abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38462902
Deeltje 2 met de OP

Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente

Waarom:

1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden

Waarom kan dit niet ingevoerd worden?

Piet verdriet mag beginnen met uitleggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 2 juni 2006 @ 03:00:09 #2
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_38463249
Ik stel voortaan(?) dat jij een junta begint in een ver en arm land. Je zal schitteren.
pi_38463766
Laat ze maar plantsoenen schoffelen in de tijd dat ze niet solliciteren. De straat vegen, verkeersborden wassen. Als ze maar iets doen voor hun geld. Gebeurt in Portugal ook.
pi_38463849
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 06:38 schreef beerten het volgende:
Laat ze maar plantsoenen schoffelen in de tijd dat ze niet solliciteren. De straat vegen, verkeersborden wassen. Als ze maar iets doen voor hun geld. Gebeurt in Portugal ook.
Inderdaad, de TS schiet te ver door, maar heeft wel goede beweegredenen. Een hoop uitkeringstrekkers werken inderdaad zwart. Lichte makkelijke klusjes zouden een prima alternatief zijn voor nietsdoen!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38464063
Wat doet dit in Politiek?
Onzin lijkt me een betere plaats.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:03:43 #6
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38464132
Beetje lateraal denken kan geen kwaad. Denk dat uit dit onhaalbare, absurde plan wel bruikbare plannen kunnen voortvloeien. Bijvoorbeeld het verlenen van 20 uur dienstverlening per werkweek. Dan kunnen de overige 20 uur ingevuld worden met solliciteren en het schrijven van sollicitatiebrieven.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:32:48 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38464423
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:03 schreef LENUS het volgende:
Beetje lateraal denken kan geen kwaad. Denk dat uit dit onhaalbare, absurde plan wel bruikbare plannen kunnen voortvloeien. Bijvoorbeeld het verlenen van 20 uur dienstverlening per werkweek. Dan kunnen de overige 20 uur ingevuld worden met solliciteren en het schrijven van sollicitatiebrieven.
Idd, en dat zouden ze van mij best verplicht mogen stellen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:12:27 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38465029
Aardig idee. Als je het in de bibliotheek doet hebben ze gelijk ook nog wat te lezen om de tijd te doden
Vampire Romance O+
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:35:32 #9
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38465471
quote:
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_38467094
quote:
Mee eens. Wat schieten we ermee op als ze alleen op een stoel gaan zitten? Laat deze mensen verplicht dingen doen die maatschappelijk nut hebben, zoals bovengenoemde voorbeelden, of bejaarden in rolstoelen vooruitduwen, kan me niet schelen. Zolang het maar enig maatschappelijk nut heeft.
pi_38470293
uhm .. leuke ideeën allemaal .. ware het niet dat als je platsoenen schofffelt je ruzie krijgt met de werknemers van de platsoenendienst want die heeft nu geen werk meer en wordt ontslagen .. zelfde gaat op voor de hulpverlening ..

maw .. klinkt leuk maar is feitelijk lood om oud ijzer
pleased to meet you
pi_38471074
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:14 schreef moussie het volgende:
uhm .. leuke ideeën allemaal .. ware het niet dat als je platsoenen schofffelt je ruzie krijgt met de werknemers van de platsoenendienst want die heeft nu geen werk meer en wordt ontslagen .. zelfde gaat op voor de hulpverlening .. maw .. klinkt leuk maar is feitelijk lood om oud ijzer
Hoeft niet. Dat ene perkje kan elke zomer best een keertje vaker worden geschoffeld dan anders het geval was. Op straat ligt altijd wel iets om op te ruimen. En met het teruglopende aantal mensen dat nog vrijwilligerswerk wil doen, blijven er genoeg niet-betaalde taken over, waarvoor er wel een behoefte is om ze ingevuld te krijgen.
pi_38471391
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoeft niet. Dat ene perkje kan elke zomer best een keertje vaker worden geschoffeld dan anders het geval was. Op straat ligt altijd wel iets om op te ruimen. En met het teruglopende aantal mensen dat nog vrijwilligerswerk wil doen, blijven er genoeg niet-betaalde taken over, waarvoor er wel een behoefte is om ze ingevuld te krijgen.
waarmee we dus terugkomen op de aloude vraag .. waarom is dat onbetaald werk .. maak er betaald werk van en je bent een riant gedeelte van de uitkeringstrekkers kwijt ..
maar nee .. da's te duur natuurlijk, dus nu mag de uitkeringstrekker voor minder dan het minimumloon gewoon werk doen, verplicht, en krijgt nog een schop na van de samenleving met al die kutopmerkingen

echt, wacht maar tot je 40+ bent en niet meer zo aantrekkelijk op de arbeidsmarkt omdat je gewoon te duur bent vergeleken met de jeugd .. dan piep je wel anders
pleased to meet you
pi_38471761
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:43 schreef moussie het volgende:

waarmee we dus terugkomen op de aloude vraag .. waarom is dat onbetaald werk .. maak er betaald werk van en je bent een riant gedeelte van de uitkeringstrekkers kwijt ..
maar nee .. da's te duur natuurlijk, dus nu mag de uitkeringstrekker voor minder dan het minimumloon gewoon werk doen, verplicht, en krijgt nog een schop na van de samenleving met al die kutopmerkingen

echt, wacht maar tot je 40+ bent en niet meer zo aantrekkelijk op de arbeidsmarkt omdat je gewoon te duur bent vergeleken met de jeugd .. dan piep je wel anders
Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar je ziet zelf ook hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit (helaas). We hebben nergens geld voor over en we willen topmanager zonodig overbetalen. De directeur van het verzorgingshuis moet buitenproportioneel worden betaald, waardoor er geen budget overblijft voor voldoende verplegend personeel.... en zo kun je overal doorgaan.

Maar ja, wil je iets aan inkomensnivellering doen, dan begint rechts weer te klagen dat er geen stimulans is om te werken. Valt ook wel weer wat voor te zeggen. Het is een lastige afweging, maar ik weet wel dat mensen die een uitkering ontvangen, best zo nu en dan eens wat mogen DOEN voor een bedrag waarvoor ze verder geen enkele inspanning leveren.
pi_38472218
tja .. wat dat aangaat huppelen deze .. erm .. laat ik het maar opzwepende topics noemen .. een paar jaar achter de feiten aan .. er wordt al gigantisch achter de broek aangezeten met cursussen, contole op sollicitaties etc etc en met de aantrekkende banenmarkt zijn dit soort projekten zowaar eens een keertje zinvol

dus mensen die echt helemaal niets doen, dat is maar een hele kleine groep .. het is alleen goed dat de bevolking over hun blijft vallen ipv te kijken wat er alleemaal niet door de beugel kan bij de top ?
pleased to meet you
pi_38472618
quote:

[..]

Wat een gezeik. Dus omdat je de 40 gepasseerd bent hoef je niet meer te werken/solliciteren "omdat je te duur bent?" Gelul. Omdat je kritische opmerkingen krijgt uit de maatschappij ben je zielig en hoef je niet te werken? Hoe denk je dat wij aan ons geld komen?
Op mijn twaalfde zat ik te eten. Mijn moeder, boven de 40 destijds, vroeg me huilend om de appelstroop niet zo dik op mijn boterham te smerten. Het geld was op. Uitkering, gescheiden etc. En er is maar één manier om daar uit te komen, werken. Ook als je daardoor gekort wordt op je uitkering. En het is haar gelukt. Ze is recent op haar 55e nog van baan gewisseld. Daar ga je met je argumenten. Waar een wil is...
Ik zie bij mij op het werk ook nieuwe collega's verschijnen, van boven de 40.
In mijn ogen ben je met dit soort argumenten een luiwammes die de uitkering niet verdient. ik zeg niet dat het leuk is, een uitkering. En mij hoor je ook niet zeggen dat solliciteren een pretje is als je telkens wordt afgewezen. En dan wil je me ook nog vertellen dat als je een uitkering krijgt, je niet zou mogen werken omdat het onder het minimumloon zou zijn?
Ik heb niets tegen uitkeringen. maar ik zie het als loon van de overheid, als gunst van je medeburgers. Zo houden we elkaar in leven en wordt ik wellicht ook ooit in leven gehouden. maar eenieder zal werken, iets doen voor zijn centen. De maatschappij doet iets voor jou, jij doet iets voor de maatschappij.
pi_38473578
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:24 schreef beerten het volgende:
Waar een wil is..
is soms een weg .. maar lang niet altijd ..

als ik bvb hier op het arbeidsbureau kom zie ik alleen advertenties tot max 27 jaar .. en zelfs na 3 omscholingscursussen ben ik nog steeds onbemiddelbaar omdat ik een arbeidshandicap heb dat niet groot genoeg is voor de WAO maar groot genoeg om te zorgen dat geen werkgever hier in de buurt mij wil hebben ..
daarnaast kan je imo zoiets ook niet echt landelijk bekijken, er zijn gewoon streken waar minder werk beschikbaar is en daar heeft de jeugd de voorrang
maar als ik je goed begrijp mag ik me dus iedere dag in de trein zien te proppen om aan de andere kant van het land te gaan werken terwijl mijn kinderen hier worden opgevangen voor meer geld dan mijn hele uitkering kost ? (nog maar afgezien van het feit dat het mij naar alle waarschijnlijkheid binnen niet al te lange tijd het beetje gezondheid wat ik nog heb zou kosten waarna ik helemaal duur zou worden voor de samenleving)

anyway, ik wens je moeder alle geluk .. wou dat ik met haar kon ruilen .. het is nl verre van prettig om in het verdoemhokje te zitten en van alle kanten schoppen te krijgen
pleased to meet you
pi_38473610
quote:

[..]

Dan gaan we er vanuit dat iedereen wil schoffelen? Er is werk zat, maar een hoop mensen willen dít en dát niet doen omdat het te min voor hen is. Aangezien ze toch wel geld krijgen wachten ze gewoon op een kantoorbaantje terwijl ze de lagere school niet hebben afgemaakt. Op deze manier zitten al die figuren jaren thuis! Laat ze verplicht werk doen wat op dat moment nodig is voor de (lokale) overheid en ze zijn toch nuttig. Is dat werken zonder geld/inkomen? Nee, want diezelfde overheid betaald hun inkomen toch?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38473647
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:56 schreef dahei het volgende:
Dan gaan we er vanuit dat iedereen wil schoffelen? Er is werk zat, maar een hoop mensen willen dít en dát niet doen omdat het te min voor hen is. Aangezien ze toch wel geld krijgen wachten ze gewoon op een kantoorbaantje terwijl ze de lagere school niet hebben afgemaakt. Op deze manier zitten al die figuren jaren thuis! Laat ze verplicht werk doen wat op dat moment nodig is voor de (lokale) overheid en ze zijn toch nuttig. Is dat werken zonder geld/inkomen? Nee, want diezelfde overheid betaald hun inkomen toch?
en ook hier huppelen we weer achter de feiten aan .. het begrip "gepast werk" is al een tijdje terug afgeschaft hoor
pleased to meet you
pi_38474647
quote:
Dan creeer je werkeloosheid
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38474720
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:

[..]

Mee eens. Wat schieten we ermee op als ze alleen op een stoel gaan zitten? Laat deze mensen verplicht dingen doen die maatschappelijk nut hebben, zoals bovengenoemde voorbeelden, of bejaarden in rolstoelen vooruitduwen, kan me niet schelen. Zolang het maar enig maatschappelijk nut heeft.
Voor vrijwilligerswerk kan je een uitzondering maken. Als voor mensen het enige alternatief is om te gaan solliciteren of om vrijwilligerswerk te gaan doen, dan gaan ze dat vanzelf doen.

Mensen die hun uitkering niet broodnodig hebben zullen zowiezo geen uitkering aanvragen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:29:58 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38474788
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is idd het vervelende. Er is vreselijk weinig wat niet al als commerciele baan ingevuld wordt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:39:30 #23
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38475131
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

nee. je bespaart geld van de gemeente.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_38475208
Nee, want de mensen van de platsoenendienst worden naar buiten geknikkerd en moeten dan een uitkering hebben. Dus uiteindelijk creeer je meer werkeloosheid
pi_38475220
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:39 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nee. je bespaart geld van de gemeente.
ja en Nederland kan een stuk netter. ben vorig jaar in 4 hoofdsteden geweest en daarvan was Amsterdam toch het meest een zooitje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')