ja doe ik ookquote:
Kaat Mosselen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef Dinus het volgende:
Leuk topic dit!
Ik ben een tijdje fanatiek aan het Kaat Mosselen geweest, heeft een beetje weg (gepikt) van Flylady denk ikMaar het helpt wel degelijk! Mijn sink shined meestal wel en laden opruimen kost steeds minder tijd.
Declutteren is leuk en lekker maar sla er niet in door hoor
Een kennis liet me laatst haar nieuwe interieur zien, het was net of ik een meubelzaak binnenstapte, er was niets persoonlijks meer in haar huis te ontdekken.
Ze liet me trots een aantal lege kasten zien. "moet je eens kijken" zei ze. " ik heb alle troep weggedaan, wat een ruimte he"![]()
Ze had een manische grijns op haar gezicht.
Ze had niet alleen gedeclutterd, maar gewoon al haar spullen weggedaan.
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.quote:
Het lijkt mij dat de glazenwasser heel erg in het directe resultaat voor de klant is geïnteresseerd is en niet in het iets langere termijn effect. Je ramen worden een beetje vettig en dat trekt juist weer viezigheid aan (zodat je weer snel de glazenwasser nodig hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
Azijn werkt tegen strepen dacht ik, toch?
Van olijfolie, heel klein beetje hoor, gaan ze glanzen en scheelt ook met strepen.
Ik hoorde het van de glazenwasser.
quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef MissFrodo het volgende:
Wat een stilte op het Flylady front, is iedereen alweer gestopt met de routine??
Ondanks dat ik dit weekend niets meer zo doen dan sink shinen en wc swipen heb ik net de afvalbak in de bleek gezet. Tja hij was vol en ik moest hem toch legen en toen dacht ik als ik het morgen doe is de nieuwe zak nog niet vol en dan duurt het dus weer even.
quote:Op zondag 9 juli 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik wil het toch nogmaals zeggen. Bleek is idioot mileuonvriendelijk en schoonmaakazijn werkt ook voor het shinen van je sink!
toch wel een beetje bullshitquote:Tomorrow is our Weekly Home Blessing hour. This is the time FlyLady spends blessing her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
Gooi 1 per week een schepje soda in je afvoerputje van je gootsteen en giet er kokend water op , dan hou je je afvoer schoonquote:Op maandag 10 juli 2006 08:14 schreef Liejannuh het volgende:
Wat moet je trouwens doen met die soda? Heb het wel ergens voorbij zien komen en toen ik het zag liggen heb ik het gelijk gekocht, weet alleen niet meer waarvoor!
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit:
[..]
toch wel een beetje bullshit
Afgezien van dat enge Blessing-gedeelte: als ik hevig zwetend mijn zware stofzuiger uit de bergkast heb getild, dan ga ik er vervolgens niet alleen het midden van elke kamer mee zuigen
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:43 schreef Troel het volgende:
een aantal goed afsluitbare bakken
ik heb ze toch gevondenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
ik heb volgens mij te hard gedeclutterdkan mijn melktandjes negens vinden
![]()
Dankjewel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:09 schreef Dinus het volgende:
[..]
Kaat mossel werkt een beetje hetzelfde als flylady. Is alleen in het nederlands en ik weet niet of ze inmiddels een website heeft. Als je lid wordt van de mailgroep (www.yahoogroups.com) krijg je ook mailtjes in dezelfde soort stijl als Flylady. En er is een mailgroep voor gebabbel over poetsen en allerhande zaken.
Maar iets zegt me dat Flylady origineler en dus leuker is!
Bedoel je kleding ofzo?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef Nugget het volgende:
Wat kun je eigenlijk in bleek leggen en wat niet?
Nee ik bedoel meer dingen die niet zo goed schoon willen en je dan even in kunt laten weken. Net als de afvalbak hierboven. Ik heb overigens niet echt bleek, maar de zuurstof-variant die niet schadelijk is voor milieu en kleren. Maakt geen vlekken en stinkt ook nietquote:Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Barb het volgende:
[..]
Bedoel je kleding ofzo?
Want dat zou ik nooit in de bleek leggen, dan hou je geen draad meer over. Bleekmiddel is echt heel slecht. Hoogstens kun je een scheutje bij je witte was doen om die weer wat witter te krijgen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat dit helemaal niet werkt. Bij mij blijft grauw echt gewoon grauw helaas.
Verder gebruik ik net als Troel geen bleek maar schoonmaakazijn en dat gebruik ik op ieder materiaal (voegen, gootsteen, wastafel etc), behalve mijn laminaatvloer.
Daar staat dus gek genoeg heel weinig op. Kijk uit dit, kijk uit dat. Nouja, ik probeer gewoon wel wat, kan vast geen kwaadquote:Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Troel het volgende:
Je kan het voor een heleboel dingen gebruiken, maar kijk bij zo'n zuurstofvariant gewoon even op de verpakking.
Goed planquote:Op maandag 10 juli 2006 13:34 schreef MissFrodo het volgende:
De zuurstof variant en de gewone gebruik ik soms voor de wcpot, in echte vieze gevallen.
Kan ook voor gootsteen, douche, bad, vuilnisbak, kattenbak, theekringen in je kopjes (weg goed uitspoelen daarna), etc. etc.
Bij twijfel even op een niet zichtbaar plekje proberen, tis nogal aggressief spul vandaar.
En als het niet nodig is gewoon allesreiniger of schoonmaakazijn ofzo gebruiken.
ik blijf het toch een enorme chaotische site vindenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk altijd even op de site wat Kelly's klusje is als ik ga schoonmaken.
Ben het 100% met je eensquote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef DarkElf het volgende:
ik blijf het toch een enorme chaotische site vinden![]()
wel tips geven om je huis op te ruimen etc maar zelf zo'n site hebben
http://www.flylady.org/quote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Ik heb net op de site zitten zoeken, vond wel de home blessing toestand maar niet Kelly's klusje......
Nouquote:
Nee, dit is een notitieblokje wat ik bij de Hema gekocht heb. En ik heb Flylady geprint en uitgeknipt en er tekst bij gedaan. Ik vind het vooral fijn omdat het een 'horizontaal' boekje is en ik hem overal rechtop neer kan zetten. Hij was een eurootje of twee geloof ikquote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef MissFrodo het volgende:
Nugget, heb je het echte boekje besteld?
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemistquote:Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.flylady.org/
Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone
Klik op Kelly's Mission
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:39 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Thanks, gevonden. Gelukkig heb ik pas oven en fornuis helemaal geboend en heb ik dus geen klusje gemist![]()
Nugget het ziet er erg profi uit zo dat boekje leuk!!
hier nog zo eenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:42 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dankjewel! Als je hem zelf ook wil kopen, moet je zoeken naar een felroze boekje met een doorzichtig blaadje ervoor met NOTES er op. Ik heb de hele HEMA doorgelopen tot ik het... ehm, ja. perfecte boekje er voor vond.
(Dat is dus echt iets wat ik compleet negeer van Flylady, niet perfectionistisch mogen zijn. Ik ben vormgever, c'mon!)
Ik heb er vooral lijstjes inzitten, Aventura. Lijstjes met wat ik wanneer 'hoor' te doen.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Aventura het volgende:
Wat schrijven jullie dan psies in jullie boekjes/mappen?
ah thenksquote:Op maandag 10 juli 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.flylady.org/
Scroll naar: Basic Weekly Plan.... Jump in where you are! klik op Current FLY zone
Klik op Kelly's Mission
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |