Inderdaad, de TS schiet te ver door, maar heeft wel goede beweegredenen. Een hoop uitkeringstrekkers werken inderdaad zwart. Lichte makkelijke klusjes zouden een prima alternatief zijn voor nietsdoen!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 06:38 schreef beerten het volgende:
Laat ze maar plantsoenen schoffelen in de tijd dat ze niet solliciteren. De straat vegen, verkeersborden wassen. Als ze maar iets doen voor hun geld. Gebeurt in Portugal ook.
Idd, en dat zouden ze van mij best verplicht mogen stellenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:03 schreef LENUS het volgende:
Beetje lateraal denken kan geen kwaad. Denk dat uit dit onhaalbare, absurde plan wel bruikbare plannen kunnen voortvloeien. Bijvoorbeeld het verlenen van 20 uur dienstverlening per werkweek. Dan kunnen de overige 20 uur ingevuld worden met solliciteren en het schrijven van sollicitatiebrieven.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 06:38 schreef beerten het volgende:
Laat ze maar plantsoenen schoffelen in de tijd dat ze niet solliciteren. De straat vegen, verkeersborden wassen. Als ze maar iets doen voor hun geld. Gebeurt in Portugal ook.
Mee eens. Wat schieten we ermee op als ze alleen op een stoel gaan zitten? Laat deze mensen verplicht dingen doen die maatschappelijk nut hebben, zoals bovengenoemde voorbeelden, of bejaarden in rolstoelen vooruitduwen, kan me niet schelen. Zolang het maar enig maatschappelijk nut heeft.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 06:38 schreef beerten het volgende:
Hoeft niet. Dat ene perkje kan elke zomer best een keertje vaker worden geschoffeld dan anders het geval was. Op straat ligt altijd wel iets om op te ruimen. En met het teruglopende aantal mensen dat nog vrijwilligerswerk wil doen, blijven er genoeg niet-betaalde taken over, waarvoor er wel een behoefte is om ze ingevuld te krijgen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:14 schreef moussie het volgende:
uhm .. leuke ideeën allemaal .. ware het niet dat als je platsoenen schofffelt je ruzie krijgt met de werknemers van de platsoenendienst want die heeft nu geen werk meer en wordt ontslagen .. zelfde gaat op voor de hulpverlening .. maw .. klinkt leuk maar is feitelijk lood om oud ijzer
waarmee we dus terugkomen op de aloude vraag .. waarom is dat onbetaald werk .. maak er betaald werk van en je bent een riant gedeelte van de uitkeringstrekkers kwijt ..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoeft niet. Dat ene perkje kan elke zomer best een keertje vaker worden geschoffeld dan anders het geval was. Op straat ligt altijd wel iets om op te ruimen. En met het teruglopende aantal mensen dat nog vrijwilligerswerk wil doen, blijven er genoeg niet-betaalde taken over, waarvoor er wel een behoefte is om ze ingevuld te krijgen.
Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar je ziet zelf ook hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit (helaas). We hebben nergens geld voor over en we willen topmanager zonodig overbetalen. De directeur van het verzorgingshuis moet buitenproportioneel worden betaald, waardoor er geen budget overblijft voor voldoende verplegend personeel.... en zo kun je overal doorgaan.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:43 schreef moussie het volgende:
waarmee we dus terugkomen op de aloude vraag .. waarom is dat onbetaald werk .. maak er betaald werk van en je bent een riant gedeelte van de uitkeringstrekkers kwijt ..
maar nee .. da's te duur natuurlijk, dus nu mag de uitkeringstrekker voor minder dan het minimumloon gewoon werk doen, verplicht, en krijgt nog een schop na van de samenleving met al die kutopmerkingen
echt, wacht maar tot je 40+ bent en niet meer zo aantrekkelijk op de arbeidsmarkt omdat je gewoon te duur bent vergeleken met de jeugd .. dan piep je wel anders
Wat een gezeik. Dus omdat je de 40 gepasseerd bent hoef je niet meer te werken/solliciteren "omdat je te duur bent?" Gelul. Omdat je kritische opmerkingen krijgt uit de maatschappij ben je zielig en hoef je niet te werken? Hoe denk je dat wij aan ons geld komen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
waarmee we dus terugkomen op de aloude vraag .. waarom is dat onbetaald werk .. maak er betaald werk van en je bent een riant gedeelte van de uitkeringstrekkers kwijt ..
maar nee .. da's te duur natuurlijk, dus nu mag de uitkeringstrekker voor minder dan het minimumloon gewoon werk doen, verplicht, en krijgt nog een schop na van de samenleving met al die kutopmerkingen
echt, wacht maar tot je 40+ bent en niet meer zo aantrekkelijk op de arbeidsmarkt omdat je gewoon te duur bent vergeleken met de jeugd .. dan piep je wel anders
is soms een weg .. maar lang niet altijd ..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:24 schreef beerten het volgende:
Waar een wil is..
Dan gaan we er vanuit dat iedereen wil schoffelen? Er is werk zat, maar een hoop mensen willen dít en dát niet doen omdat het te min voor hen is. Aangezien ze toch wel geld krijgen wachten ze gewoon op een kantoorbaantje terwijl ze de lagere school niet hebben afgemaakt. Op deze manier zitten al die figuren jaren thuis! Laat ze verplicht werk doen wat op dat moment nodig is voor de (lokale) overheid en ze zijn toch nuttig. Is dat werken zonder geld/inkomen? Nee, want diezelfde overheid betaald hun inkomen toch?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
en ook hier huppelen we weer achter de feiten aan .. het begrip "gepast werk" is al een tijdje terug afgeschaft hoorquote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:56 schreef dahei het volgende:
Dan gaan we er vanuit dat iedereen wil schoffelen? Er is werk zat, maar een hoop mensen willen dít en dát niet doen omdat het te min voor hen is. Aangezien ze toch wel geld krijgen wachten ze gewoon op een kantoorbaantje terwijl ze de lagere school niet hebben afgemaakt. Op deze manier zitten al die figuren jaren thuis! Laat ze verplicht werk doen wat op dat moment nodig is voor de (lokale) overheid en ze zijn toch nuttig. Is dat werken zonder geld/inkomen? Nee, want diezelfde overheid betaald hun inkomen toch?
Dan creeer je werkeloosheidquote:Op vrijdag 2 juni 2006 06:38 schreef beerten het volgende:
Voor vrijwilligerswerk kan je een uitzondering maken. Als voor mensen het enige alternatief is om te gaan solliciteren of om vrijwilligerswerk te gaan doen, dan gaan ze dat vanzelf doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Mee eens. Wat schieten we ermee op als ze alleen op een stoel gaan zitten? Laat deze mensen verplicht dingen doen die maatschappelijk nut hebben, zoals bovengenoemde voorbeelden, of bejaarden in rolstoelen vooruitduwen, kan me niet schelen. Zolang het maar enig maatschappelijk nut heeft.
Dat is idd het vervelende. Er is vreselijk weinig wat niet al als commerciele baan ingevuld wordt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan creeer je werkeloosheid
nee. je bespaart geld van de gemeente.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan creeer je werkeloosheid
ja en Nederland kan een stuk netter. ben vorig jaar in 4 hoofdsteden geweest en daarvan was Amsterdam toch het meest een zooitje.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:39 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee. je bespaart geld van de gemeente.
idd .. wel beschouwd wel .. gisteren schoffelde je het nog voor het minimumloon, vandaag voor een veel lagere uitkering ... toch een besparing van zo'n 450¤ per persoon p/m (571¤/1045¤)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:39 schreef pmb_rug het volgende:
nee. je bespaart geld van de gemeente.
Stel je hebt een gemeente:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:54 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. wel beschouwd wel .. gisteren schoffelde je het nog voor het minimumloon, vandaag voor een veel lagere uitkering ... toch een besparing van zo'n 450¤ per persoon p/m (571¤/1045¤)
... en permanente werkloosheid.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, want de mensen van de platsoenendienst worden naar buiten geknikkerd en moeten dan een uitkering hebben. Dus uiteindelijk creeer je meer werkeloosheid
je creeërt gewoon een nieuwe onderklasse die alles moet aanpakken wat ze voorgeschoteld krijgt voor ver onder het minimumloon .. idd heel aantrekklijk voor gemeentes om de allerhande klusjes gedaan te krijgenquote:
Hoezo op een stoel zetten? Je krijgt geld in ruiil voor arbeid. Zoals door zovelen voorgfesteld. (Schoffelen van plantsoenen bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan overigens wel net als in Duitsland mensen verplichten om bijvoorbeeld school en overheidsgebouwen te verven als dat anders niet zou gebeuren. Maar ook dan blijft het plan zoals in de OP nodig omdat je altijd mensen hebt die niks willen. Die moeten gewoon maar op een stoel gaan zitten van 8 tot 5
tot jij je baantje kwijt raakt omdat een uitkeringstrekker je werk moet danquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:19 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoezo op een stoel zetten? Je krijgt geld in ruiil voor arbeid. Zoals door zovelen voorgfesteld. (Schoffelen van plantsoenen bijvoorbeeld)
Wil je niet werken, krijg je ook geen geld. Lijkt mij niet zo moeilijk.
Ik dacht dat het bedoeld was om werklozen voor te bereiden op een glansrijke carriere als gemeente-ambtenaarquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:27 schreef Vhiper het volgende:
Van 8 tot 5 op een stoel moeten zitten en niets mogen doen en dat 5 dagen in de week. Dat klinkt me als een aardige vorm van martelen in de oren. Je probeert hier toch niet de mensenrechten te schenden, he Diego?![]()
Ik heb in mijn leven nog geen dag werkloos thuis gezeten. Gezien je posts moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik volledig arbeidsgeschikt ben. Niet om je een oog uit te steken hoor.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
tot jij je baantje kwijt raakt omdat een uitkeringstrekker je werk moet dan
sure .. zou'k ook doen als ik het kon ..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:56 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven nog geen dag werkloos thuis gezeten. Gezien je posts moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik volledig arbeidsgeschikt ben. Niet om je een oog uit te steken hoor.
Na mijn hbo opleiding af te hebben gerond heb ik maanden als vuilnisman gewerkt. In afwachting van iets leukers. En ik doe het meteen weer als ik mijn baan kwijt raak. En ook als dat betekent dat ik salaris inlever.
Ik geloof dat ik je onjuist bejegen als ik stel dat je niet werken wil.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:24 schreef moussie het volgende:
[..]
sure .. zou'k ook doen als ik het kon ..
ik wil graag thuis werken .. met het idee van dat je dat typwerk ook wel thuis kan doen overdag .. je hebt internet,skype, whatever .. alleen je bureau staat even verderop .. zo kan ik er zijn voor me kinderen, werken en toch de tijd nemen als ik het nodig heb als het ff niet meer kan met die rotte arm van mij ..
maar ja, zoiets vinden via het CWI hier is hopeloos, wat je hebt op het internet is meestal vaag met dure inschrijfgelden en geen enkel idee wat je ervoor terug krijgt .. en die paar sites die serieus lijken krijg je geen antwoord nergens op
zo zit ik al een tijd met het idee te spelen en te kijken of er niet zelf iets op te zetten is en waarom eerdere projecten gestrand zijn, maar daarover info vinden is ook niet echt makkelijk .. stapels mails 0 antwoord![]()
En jij denkt dat de gemeenten in Nederland genoeg ruimte hebben om 500.000 werklozen op te vangen? Er zijn 458 gemeenten in Nederland, dus gemiddeld zullen ze voor een goede 1100 stoelen en banken moeten zorgen, grotere gemeenten uiteraard meer dan kleinere.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze kunnen gewoon in een hal bij de gemeentewerf en bij de gemeente ter plaatse.
Kun je dit ook met een kosten/baten berekening onderbouwen? Als je met een plan komt moet je natuurlijk ook kunnen onderbouwen dat het ook daadwerkelijk geld opleverd. Heb je bijvoorbeeld al gedacht aan de economische gevolgen van het opeens toevoegen van 500.000 werklozen aan de ochtendspits omdat deze allemaal om half 9 bij de gemeente moeten zijn, en de kosten die de gemeente zal moeten maken om gebouwen te verwarmen in de winter?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het levert overigens geld op want je 'dwingt' mensen om te gaan werken en je maakt het onmogelijk om zwart te werken.
Een uitkeringsgerechtigde heeft sowieso een sollicitatieplicht. Ze moeten per maand een x aantal sollicitaties verichten, en dat doen ze simpelweg per brief. Alleen als ze ook daadwerkelijk uitgenodigd worden voor een gesprek zijn ze "aan het solliciteren", en dat zal per dag maar een heel klein percentage zijn van die 500.000 - en tja... je hebt natuurlijk inderdaad zieken en vrijwilligers, maar aangezien vrijwilligerswerk ook niet echt voor het oprapen ligt, en niet alle werklozen zomaar geschikt zijn voor elk type vrijwilligerswerk blijf je toch met honderdduizenden werklozen zitten die je "kwijt" zou moeten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die aan het solliciteren zijn, ziek zijn of vrijwilligerswerk doen hoeven niet te zitten.
Fijn, maar die hebben echt niet de faciliteiten om gezamelijk een goede 40.000 Amsterdamse werklozen onder te brengen hoor. En zeker niet de mankracht op ze ook in de gaten te houden. Bovendien hebben we in Nederland nog wetgevingen met betrekking tot brandveiligheid, dus je kunt ze niet zomaar ergens onder een dak zetten. Bovendien heeft ook de gemeente zich te houden aan een bestemmingsplan, en burgers zullen er niet van gecharmeerd zijn als er om 08:00 en 5:00 een horde werklozen van en naar een of andere hal gaan.quote:Verder heeft Amsterdam deelgemeentes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |