onder geen enkele voorwaarde het Nederlanderschap worden ontnomen als men daardoor staatsloos zou worden. Hirsi Ali had de "pech" dat ze ook nog Somalische was, anders zou ze gewoon Nederlandse zijn gebleven.
Helaas Diego, bestudeer de tekst van de Rijkswet op het Nederlanderschap maar eens, en je zult er achter komen dat het allemaal niet zo simpeltjes gaat als je wel zou willen.
Ik wel maar jij duidelijk niet. Maar vertel eens wat is precies discriminatie in je aangehaalde stukje?quote:
En wat voor wijzigingen zou jij dan willen zien in de Rijkswet op het Nederlanderschap?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 03:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom zeg ik ook dat er een wetswijzing moet komen
Waarom moeten mensen met een dubbel paspoort het land uitgezet worden? Je bent een maand ofzo weg geweest, je hebt intussen vast wel geleerd hoe je een en ander moet onderbouwenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat mensen met een dubbel paspoort het land uitgezet worden en hun nationaliteit verliezen als ze een misdaad begaan
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar voor een groot deel gelijk in hebt, en dat bedoel ik eigenlijk ook. Als zo'n werkloze maar altijd thuis zit, dan zullen de zonen en dochters ook niet al te ver komen denk ik. Juist daarom moet je geld in die mensen steken zodat ze opgeleid worden en weer aan het werk gaan. Afgezien van het feit dat je inderdaad prima een studie kunt bekostigen door IBG en andere leningen etc, moet zo'n iemand ook het doorzettingsvermogen hebben.
Ik denk dat het ratio studenten met doorzettingsvermogen erg laag is onder de kinderen van werkloze allochtonen. En aangezien ze al Nederlander zijn....(althans een groot deel) kunnen we ze ook niet simpeltjes over de grens zetten, en moeten we dus voor een oplossing zorgen waardoor het met de VOLGENDE generatie WEL goed gaat.
[..]
Ik heb in een ander topic al eens wat emigratiecijfers gepost omdat er momenteel veel mensen vertrekken. Hier zit inderdaad een zeer grote groep Nederlanders en Westerse immigranten bij die hun kennis dus meenemen naar het buitenland om wat voor reden dan ook. Je hebt natuurlijk een heel zootje Duitse campingwerkers enzo, maar ik denk dat het gros van de westerse immigranten in Nederland een relatief goede opleiding achter de rug hebben en wellicht gewoon weer vertrekken inderdaad.
Eigenlijk nog meer reden om de allochtonen die we al hebben en niet meer vanaf komen te voorzien van fatsoenlijke opleidingen. Dan komen ze tenminste weer aan de bak, en daarme betalen ze tenminste belasting ipv het te trekken door een bijstandsuitkering.
Ik denk dat de meesten in dit topic nog niet realiseren dat uitzetten echt geen optie is voor 90% van de gevallen, en dat we dus naar andere oplossingen moeten zoeken.
Wat voor consequentie stelt Turkije dan aan een eermoord vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende: