waaronder dus ook ouderen vallen die hun leven lang gewerkt hebben.. niet altijd betaald, maar ja, 30 jaar geleden was je nog een slechte moeder als je ging werken en toen ik, nadat mijn relatie kapot ging, 12 jaar geleden (toen nog gezond) een opleiding MTS met kinderopvang en alles had geregeld en vroeg om financieėle hulp om die te kunnen volgen werdt ik weggestuurd als zijnde te oud en kansloos, zorgt U maar voor Uw kindjes mevrouw ..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:19 schreef -IksRee- het volgende:
Ik ben alleen koud tegen degenen die het verdienen.
eeuh ja .. en .. ? ze werken samen met zoeklicht, ik geef je een link naar zoeklicht waar je kan zien wat voor project het is en wie er allemaal samenwerken onder die paraplu .. en daaruit sluit je dan dat ik niet weet dat het een project is, een samenwerkingsverband .. vaag hoorquote:Och, het zijn je letterlijke woorden:
Er is zat werk voor mensen zonder hoge opleiding...het is het feit dat bepaalde banen geweigerd wordenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:57 schreef sigme het volgende:
Als we niet alle mensen die geen hoge opleiding kunnen volgen willen veroordelen tot een leven in lijdzaamheid zullen we misschien toch iets minder moeten inzetten op de kenniseconomie.
ik denk dat je daar achter loopt .. de term "gepast werk" is al jaren gelden op de helling gegaan .. je mag tegenwoordig werk niet meer weigeren, doe je het toch wordt je in eerste instantie gekort en blijf je het doen wordt je uitkering gestoptquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:26 schreef ratava het volgende:
[..]
Er is zat werk voor mensen zonder hoge opleiding...het is het feit dat bepaalde banen geweigerd worden
Tenzij eer eten oplevert.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:13 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Er is geen eten te halen met eer, er is alleen eten te halen met geld.
Vrouw die Sext in ruil voor geld of goed:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Tenzij eer eten oplevert.
Een eerzame vrouw, die een Nederlander huwt (en volgens TS misschien onvoldoende 'oplevert') haalt haar eten uit haar eerzaamheid.
Nee, die zijn niet eerbaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:37 schreef ratava het volgende:
[..]
Vrouw die Sext in ruil voor geld of goed:
prostituee
temijer
hoer
vrouw van lichte zeden
meisje van vetier
slet
huurgleuf
.
Maar eerbaar...nee niet echt
De belastingbetaler. En ik denk dat verreweg de meeste Nederlanders GRAAG betalen voor goed onderwijs voor hun kinderen. Van het onderwijs systeem in Nederland heeft iedereen, en niet op de laatste plaats de autochtonen, ontzettend veel profijt. Als we dan ook kinderen kunnen onderwijzen waarvan de ouders in de bijstand zitten, dan heb ik daar totaal geen problemen mee.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wie betaalt dat?
Veel bijstandstrekkers hebben jaren gewerkt en dus ook belasting betaald. Niet alle bijstandstrekkers zijn direct uit school gekomen en de bijstand in gegaan ofzo. En wat mij betrefd heb je als je jaren gewerkt hebt en dus meebetaald hebt op een gegeven moment ook het recht om gebruik te maken van het sociale stelsel als daar de behoefte aan is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat klopt niet, want anders zou de bijstandtrekker ook bijdragen aan Nederland en die parasiteert alleen.
Diegene die dat betalen zijn diegene die iets bijdragen aan de staatskas
Of we zorgen er gewoon voor dat ze geen reden hebben om in de bijstand te zitten. Met taalopleidingen, cursussen, werkbegeleidingsprojecten, volledige MBO deeltijdsopleidingen, betaalbare kinderopvang, etc, etc. Tuurlijk kost dat ook belastingcenten, maar het leverd uiteindelijk meer op dan ze nu kosten, en het zijn heel war betere oplossingen dan die van jou..... die meer vallen onder "Nederlandschap afpakken" en "de grens overzetten".quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach het beste is om de huur, stookkosten en eetkosten voortaan in handen van de staat te leggen. Zorg je er ook nog voor dat in elk geval de bijstandtrekkers niks tekort komen
Echt ik vind jou een verschrikkelijke clown...heb je soms tijd over? Heb je zelf wel werk of een leven?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Of we zorgen er gewoon voor dat ze geen reden hebben om in de bijstand te zitten. Met taalopleidingen, cursussen, werkbegeleidingsprojecten, volledige MBO deeltijdsopleidingen, betaalbare kinderopvang, etc, etc. Tuurlijk kost dat ook belastingcenten, maar het leverd uiteindelijk meer op dan ze nu kosten, en het zijn heel war betere oplossingen dan die van jou..... die meer vallen onder "Nederlandschap afpakken" en "de grens overzetten".
Je kunt nooit iedereen weer aan het werk krijgen, en zeker niet de WAO-ers. Die zijn al arbeidsongeschikt verklaard, en ik vind dat de staat ook moet zorgen voor hen die niet meer kunnen werken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:59 schreef rednajt het volgende:
Echt ik vind jou een verschrikkelijke clown...heb je soms tijd over? Heb je zelf wel werk of een leven?
EN vertel ons ook effe hoe jij de weet ik veel hoeveel autochtone wao ers en werlozen weer aan het werk wil gaat zetten....
Als je het dus zo bekijkt he, hoeveel moet een Nederlandse volwassene, net afgestudeerde, van 25 jaar, dan wel niet werken voordat ie meer opbrengt dan dat ie gekost heeft? Studiefinanciering, kinderbijslag...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die 15 jaar gewerkt heeft en vervolgens 3 jaar in de WW zit.... heeft de laatste 3 jaar wellicht meer gekost dan dat ie opleverd, maar in de 15 voorafgaande jaren heeft ie genoeg meebetaald om dat weer op te heffen. En ik denk dat als je bij elke buitenlander een rekensom gaat maken dat het nog best vies tegenvalt met al die "profiteurs".
[..]
Theorie. In de praktijk, ik heb gewerkt voor een grote sociale dienst, is een groot gedeelte (1/5e) van het klantenbestand opgegeven. Die zijn definitief “niet kunnen en niet willen”. Daar wordt geen moeite meer ingestoken. En dat is ook niet zo gek want wie wil er nu in hemelsnaam een 35 jarige die nog nooit gewerkt heeft, zonder opleiding en met tokkie-mentaliteit. Die zijn na 2 werkdagen ziek en jatten je hele zaak leeg.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:11 schreef moussie het volgende:
ik denk dat je daar achter loopt .. de term "gepast werk" is al jaren gelden op de helling gegaan .. je mag tegenwoordig werk niet meer weigeren, doe je het toch wordt je in eerste instantie gekort en blijf je het doen wordt je uitkering gestopt
Kom nou toch, zo lang terug is het nog niet dat we ongeschoolde geitehouders uit het Rifgebergte moesten halen. De Polen komen nog steeds Asperges steken..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:39 schreef maartena het volgende:
Ik denk alleen dat er onder de WW en Bijstandstrekkers een vrij grote groep zit die lichamelijk en/of geestelijk gezien wel kunnen werken, ook best willen werken, maar simpelweg door omstandigheden niet kunnen werken. Zij spreken bijvoorbeeld slecht Nederlands, of zijn zoals veel autochtone bijstandstrekkers verantwoordelijk voor kinderen en hebben daardoor geen opleiding kunnen afmaken.
Tja.... de grootste bron van inkomsten van de Nederlandse Staat zijn belastingen. Af en toe is er een begrotingstekort, andere keren is er een begrotingsoverschot. Als we naar het totaal gaan kijken komt er veel, veel, VEEL meer binnen dan dat er naar uitkeringen en onderwijs terug gaat. Immers, de Nederlandse Staat heeft natuurlijk nog veel meer uitgaven, zoals infrastructuur, defensie, zorg, subsidies, etc, etc, etc.... Uiteindelijk is de bruto som van de staat dat er meestal ietsje meer binnenkomt dan er uitgaat, en soms gaat er ietsje meer uit dan er binnenkomt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:38 schreef Yildiz het volgende:
Als je het dus zo bekijkt he, hoeveel moet een Nederlandse volwassene, net afgestudeerde, van 25 jaar, dan wel niet werken voordat ie meer opbrengt dan dat ie gekost heeft? Studiefinanciering, kinderbijslag...
Waar baseer je dat in hemelsnaam op?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef maartena het volgende:
. Uiteindelijk is de bruto som van de staat dat er meestal ietsje meer binnenkomt dan er uitgaat, en soms gaat er ietsje meer uit dan er binnenkomt.
Waar baseer je dat in hemelsnaam op?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef maartena het volgende:
Zeker is in ieder geval wel dat hoe meer mensen er werken, hoe meer er binnenkomt.
Tja.... als dat werk slechts 10 of 20%% meer betaald dan een uitkering, dan zou ik ook thuisblijven inderdaad. Zeker gezien de kosten van kinderopvang veel meer kosten dan die 20% verschil. Veel Bijstandstrekkers hebben jonge kinderen en staan er alleen voor bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:39 schreef Napalm het volgende:
Kom nou toch, zo lang terug is het nog niet dat wel ongeschoolde geitehouders uit het Rifgebergt moesten halen. De Polen komen nog steeds Asperges steken..
Er is werk zat ook voor mensen met weinig opleiding en beheersing van NL. Maar dat is wel "vies" en simpel werk met een laag salaris. Dan zeggen veel mensen laat maar zitten...
De rijksbegrotingenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:47 schreef Napalm het volgende:
Waar baseer je dat in hemelsnaam op?
Ik geloof dat we de laatste 30 jaar 2 keer een overschotje gehad hebben en 28 keer een tekort..
Persoonlijk zie ik liever dat iemand werkt, dan dat iemand uitkeringen trekt. Iemand die werkt verdiend meer, en leverd de staat belastingcenten op. En een deel van die belastingcenten kunnen gebruikt worden voor de woningnood, de druk op het milieu, de files, etc.quote:Waar baseer je dat in hemelsnaam op?
Werken brengt geld op maar het is niet zo dat je iemand kan binnenhalen om te gaan werken en dan als de baan verdwenen is je die persoon kan uitzwaaien. Die fout maakten ze ook met de gastarbeiders en de vruchten daarvan zijn ondertussen wel duidelijk.
Bovendien hoe meer mensen hoe groter de woningnood, de druk op het milieu, de files, etc..
Als ze in de Bijstand zitten omdat ze simpelweg WEIGEREN te werken, dan moeten we deze personen verplichten te werken op korting van uitkering. (Wel vind ik dat we moeten uitkijken met bijstandmoeders die met kinderen zitten).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:58 schreef -scorpione- het volgende:
Opleiden is geen oplossing, ik denk dat je versteld zult staan hoeveel mensen in de bijstand gewoon fatsoenlijk zijn opgeleid. Het is een mythe dat daar alleen laaggeschoolden zitten.
Op de bijstand heb je gewoon recht maar wat mij betreft verlies je als genaturaliseerde Nederlander met de Nederlandse national wel al je rechten en je Nederlandse nationaliteit als je een misdaad pleegtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:38 schreef maartena het volgende:
Veel bijstandstrekkers hebben jaren gewerkt en dus ook belasting betaald. Niet alle bijstandstrekkers zijn direct uit school gekomen en de bijstand in gegaan ofzo. En wat mij betrefd heb je als je jaren gewerkt hebt en dus meebetaald hebt op een gegeven moment ook het recht om gebruik te maken van het sociale stelsel als daar de behoefte aan is.
Veel bijstandstrekkers worden door niemand meer aangenomen omdat ze al jaren werkloos zijn, nauwelijks Nederlands spreken, of omdat ze zoals bijstandsmoeders in de vicieuze cirkel zitten met kinderen die meer geld zouden kosten als er kinderopvang betaald zou moeten worden bij een baan die veelal laaggeschoold is.
Ik ben van mening dat er juist meer geld naar deze groep toe moet. Opleidingen Nederlands, omscholingscursussen. En volledige scholing in een beroep naar keuze zodat ze 3 of 4 jaar later meteen aan de slag kunnen en tevens een toekomst voor hun kinderen kunnen opbouwen.
Als we ze zouden KUNNEN uitzetten, dan hadden we dat 20 jaar geleden al gedaan natuurlijk. Maar hun Nederlandse nationaliteit afpakken zoals jij graag wil gaat nou eenmaal niet, dus we moeten de problemen in Nederland oplossen, op eigen bodem, en inderdaad.... met belastinggeld.
Heeft niets met weigeren te maken. Er zijn zat mensen die prima zijn opgeleid maar gewoon geen werk kunnen krijgen, vooral ook omdat organisaties vaak heel precies zijn in welke opleidingen een kandidaat moet hebben bij een sollicitatie en organisaties liever geen hoogopgeleiden op posities zetten waar men lager opgeleiden nodig heeft. De regels die gesteld worden aan bijstandsgerechtigden lopen dus niet synchroon met het recruteringsbeleid van de meeste NL organisaties.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als ze in de Bijstand zitten omdat ze simpelweg WEIGEREN te werken, dan moeten we deze personen verplichten te werken op korting van uitkering. (Wel vind ik dat we moeten uitkijken met bijstandmoeders die met kinderen zitten).
Als ze psychologisch of lichamelijk niet in staat zijn om te werken horen ze in de WAO thuis en niet in de Bijstand.
Op zich kan ik me daar best in vinden, dat iemand die een (ernstige) misdaad begaat het Nederlanderschap verlies mits er sprake is van een andere nationaliteit. Maar we hebben het hier dan wel over een heel apart onderwerp, en de cijfers van gedetineerden uit het CBS wijzen uit at er hooguit 15.000 allochtonen achter slot en grendel zitten, en er komen er jaarlijks zo'n 90.000 het land van binnen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op de bijstand heb je gewoon recht maar wat mij betreft verlies je als genaturaliseerde Nederlander met de Nederlandse national wel al je rechten en je Nederlandse nationaliteit als je een misdaad pleegt
Zo ingewikkeld was mijn punt niet. Mijn punt was, een student, van 25 jaar, met opleiding achter de kiezen, die voor de student 1500 / jaar kost, maar waar de school ~5.000 krijgt per jaar / student krijgt, hoeveel heeft een student nou na 25 jaar gekost? Maargoed.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... de grootste bron van inkomsten van de Nederlandse Staat zijn belastingen. Af en toe is er een begrotingstekort, andere keren is er een begrotingsoverschot. Als we naar het totaal gaan kijken komt er veel, veel, VEEL meer binnen dan dat er naar uitkeringen en onderwijs terug gaat. Immers, de Nederlandse Staat heeft natuurlijk nog veel meer uitgaven, zoals infrastructuur, defensie, zorg, subsidies, etc, etc, etc.... Uiteindelijk is de bruto som van de staat dat er meestal ietsje meer binnenkomt dan er uitgaat, en soms gaat er ietsje meer uit dan er binnenkomt.
Zeker is in ieder geval wel dat hoe meer mensen er werken, hoe meer er binnenkomt. En in plaats van mensen weg te sturen zullen we denk ik eerst eens moeten kijken hoe we die mensen weer aan het werk kunnen helpen.
Ik stel voor; Madagascar. Lekker warm enzo. Strand, wat wil een mens nog meer?quote:Op maandag 17 juli 2006 08:03 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Het kind is Nederlander, in jouw plaatje, schat. De rechter gaat dus nooit bepalen dat het kind wordt uitgezet he?.
Tenzij je de stelling aanpast en ook alle Nederlanders die niets toevoegen wilt laten wegnemen.
Het zijn er exact zoveel als ik doe voorkomen. Het probleem is dat je heel vaak met beweringen komt die geen enkele cijfermatige basis hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
De rijksbegrotingenEr zijn best een aantal tekorten geweest, maar volgens mij niet zoveel als jij het daar voorschoteld.
Maar heel veel van de andere uitgaven zijn vaak een soort van investering. Het sociale stelsel heeft heel veel negatieve economischeeffecten (sociaal is het wat anders). Daarmee kan je het sociale stelsel toch wel wat meer de schuld geven van de staatsschuld dan andere uitgaven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
Maar een begrotingstekort word natuurlijk niet alleen veroorzaakt door een sociaal stelsel, daar komt heel wat meet bij kijken natuurlijk.
We hebben laatst nog een prachtig topic gehad over het basisinkomen. Of deze:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
Maar jij mag ook met goede oplossingen komen natuurlijk.....
Ik ken een heel aantal mensen die in de uitkering zit, min of meer al levenslang. Ongetwijfeld opgegeven door de soos. Inderdaad, 40 jaar en geen (betaalde!) werkervaring. En hun mentaliteit is anders dan die van een werkende, maar zeker geen tokkie-mentaliteit en stelen komt er ook niet aan te pas.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
Theorie. In de praktijk, ik heb gewerkt voor een grote sociale dienst, is een groot gedeelte (1/5e) van het klantenbestand opgegeven. Die zijn definitief “niet kunnen en niet willen”. Daar wordt geen moeite meer ingestoken. En dat is ook niet zo gek want wie wil er nu in hemelsnaam een 35 jarige die nog nooit gewerkt heeft, zonder opleiding en met tokkie-mentaliteit. Die zijn na 2 werkdagen ziek en jatten je hele zaak leeg.
Maar voor ongeschoold werk heeft een werkgever veel liever iemand die ook het bijpassend niveau heeft. Daar vallen niet-domme en enigzins of hoger opgeleide mensen die te lang in de bijstand zitten tussen wal en schip.quote:[..]
Kom nou toch, zo lang terug is het nog niet dat we ongeschoolde geitehouders uit het Rifgebergte moesten halen. De Polen komen nog steeds Asperges steken..
Er is werk zat, ook voor mensen met weinig opleiding en beheersing van NL. Maar dat is wel "vies" en simpel werk met een laag salaris. Dan zeggen veel mensen laat maar zitten...
Laten we wel wezen. Als je als werkgever moet kiezen uit 2 mensen, wordt 9 van de 10 keer de kandidaat genomen die nu ook aan het werkt is en niet degene die vanuit een uitkering solliciteert.quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar voor ongeschoold werk heeft een werkgever veel liever iemand die ook het bijpassend niveau heeft. Daar vallen niet-domme en enigzins of hoger opgeleide mensen die te lang in de bijstand zitten tussen wal en schip.
Of vanuit een andere niet-betaald-werk situatie. Het is niet de uitkering die iemand onaantrekkelijk maakt voor een werkgever, denk ik.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Laten we wel wezen. Als je als werkgever moet kiezen uit 2 mensen, wordt 9 van de 10 keer de kandidaat genomen die nu ook aan het werkt is en niet degene die vanuit een uitkering solliciteert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |