abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39538544
Als je gegeten hebt gelijk de afwas wegwerken als je je bord terugzet.
Out of my mind, back in five minutes
pi_39538570
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Moeders.
Haha mijn moeder geeft er niks om. Ze zegt het even maar meent het niet. Och ja, zo is er altijd wel wat. Gisteren ben ik dan verhuisd naar mijn nieuwe kamer. En door die verhalen van hier had ik heel veel zin om de sink te shinen (ik ben nog niet aangemeld!).
Ik heb de afwas gedaan (waarbij ik eerst nog even de spullen van de anderen op moest ruimen, die zijn allemaal op vakantie ) de badkamervloer schoongemaakt en mijn raampje gewassen.

Het leuk aan een kamer hebben is dat je maar weinig onderhoud hebt en de rest kunt delen!
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.

En ja, ik spreek uit ervaring. . Dus let een beetje op jezelf, meis. .

Ik heb vanmorgen afgewassen, het keukenblad schoongemaakt. en mijn . te ranzige citruspers . schoongemaakt. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:20:31 #253
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39540395
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:24:34 #254
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39540525
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
Dat stopt vanzelf bij het eerste kledingstuk dat je met bleek verpest. Ik ben super voorzichtig met bleek, ben namelijk nogal een prutser, heb er een handje van om mijn kleren vol te smeren met bleek.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39541110
Werkt dit nou echt? Ik zit er over na te denken om me aan te melden, maar twijfel nog. Ben niet zo'n ster in het huishouden, zeker niet met deze hitte.
Maar ik ga beter mijn best doen, zeker als mijn dochtertje gaat kruipen/lopen moet het wel rommelvrij en schoon zijn.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:49:02 #256
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39541258
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Waar stopt dit?
Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?
pi_39541267
Ik ga vandaag:
- me meteen aankleden als ik opsta (check, nadat ik me verslapen had )
- de lege flessen weggooien (ook check)
- mn hotspots doen: bureau en eettafel
- de sink shinen

dag 6 van de baby steps
pi_39541489
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Werkt dit nou echt? Ik zit er over na te denken om me aan te melden, maar twijfel nog. Ben niet zo'n ster in het huishouden, zeker niet met deze hitte.
Maar ik ga beter mijn best doen, zeker als mijn dochtertje gaat kruipen/lopen moet het wel rommelvrij en schoon zijn.
Ik ben een huisvrouw van niks, maar ik ben gisteren begonnen en alleen al die stomme sink shinen werkt motiverend. Voor hoelang is maar af te wachten natuurlijk. Maar het begin is er.
pi_39541805
Oke, heb me aangemeld.
Waarom we gaan van het weekend over naar onze nieuwe woning (nieuwbouw)
Alles is nieuw en netjes gepoetst. (hmmm, niet zelf)
Maar ik wil het wel zelf willen gaan bijhouden.

Dus zaterdagavond ga ik beginnen met shine my sink
pi_39541980
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?
Vraag ik me ook af.

Isa, je hebt mail!
pi_39542104
Ik heb de afwas gedaan, fornhuis gesopt, de was van de lijn gehaald, nieuwe was in de machine gedaan en het hele huis gestofzuigd.

Ik moet nog: woonkamer en bureau opruimen en was opvouwen maar je moet ook niet teveel in 1 keer doen.

En nee, de sink shined niet, hij is enkel leeg en schoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door Roellio op 05-07-2006 16:12:37 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:40:55 #262
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39544899
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik weet er ook niet veel over, maar het doodt bacteriën en kost bijna niets.

Tipje: ruim je oude kranten en magazines op en stop ze in papieren tassen die je wel eens in de winkel krijgt. kun je het direct met de kranten weggooien. twee vliegen in een klap. blij mee. zelf bedacht. 10 lush tassies opgeruimd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39546469

zo ziet mijn sink er nu uit, ik ben er helemaal trots op

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39546625
Mooi darkelf! Ik denk dat ik het binnenkort ook ga doen.
pi_39547327
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:30 schreef Sanne het volgende:

[..]

eerst een uur in de bleek
dan met Ajax of ander spul
dan met Jif of Cif of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen
vervolgens oppoetsen met Glassex.

Succes! Foto!
tnx! ik ga proberen alleen glassex heb ik niet in huis nooit eigelijk dus zal dat van de week ff kopen
pi_39548328
Ik zou bijna zeggen : daar word ik vrolijk van! als ik al die geshinde sinks zie van jullie, keurig allemaal die keukentjes! Ik vind Fly lady ook wel goede tips hebben, alleen het aantrekken van schoenen thuis vind ik minder. Ik loop graag op blote voeten, maar voor de rest werkt het bij mij heel goed om een kamer per keer aan te pakken. Het is hier altijd redelijk netjes en visite mag onverwacht binnenkomen. (dat is wel eens anders geweest) Wij zijn thuis met z'n 5en en regelmatig met z'n 6en en ik ben de chaos de baas mede dankzij dit systeem.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:51:36 #267
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39548561
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:35 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]

zo ziet mijn sink er nu uit, ik ben er helemaal trots op

[afbeelding]
Prachtig DarkElf.
pi_39548686
Ik vind al die sinks echt onwijs netjes . Morgen in de loop van de dag maar es kijken of ik een mooie pic kan maken van de mijne . Wel netjes nadat ie geshined is natuurlijk.

Ik word er helemaal vrolijk van als ie weer glimt. Best beangstigend eigenlijk, typische vrouw dat ik ook ben .
pi_39548874
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:55 schreef fee-tje het volgende:
Ik vind al die sinks echt onwijs netjes . Morgen in de loop van de dag maar es kijken of ik een mooie pic kan maken van de mijne . Wel netjes nadat ie geshined is natuurlijk.

Ik word er helemaal vrolijk van als ie weer glimt. Best beangstigend eigenlijk, typische vrouw dat ik ook ben .
das wel ernstig he dat je het aloude rolpatroon zo bevestigd ziet door blij worden van je mooi geshinde sink

ik ken het
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:46:46 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_39549977
Ik ga de 21e in mijn huisje.

TVP dus
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:50:35 #271
79550 Ymke
your ghost
pi_39550075
Als jullie de aanrechten zo mooi schoon hebben , spoel er dan 1 per week een eetlepel soda (met kokendwater) doorheen. Dan blijven de leidingen (afvoer) ook mooi schoon
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_39550614
Kijk! Da's nou een goede tip! Door al mijn geshine van mijn sinks (ik heb er 2) is de ene een beetje verstopt komen te zitten. Ik wilde al aan de slag gaan met Musle (ofzoiets, een chemisch goedje) maar soda is veel beter. Morgen maar eens opzoeken in de supermarkt .

Ik wor ook al zo vrolijk als mijn keuken weer glanst en in de ochtend weer een stukje badkamer is gedaan. Typisch hoor...
pi_39550693
Ik doe het echt volgens de babysteps, van FlyLady moet je dat stemmetje in je hoofd stilhouden dat zegt dat alles *nu* afmoet.

FlyLady was vast niet zo eigenwijs als mijn stemmetje .
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:22:15 #274
79550 Ymke
your ghost
pi_39550982
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:09 schreef Pandorah het volgende:
Kijk! Da's nou een goede tip! Door al mijn geshine van mijn sinks (ik heb er 2) is de ene een beetje verstopt komen te zitten. Ik wilde al aan de slag gaan met Musle (ofzoiets, een chemisch goedje) maar soda is veel beter. Morgen maar eens opzoeken in de supermarkt .

Ik wor ook al zo vrolijk als mijn keuken weer glanst en in de ochtend weer een stukje badkamer is gedaan. Typisch hoor...
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijd
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:01:23 #275
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_39552258
ik heb nu een half opgeruimde kamer, en ik heb vannaht mijn wastafel ontstopt met een fles muscle...

oh...en ik eb een hele vieze pan gewoon weggegooid...er zaten namelijk maden in....

kijk, dat zijn echte babysteps!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_39553272
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:01 schreef kwakveense het volgende:
ik heb nu een half opgeruimde kamer, en ik heb vannaht mijn wastafel ontstopt met een fles muscle...

oh...en ik eb een hele vieze pan gewoon weggegooid...er zaten namelijk maden in....

kijk, dat zijn echte babysteps!
Hehe, alle vieze huishoudensbekentenissen komen nu wel los he ? Ik heb er ook één, ik heb weleens foto's geplaatst die ik dan eerst bewerkt had om de vlekken op m'n keukenkastjes of douchetegeltjes weg te werken.

Ik heb broertje gebeld of hij alsjeblieft m'n wasbak in de keuken wil komen maken, dat komt hij morgen doen, ik heb er gewoon een bak onder gezet en vanmiddag voor het eerst m'n "sink geshined" Ik ben op dag 2, dus behalve me aankleden hoefde ik eigenlijk niks.

Ik heb de hele keuken er toch maar van langs gegeven, alle oppervlakken (tegeltjes, kastjes, aanrecht) supergrondig gesopt, en hierna ga ik de koelkast schoonmaken. Dan is het wel genoeg geweest voor vandaag. Moet zeggen dat het wel inspirerend werkt, Flylady plus dit topic op Fok!.
pi_39553390
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Moet zeggen dat het wel inspirerend werkt, Flylady plus dit topic op Fok!.
Ik voel me altijd zo'n enorme muts als ik het gevoel heb dat er nu toch echt wat gedaan moet worden, maar toch geen zin heb. Om maar niet te zeggen hoe'n slechte vrouw ik me voel als ik weer niks gedaan heb . Kben eik best blij dat ik niet de enige ben wat dat betreft .

Soms lijken het net of alle vrouwen of echt alles schoon hebben, of dat het ze echt geen zak boeit. Het boeit me wel, maar toch is het niet schoon .
pi_39554798
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:22 schreef Ymke het volgende:
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijd
Die doekjes heb ik sinds Flylady ook in huis. Die liggen nu in de badkamer, toilet en in de keuken zodat alles kan gaan shinen .

Euh, ja, de koelkast, dat is ook weer zoiets . En ik heb ook een tuinflylady nodig geloof ik (ja, mijn schoonmoeder maar da's niet een permanente oplossing )
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:26:05 #279
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39555623
Ik heb mijn douche gepoetst vandaag, .

Wel met de franse slag, .

En nog steeds mijn sink niet geshined, veel te warm voor, .

Ik ben een huisvrouw van niks.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:29:12 #280
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39555758
Overigens heeft vriendjelief op mijn verzoek de was gedaan en opgehangen én de wc gepoetst.

Hmmmz, misschien ben ik toch niet zo slecht in het huishouden afterall, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:34:00 #281
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39555926
Ik ben ook ineens heel obsessief mijn badkamer aan het doen!
Ik raakte zelfs gefrustreerd toen mijn wonderdoekje allemaal pluisjes achter liet op mijn wastafel. Dit is best eng.
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:46:15 #282
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39556489
Smetvrees kweekvijver dit
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:51:20 #283
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39556705
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:34 schreef Liejannuh het volgende:
Dit is best eng.
Nou!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:56:07 #284
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39556957
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou!
Jij hebt mn bureau nog niet gezien! Dat is al 3 dagen volledig opgeruimd. Er kunnen zelfs 2 mensen aan werken zonder zooi opzij te hoeven schuiven!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:02:24 #285
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39557264
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:56 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Jij hebt mn bureau nog niet gezien! Dat is al 3 dagen volledig opgeruimd. Er kunnen zelfs 2 mensen aan werken zonder zooi opzij te hoeven schuiven!
Straks gaan mensen nog denken dat er iets mis met je is.

Zal ik ter compensatie een foto posten van mijn bureau?

volgens mij valt er dan acuut een reddingsteam van fokflyladies binnen 'hudhudhudhudhud'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:04:10 #286
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39557345
Nu wil ik die foto zeker zien Gronk!
pi_39557451
Ik heb vandaag ook weer een hotspot ontruimd en hoop het nu zo mooi te houden.
Ik doe elke dag een hotspot, en als alles op orde is kan ik aan de routine toestanden beginnen.
Ook doe ik braaf mijn babystapjes.
Gek op mooie kleding.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:17:14 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39557907
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:04 schreef Sanne het volgende:
Nu wil ik die foto zeker zien Gronk!
http://flickr.com/photos/23966711@N00/182752036/

M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door gronk op 05-07-2006 23:22:31 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:25:26 #289
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39558191
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.
Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.
pi_39558362
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:02 schreef gronk het volgende:
volgens mij valt er dan acuut een reddingsteam van fokflyladies binnen 'hudhudhudhudhud'
Neej, het moet in babysteps! Ik mag alleen mn sink shinen, me aankleden en een hotspot doen! Dus ik kan het ook niet helpen dat de eettafel vol zooi ligt!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:42:37 #291
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_39558771
Jippie! ik heb ook mn sink geshined! En wat **BLIJ!!** leuk om al die mooie geshinede sink-fotootjes hier te zien!
Verder heb ik ook al mn vensterbanken aan de voorkant en de voordeur gepoetst helemaal (vensterbanken waren erggg vies) want het is zone 1 deze week he!?!
pi_39559420
Ik heb m'n planten bij de voordeur voor de verandering weer eens water gegeven, telt dat ook ? Herkenbaar uit de OP van Isabeau, de planten op m'n balkon worden nog wel redelijk vertroeteld maar de planten waarvoor ik een verdieping lager de deur uit moet - waarbij ik me langs vier katten moet wringen met m'n emmer water/gieter - komen er bekaaid vanaf, als ik een tijdje vergeet water mee te nemen tijdens het dagelijkse buitenspeelmoment voor de katten dan kan ik weer nieuwe plantjes aanschaffen.
pi_39559566
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik had ook verfresten en die heb ik weggekregen met mijn stoomreiniger. Werkt perfect daarvoor!
pi_39563862
Betrap mijzelf net bij het opschrijven van mijn routine.......
Nooit gedacht dat ik dat echt ging doen maar mijn babystapje van vandaag was gele postit op spiegel plakken, dat ging mij iets te ver dus heb ik toch maar een schriftje aangemaakt

Wat zal ik als volgende hotspot aan gaan pakken.....eerst .

Oja ik weet het, koelkast en voorraadkast, en dan meteen weekmenu schrijven.
Gek op mooie kleding.
pi_39564193
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:56 schreef MissFrodo het volgende:
Betrap mijzelf net bij het opschrijven van mijn routine.......
Nooit gedacht dat ik dat echt ging doen maar mijn babystapje van vandaag was gele postit op spiegel plakken, dat ging mij iets te ver dus heb ik toch maar een schriftje aangemaakt

Wat zal ik als volgende hotspot aan gaan pakken.....eerst .

Oja ik weet het, koelkast en voorraadkast, en dan meteen weekmenu schrijven.
In 15 minuten gedaan, nu boodschappen
Gek op mooie kleding.
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:42:48 #296
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39564618
Grmbl. Had ik gisteravond mijn sink geshined, komt mijn vriend thuis van zijn (nacht)werk om half 5 en begint hij fanatiek zijn tanden te poetsen. Allemaal tandpasta druppels op mijn gisteren nog ultiem blinkende sink.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:10:22 #297
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39565206
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:25 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.
Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenop
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:11:35 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39565231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenop
ik weet precies wat je bedoelt.
Toch laat ik me niet opjagen en blijft het bureau een troep tot het aan de beurt is.
Of ik het echt op mijn heupen krijg.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:10:56 #299
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39566823
Ik ben maar gewoon zelf begonnen met een soort flyboy:

[ Bericht 53% gewijzigd door Sander op 23-02-2011 20:42:54 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:11:59 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39566849
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:10 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben maar gewoon zelf begonnen met een soort flyboy:
Goed bezig Slarioux! _O_

Volgend topic: FOK! FlyLadies #3

[ Bericht 14% gewijzigd door Sander op 23-02-2011 20:43:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')