abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39568866
Fokflyladies deel 2
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Sanne het volgende:
Vervolg op: Fok FlyLadies
[..]

irc: #flylady

Foto's uit het vorige topic:

De sink van Aventura:
[afbeelding]

Het aanrecht van Sanne:
[afbeelding]

De keuken van Octopussy:
[afbeelding]
pi_39569001
Ik heb tijdens het boodschappen doen vanochtend, Glorix doekjes gehaald.
En deze beneden op de wc gelegt, en boven op de douche/wc.
Ook flessen met dikke glorix gel, zodat ik eens in de zoveel dagen dit in de wc kan "mikken". Dat is allemaal al een stuk hygienischer dan eens per week de wc schoonmaken

Ook heb ik weer wat wasjes gedraait. Maar moet deze alleen nog strijken/opvouwen/ in de kast leggen. Afwassen doe ik elke keer na het eten Alleen de doe dingen van flylady volg ik niet altijd op.

Maar hoe dan ook, dankzij dit topic is ons huis al een stuk opgeruimder en schoner dan ooit van te voren
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:33:35 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569529
Even de shining sinks op een rijtje ter motivatie!

Aventura:

Nugget:

Sanne:

DarkElf:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:48:50 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569986
Ik heb het beddengoed afgehaald en gewassen. Zelfs van de logeerkamer. Het hangt inmiddels aan de lijn te drogen. Verder de wastafel in de badkamer grondig aangepakt. Shinet als een zonnetje, net als de spiegel en het glazen planchetje. De vuilnisbak staat in het bad in de bleek te weken. De keuken is aan kant. Op de plekken waar ik aan de hotspots ben begonnen gisteren is het nog een beetje een bende, dat had ik beter ff anders kunnen aanpakken. Het ruikt fris in huis. Ik ruik zelfs mijn zeep niet meer maar wel Ajax en bleek.

Zow, ik mag ff zitten dacht ik zo.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39570575
Ik ben gisteren goed bezig geweest, heb mijn keuken geshined... na het koken/eten meteen alles opgeruimd en goed schoongemaakt. En voor ik naar bed ging alles in de woonkamer opgeruimd wat ik die dag overhoop had gehaald... geloof me, dat is een hele overwinning. Gaf een heerlijk gevoel!
Vanmorgen na het douchen ook meteen een doekje door de badkamer gehaald, ik maakte wel altijd al de douchedeuren schoon met een trekkertje... maar nu heb ik dus ook de rest van de badkamer gedaan. Was wel warm, het was nog 29C in de badkamer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39571030
ik heb ook die doekjes voor in de wc, alleen de goedkope variant (aldi of lidl) ruiken ook erg fijn

maar ik vind persoonlijk 1 keer per week de toilet grondig schoon (dus met van die gel en alles) genoeg. Mijn kat drinkt uit mijn toilet dus ik zorg dat het altijd schoon is, maar dat er geen resten schoonmaakmiddel meer zitten.

ik heb meestal een uur na het schoonmaken van het toilet natte modderige kattenpoten op de bril staan

Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:23:38 #7
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39571109
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:21 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
Koperen muntjes voor de plek waar ze door komen leggen
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:33:26 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39571378
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39572288
Ik
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
Blingen die gootsteen !

Mijn vriendje doet de was hier, en ik kreeg een emailtje van Flylady waar m'n was was, dus dat heb ik hem even gevraagd (hij had ook de kattenbakken al verschoond) Hij moest wel weg, dus ik heb de oude was opgeruimd en de nieuwe opgehangen.

Door af en toe een beetje op te ruimen is de Hotspot op de eettafel weg, die op de bank bijna en die op het logeerbed voor de helft. Nu zit ik even een kwartiertje te Fok!ken terwijl ik m;n water drink.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:22:16 #10
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39573161
Voor:

Na:

When I rush it hits me
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:23:25 #11
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39573192
Wow Barb, erg mooi!
pi_39574039
@Barb, dat is een hele verbetering.

Ik ga vandaag nog even met de statische doek over de vloer heen, vanwege de kattenharen.
Eten koken en meteen opruimen, klein beetje was weg werken zo meteen. And that's it.
pi_39575273
Vandaag nog helemaal niks gedaan. Zelfs mijn sink niet...
Out of my mind, back in five minutes
pi_39576351
ziet er goed uit barb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39576374
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 19:58:59 #16
43556 miss_dynastie
pi_39582186
Ik lees net op een ander forum over iemand die haar werkster op heeft kunnen zeggen dankzij FlyLady
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:03:57 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39582324
Voor wie wat inspiratie nodig heeft, straks om half negen een herhaling van "Hoe schoon is jouw huis?" op RTL4.
pi_39582366
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:17 schreef DarkElf het volgende:
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39583572
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg

Ik kreeg gisteravond de neiging om de wasbak in het zusterhuis te gaan poetsen Die ziet er 100 jaar niet gepoetst uit. Ook zit er schimmel in de koelkast...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584229
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.

En ja, ik spreek uit ervaring. . Dus let een beetje op jezelf, meis. .
Dankjewel, Audrey
Ik zal inderdaad oppassen
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39584245
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ook zit er schimmel in de koelkast...
pi_39584341
Ik heb maar besloten de koelkast op de kinderafdeling te gebruiken en niet die in het zusterhuis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584429
heb vandaag maar eens cif gel met bleek gekocht. Misschien dat ik wel een soort van schortje ga aanschaffen of ergens vandaag plukken om in schoon te maken, want ik ben ook zo'n klungel met schoonmaakmiddelen (sowieso met bijna alles wel).
pi_39584743
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
pi_39585220
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
kan jij niet in het ziekenhuis een schort regelen? een witte doktersjas zal ook wel handig zijn voor het schoonmaken en het staat een stuk interessanter als je tijdens het schoonmaken een pakketbezorger aan de deur krijgt

Dit is flylady's idee van een schort

Dames dit moet toch beter kunnen? Ik zal kijken of ik een plaatje kan maken van een leuk schort met Flylady erop, en dat naar de dames in de VS opsturen.

[ Bericht 12% gewijzigd door octopussy op 06-07-2006 21:33:02 ]
pi_39585660
Ik was aan het googelen naar 'flylady"en kwam foto's tegen, van shiny sinks natuurlijk (vooral die met die kat is cool)
http://www.flickr.com/photos/tags/flylady/?page=2
pi_39586014

Allen van Kitsch Kitchen. Ik was gisteren in de winkel en ik vind het zo leuk daar.
Alhoewel ik ook van een net donkerblauw schort zou houden.
pi_39586041
Om het af te maken:
pi_39586596
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4! Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
pi_39587690
komt ie dan:

zal ik hem naar Flylady opsturen?
pi_39587893
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:

[afbeelding]

hij is leuk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39588084
Geweldig!
pi_39588189
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4! Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
Lekker!
Hoever ben jij al met je steps?
pi_39588271
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Lekker!
Hoever ben jij al met je steps?
Die ga ik morgen ook even lezen. Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga. Genoeg te doen morgen en overmorgen.

Octo, ik vind het schort geweldig! Kan ik er eentje bij je bestellen?
pi_39588416
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:

[afbeelding]

Ja, opsturen kan nooit kwaad
pi_39588458
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Die ga ik morgen ook even lezen. Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga. Genoeg te doen morgen en overmorgen.

Octo, ik vind het schort geweldig! Kan ik er eentje bij je bestellen?
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
pi_39588570
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
pi_39588674
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:51 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
De deurenkwestie van Liejannuh: To be clean or not te be clean?
Vandaag wel!
pi_39589312
heb even een e-mailtje gestuurd:
quote:
Dear flylady's,

I noticed on your website that you don't really have a cleaning-apron in your store. All I found was this boring vest, that I wouldn't dare to wear (in case somebody's at the door while I'm cleaning). Since I am such a clumsy person, an apron is a necessary evil while cleaning with bleach. I happened to know that there are a lot of clumsy flylady's out there (you can recognize them by the white spots on their clothes) ;-)

So I googled some stuff, and put it together in photoshop to give you a design for a Flylady apron. Maybe you can copy the design (or the idea anyway) and make Flylady aprons to sell in the Flylady shop. I already know some people who would want one!

Greetings from the Netherlands,

Linda van der Heijden.
met het plaatje erbij natuurlijk
pi_39589534
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef octopussy het volgende:
heb even een e-mailtje gestuurd:
[..]

met het plaatje erbij natuurlijk
Haha, tof!
pi_39590516

Mijn glimmende gootstoon op dag 7 van de baby steps
pi_39590804
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:48 schreef fee-tje het volgende:
[afbeelding]

Mijn glimmende gootstoon op dag 7 van de baby steps
Netjes!
Al die gootstenen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:31:30 #43
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39591818
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
veni vidi gebanned
pi_39593652
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:31 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:05:50 #45
romantically challenged
pi_39593913
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:50 schreef octopussy het volgende:

[..]

dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon
Nou ja de bruine randjes waren weg en zo Maar niet zo glimmend als deze hier ! Ik heb een foto gemaakt van m'n hotspot maar durf hem niet te posten
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:08:03 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39593960
Gewoon laten zien!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:19:42 #47
romantically challenged
pi_39594201
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 02:08 schreef Sanne het volgende:
Gewoon laten zien!
ja als ik het opgeruimd heb
voor >> na
veni vidi gebanned
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:58:58 #48
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39596494
Echt een drama, zo'n shniny sink als je twee katten hebt die per sé uit de kraan willen drinken, .
When I rush it hits me
pi_39597879
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet

En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
pi_39599244
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef fee-tje het volgende:
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet

En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
Je hebt al heel wat gedaan vandaag

Ik heb gisteren de badkamer opgeruimd (één grote Hotspot zeg maar) en die wil ik vandaag eigenlijk nog schoonmaken, maar weet niet of of dat gaat lukken. Zo niet, jammer dan, staat niet in m'n babysteps, ben nog maar bij dag 4. Ik denk alleen niet dat ik Post-its ga plakken, dan begin ik liever gelijk met m'n control journal. Ik denk dat zo'n ding voor mij heel handig kan zijn, voor de dagelijkse klusjes die niet door Flylady als routine worden gegeven zoals kattenbakken scheppen en de planten water geven, nu denk ik 's avonds ineens "o ja, dat wilde ik nog doen maar ik heb er gewoon niet aan gedacht".

Ik mag van mezelf niet meer op de computer tot ik mijn morning routine af heb, en dat werkt heel goed, dan ben ik gelijk op gang. Lekker m'n haren gewassen, mezelf gemoisturized (vergat ik altijd, maar het declutteren van de badkamer leverde wel 6 verpakkingen moisturizer op en die ga ik dus maar eens gebruiken), aangekleed, wasje erin, kattenbakken geschept, lekker ontbijt gemaakt en toen mocht ik dat achter de computer gaan opeten. Ik check altijd eerst m'n mail dus dan kan ik gelijk die Flylady reminders lezen. Straks een weeekmenu plannen, oude was opruimen, nieuwe ophangen en als m'n haar droog is boodschappen doen.
pi_39599504
ik heb vandaag:

een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.

staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen

leek me wel genoeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:28:03 #52
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_39599839
Vandaag heb ik al:

- Het bed afgehaald
- Afgewassen
- de sink geshined
- de wc schoongemaakt
- bloemen in een vaas gezet (had ik gisteren geen zin in)
- de sink in de badkamer in de bleek gezet

zometeen nog eventjes douchen en het bad meteen schoonmaken, en de kapstok declutteren
pi_39600278
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je hebt al heel wat gedaan vandaag
. Dat wilde ik even horen.
Als ik tegen mn man zeg dat ik al de was half af heeft, zegt hij "maar de andere helft nog niet!" .

Jij hebt ook flink wat gedaan vandaag .
Overigens is een weekmenu plannen best handig, scheelt me een kwartier per dag bedenken wat ik nou weer es ga eten en daarvoor boodschappen halen .
pi_39600313
Ik heb me ook maar eens aangemeld... we laten het schoonmaken etc meestal staan tot het weekend, waar we vervolgens weer allerlei andere plannen voor maken

Dus misschien is dit wel wat... komt die enorme berg strijkgoed misschien ook weg zonder dat mijn moeder langskomt
pi_39600393
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.

Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:

Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).

En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen

Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
pi_39601411
Ik word steeds blijer van dat FlyLady gedoe, als je mij dit 2 weken terug had verteld was ik hard gaan lachen.
Maar het werkt nog steeds, en de wc tip is echt geweldig.
Een wcborstel gekocht die in zo'n hoge houder staat, laag allesreiniger erin en elke ochtend even de borstel door de pot, dat ik daar zelf niet op ben gekomen.

Zojuist weer een hotspot geruimd, wordt steeds mooier hier.
De gootsteen is ook nog steeds mooi en als het allemaal goed gaat hoef ik straks niet meer mijn hele vrije dag te gebruiken voor de schoonmaak.

Trouwens dat FlyLady short (die leuke dan he niet die suffe) is geweldig en de huishoudhandschoenen van Kitsch Kitchen ook!
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:12:59 #57
romantically challenged
pi_39603300
Ik heb het keukenraam gewassen & het voorraam binnen en buiten

Ik heb nog een heel lijstje wat ik moet doen vandaag,
maar moet geloof ik eerst m'n kamer opruimen
veni vidi gebanned
pi_39603358
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:44 schreef caitlynn het volgende:
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.

Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:

Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).

En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen

Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
pi_39605475
Netjes hoor!

Heb ik een keer netjes mijn was buiten hangen aan het balkon (helemaal gemotiveerd) komt er toch een plensbui overheen...
pi_39606455
Wat een productieve dames! Hulde!
pi_39606922
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat een productieve dames! Hulde!
En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht
pi_39607766
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:56 schreef caitlynn het volgende:

[..]

En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht
Geen, ik ga pas vanaf half augustus starten omdat ik dan pas officieel ga wonen in mijn nieuwe kamer. Nu schipper ik nog van Zeeland naar A'dam. Jammer, want ik heb er wel veel zin in!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:25:38 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39607908
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).

Succes voor iedereen die het nodig heeft!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:40 #64
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39608133
ik probeer tussen het schilderen door nog iets te doen Ik ben de hele dag aan het klussen, en ik wissel het af met schoonmaken

ik heb vandaag al de ramen gelapt, een was gedraait, het bed afgehaald, verwarming en vensterbank schoongemaakt, tegels van de keuken gedaan, de badkamer geswished en swiped, de afwas ligt al te weken, en er draait een was...

ik doe echt alles tegelijk, dat is nou niet echt de flymanier hè

Goede voornemens voor volgende week:
* Digitale kookwekker kopen, zodat ik die minuten wat beter bij kan houden
* plumeau (of hoe je dat ook schrijft) aanschaffen, toch wel een goed idee van de flylady. Kijken of het werkt
15 jaar te laat geboren...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:50:57 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_39612618
Ik heb vandaag niet zo veel gedaan eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39612651
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Sanne het volgende:
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).

Succes voor iedereen die het nodig heeft!
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:52:42 #67
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39612665
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
Morgen.
pi_39612696
Leuk, Sanne!

Zou er ook een soort van schoonheidsflylady zijn?
Kwartiertje schoonmaken en een kwartiertje aandacht besteden aan je uiterlijk.
Beter dan zo'n gehele dag met beautyperikelen...
pi_39616786
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:37:37 #70
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39616890
Mijn score van vandaag:
- keuken weer toonbaarder gemaakt (eindelijk eens die thermosflessen opgeborgen e.d.)
- slaapkamer opgeruimd
- mn voordeur schoongemaakt en mn raamkozijnen afgenomen met een doekje
- gestofzuigd
- wc schoongemaakt
Jammer alleen dat mn eetkamertafel nog steeds een bende is!
Komt nog wel. Morgen ofzo.
pi_39618435
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
ik heb vandaag:

een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.

staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen

leek me wel genoeg
badkamer: check
kattenbak: check
Boven zuigen: check

en heb het badkamerkastje opgeruimd, dat was echt een enorme zooi.
heb ook de slaapkamer wat meer opgeruimd, ziet er een stuk beter uit

en mijn sink ziet er nog net zo shiny uit als op de foto een doekje over alles halen gaat veel meer automatisch zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39618967
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
Kijk, daar hebben we wat aan.
pi_39619053
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Kijk, daar hebben we wat aan.
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
pi_39619213
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
Ssssst! Verpest het nu niet!
pi_39622391
Ik heb net mijn sink geshined, want ik vond dat ik wel goed moest beginnen en dus de eerste dag in ieder geval af moest sluiten met een shining sink
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:01:47 #76
romantically challenged
pi_39622723
Ik heb
- raam voor buiten gewassen
- raam voor binnen gewassen
- keuken raam gewassen
- 2 taarten gemaakt
- boodschappen
- gesport (omg)

moet nog:
- 1 taart maken
- opruimen
- schoonmaken
- nog een x sporten

maar dat komt morgen
ik word helemaal gek van die emails want ze komen altijd op een tijd dat ik niet meer in staat ben engels te lezen
veni vidi gebanned
pi_39623119
Gewoon weggooien
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:18:10 #78
romantically challenged
pi_39623212
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon weggooien
ja doe ik ook
ik lees ze geen eens

maarr ik vond die tutorial van sink shinen handig
is er ook niet zo iets van ramen wassen? want ik weet echt niet wat waarvoor is enz.
en strijken? enz?
veni vidi gebanned
pi_39626942
Tjeesus; ik spit dit topic en de FlyLady website eens door en prompt is het of de duivel in me is gevaren. :-)

Ik heb de afgelopen twee dagen:

- de keukenlades (1 bestekla, 1 rommella) leeggehaald, uitgesopt en ontrommeld.
- idem voor het badkamermeubel.
- de badkamer in zijn geheel ontkalkt en gesopt.
- mijn kleding met een derde uitgedund.
- de woonkamer ontrommeld, gestofzuigd en gedweild.
- drie wassen weggewerkt.
- een paar gordijnen omgezoomd.

Pfoe. Wat een huisvlijt..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_39626975
Ik ga vandaag:
- de was opruimen
- de sink shinen

En ik moet nog werken, dus dan vind ik het wel weer prima eigenlijk.
pi_39627685
Het is weekend en dan hoeft een Flylady-volgeling volgens mij niets te doen, behalve dan de dagelijkse routine van sink shinen, en de wc enzo even afnemen.
Voor de ramen heb ik een tip van de glazenwasser, water met beetje afwasmiddel en beetje olijfolie en ze starlen en glimmen weer!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:30:42 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39627708
Olijfolie op je ramen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Een scheutje azijn erbij wel.
pi_39627717
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Gek op mooie kleding.
pi_39627844
Ik doe het met shampoo en ammoniak (heel klein beetje maar). Dan is het vet eraf en het streept niet.
pi_39628556
Olijfolie
pi_39629518
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:39:18 #87
romantically challenged
pi_39630090
Goede tip van die ramen want bij mij waren ze helemaal streperig
veni vidi gebanned
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:16:55 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630843
Huiskamer is schoon, straks het toilet beneden. is de ramen buiten aan het doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:02 #89
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39630864
Ik doe vandaag geen moer.. want het is weekend..
pi_39630872
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat Mosselen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:54 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630884
Mijn ouders komen vandaag hun nieuwe auto showen, dus ik wil het toilet echt gewoon schoon hebben (shining toilet).

Maarja, als je dan toch bezig bent (daarnaast is zaterdag onze dag voor schoonmaken enzo ook wel)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39631921
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:18 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Kaat Mosselen?
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Zolang er was is, is er leven.
pi_39639322
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebt )
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:55:41 #94
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_39639927
Nou ik heb me gisterenavond ook aangemeld, ben nl ook zo'n ramp in het huishouden. Of eigenlijk gewoon te lui
Kheb net de wasbakken (tja heb er 2) vol laten lopen met heet water en laat nu die bleek maar z'n werk doen, ben benieuwd!
Ik hoop ook dat ik het gewoon volhoud want als ik zo de reacties die werkt het in ieder geval wel.

Ik heb net wel even een before foto gemaakt en straks natuurlijk een oogverblindende aftershot maken. Als mn vriendje me straks ook even wil helpen zal ik die later wel posten (ben niet zo handig met dat soort dingen ).
klerkje
pi_39640638
Sjonge... blijkbaar was het huishoudweer vandaag

-afwasmachine uitgepakt en ingepakt
- veel was opgevouwen
- was opgehangen en afgehaald
- badkamer schoon (incl blinkende wasbak )
- gestofzuigd

dadelijk
-dweilen
-kwartier strijken....
pi_39653923
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
Gek op mooie kleding.
pi_39654522
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
. Moet ik dan elke dag posten dat ik de sink heb geshined?

Ik ben vandaag op dag 10 van de babysteps. Alle kleine troep is uit het huis: ik heb de Hot Spots van de keukentafel en het bureau aangepakt. En vanochtend heb ik het doe-het-zelf kastje van den man uitgeruimd, die zit bij een vriend van hem en dan kan ik mooi de verzameling kansloze schroeven waar we er nog maar 1 van hebben "maar die vast ergens handig voor zijn" opruimen .

En dat was het weer voor vandaag hoor, tis zondag .
pi_39654586
Whahaha wat een topic reeks
  zondag 9 juli 2006 @ 12:13:32 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_39655111
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 juli 2006 @ 12:15:13 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39655155
Vanmorgen mijn halkast uitgemest, 2 paar schoenen weggegooid en alles opnieuw ingedeeld. Sjaals opgevouwen en winterjassen weg. Nu kan die deur weer dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')