abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39659383
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!

Ik heb 1x bleekmiddel gebruikt, maar nu doe ik het standaard met andere dingen zoals schoonmaakazijn. Ik wist niet eens dat er speciale azijn voor het schoonmaken was mar sinds flylady dus wel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 juli 2006 @ 17:25:10 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39663190
Ben nog niet echt aan het flyen maar ben wel mijn hele huis aan het declutteren
  zondag 9 juli 2006 @ 22:21:11 #103
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39672297
*alle aanwijzingen van de drill-instructrice weer heeft opgevolgd*

Ik dacht dat ik vrij had hé in het weekend

- Sink geshined (standaard tegenwoordig)
- Was gedaan
- en... de nieuwe instructie was dat je vooral even je douche en toilet moest gaan shinen. Nou vooruit dan maar weer...

Maar ik heb het wel gedaan
pi_39675349
Ik ben dit weekend ook weer lekker aan de slag geweest, ik ben nu bij dag 7, dus aankleden, sink shinen, positief denken, hotspots en vanavond kleren uitzoeken voor morgen. Ik heb ook een paar van die Body Clutter papieren uitgeprint, even kijken wat eruit komt als ik die bijhoud.

Gisteren ben ik op expeditie geweest naar de stad waar ik eigenlijk nooit meer kom sinds we hier een extra winkelcentrum hebben, ik heb allerlei spulletjes voor in huis gekocht die ik al wilde sinds dat we hier zijn komen wonen anderhalf jaar geleden, maar waar het steeds niet van kwam ze te kopen. Nu ik het huis zo schoon en opgeruimd aan het maken ben moet ik het ook een beetje leuk aankleden. Ik heb wel alleen functionele dingen gekocht hoor (zeeppompjes, mooie kussens voor op m'n balkon, een bak om lege flessen in te zetten in de keuken etc), geen clutter. Ik had ook kortingsbonnen in de bus gehad voor oa die Swiffer duster, nu staat erop dat het ding herbruikbaar is, maar kan iemand hier me vertellen hoe je het ding schoon krijgt ? Moet je hem onder de kraan doen ofzo ? Op de verpakking of de website staat het niet.

Vandaag heb ik m'n balkon gestofzuigd (kunstgras vs blaadjes en kattenharen) en de Clematis bijgewerkt, de laatste dingetjes in de keuken gedaan (de keuken is van boven tot onder van binnen en buiten schoon nu ) en 9 ramen gelapt. De wasmand begint leeg te raken, ik heb vanochtend maar wat kattenmandjes in de was gestopt.
pi_39675686
Pumpkin_Ruby: Grappig zeg dat heb ik dus ook van die nuttige dingen kopen. Sinds Flylady ben ik ook allerlei nuttige dingen gaan kopen zoals zo'n Swiffer, soda, glorix doekjes, zwabber ed. Dat stond eigenlijk al op het lijstje sinds ik hier ben komen wonen (eh... 4 jaar geleden ofzo ).

Dit weekend heb ik vandaag maar eens de tuin aangepakt. Weliswaar zegt Flylady daar niets over maar het was hoognodig met al dat gras / onkruid / wortels dat tussen de tegels uit groeit....
Gisteren heb ik heel stoer een fiets gemaakt en de fietstrainer in elkaar gezet. Meestal laat ik het even liggen maar ik ben gelijk aan de slag gegaan toen ik het pakket had ontvangen .
pi_39681581
Volgens mij maak je een swiffer duster niet schoon, volgens mij moet je die steeds weggooien...daar zit de verdienste voor swiffer in
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39681807
je kan de duster nog even flink uitschudden en dan weer gebruiken, maar na een paar keer is ie echt wel af...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 10 juli 2006 @ 08:14:23 #108
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39681878
Volgens mij zijn er ook al namaak swiffer dusters in de omloop. Zou ik trouwens liever gebruiken dan een plumeau, want dat wordt al helemaal zo'n stofnest! Zie ik meer als een stof-verplaats-hulpmiddel ipv stof-verwijder-hulpmiddel.

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!

Ik heb gisterochtend mijn huis betrekkelijk toonbaar achter gelaten en mijn hotelkamer hoef ik lekker niet schoon te maken!
  maandag 10 juli 2006 @ 09:43:33 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39682811
Ik vind dit:
quote:
Tomorrow is our Weekly Home Blessing hour. This is the time FlyLady spends blessing her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 10-07-2006 09:50:02 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 09:49:25 #110
79550 Ymke
your ghost
pi_39682918
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:14 schreef Liejannuh het volgende:

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!
Gooi 1 per week een schepje soda in je afvoerputje van je gootsteen en giet er kokend water op , dan hou je je afvoer schoon

Gooi 1 per week een schep soda bij het was poeder , dan hou je je wastrommel schoon

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 10 juli 2006 @ 09:52:59 #111
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39682974
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit:
[..]

toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

Die snapte ik ook niet inderdaad. Doe dan gewoon gelijk de hele kamer. Maar goed, die Amerikaanse huizen zijn natuurlijk een stuk groter dan de onze

Bovendien is het allemaal wel erg op het 'huisvrouwtje' geënt. Daar word ik wel een beetje kriebelig van
pi_39683004
Oh, na het hele weekend gefeest te hebben (en vrijdag nog een hoop gedaan) is het weer een rommeltje boven.

Zometeen maar even de was uitzoeken. En dan dat strijken....ben er al één week mee bezig, en heb nog steeds niets gedaan.
Ik wil een huishoudster voor één keer per week, die dat voor een leuk bedragje wilt doen Echt dat meen ik.....
  maandag 10 juli 2006 @ 10:35:56 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683713
Ik heb gisteren de klerenkast uitgemest. Alle te grote kleren staan klaar om afgevoerd te worden richting mijn ouders om goed uitgezocht te worden en dergelijke en de bestelling staat klaar voor nieuwe kleren

Het wordt nog wel wat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 10:39:26 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39683785
Ik was zaterdag naar de kringloop en daar heb ik wat boeken en pockets die ik niet meer hoef heengebracht en een hele zak met kleren. Ben wel in de verleiding gekomen om weer een paar andere boeken mee te nemen
  maandag 10 juli 2006 @ 10:43:07 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683875
Ik heb dus eigenlijk geen boeken enzo die ik niet meer hoef
Maar ik heb dus wel de neiging om dus een aantal goed afsluitbare bakken te halen om mijn schoolspullen goed in op te bergen. Al mijn knutselspullen kan ik goed gebruiken als de buurkinderen komen enzo, dus die wil je wel redelijk in de buurt hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 10:58:36 #116
43556 miss_dynastie
pi_39684205
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef Troel het volgende:
een aantal goed afsluitbare bakken
Xenos
  maandag 10 juli 2006 @ 11:23:43 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39684787
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
  maandag 10 juli 2006 @ 11:51:36 #118
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39685529
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
  maandag 10 juli 2006 @ 12:11:55 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39686086
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
ik heb ze toch gevonden
pi_39686230
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:09 schreef Dinus het volgende:

[..]

Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Dankjewel.
Ach ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 10 juli 2006 @ 12:20:19 #121
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39686323
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef Nugget het volgende:
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39686656
Ik ben nog niet aan het flyladiën, maar ik ben al wel heel veel aan mijn kamer in mijn ouderlijk huis bezig. Ik gooi lekker veel troep weg die ik toch nooit mee zou nemen. Het is echt geweldig. Zo is het ook makkelijker om deze kamer 'schoon' te houden, ook al ben ik er bijna nooit meer
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 10 juli 2006 @ 12:43:15 #123
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39686992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Barb het volgende:

[..]

Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
Nee ik bedoel meer dingen die niet zo goed schoon willen en je dan even in kunt laten weken. Net als de afvalbak hierboven. Ik heb overigens niet echt bleek, maar de zuurstof-variant die niet schadelijk is voor milieu en kleren. Maakt geen vlekken en stinkt ook niet
  maandag 10 juli 2006 @ 12:45:47 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_39687072
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 12:53:04 #125
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39687301
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Troel het volgende:
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
Daar staat dus gek genoeg heel weinig op. Kijk uit dit, kijk uit dat. Nouja, ik probeer gewoon wel wat, kan vast geen kwaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')