abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39568866
Fokflyladies deel 2
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Sanne het volgende:
Vervolg op: Fok FlyLadies
[..]

irc: #flylady

Foto's uit het vorige topic:

De sink van Aventura:
[afbeelding]

Het aanrecht van Sanne:
[afbeelding]

De keuken van Octopussy:
[afbeelding]
pi_39569001
Ik heb tijdens het boodschappen doen vanochtend, Glorix doekjes gehaald.
En deze beneden op de wc gelegt, en boven op de douche/wc.
Ook flessen met dikke glorix gel, zodat ik eens in de zoveel dagen dit in de wc kan "mikken". Dat is allemaal al een stuk hygienischer dan eens per week de wc schoonmaken

Ook heb ik weer wat wasjes gedraait. Maar moet deze alleen nog strijken/opvouwen/ in de kast leggen. Afwassen doe ik elke keer na het eten Alleen de doe dingen van flylady volg ik niet altijd op.

Maar hoe dan ook, dankzij dit topic is ons huis al een stuk opgeruimder en schoner dan ooit van te voren
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:33:35 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569529
Even de shining sinks op een rijtje ter motivatie!

Aventura:

Nugget:

Sanne:

DarkElf:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:48:50 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569986
Ik heb het beddengoed afgehaald en gewassen. Zelfs van de logeerkamer. Het hangt inmiddels aan de lijn te drogen. Verder de wastafel in de badkamer grondig aangepakt. Shinet als een zonnetje, net als de spiegel en het glazen planchetje. De vuilnisbak staat in het bad in de bleek te weken. De keuken is aan kant. Op de plekken waar ik aan de hotspots ben begonnen gisteren is het nog een beetje een bende, dat had ik beter ff anders kunnen aanpakken. Het ruikt fris in huis. Ik ruik zelfs mijn zeep niet meer maar wel Ajax en bleek.

Zow, ik mag ff zitten dacht ik zo.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39570575
Ik ben gisteren goed bezig geweest, heb mijn keuken geshined... na het koken/eten meteen alles opgeruimd en goed schoongemaakt. En voor ik naar bed ging alles in de woonkamer opgeruimd wat ik die dag overhoop had gehaald... geloof me, dat is een hele overwinning. Gaf een heerlijk gevoel!
Vanmorgen na het douchen ook meteen een doekje door de badkamer gehaald, ik maakte wel altijd al de douchedeuren schoon met een trekkertje... maar nu heb ik dus ook de rest van de badkamer gedaan. Was wel warm, het was nog 29C in de badkamer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39571030
ik heb ook die doekjes voor in de wc, alleen de goedkope variant (aldi of lidl) ruiken ook erg fijn

maar ik vind persoonlijk 1 keer per week de toilet grondig schoon (dus met van die gel en alles) genoeg. Mijn kat drinkt uit mijn toilet dus ik zorg dat het altijd schoon is, maar dat er geen resten schoonmaakmiddel meer zitten.

ik heb meestal een uur na het schoonmaken van het toilet natte modderige kattenpoten op de bril staan

Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:23:38 #7
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39571109
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:21 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
Koperen muntjes voor de plek waar ze door komen leggen
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:33:26 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39571378
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39572288
Ik
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
Blingen die gootsteen !

Mijn vriendje doet de was hier, en ik kreeg een emailtje van Flylady waar m'n was was, dus dat heb ik hem even gevraagd (hij had ook de kattenbakken al verschoond) Hij moest wel weg, dus ik heb de oude was opgeruimd en de nieuwe opgehangen.

Door af en toe een beetje op te ruimen is de Hotspot op de eettafel weg, die op de bank bijna en die op het logeerbed voor de helft. Nu zit ik even een kwartiertje te Fok!ken terwijl ik m;n water drink.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:22:16 #10
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39573161
Voor:

Na:

When I rush it hits me
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:23:25 #11
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39573192
Wow Barb, erg mooi!
pi_39574039
@Barb, dat is een hele verbetering.

Ik ga vandaag nog even met de statische doek over de vloer heen, vanwege de kattenharen.
Eten koken en meteen opruimen, klein beetje was weg werken zo meteen. And that's it.
pi_39575273
Vandaag nog helemaal niks gedaan. Zelfs mijn sink niet...
Out of my mind, back in five minutes
pi_39576351
ziet er goed uit barb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39576374
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 19:58:59 #16
43556 miss_dynastie
pi_39582186
Ik lees net op een ander forum over iemand die haar werkster op heeft kunnen zeggen dankzij FlyLady
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:03:57 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39582324
Voor wie wat inspiratie nodig heeft, straks om half negen een herhaling van "Hoe schoon is jouw huis?" op RTL4.
pi_39582366
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:17 schreef DarkElf het volgende:
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39583572
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg

Ik kreeg gisteravond de neiging om de wasbak in het zusterhuis te gaan poetsen Die ziet er 100 jaar niet gepoetst uit. Ook zit er schimmel in de koelkast...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584229
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.

En ja, ik spreek uit ervaring. . Dus let een beetje op jezelf, meis. .
Dankjewel, Audrey
Ik zal inderdaad oppassen
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39584245
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ook zit er schimmel in de koelkast...
pi_39584341
Ik heb maar besloten de koelkast op de kinderafdeling te gebruiken en niet die in het zusterhuis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584429
heb vandaag maar eens cif gel met bleek gekocht. Misschien dat ik wel een soort van schortje ga aanschaffen of ergens vandaag plukken om in schoon te maken, want ik ben ook zo'n klungel met schoonmaakmiddelen (sowieso met bijna alles wel).
pi_39584743
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
pi_39585220
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
kan jij niet in het ziekenhuis een schort regelen? een witte doktersjas zal ook wel handig zijn voor het schoonmaken en het staat een stuk interessanter als je tijdens het schoonmaken een pakketbezorger aan de deur krijgt

Dit is flylady's idee van een schort

Dames dit moet toch beter kunnen? Ik zal kijken of ik een plaatje kan maken van een leuk schort met Flylady erop, en dat naar de dames in de VS opsturen.

[ Bericht 12% gewijzigd door octopussy op 06-07-2006 21:33:02 ]
pi_39585660
Ik was aan het googelen naar 'flylady"en kwam foto's tegen, van shiny sinks natuurlijk (vooral die met die kat is cool)
http://www.flickr.com/photos/tags/flylady/?page=2
pi_39586014

Allen van Kitsch Kitchen. Ik was gisteren in de winkel en ik vind het zo leuk daar.
Alhoewel ik ook van een net donkerblauw schort zou houden.
pi_39586041
Om het af te maken:
pi_39586596
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4! Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
pi_39587690
komt ie dan:

zal ik hem naar Flylady opsturen?
pi_39587893
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:

[afbeelding]

hij is leuk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39588084
Geweldig!
pi_39588189
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4! Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
Lekker!
Hoever ben jij al met je steps?
pi_39588271
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Lekker!
Hoever ben jij al met je steps?
Die ga ik morgen ook even lezen. Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga. Genoeg te doen morgen en overmorgen.

Octo, ik vind het schort geweldig! Kan ik er eentje bij je bestellen?
pi_39588416
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:

[afbeelding]

Ja, opsturen kan nooit kwaad
pi_39588458
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Die ga ik morgen ook even lezen. Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga. Genoeg te doen morgen en overmorgen.

Octo, ik vind het schort geweldig! Kan ik er eentje bij je bestellen?
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
pi_39588570
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
pi_39588674
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:51 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
De deurenkwestie van Liejannuh: To be clean or not te be clean?
Vandaag wel!
pi_39589312
heb even een e-mailtje gestuurd:
quote:
Dear flylady's,

I noticed on your website that you don't really have a cleaning-apron in your store. All I found was this boring vest, that I wouldn't dare to wear (in case somebody's at the door while I'm cleaning). Since I am such a clumsy person, an apron is a necessary evil while cleaning with bleach. I happened to know that there are a lot of clumsy flylady's out there (you can recognize them by the white spots on their clothes) ;-)

So I googled some stuff, and put it together in photoshop to give you a design for a Flylady apron. Maybe you can copy the design (or the idea anyway) and make Flylady aprons to sell in the Flylady shop. I already know some people who would want one!

Greetings from the Netherlands,

Linda van der Heijden.
met het plaatje erbij natuurlijk
pi_39589534
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef octopussy het volgende:
heb even een e-mailtje gestuurd:
[..]

met het plaatje erbij natuurlijk
Haha, tof!
pi_39590516

Mijn glimmende gootstoon op dag 7 van de baby steps
pi_39590804
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:48 schreef fee-tje het volgende:
[afbeelding]

Mijn glimmende gootstoon op dag 7 van de baby steps
Netjes!
Al die gootstenen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:31:30 #43
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39591818
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
veni vidi gebanned
pi_39593652
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:31 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:05:50 #45
romantically challenged
pi_39593913
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:50 schreef octopussy het volgende:

[..]

dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon
Nou ja de bruine randjes waren weg en zo Maar niet zo glimmend als deze hier ! Ik heb een foto gemaakt van m'n hotspot maar durf hem niet te posten
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:08:03 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39593960
Gewoon laten zien!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:19:42 #47
romantically challenged
pi_39594201
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 02:08 schreef Sanne het volgende:
Gewoon laten zien!
ja als ik het opgeruimd heb
voor >> na
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:58:58 #48
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39596494
Echt een drama, zo'n shniny sink als je twee katten hebt die per sé uit de kraan willen drinken, .
When I rush it hits me
pi_39597879
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet

En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
pi_39599244
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef fee-tje het volgende:
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet

En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
Je hebt al heel wat gedaan vandaag

Ik heb gisteren de badkamer opgeruimd (één grote Hotspot zeg maar) en die wil ik vandaag eigenlijk nog schoonmaken, maar weet niet of of dat gaat lukken. Zo niet, jammer dan, staat niet in m'n babysteps, ben nog maar bij dag 4. Ik denk alleen niet dat ik Post-its ga plakken, dan begin ik liever gelijk met m'n control journal. Ik denk dat zo'n ding voor mij heel handig kan zijn, voor de dagelijkse klusjes die niet door Flylady als routine worden gegeven zoals kattenbakken scheppen en de planten water geven, nu denk ik 's avonds ineens "o ja, dat wilde ik nog doen maar ik heb er gewoon niet aan gedacht".

Ik mag van mezelf niet meer op de computer tot ik mijn morning routine af heb, en dat werkt heel goed, dan ben ik gelijk op gang. Lekker m'n haren gewassen, mezelf gemoisturized (vergat ik altijd, maar het declutteren van de badkamer leverde wel 6 verpakkingen moisturizer op en die ga ik dus maar eens gebruiken), aangekleed, wasje erin, kattenbakken geschept, lekker ontbijt gemaakt en toen mocht ik dat achter de computer gaan opeten. Ik check altijd eerst m'n mail dus dan kan ik gelijk die Flylady reminders lezen. Straks een weeekmenu plannen, oude was opruimen, nieuwe ophangen en als m'n haar droog is boodschappen doen.
pi_39599504
ik heb vandaag:

een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.

staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen

leek me wel genoeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:28:03 #52
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_39599839
Vandaag heb ik al:

- Het bed afgehaald
- Afgewassen
- de sink geshined
- de wc schoongemaakt
- bloemen in een vaas gezet (had ik gisteren geen zin in)
- de sink in de badkamer in de bleek gezet

zometeen nog eventjes douchen en het bad meteen schoonmaken, en de kapstok declutteren
pi_39600278
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je hebt al heel wat gedaan vandaag
. Dat wilde ik even horen.
Als ik tegen mn man zeg dat ik al de was half af heeft, zegt hij "maar de andere helft nog niet!" .

Jij hebt ook flink wat gedaan vandaag .
Overigens is een weekmenu plannen best handig, scheelt me een kwartier per dag bedenken wat ik nou weer es ga eten en daarvoor boodschappen halen .
pi_39600313
Ik heb me ook maar eens aangemeld... we laten het schoonmaken etc meestal staan tot het weekend, waar we vervolgens weer allerlei andere plannen voor maken

Dus misschien is dit wel wat... komt die enorme berg strijkgoed misschien ook weg zonder dat mijn moeder langskomt
pi_39600393
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.

Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:

Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).

En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen

Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
pi_39601411
Ik word steeds blijer van dat FlyLady gedoe, als je mij dit 2 weken terug had verteld was ik hard gaan lachen.
Maar het werkt nog steeds, en de wc tip is echt geweldig.
Een wcborstel gekocht die in zo'n hoge houder staat, laag allesreiniger erin en elke ochtend even de borstel door de pot, dat ik daar zelf niet op ben gekomen.

Zojuist weer een hotspot geruimd, wordt steeds mooier hier.
De gootsteen is ook nog steeds mooi en als het allemaal goed gaat hoef ik straks niet meer mijn hele vrije dag te gebruiken voor de schoonmaak.

Trouwens dat FlyLady short (die leuke dan he niet die suffe) is geweldig en de huishoudhandschoenen van Kitsch Kitchen ook!
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:12:59 #57
romantically challenged
pi_39603300
Ik heb het keukenraam gewassen & het voorraam binnen en buiten

Ik heb nog een heel lijstje wat ik moet doen vandaag,
maar moet geloof ik eerst m'n kamer opruimen
veni vidi gebanned
pi_39603358
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:44 schreef caitlynn het volgende:
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.

Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:

Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).

En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen

Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
pi_39605475
Netjes hoor!

Heb ik een keer netjes mijn was buiten hangen aan het balkon (helemaal gemotiveerd) komt er toch een plensbui overheen...
pi_39606455
Wat een productieve dames! Hulde!
pi_39606922
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat een productieve dames! Hulde!
En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht
pi_39607766
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:56 schreef caitlynn het volgende:

[..]

En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht
Geen, ik ga pas vanaf half augustus starten omdat ik dan pas officieel ga wonen in mijn nieuwe kamer. Nu schipper ik nog van Zeeland naar A'dam. Jammer, want ik heb er wel veel zin in!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:25:38 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39607908
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).

Succes voor iedereen die het nodig heeft!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:40 #64
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39608133
ik probeer tussen het schilderen door nog iets te doen Ik ben de hele dag aan het klussen, en ik wissel het af met schoonmaken

ik heb vandaag al de ramen gelapt, een was gedraait, het bed afgehaald, verwarming en vensterbank schoongemaakt, tegels van de keuken gedaan, de badkamer geswished en swiped, de afwas ligt al te weken, en er draait een was...

ik doe echt alles tegelijk, dat is nou niet echt de flymanier hè

Goede voornemens voor volgende week:
* Digitale kookwekker kopen, zodat ik die minuten wat beter bij kan houden
* plumeau (of hoe je dat ook schrijft) aanschaffen, toch wel een goed idee van de flylady. Kijken of het werkt
15 jaar te laat geboren...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:50:57 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_39612618
Ik heb vandaag niet zo veel gedaan eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39612651
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Sanne het volgende:
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).

Succes voor iedereen die het nodig heeft!
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:52:42 #67
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39612665
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
Morgen.
pi_39612696
Leuk, Sanne!

Zou er ook een soort van schoonheidsflylady zijn?
Kwartiertje schoonmaken en een kwartiertje aandacht besteden aan je uiterlijk.
Beter dan zo'n gehele dag met beautyperikelen...
pi_39616786
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:37:37 #70
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39616890
Mijn score van vandaag:
- keuken weer toonbaarder gemaakt (eindelijk eens die thermosflessen opgeborgen e.d.)
- slaapkamer opgeruimd
- mn voordeur schoongemaakt en mn raamkozijnen afgenomen met een doekje
- gestofzuigd
- wc schoongemaakt
Jammer alleen dat mn eetkamertafel nog steeds een bende is!
Komt nog wel. Morgen ofzo.
pi_39618435
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
ik heb vandaag:

een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.

staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen

leek me wel genoeg
badkamer: check
kattenbak: check
Boven zuigen: check

en heb het badkamerkastje opgeruimd, dat was echt een enorme zooi.
heb ook de slaapkamer wat meer opgeruimd, ziet er een stuk beter uit

en mijn sink ziet er nog net zo shiny uit als op de foto een doekje over alles halen gaat veel meer automatisch zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39618967
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
Kijk, daar hebben we wat aan.
pi_39619053
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Kijk, daar hebben we wat aan.
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
pi_39619213
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
Ssssst! Verpest het nu niet!
pi_39622391
Ik heb net mijn sink geshined, want ik vond dat ik wel goed moest beginnen en dus de eerste dag in ieder geval af moest sluiten met een shining sink
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:01:47 #76
romantically challenged
pi_39622723
Ik heb
- raam voor buiten gewassen
- raam voor binnen gewassen
- keuken raam gewassen
- 2 taarten gemaakt
- boodschappen
- gesport (omg)

moet nog:
- 1 taart maken
- opruimen
- schoonmaken
- nog een x sporten

maar dat komt morgen
ik word helemaal gek van die emails want ze komen altijd op een tijd dat ik niet meer in staat ben engels te lezen
veni vidi gebanned
pi_39623119
Gewoon weggooien
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:18:10 #78
romantically challenged
pi_39623212
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon weggooien
ja doe ik ook
ik lees ze geen eens

maarr ik vond die tutorial van sink shinen handig
is er ook niet zo iets van ramen wassen? want ik weet echt niet wat waarvoor is enz.
en strijken? enz?
veni vidi gebanned
pi_39626942
Tjeesus; ik spit dit topic en de FlyLady website eens door en prompt is het of de duivel in me is gevaren. :-)

Ik heb de afgelopen twee dagen:

- de keukenlades (1 bestekla, 1 rommella) leeggehaald, uitgesopt en ontrommeld.
- idem voor het badkamermeubel.
- de badkamer in zijn geheel ontkalkt en gesopt.
- mijn kleding met een derde uitgedund.
- de woonkamer ontrommeld, gestofzuigd en gedweild.
- drie wassen weggewerkt.
- een paar gordijnen omgezoomd.

Pfoe. Wat een huisvlijt..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_39626975
Ik ga vandaag:
- de was opruimen
- de sink shinen

En ik moet nog werken, dus dan vind ik het wel weer prima eigenlijk.
pi_39627685
Het is weekend en dan hoeft een Flylady-volgeling volgens mij niets te doen, behalve dan de dagelijkse routine van sink shinen, en de wc enzo even afnemen.
Voor de ramen heb ik een tip van de glazenwasser, water met beetje afwasmiddel en beetje olijfolie en ze starlen en glimmen weer!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:30:42 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39627708
Olijfolie op je ramen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Een scheutje azijn erbij wel.
pi_39627717
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Gek op mooie kleding.
pi_39627844
Ik doe het met shampoo en ammoniak (heel klein beetje maar). Dan is het vet eraf en het streept niet.
pi_39628556
Olijfolie
pi_39629518
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:39:18 #87
romantically challenged
pi_39630090
Goede tip van die ramen want bij mij waren ze helemaal streperig
veni vidi gebanned
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:16:55 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630843
Huiskamer is schoon, straks het toilet beneden. is de ramen buiten aan het doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:02 #89
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39630864
Ik doe vandaag geen moer.. want het is weekend..
pi_39630872
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat Mosselen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:54 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630884
Mijn ouders komen vandaag hun nieuwe auto showen, dus ik wil het toilet echt gewoon schoon hebben (shining toilet).

Maarja, als je dan toch bezig bent (daarnaast is zaterdag onze dag voor schoonmaken enzo ook wel)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39631921
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:18 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Kaat Mosselen?
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
pi_39639322
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebt )
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:55:41 #94
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_39639927
Nou ik heb me gisterenavond ook aangemeld, ben nl ook zo'n ramp in het huishouden. Of eigenlijk gewoon te lui
Kheb net de wasbakken (tja heb er 2) vol laten lopen met heet water en laat nu die bleek maar z'n werk doen, ben benieuwd!
Ik hoop ook dat ik het gewoon volhoud want als ik zo de reacties die werkt het in ieder geval wel.

Ik heb net wel even een before foto gemaakt en straks natuurlijk een oogverblindende aftershot maken. Als mn vriendje me straks ook even wil helpen zal ik die later wel posten (ben niet zo handig met dat soort dingen ).
klerkje
pi_39640638
Sjonge... blijkbaar was het huishoudweer vandaag

-afwasmachine uitgepakt en ingepakt
- veel was opgevouwen
- was opgehangen en afgehaald
- badkamer schoon (incl blinkende wasbak )
- gestofzuigd

dadelijk
-dweilen
-kwartier strijken....
pi_39653923
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
Gek op mooie kleding.
pi_39654522
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
. Moet ik dan elke dag posten dat ik de sink heb geshined?

Ik ben vandaag op dag 10 van de babysteps. Alle kleine troep is uit het huis: ik heb de Hot Spots van de keukentafel en het bureau aangepakt. En vanochtend heb ik het doe-het-zelf kastje van den man uitgeruimd, die zit bij een vriend van hem en dan kan ik mooi de verzameling kansloze schroeven waar we er nog maar 1 van hebben "maar die vast ergens handig voor zijn" opruimen .

En dat was het weer voor vandaag hoor, tis zondag .
pi_39654586
Whahaha wat een topic reeks
  zondag 9 juli 2006 @ 12:13:32 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_39655111
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 juli 2006 @ 12:15:13 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39655155
Vanmorgen mijn halkast uitgemest, 2 paar schoenen weggegooid en alles opnieuw ingedeeld. Sjaals opgevouwen en winterjassen weg. Nu kan die deur weer dicht
pi_39659383
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!

Ik heb 1x bleekmiddel gebruikt, maar nu doe ik het standaard met andere dingen zoals schoonmaakazijn. Ik wist niet eens dat er speciale azijn voor het schoonmaken was mar sinds flylady dus wel
  zondag 9 juli 2006 @ 17:25:10 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39663190
Ben nog niet echt aan het flyen maar ben wel mijn hele huis aan het declutteren
  zondag 9 juli 2006 @ 22:21:11 #103
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39672297
*alle aanwijzingen van de drill-instructrice weer heeft opgevolgd*

Ik dacht dat ik vrij had hé in het weekend

- Sink geshined (standaard tegenwoordig)
- Was gedaan
- en... de nieuwe instructie was dat je vooral even je douche en toilet moest gaan shinen. Nou vooruit dan maar weer...

Maar ik heb het wel gedaan
pi_39675349
Ik ben dit weekend ook weer lekker aan de slag geweest, ik ben nu bij dag 7, dus aankleden, sink shinen, positief denken, hotspots en vanavond kleren uitzoeken voor morgen. Ik heb ook een paar van die Body Clutter papieren uitgeprint, even kijken wat eruit komt als ik die bijhoud.

Gisteren ben ik op expeditie geweest naar de stad waar ik eigenlijk nooit meer kom sinds we hier een extra winkelcentrum hebben, ik heb allerlei spulletjes voor in huis gekocht die ik al wilde sinds dat we hier zijn komen wonen anderhalf jaar geleden, maar waar het steeds niet van kwam ze te kopen. Nu ik het huis zo schoon en opgeruimd aan het maken ben moet ik het ook een beetje leuk aankleden. Ik heb wel alleen functionele dingen gekocht hoor (zeeppompjes, mooie kussens voor op m'n balkon, een bak om lege flessen in te zetten in de keuken etc), geen clutter. Ik had ook kortingsbonnen in de bus gehad voor oa die Swiffer duster, nu staat erop dat het ding herbruikbaar is, maar kan iemand hier me vertellen hoe je het ding schoon krijgt ? Moet je hem onder de kraan doen ofzo ? Op de verpakking of de website staat het niet.

Vandaag heb ik m'n balkon gestofzuigd (kunstgras vs blaadjes en kattenharen) en de Clematis bijgewerkt, de laatste dingetjes in de keuken gedaan (de keuken is van boven tot onder van binnen en buiten schoon nu ) en 9 ramen gelapt. De wasmand begint leeg te raken, ik heb vanochtend maar wat kattenmandjes in de was gestopt.
pi_39675686
Pumpkin_Ruby: Grappig zeg dat heb ik dus ook van die nuttige dingen kopen. Sinds Flylady ben ik ook allerlei nuttige dingen gaan kopen zoals zo'n Swiffer, soda, glorix doekjes, zwabber ed. Dat stond eigenlijk al op het lijstje sinds ik hier ben komen wonen (eh... 4 jaar geleden ofzo ).

Dit weekend heb ik vandaag maar eens de tuin aangepakt. Weliswaar zegt Flylady daar niets over maar het was hoognodig met al dat gras / onkruid / wortels dat tussen de tegels uit groeit....
Gisteren heb ik heel stoer een fiets gemaakt en de fietstrainer in elkaar gezet. Meestal laat ik het even liggen maar ik ben gelijk aan de slag gegaan toen ik het pakket had ontvangen .
pi_39681581
Volgens mij maak je een swiffer duster niet schoon, volgens mij moet je die steeds weggooien...daar zit de verdienste voor swiffer in
pi_39681807
je kan de duster nog even flink uitschudden en dan weer gebruiken, maar na een paar keer is ie echt wel af...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 10 juli 2006 @ 08:14:23 #108
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39681878
Volgens mij zijn er ook al namaak swiffer dusters in de omloop. Zou ik trouwens liever gebruiken dan een plumeau, want dat wordt al helemaal zo'n stofnest! Zie ik meer als een stof-verplaats-hulpmiddel ipv stof-verwijder-hulpmiddel.

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!

Ik heb gisterochtend mijn huis betrekkelijk toonbaar achter gelaten en mijn hotelkamer hoef ik lekker niet schoon te maken!
  maandag 10 juli 2006 @ 09:43:33 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39682811
Ik vind dit:
quote:
Tomorrow is our Weekly Home Blessing hour. This is the time FlyLady spends blessing her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 10-07-2006 09:50:02 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 09:49:25 #110
79550 Ymke
your ghost
pi_39682918
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:14 schreef Liejannuh het volgende:

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!
Gooi 1 per week een schepje soda in je afvoerputje van je gootsteen en giet er kokend water op , dan hou je je afvoer schoon

Gooi 1 per week een schep soda bij het was poeder , dan hou je je wastrommel schoon

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 10 juli 2006 @ 09:52:59 #111
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39682974
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit:
[..]

toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

Die snapte ik ook niet inderdaad. Doe dan gewoon gelijk de hele kamer. Maar goed, die Amerikaanse huizen zijn natuurlijk een stuk groter dan de onze

Bovendien is het allemaal wel erg op het 'huisvrouwtje' geënt. Daar word ik wel een beetje kriebelig van
pi_39683004
Oh, na het hele weekend gefeest te hebben (en vrijdag nog een hoop gedaan) is het weer een rommeltje boven.

Zometeen maar even de was uitzoeken. En dan dat strijken....ben er al één week mee bezig, en heb nog steeds niets gedaan.
Ik wil een huishoudster voor één keer per week, die dat voor een leuk bedragje wilt doen Echt dat meen ik.....
  maandag 10 juli 2006 @ 10:35:56 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683713
Ik heb gisteren de klerenkast uitgemest. Alle te grote kleren staan klaar om afgevoerd te worden richting mijn ouders om goed uitgezocht te worden en dergelijke en de bestelling staat klaar voor nieuwe kleren

Het wordt nog wel wat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 10:39:26 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39683785
Ik was zaterdag naar de kringloop en daar heb ik wat boeken en pockets die ik niet meer hoef heengebracht en een hele zak met kleren. Ben wel in de verleiding gekomen om weer een paar andere boeken mee te nemen
  maandag 10 juli 2006 @ 10:43:07 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683875
Ik heb dus eigenlijk geen boeken enzo die ik niet meer hoef
Maar ik heb dus wel de neiging om dus een aantal goed afsluitbare bakken te halen om mijn schoolspullen goed in op te bergen. Al mijn knutselspullen kan ik goed gebruiken als de buurkinderen komen enzo, dus die wil je wel redelijk in de buurt hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 10:58:36 #116
43556 miss_dynastie
pi_39684205
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef Troel het volgende:
een aantal goed afsluitbare bakken
Xenos
  maandag 10 juli 2006 @ 11:23:43 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39684787
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
  maandag 10 juli 2006 @ 11:51:36 #118
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39685529
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
  maandag 10 juli 2006 @ 12:11:55 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39686086
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
ik heb ze toch gevonden
pi_39686230
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:09 schreef Dinus het volgende:

[..]

Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Dankjewel.
Ach ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:20:19 #121
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39686323
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef Nugget het volgende:
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
When I rush it hits me
pi_39686656
Ik ben nog niet aan het flyladiën, maar ik ben al wel heel veel aan mijn kamer in mijn ouderlijk huis bezig. Ik gooi lekker veel troep weg die ik toch nooit mee zou nemen. Het is echt geweldig. Zo is het ook makkelijker om deze kamer 'schoon' te houden, ook al ben ik er bijna nooit meer
  maandag 10 juli 2006 @ 12:43:15 #123
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39686992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Barb het volgende:

[..]

Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
Nee ik bedoel meer dingen die niet zo goed schoon willen en je dan even in kunt laten weken. Net als de afvalbak hierboven. Ik heb overigens niet echt bleek, maar de zuurstof-variant die niet schadelijk is voor milieu en kleren. Maakt geen vlekken en stinkt ook niet
  maandag 10 juli 2006 @ 12:45:47 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_39687072
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 12:53:04 #125
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39687301
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Troel het volgende:
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
Daar staat dus gek genoeg heel weinig op. Kijk uit dit, kijk uit dat. Nouja, ik probeer gewoon wel wat, kan vast geen kwaad
pi_39688416
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.

Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
Gek op mooie kleding.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:56:59 #127
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39689152
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:34 schreef MissFrodo het volgende:
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.

Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
Goed plan
pi_39695230
Na een week vakantie ga ik nu gewoon weer verder met de Beginner Babysteps. Vandaag stap 6: Hotspots!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39696588
Pfff dat Kelly's klusje van vandaag, was met 15 minuten een beetje optimistisch....
Je gasfornuis 15 minuten schoonmaken en dan stoppen....
uhm toen zag mijn gas fornuis nog blauw van het schoonmaakmiddel en lagen de gaspitten nog in de soda. 3 kwartier beziggeweest, maar het gasfornuis is schoon
pi_39701743
Ik ben trouwens dol op de Weekly Home Blessing Hours! Het werkt echt, na een uur is mijn hele huis toonbaar (alleen haal ik de 10 minuten voor het stofzuigen niet, ik heb absoluut langer nodig om alle kamers te doen...)
pi_39702030
Ik heb Kelly's klusje helemaal niet ontvangen.....vreemd.

Ga maar is even op de site rondneuzen voor die blessing toestand, zegt me nu nog niets...
Gek op mooie kleding.
pi_39702090
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:28:07 #133
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703103
Mijn control journal - ik ben op dag 8 van de babysteps - is af! Ik mocht me niet laten leiden door perfectionisme dus... ben ik iéts minder perfectionistisch geweest dan normaal.

pi_39703199
Iets minder perfect hè, Nugget
pi_39703238
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden

wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39703272
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......

Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Gek op mooie kleding.
pi_39703314
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef DarkElf het volgende:

ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden

wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
Ben het 100% met je eens
pi_39703386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......
http://www.flylady.org/

Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone

Klik op Kelly's Mission
  maandag 10 juli 2006 @ 21:35:47 #139
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703404
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Iets minder perfect hè, Nugget
Nou
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:

Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Nee, dit is een notitieblokje wat ik bij de Hema gekocht heb. En ik heb Flylady geprint en uitgeknipt en er tekst bij gedaan. Ik vind het vooral fijn omdat het een 'horizontaal' boekje is en ik hem overal rechtop neer kan zetten. Hij was een eurootje of twee geloof ik
pi_39703526
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone

Klik op Kelly's Mission
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist

Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
Gek op mooie kleding.
pi_39703542
Ik heb een roze multomap genomen en voor het plastic venster aan de voorkant heb ik deze in A4-formaat geschoven: http://www.flylady.org/images/nowhine.pdf

maandag 10 juli 2006 @ 21:42:28 #142
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703658
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:39 schreef MissFrodo het volgende:

[..]

Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist

Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.

(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon! )
pi_39703862
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:42 schreef Nugget het volgende:

[..]

Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.

(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon! )
hier nog zo een

maar ik ben ook wel een alles of niets type: of ik maak alles schoon, of ik doe helemaal niets in huis. Geld ook voor andere aspecten van mijn leven, en is af en toe wel erg vermoeiend (routines opbouwen kan ik niet goed). Ik denk eigenlijk ook dat het flylady systeem niet zo gaat werken bij mij op de lange duur, maar ik wil wel af en toe wat peptalk krijgen om klusjes te doen.
pi_39703914
Maar daar gaat het dus juist mis volgens flylady, octo. Die alles of niets mentaliteit had ik ook...maar dan stapelt zich het werk op en zag ik er steeds meer tegenop en als ik het dan deed was ik een halve - hele dag bezig Nu ben ik steeds maar heel even bezig en mijn huis houdt zichzelf schoon lijkt het wel!
  maandag 10 juli 2006 @ 21:51:26 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39704027
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
pi_39704063
maar ik kan me er vaak gewoon niet toe zetten om ook maar een klein beetje te doen. Als ik eenmaal op gang ben (eigenlijk gebruik ik daar de zaterdag voor) dan blijf ik ook bezig, en vind dat ook niet erg.

Hou jij vaste tijden aan om iets te doen? Ik zou een soort van klokje moeten hebben met reminders wanneer ik iets moet gaan doen.
pi_39704094
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Aventura het volgende:
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
Ik heb er vooral lijstjes inzitten, Aventura. Lijstjes met wat ik wanneer 'hoor' te doen.
Maar ook een 'ik ga op reis en neem mee...' lijstje bijvoorbeeld.
pi_39704704
Wow Nugget wat een stoer Control Journal!
pi_39704853
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klik op Kelly's Mission
ah thenks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39706620
Ik hielp vanavond een client met de afwas en kreeg de neiging om zijn sink te laten shinen
Out of my mind, back in five minutes
  maandag 10 juli 2006 @ 23:23:19 #151
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_39707840
Okee zoals beloofd ook wat fotootjes van mij.

voor:

en na:
klerkje
pi_39707985
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39708690
Wow Spiegelei, het glanst als een spiegeltje!
pi_39713687
Gooooo Spiegelei

Ik ben op dag acht, en het gaat lekker ! Ik heb net m'n ontbijt opgegeten onder het lezen van testimonials (ik vind ze erg motiverend als je om de Amerikaanse toestanden heen leest), ga ik in m'n babysteps kijken wat ik vandaag moet doen, heb ik het gewoon allemaal al gedaan Ik ben aangekleed, mijn haar is gedaan, er zit in de was in de wasmachine en zo te horen kan ik die nu gaan ophangen, ik heb ontbeten,water en yakult gedronken, vitamine C en B-complex genomen, m'n Bodyclutter ding ingevuld. Een control journal heb ik twee dagen geleden al begonnen. Ik had een tijdje terug een hele mooie map van vriendje gehad en nu wist ik eindelijk waar ik hem voor kon gebruiken. Als de was hangt ga ik eventjes naar m'n hotspots kijken en daarna 15 minuten de keuken declutteren.

En gisteren ben ik naar de kapper geweest voor het eerst in maanden Ze heeft er meer dan 20 cm afgeknipt en toen ik gelijk daarna boodschappen ging doen kreeg ik nog wat complimenten van wildvreemden ook Dat Flyladyien heeft een goede invloed op me.
pi_39717188
Ik ben al aangekleed, vaatwasser ingepakt, het aanrecht en de keukenkastjes een nat doekje gegeven en gedeclutterd . Dag 12 alweer .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:23:40 #156
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39717310
Spiegelei!
pi_39717852
Gisteren was ik ziek, dus vandaag kan ik weer aan de slag. Gelukkig zag ik dat het schoonschrobben van het aanrecht vandaag aan de beurt is. Dat heb ik gisteren na de afwas al gedaan! Nu kan ik lekker gisteren inhalen: de kookplaat. Die is er echt wel even aan toe...

Ik vind mezelf trouwens nog iets teveel een FlyBaby voor de Weekly Home Blessing. Dat is echt wel veel werk. Misschien dat ik er volgende week wel aan mee ga doen.
pi_39718877
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:41 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Gisteren was ik ziek, dus vandaag kan ik weer aan de slag. Gelukkig zag ik dat het schoonschrobben van het aanrecht vandaag aan de beurt is. Dat heb ik gisteren na de afwas al gedaan! Nu kan ik lekker gisteren inhalen: de kookplaat. Die is er echt wel even aan toe...

Ik vind mezelf trouwens nog iets teveel een FlyBaby voor de Weekly Home Blessing. Dat is echt wel veel werk. Misschien dat ik er volgende week wel aan mee ga doen.
Ik ga gewoon eerst alle babysteps doen, en dan maak ik me wel weer druk om de WHB enzo :p. Baby steps, baby steps!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:38:15 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_39719434
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:28 schreef Nugget het volgende:
Mijn control journal - ik ben op dag 8 van de babysteps - is af! Ik mocht me niet laten leiden door perfectionisme dus... ben ik iéts minder perfectionistisch geweest dan normaal.

[afbeelding]
Die is leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:13:03 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39732008
Iets te enthousiast ge-declutterd de vorige keer. Ik heb nog mara een bodempje allesreiniger in huis.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:08:01 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39733614
Badkamer van voor naar achteren gesopt en gedweild!

Nu de vakantiespullen zo bij elkaar zoeken en pakken dat het netjes in de auto gaat passen overmorgen.
pi_39734655
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
Badkamer van voor naar achteren gesopt en gedweild!

Nu de vakantiespullen zo bij elkaar zoeken en pakken dat het netjes in de auto gaat passen overmorgen.
Wauw, wat goed!!!! Dat is ook weer lekker thuiskomen na je vakantie!

Ik ben stiekum al een paar dagen aan het lezen hier, en ben al weer helemaal enthousiast!!

Heb net even m'n keukenkastje met kruiden en zooi gedeclutterd
Wat moet je met zakjes oplos koffiespul als je dat toch nooit van z'n leven opmaakt en een half zakje champignonnesaus wat ooit jammer was om weg te gooien. En dipsaus uit het jaar nul. En nootmuskaat wat houdbaar was tot 1999

En het is zo klaar he, leuk is dat! vuilnisbak ernaast, doekje erdoor en hoppakee

Ik ga in de douche nog even de planken met shampoo en douchespulletjes doen, neem maar meteen een vuilniszakje mee.
Vorige week had ik al m'n ondergoed en sokkenladen gedeclutterd. En de mini babypyjamaatjes met fruitvlekken weggegooid, eentje bewaren is wel genoeg

Wat moet je met schattige behaatjes als je dr never nooit niet meer in gaat passen? En gebeurt er een godswonder en pas ik ze wel weer, dan wil gewoon nieuwe!!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:51:42 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39734874
Zoooo, campingspullen uitgezocht en netjes bij elkaar gezet. En mezelf gelijk beloofd dat ik donderdag nog even snel een bestekset mag kopen.
Ik heb nu zo'n bij elkaar geraapt zooitje en daar erger ik me al een paar jaar kapot aan. Donderdag dus nog even snel naar de kampeerwinkel. God wat naar.
pi_39736782
En nu heb ik de hele badkamer gepoetst, alleen maar omdat jij dat ook gedaan hebt

Wat kun je een boel opruimen he, om manisch van te worden
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:46:13 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39736815
Go Dinus!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:24:37 #166
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39738175
Ik ben vandaag begonnen aan de Kelly's Mission, zone 2 keuken (gisteren was ik niet thuis), ik heb de oven schoongemaakt.
Die was (schrik niet) al 2 jaar niet meer schoongemaakt... Dus het was hard nodig! Er kwam een berg bruine prut uit! Dat redde ik niet in 15 minuten, ik ben er 2 uur op bezig geweest
Toen heb ik ook meteen maar de magnetron meegenomen, waar ik een half uur op heb gezeten...
Afwasje ook maar gedaan en 3 wasjes

En straks de sink nog effe shinen

pfff dat was een drukke dag vandaag! Ik hoop dat ik het vanaf nu op de flymanier vol kan houden dan ben ik over 5 weken wel in een kwartier klaar met de oven
pi_39738263
vandaag niets gedaan, behalve twee wassen opgehangen.

morgen maar beter mijn best doen.

zal zo nog even mijn sink shinen, ziet er iig uit alsof ik iets gedaan heb dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:29:55 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39738373
Ik ben vergeten mijn sink te shinen. En die kan dat wel gebruiken zeg maar.
Nou ja goed, het gasfornuis is wel gedaan en ook dat was hard nodig.
pi_39738998
Gisteren was ik ook bezig geweest met zone 2, de keuken dus. Nou, omdat de sink iedere dag moet shinen was de keuken zo schoon binnen het uur.... toen ben ik gelijk maar de magnetron gaan doen ihkv tijd over.... uh ja, die was tijden niet meer schoongemaakt dusch... , maar nu is ie weer toonbaar . Mijn vriendje zei toen ik de keuken schoon had gemaakt, dat we wel twee hadden, zo blonk/blinkt ie
pi_39747782
Vandaag dus onder de gootsteen opgeruimd \o/. Die Kelly heeft best hendig goeie klusjes .
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:32:21 #171
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39747885
Ik geef mezelf vandaag een schop onder de kont en ga ook weer verder. Met babystep 7 ofzo, geloof dat het daar was blijven steken.
pi_39748483
ik heb mezelf even toegsproken na gisteren en heb nu twee wassen opgevouwen, de wc gedaan en overal gestofzuigd.

staat nog op het lijstje; de keuken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:54:15 #173
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39748545
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef fee-tje het volgende:
Vandaag dus onder de gootsteen opgeruimd \o/. Die Kelly heeft best hendig goeie klusjes .
Die is bij mij al schoon en gedeclutterd 2 Weken terug al gedaan
pi_39748591
quote:
die staat op de lijst to do ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:18:25 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39749234
Gootsteenkastje ga ik vandaag ook echt doen.
Ik leg in het kader van swish en swipe een washandje op de wasbak. Ik heb er veel maar ik gebruik ze nooit. Nu gebruik ik dat washandje om na het douchen de kranen af te nemen, want die worden als ze nat blijven binnen no-time spierwit van de kalk. Nu glimmen elke ochtend alle kranen me tegemoet. Als na een tijdje de wasbak en het plankje onder de spiegel schoongemaakt moeten worden, haal ik diezelfde washand eroverheen en gaat-ie in de was. Scheelt een hoop poetswerk en de badkamer is altijd presentabel (het enige toilet in mijn huis zit er nl. ook in, dus het moet eigenlijk wel 24/7 brandschoon zijn mocht ik bezoekers krijgen).
pi_39749516
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:55 schreef DarkElf het volgende:

[..]

die staat op de lijst to do ja
gedaan! ik ben weer trots hoor

en ook mijn sink geshined en mijn keuken ontcluttered.

het kan niet op vandaag

[ Bericht 16% gewijzigd door DarkElf op 12-07-2006 12:49:06 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39752238
Helaas, ik heb geen Kelly's Mission vandaag, want ik heb geen gootsteenkastje. Wel een kastje onder de gootsteen, maar daar staan mijn pannen, die ik niet weg ga gooien. Dan maar 15 minuten het plankje boven de gootsteen declutteren. Ik blijf tenslotte nog een FlyBaby...

In babystep 8 mag ik vandaag ook een Control Journal gaan maken. Loop je wel meteen tegen zo'n typisch probleempje aan: "Waar lagen de mapjes ook alweer?"
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:48:44 #178
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39752522
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Helaas, ik heb geen Kelly's Mission vandaag, want ik heb geen gootsteenkastje. Wel een kastje onder de gootsteen, maar daar staan mijn pannen, die ik niet weg ga gooien. Dan maar 15 minuten het plankje boven de gootsteen declutteren. Ik blijf tenslotte nog een FlyBaby...

In babystep 8 mag ik vandaag ook een Control Journal gaan maken. Loop je wel meteen tegen zo'n typisch probleempje aan: "Waar lagen de mapjes ook alweer?"
Mijn Control Journal gaat prima in Notepad. Ik hou niet van papiertjes geef mij alles maar digitaal.
pi_39752548
Gedaan:

- strijk
- nieuwe was in de masjien
- bedden verschoond
- doekje door de badkamer
- oven uitgesopt
- toilet schoongemaakt
- benedenverdieping gedweild
- trappen gestofzuigd
- administratie in ordners gestopt

En het is nog geen twee uur 's middags. Moet niet gekker worden. Straks kweek ik inderdaad nog smetvrees of declutter ik zo erg dat ik in een Ikea-showroom lijk te wonen.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:59:27 #180
58921 Day
You can fly!
pi_39752919
Waar kan je je precies aanmelden?
Ik zie alleen maar 'join flylady now' staan en dan kom ik terecht op een yahoo-pagina?
Klopt dat? Dat wil ik dus niet, heb een hotmailadres aangemaakt.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:58:17 #181
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39754933
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:59 schreef Day het volgende:
Waar kan je je precies aanmelden?
Ik zie alleen maar 'join flylady now' staan en dan kom ik terecht op een yahoo-pagina?
Klopt dat? Dat wil ik dus niet, heb een hotmailadres aangemaakt.
Je kunt met een bestaand e-mail adres lid worden van Yahoo, heb ik ook gedaan. Je krijgt de mailtjes dan gewoon op dat adres
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:07:06 #182
58921 Day
You can fly!
pi_39755244
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef Nugget het volgende:

[..]

Je kunt met een bestaand e-mail adres lid worden van Yahoo, heb ik ook gedaan. Je krijgt de mailtjes dan gewoon op dat adres
Je kan je dus alleen met een yahoo-adres aanmelden?
I am gonna shine
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:11:02 #183
58921 Day
You can fly!
pi_39755373
edit: dubbel, sorry!
I am gonna shine
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:18:36 #184
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39755642
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:07 schreef Day het volgende:

[..]

Je kan je dus alleen met een yahoo-adres aanmelden?
Met een bestaand ander adres bedoel ik dus. Ik heb me ook gewoon met Gmail aangemeld, dat bedoel ik te zeggen.
pi_39756187
Vandaag gedaan:

Keuken opgeruimd/schoon gemaakt.
Stof gezogen/ met de dweil rond gegaan.
Wc borstels schoongemaakt, en deze staan nu continu in gloorwater.
Wc's en badkamer met Glorixdoekjes gedaan.
Aardappels geschilt.

Op het moment staat de wasmachine aan, dit hang ik nog op.
En morgen ruim ik de was wel weer op.
pi_39757210
quote:
Bij Blokker heb ik een tijdje geleden een handig plastic geval gekocht, die van je gootsteenkastje 2 verdiepingen maakt, voor zover je die nog niet hebt

Ik heb een vraagje. Vorige week heeft m'n jongste dochter overgegeven op haar dekbedovertrek. Ze had een bijna lege maag dus bijna alleen gal gespuugd. Ik zie nu dat die galvlek er ook na een kookwas nog niet uit is, heeft iemand nog een tip?

Haha, als je bij yahoogroups op flylady zoekt, krijg je meer dan 600 groepen
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:26:51 #187
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39758042
Ik heb mijn Babystep (dag 10) heel letterlijk vertaald vandaag. Je kunt alles doen voor 15 minuten.

Nou, zo ook koken! http://www.ah.nl/snel_op_tafel/recept.jsp
pi_39758181
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:03 schreef Dinus het volgende:

Ik heb een vraagje. Vorige week heeft m'n jongste dochter overgegeven op haar dekbedovertrek. Ze had een bijna lege maag dus bijna alleen gal gespuugd. Ik zie nu dat die galvlek er ook na een kookwas nog niet uit is, heeft iemand nog een tip?
Deppen met azijn en nogmaals wassen. Als zelfs dát niet helpt kan je nog proberen het in de week te zetten in Biotex met daarin een dopje ammoniak.
Wie weet heeft de drogist er ook wel kant-en-klare vlekkendep voor, maar dit zijn de middeltjes uit oma's tijd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_39765960
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:30 schreef Webkim het volgende:

[..]

Deppen met azijn en nogmaals wassen. Als zelfs dát niet helpt kan je nog proberen het in de week te zetten in Biotex met daarin een dopje ammoniak.
Wie weet heeft de drogist er ook wel kant-en-klare vlekkendep voor, maar dit zijn de middeltjes uit oma's tijd.
Bedankt, ik ga dat eens proberen!
pi_39770144
Vandaag dus het plankje boven de gootsteen aangepakt. Daar is nu zoveel ruimte dat er ook niets meer bovenop de magnetron hoeft te staan. Twee vliegen in een klap! Ook heb ik mijn balkonnetje geveegd, want ik liep steeds van allerlei troep naar binnen.

Daarnaast mijn hotspots even aangevallen en een Swish en Swipe gedaan. Die S&S doe ik denk ik niet meer elke dag. Ik zit woon maar alleen...
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:43:41 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_39785139
Ik snap de control journal niet echt eigenlijk

Ga het nog maar eens goed lezen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39786455
Ik ben al begonnen met mijn control journal en ik vind het echt handig. Ik heb in het begin alles opgeschreven en toen het een beetje uitgekristalliseerd was heb ik het op de computer uitgewerkt, geprint en in insteekhoezen in m'n map gedaan. Het helpt wel om allerlei uiteenlopende zaken beter te onthouden en om je routines makkelijk onder de knie te krijgen, in het begin ga je gewoon je lijstjes af.

Ik heb nu een ochtend/avondroutine (hangt ook in de keuken), een weekplanning, ben bezig met een routine/weekplanning voor vriendje (hij denkt vanwege mijn enthousiasme geloof ik dat Flylady een soort enge sekte is ofzo, maar hij heeft vanochtend wel voor het eerst ge-Swish & Swiped en mag z'n eigen spullen gaan declutteren) daarachter zit een tekst die ik voor iemand aan het vertalen ben wat wel een paar uur werk is, die zie ik nu elke keer zitten en dan werk ik er even een kwartiertje aan (ik zet de timer), ik houd ook m'n Bodyclutter bij, velletjes hangen in de keuken maar als ze ingevuld zijn gaan ze in de map, daarna een velletje waar ik bezig ben alle gerechten die ik maak op te schrijven ivm menu planning, daarna een pagina waar ik een onderhoudsschema voor m'n planten/tuin aan het maken ben, daarna een bladzijde met losse klusjes die niet echt in m'n schema's passen, daarna een lijstje met welke doe-het-zelf klussen ik nog per kamer moet doen (ik woon hier al anderhalf jaar en het huis is nog niet af), met bijbehorende pagina met dingen die ik daarvoor moet kopen. Verder ben ik zelf een kalender aan het maken op de computer waarop ik mijn weekplanning kan combineren met afspraken etc, die ga ik dan printen en in de map stoppen zodat ik er makkelijk dingen bij kan schrijven.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:45:06 #193
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39788714
Toen ik gisteren in de Albert Heijn was, pakte ik een zomerzegeltjes boekje. Ik dacht, leuk! Sparen! Maar toen ik zag dat je bij 25 zegels (1 zegel bij 10 euro) 5 euro terugkreeg, dacht ik, naaahhh, dat haal ik toch nooit. Clutter! En legde ik het boekje weer terug. Alleen nuttige dingen mijn huis in
pi_39790330
Ik ben pas net begonnen met mijn CJ, maar in die van mij zit:
- ochtendroutine
- avondroutine
- dagplanning
- oefeningenschema (fitness)
- hardloopschema
- weekmenu
pi_39792248
Ik heb er nu alleen mn ochtend- en avondroutine in staan. Weekmenu heb ik op een los blaadje hangen en mn dagplanning lekker in mn agenda .
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:55:00 #196
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39794905
Ik realiseerde me dat mijn bureau eigenlijk een grote hotspot is. En in plaats van dit op te ruimen kwam ik tot de conclusie dat de oude 21 inch monitor verruild moest worden voor een slank TFT schermpje. Die is gekocht! Bureau alleen nog steeds niet opgeruimd.

donderdag 13 juli 2006 @ 18:42:27 #197
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_39795854
Hebben jullie ook steeds dat de emailtjes veel te laat komen? Ik kreeg daarnet een mailtje van dinsdag! Er stond ook in mn mailbox dat ik m 2 dagen geleden had ontvangen.. maar een uur geleden had ik m nog niet? Ik gebruik een gmail-account..
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:43:27 #198
romantically challenged
pi_39795874
misschien het tijdverschil ??
veni vidi gebanned
pi_39795879
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:42 schreef galadriel het volgende:
Hebben jullie ook steeds dat de emailtjes veel te laat komen? Ik kreeg daarnet een mailtje van dinsdag! Er stond ook in mn mailbox dat ik m 2 dagen geleden had ontvangen.. maar een uur geleden had ik m nog niet? Ik gebruik een gmail-account..
Ik heb ook gmail en dat heb ik al een paar keer gehad met mailtjes (niet van FlyLady) en het is enorm irritant.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:07:57 #200
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39798227
Niet schrikken!!!

Before:

After:

pi_39798301
mijn gootsteenkastje is ineens voor de helft leeg
Nooit geweten dat dat kon!
(ja ik loop een dagje achter zit in de nachtdienst)
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:10:50 #202
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39798322
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
pi_39799522
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:10 schreef Sanne het volgende:
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
Nou hier ook schoonmaakspullen...maar ook 20 schuursponsjes al dan niet gebruikt... alles dwars door elkaar... bijna lege flessen schoonmaakmiddel....
Soorten schoonmaakmiddel die ik al lang niet meer gebruik omdat ik er allergisch voor ben...
Dingen die veel beter op een andere plaats konden
"goh als ik de fles wc eend naast het toilet zet dan is de kans dat ie gebruikt word een stuk groter.... ow ik heb nog een nieuwe afwasborstel nou mooi dan kan die oude vervangen.... ow zie hier achterin een doosje schoonmaakspul voor de vaatwasser... ja het is inderdaad wel weer tijd om dat te doen"

Dus dat ruimde al met al best flink op.
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:53:10 #204
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39799814
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:07 schreef Sanne het volgende:
Niet schrikken!!!

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_39800722
Sanne
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 22:57:55 #206
43556 miss_dynastie
pi_39804058
Sanne

Een half jaar geleden heb ik een kast gekocht om de vele mappen beter op te kunnen bergen. Hij is inmiddels helemaal ingeruimd
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:04:24 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_39804325
Ik heb vandaag de werkkamer half opgeruimd (mijn helft ) en alles netjes in dozen opgeruimd met stickertjes erop van wat er precies inzit!

Volgende keer de andere helft (en ik had meer dozen moeten kopen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:28:42 #208
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39812062
Wow Sanne!!

Hulde, .
When I rush it hits me
pi_39812323
wow sanne, goed zeg!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39812347
heb net een was opgehangen, de wc schoongemaakt, de keuken opgeruimd, mijn sink geshined , staat nog op de planning huis opruimen want ik krijg bezoek vanmiddag

moet vandaag van Kelly de bovenkant van de koelkast schoonmaken, maar dat doet Mr DE altijd want zelfs met stoel kom ik er niet bij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:56:08 #211
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39812393
Sanne!! Wat opgeruimd!
Ik heb gister mijn keuken gedaan. Beter gezegd, mijn aanrecht en de deurtjes van mn keukenkastjes. De inhoud doe ik vanavond of morgen wel.

Ik heb trouwens wel woensdagnacht toch ik thuis kwam van een paar dagen Berlijn, wel alles gelijk opgeruimd. Dat is ook wel een redelijk handige methode.
pi_39812414
Mijn koelkastje heeft een werkblad over zich heen, dus die klus doe ik lekker niet.
Merk wel dat mijn huis met sprongen mooier wordt.
Straks naar Ikea om wat leuke en handige dingetjes te shoppen en ik ben gisteren begonnen met inplakken van oude foto's, dan kan die stapel die achter het bed ligt ook eens de kast in.
Verder netjes de wc gedaan en de sink, voor de douchecel ga ik vandaag zo'n wisser halen zodat ik die ook kan bijhouden.
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:40:27 #213
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39813117
Mijn koelkast heeft een combimagnetron op zich staan. Nu moet ik ze zeker allebei doen?
pi_39814188
Waarom niet ? En je moet toch lekker niks als je het echt niet wilt ? (wow, dat bureau )

Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeft En hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.

Ik heb bedacht dat ik elke week een nieuw recept moet proberen, vanavond maak ik risotto met garnalen en zeekraal (uit Bluezz haar kookschrift gehaald). Ben benieuwd of het lekker is.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:55:56 #215
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39814893
oh ik ben echt blij dat ik dinsdag de oven en de magnetron schoon heb gemaakt, want die staan bij mij op de koelkast dus die heb ik toen ook gelijk gedaan (anders kon ik weer alles ervan af tillen)

Vandaag ga ik maar eens proberen om een Control Journal in elkaar te zetten, dat lijkt me nog niet zo makkelijk
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:57:19 #216
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39814930
Ik ben mijn oude toetsenbord aan het soppen. En dan wel echt soppen. Met afwasborstel, schuursponsje, doekje, ontvetter en de hele reut. En daarna nog even grondig uitgespoeld. Ben benieuwd of ie het overleeft. Het was wel erg veel water geloof ik, maar hij was ook erg vuil.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:59:31 #217
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39814991
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeft En hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.
Wow jij krijgt je vriend zover, ik ben jaloers Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
pi_39815561
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef aidyl het volgende:

[..]

Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
Die van mij doet ook bijna niks in huis, maar daar ga ik met babysteps wat aan proberen te doen Hij doucht altjd nogal uitgebreid dus dan kan hij daar best even Swish& Swipe doen, en ik kan zijn spullen niet declutteren want dan gooi ik vast verkeerde dingen weg en/of hij kan zelf niks meer vinden. Hij moet 's ochtends altijd vroeg weg dus dan doet hij een wasje in de machine, dan is die (bijna) klaar als ik uit bed kom, en dan hang ik dat op voordat ik ga ontbijten. Allemaal dingetjes die toch een kleine moeite zijn. Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar en dan kan hij de sterke man uithangen

De was doen, stofzuigen en dweilen zijn officieel zijn taken, maar dat doet hij dus uit zichzelf echt niet, en ik deed het ook niet want dat was toch zijn taak, en daarom was het altijd een bende. Ik herinner hem er nu voortdurend aan dat hij de was aanzet (ik hang en ruim het op), en dat werkt, maar voor het stofzuigen en dweilen moet ik nog wat verzinnen. Misschien dat ik stofzuig in het "home-blessing hour" en dat hij iedere dag een kwartier uitgebreid stofzuigt en zo gedurende de week het hele huis doet ofzo.
pi_39815736
Die van mij helpt wel maar alleen omdat hij:
- ziet dat het werkt
- ik gezegd heb dat we dan het weekend niets hoeven te doen
- hij toch al een aantal taken altijd braaf deed
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:29:58 #220
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39815813
Dames gooi die mannen dan de deur uit, in je eentje maak je een stuk minder troep.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:47:50 #221
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39816338
je kan niet met ze, en je kan niet zonder ze hè
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:50:11 #222
romantically challenged
pi_39816424
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar
Of je katten moeten heel veel scheiten Of je bent niet echt sterk, of zo
Niet dat daar iets mis mee is
veni vidi gebanned
pi_39817495
Weer jammer van Kelly's Mission. Bovenop mijn koelkast staat een combimagnetron. Die heb ik net gedeclutterd en schoongemaakt tegelijk met het plankje boven de gootsteen.

Lekker verder met de babysteps dus. Vandaag ga ik 15 minuten iets doen. Er staat dat je afval moet verzamelen, maar ik denk zelf aan afstoffen. Dat vind ik leuker. En ook een wasje draaien, ophangen, opvouwen en opruimen.
pi_39819450
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Of je katten moeten heel veel scheiten Of je bent niet echt sterk, of zo
Niet dat daar iets mis mee is
Ik heb het over het van de galerij af en naar beneden dragen van bakken met een omhandige omvang en zo'n 7 kilo kleikorrels erin (x3)
pi_39820384
Koelkast schoonmaken... Is hier ook wel nodig.. Dat ga ik dadelik meteen doen

Verder heb ik vandaag:
Beneden gestoft.
Gezogen, en met de swiffer rond gegaan. (lang leve de beestenharen)
Gestreken (nog lang niet alles, maar het geen wat van het weekend gedragen gaat worden wel)

En ga zo beginnen aan de koelkast Met welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:59:37 #226
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39820460
De magnetron is helemaal schoon! En er bovenop. Moest me wel inhouden om niet met de hele koelkast verder te gaan, maar de missie was erbovenop dus daar heb ik het bij gelaten.

Wasje gedaan. Bed verschoond. Misschien dat ik straks mijn klerenkast eens ga uitmesten. Of in ieder geval een plank ervan. I'm a chick on a mission!
pi_39843497
Douche is schoon en vanmorgen voor het eerst de trekker gebruikt op de muren.
Nieuwe wcbril gemonteerd, nu schuif ik niet meer over de pot heen met bril en al.
Schoenenkasten opgehangen en schoenen erin gedaan.
Niewe lamp, had al 7 jaar een peertje, opgehangen in de gang.
Dit weekend alleen nog het sleutelkastje en magneetbord ophangen en fotolijst die al 3 jaar op de grond staat te wachten.
Gek op mooie kleding.
pi_39843516
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft

staat nog op de planning: stofzuigen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39843883
Vandaag ga ik de was opruimen . En mn baby step is dat ik een hele e-mail moet lezen .
pi_39844092
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:49 schreef DarkElf het volgende:
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft

staat nog op de planning: stofzuigen
nou mijn planning is geen planning meer.

Oh en ik ben alleen zo actief omdat ik bezoek krijg vandaag moet toch een schoon huis hebben dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39844780
Dit weekend even wat klusjes van vorige week doen (jaja, dat mag niet van fly lady, maar het stapelde zich een beetje op deze week )
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:50:12 #232
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39846131
Het is zaterdag dus ik doe waarschijnlijk geen moer. Misschien een wasje.. en als ik me heel stoer voel dan wit ik wellicht ook die ene muur nog (maar dan moet het wel heel erg meezitten).
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:53:11 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39846194
Het is weekend dus er hoeft ook niets.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:56:26 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_39846254
Nou, de was is al helemaal gedaan, de kast in de logeerkamer is aan de linkerkant opgeruimd (de kant met oude kleren, dekbedovertrekken en handdoeken) en ook het stookhok is opgeruimd (vaatdoekjes en veel schoonmaakmiddelen). Verder heb ik de vloer in de keuken gedweild en zit ik met het idee om de keuken eens een goede beurt te geven en alles weg te gooien wat ik niet meer wil gebruiken, maar vind het eigenlijk te warm worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:57:34 #235
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39846270
Ik heb gisteren een frituurpan een oud koffiezetapparaat en een waterkoker weggegooid. Ruimde wel lekker op.
pi_39851395
Ik heb vandaag:
- boodschappen gedaan
- de was opgeruimd
- mijn ochtendroutine gedaan

Dag 16 van de baby steps \o/
  zondag 16 juli 2006 @ 12:14:50 #237
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39872600
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.

Au.
pi_39873410
Een iets te kort shirtje en een deksel die van het fornuis afschuift idem.
* fee-tje kent het gevoel .

Vandaag ga ik verder de was opruimen en verder lekker niks .
  zondag 16 juli 2006 @ 13:09:20 #239
romantically challenged
pi_39873861
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef Sanne het volgende:
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.

Au.
Blote benen en een gewoon strijkijzer ook niet
(Wij hebben zo een ding zonder stoom en zulks.. 30 jaar oud
was gelijk de 1e en laatste x)
(Nee heb niet ZULKE lange benen.. Dat plankding was gewoon niet zo hoog )
veni vidi gebanned
pi_39875850
Ieekks, da's niet fijn met die strijkijzers

Ik heb ons bed maar weer eens verschoond, was opgevouwen en opgeruimd.

Ohja, het kinderspeelhuisje gedeclutterd en ons terrasje geveegd, wat voelt dat nu lekker met blote voeten op die warme zandvrije stenen!

Er zit nu een brood in de broodbakmachine
  zondag 16 juli 2006 @ 14:26:49 #241
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39875916
Drie dekbedovertrekken gestreken.
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
pi_39876163
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
pi_39876645
Ik heb de laatste was opgeruimd \o/.
Wat me wel opval is dat de baby steps me de laatste tijd niks nieuws vertellen . Dingen als "lees je e-mail" en "verwijder je e-mail" en "ga op tijd naar bed" . Daar wordt mn huis niet schoon van potverdrie.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:14:30 #244
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39880136
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:56 schreef caitlynn het volgende:
En ga zo beginnen aan de koelkast Met welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
Ik meen warm water met soda.
When I rush it hits me
  zondag 16 juli 2006 @ 18:12:14 #245
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39881489
Vandaag ondanks dat het zondag is erg ijverig. Vriend heeft schuurdeur geschilderd, ikzelf de keukendeur en raamkozijnen.

En net besloten dat we toch een was/droogcombinatie willen en daarom onze wasmachine en wasdroger te koop gezet op Marktplaats.
Eerst maar eens kijken wat die opleveren en dan kijken of het de moeite loont om te verkopen en een combi aan te schaffen.

Verder de koeien geschilderd. Staan al bijna een jaar in de slaapkamer, van die paperform koeien, te wachten op een verfje en een mooi plekje. Welnu de basislaag en de eerste verflaag zitten erop.
Gek op mooie kleding.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:28:06 #246
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39881850
Ik heb al mijn was gedaan, m'n sink geshined en m'n haar geverfd (wat op zich al een klus genoeg is met erg lang haar), dus ik vond het wel weer mooi geweest
pi_39883108
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
  zondag 16 juli 2006 @ 19:48:15 #248
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39883849
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
pi_39885252
Wat een geweldig topic! Ik had al eerder gehoord van FlyLady maar me er nooit zo in verdiept. Ik was op zoek op Fok naar schoonmaaktips (ik wil wat meer structuur in het huishouden en gewoon, nou ja een schoner huis)
Dit is echt zo motiverend om te lezen allemaal! Ik heb nu bijgelezen tot deeltje 2.
Ik ben daarnet begonnen met de shiny sink. In de keuken hebben we 2 wasbakken, dus eerst de rechter en straks de linker. Heb net ook al foto's staan maken van "before", kreeg wel een heel vreemde blik van m'n vriend (quote: "I don't even wanna know")

Ik moet alleen wel opletten het komende uur terwijl de sink gaat shinen, want er zit dus chloor in en onze katten zijn dol op chloor, ik zie ze ervoor aan dat ze uit dat chloorwater gaan slurpen dus effe in de gaten houden.
Straks (of morgen) before and after pics!
Mind the gap
  zondag 16 juli 2006 @ 20:46:26 #250
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39885324
Ik haaaaaaat strijken, maar ik heb gisteren heel mn strijk gedaan En dekbedden, die zijn wel heerlijk om onder te liggen als ze gestreken zijn, maar omdat ik zo'n hekel aan strijken heb strijk ik ze gewoon niet

Ik ben bezig aan mn control journal, dat gaat echt lekker! Valt niet tegen, en het is makkelijk om te gebruiken
pi_39886957
Zoooo! De gootsteen blinkt weer Er was alleen geen chloor meer in huis dus heb ik WC Eend Chloor gebruikt, met erna allesreiniger en Glassex.

Voor, tijdens en na:

Voor:

Tijdens:

Na: (alleen de rechter, de linker staat nu in de chloor)

Mind the gap
  zondag 16 juli 2006 @ 22:07:06 #252
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39887474
Was gedaan en opgehangen en er weer afgehaald en opgevouwen en in de kast gelegd.
Gordijnen gewassen, opgehangen, er weer af gehaald en opgehangen.
Trap helemaal afgesopt.
Lege flessen en statiegeldflessen verzameld en in fietstas gedaan ter inlevering morgenvroeg.
Tuin gesproeid.
Hele huis gestofzuigd.

Drukke dag voor een zondag, .
When I rush it hits me
pi_39887755
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Sanne het volgende:

[..]

Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
Haha, mutsje
  zondag 16 juli 2006 @ 23:09:25 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39889535
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:

wastafel-sink bij gebrek aan beter

en dit mijn nette tafel waar ik gasten aan ontvang:

en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,

... ben ik dan al klaar voor FlyLady?

Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.

Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_39890138
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,

Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.

Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.asp

Ik krijg waarschijnlijk deze week nog wat bezoek en dat is op het moment niet erg
Is wel leuk als voorbereiden op bezoek bestaat uit een bos bloemen voor op tafel kopen ofzo in plaats van opruimen en stressen
  zondag 16 juli 2006 @ 23:37:01 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39890528
quote:
When you get up the next morning, your sink will greet you and a smile will come across your lovely face.
Hehe. Die sink is aan mijn voeteneind. Doe mij die smile. Snel verder lezen.

Oh ja, ik was van de week nog vet in de stress omdat ik onverwacht bezoek kreeg. Dat kan ik dus echt niet aan he. Aangekondigd bezoek is tegenop te opruimen, maar onverwacht? Brr...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 17 juli 2006 @ 01:05:44 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39893084

Ok, dat was leuk, èn lang geleden.
Nu de rest nog.
pi_39893468
quote:

[afbeelding]

Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor. . "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.

Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39896592
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:21 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor. . "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.

Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel. .
Ik kan prima dingen laten versloffen, ik vind altijd alles terug in de chaos. Maar als er visite komt ofzo, dan krijg ik wel de kriebels . En eens in de zoveel tijd, als het opstapelt, dan ga ik een dag obsessief schoonmaken .
  maandag 17 juli 2006 @ 08:35:32 #260
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39897305
Als ik visite krijg zet ik tegenwoordig de wekker op half zeven, en ga ik als een witte tornado door het huis heen.
Mijn familie heeft écht geen idee hoe erg het hier is als ze eens onaangekondigd langs zouden komen.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 09:12:04 #261
43556 miss_dynastie
pi_39897697
quote:
[afbeelding]
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet (en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)
  maandag 17 juli 2006 @ 10:30:02 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39899219
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]

We got a winner
Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
pi_39899305
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Cillit-Bang werkt overigens echt .
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39899392
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.

Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_39899489
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:36 schreef shmoopy het volgende:
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.

Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
pi_39899529
sink geshined, keuken opgeruimd, vaatwasser leeggehaald en opgeruimd, wc gedaan, was opgehangen en een was opgevouwen.

kelly's mission in de laundry room hoef ik niet te doen, die is opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 17 juli 2006 @ 10:44:01 #267
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39899587
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
Daarom moet je ook babysteps doen!
De vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen zijn mooie stapjes. Volgende stap is om je koffiekopje gelijk in de vaatwasser te zetten.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:44:33 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39899608
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Cillit-Bang werkt overigens echt .
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!

pi_39899649
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Meer mag je in principe niet doen, behalve dan natuurlijk wat je normaal gesproken al (niet ) doet.

Daardoor komt de routine erin, en stiekem vertrouwen ze erop dat je na een paar dagen al zo enthousiast wordt dat je het niet eerst een paar weken bij alleen je sink houdt, maar meteen doorgaat naar de wc enzo.
De fuckers.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:54:35 #270
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39899891
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.

En goed bezig, Gurgel!
pi_39900426
Redelijk schoon is toch wel voldoende? .
pi_39900444
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef Sanne het volgende:

[..]

Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.
Grappig is dat, hé?
Ik heb ook voor werkelijk elk denkbaar schoonmaakklusje een fles of spuitbus, maar dat werd nooit gebruikt dus dat kastje slibde alleen maar dicht.

Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
pi_39900490
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:13:40 #274
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39900530
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
pi_39900687
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef Sanne het volgende:

[..]

Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
Dat heb ik dus ook, kast vol met allerlei middeltjes en flessen die eerst maar eens opmoeten.
Ipv de laundry-room heb ik alle badprodukten uitgezocht. Schrok me wild, ik heb voor minstens 1 jaar aan spullen staan, grootste gedeelte ben ik zat dus heb ik maar te ruil/te koop gezet. Dat gaat mij uiteindelijk een lege grote lade opleveren.
En ben meteen van de Lush verslaving af, (althans van het overvloedig kopen van produkten)
Gek op mooie kleding.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 11:24:23 #276
43556 miss_dynastie
pi_39900855
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
pi_39900924
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...

Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
pi_39901010
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
Ik heb er nu meerdere.

Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:30:33 #279
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39901031
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...

Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
Ik mag ze vanaf vandaag ook gaan doen, maar ik deed het de hele tijd al. Vind missies heel motiverend!
  maandag 17 juli 2006 @ 11:39:32 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901303
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet (en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)

Dat dus! Ik ontvang ook geen onverwacht bezoek hoor, zelden nodig. En als er iemand komt eten is die tafel leeg. Maar tussendoor... Oh ja, en bij anderen zal het me een zorg zijn
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:

We got a winner
Twijfelachtig compliment natuurlijk
quote:
Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Weet ik. Ik heb ook geen chloor. En de winkels waren dicht vannacht. Ik heb er bleek in rond gespoten (geen idee of dat mag ) en het vuil verdween als sneeuw voor de zon. Beetje naspoelen, nog wat schoonmaakmiddel voor de geur, hoppa.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:42:02 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_39901380
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39901448
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Sinds ik een vaatwasser heb is mijn aanrecht vrijwel leeg, en de gootsteen schoon . Daar had ik geen FlyLady voor nodig .
pi_39901499
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

[afbeelding]
Haha!

Ik geloofde er ook niet in moet ik zeggen, maar ik heb het toch eens geprobeerd... En het werkt!
Ik gebruik tegenwoordig bijna alleen nog maar CB en glassex of spiritus.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:48:25 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901555
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:42 schreef Troel het volgende:
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
Kijk, weet wat geleerd

Ik heb net maar even de emails gelezen die ik vannacht kreeg van FlyLady. Een hele stapel, pff... maar volgens mij ben ik een geschikte kandidaat. Als ik aan schoonmaken/opruimen denk, word ik altijd gelijk boos op mezelf: "het is een zooi! je bent veel te erg! je had het gister moeten doen! vandaag moet je alles! "
En dat is zo'n onmogelijke taak dat ik maar ga eh, computeren ofzo. Zucht.

Maar als ik het goed begrijp moet ik alleen maar die babysteps? Dat lukt wel. Het enige dat ik vandaag erbij moest was me aankleden. En dat is erg makkelijke met dit weer.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:43 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901613
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef MissFrodo het volgende:
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo
pi_39901681
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:53:42 #287
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39901696
Dit was mijn kastje voor ik het opruimde:

En dit erna:

maandag 17 juli 2006 @ 11:58:12 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901830
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:53 schreef MissFrodo het volgende:

400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!
Die 400 is van een reis naar Zuid-Amerika die heel tof was, die ik speciaal heb laten afdrukken om in te plakken, en daarna mag ik pas verder met afdrukken van mezelf

Kan dat met je kledingkast ook? Vet! Daar durf ik geen voor-foto van te maken namelijk. Maar als ik al deze kleine dingen doe heb ik ook mn dag vol. En dan ben ik de enige die resultaat ziet.

Sanne, dat ziet er opgeruimder uit Maar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:01:17 #289
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39901913
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Sanne, dat ziet er opgeruimder uit Maar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
Nee, dat is wat ik ervoor allemaal al verzameld had. Al heb ik naar aanleiding van dit topic wel wat dingen gekocht, maar niet zozeer door FlyLady zelf.

Ik durfde ook geen foto te maken van mijn linnenkast voor ik hem had opgeruimd. Hij is bijna klaar, dan durf ik het wel.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 12:01:49 #290
43556 miss_dynastie
pi_39901926
Ik heb de afgelopen 4 weken ruim 1200 foto's gemaakt... echt respect voor de mensen die zeggen: ik druk alleen de leukste 30 af, want mij lukt dat dus echt niet. Ik hou van foto-albums met veeeeeeeeel foto's, dus ik denk dat de helft van de foto's toch wel in het album belandt hoor ... uiteindelijk, ooit, zeg maar
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 12:02:54 #291
43556 miss_dynastie
pi_39901957
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:29 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik heb er nu meerdere.

Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
Hé, wat slim Moet ik hem natuurlijk wel op een vaste plaats weer terugzetten, anders loop ik net zo te zoeken als nu (ook meerdere in gebruik ).
pi_39902023
[quote]Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:

Kan dat met je kledingkast ook? Vet! Daar durf ik geen voor-foto van te maken namelijk. Maar als ik al deze kleine dingen doe heb ik ook mn dag vol. En dan ben ik de enige die resultaat ziet.

Je hoeft toch ook niet alles tegelijk te doen, als je elke dag iets doet kom je er vanzelf wel.

Ik zal binnenkort ook even showfoto's maken van de mooie opgeruimde bedoening hier.
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:09:03 #293
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39902133
Ik heb mijn linnenkast ingericht nav de tips in een of ander fashion programma. Dus de rokjes bij de rokjes, broeken bij de broeken, vestjes bij de vestjes. Daarna heb ik de plankjes gelabeld, dus dat er staat wat waar ligt. Ben er nog trots op ook.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:09:41 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39902148
Mijn vriendin zei net terecht: zou je dan niet eens wat van die babysteps gaan zetten, in plaats van er alleen maar over te lezen?

Dus... ik ga maar eens aan de slag. Mag ik verslag uitbrengen vanavond? Ik ben erg gevoelig voor externe goedkeuring enzo, want mijn interne goedkeuring zegt toch altijd 'fout!'.
pi_39902473
Ik heb net de koelkast schoongemaakt.
Van binnen en van buiten

Nu is het bovenste vakje (diepvries vakje) nog aan het ondooien. Dan ga ik er nog eens met een doekje doorheen, en is ie klaar voor gebruik weer

Vandaag doe ik verder alleen nog een wasje draaien en ophangen. Ik heb tenslotte vakantie, dus elke dag een beetje
pi_39903345
Ik heb net n.a.v. Kely's mission de wc schoongemaakt *bling* en alle oude verpakkingen uit de badkamer opgeruimd. Blijk ik ineens op 2 plekken mn tandpasta op te bergen (:+ 4 tubes gevonden) en 4 bussen zonnebrand te hebben . En ik heb ook maar es mn oude make-up geclutterd .

*trots is*

En dat alles in 15 min .
  maandag 17 juli 2006 @ 12:58:15 #297
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39903679
Ook leuk om te zien:

Flylady foto's op Flickr.com
  maandag 17 juli 2006 @ 13:09:04 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39904045
Deel 1 van Kelly's mission completed, het toilet boven ziet er weer tip-top uit.
Laundry room moet later maar.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:34:21 #299
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39904920
Ik heb geen laundry room dus voor mij is de zone deze week gewoon het toilet en de douche (meer badkamer heb ik ook niet. douche, punt. )!
pi_39907595
Foto's uitzoeken .
Ik moet het deze week doen van mezelf.

Deel 4

[ Bericht 15% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 17-07-2006 16:40:36 ]
  maandag 17 juli 2006 @ 15:09:57 #301
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39908021
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Foto's uitzoeken .
Ik moet het deze week doen van mezelf.
Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')