quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Sanne het volgende:
Vervolg op: Fok FlyLadies
[..]
irc: #flylady
Foto's uit het vorige topic:
De sink van Aventura:
[afbeelding]
Het aanrecht van Sanne:
[afbeelding]
De keuken van Octopussy:
[afbeelding]
Koperen muntjes voor de plek waar ze door komen leggenquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:21 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek,.
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:17 schreef DarkElf het volgende:
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
Dankjewel, Audreyquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.
En ja, ik spreek uit ervaring.. Dus let een beetje op jezelf, meis.
.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ook zit er schimmel in de koelkast...
kan jij niet in het ziekenhuis een schort regelen? een witte doktersjas zal ook wel handig zijn voor het schoonmaken en het staat een stuk interessanter als je tijdens het schoonmaken een pakketbezorger aan de deur krijgtquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negerenWe gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:
[afbeelding]
zal ik hem naar Flylady opsturen?
Lekker!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4!Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
Die ga ik morgen ook even lezen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Lekker!![]()
Hoever ben jij al met je steps?
Ja, opsturen kan nooit kwaadquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:
[afbeelding]
zal ik hem naar Flylady opsturen?
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die ga ik morgen ook even lezen.Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga.Genoeg te doen morgen en overmorgen.
Octo, ik vind het schort geweldig!Kan ik er eentje bij je bestellen?
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
De deurenkwestie van Liejannuh: To be clean or not te be clean?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
met het plaatje erbij natuurlijkquote:Dear flylady's,
I noticed on your website that you don't really have a cleaning-apron in your store. All I found was this boring vest, that I wouldn't dare to wear (in case somebody's at the door while I'm cleaning). Since I am such a clumsy person, an apron is a necessary evil while cleaning with bleach. I happened to know that there are a lot of clumsy flylady's out there (you can recognize them by the white spots on their clothes) ;-)
So I googled some stuff, and put it together in photoshop to give you a design for a Flylady apron. Maybe you can copy the design (or the idea anyway) and make Flylady aprons to sell in the Flylady shop. I already know some people who would want one!
Greetings from the Netherlands,
Linda van der Heijden.
Haha, tof!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef octopussy het volgende:
heb even een e-mailtje gestuurd:
[..]
met het plaatje erbij natuurlijk
Netjes!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:48 schreef fee-tje het volgende:
[afbeelding]
Mijn glimmende gootstoonop dag 7 van de baby steps
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoonquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:31 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
Nou ja de bruine randjes waren weg en zoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:50 schreef octopussy het volgende:
[..]
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 02:08 schreef Sanne het volgende:
Gewoon laten zien!
Je hebt al heel wat gedaan vandaagquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef fee-tje het volgende:
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet
En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:44 schreef caitlynn het volgende:
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.
Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:
Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).
En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen
Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
En hoe is het met jouw.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat een productieve dames! Hulde!
Geen, ik ga pas vanaf half augustus starten omdat ik dan pas officieel ga wonen in mijn nieuwe kamer. Nu schipper ik nog van Zeeland naar A'dam. Jammer, want ik heb er wel veel zin in!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:56 schreef caitlynn het volgende:
[..]
En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht![]()
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Sanne het volgende:
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).
Succes voor iedereen die het nodig heeft!
Morgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
badkamer: checkquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
ik heb vandaag:
een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.
staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen
leek me wel genoeg
Kijk, daar hebben we wat aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaanquote:
Ssssst! Verpest het nu niet!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
ja doe ik ookquote:
Kaat Mosselen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!
Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ikMaar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.
Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"![]()
Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.quote:
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?
Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??
Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
quote:Op zondag 9 juli 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!
toch wel een beetje bullshitquote:Tomorrow is our Weekly Home Blessing hour. This is the time FlyLady spends blessing her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
Gooi 1 per week een schepje soda in je afvoerputje van je gootsteen en giet er kokend water op , dan hou je je afvoer schoonquote:Op maandag 10 juli 2006 08:14 schreef Liejannuh het volgende:
Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit:
[..]
toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef Troel het volgende:
een aantal goed afsluitbare bakken
ik heb ze toch gevondenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
ik heb volgens mij te hard gedeclutterdkan mijn melktandjes negens vinden
![]()
Dankjewel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:09 schreef Dinus het volgende:
[..]
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.
Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Bedoel je kleding ofzo?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef Nugget het volgende:
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
Nee ik bedoel meer dingen die niet zo goed schoon willen en je dan even in kunt laten weken. Net als de afvalbak hierboven. Ik heb overigens niet echt bleek, maar de zuurstof-variant die niet schadelijk is voor milieu en kleren. Maakt geen vlekken en stinkt ook nietquote:Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Barb het volgende:
[..]
Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.
Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
Daar staat dus gek genoeg heel weinig op. Kijk uit dit, kijk uit dat. Nouja, ik probeer gewoon wel wat, kan vast geen kwaadquote:Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Troel het volgende:
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
Goed planquote:Op maandag 10 juli 2006 13:34 schreef MissFrodo het volgende:
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.
Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
ik blijf het toch een enorme chaotische site vindenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
Ben het 100% met je eensquote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef DarkElf het volgende:
ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden![]()
wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
http://www.flylady.org/quote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......
Nouquote:
Nee, dit is een notitieblokje wat ik bij de Hema gekocht heb. En ik heb Flylady geprint en uitgeknipt en er tekst bij gedaan. Ik vind het vooral fijn omdat het een 'horizontaal' boekje is en ik hem overal rechtop neer kan zetten. Hij was een eurootje of twee geloof ikquote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemistquote:Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.flylady.org/
Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone
Klik op Kelly's Mission
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:39 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist![]()
Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
hier nog zo eenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:42 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.
(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon!)
Ik heb er vooral lijstjes inzitten, Aventura. Lijstjes met wat ik wanneer 'hoor' te doen.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Aventura het volgende:
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
ah thenksquote:Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.flylady.org/
Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone
Klik op Kelly's Mission
Ik ga gewoon eerst alle babysteps doen, en dan maak ik me wel weer druk om de WHB enzo :p. Baby steps, baby steps!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:41 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Gisteren was ik ziek, dus vandaag kan ik weer aan de slag. Gelukkig zag ik dat het schoonschrobben van het aanrecht vandaag aan de beurt is. Dat heb ik gisteren na de afwas al gedaan! Nu kan ik lekker gisteren inhalen: de kookplaat. Die is er echt wel even aan toe...
Ik vind mezelf trouwens nog iets teveel een FlyBaby voor de Weekly Home Blessing. Dat is echt wel veel werk. Misschien dat ik er volgende week wel aan mee ga doen.
Die is leuk!quote:Op maandag 10 juli 2006 21:28 schreef Nugget het volgende:
Mijn control journal - ik ben op dag 8 van de babysteps - is af! Ik mocht me niet laten leiden door perfectionisme dus... ben ik iéts minder perfectionistisch geweest dan normaal.
[afbeelding]
Wauw, wat goed!!!! Dat is ook weer lekker thuiskomen na je vakantie!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
Badkamer van voor naar achteren gesopt en gedweild!
Nu de vakantiespullen zo bij elkaar zoeken en pakken dat het netjes in de auto gaat passen overmorgen.
Die is bij mij al schoon en gedeclutterdquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef fee-tje het volgende:
Vandaag dus onder de gootsteen opgeruimd \o/. Die Kelly heeft best hendig goeie klusjes.
die staat op de lijst to do jaquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef fee-tje het volgende:
Vandaag dus onder de gootsteen opgeruimd \o/. Die Kelly heeft best hendig goeie klusjes.
gedaan!quote:
Mijn Control Journal gaat prima in Notepad. Ik hou niet van papiertjes geef mij alles maar digitaal.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Helaas, ik heb geen Kelly's Mission vandaag, want ik heb geen gootsteenkastje. Wel een kastje onder de gootsteen, maar daar staan mijn pannen, die ik niet weg ga gooien. Dan maar 15 minuten het plankje boven de gootsteen declutteren. Ik blijf tenslotte nog een FlyBaby...
In babystep 8 mag ik vandaag ook een Control Journal gaan maken. Loop je wel meteen tegen zo'n typisch probleempje aan: "Waar lagen de mapjes ook alweer?"![]()
Je kunt met een bestaand e-mail adres lid worden van Yahoo, heb ik ook gedaan. Je krijgt de mailtjes dan gewoon op dat adresquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:59 schreef Day het volgende:
Waar kan je je precies aanmelden?
Ik zie alleen maar 'join flylady now' staan en dan kom ik terecht op een yahoo-pagina?
Klopt dat? Dat wil ik dus niet, heb een hotmailadres aangemaakt.
Je kan je dus alleen met een yahoo-adres aanmelden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef Nugget het volgende:
[..]
Je kunt met een bestaand e-mail adres lid worden van Yahoo, heb ik ook gedaan. Je krijgt de mailtjes dan gewoon op dat adres![]()
Met een bestaand ander adres bedoel ik dus. Ik heb me ook gewoon met Gmail aangemeld, dat bedoel ik te zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:07 schreef Day het volgende:
[..]
Je kan je dus alleen met een yahoo-adres aanmelden?
Bij Blokker heb ik een tijdje geleden een handig plastic geval gekocht, die van je gootsteenkastje 2 verdiepingen maakt, voor zover je die nog niet hebtquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef fee-tje het volgende:
Deppen met azijn en nogmaals wassen. Als zelfs dát niet helpt kan je nog proberen het in de week te zetten in Biotex met daarin een dopje ammoniak.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:03 schreef Dinus het volgende:
Ik heb een vraagje. Vorige week heeft m'n jongste dochter overgegeven op haar dekbedovertrek. Ze had een bijna lege maag dus bijna alleen gal gespuugd. Ik zie nu dat die galvlek er ook na een kookwas nog niet uit is, heeft iemand nog een tip?
Bedankt, ik ga dat eens proberen!quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:30 schreef Webkim het volgende:
[..]
Deppen met azijn en nogmaals wassen. Als zelfs dát niet helpt kan je nog proberen het in de week te zetten in Biotex met daarin een dopje ammoniak.
Wie weet heeft de drogist er ook wel kant-en-klare vlekkendep voor, maar dit zijn de middeltjes uit oma's tijd.
Ik heb ook gmail en dat heb ik al een paar keer gehad met mailtjes (niet van FlyLady) en het is enorm irritant.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:42 schreef galadriel het volgende:
Hebben jullie ook steeds dat de emailtjes veel te laat komen? Ik kreeg daarnet een mailtje van dinsdag! Er stond ook in mn mailbox dat ik m 2 dagen geleden had ontvangen.. maar een uur geleden had ik m nog niet? Ik gebruik een gmail-account..
Nou hier ook schoonmaakspullen...maar ook 20 schuursponsjes al dan niet gebruikt... alles dwars door elkaar... bijna lege flessen schoonmaakmiddel....quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:10 schreef Sanne het volgende:
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:07 schreef Sanne het volgende:
Niet schrikken!!!
Before:
[afbeelding]
![]()
After:
[afbeelding]
![]()
Wow jij krijgt je vriend zover, ik ben jaloersquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeftEn hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.
Die van mij doet ook bijna niks in huis, maar daar ga ik met babysteps wat aan proberen te doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef aidyl het volgende:
[..]
Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
Of je katten moeten heel veel scheitenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar
Ik heb het over het van de galerij af en naar beneden dragen van bakken met een omhandige omvang en zo'n 7 kilo kleikorrels erin (x3)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Of je katten moeten heel veel scheitenOf je bent niet echt sterk, of zo
![]()
Niet dat daar iets mis mee is![]()
nou mijn planning is geen planning meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:49 schreef DarkElf het volgende:
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft
staat nog op de planning: stofzuigen
Blote benen en een gewoon strijkijzer ook nietquote:Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef Sanne het volgende:
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.
Au.
Ik meen warm water met soda.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:56 schreef caitlynn het volgende:
En ga zo beginnen aan de koelkastMet welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
Dekbedovetrekken strijken?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
Drie dekbedovertrekken gestreken.
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
Haha, mutsjequote:Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Sanne het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.aspquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:
[afbeelding]
wastafel-sink bij gebrek aan beter
en dit mijn nette tafel waar ik gasten aan ontvang:
[afbeelding]
en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,
... ben ik dan al klaar voor FlyLady?![]()
Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.![]()
Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?![]()
When you get up the next morning, your sink will greet you and a smile will come across your lovely face.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.asp
Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]
en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,
Ik kan prima dingen laten versloffen, ik vind altijd alles terug in de chaos. Maar als er visite komt ofzo, dan krijg ik wel de kriebelsquote:Op maandag 17 juli 2006 01:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor.. "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.
Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel..
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer nietquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]
We got a winnerquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:
[afbeelding]
wastafel-sink bij gebrek aan beter
[afbeelding]
... ben ik dan al klaar voor FlyLady?![]()
Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.![]()
Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?![]()
Cillit-Bang werkt overigens echtquote:Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:36 schreef shmoopy het volgende:
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.
Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Daarom moet je ook babysteps doen!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Cillit-Bang werkt overigens echt.
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!
[afbeelding]
Grappig is dat, hé?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
Dat heb ik dus ook, kast vol met allerlei middeltjes en flessen die eerst maar eens opmoeten.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef Sanne het volgende:
[..]
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
Ik heb er nu meerdere.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
Ik mag ze vanaf vandaag ook gaan doen, maar ik deed het de hele tijd al. Vind missies heel motiverend!quote:Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...
Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet(en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)
Twijfelachtig compliment natuurlijkquote:
Weet ik. Ik heb ook geen chloor. En de winkels waren dicht vannacht. Ik heb er bleek in rond gespoten (geen idee of dat magquote:Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Sinds ik een vaatwasser heb is mijn aanrecht vrijwel leeg, en de gootsteen schoonquote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Haha!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!
[afbeelding]
Kijk, weet wat geleerdquote:Op maandag 17 juli 2006 11:42 schreef Troel het volgende:
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zoquote:Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef MissFrodo het volgende:
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo![]()
Die 400 is van een reis naar Zuid-Amerika die heel tof was, die ik speciaal heb laten afdrukken om in te plakken, en daarna mag ik pas verder met afdrukken van mezelfquote:Op maandag 17 juli 2006 11:53 schreef MissFrodo het volgende:
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen![]()
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!![]()
Nee, dat is wat ik ervoor allemaal al verzameld had. Al heb ik naar aanleiding van dit topic wel wat dingen gekocht, maar niet zozeer door FlyLady zelf.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sanne, dat ziet er opgeruimder uitMaar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
Hé, wat slimquote:Op maandag 17 juli 2006 11:29 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb er nu meerdere.
Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest wegquote:Op maandag 17 juli 2006 14:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Foto's uitzoeken.
Ik moet het deze week doen van mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |