abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39831966
@ Limburg-Noord

Dat komt omdat die mensen ongeveer een miljoen stemmen vertegenwoordigen, die zou je vrijwel allemaal verliezen dus daarom zou dat nooit gebeuren. De werkende mens die ze moet onderhoud gaat er ieder jaar een beetje op vooruit en die vindt het allemaal best terwijl het natuurlijk gruwelijk asociaal is: Geld krijgen en niks ervoor terug doen
pi_39832203
vette OP
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:01:21 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39832291
Ik vond het in deel 1 al vaag, maar ik heb het nog niet duidelijk kunnen lezen, wanneer voegt men niks meer toe?

In geval van hersendood ofzo? Of als men hier zogenaamd aan de grens aan komt kloppen voor het geld (lees: uitkering), en niet voor het werk?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39832657
Deel 1 ging over immigranten en dat het asociaal is voor de Nederlanders om immigranten binnen te laten die niks toevoegen.

Er is eigenlijk maar een tegenstander dat is Vhiper die vindt dat er alleen rechten zijn maar geen plichten
pi_39832691
En wat is niks toevoegen?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:25:23 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39833026
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef Paul_NL het volgende:
Deel 1 ging over immigranten en dat het asociaal is voor de Nederlanders om immigranten binnen te laten die niks toevoegen.

Er is eigenlijk maar een tegenstander dat is Vhiper die vindt dat er alleen rechten zijn maar geen plichten
Maar 1 tegenstander. Ik vind dat een beetje loze stelling. Je kan eerder zeggen dat die user de enige is in dat topic die het er niet mee eens is.

Nogmaals, wat is niks toevoegen?

En nu je het over rechten / plichten hebt, vind je dat buitenlanders minder rechten moeten krijgen dan Nederlanders?
pi_39833624
De staat of wel de belastingbetaler geld kosten.

En ik vind dat de buitenlander die hier op een verblijfsvergunning is de zelfde rechten heeft en dat de huwelijkmigrant de zelfde rechten heeft als de reguliere immigrant, dus dat wil zeggen dat ook die pas na 5 jaar een baan gehad te hebben mag nationaliseren
pi_39833786
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?

Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?

Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten

Dit is de OP van deel 1
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:51:23 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39833825
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:44 schreef Paul_NL het volgende:
De staat of wel de belastingbetaler geld kosten.
God wat een cliché. Dat is wel erg kort door de Wilders-bocht, nietwaar? Kun je het wat duidelijker specificeren?
Wat als mensen ziek zijn, of bijvoorbeeld politiek vluchteling zijn?
quote:
En ik vind dat de buitenlander die hier op een verblijfsvergunning is de zelfde rechten heeft en dat de huwelijkmigrant de zelfde rechten heeft als de reguliere immigrant, dus dat wil zeggen dat ook die pas na 5 jaar een baan gehad te hebben mag nationaliseren
pi_39834013
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

God wat een cliché. Dat is wel erg kort door de Wilders-bocht, nietwaar? Kun je het wat duidelijker specificeren?
Wat als mensen ziek zijn, of bijvoorbeeld politiek vluchteling zijn?
Als mensen om wat voor reden dan ook geen baan meer hebben en nog geen Nederlander zijn moeten ze terug naar het thuisland
Vluchtelingen zijn geen immigranten
pi_39837539
Bijstandstrekker verplicht tot 'terugkeerbaan'

Uitgegeven: 14 juli 2006 15:33
Laatst gewijzigd: 14 juli 2006 15:53

DEN HAAG - Gemeenten kunnen bijstandstrekkers met weinig kansen op werk vanaf volgend jaar verplichten tot een zogeheten terugkeerbaan. In zo'n baan gaan zij maximaal twee jaar aan de slag met behoud van hun bijstand. Een gewone baan is het uiteindelijke doel.

Dit voorstel heeft het ministerie van Sociale Zaken vrijdag bekendgemaakt. Langdurig werklozen in de bijstand hebben vaak persoonlijke problemen waardoor zij geen baan kunnen krijgen. Een terugkeerbaan kan bestaan uit verschillende trajecten, zoals een stage, scholing of taalcursussen.

Verplichten

Eerder maakte het departement al de mogelijkheid tot een terugkeerbaan bekend. Nu kunnen gemeenten hun mensen in de bijstand ook tot deelname verplichten.

De uitkeringsgerechtigden kunnen bij de gemeente zelf of bij een bedrijf aan de slag. Als zij weigeren, kan de plaats hen korten op de uitkering. Aan de andere kant kunnen gemeenten mensen met een terugkeerbaan ook belonen met een bonus.

Vergoeding

Om te voorkomen dat bedrijven normale vacatures als terugkeerbaan gaan aanbieden, mogen gemeenten een vergoeding vragen aan ondernemingen die een bijstandsgerechtigde voor zich laten werken. Het werk moet niet op productiviteit gericht zijn, maar op een terugkeer naar de arbeidsmarkt.

Het is geen vlees en geen vis maar het is beter dan niets
pi_39840121
quote:

Er waren wel meer tegenstanders, dacht ik zo.

Er zijn rechten en plichten in de huidige wetgeving en dat moet zo blijven, ik zou zelfs nog verder gaan en een H1B visa systeem voor Nederland willen zien om hooggekwalificeerde buitenlanders aan te trekken maar ik ben bang dat de huidige politiek daar niet genoeg lef voor heeft.

Verder is het zo dat huwelijksimmigratie nauwelijks een probleem meer is sinds de wet aangescherpt is, iemand die niet kan lezen en schrijven komt niet door de inburgeringstoets heen dus die argumentatie is onzinnig. Als iemand aan de wettelijke eisen die gesteld worden voldoet zie ik geen enkele reden om deze persoon niet toe te laten.

Buitendien is huwelijksmigratie een grondrecht op grond van door Nederland ondertekende internationale verdragen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2006 01:28:04 ]
pi_39840728
Het gaat er ook om dat 3 jaar en een paar maanden getrouwd zijn voldoende is om heel je leven op de kosten van de belastingbetaler te leven
pi_39840828
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 01:49 schreef Paul_NL het volgende:
Het gaat er ook om dat 3 jaar en een paar maanden getrouwd zijn voldoende is om heel je leven op de kosten van de belastingbetaler te leven
Ja, da's echt een luxe leven in Nederland

Bovendien, dat is dan hooguit een falen van het sociale stelsel, niet van de immigratie wetgeving.
pi_39841185
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:54 schreef Paul_NL het volgende:
knip
even afgezien van het feit dat het het zoveelste dure project is dat weinig oplevert behalve werk voor de opleiders etc (al jaren een floreerende tak van de economie)

maar wat heeft dit te maken met de al dan niet toevoegende waarde van de immigrant ?

[ Bericht 1% gewijzigd door moussie op 15-07-2006 02:23:52 ]
pleased to meet you
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:17:52 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39841262
Er worden toch voorwaarden gesteld, zoals een inkomenseis, aan immigratie?En bovendien zijn onlangs toch wettelijke bepalingen, zoals een minimum leeftijd, toegevoegd aan huwlijksmigratie?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_39841807
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:17 schreef damian5700 het volgende:
Er worden toch voorwaarden gesteld, zoals een inkomenseis, aan immigratie?En bovendien zijn onlangs toch wettelijke bepalingen, zoals een minimum leeftijd, toegevoegd aan huwlijksmigratie?
idd .. maar dat hebben een boel mensen gemist blijkbaar ?
of het moet uitgebreidt, dat de man niet meer voor de vrouw mag zorgen, het concept van het gezin als economische eenheid moet opengebroken oid .. als je thuis zit en voor je man/het gezin zorgt ben je schijnbaar nutteloos voor de maatschappij
pleased to meet you
pi_39843164
quote:

Je blijft onzin lullen he?
pi_39843168
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef Paul_NL het volgende:
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?

Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?

Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten

Dit is de OP van deel 1
Ik heb je die goede reden al meermalen gegeven: Het mensenrecht op een gezinsleven
  zaterdag 15 juli 2006 @ 07:46:02 #20
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39843222
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 07:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb je die goede reden al meermalen gegeven: Het mensenrecht op een gezinsleven
een land mag toch zeker als voorwaarde stellen dat ze in ruil voor die geborgenheid wat terug krijgen. dit in de vorm van iets terug doen voor de maatschappij. werken dus. al kunnen die mensen er ook niet altijd wat aan doen.

ik ben en blijf van mening dat iemand die niets mankeert (wie het dan ook maar is) en geen werk heeft maar in de groenvoorziening gaat. elke dag zie ik rotzooi liggen op straat, of liggen er hopen stront op de stoep.
laat ze dat maar gaan schoonmaken. dan doen ze iig iets voor de samenleving.

is dat geen optie, dan mogen ze wat mij betreft alle uitkering laten staan op een gemeentelijke bank en die mensen bonnen geven voor boodschappen e.d.

langer dan een jaar in een uitkering en niet willen werken? prima, 10% korting het eerste jaar. 2e jaar 25% korting en het derde jaar heb je niets meer te willen.
From feudal serf to spender.
pi_39845479
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 07:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van het woord PLICHTEN?
pi_39846399
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 11:16 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van het woord PLICHTEN?
en heb jij enig idee aan wat voor verplichtingen er moet worden voldaan voor je je bruidje mag importeren .. blijkbaar niet, anders zou je weten dat die er al zijn
pleased to meet you
pi_39846508
Hoe zit het dan met Nederlanders die niets toevoegen?
Of met Nederlanders die niets toevoegen en zwanger worden, moeten we die vrucht maar aborteren?
En hoe verhoudt zich dit beleid met de noodzaak meer werknemers aan te trekken van buiten Nederland, zeker in de toekomst, met het oog op de vergrijzing?
Rodriguez interrogated him and stole his watch
pi_39846574
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 07:46 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

een land mag toch zeker als voorwaarde stellen dat ze in ruil voor die geborgenheid wat terug krijgen. dit in de vorm van iets terug doen voor de maatschappij. werken dus. al kunnen die mensen er ook niet altijd wat aan doen.

ik ben en blijf van mening dat iemand die niets mankeert (wie het dan ook maar is) en geen werk heeft maar in de groenvoorziening gaat. elke dag zie ik rotzooi liggen op straat, of liggen er hopen stront op de stoep.

is dat geen optie, dan mogen ze wat mij betreft alle uitkering laten staan op een gemeentelijke bank en die mensen bonnen geven voor boodschappen e.d.

langer dan een jaar in een uitkering en niet willen werken? prima, 10% korting het eerste jaar. 2e jaar 25% korting en het derde jaar heb je niets meer te willen.
Ja, de uitkeringen zijn ook zodanig hoog dat je, wanneer je er 25% vanaf haalt, gewoon de broekriem een beetje aanhaalt en alsnog door kunt... .
750 - 200 = 550
Huur, 250, water, gas, licht 100, zorgverzekering 100, voedsel 100?

En dat met die bonnen is natuurlijk ook BS, of je nu bonnen geeft om te huren, G/W/L, verzekering en voedsel te kopen of geld, dat maakt geen zak uit.
pi_39846812
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

en heb jij enig idee aan wat voor verplichtingen er moet worden voldaan voor je je bruidje mag importeren .. blijkbaar niet, anders zou je weten dat die er al zijn
Er moeten dan ook ANDERE verplichtingen komen
pi_39846839
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:07 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Hoe zit het dan met Nederlanders die niets toevoegen?
Of met Nederlanders die niets toevoegen en zwanger worden, moeten we die vrucht maar aborteren?
En hoe verhoudt zich dit beleid met de noodzaak meer werknemers aan te trekken van buiten Nederland, zeker in de toekomst, met het oog op de vergrijzing?
Geen idee
Geen idee
Geen idee

Lekker nuttige vragen stel je overigen
pi_39846902
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:23 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Geen idee
Geen idee
Geen idee

Zorg eerst maar eens voor een goede OP met duidelijke uitleg, doorgelekte tenalady.
pi_39846936
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:11 schreef Corporate_Intestines het volgende:

[..]

Ja, de uitkeringen zijn ook zodanig hoog dat je, wanneer je er 25% vanaf haalt, gewoon de broekriem een beetje aanhaalt en alsnog door kunt... .
750 - 200 = 550
Huur, 250, water, gas, licht 100, zorgverzekering 100, voedsel 100?

En dat met die bonnen is natuurlijk ook BS, of je nu bonnen geeft om te huren, G/W/L, verzekering en voedsel te kopen of geld, dat maakt geen zak uit.
Je geeft zelf aan wat er zou gebeuren en daarmee is ook meteen duidelijk dat het werkt
pi_39846996
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:23 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Geen idee
Geen idee
Geen idee

Het zijn vragen die je aan het denken zouden kunnen zetten,
of niet natuurlijk
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39847018
Je impliceert ermee dat iedereen die niet wil werken maar gewoon de centen achternagesmeten krijgt.
pi_39847105
Niet anders dan ik naar aanleiding van de TT had verwacht, zijn je antwoorden van een bedroevend laag niveau.
Vragen als degene die ik stelde (of er verschil is tussen een buitenlander en een ongeboren vrucht) zijn bijzonder relevant voor het onderwerp. Dat je dat niet inziet is, ditmaal in lijn met je OP en TT, niet verwonderlijk maar wel betreurenswaardig.
Aangezien er al een heel deel volgeluld is (dat ik overigens niet ga teruglezen), geeft al wel aan dat enige vorm van 'discussie', zoals wel vaker op FOK! bij slecht onderbouwde stellingen, ver te zoeken is.
pi_39847195
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:21 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Er moeten dan ook ANDERE verplichtingen komen
nou wil ik wel weten of jij uberhaupt bekend bent met de huidige eisen .. dus laat maar zien ..
pleased to meet you
pi_39847313
OH ja, hoe zat dat eigenlijk met vluchtelingen? Gaat dit topic nu over vluchtelingen of over 'gelukszoekers'?
Want, eh, het kan natuurlijk zijn dat ik de afgelopen 26 heb liggen slapen onder een steen (JA IK STEM LINKS JA Hhaahaha ROZENLULLER ha zeikstal haha!!!1113einsdreivier) maar volgens mij, indien geen vluchteling, als je niets hebt, niets toevoegt en niets kan kom je het hele Fort Europa niet zomaar binnen (en derhalve Nederland). Als je goed kan lullen natuurlijk wel maar dan kan je ook auto's gaan verkopen. Of kinderfietsen.
pi_39847340
Is ook zo
pi_39847378
ah
pi_39847395
ik dacht al
pi_39847433
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:40 schreef Corporate_Intestines het volgende:
OH ja, hoe zat dat eigenlijk met vluchtelingen? Gaat dit topic nu over vluchtelingen of over 'gelukszoekers'?
Want, eh, het kan natuurlijk zijn dat ik de afgelopen 26 heb liggen slapen onder een steen (JA IK STEM LINKS JA Hhaahaha ROZENLULLER ha zeikstal haha!!!1113einsdreivier) maar volgens mij, indien geen vluchteling, als je niets hebt, niets toevoegt en niets kan kom je het hele Fort Europa niet zomaar binnen (en derhalve Nederland). Als je goed kan lullen natuurlijk wel maar dan kan je ook auto's gaan verkopen. Of kinderfietsen.
gezien de insteek van de oorspronkelijke OP .. importbruidjes uit met name Marokko, daar gaar het over
pleased to meet you
pi_39847470
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

nou wil ik wel weten of jij uberhaupt bekend bent met de huidige eisen .. dus laat maar zien ..
www.ind.nl
pi_39847495
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

www.ind.nl
Fiets
pi_39847580
Gelukkig vind jij het grappig. Toch maar mooi weer een mens blij gemaakt. Normaal moet ik ervoor naar een opvanghuis voor kinderen met Down
pi_39847600
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef Paul_NL het volgende:
Gelukkig vind jij het grappig. Toch maar mooi weer een mens blij gemaakt. Normaal moet ik ervoor naar een opvanghuis voor kinderen met Down
ik weet dat de begeleiders altijd erg om jou moeten lachen.
Fiets
pi_39847629
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

gezien de insteek van de oorspronkelijke OP .. importbruidjes uit met name Marokko, daar gaar het over
Oh, nou mooi, dan kan het topic dicht. Die voegen namelijk weldegelijk iets toe aan het leven van betreffende importeur.
pi_39847693
Nee, ik help die mensen. Zou jij ook eens moeten doen, wordt erg gewaardeerd
pi_39847768
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:52 schreef Corporate_Intestines het volgende:

[..]

Oh, nou mooi, dan kan het topic dicht. Die voegen namelijk weldegelijk iets toe aan het leven van betreffende importeur.
Niet aan dat van de Nederlanders
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:58:27 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39847780
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:57 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Als mensen om wat voor reden dan ook geen baan meer hebben en nog geen Nederlander zijn moeten ze terug naar het thuisland
Vluchtelingen zijn geen immigranten
Ja, en nu mag je het nog eens proberen, maar dan met een échte onderbouwing. Want ik ben bij lange na niet overtuigd van je argumenten. Verder geen persoonlijke aanval ofzo, maar je overtuigd me nog niet.
pi_39847802
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:57 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Niet aan dat van de Nederlanders

Een vriend van mij is toch heel blij met z'n tsjechische vriendinnetje.
Fiets
pi_39847863
Toch maar deel 1 lezen dan en als je dan nog niet overtuigd bent kan je het beste een pilsje gaan drinken, dat is nuttiger dan gaan Fokken
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:04:09 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39847936
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:01 schreef Paul_NL het volgende:
Toch maar deel 1 lezen dan en als je dan nog niet overtuigd bent kan je het beste een pilsje gaan drinken, dat is nuttiger dan gaan Fokken
Ja, dat eerste deel ging letterlijk nergens over, borrelpraat heeft nog een hoger niveau, of niet?
pi_39847974
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Een vriend van mij is toch heel blij met z'n tsjechische vriendinnetje.
Die wel ja hopelijk

Tsjechie is overigens EU
pi_39847976
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:01 schreef Paul_NL het volgende:
Denk dat ik dat maar ga doen.
Fiets
pi_39848020
Je zou er wat van kunnen leren en zo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:23:19 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39848454
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:07 schreef Paul_NL het volgende:
Je zou er wat van kunnen leren en zo
Van dat eerste topic? Nou, dan kun je wel een betere samenvatting geven dan: 'alleen Vhiper was ertegen met zijn rechten'?
pi_39848498
Als je de helft leest zal je inderdaad wat tekort komen
pi_39849983
leuk zo'n link naar het de IND .. toevallig ook zelf op de site gekeken, nee waarschijnlijk anders zou je weten dat je p**p praat

oke .. insteek van de OP
quote:
gaan we dus kijken op de site van het ind .. vullen netjes in dat we iemand willen importeren voor huwelijk/relatie langer dan 3 maanden uit Marokko
krijgen we dit
quote:
Voorwaarden

Aan welke voorwaarden moet uw echtgenoot/partner voldoen?

Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:

* hij is met u gehuwd en het huwelijk is in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
* of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
* hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
* hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
* hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
- hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren
- hij gaat zich inschrijven op hetzelfde adres als u
* hij moet het basisexamen inburgering afleggen (Let op: dit geldt niet als u de nationaliteit heeft van Australië, Canada, Japan, Nieuw Zeeland of de Verenigde Staten).

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* u bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient u 18 jaar of ouder te zijn
* u heeft in Nederland voldoende inkomen; in sommige gevallen wordt het inkomen van u niet getoetst
uhm .. basisexamen inburgering .. wa's dat .. even kijken
quote:
Basisexamen inburgering

Het basisexamen

Het basisexamen inburgering is een examen dat afgelegd moet worden in het land waar men verblijft. Dus vóór de komst naar Nederland. Het basisexamen wordt mondeling, in het Nederlands, afgenomen. Daarbij wordt basiskennis van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving getoetst. Het basisexamen wordt afgelegd bij een Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het buitenland.
verrek .. dus die griet kan wel nederlands voor ze hier mag komen en tja, Marokko heeft dus ook een leerplicht voor jongens en meisjes, dus lezen en schrijven zal zij ook wel kunnen
en hoe zit het dan met het inkomen bij gezinshereniging .. dus als je in het buitenland trouwd en hier gewoon in de bijstand zit
quote:
Wel of geen inkomen?
Let op: de IND beschouwt bijvoorbeeld een bijstandsuitkering niet als zelfstandig verworven inkomen. Daarom telt dit ook niet mee. Inkomen uit loondienst of zelfstandig ondernemerschap ziet de IND wel als zelfstandig verworven inkomen. Ook bijvoorbeeld een WW- of WAO-uitkering is zelfstandig verworven inkomen.

Nog minimaal 12 maanden werk
Op het moment dat de aanvraag bij de IND binnenkomt, moet de referent in Nederland nog minimaal 12 maanden zelfstandig verworven inkomen hebben.
of te wel .. de OP (van deel 1 dan) slaat nergens op ..
pleased to meet you
pi_39850595
Wat voeg jij eigenlijk toe aan dit land, TS?
pi_39852308
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Die wel ja hopelijk

Tsjechie is overigens EU
Importbruiden op zich kunnen dus weldegelijk iets toevoegen.
pi_39862439
Voor die gast die nu wel kan neuken wel ja. Maar niet voor Nederland.
pi_39862574
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:49 schreef Paul_NL het volgende:
@ Limburg-Noord

Dat komt omdat die mensen ongeveer een miljoen stemmen vertegenwoordigen, die zou je vrijwel allemaal verliezen dus daarom zou dat nooit gebeuren. De werkende mens die ze moet onderhoud gaat er ieder jaar een beetje op vooruit en die vindt het allemaal best terwijl het natuurlijk gruwelijk asociaal is: Geld krijgen en niks ervoor terug doen
Dit is toch van toepassing op IEDEREEN die nog nooit gewerkt heeft ?
Nederlander EN buitenlander (in Nederland)?
pi_39862709
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 07:46 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Goed plan maar zoals ik al eerder aangaf ,
Hoe wil je dit uitgevoeren ?
Je krijgt zo'n regeling er nooit doorheen
Of denk je van wel ?
pi_39862830
deleted !
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:15:58 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39863827
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:24 schreef Paul_NL het volgende:
Echt goede onderbouwingen heb ik nog niet kunnen vinden, om eerlijk te zijn.
pi_39863931
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Echt goede onderbouwingen heb ik nog niet kunnen vinden, om eerlijk te zijn.
Om de stelling van Paul_NL te onderbouwen of om hem te ontkrachten ?
pi_39863960
Das dan jou probleem, want ze staan er wel degelijk.
pi_39863962
quote:
wtf .. zeg je nou dat al die vrouwen die thuis blijven en voor de kids zorgen niet goed zijn voor nederland ?
pleased to meet you
pi_39864084
Nee
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:25:59 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39864143
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef Paul_NL het volgende:
Das dan jou probleem, want ze staan er wel degelijk.
Nou, poeh. Niet echt hoor. Eerst moet ik 3x vragen om een samenvatting die niet verder komt dan 'die en die is het er niet mee eens', vervolgens krijg ik te lezen dat 'die en die zeuren om rechten'.

Nou lijkt mij zeuren om rechten sowieso al iets kroms. Als je ergens recht op hebt, dien je het te krijgen. Ook dient iedereen in hetzelfde geval gelijk behandeld te worden, dat is immers de grondwet, en als men het daar niet mee eens is, binnen 24 uur zit je in Noord-Korea.

Daarnaast heb ik ook nog niet echt een definitie kunnen krijgen wat nu precies 'niets toevoegen' is. Het komt op mij echt vrij simplistisch en populistisch over. Dat is ook mijn idee, dat je het heel simpel en logisch over wil brengen. Want ja, waarom zou je mensen die niks toevoegen überhaupt wat geven?

De stelling die ik daar eens, via een spiegel, tegenover zet, is deze:
Waarom zou je mensen die niks toevoegen, rechten ontnemen?

Nu zijn persoonlijke ervaringen nogal subjectief, maargoed, laat ik eens een voorbeeld noemen. Gister ging ik naar huis, en bij een tramhalte staan 2 mensen, (blank, Nederlands, f.y.i.) met een biertje een beetje te kankeren, zoals dat in het haagsch heet. Mij best, totdat er 1 begint op te scheppen dat ie een mes bij zich heeft tegen de ander. Dat is dan weer jammer, denk ik. Daar kan niemand echt wat van zeggen. Vervolgens stapt er een totaal vreemde in met een grote backpack, en die wordt uitgescholden door die 2. Even later worden die 2 er door de bewaking uit gezet.

Tsja, dat is het enige 'nare' wat ik heb meegemaakt. Die voegen niet zo heel veel toe, denk ik dan. Maar om nou hun nationaliteit te ontnemen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 15-07-2006 23:32:46 ]
pi_39864402
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, poeh. Niet echt hoor. Eerst moet ik 3x vragen om een samenvatting die niet verder komt dan 'die en die is het er niet mee eens', vervolgens krijg ik te lezen dat 'die en die zeuren om rechten'.

Nou lijkt mij zeuren om rechten sowieso al iets kroms. Als je ergens recht op hebt, dien je het te krijgen. Ook dient iedereen in hetzelfde geval gelijk behandeld te worden, dat is immers de grondwet, en als men het daar niet mee eens is, binnen 24 uur zit je in Noord-Korea.

Daarnaast heb ik ook nog niet echt een definitie kunnen krijgen wat nu precies 'niets toevoegen' is. Het komt op mij echt vrij simplistisch en populistisch over. Dat is ook mijn idee, dat je het heel simpel en logisch over wil brengen. Want ja, waarom zou je mensen die niks toevoegen überhaupt wat geven?

De stelling die ik daar eens, via een spiegel, tegenover zet, is deze:
Waarom zou je mensen die niks toevoegen, rechten ontnemen?

Nu zijn persoonlijke ervaringen nogal subjectief, maargoed, laat ik eens een voorbeeld noemen. Gister ging ik naar huis, en bij een tramhalte staan 2 mensen, (blank, Nederlands, f.y.i.) met een biertje een beetje te kankeren, zoals dat in het haagsch heet. Mij best, totdat er 1 begint op te scheppen dat ie een mes bij zich heeft tegen de ander. Dat is dan weer jammer, denk ik. Daar kan niemand echt wat van zeggen. Vervolgens stapt er een totaal vreemde in met een grote backpack, en die wordt uitgescholden door die 2. Even later worden die 2 er door de bewaking uit gezet.

Tsja, dat is het enige 'nare' wat ik heb meegemaakt. Die voegen niet zo heel veel toe, denk ik dan. Maar om nou hun nationaliteit te ontnemen?
Een autochtoon kan nergens naartoe

Verder zijn er in Nederland rechten en plichten. Maar het lijkt me dat jij dat ook niet begrijpt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:54:29 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39864954
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Een autochtoon kan nergens naartoe
Oh, dus een gelijk mens, geven we in de gelijke situatie, een andere straf.
De 1 10 uur schoffelen, de ander terug naar eigen land. Ik vind dat nogal wrang.
quote:
Verder zijn er in Nederland rechten en plichten. Maar het lijkt me dat jij dat ook niet begrijpt.
Ohnee, nu begrijp ik het ineens niet. Nu gaan we het krijgen, ík begrijp het niet.

Laat ik mijn vragen nogmaals op een rijtje zetten, ik heb nog steeds geen antwoord.

• 1: Wanneer voegt men niks toe, wat is de grens, wat is de definitie?
  • 2: Wat is jouw ideaalbeeld van een evenwicht tussen rechten / plichten?
  • 3: Hoe zit dat met vluchtelingen, die wel, of niet?
  • 4: Kinderen?

Et cetera.
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_39865606
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Paul_NL het volgende:
    Nee
    nou wat zeur je dan over de nederlands sprekende importbruid die thuis zit en voor man en kind zorgt .. hun pakkie aan toch .. of wil jij soms voor een nederlander bepalen met wie die wel of niet mag trouwen ?
    pleased to meet you
    pi_39866299
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De 1 10 uur schoffelen, de ander terug naar eigen land. Ik vind dat nogal wrang.
    [..]

Ohnee, nu begrijp ik het ineens niet. Nu gaan we het krijgen, ík begrijp het niet.

Laat ik mijn vragen nogmaals op een rijtje zetten, ik heb nog steeds geen antwoord.

• 1: Wanneer voegt men niks toe, wat is de grens, wat is de definitie?
  • 2: Wat is jouw ideaalbeeld van een evenwicht tussen rechten / plichten?
  • 3: Hoe zit dat met vluchtelingen, die wel, of niet?
  • 4: Kinderen?

Et cetera.
  • 1: Geen werk
    2: 5 jaar werk hebben = mogelijkheid tot naturaliseren
    3: Appels en peren
    4: Wat is daarmee?
    pi_39866329
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:17 schreef moussie het volgende:

[..]

nou wat zeur je dan over de nederlands sprekende importbruid die thuis zit en voor man en kind zorgt .. hun pakkie aan toch .. of wil jij soms voor een nederlander bepalen met wie die wel of niet mag trouwen ?
    Je mag trouwen met wie je wil
    pi_39866396
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef Yildiz het volgende:
    Is het ook wrang dat Bin Laden geen Nederlander mag worden

Verder hebben die immigranten een keus. En dat is niet naar Nederland komen
    pi_39867932
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:49 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Is het ook wrang dat Bin Laden geen Nederlander mag worden
    Ja ...hadden we eindelijk eens iets wat de Amerikanen willen hebben
    quote:
    Verder hebben die immigranten een keus. En dat is niet naar Nederland komen
    Jij hebt ook een keus
    pi_39868588
    Ja om zo te stemmen dat uitvreters niet meer het land in komen en mensen niet meer toegelaten worden omdat ze goed eraan kunnen zuigen maar moeten bijdragen
    pi_39869208
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 15:45 schreef Corporate_Intestines het volgende:
    Importbruiden op zich kunnen dus weldegelijk iets toevoegen.
    quote:
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef moussie het volgende:
    wtf .. zeg je nou dat al die vrouwen die thuis blijven en voor de kids zorgen niet goed zijn voor nederland ?
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Paul_NL het volgende:
    Nee
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:17 schreef moussie het volgende:
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:46 schreef Paul_NL het volgende:
    Je mag trouwen met wie je wil
    uhm .. wat zeg je nou eigenlijk
    de vrouw die thuis zit voegt wel iets toe, maar de importbruid van een nederlander zou je moeten weigeren want die voegt niets toe, behalve voor die gast,
    en hij mag haar wel trouwen, maar dan blijkbaar niet hier wonen samen met haar want zij heeft geen toevoegende waarde,
    en dat terwijl hij een baantje heeft, dus zijn vrouw net als zoveel autochtonen gewoon kan onderhouden, vrouwen die dus blijkbaar ineens wel een toevoegende waarde hebben terwijl ze precies hetzelfde doen als de importbruid ..
    pff
    pleased to meet you
    pi_39869514
    Ja daarom IMPORT-bruid.
    pi_39872604
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 04:51 schreef Paul_NL het volgende:
    Ja daarom IMPORT-bruid.
    je wil dus wel bepalen waarmee de nederlander mag trouwen
    pleased to meet you
      zondag 16 juli 2006 @ 13:33:28 #78
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_39874464
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

1: Geen werk
    Als dat je antwoord is, dan wacht ik nog wel even 2 jaar tot je met wat beters komt.
    pi_39879963
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef moussie het volgende:

[..]

je wil dus wel bepalen waarmee de nederlander mag trouwen
    Nee

Yildiz, zwaktebod
    pi_39880414
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

1: Geen werk
    Dus als ik het goed begrijp dan vind je het op zich wel een optie dat een Nederlander een niet-Nederlander Nederland binnenhaalt.

Maar de binnengehaalde buitenlanders kan volgens jou beter geen Nederlander worden totdat deze persoon 5 jaar betaalde arbeid heeft verricht.

Klopt?

PS Deel 1; niet alleen Vhiper was het er niet met je eens hoor . Alleen vind ik het meestal zo nutteloos als ik hetzelfde ga betogen als Vhiper.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_39880444
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:06 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Nee
    nou snap ik het niet meer .. ik mag wel trouwen met wie ik wil als het maar geen importbruid is die thuis gaat zitten omdat wij als gezin dat zo willen ?

ben je btw een cloon van dpm met die one-worders ?
    pleased to meet you
    pi_39880456
    Er mogen best wat eisen worden gesteld, maar het kan niet zo zijn dat de staat op een gegeven moment gaat bepalen met wie je wel of niet mag trouwen. Zelfs in de meest totalitaire staten gebeurt dat niet, laat staan in landen die beweren democratisch te zijn.
    "De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
    pi_39880811
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

nou snap ik het niet meer .. ik mag wel trouwen met wie ik wil als het maar geen importbruid is die thuis gaat zitten omdat wij als gezin dat zo willen ?

ben je btw een cloon van dpm met die one-worders ?
    Zo is het. Moeilijk he?
    Nee
    pi_39880843
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:27 schreef FeestNummer het volgende:
    Er mogen best wat eisen worden gesteld, maar het kan niet zo zijn dat de staat op een gegeven moment gaat bepalen met wie je wel of niet mag trouwen. Zelfs in de meest totalitaire staten gebeurt dat niet, laat staan in landen die beweren democratisch te zijn.
    Er wordt niemand verboden te trouwen
    pi_39880878
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:25 schreef sigme het volgende:
    Klopt?
    Kopt, lijkt me ook vrij redelijk
    pi_39881030
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:48 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Kopt, lijkt me ook vrij redelijk
    Ok, dan even voor de volledigheid, want gezien je antwoord aan moussie is me dit niet helemaal helder.

Als iemand wil trouwen met een buitenlander, en zelf die buitenlander onderhoudt, zou dat dan toegestaan moeten zijn? Ik begreep je als dat je dat zou toestaan, maar géén Nederlandse nationaliteit (en géén sociale zekerheid) voor de getrouwde buitenlander totdat deze 5 jaar gewerkt heeft.

Als de buitenlander tijdens het huwelijk 5 jaar werkt - dan mag er genaturaliseerd worden, van jou.
    En als er daarna gescheiden wordt, of werkloos, dan is het een Nederland als alle Nederlanders, neem ik aan.

Als iemand tijdens het huwelijk werkt, maar vóórdat er 5 jaar werk is volgemaakt scheidt, kan de persoon wat jou betreft hier dan blijven (werkend dus, maar niet meer getrouwd)?
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_39881180
    2e alinea: Nee, de partner moet werken en zelf verantwoordelijk zijn voor de verblijfsvergunning. Of ze wel of niet getrouwd zijn boeit dus niet. Als de man en de vrouw scheiden kan de partner gewoon in Nederland blijven mits diegene een baan heeft

3e alinea: Precies

4e alinea: Ja
    pi_39881323
    Ok, dus je schaft 'huwelijk' als immigratiegrond af. Een Nederlander mag niet een buitenlander hierheen halen om er een gezin mee te stichten. Wie dat toch wil moet zich behelpen met een omweg: een baan regelen voor man/vrouwlief zodat deze als arbeidsmigrant het land in mag.

Nog een vraagje: krijgen (in NL geboren) kinderen van het Nederlands-buitenlandse koppel wel de Nederlandse nationaliteit? En zo niet - krijgen ze die wel als de buitenlandse ouder alsnog naturaliseert?
    pi_39881348
    ben benieuwd
    pi_39881634
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:05 schreef sigme het volgende:
    Ok, dus je schaft 'huwelijk' als immigratiegrond af. Een Nederlander mag niet een buitenlander hierheen halen om er een gezin mee te stichten. Wie dat toch wil moet zich behelpen met een omweg: een baan regelen voor man/vrouwlief zodat deze als arbeidsmigrant het land in mag.

Nog een vraagje: krijgen (in NL geboren) kinderen van het Nederlands-buitenlandse koppel wel de Nederlandse nationaliteit? En zo niet - krijgen ze die wel als de buitenlandse ouder alsnog naturaliseert?
    kind van een Nederlander is automatisch Nederlander
    pi_39881889
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:18 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

kind van een Nederlander is automatisch Nederlander
    Dus de 'buitenlandse 'ouder moet terug maar de 'Nederlandse 'ouder met king mogen hier blijven (bij een scheiding )?
    pi_39881947
    Waar het kind naartoe moet wordt bepaalt door de ouders zelf of door de rechter. Verder mag de buitenlandse ouder gewoon blijven als diegene een baan heeft
    pi_39881955
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 14:46 schreef Frank-NL het volgende:
    Wat voeg jij eigenlijk toe aan dit land, TS?
    Ik betaal per jaar ongeveer 50.000 euros aan belastingen.
    pi_39881990
    quote:
    Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef moussie het volgende:
    leuk zo'n link naar het de IND .. toevallig ook zelf op de site gekeken, nee waarschijnlijk anders zou je weten dat je p**p praat

oke .. insteek van de OP
    [..]

gaan we dus kijken op de site van het ind .. vullen netjes in dat we iemand willen importeren voor huwelijk/relatie langer dan 3 maanden uit Marokko
    krijgen we dit
    [..]

uhm .. basisexamen inburgering .. wa's dat .. even kijken
    [..]

verrek .. dus die griet kan wel nederlands voor ze hier mag komen en tja, Marokko heeft dus ook een leerplicht voor jongens en meisjes, dus lezen en schrijven zal zij ook wel kunnen
    en hoe zit het dan met het inkomen bij gezinshereniging .. dus als je in het buitenland trouwd en hier gewoon in de bijstand zit
    [..]

of te wel .. de OP (van deel 1 dan) slaat nergens op ..
    Dit is trouwens pas sinds zeer kort.
    Een regeling waar jij trouwens uiteraard heel erg op tegen was, want het was zo onmenselijk

Maar goed, jij 'kent dan ook mensen die om 3 uur 's nachts door de Sociale dienst van hun bed gelicht worden'.
    pi_39882127
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:32 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik betaal per jaar ongeveer 50.000 euros aan belastingen.
    120.000 bruto ongeveer

[ Bericht 12% gewijzigd door Paul_NL op 16-07-2006 18:49:18 ]
    pi_39882305
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef -IksRee- het volgende:
    Dit is trouwens pas sinds zeer kort.
    tja, zoiets opzetten duurt een tijdje .. maar so what .. je OP sloeg nergens op want de regels waarom je vroeg zijn er al
    quote:
    Een regeling waar jij trouwens uiteraard heel erg op tegen was, want het was zo onmenselijk
    oh ja, was ik ertegen joh .. je kan gedachtenlezen oid met je iksree vision ?
    quote:
    Maar goed, jij 'kent dan ook mensen die om 3 uur 's nachts door de Sociale dienst van hun bed gelicht worden'.
    yup, ik kom nog wel eens bij mensen die het niet zo goed hebben als jij .. zou je ook eens moeten doen, misschien leer je nog wat
    pleased to meet you
    pi_39882457
    De talentoets is een vooruitgang op de oude situatie, maar het lost nog steeds niet het probleem op dat mensen afhankelijk zijn van de huwelijkspartner voor hun verblijfsvergunning en dat de huwelijkspartner na 3 jaar Nederlander kan worden zonder ooit iets bijgedragen te hebben
    pi_39882712
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, ik kom nog wel eens bij mensen die het niet zo goed hebben als jij .. zou je ook eens moeten doen, misschien leer je nog wat
    Een puur verzinsel en leugen, dat is wat het is.
    pi_39882725
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:38 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

120.000 bruto ongeveer
    Haal er maar 30.000 ruim vanaf
    pi_39882996
    Je betaalt geen 55% aan directe belastingen hoor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: