abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39798301
mijn gootsteenkastje is ineens voor de helft leeg
Nooit geweten dat dat kon!
(ja ik loop een dagje achter zit in de nachtdienst)
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:10:50 #202
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39798322
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39799522
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:10 schreef Sanne het volgende:
Ik heb alleen maar schoonmaakspullen in mijn gootsteenkastje. Moet je die ook opruimen? Ga ik toch niet weggooien ofzo?
Nou hier ook schoonmaakspullen...maar ook 20 schuursponsjes al dan niet gebruikt... alles dwars door elkaar... bijna lege flessen schoonmaakmiddel....
Soorten schoonmaakmiddel die ik al lang niet meer gebruik omdat ik er allergisch voor ben...
Dingen die veel beter op een andere plaats konden
"goh als ik de fles wc eend naast het toilet zet dan is de kans dat ie gebruikt word een stuk groter.... ow ik heb nog een nieuwe afwasborstel nou mooi dan kan die oude vervangen.... ow zie hier achterin een doosje schoonmaakspul voor de vaatwasser... ja het is inderdaad wel weer tijd om dat te doen"

Dus dat ruimde al met al best flink op.
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:53:10 #204
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39799814
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:07 schreef Sanne het volgende:
Niet schrikken!!!

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_39800722
Sanne
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 22:57:55 #206
43556 miss_dynastie
pi_39804058
Sanne

Een half jaar geleden heb ik een kast gekocht om de vele mappen beter op te kunnen bergen. Hij is inmiddels helemaal ingeruimd
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:04:24 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_39804325
Ik heb vandaag de werkkamer half opgeruimd (mijn helft ) en alles netjes in dozen opgeruimd met stickertjes erop van wat er precies inzit!

Volgende keer de andere helft (en ik had meer dozen moeten kopen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:28:42 #208
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39812062
Wow Sanne!!

Hulde, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39812323
wow sanne, goed zeg!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39812347
heb net een was opgehangen, de wc schoongemaakt, de keuken opgeruimd, mijn sink geshined , staat nog op de planning huis opruimen want ik krijg bezoek vanmiddag

moet vandaag van Kelly de bovenkant van de koelkast schoonmaken, maar dat doet Mr DE altijd want zelfs met stoel kom ik er niet bij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:56:08 #211
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39812393
Sanne!! Wat opgeruimd!
Ik heb gister mijn keuken gedaan. Beter gezegd, mijn aanrecht en de deurtjes van mn keukenkastjes. De inhoud doe ik vanavond of morgen wel.

Ik heb trouwens wel woensdagnacht toch ik thuis kwam van een paar dagen Berlijn, wel alles gelijk opgeruimd. Dat is ook wel een redelijk handige methode.
pi_39812414
Mijn koelkastje heeft een werkblad over zich heen, dus die klus doe ik lekker niet.
Merk wel dat mijn huis met sprongen mooier wordt.
Straks naar Ikea om wat leuke en handige dingetjes te shoppen en ik ben gisteren begonnen met inplakken van oude foto's, dan kan die stapel die achter het bed ligt ook eens de kast in.
Verder netjes de wc gedaan en de sink, voor de douchecel ga ik vandaag zo'n wisser halen zodat ik die ook kan bijhouden.
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:40:27 #213
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39813117
Mijn koelkast heeft een combimagnetron op zich staan. Nu moet ik ze zeker allebei doen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39814188
Waarom niet ? En je moet toch lekker niks als je het echt niet wilt ? (wow, dat bureau )

Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeft En hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.

Ik heb bedacht dat ik elke week een nieuw recept moet proberen, vanavond maak ik risotto met garnalen en zeekraal (uit Bluezz haar kookschrift gehaald). Ben benieuwd of het lekker is.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:55:56 #215
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39814893
oh ik ben echt blij dat ik dinsdag de oven en de magnetron schoon heb gemaakt, want die staan bij mij op de koelkast dus die heb ik toen ook gelijk gedaan (anders kon ik weer alles ervan af tillen)

Vandaag ga ik maar eens proberen om een Control Journal in elkaar te zetten, dat lijkt me nog niet zo makkelijk
15 jaar te laat geboren...
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:57:19 #216
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39814930
Ik ben mijn oude toetsenbord aan het soppen. En dan wel echt soppen. Met afwasborstel, schuursponsje, doekje, ontvetter en de hele reut. En daarna nog even grondig uitgespoeld. Ben benieuwd of ie het overleeft. Het was wel erg veel water geloof ik, maar hij was ook erg vuil.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:59:31 #217
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39814991
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zag dat m'n vriend vanochtend weer uit zichzel de badkamer ge-Swish&Swiped heeft En hij was gisteren een beetje aan het brommen dat hij 15 minuten moest declutteren (hij koos CDs terug in de kast doen), tot ik hem vroeg of het nu echt heel lang was. Dat viel dan toch wel erg mee volgens hem.
Wow jij krijgt je vriend zover, ik ben jaloers Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
pi_39815561
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef aidyl het volgende:

[..]

Die van mijn doet haast niks in huis, en ik krijg m ook niet zo ver *zei zij verbittert....*
Die van mij doet ook bijna niks in huis, maar daar ga ik met babysteps wat aan proberen te doen Hij doucht altjd nogal uitgebreid dus dan kan hij daar best even Swish& Swipe doen, en ik kan zijn spullen niet declutteren want dan gooi ik vast verkeerde dingen weg en/of hij kan zelf niks meer vinden. Hij moet 's ochtends altijd vroeg weg dus dan doet hij een wasje in de machine, dan is die (bijna) klaar als ik uit bed kom, en dan hang ik dat op voordat ik ga ontbijten. Allemaal dingetjes die toch een kleine moeite zijn. Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar en dan kan hij de sterke man uithangen

De was doen, stofzuigen en dweilen zijn officieel zijn taken, maar dat doet hij dus uit zichzelf echt niet, en ik deed het ook niet want dat was toch zijn taak, en daarom was het altijd een bende. Ik herinner hem er nu voortdurend aan dat hij de was aanzet (ik hang en ruim het op), en dat werkt, maar voor het stofzuigen en dweilen moet ik nog wat verzinnen. Misschien dat ik stofzuig in het "home-blessing hour" en dat hij iedere dag een kwartier uitgebreid stofzuigt en zo gedurende de week het hele huis doet ofzo.
pi_39815736
Die van mij helpt wel maar alleen omdat hij:
- ziet dat het werkt
- ik gezegd heb dat we dan het weekend niets hoeven te doen
- hij toch al een aantal taken altijd braaf deed
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:29:58 #220
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39815813
Dames gooi die mannen dan de deur uit, in je eentje maak je een stuk minder troep.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:47:50 #221
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39816338
je kan niet met ze, en je kan niet zonder ze hè
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:50:11 #222
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39816424
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Verder leegt hij de kattenbakken want die zijn mij te zwaar
Of je katten moeten heel veel scheiten Of je bent niet echt sterk, of zo
Niet dat daar iets mis mee is
veni vidi gebanned
pi_39817495
Weer jammer van Kelly's Mission. Bovenop mijn koelkast staat een combimagnetron. Die heb ik net gedeclutterd en schoongemaakt tegelijk met het plankje boven de gootsteen.

Lekker verder met de babysteps dus. Vandaag ga ik 15 minuten iets doen. Er staat dat je afval moet verzamelen, maar ik denk zelf aan afstoffen. Dat vind ik leuker. En ook een wasje draaien, ophangen, opvouwen en opruimen.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39819450
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Of je katten moeten heel veel scheiten Of je bent niet echt sterk, of zo
Niet dat daar iets mis mee is
Ik heb het over het van de galerij af en naar beneden dragen van bakken met een omhandige omvang en zo'n 7 kilo kleikorrels erin (x3)
pi_39820384
Koelkast schoonmaken... Is hier ook wel nodig.. Dat ga ik dadelik meteen doen

Verder heb ik vandaag:
Beneden gestoft.
Gezogen, en met de swiffer rond gegaan. (lang leve de beestenharen)
Gestreken (nog lang niet alles, maar het geen wat van het weekend gedragen gaat worden wel)

En ga zo beginnen aan de koelkast Met welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:59:37 #226
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39820460
De magnetron is helemaal schoon! En er bovenop. Moest me wel inhouden om niet met de hele koelkast verder te gaan, maar de missie was erbovenop dus daar heb ik het bij gelaten.

Wasje gedaan. Bed verschoond. Misschien dat ik straks mijn klerenkast eens ga uitmesten. Of in ieder geval een plank ervan. I'm a chick on a mission!
pi_39843497
Douche is schoon en vanmorgen voor het eerst de trekker gebruikt op de muren.
Nieuwe wcbril gemonteerd, nu schuif ik niet meer over de pot heen met bril en al.
Schoenenkasten opgehangen en schoenen erin gedaan.
Niewe lamp, had al 7 jaar een peertje, opgehangen in de gang.
Dit weekend alleen nog het sleutelkastje en magneetbord ophangen en fotolijst die al 3 jaar op de grond staat te wachten.
Gek op mooie kleding.
pi_39843516
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft

staat nog op de planning: stofzuigen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39843883
Vandaag ga ik de was opruimen . En mn baby step is dat ik een hele e-mail moet lezen .
pi_39844092
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:49 schreef DarkElf het volgende:
wc schoongemaakt
overal opgeruimd
keuken aan kant
sink geshined
overal gestoft

staat nog op de planning: stofzuigen
nou mijn planning is geen planning meer.

Oh en ik ben alleen zo actief omdat ik bezoek krijg vandaag moet toch een schoon huis hebben dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39844780
Dit weekend even wat klusjes van vorige week doen (jaja, dat mag niet van fly lady, maar het stapelde zich een beetje op deze week )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:50:12 #232
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39846131
Het is zaterdag dus ik doe waarschijnlijk geen moer. Misschien een wasje.. en als ik me heel stoer voel dan wit ik wellicht ook die ene muur nog (maar dan moet het wel heel erg meezitten).
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:53:11 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39846194
Het is weekend dus er hoeft ook niets.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:56:26 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_39846254
Nou, de was is al helemaal gedaan, de kast in de logeerkamer is aan de linkerkant opgeruimd (de kant met oude kleren, dekbedovertrekken en handdoeken) en ook het stookhok is opgeruimd (vaatdoekjes en veel schoonmaakmiddelen). Verder heb ik de vloer in de keuken gedweild en zit ik met het idee om de keuken eens een goede beurt te geven en alles weg te gooien wat ik niet meer wil gebruiken, maar vind het eigenlijk te warm worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:57:34 #235
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39846270
Ik heb gisteren een frituurpan een oud koffiezetapparaat en een waterkoker weggegooid. Ruimde wel lekker op.
pi_39851395
Ik heb vandaag:
- boodschappen gedaan
- de was opgeruimd
- mijn ochtendroutine gedaan

Dag 16 van de baby steps \o/
  zondag 16 juli 2006 @ 12:14:50 #237
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39872600
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.

Au.
pi_39873410
Een iets te kort shirtje en een deksel die van het fornuis afschuift idem.
* fee-tje kent het gevoel .

Vandaag ga ik verder de was opruimen en verder lekker niks .
  zondag 16 juli 2006 @ 13:09:20 #239
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39873861
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:14 schreef Sanne het volgende:
Vandaag geleerd:
een iets te kort shirtje en een stoomstrijkijzer gaan niet samen.

Au.
Blote benen en een gewoon strijkijzer ook niet
(Wij hebben zo een ding zonder stoom en zulks.. 30 jaar oud
was gelijk de 1e en laatste x)
(Nee heb niet ZULKE lange benen.. Dat plankding was gewoon niet zo hoog )
veni vidi gebanned
pi_39875850
Ieekks, da's niet fijn met die strijkijzers

Ik heb ons bed maar weer eens verschoond, was opgevouwen en opgeruimd.

Ohja, het kinderspeelhuisje gedeclutterd en ons terrasje geveegd, wat voelt dat nu lekker met blote voeten op die warme zandvrije stenen!

Er zit nu een brood in de broodbakmachine
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:26:49 #241
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39875916
Drie dekbedovertrekken gestreken.
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
pi_39876163
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
Zolang er was is, is er leven.
pi_39876645
Ik heb de laatste was opgeruimd \o/.
Wat me wel opval is dat de baby steps me de laatste tijd niks nieuws vertellen . Dingen als "lees je e-mail" en "verwijder je e-mail" en "ga op tijd naar bed" . Daar wordt mn huis niet schoon van potverdrie.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:14:30 #244
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39880136
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:56 schreef caitlynn het volgende:
En ga zo beginnen aan de koelkast Met welk schoonmaak middel kan ik dit het beste doen?
Ik meen warm water met soda.
When I rush it hits me
  zondag 16 juli 2006 @ 18:12:14 #245
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39881489
Vandaag ondanks dat het zondag is erg ijverig. Vriend heeft schuurdeur geschilderd, ikzelf de keukendeur en raamkozijnen.

En net besloten dat we toch een was/droogcombinatie willen en daarom onze wasmachine en wasdroger te koop gezet op Marktplaats.
Eerst maar eens kijken wat die opleveren en dan kijken of het de moeite loont om te verkopen en een combi aan te schaffen.

Verder de koeien geschilderd. Staan al bijna een jaar in de slaapkamer, van die paperform koeien, te wachten op een verfje en een mooi plekje. Welnu de basislaag en de eerste verflaag zitten erop.
Gek op mooie kleding.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:28:06 #246
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39881850
Ik heb al mijn was gedaan, m'n sink geshined en m'n haar geverfd (wat op zich al een klus genoeg is met erg lang haar), dus ik vond het wel weer mooi geweest
pi_39883108
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef Sanne het volgende:
En daarmee meteen de logeerkamer flink ontclutterd.
Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 16 juli 2006 @ 19:48:15 #248
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39883849
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dekbedovetrekken strijken?
Dat zou ik nou nooit doen
Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
pi_39885252
Wat een geweldig topic! Ik had al eerder gehoord van FlyLady maar me er nooit zo in verdiept. Ik was op zoek op Fok naar schoonmaaktips (ik wil wat meer structuur in het huishouden en gewoon, nou ja een schoner huis)
Dit is echt zo motiverend om te lezen allemaal! Ik heb nu bijgelezen tot deeltje 2.
Ik ben daarnet begonnen met de shiny sink. In de keuken hebben we 2 wasbakken, dus eerst de rechter en straks de linker. Heb net ook al foto's staan maken van "before", kreeg wel een heel vreemde blik van m'n vriend (quote: "I don't even wanna know")

Ik moet alleen wel opletten het komende uur terwijl de sink gaat shinen, want er zit dus chloor in en onze katten zijn dol op chloor, ik zie ze ervoor aan dat ze uit dat chloorwater gaan slurpen dus effe in de gaten houden.
Straks (of morgen) before and after pics!
Mind the gap
  zondag 16 juli 2006 @ 20:46:26 #250
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39885324
Ik haaaaaaat strijken, maar ik heb gisteren heel mn strijk gedaan En dekbedden, die zijn wel heerlijk om onder te liggen als ze gestreken zijn, maar omdat ik zo'n hekel aan strijken heb strijk ik ze gewoon niet

Ik ben bezig aan mn control journal, dat gaat echt lekker! Valt niet tegen, en het is makkelijk om te gebruiken
pi_39886957
Zoooo! De gootsteen blinkt weer Er was alleen geen chloor meer in huis dus heb ik WC Eend Chloor gebruikt, met erna allesreiniger en Glassex.

Voor, tijdens en na:

Voor:

Tijdens:

Na: (alleen de rechter, de linker staat nu in de chloor)

Mind the gap
  zondag 16 juli 2006 @ 22:07:06 #252
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39887474
Was gedaan en opgehangen en er weer afgehaald en opgevouwen en in de kast gelegd.
Gordijnen gewassen, opgehangen, er weer af gehaald en opgehangen.
Trap helemaal afgesopt.
Lege flessen en statiegeldflessen verzameld en in fietstas gedaan ter inlevering morgenvroeg.
Tuin gesproeid.
Hele huis gestofzuigd.

Drukke dag voor een zondag, .
When I rush it hits me
pi_39887755
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Sanne het volgende:

[..]

Doe ik normaal ook nooit, maar ik had er zin in en het werkt zo rustgevend op mij.
Haha, mutsje
  zondag 16 juli 2006 @ 23:09:25 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39889535
Als dit nou mijn sink is he, op dit moment:

wastafel-sink bij gebrek aan beter

en dit mijn nette tafel waar ik gasten aan ontvang:

en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,

... ben ik dan al klaar voor FlyLady?

Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.

Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_39890138
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:09 schreef Lemijn het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

en ik al een week vrij heb en het voornemen om het hier eens op te ruimen, en daar wordt het alleen maar erger van,

Ik zie het al voor me. Ik maak een ander adres zodat de huidige niet wordt ondergespamd, en over een week open ik die niet meer omdat ik moet schoonmaken van haar.

Bleh. Maar ik ben misschien toch wel gemotiveerd. Stap 1: hoe shine ik die sink?
http://www.flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.asp

Ik krijg waarschijnlijk deze week nog wat bezoek en dat is op het moment niet erg
Is wel leuk als voorbereiden op bezoek bestaat uit een bos bloemen voor op tafel kopen ofzo in plaats van opruimen en stressen
  zondag 16 juli 2006 @ 23:37:01 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39890528
quote:
When you get up the next morning, your sink will greet you and a smile will come across your lovely face.
Hehe. Die sink is aan mijn voeteneind. Doe mij die smile. Snel verder lezen.

Oh ja, ik was van de week nog vet in de stress omdat ik onverwacht bezoek kreeg. Dat kan ik dus echt niet aan he. Aangekondigd bezoek is tegenop te opruimen, maar onverwacht? Brr...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 17 juli 2006 @ 01:05:44 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39893084

Ok, dat was leuk, èn lang geleden.
Nu de rest nog.
pi_39893468
quote:

[afbeelding]

Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor. . "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.

Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39896592
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:21 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ergens vind ik het gewoon knap dat je dat kan. Een vriendin van mij kan het ook zo makkelijk allemaal laten waaien. (Getrouwd, kinderen van 6 en 9 jaar, dus jaaaaaaaaaaaaa, troep heeft ze wel.) "Troep? Ja en? Ligt er morgen ook nog wel, hoor. . "
Lijkt me zo lekker, want ik word compleet neurotisch van dit soort chaos en loop dus altijd op te ruimen.

Alles moet een vaste plek en alles wordt opgeruimd voordat ik wegga of naar bed ga. Vermoeiend wel. .
Ik kan prima dingen laten versloffen, ik vind altijd alles terug in de chaos. Maar als er visite komt ofzo, dan krijg ik wel de kriebels . En eens in de zoveel tijd, als het opstapelt, dan ga ik een dag obsessief schoonmaken .
  maandag 17 juli 2006 @ 08:35:32 #260
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39897305
Als ik visite krijg zet ik tegenwoordig de wekker op half zeven, en ga ik als een witte tornado door het huis heen.
Mijn familie heeft écht geen idee hoe erg het hier is als ze eens onaangekondigd langs zouden komen.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 09:12:04 #261
43556 miss_dynastie
pi_39897697
quote:
[afbeelding]
Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet (en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)
  maandag 17 juli 2006 @ 10:30:02 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39899219
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]

We got a winner
Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
pi_39899305
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Cillit-Bang werkt overigens echt .
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39899392
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.

Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_39899489
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:36 schreef shmoopy het volgende:
Maanden terug al eens die site in m'n favorieten gezet, maar een paar weken geleden ben ik er toch echt maar eens aan begonnen.

Woei, elke dag een shiny sink, elke dag een schone badkamer en een schone plee, en elke dag een flink aantal dingen weggooien, dit werkt echt lekker.
Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
pi_39899529
sink geshined, keuken opgeruimd, vaatwasser leeggehaald en opgeruimd, wc gedaan, was opgehangen en een was opgevouwen.

kelly's mission in de laundry room hoef ik niet te doen, die is opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 17 juli 2006 @ 10:44:01 #267
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39899587
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het blijft lastig om me er toe te zetten om ook echt te beginnen. Met als resultaat dat ik dit weekend niet veel verder ben gekomen dan de vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen.
Daarom moet je ook babysteps doen!
De vaatwasser uitruimen en de kattebak verschonen zijn mooie stapjes. Volgende stap is om je koffiekopje gelijk in de vaatwasser te zetten.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:44:33 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39899608
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Cillit-Bang werkt overigens echt .
Ik wil niet eens weten wat voor een troep er in zit, maar je wasbak wordt schoon, zonder schrobben
Die zooi komt er hier niet in. Ik ben oldschool!

pi_39899649
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Meer mag je in principe niet doen, behalve dan natuurlijk wat je normaal gesproken al (niet ) doet.

Daardoor komt de routine erin, en stiekem vertrouwen ze erop dat je na een paar dagen al zo enthousiast wordt dat je het niet eerst een paar weken bij alleen je sink houdt, maar meteen doorgaat naar de wc enzo.
De fuckers.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:54:35 #270
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39899891
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.

En goed bezig, Gurgel!
pi_39900426
Redelijk schoon is toch wel voldoende? .
pi_39900444
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:54 schreef Sanne het volgende:

[..]

Wat een keurig aanrechtkastje!!! Die van mij is werkelijk helemaal volgeplempt met allerlei schoonmaakzooi, ook nadat ik hem verleden week heb uitgeruimd.
Grappig is dat, hé?
Ik heb ook voor werkelijk elk denkbaar schoonmaakklusje een fles of spuitbus, maar dat werd nooit gebruikt dus dat kastje slibde alleen maar dicht.

Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
pi_39900490
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:13:40 #274
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39900530
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Toch prettig dat we nu iig genoeg voorraad hebben voor die schoonmaakwoede.
Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
pi_39900687
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef Sanne het volgende:

[..]

Mijn idee, ik hoef voorlopig geen schoonmaakmiddel in huis te halen. Het wordt eens tijd het allemaal op te maken.
Dat heb ik dus ook, kast vol met allerlei middeltjes en flessen die eerst maar eens opmoeten.
Ipv de laundry-room heb ik alle badprodukten uitgezocht. Schrok me wild, ik heb voor minstens 1 jaar aan spullen staan, grootste gedeelte ben ik zat dus heb ik maar te ruil/te koop gezet. Dat gaat mij uiteindelijk een lege grote lade opleveren.
En ben meteen van de Lush verslaving af, (althans van het overvloedig kopen van produkten)
Gek op mooie kleding.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 11:24:23 #276
43556 miss_dynastie
pi_39900855
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
pi_39900924
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...

Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39901010
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben lekker aan het opruimen en schoonmaken, zet heel even de glassex neer en... kan er vervolgens een half uur naar op zoek
Ik heb er nu meerdere.

Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:30:33 #279
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39901031
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Eindelijk een Kelly's Mission die ik kan doen: de wc-pot oppoetsen van de buitenkant. Ik lees on mijn babysteps trouwens dat ik ze ook nu pas mag gaan doen...

Die Laundry Room is wel een jammere. Van al mijn rooms (wc/badkamer, hal/keukentje en slaap-/studeerkamer) kan ik er niet een als Laundry Room benoemen. Hebben jullie er wel een?
Ik mag ze vanaf vandaag ook gaan doen, maar ik deed het de hele tijd al. Vind missies heel motiverend!
  maandag 17 juli 2006 @ 11:39:32 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901303
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat komt al meer in de buurt van de chaos die het hier soms is dan de meeste foto's... overigens ontvang ik dan geen bezoek hoor, dat dan weer niet (en eigenlijk is het best stom, want bij een ander kan het me echt geen biet schelen of het al dan niet netjes is, maar toch, bij mezelf...)

Dat dus! Ik ontvang ook geen onverwacht bezoek hoor, zelden nodig. En als er iemand komt eten is die tafel leeg. Maar tussendoor... Oh ja, en bij anderen zal het me een zorg zijn
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:30 schreef Aventura het volgende:

We got a winner
Twijfelachtig compliment natuurlijk
quote:
Maar je wasbak schoonmaken: chloor is echt niet nodig. Ik gebruik altijd eerst Jif met een sponsje, goed schrobben en dan naspoelen met water. Dan is de mijne echt wel schoon
Weet ik. Ik heb ook geen chloor. En de winkels waren dicht vannacht. Ik heb er bleek in rond gespoten (geen idee of dat mag ) en het vuil verdween als sneeuw voor de zon. Beetje naspoelen, nog wat schoonmaakmiddel voor de geur, hoppa.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:42:02 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_39901380
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39901448
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Begin je wel met alleen dat baystapje, nl je gootsteen?
Sinds ik een vaatwasser heb is mijn aanrecht vrijwel leeg, en de gootsteen schoon . Daar had ik geen FlyLady voor nodig .
pi_39901499
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

[afbeelding]
Haha!

Ik geloofde er ook niet in moet ik zeggen, maar ik heb het toch eens geprobeerd... En het werkt!
Ik gebruik tegenwoordig bijna alleen nog maar CB en glassex of spiritus.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:48:25 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901555
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:42 schreef Troel het volgende:
bleek en chloor kun je inderdaad goed vergelijken, wee tniet of het echt 100% gelijk is, maar volgens mij wel.
Kijk, weet wat geleerd

Ik heb net maar even de emails gelezen die ik vannacht kreeg van FlyLady. Een hele stapel, pff... maar volgens mij ben ik een geschikte kandidaat. Als ik aan schoonmaken/opruimen denk, word ik altijd gelijk boos op mezelf: "het is een zooi! je bent veel te erg! je had het gister moeten doen! vandaag moet je alles! "
En dat is zo'n onmogelijke taak dat ik maar ga eh, computeren ofzo. Zucht.

Maar als ik het goed begrijp moet ik alleen maar die babysteps? Dat lukt wel. Het enige dat ik vandaag erbij moest was me aankleden. En dat is erg makkelijke met dit weer.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:43 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901613
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef MissFrodo het volgende:
Ben eindelijk begonnen met het inplakken van alle foto's, tenminste ik was 3 jaar geleden al begonnen.
Nu doe ik elke dag 30 minuten of 60 minuten wat inplakken, ook in babystapjes dus. Maar het werkt wel.
Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo
pi_39901681
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat goed van je! Ik heb ook nog 400 foto's liggen, naast een fotoboek en fotoplakkers. Ik dacht dat ik moest wachten tot ik tijd had om het in 1 keer te doen. Is natuurlijk niet zo
400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:53:42 #287
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39901696
Dit was mijn kastje voor ik het opruimde:

En dit erna:

maandag 17 juli 2006 @ 11:58:12 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39901830
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:53 schreef MissFrodo het volgende:

400?? Das niks, denk dat ik er nu nog 1500 moet doen
Maar elke dag een aantal foto's en je komt er ook, en dat zonder al te veel moeite.
Het werkt hetzelfde als met de kledingkast, daar doe ik nu ook elke keer 1 lade van opruimen.
Die FlyLady is wel okay!
Die 400 is van een reis naar Zuid-Amerika die heel tof was, die ik speciaal heb laten afdrukken om in te plakken, en daarna mag ik pas verder met afdrukken van mezelf

Kan dat met je kledingkast ook? Vet! Daar durf ik geen voor-foto van te maken namelijk. Maar als ik al deze kleine dingen doe heb ik ook mn dag vol. En dan ben ik de enige die resultaat ziet.

Sanne, dat ziet er opgeruimder uit Maar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:01:17 #289
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39901913
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Sanne, dat ziet er opgeruimder uit Maar zijn dit allemaal spullen die je van FlyLady moest kopen, haar favorites zeg maar? Of is het je eigen inkoopbeleid. Best veel.
Nee, dat is wat ik ervoor allemaal al verzameld had. Al heb ik naar aanleiding van dit topic wel wat dingen gekocht, maar niet zozeer door FlyLady zelf.

Ik durfde ook geen foto te maken van mijn linnenkast voor ik hem had opgeruimd. Hij is bijna klaar, dan durf ik het wel.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 12:01:49 #290
43556 miss_dynastie
pi_39901926
Ik heb de afgelopen 4 weken ruim 1200 foto's gemaakt... echt respect voor de mensen die zeggen: ik druk alleen de leukste 30 af, want mij lukt dat dus echt niet. Ik hou van foto-albums met veeeeeeeeel foto's, dus ik denk dat de helft van de foto's toch wel in het album belandt hoor ... uiteindelijk, ooit, zeg maar
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 12:02:54 #291
43556 miss_dynastie
pi_39901957
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:29 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik heb er nu meerdere.

Bij de Blokker kun je van die kleine grappige plantenspuitjes kopen, als je er daar een paar van vult met Glassex en overal zo'n dingetje neerzet (wc, badkamer, keukenkastje) loop je nooit meer te zoeken.
Hé, wat slim Moet ik hem natuurlijk wel op een vaste plaats weer terugzetten, anders loop ik net zo te zoeken als nu (ook meerdere in gebruik ).
pi_39902023
[quote]Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Lemijn het volgende:

Kan dat met je kledingkast ook? Vet! Daar durf ik geen voor-foto van te maken namelijk. Maar als ik al deze kleine dingen doe heb ik ook mn dag vol. En dan ben ik de enige die resultaat ziet.

Je hoeft toch ook niet alles tegelijk te doen, als je elke dag iets doet kom je er vanzelf wel.

Ik zal binnenkort ook even showfoto's maken van de mooie opgeruimde bedoening hier.
Gek op mooie kleding.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:09:03 #293
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39902133
Ik heb mijn linnenkast ingericht nav de tips in een of ander fashion programma. Dus de rokjes bij de rokjes, broeken bij de broeken, vestjes bij de vestjes. Daarna heb ik de plankjes gelabeld, dus dat er staat wat waar ligt. Ben er nog trots op ook.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:09:41 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39902148
Mijn vriendin zei net terecht: zou je dan niet eens wat van die babysteps gaan zetten, in plaats van er alleen maar over te lezen?

Dus... ik ga maar eens aan de slag. Mag ik verslag uitbrengen vanavond? Ik ben erg gevoelig voor externe goedkeuring enzo, want mijn interne goedkeuring zegt toch altijd 'fout!'.
pi_39902473
Ik heb net de koelkast schoongemaakt.
Van binnen en van buiten

Nu is het bovenste vakje (diepvries vakje) nog aan het ondooien. Dan ga ik er nog eens met een doekje doorheen, en is ie klaar voor gebruik weer

Vandaag doe ik verder alleen nog een wasje draaien en ophangen. Ik heb tenslotte vakantie, dus elke dag een beetje
pi_39903345
Ik heb net n.a.v. Kely's mission de wc schoongemaakt *bling* en alle oude verpakkingen uit de badkamer opgeruimd. Blijk ik ineens op 2 plekken mn tandpasta op te bergen (:+ 4 tubes gevonden) en 4 bussen zonnebrand te hebben . En ik heb ook maar es mn oude make-up geclutterd .

*trots is*

En dat alles in 15 min .
  maandag 17 juli 2006 @ 12:58:15 #297
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39903679
Ook leuk om te zien:

Flylady foto's op Flickr.com
  maandag 17 juli 2006 @ 13:09:04 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39904045
Deel 1 van Kelly's mission completed, het toilet boven ziet er weer tip-top uit.
Laundry room moet later maar.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:34:21 #299
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39904920
Ik heb geen laundry room dus voor mij is de zone deze week gewoon het toilet en de douche (meer badkamer heb ik ook niet. douche, punt. )!
pi_39907595
Foto's uitzoeken .
Ik moet het deze week doen van mezelf.

Deel 4

[ Bericht 15% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 17-07-2006 16:40:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')