Nou hier ook schoonmaakspullen...maar ook 20 schuursponsjes al dan niet gebruikt... alles dwars door elkaar... bijna lege flessen schoonmaakmiddel....quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:10 schreef Sanne het volgende:
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:07 schreef Sanne het volgende:
Niet schrikken!!!
Before:
[afbeelding]
![]()
After:
[afbeelding]
![]()
Wow jij krijgt je vriend zover, ik ben jaloersquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeftEn hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.
Die van mij doet ook bijna niks in huis, maar daar ga ik met babysteps wat aan proberen te doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef aidyl het volgende:
[..]
Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
Of je katten moeten heel veel scheitenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar
Ik heb het over het van de galerij af en naar beneden dragen van bakken met een omhandige omvang en zo'n 7 kilo kleikorrels erin (x3)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Of je katten moeten heel veel scheitenOf je bent niet echt sterk, of zo
![]()
Niet dat daar iets mis mee is![]()
nou mijn planning is geen planning meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:49 schreef DarkElf het volgende:
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft
staat nog op de planning: stofzuigen
Blote benen en een gewoon strijkijzer ook nietquote:Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef Sanne het volgende:
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.
Au.
Ik meen warm water met soda.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:56 schreef caitlynn het volgende:
En ga zo beginnen aan de koelkastMet welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
Dekbedovetrekken strijken?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
Drie dekbedovertrekken gestreken.
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
Haha, mutsjequote:Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Sanne het volgende:
[..]
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.aspquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:
[afbeelding]
wastafel-sink bij gebrek aan beter
en dit mijn nette tafel waar ik gasten aan ontvang:
[afbeelding]
en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,
... ben ik dan al klaar voor FlyLady?![]()
Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.![]()
Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?![]()
When you get up the next morning, your sink will greet you and a smile will come across your lovely face.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.asp
Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]
en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,
Ik kan prima dingen laten versloffen, ik vind altijd alles terug in de chaos. Maar als er visite komt ofzo, dan krijg ik wel de kriebelsquote:Op maandag 17 juli 2006 01:21 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor.. "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.
Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel..
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer nietquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]
We got a winnerquote:Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:
[afbeelding]
wastafel-sink bij gebrek aan beter
[afbeelding]
... ben ik dan al klaar voor FlyLady?![]()
Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.![]()
Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?![]()
Cillit-Bang werkt overigens echtquote:Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:36 schreef shmoopy het volgende:
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.
Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Daarom moet je ook babysteps doen!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Cillit-Bang werkt overigens echt.
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!
[afbeelding]
Grappig is dat, hé?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
Dat heb ik dus ook, kast vol met allerlei middeltjes en flessen die eerst maar eens opmoeten.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef Sanne het volgende:
[..]
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
Ik heb er nu meerdere.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
Ik mag ze vanaf vandaag ook gaan doen, maar ik deed het de hele tijd al. Vind missies heel motiverend!quote:Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...
Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
quote:Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet(en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)
Twijfelachtig compliment natuurlijkquote:
Weet ik. Ik heb ook geen chloor. En de winkels waren dicht vannacht. Ik heb er bleek in rond gespoten (geen idee of dat magquote:Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Sinds ik een vaatwasser heb is mijn aanrecht vrijwel leeg, en de gootsteen schoonquote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Haha!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!
[afbeelding]
Kijk, weet wat geleerdquote:Op maandag 17 juli 2006 11:42 schreef Troel het volgende:
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zoquote:Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef MissFrodo het volgende:
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo![]()
Die 400 is van een reis naar Zuid-Amerika die heel tof was, die ik speciaal heb laten afdrukken om in te plakken, en daarna mag ik pas verder met afdrukken van mezelfquote:Op maandag 17 juli 2006 11:53 schreef MissFrodo het volgende:
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen![]()
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!![]()
Nee, dat is wat ik ervoor allemaal al verzameld had. Al heb ik naar aanleiding van dit topic wel wat dingen gekocht, maar niet zozeer door FlyLady zelf.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sanne, dat ziet er opgeruimder uitMaar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
Hé, wat slimquote:Op maandag 17 juli 2006 11:29 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb er nu meerdere.
Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |