abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:01:47 #76
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39622723
Ik heb
- raam voor buiten gewassen
- raam voor binnen gewassen
- keuken raam gewassen
- 2 taarten gemaakt
- boodschappen
- gesport (omg)

moet nog:
- 1 taart maken
- opruimen
- schoonmaken
- nog een x sporten

maar dat komt morgen
ik word helemaal gek van die emails want ze komen altijd op een tijd dat ik niet meer in staat ben engels te lezen
veni vidi gebanned
pi_39623119
Gewoon weggooien
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:18:10 #78
romantically challenged
pi_39623212
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon weggooien
ja doe ik ook
ik lees ze geen eens

maarr ik vond die tutorial van sink shinen handig
is er ook niet zo iets van ramen wassen? want ik weet echt niet wat waarvoor is enz.
en strijken? enz?
veni vidi gebanned
pi_39626942
Tjeesus; ik spit dit topic en de FlyLady website eens door en prompt is het of de duivel in me is gevaren. :-)

Ik heb de afgelopen twee dagen:

- de keukenlades (1 bestekla, 1 rommella) leeggehaald, uitgesopt en ontrommeld.
- idem voor het badkamermeubel.
- de badkamer in zijn geheel ontkalkt en gesopt.
- mijn kleding met een derde uitgedund.
- de woonkamer ontrommeld, gestofzuigd en gedweild.
- drie wassen weggewerkt.
- een paar gordijnen omgezoomd.

Pfoe. Wat een huisvlijt..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_39626975
Ik ga vandaag:
- de was opruimen
- de sink shinen

En ik moet nog werken, dus dan vind ik het wel weer prima eigenlijk.
pi_39627685
Het is weekend en dan hoeft een Flylady-volgeling volgens mij niets te doen, behalve dan de dagelijkse routine van sink shinen, en de wc enzo even afnemen.
Voor de ramen heb ik een tip van de glazenwasser, water met beetje afwasmiddel en beetje olijfolie en ze starlen en glimmen weer!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:30:42 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39627708
Olijfolie op je ramen? Dat heb ik nog nooit gehoord. Een scheutje azijn erbij wel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39627717
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Gek op mooie kleding.
pi_39627844
Ik doe het met shampoo en ammoniak (heel klein beetje maar). Dan is het vet eraf en het streept niet.
pi_39628556
Olijfolie
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39629518
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:39:18 #87
romantically challenged
pi_39630090
Goede tip van die ramen want bij mij waren ze helemaal streperig
veni vidi gebanned
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:16:55 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630843
Huiskamer is schoon, straks het toilet beneden. is de ramen buiten aan het doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:02 #89
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39630864
Ik doe vandaag geen moer.. want het is weekend..
pi_39630872
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!

Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ik Maar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.

Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"

Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat Mosselen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:18:54 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630884
Mijn ouders komen vandaag hun nieuwe auto showen, dus ik wil het toilet echt gewoon schoon hebben (shining toilet).

Maarja, als je dan toch bezig bent (daarnaast is zaterdag onze dag voor schoonmaken enzo ook wel)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39631921
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:18 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Kaat Mosselen?
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Zolang er was is, is er leven.
pi_39639322
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?

Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebt )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:55:41 #94
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_39639927
Nou ik heb me gisterenavond ook aangemeld, ben nl ook zo'n ramp in het huishouden. Of eigenlijk gewoon te lui
Kheb net de wasbakken (tja heb er 2) vol laten lopen met heet water en laat nu die bleek maar z'n werk doen, ben benieuwd!
Ik hoop ook dat ik het gewoon volhoud want als ik zo de reacties die werkt het in ieder geval wel.

Ik heb net wel even een before foto gemaakt en straks natuurlijk een oogverblindende aftershot maken. Als mn vriendje me straks ook even wil helpen zal ik die later wel posten (ben niet zo handig met dat soort dingen ).
klerkje
pi_39640638
Sjonge... blijkbaar was het huishoudweer vandaag

-afwasmachine uitgepakt en ingepakt
- veel was opgevouwen
- was opgehangen en afgehaald
- badkamer schoon (incl blinkende wasbak )
- gestofzuigd

dadelijk
-dweilen
-kwartier strijken....
pi_39653923
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
Gek op mooie kleding.
pi_39654522
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??

Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
. Moet ik dan elke dag posten dat ik de sink heb geshined?

Ik ben vandaag op dag 10 van de babysteps. Alle kleine troep is uit het huis: ik heb de Hot Spots van de keukentafel en het bureau aangepakt. En vanochtend heb ik het doe-het-zelf kastje van den man uitgeruimd, die zit bij een vriend van hem en dan kan ik mooi de verzameling kansloze schroeven waar we er nog maar 1 van hebben "maar die vast ergens handig voor zijn" opruimen .

En dat was het weer voor vandaag hoor, tis zondag .
pi_39654586
Whahaha wat een topic reeks
  zondag 9 juli 2006 @ 12:13:32 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_39655111
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 juli 2006 @ 12:15:13 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39655155
Vanmorgen mijn halkast uitgemest, 2 paar schoenen weggegooid en alles opnieuw ingedeeld. Sjaals opgevouwen en winterjassen weg. Nu kan die deur weer dicht
pi_39659383
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!

Ik heb 1x bleekmiddel gebruikt, maar nu doe ik het standaard met andere dingen zoals schoonmaakazijn. Ik wist niet eens dat er speciale azijn voor het schoonmaken was mar sinds flylady dus wel
  zondag 9 juli 2006 @ 17:25:10 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39663190
Ben nog niet echt aan het flyen maar ben wel mijn hele huis aan het declutteren
  zondag 9 juli 2006 @ 22:21:11 #103
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39672297
*alle aanwijzingen van de drill-instructrice weer heeft opgevolgd*

Ik dacht dat ik vrij had hé in het weekend

- Sink geshined (standaard tegenwoordig)
- Was gedaan
- en... de nieuwe instructie was dat je vooral even je douche en toilet moest gaan shinen. Nou vooruit dan maar weer...

Maar ik heb het wel gedaan
pi_39675349
Ik ben dit weekend ook weer lekker aan de slag geweest, ik ben nu bij dag 7, dus aankleden, sink shinen, positief denken, hotspots en vanavond kleren uitzoeken voor morgen. Ik heb ook een paar van die Body Clutter papieren uitgeprint, even kijken wat eruit komt als ik die bijhoud.

Gisteren ben ik op expeditie geweest naar de stad waar ik eigenlijk nooit meer kom sinds we hier een extra winkelcentrum hebben, ik heb allerlei spulletjes voor in huis gekocht die ik al wilde sinds dat we hier zijn komen wonen anderhalf jaar geleden, maar waar het steeds niet van kwam ze te kopen. Nu ik het huis zo schoon en opgeruimd aan het maken ben moet ik het ook een beetje leuk aankleden. Ik heb wel alleen functionele dingen gekocht hoor (zeeppompjes, mooie kussens voor op m'n balkon, een bak om lege flessen in te zetten in de keuken etc), geen clutter. Ik had ook kortingsbonnen in de bus gehad voor oa die Swiffer duster, nu staat erop dat het ding herbruikbaar is, maar kan iemand hier me vertellen hoe je het ding schoon krijgt ? Moet je hem onder de kraan doen ofzo ? Op de verpakking of de website staat het niet.

Vandaag heb ik m'n balkon gestofzuigd (kunstgras vs blaadjes en kattenharen) en de Clematis bijgewerkt, de laatste dingetjes in de keuken gedaan (de keuken is van boven tot onder van binnen en buiten schoon nu ) en 9 ramen gelapt. De wasmand begint leeg te raken, ik heb vanochtend maar wat kattenmandjes in de was gestopt.
pi_39675686
Pumpkin_Ruby: Grappig zeg dat heb ik dus ook van die nuttige dingen kopen. Sinds Flylady ben ik ook allerlei nuttige dingen gaan kopen zoals zo'n Swiffer, soda, glorix doekjes, zwabber ed. Dat stond eigenlijk al op het lijstje sinds ik hier ben komen wonen (eh... 4 jaar geleden ofzo ).

Dit weekend heb ik vandaag maar eens de tuin aangepakt. Weliswaar zegt Flylady daar niets over maar het was hoognodig met al dat gras / onkruid / wortels dat tussen de tegels uit groeit....
Gisteren heb ik heel stoer een fiets gemaakt en de fietstrainer in elkaar gezet. Meestal laat ik het even liggen maar ik ben gelijk aan de slag gegaan toen ik het pakket had ontvangen .
pi_39681581
Volgens mij maak je een swiffer duster niet schoon, volgens mij moet je die steeds weggooien...daar zit de verdienste voor swiffer in
pi_39681807
je kan de duster nog even flink uitschudden en dan weer gebruiken, maar na een paar keer is ie echt wel af...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 10 juli 2006 @ 08:14:23 #108
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39681878
Volgens mij zijn er ook al namaak swiffer dusters in de omloop. Zou ik trouwens liever gebruiken dan een plumeau, want dat wordt al helemaal zo'n stofnest! Zie ik meer als een stof-verplaats-hulpmiddel ipv stof-verwijder-hulpmiddel.

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!

Ik heb gisterochtend mijn huis betrekkelijk toonbaar achter gelaten en mijn hotelkamer hoef ik lekker niet schoon te maken!
  maandag 10 juli 2006 @ 09:43:33 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39682811
Ik vind dit:
quote:
Tomorrow is our Weekly Home Blessing hour. This is the time FlyLady spends blessing her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 10-07-2006 09:50:02 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 09:49:25 #110
79550 Ymke
your ghost
pi_39682918
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:14 schreef Liejannuh het volgende:

Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!
Gooi 1 per week een schepje soda in je afvoerputje van je gootsteen en giet er kokend water op , dan hou je je afvoer schoon

Gooi 1 per week een schep soda bij het was poeder , dan hou je je wastrommel schoon

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 10 juli 2006 @ 09:52:59 #111
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39682974
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit:
[..]

toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen

Die snapte ik ook niet inderdaad. Doe dan gewoon gelijk de hele kamer. Maar goed, die Amerikaanse huizen zijn natuurlijk een stuk groter dan de onze

Bovendien is het allemaal wel erg op het 'huisvrouwtje' geënt. Daar word ik wel een beetje kriebelig van
pi_39683004
Oh, na het hele weekend gefeest te hebben (en vrijdag nog een hoop gedaan) is het weer een rommeltje boven.

Zometeen maar even de was uitzoeken. En dan dat strijken....ben er al één week mee bezig, en heb nog steeds niets gedaan.
Ik wil een huishoudster voor één keer per week, die dat voor een leuk bedragje wilt doen Echt dat meen ik.....
  maandag 10 juli 2006 @ 10:35:56 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683713
Ik heb gisteren de klerenkast uitgemest. Alle te grote kleren staan klaar om afgevoerd te worden richting mijn ouders om goed uitgezocht te worden en dergelijke en de bestelling staat klaar voor nieuwe kleren

Het wordt nog wel wat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 10:39:26 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39683785
Ik was zaterdag naar de kringloop en daar heb ik wat boeken en pockets die ik niet meer hoef heengebracht en een hele zak met kleren. Ben wel in de verleiding gekomen om weer een paar andere boeken mee te nemen
  maandag 10 juli 2006 @ 10:43:07 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_39683875
Ik heb dus eigenlijk geen boeken enzo die ik niet meer hoef
Maar ik heb dus wel de neiging om dus een aantal goed afsluitbare bakken te halen om mijn schoolspullen goed in op te bergen. Al mijn knutselspullen kan ik goed gebruiken als de buurkinderen komen enzo, dus die wil je wel redelijk in de buurt hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 10:58:36 #116
43556 miss_dynastie
pi_39684205
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef Troel het volgende:
een aantal goed afsluitbare bakken
Xenos
  maandag 10 juli 2006 @ 11:23:43 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39684787
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
  maandag 10 juli 2006 @ 11:51:36 #118
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39685529
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
  maandag 10 juli 2006 @ 12:11:55 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39686086
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
ik heb volgens mij te hard gedeclutterd kan mijn melktandjes negens vinden
ik heb ze toch gevonden
pi_39686230
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:09 schreef Dinus het volgende:

[..]

Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.

Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Dankjewel.
Ach ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:20:19 #121
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39686323
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef Nugget het volgende:
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39686656
Ik ben nog niet aan het flyladiën, maar ik ben al wel heel veel aan mijn kamer in mijn ouderlijk huis bezig. Ik gooi lekker veel troep weg die ik toch nooit mee zou nemen. Het is echt geweldig. Zo is het ook makkelijker om deze kamer 'schoon' te houden, ook al ben ik er bijna nooit meer
  maandag 10 juli 2006 @ 12:43:15 #123
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39686992
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Barb het volgende:

[..]

Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.

Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
Nee ik bedoel meer dingen die niet zo goed schoon willen en je dan even in kunt laten weken. Net als de afvalbak hierboven. Ik heb overigens niet echt bleek, maar de zuurstof-variant die niet schadelijk is voor milieu en kleren. Maakt geen vlekken en stinkt ook niet
  maandag 10 juli 2006 @ 12:45:47 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_39687072
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juli 2006 @ 12:53:04 #125
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39687301
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Troel het volgende:
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
Daar staat dus gek genoeg heel weinig op. Kijk uit dit, kijk uit dat. Nouja, ik probeer gewoon wel wat, kan vast geen kwaad
pi_39688416
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.

Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
Gek op mooie kleding.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:56:59 #127
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39689152
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:34 schreef MissFrodo het volgende:
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.

Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
Goed plan
pi_39695230
Na een week vakantie ga ik nu gewoon weer verder met de Beginner Babysteps. Vandaag stap 6: Hotspots!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39696588
Pfff dat Kelly's klusje van vandaag, was met 15 minuten een beetje optimistisch....
Je gasfornuis 15 minuten schoonmaken en dan stoppen....
uhm toen zag mijn gas fornuis nog blauw van het schoonmaakmiddel en lagen de gaspitten nog in de soda. 3 kwartier beziggeweest, maar het gasfornuis is schoon
pi_39701743
Ik ben trouwens dol op de Weekly Home Blessing Hours! Het werkt echt, na een uur is mijn hele huis toonbaar (alleen haal ik de 10 minuten voor het stofzuigen niet, ik heb absoluut langer nodig om alle kamers te doen...)
pi_39702030
Ik heb Kelly's klusje helemaal niet ontvangen.....vreemd.

Ga maar is even op de site rondneuzen voor die blessing toestand, zegt me nu nog niets...
Gek op mooie kleding.
pi_39702090
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:28:07 #133
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703103
Mijn control journal - ik ben op dag 8 van de babysteps - is af! Ik mocht me niet laten leiden door perfectionisme dus... ben ik iéts minder perfectionistisch geweest dan normaal.

pi_39703199
Iets minder perfect hè, Nugget
pi_39703238
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden

wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39703272
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......

Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Gek op mooie kleding.
pi_39703314
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef DarkElf het volgende:

ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden

wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
Ben het 100% met je eens
pi_39703386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......
http://www.flylady.org/

Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone

Klik op Kelly's Mission
  maandag 10 juli 2006 @ 21:35:47 #139
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703404
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Iets minder perfect hè, Nugget
Nou
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:

Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Nee, dit is een notitieblokje wat ik bij de Hema gekocht heb. En ik heb Flylady geprint en uitgeknipt en er tekst bij gedaan. Ik vind het vooral fijn omdat het een 'horizontaal' boekje is en ik hem overal rechtop neer kan zetten. Hij was een eurootje of twee geloof ik
pi_39703526
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone

Klik op Kelly's Mission
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist

Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
Gek op mooie kleding.
pi_39703542
Ik heb een roze multomap genomen en voor het plastic venster aan de voorkant heb ik deze in A4-formaat geschoven: http://www.flylady.org/images/nowhine.pdf

maandag 10 juli 2006 @ 21:42:28 #142
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39703658
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:39 schreef MissFrodo het volgende:

[..]

Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist

Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.

(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon! )
pi_39703862
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:42 schreef Nugget het volgende:

[..]

Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.

(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon! )
hier nog zo een

maar ik ben ook wel een alles of niets type: of ik maak alles schoon, of ik doe helemaal niets in huis. Geld ook voor andere aspecten van mijn leven, en is af en toe wel erg vermoeiend (routines opbouwen kan ik niet goed). Ik denk eigenlijk ook dat het flylady systeem niet zo gaat werken bij mij op de lange duur, maar ik wil wel af en toe wat peptalk krijgen om klusjes te doen.
pi_39703914
Maar daar gaat het dus juist mis volgens flylady, octo. Die alles of niets mentaliteit had ik ook...maar dan stapelt zich het werk op en zag ik er steeds meer tegenop en als ik het dan deed was ik een halve - hele dag bezig Nu ben ik steeds maar heel even bezig en mijn huis houdt zichzelf schoon lijkt het wel!
  maandag 10 juli 2006 @ 21:51:26 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39704027
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
pi_39704063
maar ik kan me er vaak gewoon niet toe zetten om ook maar een klein beetje te doen. Als ik eenmaal op gang ben (eigenlijk gebruik ik daar de zaterdag voor) dan blijf ik ook bezig, en vind dat ook niet erg.

Hou jij vaste tijden aan om iets te doen? Ik zou een soort van klokje moeten hebben met reminders wanneer ik iets moet gaan doen.
pi_39704094
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Aventura het volgende:
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
Ik heb er vooral lijstjes inzitten, Aventura. Lijstjes met wat ik wanneer 'hoor' te doen.
Maar ook een 'ik ga op reis en neem mee...' lijstje bijvoorbeeld.
pi_39704704
Wow Nugget wat een stoer Control Journal!
pi_39704853
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klik op Kelly's Mission
ah thenks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39706620
Ik hielp vanavond een client met de afwas en kreeg de neiging om zijn sink te laten shinen
Out of my mind, back in five minutes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')