Iig zie ik geen ploeg dit jaar die alles controleert in de bergen, zeker nu deze mensen geschorst zijn nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:44 schreef Wombcat het volgende:
Wordt iig wel een open tour zo.
Ben benieuwd wie in de eerste week de koers gaat dragen. Zullen de sprintersploegen wel zijn.
Wie is nu kopman bij CSC?
quote:STRAATSBURG (ANP) - Ook Ivan Basso zal zaterdag niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De Italiaanse Tourfavoriet is mogelijk ook betrokken bij het Spaanse dopingschandaal, waarna de Franse organisatie besloot hem te schrappen van de startlijst.
Ook de Spanjaarden Francisco Mancebo en Joseba Beloki zullen in Straatsburg niet aan de start verschenen. Eerder deze vrijdag besloot T-Mobile al om de Duitse kopman Jan Ullrich en zijn Spaanse teamgenoot Oscar Sevilla terug te trekken. Beide wielrenners worden ook genoemd in de Spaanse affaire.
Exact.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:45 schreef ErikT het volgende:
Leipheimer, Menchov en Valverde zijn uit het hooffie nu de kanshebbers.
Mechov staat er toch misschien ook op?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:45 schreef ErikT het volgende:
Denk het ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:45 schreef ErikT het volgende:
Nou, alsof ze vantevoren wisten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:46 schreef Julien het volgende:
[..]
Mechov staat er toch misschien ook op?
Leipheimer zie ik niet winnen, dat wordt dus Valverde.
Goed gedaan van die Spanjaarden!!!!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:46 schreef Julien het volgende:
[..]
Mechov staat er toch misschien ook op?
Popovichquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:48 schreef BVO het volgende:
Evans, Leipheimer, Valverde, Menchov, Landis, (Vinokourov).
En Popovich.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:48 schreef BVO het volgende:
Rasmussen, als hij net zo goed is als vorig jaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:48 schreef BVO het volgende:
quote:De lijst, volgens Equippe
Citaat
Equipe Astana-Wurth : Michele Scarponi (ITA), Marcos Antonio Serrano (ESP), David Etxebarria (ESP), Joseba Beloki (ESP), Angel Vicioso (ESP), Isidro Nozal (ESP), Unai Osa (ESP), Jörg Jaksche (ALL), Giampaolo Caruso (ITA)
CSC : Ivan Basso (ITA)
Caisse d'Epargne-Iles Baleares : Constantino Zaballa (ESP)
Saunier Duval : Carlos Zarate (ESP)
AG2R : Francisco Mancebo (ESP)
T-Mobile : Jan Ullrich (ALL), Oscar Sevilla (ESP)
Phonak : José Enrique Gutierrez (ESP), José Ignacio Gutierrez (ESP)
Communauté de Valence: Vicente Ballester (ESP), David Bernabeu (ESP), David Rodriguez (ESP), José Adrian Bonilla (ESP), Juan Gomis Lopez (ESP), Eladio Jimenez Sanchez (ESP), David Latasa (ESP), Ruben Plaza (ESP), José Luis Martinez (ESP), Manuel Llorent (ESP), Antonio Olmo (ESP), David Munoz (ESP), Javier Cherro (ESP), Javier Pascual (ESP, ex-coureur et actuel technicien)
Unibet.com : Carlos Garcia Quesada (ESP)
Rennners die zijn gestopt na betrapt te zijn op doping: Roberto Heras (ESP), Angel Casero (ESP), Santiago Perez (ESP), Tyler Hamilton (USA), Igor Gonzalez Galdeano (ESP)
Dan vier ik feest.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:50 schreef Dos37 het volgende:
Valverde wint hem
Rujanoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:49 schreef ErikT het volgende:
En die Italianen? Simoni, Piepoli en ik ben zn naam ff kwijt, die 2 jaar terug de Giro won, dat jonge ventje.
Cunego?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:49 schreef ErikT het volgende:
En die Italianen? Simoni, Piepoli en ik ben zn naam ff kwijt, die 2 jaar terug de Giro won, dat jonge ventje.
En ik vier met je meequote:
Die is denk ik nu wel de topfavoriet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:50 schreef Dos37 het volgende:
Valverde wint hem
Samen met Leipheimer en Menchov inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is denk ik nu wel de topfavoriet.
Cunego ja.quote:
Valverde kan misschien nog wel wat tijd winnen in de heuveltjes van limburg en hij pakt de noodzakelijke bonificatiepunten mee natuurlijk!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:55 schreef Ereinion het volgende:
Landis en Leipheimer kunnen nu met hun goede tijdrit natuurlijk keihard toeslaan. Valverde en Menchov zullen veel tijd goed moeten maken in de bergen. Dit kan nog wel eens een hele leuke Tour gaan worden.
cungeoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:13 schreef IJsmuts het volgende:
en wat wordt de top 3 voor de witte trui?
1cunego
2?
3?
Betfair is ook al anderhalf uur 'op slot'quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef Suijk het volgende:
Ik denk, ik kijk even bij Unibet of er nog iets stoms op staat, maar alle eindklassement klasseringen zijn weg.
morgenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:21 schreef Aurelium het volgende:
welke dag begint de tour nou eigenlijk precies
Wat een chaos zeg. Lijkt wel een oorlog ofzo, nieuwsfeiten die elkaar in hoogtempo opvolgen, mensen die niet weten waar ze de info vandaan moeten halen...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:26 schreef Ericr het volgende:
Wat een teringbende.
Savoldelli wordt ook in het schandaal genoemd...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Popovich.
Een aantal noemt ook Hincapie, maar daar geloof ik niet zo in.
Savoldelli misschien wel.
Start Cunego trouwens wel? Die heeft dan ook nog wel kans.
Met 4 man?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:01 schreef BVO het volgende:
Starten Vinokourov en Davis nu wel of niet??
Waarom niet? Ze hebben het geluk dat er geen ploegentijdrit is.quote:
Half 5 persconferentie.quote:Dopingautoriteit: Verbaasd over naïviteit wielrenners
ROTTERDAM (ANP) - De Nederlandse Dopingautoriteit reageert vooral verbaasd op de dopingaffaire die de Ronde van Frankrijk heeft getroffen. Directeur Herman Ram vindt de omvang van het schandaal verbazingwekkend en kan zich nog altijd achter de oren krabben over de onnozelheid van wielrenners.
,,Als het echt gaat om een groep van 58 renners die betrokken is bij deze zaak, dan is dat ongekend veel'', zegt Ram, sinds kort de hoogste baas van de Dopingautoriteit, een fusie van NeCeDo (Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken) en DoCoNed (Dopingcontrole Nederland). ,,Ik sta er ook nog altijd van te kijken hoe naïef renners met doping omgaan.''
Hij refereert eraan dat in de wielersport wereldwijd de meeste dopingcontroles plaatsvinden en ook relatief veel sporters worden betrapt. ,,Blijkbaar denken wielrenners nog steeds dat de pakkans klein is. Toch is bloeddoping ook een relatief simpele methode en moeilijk te traceren. Hoewel het niet altijd gezegd is dat een sporter ook beter gaat presteren'', aldus Ram.
Al met al is deze nieuwe dopingzaak heel slecht voor de wielersport, meent Ram. ,,Doodzonde dat zo'n prachtevenement als de Tour hierdoor in een totaal verkeerd daglicht komt te staan''.
quote:Dekker voelt mee met Mentsjov
STRAATSBURG (ANP) - Erik Dekker voelde vrijdag mee met zijn ploeggenoten Denis Mentsjov en Juan Antonio Flecha. Genoemd worden in een dopingzaak en vervolgens er niet bij betrokken blijken te zijn. ,,Het is onbegrijpelijk hoe zulke dingen in de wereld komen'', zei de Rabo-renner, die zaterdag met zijn collega's aan de Ronde van Frankrijk begint.
Spraakzaam waren de meeste renners van Rabobank niet, vrijdagochtend voor en na de traditionele medische keuring. De Ronde van Frankrijk gaat zaterdag van start met een proloog in Straatsburg, maar de dopingperikelen en het vertrek van de favorieten Ullrich en Basso was hèt onderwerp van gesprek. ,,Natuurlijk is het een ramp dat dit gebeurt. Ik heb er op deze manier niet veel zin meer in'', sprak Dekker kort voordat hij op de fiets stapte voor een korte training.
Op dat moment verscheen een woordvoerder van de bankploeg met het verlossende sms'je. Mentsjov en Flecha, donderdag ook genoemd als verdachte, stonden definitief niet op de lijst van betrokken renners, had ploegbaas Theo de Rooij vanuit een vergadering met de Tourbazen gemeld. ,,Dat is mooi'', zei Dekker, ,,maar het blijft vervelend voor deze renners. Je zult er maar tussen staan, op een lijst van 35 van wie er 34 iets gedaan hebben en jij niet. Ik vraag me ook nu weer af waarom er alleen maar namen van wielrenners naar buiten komen. Dat maakt het niet minder erg, maar vreemd blijft het wel.''
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen over de plotselinge beslissing om Thomas Dekker ineens niet mee te laten doen.
Ja... die zullen wel wat geruchtjes hebben gehoord..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen over de plotselinge beslissing om Thomas Dekker ineens niet mee te laten doen.
Dat was toch omdat hij bij T-Mobile had getekendquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:15 schreef SCH het volgende:
DIe maken gewoon gebruik van Nederlandse doktorenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:27 schreef appelsientje het volgende:
Lekker zo 1 dag voor de tour zeg.... dikke chaos, jammer.
Wel netjes dat de rabobank er niet bij zit!
Thomas Dekker nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
DIe maken gewoon gebruik van Nederlandse doktoren
idd, daar heb je wel gelijk in....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef golfer het volgende:
Wie er deze tour ook gaat winnen, diegene zal altijd blijven horen dat het geen echte heroïsche overwinning was omdat zoveel 'grote' renners ontbraken.
Gedevalueerde Tour.
Nou en?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef golfer het volgende:
Wie er deze tour ook gaat winnen, diegene zal altijd blijven horen dat het geen echte heroïsche overwinning was omdat zoveel 'grote' renners ontbraken.
Gedevalueerde Tour.
Helemaal niet. Hadden die anderen maar van de bloeddoping af moeten blijven. De mentaal sterken staan morgen gewoon aan de start.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:26 schreef Gelderland het volgende:
[..]
idd, daar heb je wel gelijk in....![]()
Juist niet. De winnaar van de eerste zuivere tour!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef golfer het volgende:
Gedevalueerde Tour.
Ik dacht dat Davis juist ook betrokken was bij het schandaal?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:01 schreef BVO het volgende:
Starten Vinokourov en Davis nu wel of niet??
Staat ook niet op de dopinglijst, maar waarschijnlijk wordt zijn ploeg geweerd van deelname aan de Tour.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:35 schreef Frutsel het volgende:
nu blijft de vraag: Start VINO nu wel of niet ?
die staat nog altijd niet op de lijst namelijk
quote:Riis: Je moet verder
STRAATSBURG (ANP) - Hoewel zijn schuld nog niet vaststaat kon Bjarne Riis vrijdag niets anders dan zijn kopman Ivan Basso van de deelnemerslijst voor de Ronde van Frankrijk schrappen. ,,Het is een klap voor hem, voor ons, voor iedereen'', zei de teambaas van CSC die zaterdag met acht renners aan de Tour begint.
,,Het is mijn taak die jongens gemotiveerd te krijgen. Je moet verder, maar het is moeilijk. Dit raakt me enorm. Ik werk nauw samen met Ivan en heb nooit een indicatie gehad dat hij bij deze affaire betrokken zou zijn'', zei een emotionele Riis.
Basso werd vrijdag, net als onder anderen Jan Ullrich, teruggetrokken uit de Tour. De ProTourteams hebben eerder in een ethische code afgesproken dat renners die betrokken zijn bij dopingzaken worden geschorst, ongeacht of ze al schuldig zijn bevonden. Basso en Ullrich prijken op een lijst van verdachten van dopingpraktijken die in Spanje is vrijgegeven.
quote:KNWU: Affaire heeft ook positieve kant
WOERDEN (ANP) - Hoewel KNWU-voorzitter Marcel Wintels spreekt van een hele vervelende zaak voor de wielersport, ziet de preses van de Nederlandse wielerbond ook een positieve kant aan de dopingaffaire rond de Ronde van Farnkrijk.
,,Dit raakt het wielrennen in zijn hart, maar ik denk dat dit de zuiverheid van de sport absoluut ten goede komt'', oordeelde de voorzitter. ,,Er wordt kordaat opgetreden. Er is blijkbaar een zelfreinigend vermogen aanwezig. Het is plezierig om dat te kunnen vaststellen. Dit kan de sport op de lange termijn alleen maar ten goede komen.''
Wintels noemt het een opluchting voor de nationale wielersport dat er geen Nederlandse renners of coureurs van de Raboploeg bij de affaire betrokken zijn. ,,Daar kunnen we alleen maar blij om zijn'', stelde Wintels.
En toch is dit gevaarlijk. Misschien is het allemaal nergens op gebaseerd...quote:De ProTourteams hebben eerder in een ethische code afgesproken dat renners die betrokken zijn bij dopingzaken worden geschorst, ongeacht of ze al schuldig zijn bevonden.
En heeft een plaat voor zijn kopquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:30 schreef Ericr het volgende:
Door alle druk krijgen we juist een eerlijkere Tour, wie deze Tour nog trucjes uithaalt zal wel erg dom bezig zijn.
Daarom meen ik ook dat er echt wel voldoende bewijs is. Ze doen dit ook niet zomaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:58 schreef ErikT het volgende:
[..]
En toch is dit gevaarlijk. Misschien is het allemaal nergens op gebaseerd...
quote:Ongeloof en onbegrip bij oud-trainer Ullrich
BERLIJN (ANP/AFP) - Peter Becker, de voormalige coach van Jan Ullrich, heeft vol ongeloof en onbegrip gereageerd op de betrokkenheid van zijn voormalige pupil bij de Spaanse dopingaffaire. ,,Het is onbegrijpelijk'', stelde Becker.
,,We hebben vijftien jaar zo hard gewerkt. We hebben 120.000 euro geïnvesteerd om een speciale zuurstofkamer in de kelder van zijn huis te bouwen. Hiermee wilden we op een 'schone' manier resultaten behalen en nu valt hij in de handen van lummels en zwendelaars. Dit is echt een ramp.''
Of degenen die naar een andere dokter gaan ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:28 schreef ErikT het volgende:
[..]
Helemaal niet. Hadden die anderen maar van de bloeddoping af moeten blijven. De mentaal sterken staan morgen gewoon aan de start.
Wat maakt het uit ? Of nu Basso er vandoor demarreert met Ullrich in zijn zog of Levi Leipheimer met Cadel Evans maakt voor mij het spektakel er niet minder op hoor. Misschien zelfs integendeel, wat nog overblijft zou wel eens héél wat meer aan elkaar gewaagd kunnen zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:28 schreef popolon het volgende:
Wat een bende, al die mooie namen die niet meedoen.
Heb er al geen zin meer in.
Dat ligt nog het dichtst bij de waarheid vrees ikquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of degenen die naar een andere dokter gaan ...![]()
Wat maakt 't uit vraagt ie.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat maakt het uit ? Of nu Basso er vandoor demarreert met Ullrich in zijn zog of Levi Leipheimer met Cadel Evans maakt voor mij het spektakel er niet minder op hoor. Misschien zelfs integendeel, wat nog overblijft zou wel eens héél wat meer aan elkaar gewaagd kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:33 schreef Frutsel het volgende:
Basso zegt nog altijd van niets te weten, geen officieel bericht te hebben gehad en er gewoon van uit gaat te starten.... ????
Prachtige namen, wat heb je er aan? Vooral als die namen gebaseerd zijn op prestaties met dergelijke middelen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef popolon het volgende:
Geen Basso, Ullrich, Beloki, Mancebo, Sevilla. Prachtige namen.
Zijn er al harde bewijzen danquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:45 schreef BVO het volgende:
[..]
Prachtige namen, wat heb je er aan? Vooral als die namen gebaseerd zijn op prestaties met dergelijke middelen?
Wel dat die renners contact hadden met die kwakzalver ja.quote:
Ja, rol dan het hele peleton maar op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:54 schreef frankium het volgende:
[..]
Wel dat die renners contact hadden met die kwakzalver ja.
Ze gaan niet zomaar willekeurig mensen uitsluiten van deelname... daar hebben ze echt wel redenen voor en ook wel bewijzen...quote:
Joh je houdt hier eeuwig mensen die denken dat de hollandse jongens van Rabo wel schoon zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, rol dan het hele peleton maar op.
De oorsprong van deze chaos ligt niet eens in Frankrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Die kutFransen vinden zichzelf alweer belangrijker dan de ronde, 't is elk jaar hetzelfde liedje.
Wat hebben 'die Fransen' hier nou mee te makenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Die kutFransen vinden zichzelf alweer belangrijker dan de ronde, 't is elk jaar hetzelfde liedje.
Je zult ze altijd blijven houden ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:56 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Joh je houdt hier eeuwig mensen die denken dat de hollandse jongens van Rabo wel schoon zijn![]()
't is elk jaar hetzelfde liedje omdat die "kutfransen" als enige in de wielerwereld echt moeite doen om de boel schoon te vegen. En met een UCI waarin Heintje "betaal mij of ik zorg ervoor dat je renners worden betrapt (volgens Willy Voet)" Verbrugghen de postjes uitdeelde en die nog altijd alle moeite doet om alles te ontkennen (zie die rapporten "voor" Armstrong en tegen het WADA) is dat niet eens zo simpel ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrichquote:
Je leeft in Utopia.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't is elk jaar hetzelfde liedje omdat die "kutfransen" als enige in de wielerwereld echt moeite doen om de boel schoon te vegen. En met een UCI waarin Heintje "betaal mij of ik zorg ervoor dat je renners worden betrapt (volgens Willy Voet)" Verbrugghen de postjes uitdeelde en die nog altijd alle moeite doet om alles te ontkennen (zie die rapporten "voor" Armstrong en tegen het WADA) is dat niet eens zo simpel ...
Waarom Petacchi dan nog niet? Of mis ik iets?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrich
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchiniquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waarom Petacchi dan nog niet? Of mis ik iets?
Ik dacht altijd van wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchini
ik zal ff een interview met thomas dekker fotograveren. momentquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchini
Welke andere grote namen zitten er bij Cecchini?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrich
Wat wil je anders, dat ze een 500 pagina's tellend document van de Spaanse regering over een grootscheeps dopingschandaal maar gewoon negeren?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
Hamiltonquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Welke andere grote namen zitten er bij Cecchini?
Maar nee, Leblanc is waarschijnlijk enkel even arrogant, maar qua incompetentie en geknoei komt hij niet in de buurt van Blatter.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Je leeft in Utopia.
LeBlanc is net zo, misschien nog wel erger, dan die Blatter.
Dus als straks Cecchini ook fout blijkt te zijn, dan kan dit schandaal zich nog uitbreiden naar renners als Petacchi, Cunego, Flecha, Cancellara en Kirchen? Gezellig.quote:
Daar kun je op wachten denk ik.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dus als straks Cecchini ook fout blijkt te zijn, dan kan dit schandaal zich nog uitbreiden naar renners als Petacchi, Cunego, Flecha, Cancellara en Kirchen? Gezellig.
quote:Negen Tourdeelnemers betrokken bij dopingschandaal (2)
N i e u w bericht, meer informatie
STRAATSBURG (ANP) - Negen Tourdeelnemers worden genoemd in verband met het omvangrijke dopingschandaal in Spanje. Dat heeft de internationale wielrenunie UCI vrijdag bekendgemaakt. Naast Jan Ullrich, Oscar Sevilla (T-Mobile), Francisco Mancebo (AG2R) en Ivan Basso (CSC) staan er ook vijf renners van de omstreden Astana-Würth-formatie op.
Terwijl de drie andere ploegen hun 'besmette' coureurs al van de startlijst hebben gehaald, heeft Astana-Würth nog geen maatregelen genomen. Volgens de UCI staan de namen van Astana-coureurs Joseba Beloki, Alberto Contador, Isidro Nozal, Allan Davis en Sergio Paulinho op de lijst.
Indien dit vijftal inderdaad van de deelnemerslijst wordt geschrapt, bevat de Tourploeg van Astana nog slechts vier wielrenners. Tourdirecteur Jean-Marie Leblanc liet zich eerder ontvallen dat een team minimaal zes coureurs moet hebben om te mogen starten. Een formatie aanvullen mag niet, zo hebben de ProTour-teams besloten.
quote:Basso gelaten onder uitsluiting Tour
STRAATSBURG (ANP/SID) - Ivan Basso heeft vrijdag gelaten gereageerd op zijn uitsluiting van de Ronde van Frankrijk. ,,Ik voel me rustig. Ik zal er nu op wachten totdat iemand mij het bewijs voor mijn onschuld brengt'', reageerde de Italiaanse renner.
Zijn renstal CSC besloot kopman Basso terug te trekken wegens zijn vermeende betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje. De winnaar van de Ronde van Italië dit jaar was één van de favorieten voor de eindzege.
Er is juist geen betere reactie dan dat. Woedend reageren wijst op schuld, kennelijk heb je op dat moment geen verstand. Kwaad worden bij uitsluiting op een paar uur voor de tour leidt tot niets. Dan ben je droevig en valt het ongeloof over je. Gelaten is een gepaste houding.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm, als ik ten onrechte van iets wordt beschuldigd, dan lijkt een "gelaten" reactie me niet echt tot de mogelijkheden te behoren.
quote:Tour onthoofd door Spaanse dopingaffaire
S a m e n v a t t i n g
STRAATSBURG (ANP) - Het zou een tweestrijd worden tussen Jan Ullrich en Ivan Basso, maar noch de Duitser noch de Italiaan zal Lance Armstrong opvolgen als winnaar van de Ronde van Frankrijk. Beide coureurs konden vrijdag, een dag voor de Tourstart, naar huis omdat ze betrokken zijn bij een dopingschandaal.
Of ze daadwerkelijk met illegale bloedtransfusies in een Spaans laboratorium de boel hebben belazerd, bleef vrijdag in Straatsburg de vraag. Duidelijk werd wel dat Ullrich, Basso en ook onder anderen de Spanjaarden Beloki en Mancebo prijken op een door de Spaanse justitie geopenbaarde lijst met verdachten in een zaak die aan het rollen kwam met de aanhouding van Manolo Saiz, voormalig teambaas van Liberty-Würth en de wielerarts Eufemiano Fuentes. Rabo's Rus Denis Mentsjov en diens Spaanse teamgenoot Juan Antonio Flecha prijkten er, hoewel eerder in het geruchtencircuit genoemd, niet op. Tot opluchting van Theo de Rooij, directeur van de Rabobank Wielerploegen.
De Rooij hielde vol nooit te hebben gedacht dat zijn kopman betrokken zou zijn geweest bij de affaire. Hij kwam met gemengde gevoelens uit de vergadering waarin de ploegbazen hadden besloten de renners terug te trekken die op de beruchte lijst figureerden. De door de ProTour-ploegen afgesproken ethische code zegt dat renners die betrokken zijn bij een dopingonderzoek door de ploeg zelf geschorst zullen worden. Ullrich hoorde het terwijl hij op weg was naar een persconferentie, Basso werd door CSC-baas Riis ingelicht na de meeting. ,,Het was moeilijk'', vertelde Riis naderhand. ,,Natuurlijk was Ivan diep teleurgesteld, maar we handelen zoals afgesproken in de charter. Zo lang zijn schuld niet vaststaat kan ik niet zeggen dat ik teleurgesteld ben in Ivan. Ik kan alleen maar opmerken dat ik nooit enig vermoeden heb gehad dat hij betrokken is bij deze affaire.''
Bij T-Mobile werd de schorsing dus al eerder uitgesproken. Hij gold niet alleen voor Ullrich, maar ook voor diens trouwe begeleider Rudy Pevenage en Spaanse ploeggenoot Oscar Sevilla.
Een woordvoerder van T-Mobile meldde dat de internationale wielrenunie UCI de Duitse formatie op de hoogte had gesteld van het feit dat dit trio is betrokken bij de dopingaffaire in Spanje. De Spaanse wielerbond overhandigde de UCI en de Tourdirectie donderdagavond het onderzoeksrapport waarin ruim vijftig namen van wielrenners worden genoemd.
,,Op grond van de bewijsstukken, die we van de Tourdirectie hebben ontvangen, houden wij 't voor onmogelijk voorlopig met dit drietal verder te werken'', vertelde een woordvoerder van T-Mobile.
De zegsman van de Duitse ploeg verklaarde dat ,,er duidelijk contact is geweest tussen de wielrenners en de Spaanse arts die in het middelpunt van deze affaire staat.'' Toch wilde de woordvoerder benadrukken dat de schorsing niet wil zeggen dat het duo daadwerkelijk dope heeft gebruikt: ,,Maar het team heeft hen gevraagd hun onschuld te bewijzen indien ze weer voor de ploeg willen rijden.''
De Tourploegen hebben met elkaar afgesproken geen vervangers op te roepen voor de coureurs die wegens de dopingzaak van de startlijst worden geschrapt. De Tourdirectie beraadt zich over de deelname van de Astana-Würth-ploeg. Van dat team, de opvolger van Liberty-Würth, zijn vijf renners bij de affaire betrokken.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:55 schreef okee6 het volgende:
Eindelijk eerlijkere sport, zo zie ik dat. Er is ergens een grens tussen verzorgings- en dopingsproducten getrokken, diegenen die daar traceerbaar overheen gaan zijn nú toch gezien. Het is jammer dat de tentakels van Armstrong reeds waren teruggetrokken, dat had vast nog mooier circus opgeleverd
Onzin.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:55 schreef okee6 het volgende:
Eindelijk eerlijkere sport, zo zie ik dat. Er is ergens een grens tussen verzorgings- en dopingsproducten getrokken, diegenen die daar traceerbaar overheen gaan zijn nú toch gezien. Het is jammer dat de tentakels van Armstrong reeds waren teruggetrokken, dat had vast nog mooier circus opgeleverd
Ook al hebben ze niks verkeerd gedaan, het is gewoon diom om met zulke discutabele lui om te gaan. Dat moet je niet doen, nu zie je de gevolgen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik wil eerst bewijzen dien voordat je dit zo mag zeggen...
Ik kan me echt NIET voorstellen dat een Ullrich en een Basso echt zo DOM zijn om zoiets te gebruiken...
Erger dan Blatterquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Je leeft in Utopia.
LeBlanc is net zo, misschien nog wel erger, dan die Blatter.
Tuurlijk, maar dan nog is het onzin dat je daarvoor de gevolgen moet dragen... Als ik met een gangster om wil gaan, dan moet ik dat toch zeker zelf weten, ook al doe ik niets strafbaars?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:10 schreef frankium het volgende:
[..]
Ook al hebben ze niks verkeerd gedaan, het is gewoon diom om met zulke discutabele lui om te gaan. Dat moet je niet doen, nu zie je de gevolgen.
Ligt eraan. Als jij als bedrijf zijnde met de verkeerde lui omgaat kunnen andere bedrijven ook de contacten met jou verbreken. Zo moet je dit denk ik ook zien. De Tour wil zichzelf clean houden, en gooit deze mensen eruit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan nog is het onzin dat je daarvoor de gevolgen moet dragen... Als ik met een gangster om wil gaan, dan moet ik dat toch zeker zelf weten, ook al doe ik niets strafbaars?
Een tour zonder de strijd tussen jan en basso is niet leuk
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:47 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Tja niemand zal het met me eens zijn, maar ik ga steeds meer geloven in de onschuld van Armstrong. Als hij dope gebruikt heeft moet hij een aantal vertrouwelingen om zich heen gehad hebben en zelfs die zijn in staat om bij dergelijke belangen (de grootste tour renner ooit??) voor eigen beroemdheid te kiezen in plaats van voor Lance. En zeker bij een dergelijke intensieve campagne om hem kapot te maken zouden die pogingen sterker moeten zijn dan slechtonderspijkerde 'meningen' en dingen die zogenaamd gebeurd zouden zijn. Daarbij moet ik wel aantekenen dat Armstrong waarschijnlijk ook de slimste van allemaal is met de meeste mogelijkheden en dat ik zeker niet zeg dat hij zonder dope gereden heeft.
Als Basso en Ullrich al een apotheek in hun lijf hadden, dan Lance zeker heel Bayerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Je moet zelfs maar eens logisch redeneren jongen. Lance reed Basso en Ullrich naar huis. En niet eens een klein beetje. Dan komt hij ofwel van Mars ofwel ...
En vergeet ook niet dat Basso en Ullrich gigantische talenten waren. Ullrich wereldkampioen bij de junioren, Basso bij de beloften. Als die twee renners aan de doping zitten, kan je er gerust van uitgaan dat de gehele top 10, of op zijn minst top 5, uit de Tour aan de doping zitten, want talentrijkere figuren zijn er niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Je moet zelfs maar eens logisch redeneren jongen. Lance reed Basso en Ullrich naar huis. En niet eens een klein beetje. Dan komt hij ofwel van Mars ofwel ...
Dat doet er nog niet eens toe.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
logisch met 4 mogen ze niet rijdenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef maril het volgende:
team van Vino komt morgen niet van start [bron Smeets journaal]dus geen Vino
Klopt(had er nmet mijn nieuwe prono rekening mee gehouden) maar er was nog wat onduidelijkheid over stond nergens niet op teletekst niet op de belgische zelfs (is de beste nl)quote:
alleen geschorst door de ploeg op basis van dat hun naam op die lijst staat. Verder geen bewijslast behalve dat de overwinning van ene Santos Gonzalez in de Ronde van Murcia is afgenomen vanwege cortisonen in het bloed van hem. Het is overigens niet de eeerste keer dat die oetlul betrapt wordtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:21 schreef Coelho het volgende:
Team van Vino heeft slechts 4 "schone" coureurs. Je moet er 6 hebben om te mogen starten.
Kan iemand in het kort uitleggen wat er nu exact gevonden is aan bewijs, en waar deze renners van verdacht worden? Doping, ja dat snap ik. Maar ze zijn geen van allen gepakt.
Sssssttt tegen niemand verder vertellen ,maar Basso ligt eruit omdat de sponsor van CSC het niet kies vond daT hij tot 3 x werd vernoemd door die dokter fuentes in een telefoongesprek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:21 schreef Coelho het volgende:
Team van Vino heeft slechts 4 "schone" coureurs. Je moet er 6 hebben om te mogen starten.
Kan iemand in het kort uitleggen wat er nu exact gevonden is aan bewijs, en waar deze renners van verdacht worden? Doping, ja dat snap ik. Maar ze zijn geen van allen gepakt.
Ik. 2,5 uur met de treinquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:31 schreef jorienvdherik het volgende:
maar dinsdag de tour in valkenburg als aankomst. Ik ga er heen denk ik. Als er niets tussenkomt. 3 uur met de trein
wie gaan er nog meer
Jan, Ivan en Francisco iig. nietquote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jan, Ivan en Francisco iig. niet.
3 Molinosquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
alleen geschorst door de ploeg op basis van dat hun naam op die lijst staat. Verder geen bewijslast behalve dat de overwinning van ene Santos Gonzalez in de Ronde van Murcia is afgenomen vanwege cortisonen in het bloed van hem. Het is overigens niet de eeerste keer dat die oetlul betrapt wordt(ex-once, ex-phonak en nu rijdend voor een al even duistere ploeg als 3 Molinos)
Maia zit weer te springen nu om die renners in hun ploeg op te nemen. Wildcard voor de Vuelta gegarandeerdquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
3 MolinosDat is zo'n beetje de opvolger van Maia Milaneza
![]()
Dat weet ik dus nog zo niet. De woordvoerder van T-Mobile zei vanmorgen héél vroeg al dat de bewijslast die ze te zien kregen tegen Ullrich keihard was en ze niet aan zijn schuld twijfelden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
alleen geschorst door de ploeg op basis van dat hun naam op die lijst staat. Verder geen bewijslast behalve dat de overwinning van ene Santos Gonzalez in de Ronde van Murcia is afgenomen vanwege cortisonen in het bloed van hem. Het is overigens niet de eeerste keer dat die oetlul betrapt wordt(ex-once, ex-phonak en nu rijdend voor een al even duistere ploeg als 3 Molinos)
Als je de ploeg van zondaar Riis ziet rijden, of het kader van Armstrong, dan is dat toch echt geen kwestie van in berglucht trainen en beter parcours verkennen. Als je dan Basso heet dan is het minste wat je kan doen, informeren wat je concurrenten gebruiken en zelf dat verschil tenminste iets minimaliseren. Iedereen gaat tot de grens, hetzij fysiek hetzij reglementair.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onzin.
Ik wil eerst bewijzen dien voordat je dit zo mag zeggen...
Ik kan me echt NIET voorstellen dat een Ullrich en een Basso echt zo DOM zijn om zoiets te gebruiken...
op TV zei Smeets net ook idd dat de bewijslast tegen Ullrich/Pevenage/Sevilla sterker was dan die tegen Basso en Mancebo die was heel miniem. Verwacht nog veel schadeclaimsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat weet ik dus nog zo niet. De woordvoerder van T-Mobile zei vanmorgen héél vroeg al dat de bewijslast die ze te zien kregen tegen Ullrich keihard was en ze niet aan zijn schuld twijfelden.
Dus ik vraag mij af, zou die dokter misschien gewoon al bekentenissen afgelegd hebben tegen het Spaanse gerecht ofzo ?
De reactie van Telekom was ook wel erg sterk (veroordelend in de richting van Rudi, Hijo en Sevilliano)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
op TV zei Smeets net ook idd dat de bewijslast tegen Ullrich/Pevenage/Sevilla sterker was dan die tegen Basso en Mancebo die was heel miniem. Verwacht nog veel schadeclaims
ben er al vaker geweest ja maar die tijd van bidons scoren ben ik allang voorbijquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:48 schreef jorienvdherik het volgende:
Sommige van jullie zijn vast wel is naar de tour geweest. Nog gadges scoren zeker zoals bidons ?
waag er een pronootje op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:47 schreef Modus het volgende:
Boogerd gaat dit jaar dus weer top 5 rijden..
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:50 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ben er al vaker geweest ja maar die tijd van bidons scoren ben ik allang voorbij
Dat Mancebo vanochtend al tegen zijn ploegleider heeft gezegd dat 'ie gaat stoppen, is wel een erg duidelijk signaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:49 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
[..]
De reactie van Telekom was ook wel erg sterk (veroordelend in de richting van Rudi, Hijo en Sevilliano)
Hoewel de reactie van die scheve ook wel typisch is (als hij echt gaat stoppen cq. gestopt is)
Ja, in Den Bosch en op de L'Alpe een keer geweest.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:48 schreef jorienvdherik het volgende:
Sommige van jullie zijn vast wel is naar de tour geweest. Nog gadges scoren zeker zoals bidons ?
Als je een bidon oppakt, pas dan op dat je er niet uit drinkt. Voordat je het weet sta je stijf van de corticoiden, testosteron en groeihormomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:48 schreef jorienvdherik het volgende:
Of de bidon rent ineens wegquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als je een bidon oppakt, pas dan op dat je er niet uit drinkt. Voordat je het weet sta je stijf van de corticoiden, testosteron en groeihormomen.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als je een bidon oppakt, pas dan op dat je er niet uit drinkt. Voordat je het weet sta je stijf van de corticoiden, testosteron en groeihormomen.
Ik kom vanaf de andere kant aanfietsenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:54 schreef TheGHunter het volgende:
Met een beetje weer zit ik ook langs de kant dinsdag, op de fiets vanuit Landgraaf en dan maar een mooi plekje zoeken langs de route, Valkenburg zit toch veels te vol![]()
Voor mij is Landis een outsider.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen gokt op Landis als tourwinnaar.
Ja, daar in de Ronde van Duitsland trok Leipheimer goed door op de Rettenbachferner.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:15 schreef Ericr het volgende:
Tja Leipie is kleurloos maar in de ronde van Duitsland vorig jaar kwam er iets door van een renner die een wedstrijd kan beslissen. In de Dauphine trok hij de lijn door.
Eerst maar 'es kijken hoe hard-ie kan zonder z'n apotheek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:33 schreef Bartoli het volgende:
Nee man het wordt Millar
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef Radegast het volgende:
Moreau.
Eddy heeft er kijk op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eddy Merckx gokt op Moreau ...
Ik had t over de hele tour lolquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:33 schreef Bartoli het volgende:
Nee man het wordt Millar of Zabriskie
ow Sastre, Simoni, Gomez Marchante, Leipo, Landis, Menchov, Valverde, Cunego, Popovych, Savoldelli etcquote:
denk dat het te kort is voor Moreau...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Moreau zie ik morgen bij de proloog misschien zelfs wel een kans hebben
Ja de publiciteitsstunt van Leblanc is aardig geslaagd.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:03 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat een heerlijk zooitje die Tour! Kom maar op.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja de publiciteitsstunt van Leblanc is aardig geslaagd.Hij moest toch wat doen om wat aandacht te krijgen tijdens een WK.
Dat is wel waar... iedereen kan nu echt winnen... ben echt benieuwd wie er over eind blijftquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hoe voorspelbaar de afgelopen tours waren, hoe onvoorspelbaar wordt misschien deze. Hopelijk komt naderhand het te verdragen deel van de waarheid boven tafel.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:24 schreef Frutsel het volgende:
Valverde gaat nie naar de Tour...
grapjasquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:24 schreef Frutsel het volgende:
Valverde gaat nie naar de Tour...
Niet zo raar, 9 i.v.m. die lijst, de overige 4 zijn van het team Astana Würth, zij hadden door die uitsluiting niet genoeg renners om mee te mogen doen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik hoorde gisterenavond laat dat er al 13 niet starten? Erg jammer.. de top5 van vorig jaar doet compleet niet mee.
De ploegen hebben besloten de geschorste renners niet te vervangen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:26 schreef ErikT het volgende:
Dat van Astana-Wurtz met te weinig renners begrijp ik niet.
Ze hebben toch wel meer renners in de ploeg dan die 9?
T-Mobile roept ook gewoon 2 vervangers op.
Ah.. dat was het dus. Het was al laat, dus vandaag.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet zo raar, 9 i.v.m. die lijst, de overige 4 zijn van het team Astana Würth, zij hadden door die uitsluiting niet genoeg renners om mee te mogen doen.
Serieus? Ik las gister nog op t-mobile-team.com dat ze 2 vervangers hadden.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De ploegen hebben besloten de geschorste renners niet te vervangen.
Wat ik de meest wazige beslissing vind in deze hele zaak.
Van Letour.fr:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:34 schreef ErikT het volgende:
[..]
Serieus? Ik las gister nog op t-mobile-team.com dat ze 2 vervangers hadden.
ASO héquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Vreemd inderdaad dat er geen vervangers komen overal, raar stemement wat mij betreft.
ASO wist de lijst gewoon al en wou Würth al voor dit hele gedoe niet hebben.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:02 schreef Botterboy het volgende:
[..]
Heeft niks met de ASO te maken, dit is een besluit geweest van de ploegleiders
Valt er nog wat te concentreren op deze bagger toer?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:08 schreef Bartoli het volgende:
laat ons concentreren op de proloog zelf. Hincapie start om 16.10 als laatste
bagger tour het wordt juist interessanterquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Valt er nog wat te concentreren op deze bagger toer?
Oh ja tuurlijkquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:19 schreef Bartoli het volgende:
Elisa komt wel natuurlijk voor manlief Mazzoleni
Waar is de volledige startlijstquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:08 schreef Bartoli het volgende:
laat ons concentreren op de proloog zelf. Hincapie start om 16.10 als laatste
Gelijke kansen in principe, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:10 schreef -skippybal- het volgende:
Amerika boven of gooit een Europeaan roet in het eten???
Ik vind een tour die overschaduwt gaat worden met dopingverhalen / geruchten , niets interresants aan , de wedstrijden misschien wel . Maar doe mij gewoon een Ullrich een Basso en de rest van de top 5.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:11 schreef Bartoli het volgende:
[..]
bagger tour het wordt juist interessanter
Ik denk dat Boonen geen top 20 gaat rijden. Verbrugghe zal ook geen top 10 rijden, denk ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:12 schreef Botterboy het volgende:
Ik denk dat Boonen hoge ogen gaat gooien samen verbrugghe
Die zoek ik ookquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waar is de volledige startlijst
Gisteren naar het programma van Karl gekeken zekerquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:12 schreef Botterboy het volgende:
Ik denk dat Boonen hoge ogen gaat gooien samen verbrugghe
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[Tour] Proloog 01 juli Straatsburg
Karl is dan ook Tom Boonen's grootste kontenkruiperquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Gisteren naar het programma van Karl gekeken zeker![]()
Nu blijven er alleen renners over die recht op hun fiets zittenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb er ook veel zin in. Ik zal alleen wel Mancebo missen, mijn held![]()
Hoeveel van die bladen ik wel niet aansleepte toen ik een jaar of 14 wasquote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:56 schreef Robocock het volgende:
Beetje jammer dat ik niet een uitgebreid sportblad kan kopen met ALLES over de tour, alle renners etcKlopt namelijk geen reet meer van de inhoud.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:38 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het heeft trouwens z'n voordelen om geen vervangers aan te wijzen. Het peleton is in de eerste etappes te groot voor die kleine Nederlandse rotondes![]()
Elk jaar rijden er in stuk of 3 of 4 Colombiaantjes mee, die met z'n allen keihard op hun bek gaan bij de eerste de beste vluchtheuvel. Misschien dat ze nu meer overzicht over de weg hebbenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat is dan weer een meevaller
Het AD hoef ik zeker ook niet te proberen...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:56 schreef Robocock het volgende:
Beetje jammer dat ik niet een uitgebreid sportblad kan kopen met ALLES over de tour, alle renners etcKlopt namelijk geen reet meer van de inhoud.
Gewoon de Tour-site zelf lijkt me het snelste: http://www.letour.fr/2006/TDF/LIVE/us/0/index.htmlquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:01 schreef Banzaii het volgende:
Waar kan ik de tour 'live'volgen qua uitslagen e.d.. Er is een of ande4re belgische site, ben de link kwijt.![]()
Andere liefhebbers van het wielrennen helpt me aan deze link![]()
Een Delgadootje.quote:
Morgen vlak, overmorgen heuvelachtig de laatste kilometersquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:44 schreef Zwansen het volgende:
De komende 2 etappes hebben een vlakke aankomst? Of wel iets voor freire of Valverde?
Dinsdag ben ik niet zo zeker van hoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:47 schreef Ereinion het volgende:
Morgen helemaal vlak. Maandag en dinsdag wat klimmetjes in de finale. Maar normaal gesproken moet dat voor de sterkere sprinters zoals Hushovd en Boonen geen probleem te zijn.
Zou mooi zijn, die heb ik in ongeveer elke poule opgenomenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:56 schreef BVO het volgende:
Gilbert gaat het dinsdag doen.
Nee, 10-15 minuten lopen vanaf station Valkenburg.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:22 schreef jorienvdherik het volgende:
is de cauberg ver van een ns station ja zeker
dat zijn geen 2 km meer hooguit een kmquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:56 schreef Ericr het volgende:
Er is veel ploegen er aan gelegen om het bij elkaar te houden, als Valverde gaat stunten gaan de andere ploegen met klassementsrenners er toch weer achteraan. Die 2K naar de finish, voorbij de top van de Cauberg, is niet lastig genoeg om weg te blijven.
loat goan daan. Ik ga wss ergens kijken in Eijs of ook op de Loorbergquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben vandaag even over het parcours gereden (met de auto) in Zuid Limburg. Op de loorberg was de streep al getrokken voor de bergpremie. Tevens een grote tent daar (schijnt van Rabobank te zijn). Verder overal op de route al de hekken klaar om de wegen af te sluiten. Bovenop de Cauberg ook grote tribunes. Ik ben dinsdag te vinden boven op de Loorberg. Samen met een echte limburgse joekskapel en zaate hermenie
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
nog leuke tips voor kalk op de straat
bij een rechte weg met een open ruimte of stuk ravijn ernaast:
"DOPERS
GO LEFT"
of
"IS A DOPER
WHO READ THIS"
met de bijzin onderaan, omdat de renners die het eerste lezen
"TUGBOAT
PITI
BIRILLO
=
DO(G)PE"
Vind ik ook wel leuk. Ik wil er wel heen fietsen, maar niet helemaal vanaf Utrecht. Vanaf Eindhoven ofzo... maar ik ben dus weer de enige idioot die dit belangrijker vindt dan tentamens ed.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Kunnen we er bijna een meet van maken. Ik rij op een rode Bioracer met PBP uitrusting en een PBP shirt.
Loorberg dan maar doen?!? Ik ben bij de joekskapel met de shirtjes van lindeboom (bier).quote:Op zondag 2 juli 2006 10:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Vind ik ook wel leuk. Ik wil er wel heen fietsen, maar niet helemaal vanaf Utrecht. Vanaf Eindhoven ofzo... maar ik ben dus weer de enige idioot die dit belangrijker vindt dan tentamens ed.
Ergens op een berg (heuvel) afspreken? Geen idee waar ik moet gaan staan.
Ik rijd op een gele Batavus, en draag een Kelme shirt![]()
Bedankt !!quote:Op zondag 2 juli 2006 10:35 schreef Gitanki het volgende:
http://www.memoire-du-cyclisme.net/eta_tdf/presentation_tdf.php
Handige site, wel in het frans, maar met heel veel uitslagen..
Misschien moeten we er ff een topic van maken.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Loorberg dan maar doen?!? Ik ben bij de joekskapel met de shirtjes van lindeboom (bier).
Ik las dat er ook pendelbussen reden vanaf het station naar de finishplaats.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:22 schreef jorienvdherik het volgende:
is de cauberg ver van een ns station ja zeker
Tourmeet op dinsdagquote:Op zondag 2 juli 2006 10:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Misschien moeten we er ff een topic van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |