quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Sanne het volgende:
Vervolg op: Fok FlyLadies
[..]
irc: #flylady
Foto's uit het vorige topic:
De sink van Aventura:
[afbeelding]
Het aanrecht van Sanne:
[afbeelding]
De keuken van Octopussy:
[afbeelding]
Koperen muntjes voor de plek waar ze door komen leggenquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:21 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek,.
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:17 schreef DarkElf het volgende:
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
Dankjewel, Audreyquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.
En ja, ik spreek uit ervaring.. Dus let een beetje op jezelf, meis.
.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ook zit er schimmel in de koelkast...
kan jij niet in het ziekenhuis een schort regelen? een witte doktersjas zal ook wel handig zijn voor het schoonmaken en het staat een stuk interessanter als je tijdens het schoonmaken een pakketbezorger aan de deur krijgtquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negerenWe gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:
[afbeelding]
zal ik hem naar Flylady opsturen?
Lekker!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 3 van mn 7 (!) deuren in de gang schoongemaakt.
Morgen de laatste 4!Ter compensatie ben ik morgen ook vrij, dus dan heb ik vast wat meer energie dan na een uurtje of 10 werken en 2 uur fietsen.
Die ga ik morgen ook even lezen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Lekker!![]()
Hoever ben jij al met je steps?
Ja, opsturen kan nooit kwaadquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:29 schreef octopussy het volgende:
komt ie dan:
[afbeelding]
zal ik hem naar Flylady opsturen?
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die ga ik morgen ook even lezen.Want ik doe nog niet echt aan babysteps enzo.
Ter compensatie ga ik zondag voor een paar dagen naar Berlijn, dus moet het gewoon enigszins toonbaar zijn in mijn huis voordat ik wegga.Genoeg te doen morgen en overmorgen.
Octo, ik vind het schort geweldig!Kan ik er eentje bij je bestellen?
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Nou mooi hoor, waar heb je de deuren mee schoongemaakt?
De deurenkwestie van Liejannuh: To be clean or not te be clean?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeeel veel glassex!
En Jif!
Ik maak nooit mijn deuren schoon. En ook nooit het randje boven op mijn deuren en het randje van de raampjes boven mijn deuren, net als de raampjes boven de deuren. Het was wel eens nodig zal ik maar zeggen!
met het plaatje erbij natuurlijkquote:Dear flylady's,
I noticed on your website that you don't really have a cleaning-apron in your store. All I found was this boring vest, that I wouldn't dare to wear (in case somebody's at the door while I'm cleaning). Since I am such a clumsy person, an apron is a necessary evil while cleaning with bleach. I happened to know that there are a lot of clumsy flylady's out there (you can recognize them by the white spots on their clothes) ;-)
So I googled some stuff, and put it together in photoshop to give you a design for a Flylady apron. Maybe you can copy the design (or the idea anyway) and make Flylady aprons to sell in the Flylady shop. I already know some people who would want one!
Greetings from the Netherlands,
Linda van der Heijden.
Haha, tof!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef octopussy het volgende:
heb even een e-mailtje gestuurd:
[..]
met het plaatje erbij natuurlijk
Netjes!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:48 schreef fee-tje het volgende:
[afbeelding]
Mijn glimmende gootstoonop dag 7 van de baby steps
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoonquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:31 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Ik ging vanmiddag de sink shinen maar hij was nog steeds viezig en hij shinde al helemaal niet !
Nou ja de bruine randjes waren weg en zoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:50 schreef octopussy het volgende:
[..]
dan fotosoep je hem toch gewoon even schoon![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 02:08 schreef Sanne het volgende:
Gewoon laten zien!
Je hebt al heel wat gedaan vandaagquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef fee-tje het volgende:
Ik heb vandaag al:
- de was gesorteerd
- mn beddegoed in de wasmachine gepropt
- boodschappen gedaan
- bloemen gekocht en op de vaas gezet
En ik ga zo nog even de stad in voor nog meer boodschappen, en daarna moet ik werken. Vanavond weer netjes de sink shinen \o/.
quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:44 schreef caitlynn het volgende:
Ik heb vandaag het bed afgehaald. Dekbed uit het raam gehangen.
Het overtrek meteen in de wasmachine gedaan. Deze ga ik zo ophangen.
Boven stof gezogen. Beetje was opgeruimt.
Wat ik vandaag (in het weekend wil ik niets doen) nog wil doen is:
Strijken (oh dit zeg ik al een paar dagen).
Wasje doen (witte kookwas).
En zodra dit allemaal gedaan, is direct in de kasten leggen
Beneden stofzuigen + dweilen. En dan kan ik het weekend wel door.
En hoe is het met jouw.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat een productieve dames! Hulde!
Geen, ik ga pas vanaf half augustus starten omdat ik dan pas officieel ga wonen in mijn nieuwe kamer. Nu schipper ik nog van Zeeland naar A'dam. Jammer, want ik heb er wel veel zin in!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:56 schreef caitlynn het volgende:
[..]
En hoe is het met jouw.
Welke huishoudelijke taken heb jij al verricht![]()
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Sanne het volgende:
Ik neem een dagje Fly vrij. Maar hou me wel aan een strak schema (nagels lakken, zonnebanken, nagels lakken, badderen, masker, haar doen, kleren strijken voor morgen, nagels lakken (hoeveel lagen nog?), benen harsen, peeling, nagels doen).
Succes voor iedereen die het nodig heeft!
Morgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Heerlijk, heb je vanavond wat leuks te doen?
badkamer: checkquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
ik heb vandaag:
een was opgehangen
overal gestofzuigd
de wc schoongemaakt.
staat nog op de planning:
de badkamer (de wastafel want het bad is al schoon) en de badkamer zooi opruimen
kattenbak
en boven meteen even stofzuigen
leek me wel genoeg
Kijk, daar hebben we wat aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat soppen weer helemaal in is
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaanquote:
Ssssst! Verpest het nu niet!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kwam wel uit het ziekenhuis waar de tijd 20 jaar heeft stilgestaan
ja doe ik ookquote:
Kaat Mosselen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!
Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ikMaar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.
Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"![]()
Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.quote:
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?
Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??
Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |